bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۳۸۱
طرح 4 مرحله ای مشاوران هاشمی و خاتمی:

"اجماع روی روحانی و معاونت اولی عارف"

جمعی از مشاوران اکبر هاشمی و محمدخاتمی در حال نهایی کردن طرح اجماع اصلاح طلبان هستند تا بر اساس آن، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را قریب الوقوع کنند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
جمعی از مشاوران اکبر هاشمی و محمدخاتمی در حال نهایی کردن طرح اجماع اصلاح طلبان هستند تا بر اساس آن، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را قریب الوقوع کنند.

به گزارش عصرایران، این طرح شامل چند محور است:

- برگزاری جلسه مشترک با حضور هاشمی، خاتمی، روحانی و عارف با هدف اجماع بر روی روحانی و کنار کشیدن عارف به نفع وی (احتمالا غرضی هم در این پروسه قرار بگیرد.)

- اعلام حمایت رسمی، علنی و عملی هاشمی و خاتمی از روحانی (هم در مرحله تبلیغات و هم اعلام این که هاشمی و خاتمی تمام توان خود را برای کمک به دولت روحانی مصروف خواهند کرد.)

- اعلام محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت یازدهم

- فعال شدن ستادهای عارف به نفع روحانی

مشاوران هاشمی و خاتمی معتقدند موجی که در پی کاندیداتوری هاشمی در سطح جامعه به نفع وی ایجاد شد، هر چند با رد صلاحیتش خوابید ولی در صورتی که مردم بدانند روحانی گزینه مورد حمایت هاشمی است، درصد قابل توجهی از آنان که می خواستند به هاشمی رأی دهند به گزینه هاشمی رأی خواهند داد.

آنها بر این باورند، که در شرایط فعلی، میزان آرای روحانی از عارف بیشتر است ولی به حدی نیست که بتواند خود را پیروز قطعی بداند. عارف نیز قطعاً رأی لازم را ندارد و ادامه حضورش، تداعی گر حضور مصطفی معین در انتخابات 84 است که نه تنها خودش رأی نیاورد، بلکه با شکستن آرای اصلاح طلبان، مانع از پیروزی هاشمی یا کروبی هم شد و نهایتاً احمدی نژاد برنده تشتت آرای اصلاح طلبان شد.

هنوز این طرح نهایی و به تصویب بزرگان جریان اصلاحات نرسیده است ولی احتمال می رود در هفته آینده، درباره آن تصمیم گیری شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
اره ما هستیم
عاشق ايران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
يك بار ديگر با حمايت از اصلاح طلبان بساط افراط گري درجامعه رافرو بريزيم تا در پي اصلاح خود باشند وبدانند مردم فرق بين خدمت وريا را خوب مي فهمند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
۱) آیا بهتر نیست زودتر ائتلافی شکل بگبره که اگه در روزهای نهایی یکی خواست به نفع دیگری کنار بره، مردم تکلیفشونو بدونن که به کی رأی بدن؟ منظورم اینه که اگه در روزهای آخر ناگهان خبر کناره گیری یکی از این دو به نفع دیگری اعلام بشه ممکنه آرای یکی به طور کامل به دیگری منتقل نشه!
۲) نگرانی دیگه آرای خاموش (تحریمیها دائم یا اصلاح طلب و معتدل) و آرای شناوری (هنوز نمیدونن میخوان به کی رأی بدن) هستن! باید فکری برای شکستن تحریم آرای خاموش و جهت دادن به آرای شناور کرد!
درود بر روحانی!
درود بر عارف!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
خوبه ! مردم از تند رو هاي افراطي خسته شده اند .آرامش .اقتصاد بدون تحريم ميخواهند.جنگ نمي خواهند.و... روحاني گزينه بهتري است و بعد عارف.
ناشناس
Germany
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
چرا عارف معاون اول باشد چرا خاتمی نباشد یا ایت الله حالا که قرار نیست معاون اول هم سنش را ایراد بگیرند اگر میخواهند مردم حمایت کنند جنس اصلی را میخواهند و این تضمین رای ما خواهد شد
انتشار یافته: ۱۲۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
من هم با اين طرح موافقم! طرح عاقلانه اي است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بهترین کار اینه. چون اینطوری هر دو را باهم داریم و هم‌افزایی هم میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اینو من از روز اول گفتم البته به شرطی که هفته آخر علنی بشه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
طرح که عاقلانه است حرفی نیست فقط تنها مانع محقق نشدن این طرح عالی جلوگیری و سنگ اندازی تمامیت طلبان و بداخلاقان سیاسی است که کم هم نیستند و شاید تمام تلاش خودشون رو میکنند که این اتفاق نیفته
اگر این اجماع صورت بگیره حماسه دیگری در راه است. انشاالله
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
یه روز خوب میاد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
الان صحبت های دکتر عارف رو از شبکه 2 شنیدم. بسیار عالی، حساب شده و عقلانی بود. به نظر من با صحبتهایی که امشب شنیده شد، دکتر عارف درصد بالای محبوبیت عمومی رو کسب کنه.
غزال
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
بعد از شنیدن حرفهای عارف دوباره به این طرح نگاه کنید. عارف باید نفر اول جبهه اصلاحات باشه نه روحانی!
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بسیار عالی. از این خبر خیلی خوشحال شدم. انشالله که انجام میشه.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به نظر بنده این امر خرکت مبارکی خواهد بود به شرطی که فرآیند به صورت چراغ خاموش پیگیری شود، تا 4 روز مانده به رای گیری این بزرگواران در مباحث انتخاباتی خضور داشته باشند، بین خود مباحث مورد نظر را تقسیم بندی نموده و کل مواردی که نیاز است جامعه در جریان قرا بگیرد را مورد بحث قرار داده و در اواخر روزهای منتهی به انتخابات تصمیمد خود را علنی و از مجموعه هواداران خود بخواهند تا به تصمیم بزرگان جریان اصیل اصلاحات و اعتدال احترام گذاشته و به تنها کاندیدای معرفی شده آنها رای دهند. قطعاً این امر موفقیت را تضمین خواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
صحیح گفتی .اینها را فقط باید غافلگیر کرد.نباید از برنامه های مردم اطلاع داشته باشند.باید مثل اوار روی سر اونها خراب بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اخه روحانیم شد گزینه اجماع
فقط عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
موافقم شما آقای عارف رو با این همه استعداد با روحانی مقایسه می کنید. فقط عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بجان خودم تو اصولگرایی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
فقط عارف عارف عارف ...... جایگاه مدیریتی و اجتماعی عارف قابل مقایسه با روحانی نیست.... عارف رییس جمهور... روحانی وزیر کشور
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
وقتی قراره معاون اول بشه دلیلی برای ناراحتی نیست عزیزان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
روحانی مرد سیاسته . عارف فقط مدیر خوبیه . ریاست جمهوری به تن روحانی برازنده تره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
دوستان باید کلان نگر باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
تو یک مخالف اصلاح طلبان هستی وبه قصد اختلاف افکنی این کامنت گذاشتی !ولی کور خوندی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
برادران عزیز ضمن احترام برای دکتر عارف به خاطر اخلاق دانش تقوا و حسن نیت اما میدان سیاست مدران کارازموده تر و جدی تر مخصوصا در فضای سیاسی ایران می طلبد و دکتر عارف چون سلفش خاتمی به هیچ وجه نمیتواند در این فضای سنگین مقاومت کند بنابراین در سیاست نباید احساساتی شد بلکه باید به نتیجه و منافع ملی فکر کرد به همین دلیل دکتر عارف نمیتواند واجد حداکثری باشد اما با ائتلاف با روحانی یقیننا به حال مردم و مملکت مفقید تر خواهد ضمن اینکه می تواند معاون اول هم باشد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
ایشون تابلو است که از عناصر حزب ا.. و مخالف اصلاح طلب هستند که تفرقه افکنی می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اگر به عارف معتقدید باید تصمیم و تشخیصش رو بپذیرید . برای رسیدن به هدف باید دیدگاههای شخصی رو بسط داد . عارف و روحانی و خاتمی و هاشمی از هم جدا نیستند . خود من به شخصه اصلا رایم برای هیچ کدوم این عزیزان نبود . گفته بودم یا هاشمی یا هیچکس اما اگر با دقت و دور از تعصب به مسئله نگاه کنیم میفهمیم فرقی بین این عزیزان نیست و یک تیم هستند و کنار هم قدرت بیشتری برای رسیدن به هدف هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
دعوا نکنید.هیچکدوم رای نمیارن
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
هردو عالی هستن.حالا تا روز انتخابات رو یکی تمرکز میکنیم.
البته اینم بگم فعلا روحانی طرفدار بیشتری نسبت به عارف داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
ما به خرداد پر از حادثه ایمان داریم...من تا به حال نمی خواستم رای بدم اما اگه این اتفاق بیفته حتما حتما رای میدم و رای خانواده و فامیلمون رو به روحانی خواهیم داد.از طرف من 100 رای بنویسید.حداقل درود بر خاتمی سلام بر هاشمی درود بر روحانی سلام بر عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
منفی اشتباه شد
ناشناس
Finland
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به امید خدا!
mani
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
"میزان آرای روحانی از عارف بیشتر است ولی به حدی نیست که بتواند خود را پیروز قطعی بداند. عارف نیز قطعاً رأی لازم را ندارد و ادامه حضورش، تداعی گر حضور مصطفی معین در انتخابات 84 است که نه تنها خودش رأی نیاورد، بلکه با شکستن آرای اصلاح طلبان، مانع از پیروزی هاشمی یا کروبی هم شد و نهایتاً احمدی نژاد برنده تشتت آرای اصلاح طلبان شد."

این قسمت عالی بود. ای کاش همه مردم عزیزمون این حقیقت رو قبول کنند.
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
درود بر روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
تكيه بيشتر بايد بر روي عارف باشد نه روحاني به احتمال زياد با طرح نظر اين نخبگان اصلاح طلب اقايان شكست ديگري را به خود و اصلاح طلبها تحميل خواهند كرد

يك اصلاح طلب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بخوای نخوای رای روحانی بیشتره
عارف به نفع روحانی بره کنار رای های عارف روی روحانی جمع میشه و انتخاب عارف بعنوان معاون انتخاب بجاییه و اگر هاشمی و خاتمی حمایت بکنند روحانی حتما انتخاب میشه و دوباره مثل حضور هاشمی برای کاندیداتوری اصول گرا ها گیج میشن و شریعتمداری بازهم تخریب رو شروع میکنه که این باعث محبوبیت بیشترش میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
دروغ میگی تو اصلاح طلب نیستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
این یارو اصلاح طلب نیست تفرقه افکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
انقدر با لجبازی با هم حرف نزنید ! شما بهتر تشخیص میدید یا خود آقایون . خواهشا خودتون رو به وضع اصولگرایان دچار نکنید که برای اعتلاف که قولشو به هم دادن الان دارن میجنگند و اختلاف پیدا کردن !
بهانه دست مخالفین ندید . روحانی و عارف هر دو یکی هستند و بنا به تشخیص سیاسی رهبران مشخص میشه که هر کس در چه منصبی کاراتر هست .
به امید خدا
ایرانی
United Arab Emirates
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
احسنت
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
موافقم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
عالیه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بسیار عالی. از این خبر خیلی خوشحال شدم. انشالله که انجام میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خداكنه كه بشه اداره امور دست اصلاح طلب ها بيوفته
از اصولگرا كه چيز خاصي نديديم جز پسرفت در همه زمينه ها
البته بماند كه آنها پسرفت ها را براي خودشان پيشرفت تلقي ميكنند
ناشناس
Japan
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
آیاتومعنی اصلاح طلب رامی دانی شتردرخواب بیند پنبه دانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
فکر خیلی خوبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
با سلام،
این پیشنهاد کاملا درستی است، چرا که اصول فعالیت سیاسی اینگونه ائتلافها را برای مؤفقیت گروهی توصیه مینماید. وقتی اهداف و روشها خیلی نزدیک باشد، این رمز پیروزی است، انشا ا...
از اینکه هاشمی و خاتمی هم الآن و هم انشاا... بعد از مؤفقیت از هر دوی این عزیزان اکیدا حمایت و پشتیبانی کنند ایده بسیار مؤثر و خوبی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بر عکسش بهتره. ریاست جمهوری عارف معاونت روحانی. یا وزارت خارجه روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
فرق چندانی نمیکنه بخصوص اگه بزرگانی چون هاشمی وخاتمی راهنمایی کنند.
111
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
در صورت اجماع ائتلاف 2+1 هم کاندیدای واحد معرفی میکند یعنی رقابت بین جلیلی ،روحانی و احتمالا قالیباف خواهد بود که شانس به مرحله دوم رفتن افزایش می یابد که دراین مرحله به نظرم باید در سفرهای استانی خاتمی و هاشمی هم باشند.سیاست اعتدال،عقلانیت،عدم تخریب،دفاع مستدل و منطقی،شناخت دقیق نقاط ضعف کاندیداهای رقیب ،معرفی مهره های کلیدی کابینه،تبلیغات مناسب ،استفاده از پتانسیل دانشجویان حتما جواب میدهد
ناشناس
Germany
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بهترین کار همین هست که این دو عزیز اجماع کنن تا رای ها نشکنه
ناشناس
Finland
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به امید خدا!
حسن فارس
Finland
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
روحانی و عارف فقط باید بیان و به نفع قالیباف کنار بروند. چاره ای ندارند.
علی
Japan
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
آفریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین اصلاح طلب درکشور جای ندارند
حسن
Finland
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
زرشک. این دو تا مجموعا به اندازه حداد هم رای ندارند. بهتره برن با آرای باطله اجماع کنند , شاید فرجی بشه. هه هه هه هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خخخخخخ حداد ؟!!!! خخخخخخخ
زهرا
United States of America
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
1.حتی در نظر سنجی های سایت های اصولگرا هم آرای یکی از اینها هم از حداد بیشتر (اونم با توجه به قشر مراجعه کننده به این سایتها)
2. از ادب شما و نوع ادبیاتتان طرز فکرتان تا حدودی قابل بررسی نمیشه انتظار بیشتری داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
این کار اشتباه محضه و به ضرر خودشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
ببخشید اشتباهی مثبت دادم
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
نظر بسيار خوبي است ادغام راي اقاي عارف وروحاني ولي ترا به خدا باند بازي رااز بين ببريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
درود بر روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
باوجودی که ازخدا می خوام روحانی یاعارف پیروز بشن ولی فکر نکنم درعمل نتیجه بده
بیایید واقع بین باشیم نه ایده آلیست
ملاک من وما دردنیای مجازی نیستیم
بدنه رای دهندگان روحانی وخط وخطوط را نمی شناسن وبیشتربه شخص رای میدن
اگه خودهاشمی بود حتی اگه روز آخر هم تایید بشه درپیروزیش شک نکنید ولی دیگران نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
پس تلفنتو بردار و شروع کن
هر کدوم از ما 5 نفر رو که تو فضای مجازی نیستن با خودمون همراه کنیم دور اول روحانی انتخاب میشه و مدیریت عارف هم باعث میشه که کشور تو مسیر پیشرفت قرار بگیره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اول اینکه درشرایط حاضر بهترین تصمیم رای به روحانی یا عارف (که میبایست کارشناسی بشه کدوم دای بیشتر دارند) پس ایده الیست نباشیم رای به ایشان دفاع از کیان کشور است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
همین خوبه، همین خوبه ...
کاوه جانباز جنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خواهش میکنم تا یک هفته به انتخابات این کار رو نکنند
بگذارید از تمام ظرفیتهای تبلیغات استفاده بشود تا بعد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
موافقم یه اصلاح طلب واقعی باید تمام توان خودشو برای اصلاح امور مملکت به کار بگیره و هرگز مایوس نشه ناامیدی با مرگ هیچ فرقی نداره ما منتظر فرمان هاشمی و خامتی هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آقای روحانی موج سواری میکنه و یک سری حرفهای کلی میزنه ولی آقای عارف مستدل صحبت میکنه و واقعا تیز هوش و با استعداد هست. من به شخصه تحت هیچ شرایطی به روحانی رای نخواهم داد.
کامیاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
دقیقا دلیل اینکه بزرگان اصلاحات گفتن که این دو با قدرت ادامه بدن همینه قطعا هر دو عزیز ما هستن و در این برهه اجر اونی که به نفع دیگری می کشه کنار بسیار بیشتر بخدا اگه دوتاشون بمونن من اصلا رای هم نمی دم ولی دلم بم میگه همچی درست میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
مطمئنا همه کسانی که اینجا کامنت می ذارند و بحث آقای عارف رو مطرح می کنند قصد دارند نذارند این اجماع صورت بگیره تا کاندید خودشون رای بیاره. ولی کور خوندند. آقای عارف عاقلتر از این حرفهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
تفرقه سال 84 ایجاد شد! نابغه ها این بار نمی تونید تفرقه بندازید:))))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
لابد تو بیشتر میدونی ؟!!!
چرا میخوای اختلاف افکنی کنی ؟
هر دو خوبن و باید دید تصمیمشون چیه .
اگه واقعا به هوش و استعداد آقای عارف اعتماد داری باید تصمیمشون رو بپذیری در صورت اجماع .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
ناشناس عزبز! اگر به روحانی رأی ندهید متأسفانه اشتباه ۸۴ تکرار خواهد شد! (ورود آقای معین مانع از پیروزی آقای هاشمی در دور نخست شد!) آقای عارف که قرار نیست حذف بشه! در ضمن با تیزهمشی که نمیشه مملکت رو اداره کرد و مدیریت لازم داره که در آقای روحانی بیشتره!
ناشناس
Germany
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
انشاالله هر چی خیره پیش بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
ما منتظر دستور هاشمي عزيز و بزرگ و حمايت خاتمي دلبندمان هستيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آرای منفی آقای روحانی رو تو همین سایت نگاه کنید. قطعا آقای عارف از هر لحاظ برتری داره. ایشون دکترا از استنفورد گرفته. دیگه خواهشا از این حرفها نزنید. فقط عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
عزیزم ریاست جمهوری سیاست مدار می خواد . نه مهندس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
ارای منفی این سایت چیز جالبی رو نشون میده
50 درصد که به جلیلی رای نمیدن اصلاح طلبها هستند که به روحانی رای میدن
و 17 درصدی که زدن روحانی اصولگراهایی هستن که روحانی رو رقیب خودشون میبینن
گیگیلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
عزیز جان! فکر می کنی ما اینقدر بوق تشریف داریم؟ یعنی اصلاح طلبان و میانه روهایی که به این سایت سر می زنن بین روحانی و غرضی و حداد و رضایی آقای روحانی را بی صلاحیت تر می دونن؟؟؟ نه عزیز! ما جلیلی رو انتخاب کردیم چون نامزد اصلح شماست شما هم روحانی رو انتخاب کردین چون می دونین اجماع اصلاح طلبان و میانه روها با ایشونه
دوستان مهرورز و عدالت محور عزیز توجه داشته باشن که اونقدر هم باهوش نیستن
هستي
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
مهرورز و عدالتخواه كه ويژگيهاي رييس جمهور اصلح شما دكتر احمدي نژاده، ماهمون مردم عادي هستيم عزيز
یک ایرانی
Finland
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
طرح بسیار بسیار خوب و عاقلانه ای است و امیدوارم هرچه سریعتر به نتیجه نهایی برسد. امیدوارم در جریان رقیب هم طرح مشابهی (قالیباف به عنوان کاندیدای اصلی و نهایی و دکتر ولایتی به عنوان معاون اول) مورد توافق قرار بگیرد. با این اقدام علاوه بر اینکه از حضور تاثیرگذار کاندیدای عوامگرا و بی تجربه در عرصه انتخابات جلوگیری می شود، به تبع آن هر یک از دوجریان مورد اجماع قرار گرفته پیروز نهایی انتخابات شوند، به سود ملت ایران تمام خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اگر اقایان خاتمی و هاشمی از ما بخواهند بر روی چشم با اینکه نمی خواستم در انتخابات شرکت کنم
با شعار
درود بر سه سردار ایرانی
هاشمی و خاتمی و روحانی
اصغر فراهانی
United Arab Emirates
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به نظر بنده تفاوت چندانی نداره.هرکدوم رئیس جمهور باشند و دیگری معاون اول درصورتی که حضرات خاتمی و هاشمی از این عزیزان حمایت آشکار کنند حتما نه تنها رای خواهیم داد بلکه رای جمع خواهیم کرد و شور خواهیم آفرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آفرین بر تو .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آقا خودش داره بر می گرده...روحانی و عارف باید کنار برن...:))
آلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
با همه احترامی که برای آقای دکتر عارف قائل، ولی فکر کنم آقای روحانی بصورت کلی و بخصوص از لحاظ شخصیتی و جرات داشتن برتری دارن.
اما نکته دیگه رو فراموش نکنیم که هیچکدوم به تنهایی تو مرحله اول (البته با حفظ شرایط موجود) توانایی برنده شدن ندارن پس اگه میخایم مثل سال 84 نشه حتما ائتلاف بشه و روی یک نفر اجماع صورت بگیره. و همه هم تابع نظر اجماع باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آخ اشتباهی منفی دادم .
منم موافقم . همه تابع نظر اجماع.
پسر اریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بی برنامه ترین کاندیدا جلیلی ست... اقتصاد هیآتی _سیاست صلواتتی و ...مردم اگاه باشید..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اگر آرمانگرایانه و از منظر اصلاح طلبی قضاوت کنم نه عارف و نه روحانی هیچکدام کاندیدای حداکثری و ایده آل من نیستند اما به شدت معتقد به ضرورت اجماع هستم و معتقدم که عقل سیاسی و تجربه تلخ و جبران ناپذیر سال 84 به ما می گوید باید به هر نتیجه ای که مورد توافق و اجماع خاتمی و هاشمی و مجموعه عقلای اصلاح طلبان باشد تمکین کنیم. یاعلی مدد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
دوستانی که به انتخاب عارف منفی دادید، نظرسنجی رای منفی فرارو، که یه سایت با بازدیدکنندگان اکثرا اصلاح طلب هست، به خوبی نشون میده که آقای روحانی در این قشر هم بعد از آقای جلیلی بیشترین رای منفی رو دارند، وای به حا کل جامعه، در ضمن ایشون در زمینه قابلیت مورد تهاجم قرار گرفتن و کاهش شدیدتر رای رو دارند،

به نظر من بهتره روی اصل اجماع تفاهم بشه اما خروجی اون به نظرسنجی‌های معتبری که خود اصلاح‌طلبان در روزهای آخر و به خصوص بعد از مناظرات موکول بشه... فراموش نکنید در مناظرات ممکن هست یکی از عرش بر فرش بیفته و برعکس... پس از عجله که موجب پشیمانی بعدی است بپرهیزید و به قول دوستان با مشخص کردن خروجی از حالا کار تخریب چی ها را راحت نکنید...
نقی
Germany
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
نه اینطور نیست .این مربوط به شیوه غلط نظرسنجی است.من خودم اشتباه رای دادم.
منیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اتفاقاً نظر سنجی نشون میده که دوستان اصولگرایی که به این سایت مراجعه می کنن(عمار جان و علی جان و آرش جان و حسن جان و...) به این نتیجه رسیدن که اکثریت رای میانه روها با روحانی است در نتیجه گزینه ی "هرگز به روحانی رای نخواهم داد" رو انتخاب کردند
وگرنه هر آدم عاقلی می دونه یه میانه رو یا اصلاح طلب بین روحانی و حداد و رضایی و غرضی روحانی رو حذف نمیکنه!
شما هم فکر نکن خیلی باهوشی و ملت از دم اوت تشریف دارن:)))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
البته به نظرم کسانی که به روحانی رای منفی دراین نظرسنجی دادن دقیق سؤال را نخوندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
من هم اشتباه رای دادم
farzand iran
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
با این شرایط باز باید بتوان شور انتخاباتی ایجاد کرد و آرای خفته را به پای صندوق ها کشاند
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
درود بر عارف..رئیس جمهور شایسته ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
تو اصلاح طلب نیستی و فقط میخوای تفرقه بندازی!
گیگیلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
با ناشناس موافقم
Sasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
از سایت فرارو تقاضا دارم یک نظر سنجی در این خصوص انجام بدهد تا آراء کاربران نیز مد نظر قرار بگیرد.
متشکرم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به نظرم هفته های آخر بشه خیلی خوبه! هم اثر روانی روی اقتدارگراها داره هم توی جبهه شون آشوب به پا میشه دوباه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اجماع اصلاح طلبان روی روحانی بعلاوه حمایت هاشمی و خاتمی از وی یعنی غافلگیری دوباره اقتدارگرایان و یعنی پیروزی جریان دوم خرداد؛صبح نزدیک است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
حتما این کار را انجام دهید تا کشور 8 سال دیگر به دست نااهلان نیفتد. درورد بر خاتمی و هاشمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
عارف رای برخی از اصلاح طلب های معتدل رو دارد اما روحانی دامنه رای اس بیستره چون بخشی از مردم سنتی و اصول گرا ها هم به ایشون رای می دن. اگر عارف کنار برود رای اصلاح طلبان میانه به صندوق روحانی خواهد رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
کاملا حرف درستیه
نورانی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
با خاتمی موتورها روشن شد، با هاشمی گرم شد، روحانی و عارف همت کنند و موتور گرم و روشن را روشن نگه دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
با سلام،
این پیشنهاد کاملا درستی است، چرا که اصول فعالیت سیاسی اینگونه ائتلافها را برای مؤفقیت گروهی توصیه مینماید. وقتی اهداف و روشها خیلی نزدیک باشد، این رمز پیروزی است، انشا ا...
از اینکه هاشمی و خاتمی هم الآن و هم انشاا... بعد از مؤفقیت از هر دوی این عزیزان اکیدا حمایت و پشتیبانی کنند ایده بسیار مؤثر و خوبی است.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
شک نیست که اگر به صورت آشکارا آقایان هاشمی و خاتمی از روحانی و معاون اولی عارف حمایت کنند موجی از تخریبهای وحشتناک دوباره به راه خواهد افتاد جناح مقابل از این موضوع بسیار بیمناک است و از وحشت وقوع چنین امری خود را به هر دری ولو غیر اخلاقی خواهد زد
bahram
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
تا کور شود هر آنکه نتواند دید....
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
طرح خوبیست بشرطی که هاشمی و خاتمی هم با تمام توان وارد شوند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آقا عارف شخصیت رییس جمهوری داره و روحانی معاون اول...حتما سخنوری کافی نیست عارف بسیار سنجیده عمل می کنه...حالا این نظر بنده هست
سید محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
هر چند کامنتهای مرا مرتب سانسور میکنید ولی باز مایوس نمیشم ونظرم را میدهم.
اساسا الگویرای اصلاح طلبان برخلاف اصولگراها بوده و نامزد مورد نظر در این جریان باید ابتدا با اقبال مردمی روبرو شودوبعد با اجماع بزرگان.این درحالیست که در اردوگاه مقابل کاملا قضیه برعکس است وبزرگان برای حامیان تعیین تکلیف میکنند و حامیان نیز به تکلیف عمل کرده و بدون تحقیق یا بررسی روی کاندیدای مورد نظر رای میدهند.بر همین اساس است که فرد ناشناخته ای مثل احمدی نژاد در سال 84 تنها چند روز مانده به انتخابات کاندیدای اصلی اصولگرایان شده و رییس جمهور میشود در حالیکه تا چند روز پیش از آن نامزد اصلی این جریان قالیباف بود.در همین رابطه چنانچه از اکثریت کسانی که در انتخابات مجلس گذشته در تهران به لیست کامل جبهه متحد اصولگرایان رای دادند نام تنها 5 نفر از آنهارابپرسید از پاسخ عاجز خواهند بود.
با این وصف دلیل رد صلاحیت آیت ا...هاشمی بیشتر روشن میشود.چراکه ردکنندگان میدانند که امکان جلب حمایت ازکاندیداهای دست چندم جریان اصلاحات با توجه به مشکلاتی که اقناع حامیان اصلاحات وتوده مردم که حامی تغییر و اصلاح امور هستن بسیار مشکل است ولو با اعلام حمایت رسمی سران اصلاحات.
حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
اگر روی روحانی اجماع کنند و خاتمی و هاشمی هم به میدان بیایند احتمال اینکه در دور اول رای بیاورد خیلی زیاد است.
حامد
Germany
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به نظر من ایده خیلی خوبیه. باید قبول کنیم دکتر عارف شخصیت علمی بیشتری نسبت به دکتر روحانی دارن، در عوض دکتر روحانی شخصیت سیاسی بیشتری نسبت به دکتر عارف. دکتر عارف میتونن معاون اول و بازوی قدرتمند دکتر روحانی باشن.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
سلام دوستان خیلی نگرانیم ولی توکل به خدا انشاالله خودش هرچی خیره واسمون پیش بیاره باید امیدوار باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آقای روحانی تو پرونده هسته ای موضع درستی نداشته که اون اصل ربطی به دولت اصلاحات نداره بهترین گذینه آقای عارف است
دورد بر عارف به امید پیروزی
حامد
Finland
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
دوستان این نکته رو هم مد نظر داشته باشند که اگه آقایان خاتمی و هاشمی اعلام حمایت رسمی و علنی داشته باشند و 25 خرداد نتیجه انتخابات مشابه سال 88 باشه!!!(خودتون هر تعبیری دوست داشتید بکنید) اونوقت اقتدار گراها از همون 25 خرداد اصلاح طلب ها و آقای خاتمی و هاشمی رو مورد هجمه قرار می دن که دیدید پایگاه مردمی نداشتید، مردم از شما رو برگردوند و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
به نظرم هر دو بمانند بهتر است!
روحانی رای میانه روها را دارد هم از اصلاح طلب و هم از اصول گرا که احتمالا به عارف رای نمیدهند.
عارف رای اصلاح طلبها و نخبگان را دارد که احتمالا به روحانی رای نمیدهند.
پس اگر هردو بمانند انتخابات به دور دوم کشیده میشود که در آنصورت هم یکی از این بزرگان حضور دارند و پیروز میشوند!
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
خداییش روحانی بهترین گزینست.هم از نظر سابقه.هم مدارک تحصیلیش
ابوالقاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
با سلام ؛لطفا عارف اشتباه نکنید.البته باز هم هر چه اقای هاشمی فرمودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
اینکار باید با تدبیر و به موقع صورت بگیره که فشار تخریب ها رای رو نشکونه (هرچند روحانی مرد میدونه و می تونه مقابله کنه)
به نظر می رسه هاشمی با بررسی این شرایط منتظر فرصت مناسبه