bato-adv
کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
رمز گشایی از اظهارات اخیر محسن هاشمی

"مرد بحران" می‌آید؟!

فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی، معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باید "فردی به میدان بیاید که برای روزهای سخت و بحرانی ساخته شده است"، و معتقد است "لازم است کاندیدایی معرفی کنند که ضمن داشتن تجربه و نگاه اعتدالی و تنش زدایی در سطح بین المللی، به توسعه و اقتصاد پایدار در کشور توجه ویژه داشته باشد."
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
فرارو- سجادزند؛ فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی، معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باید "فردی به میدان بیاید که برای روزهای سخت و بحرانی ساخته شده است"، و معتقد است "لازم است کاندیدایی معرفی کنند که ضمن داشتن تجربه و نگاه اعتدالی و تنش زدایی در سطح بین المللی، به توسعه و اقتصاد پایدار در کشور توجه ویژه داشته باشد." 

به گزارش فرارو، محسن هاشمی که این روزها درگیر بازداشت خواهر و بردارش فائزه و مهدی هاشمی است در گفت و گویی با هفته نامه اصلاح طلب "آسمان" به بیان مواضع خود دباره حاشیه های پیش آمده حول خانواده هاشمی، شرایط کشور و انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. 

محسن هاشمی در این گفت و گو تمام تلاش خود را صورت داده است تا چهره‌ای میانه رو از آیت‌الله هاشمی و خانواده‌اش به نمایش بگذارد. وی با رد همه اتهامات علیه  خانواده، آن‌ها را در جهت مقابله با پدر تفسیر کرد و گفت: «هدف اصلی حاج آقاست. چه گروه‌های سیاسی داخل کشور و چه خارج کشور، می‌خواهند آقای هاشمی را تضعیف کنند.»

فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با انتقاد از تندروی‌های صورت گرفته در کشور "افراطیون" چپ و راست را مشکل اصلی کشور و زیست آنها را در "بحران" دانست. وی گفت: «افراطیون چپ باعث ایجاد انحراف در دولت آقای خاتمی شدند. بعد از ان نیز افراطیون اصولگرا کشور را از مسیر اعتدال خارج کردند.» وی معتقد است که از "دل تفکر اعتدال‌گرایانه دولت هاشمی، خاتمی ظهور می‌کند اما از دل دولت خاتمی احمدی نژاد سر بر می‌آورد."

محسن هاشمی توصیه آیت الله هاشمی برای خروج از وضعیت کنونی را "رفتن به سوی اعتدال" اعلام کرد و گفت: «اکنون کشور به سمت یک آرمانگرایی خیلی افراطی رفته است. در واقع کشور الان ایده‌گرا شده است. در حالی‌که کشور و مسئولان آن باید با تکیه بر آرمان‌ها واقع‌گرا باشند.»

محسن هاشمی معتقد است که هم اکنون  در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور انحراف‌های وجود دارد، اما با این حال برای آینده کشور احساس خطر نمی‌کند و امیدوار است که با تلاش دلسوزان مسائل رو به بهبود برود. 

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری درباره حضور اصلاح طلبان تاکید کرد: «اپوزیسیون و اصلاح طلبان باید بدانند که دیگر ناز مشکلی را حل نمی کند و فرش قرمز برای ان ها پهن نمی کنند لذا چراغ سبز و قرمز مهم نیست در این شرایط تحمیل کردن خود به جامعه وظیفه است. فقط باید مواظب بود که فردی که برای روزهای سخت و بحران ساخته شده است، به میدان بیاید.»

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شرایطی از لزوم حضور "مرد بحران" در انتخابات ریاست جمهوری سخن می گوید که خانواده هاشمی شرایط مناسبی ندارند، دو تن از اعضای خانواده در زندان به سر می برند و پدر خانواده نیز روزهایی را سپری می‌کند که از پس از انقلاب تا کنون بی سابقه بوده است. وی هم اکنون دیگر رییس مجلس خبرگان رهبری نیست، نفوذش در قدرت کاهش یافته است و اکنون دو فرزندش هم در زندان به سر می‌برند. با وجود این شرایط بحرانی، بسیاری معتقدند او "مرد بحران" است و می‌تواند از بحران‌ها فرصت بسازد.

هفته گذشته آیت‌الله هاشمی در اظهار نظری خواستار ایجاد "دولت وحدت ملی" شد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون اینکه به لوازم و شرایط تشکیل دولت وحدت ملی اشاره کند گفت که "با مبنا قرار دادن سياست‌های كلی مورد تاييد رهبر انقلاب و تدوين برنامه‌های كارشناسانه" می‌توان این ایده را تحقق داد. 

پیشنهاد آیت‌الله هاشمی با مخالفت برخی فعالین سیاسی اصولگرا روبه‌رو شده است و در اردوگاه اصلاح طلبان نیز تاکنون واکنش ویژه‌ای به همراه نداشته است. پرویز سروری عضو جمعیت اصولگرایان آن را مخالفت با مصالح نظام دانسته است و صادق محصولی طرح هاشمی را در راستای "القای بحران" در کشور تحلیل کرده است. 

اما به نظر می رسد پیشنهاد جدید هاشمی در جهت دیگری است، برخی تحلیل‌گران می‌گویند منظور هاشمی رفسنجانی از دولت وحدت ملی همان دولت ائتلافی است، که در آن هم چهره های اصولگرا حاضر باشند و هم چهره های اصلاح طلب، زیر سایه یک شخص میانه‌رو به عنوان کاندیدای ریاست جمهور قرار گیرند. به نظر می‌رسد آیت الله هاشمی رفسنجانی همان‌گونه که محسن هاشمی به آن اشاره می‌کند به دنبال ایجاد یک دولت اعتدال گراست. 

دولت وحدت ملی هاشمی رفسنجانی در کنار احتمال بازگشت وی به عرصه انتخابات مطرح می‌شود، همزمان با ایجاد تغییرات در قانون انتخابات و مطرح شدن حذف شرط سنی این مسئله قوت بیشتری به خود گرفته است. گفته می‌شود اصلاح طلبان میانه رو و کارگزاران در صورت حذف شرط سنی در قانون انتخابات برای حضور هاشمی در عرصه انتخابات برنامه ریزی می‌کنند. 

بازگشت مهدی هاشمی و سکوت آیت‌الله هاشمی در قبال زندانی شدن فرزندانش را می‌توان در همین رابطه ارزیابی کرد. عباس عبدی بدون اشاره به حضور هاشمی در عرصه انتخاباتی درباره "سود و زیان آیت‌الله هاشمی در جریان رسیدگی پرونده فرزندانش" معتقد است: «آقای هاشمی مثل یک سند یک میلیاردی است که تا دو هفته پیش در گرو رقم ناچیز پرونده فرزندانش بوده است. واقعیت این است که مستقل شدن پرونده فرزندان آقای هاشمی از شخص آقای هاشمی به نفع همه است به جز کسانی که خواهان تخریب فضای سیاسی کشور هستند.»

عبدی در هفته نامه آسمان نوشت: «به نفع آقای هاشمی است زیرا مستقل از این دو پرونده می‌تواند وثیقه سیاسی خود را آزاد کند و به تحرک شایسته‌تری بپردازد.»

در این بین تلاش‌هایی برای حضور علی اکبر ناطق نوری یا علی اکبر ولایتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است. برخی خبرهای حاکی از این است که این دو چهره شاخص اصولگرا از گزینه های مورد نظر حزب موئتلفه هستند. 

ناطق نوری و ولایتی چهره های معتدلی هستند که در هر دو جناح سیاسی مقبولیت نسبی دارند. با این حال اصولگرایان تندرو مطرح شدن نام ناطق نوری و علی اکبر ولایتی برای حضور در صحنه انتخابات را برنامه‌ای از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و گروه‌های نزدیک به وی می‌دانند. 

این دو چهره اصولگرا می‌توانند مطلوب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باشند. صادق زیبا کلام تحلیل‌گر نزدیک به هاشمی رفسنجانی که همیشه به دفاع تمام قد از تمامی پیشنهادات و اظهارات هاشمی می پردازد یکی از کسانی است که به شدت از حضور ناطق نوری در انتخابات دفاع می‌کند. وی معتقد است بازگشت ناطق نوری می‌تواند شرایط را بهبود بخشد. 

به این ترتیب به نظر می‌رسد اتفاقات رخ داده پیرامون خانواده هاشمی رفسنجانی و اظهارات اخیر فرزند ارشد وی در کنار مطرح کردن پیشنهاد "تشکیل دولت وحدت ملی" بی‌ارتباط با هم نباشند. این اتفاقات نشان از تحرکات جدید سیاسی "مرد بحران" دارد. تحرکاتی که جهت آن دقیقا مشخص نیست، اما می‌توان آن را نشانه‌ای در راستای نقش آفرینی گسترده آیت‌الله هاشمی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دانست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
براي همه متاسفم
علی
CANADA
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
نظام برای تربیت مدیران هزینه داده است اما متاسفانه مدیران باتحربه براحتی کنارگذاشته شدندکه مثلن قحطالرجال است ودیدیم که هست !نباید دراین موقعیت با یک کشمش گرمیمان کند وبا یک قوره سردی!؟ یادمان باشدکه همین دیروزبودکه هاشمی را قربانی بالارفتن احمدی نژادهاکردیم بااینکه خاتمی اخطارداده بود و پیش بینیوضع موجود شده بود الان هم از ترس مرگ داریم خودکشی میکنیم میدانیم که هاشمی رابرنتابیدند چه رسدبه خاتمی بزرگ حالا فکر کنید امیرکبیرچه کسی بوده است ؟این دفعه گرفتاراحساسات نشویم و عاقلانه ترانتخاب کنیم و دست از زنده بادومرده بادبرداریم مملکت را همین تفکرات به تاراج میبرد یادمان نرفته که پایان دولت هاشمی یک سفارت هم درایران فعال نبود خطرچنگ وفروپاشی اقتصادایران را تحدیدمیکرد که منجربه انتخاب خاتمی درمقابل هم فکران آن زمان هاشمی یعنی ناطق بود وهشت سال خاتمی اگرکاری برای اقتصاد نکرد حداقل پایش را لای دربی نهاده بود که هوای امنیت وآزادی به مشام برسد و فضای انتقاد پیشرفت واسایش را بدنبال داشت واقعا اکنون هم ده نمکی جسارت دارد داد بزند همان گونه که با بالا رفتن دلار به هزار دادزد زنده بادآزادی اکنون نیز فریادکند دلار 4هزارتومان زنده باد عدالت اقتصادی!
رضا
UNITED KINGDOM
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
هاشمی برای ایران مثله علی پروینه برای پرسپولیس
اصحاب قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
llمردم ایران مکرخیلی بدبخت باشندبه هاشمی رای بدهند
ساروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
بنام خدا
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یقیناً مصداق اتم و اکمل این فرمایش پیامبر (ص) است که می فرماید : علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل
( علمای امت من از پیامبران بنی اسرائیل برترند)
و بنده به یقین می دانم که ایشان با ولایت بوده و هست و خواهد بود و بزرگترین مدافع ولایت و انقلاب و نظام اسلامی می باشد مسلماً وجود ایشان تاکنون نگذاشته چه دشمنان و چه دوستان نادان به پیکر این نظام ضربه وارد سازند .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
اگر آقای هاشمی قبول کنند که بيايند، قطعاً لطف بزرگی در حق ملت ايران خواهند کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
لطف به مردم ایران؟؟؟ خجالت داره!! خدمت بزرگ عزیزم.متاسفم که همچنان منتظر یه قهرمانید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
قهرمان امتحان پس داده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
لطف بزرگی به نظام کردند
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
بهتره بگی لطف به جیب فرزندان دلاورش می کنه
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
ما بی صبرانه منتظر آمدنتان هستیم قدر زر زرگر شناسد قدر ملت هاشمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
به چه روزی افتادیم که آرزوی اومدن هاشمیو داریم
مصطفی
UNITED STATES
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
احســــــنت سهیل جان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
اگر امیر کبیر امروز ایران بیاید امید است کار ها رو به سامان برود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
اقاي هاشمي مرد ميدان هاي سخت نيستند امروز ايران بدون هاشمي، بهتر از فرداي با او
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
امیر کبیر؟؟؟!!!!!!،،، جااااااااااااااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
کسی که نوشته ناشناس حتمن تو هم از احمدی نژادهایی هستی که با 2کیلو سیب زمینی خودتو فروختی برو ببین تو ریاست جمهوری کی بهتر بوده بعد بیا.......استغفرالله هاشمی جان بیا و مملکت رو درست کن امیرکبیر زمان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
من اشتباها نظر مثبت دادم .... لطفا چاپ نمایید..... معتقدم ایرانیان حافظه تاریخی بسیار قوی دارند و ما باید نگاهی به گذشته حتما داشته باشیم.
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
با سلام.جناب محسن هاشمي طوري صحبت ميفرمايند كه انگار دوران رياست جمهوري ابوي محترمشان ذوراني بدون عيب و نقص بوده است!!!ايشان پدر خود را به صفات تجربه نگاه اعتدالي و تنش زدا در عرصه بين المللي و توسعه و پايداري اقتصادي موصوف مي سازند و باز هم با داشتن نگاه از بالا با به قول خودشان افراطيون چپ و راست صحبت مي فرمايند.خدمت اين جناب عرض ميشود يكي از علل اقبال مردم به جناب آقاي خاتمي ايراداتي بود كه به روشهاي اعتدال گونه!!! آقاي هاشمي داشتند بنده راجع به آقاي احمدي نژاد نظري ابراز نميكنم چون اعمال سطحي و گفتار هاي تنش آميز ايشان جاي هيج بحثي را نمي گذارد .اما در مورد آقاي خاتمي جناب محسن هاشمي از دايره انصاف خارج شده اند.جناب محسن هاشمي .ما هنوز نگاه قيم مآبانه ابوي محترم را فراموش نكرده ايم.كسي كه افكار عمومي برايشان پشيزي ارزش نداشته است كه البته اميد وارم با مسائلي كه الان برايشان پيش امده درك كنند كه مشروعيت مردمي چقدر ميتواند ارزشمند باشد.آقاي هاشمي اگر هم الان مورد اقبال هستند به خاطر پشتيباني اصلاح طلبان و هواداران اصلاحات است وگرنه در نزد اصولگرايان و هواداران آن كمترين حمايتي ندارند.پس بهتر است از اين نوع گفتار خود دست بردارند كه "ناز ديگر مشكلي را حل نمي كند و يا چراغ سبز و قرمز مهم نيست"اين ادبيات شايد سالهاي دهه 60و70 كارساز بود اما الان ديگر محلي از اعراب ندارد.مردم در دهه 90 ديگر قيم نمي خواهند مردم از آقاي هاشمي انتظار دارند كه در صورت كانديد شدن و انتخاب شدنشان به عنوان رئيس جمهور (كه البته در صورت كانديد شدن بنده حتما" به ايشان راي ميدهم)از اين نوع نگاه كردن به مردم دست برداشته و تمام هم خود را معطوف به حل مشكلات نمايند.ما هواداران اصلاحات ضمن ارج نهادن به خدمات آقاي هاشمي انتقادات خود را فراموش نخواهيم كرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
هم منصفانه و هم خارج از عدالت گفته ای،حرفهایت درباره خاتمی جای بحث ندارد اما دوران هاشمی اوایل بعد از جنگ بود برادر،قدری از اوضاع کنونی مشکل تر
شیرین
UNITED STATES
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
اگه به جای 70 میلیون آدم سطحی نگر 1 میلیون آدم با طرز فکر شما داشتیم الان ایران گلستان بود....بسیار متن سطح بالایی بود که نشان اط سظح شعور شما دارد...با تشکر
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
احسنت ...
محمد
CANADA
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
اينجا صحبت از راه حل درست براي بيرون رفتن كشور از مشكلاتي است كه بوجود آمده. اينگونه نگاه كردن مطلق به هر كسي كاملا غلط و اشتباه بوده و هست و اين نشان از عدم تعادل رواني در نوع برخورد است. اما بايد بدون غرض و تعصب نگاه كرد. وقتي بدون در نظر گرفتن تجارب ارزشمندي كه از گذشته به جاي مانده بود، افراد داخل حاكميت شدند؛ خود را منفصل از همه ي داشته ها دانستند. به همين علت براي هر چيزي شروع به ارائه ي راههايي كردند كه اصلا با عقل و منطق هم شايد مطابقت نداشت. و فقط نوعي توهم بود. اين توهمات در زندگي و امورات مردم كاملا اثر گذاشت و جواني و شادابي و دو نسل را از بين برد. و حتي بسياري از استعدادهاي ناب اين كشور به خاطر رفتار غلط و نوع نگرشي كه وجود داشت از بين رفت. دقت كنيم؛ وقتي در مورد هشت سال جنگ كسي ميخواهد نظر بدهد، دقيقا همان رفتاري با نظر دهنده ميشود كه در كشورهاي ديگر با سوال كنندگان از هولوكاست!! و اين نشان از چيست؟
آناني كه الآن به عنوان مردان بحران و يا هر اسمي ديگر ازشان نام برده ميشود در واقع بوجود آورنده ي همه ي اين بحرانها و اشتباهات بودند. بدون تعصب بايد نگاه كرد، هشت سال جنگ چرا طول كشيد؟ چرا در آخر امام راحل با بيان اينكه من جام زهر را نوشيدم به پذيرش قطع نامه مبادرت كردند؟ اينها نشان از نوعي رفتار غير صحيح از كساني است كه اكنون خود را به عنوان ناجيان معرفي ميكنند.
آنچه كشور به آن نيازمند است، وجود افرادي متعصب به حيثيت و آبرو و شرافت انساني و الهي مردماني است كه با تمام وجود بر انقلاب خود ايستاده اند. اين تعصب همراه با غيرت و شرافت و عقلانيت بايد بوده باشد. نه هاشمي نه موسوي نه خاتمي و نه احمدي داراي اين ويژگي نيستند. از ميان رجال سياسي و ديني كشور كه خود را به اين نام معرفي كرده اند، كدام را ميتوان عامل به اصول حقيقي و دنبال اصلاح واقعي دانست؟
مصطفی
UNITED STATES
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
دوست عزیز تندرویهای این دولت به ما یاد داد در مقابل کمترین تندروی در میان خود بایستیم.اما آن جمله محسن هاشمی معطوف به حقایق تحمیلی تلخ سیاسی روز است که دوستان باید برای نجات کشور به فکر گذر از سنگ فرش خارا باشند که تصور راحتی با این دولت معوج خیالی بیش نیست.
ناشناس
AUSTRALIA
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
خدا کنه!
عباسی از اهواز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
فرارو نظرم رو حذف کردید اگر تهران بودم یه عکس بزرگ از آقای هاشمی توی دستم میگرفتم و توی خیابان فردوسی می ایستادم و میگفتم هاشمی مرد حل بحران هاست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
اهوازی عزیزم فرزندم آبادانی برخورد میکنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
همه ما به دنبال گمگشه می گردیم دوستان هشت سال است که ما رو به لباس شبانی فریفته اند
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
بی شک هاشمی تمام مشکلات اقتصادی وفرهنگی را حل خواهد کرد
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
بی شک!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
قطعا هاشمي الان با هاشمي پانزده سال قبل فرق ميكنه.و فكر ميكنم ميشه بيشتر بهش اميد داشت. ولي خودش نمياد.
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
اميدواريم اقاى هاشمى بيايند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
هاشمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران مشاوری با تجربه و گرانبهاست اما سن و سال ایشان برای پست اجرائی دیگر اقتضاء نمی کند . ریاست مجلس خبرگان ارزنده هاشمی بود و باید شان این مهره نظام حفظ و در این جایگاه ریاست خبرگان ملت تثبیت می شد. الحق تصمیم رهبری بر ابقاء هاشمی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مدبرانه بود اما غالب اعضای خبرگان در حق هاشمی جفا کردند . اشاره مهندس هاشمی بر انتخاب مرد بحران کاملا سنجیده و درست است شاید تاکنون تاریخ ایران در چنین موقعیت و شرایط خطیری برای برگزیدن یک منتخب قرار نگرفته باشد کسی که بتواند اصل وحدت کلمه و آشتی ملی را تداعی و ناجی جامعه ایران باشد . این فرد کسی نیست جز سید حسن خمینی ، مجتهدی مومن ، معتقد به نظام ، معتدل و مورد وثوق همه دلسوزان انقلاب و ایران . علم و درایت توام با جوانی و آراستگی ، متانت و بردباری و نگاه عالمانه به تمام نحله های فکری و سیاسی جامعه برای رسیدن به اصل وحدت و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی ، بیائیم از اصلاح طلب و اصولگرا ، دست در دست هم بدهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
نوبت سیدحسن رسیده که لجن مالش کنید؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
به نظر من برای اداره کشور آدم خوب بودن کافی نیست سیاست لازمه اعتدال لازمه و اندکی مکر آنهم در برابر مردم بلکه در برابر ضد مردم ها سید حسن آدم خوبی هست اما فکر نمی کنم سیاست مدار قابلی باشه و اگر بیاد به فرض که به لجن کشیده نشه احتمالا مملکت از این که هست بیشتر لجن مال میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
آقای احمدی نژاد، آقای رحیمی و آقای جهرمی استانداران آقای هاشمی بودند!!! خدایا مگر تو این مملکت قعطی مدیر آمده! یک کم تو را به خدا برای خدا کار کنیم، ببینیم اگه کسی از ما بهتر بزاریم بیات و کمکش کنیم!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
جون مادرت ولمون كن! يكي از جنس مردم بود و خواستيم قحط الرجال نباشه اومد و همچين تپه گلكاري شده توي مملكت باقي نگذاشت! بگذار همون رجال ها و خواص مشكل مارو حل كنن دوباره نميتونيم تا سالها صبر كنيم هركي بياد براي خودش هرچي هخواست به اسم مردم ببره و بخوره و بعدش بشينيم تا بعدي بياد چيز ياد بگيره!!1
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
پس حتما باید رویانیان بیاد چون خودش ادعا کرده که مدیر بحرانه! البته دیدیم با پیروزی چه کرد!!!
ناشناس
CANADA
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
خدا کند که بیاید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
بخدا کسی که بتونه تو هشت سال دوران ریاستش دلار رو تو 400 تومن نگه داره لیاقت داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
هاشمی= مرد عمل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
30 سال پیش رو با الان می سنجی؟ اون زمون همه چی ارزون بود دیگه.خوبه که اون رو به هاشمی نسبتش میدین
سید علی از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
مطمئن باشید آقای هاشمی کاندید نمی شوند . شان ایشان اجل از این حرفهاست . ما باید از ایشان فقط در مواقع حساس و بحرانی مشاوره بگیریم . الان دیگر در سن 79 سالگی توقع زیادی است که از ایشان بخواهیم وارد مقوله اجرا شوند . بنده که مختصر آشنایی با ایشان داریم به وضوح می بینم که در این 7 سال چقدر ضربه روحی و روانی خوردند . یادم هست در یکی از جلسات چند سال گذشته به درستی این روزها را ترسیم کرده بودند ، اما کو گوش شنوا ....
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
پرنده قشنگم
کی میایی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
شما دیگه خیلی احساسیش کردی. ما که بالای 40 سالمونه دوره ایشون رو هم خوب یادمونه. فقط حیف که ما ملت حافطه تاریخیمون خیلی ضعیفه و همیشه هم از این نقطه ضربه میخوریم و در یک دور باطل تاریخی گیر کردیم. لطفاً تاریخ دوران قبل از مشروطه، قاجار رو هم در نظر بگیرید.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
آقای احمدی نژاد، آقای رحیمی و آقای جهرمی استانداران آقای هاشمی بودند!!! خدایا مگر تو این مملکت قعطی مدیر آمده! یک کم تو را به خدا برای خدا کار کنیم، ببینیم اگه کسی از ما بهتر بزاریم بیات و کمکش کنیم!!!!!!
افروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
یک شاعر بنده خدایی میگفت که چرا کسی همه جور پرنده در قفس نگه نمیدارد.
فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
فکر نمی کنید از کاندیداهای انتخابات قبل ومنتقدان جدی وضعیت فعلی که هرروز بر محبوبیت شان افزوده می شود بخاطر مطامع خویش به دولت وحدت ملی وهاشمی غفلت نمودید !!!در ضمن سعی کردید خاتمی محبوب ودولتش را نیز تخریب کنید که قابل اغماض نیست .
iman
UNITED STATES
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
جالب اینجاست که هیچ فرد غریبه و تازه ای نمیتونه وارد حلقه مدیریت کشوری بشه... مردم به ناچار باید به گزینه های قبلی مراجعه کنن! این انتخاب یعنی بازگشت ایران به ۲۰ سال قبل! هرچند! ۲۰ سال قبلمون بهتر از الانمونه!
بیچاره مردم که فکر میکن دارن زندگی میکنن! کاش میشد معنای زندگی رو به این مردم برگردوند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
عزیز احمدی نژاد هم تازه بود اما مملکت رو چیکار کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
احمدی نژاد از درون همین حلقه مدیریتی بود
ریز بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
می شه یکی بگه چرا ما مثل ژاپن پیشرفت نمی کنیم؟ نا سلامتی مسلمونیم مثل اونا بت پرست نیستیم. من فکر می کنم از این هاشمی ها و احمدی نژادها و...... ندارند دینم ندارند ولی وجدان دارند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
"دل تفکر اعتدال‌گرایانه دولت هاشمی، خاتمی ظهور می‌کند اما از دل دولت خاتمی احمدی نژاد سر بر می‌آورد."
آیا این همان خط و ربط عوام فریبانه ای نیست که آقای احمدی نژاد توسط آن بر مسند قدرت تکیه کرد؟ موضوع انتخاب آقای احمدی نژاد ربطی به دولت آقای خاتمی ندارد و اگر اعمال نفوذهای خاص و موضع گیری های عده ی سرشناسی از اصول گرایان و برنامه ریزی های علنی نشده ی برخی نهادها نبود بی شک مردم به سراغ این انتخاب نمی رفتند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
بله درسته
احمدی نژاد درمقابل هاشمی بود که رای آورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
احسنت این بازی با کلماته. احمدی آمد تا هاشمی نیاید اینرو درست یادمونه ولی به قول دوستمون ببین چی شده که ملت میگن هاشمی بیاد.
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
تنها شخصی را که بتوان به او عنوان یک سیاستمدار را داد فکر کنم هاشمی باشه ، و شاید تنها کسی هم باشه که بشود بهش اعتماد کرد
محمود
SWITZERLAND
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
دیکتاتوری زاییده قهرمان پروری است. هیچ انسانی دیکتاتور زاده نمی شود. همه بت ها تراشیده دست انسان هستند. نباید بت تراشید و نیز نباید سرمایه های ملی را هدر داد. هاشمی،خاتمی، همه کسانی که تجربه های خوبی دارند سرمایه ملی هستند اما این باعث نمیشوند ما ازینها بت بسازیم. . . دیکتاتورها همه ابتدا به قصد و با شعار اصلاح و نجات می ایند اما جامفه ای که خودباوری ندارد از انها دیکتاتور می سازد.
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
آفرين.عالي گفتي!!!!!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
خدا به هاشمی صبر بدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
به ما مردم ایران صبر بدهد هاشمی هم جزیی از ماست مقداری گیرشان خواهد آمد
كارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
من از سياست سر در نمي آرم اما زمان رفسنجاني من دانشجو بودم و البته حقوق كمي هم داشتم و همسرم كارمند و به سختي روزگار گذرونديم اصلا حقوقمون به 20 برج نمي رسيد زمان خاتمي اقلا تونستيم كمي پس انداز كنيم و الان حتي با در آمد جفتمون از پس مخارج زندگي بر نمي آئيم به نظر من اوضاع اقتصادي در زمان خاتمي بهترين وضعيت را داشت
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
یه خواب بود که دیگه تکرار نمیشه.
حقيقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
اين تو بميري از اون تو بميريا نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
آقای احمدی نژاد كاری كرده كه من تمام اشتباهات آقای هاشمی رو فراموش كردم و فكر می كنم كه امثال آقای احمدی نژاد بودند كه در دولت آقای هاشمی بعضی كارها رو كردند. به هر حال قرار نيست با اومدن ايشون تمام مشكلات حل بشه ولی به هر حال تنها كسی كه می‌تونه كشور رو تا حدودی از بحران بيرون بكشه ايشونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
آره . فرشته نجات هستن ایشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
واقعاً که وقتی این نظرات رو میخونم میفهمم که چرا وضع ما اینه. بابا آزموده رو آزمودن خطاست. بهترین دوران بعد از انقلاب دوره خاتمی عزیز بود.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
فقط ايندگان ميفهمند هاشمي چه كسي بود
اهداف هاشمي در اندازه اهداف اميركبير هست و اگر مردم باهاش بدنميكردن و پشت سرش صفحه نميگزاشتن الان مملكت به اوه اوه نميرسيد.
ما ايراني ها مرده پرستيم چند سال ديگه هاشمي برامون عزيز ميشه
درورد بر مرد بحران ها و خانوادش
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
ای کاش می شد همان گونه که یک مربی خارجی برا ی تیم ملی استخدام می کردند ، یک رئیس جمهور هم از بین خارخیها استخدام بکنند تا بلکه اوبتواند این تیم نامتجانس را هدایت کند ، گرچه من مطمئنم که بهترین مربیان موفق خارجی هم نمی توانند از پس هدایت این تیم بربیایند!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
اجیر بیگانه من تعجبم این نفهم ها چطور نظر تو ستون پنجم را درج کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
این سیاست پدرومادرنداره هرکی می خواد بیاد بیاد !
سیاست خودش بحران می آفرینه وخودش هم قهرمان معرفی می کنه که بحران را حل کنه این خمیرمایه سیاست پس منتظرمنجی نباشید
ايران سبز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
حيف است كه بيايد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
دوستان، غیر از آقایانی که الان سر زبانهاست - که الیته به نظر بنده سطح فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و....کشور ما نشاندهنده بی کفایتی مدیریتی همه این افراد هست- کسی دیگری تو این کشور نداریم .یعنی اینقدر ما دچار قحط الرجال شده ایم که حتما باید از این نمادهای بی کفایت،دنباله روی کنیم. باید عرض کنم که آقای هاشمی ، خاتمی و احمدی نژاد، امتحان خودشونو پس دادند و یک مومن عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
ای ول داداش. حرف دل منو زدی.این مملکت پر آدم های با لیاقته ولی همش حرف از آقایونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
به جز اقای خاتمی با باقی نظرت موافقم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
فقط وفقط امام زمان میتواند راه حل مشکلات پیش آمده باشد .برخی آقایون بجای فکر به مصلحت نظام فکر پرکردن جیبشون بودن .وبرخی از آنها تشنه قدرت
سیروس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
فقط خاتمی و هاشمی میتوانند مملکت را از این وضع نجات دهند. تازه به دوران رسیده ها مملکت را 50 سال به عقب بردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
200 سال عقب بردند
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
با سلام
جناب آقاي هاشمي تفسير جناب عالي نسبت به مسايل اخير كاملا صحيح مي باشد چرا كه هدف تخريب شخصيت بزرگ سياسي ايران جناب آيت اله هاشمي مي باشد لذا خواهشمند با درايت همچون گذشته حضور شخصيت بزرگي همچون حاج آقا در صحنه انتخابات مي تواند ابسردي بر شاهرگ تمام مسايل سياسي اقتصادي داخلي براي كشور عزيزمان باشد
انشاله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
رفسنجانی در اوج محبوبیت بیش از 12 میلیون رای در کشور ندارد.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
چقدر این نظرات عجیب هستند 99درصد نظرات در موافقت با هاشمی گفته شده فرارو همیشه در طرفداری از اصلاح طلبان و قدرت طلبان مقاله می نویسد
دهدشتي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
با سلام من اصول گرا هستم بي شك نام مرد بحران به هاشمي برازنده ايشان مي باشد چون احمدي نزاد روي اصلاع طلب ها را سفيد كرد تنها كسي كه بتواند اين شرايط بد اقتصادي را بهبود بخشد ايشان مي باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
بعضی ها یادشون رفته مثل اینکه !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
زمان آقای هاشمی که نفت بود بشکه ای 10 دلار بیماران در بیمارستانهای دولتی رایگان درمان میشدند. اما حلا که شده بشکه ای 100 دلار باید 70%خودشون پرداخت کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
آن بیمارستانها هنوز هم رایگانند منتها شما دیگر مریضتان را آنجاها نمیبرید. یادتان رفته که زمان ایشان داشتن حتی یک اتومبیل برای اکثریت قریب به اتفاق مردم یک رویا بود چه رسد به منزل مسکونی. چرا ما اینقدر فراموشکاریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
بیمارستان رایگان الان نداریم بجزبیمارستانهای تامین اجتماعی وبرخی ابیمارستانهای نیروهای مسلح برای بیماران نیروهای مسلح.
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
یکی از گزینه هایی که بتواند کشتی معیوب اقتصاد وسیاست وسایر امور را بازسازی وبه ساحل برساند حضرت ایت...ا هاشمی به عنوان ریس جمهور بعدی میباشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
ابر و باد و مه و خورشيد و فلك در كارند
تا قدرت را از دست احمدي نژاد خارج كنند، آيا مي توانند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
تنها راه حل رابطه با امريكاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
خود باخته غرب آرزو تو به گور میبری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
خدا به داد آینده این ملت برسه با این قحط الرجالی که درست شده؟
علیرضا
UNITED STATES
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
ببین کار مردمو بکجا کشوندند که مردم آرزوی هاشمی رو میکنند ....صد رحمت به کفن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
درصورتی که قانون برای احاد ملت بطور یکسان اجرای شود وبرای بقای انقلاب اسلامی لازم است به اجرای اعدام برای اختلاس کنند ه و احتکار گران گالای معیشی مردم طبق قانون اسلام عمل شود 0
محمد راستگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
نظر بالا نظر خوبي بود ومن تكرار آن را صحيح مي دانم كه فقط خاتمی و هاشمی میتوانند مملکت را از این وضع نجات دهند. تازه به دوران رسیده ها مملکت را 50 سال به عقب بردند.
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
من ندیدم این ملت حد وسطی برای کسی قائل بشن... یک زمانی میبرنش تا اوج و زمانی چنان میکوبنش به زمین که له میشه... هاشمی کارای خوب داشته اما کارای بدشم کمتر از کارای خوبش نبوده.چه بسیارند مردانی که اسم و رسم ندارند اما شعور کافی برای ریاست جمهوری دارند ... البته اگر عده ای بگذارند!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
من میگم درودبرهاشمی زنده باد خاتمی اما در این شرایط بغیراز این دونفر 34 تارییس جمهور هم به دا ایران بیاد درست شدنی نیست.
ناشناس
-
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
درود بر حقیقت سلام بر صداقت
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
اونهایی که با آمدن هاشمی موافقند مثبت بدهند و آنهایی که مخالفند منفی
وطن پرست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
مطمئن باشید غیر از آقای هاشمی، این مرد بزرگ و با سیاست ، کسی دیگر نمی تواند مشکلاتی که این آقایان به وجود آورده اند را سامان بدهد. به هر حال هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است.
آقای هاشمی عزیز خواهشن بیا که نسل آینده ایرانیان به تو افتخار خواهند کرد.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
در پشت نظرات تمام دوستان میتوان این نکته را لمس کرد که مردم از اوضاع کنونی مملکت چه اجتماعی چه اقتصادی حتی فرهنگی دچار نوعی ناامیدی شده اند. به نظر بنده راه نجات فقط از سمت مرد بحران ها رد میشود. چرایی آن هم این است که دیگر نه باند احمدی نِِِزاد کارایی خاصی دارد و نه اصلاح طلبان افراطی توانایی عرض اندام دارند البته عدم اجماع اصولگرایان سنتی هم غیر قابل انکار است. تمام این گره ها بدست هاشمی میتواند باز شود البته اشتباهات برخی از اطرافیان وی را نمی توان نادیده گرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
چرا هیچ کس قالیباف عزیز، این مدیر با درایت را نمیبیند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
در زمان هاشمی ما آه از نهادمون در اومده بود. الان وضعمون خیلی بهتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
اره تو راست میگی.....کاش سنت رو هم میزدی فکر کنم 13 14 سالت بیشتر نباشه. که الان رو خیلی خوب می دونی.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
شما حتماً ازخواص هستید
lمحمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
راستی از ننه جون چه خبر؟ مرد بحران فقط ننه جون ، من که فقط به ننه جون رآی می دهم!!!!!!!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
هاشمی مرد مذاکره هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
هاشمی دوستت داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
چه بر سرمان امده كه بايد ازموده را دوباره بيازمائيم انهم شخصي با سن وسال بالا وتحرك پايين
تنهای خاموش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
سلام به تمامی دوستان حاضر در این بحث داغ
در مورد همه حرف زده شد و نظرات همه بیان شد
می خواهم نکته ای بگویم و آن این است ما در دوران جنگ در جبهه های جنگ جوانانی داشتیم بیست و چند ساله که توانستند جنگ را کنترل و هدایت کنند هر چند که بهای ریادی را برای ان پرداختیم
حال میگویم که ما به این چنین جوانانی برای اداره کشور نیاز داریم نه این که از لحاظ سنی در این سن باشند . نه . از این جهت که روحیه و اعتقاد و صداقت و به همراه انها تجربه نیز مهم است . در این راه باید جهاد کرد .
این یک دل نوشته بود که در لحظه به ذهنم رسید و ممکن است بعضی از قسمت های ان مشکل داشته باشد
علیرضا
UNITED STATES
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
یکی با شعار مردی از جنس خود مردم اومد رئیس جمهور شد و این مشکلات بوجود آمد، حالا میترسم یکی دیگه با همین شعار مردی از جنس جوانان بیاد و بعد خدا میدونه چه چیزی از آب در بیاد .. راه حل اصولی تشکیل احزاب پاسخگو است نه قهرمان پروری و اسطوره سازی..قهرمان بدرد المپیک میخوره اسطوره بدرد شاهنامه...ما رجل سیاسی پاسخگوی میخوایم
رضا پندار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
مرد بحران فقط سید بزرگوار خاتمی عزیز و محبوب دلها.اگه قبول کنه که بیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
درود بر هاشمی
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
ایشان بیشتر
"مرد بحران ساز" است تا "مرد بحران"
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
تنها هاشمی می تواند بحرن کنونی را برطرف کند از همین الان آمدگی خودم رو برای فعالیت های انتخاباتی در حمایت از ایت الله اعلام می کنم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
آیت ا... خرازی با برنامه های مدون آماده حضور در انتخابات می باشند
افروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
واقعاً متاسفم که عمر حافظه سیاسی مردم کشورمان تا این اندازه کوتاه است .اگر قدر نفت زیر پایتان را میدانستید,در مسائل سیاسی تا این اندازه خوش باور و احساسی رفتار نمیکردید.
اگر مایلید شخصی را ناجی خود فرض بفرمایید آخر چه ایرادی دارد که این فرد یک درجه آکادمیک واقعی و زحمت کشیده داشته باشد ؟
اگر به تاثیر تحصیلات دانشگاهی در موفقیت واقعی کاری اعتقاد ندارید آخر پس چرا خود و فرزندانتان را مجاب به کسب آن میکنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
آفرین دکتر قالیباف به نظر من بهترین گزینه است مدیریت ایشان در نیروی انتظامی و شهرداری مثال زدنی است
افروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
آقای دکتر قالیباف !؟....نوشته بودم واقعی و زحمت کشیده. یعنی کسی که خاک کنکور خورده باشد واگرنه رئیس جمهور فعلی هم دکترند,آقا زاده آقای هاشمی هم تحصیلات انگلیس دارند ! تازه یک وزیر هم سراغ داشتم که فارق التحصیل آکسفورد بود! دکتر ولایتی هم متخصص کودکان است و آقای لاریجانی هم فارق التحصیل الکترونیک از همان امریکای دشمن و ........
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
خدا کنه بیاد. این دولت که دیدم نتیجش چی بود. اختلاص و گرونی و بیکاری. باز هاشمی منطقی و با تجربه است.
علیرضا
UNITED STATES
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
همه مشکلات امروز بخاطر هاشمی است آنموقع که در حساسترین شرایط هاشمی پشت خاتمی خالی کرد در حقیقت پی دولنهای مصیبت ساز نهم و دهم را گذاشت....حالا این مردم مصیبت دیده کارشون به جائی کشیده که هاشمی بیاد به دادشون برسه
ناشناس
UNITED STATES
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
هاشمی دیگه نمیتونه کاندید بشه چون سنش بالای 75 ساله(طبق قانون اساسی) خوشم میاداین همه کارشناس مسائل سیاسی هیچ کدوم اینو نمیدونن
ولی خاتمی هم بیاد همون هاشمیه
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
دادا گفت در صورت اصلاح قانون انتخابات. لطفا دقت کن
haji
CANADA
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
خودشان بحران درست کردند خودشان هم می آیند ؟
رضایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
خاتمی و هاشمی بهتر است یک گزینه به مردم معرفی نمایند مانند دکتر نجفی یا ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
بهترین روزگار را کشورمان از هر حیث (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ...) در زمان خدمت آقای خاتمی تجربه کرد. هیچ دوره ای همانند آن هشت سال نبود . همه خانواده ها در ارامش خاط زندگی میکردند و در ادارت و دوایر دولتی کارهای خوبی انجام و همه کارکنان در از ته دل خدمت صادقانه خود را ارائه می‌نمودند و شکوفائی اقتصادی در تمامی زیربخش ها مشهود بود و آثار آن را هم هنوز داریم . اگر واقعاً بخواهیم کشورمان به جائی برسد باید همانند ایشان یا اصلاً ایشان را برای ریاست جمهوری دعوت کنیم . همین و بس . خدایا خداوندا این مرد هرجا که هست حفظ و عاقبتش را بخیر کن و دولتی نهم و دهم را هدایت کن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
مشکل این نیست که چه کسی می آید ، مشکل فضای سیاسی غیر قابل تحمل کنونی است و تا فضا و شرایط آشتی ملی فراهم نشود فرقی نمی کند کی رئیس جمهور شود
عبادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
آقای شهردار محترم تهران که امیدوارم به آرزویت برسی و تاریخ تکرار شود و دوباره شهردار تهران رئیس جمهور ایران شود، غرض از مزاحمت اینکه یک سال و نیم است که این طرح دوطبقه کردن اتوبان صدر که پایه هایش مرا به یاد طرح مونوریل شهردار قبلی می اندازد، زندگی را بر ما تیره و تار کرده است.
هر روز صبح مسیر شرق به غرب اتوبان صدر را که در مدت پانزده دقیقه طی می کردیم باید در چهل دقیقه حرکت لاک پشتی طی کنیم. بعدازظهر هم که مسیر غرب به شرق بدتر است و حدود یکساعت طول می کشد.
آقای شهردار محترم، باور کنید با کمی بررسی فنی و مقداری هم دلسوزی می توانید وضعیت را اندکی سامان دهید و این اتلاف وقت مردم را کاهش دهید، ما هم قول می دهیم به شما رای دهید تا پس از رئیس جمهور شدن اصلاً کل ایران را دو طبقه کنید.
با تقدیم احترام
نسل سوخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
ریاست جمهوری ایران , فقط برازنده یک نفره که اونم کسی نیست جز "دکتر قالیباف " . متاسفم که مردم سال 84 اینو درک نکردن و با اون انتخاب عجیبشون , وضعیت اینی شده که می بینیم . فقط کاش آقای قالیباف جزو اصلاح طلبان بود , در اونصورت واقعا گل بی خار می شد. بنظرم قالیباف بهترین مدیر ایرانیه , شک نکنید
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
مرد بحران كسي ست كه مملكت را در 8 سال جنگ اداره كرد
مرد بحران كسي ست كه مملكت را با نفت 7 دلار و دلار 7 تومان اداره كرد
مرد بحران كسي ست كه مخالفانش توانايي اداره يك نانوايي را هم نداشتند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
بحران كنوني با در پيش گرفتن چند سياست بنيادي بتدريج قابل رفع است وگرنه روزبروز عميقتر ميشود: سياست خارجي مبتني بر روابط و تعامل سازنده همسو با منافع واقعا ملي؛ فضاي باز سياسي در داخل كشور و شفاف شدن و شيشه اي شدن نظام؛ آزادسازي اقتصادي و ريشه كني انحصارها در عرصه توليد، واردات و صادرات؛ پيوستن به نظم تجاري جهاني كه از مزاياي آن مصونيت نسبي از تحريمها و محدوديتهاي تجاري است.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
اینایی که میفرمایید رسانه های ازاد لازم داره که بدون ترس وسانسور نقد و گزارش کنند وگرنه تصمیم گیری در پستوهای سیاسی و ازاد از هرگونه نقد و بررسی مردمی نتیجه اش میشه همینی که داریم تجربه میکنیم.دیشب توی مصاحبه با رییس جمهور اگه خبرنگار خبرگزاری فارس یه کم دیگه راجع به بالا رفتن نرخ ارز سوال میکرد با اون واکنش تهدید امیز احمدی نژاد معلوم نبود چه به سرش بیاد.همش هم میگفت ما نوکر ملتیم.این چه نوکریه که ارباب جرات سوال کردن ازشو نداره عاقلان دانند!
حسینی و فرجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
ما کارمندان و فرهنگیان از دکتر نجفی حمایت خواهیم کرد.
omid
UNITED STATES
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
قبلا امتحان داده هيچ گلي به سر ملت نزده
اهالی سار کاشان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
آمدن هاشمی یعنی آمدن کوهی تجربه ، اعتدال ، عقلانیت ، واقع گرایی ، تنش زدایی ، ... این آمدن امید دهنده است
بیانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
بنیان گزاربیشتر بدبختی های امروزکشور آقای هاشمی هستند، وآمدنشان فقط سبب ادامه نابسامانی ها خواهدشد!
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
حاج اقا اگه تشریف بیارن به همه ایرانی ها لطف بزرگی کردن. من 8 سال قبل مسول ستاد غرب تهران بودم. الان هم در خدمتم حاج اقا.
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
حاج اقا اگه تشریف بیارن به همه ایرانی ها لطف بزرگی کردن. من 8 سال قبل مسول ستاد غرب تهران بودم. الان هم در خدمتم حاج اقا.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
دوستان تورو خدا خسته نشدید از این همه خوب و بد هیچ کوهی وجود نداره و نه هیچ دره ای واقعیت همونه که همه میدونن ولی دست از سر این ماسکهای سیاه و سپید بر نمیدارند این واژه های رنگارنگ بدون موصوف علیه فقط واژه هستند
باتجربه - معتدل - عقلانیت گرا - تنش زدا - بحران گداز . . . مردم ایران هم تا روی زانو حرکت نکنند تا بابا ماما نگند تا بزرگ نشن نمیتو نن کارستون کنند . دموکراسی که آبنابات چوبی نیستش که یکی برامون بیاره . جای دموکراسی توی ذهنامون توی خونه هامون توی رفتارامون خالیه برادارا و خواهرای خوب
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
امثال هاشمی و خاتمی آزموده اند در این شهر بخت خویش را.
شکم صابون نزنید
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
مرد بحران آفرین می آید همه مصیبت های کشور ازناحیه این آدم سر می زنند خودش مالک انقلاب و بیت المال می دانند دریک نگاه گذرا سفر های خارجی خانواده این آدم متوجه میشی چه خبر !
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
باسلام
حالا فهمیدم چرا اقای رفسنجانی قبول کرد دختر وپسرش را تحویل زندان دهد
بالاخره باید مورد اعتماد مخالفین باشد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
اگر هاشمی بیاد که قطعا به ایشان رای میدم ولی در شرایط فعلی اگر فرد جوانتری باشه بهتره و از تجارب آقای هاشمی استفاده کنه امثال آقای رضایی ، ولایتی یا لاریجانی
البته آقای هاشمی چند سال پیش این وضعیت و عاقبت این دولت رو پیش بینی کرده بودند ولی اون زمان بعضی ها میگفتند بخاطر اینکه آقای هاشمی رای نیاورده داره تهمت میزنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
دوستان حتي اونهايي كه از هاشمي انتقاد ميكنند نيز باز در اين آشفته بازار تنها گزينه براي خروج از بحران را هاشمي ميدانند
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
خانه از پای بست ویران است
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
تا کی میخواین دل به چپ و راست و معتدل و ... ببندین چرا منتظر اونی که باید باشیم نیستیم انقدر که برای دیگران درتلاشیم برای امام زمان مون تلاش می کنیم
بَلِّغْنَا بِهِ مِنَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ آمَالَنَا وَ أَعْطِنَا بِهِ فَوْقَ رَغْبَتِنَا
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
سلام عز يزان
هاشمي ادم سياست و درسته ادمي كه زمان انتخابات مجلس نفر 31 ميشه و براي همچين ادمي مرگ بهتر از اين نتيجه هستش خودش الان با سياست بازي به اينجا ميرسونه بازيگر خوبي ولي رئيس جمهور خوبي نبوده و نخواهد بود بهتره ميانه روي در پيش بگيريم كه فرمايش علي عليه السلام است كه خير امور در ميانه روي ميباشد . اين اقايي كه خودش قيم ميدونه بدونه كه ما نوكر فهيم و با شعور و كسي كه خدا رو درنظر بگيره نه دنيا رو و نه جناح بازي فقط و فقط خدا رو و صلاح مردم وكشورش ميخواهيم يا علي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
هاشمی بزرگترین لطفی که می تونه بکنه اینه که کمک کنه خاتمی بیاد وسط.
hadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
در فضاى راديكال امروز شخصيت هاي مقتدر با برنامه و معتدل مانند هاشمي خاتمي و رضايي ميتوانندكشور را نجات دهند
قاموس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
آقایون آقایون دعوا نکنید. با این حساب احساس وظیفه میکنم و وارد عرصه میشم!!! یه کاری میکنم هر ریال ایران تو آمریکا 4000دلار بشه تا بفهمن چقدر درد داره!!
ی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
پناه بر خدا..
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
دوباره بازی با مردم شروع شد!من فقط خدا رو قبول دارم! به این آدم ها نباید دل خوش کرد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
تا كي ميخواهيم دور خودمون بچرخيم ايران يعني هاشمي.خاتمي.رضايي.كروبي.ولايتي.موسوي.لاريجاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
آزموده را آزمودن خطاست.
مجله فرارو