bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۸۷۰۸

پاسخ زیباکلام به حسین شریعتمداری

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
صادق زیباکلام با نگارش نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به یادداشت روز گذشته در رد تفاهم لوزان واکنش نشان داد.

یادداشت شریعتمداری درباره تفاهم لوزان را اینجا بخوانید

متن نامه صادق زیباکلام را در ادامه می خوانید:

 جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
 مدیرمسئول روزنامه وزین کیهان دامت افاضاته
   
با سلام و عرض ادب، سرمقاله دیروزکیهان به خامه حضرتعالی تحت عنوان"دستاوردها یا از دست داده ها؟!" که در مخالفت تمام و کمال با توافق هسته ایی لوزان بود را خواندم. نه تعجب کردم و نه شگفت زده شدم. اتفاقا مشابه با مطالب پیشین تان بود. معتقدم بحث پیرامون جزییات آنچه در خصوص توافق هسته ایی می فرمایید عبث است. چرا که اگرغربی ها بجای مفاد آن توافقبه یکی از محضر خانه های رسمی لوزان می رفتند و شش دانگ مملکت سوئیس را هم بنام ما سند منگوله دارمیزدند بازهم جنابعالی آنر کافی نمی دانستید. چرا که اساسا جنابعالی در قضیه هسته ایی چندان بدنبال اینکه چه چیزی بخیر و صلاح کشور وآینده مملکت است نمی باشید.

هسته ایی، و یا درست تر گفته باشم مناقشه هسته ایی برای حضرتعالی صرفا ابزار یا مستمسکی بیش نیست برای گرم نگه داشتن تنورغرب ستیزی و استکبار ستیزی. اینکه کشور چه هزینه گزافی برای هسته ایی می پردازد و اینکه حاصل این هزینه ها برای مملکت چه بوده، خیلی برای جنابعالی اهمیتی ندارند.

مهم آنست که مناقشه هسته ایی کمک می کرد تا پرچم پیکار و دشمنی با غرب را می توانستیم برافراشته تر در اهتزاز در آوریم. مشکل جنابعالی با توافق هسته ایی این نیست که آیا "توافق" است یا "تفاهم"،"سند همکاری" است یا "بیانیه"؛ مشکل شما با لوزان این نیست که آیا تحریم ها در یک مرحله برداشته خواهند شد یا در چند مرحله؛ فردو قراراست دایر باشد یا بایر؛ "حق بازرسی" فقط محدود به تاسیسات هسته ایی شده یا جاهای دیگر را هم می توانند  تفتیش نمایند و قس علیهذا. نه جناب شریعتمداری عزیز، همه دلخوری شما از توافق هسته ایی آنست که بخشی از فرش غرب ستیزی را دارد از زیر پاهایتان بیرون می کشد.

البته بنده جنابعالی را همچون تخم چشمانم مبرا از شائبه "کاسبان تحریم" می دانم. اما آیا به مردم حق نمی دهید که برخی مخالفت ها با توافق را متاثر از تعطیلی کاروکسب "کاسبان تحریم" تصور کنند؟ درعین حال از این واقعیت تلخ هم نمی توان گریخت که برای برخی مراکز قدرت مناقشه هسته ایی و لاجرم تحریم ها و بالا رفتن فضای تنش و دشمنی با غرب ابزار سیاسی مناسبی فراهم می آورد تا فضای سیاسی کشور را بسته نگه دارند. همچون احتمال تعطیلی "کسب و کار تحریمی ها" بعنوان انگیزه نیرومندی برای مخالفت با توافق هسته ایی، چرا نبایستی انگیزه های سیاسی در مخالفت با این توافق را هم محتمل ندانیم؟

می رسم به آخرین حرفم. مرقوم فرموده بودید که "متاسفانه نتیجه مذاکرات لوزان کام ملت را تلخ کرد". فکر نمی کنید اگر مردم همچنان خواهان تداوم مناقشه هسته ایی می بودند در آنصورت بجای رای دادن به آقای روحانی به آقای دکتر سعید جلیلی رای می دادند؟ آیا بنظر شما میلیونها نفر از هموطنانمان که با شور و اشتیاق همراه با بیم و امید ماه ها و هفته ها شبانه روز مذاکرات را دنبال می کردند چه می خواستند؟ آیا آن شور و نشاط حکایت از آن می کرد که آرزو می کردند توافق صورت بگیرد یا نه مایل بودند تا غل و زنجیری که هسته ایی بر دست و پای اقتصاد مملکت بسته بودهمچنان بسته می ماند؟ احتمالا جنابعالی شادی و پایکوبی ملت را شبی که توافق اعلام شد را نخواستید ببینید.

واقعا اگر همچنان باوردارید که" توافق لوزان کام ملت را تلخ کرد" یک نظر سنجی ساده می تواند به جنابعالی نشان دهد که چه کسر قابل توجه ایی از مردم خواهان رهایی کشور از مخمص هسته ایی شده بودند.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
شانزدهم فروردین ماه یکهزاروسیصدونودوچهار

دومان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
بنده هم با فرمایشات آقای زیبا کلام صادق موافقم. امیدوارم دلواپسان و کاسبان تحریم از آه مردم بترسند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
با سلام محضر شما دوستان عزیز:
قضاوت اگرهمراه با انصاف نباشد به بیراهه رفته ایم. به نظر میاد هم از بعضی از صحبتهای آقای شریعتی میتوان به نفع کشور استفاده کرد و هم از نظرات دکتر زیبا کلام. به هر حال امیدواریم این توافق خدای ناکرده باعث تحقیرما نشده باشد و به یاری خداوند با تلاشهای بیشتر و شجاعانه تیم محترم هسته ای راه بر پیشرفت کشور ورفاه مردم باز شود.
محسن
Saudi Arabia
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
کام ملت رو نه کام کاسبان تحریم رو تلخ کرد والا مردم کاملا خوشحال هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
بهترین راه توجه و استفاده از رای و انتخاب خود مردم است هرچند الان بنظر ما توافق خوبی نباشد
به گفته امام "میزان رای ملت است"
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اقای زیبا کلاه مشگل شما اینجاست که درد انقلاب نداری برای این انقلاب نه خون دادی و نه زحمتی متحمل شدی و دلت هم نمی سوزد ارزشها هم از بین برو شما را باکی نیست
انتشار یافته: ۱۲۷
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
قربون کلام شیرین و شیوا دستت درد نکنه دکتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
برای کسی که میگفت کل هسته ای را تعطیل کنید تا آمریکا با ما دوست بشه توقعی بیشتر از این نیست. از نظر زیبا کلام ( این وزنه علمی کشور در تایید توافق ژنو و لوزان) حتی اگه لازم بود کل مناطق نفت خیز ایران را سند منگوله دار به نام آمریکا بزنیم تا با ما دوست بشه هیچ مشکلی نداره. فرارو اگخ منتشر نکنی خیلی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
گل گفتی راست میگن رفراندوم بزارن
ناشناس
Canada
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ناشناس 10:57
برای من به عنوان یه ایرانی منافع ملی که صد البته با رفاه و سطح درآمد آحاد جامعه ارتباط مستقیم داره اولویت اصلیه. برای من یکی قیمت یه کیلو گوشت مهمتر از چرخیدن یا نچرخیدن سانتریفیوژ و دوست بودن یا نبودن با آمریکاست. شما هم حتما مثل برادر حسین این وسط از شرایط تحریمی فعلی یک جوری داری منتفع میشی. و گرنه مثل بقیه مردم امیدوار بودی که با حل این مناقشه یه کم شرایط زندگی بهتر بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
سفیر سوئد و صلح نوبل؟!!
اورانیوم غنی شده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ناشناس 10:57 حقا که از خدا نمیترسی که اینطور تهمت میزنی....به همون خدای بزرگ واگذارتون میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
این تحلیل درستیه که از هسته ای یکموضوع حیثیتی با تبلیغات فراوان و هزینه فراوان از جیب ملت درست کردند تا همواره به غرب ستیزی ادامه دهند . اگر به نظرات مخالفات نگاه کنید جز معدودی صاحب فکر . همه از روی احساسات و بدون اینکه بفهمند اصلا موضوع چیه از طریق اتاق های فکر هدایت می شن و کامنتها و نظراتشون 90 درصدش شبیه همه . زیبا کلام درست میگه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ناشناس جان یه نگاهی بیانداز که حتی متحدین ما یعنی روسیه و چین هم از این توافق استقبال کردند!!! این چه پیغامی می تونه برای ما و شما داشته باشه؟؟؟ البته برای شما هم مسئله ای نیست که مثلاً نیروگاه اتمی بوشهر با تکنولوژی رده خارج روسی شکل بگیره و بعدش یه فاجعه جهانی مثل فاجعه چرنوبیل اونجا رخ بده !!! می دونی که تکنولوژی بوشهر دقیقاً همون تکنولوژی چرنوبیله !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
منافع ملی فقط رفاه نیست عزیزم یکم فکر کن. امنیت و قدرت بازدارندگی استراتژیک و عدم آسیب پذیری هم جزو منافع ملیه. منافع که فقط شکم نیست.
اگه کسی هم از تحریم سود ببره هم پیالگی های شماها هستن که همش فکر پول و ثروتن.
واقعا این مسئله باید به رفراندوم گذاشته بشه من موافقم تا یک عده هم متوجه بشن نظرات همه جامعه اینی نیست که یک عده افراد بی مسئولیت که وظایف خودشون رو انجام نمیدن و میشینن پشت اینترنت و نظرات مفت میدن و فکر میکنن کل جامعه هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
جانم فدای ای مرد شجاع وزیبا کلام درود صادق جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
لذت بردم
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
سند منگوله دار عالیییییییییییی بود.
بابا دکتر ترکوندی بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
رفراندوم رفراندوم
ناشناس
Finland
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
Like
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.................
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
صادق و زیبا کلام . حقا که اسمتون برازندتونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
رفراندوم رفراندوم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شیر مادرت حلالت
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
فقط میگم : عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
باریکلا دکتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
این نامه از طرف من هم هست.با اجازه ی اقای زیباکلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ازمن بیکار و پدر بازنشسته که البان نگهبان هم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
درود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
احسنت
بابک
United Arab Emirates
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دست مریزاد گل گفتی
MEHDI
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
عالی و منطقی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
حسین آقا حالا چی داری بگی ؟
آشنا
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
باترجمه تفاهم نامه به زبان فارس مابرنده ام(زیباکلام)
ولی ترجمه لاتینی آن متاسفانه...(شریعتمداری)
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ترجمه لاتینی؟ منظورتون شاید متن انگلیسی است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما از کی تاحالا صاحب نظر حقوق بین الملل شدی یک جایی دارن این خط را می دن و هدایت می کنند تا شما هم کامنت اینجوری بذاری اصلا چهارتا اصطلاح قوق بین الملل بلدی ؟ اصلا از فرایند پیچیده غنی سازی چیزی می دونی ؟ متاسفانه این عادت زشت ما شده که در هر چیزی صاحب نظر باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
من نمیدونم این آقایون چطوری به خودشون اجازه میدن راحت از طرف ملت حرف بزنن یا شایدم خودشونو ملت میدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
همونجوری که شما به خودت اجازه میدی...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دمت گرم
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آقای زیبا کلام، دوستان از تندرو، دلواپس، معتدل و اصلاح تالاب، محافظه کار، نگران و... اصلا همه حرفهای شما قبول... ولی‌ برای یک لحظه ، تعلق جناحی و فکری خود را فراموش کنید، و متن توافق و فکت شیتها و سخنرانیهای توضیحی، کری، اوباما، فابیوس، هامند و... را بخوانید... واقعاً به عنوان یک انسان مستقل و ایرانی‌، می‌توانید، این توافق را حتی ۱۰ به ۹۰ به نفع ایران بدانید... ممکن است که برخی‌ بفرمایند که بزرگترین امتیاز این توافق، دور کردن ایران از جنگ و یا تحریمهای بیشتر است... ولی‌ دوستان، در دنیای امروز به سیستم و ملتی که به راحتی‌ چنین امتیازات بزرگی‌ را میدهند، اعتباری داده داده نمی‌شود... برای دور کردن از جنگ و تحریمها، چندین راه بسیار منطقی رتر و عملی‌ تر با هزینه بسیار کمتر از دادن چنین امتیازات قرنی و پذیرفتن محدودیتهائ که هیچ کشوری در دنیا آن را نپذیرفته ، وجود دارد(ژاپن و آلمان در هنگام تسلیم و اشغال نظیر این محدودیتها را پذیرفتند ولی‌ حتی کمتر از ایران!)... حتما میفرمایید چه راهی‌؟!... ساده‌ترین راه... اعتماد به ملت خود و قبول اینکه اگر ما ملت را با خود کنیم، نیازی نداریم به دنیا امتیاز بدیم... همینکه افکار عمومی‌ دنیا ببینند، ایرانی‌ نیز مانند آنها ، فکر، زندگی‌ و دوستی می‌کند، دیگر سیاستمداران بد اندیش آنها فرصت ایران هراسی ندارند... همینکه عوض شعار مرگ و نیستی‌ و آرزوی مرگ برای این و آن، ایرانی‌ به صلح دوستی‌ و عمل آشتی‌ جویانه شناخته شود و نه آجر پرانی، یا از دیوار سفارت آنها بالا رفتن، خود به خود، افکار عمومی‌ همه دنیا به نفع ما خواهد شد... تاسف این است که دیر یا زود به این راه خواهیم رسید، ولی‌ قبل از آن مجبور خواهیم شد که همه تعهدات و امتیاز‌ها و امضاها را بدیم و همه هم فقط دلسوز جناح و فکر خود هستند، نه دلسوز واقعی منافع ایران... اصلاح طلبها و متدلین باید حالا با تندروها و دلوپشا همدل شوند و این توافق را ردّ کنند، این یعنی‌ یک معتدل واقعی که دلش ابتدا فقط برای میهن می‌تپد و بعد خط فکری خود...آن دلواپس هم وقتی‌ ببیند معتدل حالا با او همراهی می‌کند، آجر خود را تبدیل به گًل خواهد کرد، که این راسم زمانه است که اگر نکند، خود از صحنه خارج خواهد شد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اونایی که مثل من حوصلشون نگرفت این نظرو بخونن مثبت یذارن
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
به نظر شما تصادف قطار در آرژانتین چه ربطی به سقوط هواپیما در مالزی دارد؟؟ آیا همه اینها توطئه نبود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
عزیز ناشناس ملت نظر خودش را در انتخابات اعلام کرد مشکل شما اینه که نمیخای قبول کنی . این نظر 4 میلیون نفری هست که به جلیلی رای دادند و گرنه بقیه خواهان بازگشایی . فضای باز . کسب و کار و ایجاد شغل هستند . اونور دنیا نشستی و معلوم از کجا و چطوری با کدام منبع درامدی ؟ انشالله که سالم باشه .داری برای ملتی که در اینچند سال له شدند نسخه می پیچی ؟ کی به شما وکالت داده از طرف ملت حرف بزنی . تنها راهکار در صورت ادامه مخالفتهای امثال شما نظرسنجی ملی است . اگر ملت نظر شما رو قبول کردند که هیچ ما هم تسلیم اگر نکردند لطفا ساکت باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما که سر وقت حقوقت رو میگیری و نگران تامین هزینه خانواده ات نیستی حق اظهار نظر در این موارد رو نداری منم اگر مثل شما نفسم از جای گرم بلند میشد شاید همین حرفها رو میزدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
کسایی که جواب این کامنتو دادین! اصلا خوندینش؟!!!
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما داری برنامه استراتژیک میدی که امتیاز زیادی ندیم؟برای چه مردمی برای چه مسئولینی؟ماها اگه اهل کار درست و عقلانی بودیم که کارمون به اینجا نمیکشید.برای عالم واقع حرف بزن نه عالم رویا.دوست هم (غیرتمند}و هم(روشنفکر)من
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ناشناس 10:56 مثلا با این کامنت میخواستی بگی به هیچ گروهی وابسته نیستی ولی عمق نفرت و کینه خودت را در این کلمه (اصلاح تالاب)!!! نشان دادی و همین سوتی کافی بود تا نشان بدی از دلواپسان و شاید کاسبان تحریم البته از نوع امریکایی ( با توجه به علامت ورودت به سایت ) هستی!!
ناشناس
Finland
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
راست می گی!!!ببینم با یک رفراندم چطوری؟!!!مردش هستی یا در می ری!
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آفرین آقای دکتر
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
جانا سخن از زبان ملت گفتی.احسنت
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
200هزار نفر فقط همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
این که پاسخ مستدل و منطقی به اون مقاله نبود. این یک نامه در مورد مقاله بود.
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ظریف فقط سیفون رو کشید تا فاجعه برنداره کشور رو...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دمت گرم دکتر . گل گفتی واله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
پادشاهان قاجار هم مثل شما فکر میکردن.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
مگه پادشاههان قاجار فکرم میکردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما هشت سال یک معجزه داشتین که خیلی بدتر از قاجار و کل تاریخ بر سر این ملت اوردین . هر گلی بود زدین دیگه بسه سالکت بشین لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
با توجه به جریان خزر فکر کنم مثل شما فکر میکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
نشاناس عزیز میتونی عینا بگی چه چیزی بدتر از زمان قاجار بود تو اون هشت سال؟!؟ گرونی و تورم که در همه دوره ها بوده دقیقا بگو چی بدتر بوده فرافکنی نکن.
ناشناس
Finland
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اره خب !اونها هم مثل شما دریای خزر را به روسها می بخشیدن و در برابر روسیه جنایتکار مطیع بودن
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آفرین. خوشم آمد.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
خوشش اومد.::-d
دهكردي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دكتر افرين ، افرين ، افرين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
خب ایشون ایرادات و مضرات توافق رو گفتن شما هم بهتر بود با ادله و بیان شیوا فواید اون رو میفرمودید و ما هم میخوندیم و استفاده می کردیم نه اینکه آسمون ریسمون ببافید.
اورانیوم غنی شده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما دیشب لطف میفرمودی و بیانات دکتر ظریف رو گوش میکردی به فوایدش هم پی میبردی!خلاصه اینکه اگه این توافق نمیشد اون کشورها مجو. حمله ی نظامی رو از شورای امنیت میگرفتن....افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
مساله اینه در شرایط فعلی ایران چاره دیگری نداره ؟ اگر دست اندرکار می بودی و از فاجعه اقتصادی که طی این سالهای گذشته به بار اوردن میادونستی اینطوری راحت اظهار فضل نمیکردی ؟ پس لطفا جوگیر نشین و طلبکارانه بابت خرابی که همفکران و دوستان شما به باراوردن موضع نگیرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اره 30 ساله الان اینا امروز فردا میخوان هی حمله کنن....
اینا فقط برای ترسوندن افراد بزدله. یه نگاهی بکنید ببینید تو این سالها آمریکا به چه جور کشورهایی حمله کرده....
محمد رسولی
-
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
به طور کامل با نظر آقای استاد زیبا کلام مخالف می باشم. ولی مشکل ایران امروز این است که منافع ملی این کشور کهن با سلایق شخصی و از آن بدتر مسایل عقیدتسی آمیخته شده است. ایران ما نه دشمن دایمی و نه دوست دایمی دارد. ما باید در هر زمانی ببینیم نفع ایران در چیست. ... در کل به نظر می رسد ما در توافق اخیر دستاوردی نداشته اییم. این از بدیهیات است. نیاز به اثبات ندارد. به ما ظلم کردند و بی جهت و به زور ما را تحریم کردند. همان ها که خودشان سلاح هسته ای هم دارند. حالا از ما باج گرفته اند تا ظلم شان را شاید کم کنند. این پیروزی و دستاورد هست؟؟ نه. اما امثال جناب شریعتمداری هم که در این سالها مانع آزادی مردم و رشد ارزشها ی ملی و شادی و آزادی های مشروع مردم شدند در این شکست نقش دارند.
اورانیوم غنی شده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
یکی به نعل...یکی به میخ؟؟؟؟؟؟؟؟شفاف بگو برادر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اقای رسولی چرا گذاشتین ظلم کنند / جز اینکه سو مدیریت و توهم دوستان شما و بی اطلاعی از علم کشور داری و روابط بین الملل این بلا را سر ملت ما اورد ؟ مشکل اینجاست که با احساسات و عوامفریبی این بلا را دوستان شما سر ملت اوردن و حالا هم نیخان بپذیرن که اشتباه کردند . بالاخره این یخ باید اب می شد وهزینه اش و تاوانش هم بر عده هشت سال گذشته است کها ین فاجعه را به بار اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
گیرم که به ما ظلم می کنند گیرم که دستاورد نداشته گیرم همه حرفای شما درست یه راه بهتر بگو من هستم
عاشوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
حرف شما حرف دل ماست . سخنی که از دل برخیزد لاجرم بر دل نشیند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
فقط میگم : عالی
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آقاي دكتر زيبا كلام از كوزه همان تراود كه درون اوست فرقست بين دلاوران كه مثل شير رفتند و مردانه در بالاي مجلس نشستند تا حقوق پايمال شده ملت را باز گرداند با دلواپپسان كه جز نق زدن كاري ديگر بلد نيستند باشد
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
جناب استاد زیبا کلام شما که نظر حاج حسین را تفسیر می کنید به عنوان استاد علوم سیاسی بفرمایید چه تضمینی است که تحریمها بواسطه قدرت موشکی ایران به اسم به خطر افتادن صلح دوباره اعمال نشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
هیچ تضمینی در این جنگل وجود ندارد ولی شما بفرمایید 120 میلیارد دلار دارایی بلوکه ما به لطف نادانی و سومدیریت در اونور اب تکلیفش چی میشه ؟ دوست عزیز از این توهمات و سطحی نگری و احساسات بیرون بیایید و کمی واقع بین باشید . ملت بیچاره تا کی باید تاوان ندانم کاری شما را بده
nima
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
جناب اقای دکتر زیبا کلام عزیز! میگن کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
کلام زیبا این است
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
باسلام
جناب آقای دکتر
در متن به این ... یا آن .... های اشاره کردید که نشان دهنده وجود ابهاماتی در در بیانیه لوزان می باشد.که خود جای تامل دارد. نتایج بیان شده توسط دکتر ظرف برد - برد نیست بلکه برد - باخت به سود ایران است. اگر چنین باشد و ما حق غنی سازی راهم بشکل قبل داریم. هیچ مزکزی به طور واقعی کلمه تعطیل هم نمی شود . از مراکز غیر هسته ای ما بازدید نمی شود و تحریم ها هم یکجا برداشته می شود یک سوال مطرح می شود که ما درقبال این همه دریافت به طرف مقابل چه داده ایم . من از تیم هسته ای به خاطر این نتایج بیان شده و نداند امتیازی به طرف مقابل تشکر می کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
روحانی مچکریم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دکتر جان شما که میگید همه این تحریم ها به خاطر هسته ای بوده
بفرمایید قبل از سال 82 که مناقشه هسته ای نداشتیم غرب کدوم فناوری پیشرفته یا قطعات هواپیمای مسافربری رو به ما داد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
احسنت دكتر عزيز .كلامت شيرينترازعسل بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ياشاسين دكتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
بده من دستو قلمتو ماچ کنم صادق جان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ای کاش اقایان دلواپس قبل از هرگونه اظهار نظری به این روز انداختن مملکت را قبول و سپس در باره توافقات و دلواپسی هایشان اظهار نظر میکردند.
فراموش نکنند که این کاغذ پاره ها ما را به اینروز انداخته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ازکسی که میگه ما نیازی به خودکفایی گندم نداریم توقعی نیست.شما با گفتمان انقلاب بیگانه ای.میشه بگید از ایجاد رابطه چه سودی به شما میرسه؟فقط سرمایه داران این مملکت کلفت تر خواهند شد.مطمئن باش هیچ تحریمی لغو نخواهد شد .شماها آلزایمر تاریخی گرفتید.
ناشناس
Finland
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما اصلا کشاورزی بلدی برادر ؟!می دونی امکانات کشاورزی مملکت چقدره؟!می دونی تو یک هکتار چند کیلو باید بذر بریزی؟!4 تا سوال ساده کشت گندم ازت بپرسم بلدی؟!از من کشاورز بپرس!حرف زیبا کلام کاملا درسته . خود کفایی گندم در کشور کم آب ایران همین فاجعه ای می شه که داری می بینی.بدبختی اینجاس که امثال شما بدون هیچ گونه اطلاعات کشاورزی حرف می زنین
ناسناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دمت گرم بکوری چشم تمام کسایی که نمیتوانند ببینند مردم در ارامش زندگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
حسین جون . داری با تخیلاتت زندگی میکنی . باید با دوستت تزدیک و با دشمنان تزدیکتر بشی . امریکا ک ترس نداره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
با این که منتقد دولت روحانی هستم ولی با پایان دادند به این مناقشه موافقم چرا که اگر روند جلیلی ادامه پیدا می کرد کشور دچار آشوب های اجتماعی میشد .
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
درود بر دکتر زیبا کلام که حرف دل ملت را میزنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اصلا همه منتقدان بی سواد ، شما ها با اعوان و انصارتان همراه دوستان آمریکایی و اروپائیتان کهآخرین ورژن کارشان تولید پدیده ای بنام داعش است باسوادید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آمریکایی ها که دوستان شما هستند وقتی احمدی نژاد با کل آبا و انصار تشریف میبردند اونجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
مرحبا دكتر گل گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
خوشمان امد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دمت گرم دکتر تو نبودی کی حرف دل مارا میتونست فریاد بزنه ما که جایی نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
"چوایران نباشدتن مامباد".
کوتاه ومختصرنقل قول کردم ازوطن پرست تاریخ نویس ایران فردوسی نامدارکه رحمت برآن تربت پاک باد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
این شعر امروزه عوض شده عزیزم.
امروزه میگن: چو من خوش نباشم ایران مباد.
و یا: اگر جمله کشور به دشمن دهیم از آن به که زحمت به خویشتن دهیم.
احمد
United States of America
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آقا اصلآ شریعت مداری بد ترین آدم روی دنیا و صادق جون بهترین.ولی صادق خان شریعت مداری این همه دلیل آورد برای حرفای غلطش اما شما چی؟
نمی دونم چرا یه عده تو این سایت مرده باد زنده باد برای هر مسله ای راه میندازند
آقا انسان ها خاکسترین هی نگو زنده باد صادق یا شریعت
من به انوان یه ایرانی خوشحالم که تو کشورم این همه صدای مختلف شنیده میشه
آره عنوان اشتباه نوشتم میدونی چیه چرا تو این سایت بیش از اونی که به اصل بپردازن دنبال حاشیه اند
این همه که نوشتم حرفای جند ماه همراهیم با این سایت بود
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آقاجان دلیل نیاز نداره با گندهای دولت معجزه هزاره سوم مگه غیرازمذاکره و توافق راه حل دیگه ای هم باقی می مونه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
افرين دانشمند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
هرچي بشه مطمين باشيدوضع ازين بدترنميشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
بانظردکترزیباکلام کاملاموافقم اصلابااین استدلال شریعتمداری ایران نمی بایست قطعنامه 598 راهم قبول میکرد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اصلا قطعنامه 598 رو یه بار خوندی؟!؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
جوجه رو آخر پاییز می شمارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ما 8 ساله داریم این جوجه ها رو میشمریم
لا مصبا تمومم نمیشن
1-سه هزار میلیارد
2- بابک جون
3- استاد رحیمی
4-اقتصاد فلج
5-بیکاری
..
..
..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
کلامت زیباست زیبا کلام....
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
افتاب از کدوم طرف در اومده مهربون شدی؟؟!!
چ عجب حرف ملت رو شنیدید چ.عججججججب
نیکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دکتر عزیز و شجاع
جانا که سخن از دل ما می گویی
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
زنده باد حاج حسین
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
حرفت عالی بود .
کلید عمو پورنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
آقای زیباکلام ببین عمق فاجعه چقدر زیاد بوده که صدای بنی صدر هم درومده:
ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور فراری ایران که در سال های ابتدایی انقلاب به جرگه منافقین پیوست، طی اظهاراتی در هافینگتون پست در خصوص توافق هسته ای ایران و 5+1 در لوزان گفته است: این یک توافق یک جانبه، به نفع آمریکا و به ضرر ایران است. ایران متعهد به لغو کلیه فعالیت ها است و اما غرب تنها تحریم ها را تعلیق خواهد کرد. مسئولان سعی دارند با دستکاری ترجمه به مردم بقبولانند که پیروز شده اند.درحالی حرف از منافع ملی به میان می آید که قرار است تاسیسات و فعالیت های هسته ای ایران برای سال ها تعطیل شود این در حالی است که کشورهای دیگر درحال پیشرفت و به روزرسانی تجهیزات خود هستند.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
بعضی ها را جو ضد امریکا بدجوری گرفته. اگر امریکا طرفدار اسراعیله اسراعیل اکثر روسی هستند
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
سلام به مردان و زنان غيرتمند ايران اسلامي
به نظرم ما با اين نوع گويش و روش كه تعداد اندكي از جامعه را شامل مي شويم نبايد زحمات دانشمندان هسته اي را چوب حراج بزنيم ببينيم با اين نوشته هايمان داريم آب به اسياب دشمن مي ريزيم اصلا تا مملكت امثال ما را دارد نياز به دشمن ندارد واقعا تعقل و يخورده با چاشني از خود گذشتگي و ايثار همديگر را تحمل كنيم حداقل ما همه هموطن كه هستيم با يك فرهنگ و يك زبان و شايد هم اكثرا با يك مذهب...!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
رفراندوم چیز خوبیه.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
قربون آدم چیز فهم. دکتر زیبا کلام عزیز روزنامه جام جم یه نظر سنجی انجام داده و موافقان تفاهم 88% بودند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
سلام به همه .فکر می کنم بعضی آقایان منافعشان در اختلاف و جنگ و تحریم است. همیشه هم چشمشان را بروی واقعیات میبندندو بجای همه تصمیم میگیرند .اگر اینجانب را جزئی از این مردم میدانید به نوبه خود کامم بسیار هم شیرین شد.میدانم جرات نظر سنجی ندارید ولی نگاهی به همین نظرات و لایکهای موجود شاید جوابی در خور به شما دهد.
سپیدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
کلامت شکر دکتر جان
بسیار زیبا و روان حرف دل ما رو گفتی
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اشتباه کردی زیبا کلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
زیبا کلام همیشه طرف آمریکا را گرفته و آقای شریعت طرف کشور خودشو . قضاوت با شما
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
فکر نمی کنید اون آقا با اون پرچم آمریکا و اون حرفا کمی مشکوک می زنه ! عزیزم اگه خیلی نگران منافع ملی هستی بیا ایران برو پایین شهر و نظر بده نه از لوسانجلس برای ما تحلیل بفرست بگو مقاومت کنین خیلی خوبه !!!! وای و.ای استقلال ما رفت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
با سلام و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری ، بنظر بنده با پشتیبانی رهبری و تدبیر دولت تدبیر و امید وبا انجام موافقت نامه سوئیس و ایجاد روزنه ای برای اتمام این معضل توسط جناب آقای دکتر ظریف کام همه مردم ایران شیرین شد. تبریک به رهبر معظم و تمامی مردم ایران
ناشناس
-
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
واقع بینانه فکر کنیم و بنویسیم من هم موافق دکتر هسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
جواب نداده به مطلب شریعتمداری که. دکتر جوابشو قشنگ بده ما ممنون میشیم
ناشناس
Germany
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
عالی بود آقای دکتر.....
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
نمي‌دانم چرابعضي‌ها دچارتوهم هستند و فکر مي‌کنند امريکا و اروپا نمي‌توانند کاري از پيش ببرند و ما بايد همچنان مي‌توايم به غني سازي با درصد بالاادامه دهيم. تداوم سياست دولت احمدي نژاد قطعا به جنگ ختم مي‌شد و کشور را با خاک يکسان مي‌کرد. ضمن اينکه تحريم‌هاکشور را ازهمه لحاظ متلاشي کرده بود. فکر مي‌کنيدما از آلمان جنگ جهاني دوم قوي‌تر هستيم. کافي است بدانيد درصورت بروزجنگ همين روسيه و چين هم به ما اعتنايي نمي‌کنند. دولت روحاني با تدبير خطر جنگ غرب با ايران را از بين برد. در ضمن به غني سازي که غربيها در زمان خاتمي به کل مخالفش بودند نيز رسيديم.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
قربون دهنت دکتر جان دلم خنک شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
احسن بر زیبا کلام با این جوابیه واقعا زدی به خال.
bato-adv
bato-adv