bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۴۲۱۷

تحلیل عجیب از شکست اصولگرایان

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
 فرارو- وحید یامین پور، فعال سیاسی نزدیک به جبهه پایداری در سایت رجا نیوز تحلیلی عجیب از شکست سنگین اصولگرایان در تهران ارائه کرده است.

خلاصه مطلب یامین پور این است که مردم تهران غرب زده اند و شکست اصولگرایان به سبک زندگی متفاوت تهرانی ها بر می گردد.

اما یامین پور توضیح نداده است که چگونه علی مطهری که به اعتقاد بسیاری از اصلاح طلبان در مسائل فرهنگی و سبک زندگی مطلقا اصولگرا و حتی تندرو است، توانسته است به عنوان نفر دوم تهران -تکرار می کنم نفر دوم تهران- با محمد رضا عارف سرلیست اصلاح طلبان رقابت کند.

به نظر می رسد مثال نقض علی مطهری برای رد تحلیلی یامین پور کافی است. فراموش نکنیم که علی مطهری تنها نماینده ای بود که به نشانه اعتراض تصاویر دختران ساپورت پوش را در مجلس به نمایش گذاشت.

یامین‌پور اعلام کرده است اصولگرایان در تهران شکست سیاسی نخورده اند بلکه شکست فرهنگی خورده اند. این در حالی است که علی مطهری، کاظم جلالی و بهروز نعمتی هیچ نسبت فرهنگی با اصلاح طلبان ندارند که هر سه آرای بالایی از تهران کسب کرده اند.

هر چند موارد دیگری برای رد تحلیل یامین پور وجود دارد. اما می توان فقط به چند سوال اکتفا کرد. فرهنگ و سبک زندگی تهرانی ها در انتخابات 84 چگونه بود؟ یا در انتخابات مجلس نهم که اصولگرایان پیروز انتخابات در تهران شدند سبک زندگی مردم تهران چگونه بود؟

البته ناگفته نماند که آمارها نشان می دهد اصولگرایان در بسیاری از نقاط کشور در انتخابات شکست خورده اند. شاید بهتر باشد این تحلیلگر اصولگرا، تحلیل خود را به کل کشور تعمیم دهد.

یادداشت یامین پور را در ادامه می خوانید:
«اصولگرایان در تهران شکست خوردند؛ به طور مطلق. ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و تمدنی است. تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه. چه بر مبنای مفهوم «طبقه و قشر» تحلیل کنیم و چه مبتنی بر مفهوم «سبک زندگی»، آنچه روشن است اینکه رای بخشی از مردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش های غربگرایانه است.
 
به خصوص جوانان رای اولی و زنان به عنوان پیش قراولان تحول در ادراک هویتی و فرهنگی، ترجیح می دهند همواره اصلاح طلب باشند تا اصولگرا. اصلاح طلبی برای آنها نه یک گرایش سیاسی که مجموعه ای از نشانه ها و معانی فرهنگ نوگرایانه و مدرن است. شرکت در انتخابات برای این گروه از مردم نه یک کنش سیاسی که یک «فضا-رسانه» است؛ یک حرکت نمادین برای ادای پاره ای از دلبستگی ها و علاقه مندی هایشان وگرنه عموم کسانی که به لیست مشهور به امید رای داده اند نه منتخبان خود را می شناسند و نه حتی تفاوت آنها را با رقبا می توانند بیان کنند  ولی این انتخاب برای آنها ابراز یک تمایز در سلیقه ها و خواست ها و نوعی تشفی خاطر به حساب می آید.
 
برخی ممکن است برای این رخداد زمینه و اسناد امنیتی پیدا کنند. مثلا به نقش شبکه های اجتماعی، تلگرام یا ماهواره ها بپردازند. ولی این مساله اصل ماجرا را تغییر نمی دهد. بر فرض اینکه پیام های ساخته و پرداخته شده ای از خارج از کشور به داخل ارسال شده باشد، چرا گوش این جماعت شنوای این حرف هست ولی شنوای انبوهی از پیامهای رسمی درون نظام که از رسانه ها منتشر می شود، نیست؟! من نتایج انتخابات در تهران را از جنس واکنش جوانان به فوت مرحوم پاشایی درک می کنم. آنها نیاز داشته اند بواسطه ی یک رای متفاوت، تفاوت های خود را ابراز کنند و از اینکه «دیگری» منسجم به حساب می آیند، لذت ببرند. در عصری که هویت ها زایل می شود، این پشت گرمی ناشی از با هم بودن و در عین حال متفاوت بودن، ایجاد هویت می کند. هرچند که این هویت هیجانی، زودگذر و قابل جهت دهی است.
 
بنابراین هشدار اصلی این است که اصولگرایان از یک رقیب سیاسی شکست نخورده اند بلکه این کنش سیاسی تجلی یک سبک زندگی است. تفاوت معنادار رفتار سیاسی مردم قم با مردم تهران در این انتخابات به فهم این اتفاق کمک می کند.»
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
از توهین به ملت فهیم و بزرگوار ایران زمین بترسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اولین دلیل شکست اصولگرا ها حجم گسترده اختلاس ها در زمان محمودی ودلیل دوم دلایل فرهنگی واینکه ما داریم به شدت غربزده میشیم

وهیشکی به فکر ما نیس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
شما بوديد که سرنوشت مصباح و محمد يزدي را به اين روز انداختيد متشکريم از لطف شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اتفاقا در خیلی شهرستان ها هم با وجود رد صلاحیت همه رقبای بالقوه اعم از اصلاح طلب یا مستقل اصولگراها رای نیاوردن.
بهرنك
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
آقاي يامين پور قطعاً اشتباه مي كنند. آنچه ايشان به مردم تهران نسبت مي دهند، خاص تهرانيها نيست. اين ويژگي در اكثر شهرهاي بزرگ كشور از قبيل تبريز، اروميه، رشت، اصفهان، سيراز، .... ديده مي شود. تنها تفاوت در اين است كه در اين انتخابات سازماندهي اصلاح طلبان تنها محدود به تهران بود و آنها نتوانستند مثل مجلس ششم در سطح كشور مردم را بسيج كنند. اگر امكان سازماندهي گسترده فراهم بود آن وقت آقاي يامين پور مي ديدند كه تحليلشان منحصر به تهران نيست. اتقاقاً برگزاركنندگان انتخابات اين نكته را به خوبي دريافته اند و به همين دليل به كانديداهاي آن مجلس اجازه شركت در انتخابات نمي دهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
البته در زمان مجلس ششم اكثريت مردم ايران غربزده بودند اما خوشبختانه در طول اين سالها مردم شهرها از غرب برگشته اند و فقط مانده مردم تهران كه انشا لله آنها هم طي سالهاي آينده درست خواهند شد. البته يك چهل درصدي هم هستند كه در انتخابات شركت نكردند و آنها هم جزو همين غربيها هستند كه نمي دانم با آنها چه بايد كرد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۸۸
علیرضا میم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بیشین بابا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
چرا عارف در شهرستان ها لیست نداد، من تو بندرعباس نوتنستم تشخیص بدم کی اصلاح طلب هست؟ اخرش هم سفید انداختم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به خاطر اینکه در خیلی شهرها کل نامزدها توسط شورای محترمه نگهبان رد صلاحیت شده بودند
ناشناس
Netherlands
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
راست و دروغ رو باهم قاطی کرد یه چیزی گفت!
فقط قسمت فرهنگش راست بود و ما بهش افتخار می کنیم
لعنت بر تفکر داعشی
ناشناس
Netherlands
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این خیال خامه که اصولگرا ها فکر میکنن تو شهرستان ها خیلی طرفدار دارن
به لطف عصر ارتباطات که شماها خیلی باهاش مقابله میکنید دیگه افکار مردم عزیز شهرهای دیگه با تهران فرقی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اصلا حتی اگه حرفش درست هم باشه و تهرانی ها غربی شده باشند، باید دید مشکل اینجا چیه ک داریم غربی میشیم!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
کجای تحلیلش عجیبه؟وقتی تیتر میزنی خودت دلیلش رو هم بگو.نکنه همه تحلیل گرا باید از جنس اصلاحاتی ها باشند تا از عجیب بودن در بیاد؟پایین بودن سطح وزانت کامنت ها نشون میده طرفداران اصلاح طلب چه جوری هستن
ایران من
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
کاملا درست گفتن . بله علی مطهری اسمش اصولگرا بود ولی رسمش چیزدیگه بود و امثالهم .هیچ کجای ایران مثل تهران تجمل گرا و غربزده نیستن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
کار اصولگراها به کجا کشیده که این شده تحلیل گرشان!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
وقتی کسی خودشو به خواب زده کاریش نمیشه کرد.
ناشناس
United States
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
جالبه که حتی بعد از لیست 30 نفره اصلاح طلبان ،باز هم بزرگان پایداری و اصولگرا اول نیستند!! کوچک زاده و بذرپاش و... چرا بالاتر نیستند پس؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این چه حرفیه سیخ داغ بیدارش میکنه
ناشناس
Estonia
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بزارین بخوابه!! بخواب عزیزم بخواب
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقای یامین پور تحلیلگر نسیتند بلکه تحلیل ساز هستند و تمام مسائل را از پشت عینک کبود خودمیبینند! پیش چشمت داشتی شیشهٔ کبود

زان سبب عالم کبودت می‌نمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
ایشان کلا عددی نیستن.
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
با همین تحلیلهاست که جناح راستو به خاک سیاه نشوندن ، والا وجود دوتا حزب قدرتمند به نفع مردم هم بود در نهایت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این که روشنفکر اصول گراها بود همچین تحلیلی از شکست اصولگرایان دارد وای بحال بقیه اصول گرایان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این نتیجه حاصل 8 سال ترکتازی احمدی نژادی بوده که اصولگرایان چشم بسته از وی حمایت می کردند.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به نظر من توهین به شعور مردم کرده. این یعنی شروع یک فتنه!
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اتفاقا بنده خدا ناشیانه اعتراف کرده ما دیگه تو چشم این مردم جایگاهی نداریم چون خودشون هم میفهمن الان دیگه توی روستاهای این کشور هم ملت درست مثه مردم تهران فکر می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
خود درگیری شاخ و دم نداره که

این جماعت بجای درمان معایب خودشون نقص رو گردن دیگران میندازن

اصلاحطلبها هم بدونن اگر بخواند دچار این توهم و خود بزرگ پنداری بشن همین سرنوشت رو دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
++++++++++++
البته خود بزرگ پنداری به علاوه خود بی عیب پنداری.
چه اصولگرا چه اصلاح طلب هرکی بهش گرفتار بشه از چشم مردم میوفته
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اشکال نداره،ما میدونیم که کجا داره می سوزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقا محمود بی ادبی قطعا جزء جریان اصلاح طلبی که نیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
کاملا درسته این رای ها رای های تلگرامی هستن و اکثریت خبرندارن کسایی که بهشون رای دادن کی هستن
ناشناس
United States
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
لازم نیست مردم 30 نفر را کاملا بشناسند. مردم به حزب خود اعتماد می کنند. کاری که کاملا هم درست است.بگردید ببنید چه شده که مردم با این همه تبلیغات منفی و رد صلاحیت و تهمت و ممنوع التصویری باز هم به اصلاح طلبان اعتماد دارند.
ناشناس
United States
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
مگه شهرستانی ها تلگرام نداشتن؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
پس ما که پیامبر و خدا رو ندیدیم هم پیروی نکنیم!!!!!! آدم عاقل راه عقلا میره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
حرف این نوجونو زیاد جدی نگیرید
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
جوجه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
از اثرات توهم بعد از شکسته به دل نگیر
ناشناس
Russian Federation
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
قابل توجه بعضی ها که میگن مشارکت تهران اگر بیشتر میشد فلان میشد
از اول انقلاب تا حالا میزان مشارکت در تهران حدود 40 تا 60 درصد بوده و هیچ وقت بیشتر نشده که تحلیل زیادی میشه براش کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
تازه من جزء افرادی ام که در رای گیری شرکت نکردم اما اگر روزی مجبور به انتخاب می شدم مطمئنا به اصول گراها وتند روها رای نمیدادم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
میزان رای ملت است. حتی ملت غربزده
ناشناس
Russian Federation
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
قابل توجه بعضی ها که میگن مشارکت تهران اگر بیشتر میشد فلان میشد
از اول انقلاب تا حالا میزان مشارکت در تهران حدود 40 تا 60 درصد بوده و هیچ وقت بیشتر نشده که تحلیل زیادی میشه براش کرد.
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اتفاقا انتخاب تهران برعکس جاهای دیگه کاملا سیاسی بوده و هست.. این آدم کلا ارتباطش با دنیای واقعی قطع شده..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
چه ربطی داره در استان قزوین یزد کرمان شهر ساری و شهر بوشهر اصلاحات برنده شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
ولی کرمانیها به احمد خاتمی در مجلس خبرگان رای دادند که مخالف هاشمی رفسنجانی و روحانی و خاتمی و عارف و اصلاح طلبهاست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
کرمان مشارکت بالا نبوده اگر بود خاتمي هم از يزدي و مصباح که تو مسائل ديني قوي تر و شناخته شده تر نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
جناب یامین‌پور، مشکل تحلیل‌های شما و بسیاری دیگر از دوستان شما اینست که در تحلیل‌های خود، «نتیجه» مورد نظرتان را مفروض می‌انگارید و سپس به‌دنبال «مقدماتی» برای نتیجه مفروض هستید. این نوع تحلیل و استدلال تا زمانی که ارتباط خود را با واقعیت جدا ننموده‌اید، ایرادی ندارد، اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که تمامی فرآیند تحلیلی و استدلال خود را بدون مراجعه به واقعیت و در ساحت ذهن خود بازسازی می‌‌کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اینها فکر میکنن اگر حرف نزنن مملکنه مردم فکر کنن که لال شدن!! یا اینکه اگر هر چی به فکر و ذهن توجیه گر و...شون میرسه رو سریع منتشر نکنن میترسن یه موقع مردم فکر کنن زبونم لال اینها مردن!!
بابا شما گر حرف نزنید والا برای خودتون بهتر کمتر همین ته مونده اعتبارتون هم به باد میره!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
پر بی زاه هم نگفته. طبقه متوسطی داریم که قداست زدایی از افکار پوسیده رو خوب می دونه. به جای این که به حرف های 30 سال گفته شده ی صدا و سیما گوش بده خودش فضایی پویا تو دنیای مجازی ایجاد کرده. این موج راه افتاده یا باید باهاش همراه بشید یا زیرش له بشید. همه راهها رو امتحان کردید قبل از این. اینترنت و تلفن ها رو قطع کردید موقع انتخابات ولی تو انتخابات بعدی از دهنتون در اومد. به حرف بزرگتر هاتون گوش بدید دیگه، میزان رای ملت است نه خواسته ی شما، خودتون رو تطبیق بدین یا دیر یا زود از بین می رید
ناشناس
Russian Federation
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این افراد چون جایگاهی در میان مردم ندارند دست به ساختن خزعولات ذهنی میزنند . همین ها با سو استفاده از بی قانونی به ثروت رسیدندو امروز برای مردم شاخ و شانه میکشند .
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اینکه تحلیلت بیش از حد آبکی هست بماند... ولی برای ما مهم اینکه شکست خوردید.... برگرد به زمان تبلیغات.... در مخیله تون نمیگنجه که همچین نتیجه ای از صندوق ها در اومد. یه جوری shift+del شدید که خودتون هم نفهمیدید!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
گيرم كه حرف اين نوجوان درست باشد ، خوب كه چي ، تهران پايتخت ايران است نميشه كه دورش ريخت.پايتخت ايران يعني نماينده ايران.اگه مي توني برو جداش كن و بفرستش آلمان.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
نه انگلیس بهتره. تو رو خدا تهرون رو بفرست اونجا. اسمش هم بزار لندران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به قول مموتی تون اصلاح طلبان درجه 2 و 3 به اصول گرایان درجه 1 ارجحیت داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقا تهران اصلا شهر بدیه ... تورو خدا خودت و رفقاتون جمع کنین برین تو دل کویر زندگی کنین ... درود بر ایران عزیز از تهران گرفته تا سرتاسر پهنای کشورم ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
««تهرونیای عزیز. ببخشیدا. دارم جواب دکتر کوچولو رو میدم. تازه ای کاش انصراف نمی داد تا نظر مردم تهرون رو در مورد خودش می فهمید.»»
آره دکی جون، تهرونیا بی عارن. بی تربیتن. بی حجابن. بی دینن. غربزده ان. انگلیسی ان. نفوذی ان. جاسوسن. ولی همین تهرونیا کسانی بودن و هستن که در روز 22 بهمن 94 هم تو خیابون و جشن انقلاب بودن و صدا و سیمای میلی هم با افتخار تمام باهاشون مصاحبه می کرد و شما و اذناب و دار و دسته ی شکست خورده تون چه چه و به به میگفتین پس چه شده که امروز اخ اخ میگین؟
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
هنوز نفهميده و نفهميدن از كجا خوردن
اره اره تو راست ميگي...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
(عموم کسانی که به لیست مشهور به امید رای داده اند نه منتخبان خود را می شناسند و نه حتی تفاوت آنها را با رقبا می توانند بیان کنند )چوب همين گنده گوييها و بي احترامي هاتون به مردم رو خوردين فقط تو مي فهمي هيچکس هيچي نمي فهمه چطور موقع انتخاب آقاي احمدي نژاد که شخص شناخته شده اي نبودند اينچنين تحليلي مطرح نشد .
ناشناس
Russian Federation
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
جناب مرتضی شما که متخصص فتنه هستید ولی سطل آشغالهای تهران در امان هستند چون اصولگرایان باختند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
ناشناس محترم، اون پرچم جدید ایرانه که گذاشتی اون بالا؟ خیلی باحالی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
تحلیلهایت به درد احمدی نژاد میخوره . بیچاره اش کردید با این لاطائلات و به اوج توهم رسوندید ایشون رو که ادعای مدیریت بر جهان رو میکرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقا این جوان ناپخته که اساسا نمی داند تحلیل با ح جیمی است یا ه دوچشم ، قابل نیست که به او پرداخته اید. همانگونه که میبینید مطلبش هیچ مبنا و چارچوب منطقی ندارد براحتی نقض شد. اینها اساسا با توهین به دیگران حتی یک جمعیت 13 میلیونی از آبشخور های خود امرار معاش می کنند. اعتنا نکنید.
بابا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آسمون و به ريسمون مي بافي كه آخرش بگي اينهايي كه شما رو شكست دادند غربگرا هستند.
نه خير بچه جان! اينها همون كساني هستند كه افتخار و عزت مملكتشونو مي خوان. به جاي اينكه ديگران رو متهم به غرب زدگي كني، بشينيد تحليل كنيد كه جايگاه اجتماعي اصولگرايان تندرو در جامعه كجاست؟
پيام ما اين است: حرف مردم رو بشنويد و درك كنيد و به خواسته اكثريت عمل كنيد و احترام گذاريد. . البته اگر گوش شنوا و عقل و خردي داشته باشيد!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
وقتی نمیتونن به هیچ چیزی گیر بدن ، معلومه میزنن تو جاده خاکی هر حرف بی ربطی که میتونن میزنن
اصولگرا ها باید مشکل رو داخل خودشون پیدا کنن نه اینکه بیان به مردم گیر بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
دم تهرانیا گرم واقعا نشون دادن بافرهنگ و فهیم هستند.تهرونیا همیشه نشون دادن که یه سروگردن فهیم تر از بقیه هستن.ولی نمیدونم چرا بعضی ازمناطق شهرهای کوچیک که یکیش خودم تو اونجا زندگی میکنم دلشون به چیه اصول گراها خوش بود که رای دادن.ولی مشت محکمی از سوی مردم خوردن اصول گراهای افراطی و دلواپس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
تحلیلش خوب بود ولی اینکه میگن اصولگراها شکست سیاسی نخوردند و شکست فرهنگی خوردند موافق نیستم چون همه این موارد با هم تداخل دارند و جدای از یکدیگر نیستند و یکی معلول دیگری است. هر چند در شهر قم اصولگراها برنده بودند که به دلیل ماهیت شهری قم هست و هر چند سبک زندگی به اصلاح غربی ندارند ولی به مراتب شهر کثیف تری از تهران هست و روابط نامحرمی بیشتری در این شهر دیده می شود
ناشناس
Netherlands
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
واقعا شما ساده اید.
من خودم یه شهروند اصلاح طلب قمی ام و خوب می دانم علت رای آوردن امیرآبادی و ذوالنور توی قم چیه.
اشتباه شما اینه که فکر می کنید کل مردم قم افراطی هستند در حالی که مردم قم بیشتر و بهتر از شمایی که نظر میدی متوجهند . رای آقای امیرآبادی کاملا قومیتی بود تمام مردم نیروگاه به ایشون رای دادند.
رای آقای ذوالنور هم که به لطف وجود هزاران روحانی مهاجر ساکن قم هست.
با همه این اوضاع متاسفانه همه این ماجرا به پای قمی ها نوشته میشه و اسم قمی ها بد درفته...
فرارو خواهشا چاپ کن حیثیتیه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقا این جوان ناپخته که اساسا نمی داند تحلیل با ح جیمی است یا ه دوچشم ، قابل نیست که به او پرداخته اید. همانگونه که میبینید مطلبش هیچ مبنا و چارچوب منطقی ندارد براحتی نقض شد. اینها اساسا با توهین به دیگران حتی یک جمعیت 13 میلیونی از آبشخور های خود امرار معاش می کنند. اعتنا نکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بعد از یک عمر مسلمونی و دفاع از انقلاب، غرب زده هم شدیم!
یه ذره بیشتر روی مسلمونی مون پافشاری کنیم میگن اسلامتون اسلام آمریکاییه!
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
وقتی نمیتونن به هیچ چیزی گیر بدن ، معلومه میزنن تو جاده خاکی هر حرف بی ربطی که میتونن میزنن
اصولگرا ها باید مشکل رو داخل خودشون پیدا کنن نه اینکه بیان به مردم گیر بدن
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این فقط نشون میده که عمق سوزش خیلی زیاد بوده!خط فکری افرادی مثل یامین پور دقیقا خط فکری افرادی مثل ابوبکر بغدادی و مختاربالمختار و اسمامه بن لادن هست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این تحلیلها بخاطر رای نیاوردن گروهی که اقتصاد و اشتغال مملکت رو به اینجا کشوندن خیلی جالبه، هرچند به اصلاحات هم امیدی چندانی نیست ولی من از ترس اینکه دوباره اینا نماینده مردم بشن به لیست اصلاحات رای دادم و امیدوارم که واقعا برای مردم کاری انجام بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بهتره اصولگراها یک جایی پیدا کنند که یک نفر آدم بی اطلاع با تعدادی سوسمار اونجا زندگی میکنه و همونجا رو مرکز انتخابات با شکوه اصولگرایی قرار بدن شاید اونجا از 30 تا کرسی در یک انتخابات قابل رقابت 20 کرسی اش براشون در بیاد!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
چه ربطی داره؟ تو ساری نفر اول اصلاح طلبان با اختلاف 50 هزار رای از نفر دوم که اون هم اصلاح طلب هست رفت مجلس...ایکاش همینطور که تو تهران برگه های 30+16 دادن تو بقیه استانها هم برای همون استان میدادن تا اعضای جبهه پایداری و مثلث جیم تعطیلات رو تنهایی نگذرونن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
واقعا اصولگراها فکر می کنند چه جذابیتی برای مردم دارند که مردم بهشون رای بدن؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
منم موندم
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
وقتی نمیتونن به هیچ چیزی گیر بدن ، معلومه میزنن تو جاده خاکی هر حرف بی ربطی که میتونن میزنن
اصولگرا ها باید مشکل رو داخل خودشون پیدا کنن نه اینکه بیان به مردم گیر بدن
عبدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
"وگرنه عموم کسانی که به لیست مشهور به امید رای داده اند نه منتخبان خود را می شناسند و نه حتی تفاوت آنها را با رقبا می توانند بیان کنند"
ولی متاسفانه یا خوشبختانه رقبای اصولگرای اونها را بخوبی شناخته اند!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
درست است که 8 سال هزینه دادیم و البته با عوارضش بسیار بیشتر اما نشانه هایی از رشد سیاسی مردم ایران را در انتخابات بخصوص در تهران دیدیم. مبارک باد این شور و شعور ملت
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به نظرمن مردم نمایندگانی را برای مجلس انتخاب کردندکه به قانون وفادارباشند و به قانون عمل کنند تنها ملاک عمل به قانون بود نه مسلحت اندیشی بعضی ها که حالم از این مسلحت اندیشی و عمل نکردن به قانئن به هم می خورد خدا را شکر که این اتفاق افتاد و ...تغییر محسوسی در نمایندگان مجلس ایجادشد شاید این نمایندگان به وظیفه خود در برابر قانون عمل کنند ان شاالله تعالی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
پیشنهاد میکنم در راستای فرموده برادر بزرگوارمان یامین پور و بخاطر اینکه در تهران جمهور ناب!!! زندگی نمیکنند و بعبارتی با متر جناب یامین پور آدمهای بیکلاسی هستند اقلا پایتخت را به قلب کویر لوت منتقل کنند تا اینقدر نخبگانی از قبیله یامین پور و دوستان عذاب نکشن ولی بازهم فکر نمیکنم در یک انتخابات عادلانه و رقابتی اصولگرایان اکثریت رو بدست بیارن!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
خوف این را دارم این نابغه را بدزدند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
باشه آقا اصلا گیریم غرب گرا. الان باید صدای رای مردم رو بشنوید یا نه؟ مطمئن باشین تو انخابات بعدی اوضاع خیلی بدتر به ضرر شما خواهد بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
چی شد؟؟!
عزیزم تو یزد هم که یکی از مذهبی ترین استان های کشوره به اصلاح طلبان باختید،باختتون تو ساری و بجنورد و کرمان و شیراز و قزوین و بوشهر رو چجوری تفسیر میکنید؟؟!

به هر حال من خوشحالم که دارید میسوزید..
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
وقتی آدم میبازه قدرت تحلیلش رو برای مدتی از دست میده.شما رو درک می کنم آقای یامین پور!!!
از نظر شما و تفکری که شما را وادار به چنین تحلیلی می کند مردمی با تفکرات متفاوت از شما که دوست ندارند با زور به بهشت شما قدم بگذارند، حتی شایسته و محق زنده بودن نیستند چه برسد به رای دادن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اتفاقا تحلیل درستیه! این قاعده است و امثال مطهری مثال نقض نیستن، استثنا این قاعده اند...
ضمن اینکه وضع آفتاب پرست بودن جلالی و نعمتی هم معلومه؛ برخی از اصلاح طلبا هم این وصله نچسب بودن رو اذعان دارن...
بعدش، اصلا حرف ارتباطی با اشخاص و افراد مشخص نداره، بحث کلیت این جریان و موجی ست که راه افتاد؛ قسمت قابل توجهی از این موج کسانی اند که حتی با شخص سیدمحمد خاتمی، در مبانی دینی و اسلامی مشکل و تعارض دارن که تو این تضاد شکی نیست! حالا اینکه چرا در این جو قرار گرفتند که بیان از پل لیست امید رای بدن، به هدف دیگری جز اهداف اصلاح طلبا و نظام برمیگرده. اونا فقط میخواستن کسانی که از نظرشون تندرو و نامطلوب بودن، رای نیارن، و نه چیز دیگه... عموما خوشحالی هاشونم الان معطوف به شکست طرف مقابله نه پیروزی خودشون!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
خخخخخخخخخخ
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
همین تحلیلی هارو تو انتخابات 92 کردن....نتیجه ش شد گندی که الان زدن....بذارید با همین تحلیلا خودشون رو گول بزنن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به قول ما کرمانیها کک خزید پشه خزید نورت گاگلون رسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
مردم از عملکرد اصولگراها زده شدند رای برخی کاندیداهای اصولگرا در شهرستان ها هم مربوط به تبلیغات انفرادی آنها بود اگر در شهرستان ها هم برادران لیستی تبلیغ می کردند حتما شکست می خوردند.
سید حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقای یامین پور همین طوری به هذیان گوی ات ادامه بده تا صبح دولتت بدمد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
شما بوديد که سرنوشت مصباح و محمد يزدي را به اين روز انداختيد متشکريم از لطف شما
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به نظرم باید برای ایشون در صدا و سیمای میلی یه برنامه دیگه شبیه "دیروز، امروز، فردا" بذارن که از این به بعد اصلاح طلب های مجلس رو نقد کنه و یه کم دلش خنک بشه. :(

جداً دمش گرم که توی این روزهای شاد، ما رو باز هم بیشتر خندوند! :دی
تهران تشکیل شده از مناطق مختلف. مناطقی که تفاوتشون به قدری زیاد هست که نمیشه یه تعریف جامع و کامل از شهر ارائه داد. مردمش هم از تمام شهرها جمع شدن و این طور نیست که همه اصالتاً تهرانی باشن. همین قضیه میتونه باعث بشه تهران تبدیل به عصاره ای از تمام مردم ایران با نظرها و سلایق مختلف باشه و الآن هم نظرشون این بوده که لیست امید رو بالا ببرن و اصولگراها رو بترکونن. دیگه این همه تحلیل های پیشرفته و چرت و پرت نیاز نداره که!
ناشناس
United States
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
انتخاب روحانی پیش از اینها نشان داده بود که حنای اصولگرایان در سیاست داخلی و خارجی هم بیرنگ شده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
2 دلیل عمده برای شکست اصولگرایان در کلان شهر تهران وجود دارد. اول اینکه آقایان لیست ائتلاف آن قدر دنبال حفظ قدرت و وضع خود بودند که واقعیت جامعه را درک نکردند و توهم سال 84 را داشتند و دومین دلیل که شاید دلیل اصلی باشد اقدام بی سابقه شورای نگهبان در قلع و قمع نیروهای اصلاح طلب بود چرا که با این طرز تفکر غلط استنباط می شد که دیگر رقیبی در میدان نیست و همین عمل مردم را عصبانی نموده و مردم نیز با درک دقیق شرایط و به منظور پاسخ به مطالبه عمومی جامعه مبنی بر اینکه اصلاحات نیز جزئی جدایی ناپذیر از جامعه اسلامی ایران است با رای مقتدرانه خود زمینه ظهور و بروز مجدد این جریان حامی نظام و رهبری را رقم زدند.
ناشناس
United States
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
من خودم اهل مشهدم و باوجود دگراندیش بودن( چیزی فراتر از اصلاح طلب بودن) اما در این فقره با نظرش موافقم
واقعیت اینه که ما از نظر فرهنگی و فکری و تمدنی اصلا با اصولگرایان و سنتی ها آبمان در یک جوی نمی رود
و این را تهرانی ها در انتخابات نشان دادن و متاسفانه ما برفرض صحت انتخابات در مشهد(چون هنوز تایید نشده) با غالب بودن جو مذهبی در این شهر نتوانستیم این را به نمایش بگذاریم
يغما
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
هـمچنان متوهـمانه !!

تحليل خبرگزاري ايسنا از شكست اصولگرايان

اصولگرایان به این نکات توجه کنند

اصولگرایان نشان دادند که به طور جدی در مسیر ریزش قرار دارند: هم ریزش آرا و هم ریزش افراد.

علت نیز کاملاً مشخص است: اصولگرایان در سال های اخیر با یک استراتژی مهلک، روز به روز دایره اصولگرایی را تنگ تر و تنگ تر کردند به گونه ای که ابتدا افرادی مانند هاشمی و سپس کسانی چون ناطق نوری، حسن روحانی و حتی این اواخر، علی لاریجانی را از دایره اصولگرایی بیرون گذاشتند.

در اغلب حوزه هایی که کاندیداهای جریان اصولگرایی رأی آوردند، یا کاندیداهای اصلاح طلب و اعتدالگرا به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده حضور نداشتند یا جریان اصلاح و اعتدال، مجبور شده بود به همان دلیل، با افراد فرعی و ناشناخته وارد انتخابات شود.

بخش افراط‌گرای جریان اصولگرایی، اخلاق را نیز در این انتخابات باخت.

سوء استفاده از سخنان رهبری و متهم کردن کاندیداهای رقیب به انگلیسی بودن، تمسک به مفتی وهابیون و جعل خبر از قول وی که "به جنتی و یزدی و مصباح رأی ندهید(!)"، انتشار لیست های جعلی، توزیع شب نامه، متهم کردن رقبا به ارتباط با بیگانگان و بی دینی، ایجاد مزاحمت برای تبلیغات انتخاباتی رقبا به ویژه در روزهای اول تبلیغات، انتشار خبرهای جعلی از برندگان انتخابات و ... اقدامات غیراخلاقی بودند که در کارنامه اینان ثبت شد.

جریان اصولگرایی، یکی از دو جریان اصلی سیاسی کشور است و دریغ که به واسطه ندانم کاری، خودخواهی و زیاده طلبی گروهی افراط گرا مضمحل شود. این جریان، باید بدون خود فریبی، به نقد خویش بپردازد و آسیب زدایی کند تا بتواند همچنان به عنوان یک بال نظام، در خدمت مردم باشد و الا همواره مجبور خواهد بود از حضور مردم در انتخابات، واهمه داشته باشد
ناشناس
Russian Federation
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
چرا این جوان خام با توهین و خدشه دار کردن رای مردم فتنه به پا می کند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این شکست اصلا هیچ ربطی به حجم گسترده اختلاس ها و مفاسد اقتصادی دوران احمدی نژادنداره ها!!!!!!!!!!!!!
دوستی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
متاسفم برای کسانی که می گویند تهرانی ها یک سروگردن بالاترند، اصلا این نیست قضیه، باور کنید اختلا و دلیل پیروزی وجود. قشر روشنفکر از تمام کشور بخصوص. دانشجویان در تهرانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بنابراین
با این تحلیل مردم شیراز اصفهان و قزوین هم غرب زده هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بنابراین
با این تحلیل مردم شیراز اصفهان و قزوین هم غرب زده هستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
چه تحليل احمقانه ايي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
واقعا اصل حرف رو زدی دمت گرم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اینکه مردم تهران خیلی از کسانیکه توی لیست امید هست رو اصلا نمی شناسن تا حدودی درسته اما شما باید این مطلب رو در نظر بگیرین که ببینین شما ها چه بلایی سر مردم بالاخص در تهران آوردین که مردم ترجیح دادن به کسانیکه نمی شناسن رای بدن تا بتونن جلوی ورود امثال بذرپاش ها و حداد ها و .... رو بگیرن. می دونی، مشکل از خودتونه یه کاری با ملت کردید که به هیچ قیمت حاضر به ورود شماها و جناحتون به مجلس نیستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
خود رهبري گفتند به ليست راي بدهيد
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بابا این جوجه یک روزه شده افسر جنگ نرم
ناشناس
United States
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
حالا شما چرا میاید تحلیل! این اقا رو میذارید؟! خب اینا باید یه چیزی بگن دیگه . دارن دیوانه میشن از عصبانیت . خب معلومه تگاه درستی ندارن به موضوع.
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
کاملا حرفشون منطقیه...
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
نمی دونم فرارو چرا نظرات منو درج نمیده و منو تو لیست سیاه گذاشته این دفعه فقط میخوام چاپلوسی دوستان فرارو رو بکنم و بگم فرارو صد در صد. فرارو خیلی با حاله .در ضمن این تحلیلم مبتذل ترین و سخیف ترین ابتذال بصری بود که با کلمات بوجود آمده در فضای محازی دیدم.این نوشته مخاطبی که نخواهد داشت لاقل امیدوارم نویسنده قلم به مزد در این شرایط بد اقتصادی پول خوبی بهش داده باشند.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
خوب همه چیز رو بلدید مبتذل کنید مثل خودتون یا اینکار رسانه ای یا اینکه واقعا همینقدر مبتذل هستین . اصولگراها تو کشور شکست نخوردن توی تهران شکست خوردند و این شکس رو قبل از اینکه بخواهیم با مسائل اقتصادی سیاسی تحلیل کنیم باید تحلیل جامعه شناسی کرده باشیم چرا که سایت و اقتصاد حکم به پیروزی اصولگراها میکنه مثل سایر نقاط کشور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اشتباه مثبت رفت
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
شهرهای کوچک و روستا ها هم اصلاح طلبان نماینده پیروز دارند، فراموش نکنید که شورای نگهبان اصلاح طلبان را رد صلاحیت کرد، آنها با دست بسته پیروز شدند تکرار میکنم با دست بسته...
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
شهرهای کوچک و روستا ها هم اصلاح طلبان نماینده پیروز دارند، فراموش نکنید که شورای نگهبان اصلاح طلبان را رد صلاحیت کرد، آنها با دست بسته پیروز شدند تکرار میکنم با دست بسته...
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
من به آقای یامین پور و همفکران ایشون پیشنهاد میدم از این به بعد و در انتخابات آینده ، شورای نگهبان به جای اینکه صلاحیت انتخاب شوندگان رو بررسی کنه، صلاحیت رای دهندگان رو بررسی کنه...
ضمنا ایشون با این همه هوش و ذکاوت چرا شهر قم رو با تهران مقایسه میکنه؟ و این مفایسه رو بین شهر یزد و قم انجام نمیده؟ از دید ایشون آیا یزدیها هم غرب زده اند؟؟؟
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
شهرهای کوچک و روستا ها هم اصلاح طلبان نماینده پیروز دارند، فراموش نکنید که شورای نگهبان اصلاح طلبان را رد صلاحیت کرد، آنها با دست بسته پیروز شدند تکرار میکنم با دست بسته...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
رای مردم بیشتر از اینکه طرفداری از یک جناح باشد یک نه بزرگ به انحصار طلبان است
همین مردم سال 84 برای رای نیاوردن هاشمی به احمدی نژاد رای دادند حالا که می بینند وضغ بسیار اسفبار تر شده دوباره هاشمی در صدر است اگر همین افراد در سالهای اینده عملکرد بدی داشته باشند دوباره امثال دولت قبل روی کار می ایند

مشکل همه سیاسون ایران اینه که هیچکدامشان ارزشی برای نیروهای علمی و نخبگان در حال رفتن از کشور قائل نیستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
در تهران مشارکت اغلب زیر 50 درصد است و اغلب کسانی که رای می دهند ماهواره ندارند و نظام رو قبول دارند ایشون گویا فراموش کرده که 50 درصدی که ماهواره می بینند اصلا رای نمی دهند!!!!!!!!!!
شماها و امثال شما معنی بی پولی بیکاری و ... را هیچگاه نمی فهمید
بقول امام(ره) بترسید از روزی که مردم از باطن ذات شما اگاه شوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
تهرانیا 80درصدشون تهرانی اصیل نیستن شهرستانی هستن مهاجرت کردن اگه ی خورده تازه به دوران رسیدن ماله اینه.... خیلیا فقط از رو لیست منتشر شده ی اصلاح طلبا تو برگه ی انتخابات مشق نوشتن چشمو گوش بسته.... حالا ببینم اصلاح طلبا چه جوری روسفیدتون میکنن تهران نشینا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
تعداد اراي آقايان زاكاني ، رسائي ، آقا تهراني ، بذرپاش و الباقي دلواپسان لا بلاي سيماني كه براي آقاي دكتر ظريف ريخته شد جا مانده تا يادشان بماند سميان نساز بحر كسي اول خودت كه ناكسي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
دلیل شکست اصول گرا فقط یک چیزه: مردم سیاسیت‌ها، حرف‌ها و رفتارشون رو نمیپسندن
اگر کل کشور دست اصول گرا بود الان جرئت نفس کشیدن هم نداشتیم
چشماتون رو باز کنید و ببینید دلیل شکستتون دخالت در امور شخصی مردمه
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
جناب تحلیل گر ،اب زودتر بریز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
كاملا درست گفته اكثريتشون ادمهايي هستن كه حتي وضع مالي ضعيفي دارن ولي دوست دارن خودشون و سرمايه داروخيلي متجددنشون بدن،بندگان غافل كه كوركورانه دنبال يه مشت نه كيسه راه افتادن واخرش هم چيزي گيرشون نمياد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اتفاقا تحلیل شما عجیب تره...چرا؟ چون مردم تهران اصلا به افراد و سوابق و سلایقشون توجه نکردن و صرفا بر اساس اینکه لیست مربوط به اصلاح طلبا بوده و مردم به ویژه جوانان و رای اولی ها فکر میکنن با انتخاب اصلاح طلبا آزادی غیرمتعارف بیشتری خواهند یافت به صورت لیستی رای دادن...چنانچه مطهری و جلالی در لیست اصولگراها بودن آیا بازهم رای میاوردن. اتفاقا نکته جالب این انتخاب مردم تهران در اینجاست که مردم بدون توجه به تناقضات و تضادهای موجود در لیست کاملا بصورت احساسی و بر اساس توصیه شبکه های بیگانه به لیست اصلاح طلبا رای دادن. اصلاح طلبا هم از همین استراتژی استفاده میکنن و بدون ارائه برنامه مشخص با راه اندازی موج های احساسی بر موج احساسات مردم سوار میشن و آرای بدون پشتوانه فکری را از آن خود می کنند.کما اینکه جناب زیباکلام گفتند اگر موج ایجاد بشه اصلاح طلبا برنده میشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
ببخشید شما...؟؟؟؟؟
اسمان
Czech Republic
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
پس بهتره به خودتون بیاین و ببینین مردم چی میخوان.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
می دانید چرا اصول گرایان تهران در انتخابات شکست خوردند؟
چون در برابر یک واقعیت بسیار مهم و فساد بزرگ(سود بانکی) همیشه سکوت کردند. اصول گرایان تهران با توجه به اینکه به لحاظ سیاسی در کشور نسبت به سایر استان ها شاخص هستند مردم انتظار بیشتری از آنها دارند ولی در خصوص این مسئله مهم(سود بانکی)همیشه در برابر زیاده خواهان داخلی که به دنبال سود راحت و بی دردسر بودند بدون توجه به تبعات سکوت کردند اقای روحانی در همین 2 سال گذشته بارها تذکر دادند که باید باتوجه به کاهش تورم سود بانکی هم باید کم شود ولی اصول گرایان باز هم مثل همیشه سکوت و سکوت و سکوت...
بارها مراجع و علما تذکر دادند ولی اصول گرایان باز سکوت کردند مردم نسبت به این واقعیات حساس هستند و خیلی خوب می فهمند نباید فقط به ظواهر امور توجه شود دولت سعودی هم ظواهر را(نماز جماعت و حجاب و...) رعایت می کند.البته نماز و حجاب هم خیلی مهم است و باید مورد توجه زیاد قرار بگیرد ولی مسائل مال و بانکی و اقتصادی هم بسیار مهم است و شاید مهمتر. دعوای امام علی علیه السلام با .....بیشتر بر سر همین مسائل مالی و اقتصادی بود.
بارها مراجع و علما تذکر دادند ولی اصول گرایان باز سکوت کردند:
آیت الله حائری شیرازی:ریشه فساد اقتصادی ایران،تحریم و سوء مدیریت نیست؛بلکه وجود بهره های بانکی بالا است.

آیت الله جوادی آملی:خودمان را فریب ندهیم؛مثل کسی که قلبش 80% از کار افتاده و با 20% درصد کار می کند هستیم.تعارف هم نکنیم،با 20% زنده ایم و 80% با ربا بسر می برند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:این ربایی که اکنون در بانک‌های ما وجود دارد توزیع و تولید را نابود می‌کند.
http://ar-rafiee.mihanblog.com/
علیرضا
United States
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
برای مطرح شدن( صرفا مطرح شدن) روشهای مختلفی هست، یکیش هم اینه که حرفای بی ربط بزنی تا اسمت بیوفته سر زبونها، مثل همین یامین پور که اگه به لطف این حرفهاش نبود امروز کسی اصلا اسمش هم به گوشش نخورده بود. نمونه واسه این روش زیاد داریم، مایلی کهن داخلیشه، دونالد ترامپ خارجیش
محسن
Germany
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
عزیزان اصلاح طلب پیروزیتان مبارک، بزارید اصولگراها فکر کنند برنده شدن و در این خواب خرگوشی بمونن،این به نفع اصلاح طلبهاست، کسی که شکست رو قبول نکنه نمیتونه به جبران اشتباهات و پیروزی مجدد فکر کنه و این دقیقا به نفع ماست ، هرچی گفتن بگین آره شما خوبین
اندیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
ما بالاخره نفهمیدیم به نظر اصولگراها رأی ما قداست داره یا به قول مصباح هیچ ارزشی نداره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
براي اولين بار با بخشي از تحليل آقاي بامين پور موافقم.

فقط اميدوارم ايجاد شبهه تقابل تهران و قم عمدي نباشد وگرنه علاوه بر تفاوت جمعيت ، اين مسئله مشخص است كه در آن شهر تقابل بين نامزد جامعه مدرسين و جبهه پايداري بود و بايد دليل اين افتراق و عدم هماهنگي برسي شود.

ضمنا"‌ نتايج انتخابات تهران را همان مردمي رقم زده اند كه حضور ميليوني شان را در راهپيمايي 22 بهمن ارج مي نهيد ،

فقط يك نكته درباره موضوع كيف انگليسي ،
ديديد طرح آن موضوع دوسرباخت بود ؟
رسانه هاي انگليسي ، پيش بيني خود از نتيجه انتخابات را (كه با توجه به موضوع برجام قابل پيش بيني بود ) نه به عنوان تحليل بلكه به صورت دستور منتشر كردند و به اين صورت برخي از سياسيون دچار اشتباه شدند ،
بدون شك اتهام انگليسي بودن ليست اميد با وجود اينكه مردم مي دانند همچين چيزي با وجود اشراف اطلاعاتي و شوراي نگهبان غيرممكن است ، در راسخ تر شدن عزم مردم را براي نه گفتن به بداخلاقي هاي سياسي راسختر كرد
یک تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این الفاظی که ایشان به کار برد تهمت نیست ؟ از کجا می دونه من چه تفکری دارم کجای دینش بهش اجازه میده به من تهمت بزنه شاید هم مباهته داره میکنه
دانشجو
-
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اگر می بینی به لیست رای دادن فارغ از اینکه کی توی لیست بوده به خاطر لبیک به خاتمی بوده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
رهبري هم گفت خودم تمام ليست را نميشناسم ولي به کسي که ليست را معرفي ميکند اعتماد ميکنم
ناشناس
Romania
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
یک نکته بسیار مهم که هیچ کس تا حالابه ان توجه نکرده اینه که در شهرستانها در پیروزی یک نامزد انتخاباتی بیشتر بحث خویشاوندی مطرح است تا حزبی وکسانی که ایل وطایفه بیشتری دارن رای می ارن نه اصولگرا ویا اصلاح طلب بودن به عنوان مثال هم در این انتخابات وهم در انتخابات قبل در بسیاری از حوزه ها که معمولا شامل چندین شهرستان هستند کسی پیروز میدان بوده که از اهل شهرستان پرجمعیت تر بوده ومتاسفانه شهرستانهای کوچک به این صورت وفقط به خاطر کم جمعیت تر بودنشان نتوانسته اند کاندیدای خود را به مجلس بفرستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
یامین پور تازه به دوران رسیده است یا مثل بقیه یارانش نمی فهمد و یا خودش را به نفهمی زده است آیا یک میلیون و اندی که به اصول گرایان رای داده اند همه را می شناختند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
در شهرستانهای دور افتاده استان کرمان مثل کهنوج منوجان قلعه گنج فاریاب جیرفت بافت هم اصلاحطلبان برنده شده اند
کامران
United States
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این انتخابات ثابت کرد اگر در کشور انتخابات آزاد باشد و دوپینگ یک جناح توسط نهادهای خاص انجام نشود امثال یامین پور در هیچ نهاد قانونی "تکرار میکنم" هیچ نهاد قانونی جایگاهی نخواهند داشت و این تحلیل های سست تنها جهت تشفی خاطر این دوستان بدرد میخورد و لا غیر. زنده باد مخالف من.
علیرضا
United States
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
برای مطرح شدن( صرفا مطرح شدن) روشهای مختلفی هست، یکیش هم اینه که حرفای بی ربط بزنی تا اسمت بیوفته سر زبونها، مثل همین یامین پور که اگه به لطف این حرفهاش نبود امروز کسی اصلا اسمش هم به گوشش نخورده بود. نمونه واسه این روش زیاد داریم، مایلی کهن داخلیشه، دونالد ترامپ خارجیش
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
یامین پور گناه داره ،اشک تو چشاش جمع شده بود،آخی
خخخخخخخخخخخ
zahra
Canada
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این بنده خرا دیگه به هذیان گویی افتاده .... عجب ضربه ای خورده که به این روز افتاده ....
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بنظر من ایشون راست میگن. پس وقتی اکثریت جامعه اینطوری فکر می کنند، پس چرا این طیف می خواهد بر سبک زندگی خود لجاجت کند. بله مردم خسته شده اند از این که هر دوره محدودیت ها بیشتر میشود. اول انقلاب مردم بیشتر آزادی داشتند و سبک زندگی غربی تری داشته اند.
zahra
Canada
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
این بنده خرا دیگه به هذیان گویی افتاده .... عجب ضربه ای خورده که به این روز افتاده ....
محمود
-
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
یعنی چه !پس اینهمه منابع فرهنگ اسلامی ساز دولتی وغیر دولتی در جمهوری اسلامی (37سال) چه کاره بوده اند؟نه ما غرب گرا نیستیم ..شوکه شده اید .چند روز صبر میکردی تحلیل درستی مینوشتید.
ناشناس
Germany
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آخ كه اين تحليلهاتون مارو كشته !هرجا به شما راي بديم ميشيم ملت غيور و مسلمان و كلا نازنين واگر بشما راي نديم ميشيم اينگليسي وغرب زده وفتنه گر و هزار تهمت نارواي ديگه
همينيم كه هستيم نميخواي برودوباره امريكاوهمونجا بمون
هموطن کرد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اتفاقا یامین پور درست گفته. اما یک جاییش را نگفته. اینکه رفتار و کنش سیاسی مردم حاصل نظامی از رفتار و کنشی است که بخش اعظم آن مانند کوه یخ در زیر سطح آب است و پنهان. .این بخش پنهان در واقع بخش فرهنگی و اجتماعی است. و بدا به حال انانکه نتوانسته اند سبک زندگی مردم را مطابق میلشان درست کنند و به تردید در اینده نیز از آنها شکست خواهند خورد. زیرا اینده متعلق به جوانان و ایندگان است که مطابق فکر یامین پور فکر نمی کنند. تفکر اقای یامین پور و امثال او شکست خورده اند و شکست خواهند خورد. همانها که هنوز نمی توانند درباره موسیقی تصمیم بگیرند. همانها که هنوز نمیگذارند بسیاری از واقعیتهای اجتماعی را به طور آشکار بیان نمود و در نتیجه راه حل انها نیز به بحث عموم گذاشته نمی شود. مسائلی نه از جنس سیاست بلکه از جنس فرهنگ. اما نگرانی انجاست که امثال یامین پور بخشهای کلیدی قدرت نظام را در اختیار دارند و شکست انها شکست بسیاری از سیاستهای رسمی نظام جمهوری اسلامی است. دوستداران انقلاب نباید بگذارند که این گروه آرمانهای اصیل انقلاب یعنی درستی، آزادی، عدالت و ... به پای تحلیلهای غیر واقعی اما رسمی آنها قربانی شود. انشاء ا...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
هر از چندی چرخ گردون به کامی گروهی می چرخد الخیر فی ما وقع . سری بعد هم نوبت اصول گرایان است . دم مردم گرم دشمن را در تحلیلهایش همیشه متحیر کرده و همینه که با این انقلاب نمی توانند مقابله کنن
ناشناس
United States
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
هی بابا این بنده خدا ی چیزی گفت. حتما میخواد پست بگیره، اذیتش نکنین، خب بهش بدن دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
طرفدارهای (چشم و گوش بسته ی) اصلاح طلبان
قبله تون کدوم طرفیه؟
طرف کعبه نماز میخونین یا طرف بیت المقدس؟
خوبه لااقل تکلیف خودتون و با خدا روشن کنین چون ما از اصلاح طلبان چیزی جز ناحق نشنیدیم
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بزکتریت عیب اصول گرایان این است که خود را قیم مردم می دانند و نماینده خدا روی زمین بنابراین تفکر اجتماعی آنان بسته است و قواعد بازی را در عالم سیاست بازی نمیکنند
مردم دین خود را وقتی از دست میدهند که اصول گرایان هر مسئله ایی را به دین می چسبانند .
اصول گرایان حرفی جهت امور دنیوی ندارند بزنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بدون شک لازمه توسعه و پیشرفت افزایش مشارکت مردم در اداره جامعه است که این مشارکت فعال از دل یک جامعه با سواد و مطلع ظهور می یابد اقای یامین پور باید توجه داشته باشند که افزایش سواد و دانش و آگاهی در تهران که تمرکز اصلی متخصصین و دانشمندان و ... کشور می باشد موجب تغییر شده است و این تعییر در انتخابات بروز کامل یافته آقایان باید بپذیرند که این رای تهران رای واقعی و اندیشمندانه در کشور است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
آقای یامین \ور قسمتی از واقعیت را می گه. بله درسته شهر تهران از نظر سظح اندیشه وجلوه های زندگی مدرن از شهرستان های کوچک بالاتره.ولی شگاف سیاسی اندیشه های مردم را با اصول و شعارهای حکومت را نمی بینه. حکومت باید عاقلانه این مطتالبت را ببیند و جوابگو باشد. و اینکه ارزش های رایج حکومت و مردم بهمدیگر نزدیک شود سبب آرامش و بهبود اوضاع سیاسی و اجتماعی می شود. حکومت باید ارزش های عرفی مردم را محترم دونه و در جهت حمایت از آن سیاست گذاری کنه نه بزور ارزش های خودش را مستقر کند.
محمد از اتریش
Austria
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بنده شعرهای هالو را برای ایشان تجویز میکنم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
همون که میگه: شما هم برین رای بدین؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
از دوستان اصولگرا می خواهم به این سوال پاسخ بدهند که چرا مردم ایران باید طرفدار اصولگراها باشند؟ دستاوردهای اقتصادی و مدنی انها چه بوده است؟ آقای حداد عادل دوازده سال پیش گفتند که ایران را ژاپن اسلامی می کنیم چه شد؟ آقای احمدی نژاد کشور را با رشد اقتصادی هشت درصدی تحویل گرفت ولی علی رغم درآمدهای نجومی نفتی رشد اقتصادی به منفی پنچ و شش دهم درصد رسید ایران تحریم شد و کشور در شرایط خطرناکی قرار گرفت. تمام هم و غم نماینده های زن اصولگرا این بود که چطور حقوق زنان را کاهش دهند! دوست اصولگرای من جبهه اصولگرایی با این مشخصات و مختصات حرفی برای گفتن ندارد. شما ایده ای برای اداره بهتر مملکت ندارید شما انسان های غمگینی هستید . باور کنید جسارت نمی کنم ولی آدمهای خسته کننده و کسالت باری هستید جامعه ای که در ید قدرت شما باشد شاد نیست با اکثر مظاهر تمدن مخالفید مگر آنکه مجیزگوی شما باشد. افکار شما ملغمه ای از جهان ستیزی، خود حق پنداری بیمارگونه ، عزاداری، دگر ستیزی و نفی حقوق زن است. خودتان را اصلاح کنید . وگرنه اینکه با رد صلاحیت و امتیاز صدا و سیما و خیلی امتیازات فراقانونی انحصاری از یسری روستا و کشاورز معصوم رای جمع کنید هنر نیست. نخبگان و تحصیل کرده های جامعه مطلقا شما را قبول ندارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
جالبه آقای مطهری که دروهله اول صلاحیتش روردکردن ازنظرمردم رای بالایی داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
لجن پراکنی ،بی اخلاقی،بی تربیتی،بی احترامی،دگماتیسم،اتهام زنی،دروغ ،تهمت اون چیزیه که این جماعت بهش اشتهار دارن و تو این مدت تا تونستن از این کارا کردن.البته از ملت تو دهنی هم خوردن.ولی اونقدر وقیحن که از رو نمیرن.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
قریب به اتفاق جمعیت تهران مهاجرانی هستند که یا خود ویا نسل قبل از خود از همه جای ایران به تهران امده اند و در واقع می توان گفت این رای تمام ایران هستد اگر در شهرستانهایی اصلاح طلبان رای نیاوردن اوصولا نامزدی اصلاح طلبی وجود نداشت که مردم بهش رای بدهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
هنوز رئیس مجلس انتخاب نشده دارین اینطوری بشکن و بالا میندازین ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
کلا مشکل از عملکرد اصول گرایان نبوده فقط این تهرانی ها هستند که درک سیاسی ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
تو خودت اگر آدم درستی بودی یک شهر ۱۵ میلیون نفری رو اینجوری زیر سوال نمی بردی!
عوام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
حاشیه نشینان سال 57 تهران در سال 94 شهرتهران را تسخیر کردند
امير
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
پيام انتخابات ٩٢ را متوجه نشدند... اين بار هم نمي خواهند پيام حضور ملت رو متوجه شوند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اینکه تهرانیها دارند به سمت غربی شدن میروند شکی نیست ولی ربطی به نتیجه انتخابات نداره
افشين
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بنظرم دوستان بالا كه موافق اصلاح طلب بوده اند هر تحليلي كه دلشان خواست نوشتند وهمان ايرادات و گاها همان توهيني رو به اصولگرايان نشانه گرفتند كه خودشان هم در سخنشان پيداست ومثلا دارند به خيال خودشون نقد ميكنند،اينكه از روي لج بازهم به كسايي راي بديم كه از قضا آنها هم نه سابقه اي دارند نه عملكردي ،عذر بدتر ازگناهه،وباعث افتخار نيست
در هرصورت فراموش نكنيم ما همه مسلمانيم نبايد اينهمه شكاف بين ما وجود داشته باشه ،اگه يه مقدار عاقل باشيد رهبر گفته كه اصطلاح تندرو رو دشمنان درست كردند چرا مابايد تكرارش كنيم،مگه مردم ما آزاد نيستند كه اگر نبوديد الان شما راحت اظهار نظر نمي كرديد،اونايي كه به خيال خودشون فكر كردند با ورود اصلاح طلبان ،اسلام درخطر ميفته و هركار دلشون خواست ميكنند،كور خوندند.اينها هم از بچه هاي همين مملكتند.
رضا ایراندوست
United States
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
من خارج ایران ساکن هستم (آمریکا ) در اینجا هم کم نیسن از دماغ فیل افتاده هایی که مثل این دکتر! خودشونو خیلی ابر فهمیده فرض کردن آلبته از اون ور پشت بوم به همین رسایی و زاکانی و اقا تهرانی و... امثالهم میرسن . من هربار میام ایران یک سفر با مترو اتوبوس بالا و پایین تهرون جان را طی طریق میکنم ،میفهم حرف اصلی این مردم چیه؟ آول -آرامش و امنیت دوم -کار رفاه پول و امکانات خوب زندگی -سوم - آب و هوای خوب و تمیز گردش صفا و لذت از زندگی چهارم دوستی با مردم دنیا و هرآنچه که برا خودت میخای برای دیگران هم بخواهی.... خلاصه به نظرم اصولگراها شکست نخوردن خود اصل اصولگرایی بنیاد گرا و ضد توسعه شکست خورده ...چاکره بچه های تهرون مخصوصا سرچشمه عین الدوله ایران محله جد و آبادی خودم
ناشناس
Romania
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
همین تحلیل گرها دارند که تو تهران یک نفر هم نتونستند بفرستند مجلس. بگذارید خواب باشند.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
اقای یامین پور شما که این را میدانستید چرا اشتباه کردید ما به لیست رای دادیم چون چاره ای نداشتیم اما شما و لیست ابکی شما مثلا با حضور ادمی مثل ب... حیثیت سیاسی وحتی اعتقادی ما را تحت الشعاع قرار دادید چون شما نمیخواهید عوض شوید و مردم وما طرفدارانتان را درک نمیکنید وهیچگاه دروازههای حزبی و قلبی خود را به سوی کسی باز نمیکنید وحالا مجلس را دو دستی تقدیم کردید و تحلیل کردنتان گرفته است؟ نمیدانم این مجلس چه خواهد کرد اما شما در این ماجرا و ماجراهای اینده این مجلس دخیل ومقصر هستید والسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
همه ی اینا فیلمن از ترس فشار حقوق بشری که یواش یواش اتفاق خواهد افتاد فضارو باز میکنند به نفع اصلاح طلبها اصلا اصلاح طلبی این نیست اصول گرایی هم این نیست خر کردن مردمه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
گاها!!! شما كامنتت قد ي مقاله بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
حالا شما چرا میاید تحلیل! این اقا رو میذارید؟! خب اینا باید یه چیزی بگن دیگه . دارن دیوانه میشن از عصبانیت . خب معلومه تگاه درستی ندارن به موضوع.
سعید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بیایید شمارا به خدا دست از تحلیل برداریم و همه یکصدا بخاطر ایران تلاش کنیم 37 سال از عمر انقلاب گذشت یک راه درست و یک برنامه چند ساله درست که هر دولتیکه سرکار میاید همان را ادامه بدهد نداریم ایا در غرب هر کس سرکار بیاید تمام برنامه قبلی را وتو میکند ما با داشتن منابع عظیم انسانی و ثروت خدادادی در کجای این جهان قرار داریم حاصل رفتار مشترک مسولین فقر بیکاری فساد وووووو دها امراض گریبانگیر ملت است پس از امروز با توجه به بر گشت و ارتباط با جهان یک صدا دست به دست هم دهیم و به ابادانی کشور فکر کنیم و به جای متهم کردن همدیگر به فکر اصلاح خود و احترام به همدیگر باشیم چون همه یک ملت هستیم با یک ایران خداوند پشت و پناهمان است
علي
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
واقعا تحليل بسيار عالي بود. ولي با منطق اصلاح طلبان افراطي و غير منطقي جور در نمياد و واكنش منفي وتوهين اميز نشون ميدن.!!! ولي تاسف به حالشون بايد خورد.!!!
دايا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
بابا اين يارو يه حرفي زد اصلا اين ادم ارزش اين همه مطلب رو نداره همين كارارو ميكنين اين يارو فكر ميكنه ادم شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
پس هیچوقت اصولگرایان تو تهران برنده نمیشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
یخدا قهرمان دو سرعت جهان از من کندتر می دود اگر یک پاشو ببندند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اون سمت آقای جنتی به رده 16 افتاد. کمی هلش بدن کلا از لیست بیرون میرود و 16 نفر تکمیل میشود. حیف از یک کرسی که دست اصولگراهایی چون ایشان بیافتد
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اگر نظریه پرداز اقایان این اقاست همین بهتر که شکست خوردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
وای شیرازیها هم به اصلاح طلبها رای دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
این نشانه جوانمردی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
حالا همچينم افتخار نيست كه نظرمون با تهراني ها يكي شه..شايد اونا خواستن خودشون رو بندازن تو چاه...والااااااااااااااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
جوان نپخته
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
متاسفانه این جماعت وقتی کم میاورند به زمین زمان توهین میکنند ووقتی هم بر خر سوارند فقط خود را میبینند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
يامين پور خوب داري با اين حرفها چپاول ميكني برادر من شمارو به تقوي الهي دعوت ميكنم شرم بر تو كه به اين راحتي اين تهمتهارو به مردم ميزني،برادر بازگشت همه به سوي اوست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
سلام بر مه تهرانی ها عزیز که در روز جمعه پای صندوق رای آمده و تمامی ایران را خوشحال کردن راستش وقتی از سی نماینده بیست وهفت نماینده بر برجام رای منفی دادن امیدم در این دوره به یاس داشت تبدیل میشد اما شما نشان دادید که با معرفتن دوست داشتنی و............دوستتون داریم
مرتضي جلالي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اين يكي از بهترين و كارشناسي ترين تحليل هاي عمرم بود كه شنيدم . آفرين
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
هرتحولی ازتهران شروع میشه چون مردم راحت تر عمل میکنند ومحدودیتهای شهرهای کوچکتر را ندارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
عامووووو بيشين شيراز پس چي كه اصلاح طلبان پيروز شدن
مجله فرارو