bato-adv
کد خبر: ۱۱۸۶۱۹

عبدالله نوری: نظام رفراندوم هسته‌ای برگزار کند

عبدالله نوري كه اين روزها با اظهارات گوناگون خود سعي مي كند بار ديگر به صحنه بازگردد، اين بار در اقدامي عجيب و سوال انگيز، ادعاي مضحك مقامات رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته اي كشورمان را -آگاهانه يا ناخودآگاه و انشاءالله ناخودآگاه- به فارسي دوبله كرده و به عنوان نظر خود! ابراز كرد. اظهارات عبدالله نوري بلافاصله و با سرعتي كم سابقه به تيتر اول رسانه هاي بيگانه و سايت هاي ضدانقلاب تبديل شد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
روزنامه کیهان نوشت: 

عبدالله نوري كه اين روزها با اظهارات گوناگون خود سعي مي كند بار ديگر به صحنه بازگردد، اين بار در اقدامي عجيب و سوال انگيز، ادعاي مضحك مقامات رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته اي كشورمان را -آگاهانه يا ناخودآگاه و انشاءالله ناخودآگاه- به فارسي دوبله كرده و به عنوان نظر خود! ابراز كرد. اظهارات عبدالله نوري بلافاصله و با سرعتي كم سابقه به تيتر اول رسانه هاي بيگانه و سايت هاي ضدانقلاب تبديل شد.

وزير كشور دولت خاتمي در ديدار با چند تن از دانشجويان در منزل خود گفت، «نظام بايد ادامه فعاليت هسته اي را به رفراندوم بگذارد»! اين اظهارات در حالي است كه مردم ايران با هر سليقه سياسي بارها بر ضرورت برخورداري ايران اسلامي از فناوري صلح آميز هسته اي تاكيد ورزيده اند كه از جمله آنها مي توان به حضور بي نظير و چند ده ميليوني مردم در حماسه بي نظير 22بهمن، انتخابات 12 اسفند و... اشاره كرد.

اين حضور حماسي در حالي بود كه دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها، بي پرده و با بهره گيري از صدها رسانه مكتوب و ديداري و شنيداري اعلام كرده بودند مردم ايران از ادامه برنامه هسته اي كشورشان ناراضي هستند!

و پيش بيني كرده بودند كه عدم حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند مي تواند نشان دهنده اين نارضايتي باشد! ولي بعد از حماسه هاي ياد شده به اشتباه محاسباتي خود اعتراف كردند و خانم هيلاري كلينتون در پاسخ به سوال خبرنگاران كه به اين تناقض ميان ادعاي آمريكا و واقعيات ايران اشاره كرده بودند، بي آن كه اصرار مردم بر برخورداري از فعاليت هسته اي را نفي كند- كه قابل نفي نبود- گفت؛ البته اكثر مردم ايران هنوز نمي دانند كه مسئولان كشورشان در پي توليد بمب هسته اي هستند و اگر از اين تصميم باخبر شوند از اصرار خود دست خواهند كشيد!

نكته درخور توجهي كه احتمال وجود رابطه ميان اظهارات مضحك عبدالله نوري با كانون هاي بيروني را قوت مي بخشد، استدلال وي است كه دقيقا و بي كم و كاست با آرزوي بر باد رفته آمريكا و متحدانش نه فقط همخواني بلكه انطباق كامل دارد. عبدالله نوري مي گويد؛ «آسيب ها، زيان ها و فشارهايي كه به بهانه پروژه هسته اي به ايران وارد مي شود از حد گذشته است و حكومت بايد براي خروج از اين بن بست اقدام كند»!

حالا به اظهارات نتانياهو به نقل از روزنامه صهيونيستي و انگليسي زبان «جروزالم پست» توجه كنيد «مذاكره با ايران بي فايده است و 1+5 بايد تحريم ها و فشارها بر ايران را به سطحي از افزايش برساند كه مردم در ايران احساس بن بست كنند و به حاكمان براي خروج از بن بست، فشار بياورند تا فعاليت هسته اي خود را متوقف سازند»!

اما، شنيدني است كه همين روزنامه اسرائيلي بعد از راهپيمايي حماسي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند 90 و نهايتا ناكامي تحريم ها براي ايجاد نارضايتي در مردم، مي نويسد «تهران در هفته هايي كه گذشت -منظورش خرداد 91 است- كاملا آرام بود و شهر شادابي هميشگي خود را داشت. اين آرامش دهن كجي به تحريم هاست و سوال از 1+5 اين است كه با اين وجود چگونه مي توان گفت تحريم ها اثر خود را گذاشته است»؟!

درباره ديكته جديد عبدالله نوري اين 3 پرسش نيز مطرح است. اول؛ در حالي كه اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، داعيه تقلب در انتخابات را دارند و آقاي عبدالله نوري به خاتمي اعتراض مي كند كه چرا با شركت در انتخابات، كليد رمز فتنه، يعني تقلب را زير سؤال برده است، پيشنهاد رفراندوم از كدام موضع مطرح شده است؟! و دوم؛ اين كه رفراندوم راه كار تعريف شده اي در قانون دارد و سران و عوامل فتنه 88 كه به قانون اساسي و قوانين جاري تن نداده اند چگونه پيشنهاد رفراندوم مي دهند؟! و سوم؛ ممكن است شيخ دوم اصلاحات ادعا كند كه قانون اساسي را قبول دارد. در اين صورت بايد دوسوم نمايندگان مجلس پيشنهاد رفراندوم را مطرح كنند.

حالا ممكن است بگويد اصحاب فتنه فاقد نماينده- يا با عرض پوزش از نمايندگان و صرفا براي روشن شدن موضوع- فاقد اين تعداد از نماينده در مجلس هستند. در اين صورت اگر نمايندگان مجلس را نماينده مردم مي دانند بايد به اين واقعيت ملموس هم اعتراف كنند كه فتنه گران پايگاه مردمي ندارند و اگر آنها را نماينده مردم مي دانند كه بايد اذعان كنند باز هم مثل هميشه، آرزوهاي خود را به مردم نسبت مي دهند... 

گفتني است؛ تنها برخي از مقامات رژيم صهيونيستي- و نه همه آنها- مدعي مخالفت مردم ايران با فعاليت هسته اي هستند و حتي انگليس و آمريكا نيز به اين ادعا بي اعتنايي مي كنند و بارها از اين كه تمامي ايرانيان با هر عقيده و سليقه اي در برخورداري كشورشان از فناوري هسته اي اتفاق نظر دارند، ابراز نگراني كرده اند.

علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
نظام نباید عقلش را بدهد به دست این نوکر اسرائیل.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
"کدام کشور دنیا برای حق مسلم خودش و موضوع انرژی هسته ای رفراندوم برگزار کرده که ما دومیش باشیم؟ " بروید تاریخ هسته ای برخی کشورهای اروپایی را بخوانند مثل آلمان و ایتالیا که مردمش خواستند نیروگاه هیته ای نداشته باشند. لطفاً حرف های بدون مطالعه نزنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
آقا مگر شما نمی گویید خنده دار است. خوب بگذارید رفراندم شود تا ثابت شود که حرف این آقا خنده دار است.
kook
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
کلا سیاست دولت، سیاست برون مرزیست. یعنی توجه دولت به کشورهای دیگر.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۵
ایرانی مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
قبول رفراندم در این موضوع حتی بدون توجه به نتیجه یعنی قبول شکست!! نه یک شکست معمولی یک شکست سنگین و کمر شکن!
کدام کشور دنیا برای حق مسلم خودش و موضوع انرژی هسته ای رفراندوم برگزار کرده که ما دومیش باشیم؟ اونم تو این موقعیت!
بعضی ها شدند بلندگوی اسرائیل تو کشور.
صد البته که اگر دولتی مثل دولت خاتمی بود حتما این کار رو می کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مسلمون هستی ولی ایرانی نیستی...انگار تو این کشور زندگی نمی کنی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
المان و اطریش و سوئد و دانمارک و استونی رفراندوم برگزار کردند.
ایرانی مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
من کاری به شرایط فعلی مملکت ندارم! تحلیل من فقط راجع به موضوع هسته ای و مطرح شدن طرحئرفراندوم بود. دشمن متاسفانه کاری کرده که مردم همه ی بدبختیارو از چشم برنامه ی هسته ای میبینن!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
خدایش فشار تحریم ها، بیکاری و تورم کمرشکن شده است
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
اگررفراندم برگزارشودخارجی هاروی رای مردم حساب می کنند،اصراربرانرژی هسته ای نبایدغیرمنطقی باشد،انرژی بادوخورشید بهترازهسته ای است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
من نيز با نظر آقاي نوري كاملا موافق هستم .چرا كه با فرض صحت نظرات مطرح شده در كيهان اين رفناندوم ميتواند باعث استحكام بسيار زياد مذاكره كننده هسته اي ايران در مذاكرات آتي شودو باعث شود نتيجه مذاكرات هر چه باشد مردم با تمام وجود از آن استقبال كنند.
حسين ارشادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
افكار راست افراطي خودتونو نميتونيد مخفي كنيد آقاي فرارو!!!لطفا شما اظهار نظر شخص را بنويسيد تحليل وبرداشت از شخصيت و منش گوينده را بذاريد بر عهده خواننده.هرچند كه اين آقا معلومه كه راهپيمايي ها رو يا منزل بودن يا ويلا كه خبر ندارن.ولي بذاريد اينو مردم بگن نه سايت شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
پیشنهاد عبدالله نوری به حق و مورد تائید اكثریت مردم می باشد اگر شریعتمداری راست می گوید این پیشنهاد را در كیهان كم تیراژ به نظر سنجی بگذارد ببیند وضعیت فروش كیهان چه خواهد شد!!!!!
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
بنده به عنوان يك شهروند كاملا موافقم.زيرابه فرموده مولاعلي اگرمردم نمي خواستندحكومت نزدمن ازآب بيني بزپست تربود.خوب مگرالگوي مديريتي مامعصومين نيستند؟ازچي رفرنداوم مي ترسيم؟نتيجه اش هرچه باشدبراي مسئولين حجت است.كشورنروژ براي يك طرفه كردن يك خيابان ازمردم شهرنظرسنجي مي كندچرامادرمسايل كلان ملي اين كاررانكنيم؟انرژي هسته اي حق مسلم ماست امادستيابي به آن به چه قيمتي؟تحريمهاكشورومردم رافشارآورده وبه تبع آن آسيبهاي اجتماعي ناشي ازبحران توليد وتعطيلي كارخانجات افزايش پيدانموده است .چنين مواقعي رفرندام برترين گزينه براي انتخاب مردم است .بياييم مردم را درسرنوشت كشورسهيم بداريم كه مرحوم امام هم مردم راسرمايه اصلي نظام تلقي نمودند وهرآنچه معتقدنداجراشود.درهفنه قبل به علت تحريم 3شركت درشهرصنعتي البرزتعطيل شدكه 1250نفربيكارشدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
رفراندم سازو کار میخواهد که اساسی ترین آن اجازه دادن برای بیان نظرات متفاوت و استفاده یکسان از امکانات رسانه ای است
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
احسنت
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
فراروی محترم !من دراین کشوریکی ازمدیران جزء وتاحدی درارتباط با اقشارمختلف مردم هستم که مثل اغلب هموطنان میتوانم ادعاکنم که تاحدی ازنقطه نظرات وجهت گیریهای سیاسی،اعتقادی واجتماعی آنهاباخبرم.میتوانم بجرأت بگویم مردم انتقادهای قابل توجهی ازنحوه عملکرددست اندرکاران وسیاستمداران درحوزه های مختلف سیاسی داخلی ،منطقه ای وجهانی دارندکه برای مثال درهمین حوزه برنامه هسته ای بنظرمیرسدکه برخی تصمیم گیریها مخالف ومغایربا منافع ومصالح عمومی مردم وکشوره. دروضعیت فعلی که بسیاری ازارکان مملکت بویژه اقتصادتحت الشعاع مسئله هسته ای قرارگرفته وهرروز این معضل بیش ازگذشته دامنگیر مامردم ایران شده است چرا ازکلمه رفراندوم اینقدروحشت داریم؟مگربرای تعیین نوع نظام به همین مردم مراجعه نشد؟ مگر مامردم ایران ریگی به کفش داریم که ازعاقبت رفراندوم میترسیم؟آیاشمافکرمیکنید ما برعلیه منافع کشورمون عمل میکنیم؟ آیا مامردم وابسته به اجانب واستکبارو یا ازایادی اسرائیل هستیم ؟آیا باگذشت بیش ازسه دهه هنوزبه ما اعتمادندارید؟ آیا شماها میدانیدجایگاه ما ملت ایران کجاست؟ اگربه این نتیجه واقعی واثبات شده رسیده اید که درچنین مقاطعی نمیشود به ایرانی جماعت اعتمادکرد پس فاتحه ایران وایرانیرابایدخواند! این نوع نگرش اضطراب گونه وترس آور به مردم نشان ازفاصله دهشتناکی است که برخی فکرمیکنند بین مردم حاکمیت بوجودآمده است.درحالیکه چنین نیست ما مردم ایران کشورو سرنوشتمونو دوست داریم ونسبت به آن حساسیم.رفراندوم عالیترین نشانه میزان اعتباروقویترین پشتوانه برای پیگیری وپایداری جهت احقاق حقوق حقه ما مردمه از چنین پیشنهادها وخواسته هائی کوچکترین ترسی بخودراه ندهیم که یدالله مع الجماعه.
ارمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
تو پرتغال مي خواستن يه ورزشگاه خراب كنن رفراندوم گذاشتن چه اشكالي داره براي مساله به اين مهمي رفراندوم گذاشته شه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
زنده باد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
با توجه به اینکه همه آحاد جامعه از برنامه هسته ای حمایت می کنند نظام نباید از برگزاری رفراندوم در این خصوص ترسی داشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
کیهان اگه ابنقدر به باورهای خودت اعتقاد داری که باید از این ایده استقبال کنی پس دلیلی برای این همه حاشیه پردازی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
روزنامه كيهان فقط دنبال جنجال و پرونده سازي هست . كسي هم جلودارش نيست يعني زور كسي بهش نمي رسه . لطفا فرارو پيگيري كنه ايا اين موارد كه از كيهان يا فارس نقل ميشه درست هست يا نه
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
سلام برادران بزرگوار فرارو

هنوز موضع گيري تان در سال 88 و پس از انتخابات از يادها نرفته كه نه خبري از فتنه و فتنه گري بود و نه پذيرفتن عدم تقلب؟!! اما چه اتفاقي افتاده !! كه موضع گيري امروز تان با ادبيات فتنه و تقلب مي باشد، خدا عالم است!!
و اما در مورد نظر مردم و حضور آنها در انتخابات و راهپيمايي شكوهمند 22 بهمن حتي مخالفان و منتقدان نظام نيز حضور پيدا مي كنند و اين بيانگر تأييد همه ي سياست ها نيست و نمي توان نتيجه گرفت كه تا چند درصد با برنامه هسته اي موافق هستند يا خير و نظرات مردم از طريق صدا و سيما نيز بعنوان منبعي براي درصدگيري مورد قبول نمي باشد با توجه به اينكه نظرات منتقد ممكن است پخش نشود. پس ضمن تأكيد به اينكه نظرات بيگانگان و جناب نوري مورد تأييد و قبول نمي باشد نتيجه گيري نويسنده اين مقاله يا درج خبر نيز مورد وثوق نخواهد بود.

در پناه حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
vaghean vasat motasefam fararu.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
رفراندوم بگذارید چه عیبی داره تا دنیا بفهمه مردم خودشان می خوان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
یه بابایی توی خونه خودش و به چند تا از مهموناش یه چیزی گفته. این همه جار و جنجال واسه چیه؟
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
اون بابا تو این چند سال کجا بوده که الان دوبازه سرو کله اش پیدا شده خاتمی رفت رای داد و گفت به نظام اعتقاد دارم حالا هم اگه صحبتی کنه قبول
این بابا چی
خواب تشریف داشتند این چند ساله
بعد اگر کمی بررسی کنی می بینی حرفهای اون ور آبی ها رو داره قرقره می کنه
اول رفراندم می زاریم ببینیم ایشان اعتقاد به نظام دارد بعد می ریم سراغ پیشنهادات ایشان
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
از کجا می دونید همه مردم با سلیقه های مختلف سیاسی، به دنبال انرژی هسته ای هستند؟ حق مسلم ما استفاده از منابع مشترک نفت داره از دست می ره بعد ما در رابطه با انرژی هسته ای صحبت می کنیم؟
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
این افراد میخواهند به هر قیمتی بازارگرمی کنند .دانش سیاسی ندارند و فقط تقلید میکنند.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
اگر ادعا می شود که مردم در راهپیمایی ها بارها از حق داشتن انرژی هستی حمایت کرده اند،پس نباید از رفراندم ترسید . کسانی از رفراندم می ترسند که ریگی به کفش دارند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
refrandom rahe hale khobie
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
فرارو بدجوری ترسیدیا. من که مطلبم علمی و کارشناسی بود. چرا ترسیدی منتشر کنی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
باسلام اتفاقا نتیجه رفراندوم هرچی باشه همفکری و پشتوانه خوبی برای نظامه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
فرارو شما خودشو ناراحت نکن
مجله فرارو