bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۰۲۰۸
یکشنبه شب تجمع مخالفان برگزار می شود

حمله مداحان به فیلم "رستاخیز"

سه مداح معرف در موضع گیری های مختلف نسبت به فیلم سینمایی "رستاخیز" اعتراض کردند. حاج منصور ارضی، عبدالرضا هلالی و مجید بنی فاطمه مداحانی هستند که تا کنون به مضمون این فیلم سینمایی انتقاد کرده اند. در همین حال اخباری از تجمع هیات های مذهبی در یکشنبه شب منتشر شده است.

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
فرارو- سه مداح معروف در موضع گیری های مختلف نسبت به فیلم  سینمایی "رستاخیز" اعتراض کردند. حاج منصور ارضی، عبدالرضا هلالی و مجید بنی فاطمه مداحانی هستند که تاکنون به مضمون این فیلم سینمایی انتقاد کرده اند. در همین حال اخباری از تجمع هیات های مذهبی در یکشنبه شب منتشر شده است.

به گزارش فرارو، نمایش تصویر حضرت ابوالفضل و داستان فیلم رستاخیز حاشیه ها را پیرامون این فیلم پر جایزه جشنواره فیلم فجر امسال افزایش داده است حاشیه هایی که می تواند فضای را برای نمایش عمومی این فیلم سینمایی را تنگ کند. 

اعتراض ها تا جایی افزایش پیدا کرده است که عده ای از منتقدان فیلم قصد برگزاری تجمع دارند. همزمان با نهمین سالگرد شهدای مسجد ارک به همت هیئت محبان المرتضی(ع) مراسمی در مسجد ارک تهران برگزار می شود. در این مراسم هیئات مذهبی تهران در اعتراض به تحریفات و تقدس زدایی های فیلم " رستاخیز" تجمع خواهند کرد. این مراسم یکشنبه شب از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حسین الله کرم و مداحی حسین سازور در مسجد ارک برگزار خواهد شد.

در چند روز گذشته چند مداح اهل بیت نیز به انتقادات شدید از مضمون فیلم پرداخته اند. ابتدا مجید بنی فاطمه با انتشار یادداشتی با حمله به احمد رضا درویش کارگردان فیلم نوشت: «وقتی نمی‌توانیم اثری در خور شأن واقعه عاشورا بسازیم، بیاییم و برای امام‌حسین(ع) فیلم نسازیم! چه اصراری داریم تصورات مردمی که از کودکی با امام‌حسین(ع) خو گرفته‌اند را با تخیلات خود تخریب کنیم؟ چطور جرات کردید تصویر حضرت‌عباس(ع)، حضرت‌علی‌اکبر(ع) و... را در فیلم خود نشان دهید؟ بالاتر از همه اینها چطور این حق را به خود دادید که صدای حضرت‌زینب(س) را شبیه‌سازی کنید؟ گستاخی تا کجا؟.»

شب جمعه نیز حاج منصور ارضی در مراسم دعای کمیل با انتقاد شدید از این فیلم و مسئولان سینمایی کشور گفت: «مراجع تقلید درباره حرام بودن نشان دادن تصویر معصومان(ع) فتوا داده اند. اما نشان دادن عکس و صورت اینها تنها بخشی از مشکلات این فیلم است؛ حالا هر چقدر هم می خواهند به طراح و سازنده و هنرپیشه های داخلی و رقاصان خارجی آن جایزه بدهند.»

ارضی در ادامه عنوان کرد: «در این جشنواره ها اینقدر خراب کاری صورت می گیرد که خود مسئولین بی مسئولیتشان هم صدایشان در می آید، طرف ده سال کار کرده است روی آن فیلم مسخره که هنرپیشه های آن جایزه بگیرند، اصل فیلم هم اهانت به امام حسین و حضرت زینب است.»

عبدالرضا هلالی نیز روز جمعه در مراسم هفتگی خود حمله شدیدی را علیه فیلم رستاخیر و کارگردان آن صورت داد. این مداح گفت: «شما می خواهید مثال بزنید و از تخیلتان استفاده کنید، خب این همه سوژه تاریخی! اما شما حق ندارید در مورد مبدا تاریخی و تعامل و تعالی بشر نظر بدهید. چرا گیر دادید به امام حسین(ع)؟ آنقدر قشنگ به این مسائل وارد می شوند و تحریف می کنند!»

او خطاب به کارگردان فیلم گفت "آقای درویش مبنای تاریخی ساخت این فیلم کجاست؟ و از کجا در آمده است؟ شما یک سند آوردی که پسر حر در شام و کوفه بوده من دست شما را می بوسم!"

فیلم رستاخیز ماجرای قیام عاشورا را بر محور شخصیت بکیر بن‌حر یزیدریاحی بازسازی کرده است. در این فیلم برای نخستین‌بار تصویر حضرت ابوالفضل‌العباس ( ع) بدون هیچ هاله‌ای از نور به نمایش درآمد. بازیگر نقش ایشان نیز بهادر زمانی، پسرعموی مصطفی زمانی است که با فیلم یوسف پیامبر به سینما شناسانده شد.

این فیلم به سه زبان و با سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد؛ «رستاخیز» نام فارسی فیلم است، «القربان» هم نام عربی و نام انگلیسی آن «حسین(ع) آنکه گفت نه».  تمام مراحل فنی فیلم «رستاخیز» پس از فیلمبرداری طبق قرارداد با شرکت انگلیسی «مولینر» طی یک‌سال‌ونیم در استودیویی در لندن تحت نظارت احمدرضا درویش به سرانجام رسید. «طارق انوار» تدوینگر معروف و نامزد دریافت «اسکار» برای فیلم «سخنرانی پادشاه»، «رستاخیز» را تدوین کرده و «استفن واربک» آهنگساز برجسته و برنده اسکار نیز برای آن موسیقی ساخته است.

در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین گشت و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده شد. این فیلم در ۲ دی ۱۳۹۲ در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد.

اما انتقادات به فیلم فقط به مداحان و هیات های مذهبی ختم نشد بلکه برخی از روحانیون عالی رتبه نیز از نمایش چهره حضرت ابوالفضل در این فیلم انتقاد کرده اند. 

بیشترین اعتراض نیز از سوی اساتید حوزه و البته مراجع بود. در روزهای بعد از نمایش فیلم آیت‌الله علوی‌‌گرگانی و آیت‌الله مقتدایی به این فیلم اعتراض کرده و آن را توهین به مقدسات دانسته‌اند. آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن این موضوع آورده است: «عدم‌توجه به نصایح علما موجب کمرنگ‌شدن اعتماد قشر متدین به دستگاه‌های فرهنگی‌ شده و کمرنگ‌شدن عظمت امامزادگان، موجب توبیخ و بلکه عقاب الهی در قیامت خواهد شد و همه مسوولان باید خود را برای جوابگویی در روز حساب آماده کنند.»

اما با وجود این انتقادات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دفاع از فیلم پرداخت. او تاکید کرد که رستاخیز از نظر تاریخی مشکلی نداشته و منطبق با تاریخ صحیح عاشورا تدوین شده است. جنتی حتی از این سخن گفت که فیلم مورد تائید آیت الله سیستانی و نمایندگان ایشان قرار گرفته است موضوعی که خیلی سریع توسط موسسسه تماشا تهیه کننده فیلم تکذیب شد. 

با وجود این انتقادات و احتمال به وجود امدن موج تازه علیه فیلم "رستاخیز" سرنوشت این فیلم در ابهام قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست با این اعتراض ها و فشار ها رستاخیز امکان اکران عمومی را پیدا کند. 

علی
United Arab Emirates
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چه فرقی بین فیلم وتعذیه هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
معصومین در مذهب شیعه تعریف دارد وحضرت عباس با تمام احترامی که برایش به خاطر حمایتش از امام حسین قائل هستیم جزئ معصومین نیست ومطمئنا خیلی از کسانی که در رد فیلم فتوا ونظر میدهند اصلا فیلم راندیده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
ایفای نقش ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) بدون پوشاندن چهره یا با پوشاندن در تعزیه های سنتی سابقه تاریخی دارد و ما بارها دیده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اتفاقاً سخنان اين افراد معيار بسيار خوبي جهت شناختن درستي و نادرستي است
باتوجه به سخنان و عملكرد چند ساله اين آقايان بنده مطمئن شدم فيلم رستاخيز فيلم سالم و خوبي است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
میگن که : "مراجع تقلید درباره حرام بودن نشان دادن تصویر معصومان(ع) فتوا داده اند." مگه حضرت ابوالفضل و علی اکبر هم معصومن؟ ظاهراً تعداد معصومین داره از 14 تا فراتر میره.
انتشار یافته: ۱۷۵
دارا
United Arab Emirates
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
برن به همکارشون حمله کنند که اسلحه ور نداره راه بیفته تو خيابون
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
چه ربطی داره!؟!؟!
انگار اگه کسی بیاد و نظر نده میگن طرف لال بوده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بی منطق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
جواب متن بالا این نبود !!ماله کشی نکن!!
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
صحبت هاشونو خیلی قشنگ سانسور کردید...مشکل اساسی این عزیزان بحث عشق و عاشقی پسر جناب حر با دختری در سپاه امام حسین ع بود که شما اشاره ای بدان نکردید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
خب اصن بیربط.ولی حقیقت که داره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اگه اصلاحاتی ها این حرفا رو بزنند میشه انتقاد منصفانه. اگر مداحان حرف بزنند میشود حمله
فرارو حمله خوی حیواناته. مداحان را با این واژه تخریب نکن چوبش رو بد میخوری شک نکن. حتی اگه حق با تو باشه
ندار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
عیبی نداشت به نظر مراجع تقلید هم اهمیت داده میشد. زندگی اجتماعی با همکاری اجتماعی شکل میگیرد.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
در جواب اونهایی که این کار رو توهین به مقدسات می دونن:
توهین به مقدسات اینه که به هزینه ی ائمه و معصومین کارهایی بکنید که نسل جوان رو از دین و مذهب ببرید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
جالبه این مداح ها خودشون هر داستانی رو با سند و بدون سند برای گرم کردن مجلس امام حسین (ع) نقل می کنن اونوقت حالا از سند و مدرک این اثر صحبت می کنن! ضمناً مگه امام حسین فقط مال شماست که نعوذبالله وکیل وصی ایشان شده اید؟ امام حسین متعلق به همه مردم است و این فیلم هم اگر ایرادی دارد که واقعاً دارد، آنرا از طریق قانونی پیگیری کنید نه با هیاهو و جارو جنجال!
اواره
Japan
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
الحق که راست گفتی دوست عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
دقیقا بهترین جواب است چون هدفی جز فرافکنی وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
شما فقط برید تو نخ ادبیات این دو نفر ناشناس بالایی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقای هلالی شما دیگه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
يعني نشان دادن چهره ائمه و صداي آنهاموجب توبیخ و بلکه عقاب الهی در قیامت خواهد شد.
آقا برو خودتو مسخره كن.
فكر كردي دوره قاجاره از بيسوادي مردم سوء استفاده كنيد.
ناشناس
Germany
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
حضرت ابالفضل (ع) جزء معصومین نبوده هر چند که در خاندان عصمت و طهارت رشد یافته لیکن محدودیت و ممنوعیت نمایش چهره در فیلمها تنها شامل معصومین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
هدف آقا دارا و امثال او دفاع از امام حسین(ع) و یارانش است یا حساب کشی از مداحی که اسلحه کشیده؟؟؟ ما باید از امام حسین(ع) دفاع کنیم یا وارد بازی های چپ و راست بشویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ضمنا اگر یک نفر اسلحه بکشد به بقیه چه ربطی داره؟ اگر برادر شما اسحله بکشد آیا از شما بازخواست می کنند؟؟؟
وحید
United States of America
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مگه اینا کارشناس مذهبی هستن انقد راحت نظر میدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
البته که کارشناس هستند.
اما باید به این کارشناسان محترم گفت که بزرگواران، 14 تا معصوم داریم و حضرت عباس علیرغم شخصیت والایی که داشتند جزو معصومین شیعه نیستند.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
من فیلم رو دیدم،کاری به مداحان هم ندارم ولی قصه عاشورا رو کلا بر عکس ساخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مگه تو روز عاشورا بودي شهيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
عزیزم من هم فیلم رو دیدم ولی برعکس نبود احتمالا برعکس نشستی فیلم رو دیدی فداتشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
يعني جاي جبهه حق و باطل را عوض كرده
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خود آقای ارضی هم گفته اند طبق فتوای مراجع عظام نشان دادن چهره معصومین حرام است ولی حضرت عباس(ع) که یکی از معصومین نیست .
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مراجع در مورد نشون دادن پیامبران و جبرئیل فتوایی ندارن؟
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
وامصیبتا، دین با نشان دادن این تصاویر نابود شد. وامصیبتا
بی طرف
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مشکل از دینداریه که بخواد با چند تا تصویر بی دین بشه.
اسلام بذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست ...
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فرارو چرا نظرات منو هیچوقت نمیذاری؟
این اون آزادی رسانه ای هست؟؟؟؟؟
مشکل اساسی مداح ها و بقیه با جریان عشق و عاشقی بین بکیر و دختری در سپاه امام حسین هست...ماجرا شده رومئو و ژولیت...
شما هم که این قسمت رو سانسور کردید از صحبت مداحان
fariborz
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مگه امام حسین فقط متعلق به مداح هاست؟ چرا فکر می‌کنن اینا چون خوب مداحی می‌کنن باید خط مشی‌ هم تعیین کنن واسه سینما و مردم؟مگه ما مردم هیچوقت گفتیم منظور از هر شب بهت تک میزنم، اگه جواب ندی پیامک میزنم خطاب به امام حسین یعنی‌ چی‌؟شاید هم عالیجنابان مداح نگران......بیخیال بابا.دست از بازی با اعتقادات مردم بکشیم ایکاش همه ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
دمت گرم با این کامنتت
م.د
Germany
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اصلا چرا بايد 3تا مداح براي مملكت تصميم بگيرن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
کی گفته اینا خوب "مداحی" میکنن؟! اگه تونستید یه نفر که در هر زمینه ای اعم از عرفان، فلسفه، کلام، ادبیات، علوم طبیعی،علوم تجربی و...متخصص و صاحب نام باشه اینا رو به رسمیت بشناسه و تایید کنه که اینا در گسترش دین نقش دارن من اسممو عوض میکنم!
فاطمه
United States of America
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آیا این مداحان که روی آهنگهای هایده ومعین نوحه میخوانند واقعأ درد دین دارند آیا در تعزیه خوانی ما از مردان بجای حضرت زینب استفاده نمیکنیم یا صورت حضرت عباس وامام حسین را نشان نمی دهیم فیلم با تعزیه چه فرقی دارد من فکر میکنم اینها بهانه است .
ناشناس
Germany
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
من امروز همه جا این خبر رو خوندم ولی برام این سوال به وجود اومده ... تا اونجایی که من می دونم سحرگاه جمعه دعای روحبخش ندبه خوانده میشه چرا همه جا نوشته شده دعای کمیل ... در حالی که دعای کمیل مختص شبهای جمعه است..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
دعاهایی مثل کمیل و ندبه شب و روز خاصی ندارند. در برخی از دعا زمان هایی توصیه شده است اما این بدان معنا نیست که در زمان های دیگر نمی شوند دعا را خواند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فقط جهت اطلاع عرض ميكنم؛ مراسم مناجات خواني حاج منصور ارضي هرهفته شبهاي جمعه(ساعت يك نصف شب) در حرم عبدالعظيم برقرار است. صبح جمعه اشتباه سايتهاست.
هیچ طرفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بازهم تندروی و .................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
عزیز جان دعای ندبه صبح جمعه خوانده میشود نه صحرگاه . و قبل از طلوع آفتاب روز جمعه هم سحر گاه محسوب میشه
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
جناب محمود خان کریمی اظهار نظری نفرمودند؟؟؟؟؟؟
فاضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
فیلمی که تو انگلیس ساخته میشه و متخصص‌های اونا میان پای کارش واضحه که چی قراره از آب در بیاد
آقای جنتی هم ظاهراً ملتفت نیست و اصلاً کاری به کار این حرف‌ها نداره حالا از کی تاحالا تاریخ‌دان شده ما که خبر نداریم
حامد رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
متاسفم برات به خاطر این طرز فکرت.
معجزه هزاره سوم سینماست. امثال حاج منصور ارضی چقدر تونستن که اسلام رو به مردم دنیا نشون بدن؟؟؟ هان؟؟؟ اگه یه کار گردان ایرانی فیلمی رو بسازه که حقانیت تفکر شیعه رو به مردم دنیا ثابت کنه این ارزش داره. همین طرز فکرهای امثال شماست که باعث میشه اسلام اینقدر مهجور مونده.
محمد
United States of America
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
این چه استدلالی است؟ خب فیلم محمد رسول الله (ص) هم توسط کارگردان و هنرپیشه های معروف هالیوودی ساخته شده و همه ما بارها به تماشای آن نشسته ایم و تحت تأثیر قرار گرفته ایم و چه بسا تاریخ صدر اسلام را با آن آموخته ایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آغا فاضل !! فیلم محمد رسول الله ص رو دیدی؟؟؟؟؟
خیییییییییییییلی از عواملش مسیحی و انگلیسی هستن ولی بهترین و جامعترین و بزرگترین اثری ه که تا حالا ساخته شده و هنوزمم که هنوز ه وقتی آدم میبینه تازگی داره
چ ربطی داره فیلم کجا ساخته شده
م.ه
Germany
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اين فيلم در دوره احمدي نزاد توليدش شروع شده عزيز دل برادر.
کاوه جانباز جنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
زمانی که توی سریالهای مذهبی پیامبران الهی به تصویر کشیده میشدند شما کجا بودید.
تا زمانی که مراجع بزرگوار نظری نداده اند ، تند روی ممنوع !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
خب فعلا که مراجع هم نظر دادن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
کمرنگ‌شدن عظمت امامزادگان، موجب توبیخ و بلکه عقاب الهی در قیامت خواهد شد و همه مسوولان باید خود را برای جوابگویی در روز حساب آماده کنند ....
چی بگم ... من واقعا به نوبه خودم شرمندم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چطور شما به به چهره یوسف پیامبر گیر ندادید ولی حالا چی شده که به این مورد حساسیت پیدا کردید!!
هیدج
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
بعد از نظر دادن هم تندروی ممنوع!
کلا تندروی همیشه ممنوع!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چون یوسف پیامبر توسط برادر ارزشی حاج آقای سلحشور ساخته شده دوستان ارزشی دیگر به ایشان گیر نمی دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
راستی سمت سیاسی اقایان مداح چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
صاحبان تریبون، میکروفون دستشونه پس هر وقت هرچی دلشون بخواد میگن، به کسی هم جواب لازم نیست پس بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
هیچی سرجاش نیست ...
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خدا رو شكر كه اينهمه مداح متخصص در زمينه فرهنگي، اجتماعي سياسي و اقتصادي و نظامي و ماورالطبيعه و ... در كشور داريم كه بتونن در همه امور نظر كارشناسي بدهنددددددد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
واقعاً مملکتما سرزمین عجایب است!!!هرکس در هر کجا دلش خواست نظر میدهد و مداخله می کند!!!! چرا کسی نسیت به این آقایان مداح بگوید شما که این همه تحریف در واقعه عاشورا وارد کرده اید و سخن هیچ کس را قبول ندارید و تنها هنرتان و توانایی خود را در این می بینید که اشک از چشم مردم دربیاورید و آنها هرچقدر محکمتر به سر و سینه بزنند مداح معروفتر می شود!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
دوستان فرارویی به نظر من مدت ها است که شما از بکاربردن «حمله مداحان» غرض خاصی را پیگیری می نمایید که کارخوبی نیست.
برادران مداح خواسته یا ناخواسته دردهه های اخیر با چالش هایی از افراط وتفریط دست وپنجه نرم می کردند که این مطلب درست است اما به خاطر امام حسین (ع) بیاییم بدون کینه وغرض عیب ها را دراین صنف چاره اندیشی وتذکرنماییم.
یادتان می آید که مقام معظم رهبری اشکالاتی را به آنان گوشزد نموده است.
پس ماهم باید تذکر سالم وبی غرضانه به آنان بدهیم.
نه به اینصورت که به خاطر شخص ، جایگاه مقدسی را نشانه بگیریم.
ارضی وهلالی و... نماینده تمامی مداحان امام حسین (ع) نیستند.
درضمن من مداح نیستم مداحی خیلی ازمداحان را قبول ندارم اما خاک زیرپای مداح واقعی ائمه اطهار (ع) هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقایان مداح خودشان وقتی کارشان با افراط وتفریط همراه است پس نتیجه این می شود که دیگر حرفهای درستانها را نیز کسی جدی نمی گیرد .
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نظر منطقی و مودبانه ایست اما تعداد منفی ها انصاف مخاطبان رو زیر سوال میبره .
عباسعلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
احسنت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقاي هموطن ! ، همون جمله اول كه گفته فرارو غرض خاصي را دنبال ميكند غيرمنطقي است چون فرارو فقط خبر را منتشر كرده ، بنابراين شما چگونه اين نظر را منطقي ميدانيد ؟! . . . قبول دارم كه مودبانه است ولي منطقي نيست و منفي ها به همين دليل است .
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سلام ظاهرا مداحان تو همه چیز این مملکت تخصص دارن حکم ارتداد اقتصاد سیاست اسلحه و.............
محمد
United Arab Emirates
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
لابد فقط این آقایون مداح حق دارند درباره امام حسین (ع) حرف بزنند . تصورات و تخیلاتی که شما با توصیف کلامی از امام حسین و یارانش دست کمی از تصویر سینمایی نداره . آقایون بدانید که بزرگی امام حسین در انحصار تصورات شما نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
شناخت واقعه تاریخی عاشورا تنها با گریه کردن برمصائب عاشورا نیست و از راههای دیگری هم میتوان به این مهم دست یافت. مداحان نگران انحصار طلبی خودشان هستند!!! چون میدانند در صورت ورود و پرداختن علمی به این مسئله کم خواهند آورد و تحریفات آنها در این مسئله بر مردم آشکار خواهد شد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
کاش اسلحه شون رو ببرن بلکه اتفاقی بیفته از دست همشون راحت بشیم
مستر جن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
ببنید کار مملکت بکجا کشیده که منصور ارضی وهلالی وبنی فاطمه و...درهر موضوعی که بنوعی ارتباط با تضعیف دولت تدبیروامید دکتر روحانی اظهارنظر میکنند.مگر نمیگویید که علما فتوی داده اند که تصاویر معصومین علیهم السلام نشان داده نشوند شما با این اعتراض جهت دار لابد قصد دارید تعداد معصومین (ع) از 14تن بیشتر کنید؟ پناه برخدااز شر وسواسین خناس
علی اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
کاری به فیلم ندارم چون آن را ندیده ام . علما حق دارند نظر بدهند چه موافق چه مخالف . اما مصیبت این است که امروزه مداحان اسلام شناس شده اند و مضیبت بالاتر این ساده لوحان هرچه مداحان می گویند را احکام اسلام می دانند در صورتی که متخصص احکام اسلام فقها هستند نه مداحان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
یک حرف کاملاً منطقی. در هر حوزه ای باید کارشناسان خبره و مسلط بر موضوع نظر ارائه نمایند.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
هلالی؟؟؟ آقاجون یکی به خودت باید انتقادکنه که!!!! بگم؟؟؟
ناشناس
Finland
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
این اقایون مداحی که بسیاری از روضه های خودشون منبع و اعتبار تاریخی ندارد چگونه حالا داعیه دار روایت صحیح و مستند شده اند ؟
ضمنا آقا ابوالفضل و علی اکبر علیهم السلام معصوم نبوده اند که تصاویرشون مانع شرعی داشته باشه لذا از همه انتظار عقلانیت و درک صحیح از دین میره نه اینکه تعصب و خرافه رو مبنای حرفها قرار داد
آواره
Japan
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
رحمت خدا بر پدر و مادرت با جوابی که دادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
یعنی جناب جنتی از مراجع عظام تقلید حضرات عالیات در امور دینی و شرعی بیشتر می دانند و میفهمند...این آقا به چیزی که خود میگوید اعتقاد ندارد و صرفا جوگیر شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
من در تعجبم که این فیلم 8سال در حال ساخت بوده و کسی مثل ممیزان و همین علما و مراجع حرفی نزده که این طوری نشه. چرا مسئولیت خودشان را انجام ندادند ؟!
رضا
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
گمان نمیکنم حضرت ابوالفضل جزو چهارده معصوم باشه که نمایش تصویرش اشکال داشته باشه
به این میگن تندروی
یه کم یواشتر برادر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
از مداحان که صد البته بیشتر میدانند! در ضمن کسی مطالعه در خصوص اسلام داشته باشه حتما میدونه که حضرت ابالفضل معصوم نبودند و منعی برای نشان دادن چهره ایشان در فیلمی وجود ندارد.
لیلی
Finland
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
کاملا با نظر دارا موافقم
امیرحسین
United Arab Emirates
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
برای سایت فرارو برای اینجور تیتر زدن متأسفم عقده گشایی چی رو دارید میکنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فرارو صدای عده ی کثیری از شهروندان ایرانی است . خیلی بیشتر از تعداد مداحان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
ما هم برای شما متاسفیم !
مهدی
Turkiye
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
کم کم کار به جای می رسه که اگه طرف نماز بخونه بهش میگن تندرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
با سلام کارگردان فیلم آقای درویش که در ابسنا مصاحبه کرده ،گفته دو خط در تاریخ در مورد پسر حر وجود دارد مسلم است با این اوصاف فیلم که بر اساس محور پسر حر است بیشتر آن تخیلی است من هم با بعضی صحبت های سیاسی که مداحان می زنند مخالفم ولی در این مورد آیا درست است بیشتر روایت یک فیلم تاریخی تخیلی باسد؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
جالب اینه که این علما وقتی پولهای بیت المال به یغما میره و خیلی اتفاقات دیگه میفته راجع به عقاب الهی و توبیخ و حساب و کتاب حرفی نمیزنند ولی با نشان دادن یک تصویر از عقاب الهی میگن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
عبور از حریم اهل بیت به هر عنوان محکومه.دانسته یا ندانسته.
ناشناس
Germany
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فرارو ، تقریبا همیشه نظرهای منطقی را که باب میلتان نبود چاپ نمی کردید حالا هم بخش مثبت و منفی سایت ،برای کسانی که خارج از کشورند بسته شده و کار نمیکند ..راستی چرا ؟؟ ایران مال همۀ ماست . آیا اینست معنی اعتدال که شما طرفدارش هستید؟ بهر حال چون مارا دوست ندارید ، میرویم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
یعنی اینا بیشتر از مراجع تقلید میدونند
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
خیلی عجیبه ! چطور توی تعزیه ها قیافه امام و یارانش رو همه میبینند ولی توی فیلم این امکان وجود نداره ؟
تازه نشون دادن قیافه معصومین حرامه اما حضرت ابوالفضل و حضرت زینب که معصوم نبودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
شما دليل بيار كه حر درشام وكوفه نبوده
haji
Canada
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
تماشا نکنند بروند مداحی کنند به اینها چه ربطی دارد
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چرا زمانی که امام رضا (ع) رو تو سریال پخش شده از صدا و سیما صدا گذاری کردند فریادتان بلند نشد؟ اما الان بهانه می کنید که چرا صدای حضرت زینب (س) را صدا گذاری کردید؟!!!!
ناشناس
United States of America
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مبدا تاریخی و تعامل و تعالی بشر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چطور وقتی تصویر حضرت مریم یا حضرت عیسی و موسی نمایش داده میشه هیچ کس اعتراض نمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا این تندورها کی میخوان ساکت بشن و دست از سر این سرزمین و مردمش بردارن ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
به جناب هلالی سلام ویژه عرض بفرمایید!
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
پس چرا سلحشورمجازاست حضرت يوسف پيامبرخدارابه تصوير بكشدآن هم بازليخاي عاشق؟!چرا مداحان مجازندباريتم آهنگ پاپ ترانه هاي آنسوي آبهانوحه سرايي كنند؟!چندسئوال ديگر:چرا روحانيون مانندمداحان نوحه سرايي نمي كنند؟زنجيروسنج نمي زنند؟علم كشي نمي كنند؟اين هااگرخوب است چرا انجام نمي دهندواگرخوب نيست چرااعتراض نمي كنند؟
پسر شجاع
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فیلم را ندیدم اما متاسفم حداقل برای اینکه حرمت حضرت عباس رو حفظ نکردن !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فرارو برایت متاسفم........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مداحان برای بازار گرمی و اینکه مردم رو به هر بهانه ای به خودشون جلب کنن اظهار نظر فرمودند ...
تقدس گرایی شما باعث شده خیلی ها از دین گریزان شوند ...
این شده که روز عاشورا ، تاسوعا دختر و پسرها چه کارها که نمی کنند ...
نمایش فیلم باعث خواهد شد مردم درک بهتری از عاشورا داشته باشند ، چون خیلی ها به خاطر همین تفکر شما و تبلیغات دیگران به هیئت ها نمیان ...
کجای دین گفته شده نمایش چهره غیر معصوم و حتی معصومین گناه است و خلاف شریعت ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
تا حالا يكي نگفته حضرت عباس كه از معصومين نيست.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1- حضرت ابوالفضل، حضرت زینب و حضرت علی اکبر از معصومین نیستند از اولاد خاندان عترت هستند و از پاکان همه دورانها.
2- چگونه است که در تعزیه چهره دار بودن حتی امام حسین (ع) اشکالی ندارد اما در فیلم این موضوع اشکال دارد؟
فکر نمی کنید دارید خودنمایی می کنید و احساسات مذهبی خوب مردم دارید استفاده نابجا می کنید برای آشفته کردن فضا؟ و حمله به مسئولین؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آخه هر چه مردم در اندیشه سیره نبوی آشنا شوند نان حضرات تنور گرم کن عزاداری و نوحه سرای کم رنگ تر می شود. کی امامان فرموده که بر سر سینه ویا قمه زنی و یا برسر وسینه خود زدن که همه اینها یک لحظه تفکر در باب ائمه قلمداد نمی گردد.؟؟؟؟؟؟/
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
به نظر من هم تا زمانی که از نظر داستان،‌تکنیک و ... به سطح هالیوود نرسیدیم نباید فیلمی که "بصورت مستقیم" مربوط به کربلا باشه بسازیم چون سوژه به این عظمت هدر میره. ولی اینکه یک سری مداح که برای گریاندن مخاطب یا پرشور شدن سینه زنی‌شون به هر وسیله‌ای متوسل میشن بیان به فیلم اعتراض و تجمع کنند دیگه خیلی زور داره!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقای هلالی شما برای حفظ آبروی اسلام اصلاحات را از خودتان آغاز کنید
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
میدونی عزیزان اینا وقتی کم میارن از ائمه اطهار سلام الله علیه که جانم فداشون خرج میکنن
اینا مسلموناییه ستن که قران سر نیزه میکنن تا مردم گول بزنند اینا فکر میکنن فقط خودشون میفهمن اینا از عشق مردم به ائمه سو استفاده میکنن ما سالهاست ایام فاطمیه مراسم داریم ویک حاج اقایی تشریف میارند روضه و مصیبت می خونند واز قرتی بازی ها هم ازقبیل اکو و...نداریم وهمه هم فیض میبرن
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اگر نشان دادن تصویر معصومین ممنوع و خلاف شرع است چرا در فیلمهای مربوط به تاریخ انبیا از جمله فیلم عیسی بن مریم و یوسف پیامبر چهره های آنها به نمایش درآمد مگر پیامبران معصوم نیستند . به نظ میرسد واکنشها و اعتراضات بیشتر بر پایه جناحی و سیاسی است متاسفانه!
آواره
Japan
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
زمانی که یوسف پیامبر نشان داده شد دیگه کم حرف اضافه بزنید بس کنید این تعصبات خشک را مردم را بیچاره کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
تخريب توسط اين آقايان مداح در قول و عمل به مراتب بيشتر از اين فيلم هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اکثر علما فرمودند چهره معصوم نمایش نشود . آیا 14 معصوم ( بغیر از پیغمبران) بیشتر داریم ؟ دیگران که معصوم نیستند هرجند که بر حق بوده و قابل اطاعت و احترامند.
همسایه مداح عزیز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
سلام باید فیلم خوبی باشه که این همه توجه شده توسط مداحان عزیز . لازم به ذکر مداحان عزیز فکر خودشان زیاد درگیر نظرات به فیلم نکنندو از مداحی خویش غافل نشند ...
مهر
Iraq
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مشکل مملکت ما اینه که هر کسی توی هر لباسی و سمتی به هر چیزی که در حیطه تخصصش نیست اظهار نظر می کنه
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
کاسه های داغ تر از اششششششششششششششششششش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
بابا حالا نظر دادن دیگه اسلحه که نکشیدن رو کارگردان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اشتباه مثبت زدم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اشتباه مثبت نزدي ! . . . چون خود نظر هم به كنايه است !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نظر علما برای مردم مهم است چون خبره ی این کارند به نظر من نظر علما اصل است و مداحان اهل فن و اهل نظر نیستند. وای به روزی که مستحبات جای واجبات بنشیند.
سعید
Kazakhstan
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
شهید مطهری گفته امام حسین بیشتر از حادثه عاشورا الان از تحریفهایی که تو مجالس مداحی این آقایون میشه خون دل میخوره من این فیلم رو ندیدم و نمیتونم در موردش قضاوت کنم ولی این رو میدونم که 99.9 درصد از این مداحان هم صلاحیت نظر دادن در این زمینه رو ندارن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
باسلام نگرانی ندارد فروشش بالا میرود
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
برای من حرف مداحان در هیچ زمینه ای ملاک نیست. اما نظر مراجع و علمای بزرگ مهم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چرا مداحان در مورد اختلاصها نظر نمی دن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقای هلالی این فیلم کمتر از فیلم های مستهجن!!! با مقدسات تعرض دارد اینهمه فیلم از مسیح ساختن هرروز هم محبوب تر شده
شهرام حسین ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
صدای روح بخش این عزیزان آنچنان ملکوتی و خاطره انگیز است که تا سالهای سال با خاطرات آن میشه زندگی کرد ولی بمحض زیارت حضوری بعضی از این عزیزان تمام قداست و اثار روح بخش این اشعار و مدیحه سرایی از بین میرود شاید نظر همین دوستان هم بر این این اساس شکل گرفته؟؟؟؟؟ یا علیییی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
وقتی امام حسین اینهمه در جامعه ارج و قرب دارد چه نیازی است که درویش بیاید دوباره با اصرار بر اینکه امام حسین مرد بزرگی است فیلم بسازد چیزی که خود در بالاترین سطح است چه نیازی به تبلیغ دارد بماند که بار تبلیغی ایش هم زیاد خوب و عالی نبود
اینهمه سوژه می رفت زوم می کرد روی یکی از یاران گمنام امام حسین و عاشورا را بک گراند کار قرار می داد چیزی شبیه روز واقعه
خدا عقل بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اشتباه مثبت زدم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
امام حسن در جامعه ارج و قرب دارد ولي داستان عاشورا را واقعا چه درصدي از مردم ميدانند ؟ . . . فيلم براي افزايش ارج و قرب ساخته نميشود بلكه صرفا داستان يا واقعه اي را شرح ميدهد . . .
ناشناس
Germany
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اینجا ایران است یعنی هر فیلمی بسازی پشت بندش کلی داستان و راستان داری
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چرا فقط ميگيد حمله مداحان؟؟
يه سرچ ساده تو اينترنت بكنيد انتقاد شديدالحن مراجع برزگوار درباره رستاخيز و پيدا ميكنيد. نظرات آيت الله وحيد خراساني و علوي گرگاني الان در سايت خودشون موجوده
------------
در ضمن هركي اين فيلم و ديده قطعا همصدا با علم و مراجع بزرگوار به اين فيلم اعتراض ميكنه. منكه وقتي فيلم و ديدم تا صبح انقدر اعصابم خورد بود كه خوابم نبرد. خودم كارگردان فيلم و پيدا كنم تا جايي كه بتونم ميزنمش!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
پس چجور ميگي : " من عصباني نيستم " !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
شما یکخورده به اعصاب خودتان مسلط باشید همه کار ها درست می شند. بزرگترین درس قیام عاشورا و امام حسین درس آزادی و آزادگی بود که خود ایشان و اهل بیتش به بهترین وجه ممکن عامل به آن شدند و با آن وضعیت رقت بار به شهادت رسیده و اسیر و آواره شدند!!! آیا ما که خود را پیرو آن حضرات میدانیم چقدر در گفتار و کردار خود را به ایشان نزدیک کرده ایم!!!!
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
پرفروش ترین فیلم سال 93 معلوم شد.!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
قربانتان گردم مسئله چیز دیگری است والا کدام فقیه مجتهد میتواند بگوید که مقام انبیائ الهی از مقام اولیائ الهی حتی اگر ممکن العصمه هم بدانیم بیشتر است درجائیکه تصویر وصوت انبیائ چون مسیح (ع)ویوسف (ع) ,وحضرت مریم و....اشکالی ندارد چرا صوت وصدای حضرت عباس که جانم فدایش باد مشکل است سالها پیش شنیدم که امام مجلسی را که در ان یکی از شهدای غیر معصوم کربلا با حضرت داود مقایسه شده بود به عنوان مجلس معصیت ترک کرده بودند درمسئله مطروحه جان کلام انحصار گرائی ایست یعنی عاشورا ملک اقایانی است که از ان ارتزاق می فرمایند ویا مقاصد سیاسی خود را بر اورد میکنند مسئله دیگر اگر به خبر دقت کنید مسئله دخالت در حوزه نفوذ است نجف میگوید اشکال ندارد در قم صدا بلند میشود وا اسلاما
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فراروییهای عزیز بهتره دیگه تو بعضی از مسایل پارو از گیلیم درازتر نکرد!نمیشه هرکسی هرچی گفت سریع علیهش جبهه بگیرید صرف اینکه طرف به قول شما افراطیه!هم شما مسلمونید هم اونا مسلمونن!این دیگه ربطی به سیاست نداره که بابا مرجع تقلید داره این حرف و میزنه دو سه تا مداح دارن این حرف رو میزنن دیگه نمیشه که تو هر حوزه ای دخالت کرد و هرچی دلمون خواست بگیم، چرا چون طرف ما حزب اللهیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نه اینکه چیزی نگیم!!! با سند و مدرک حرف زدن درست است! نمی شود دور هرچیز یک خط قرمز کشید و بجای جواب دادن بر شبهات به افراد گفت که به این خط نزدیک نشوید!!! و بطور عامیانه به این سیم دست نزنید که می گیردتان!!!!
نکته بین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
حق با مداحان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
شما از کدام حقی حرف میزنید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
بنظرم که ایشون چهره شون خیلی مناسب این نقش بود . درسته زیبایی حضرت ابوالفضل مثال زدنی بوده ولی قطعا زیبایی عمل و اخلاقشون بیشتر قابل توجه هست و باید عنوان میشد . معصوم هم نبود که بگیم نباید چهره ش رو به تصویر کشید .
اونی که اصلا به چهره ش نمیخورد حضرت یوسف بود که معلوم نیست چطوری اومد بالا !
ناشناس
Germany
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
این مداحان چرا به همه چیز کار دارن خودشون برای اینکه مجالسشون بگیره چه دروغها به ائمه نسبت می دهند که گناه کبیره است
احمد از بروجرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
سلام بر محبين اهل بيت عصمت و طهارت سلام بر مدافعيين اهل بيت عصمت و طهارت مرگ بر كساني كه به هر نحوي به مقدسات از جمله واقعه عاشورا توهين مي كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
امیدوارم خداوند اسلام رو از دست برخی مداحان نجاب بده آمین
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اصلا" معلوم نیست مسئول کیه طرف نمیدونه چطور فیلمی بسازه که شخصیتهاش باید زبونشون/شهرشون
شغلشون معلوم نباشه چون اگر بخوان میرن تحصن میکنندو نمیدونم این وسط ما چه نیازی به وزارت ارشاد داریم.
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
به امید روزی که هر کسی در شان خودش حرف بزنه.
این آقایون رو اصلا قبول ندارم که حرف هاشون برام مهم باشه. اما اخبار فیلم رستاخیز رو پی گیری می کنم. دیدن این فیلم رو به دوستان توصیه می کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقایان مداحان ناراحت شدن چون می خوان امام حسین در انحصار خودشون باقی بمونه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آفرین آفرین آفرین
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
سلام.سوال من بدون هیچ گونه توهینی به افراد اینست که :
مگر در فیلم امام رضا ع و امام علی ع کسانی بجای ایشان صحبت نمی کردند ؟این سریال ها از رسانه ملی ساخت و پخش شد.مشکلی داشت؟!اگر امام رضا ع در فیلم صحبت می کند و مشکلی از نظر علما ندارد پس حضرت زینب س و حضرت عباس س هم ایضا مشکلی نخواهند داشت.آقای هلالی پاسخ دهند لطفا.
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فقط رضا هلالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
از اول اتقلاب رسم بوده که در هر ارگانی یک روحانی به عناوین مختلف حضور داشته باشد و بر کار ان سازمان از دور نظارت نماید. با این شرایط انتظار می رود به زودی در هر سازمان و ارگانی یک مداح به عنوان کارشناس امور مذهبی انجام وظیفه نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اشتباها" منفی زدم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
همون بهتر که الگوهای جوانان ما راکی و آرنولدو رمنبو .....اینجور شخصیتها باشه.به ما نیومده به قهرمانان خودمون بنازیم
حسین تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اگر ما در زمان امام حسین (ع) زندگی میکردیم امام با حاله ایی از نور وارد میشد یا با چهره پوشانده

آنها مانند انسان های عادی بودند غذا میخوردند تجارت میکردند
و سایر موارد این چهره پوشاندن هابرای چیست
عماد
United States of America
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1- حضرت عباس و حضرت علی اکبر معصوم نبودند.
2- مقام پیامبر خدا بالاتر است یا مقام امام؟
پاسخ واضح است
3- در حالی که چهره ی حضرت یوسف، حضرت یعقوب، حضرت ایوب، حضرت عیسی و...- که سلام خدا بر جمیع آنها باد- بارها و بارها از تلویزیون پخش شده، چه منعی در نمایش چهره ی مثالی حضرت عباس است؟
4- در هر کوی و برزنی در ایام محرم، مراسم تعزیه پخش می شود که این مراسم بارها و بارها از تلویزیون هو پخش شده، این عزیزان آن موقع نظری نداشتند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
با ساخت اين گونه فيلمها دكان مداحان بسته ميشود و يك بار هم كه شده مردم واقعه عاشورا را تا خدودي بچشم مي بينن .ديدن تصوير ان بزرگان چه اشكالي دارد
سارا
Germany
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
هر چقدر شمایی واقعی و انسانی را از ائمه دور نگاه داریم ، همان میزان انها را از زندگی واقعی جوانان دور کرده ایم. جوان امروز با هاله نور و تعصب میانه ای ندارد. او اهل منطق است و می خواهد سخنرانی حضرت زینب را با صدای انسانی یک زن بشنود تا باورش کند. آقایان مداحان هم فقط مداح هستند نه کارشناسان علم و اخلاق و روانشناسی جامعه. آنها هم به شرطی که مؤدب و منطقی
باشند و آن صحبتها که در نقد مشایی و احمدی نژاد کردند را نداشته باشند و اسلحه کشی نکنند و روی منبر آن حرکات شنیع مثل کشیدن مو و پاره کردن یقه را انجام ندهند.
بی طرف
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
این طور که به نظر میاد آقایون مداح شدیدا واقعه عاشورا را در انحصار خود درآوردن.
چرا منتقد امام علی یوسف پیامبر مریم مقدس ولایت عشق بشارت منجی ... نشدن !!!!!!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
سلام ، من به موافق مخالف کاری ندارم به درست و غلط بودن فیلم آقای درویش هم همینطور فقط یک سوال خیلی خیلی ساده دارم ، آیا ابن آیات و مراجع و یا حتی خود این مداحان حداقل یک بار این فیلم رو دیدن یا نه ، اگر کسی می دونه محبت کنه و جواب مستند بده .
شیعه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
حضرت علی : نگاه نکنید چه کسی دارد می گوید،ببینید چه می گوید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
يك شهرو چهل كلانتر ! همه كاره هيچ كاره !
اينه احوالات امروز ما
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فقط مداحان حق دارند واقعه كربلا را هر جورى كه دوست دارند براى مردم روايت كنند!!!؟؟؟؟
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
یه سوال: تجمع آزاد شد مگه؟؟؟ اونم تجمع اعتراضی؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فقط حاج رضا هلالی
شاهين
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نميدانم كجاي دين و تاريخ قمه زدن ، علم كشي ، لخت شدن و گل مالي و ... وجود داشته كه در مراسم اين آقايان بر آن تاكيد ميشود...
كجاي تاريخ معصومين با نعره كشيدن و حرفهاي ركيك حتي به دشمن خود را تائيد كرده اند كه آقايان آنرا تبليغ و گسترش ميدهند ...
كجاي تاريخ تصاوير فشن براي امامان و معصومين ديده شده كه آقايان آنها را تبليغ ميكنند و اصرار بر درستي آنها دارند...
كجاي تاريخ نمايش عاشورا به شكل كودكستاني تعزيه ، با آن گريمها و سناريوي ابتدائي اثر گذار بوده ولي ساخت آن توسط كارگردانها و هنرپيشه ها و موسسات حرفه اي اثر گذار نيستند...
چه كسي بايد قضاوت كند...
هر كدام مخاطب خود را دارد ، و سطح فكري و تحصيلات و باورهاي هر شخصي تعيين ميكند كه پاي كدام تريبون بنشيند...
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اين مداحان خود را صاحب واقعه كربلا و شهادت امام حسين عليه السلام ميدانند و به عبارتي واقعه كربلا را مصادره كرده اند حالا بماند كه بارها توسط مقام معظم رهبري نسبت به گفتار و رفتارشان نقد شده اند به نظرم اين جماعت اصلا صلاحيت اعتراض درباره اين فيلم را ندارند اگر ايرادي به فيلم وجود دارد بگذاريد كارشناسان و علما از طريق درستش وارد شوند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
خداوندا مرا از آنان قرار ده که پول دنیا میگیرند وبرای دین کار میکنند نه از آنها که پول دین می گیرند وبرای دنیا کار می کنند. . مرحوم دکتر شریعتی
فد اسلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نشان دادن چهره ائمه چه اشکالی دارد مگه در زمان خودشان چهره ی خود را می پوشاندند و از طرفی روایت داریم ائمه معصومین و اولادشان زیبا روی بودند . اگه نشان دادن چهره زیبای ائمه حرام است پس چرا به عکس های نقاشی شده و شمشیر به دست در بازار فراوانه و از ائمه به عنوان افراد خشونت طلب و جنگجو نشان میدهند این افراد مداح عکس العملی نشان نمی دهند. پس طبق آیه ی شریفه: خطاب به مداحان: لم تقولون مالاتفعلون؟
لالب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
وقتی نقش پیامران خدا حضرت یوسف ویعقوب ومریم ع توسط بازیگرها اجرا می گردد واین مداحان اعتراض نمی کنند نتیجه این می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
مداح گرامی، شما مداحیت کن و پولت را بگیر. بحث علمی، مذهبی و تاریخی به شما چه ربطی دارد؟
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقا چرا اینقد ساده این اینها همه دستشون تو یه کاسه هستش با این همه بلوا و سروصدا میخوان فیلمشون رو بفروشند به قول دوستمون که گفت فیلم پر فروش 93 معلوم شد.
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نشان دادن چهره امام ها چرا باید بی احترامی باشه ؟ مگه اونا بشر نبودند ؟ اونا همه کار کردند تا به مردم نزدیک باشن والگویتعالی یک بشر عادی به مقام قرب الهی بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
دوستان بیشترشون میگند تصویر سازی از معصومین حرامه.پس چطور در همین صدا و سیما درباره پیامبران الهی مانند حضرت ابراهیم،نوح و دیگر پیامبران کارتون درست میکنند.آیا این حرام نیست؟آیا اینها معصوم نیستند؟
نشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نشون ندن که شماها این بنده های خدا رو هرطور دلتون میخواد به تصویر بکشید ؟
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
در سریال امام رضا، هم صدای ایشون بازسازی شده بود، چرا اون موقع صدا از کسی بلند نشد؟
هامون
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اگر كسي مداحي را براي خودش شغل قرار دهد و يا از راه مداحي كسب مال كند و گذران زندگي اش از راه مداحي باشد در واقع دارد حرام خواري مي كند و از راه راست خارج شده است و دادرد سر مردم كلاه مي گذارد
bato-adv
bato-adv
bato-adv