bato-adv
کد خبر: ۱۲۹۸۴۷

تصادف اتوبوس راهیان نور/ مرگ 26دانش آموز دختر

فرماندار بروجن گفت: 26 دانش آموز دختر بروجنی در بازگشت از سفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی در سانحه تصادف فوت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
فرماندار بروجن گفت: 26 دانش آموز دختر بروجنی در بازگشت از سفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی در سانحه تصادف فوت کردند. 
 
به گزارش مهر، فتاح کرمی اظهار داشت: کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری با 10 ماشین در حال بازگشت از مناطق جنگی بوده که یکی از ماشینها دچار سانحه تصادف می شود. 
 
وی افزود: در این سانحه تصادف تاکنون 26 نفر فوت شده اند وهم اکنون18 نفر زخمی هستند. 
 
وی افزود: هم اکنون چهار نفر در شهرکرد بستری و14 نفر در اهواز بستری هستند. 

ناشناس
UKRAINE
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
فقط یک پدر و یک مادر میتواند غم از دست دادن فرزند جوان یا نوجوان را درک کند که چه تلخ است . جگرگوشه ای که از بدو تولدش زندگیت را متحول میکند و با هزاران هزار امید او را بزرگ میکنی بعد باید تقدیم هوایس تعدادی بکنی و صداتم در نیاد
ناشناس
FINLAND
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
همین افراد دو سال پیش دو نفر از دوستان من رو با پیکان برای راهیان نور اعزام کرده بودند که هر دو در اثر تصادف فوت کردن. شهید هادی صالحی و شهید رضا کوهخیل
hana
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
واقعا ناراحت شدم....نمیدونم حکمت خدا چیه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
واقعا 10 نمره آمادگی دفاعی ارزششو نداشت که بکوبی بری اونجاها
نفیسه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
هرسال بایدقربانی بدهیم
توروخدااااااااااایک فکری بکنید
تاکی.....
شایدحداقل یکی ازاون26نفرامسال یکی از اینده سازان ایران بود..
چرااااااا؟؟؟؟؟؟؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۰۷
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بايد وزير اموزش و پرورش را بركنار كنند مگر قرار نبود اردوهاي دانش اموزي با اتوبوس هاي خوب و راننده هاي مناسب انجام شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مصوبه هیات دولت گفته با هواپیما باید سفر کنند نه با اتوبوبوس حتی درجه یک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
چه ربطی به وزیر داره؟ مسئول بسیج دانش آموزی رو باید برکنار و مجازات کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
از ناراحتی این مصیبت خودش استعفا میده و عذرخواهی هم میکنه. کمی صبر داشته باشید
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تو رو خدا بس کنید این مسخره بازیها رو این قدر خانواده هارو داغ دار نکنید . بیشتر این خانواده ها تک فرزند بوده اند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آقای علیرضا این افراد که میرند کاملا با رضایت والدین میرند کسی رو به زور که نمیبرند خانواده ها باید خودشون چنین حوادثی رو پیش بینی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مثل این که از قوانین جدید خبر نداری رفتن به اردوی راهیان نور اجباری شده است و در صورت عدم رضایت کسر نمره دارد. خدا شهدایمان رحمت کند و روح آنان از این تصمیمات عذاب نکشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آقای علیرضا راست میگه اونارو با رضایت والدینشون فرستادن اون دنیا به شما چه؟!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
در خصوص فرمایش جناب ناشناسی که می فرماییند رفتن بچه ها با رضایت والدین بوده می خواستم بپرسم کاه این رضایت شامل حماقت هایی که جان بچه ها را به خطر می اندازد هم بوده؟ سال گذشته فرزندم را به یکی از اردو های مدارس فرستادم. هنگام سوار شدن ایشان متوجه شدیم که مینی بوسی که برای جابجایی تهیه شده فاقد 3عدد از پیچ های چرخ است. با اعتراض والدین بچه ها را از آن مینی بوس پیاده و سوار خودرو دیگر کردند و مینی بوس مذکور را برگرداندند ( البته به ظاهر). در برگشت مشاهده کردیم مجددا از آن می نی بوس برای برگشت استفاده کرده اند. لازم به ذکر است خودرو مذکور تحت نظارت اتوبوس رانی با همان نقص و شاید نقایص دیگر در حال جابجایی مردم بوده و احتمالا هنوز هم هست. ظاهرا جان مردم برای هیچ کس، چه مسئول و چه غیر مسئول، ارزشی ندارد
mamali
UNITED KINGDOM
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
عزيز من اين اردو اجباري و مربوط به درس آمادگي دفاعي هستش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
می خواستم به این دوست عزیزی که گفته با رضایت والدین خود رفتن عرض کنم با اجبار قبول کردن چون این سفر توی نمره رسشون تاثیر داره
2012
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آفرین علیرضا 100000 آفرین

2000000 مثبت میدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خداوند را فراموش نکنیم اینها در راه خدا رفتند خدایش بیامرزد
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کدوم رضایت والدین؟ پدر یکی از بازمانده ها:"چرا باید چنین درسی برای بچه‌ها بگذارند و آنها را به راه دور بفرستند و بگویند اگر به این اردو نروید 10 نمره از این واحد درسی شما حذف می‌شود"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آقا اینقدر این قضیه رو نچسبونید به راهیان نور
این دانش آموزان با این راننده دیوانه به هر کجای ایران هم که میرفتن عاقبتشون همین میشد
بروید راننده های بین شهری رو اصلاح کنید که90% شون معتاد هستن
سید عمران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آی کیو! آمادگی دفاعی که مال پسراست. این ها دختر بودن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
دانش اموزان را به شهر بازي و پارك هم ببريد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اونجا هم ايمني نيست و ميميرن. استخر پارك شهر تهران رو كه يادتونه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اتفاقا زوریه. رضایت نامه رو فقط برا همچین مواقعی میگیرن. میتونی بری از مدیر آشنایی سوال کنی عزیزجان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
نه برادر زوریه. اگه در جریان باشید شرکت در این اردو جزئی از درس آمادگی دفاعی و اجباریه. 10 نمره هم داره.
ناهید علیخانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
مگه دخترا هم واحد آمادگی دفاعی دارن ؟ میدونید چقدر پول خرجه این انسانها شده تا الان یه نوجوون شدن ؟؟؟؟؟ میدونید سرمایه مملکت پدر و مادراشون سوختهو از بین رفته ؟؟؟؟ این از جهت مادیش ! میدونید چه بر سر دله خانوادهاشون اومده ؟ میدونید دنیای اونها الان تمام شده ؟؟؟ زندگیشون تباه شده ؟؟؟؟ ما میدونیم آقای مسئول شما هم میدونید ؟ پس چرا در انتخابه راننده ها دقت نمی کنید ؟ ما نمیخوایم هر اتفاقی افتاد بگیم شما باید استیضاح بشی ولی شما را به مقدساتتان برای جان مردمتان ارزش قائل شوید !کمی دقت و سخت گیری می تونست جلوی این اتفاق رو بگیره !
ناشناس
SAUDI ARABIA
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آقای فرماندار طوری صحبت کرده که انگار موضوع برای ایشان اصلا اهمیتی نداشته است. حداقل یک اظهار تاسفی، یک اظهار همدردی و ناراحتی. فقط همین: یکی از ماشین ها دچار سانحه تصادف شد و 26 نفر فوت و 18 نفر هم زخمی شدند.!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مگر اهمیت هم دارد اگر کسی جرات دارد راجع به تعداد تلفات این اردوها از ابتدا تا حال تحقیق کند ببیند به اندازه یک عملیات جنگی تا به حال تلفات داشته ایم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ايشان مسئول اعلام آمار تلفات هستند و مسئوليت ديگري در اين حادثه ندارند و مسئول اصلي كه آموزش و پرورش است از ايشان هم بي خيال تر بوده چون حساب و كتابي در كار نيست و قرار هم نيست كسي را بازخواست يا محاكمه كنند.
بروجنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
یکی از بستگان فرماندار هم جزء قربانیان حادثه است . مشکل از قشر فرهیخته خبرنگاران می باشد که به سلیقه خود اخبار را جمله بندی میکنند.
يك معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ايا براي اين فاجعه فكري خواهند كرد يا باز هم همين مسير اشتباه را خواهيم رفت؟
ناشناس
NETHERLANDS
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تا بوده همین بوده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مگه این فاجعه ها فقط تو اردوهای مناطق جنگی پیش میاد - تو اردوهای شمال و ... پیش نیومده - چه منطقی میگه چون تصادف میشه نبرین اردو - پس خود شماهم از فردا فقط پیاده ابنور و اونور برو یا اگه سفر خواستی بری پیاده برو- عزیز من تا وقتی رانندگی ما درست نشه و اصولی ، اونم تو این جاده ها که ایمنیشون پایینه این اتفاقا میفته ربطیم به اردوی راهیان و شمال و شیراز و مشهد و .... نداره- هم مسیولان مقصرند هم ما مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بد بخت غرب زده.
فرارو هم که میدونم منتشر نمیکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آقا رضا شما چرا ناراحت شدي "يك معلم "كه از نرفتن به راهيان نور حرف نزده كه فوري طبق معمول جبهه ميگيريد شما هر روز برو - مشكل خيلي چيزها است كه به اين ربطي نداره از اتوبوس ارزان قيمت گرفتن تا نداشتن اسكورت در مناطق جنگي براي باز نمودن مسير و غيره بردن ده اتوبوس با هم نيازمند هماهنگي هايي است كه با رفتن در زمان جنگ خيلي فرق ميكند در ضمن همان موقع هم هميشه يك ماشين در جلو كاروان ميرفت كه مشكلي پيش نيايد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
منم نمیدونم تو این بدبختی چرا این همه بودجه رو صرف این کار میکنند
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
راست مي گي
تو اين بدبختي بايد پولها را صرف فوتباليستها كنند
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چرا اینقدر به هم میپرید مگر همه تان ایرانی نیستید؟.برای بچه های معصوم شادی ارواح وبرای خانواده هایشان صبر و قوت قلب ارزومندم.به خدا دنیا هیچ نمی ارزد ...راستی ان فوتبالیست به اندازه یک دلال ماشین خارجی ویادلال ارز ویا مغازه دار طلا فروش در این مملکت ارزش ندارد؟؟؟ میدانید این اصناف چقدر منتفع شده اند اخیرا
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
چرا صدا وسیما چیزی در مورد راهیان نور نگفت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اين سفر راهیان‌نور تبديل به قتلگاه دانش آموزان و دانشجويان مناطق محروم كشور شده است. چه اصراري هست كه اگر توان مديريت ان را نداريد!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اردوهای دانش آموزی نباید بالاجبار باشد بعضا مراکز آموزشی برای حضور در اردو نمره درسی و تاثیر در معدل را منظور می کنند که این روش با روح آموزش و پرورش منافات دارد .
آریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
دقیقا آخه چرا؟؟؟چرا اینقدر بیفکری و بی مسولیتی
یک دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
واقعاً تاسف باره!
اگر تو یه کشور دیگه مثل آمریکای جنایتکار از دماغ دو دانش آموز خون می اومد کل کشور به هم می ریخت و نیازی نبود کسی وزیر رو برکنار کنه.
خودش تا الان استعفاش رو امضا کرده بود.
حالا ببینیم تو ایران چه اتفاقی می افته.
aria
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
سلام برنن این بچه ها از سراسر کشور با هزینه های بسیار سنگین کار درستی نیست .مگر آنهای که در 8 سال دفاع مقدس جانفشانی کردند قبلاً در کاروانهایی اینچنینی شرکت داشتنند.مطمئناًهر زمان مملکت را خطری تهدید کند همه بپا خواهند خواست .الآن کلی خرج می کنند بچه هارا از درسشون می زنند ،این خطرات جانی هم اس که می خواهند ببرند جبهه را ببینند ولله هیچ فایدهای نداره
ناشناس
INDIA
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
che pedar madaraie ahmaghi daran in bacheha
بیاتی- شهرکرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
احق اونیه که پدر و مادراین عزیزان را دراین لحظات سخت درک نمیکنه ،واقعا مایه تاسفه که بعضیا اینطور حرف می زنند ، من استان چهارمحال پیام میفرسم تمام استان را امروز غم سنگین گرفته است، همه مردم عزادارند چه برسد پدر و مادر این عزیزان ، غم ف5رزند ندیده ای بی دلیل فقط میخوایی حرفی زده باشی(با عذر خواهی از سایر هموطنان عزیز)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
با نظر بیاتی موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
وقتی در مدرسه تبلیغ میکنند بچه ها به جان پدرومادر میافتند ضمنا اردوهای راهیان نور اجباری شده است
اذری وبا هزاران افتخار ایرانی الاصل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
متاسف شدم از ته قلب
یالثارات الحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
احمق تر از اونا کسی که به جای تاسف و تسلیت دادن از هند مزخرف مینویسه...
همون انگلیس باید بالای سرتون باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
انا لله وانا الیه راجعون
مرضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ناشناس محترم مسائل روباهم قاطی نکنید،
همه ی مردم به درستیه این ایه واقف هستند، اماخدابه بشرعقل داده وبهتر به جای پاک کردن صورت مسئله یاتوجیه اون یه فکری به حال جاده های غیراستاندارد وسایل نقلیه ی نامناسب و... هم بشه .
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
دیگه به این بنده خدا چرا منفی دادید
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
برای اینکه مردم باهوش اند فریب ماله کش ها را نمی خورند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
من فکر نمی کنم روح شهدای عزیز از این موضوع راضی باشه،که الکی مردم به کشتن بدیم
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اینا فقط به منافع خودشون نگاه میکنن. روح شهدا اصلا براشون اهمیت نداره داداشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اصلاً رفتن این بچه های از همه جا بی خبر ربطی به روح شهدای عزیز نداره. یک عده باید از قبل این خودشیرینی ها ارتقاء مقام بگیرند و نون بخورند و پول به جیب بزنند. به خدا اگه شهدا راضی به اینکارها باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
این حادثه اولین نبود، اخرین هم نخواهد بود...ایا این اردو این قدر اهمیت دارد که سالانه باید تعداد زیادی کشته بدهد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
برای دانش آموزان مهم نیست ولی برای مدیر مدرسه، دبیر پرورشی و... چرا! مهم است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چرا شما فقط گیر دادید به این اردو؟ موضوع بی لیاقتی مسئولین آموزش و پرورش است. من بارها خواستم که فرزندمو نفرستم ولی وقتی همه دوستانش میرند و وقتی برمیگردند براش تعریف میکنند؛ با احساس بچه چه کنم؟
دشتکی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
عرض تسلیت به تمام خانواده داغدار و مردم شریف چهارمحال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
چي بگم !! هر سال همان حكايت و باز والدين درس عبرت نميگيرند . مقصر فقط والدين هستند و بس .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اشتباه نکنید شاید این والدین از روی نا آگاهی جگر گوشه خود را فرستادن یا نه ولی این را بدونین حتما از روی اجبار بوده چون با تهدبد مدیر مدرسه که نمره انضباط و اینجور مسایل روبرو هستن و بچه ها هم با گریه رضایت نامه را از والدینشان میگیرند من خودم فرزندم را که در کلاس ششم است میبینم هر روز با ناراحتی واسترس به منزل میاید و علت را میپرسم در جواب میگوید مدیر مدرسه در صف اسامی ما را برای پرداخت نکردن دویست هزار هزینه تخته هوشمند باید پرداخت می کردیم و غیره حال این سوال از شما دارم آیا اینجا من والدین مقصرم حال بماند که کجاهای این نظام آموزشی می لنگد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
و تو چه میدانی حقیقت چیست
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مقصر خانواده هاشونن که هر سال این اخبار رو میشنون و باز هم اجازه میدن بچه هاشون برن به این سفرها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
"برید چند تا عکس با چفیه بندازید در آینده به دردتون می خوره" ....؟؟؟؟؟
غزل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وای آفرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تا به کی ؟ آقا جان یه آمار کلی بگیرید تعداد تلفات این مسیر داره از تعداد شهدای منطقه عملیاتی هم پیشی میگیره.
انصاري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
نه تقصير فرماندار است و نه تقصير كس ديگر ، فقط تقصير پدر و مادرهاي بي‌خيال و بي‌فكري است كه بچه‌هاي خودشان را علي‌رغم اطلاع از وضعيت اين اردوها ميفرستند به استقبال مرگ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
عاقلانه نیست تقصیر ر ا فقط به گردن والدین انداخت و مسئولین را بی تقصیر جلوه داد
بیاتی - شهرکرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
واقعا متاسفم از اینکه اینطور قضاوت می کنید این ابراز همدردی شماست با خانواده های عزادار ، حتمات درزلزله اذربایجان هم شما میگوییدپدر خانواده مقصر هستش که خانه مستحکمی بنا نکرده ، واقعا اینطور صحبت کردن و قضاوت مایه تاسفه ، نمک روی زخم داغداران نپاشید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آقای بیاتی کلاً مثل اینکه منطق شما با منطق اون والدینی که بچه هاشون کشته شدن فرقی نمی کنه، برادر همه از شنیدن این خبر ناراحت شدند، ولی نظرشون اینه که میشه جلوی این اتفاقات رو با دوراندیشی گرفت. حوادث طبیعی چه ربطی به بی خردی و اشتباهات ما انسانها دارهانسان ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مقصر اصلی پدیده ایست که دارد ما را کاملا فلج می کند و آن سر هم بندی کردن سهل انگاری و بی تفاوتی است که دارد هم صنعت ما هم آموزش ما و هم رفتارهای اجتماعی ما را از پا در می آورد جهانیان نسبت به زندگی و کار محوله شان جدی تر و مسئولیت پذیر تر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آقا یا خانم بیاتی قیاس مع الفارق نکنید. زلزله حادثه ای طبیعی و غیر قابل پیشگیری و پیش بینی است. اما این خانواده ها که میبینند هر سال در این مسیرها چه قتل عامی میشه چرا درس عبرت نمیگیرن؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
زلزله همه روزه تو همه جای جهان اتفاق می افته هر روز هم تعدادی می میرند ولی برای یک بار هم که شده تصمیم نگرفتیم خانه هایمان را به دلیل نامقاوم بودن عوض کنیم زلزله هم که شد به جای گیر دادن به این مهندسین عمران خدا نشناس به هم گیر میدیم به قضا وقدر ربط میدیم
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خیلی از این خبر متاسف شدم.تا کی باید ازاین خبرها بشنویم.مدارس این اردو رو در قالب درس آمادگی دفاعی دوم دبیرستان اجباری کردن و تهدید میکنن اگه نیاین 10 نمره کم میکنن،همه هزینه این سفر و هم آموزش وپرورش میده،خوب با وضع راهها و رانندگی های پر خطر آخه چرا اینکارو میکنن ،بخدا اجبار تو هیچ کاری نتیجه مثبت نداره،همه جای دنیا فرهنگ وطن دوستی و حفظ کیان کشور رو از زمان دانش آموزی آموزش میدن و از کشتگان جنگ به عنوان قهرمانان ملی یاد میکنن و همه مردم هم اونارو تکریم میکنن.ماهم باید از راه درست وارد شیم نه از روی جبر و زور.
رادمهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
هر جای دیگه از دنیا بود ، وزیر که جای خود داره ، حتی رئیس دولت یا خودش استعفا می داد یا برکنارش می کردن. اینجا میشه فهمید آدما (از نوع غیر مسئول) چقدر بی اهیمت هستند.
رادمهرجون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اینجا ایرانه یعنی کشوری که هیچ کس تقصیر کارنیست .اگه تونسی بیا تقصیر کارو پیدا کن ..
قلیباا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
سال 89 هم 35 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان کهنوج از استان کرمان در راه برگشت مناطق جنگی در نزدیکی جیرفت به علت واژگون شدن اتوبوس کشته شدند و هیچ کس مسوولیت را بر عهده نگرفته و فقط گفتند بچه های شما لیاقت داشتند و رفتند پیش شهدای عزیز
مرضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آفرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
عجب گرفتاری شدیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
این اردوهای راهیان نور از خود جنگ تحمیلی بیشتر داره کشته میده کم کم باید به فکر مزار شهدای راهیان نور باشیم
یه ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خدا به خونوادشون صبر بده به خاطر یه درس پچ این قدر تلفات ماقع کا..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
كشته شدن عزيزانمان تو اين تصادفات يه جورايي مثل گل به خودي است مارادونا ول كنيد غضنفر را بچسبيد.
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
فرارو لطفا يه آماري از شهداي كل جنگ تحميلي و يه آماري از كشته شدگان كاروان راهيان نور در تصادفات بدين تا مقايسه اي داشته باشيم.
aria
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
والدین نباید بگذارند بچه هاشون به این سفر ها بروند چون هیچ امنیت جانی ندارند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اونا راهشو بلدن ، مدارس این اردو رو در قالب درس آمادگی دفاعی دوم دبیرستان اجباری کردن و تهدید میکنن اگه نیاین 10 نمره کم میکنن. والدین مجبورن
فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
متاسفانه آمار کشته شدگان به 30 نفر افزایش پیدا کرد .
انا لله و انا الیه راجعون
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
حالا یه دوره ای ضرورت داشت جوونای ما رفتند تو اون منطقه جلوی توپ و تانک ایستادند، ولی الآن نمی فهمم چرا بچه های مردم میبرن اونجا به کشتن میدن؟
در حالیکه در کشورهای پیشرفته از تمام ظرفیت نیروی انسانی جوانشان در جهت پیشرفت و اختراع و نوع آوری استفاده میکنن ولی متاسفانه ما همیشه بجای آینده نگری در حال گذشته نگری هستیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خداوند به خانواده هایشان صبر دهد وبه مسئولین آموزش وپرورش وسپاه پاسداران عقل
کریمی
UNITED STATES
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
متصدی این کار خطیر، نهاد غیر مسئولیست که عملا ارزشی برای جان فرزندان مردم قائل نیست. بروید تحقیق کنید آیا در قبال کشته های سالهای قبل از کسی دلجویی شده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
واقعا که جای تاسف می باشد که هرسال تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان در این راه کشته شوند.اون برای فرهنگیان سامانی که در این راه کشته شدند و دانش آموزان لردگانی که بامنفجر شدنارنجک کشته شدند این هم برای امروز بسه دیگه واقعاًخسته شدیم از این اتفاقات
رضا از اهواز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
با سلام وعرض تسلیت به خانوادهای داغدار ومردم شریف ایران اینجانب پیشنهاد میکنم در هر استان یک نمایشگاه دائمی جبهه وجنگ درست بکنند وازجان فشانی های شهدای همان استان استفاده گردد هم درک ان ملموس تر بوده وهم خطرات ان کمتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آره مثل جنگل نهارخوران گرگان!!!!!!!!!!!1
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تلفات بیشتر از خود شهیدان شده دیگه بس کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اشکال نداره. مهم نیست.؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
حالا که مسئولین به فکر نیستند حداقل خود پدر و مادرها رضایت ندهند که فرزندانشان بروند !
بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تا کی باید به پای ندانم کاری این مسئولان شاهد پرپر شدن گلهای این دیار باشیم .آ قایان مردم چهارمحال طاقت این همه بی کفایتی را ندارند، چه کسی درد مادران این دانش آموزان راتسکین خواهد داد. چند سال پیش نیز بعلت تصادف اتوبوس معلمان در اردوی راهیان نور مردم این خطه عزادار شدند ، تابستان امسال بعلت بی کفایتی مسئولین در اردوهای هجرت یکی دیگر از فرزندانمان درکام مرگ غلتید ... مردم ایران شما بگوئید ما مردم محروم استان چهارمحال تاوان چه چیزی را می پردازند...
خداوند روح این عزیزان راقرین رحمت خود کند












/
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اگر دقت کنید عمده این حوادث برای بچه های مناطق محروم می افتد؟!ظاهرا به دلیل استفاده از اتوبوس های فرسوده 40 ،50سال پیش، هر آن خطر عدم کنترل و چپ شدن و در نتیجه داغدارشدن خانواده می رود.لذا حداقل والدین باید امکانات را در هر اردویی از جمله راهیان نور کنترل کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
در زماني كه تعدادي دانش اموز در يك مدرسه براثر اتش سوزي از بين رفتند همين اقاي حاج بابايي كه در ان زمان نماينده مجلس بود با هماهنگي صدا و سيما چنان عقده گشايي بر عليه وزارت آموزش پرورش دولت اصلاحات در صدا وسيما راه انداخت كه بيا و تماشا كن حال اميدوارم در اين زمينه صدا و سيما بي طرفي خود نشان دهد و با دعوت از ايشان و يا د اوري ان روزها بصورت جدي از ايشان باز خواست نمايد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
معلوم نيست تو اين كشور چه خبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
معلوم هست چه خبره
DARIOOSH
FRANCE
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
برای اسکورت ماشین آقای وزیر ده تا ماشین و موتور جلوتر حرکت میکنند تا خطر تصادف رو کم کنند برای ۲۶ دانش آموز مورد صحبت چند اسکورت (ماشین همراه یا پیشرو) پیش بینی‌ شده بود؟

مگر وضعیت رانندگی و راههای ایران رو نمیدونین، جناب آقای وزیر؟
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
با سلام.در اين اوضاع نا به سامان اندوهبار ترين اتفاقات ..رخدادهائي هستند كه جان انسانها را نشانه ميگيرد و از آنهم ناگوارتر مرگ نوگلان و نو شكفتگان اين مرز و بوم است.خبر كوتاه بود ..44 دانش آموز دختر در جريان بازگشت كاروان راهيان نور در سانحه تصادف كشته و مجروح شدند.اما به راستي مسئول جان اين نونهالان چه كسي يا كساني هستند؟يك شهر به عزا نشسته ..دهها خانواده دلبندانشان را به آغوش مرگ سپردند..دفاتر و كتابهايشان سالها در تاقچه ها و صندوقها به يادگار نگه داشته ميشود.ديگر طنين خنده هايشان در اتاق ها و حياط مدرسه شنيده نمي شود. مادران فرزندان خود را با بوي آنان از لابلاي لباس هايشان مي جويند و پدران با شانه هاي فروافتاده از سنگيني اين مصيبت آرام آرام مچاله مي شوند.اما چه كسي پاسخگوست؟چرا جان انسانها اينقدر بي ارزش شده است؟سازماني عريض و طويل فقط به خاطر پر كردن بيلان سالانه جان انسانها را دست مايه اهداف خود قرار مي دهد.26 دانش آموز جان باختند.خبر كوتاه بود اما از عمق فاجعه كم نمي كندتمامي پدران و مادران اين كشور عزا دارند.تمامي مردم با شنيدن و خواندن اين خبر بعضي در گلو دارند و نم اشكي بر صورت.پدران و مادران بروجني..اي شهر بروجن..من ار تهران ..من از خطه شمال..من از كردستان...من از آذربايجان..من از سيستان و بلوچستان ..من از فارس و كرمان و اصفهان و اهواز و بندر عباس و از جاي جاي اين كشور پهناور با شما مي گريم كه اينان فرزندان ما بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
شما كه عرضه نداريد بيخود بچه هاي مردم را با هر اسمي بدون قبول مسئوليت جائي ميبريد . دل آدم خون ميشه از شنيدن همچين اخباري.
ايراني بدبخت
UNITED STATES
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
واقعا جاي تاسف دارد
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اطلاع دارید که این اردوها اجباری است و در عین حال خانواده ها موظف به امضای رضایتنامه هستند چون آموزش و پرورش قسمتی از نمره آموزش دفاعی دانش آموزان را در همین اردو منظور کرده است. وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگوی این خانواده های داغدار باشد.
ناشناس
UZBEKISTAN
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
جزئ خانواده شهدا شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خدايا به داد برس چقدر تصادف و كشته تا كي چرا با جان بچه هاي مردم و اعصاب هموطنان بازي ميكنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خدا به خانواده هاي اين دانش آموزان صبر اعطا بفرماييد. استان چهارمحال و بختياري تا حالا چندين حادثه در برگزاري ارودهاي راهيان نور داشته است. كسي هم تا حالا پاسخ گو نبوده. در يك حادثه برداشت يك مين عمل نكرده توسط يك دانش آموز و انفجار آن در ميني بوس در حال برگشت چند كشته و زخمي برجاي گذاشت.
امیرعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
این اعزامها با این تلفات چه بار فرهنگی مثبتی دارد ؟؟اگر توان مدیریت و اداره این اعزامها را ندارند چه اصراری به این اقدامات است ایا اموزش و پرورش و سپاه پاسداران جوابگو هستند ؟ بعید میدانم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تا حالا فکر کردید چرا این همه تلفات مربوط به شهرستانها است؟ چرا از بچه های تهران از این قبیل تلفات دیده نمیشه....این تفاوت بین افرادیکه که توی تهران زندگی میکنن واونهایی که توی شهرستان....امان از جهل این مردم....امان از مردم عوام ایران....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مثبت اشتباهی. خسته نشدید از این همه بی احترامی و تهرانی - شهرستانی کردن بیجا؟! امان از جهل و بی فرهنگی شما. همه امکانات مملکت رو محدود به تهران کردید و بدون اینکه متوجه اینگونه کمبودها در شهرستان ها بشید مدام اظهار نظرهای حق بجانب می کنید. خدا به شما عقل بده به شهرستان ها امکانات.
zomorod
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
همه چیز رو با هم قاطی کردیم نتیجش هم روز و حالمونه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
دوستان چرا انقدر دنبال مقصر میگردید و این و اون را متهم میکنین؟
همه ما تو این حوادث مقصریم- هم دولت و وزارت راه و خودروسازان و هم مردم.
خداوکیلی بدترین رانندگی تو دنیا مال ما ایرانیاست-
دوستانی که میگن خب نبرن اردو بچه ها را به شدت باهاشون مخالفم - آخه اینکه راهکار نیست که - مگه اردوهای بیرون شهر و شمال و شیراز و مشهد که بچه ها را میبرن تصادف نشده - روزانه چند ده یا چند صدنفر تو تصادفها میمیرن تو ایران پس بگیم دیگه با ماشین و اتوبوس سفر نکنیم؟ منطقیه؟
باید فرهنگ رانندگی جا بیفته - متاسفانه خود من و اغلب دوستانی که کامنت گذاشتن و اکثر مردم ایران افتضاح رانندگی میکنن.
دوستان اگه تو اردوهای تفریحی و شمال و.... همچین اتفاقایی بیفته که خدا نکنه باز انقدر حساسیت نشون میدن؟
در جمله بندی دوستانی که نظر گذاشتن به نظر میاد که چون اردوی مناطق جنگیه نباید بچه هارا ببرن.
با نبردن بچه ها تصادفها کمتر میشه؟ تو اردوهای دیگه حادثه پیش نیومده تا حالا؟
لطفا کمی منطقی باشیم و مسایل سیاسی را با مسایل اجتماعی و فرهنگی قاطی نکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
باید برای برگزاری اردو ، جوانب امر مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد . اگر وزارت آموزش و پرورش مسئولیت چنین اردوهائی را بعهده دارد باید با پیمانکاری قابل که دارای شرایط و استاندارهای رعایت ایمنی اعم از خودرو ، راننده ، برنامه ریزی سفر ، بهداشت ، بیمه ، اسکان ، تغذیه و... قرارداد داشته و متناسب با آن به اعزام دانش آموز به اردو اقدام نماید . بعضا دیده می شود برای تامین خودرو ، اولین اتوبوس موجود در ترمینال را اجاره و بچه ها را اعزام می کنند . البته بسیاری از مدیران و متولیان مدارس در شهرهای بزرگ مانند تهران بصورت متعهدانه خود در تامین استاندارها کوشش می کنند اما این کافی نیست . اگر برنامه راهیان نور بعنوان یک برنامه آموزش و پرورشی در نظر گرفته شده باید توسط وزارتخانه مربوطه مطالعه و برنامه ریزی و اجرائی شود و تمام مسئولیت آن را نیز بعهده بگیرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مسئول اين حادثه كي بوده؟
كي بايد عذر خواهي كنه؟
كي بايد استعفا بده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
آقای وزیر سرشون سلامت باشه... خب اتفاقه دیگه!!!...ایشون نکنه ناراحت بشن!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خداوند به خانواده هاشون صبر بده تسلیت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
کیه که به این پیام منفی میده؟؟؟ موندم من...
لردگانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
وزیر راه و ترابری وزیر اموزش و پرورش و راهیان نور بیاین پاسخگو باشین ... واسه چی تا حالا پیداتون نشده ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خدایا ی پولی ب ما بده ی عقلی ب اینا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان، متأسفانه همه شما کاملا منفی به داستان نگاه کردید . همه از نکات منفی آن گفتید اگر همه این ها در جای دیگه و تک تک به رحمت خدا می رفتند چی می گفتید. آیا این ها همه نشانه نمی تونه باشه چرا این سفرها به نظر شما خوب نیست. این سفرها به نظر بنده خودش یک کلاس درسه. آیا از گذشته نگفتند که بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. حال درست که بایستی همگی دست به دست هم بدیم تا امکانات رو هم جور بکنیم ولی نمی تونیم تقصیر را هم به گردن این و اون بندازیم. مقصر همه ما هستیم که با همدیگه خوب همکاری نمی کنیم. و با هم متحد نیستیم و صرفا دنبال یک مقصر خوب می گردیم. به نظر بنده از همه مقصرتر خود بنده هستم که شاید در یک جایی از این مملکت و در حد خودم کوتاهی کرده باشم. همراهی با قانون وظیفه همگانی و راه نجات از این مشکلات است. با سپاس و ارادت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
واقعا که خوش به حالت
فقط
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
فقط کافی بود فرزند خودت یا خواهر برادر خودت تو این اتوبوس بودن ببینم بازم ایجوری بلبل زبانی میکردی....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این حرفها توجیهی بر ناکارآمدی مدیریت مسئولین است . اگر ما هر مسئولی را پاسخگوی عملکرد خود کنیم ، باعث بهبودی و رفاه و معنویت جامعه خواهد شد . اتفاقا بیشترین آسیبها را بچه ها در این اردوهای ارزشی و زیارتی می خورند و کمتر دیده شده که در مسیر اردوهای برنامه ریزی شده تفریحی مانند اردوی شهید باهنر شمال آسیب ببینند . وظیفه فرد فرد ماست که بی اعتنا نباشیم و عملکرد مسئولین را زیر ذره بین برده و نقدشان کنیم تا احساس مسئولیت و شایسته سالاری در جامعه نهادینه تا متعاقب آن آسیبها به حداقل برسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
انشاله توفیق شرکت در این کلاسها و سفر ملکوتی را پیدا کنی تا بدانی داغ بی فرزند شدن یعنی چی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
پرپر شدن ثمره 17 سال زندگی 56 نفر (فقط پدر ومادر ) داستان نيست . ساکت شو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خوشا به حال دل خجسته ات...اگه خدای نکرده دختر یا خواهر خودت تو اون اتوبوس مرگ بود همینو میگفتی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
انقدر عصباني شدم كه اشتباهي مثبت زدم. منفي منفي منفي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
منم قبول دارم که باید مدیریت بهتری انجام بشه
ولی کل طرح که حفظ خاطرات جانفشانی جوانانان همین مردم داغدار هست رو نباید زیر سوال برد
همین کشور آمریکا اگه ایثلر ورشادتی به این بزرگی داشت حاضر بود چندین برابر خرج کنه تا اون رو زنده نگه داره
ضمنا توی این اردوها هیچکس رو به اجبار نمیبرند
کجایین ببینین خیلیها که به خاطر نداشتن جا ثبت نام نمیکنن چطور اصرار و التماس میکنن
و تا رضایت خانواده نباشه کسی ثبت نام نمیشه
ولی بازم میگم اینها دلیلی نمیشه عدم مدیریت رو محکوم نکرد
و در آخر به تمام بازماندگان این حادثه تسلیت میگم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
افرادی که با این طرح مخالفند مگه با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت مخالفت کرده اند. برای ترویج این فرهنگ ارزشمند راههای زیادی وجود دارد از جمله کلاس درس ؛ تلویزیون ، رادیو ، عمل درست به وصیتنامه شهیدان عزیز و امام (ره) چرا با یک طرح ناپخته و بدون آنکه جوانب مختلف آن را در نظربگیریم می خواهیم این فرهنگ رو ترویج کنیم. مگه غیر از اینه که نسل کنونی را با چنین حوادث دلخراشی که اتفاق می افتند از انقلاب و دفاع مقدس دور می کنیم و بهانه و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان بیگانه می دهیم.
یک دبیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
سلام.این سانحه دلخراش هه ما را داغدار کرد، به خانواده این عزیزان و جامعه فرهنگیان تسلیت می گویم .همین یک مورد برای اثبات ناکارآمدی آقای وزیر کافی است ! با این طرح های خود شیرین کنی ، ایشان قصد مطرح کردن خود وبه دست آوردن دل برادران سپاهی را دارد ،احتمالا سودای ریاست جمهوری دارند!اگر جای نمایندگاه بودم ، در اولین فرصت ایشان را استیضاح می کردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
انتشار این نظر جرمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
44=26+18

حتما" چند نفري هم زنده ماندند
اين همه آدم توي يك اتوبوس!!!
قطار بوده يا اتوبوس
حتما" به خاطر كاهش هزينه اين كار انجام شده
خانواده ها آگاه باشيد بچه هايتان نفرستيد
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
جهت اطلاع ظرفیت اتوبوس برون شهری 50 نفر است
با سه راننده و یک شاگرد جمعا 54 نفر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
واقعا خنده دارو تاسف باره که خبر اول همه خبرگزاریهای جمهوری اسلامی انفجار در لبنان با 7 نفر کشته است و کشته شدن 30 دانش آموز ایرانی اصلا ارزش اعلام کردن نداره!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مسولین اسم این سفر را خوب انتخاب کرده اند.( راهیان نور!) من اگه جای بعضی از آقایان بودم خجالت می کشیدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
راهیان گور...بیچاره اون بچه های معصوم چه 20 اای گرفتن از درس امادگی دفاعی...تسلیت تسلیت تسلیت تسلیت تسلیت تسلیت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بعنوان یک معلم که بچه های کلاس خودم را این هفته برده اند به اردوی راهیان نور می گویم واقعا این اردوها با این همه هزینه مالی و جانی چه ضرورتی دارد؟ که یک هفته در مدرسه کلاسها را تعطیل کنیم و...؟ تازه بچه هایی که می روند اکثرا از خانواده های محروم هستند که تابحال مسافرت نرفته اند و از ذوق مسافرت به این اردوها می روند و بیشتر این اردوها برای بچه ها حالت فرار از کلاس درس و یک هفته خوش بودن را دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بچه ها در این به اصطلاح اردو فقط یک شب در پادگان میخوابند و 7 شب را در اتوبوس با غذاهایی مثل تن ماهی می داند البته این مال پارسال بود که قیمت تن و بقیه اجناس کم بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
دقيقا پارسال هم چنين اتفاقي افتاد و مين توي اتوبوس منفجر شد و خيليها زخمي شدن. چه دليلي داره هر سال يه سري بچه رو ببرن بكشن. جالب اينجاست كه اعلام نميكنن راهيان نور بوده بيشتر ميگن واسه اردو به جنوب رفته بودن. خودشون هم شرمشون ميشه. جواب اين خانواده ها رو كي بايد بده
مشاور مدرسه اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
وزیر در جواب خبرنگاران که نزدیک به یک ساعت معطل دیدار اوبوده اند و از کشته شدن این بچه های معصوم پرسیده اند تنها یک جمله گفته است و به قول اصفهانی ها د فرار . نطق فرموده اند و گفته اند :
بروید از مسئولانش بپرسید.

در جواب این صحبت چند نکته را عرض نمایم .
نکته اول :
ایشان یا ابلاغ وزارت دارد ومسئول هست یا نیست اگر نیست از این پست باید برود چون سمتی ندارد .
اگر ابلاغ دارد و مسئول هست که این رویداد نشان می دهد که مسئولیت پذیر نیست و لذا شایسته این پست هم نیست و باید برود .
نکته دوم :
اگر بچه خود ایشان در این اتوبوس بود وکشته راه بی لیاقتی بعضی ها می شد باز می گفت بروید از مسئولانش بپرسید ؟ این امرنشان می دهد که چقدر برای جان بچه ها اهمیت قائل است پس به لحاظ اخلاقی نیز مناسب این پست نیست و باید برود .
نکته سوم :
اما آیا می رود ؟ اگر قرار باشد که ایشان برود خیلی ها باید بروند خیلی ها نمی روند پس او هم نمی رود این جان ماست که باید برود .
نکته چهارم :
در ممالک کفر که هر روز تلویزیون خواب زده یا همان رسانه میلی ما بدگویش را می کند که در حال گرسنگی و نکبت هستند همین قدر برای جان انسان ها ارزش قائل هستند ؟ آنجاها که ام القرای جهان اسلام هم نیستند ؟
آیا کسی هست در این مملکت آقا امام زمان (عج ) جوابگو باشد یا ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
کار امریکاست
مرگبر امریکا مرگبر اسراییل قاصب
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
در استان اردبیل هم سال قبل همچین حادثه ای رخ داد و صدای هیچکس در نیومد با این تفاوت که تو این حادثه همه معلول و ناقص شدن .به داد این بیچاره ها هم برسید اگه میتونید خواهش میکنم/؟؟
زهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
کسانیکه هزینه این کاروانهارومیدن مسئولند وهم توی این دنیا وهم اون دنیا بایدجوابگو باشند
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
انا لله وانا الیه راجعون
فقط خداوندبه خانواده های غم دیده صبری بزرگ عطابفرماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تا کی باید صبر کرد؟!
دانش آموزش مه قراره با راهیان نور به سفر بره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
سلام من فکر نمی کنم روح شهدای عزیز از این موضوع راضی باشه،که الکی مردم به کشتن بدیم.
من به عنوان یک دانش آموزن به خانواده های این هم درسی هایم با تمام وجود تسلیت عرض می کنم.
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بروجن امروز قیامتی برپا بود.!!!!!!!
عاشورایی دیگر بود!!!!
راستی آسمان هم امروز بد میگریست!
از صدای ناله و شیون پدر و مادر ها در کوچه و خیابان ، از صدای ضجه مادری که تک دختر خود را ، با سری خرد شده و پاره پاره شده صدا میکرد و او هیچ جوابی نمیداد، از تصاویر تابوت های جگر گوشه های معصوم ، در حالی که مادرانشان برای آن ها کر میکشیدند ، آخر میدانی ، آن ها هنوز قنچه بودند ، از تابوت هایی که به نشانه ناکامی شان با حنا رنگین شده بودند ، و از شقاوت و سنگدلی مااااااااااااااااااااااااااااااااااا
به خود میگویم چرا؟
وقتی مدیر مدرسه همراه کاروان با مسئولان تماس میگیرد و به آن ها میگوید که راننده حال متعادل ندارد ، با سرعت سرسام آوری میراند (و به راستی که میراند) و میگوید که دعا کند ما سالم به مقصد برسیم و ای کاش که میرسید..........
کسی به او جواب نمیدهد ......
از خود میپرسم خدایا تا به کی ادامه خواهد داشت.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نو گل پر پر شده مان را چه کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!خدایا!!!!
با این یکی چه کنیم؟؟؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خواهر عزیزم ، همدردی همه هموطنان تان را بپذیرید . در غم شما و مردم بروجن شریک هستیم. نمی دانم غم شما و خودمان را به چه کسی شکوه کنیم.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
به نظر من همه مسولین در این فاجعه باید جوابگو باشد و برای تکرار نشدن ان باید تلاش کنند مجلس میتواند هییت تفحص بفرستد قوه قضایی کسانی که در این فاجعه مقصرند را محاکمه کند ودولت وزیر مربوط را توبیخ کند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
مثل اینکه شما از هیئت های تفحص که در گذشته تشکیل شده جوابهای قانع کننده گرفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
انچه بجایی نرسد فریاد است
بصیرتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
چرا مسوولین با ندانم کاری باعث می شوند اعتماد مردم نسبت به ما فرهنگیان از بین برود . اگر فرزند خودتان در این اتوبوس بود باز هم بیتفاوت بودید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
برکناری وزیرتنها مرخمی بردردهای مادران داغدار است
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بروجن امروز قیامتی برپا بود.!!!!!!!
عاشورایی دیگر بود!!!!
راستی آسمان هم امروز بد میگریست!
از صدای ناله و شیون پدر و مادر ها در کوچه و خیابان ، از صدای ضجه مادری که تک دختر خود را ، با سری خرد شده و پاره پاره شده صدا میکرد و او هیچ جوابی نمیداد، از تصاویر تابوت های جگر گوشه های معصوم ، در حالی که مادرانشان برای آن ها کر میکشیدند ، آخر میدانی ، آن ها هنوز قنچه بودند ، از تابوت هایی که به نشانه ناکامی شان با حنا رنگین شده بودند ، و از شقاوت و سنگدلی مااااااااااااااااااااااااااااااااااا
به خود میگویم چرا؟
وقتی مدیر مدرسه همراه کاروان با مسئولان تماس میگیرد و به آن ها میگوید که راننده حال متعادل ندارد ، با سرعت سرسام آوری میراند (و به راستی که میراند) و میگوید که دعا کند ما سالم به مقصد برسیم و ای کاش که میرسید..........
کسی به او جواب نمیدهد ......
از خود میپرسم خدایا تا به کی ادامه خواهد داشت.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نو گل پر پر شده مان را چه کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!خدایا!!!!
با این یکی چه کنیم؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
چرا مي ترسيد وضعيت درب و داغون اتوبوس هاي اعزامي افشاء شود. شايد بزودي فرزند خود شما دچار اين بلا گردد. مرد باشيد.
نیلوفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خب دانش آموزای بیچاره چه گناهی داشتن دلشون میخداد با همکلاسیهاشون باشن والدین رو مجبو به رضایت میکنن 2 روز دیگه هم همه یادشون میره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
کاش حفظ جان انسان ها این قدر بی ارزش نبود :(
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خجالت بکشید چقد با این کاراتون اعصاب مردم وخورد میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
پارسال از مدرسهی دختر من اردو بردند در یک مینی بوس 27 نفر بچه جا داده بودند به کسی هم اجازه اعتراض نمیدادند ما ادم نمیشیم وقتی نمرهی انظباط پرورشی وغیره از این اردوهاست
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
چی می تونم بگم جز یه نگاه ساده
صادق عاشوری زرگانی
UNITED STATES
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
این همه مشاجره برای چیه،اتفاق افتاده و چند تا از دانش آموز باهوش و مومن از دست رفته اند،تسلیت میگم به خانواده آنها انشاالله غم آخرشون باشه واقعا مصیبت غم باریه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگر از خانواده شما هم بود همینطوری اتفاق میموند یا میشد فاجعه ملی؟
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اولا در حالیکه دانش آموزان باید درس بخوانند چرا باید به چنین اردویی بروند؟ دوما : این همه دانش آموز در یک اتوبوس جای تامل دارد ؟ سوما : دانش آموز دختر را چه به این اردو ها ؟ و سوال : آیا کس پیدا خواهد شد که پاسخگو باشد ؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ای کاش می شد هزینه تصمیمات و اعمال کسانی که برنامه ریز و طراح این سفرها هستند خودشون پرداخت می کردند نه خانواده های بیچاره
mohamad
UNITED STATES
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ملتی که از تاریخ و تجربیات گذشتش درس نگیره همیشه دچار بلا و مصیبته!
بیچاره ملتم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
26 تن از دختران بیگناه مردم کشته شده اند. در هر کشور دیگری بود دولت استعفا میداد و از ملت بخاطر این فاجعه رسما عذرخواهی می کرد.
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خداوند به خانواده درگذشتگان صبر عنایت فرمائید. اینکه علت تصادف چه بوده بماند اما در اینکه اتوبوسهایی که برای انتقال در راهیان نور بکار می برند ایمن نیستند شکی نیست. عزیزانم خودتان بفکر جانتان باشید جانم ما شهروندان درجه سه و چهار برای مسئولین ظاهراً هیچ اهمیتی ندارد!
یه هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
عرض تسلیت به تمامی خانواده های داغ دیده"
از طرف تمامی اهالی دهستان چشمه رعنا استان فارس
شکیبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
من خودم 1سال از اونا بزرگترم الان که فکر میکنم میبینمچه خوب شد که پدرومادرم نذاشتن پارسال برم با مدرسه.اونا تازه انتخاب رشته کرده بودندو1ماه ت این رشته شون درس خونده بودند خیلی دلم براشون میسوزه چقدر آرزو داشتند....
معلم اول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
حادثه هیچ وقت خبر نمیکند
گاهی وقتها هم خیلی خیلی خبر میده اما کو گوش شنوا و چشم بینا ؟
جگرم سوخت.
همه ی ماها حدااقل چند بار توراردو های متفاوت شرکت کرده ایم . خدا وکیلی کدوم یک از شماها اردوی متفاوت با ماشین بنز اونم از کار افتاده _نهار: تن ماهی و شام سیب زمینی آب پز با تخم مرغ و... اسکان تو پارک ها و مساجد و دیده این ؟
فقط میتونم بگم متاسفم برای خانواده های این عزیزان. ما راهم در غمتون شریک بدونین . آه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ارزش داره اخه به خاطر 8نمره درس امادگی دفاعی این بچه هارو به کشتن بدن
علی
UNITED STATES
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خدایا،ازسرتقصیرات ما،حرفهاوافکارمن وامثال من درگذر،چه کنیم جایزالخطاییم.امام زمان وبه مابرسون.یاحق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
سلام،دیشب میومدم سمت آبادان که صحنه ی تصادف رو دیدم،سر یه پیچ خیلی بد بود ،سرازیری،راننده ی اتوبوسمون گفت که راننده قبل از حرکت گفته بوده که ماشین نقص فنی داره وترمزهاش خرابه ولی کسی توجه نکرده،چیزی که من دیدم همه اش تقصیر راننده نبوده بهتره مسئولین به جای این همدردی هایی که دردی از کسی دوا نمیکنه به مردم فکر کنن و مسئولیت کاراشون رو بپذیرن،امیدوارم وزیر راه یه بار مسیرش توی این جاده بیفته ببینه وضع جاده رو،اگه این بارم بخوان بگن سرعت راننده عامل واژگونی بوده،عمق نادانی مسئولان معلوم میشه،حتی ناشی ترین راننده ها هم توی سرازیری و جاده ی خیس وسر پیچ اونم با این وضع جاده ایذه_شهرکرد تند نمیان،خدا به خانواده هاشون صبر بده،امیدوارم خانواده ها کوتاه نیان نه فقط بخاطر بچه هاشون،به خاطر قربانیان بعدی این جور حوادث که هر سال داره به شمارشون اضافه میشه
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
البته راننده اگه میدونسته که ماشین نقص فنی داره جنایتکار هست، ضمن اینکه این قضیه باری از دوش مسئولین این جریان بر نمیداره و اونا باید جوابگو باشن
نگران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
!!!!!!!!!!!!!
اینا همه اتفاقایی که تنهادلیلشون بی مسولیتیه که به هیچ راهی هم قابل اصلاح نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ای بابا چه گناهی کرره بودن اینا بیچاره خونواده هاشون اینم مثل بقیه فراموش میشه و......
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خدا به پدر و مادر ها شون صبر بده ،از ته دل میگم.
همه ما می دونم حرف حساب کدومه پس سر خودمونم در نیاریم ما الان دانشگاه هستیم بچه های چهار محالی {به خصوص بروجنی ها}مراسم مختصری برگذار کردند،تو نماز خانه هم بین نماز مغرب و عشا متن حادثه رو خواندند،و همه دانشجو ها فاتحه خواندند. امیدوارم تو تموم دانشگاها برای تسلی خانواده های داغ دید بچه های چهار محالی il این کار رو انجام بدن ....
بروجنی داغدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
تو رو خدا والدین دیگه نذارید بچه ها بروند هیچ مسئولی پاسخگو نیست اونا افتخارم میکنند
این درس آمادگی دفاعی یه واحد اجباری 10 نمره ای داره که باید دوم دبیرستانی ها بروند و اجباریه همه الکی میگن
دخترای زیبا و شاداب ایرانی درسخوانهای مدرسه چرا باید پرپر شوند ؟ چرا؟؟
کی پاسخگوست؟
وزیر که جازد
بقیه هم که فقط متاسفند
مردم هم که باید ببینند و دم نزنند....
دختر زیبای من دانش آموزم آرام بخواب که لالایی امشب تو را فرشتگان می خوانند....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
با سلام به خدا قسم اگر این اتوبوس از مسابقه ای اسم و رسم دار برمیگشتند هزار تا صاحب و مسول جلوی دوربینهامیومدند و به به و چهچه میکردند اما حالا که این بیچاره ها به این روز افتادند هیچ کس مسولیت ان را به عهده نمیگیرد مدیر مدرسه تا سر کوچه ام که میخواد بچه ها را ببره باید مجوز بگیره اونوقت اقایx میاد روی خط اخبار ساعت 14 میگه اینها بدون مجوز رفتند!!!!!!!!!! چطوری میخواید جواب خدا را بدید؟؟؟؟؟چطوری میخواید جون بدید؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
خداصیری یه بازماندگانشان بدهد. فرزند من فرم رضایت نامه برای همین اردو آورد و باتوجه به اجباری بودن امضا کردم. وقتی 15 نمره از 20 نمره درس آمادگی دفاعی منوط به رفتن به این اردو است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
با اجازه ندادن خانواده ها کاری درست نمیشود بلکه باید مشکل اساسی حل شود
چندباردر مسیر راهیان نورتا به حال تصادف اتفاق افتاده است ؟آیا قفط باید با محدودکردن بچه ها کارپیش رود ؟بهتراست برای این چنین اردوهایی وسایل حمل ونقل کم خطر استفاده شود (قابل توجه مسولین ومدیران و دبیران)لطفا ایمنی را مد نظر قراردهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بنده یک خرمشهری هستم وروزی که این عزیان به شلمچه آمده بودند آنجا حضور داشتم واز نزدیک با احوال مقدسی که مملو از معنویت ورضایت قلبیشان بود روبرو شدم اشتباه یک نفر راننده متخلف را نباید به گردن کسی گرفت از اینکه این اتفاق رخ داده است بنده وتمامی خرمشهریان این بلا دیدگان جنگ متأسر ومحزونیم ولی میتوان با خدا سرمبارزه داشت هرکس به طریقی از این دنیا رخت برمیبندد وچه بهتر اینکه انسان به کمال رسیده باشد وبه خدای خود نزدیکتر شود تا ازاین دنیای فانی برود وبه لقاء ا... برسد چه بسا ایناننی که به خیل شهیدان پیوستند وره صد ساله را یکشبه پیمودند در بستری بیماری ویا بر اثر بلاهای دیگر از این دنیا میرفتند .پس بیاییم همگی دست به دعا برداریم تا خداوند آنها را با حضرت زهرا(س) محشور ودجوار دخت نبی اکرم(ص) متنعم نمایند ،مصدومین ومجروحین را شفای عاجل وبازماندگان آنها را صبرجلی عطا فرماید وخطاب دیگرم به شما حسودان که نتوانسته اید این چنین با خدای خود معامله کنید ودر صف شیطان قرار دارید ومیخواهید از آب گل آلود به ماهی گرفته وبه نفع اربابان خود یعنی آمریکا واسرائیل عمل کنید ودشمن شاد شوید بدانید مردم ایران وبروجنی های قهرمان وسلحشور از استان غیرت وشرف هستند و نمیگذارند گریه هایشان باعٍث شادی شما مزدوران گردد وبا مشن گره کرده فریاد میزنند با مشت محکم میزنیم بردهن دشمن انقلاب وتا جان داریم فدای تمامی آرمان ها وارزش ها یمان میکنیم تا این شجره طیبه استوار وپا برجا بباند والسلام خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار آمین یا رب العالمین
فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خدا به تو عقل بدهد
انسان باید با برنامه ریزی و تدبیر از بروز حادثه پیش گیری کند نه این که حماقت خود را به گردن تقدیر و خدا بیاندازد
وباز هم مثل همیشه هر کس انتقاد به جایی کرد دشمن و منافق و در صف شیطان است!!!
خدا بهت عقل بده.
مستعفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بنده از جانب وزیر اموزش وپرورش ووزیر راه وشهرسازی وفرمانده پلیس راه ناجا و مسوولین راهیان نور استعفا میکنم وعذرخواهی........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کاش لااقل یه عذرخواهی بلد بودند بکنند
zoha
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ba arze salam be hamegi o tasliat ... ina hamash harfe dostan ajale kasi k berese ina bahanast... khoda sabreshon bede ... albate monkere in nistam k bayad moghasero peyda kard...
amin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما برو خودتو از پشت بان بنداز اگه عجل رسیده بود که کارت تمومه اگه نرسید بود از پروازت لذت ببر دوباره برو بپر
زمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
من از استان چهارمحل و بختیاری هستم واقعااز شنین این خبر متاسف شدم و از اینکه یکی از آشناهای خودم توی این حادثه فوت شده ناراحتم واقعا نمیدونم چی بگم از جاده های پرخطر از برگزاری این ردوها از این که چرا والدین اجازه میدن ...فقط میتونم بگم این دختکهای بی گناه قربانی خیلی اشتباهات مسئولین شدن و کل استان ما را داغدار کردن امیدوارم خانواده ها بتونن این غم بزرگ را تحمل کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
روحشان شاد .خدا به مادران داغدارشان صبر دهد.دلم گرفت.
مهشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
منم همسفرشون بودم اما از بوشهر اومده بودیم حتی اونارو هم دیده بودم اما نمیدونم که واقعا چی باید گفت.
llls
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
همه از خداییم بسوی خدا برویم
نگار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اره ولی نه که بزور بفرستنمون به سوی خدا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
هفته گذشته در پاسخ سوالی از آقای مستقیم ،مسوول بازرسی وزارت آنوزش وپرورش گفته بود این اردوها درست جز درس آمادگی دفاعی بچه هاست .سوال:آخر کسی نیست به ایشان و شخص آقای وزیر بگه ،در مهر ماه و در شروع سال تحصیلی این چه کاری است که شما انجام می دهید .من خودم از مسیولین این وزارتخانه ام وباید شخص وزیر و تیمش که همه همدانی اند باید پاسخگو باشند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
به خدا اگه نبرن به نفع اموزش و پرورش هم هست اخه واسه هر اردو حداقل 4_5 میلیون خرج میکنن...
بعدشم دیگه جون ادما به خطر نمیوفته...
حمید مدیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اینا همش به خاطر رانندگیه احمقانه و خطرناک راننده های اتوبوسه،هر کس فقط یه بار تو جاده رانندگی کرده باشه میفهمه چی میگم...تو جاده وقتی اتوبوس نزدیک میشه همه فرار میکنن...چرا یه نظارت درست حسابی نمیکنید و یه کاری نمیکنید که دیگه جرات نکنن اینجوری رانندگی کنن...برخی از آنها معتادن ...کدوم ......مسئول نظارت رو ایناس...
راننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
در جواب شما باید بگم اون راننده های که دارید در موردش صحبت میکنید بچه چهارمحالل بوده و به طبع جاده را مثل کف دستش میشناخته، تازه کارم نبوده،کسی که توی این جاده کار میکنه میفهمه من چجی میگم. من خودم راننده کامیونم با مدرک لیسانس دارم رانندگی میکنم به هیچ نع موادی ائم از مخدر و غیر مخدرم اعتیاد ندارم حتی چایی هم نمیخورم-ولی نکته اصلی اینه: این جاده استاندارد نیست، نه شیب گردنه هاش نه پیچ هاش نه عرضش نه....
وقتی یه راننده حرفه ای(منظورم اونایی که شغلشون رانندگیه) توی جاده رانندگی میکنه میدونه این اولین بارش نیست و آخرینشم نیست پس جونشو به خطر نمیندازه. شما همه دارید از دید یه راننده سواری و کسی که قراره سالی یکبار اونم واسه مسافرت از این جاده بره نظر میدید. ولی واقعیت اینه که بعضی مواقع شرایط این جادهه جوری میشه که افسار ماشین از دستت در میره
پشت یه کامیون گیر میکنی و مجبوری چند کیلومتر را بدون دید بری ترافیکم که الا ماشاءالله... بعضی مواقع اگه اقدامی واسهه فرار از اینن کار نکنی یه ترافیک چند کیلومتری درست میشه که همین منشا بسیاری از این تصادفاته-اگه بارندگی و شرایط جاده هم باهاش جور بشه که دیگه محشره
پس راننده را مقصر ندونید- اینم بگم که جایی که کارشناس نباشه سه تا راننده پایه 1 میتونن نظر کارشناسی بدند پس راننده حرفه ای با رانندهه شخصی مقایسه نکنید لطفا
دنبال مقصر های دیگه باشید که این بحثا کلا شما را از پیدا کردن مقصر اصلی دور میکنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اگه توی این دنیا هم بتونند مسولان جوابگو باشند آخرت را میخوان چکار کنند.
تو را جان امام زمان این اردوها را تمام کنید-انگار این جنگ هنوز هم کشته بر جا میگذارد.....
مردم با پول زحمت کشی بچه هایشان را به مدرسه میفرسن ،نه اینکه پرپر شدنشان را ببینند.
بأی ذنب قتلت
وای برشما..............
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
همین سه سال پیش بود که در همین مسیر دقت کنید در همین مسیر 27نفر معلم در ایام نوروز لت پار شدند و کک آقایان نگزید
باید تمامی مقصرین شناسایی و محاکمه شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
به نظر من پدر و مادر ها گناهی ندارند.در همه جای دنیا اردو و گردش های دسته جمعی هست ولی بندرت این اتفاقات می افتد و نکته دیگر اینکه آیا ضرورت دارد که چنین اردوهایی برگزار شود؟چه درسی از این اردوها میتوان گرفت؟پدر و مادر ها رضایت میدهند که فرزندانشان به اردو بروند نه به قتلگاه.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
من دیشب واقعا ناراحت بودم از این اتفاق. که این دانش آموزان در این سن اینجوری به خاطر هیچ و پو چ جونشونو از دست دادن . خیلی جالبه خواهر خانم منو هم می خوان برای درس دفاع ببرن همونجا و من دیشب به هیچ عنوان اجازه بهش ندادیم بره . دبیراشون بهش گفته بودن اگه نیاد 8 نمره از درس دفاعو بهش نمیدن ... این انصافه ؟پدر و مادر با هزار خون و دل خوردن فرزندشونو بزرگ کنن و به این راحتی جلو چشمون پرپر بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چناب مسئول محترم ایا با معذرت خواهیتون این جوون برمیگرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با توبیخ درست میشه ؟ اصلا این چه طرح مسخره ایی که با بودجه بیت المال دارن هزینه میکنن .... واقعا وزیر اموز و پرورش راست میگه برین از مسئولاش بپرسین ... من مطمئنم این طرح زیر نظر سپاهه و کسی جز نهاد سپاه تقصیر کار نیست ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
جنگ همچنان خسارت میگیرد........
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آقای ناشناس. شما که اطلاع درست و حسابی نداری خواهشا اظهار فضل نفرمائید.متاسفانه دختر خواهر بنده یکی از قربانیان بوده.اولا اگه رضایتی در کار بوده با زور بوده چرا که گفته بودند هر دانش اموزی که به این سفر معنوی نیاید از نمره انضباطش کم میشه.بعد کجای دنیا دیدید که اتوبوسی بیفته ته دره جرثقیل بیاد اتوبوسا با افراد داخلش بکشه بالا و زمانی که ده پانزده متر بالا میره طناب بکسل پاره بشه و دوباره اتوبوس با دانش اموزای زنده بیفته پائین و فاجعه به بار بیاره .که بعد از اون سه تا جرثقیل میارن.واقعا اگه یکی از فرزندان مسئولین هم داخل اون اتوبوس بود همچین کاری میکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ببخشید نمیدونم درست متوجه منظورتون شدم یا نه
می فرمایید فقط چپ شدن اتوبوس باعث حادثه نشده و بلند کردن آن با جرثقیل و سقوط دوباره آن باعث این همه تلفات شده؟
يه آملي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
به خدا اين همه تعجب واسه چيه ؟!
مثل ساير مسايل جامعه ماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
حکایت عجیبی است.در زمان جنگهمه جوانان حتی 12-13 ساله ها با اشتیاق و به عشق امام و اسلام و وطن به جبهه ها می رفتند. الان مسئولین به زور می خواهند در نسل نوجوان فرهنگ جبهه و شهادت را زنده کنند. آیا می دانید با این کار هایی که میکنید چقدر به همین فرهنگ لطمه می زنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
من هفته پیش توبازی بینی پسرم شکست انقدرناراحت بودم که زندگیم تیره وتارشده بود خدابه داد دل مادر وپدر این غنچه های پرپر برسه که چی می کشن خدا بهشون صبر بده وبه مسولان لیاقت وکاردانی ومسولیت پذیری به راستی اگرجگرگوشه خود اقایون هم جزقربانیان این حادثه بود اینطوری جواب میدادند یااونوقت ............
برادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
شهدا نيز از اين بي تدبيري و اجبار مسئولين آموزش وپرورش وبسيج شرمنداند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
فقط میتونم بگم خدا عاقبتمونو بخر کنه با این همه نواقص
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اگه تو ژاپن اين اتفاق ميافتاد تا آلان 20نفر استعفا داده بودند ،‌اما دريغ از يه ذره احساس مسئوليت؟!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
استعفا که هیچ حتماٌ چند تا مسئول خودکشی میکردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
لا اکراه فی الدین
حتی در دین هم اجباری نیست چه برسد به اردوی راهیان نور که تبدیل شد به ...
پدر و مادران دانش آموزان مقصر نیستند مقصر کسانی هستند که به بهانه هایی مثل کم کردن نمره درس ، دانش آموزان را به اجبار به اردو بردند.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با پدر و مادران دانش آموز بروجنی
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
هزاران سوال بي جواب. جگر آدم كباب ميشود. مگر اول اتفاق است ؟ چه شد ؟
نیوشا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
متأسفم که این حوادث عین آب خوردن عادی شده. حادثه همیشه و همه جا اتفاق میفته اما اینجا دیگه خیلی زیاد و چشگیر شده. بی توجهی مسئولان داره بیداد می کنه. چرا نباید یک مرجع مسئول و پاسخگو باشد تا هر کس بداند که باید وظایفش را بطور مطلوب انجام دهد؟!؟!!؟!؟!؟!؟جز آرزوی صبر چه می توانم از خداوند برای این خانواده های عزادار درخواست کنم؟!؟
غصه خور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خدايا چه دنيايي شده عده اي در اين دنيا در ثروت وقدرت غوطه ورند. درمسافرت،تحصيل،پوشاك،مسكن،خوراك،و.... فقط مشكلشان اين است كه كدام نوع را انتخاب كنند! وبرنامه هاي شان مرتب اجرا كنند.درمقابل عده اي هستندكه تا ساعاتي از شب گذشته بايد كار كند(البته اگر بيكاري سراغش نيايد) تا تنها بتواند شكم بچه هايش را سير كند ،براي مسافرتش كجا را انتخاب كرده،محل تحصيل فرزندانشان كجاست، خوراك وپوشاكشان چيست،راستي كلاس هاي.. مي رود؟اما نبايد نا اميد شد چون برنامه ريزان براي آنان برنامه دارند.آنان بامسافرت هاي خوب داخلي وخارجي براي خود و خانواده ونداشتن اين مشكلات ، با روحيه خوب براي اين عزيزان برنامه هاي شاد زيادي مثل مسافرت راهيان نور دارند‌ تا چهره خجالت زده و خسته پدر واشكان پاك مادر را از يايد ببرند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تا کی هر سال باید به خاطر این برنامه ها کشته بدیم اونم بیشترین دلیلش راهها و جاده های خراب کشورمونه. اول راهها رو ایمن کنید بعد از این برنامه های فرهنگی بگذارید . الان کلی خانواده داغدار شدن کدوم از مسئولین پاسخگو هستند!!!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
جالبه این اردو واحد عملی درس آمادگی دفاعی شده.
Mehbod
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مقصر اصلی پدر و مادر ها هستند . ساهاست که این اتفاقها رخ می دهند . یادم هست یک بار هم تعدادی از المپیاد های شریف جان باختند . آخه پدر و مادر چقدر باید بی فکر باشه که بچه ای رو که یک عمر براش زحمت کشیده با دست خودش بده تحویل یک عده آدم بی مسئولیت اون هم با این سوابق از بی کفایتی ها !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بیشتر بچه ها برای اینکه 12 نمره را از دست ندهند مجبور میشن به این اردو برن
قریشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تصادف دانش آموزان عزیز باعث تاسف هر انسانی خواهد بود.اماربطی به آموزش وپرورش وسپاه ندارد.چنین حوادثی در هرجایی اتفاق بیافتد.نباید بی دلیل کسی رامحکوم کرد.
s
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چرا نباید کسی رو محکوم کرد؟ بزرگترین خطا کار راهداریه که هیچ کس یادی ازش نمی کنه!! شما می دونید که سالانه چند نفر تو همون نقطه حادثه خیز ماشینشون چپ می کنه؟ می دونید که اینها اولین و آخرین کسانی نبودندکه تو اون نقطه خاص ماشینشون چپ کرده؟ می دونید اون جا چه پیچ تندی داره ؟ می دونید تا حالا چند بار از راهداری خواسته شده که اون قسمت جاده رو درست کنه و نکرده؟ لطفا این مسئله رو اطلاع رسانی کنید . هی تقصیر رو گردن آموزش پرورش و بسیج و .... نیندازید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
همه اصل و ول کردن چسبیدن به فرع
دیگه نمیگن بابا از این تصادفا همه جای ایران اتفاق میفته چرا اجازه میدین هرکسی بشینه پشت فرمون با جون مردم بازی کنه حالا چه دانش آموز باشه چه غیرش
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خواهرم دبیرستانیه. بهشون گفتن هرکی نیاد اردوی جنوب، 10 نمره درس آمادگی دفاعی رو بهشون نمیدن. در حقیقت اردو اجباریه.
شما رو به خدا به داد این بچه ها برسید.
با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بابا من یادمه سال 85از این مسیر رفتم اصفهان،اونقدر خلوت بود که من و خانواده گاهی میترسیدیم نکنه دزدی راهزنی چیزی برامون مزاحمت ایجاد بکنه ولی از سال 88که جاده فارسون رو احداث کردن این جاده کم عرض و پر حادثه که یک جاده روستایی بود به یک جاده ترانزیتی جهت عبور ماشینهای سنگین حمل بار و مسافر تبدیل شد(چون پلیسی برای جریمه کردن کامیون ها و اتوبوسها نداشت تازه عوارض هم به جایی پرداخت نمیکردن) بدون اینکه زیرساختهای لازم ایجادبشه از قبیل توسعه راه ایجاد شانه جاده و ریل گاردهای محافظ پرتگاهها و ...
الان این جاده غیر استاندارد اونقدر شلوغه که در صورت استاندارد بودن سایر شرایط هم تولید حادثه میکنه خودم هم در سال 89 دچار یک حادثه رانندگی در این جاده شدم که هنوز هم صدماتش با من همراهه
به نظر من مقصر اصلی و زارت راه و شهرسازییه باید بتونه یک جاده استاندارد مثل جاده پل زال -خرم آباد بسازه و عوارض بگیره بخدا که مردم با کمال میل عوارض 10هزارتومانی هم میدن اگه جاده استاندارد باشه این همه تلفات جاده ای که کشور ما داره نیاز به یک جهاد همه جانبه در ساخت جاده ها و راهها رو طلب میکنه
خدا همه این دانش آموزان رو بیامرزه و به خانواده هاشون صبر بده خیلی سخته
ولی باز چشم مردم آز این مسئولین آب نمیخوره هنوز یادمون نرفته بلایی که در جاده شهیون دزفول برای دانش آموزان پیش آمد و کک هیچکسو نگزید وهمه چیز به فراموشی سپرده شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مدیران مدارس اعلام کردند که باید حداقل 50% دانش آموزان کلاس دوم دبیرستان در این اردو شرکت کنند وگرنه 10 نمره درس آمادگی دفاعی را نمی گیرند. اجباری در کار نبوده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
لابد هر چی بچه زیاد ببرن برای مدیر امتیازه ولی ایا بچهی مدیر هم به این اردو با این اتوبوس ها میره بی وجدانها
ناشناس
-
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
عزيز من خود مدير مدرسه هم باهاشون بوده اونموقع شما چيز ديگه اي مي گي
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
به جاي كاروان نور اسمش رو بگذاريد كاروان مرگ.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
متأسفم براي اونايي كه فكر ميكنن اين حادثه ها فقط براي شهرستاني ها و به قول خودشون عوام پيش مياد البته تقصيري هم ندارن چون بهترين ماشين براي اردوهاي بچه قرتي هايي تهراني كرايه ميشه كه فقط تو فكر مد مو و لباسشون هستن و هيچ چيز ديگري مانند انسانيت براشون مهم نيست
ناشناس
FRANCE
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟
آخه چه ربطی داشت
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
حتما دانش آموزان توی اتوبوس شیطنت کردند و حواس راننده پرت شده و این اتفاق ناگوار افتاده خدا رحمت کند همشون را و به بازماندگانشان صبر بده و امیدوارم شاهد یک چنین حوادثی در آینده نباشیم
رضا-آذربایجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
میشه شرلوک هلمز بازی در نیاری وسط عزای ملت !
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
واقعا چرا به نظر بعضی ها این فقط یک حادثه مثل همه حادثه های دیگه نه اتفاقا فرق می کنه ایشالا خدا به بازمانده هاشون صبر و طاقت بده ولی مسیله اینجاست وقتی میان یه چیزی به اسم راهیان نور راه میندازن حالا به هر انگیزه ایی که دارن آیا نباید قد همین انگیزه و هدف مسیولیت جان کسانی رو هم داشته باشن که به اونجا میبرن فقط باید یه چیزی به عنوان راهیان نور راه تاسیس کنن پس امکاناتش چی میشه اینا همه بی مسولیتی و بی برنامگی است همه توجه نداشتن به مردم و ملته و فقط پیاده کردن سیاست
همه کسایی که مسولن مطمینا در مقابل خدا باید پاسخگواین جنایتهاشون باشن آخه میدونید میگن جنایت یعنی اینکه با توپ و تفنگ کسی را بکشی نه جنایت یعنی بی توجهی و بازی با جان یک انسان
کاش عجل لولیک الفرج محقق می شد و تمام این ستمگران عالم نابود میشدند.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دوستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چرابه دروغ میگن بابهترین اتوبوس میفرستیم بعدمعلوم میشه اتوبوص واحده وآخرشم خانوادهای داغدار؟
مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اگر اعزام به اين سفرها به خاطر اجبار آموزش پرورش در گذراندن واحد درس دفاعي است .لطفا قبل از اتفاقات ديگر وزير آموزش و پرورش اين الزام را منتفي كنند .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
با چه خبره ببخشید مثل اینکه شما کامل خبر رو گوش نکردید راننده گوش به حرف نداده تند رفته
زهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بچه ها من خودم از راهیان نور لرستان بودم و دوم تجربی ام درضمن سفر راهیان نور اجباریه وگرنه کسر نمره دفاعی داره ما هم خودمون بین راه یه تصادف داشتیم ولی خدارو شکر کسی آسیب جدی ندید تورو خدا مسئولین به فکر باشن بابا راننده های درجه یک واسه این جور چیزا درنظر بگیرن که جون 300 تا دانش آموز درخطر نیفته
negar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خیلی گناه دارن....من خودم پارسال رفتم...اصلا اجباری نیست ولی تقصیر وزیره...جنگ تموم شده دیگه....هرچی تلفات دادیم بس نبود؟؟؟؟؟پارسال هم 3 نفر کشته داشتیم...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
دلم برای این همه بدبختی به درد امده افسوس از این گلهایی امیدی که داغشان بر دل خانوادهاشون گذاشته شد اقسوس از ان چهره هی معصومی که به خاطر سیاستهای غلط وبرنامه های اشتباه مسولین زیر خاک رفتند
Ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
راهیان مرگ
نگران وناراحت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تصمیم گیرندگان این اردوهای جان انسان گیر بایستی شرم کنن وهرچه زودتر جلوی فاجعه بعدی رو بگیرن.چون همینجور پیش بره ممکنه تاچند وقت دیگه آمار کشته های این مثلا اردو ها از آمار کشته های جنگ بالا بزنه.
امیر
UNITED STATES
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خدا بیامرزتشون--جنگ چندین ساله تموم شده ولی تلفاتش

هنوز هست ...اخه 27 نفر کشته ..خدا به خانواده هاشون صبر بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اردوهاي راهيان نور با نيت خير و آشنايي با مناطق جنگي و همچنين ايثارگريهاي رزمندگان و شهدا انجام ميگيره،حالا اتفاقي كه هيچكس راضي نبود بيفته ،افتاده اينقدر دنبال متهم نگرديد.خداوند درجات رفتگان را متعالي و به بازماندگان صبر عنايت بفرمايد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ماهیت سفر اشکال نداره اما اینکه با چه کیفیتی مدیریت بشه که احتمال آسیب رسیدن به سرمایه های انسانی این مملکت نباشه چیزی نیست که به ذهن ضعیف بعضی آقایان برسه، باید دید تعریف جان یک انسان برای ایشان چیه که به فکر ماشین و راننده مطمئن نمیفتن!
جمعی از طلاب بروجن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ما هم این حادثه دلخراش را به بازماندگان و خوانواده های محترمشان تسلیت گفته و از خداوند برای ایشان صبری جمیل آرزومندیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تومملکت ما طبیعیه این اتفاقها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
هان اي دل عبرت بين ازديده نظركن هان ...........راآيينه عبرت دان.
محدثه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اخه هیچ کس نیست که به این مسئولین بگه که با برگزاری این اردو ها چه اتفاقی می افته؟هر کدوم از این دانش اموزان نقش مهمی در اینده ی کشورمون داشتن اما با این کار...تو کشوری مثل ژاپن شعارشون اینه که اگر فردی نتونست یه کاری رو به درستی به پایان برسونه خب دیگری باید اون کارو انجام بده اما تو ایران میگن اگر فردی نتونست کاری رو انجام بده تو چرا باید وقتتو تلف کنی از مسئولین خواهش میکنم حتی اگه لازم باشه التماس میکنم به فکر باز سازی دوباره ی این راه ها باشن
شیوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
هیچ اجباری نیست بچه های مدرسه ی ما این هفته اردوی راهیان نور میرند اما خیلی ها هم هستند که نمی رند مثلا خود من
SASAN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
من یادم نمی یاد در زمان 8 سال جنگ با تمامی مشکلات و کمبود ها و کیفیت راه ها و خودروها و... چنین فجایعی رخ داده باشه. باید بشتر مو شکافی بشه که بعد از این همه سال و ادعاهای بزرگ در زمینه راه ها و خودرو ها و پلیس راهنمایی و رانندگی و ... هنوز چنین اتفاقاتی می افته.
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
صدحقیقت را بکشتیم از برای یک هوس/ازپی یک سیب بشکستیم صدها شاخسار /تاوان گردنکشی و ریا کاری مسولان مملکت جان شیرین 26انسان بیگناهی است که عنانشان در دست راننده ای بیشعور و بی لیاقت بوده است.فعتبروا یااولالابصار...
دلواپس
UNITED STATES
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خدایشان بیامرزد
فردوس برین گوارای وجودشان
از دست این دنیا خلاصی یافته اند
یا حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
از سال 86 تا امروز 97 كشته 118 زخمي همه يا دانشجو يا دانش آموز يا فرهنگي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تو رو خدا شما ها نذارید بچه هاتون با اتوبوس بروند اردو...آخه این چه وضعشه
من فقط اردو های داخل شهر یا اردوهایی که با قطار می برند رو اجازه می دم بچه ام بره.
علی
GERMANY
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چند ماه پیش یه همچین اتقاقی تو یکی از کشور های اروپایی افتاد وهمه دانش آموزان کشته شدند،اون کشور سه روز تعطیلی اعلام کرد واز نخست وزیر وهمه مسولین تو تشیع جنازه شرکت کردند و...
حالا تو کشور ما مسولین بی لیاقت هیچ عکس العملی نشون نمیدن و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده...
0101
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کشوری که جزو غنی ترین کشورهای جهانه اینه وضعیت راههاش/تقصیرراننده واموزش پرورش وبسیج نیستش/مقصراون وجودبی غیرتمونه.متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بس است حالا شما دنبال لحاف ملا نصرالدین را ازکی میخواهید بگیرید آنهایی که باید جوابگو باشند میشوند ومقصر شناخته وبه سزای اعمال خود میرسد حتی اگر راننده مادرمرده ای که خودش هم مرده واورا از قبر در بیاورند وبه مجازاتش میرسانند. بس است آقامون وسرورمان ومولایمان پیام تسلیت دادند وانشاءا... مرحمی است بردل داغدیدگان دیگران کاسه داغتر از آش نباشند والسلام
مهداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
متاثر و متاسفم
mona
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
شیوا درست میگه مدرسه ما هم دارن میرن همین آخر آبان ولی اجباری نیس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
یه سوالی برای من پیش اومد! اون سال که اون اتفاق تلخ تو پارک شهر افتاد تمام اردوهای دانش آموزی تا پایان سال تحصیلی کنسل شد و دیگه مجوزی داده نشد. بعد چه جوریه که الان...؟؟؟
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آقا
یک فکری به حال ما بکنید که ما رو می خوان بهمن ببرن
نگار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
منم ثبت نام كرده بودم كه روزشنبه برمراهيان نور ولي با اين تصادف كه شدوالدين هيچ كدوم ازبچه هاي كلاس مارضايت ندادند
چهار محالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
حتمن از اونایی که این نوشته را میخونن یکی یه کاری ازدستش میاد التماس می کنم کوتاهی نکنه . چهارمحال یه استان محرومه ! هرچی اتوبوس و مینی بوس فرسوده میشه توسط راننده ها( اون ها هم بنیه مالی قوی ندارن) خریداری میشه و به این استان میارن به نظر من 90 تا 95 درصد اتوبوسها ومینی بوسهای بین شهری استان فرسوده اند ! یه خبر نگار ! یه مرکز آمار بیاد یه آمار بگیره ! تا وقتی که از اینها تو فواصل کم استفاده میشه اتفاقات تو چشم نمیاد! حالا اگه ما بخواهیم یه اردویی بریم یه مسافرتی بریم مجبوریم از همین ها کرایه کنیم نتیجش هم میشه همین که می بینید! پارسال فرهنگیان امسال دانش آموزان ! آخه من چه گناهی کردم که تومنطقه محروم به دنیا اومدم و اون چه لیاقتی داشته که تو تهرون با همه بهترینها به دنیا اومده تورا به خدا یه فکری به حال ما واین سیستم حمل و نقل ما بکنید !حتمن از تو هم کاری میاد نگو من که کاره ای نیستم ! خواهش می کنم 1
بروجنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تسلیت میگم اگه بخواهیم در مورد حادثه بحثهای احساسی بکنیم (که البته لازمه)هزاران صفحه نیازه ولی من پیشنهادی دارم اگه دوستان پسندیدند اونها هم پیشنهادهایی بدهند شاید باعث بشه که فقط یه نفر در آینده نجات پیدا کنه !من پیشنهاد میدم هرجا یک تصادف اتفاق می افته به شرطی بیمه خسارت بده که مختصات اون نقطه توسط کارشناس تصادفات توسط جی پی اس ضمیمه پرونده باشه و حالا یه قسمتی تو پلیس راه یا وزارت راه بیان این مختصات ها را روی یک نقشه بریزند وهرجا در محدوده یک کیلومتر 3تا تصادف ثبت بشه یک اکیپ از متخصصان راهسازی و ایمنی بیایند و محل را بررسی وراه حل رفع مشکل محل رااجرا کنند تا راهها ایمن بشوند.
zare
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مسول بی عرضه باید برکنار باشد؟
چه کسی مسول است؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ياد همه از دست رفته ها بخير . علي الخصوص رحمن جهانپناه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
طبق آیات قرآن وروایات دفاع وجنگ وظیفه مردان است/چه نیازی بودکه این دختران معصوم رابه مناطق جنگی ببرند برای کلاس آمادگی دفاعی
110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
فرارو باز هم می تونی چاپ نکنی!
مغلطه فرارو زمانی مشخص هست که بصورت هدف داری کامنت هایی رو تایید می کند که اساس سفر راهیان نور رو مورد هدف گرفته اند!
واقعا فهمیدن این موضوع اینقدر سخت هست که وضعیت نامساعد جاده و رانندگی بد راننده موجب این اتفاق شده؟
ایا اگر همین دانش اموزان در یک اردوی سیاحتی و یا علمی و نه زیارتی کشته می شدند باز هم همین حرف ها را می زدید؟
چرا اصل موضوع که رسیدگی به جاده های کشور است رو فراموش کردید و به ارمان های معتقدین به انقلاب توهین می کنید؟
در هر کشوری در دنیا از ژاپن بگیرید تا امریکا از این نوع سفر ها برای گرامیداشت سربازانشان وجود دارد که اجباری هم در کار نیست
اینجا هم همچنین

چاپ نکن اقا جان انتظار دیگه ای غیر از این از شما ندارم فقط نظرات همفکر خودتون رو چاپ می کنید
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
همش تقصیر امریکاست!!!
Hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
45 سال در اروپا زندگی ورانندگی کردم و یکبار هم تصادف نکردم . چهار سال است که به ایران باز گشته ام 6 بار تصادف کرده ام که همیشه هم دیگران مقصر بوده اند
رانندگی فرهنگ یک اجتماع رانشان می دهدو تازمانی که رفتار
خودتان را در رانندکی عوض ننمائید
چیزی با تسلیت گفتن تغییر پیدا نخواهد کرد.
پلیس راهنمائی ورانندگی فقط تبلیغ می نماید در عمل چیزی تغییر نکرده است .
محمد یه فرد عاقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خدایا چه مردم ساده احمقی داریم.این مسوول ها هم یاد گرفتن چه جوری راحت مردمو گول بزنن . وقتی که جاده هامون استاندارد های لازم رو نداره وقتی که هیچ مهندسی نبوده تا این جاده ها رو با کار کارشناسی درست کنن . وقتی که اتوبوس هامون قدیمین و هیچ کس هم نیست از نظر فنی بازبینی کنه این اتوبوس ها رو . وقتی که بچه ها رو برای گرفتن نمره درس دفاعی مجبور میکنن اردو برن . وقتی که هیچ مسوولی جون مردمش براش مهم نیست و بعد از حادثه به صورت نمایشی تسلیت میخوان . اونم نه عذر خواهی . وقتی که بعد این همه اتفاق های سال گذشتمون بعضی مردم میگن لطفا مسوولان کاری بکنند . این میشه حال روزمون باید صبر کنیم هر کاری دوس دارن باهامون بکنن. از وقتی این خبرو شنیدم آتیش گرفتم طفلکی ها حتما کلی نقشه واسه آیندشون داشتن کلی تو اردو گفتنو خندیدن . بیچاره خانواده هاشون الان چه حالی دارن . تسلیت گفتن ماهم هیچ دردیو از اونا دوا نمی کنه . دولت ایرانم باید دیشونو سه برابر بده تا شاید مرهمی ناچیز باشه برای بازماندگان یعنی خونواده هاشون. من 19 سالمه اما میخوام گریه کنم براشون از اینکه چه راحت پر پر شدن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
كاش اتوبوسم مثل ماشين وزير اير بگ داشت
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ما ایرانیان خودمون داریم خودمونو میکشیم بعدمیگیم امریکا اینگلیس کیگفته؟؟؟؟!!!!من نمیدونم اگه یکی از بچه های این مسئولین داخل همون اتوبوس بودند میخواسن چیکار کنن !!!!؟؟؟؟یکی از ما باید به داد وفریاد این خانواده ها برسد یانه یامیخواین دست رو دست بذارید تا دوباره.............!!!!!؟؟؟
يه دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
به نظر من بعد از سانحه اي كه عده اي از دانش آموزان تيزهوش ته دره رفتند بايد تصميمات درستي گرفته مي شد درسته كه حادثه خبر نميكنه اما آيا اين اتفاق براي بار اول افتاده؟؟؟؟
متاسفانه دستهايي تو كاره تا نزديكي انتخابات يه بلبشويي به پا بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هر سال از این دست تصادفات حداقل یکی دو تا داریم که بعدش انتقادها شروع میشن ولی همین که آبها از آسیاب افتاد باز روز از نو و روزی از نو. گرونی و بیکاری و هزار درد بی درمانمان بس نیست که باید این داغ را تحمل کنیم. آقایان مسول آموزش و پرورش ترا خدا جمع کنید این بساط اردوها را. بخدا اگر بچه یکی از شما میون اون بچه ها بود الان تو مجلس طرح دوفوریتی برای لغو تدریس این درس تصویب شده بود. خودتون را جای پدر و مادر این بچه ها بگذارید. بترسید از آه و اشک کسی که فریاد رسی ندارد. خیلی از این نوگلان پرپر شده تک فرزند بودند و الان پدر و مادرشان دیگه برای بچه دار شدن کمی از سن شون گذشته. اعزام یک ملیون بچه اونهم با ماشین های فرسوده در جاده های نه چندان امن و پر حادثه حتما عوارض خواهد داشت. کاش گوش شنوایی در مسولین پیدا بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار باید از مسئولان آموزش و پرورش بخواهیم که دیگر اردو بردن بچه های مردم را تعطیل کنند وقتی مسئولیت پذیر نیستند و جان مردم برای آنها ارزشی ندارد
آرزو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
سلام بروح پاکتان،سلام برپیکرهای نحیف ومعصومتان،سلام برداغی که برای همیشه برسینه مادران وپدران وعزیزان شماواین سرزمین خواهدماند!فدای ناله های دم آخرتان،سلام برآرزوهای بربادرفته شما!! براستی چه کسی مسئول پرپرشدن زیباترین وبیگناه ترین غنجه های باغ این مرزوبوم است؟!راستی "بای ذنب قتلت"؟؟؟؟؟؟؟
مريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خيلي متاثر شدم.اشكام درومد با ديدن اين عكسا
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی.خدایشان بیامرزد.
zainab
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
فقط امیدوارم دوستام به سلامت برگردند چیز دیگری نمی خوام اجباری بود برای 8 نمره ولی اخه باز هم گفتند میتونیم به جای اینکه بریم فعالیتهای دیگری رو انجام بدیم
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خیلی سخته وقتی فکر می کنم چند تا از دخترای همسنم کشته شدن.خدا به خانواده هاشون صبر بده.
من که بابام نذاشت برم.
راضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بابا ازخدا هم می خواهید جلوتر بروید باخودتون فکر کنید بعد نظر بدهید
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هردم از این باغ بری می رسد
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
به همه هموطنان شهرکردی بروجنی و...تسلیت میگم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اصلا در وضع خراب اقتصادی این اردو ها برای چی هست ؟
پسر دبیرستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بله درسته که ده نمره داره ولی دست معلمه من خودم یارسال با دو تا از دوستام بخاطر شرارت زیاد منظورم جلفیه نه مجادله مارو نبردن ونمرمون رو هم دادن بنظر من تقصیر راننده ست
شعبانعلیقربانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
چرا همیشه همدیگر مقصر مید انیم چرا اگر رحمت الهی نمی بارید هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد چرا راننده را مقصر می دانیم چرا .........به نظر اینجانب که 18 سال راننده می باشم این اتفا قها همیشه هست تور خدا واقع بین باشید همتون مدیر مدرسه را راننده را وزیر را مسول میدانید من ابر و اسمان را مقصر می دانم با کو چکترین باران واستاندارد نبودن جاده و سیستم ترمز خودرو ناشی بودن کمک راننده
aomidia
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اما در سال های اخیر ، به "خاطر" یا به "بهانه" آشنایی دانش آموزان با ارزش های دفاع مقدس ، آنها را در قالب کاروان های راهیان نور، به مناطق عملیاتی دوران جنگ می فرستند.
اگر تا پیش از این ، رفتن به این مناطق ، بر مبنای تصمیم فردی افراد بود ، این بار ، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج ، توافقنامه امضا کردند تا دانش آموزان را مسافر راهیان نور کنند!
در مدارس هم با وعده نمره در درس آموزش دفاعی ، دانش آموزان را ترغیب کردند که چند روزی را به مناطق عملیاتی بروند! آن هم در ایام سال تحصیلی که نوعاً دانش آموزان از هر برنامه ای که منجر به تعطیلی کلاس ها باشد ، بنا به مقتضیات سن و سال شان ، استقبال می کنند.
واقعاً این چه نوع فرهنگ سازی است که با وعده و وعید و تعطیلی کلاس ها و ایجاد وقفه در جریان تحصیلی بچه های مردم انجام می شود؟

مگر تنها راه انتقال فرهنگ ایثار و دفاع به دانش آموزان این است که به آنها بگویند اگر در فلان درس نمره می خواهید از والدین خودرضایت بگیرید تا به غرب و جنوب کشور برویم؟! مگر بسیجیان جان بر کفی که در طول هشت سال دفاع مقدس برای دین و میهن شان شرافتمندانه جنگیدند ، در اردوهای رسمی این چنینی تربیت شده بودند؟!
فرهنگی که با اجبار و وعده نمره و ذوق تعطیلی کلاس ها ایجاد شود ، فرهنگ نیست ؛ دور ریختن امکانات و یک امر ضد فرهنگی است.

از این گذشته ، وقتی برای امری غیر ضروری ، تلفات جانی بر خانواده ها تحمیل می شود ، آیا خود این ، ضد تبلیغ نیست؟ آیا نمی گویند که چه الزامی است که بچه های مردم را به اسم درس آموزش دفاعی و بازدید از مناطق جنگی و دادن نمره و ... راهی جاده های خطرناک کنند و هر از گاهی نیز تعدادی از آنان کشته شوند یا مجروح و دچار نقص عضو شوند؟!
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
26 دختر 16- 17 ساله
یعنی 26 خانواده ی شاد
یعنی 26 پدر و مادر امیدوار
یعنی 26 مادر آینده
یعنی26 شانس سربلندی برای کشور
و از همه مهمتر یعنی 26 انسان
وحالا همه چیز از دست رفته به خاطر اشنباهی که کسی گردن نمیگیره

کی میدونه اونا تو لحظه ی مرگ به چی فکر میکردن
شاید به آرزو هایی که برای آیندشون داشتن
آینده ای که هیچ وقت نرسید
و هیچ کس نمیدونه چرا؟!
اطهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اونهایی که بهانه دستشون افتاده واز رفتن به چنین مناطقی انتقاد میکنند بدونند که مشکل از رفتن وبازدید از این مناطق نیست مشکل از یک جای دیگه است ایا بچه های ما باید ندانند در کشورشان چه اتفاقاتی افتاده وبرای حفظ حدود وصیانت از مرزهای ان چه جوانهایی درچه شرایطی ودر چه مکانهایی وباچه وضعی در خاک وخون خود غلتیدند تا امروز ما بمانیم ایا این مخالفان راهیان نور اگر زمان جنگ بودند باز هم به والدین این شهدا می گفتند که شما کار اشتباهی میکنید کسی چه میداند شاید میگفتید واگر همه مثل شمافکر میکرد خیال میکنید الان کجا بودید/
پری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
منم پارسال ب اجبار رفتم لاستیک اتوبوسمون ترکید و اگه سرعت زیاد بود چپ میشد اتوبوس رو عوض کردن ولی بازهم اتوبوس خراب شد وجالب اینه ک ما تا صبح تو جاده بودیم و مسولا تو پادگان وهیچ کدوم حتی ب ما هم سر نزدن
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من در استان خوزستان زندگی می کنم بیایید بجای اینقد رهزینه جانی ومالی .÷ول این را صرف اشتغال وابادانی استان قراردهید بخداشهدا راضیترهستند .اینجا بیکاری دزدی وبیماری و ...بیدادمی کند.خداوند روح تمام شهداوعزیزان ازدست رفته را قرین رحمت کندوبه بازماندگان صبر جزیل عطا بفرماید .به امید ایرانی اباد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اولا که از صمیم قلب تسلیت عرض میکنم به همه داغ دیده ها.
این چندمین باره؟
بشمارید!!
یه بار معلما یه بار دانش اموزا!!!
تا کی باید ادامه پیدا کنه؟؟
کی میخواد جواب دل شکسته مردما بده؟
خاکا ی شلمچه؟
یا اقایون سرتیپ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اتگار که برای مسئولین جان مردم هیچ ارزشی نداره وفقط بفکر منفعت خودشون هستند..درسته که مرگ وزندگی دست خداست ..درسته که همه بسوی خدا میرویم..درسته که تقدیر این دانش آموزان اینجوری بوده ولی تروبه هون خدای که قبول دارید فقط بفکر آسایش خودتون وخانوادتون نباشید مسئولین محترم..پدرومادر این بچه ها دارن غم بزرگی تحمل میکنن..خدایا صبر عظیم به همشون بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
متاسفانه مسئولین محترم آموزش و پرورش که همیشه قادر به پیش بینی مسائل و آینده نگری و برنامه ریزی بسیار هستند!؟ پس از سالها برپایی اردوی راهیان نور و مرگ ومیرهای و حوادث بسیار (که نیمی از آن هم مطرح نشده است) بالاخره در جلسه کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس که دیروز! تشکیل شد قرار شد آموزشهای رزمی درس آمادگی دفاعی در شهر محل سکونت دانش آموزان انجام شود و 10 نمره درس منوط به شرکت در اردوی راهیان نور نشود! انشاالله در سالهای آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم. برای تمام قربانیان درس آمادگی دفاعی آرزوی علو درجات و برای بازماندگان صبر آرزومندیم.
بهار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اتفاقه سرنوشتشون این بوده ارگان خاصی مقصرنیست ماهاعادت کردیم همیشه بدنبال مقصربگردیم بهترنیست ریشه ای فکرکنیم
عفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من خودم با همه علاقه اي كه به فرهنگ دفاع مقدس و جبهه دارم اجازه نادن پسرم بره.چرا بايد تو چنين جاده پرخطري كه احتمالا مشكلات فني عديده اي داره و يا ترافيك غير قابل مديريت و يا هر چيز ديگه... مهم اينه كه اين مسير امن نيست پس چرا بايد جون پسرم رو بيخودي به خطر بندازم. از همه پدر مادرها ميخوام اين سفر رو تا ببهبود شرايط تحريم كنند. جهنم نمره و هر كوفت و زهر مار ديگه......
دانیال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خطاب به اونهایی که میگن زوریه :
ما هم دبیرستانی بودیم و اردوی میدون تیر برای درس آمادگی دفاعی رفتیم. ما رو نبردن مناطق عملیاتی 30 سال پیش رو نشون بدن. بردن و باز و بسته کردن اسلحه نشونمون دادن و تیراندازی تمیرن کردیم. توی اون اردوها هم یک سالی یک بچه با گلوله آر پی جی که پیدا کرده بود بازی کرد و کشته شد.
اما اردوی راهیان نور کاملا دلخواه و آزاده و از برنامه های بسیج به حساب میاد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من خودم پارسال رفتم راهیان نور...ب نظر من اتفاقه پیش میاد...از عمد نبوده که بیاییم یقه کسیو بگیریم.درضمن نمره کسر نمیشه اگه اجباری بود که رضایت پدر و مادر میشد الکی دیگه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
و عامل چندم نیز مسئولین برگزاری چنین اردوهایی که می دانند کشور ما زیر ساختهای لازم برای این امر را در اختیار ندارد و تمام ایرادات گرفته شده فقط در چابک سواران بروجن یا راننده مرحوم و یا ...وجود ندارد بلکه در تمام نظامات دولتی و غیر دولتی ما این ایرادات و حتی بیشتر از این نیز وجود دارد پس برگزاری چنین اردوهایی که بنا بر بعضی منافع شخصی و منصبی در مقامات است و یا ...نیز مقصران اصلی می باشند و نباید تمام ایرادات را گردن یک شخص مرحوم یا یک شرکت کوچک انداخت و مقصران را باید در جاهای دیگر نیز دنبال نمود
ممد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آموزش و پرورش کاری به این موضوع ندارد باید نسبت به سازمان راهیان نور اقدام شود.تا از رانندگان ماهر تری استفاده کنند.
سولماز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
میدونید پدر ومادربودن یعنی چه؟ میدونید بچه بزرگ کردن یعنی چه؟ به جای اینهمه جروبحث دعا کنین که پدر ومادرهای بیچارشون دیوونه نشن.همین..کدوم یکی از اقایان میان ایمیل های شمارو بخونن و تدابیر خوب بیندیشن!!! فقط مواظب بچه ها باشین وجز خدا نمیشه به کس دیگه سپردشون...
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
واقعا متاسفم دلم خیلی میسوزه برای این مسئولان که باید چی جوابگوی این خداوند باشن در اون دنیا....
saeideh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
بایدرسیدگی کامل کنن
فائزه
GERMANY
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
من دیشب از اردو راهیان نور برگشتم...واقعا متاسفم...وقتی به حس اونا فکر میکنم که چقدر دلتنگ خانواده هاشون بودن ولی هرگز نرسیدن گریم میگیره...
خدا به خانواده هاشون صبر بده...
مجله فرارو