bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۸۹۴۵

چرا مردان به همسران خود خیانت می کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
در زندگی زناشویی برای یک زن هیچ‌چیز سخت‌تر و دردناک‌تر از این نیست که بفهمد مرد زندگی‌اش، تکیه‌گاهش، کسی‌که در زمان ازدواج متعهد شده تنها با او باشد، مخفیانه با زن دیگری ارتباط برقرار و به او خیانت کرده است. واقعیت انکار‌ناپذیری که این‌روزها پای ثابت دادگاه‌های خانواده شده و روزی نیست‌ زنانی با چشمانی اشکبار و دلی پرخون، به دنبال جدایی و گرفتن حق و حقوق از‌دست‌رفته‌شان نباشند.

به گزارش جام جم، پروانه یکی از زنانی است که طعم تلخ خیانت را چشیده است.  او هفته گذشته به دادگاه خانواده تهران آمد و وقتی روبه روی مشاور نشست، گفت: بیست و شش ساله بودم که با نیما ازدواج کردم. در یک شرکت معتبر کار می کردم و حقوق خوبی هم می گرفتم. شوهرم آن موقع هنوز سرباز بود. به خواستگاری ام آمد و پس از یک سال نامزدی با کمک پدرم و تلاش نیما که سعی می کرد زندگی آبرومندانه ای را برایم فراهم کند، با هم ازدواج کردیم و به خانه خودمان رفتیم. صبح از خانه بیرون می آمدم و غروب که برمی گشتم، به کارهای خانه رسیدگی می کردم و غذا می پختم. دوسال پس از ازدواج مان دخترم به دنیا آمد.

کار کردن با وجود بچه خیلی سخت بود و از طرفی شوهرم هم موافق نبود بچه را مهد کودک بگذاریم و به همین دلیل از من خواست دیگر کار نکنم و به بچه و خانه رسیدگی کنم. من هم قبول کردم. 17سال از زندگی مشترک مان می گذشت و نیما، رئیس قسمت فروش محل کارش شده بود و مدام به سفرهای داخلی و خارجی می رفت. دخترم بزرگ شده بود و مسئولیتم کمتر. احساس تنهایی و افسردگی می کردم. تصمیم گرفتم دوباره کار کنم. بیشتر دنبال این بودم که از دست فکر و خیالات عجیب و غریبی که به سرم زده بود، نجات پیدا کنم. اما تغییر رفتار شوهرم، غیبت های طولانی، بی تفاوتی و رفتار سرد و بی محبتش آزارم می داد و نمی توانستم با آن کنار بیایم.

به او شک کرده بودم. یک روز که قرار بود نیما برای انجام مأموریتی به فرودگاه و به یکی از شهرستان ها برود، مخفیانه او را تعقیب کردم. وسط راه یک دفعه دیدم تغییر مسیر داد و به سمت شمال تهران رفت. تعقیبش کردم. چند دقیقه بعد مقابل خانه ای مجلل در یکی از خیابان های شمال شهر توقف کرد. کلید انداخت و در را باز کرد و وارد خانه شد. صبح روز بعد شوهرم که رفت، به همان خانه چندطبقه رفتم، که شب قبل نیما رفته بود. یکی،یکی زنگ ها را زدم و اسم شوهرم را گفتم، اما گفتند کسی را به این نام نمی شناسند. زنگ طبقه سوم را که زدم، زنی جواب داد. گفتم: منزل آقای ... نام شوهرم را گفتم.

گفت: بله، ولی الان نیستند. سرم گیج رفت و افتادم. چنددقیقه بعد زنی آمد و در را باز کرد. تا او را دیدم، از حال رفتم. لحظاتی بعد درحالی به هوش آمدم که زن جوان لیوان آب قند در دست داشت. همسن خودم بود و فهمیدم این زن همسر دوم شوهرم است. خیلی فکر کردم این کار نیما مجازات کدام گناه من است و چه کرده ام که با من این طور رفتار کرد، اما به نتیجه ای نرسیدم. به 17 سال عمر تباه شده ام فکر کردم، از این که جوانی ام را در این زندگی تباه کرده بودم و به همین خاطر دیگر حاضر نیستم حتی یک لحظه با او زندگی کنم.

دلایل خیانت مردان
دکتر پرویز رزاقی، روان شناس و مدرس دانشگاه، دلایل مختلفی برای خیانت مردان بیان می کند:

1. انتخاب همسر آگاهانه نبوده و براساس تصورات ذهنی مثل زیبایی، پول و... بوده و زمانی که مرد در زندگی مشترک به آگاهی رسیده و خود را فرد موفقی ندیده، به سمت خیانت رفته است.

2. افراد وقتی وارد زندگی مشترک می شوند، معیارهای شان سریع تر تغییر می کند. یعنی اگر زیبایی بوده، دیگر نیست و خانواده مهم تر است. تغییر جهشی نگرش، فرد را درگیر خیانت می کند.

3. نیازهای عاطفی ـ احساسی و جنسی مرد از سوی زن تامین نشده و مرد تصور می کند این نیازها را باید در فضای خارج از خانه تامین کند.

4. رفتارهای همسر تغییر می کند؛ یعنی زن با دلایلی وارد زندگی می شود که از نظر مرد خوب بوده، اما پس از آن، این طور نیست.

5. نبود آرامش و آسایش در خانواده؛ زن دعوا می کند، فریاد می کشد و همسرش را تحقیر و سرزنش می کند.

6 . زنانی که به لحاظ پزشکی نتوانسته اند صاحب فرزندی شوند و فضای خانه را شاد کنند؛ در این حالت مرد این حق را به خودش می دهد که با اختیار کردن همسر دوم صاحب فرزند شود.

7. خانواده های کنترل کننده عامل دیگری است که مرد را به سمت خیانت به خانواده اش سوق می دهد. بخصوص زمانی که رابطه میان خانواده همسر و عروس، رابطه خوبی نباشد. در این صورت خانواده کنترل کننده مرد را به سمت خود می کشد و با رفتارهایی که به مرد آموزش می دهد، از او می خواهد که به همسرش بی توجهی کند. چنین خانواده هایی در واقع آتش بیار معرکه هستند.

8 . دلیل دیگر خیانت مرد، برخوردار نبودن از زندگی سالم در دوران جوانی است. مردی که با انتخاب دوست دختران متعدد، دوره جوانی خود را سپری کرده، احتمال داردکه در زندگی مشترک نیز نتواند با همسر خود سازگاری و ارتباط کلامی لازم و موثر را داشته باشد. چنین مردی همیشه به دنبال رابطه های جدید غیر از همسر خود است و این موضوع می تواند رفتار آموخته شده از دوران جوانی یا یک نوع روش زندگی برای این فرد باشد و در نظام خانواده خلل ایجاد کند.

در این میان، دو دلیل مهم بیش از دیگر دلایل، خیانت مردان را رقم می زند؛ نخست سرد مزاجی زنان یا اختلالات جنسی یا روانی ـ جنسی است که باعث می شود به تمایلات جنسی در حد انتظار و متناسب با خواست مرد پاسخ داده نشود و او برای تامین بخشی از نیازهای خود، به خارج از خانه پناه ببرد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که پناه بردن به فضای بیرون از خانه ممکن است احساس رضایت مندی را که مرد به دنبالش است در او ایجاد نکند.

علت دوم، تنوع طلبی مردان است که مشکل اخلاقی به شمار می رود. مردان نسبت به آنچه دارند، ممکن است احساس رضایت مندی نداشته و قانع نباشند و به همین دلیل به سمت فرد دیگری بروند. البته این تنوع طلبی ممکن است ریشه در سبک زندگی والدین داشته باشد. وجود مردان چند همسری، می تواند در بافت و نظام تفکری خانواده اختلال ایجاد کند. مجموعه این عوامل سبب می شود فضای داخل خانه ملتهب شود و مرد به سمت خیانت پیش برود.

راه حل چیست؟
1. زن باید حالات روحی و روانی مرد خود را بشناسد یا شناخت دقیق تری نسبت به این حالات پیدا کند.

2. حساسیت های شوهر خود را بشناسد و به آنها احترام بگذارد.

3. رابطه عاطفی و کلامی خود و همسرش را در سطح مطلوبی نگه دارد.

4. عواملی که همسرش را عصبانی کرده و باعث قطع رابطه می شود، از مسیر زندگی خود بردارد.

5. به تقاضای همسرش پاسخ دهد و در صورتی که نامطلوب بود با صحبت کردن با شوهر یا خانواده شوهر حل کند. در غیر این صورت با کمک گرفتن از یک مشاور و روان شناس، مشکل را برطرف کند.

6 . اگر زن با مشکل سرد مزاجی مواجه است، برای بهبود رابطه با شوهر به درمان مشکل اقدام کند تا شاید با رفع این مشکل فضای داخل خانه به ثبات و آرامش برسد.

7. رفتارهای کنترل کننده همراه با محدودیت و جستجو گرایانه، مرد را از خانواده دور می کند. خانم ها از این رفتار دوری کنند.

8 . آراسته بودن زن، منظم بودن، رسیدگی به امور بچه ها و خانه، احترام به خانواده، دروغ نگفتن و پرهیز از مخفی کاری باعث می شود مرد در درون خانواده نیازهای عاطفی و احساسی خود را تامین کند و به بیرون پناه نبرد.
برچسب ها: خیانت زنان مردان
bato-adv
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این وسوسه ای که هر کسی رو میتونه منحرف کنه
این کار خیلی کثیفی هستش
کسی رو سرزنش نکنید
هر كس برادر خود را براى گناهى آن را سرزنش كند، نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ازدواج دوم خیانت نیست ،اگر خیانت باشه خیلی از بزرگان ما خیانت کار حساب میشن ،از طرفی بر عکس مرد ،زن نباید غیرت داشته باشه ،اگر مسلمانیم همه دستورات را باید قبول داشته باشیم ،خدا از بنده اش بهتر میفهمه که قانون تعدد ازواج را برای مرد گذاشته و الا مانند زن تحت هر شرایطی برای مرد ممنوع میکرد ،دین التقاتی ،دین نیست ،در ضمن چرا چند نسل قبل ما با ازدواج مجدد مشکلی نداشتند و یا کشورهای عربی ندارند ولی ایران این مشکل را دارند ،در ضمن صیغه مال شیعه است و خیلی بهتر از زنا و کار حرام است ،اینو باید بفهمیم که بعضی ها نمیخواهند بفهمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
فقط و فقط باید اجازه گرفتن همسر دوم داده شود و در جامعه شیعه فرهنگ سازی شود مثل برادران اهل سنت که واقعا تو این قضیه خیلی از ما جلوترند اقا شما رابه خدا صورت مساله را پاک نکنید ازدواج مرد و گرفتن زن دوم وسوم خیانت نیست عین دین ایت عمل به دستور دینی است اگه مردان بروند دنبال کارهای نامرع دیگه انوقت خوب است یا با قبول مسولیت یک خانواده دیگر خود را مسول بدانند بهتر است کمی فکر کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اقا چرا شلوغ میکنید خیانت کجا بود ؟؟؟؟
چرا حلال خدا رو با لفظ خیانت نام میبرید.
همین شما ها هستید که باعث عمل زشت زنا میشوید
یارو رفته زن گرفته این یعنی خیانت!!!!!!
فرارو تیترت خیلی مورد داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خدا رو شکر که تو جامعه ما فقط مردا خیانت میکنن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲۷
ناشناس
United States
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
کلا بزاریم رو سرمون حلوا حلواشون کنیم ، اینو بگو خودتو راحت کن .
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مهمترین دلیل، بی تقوایی و بی حیایی مردان و زنان است
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آقاي رزاقي يه نگاهي به ليستت بنداز، مرد حسابي ده تا مورد رو گفتي نه تاش رو علت زن خانواده ذكر كردي، من نميدونم كي ميخوايم از اين خواب بيدار بشيم. والا تو دنيا مدتهاست كه محاسبات عوض شده. اينهايي رو گفتي درست، ولي آقاجان يه طرفه رفتي قاضي، از اون خانمي هم كه ميره خيانت ميكنه پرسيدي علتش چي بوده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چه اشکالی داره؟ کار زیادیه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما یا ازدواج نکردی یا متاسفانه شکست خوردی. کافیه نسبت به صحت سخن به روانشناس مراجعه کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت کدومه؟ رفته زن دیگه گرفته. گناه نکرده.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مگه میشه 60 سال آزگار به یکزن بسنده کرد و همش بگیم عجب طعمی چه سری چه دمی عجب پایی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
كل مطلب داشت مي گفت اگر خيانت كردن تازه بهشون جايزه هم بديد و بيشتر مواظبشون باشيد كه يه وقت ديگه شيطون گولشون نزنه. خيلي مطلبتون مسخره بود. اين يعني اگر مشكلي با هسرشون داشتند هيچ وقت مردا نبايد به دنبال راه حل برن هميشه بايد خانما دنبال راه حل باشن كه يه وقت خدايي نكرده آقايون اذيت نشن همين مطالب باعث شده اين دوره مونه خيلي خانما هم از روي لجبازي برن دنبال خيانت.
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از متن و پاسخی که بعضی از خانم ها داده اند هم میشود پی به صحت گزارش مذکور برد و همین نوع برخوردها باعث فرار مردان از خانه و پناه بردن به بیرون از خانه میشود . متاسفم که هیچکس حاضر نیست اشکالات خودش را رفع کند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ازاینکه بعضی
آقایون اسم خانمها را زدند جای تاسف داره ولی انگار توجه نکردن نوشته دلایل خیانت مردان شایددلایل زنها بیشتر باشه همه شمشیر بدست وایسادین که چه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اقای علی شما مثل اینکه زنت رو با جنس عوضی گرفتی خوب میشه اگه خانمت هم مثل تو فکر کنه فکر میکنی خودت بعد 60 سال هنوز جوونه 14 ساله هستی
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شاید در نگاه اول کاری که همسر این خانم کرده اشتباه باشه از نظر شرع وعرف ولی آیا این خانم از نحوه برخورد خودشون با شوهر خودش صحتی کرده اند؟آیا از کم لطفیهای خودشون حرفی زده اند؟یا فقط 17سال زندگی مشترکی که داشته اند براشون مهم بوده؟تو این مدت 17سال چه اتفاقی افتاده که همسرشونو مجاب کرده تا زن دیگری را برای خودشون انتخاب کنند؟اینکه انسانها تنوع طلبند درست!!؟
ولی نه در هرجا ومکانی!!
نظر من باید ریشه یابی شود وهمینطور هر دو طرف را مورد قضاوت قرار نداد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آهای جناب علی خان با فرهنگ با ادب!!! امثال شما قرن به قرن عوض نمیشید!امثال شما از ازدواج فقط یک چیز میفهمید و فقط به دنبال یک چیز هستید.شما چه میفهمید خانواده چیه؟ ایکاش امثال شما هیچ وقت ازدواج نکنن.ای کاش..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به نظر من همش به خاطر رسم و رسوم غلطه
به ازدواج نباید به چشم یک رابطه محیر العقول که نیاز به کار و مسکن و درآمد و مهریه آنچنانی دارد نگاه کرد
این باعث میشه که نگاه زوجین به ازدواج هم غیرمنطقی باشه
اگه به ازدواج به عنوان یه پیوند مشروع و با اطلاع خانواده ها بین دو جوان 18 ساله نگاه شود که نیازی به مسکن و مهریه و کار و ... نباشد این نگاه غیر منطقی زوجین به ازدواج هم از بین میرود و میتواند جایگزین مناسبی برای دوستی های پنهانی و پرخطر جوانان ما هم باشد
ناشناس
United States
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
چشم چرانی و بی قیدی
سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
یعنی لایک داره ها لایک. من خودم مردم راس میگه کلا بعضی مردا مریضا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
حجاب = آرامش روانی جامعه = تحکیم بنیان خانواده
رضا
United Kingdom
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زنها بدتر شدن چه شکلی میگردن حالادختر باشه میگی ارایش میکنه شوهر میخواد زن شوهردار مشگلش چیه اینقدر بیرون خونه ارایش میکنه
ناشناس
Netherlands
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
من هم متاسفانه این کار را کردم و پشیمان شدم. ولی بازم تصمیم گرفتم این کار را بکنم.علت اصلی هم بد اخلاقی و سردی زنم است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما از این نعمت الهی استفاده کن و 4 دائم اگر در توان داری میتونی. یا صیغه. ولی هرگز نسبت به همسر اولت کوتاهی نکن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما از نظر اخلاقی یه تعهدی رو قبول کردی موقع ازدواج که وفادار بمونی درسته؟ دز ضمن نارضایتی شما را از همسرتون هم درک می کنم و و احساس شما را کاملا درک می کنم.در اینجا شمابه خاطر قولی که دادی و رفتی زیرش نباید خیانت کنی یا اینکه اول جدا بشی بعد با شخص دیگه رابطه برقرار کنی. نمی دونم.ایا این برداشت من درسته یا اینکه مثل همیشه پای استدلالیان چوبین بود!؟
طرفدار فرارو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ناشناس عزیز شما می تونید این مساله رو با همسرتون در جریان بگذارید مطمئنا اگر نادانسته سردی و بداخلاقی می کنه سعی می کنه که بهتر بشه اگه هم نه دیگه اونوقت اسم کار شما خیانت نمیشه چون همسرتون مایل نیست که خودشو تغییر بده و سردی در روابط علت اصلی روی آوردن شما به فرد دیگه یی می شه....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ازت بدم مياد
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من هم همین مشکلو داشتم
ولی مثل آدم رفتم پیش مشاور با چند جلسه مشاوره مشکلمونم حل شد و با دو بچه هامونم داری به خوبی و خوشی زندگی میکنیم
به همه مردا هم پیشنهاد میکنم به جای اینکه حتی یه لحضه به خیانت فکر کنن مشکلات زناشویشونو با منطق حل کنن .
یه لحظه به گذشته و زحمتهایی که همسرشون در شکل دادن به زندگیشون داشته فکر کنن و واقعا ببینن ارزش داره یا نه .
من خودم یه مردم و فکر میکنم مردایی که به خیانت به عنوان راه حل مشکل فکر میکنن از قبل از ازدواج متعهد نبودن و ربطی به رفتار همسرشون بعد ازدواج نداره .
بهتره سعی کنیم به فکر بچه هامون باشیم و بنیان خانواده رو حفظ کنیم که این کار بر همه وظایف مرد ارجعیت داره .
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
بیشتر این مردهایی که فیلشون یاد هندوستان می کنه، اول زندگی و موقع ازدواج تقریبا هیچی نداشتند. با قناعت زن بزرگ ، با نخریدن و نپوشیدن و مسافرت نرفتن زن بزرگ صاحب نون و نوایی شدند و بعد موقع دارامندی، عوض اینکه دست همسرانشون رو ببوسند که اینها از صدقه سر و زحمات شما بود و به جای اینکه ونها رو مکه و عتبات و سفرهای زیارتی و سیاحتی بفرستند تا اداء دین بکنند، تازه یادشون میاد که زنشون خواسته هاشون رو برآورده نمی کنه.....بعد می رن دست یکی دیگه رو می گیرن میارن سر سفره ای که با خون دل زن بزرگ جمع شده....سر سفره حاضر و آماده،
ولی خدا جای حق نشسته؛ این جور مردها پاشون سر پل صراط گیره!!!
ذره دره اون بی وفایی ها رو باید اونجا پس بدن چون خدا زن رو امانت دست مرد قرار داده،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
معلومه دلت خیلی پره...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
با زحمات زن به نون و نوایی رسیدن ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
احسنت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
متاسفانه این موضوع کاملا واقعیت داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
1- گیر بیجا ندهد ولی کنترل خودش را زیرکانه داشته باشد

2-با ادبیات محترمانه و عاشقانه با همسرش صحبت کند

3-به علایق او احترام بگذارد هرچند شاید زیاد اهلش نباشد ولی گاهی که حوصله داشت راجع به علایقش کنجکاوی کند
مثلا اگر شوهرش طرفدار تیم خاصی باشد و زن اصلا فوتبالی نباشد باز شده باشد بصورت گذرا اخبار ورزشی آن تیم را هم دنبال کند و در زمان سرحال بودن شوهرش راجع به آن باهم حرف بزنند


ارایش و پیرایش مورد علایق شوهرش را داشته باشد و نحوه پوشش مجذوب کننده وی را بداند چیست

در زمانی که همسرش عصبانی است بهم ریخته اصلا نقش بنزین را نداشته باشد
حتی لازم نیست آب هم باشد بگذارد مرد آرام ارام خاموش تر شود و بعد سر یک فرصت مناسب با محبت و در لفافه برساند که اصلا انتظار نداشته شوهرش این گونه رفتار کند و این رفتار شایسته او نیست چون مردان برای جلوگیری از تخریب وجه و شخصیت خودشان مطمئنا در صورت متوجه شدن در صدد جبران و اصلاح رفتارشان خواهند بود



عموما انسان علاقمند به انتقاد شنیدن نیست این در مورد مردان بیشتر صدق می کند چون غرور بیشتری دارند


و از همه مهم تر نق زدن و کش دادن ماجراست بین زن ها که همه مردان در مقابل نق زدن های مکرر زنان به حالت انفجار در می ایند

در خصوص وظایف مردان نسبت به اخلاق زنان هم فرارو متن بزنه تا ما هم بنویسیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
رودل نكني عمو!!!؟؟؟؟
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
امر دیگه ای نبود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
فعلا كه زنها بيشتر خيانت مي كنند تو ايران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خب طبق اين مطلب شوهراشون بايد بيشتر بهشون برسن كه ديگه خيانت نكنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
خجالت بکشید!
بر طبق یه قرارداد ازدواج دو نفر متعهد می شن، بعد یکی به جای اینکه مثل آدم بیاد بگه پشیمون شدم و قرارداد فسخه زیر آبی میره و خیانت میکنه بعد شما 10 تا راهکار ردیف می کنید برای اون طرف خیانت دیده که این کارها رو نکن و اون کارها رو بکن تا طرفت خیانت نکنه؟؟؟؟؟؟؟؟
این منطقیه؟؟
آدم سالم وقتی پشیمون میشه- به هر دلیلی- میاد مثل آدم میگه من پشیمونم و نمی تونم ادامه بدم و تمام نه اینکه دروغ بگه و خیانت کنه!
چقدر تو این مملکت قبح دروغ و خیانت ریخته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من رفتم گفتم پشیمونمولی زنه دست از سرم بر نداشت و فقط نقشه کشید تا هر چی در مارم رو تصاحب کنه .بخاطر بچه ها و مسایل مادی بعد از طلاق هم خودم و همسرم (نمیتونم تحمل کنم که تو زندگی بعد طلاق مشکل مادی داشته باشه) مجبورم تحملش کنم اما هیچوقت خیانت نکردم و نمیکنم .دراین مورد باید چه کرد
شاپور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آخه سکه ها رو نداریم بدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
هم خدا رو می خواید هم خرما رو .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ناشناس 12:29 بخاطر بچه ها؟؟؟
مگه بعد چند تا بچه پشیمون شدی؟؟
بابا دمتون گرم !!
زودتر تصمیم بگیرید لطفا
یا لااقل تا تکلیفتون با خودتون معلم نیست بچه دار نشید لطفا
والدین من همیشه جنگ ودعوا داشتن من که هیچوقت طعم خوش زندگی رو نچشیدم و این تو سرنوشت من اثر بدی گذاشت
شاپور
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
مگه تعداد زنانی که به شوهران خود خیانت می کنند کمند.چرا فقط از خیانت مردان میگید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دقیقا...
دلایل اونم بگید
لابد شوهراشون بهشون نرسیدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
غريزه است اقا حالا هر چي بگن مشكل اخلاقي و اينجور حرفا ولي اين مسئله غريزيه و با دقت در طبيعت كاملا ميشه اينو فهميد
سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
عزیز من تو ادمی !
کلا نو طبیعت نگاه میکنی چیز یاد میگیری؟!
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در تکمیل حرف جنابعالی باید گفت:

و آدمیت به کنترل همین غریزه است وگرنه با حیوان هیچ فرقی ندارد بلکه پست تر از آن هم هست،چون خداوند برای حیوان فقط غریزه آفریده اما برای انسان عقل و حیا و ... هم آفریده است.ضمنا اگر همسر شما هم همین استدلال را بیاورد قبول می کنید؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
بله دیگه اینجا ایران علت همه معضلات خانم ها هستند بهشون خیانت میشه خانمه که باید احساس گناه کنه و ببینه دلیل کار همسرش چی؟بهشون اسید پاشیده میشه مقصر خامهاند بهشون تجاوز میشه مقصر خانم هاند چاقو می خورند مقصر خانم هاند. حتی خشک سالی هم به دلیل بدحجابی خانم هاست. جمع کنید این تحلیل های آبکی و بدونید زنان ما آنقدر آگاه شدند که زیر بار این کارشناسای نا بلد نرد سالار نرند. حالا از این مثلا آقای کارشناس میپرسیدید که اگر خانم خیانت بکنه آقاهه بایذ چه تغییراتی تو رفتارش بده که زندگیشو نجات بده یا فقط آقایان حق خیانت دارند!!؟ 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
احسنت '''گل گفتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
بله دیگه اینجا ایران علت همه معضلات خانم ها هستند بهشون خیانت میشه خانمه که باید احساس گناه کنه و ببینه دلیل کار همسرش چی؟بهشون اسید پاشیده میشه مقصر خامهاند بهشون تجاوز میشه مقصر خانم هاند چاقو می خورند مقصر خانم هاند. حتی خشک سالی هم به دلیل بدحجابی خانم هاست. جمع کنید این تحلیل های آبکی و بدونید زنان ما آنقدر آگاه شدند که زیر بار این کارشناسای نا بلد نرد سالار نرند. حالا از این مثلا آقای کارشناس میپرسیدید که اگر خانم خیانت بکنه آقاهه بایذ چه تغییراتی تو رفتارش بده که زندگیشو نجات بده یا فقط آقایان حق خیانت دارند!!؟ 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
لطفا خيانت را تعريف كنيد . آيا فقط ارتباط با جنس مخالف از طرف يكي از زوجين خيانت هست ؟ بي مهري ! حسادت ! بي توجهي ! زور گويي ! جدا كردن از خانواده و ... اينها خيانت به حساب نمي آيد ؟
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در تأييد نظر شما دوست عزيز بايد پرسيد چرا چيزي كه در شرع و قانون مجاز شمرده شده را خيانت مي‌ناميد؟ تعدد زوجات راه حل كاملاً درست اسلام براي حل مشكلات جنسيه مشكلي كه غربيها با آزادي جنسي حلش كردن اما ما كه اونا نيستيم حداقل راه حل اسلام خودمون رو عمل كنيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
البته اسلام زمانی اجازه اختیار کردن همسر دوم را به مرد می دهد که او بتواند عدالت جنسی و مالی و عاطفی را برای همسرانش اجرا کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اجازه ی همسر اولشو می خواد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مشکل ما قانون ماست
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
أقای دکتر رازقی در نظراتشان صرفا از زاویه مردانه به موضوع نگاه کرده اند. و خانم ها را در این زمینه مقصر قلمداد کرده اند. این دیدگاه ' بسیار نادرست و یکسویه نگرانه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چرا بدون فکر نظر میدین. نگاه کنید ما داریم در مورد یک اتفاقی بحث میکنیم و میگیم چه عواملی باعث بروز این اتفاق میشه. شما مطلب و کامل نمی خونید. یکی دو خط می خونید و زود میخواید نظر بدین. در این مطلب هم تنوع طلبی مرد بیان شده و هم رفتارهایی که باعث سردی روابط میشه و مطمئنا مخاطب باید رفتار طرف مقابل یعنی خانوم باشه. یعنی نمیگن چون مرد عصبی و تند خو بود رفت زن دوم اختیار کرد. تو این حالت یا زن نمیتونه و جدا میشه. یا زن خیانت میکنه. جز حالتی که زن با رفتار و صبوریش این تند خویی رو کاهش بده و باعث استحکام روابط شه یا نه با رفتار متقابل و شعله ور تر کردنش مرد و از خونه فراری. برعکس متن بسیار کاملی هست و نکات قابل تاملی بیان شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
آقای فرارو این اسمش خیانت نیست بلکه شوهر به هر دلیلی همسر دوم اختیار کرده که نه غیرفانونی است نه غیر شرعی. خیانت تعریفش چیز دیگری است که هم می دانند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
عزیزم ر شرع و قانون باید رضایت واطلاع همسر باشد نه الان که بعد چند سال میفهمند
ناشناس
Germany
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بدون اطلاع همسر اول ، اقدام به ازدواج کرده و برای اینکه با همسر دومش باشد مجبور به دروغ گویی بوده، اسم این کار اگر خیانت نیست پس چیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
البته فراموش نفرمایید که اسلام زمانی اجازه اختیار کردن همسر دوم را به مرد می دهد که او بتواند عدالت جنسی و مالی و عاطفز را بین همسرانش اجرا کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
برو بابا شرعي شرعي درآورده واسه ما!
شرع فقط همينو گفته؟!!!
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت یعنی اینکه بدون اینکه زنت بفهمه بری زن دوم اختیار کنی حالا یا زن مجرد یا زن شوهر دار اگه مردین تو عقد زن اول بهش بگین من میخوام چندتا زن بگیرم چون هم قانونیه هم تو قران گفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
حرف شما در صورتی درست می بود که این کار را آشکار و علنی انجام می داد نه اینکه مخفیانه و حیله گرانه.این بعنی همون خیانت.وقتی اساس کاری بر پایه دروغ و حیله و زرنگ بازی باشه فرق زیادی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
کو اون زنی که این راه حلها را بدونه ؟ انم ارزوست
lخانوم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
واقعا برای مردا متاسفم که حتی از حیوانات هم پست ترند. لیاقت روح پاک خانومارو ندارن.من که هیچوقت به چشم انسان بهشون نگاه نمیکنم.آرزوی موفقیت میکنم براتون آقایون.
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من هم برای طرز فکر شما متاسفم . سعی کنید کلی گوئی نکنید . ضمن اینکه حیوانات پست نیستند همانطور که روح خانمها را هم نمیتوان بطور کلی پاک تصور کرد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
یک انسان میتونه به دیگری به شکل انسان نگاه کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما در توهین آشکاری که کردید همه آقایون را شامل کردید و حتی زحمت به کار بردن لفظ بعضی آقایون را هم.نکشیدید. حالا اگه کسی خانوما رو نشناسه فکر میکنه واقعا چه فرشتگان معصومی هستند.لازم به ذکر است خانم های که پدر شوهراشون را در میارن و زندگی را واسشون جهنم می کنند کم نیست. همینطور تعداد خانم هایی که خیانت می کنند و شوهران بدبختشون هم خبردار نمی شوند. اینقدر یکطرفه به قاضی نرو
خانوم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
خواهش میکنم نظرمو چاپ کن فرارو. منظورم نظر قبلیمه ها.اگه یه کم کلامونو قاضی کنیم می بینیم که در حق زن در ایران خیلی کوتاهی میشه و واقعا تک تک ما باید یه روزی جوابگو باشیم
مشنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
براساس احکام ادیان الهی چندهمسری برای مردان حلال و مجازه. پس خیانت برای مردان کلمه بی معنی تلقی میشه
مدافع حفظ ارزشها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در اسلام مرد وقتی می تونه همسر دوم و بیشتر بگیره که توانایی بر قرار کردن عدالت بین همنسرانش را داشته باشه؛ عدالت مالی و عاطفی و آمیزشی. لطفا قرآن را مطالعه کنین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
یومنون ببعضها و یکفرون ببعض
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیلی ببخشیدا اگه مردین تو عقد به زنهاتون بگید من چند سال بعد نمیخام به تو خیانت کنم من چند سال بعد میخام چندتا زن بگیرم
ناشناس
United States
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
امثال شما آبروي دين بردين آقاي ديندار فقط بچسب به همين قسمت دين شما .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
ازدواج مجدد حق شرعی است لطفا اراجیف نبافید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما می فرمایید اون رو که... بخوره تو سرتون حق شرعیتون که از کل دینداری اونایی که به صرفتون هس رو اجرا میکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
یعنی زن‌ها خیانت نمی‌کنند؟!!!!!!
مهرانگیز
United States
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
دلایلی که گفته شده عمدتا ریشه درخودمردان داشت بخصوص درجمع بندی آخرودلیل مهم دوم . ولی موضوع جالب درقسمت راه حلهاست که همگی را بعهده زنان گداشته.مقصراصلی اصلا ناراحت نباشه ها .بره حالشوببره
PEYMAN
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
جوری نوشته شده که انگار فقط مرد خینت میکند و زن قربانی است؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
این آقای دکتر یک چیز را نگفته اند که اصلی ترین آن نیز میباشد و آن اینکه باید عوامل فساد را مانند استفاده از برنامه های بد شبکه های ماهواره ای و یا سایت های هنجار شکن خانوادگی در اینتر نت را از خود دور نمائیم مشکل اصلی خیانت آقایان و متقابلا خانم ها همین مشکلات فرهنگی است که در خانواده ها رسوخ کرده است .
دانشجوی دکترای جامعه شناسی
United Kingdom
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
در کلام دکتر مشاور نشانه های خشونت نمادین موج می زند!
نشانه های جامعه مردسالار همین است... سوالی که همیشه بی جواب هست! چرا زنان باز هم گناهگار هستند؟ باید بیشتر تلاش کنند تا دل مردانشتن ذت بدست بیاورند و...! چرا مردان خیانت می کنند؟ ایا تعهد زندگی مشترک دو طرفه نیست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. صرف دانشجوی دکتری چیزی رو حل نمیکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
چرا زنان خیانت میکنند؟؟؟؟
مانا
Netherlands
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
همیشه گویی تقصیر خانوماست!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
نود و نه مقاله هاي روانشناسي به زنان توصيه ميكنند با شوهرانشان چگونه رفتار كنند.
تازه اينجا مرد خيانت ميكنه جالبه كه زن رو نصيحت ميكنن به مرده نميگن تو غلط كردي رفتي خيانت كردي در واقع داره خيانت مرد رو توجيه ميكنه. حالا تصور كنيد جاي كلمه مرد و زن رو توي اين مقاله عوض ميكردن!!!! با توجه به فرهنگ مردسالار ما چقدر مضحك ميشد متاسفانه
نازنين
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
طوری مطلب رو نوشتند که انگار مرد نعوذبالله خداست و زن همه جوره باید گردش باشه جمع کنید این حرفها رو زنها هم آدمند شخصیت دارند تو این دوره زمونه کسی حوصله جون خودش رو هم نداره که حالا بخوادلی لی به لالای طرف بذاره این مطالبی رو که ذکر کردند دو طرفه است تو زندگی هم باید زن رعایت کنه هم مرد دلیل نمیشه همه چی رو از زن توقع داشت چرا نمیگید از روی هوا و هوس زن دوم گرفته مردایی که اینجورین حتی اگه خدا رو هم بهشون بدی باز هم یک بهانه ای دارند همون طور که زن باید سعه صدر و قانع تو زندگیش باشه مرد هم بایداینطورباشه چه فرقی میکنه حالا اگر اینجا هم مثل غرب همه حق و حقوق رو بعد طلاق به زن میدادند هیچ مردی از این خیالات به سرش نمیزد بعضی از مردها فقط بلدن بنالن غافل از اینکه اول خودت یک نگاهی به خودت بنداز که برای همسرت چکار کردی که این همه توقع هم داری بعد! احترام و محبت همیشه دوطرفه است نه یک طرفه!
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
يعني توي غرب همه مردها پاك پاكند به به شما هم برو غرب ازدواج كن
ناشناس
United States
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
مهم ترين دليلش اينه كه قانون بهشون اجازه ميده
فرید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
صد آفرین- به خدا کاملاً صحیح بود. خانم های مجرد ومتاهل بایستی چندین بار این مطلب را بخوانند و به خوبی به موارد اشاره شده توجه نمایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
شما نویسنده این مقاله هم داری خیانت می کنی که نام ازدواج دوم و سوم و چهارم رو خیانت می نویسی کجای این کار خیانته!چه بسیار زندگی هایی که با وجود همسر دوم و بیشتر پا گرفته و افرادی چون شما با خیانت انگاشتن این کار زندگی ها رو نابود می کنید.قرار نیست چیزی که تو فرهنگ ما ایرانی ها به نوعی جالب نباشه اسمش رو حتما خیانت گذاشت!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
چه توصیه های خوبی واقعا یعنی زن فقط در خدمت شوهر طوری که خودش و خواسته هاش فراموش بشه در اینصورت شاید یه مقداری احتمال خیانت کم بشه تازه مطمئن هم نیستیم.
طلبه ایلامی قم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
البته خیانت زشت و ناپسند و گناهه چه از ناحیه زن و چه از ناحیه شوهر. ولی باید توجه داشت که برخی از موارد خیانت، در واقع خیانت نبوده و شوهر فقط یک صیغه صحیح شرعی و حلال انجام داده و برای اینکه خانم و خانواده لطمه نخورن، برملا نکرده، همین!!! اسم این را نباید خیانت گذاشت. در روایات غیرت زن را مساوی کفر معرفی کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
بد نيست به خيانت زنان به شوهرانشان هم بپردازيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در اون صورت زن مقصر تمام و کماله و مرد هیچ تقصیری نداره، اگر مرد هم خیانت کنه باز هم خانمش مقصره، اصلاً زن باید نابود شه تا تمام مشکلات حل شه... هر کسی هم که با نظر من مخالفت داره معاند با خدا و پیغمبرشه!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
خیانت عملی است که خلاف شرع وقانون باشد پس اختیار کردن همسر دوم وسوم خیانت نمباشد بلکه حق مرد میباشد اگر امکانات داشته باشد میتواند ازان استفاده کند پس خیانت ان است که عملی شرعی وقانونیرا خیانت جلوه دهیم ایا نویسنده مطلب فوق از میزان همسر ازاری توسط زنان که بواسطه همین افکار پوشالی بوجود امده دارد ومسا ئل ودیگرکه بلحاظ طولانی نشدن مطلب نمی نویسم و مدانم که درج نمیکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چه چیزی باعث شده خیانت رو اینطوری تعریف کنی؟ چه چیزی باعث میشه تعریفت از خیانت اعتبار داشته باشه؟ رابطه عاطفی جنسی پنهانی از همسر
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
شرم اوره که خویشتن داری مرد هیچ جایگاهی توی راه حل ها نداره. خلاصش اینه باز هم زن ها مقصر بوده اند..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خوب ما زنها هم دل داریم , شوهرانمان هم بیمار میشوند, مشکلات پیدا میکنند سرد مزاج میشوند. گاهی بد اخلاقی میکنند از همه بدتر پیر میشنود! همه زنان از دیدن مرد جوان 20 ساله رعنا و شاداب بسیار لذت میبرند,همان طور که مردان از دیدن دختر 20 ساله لذت میبرند! ولی..... پایبندی به اخلاق فرق انسان وحیوان است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
علت اصلی خیانت مردان ایرانی حریص بودن آنها و تنوع طلبی است. من فکر می کنم مردانی که در محیط های بسته پرورش پیدا می کنند بیشتر گریش به زنان متنوع و متفاوت دارند و نمی دانند چطور با این غریضه خود کنار بیایند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
درسته اگه به یک مرد بگی این ده تازن مال تو بادمش گردو میشکنه ولی بزن بگی این ده تا شوهرمال تو اگه خودشو نکشه افسردگی میگیره مانمیپذیریم که زن با مرد فرق داره ونیاز به خانه عفاف داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
نود و نه مقاله هاي روانشناسي به زنان توصيه ميكنند با شوهرانشان چگونه رفتار كنند.
تازه اينجا مرد خيانت ميكنه جالبه كه زن رو نصيحت ميكنن به مرده نميگن تو غلط كردي رفتي خيانت كردي در واقع داره خيانت مرد رو توجيه ميكنه. حالا تصور كنيد جاي كلمه مرد و زن رو توي اين مقاله عوض ميكردن!!!! با توجه به فرهنگ مردسالار ما چقدر مضحك ميشد متاسفانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
"کسی‌که در زمان ازدواج متعهد شده تنها با او باشد"
ما که همچین تعهدی ندادیم چرا توقعات خود را به حساب تعهدات ما میزارید؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
وقتی اسلام اجازه تعدد داده تعبیر خیانت چه معنایی دارد؟
اگر کسی بر اساس قانون اسلام ازدواج کرده این حرفها انکار عملی قوانین اسلامی است.
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
هرچیزی به این دکتر بگم کم گفتم زنه ال بوده بل بوده مرده دله بوده شلوارش دو تا شده بوده عوضی بوده جنبه نداشته حتما باید از این نوع مردای عوضی دفاع کنی معلومه خوب خودت هم مردی وشاید اینکاره
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
این دلایل را از کجاتون در میارید
زنها در جامعه به هم رحم نمکنند
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
این دلایل را از کجاتون در میارید
زنها در جامعه به هم رحم نمکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
در اسلام تجدید فراش برای مردان خیانت نیست. اگر این مورد را قبول ندارید مهریه را هم نباید قبول کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
تنوع طلبی مرد یا زن درد بی درمان است و بس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
خانم محترم
رابطه نامشروع هم از نظر اخلاقی و هم از نظر اسلام حرام است ولی شوهر شما ظاهرا به صورت شرعی همسر دیگری اختیار کرده که هر چند شاید خلاف عرف باشد ولی بدون اشکال است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کجای شرع گفته یواشکی زن بگیر ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
البته طبق قانون و شرع باید اجازه همسر اولش رو می گرفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کجای دین گفته شده باید اجازه همسر اول یا با اطلاع ایشون باشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شرع به اجازه همسر اول کاری نداره قانون ماست که اینو میگهخ و میدونید در تهییه قانون اساسی ما از قوانین کشورهای مثلا مترقی مثل فرانسه استفاده شده وگرنه قران را اگر درست عمل کنید تکلیفو معلوم کرده
رضا
United States
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
این طور که در بخش راه حل گفته شده، وقتی مرد خیانت می کنه همش زن مقصره!!!!
بابا بیش از 95 درصد اشکال از خود ما مردهاست. آیا ما مردها واقعا برای خانم هامون همسر ایده آلی هستیم که اگر اونها ایده آل نباشند بریم خیانت کنیم؟!!
ناشناس
United States
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
احسنت به طرز تفكرت .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این مرد خیانتی انجام نداده
کار حرامی مرتکب نشده
فقط ازدواج کرده است
فرارو لطفاً در انتخاب تیتر دقت کن
خیانت به کار حرام و زنا گفته می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت یعنی عهدی که باهمسرت بستی رو بشکونی. این نه به قانون ربط نه به به شرع .
به تعهد دو نفر بستگی داره .
علی
United States
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
فرقی ندارد خیانت چه زن چه مرد باشد.کار بسیار کثیف و زشتی است اگر مرد یا زنی به همسرش خیانت کند این کار برایش عادی میشود وزنا محسوب میشود و فرزندان هم انجام میدهند
پیمان
United States
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مسخره ترین مقاله دنیا بود . مردها با زنها دیگر ارتباط برقرار میکنن چون یک مرد طبیعی و سالم باید این کار را بکند و البته یواشکی انجام می دهند چون زنها ناراحت می شوند و بخش آرام زندگیشان بهم میخورد پس نباید زنشان بفهمد . هیچ مرد سالم و طبیعی در دنیا نیست که بتواند همه عمر با یک زن سکس کند و دلش نخواهد با زنها دیگر هم باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زن و مرد نداره بسته به میزان وجدانی است که داری
amir
United States
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
جالبه که فقط در مورد اشتباهات زن بحث شده و کلا مرد .رییس خونه. مقصر نیست!.
عسل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دیگه کلا راه حل درمان خیانت افتاد به گردن خانمها. راه حل از نظر من:
مرد تا زمانی که خودشو نشناخته نباید ازدواج کنه وقتی که خودشو شناخت، اگه فهمید که تنوع طلب و هرزه است بازم نباید ازدواج کنه، بلکه هر هفته یک خانم رو صیغه کنه. چه اصراریه آدم هرزه ازدواج کنه و زن رو با یه بچه بغلش بفرسته خونه ی باباش؟
hamid
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چرا زنان به همسران خود خیانت می کنند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ببینیم احیاناً دلیل دیگری هم مبنی بر مقصر بودن زنان در خیانت مردان سراغ ندارید. واقعا که معلومه این مقاله را یک آقایی نوشته که خودش به همسرش خیانت کرده است. همه دلایل که بر می گردد به تقصیر و قصور زن و مرد بیچاره هم که بیگناه کاری از دستش بر نمی آید جز خیانت. واقعا شرم آوره. اگر نمی توانید مسئله را درست تحلیل کنید لطفا راجع به آن صحبت نکنید.
علي رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
سلام با فرض اينكه ازدواج دوم اين مرد از نظر مباني ديني درست باشد گذاشتن نام خيانت بر ان و تيتر نمودن ان اشتباهي فاحش است و اين نام گدايي ريشه در فرهنگ منحط غرب دارد كه هر چيزي را جز ازدواج مجدد جائز ميدانند از مسءول فرارو بعيد است چنين خطايي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چراسم اين كارشرعی وقانونی را خيانت گذاشته ايد؟به كارشناس محترم بگوييد اولين را هكارحل اين مساله عادي نشان دادن ان واسم خيانت را برداشتن از آن است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در شوهر معتاد به اينترنت و كم توجه به مسائل جنسي نظري نداريد؟ همش سردي خانومها؟؟!
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همیشه زن باید ...
یک بار نگفتید مردها ... چرا؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این که همش یکطرفه شد..
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به نظر اين حقير مهمترين عامل ساده لوحي مردان و عدم كنترل نفسانيت است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
البته تک همسری اصلا در ذات انسان خصوصا مرد نیست و این نکته رو نباید فراموش کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
يعني چي اين حرف!!! ما كه حيوون نيستيم كه نتونيم به غرايضمون كنترل نداشته باشيم. داداش من فرق ما توي همينه! پس اينطور بود هنوز ميبايست همون بالاي درخت زندگي ميكرديم. بشر هزاران ساله كه اخلاق رو درست كرده و با چارچوب اون حركت ميكنه! و همين اخلاقه كه در حفظ گونه بشر نقش مهمي داشته، بيدار شو!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کجا و چه کسی همچین حرفی رو زده؟ کدام منبع اینو تایید واثبات کرده؟ همین حرفا رو ترویج دادین مکه جامعه به این وضع افتاده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
غريزه بابا!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
البته در اکثر موارد همان مورد 8 صدق می کند زیرا که آقایان معمولا بهانه ای برای توجیه خیانت دارند و انگار خود بی عیب و نقص هستند
طرفدار فرارو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همه ی مسوولیت ها که افتاد به گردن زن...زن باید...زن باید...زن باید این خیلی بی انصافیه که زن دایما باید به دنبال این باشد که خطایی نکند که مبادا شوهرش به سمت زن دیگه یی بره...پس این وسط هیچ مسوولیتی متوجه مرد نیست؟ وجدان، اخلاق سالم، تلاش برای برطرف کردن مشکلات روحی و جنسی زن، حفظ خانواده و .....
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آمار خیانت زنان به مردان تو ایران بیشتر است
کافی است به آمار های جنایت انجام گرفته شده نگاه کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اینهمه راه حل به زنها ارائه میدید؟!
انصاف و شرع و عقل و انسانیت و همه یک چیز میگند:
مردا (جنس ذکور) اینقدر به خودتون حق ندید هر غلطی دلتون میخواد بکنید! یکم خویشتندار باشید!
از خدا بترسید!
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چرا برای یه کار غیر اخلاقی و غیر انسانی دنبال توجیه هستین! مرد و زن نداره هر کس این کارو کنه و با احساسات یه آدم بازی کنه حیوونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
تا آنجا که میدانیم زن باید ناز کنه نه مرد!
این راه حلها یعنی زنها بروند ناز مرداشون رو بکشند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
عزیز من ایناها برای دوران عاشقی نه رفتی تو خونه شوهر
هدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دقت کردین 99% مطلب حول این می چرخه که "زنها" باید خودشون رو اصلاح کنن تا بهشون خیانت نشه!
بعد اگر خانومیبه همسرش خیانت کنه میشه بی عفتی و زنا و بی اخلاقیه محض!!! توصیه میکنم این مطلب رو حتما از سایتتون بردارید و چون موضوع به روز و مهمی هست بعد از تحقیقات درست حسابی و منصفانه در سایت درجش کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ازدواج دوم خیانت نیست ،اگر خیانت باشه خیلی از بزرگان ما خیانت کار حساب میشن ،از طرفی بر عکس مرد ،زن نباید غیرت داشته باشه ،اگر مسلمانیم همه دستورات را باید قبول داشته باشیم ،خدا از بنده اش بهتر میفهمه که قانون تعدد ازواج را برای مرد گذاشته و الا مانند زن تحت هر شرایطی برای مرد ممنوع میکرد ،دین التقاتی ،دین نیست ،در ضمن چرا چند نسل قبل ما با ازدواج مجدد مشکلی نداشتند و یا کشورهای عربی ندارند ولی ایران این مشکل را دارند ،در ضمن صیغه مال شیعه است و خیلی بهتر از زنا و کار حرام است ،اینو باید بفهمیم که بعضی ها نمیخواهند بفهمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زنا همیشه یه چیزی بدهکارند.اگر خائن به جای مرد زن بود شوهرش حق داشت بی درنگ اونو بکشه! اما اگه مردی خیانت کنه تقصیر زنشه.
کی گفته هر کسی زندگیش مطابق میلش نبود حق داره به خوانوادش خیانت کنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همه داستان اینکه زن تلف بشه تا مرد خیانت نکنه؟؟واقعا چقدر آموزنده بود
يك زن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ممنون از واكاوي موضوع، اما وظيفه يك مرد چيست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت نکردن دیگه!!!! تازه بعد از انجام کلیه مراحل موصوف!
عرب ايراني
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آخي ... زن بايد يه عروسك زيبا و مطيع و آروم و تو سري خور و هيچي نفهم باشه تا مردش تو خونه بمونه. خجالت نمي كشيد حيا نمي كنيد! اون روزگار گذشت زنان الان هيچ چيزي از مردان كم ندارند كه دنبال دليل بگردند كه چرا مرد نمي مونه. نمي مونه! معذرت ميخوام"بره به جهنم"
چرا يه بار از دستورات براي موندن زن، براي شاد بودن زن، براي افسرده نشدن زن نمي دين؟؟؟؟ حيا نمي كنيد!!! انگار دارن دستورالعمل استفاده يه وسيله رو ميدن!
زندگي امروز زندگي برابري است. وفا كني وفا ميبيني. خطا كني خطا ميبيني! والسلام
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
هزاران مثبت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همه چی وظیفه زن نیست!پس مرد چی کاره است؟چطور ب خودش اجازه خیانت میده اما زن همه مشکلات رو تحمل کنه و فکر خیانت هم تو ذهنش نمیاد
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
متاسفم براي شما كه امانت دار خوبي در رسالت خود نيستيد چرا نظر من در جواب اين مقاله نمايش داده نميشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دیگه چی؟؟ !این که همش توجیه بود یعنی اگریک ز ن هم همین مشکلات رو با شوهرش داشت بهش حق خیانت میدین وشوهره رو نصبحت میکنین؟؟!!!!؟شما یک سایت ضدزن هستین ولی مراقب باشبن دختران خودتونهم تو همین جامعه می خوان زندگی کنن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مردهایی که هیچی ندارن. نه پول نه تحصیلات درست و حسابی نه کار درست و حسابی وقتی یه دختر پولدار پیدا میکنن و ازدواج می کنن بعد از یه مدتی میرن دنبال کسی که غیر از پول معیارهای دیگری داره...
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من هم يه مرد متاهل هستم، ولي خيلي جالبه كه از ديد اين روانشناس همه مشكلات از طرف زن هست، چرا؟ همه چيز در زندگي مشترك دوطرفه هست اگر خيانت زن در جامعه زشت و زننده هست براي مرد هم بايد به همون اندازه است ، اينكه بگيم معيارهاي مرد بعد ازواج تغيير كرده چه ربطي به همسرش داره؟ زنان جامعه ما كم مشكل ندارند كه ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
جایزه زن ذلیلی رو باید به شما داد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از تعداد مثبت و منفی های این نظر معلومه که چه جایزه‌ای باید به ایشون داد و چه جایزه‌ای به تو، جناب 11:10
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ایشون خدا رو شکر همسرش خوبه خیال میکنه همه همینجورن. ان شا الله همیشه شاد و خوشبخت و سلامت باشین با هم
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به نظر منم بعضي وقتها يك جوري صحبت ميكنند انگار اگر مرد خيانت كنه مقصر زنشه، ولي در مورد خيانت زنها اينطوري قضاوت نميكنند وبيشتر مشكل انحراف اخلاقي و زياده خواهي مطرح ميكنند ،‌مردا يكم تنوع طلبيشون زيادتر از خانمهاست اينم هم به بند بالا اضافه كنيد
ناشناس
United States
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این به اصطلاح کارشناس فقط و فقط مشکل رو در زنان دیده و حتی برای مشکل تنوع طلبی مردا هم و توصیه ها همش برای ختنمها طراحی شده... تازه این مثلن تحصیل کرده شه... با این تفکرات حالا حالاها زنای ایرانی درگیرند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مردان؟بعضی ازمردان تیترتون رودرست کنیدلطفاً.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چرا موضوع رو زنونه مردونه می کنید؟ خیلی از مردم ما ظرفیت کافی برای پول و فدرت و ... رو ندارن. طرف هر کاری که بتونه و از دستش بر میاد انجام میده. چون می تونه. اگر مایه دار هم باشه که دیگه میره چند تا چند تا زن میگیره و به هیچ کس هم جواب پس نمیده. مثل این آقا.
علی تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بسیار مقاله خوب و از نظر من درستی بود البته نواقصی هم دارد زندکی های امروزی پیچیدگی هایی هم پیدا کرده. مثلا معلوم نیست آنچه این خانم گفته همه ماجرا باشد. بسیاری وقتها هر دو طرف مقصرند. اگر یکطرف اقلا درست عمل میکرد اوضاع بهتر بود. فساد متاسفانه زیاد شده و مرد و زن را لاقید کرده. منظورم از فساد دزدی بدرانندگی کردن دعواهای سیاسی قدرت طلبان آخوند های خلاف کار استاد دانشگاه های فاسد و بچه سالاری و زن سالاری بعد از مرد سالاری....
ناشناس
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
نگفتی 17 سال عمر تباه شدشو چکار کنه؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
می خوای واسش یه "فلش بک" بزنیم برگرده 17 سال پیش! شما هم یه سوالایی می پرسی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
سیستمش و ارتقا بده
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اگه واقع بین باشید مشکل فساد در جامعه فقط با ازدواج جوانان ان هم بصورت ضرب العجلی حل میشه البته بشرط مهیا بودن حداقل امکانات مثل شغل و...اما یکی دیگه از راهها که هم شرعی هم قانونیست هم سنت رسول الله مردانی که توان مالی و جسمی دارند اقدام به ازدواج دوم کنند اما ابتدا به فرهنگ سازی مناسب داریم با این فیلمها و سریالهایی که صدا و سیما نشون میده و ضد ارزش میکنه هیچ مردی جرات نمیکنه.بنابر این در اینده همچنان شاهد بالا رفتن امار دختران مجرد و زنان مجرد و بدنبالش فساد زیاد خواهیم بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کاملا موافقم اول فرهنگ سازی بعد کنار گذاشتن حسادت توسط خانمها به اعراب اطرافمون نگاه کنید در هر خونه ای سه یا 4 زن با یک مرد زندگی میکنند در ایران خودمون برادران اهل سنت هم همینجوریند فقط صداو سیمای ماشده کاسه داغتر از اش و تمام فیلمها در مذمت چند همسریه در حالیکه خداوند با رعایت شرایطی این اجازه را به مردان داده ولی صداو سیما و خانمها زیر بار حرف خدا نمیرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به نظر من این مقاله یک نوشتار سراسر توهین به مردان بود... مردان را موجوداتی بی اراده، سست عنصر، ناقص العقل و رقت برانگیز نشون داد که واقعا در بسیاری از موارد اینطور نیستند.
یک ذره اعتماد به نفس، عزت نفس و خویشتنداری برای آقایون قائل نبود!!!... انگار که اصلا این ویژگیها در قاموسشان نیست.
يك زن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
فرارو! اين آقا رو ديدي يه پيام از طرف من بهش بده، بگو اينكه اينقدر به ما زنها توي تاريخ ظلم شده عاملش آدمهايي مثل شما بوده كه نسخه پيچيديد! آرزو ميكنم آدمهاي مثل شما در نسلهاي آينده خيلي خيلي كمتر بشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
لايك
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
فمنیست ها همین و میگن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به نظر من این مقاله یک نوشتار سراسر توهین به مردان بود... مردان را موجوداتی بی اراده، سست عنصر، ناقص العقل و رقت برانگیز نشون داد که واقعا در بسیاری از موارد اینطور نیستند.
یک ذره اعتماد به نفس، عزت نفس و خویشتنداری برای آقایون قائل نبود!!!... انگار که اصلا این ویژگیها در قاموسشان نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از اون زاويه بهش نگاه نكرده بودم. خوب چيزي گفتي! يه خورده از عصبانيتم كم شد.
نوش آفرين
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
والا شوهر من پنج بار به من خيانت كرده، به عنوان يك با تجربه در اين راه فوق دشوار ميگم كه هر انساني چه مرد و چه زن در بسياري از مسائل از جمله خيانت فقط خودش عامل اونه و بسياري از مسائل فقط درصد اندكي رو تشكيل ميده. شوهر من بعد آشكار شدن خيانتاش بدون هيچ ترس و واهمه‌اي همه مسئوليت رو خودش بر عهده گرفت و عنوان كرد كه تنوع طلبي جنسي كه داشته اون رو به اين سمت برده. به هر حال هر دليلي كه داشته باشه بزرگترين و ميتونم بگم بعد از داغ سهمناكترين ضربه‌اي كه يك زن و حتي مرد ميتونه ببينه توي اين قضيه است.
شيوا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اونوقت شما بعد از هر بار خيانت نشستي باهاش زندگي كردي؟
همين شماهاييد كه باعث پررو شدن مردها شديد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خدا بهت صبر بده!
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به قول ناپلئون چیزی که نهایت نداره حماقت است
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
باسلام بعد از خواندن موضوع متوجه شدم ما زنها باید از موضع ناز کردن به ناز خریدن تغییر مسیر بدیم تا همسرمون خیانت نکنه! ولی اقای دکتر همونطور که مرد بعد از زندگی عقیدش عوض میشه برای زن هم این اتفاق میفته ولی برای حفظ زندگی از خیلی از چیزها میزنه تا زندگیش به تنش کشیده نشه مرد هم باید همین طور باشه نه اینکه در ذهن خودش یه مشکل رو بزرگ کنه و بعد اون بشه دلیلش و بره دنبال خیانت .البته این موضوع در ایران زیاد شده و فقط مربوط به مردان هم نیست و من فقط از خانمها میخوام اسیر دست این مردان نشوند و روی زندگی همجنسان خود خانه نسازنند چون این مردان همانطور که به زن اولشان خیانت کردند می توانند شما را هم به نگاهی بفروشند.باتشکر از همه ی مردان و زنان خانواده دوست ایرانی آنهایی که با نگاهی زندگی خود را متزلزل نمی کنند ودر پی ارامش بیشتر برای جفت خود می گردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همه دلايل كه نوشته شده مورد احترام است ولي به نظر من دليل اصلي تمامي مشكلاتي كه در زندگي روزمره اشخاص ايجاد مي شود
1- دور شدن از خداي مهربان و ،قرآن و اهل بيت عصمت وطهارت است
2- كسب در آمد حرام ظلم به ديگران و...
3- خيانت يك از طرفين زن وشوهر
4- معتاد و در بدر شدن فرزندان
چرا تأكيد شده از صبر وصلوة كمك بگيريد .قران شفاست . امام حسين (ع) و حضرت حجت (عج) كشتي نجات هستندو....
ناراضی از ازدواج
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
متاسفانه براساس آمارهای پزشکی موجوددرکشور،بسیاری ازخانمهای ایرانی مشکلاتی ازقبیل سردی جنسی ونظایرآن دارندکه اکثراقابل درمان مطلق نیست،حال تکلیف مردانی که بازنان سردمزاجترازخود ازدواج کرده اندوازآنهابچه دارندونمی خواهندکانون زندگیشان راازهم بپاشندچیست؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
تکلیفشون "تنوع طلبی" است! چیز بدی نیست.
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
باید با همسرشون صحبت کنن و مشکل رو بگن،زن اگر بدونه راحت تر میتونه مشکلش رو حل کنه.الان خیلی روش ها برای درمان سردمزاجی هست.
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بهترين راه حل اينه كه اختيار كردن همسر دوم رو براي آقايون متمول قانوني اعلام كنند اونوقت ديگه كسي دولا دولا شتر سواري نميكنه كه اسمش بشه خيانت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
قانونیه سرکار خانم شما دلواپس نباش فقط رضایت همسر اول شرط هستش که اگه شما به اینم راضی نیستی بگیم این شرط رو هم بردارند
متاسفم برای بعضی زنها اگه ماها ظلم پذیر نبودیم الان اینقدر مورد اجحاف و ستم قرار نمی گرفتیم
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چرا هیچوقت به این مسئله واقع بینانه پرداخته نمیشود؟ مورد مغفول در اینجا این است که یک پای ثابت این باصطلاح خیانت خانم ها میباشند که بعلل متعددی تن به این شرایط میدهند مثل کمبود های عاطفی , روحی, جسمی , اقتصادی ...
با توجه به عدم توازن جنسیتی در جامعه امروز و وجود زنان مجرد سن بالا ونیاز هایشان در این زمینه راه حل عملی ومنطقی و معتدل چیست؟
نفرمائید ازدواج با مردان جوانتر از خود زیرا که موجد مشکلات بمراتب حاد تری میباشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
منم موافقم راه علاج را دین فزاهم کرده صداو سیما اینقدر مخالفت میکنه که حدو حساب نداره دستور دین اینه که اکه مردان توانایی اداره جسمی و عدالت اقتصادی را دارن زن دومی بگیرن حتی پارا فراتر گذاشته و تا 4زن اذن داده شده بیایید فرهنگ سازی کنیم در جامعه فردا دیراست از همین امروز شروع کنیم خانمها حسادنت را کنار بگذارند و اگه نفقه و خرچی شون قطع شد شکایت کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اینطور که شما میگین دخترای سن بالا زیاد داریم ولی همه پسرای همسنشون ازدواج کردن!!!! عجیبه! نخیر قربان ما به اندازه زن مجرد مرد مجرد هم داریم منتها بعضی مردا یکی کمشونه سهم بقیه مردای مجرد که از سر نداری تنها موندن رو هم میخوان!!!!!!!
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به ناراضی از ازدواج:

طبق تحقیقات هم اومده، بیشتر عوامل سردی زن، به آگاه نبودن و بلد نبودن مرد در رابطه زناشویی بر میگرده و اینکه مرد بلد نیست چگونه همسرش رو برای رابطه سر شوق بیاره، همین شما چند تا کتاب در این زمینه خوندی؟ چند بار مشاوره رفتی و دلایل اش رو پرسیدی؟ زن ها باید اول به نیازهای عاطفی شون پاسخ داده بشه بعد مرد رو همراهی کنند! شما چقدر برای جلب رضایت همسرت در این ز مینه تلاش کردید؟
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
پاسخ به بعضی کامنت ها:

1- یک برادری گفت، خدا قانون تعدد زوجات گذاشته!! قانون؟ خداوند در قرآن فرموده مردها می توانند چند همسر اختیار کنند اما(اینجا رو خوب بخونید) اما به شرط رعایت عدالت!!! بعد پشت بندش صریح اومده "اما شما نمی تونید عدالت رو برقرار کنید حتی اگر به آن متمایل باشید(نقل به مضمون)...
حالا برادر من، به نظر شما مردهای ما این قدر ایمانشون قوی هست که ادعا بکنند می تونند عدالت رو برقرار بکنند؟؟؟ خدایی که مرد رو آفریده صریح می گه شما نمی تونید بعد شماها ادعا می کنید می تونید عدالت برقرار کنید؟

2- گفتید سر مزاجی زن ها!!! یک بار جواب دادم که ریشه این به مردها بر می گرده که بلد نیستند چکار کنند؟ حالا به این کار ندارم ولی اگر زن ها از مردهاشون راضی نباشند باید چکار کنند؟ باید تا آخر عمر بسوزن و بسازن؟ خب معلومه اینجا چیزی به اسم تعهد و وفاداری هم هست.

3- همیشه برام جای تعجب بوده، اگر زنی خدای کرده خطا کنه همه میگن فلان فلان شده است، بکشید و ببنیدی و فلان و بهمان کنید، کسی نمی گه شوهره چکار کرده که این زن خیانت کرده؟ ولی وای به روزی که مرد خیانت با بی وفایی کنه، همه به زن میگن به شوهرت محبت کن! حتما براش کم گذاشتی، به شوهرت برس...انگار زن یک چیزی هم بدهکار شده اینجا!!

4- چه جالب، میگن زن ها نباید غیرت داشته باشند(که احتمالا مردها هر کاری خواستند بکنند)، قابل توجه: زن ها دارای حس مالکیت هستند، یعنی دوست دارند همسرشون فقط برای خودشون باشه، یک چیز ذاتی و جزء ویژگی ذاتی اونهاست، مربوط به این دوره و اون دوره هم نیست، از ابتدای ناریخ بوده و تا آخر تاریخ هم هست. ایرانی و عرب و غرب و شرق هم نداره، همه زن های عالم اینجوری هستند.همیشه دیدیم که هیچ زنی در مقابل بی وفایی مردش طاقت نیاورده .
ساره خودش به حضرت ابراهیم پیشنهاد داد که با هاجر ازدواج کنه، اما بعدش طاقت نیاورد و خدا هم به حضرت ابراهیم دستور داد دست هاجر رو بگیره و از اونجا ببره(به نظرم برای مراعات حال ساره)...می تونست وخی بیاد که ساره (یعنی زن )تحمل کن!!! ولی خدا نگفته همچین چیزی رو....
یا خدا می تونست موقع آیه تعدد زوجات صریح به زن ها بگه،شما هم قبول کنید، خدا برای حجاب دستور صریح داده که زنها خود رو از نامحرم بپوشونید، ولی هیچ جا نمی بیننید در قرآن خدا به زنها بگه با تعدد زوجات همسرانتون موافقت کنید...بلکه تازه به مردها میگه به همان یک همسر اکتفا کنید!!
ناشناس113
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در مورد خیانت زنها چی ؟؟هیچ ؟؟؟ یکبار آمار اخبار خودتون رو در یه بازه زمانی چک کنید ببنید خیانت و قتل توسط زنها زیادتر بوده یا مردها ؟؟ حتما میخواهید بگید طرف مقابل اون زن هم یه مرد بوده ولی اغلب موارد یه مرد مجرد بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اقای کارشناس یعی کنید این موارد را برای خانمها عادی نشان دهید مشکل شرعی نداشته است شما مته به خشخاش نگذارید خدا راضی دین راضی شما چیمیگید خانمها حسادت را کنار بگذارن همه چی درست میشه اگه به شما خرجی و نفقه نداد برید شکایت کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
متاسفم برای مردایی مثل شما که همه چیز رو تو پول میبینید خوب چرا این کارهارو برای شوهر خواهراتون ویا پدراتون هم پیشنهاد نمیدید که اونها هم فیضی از منش شما داشته باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من که از خدامه بابام یکی دیگه بگیره
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت هم در مردان ما زیاد است هم در زنان ما، با پاک کردن صورت مسئله مشکلی حل نمیشه، دلیلشم اینه که دو ظرف اون چیزی که از شریک زندگیشون می خوان و نمی تونن بگیرن، تا اخر عمرم نمیشه خواسته هارو سرکوب کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
داداشایی که یه زن دیگه میخواهند!؟ منم میخوام ولی چه کنم جور نمیشه! خدا زد پس کلم گفت برو همون قبلی رو بچسب. حق با خدا بود! خیلی دوستم داشت که جور نشد. اینقدر اصرار نکنید که یکی دیگه بگیرید. خیر و صلاحتون تو همینیه که دارید!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چون همسران هم به مردان خود خیانت میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
حرفی نزنید که صرف یک چیزی گفته باشید... اتفاقن شوهر زنای خیانتکار اکثرن انسانهای خوب و زحمت کشی هستن و برعکس
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ایا مرد به همسرش با مرد دیگر خیانت میکند!!!! یا با یک زن، پس یک عضو دیگر خیانت هم خانمها می باشند ( زن دوم معشوقه و... هر چی که اسمش را میگذارید) پس خانمها نیز در عامل خیانت به همان اندازه مقصر هستند در ضمن خانم هایی که از راهکارهای ارائه شده ناراحت شده اند توجه داشته باشند که طبیعت مردان پلی گامی است و زنان مونو گامی به همین دلیل تمایل به چند همسری در مردان بیشتر بوده و تنوع طلبتر هستند و نویسنده بنا به طبیعت مردان راهکارهایی ارائه داده برای استحکام خانواده اینکه زنان ایرانی به ویژه بعد از آوردن فرزند به مسائل زناشویی کم توجه میشوند از رسیدگی به خود غافل میشوند نکته ای است که جناب دکتر صریحا و به درستی به آن اشاره کرده اند و بیان داشته اند که دو دلیل مهم بیش از دیگر دلایل، خیانت مردان را رقم می زند؛ نخست سرد مزاجی زنان یا اختلالات جنسی یا روانی ـ جنسی است که باعث می شود به تمایلات جنسی در حد انتظار و متناسب با خواست مرد پاسخ داده نشود.
البته همه توضیحات توجیه خیانت آقایان نیست ولی از قدیم گفته اند که سوزن بزن به خودت و یه جوال دوز به دیگری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همش به خاطر وضع اقتصادی ایران است مردم بد جوری تحت فشارند
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من هر وقت خواستم بازدواجم، بدون مهریه و با داشتن حق طلاق و حضانت بچه می ازدواجم، تا هر وقت طرف خسته شد گم شه بره پی کارش. بخاطر مهریه زندگی نکنه. منم. که هم خونه دارم هم ماشین هم کار، با بچه های نازم می زندگی ام. فکر خوبیه نههههههههه فرارووو؟؟
دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
گل گفتی عسل خانم. ولی همین مردایی که اینجوری از مهریه مینالن همین شرطا رو که بذاری بازم جا میزنن چون میدونن که میتوتن از زیر مهریه در برن ولی حق طلاق و حضانت شوخی نیست نقدٍ نقد هستش
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اینم از فرافکنی ها فرا رو. کجاش خیانته. همسر دوم نه از نظر شرعی و نه اخلاقی حق مرده اگه توانایی اداره اش داشته باشه. چرا بیخود انگ خیانت میزارید. برند مثل غربی ها چش چرونی زنا دوست دختر وو.... باید فرهنگ سازی کرد که زنا ایم مسئله را بفهمند که خیانت نیست بلکه خدمت به خلق الله است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
البته بچه/ ها و خانه هاي كوچك هم بي تقصير نيستند..شب ها كه هر دو خسته و كم تحمل و معمولا زود تر از بچه هاشون مي خوابندودر طول روز مثل گشنه ها دنبال غذا ميگردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از خنده مردم !!!! خخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من يك مرد هستم فقط اينو ميدونم كه هيچ چيز تاكيد ميكنم هيچ چيز خيانت يك زن ويامردي رو توجيه نميكنه حتي چند همسري آقايان رو اين مسئله در همه جوامع را حل داره اونم طلاقه هر چي غير از اين فقط وفقط توجيه كردن اين اعمال زشت است
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
یککلام ختم کلام اگر زن و مرد یکدیگر را
درک کنند نیازهای همدیگر را یشناسند
وبالباس وآراستگی در محیط منزل باشند واز تنش های بیهوذه خودداری کنند وبه نیاز جنسی بموقع پاسخ دهند خیانت کمتر میشودباور کنید زن و مرد ایرانی مهار ت و آموزش لازم را نداریم
moj
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شکر خدا چند سالیه کخ هرکی هرکاری میخواد میکنه تو این مملکت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به چه حقی این چرندیات رو چاپ کردی. بخاطر ایجاد بدبینی باید اون دنیا جواب بدی
حسین ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این از بی لیاقتی مردان است که عرضه ندارن یه کارو یواشکی انجام بدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
گرفتن زن دوم خیانت نیست. کاملا هم شرعی است؛ منتهی در عرف جامعه ما جا نیافتاده. حالا هی بد و بیراه بگیم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت زنان به مردان هم یه معظلی هست که کمتر بهش اشاره می شه ! شاید هم مشکل ما بهترونه که شوهره کمتر ایرانه و بیشتر دنبال کارشه. تازه شما یادتون اومده که ردا به زنا خیانت می کنن. دیگه همه خانما با یکی دو تا بچه شیک و بی کارند.خیانت مرد به زن !این که معظل قدیما بود،یه سری به پرونده های مراکز روانشناسی بزنید تا از مشکلات جدید جامعه هم خبر داشته باشید. رسانه ها یه چند سالی از جامعه عقب هستید.
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من 22 ساله بودم که ازدواج کردم،الان 8 سال از زندگیم میگذره. هم مشکل مادی داشتیم هم با خانواده همسرم خیلی مشکل داشتیم .تنها راه آرام بودن زندگی مشترک با وجود مشکلات،صحبت کردن زن و شوهر با همه بدون قضاوت کردن همدیگه.مردها موجوداتی بسیار مهربان و عاطفی هستن فقط نیاز به تشویق و تحسین دارن .امیدوارم همه خوشحال باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اصولا امرد ایرانی هرزه و کم جنبه است و فکر میکنه تعدد رابطع حس مردانگی را القا میکنه..پشت فرمان هم که هست چشمش تو پیاده رو دنبال ناموس دیگرانه..( فرارو... واقعیت محض را چاپ کن و سعی نکن کتمان کنی)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
واقعا جالبه اين فرزانه سه برابر حروف اسمش كامنت گذاشته اونوقت يه كامنت ما فيلتر شده هه هه هه اره حرف حق تلخه وشنيدني نيست
سهيلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
وقتي مردان ، روابط خارج از خانواده را چه صيغه و چه ازدواج حق شرعي و غريزي خودشان مي دانند ، پس چطور انتظار رفتار عادي و شادي و عدم سرد مزاجي از خانم ها را دارند . من يك پزشك هستم و علت مهم سرد مزاجي اكثر خانم ها در روابط زناشويي از همان ابتدا تا اخر ، اصولا عدم اعتماد به طرف مقابل شان در زندگي مشترك مي دانند يعني موضوعي كه مردان با استناد به احاديث و قران و نياز هاي فطري متفاوت ،حق خود جلوه مي دهند موجب شده اولين ذهنيت يك دختر در هنگام ازدواج احتمال بي وفايي همسر باشد و اين خود سر اغاز بسياري از مشكلات است از جمله سرد مزاجي و شك و كنترل خانم ها و اصولا بي احساس بودن و غمگيني انها در بسياري از روابط خانوادگي و پيدايش يك سيكل معيوب . مطمئنا مردان در روابط مخفي ارامش لازم را نداند پس بياييد به جاي متهم كردن يكديگر و رونوشت كردن اعمال و رفتار ادم هاي نخستين و هزار سال پيش عرب و عجم ، خودمان باشيم و در شان زن و مرد امروزي فكر كنيم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
در همسایگی ما مردی هست که دوتا خانم داردروزی مادر وخانمم از بی عدالتی همسایه غبت میکردند که فلانی به همسر اولش میگوید پدر سوخته وبه دومی می گوید عزیزم در جوابشان گفتم کهعمل ایشان عین عدالت است چون از اولی پدر سوخته می شنود جوابش را مثل خودش میدهد واز دومی جان مشنود وجان میگوید اگر غیر این بود بیعدالتی بود قبل توجه یک عده خ های قلدر
samin
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این دوره دیگه زن ومردهردوخیانت میکنن امامردابیشترعلت اصلی خیانت خانمافقروکمبودمحبت ازجانب همسران عزیزشون امامردابخاطرهوس...بنظرمن کسی که نمیتونه برای همیشه پایبندبه یک نفرباشه نبایدهیچوقت ازدواج کنه اینطوری دیگه به کسی هم اسیب نمیزنه.
samin
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
متاسفانه دوره ای شده که زن ومردهردوخیانت میکنن اماامرداخیلی درصدبالاتری دارن اونم بخاطراینکه تایکی بهترازهمسرخودشون ومیبینن دست وپاشون شل میشه وزن زندگی یادش میره خواهشااگرنمیتونیدپایبندبه یکنفرباشیدازدواج نکنیدویکی دیگه هم بدبخت نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آقا هرکی کارش بخودش مربوطه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دو نکته عرض میکنم:
(1): خیانت و روابط آزاد و فسق و فجور یه جورایی خانوادگیه و نسل به نسل منتقل میشه من اینو تو یه جامعه آماری بزرگ دیدم خداییش
(2) باور راسخی به داشتن لذات بی حد و حصر آدم رو به لبه پرتگاه میبره، همیشه که نباید آدم تو اوج لذات دنیوی باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما واقعا خجالت نمی کشید که در این روز و روزگار، هنوز از این نوع مقالات یک طرفه به نفع مردان، منتشر می کنید؟؟؟!!!!
اگر در تمام این مقاله، جای واژه مرد و زن عوض شود، ان وقت چه می شود؟
همیشه در این مملکت، قانون و عرف، یک سویه به نفع مردان بوده و هست!!
اگر منصفید، این نظر را هم منتشر کنید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
لطفاَ دلايل خيانت خانم ها رو هم بفرماييد....
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اون اقایونی که می گن همسر دوم حق شرعیشونه چه طور پای دادن مهریه که حق شرعی خانم هاست می رسند یادشون میره که این هم حق شرعی زن هست ؟! من خودم عاشق شوهرم بودم ، با بدبختی و نداریش ساختم در حالیکه زیبایی قابل توجهی داشتم و دارم به من خیانت می کرد ، یک بار اخرین اشک هام رو ریختم و تصمیم گرفتم مثل خودش بشم ، الان هم دیگه دوستش ندارم و عاشق پسر جوانی شدم که عاشقمه ، قبلا وقیحانه بهم گفت همینه که هست دوست نداری برو طلاق بگیر ، حالا حاضرم مهریه م رو ببخشم و طلاق بگیرم و برم با دوستم ازدواج کنم ولی از لجش توی کار طلاق سنگ اندازی می کنه ، اما این قدر خون به جگرش می کنم که طلاقم بده ، تموم شد که دیگه ما زنا بسوزیم و بسازیم ، پاداش کلوخ انداز را سنگ است !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
نظر بعضی از آقایان رو که میخونم پیش خودم میگم به کی میشه اعتماد کرد؟ طرف میگه این که کسی بره زن دوم و سوم بگیره و به همسرش اطلاع نده خیانت نیست بلکه کاملا شرعیه. بی اعتمادی و احساسات و عشق اون زن پس چی میشه؟ اگه عدالتی باشه این مرد باید جواب پس بده چه این دنیا چه در آخرت.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv