bato-adv
کد خبر: ۲۳۸۲۵۶

توهین تلویزیون به دختران مجرد!

خیلی وقت است که بحث ازدواج کردن یا نکردن دختران پای ثابت سریال‌ها، فیلم‌ها، جوک‌ها و صفحات مجازی شده؛ اصلا به قول برخی نمک فیلم‌های طنز دختر یا دخترانی هستند که به قول مردم کوچه و بازار «ترشیده»اند و حسرت شوهر کردن به دلشان مانده و حاضرند با هر مردی ولو کور و کچل و بیکار و بی‌عار و ... ازدواج کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
خیلی وقت است که بحث ازدواج کردن یا نکردن دختران پای ثابت سریال‌ها، فیلم‌ها، جوک‌ها و صفحات مجازی شده؛ اصلا به قول برخی نمک فیلم‌های طنز دختر یا دخترانی هستند که به قول مردم کوچه و بازار «ترشیده»اند و حسرت شوهر کردن به دلشان مانده و حاضرند با هر مردی ولو کور و کچل و بیکار و بی‌عار و ... ازدواج کنند.
 
روزنامه آفتاب یزد با این مقدمه، نوشت: از زیبا در سریال شمعدونی و فریده سریال بزنگاه تا سوسن مجموعه خوب، بد، زشت، مهرنوش سریال همه چیز آنجاست و ...، هرکدام به نوعی یا در تکاپوی یافتن همسر بودند یا حاضر بودند تحت هر شرایطی ازدواج کنند؛ حال یا با مردی همسن و سال پدرشان یا با یک مجرم ... . از فضای مجازی و سایت‌ها و پیام‌هایی حاوی این موضوع نیز نگوییم بهتر است که گاه آنچنان دختران و مادران نسل آینده را به تمسخر می‌گیرند و می‌کوبند که گویی دختران در خیابان‌ها برای یافتن همسر صف کشیده‌اند؛ دخترانی که در واقعیت از زمین تا آسمان با فیلم‌ها و سریال‌ها و باورهای بیمارگونه عده‌ای فاصله دارند.
 
هرچند این افکار بیمارگونه نیز تقصیری ندارند وقتی خوراک فکری‌شان از منابع بیمار و قصد و غرض‌دار تامین می‌شود؛ منابعی که گاه در خفا دختران ایران‌زمین را به تمسخر می‌کشانند و گاه آنچنان علنی و مستقیم که داد مردان و جامعه‌ مردسالار را بلند می‌کنند.
 
تا دیروز اگر موضوع کم شدن ازدواج در دختران تنها در سریال‌ها و فیلم‌ها و پیام‌ها رخ می‌نمایاند، به لطف برنامه تصنعی ماه عسل، حالا مجری رو به دوربینی که چند میلیون مخاطب داخلی و خارجی دارد آن هم در یک برنامه زنده صراحتاً به میهمان تلفنی که خانم مجردی است، می‌گوید: «خانم شوهر نیستا ... به خدا ...». علیخانی در جای دیگری می‌گوید: «تا زمانی که خواستگار ندارند، می‌گویند چرا خواستگار نمیاد وقتی هم خواستگار می‌آید ادا درمیارن».
 
اظهاراتی که در یک برنامه زنده تلویزیونی کاری بی‌شک به دور از اخلاق و اصول حرفه‌ای مجری‌گری است. جالب آنکه فیدبک این اظهارات آن هم از سوی مردان در صفحات و سایت‌های اجتماعی بیش از آنکه تأیید اظهارات علیخانی باشد در نقد گفته‌های وی بود. هرچند این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و چندی پیش نیز یک روحانی مشهور تلویزیونی خطاب به دختران جوان گفته بود: «خواستگار می‌آید قبول کنید، فردا شوهر نیست!»
 
اما فارغ از بحث برنامه ماه عسل و توهین صریح مجری برنامه به دختران و البته راضی نشدن ایشان برای عذرخواهی، آنچه در این میان بیشتر قابل تامل است بیشتر شدن موج هجمه‌ به دخترانی است که آمار تجردشان نقل محافل و مجالس شده و در این میان هم عده‌ای با برچسب زدن به این دختران سوژه سریال‌ها و جوک‌ها را فراهم کرده‌اند؛ موضوعی که به اعتقاد بسیاری از جامعه‌شناسان در جوامع مردسالارانه امری عادی است آن هم در شرایطی که زنان در آن جوامع با وجود موانع و مشکلات بسیار سعی دارند خود را از قالب «منزل»، «ضعیفه» و ... جدا کرده و به زنانی در قد و قامت مردان تبدیل کنند.
 
نگاهی گذرا به وضعیت جامعه نشان می‌دهد ازدواج نکردن تنها مختص دختران نیست و چه بسا پسران بی‌شماری که آرزوی سروسامان گرفتن دارند اما موانع اقتصادی دست و پای آنان را محکم بسته است و کم نیستند پسرانی که پشت در باغ ازدواج به انتظار نشسته‌اند. همچنین میل زنان برای دستیابی به مدارج بالای تحصیلی و بازار اشتغال نشان می‌دهد جز عده‌ معدودی از دختران که تمایلی به درس و اشتغال ندارند، ازدواج برای مابقی در اولویت دوم و سوم قرار دارد. پس ازدواج نکردن زنان البته که نبود مردانی معقول در نقش همسر است اما مهمتر از آن موضوعاتی است که عده‌ای چشم روی آن بسته‌اند. اما به راستی علت این هجمه به زنان برای چیست؟
 
افسر افشارنادری، جامعه‌شناس خانواده و زنان، درباره علل این موضوع که چرا نگاه‌ها در جامعه تنها به سوی دختران مجرد است نه پسران؟ به آفتاب یزد گفت: تاکیدی که بر هر تغییر عامل فرهنگی در جامعه می‌شود از طریق تغییرات ادبیاتی صورت می‌گیرد به عبارت دیگر زمانی که قرار است تغییر فرهنگی در جامعه رخ دهد ابتدا سعی می‌شود ادبیات آن را در جامعه جا بیندازند سپس روی آن ادبیات مانور دهند درست مثل این ادبیات که دختران ترشیده شده‌اند یا شوهر نیست.
 
وی در بیان عوامل باب شدن چنین ادبیاتی در جامعه اظهار کرد: یکی از اهداف رایج شدن این ادبیات از سوی مردانی است که می‌خواهند اینگونه القا کنند که زنان همواره به دنبال مردان هستند نه مردان به دنبال زنان. در حالی که در واقعیت اینگونه نیست. عده‌ای از مردان هم که قوه مردسالارانه در آنها قوی‌تر است چون تاب نمی‌آورند شاهد پیشرفت زنان در جامعه باشند به این ادبیات روی آورده‌اند. اینکه زنان امروز ما در حال پیشرفت‌اند بر کسی پوشیده نیست و این موضوع برای برخی مردان سنگین است.
 
این جامعه‌شناس تاکید می‌کند: در این میان عده‌ای از مردان نیز قصد دارند با به راه انداختن این ادبیات و القای این موضوع به دختران در قدم بعدی به اهداف خود برسند از جمله ازدواج مردان سن بالا یا مطلقه با دختران مجرد به این بهانه که این دختر دیگر ترشیده شده و زمان ازدواجش گذشته است.
 
افشارنادری با تاکید بر اینکه پس پشت این ادبیات مقاصدی نهفته است، ادامه داد: این الفاظ نشانگان زبانی در جامعه است که در پشت آنها معانی‌ای در جریان است که هدف جا افتادن آنها در جامعه است و این اتفاق بیشتر در جوامع مردسالار دیده می شود. ما در مقابل دختران مجرد، پسران مجردی هم داریم که می‌توان آنان را هم ترشیده لقب داد اما زنان هدفی در استفاده از این ادبیات ندارند تا با رواج این الفاظ به هدفشان برسند.
 
وی با بیان اینکه در این میان زنان و دختران هم نباید حساسیت خاصی به این ادبیات نشان دهند، اظهار کرد: چه اشکالی دارد زنان هم به مردان مجرد بگویند پیرپسر یا ترشیده؟! کافی است شما به مرد مجردی بگویید ترشیده، می‌بینید چگونه از کوره درمی‌رود! اگر این لفظ بد است، پس کسی حق ندارد آن را درباره زنان به کار ببرد و اگر بد نیست پس مردی حق اعتراض ندارد.
 
این جامعه‌شناس در بیان راهکار این موضوع نیز گفت: باید برای خلاصی از شر چنین ادبیات زننده‌ای به گفتمان اجتماعی متوسل شد تا آرام آرام زننده بودن این ادبیات به جامعه تفهیم شود و سپس باور مردان و زنان به این سمت برود که ازدواج کردن یا نکردن یک انتخاب است و خوشبختی لزوما این نیست که افراد ازدواج کنند.
 
وی تاکید کرد: البته خوشبختانه این باور در بین برخی زنان و مردان ما وجود دارد و ترجیح می‌دهند در سنین بالا و بعد از پایان تحصیل ازدواج کنند.
یک پسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
زمان ازدواج یک بازه از پیش تعیین شده نیست
فرد ممکنه در 15 سالگی ازدواج کنه و زندگی موفقی داشته باشه یا در 40 سالگی ازدواج کنه و موفق باشه!

تعیین بازه زمانی برای این موضوع خنده داره.
اینکه خانمها با توجه به تحصیلات و یا شغل و درامدی که دیگران به هر نوع ازدواجی تن ندن و به دنبال رسیدن به فردی نزدیک به معیار های خودشون باشن یک موضوع کاملا خوشحال کننده هست.

اما...
اما مشکل از جایی شروع میشه که این معیارها نه بر اساس علایق شخصی بلکه بر اساس ارزش های مادی اجتماعی و فرهنگ اطرافیان تغییر شکل پیدا می کنه
یعنی به عنوان مثال یک دختری که میشناختم تحت تاثیر فرهنگ اطرافیان دنبال قبولی در دکترا بود در حالی که کوچکترین روحیه پژوهشگری درش نبود و عملا از کارهای تحقیقاتی فراری بود
همین فرد بر اساس فرهنگ اطرافیان و محیط خواستگار دارای دکترا رو دارای معیار مناسب می دونه و البته مهریه سنگین و هزینه های بالا برای عروسی و...

نکته مهم اینه که ایا این معیارها واقعا از علاقه شخصی دختر هست؟ یا تنها با توجه به رفتار و نحوه ازدواج اطرافیان معیارهای این دختر شکل می گیره؟

سن و معیار ازدواج کاملا وابسته به فرد هست اما متاسفانه میشه گفت تمامی دخترها تحت تاثیر فرهنگ اطرافیانشون معیارها رو تعیین می کنن والا چیزی به اسم مهریه خرید طلا تالار جهیزیه و... چطور ممکنه بخشی از یک معیار ازدواج باشه

---------------
وقت گذاشتم منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به هر حال چه عده‌اي بدشون بياد يا ژست فمنيستي بگيرن، باور رايج در جوامع سنتي و مردسالار اينه كه زن بدون ازدواج كامل نميشه و اين شوخي‌ها هم ريشه در همين موضوع داره...
ضمناً فرق پيرپسر با پيردختر اينه كه اولي نخواسته ازدواج كنه ولي دومي شايد ميخواسته و به قول خودش گزينه مناسبي پيدا نكرده! حالا اين گزينه مناسب از نظر ايشون چه شرايطي بايد داشته باشه اون بماند...
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
همه اینها یک سیاست فریبکارانست که زمینه صیغه موقت رو در جامعه بیشتر بسط بدن بقیه اش رو خودتون میدونید دیگه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بالا رفتن آمار تجرد دخترها نشان دهنده کمبود مرد زندگی در جامعه
ایرانی
Germany
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
با اینکه از ماه عسل بدم میاد باید بگم که واقعیت جامعه ما همینه و واقعیت هم تلخه. خیلی از دخترها حاضر نیستن ازدواج کنن، تا زمانی که شاهزاده سوار بر اسب سفیدشون با خونه، ماشین و ویلا برسه و حاضر باشه نصف همینها رو هم به اسم شون کنه. از طرف دیگه اگرهم دختری پیدا بشه که حاضر باشه زندگی رو ساده بگیره و تنها خود پسر براش مهم باشه و زندگی رو کم کم بسازن، بقیه بهش تیکه میندازن و میگن ببین چه هول بود یا مثلا ببین چه عیب و ایرادی داشت که باز بیشتر این حرفها رو همون خانمهای گروه اول میزنن.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۲
دختر مجرد مستقل 35 ساله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خیلی از دخترها خودشون انتخاب می کنند ازدواج نکنند یا مورد مناسبی پیدا نمی کنند و مجبور هم نیستند مثل مادرهاشون با هر کس که شد ازدواج کنند .البته این مسخرگی ها ده پونزده سالی هست شروع شده و چیز جدیدی نیست . بهتره کم کم دست از لودگی بردارند و این تغییرات رو بپذیرند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
هم دوره هام که حاضر شدند با هر ناکسی ازدواج کنند الان پژمرده و افسرده اند ولی من هنوز جوان و سرحال و پر جنب و جوشم:)
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
درود بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
نرخ افسردگی در زنان ازدواج کرده بسیار بالاتر از زنان مجردست. اما در مورد مردان این آمار معکوس است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۱۱:۱۲
از کجا میدونی؟ شاید عامل پژمردگی هم دوره هات خودشون و عقایدشون بوده.
همیشه افکار مسمومی مثل شما باعث سختتر شدن زندگی دوجوان میشه. افکاری که فقط یک طرف رو گناهکار میدونن.
نمیفهمید که پسری که به جای دختربازی اومده و به یه زن وفادار مونده شاید بی تقصیره و هم دوره ای شما مقصره.
نمونش خود بنده. خانمم در خانواده ای بزرگ شده که احترام به بزرگتر زیاد براشون ملاک نیست و به پدرومادر خودشون هم خیلی احترام نمیکنن. ولی من این موضوع رو نفهمیدم و باهاش ازدواج کردم. الان از دست گستاخی ها و پررویی هاش خسته شدم.
حاج محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
انسان نصف دینش را با ازدواج بدست میاورد لطفا به مسایل اعتقادی احترام بگذارید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بابا گول نخورید من خودم سایت خبری دارم این عناوین رو خوب میشناسم فقط برای جذب بازدید بیشتره و هیج ارزشی نداره از ما گفتن بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
واقعا برنامه علیخانی تصنعی وبی محتوا است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
کل برنامه اش را با توهین به زنها جلو می بره. همش درحال مسخره کردن خانمهاست. زنها نباید بگذارند چنین برنامه هایی محیط خانه شان را مسموم کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دقیقا من معتقد به مقابله به مثلم . به پسرهای سی سال به بالا بگین پیرپسر .به مردهای حدود چهل ساله هم بگین پیرمرد .البته تعداد زیادی از زنها ادبیات مردسالارانه دارند متاسفانه و این چیزها حالیشون نمیشه! تا وقتی زن دشمن زنه وضع همینه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
وا! مگه عقده ای هستین ؟
چون یه مشکلی دارین بقیه هم باید مشکل شما رو داشته باشن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
عزیز دل فکر نکن وقتی به یه پسر 30 ساله بگی پیر پسر ناراحت میشه چون کلا ساختار روحی وفیزیکی مرد و زن متفوته.برای یک مرد یا پسر این واژه ها یا ناراحت کننده نیست یا خیلی کمتر بهشون برمیخوره.درحالیکه یک زن همیشه دوست داره جذاب باشه و بهش توجه بشه بنابراین وقتی به یک زن میگی پیردختر براش ناراحت کننده تره.مقابله به مثل درجاییکه دوساختار متفاوتن جواب نمیده.هرچند استفاده از این الفاظ کلا درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
والا من امتحان کردم اتفاقا خیلی هم بهشون برخورد . من هم اصلا اهمیت نمیدم بهم بگن ترشیده و پیردختر چون اصلا سیستم فکری و جهان بینیم متفاوته با عوام .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ناشناس 13:20 احتمالا جنسیتت مشکل داره چون زن فطرتا دوست داره همیشه و درهرسنی جذاب باشه.این به جهان بینی و سیستم فکری ربط نداره.این بحث خلقت و تفاوت بین زن و مرد هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۱۳:۲۰
فکر میکنی خیلی خاص هستی؟
الان خیلی از دخترها هستن که به دلیل نبودن کیس مناسب برای ازدواج همین جهان بینی شما رو پیدا کردن.
پس خیلی هم خاص نیستی. یکی هستی مثل بقیه
ناشناس
Hong Kong
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
شما هر چی دلت میخات بگو. پسر پیر با هر کی دلش خاست میتونه ازدواج کنه. اما دختر پیر چی؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
واقعیت جامعه را نمیشه انکار کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به نظر شما اینکه یه دختر زیبا و تحصیل کرده از یک خانواده خوب که شغل مناسبی هم داره تا 34 سالگی ازدواج نکنه که یعنی خواستگار نداشته و بعد یه جوون بی ادب احمق و بد قیافه که کار درستی هم نداره بیاد خواستگاری و دختره ذوق کنه واقعیت جامعه است؟ حالا اینکه افراد با فرهنگ پایین تر معمولا دست رو دخترهای خیلی بهتر از خودشون می گذارن رو قبول دارم واقعیت جامعه است ولی اینکه دختره ذوق کنه و بپذیره رو شک دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بله دقیقا. واقعیت اینه که دخترای امروزی حتی اگه بهشون توهین بکنن و برچسب بزنن حاضر نیستن با هر کسی ازدواج کنن.
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حرف حق زدی
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
این موضوع مسخره کردن دخترها نیست بلکه کنایه به وضعیت فرهنگی نزدیکان بیشتر دختران هست که همیشه با متلک از ازدواج دختران مجرد فامیل پرس و جو میکنند!!! شخصا دوستی دارم 52 ساله که وضعیت مالی خوبی هم داره و البته نسبت به سنش هم خیلی خوب و جوون مونده/ مردی کاملا فهمیده و خوش برخورد هم هستند/ ایشون اصلا قصد ازدواج ندارند و جالبتر اینکه دختران اطراف ایشون از 30 الی 38 سال کاملا تمایل به ازدواج به ایشون دارند و با رفتارشون علنا نشون میدهندولی این آقا به خاطر همین مسله یعنی فصد ازدواج دختران فقط وفقط برای رهایی از مجردی فید ازدواج رو زدند /باید فکری به حال وضعیت فزهنگی جامعه کرد که ازدواج نکردن مرگ نیست که اینقدر مهم حلوه داده بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ایشون حتی اگه به نسبت سنش خوب مونده باشه هم نمی تونه پیری و مسایل مرتبط رو به تعویق بیاندازه . و کی حوصله داره در میانسالی با یک پیرمرد سر و کله بزنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
کار خوبی میکنه.
چون خیلی از دخترها فعلا برای پذیرفتن بار مسئولیت یک زندگی آماده نیستن و باید ور دل مامان جونشون باشن.

من اگه قرار باشه ازدواج کنم با زنی ازدواج می کنم که مثل مادرم باشه جوری که همه ما بچه هاش دکترو مهندسیم و الان جونمونم فداش میکنیم. نه یه دختر تیتیش مامانی که تقی به توقی میخوره قهر میکنه و حتی یه برنج ساده هم بلد نیست درست کنه. کاری که منی که یه پسرم بلدم. پس چه دلیلی داره یه سربار و مایه اعصاب خوردی بیارم تو خونم؟
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
پارازیت = توهین

فیلتر = توهین

آلودگی هوا = توهین

زمین خواری = توهین

اختلاس = توهین

لغو کنسرت = توهین

نابودی منابع طبیعی = توهین

ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه = توهین

مواد غذایی آلوده = توهین

خودروهای بی کیفیت = توهین

ما عادت کردیم متاسفانه و پوست کلفت شدیم
بی خیال
پسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به نظر من این دیگاه کمک میکند که دختران سطح توقع را برای ازدواج پایین بیارن و جامعه سالمتر میشه.و من می پسندم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
شما معلومه ریاد جواب نه شنیدی. خوب هم کفو خودتو انتخاب کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اتفاقا برعکس این فقط ضعف آقایون رو نشون میده که با توهین و کوچک کردن دیگران میخوان بزرگ دیده بشن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بیشین تا بیاد!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
واااااااي اين مردم انقدر بيكارند كه فقط منتظر يك كلمه هستند تا هزار جمله مفت ازش در بيارند ، يك شوخي توي يك برنامه كه انقدر حاشيه سازي نداره ، ماه عسل يك برنامه بسيار زيبا به نام اين ٢٣ نفر داشت ، ٢٣ نفري كه هيچ كس از اونا خبر نداشت با اينكه اينا در زمان جنگ رسانه اي هم شده بودند ، اما هيچ كس صداشونو نشنيد الان هم كه اومدن ماه عسل هيچ كس حرفي نزد البته اگر اين ٢٣ هم شهيد مي شدند الان مي شدند اسطوره و همه مي رفتن زير تابوتشونو نگه مي داشتن . اما كافيه فقط يك شوخي بشه كه به مزاج بعضيا خوش مياد هر روز متن هاي طويل مي نويسند كه بگن مثلا ما حواسمون هست
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دلیل نمیشه چون یکی دوبرنامه خوب داره به بقیه توهین کنه. ی بار استفاده ابزاری از کودکان و هدیه دادنشون به این و اون، ی بار توهین به دخترا....
بیتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
واقعا حالا اونایی که ازدواج کردن چی شده؟خیلیهاشون پشیمونن. مثل خود من.الان دخترا آگاهتر شدن تن به هر ازدواجی نمیدن..
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ازدواج روح و احساس زنها رو از بین می بره... این برای 80 درصد زنان جامعه من واقعیته.
ناشناس
Hong Kong
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
باشه. تو راست میگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من یه دختر سن بالا هستم و این حرف ها رو حتی از نزدیک ترین اقوام هم شنیدم ولی هرگز حاضر نیستم بابت این لودگی ها که نشان از شخصیت گوینده این حرفها داره خودم رو گرفتار مشکلات زندگی با یه شریک نامناسب کنم .
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به نظرم یکی از عوامل ازدواج نکردن دخترا عدم اعتماد به پسر است. مشکلات و بی اخلاقی های پسران باعث به وجود آمدن این بی اعتمادی شده است.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حالا نیست که دختران و خانم ها خیلی خوبند؟! مگه میشه،مگه داریم؟!
ناشناس
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حآضر نیستم یک ریال از مالیات و پول نفت که سهم من است به این علیخانی بدن، هر چه زودتر اخراج کنید سرافراز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من هم مایل نیستم یک ریال از پول نفت توی تهران و اصفهان شماها خرج بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
با سلام توهین به دختران مجرد در شبکه های اجتماعی و صدا و سیما رو به افزایش است ولی یک نقد به برخی (نه همه) دختران وارد است و آن هم توقع بالای بعضی از آن ها به هنگام ازدواج است. طبق آمار رسمی از کل شرکت کنندگان در آزمون ورودی دانشگاه ها 60 درصد را دختران تشکیل می دهند. پس تعداد دختران با تحصیلات دانشگاهی از تعداد پسران بیشتر است. از این جهت اگر همه دختران تحصیلکرده به دنبال شوهرانی تحصیل کرده باشند پس به ناچار تعدادی مجرد می مانند. پس بهتر است بعضی از این دختران تحصیل کرده دیدگاه خود را تغییر داده تا به مجرد نمانند. از این دست دخترها اطرافمان کم نیست که با توجه خواستگارهای خوب و حتی پولدار آنها را به دلیل نداشتن تحصیلات دانشگاهی رد می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مرد اگر انسان باشه تحصیلات دانشگاهی اش مهم نیست.دوست من فوق لیسانس معماریه ولی همسرش دیپلم داره.ولی مرد خوبیه و کارش هم خوبه و موقع ازدواجش هیچکدام از ما دوستانش به این موضوع اشاره هم نکردیم چون کارش رو تایید می کردیم.اینکه دخترها ازدواج نمی کنن دلیلش این نیست که شوهر کمه,بلکه مرد کمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دوست عزیز در این مملکت گل و بلبل که زنا هیییچ حقی ندارن حداقل در مورد ازدواج و زندگی شخصی شون که میتونن نظر بدن! نه؟! نمیتونن؟!؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ببخشيد اما دختر هاي امروزي يك نسل بي مصرفي هستن چون هيچ توليد مثلي براي جامعه ندارن تا 40 سالگي درس ميخونن بعدش هم كه ديگه زمان توليد مثل نيست البته پسر هاهم بي عرضه و بي مسئوليت شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
شما کجا زندگی می کنی که هنوز زن رو فقط برا تولید مثل می خوای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اتفاقا خیلی مفید هستن در محیط کار کارکردن زنا و مردا رو مقایسه کنین معلوم میشه. در ضمن در مورد آدمها داریم صحبت میکنیم نه گوسفند یا مرغ و خروس و...
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
از اينكه برنامه عليخاني تصنعي است شك نيست اما بايد واقعيت را پذيرفت كه مساله ازدواج كم رنگ شده و هنگامي كه پسران راحت در خيابان با دختران بزك شده آشنا مي شوند و نياز عاطفي خود را به راحتي تامين مي كنند . حاضر به تقبل هزينه گران ازدواج و مهريه سنگين نمي شوند . بايد بپذيريم كه خانواده داره متلاشي مي شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خانواده منفجر شده،نه قوانین تست شده غرب حاکمه نه اسلام ،شده یه چیز التقاطی و آشغال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مهریه!
خند دار تر از این مگه میشه؟ برای ازدواج باید عملا به دختر پول بدی!!!! با تعهد پرداخت در اینده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به نظر من خانم ها دنبال برابري زن و مرد نيستند بلكه دنبال برتري جويي و زن سالاري هستند.
من تا به حال نديدم اين همه گروه هاي "حقوق بانوان" و "فمينيست" و غيره كه وجود دارند و فعال هستند از برتري جويي ها و رفتارهاي نادرست و انتظارات نادرست خانمها انتقادي كرده باشند.
فقط به يك طرف قضيه توجه مي كنند !
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
در شور بختيه اين مردم همين بس, که احسان عليخانى ها, در فضاى فرهنگى کشور جولان مى دهند و با وقاحت مثال زدنيشان به هر جمعيتى از جامعه توهين مى کنند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دوستان محترم دختران جامعه ما دو دسته هستند من خودم دخترم و به چشم ديدم...
ديگه گذشت زمان اونكه پسرا برن خواستگاري دختر معقول الان دختران عروسكي با ظاهري عمل كرده و فانتزي خودشون ميرن دنبال شريك و پس از تلاش بي وقفه كه اين نشد اون يكي بالاخره ميچسبن به يكي و متاسفانه واقعا ميچسبن ، پسرا هم از خدا خواسته بي زحمت يه عروسك تزئييني به دست ميارن و خوششون مياد خرجش كنن و باهاش پز بدن
و اما دختران عادي مثل من كه ياد گرفتم غرور داشته باشم بايد تو خونه بمونم
اين وضع بد جامعه ماست چشمامونو باز كنيم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
متاسفانه حق با شماست بانوی محترم .عقل آدمهای امروزی به چشمشونه . در واقع رسانه ها کاری کرده اند که ما اینطوری فکر کنیم چه وسایل ارتباط جمعی داخلی و چه رسانه های بیگانه . عقل و خرد و اخلاق و غیره در این زمانه کیلویی چند ، فقط ظاهرو بچسب .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خاک تو سر پسری که بخواد برای یه عروسک به قول شما تزیینی درآمدشو خرج کنه و باهاش پز بده...
خواهر محترم شما کارتون اشتباه نیست توکل به خدا داشته باشین انشااله بختتون باز میشه ...
حامد
Germany
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حق با شماست. ولی از اون ور بوم هم نیافتیم. خیلی از خانمها هم شخصیت همسر شدن رو ندارن. چه برسه به شخصیت والای مادر. فقط به فکر مسائل مالی و مهریه هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقا پوریا چه ربطی داشت آخه مسلمون!! چقدر خوشگل و شیک موضوع رو پیچوندِی!!!!
تا زمانی که دختر مفت* تو جامعه زیاد هست هیچ پسری نمیاد مسئولیت و خرج کسی دیگه رو بپذیره چقدر هم جری و پررو شدن !!!
خانم ها یک کم به خودشون بیان و مشکل اصلی که به خاطر قبحش تو جامعه هیچ وقت مطرح نمیشه و به نظرم ریشه اش به پذیرش جامعه مردسالا بر می گرده . این رفتارها خانم ها باعث به توهین به خانم های با اخلاق هم هست چون تر وخشک با هم می سوزن و باید جوابگو زنهای مستقل و پاکدامن تو اون دنیا هم باشن!!! والا این بی تعهدی و بی وفایی تو خانواده امریکایی هم نیست!!
تو خانواده ایده ال پشت سر هر مرد موفق یک همسر موفق هست و مرد رو زن قوی می کنه یا پرورش و تربیت نسل ها دست زنه و مردهای موفق رو مادرنشون تربیت می کنن خودتون خیلی دست کم و آلت دست گرفتید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خانمها خودشونو دستکم نمی گیرند,آقایون دنبال دخترهای مفت هستند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بلی حرف شما کاملا صحیح است اما زنی می تواند به موفقیت مرد کمک کند که خود صاحب عقل و درایت باشد نه اینکه با زیاده خواهی و هواپرستی تیشه به ریشه زندگی بزند این ماجرای چشم و همچشمی خانها و تجمل گرایی متاسفانه تبدیل به اپیدمی شده . بنده خودم در برهه ای در آمد نسبتا خوبی داشتم اما خانم بنده با سخت گیری درآمد خانواده را پس انداز کرد تا موفق شدیم سرپناهی تهیه کنیم پس از ان دیگر این موفقیت مالی هیچ وقت تکرار نشد حال اگر جای ایشان خانمی بود که چون میلیونها زن دیگر این پول را در مدتی کوتاه صرف هوس های خودش می کرد معلوم نبود با این وضعیت اقتصادی خراب مملکت و اجاره خانه نجومی چه باید می کردم . متاسفانه در میان اطرافیانم مثل همسر خودم بسیار کم دیده ام و واقعا برایم تعجب آور است که شوهران این بانوان زیاده خواه چطورمی توانند با آنها زندگی کنند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
واقعا یه آدم حسابی پیدا نمیشه که این برنامه ماه عسل و علیخانی خوشش بیاد شما مقایسه کنید با برنامه نود و فردوسی پور که چقد طرفدار واقعی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من به نسبت بدیها و خوبی هایی که این برنامه دارد و همینطور در مقام مقایسه با دیگر برنامه های صدا وسیما آن را می پسندم . اما فکر نمی کنم این دلیلی بر ناحسابی بودن بنده باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حقیقت را گفته تا کی باید با حرفهای پوچ جامعه ای که از نظر فرهنگی (و دیگر زمینه ها)دارد نابود میشه را حلوا حلوا کرد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به قول بهروز : شما یه مرد پیدا کن من خودم زنش میشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بیایید شعار ندیم. دختر و پسر باید وقتی در سن ازدواج هستن تصمیم بگیرن که میخوان ازدواج کنن یا میخوان تنها بمونن. اگه قصد ازدواج دارن بخصوص دخترا نباید خودشونو با این شعارها گول بزنن و باید به هر موقعیتی که پیش میاد فکر کنن و مردهای مناسب رو بیخودی از دست ندن. میگم بخصوص دخترا چون به دلیل محدودیت سن مناسب برای بارداری زنها بعد از 30- 35 سال شانسشون برای ازدواج بشدت کم میشه. ولی مردها در چنین سنی حتی جذابیت بیشتری دارن. چون مثل پسرای جوون بی عقل و بی پول نیستن ولی متاسفانه ترجیح میدن با دخترای جوون ازدواج کنن نه هم سن و سال خودشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اینکه مردها در این سن جذابیت بیشتری دارند توهم شماست وگرنه مردها حتی زودتر از زن ها هم وفات می کنند یعنی زودتر پیر میشن! تنها تفاوت اینه که زنها به مردان به چشم کالایی نگاه نمی کنند ولی مردان می کنند. ازدواج هم قرار نیست لزوما منجر به بچه دار شدن بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
و البته زنها تا 50 سالگی هم امکان بچه دار شدن دارند .اما سوال اینه که مردها که زودتر هم فوت می کنند برای چی میخوان در میانسالی یا پیری بچه دار بشن؟ زنگوله پای تابوت میخوان؟! شخصا هیچ علاقه ای به وصلت با مردی که چنین نظراتی داره ندارم و آدم از تنهایی بمیره بهتره تا با امثال تو زیر یک سقف بره .
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دخترا خودشون مرد زندگی نمیخوان بی خیالشون بشید بزارید حال کنن
azad
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ببخشید اون ناشناس آمار افسردگی زنان ازدواج کرده رو از کجا آؤرده؟!!!!!!
احمد
Hong Kong
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حالا هرکی دختر مجرده میاد یه چیزی به علیخانی میگه. به جای اینکارا برین شوهر پیدا کنین واسه خودتون:)
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
وقتی "ادب" نباشه این حرفها هم گفته می شه!!

موندم چطور یک فردی به خودش اجازه می ده به "کرامت" انسان دیگری توهین بکنه!! چیزی که خدا به راحتی ازش نمی گذره!!

دختران حق انتخاب دارند، یکی در 15 سالگی تمایل به ازدواج داره و یکی در 30 سالگی!! چرا باید یک نسخه واحد رو برای همه بپیچیم؟! یک دحتری مثل من که همیشه شاهد دعوای پدر و مادر بوده معلومه به همین راحتی به هر مردی اعتماد نمی کنه و حاضر نیستی به هر شرایطی ازدواج کنه! اما اما دلیل نمی شه یکی به خودش اجازه بده به کرامت من نوعی توهین کنه!!

این افرادی که به راحتی به دختران مجرد توهین می کنند ، فکر نکنند حالا دو تا بی خرد بهشون بخندن خیلی افتخار داره، نه خیر !! بدونید شما و امثال شما مرتکب حق الناس شدید و باید بازتاب این توهین ها رو در این دنیا و آن دنیا بپردازید!!
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv