bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۰۸۶۹

توصیه‌های شهاب مرادی به دختران مجرد سن بالا

حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به مشکلات دختران برای ازدواج در سن بالا، هشت راهکار را برای حل این مشکل ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به مشکلات دختران برای ازدواج در سن بالا، هشت راهکار را برای حل این مشکل ارائه کرد.

به گزارش مهر، چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است.  

این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختري ۳۷ ساله و مجرد، داراي بالاترين مدرک تحصيلي از بهترين دانشگاه کشور، دارای يک شغل خيلي خوب دارم و استقلال مالي در زندگي هستم. با پدرو مادر پيرم زندگي ميکنم و از نظر خانوادگي زندگي سطح متوسط رو به پاييني داريم. خانواده اي مذهبي و مقيد دارم هيچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طريقي عمل نکردم که جلوه گري باشد...

از زمان دبيرستان خواستگاراني داشتم ولي به دلايل زير هنوز ازدواج نکردم:

*اوايل مي گفتم مي خوام برم دانشگاه و رد مي کردم.

*کمي بعد تر به دلايل بچه گانه آنها را رد مي کردم .

*چند سال بعد جدي تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خيلي از آنها از نظر معيارهاي اصلي و مهم با من همخوان نبودند.

* مواردي هم بودند که خودشان ديگر پيگيري نمي کردند.

*کمي که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد.

الان خيلي احساس تنهايي مي کنم و واقعا نياز عاطفي دارم که ازدواج کنم اما نمي توانم از معيارهايم پايين بيايم که مهمترين آنها ايمان، شخصيت، اخلاق، تطابق فرهنگي، تناسب سني و تا حدودي تحصيلي، مجرد بودن و خانواده خوب داشتن است.

شما راهنمايي کنيد چه کنم. من که به عنوان يک خانم نمي توانم پا پيش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتي غرورم اجازه نمي دهد با کسي از اطرافيان مطرح کنم و مثلا بگويم مورد مناسب مي شناسند يا خير، عزت نفسم چه مي شود؟ پس چه کنم؟ 

همسريابي اينترنتي را هم با توجه به پيامدهاي احتمالي کار درست و معقولانه اي نمي دانم اگر چه از سر استيصال چند بار اين فکر به ذهنم رسيده... نظر شما چيه؟ در هر حال بگوييد چه کنم؟

8 توصیه مرادی برای حل مشکل
شهاب مرادی نیز پس از بررسی مشکلات این دختر جوان و به دلیل اینکه افراد زیادی با مشکل او رو به رو هستند هشت راهکار را برای حل این مشکل پیشنهاد کرد. وی در بخشی از این توصیه‌ها با پیشنهاد چند دیالوگ، توصیه کاربردی خود را با سبکی ابتکاری تکمیل کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

1ــ نگرانی شما در مورد تاخیر در ازدواج خردمندانه و منطقی است.

2- بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگی نیست! اجازه ندهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی شما را مختل کند. بین یک دختر خانم مجرد با مشکلات روحی و خُلقی و یک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنید و مراقب سلامت روح و جسم تان باشید. کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند. اگر احساس ناخوشایند و یا افکار آزاردهندی دارید و ناامیدی یا حس افسردگی که در پیام قبلی بیشتر به آن اشاره کردید مانع انجام عملکردهای شماست و آرامش شما را مختل می کند حتما به مشاوری متدین مراجعه کنید.

3 - شاید یکی از علل عدم حضور خواستگار با توجه به شرایطی که شما دارید سطح بالای تحصیلات و موقعیت اجتماعی خوب شما است و نگرانی آنها از بابت بالا بودن سطح توقعات شما که دور از ذهن نیست و حتی برخی از خواستگارهای بالقوه در چنین شرایطی در قبال دختر خانمی با شرایط تحصیلی و اجتماعی شما -شاید- احساس حقارت می کنند.

4 - لازم است با توجه به سن و شرایطِ امروزتان، دوباره تمامی معیارها و ملاک ها و سلیقه های خود را بازبینی کنید و با حفظ مبانی ملاک ها و معیارها و حتی برخی سلیقه ها را تعدیل و به روز کنید.مثلا بر اساس معیارهای ۲۰ سال پیش شما خواستگار امروزتان با تفاوت سنی ۴-۳ سال، باید ۴۱-۴۰ ساله باشد و حتما مجرد. اما اولا این معیار امروز برای یک دوشیزه ۳۷ ساله، واقع بینانه نیست! ثانیا احتمال مشکلات شخصیتی برای پسر ۴۰ ساله مجرد به مراتب بیشتر از یک مرد ۴۰ ساله ایست که تجربه طلاق دارد.

5 - نسخه ی به روز شده معیارها و ملاک هایتان را در خلال صحبت هایتان راحت با دوستان و نزدیکان و اطرافیان در میان بگذارید،نقش آنها را به عنوان معرف نادیده نگیرید. روشن است که منظورم درد دل با بدخواهان و دشمنان نیست!

۶- به صورت غيرمستقيم درصحبت هایتان عدم مخالفت تان را براي ازدواج ابرازکنید. مثلا در مورد خواستگاری که -مثل دشمن فرضی- به علت بی نماز بودن او را رد کردید صحبت کنید و با دیالوگی مانند این شماره ۵ را هم اجرایی کنید: «یکی دو جلسه صحبت کردم مرد محترمی بود و من مشکلی با شرایط سن و سالش نداشتم تقریبا از من ۱۳ سال بزرگتر بود اما خب متاسفانه نمازخون نبود و اظهار بی اعتقادی کرد. من هم ردش کردم» یا «خواستگار محترمی بود با اینکه تجربه یک عقد و طلاق داشت اما با این موضوع مشکل چندانی نداشتم ولی اصل موضوع این بود که در مورد شُربِ خَمر اظهارات مناسبی نداشت و گفت نمی تونه قول بده که هیچ وقت مشروب نخوره! خب شرب خمر هم می دونی یه خطِ قرمزِ جدی است. من هم ردش کردم» دو سه تا از این اظهارات را می توانید بیان کنید و اگر مصداق ندارد به نحوی بیان کنید که اصلا دروغ و کذب نباشد این طوری: « من که با ازدواج مشکلی ندارم اما از شما می پرسم به نظرت اگر دختری توی شرایط من خواستگاری داشته باشه که خدای ناکرده مشروب خور باشه و حاضر هم نیست توبه کنه اون دختر باید قبول کنه؟ ــ اگر طرف صحبت شما با پُر روی گفت: بله قبول کنه و دلیل و توجیه اورد، شما هم محکم بگید: نه رسول خدا صریحا نهی کرده از چنین ازدواجی» و ...

۷- مراجعه به مشاور برای پاسخ نهایی مثبت یا منفی به خواستگار را برای خودت لازم و ضروری بدان. دقت بفرمایید حتی پاسخ منفی. و خیلی به صرفه است مشاورتان ثابت باشد. مومن و از لحاظ تاهل و خانوادگی موفق و شاداب.

8- از دعا و توسل غافل نیستید خوب است. از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد. برای امر ازدواج توسل و نذر به امام هادی علیه السلام مجرب است. نذر ایشان کنید.
bato-adv
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
به این خواهرم عرض سلام دارم بنظر م نیت هارا طوری پرورش بدید که تبدیل به آروزی های بلند ودست نیافتی نشود برای سرنوشت خود زمان تعین نکنیم بلکه از زمان خود استفاده کنیم به خدا توکل کن
شایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
من 27 سالمه، مجرد، تخصص می خونم و آینده می تونم درآمد خوبی داشته باشم.....ولی ...چون از یه جای دورافتاده اومدم و از یک فرهنگ قومیتی بزرگ شدم شانسم برای ازدواج در این 9 سال دانشجوی در حده صفر بوده و خواهد بود.!!
به نظر من مهمترین مورد در ازدواج داشتن فرهنگ مشترکه.
بهار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
با این حرفها بجایی نمیرسیم بنظر من آقای مرادی یه مرکزی را راه اندازی کنند که دخترها وپسرها با مراجعه به آنجا بتوانند از طریق مشاوران همسران هم کفشان را انتخاب کنند به امید آنروز
وفا
UNITED STATES
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اگرهمسرچینی هم وارد میکردن مشکلات همه مجرداحل میشد ...
دختر 24ساله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اولا که تشکر میکنم از آقای مرادی به خاطر اینکه بالاخره یکی به این مشکل دخترها توجه کرد.
دوما من بارها گفتم مشکل ما فقط تنبلی تنبلی تنبلی پسرهایی که نمیخوان درس بخونن نمیخوان کار کنن فقط میخوان یه دختر خوب و کم توقع جلوشدن زانو بزنه و پول از آسمون رو سرشون بباره
آقایون تنبلی میکنن و درس نمیخونن بعد از خانمها هم میخوان که مثل خودشون باشن تا یه وقت کم نیارن
فرارو خواهشا منتشر کن.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۶۵
یه ایرونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
احسنت!! راه حل ها و توصیه ها واقعا حرف نداشت!! اما هیچکدام از این 8 توصیه برای سرکار خانم مذکور دیگه "شوهر" و یا به عبارت مدنی تر "همسر" نمیشود جناب مرادی؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بره کنج خونه گریه کنه بهتره ؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ایرونی درست نیست، ایرانی درست است، دوست عزیز
شيوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جناب يه ايروني منظور شما دقيقا چيست؟! ما كه هرچه فكر مرديم متوجه نشديم شما داريد به آقاي حسيني طعنه ميزند يا به آن دختر خانم ؟!
ولي بد نيست بدونيد كه در دهه شصت تو اين مملكت جنگي در گرفته و عده اي پسر شهيد شهيد شدند كه اغلب متولدين اواخر دهه چهل بودند و معادل تعداد اونها دخترهايي كه متولد اوايل دهه پنجاه بودند عليرغم نجابت و شايستگي دچار مشكل همسريابي شدند.

بنابراين دفعه بعد كه خواستي دهنتو باز كني اول حرفتو مز مزه كن بعد افاضات كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مگه این بنده خدا ضامن ازدواج خلق خداست؟؟؟!!!
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
شیوا خانم به نکته خوبی اشاره کردند دختران دهه پنجاه زیادی مجرد هستند . من هم 37 ساله هستم با تحصیلات و شاغل هیچ وقت هم توقع زیاد نداشتم اما مورد هم نداشتم اما خواهرم که برای دهه 60 است کلی خواستگار دارد بخاطر اینکه موردهایی که به سنش بخورند زیادند.
دریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
با نظر خانم شیوا موافقم و روی نکته مغفول مانده ای برای این مورد دست گذاشتند. بله یکی از معضلات پیش آمده برای ازدواج دختران حدود 40 ساله مسئله جنگ است، اگر چه ربع قرن از آن می گذرد اما همچنان گوناگونی اثرات مخرب آن باقی مانده است. وقتی حدود 200 هزار شهید داریم، باید به این نکته نیز توجه کنیم که 200 هزار دختر نیز فرصت ازدواج و زندگی را از دست دادند.
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بله مشکل پیدا شد جنگ بود من حسابم ضعیفه یا شما خیلی باهوشین دختر 37 ساله زمان جنگ چند سالش بوده ادم هایی که توجنگ بودن چند سالشون بوده یا شایدم یه دلیل ساده داره معیارهایی برای تشکیل خانواده در حال حاضر وجود داره که با جامعه و شرایط هماهنگ نیست و این واقعیتی است که درک انسانی واجتماعی ما ایرانی ها در این دوره ها پایین قراردارد . چرا !! زمانی که باید به اموزش برای با هم بودن به هم احترام گذاشتن پرهیز از فرد گرایی می دادن به همه ماها هی گفتن فیزیک بخون ریاضی بخون که چی بشه امار طلاق چقدره خیلی چیز ها باید بگم ولی مجالی برای نوشتن نیست!! دیگه حسش نیست ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من که از حساب کتاب شما دخترا سر در نمیارم با 37 سال سن ایشون باید الان متولد 1355 باشن جنگ هم که 1366-67 تموم شد با این حساب پسرای همسن ایشون10-15 ساله شهید شدن ؟
امین خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ولی من و اکثر پسر ها مشکل مالی داریم
سن که ملاک نیست.
اگر خونه شغل ثابت و درآمد مکفی دارید من که بیست سال را هنوز پر نکرده ام صد در صد آمادگی دارم نصف دین خود را کامل کنم
gh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
بهترین کار واردات شوهر از چین ویا کشورهای اطراف است
البته باید برای پسرها هم موارد مشابه را وارد کنند جهت ازدواج موقت چون با توقعات عجیب غریب این دوره زمانه توان ازدواج برای پسر هاهم ازبین رفته با تشکر
gh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دختر ناز پسر نیاز !!!
حرف روشن فکر های جدید برای مجرد نگهداشتن دختران این دور زمونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
نه پس الان خودش درخواست خواستگاری میده شما را هم به عنوان موکل انتخاب می کنه یه ایرونی عزیز
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
بنظر من، حرفي كه زديد كاملا درست است، چون راهكارهاي آقاي مرادي براي اين دختر همسر نمي شود. بين راه هاي عملي و راه هاي نصيحتي كاملا فاصله هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
راه حل هائی که در هر دکان بقالی پیدا می شود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
شما کلا با روحانیت مشکل دارید فرق هم نمیکنه چی بگن ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
ادم ها با حرفاشون شخصیت و تربیت خانوادگیشونو نشون میدن اگه نقدی به این راه حل ها دارین مودبانه بگین ای چه طرز حرف زدنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مشکل باید ریشه ای حل بشه نه اینکه با شگردهائی بخواهیم یاد بدیم طرف چطوری مخ پسره ره بزنه . مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی دخیل هستند در امر کاهش ازدواج و افزایش طلاق اینقدر ساده بین نباشیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
داداش یکی اومده یه سوالی کرده ایشون هم یه جوابی داده که خیلی بی راه هم نیست. حالا شما می گی چرا مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردمو حل نکرده؟!
ضمناً ایشون نگفته چی جوری مخ پسرا رو بزنه بلکه گفته چی جوری مشکل رو با دوستان خودش مطرح کنه. یه بار دیگه بخون!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دختر هاي امروز خدا نكنه كارمند شوند ديگه خدا را بنده نيستند مي گن حتماً شوهرم بايد كارمند باشه به حقوق من كاري ندشته باشه تحصيل كرده باشه براي همين است كه تعداد دختران مجرد بالا رفته است چون ديگه پسري جرآت نم يكنه با اينها ازدواج كنه همان دختر بي كار بگيري بهتره به زندگيش هم بهتر مي رسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
نه همه اینطور نیستند، اوضاع فاجعه آمیزیه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
منم مثل شما فكر ميكردم اما اشتباه بود

زن كارمند چون سختي پول درآوردن را ميدونه بنابراين رفتار اقتصاديش معقول تره

ضمنا زن خانه دار از صبح تا شب ميخوابه و وقتي مياي خونه بساط بحت و جنگ و جدل را شروع ميكنه

بدبخت شدم رفت.............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پس چی جناب! یه بیکار معتاد باشه که هیچ هنری نداشته باشه جز خرج کردن حقوق خانمش؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
وقتی شما اقایون فقط دنبال خوشگل و خوش قدوبالا هستید چرا ما نباید به دنبال همسر پولدار باشیم هر چی شما بخواین اشکال نداره اما اگه دخترا بخوان اشکال داره بسکه خودخواهین
ناشناس
CANADA
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
محمد اقا من خودم کارمند هستم و زندگی بسیار خوبی در کنار همسرم دارم. همه را به یک چشم نبینید. همانطور که مردان اکثرا دنبال زیبایی و.... هستند تا نجابت دختران هم معیارهایی دارند برای خودشان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
نه به خدا آقا محمد من اینطوری نیستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
احسنت .... من که 27 سالمه هنوز هم به فکر ازدواج نیستم از بس توقعاتشون غیر معقول هستش میبینم همینطوری مجردی زندگی کنم وقتای تعطیلم رو هم با دوستام سپری کنم زندگی خیلی راحتتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
آی گفتی!!!!!!!!!!
مبادا کسی این اشتباه بزرگ رو بکنه که زن کارمند بگیره!!!!!!!!!!!
یعنی زندگیش تباه شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
راستش محمد دليلش اينه دليلش اينه پسر خوب كم پيدا ميشه پسره هزار جور كثافت كاري كرده كاره نكرده ديگه نداره مياد يه دختر نجيب وخوب ميخواد زرشك همون دختر بي شوهر بمونه مخمل تا كرده مي مونه تا دچار چنين پسرهاي بشه ديگه ماشااله از هيچي كم ندارن البته نه همه پسرها ولي درموقعيت كنوني هشتاددرصد پسرها مشروب مي خورند مواد مصرف مي كنند دختربازي مي كنند بعد هم كه ميان خواستگاري با كمال پوروي دختري ميخوان كه افتاب مهتاب اونهارا نديده باشه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
کاش می تونستم بهت 1000تا + بدم
دی دی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
ناشناس ۰۷:۴۰ ! فرمایش شما متین اما دختر خوب هم کم پیدا می شه .
علیرضا احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
توصیه اولی خیلی باحال بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
توصیه اولی در حد تیم ملیه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
سلام
اصلا مذهبی نیستم. ولی راهکارها برای حل مساله واقعا خوب بود. در ضمن سبک حرف زدن حتی تو اون بخشی که راجع به توسل به امام بود متین و شبیه به یک پزشک یا مادر بود،نه اون تصوری که از آخوند داریک. کلا جالب بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اکثر مخاطبین فرارو مثل شما هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بهتر بود که بجای این توصیه ها مشکلات مالی پسران مجرد رو حل میکردین. من الان متاهل و بیکارم، مدرک دکترا هم از دانشگاه خیلی خوب دارم، باسواد هم هستم اما پاچه خوار نیستم. اعصابم خورده، خیلی از طرف همسرم تحت فشارم، احساس میکنم بهتره قید این زندگیو بزنم. آقا برین رابطه تونو با دنیا بهتر کنین رشد اقتصادی بیارین شغل ایجاد کنین دیگه این توصیه های روانشناسانه لازم نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
احسنت. درد جای دیگری است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مرسی
فاضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جناب دکتر اعصابت خورده؟چی خورده؟(اعصابت خرده)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
واقعا دکترا از دانشگاه خوب داری؟بعدم بیکاری؟رشته شما چیه؟پس ما که لیسانسیم چی بگیم؟
دکتر بیکار!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
کاملا موافقم و شرایطم تقربیا مثل شماست با این تفاوت که هنوز ازدواج نکردم
یه مدت برای تدریس رفته بودم شهرستان (حق التدریس)، اونجا یه حاج آقایی تو دانشگاه بود که تو جلسه گزینش گیر داده بود که چرا زن نمی گیری و با این کارها هم خودت به گناه می افتی هم دانشجوها و ... اونجا بهش گفتم اگه من که بعد از سی و خورده ای سال هنوز شغل درست و حسابی ندارم بیام خواستگاری، شما دخترتون رو می دی؟ حاج آقا در جواب گفت شما ایمانت ضعیفه!
لازم به ذکره که مدرک دکترام رو از دانشگاه تهران گرفتم و رزومه ام هم بد نیست (در حد چندتا مقاله و کتاب دارم) اسم رشتمو هم نمی گم که بیش از این آبروریزی نشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آقای ناشناس خواهشا از حرفم ناراحت نشو بخدا قصد توهین ندارم ولی یه بررسی بکن وقتی دکترا از دانشگاه خوب داری حتما یه کم اشتباه یا کمکاری از خودت هم بوده که الان بیکاری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دانشگاه خیلی خوب که گفتی کجاست؟؟؟تا حالا اسمشو نشنیده بودم......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این بنده خدا راس میگه منم فوق لیسانس از دانشگاه دولتی دارم ... شما هم که لیسانس داری فعلا برو چند متر طناب واسه خودت آماده کن
امین خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
برادر اگر من جای شما بودم با همسرم مهاجرت میکردم
کلی فکر کردم به این نتیجه رسیدما!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
یعنی رابطه ما با دنیا خوب بشه مشکل شما با همسرت حل میشه ؟عجب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بهتر بود که بجای این توصیه ها مشکلات مالی پسران مجرد رو حل میکردین. من الان متاهل و بیکارم، مدرک دکترا هم از دانشگاه خیلی خوب دارم، باسواد هم هستم اما پاچه خوار نیستم. اعصابم خورده، خیلی از طرف همسرم تحت فشارم، احساس میکنم بهتره قید این زندگیو بزنم. آقا برین رابطه تونو با دنیا بهتر کنین رشد اقتصادی بیارین شغل ایجاد کنین دیگه این توصیه های روانشناسانه لازم نیست
دی دی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
سربازی که خودش شده یه معضل برای پسرها. درسشون که تموم میشه دخترها میرن معدود فرصتهای شغلی رو می گیرن با حقوق کمتر درحالیکه پسرها باید برن دو سال بیگاری کنن.خودم خدمت رفتم و الان بیکارم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حتما یکی میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ان شاء الله...
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
خودمون بايد بفکر حل مشکلات باشيم. مطمئن باش هيچکي نمياد!!!!!!!!!!
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اگر برای پسر ها شغل ایجاد شود ودختر خانم ها هم سطح توقع خود را پایین بیاورند تمام این مشکلات حل می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حتما یکی میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آرزو بر جوانان(میان سالان)عیب نیست
سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
سطح توقع را پایین بیاورید همین ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
سید جان برادر
برای شروع زندگی یک حداقل هایی لازم است که مسکن و اینده ی اقتصادی روشن دو تا از آنهاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
البته پسرها هم كم توقع نيستن دنبال يه خانواده پول دارمي گردن خوب پول داشته باشند خوب خرج كنند يه خواستگار اومده بود براي دختر من خيلي هم دوستش داشتن بعد گفتند دوطبقه خونه مال خودتونه گفتم نه همين هم كه توش نشستيم مال ما نيست صدوهشتاد درجه نظروش عوض شده ورفتند به دخترم گفتم همون بهتر كه رفتند براي تجارت اومده بودن نه براي تو چشمشون به اين خونه هفتصد متري بود وجاي خوب بعد درخواست جهيزي عالي دارن اينقدر كه در مورد مهريه صحبت ميشه نديدم در مورد توقع داشتن خانواده پسر از داشتن جهيزه انچناني حرفي باشه درصورتي كه جهيزيه رابايد نقدا تهيه كردوهمون اول ازش استفاده خواهد شده ولي مهريه اگر انشااله باهم سازگار باشند اصلا حرف ان زده نخواهد شداگر هم خداي نكرده بد باشند اينقدر پسر دختر را اذيت مي كند كه بگويد مهرم حلال جونم ازاد يا اگر خانواده اي بودند كه ار لجشون مهررا به اجرا گذاشتند بعد كه دختر ميخواهد ازدواج مجدد بكند مي گويند هر چي بهت داديم بايد بدي تا طلاق بدم پس بايد قوانين هم عوض بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
شما هی میگید سطح توقعتون را بیارید پایین ولی به این فکر نمیکنید که یک پسر دیپلم یا فوق دیپلم آیا نظرش و عقیدش با یک دختر فوق لیسانس و دکترا یکیه؟؟؟؟ این یعنی سر یک مسئله کوچک جنگ و درگیری در خانواده که این مسئله طلاق را زیاد خواهد کرد شاید در زمینه مالی حرف شما منطقیه ولی درباره فکر و عقیده و سطح خانوادگی 100% خیر!
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خانم عزیز
اشکال کار شما در نوع تفکر شماست . یک بار دیگر به نوشته های خود دقت کنید .

"من که به عنوان يک خانم نمي توانم پا پيش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتي غرورم اجازه نمي دهد با کسي از اطرافيان مطرح کنم و مثلا بگويم مورد مناسب مي شناسند يا خير، عزت نفسم چه مي شود؟ "

شمادر حال خود کشی روانی هستید
و از غرو و عزت نفس صحبت میکنید . کسی که خود را دوست ندارد چکونه از غرور و عزت نفس صبت میکند .

شما با غرور و عزت نفس کاذب دست به خود کشی روانی زده اید .

همان طور که خود کشی جسم ما حرام و گناهی نابخشودنی است خود کشی روانی نیز کناهی نابخشودنی است .

فراموش نکنید تحصیلات وسیله ایست برای درست اندیشیدن . متا سفانه یا درست تحصیل نکرده اید . یا از آن استفاده نمی کنید .

از تحصیلات خود استفاده کنید و بیشتر مطالعه کنید در جهت بهتر اندیشیدن . آن زمان است به مفهوم درست عزت نفس و غرور پی خواهید برد .
شاد کام و کامروا باشید .
و به آروز های خوب خود برسید .
جوان 16 ساله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دست مریزاد، یک نکته از شما آموختیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اشتباه نکنید! در شان یک خانم با موقعیت ایشان نیست که تو خیابون راه بیفته با ده نفر دوست بشه تا آخر با یکی به نتیجه برسه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آقا محمدرضا خیلی زیبا گفتید
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
قبول دارم محمد اقا
دانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
حرف نداشت،مشکل اصلی اینکه تو مملکت ما دختر تحصیل کرده واقعا درکش پایینه،یا اونقدر مهر و محبت درش نیست که حتی بتونه از روی احساسش تصیمیم بگیره،البته تقصیری هم ندارن.....
مانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دختر خانم از آقای مرادی خواسته اند که یک راه کار عملی و صد البته کارساز بدهند، اما آقای مرادی عمق وضعیت را درک نکرده و یا درک کرده و قرار نیست و یا نمی تواند راهکاری عملی برای چنین وضعیتی طرح کند. با این اوصاف بنده یک راهکار عملی پیشنهاد می کنم اینکه این دختر خانم می بایست گزینه هایی را انتخاب کند و خود به خواستگاری برود، و فکر نکند که این موضوع با فطرت زنانه یا غرور و عزت نفس سازگاری ندارد، حالا دیگر می بایست دست به چنین اقدامات ساختار شکنانه ای بزند. البته باید دقت کند و به سمت پسرانی برود که فهم بالایی از چنین مسائلی دارند. به نظرم یکی از راهها این است. ان شاء الله که مفید واقع شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مشکل همون فهم بالاست که خیلی ها ندارن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خانم مانا ، با این وضع روحی روانی که این بنده خدا دارد اگر جواب رد شنید چه؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پس راه حل عملی بدهید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من پسرم ولی هیچ وقت در رابطه با توقعات مالی و رفاهی یک دختر برای ازدواج فکر نمیکنم. از نظر من ازدواج ساختن یک زندگی بصورت ۲ نفره هست. زن و مرد بویژه در این دوره زمونه باید هر ۲ برای زندگی بهتر همکاری و تعاون داشته باشند. فکر کنم اکثر دخترها هم همین نظرو دارن. این که حتما باید یک زندگی همه چیز تمام از ابتدا تشکیل بشه بیشتر زاییده تفکر اشتباه خود پسر هاست چون دختر هم از یکی مثل خودش انتظار همه چیز از اولو نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دوست عزیز شما خیلی توهم داری اگه ازدواج کنی خودت وطرف رو بدبخت میکنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
عجب توصيه هاي خردمندانه اي!!!!!!!!!!!!!!!!


فكر كنم مشكل تا الان حل شده باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
فکرمیکنم اطلاعات آقای مرادی در یک مورد،چندان "به روز " نیست پسران سن بالای سالمی هم هستندکه بدلایل اشتغال به تحصیل ویا مشکلات مالی ومسکن جرات ازدواج ندارند
تئو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ای ول...
تئو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
از نظر اینا سالم آدمیه که بدون توجه به آینده و فقط صرف غریزه بره ازدواج کنه و یه بچه هم بندازه بیرون ... بعد بیافته تو مشکلات خرجی خونخ و مسکن و... و آخرش هم یه بچه ای که از کمترین امکانات برخوردار هست... بعد میگیم چرا عقب مونده ایم... بهتره آدم ازدواج نکنه ولی بتونه ماهی یه کتاب بخونه تا اینکه ازدواج بکنه و از فرط بدبختی نتونه یه برگ روزنامه هم نخونه... هر چند با این اوضاع اقتصادی من تحصیل کرده و شاغل و... زیر خرج زندگی موندم و نمیدونم چی کار کنم... حالا برم ازدواج کنم ... واویلا....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
کو کجاست؟؟
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
یکی مثل من..10 سال تلاش میکنم و به جایی نمیرسم خدا عاقبتمون رو به خیر کنه...ما که بدبخت شدیم رفت
سلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
باسلام
امید به زندگی داشته باشید ومقداری توقعات را پایین بیاورید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ایول با جملاتت مارو شادکردی ازبس خندیدیم!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
تمام اين توصيه ها را فراموش كن

يكي را پيدا كن شرايط سنيش بهت بخوره

برو جلو قرص و محكم ازش بپرس :حاضري با من ازدواج كني؟

اگر گفت بعععله كه فبحا
اگر گفت نه:بگو به درك
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در این حالت مردای ازخود متشکر ایرانی میگن ما باید خودمون یکی رو بپسندیم نه اینکه کسی ما رو بپسنده بسکه خودخواه و از خودراضین
sam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دمت گرم کلی خندیدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
بهترین نظری که خوندم ایول!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
زن دومی شدن بهترین راه حل میتواند باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
البته به شرطی که مسلمان باشیم یعنی تسلیم اسلام باشیم. اما اگر مرد دیکتاتور باشد و یا زن بخواهد خود را بالاتر از قرآن و پیامبر بداند بهتر است قید ازدواج دوم را بزند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
کدوم احمقی حاضره 2 بار بدبخت بشه ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مردها زیر همون اولی زاییده اند دومی پیشکش!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من هر چی فکر کردیم رابطه بین زن دوم شدن ومسلمونی را نفهمیدم با کمی فکر می فهمید که شرایط ازدواج دوم در اسلام اینی نیست که شما گفتی اگر زن اول راضی نباشه خود را بالاتر از قران دیده!! واجب دینی است ازدواج دوم ؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اگه جرات داری برو زن دوم بگیر اخه مرد حسابی مردم خرج یه زنم به زور میدن چه رسد به دومیش واقعا که
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
شما آقای مرادی هستین؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ناشناس عزیز اولی

خود این خانم در معیارهایش گفته که طرف باید مجرد باشه

آنوقت شما میگی بره زن دوم بشه؟؟!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
با همون شرط شراب تقریبأ نود در صد شانسش شد پوچ!
مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
متاسفانه درسته!!! خوب خودشم که گفت این یکی از مشکلاتی است که مانع ازدواج شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
بکنش 99.5
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
همش بر میگرده به توقع بالا
1000 تا سکه - ماشین - خونه - حقوق بالا - گرین کارت - نصف جهیزیه با پسر - سفر خارجی - خرجی خوب دادن - خونه بالای شهر و ....
همینه که پسرا قیدشو میزنن مجرد میمونن بعد میبینن چقدر راحت تره و بیشتر ازش لذت میبرن خب بیخیال میشن دیگه
ناشناس
CANADA
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جناب ناشناس
همه این چیزها نیست بلکه مردها وقتی میان خواستگاری دختر خانم نجیب و تحصیلکرده را بخاطر ظاهر؛ قد و هیکل که ابتدایی ترین چیزها برای ازدواج است کنار میگذارند هرگز فکر نمیکنند چند ماه اول ظاهر دختر عادی میشود. بله اکثر آقایون اولین چیزی که در نظر میگیرند زیبایی است نه متانت و پاکی دختر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
خوب گفتی. واقعا این نشون میده که بعضی دختر ها چقدر بی منطق و فهم ودرک پایینی دارن

هیچ جای دنیا دختراشون به این افتضاح نیستن

وقتی همه چیز انحصار به ازدواج بشه اینم میشه نتیجش

اما دیگه پسرا هم زرنگ شدن دم به تله نمیدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اگه تحصیلات داری برو خارج اینجا جز مشکلات چیزی عایدت نخواهد شد
الان چه برای دخترها و چه برای پسرها اگه بابای پولدار نداشته باشن دل شیر می خواد ازدواج ناراحت نباش مگه اونا که ازدواج کردن مثل من الان نگران آینده بچه هاشونن
ایرانی بدبخت شده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
کاش میشد. پدر و مادر پیرش رو چکار کنه؟ وابستگی های دیگه اش رو چکار کنه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
راست میگه بنده خدا،وابستگی ها و مادر پدر پیرش را چه کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

من هم رفتم خارج، موقعیت ازدواج هم پیش آمد
اما نتونستم خودم را قانع کنم که مادر پیر را به امان خدا رها کنم
خیلی سخته به خدا
اگر نرفته باشی اینو نمی فهمی
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
بدبخت شدیم رفت بخدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
ولشون کنه. خودش که مهمتره! تازه اونجا هم مردای خوب و به شرایطش بخوره پیدا میشه. فقط یه نکته باید از خیر مشروبشون بگذری البته اگه میخوای تنها نمونی!
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دلایل ازدواج نکردن و یا تاخیر در ازدواج این مسائلی که مطرح کردید نیست. دلایل اقتصادی و مشکلات فرهنگی بزرگترین مشکلات جوانان می باشد. انشالله خداوند باعث و بانیان ایجاد مشکلات اقتصادی و فرهنگی را نیست و نابود کند......
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من نمی دونم چرا ایشون بعنوان یک روحانی همیشه و در هر برنامه ای عاشق بحث در اینگونه زمینه ها هستند!!..
خدایی نکرده در فکر افزایش مخاطبان با این حربه نیستند که (مثل بعضی از روحانیون دیگر!)
بطور کلی بهتر نیست بحث خانواده و ازدواج توسط مشاوران خانواده و تحصیلکرده های مرتبط پیگیری شود؟؟
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اختیار داری اصغر آقا بخش مهم و کلیدی تحصیلات علما همین موضوع است!!!
کم لطفی نفرمائید بذارین جامعه از علوم بی حصر و حد دوستان فیض ببرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ایشون هم مشاور خانواده هستند هم منتقد سینما خلاصه تو همه چیز سر رشته دارتد
دی دی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
خواستم یه چیزی بگم دیدم آقا کاوه بهترش رو گفت !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
ولی خداییش آدم نازنینیه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
چقدر خردمندانه !!!
اكبري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
سلام
مگه فقط همين يك نفره
مشكل يه بخش برزگي از جامعه است
نسخه اي كه من ميپيچم اين كه بايد مردايي كه امكاناتشو دارن بتونن چندتا زن بگيرن و در جامعه بجاي تقبيح تحسين هم بشن
لابد ميگيد بجاي اين حرفا به فكر پسرا باشين اما پسرا ديگه دختري كه سنش بالاست و حتي زمان فرزند آوري شون هم گذشته نمي پسندند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حرف حساب جواب نداره
کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ازدواج برای تحکیم خانواده ست نه خراب کردن زندگی بقیه. واقعا که!
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جناب اكبري
بنظر شما چند همسري مشكل رو حل ميكنه؟!
بنظر شما خانمي كه 37 سالشه سن فرزند آوريش گذشته؟!!

شما تو قرن 19-18 زندگي ميكني داداش من برو فكرتو اصلاح كن


از پشت كدوم كوه كامنت ميگذاري؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
متاسفم برای کوته فکری ات اکبری!!!! شما فقط از مسلمان بودن اینو یاد گرفتید!! اگه همسر دختر شما همین کار را انجام بدهد چه کار می کنید؟ بجای تقبیح تحسین می کنید!! آخ که از دست شما ما چی میکشیم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اکبری جان اینی که شما میگی هم نمیتونه قطعی و نسخه دوای عمومی باشه
بلکه تجدید فراش و ازدواج مجدد وابسته به شرایط طرفین و جو جامعه میتونه جوابگوی مشکلات فرد و جامعه باشه
این نوع نسخه پیچی شما متاسفانه نتیجه منفی داره و باعث میشه که بعضی از هموطنان احساساتی بشن و بی دلیل به مقدسات اسلام و شریعت توهین کنند که صحیح نیست
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اشتباهی مثبت دادم ،هزار تا منفی هم به این فکر کم است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
آیا اسلام نمی فهمید که تا چهار تا زن را به حکم عدل بین آنها قرار داد یا ما که این حکم را شرم آور میدونیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اكبري مردها پسه يه زن ويه زندگي معمولي بر بيان زن دوم پيش كش از روي عقل حرف بزن نه .....................................ديوانه زنجيري
نامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
کاملای درسته
من امادگی دارم برای ازدواج دوم فقط یک کم
از زن اولم می ترسم که اونم حل میشه ( می دونید وقتی براش توضیح بد م برا رفع مشکل جامعه و خانم ها این فداکاری رو می کنم قبول میکنه دیگه )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جامعه در بستر زمان بع تعادب می رسه نگران نباشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حاج آقا خوب حرف میزنید ولی اجرایی نیست و مشکلی را هم حل نمیکند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
متاسفانه شاهد یک فاجعه بسیار بزرگ پیرامون مسائل ازدواج و تشکیل خانواده از اواخر دهه هفتاد در کشورمان هستیم !
بد فکر شدن خانواده دختر نسبت به پسران , که نتیجه آن سخت گیری بیش از حد و بالا بردن نرخ مهریه است !
به بن بست رسیدن پسران که نتیجه آن تمایل هر چه بیشتر به رابطه کوچه بازاری آن هاست !!
متاسفانه به این شکل نمی توان تا آینده نه چندان دور حتی یک ازدواج با دوام را مشاهده کرد !
طلاق و بی بنداری بی داد می کند ...
الله یحب الصابرین !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
از ماست که بر ماست
قدیم مردم صلواتی ازدواج میکردن .خونه پدرشوهر یا پدر زن زندگی میکردن .به کمترین وسایل قانع بودند
حالا چی همه میخوان یه خواستگار با اخلاق. .تحصیلات عالیه .دارای شغل مناسب.حقوق مکفی.دارای خانه.عروسی شاهانه.سرویس ... و... مهریه بالا هم بده
معلوم نیست توی 20 سال جه بلایی سر مردم اومده
کسی که دنبال این شوهره باید اوندنیا بره پیدا کنه یا منتظر یه ادم 40 یا 50 ساله باشه .
نمیدونم کی قراره منطق توی جامعه حاکم بشه
vali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بخاطر ميخي ، نعلي افتاد
بخاطر نعلي، اسبي افتاد
بخاطر اسبي سواري افتاد
بخاطر سواري جنگي شكست خورد
بخاطر شكستي كشوري نابود شد
و اين تقصير كسي بود كه ميخ را خوب نكوبيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در خلوت خود فقط خاضعانه از خدا بخواه آن هم نه فقط یکبار. رسول مکرم اسلام می فرمایند "دعا باید مکرر باشد چون معلوم نیست خداوند متعال چه زمان اجابت می کند" بنابراین به نظر بنده فقط و فقط توسل به خداوند متعال می تواند مسئله را حل کند و در مقابل وقتی حاجتت برآورده شده کار برای رضای خدا آنهم بطور دائم انجام بده چونکه باز به گفتۀ یک حدیث قدسی خداوند متعال از انجام کارهای خیر با دوام خوشش میاید. در آخر شیرینی یادت نره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
برو خارج و اونجوری که حست میگه زندگی کن.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آدرس دختره را به من بدن برم خواستگاریش اون هر طور میگه من همون باشم فقط خرج زندگیم باون باشه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
هر کس می خواهد برای ازدواج راه حلی بدهد فقط از یک جنبه مثلاً زن یا مرد به مشکل ازدواج نگاه می کند.(امروز به هر طریقی این خانم یا آقا ازدواج کند)
همین خانم با این مشکلاتی که به عنوان موانع ازدواج مطرح کرده است اگر وارد خانه جوان مورد نظر خودش با تمام ایده آل های آن بشود. گذشته خودش را فراموش می کند. مشکل ازدواج جوان های امروزی قبل از این که مسائل مادی و سخت افزاری باشد مشکل نرم افزاری و رفتاری است. طلاق هایی که به خاطر مسائل جنسی پیش می آید . طلاق هایی که به خاطر تحقیر یکی از طرفین به وجود می آید و.......... همه دلیل بر همین ادعاست. وای کاش به جای اینکه کارشناسان ما به شیوه ی مرهمی به ازدواج نگاه می کردند به عنوان یک معضل اجتماعی وارد عمل می شدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
یک دختر مگه دیوونه هست که بر ازدواج کنه با یک پسری که نه شغل درست و درمون داره نه درآمدی و .... لطفا شعار هم ندید که پول بی ارزش هست اگه پول نباشه رفاه نسبی نیست اگه رفاه نباشه ارامش نیست استقلال نیست و ......
پسری که جامعه مستعد هست با بی بند و باری تمام نیاز هاش رو بهش بده واسه چی برسه زن بگیره
نه آقااین حرفا نیست وضع اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مملکت باید درست شه وگرنه با این شرایط من ترجیح میدم مجرد بمونم این جوری فقط یک غصه دارم ازدواج کنم میشه هزار تا غصه
غصه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پر متوقع
چرا باید پسر فقط کاربکند ؟
چرا پسر فقط باید خدمت برود؟
چرا پسر باید فقط برای عروسی خرج بکند؟
چرا پسر باید فقط خرجی بده ؟
چرا پسر سالها جلو نیاز اصلیش را بگیرد که چی توقعات شما ها را براورده کند تا در سن پایین در خانه شوهر خود بخورید وبخابید ونیازتان را براورده کنید
چرا پسر ها باید یکطرفه مهریه انچنانی بدهند

در هیچ جای دنیا دختران مثل شما فکر نمیکنن
زندگی مشترک
یعنی اشتراک در همه چیز

من چه پولدار وچه بی پول تا زمانی که فرهنگ مردم درست نشه به هیچ عنوان ازدواج نمیکنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
ایول به جواب دندان شکن پرغصه ات ای آقای غصه
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
هركس لايق شرايطي است كه خود اسباب ولوازمش را مهيا ميكنداما نبايد رهايش كرد.فرهنك غلط توقع غلط و....تاثير دارد ولي عامل اساسي خودفرداست. انچه مهم وتاثير دارد كمك ديگران است كه متاسفانه در جامعه امروزي رنگ باخته است.بايد بدانيد كه كم نيستندپسراني كه شرايطي متناسب باامثال اين خانم دارند.تاسف بار تر ان كه اعتماد درجامعه كه يك روز تلاش براي اين گونه امور كار خداپسندوارزش محسوب مي شدازبين رفته وفر دمجبور است به هردري بزندغير ازراهي كه ميتونه نتيجه بخش باشه.شايد باورنكني خيلي ها روشان نمي شه ديگران بفهمند مجردندچون دلسوزانه كاري براشون انجام نمي شود وشايد موردتمسخر نيز قرارگيرند ودرد اين موضوع را نيز متحمل شوند.دعا كنيد جامعه به ان ارزش هابرگردد.درغير اين صورت ....
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بند 8 و 1 باید جابجا بشه
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
". .. که مهمترين آنها ايمان، شخصيت، اخلاق. . .. " !!!! از اولین کلمه معلومه که تبلیغاته ! واقعا شرط اول دختر های امروزی ایمان خواستگاره !!!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
شرط آقایون چیه ایمانه خانمه یا خوشکلی و قد بلندی؟؟؟
عین خودت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ببین عزیزم گفت : ایمان نه ریا نه ادا و اصول و دکان برای کسب مقام و موقعیت و ثروت.
وقتی کسی ایمان داشته باشه ( واقعی ) خیلی از کارهایی رو که این روزها هم کم نیستند انجام نمیده. این کمترین خاصیتشه دوست فهمیده من!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
جامعه داره به این سمت میره چه بخواهی چه نخواهی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
چرا که نه یعنی هر آدمی که اومد گفت من هر کار دلم بخواد می کنم و با هر کی هم دلم خواست هستم و هر جورم دلم خواست با تو رفتار می کنم توام چون من شوهرتم باید دهنتو ببندی بگه آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایمان واقعی در انسان تعهد ایجاد می کنه
پرستو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
معلومه كه ايمانه !!!!!!!!!!!!! من 32 ساله مجرد مهمترين شرطم ايمانه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
متاسفم براي افرادي كه گمان ميكنند هر آدم بي ديني لزوما بي اخلاق هم هست. اين همه مي بينيد كه غربيها دروغ رو زشت و ناپسند و ميدونن و ما مثل نقل و نبات دروغ مي گوييم. باز هم توهم داريم كه اگر با ايمان باشيم، خوشبختيم!
بینام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مشکل فرهنگ ایرانی که دخترا باید موشون مث دندوناشون سفید شه تا آیا بشه آیا نشه ولی پسرا هر موقع هر کار دلشون میخواد میکنن و مانعی برای هرگونه رابطه ندارن اما چرا کسی فکر نمیکنه که دخترام نیاز دارن!!
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
نسخه اش ساده تر از اینه:
اول اخلاقشون رو خوب کنند
دوم سطح توقعاتشون رو بیارن پایین

خودمم چراغ اول رو روشن میکنم :))
ناراحت نباش ننه جون
ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جای تاسف است!
معلم کلاس اول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بازم میگیم :
ادب مرد به ز دولت اوست!
هرچند هنوز زوده که به تو بگیم " مرد " !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خیلی بی تربیت و بی فرهنگی....
جابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
از طرز فکرت مشخص است که لایق چنین دختری نیستی. برو خودت را اصلاح کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در کشوراسلامی که همه جوانان پسر بیکار باشند و از بیکاری هیچ امیدی به آینده خود و کشور نداشته باشند از این مسائل بیشتر پیش می آید .
majid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مشکل غرور دخترهاست.
من یه پسرم ولی فکر می کنم اگه یه دختری بهم توجه کنه من بهش توجه می کنم و پا پیش می ذارم.
لازم نیست که دخترها برند خواستگاری یا خودشون رو سبک کنند. این دختر خانم در طی این سالها یا حتی هنوز همین حالا توی محیط کار ، فامیل یا هر جای مطمئن دیگه پسر خوبی رو می بینه کافیه خودش هم قدمی جلو بذاره و نشونه ای ازتوجه یا محبت در رفتارش دیده بشه، اینطوری اون پسر هم به طرفش جلب می شه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خوبه! فقط همینمون مونده که یه کم لطافت خودمون رو خرج شما پسرا کنیم. پس فردا در رو روی زنتون قفل میکنید که هااااای من میدونم چه خبره توی جامعه و محیط کار...
بابامجان... ما شما پسرا رو خوب میشناسیم. اگه مردی و بچه سوسول نیستی خودت قدم اول رو بردار. رو رو برم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
قدیم میگفتن مرد غرور داره
الان باید گفت زن
بهرحال این غرور به ضرر خود آدمه
الان که بعضی دخترا توهم ور شون داشته انتظار دارن جاستین بیبر بیاد خواستگاریشون !!!
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
مشکل غرورشون هم نیست،مشکل خیلی عمیق تر از این هست،وقتی دختری میره سر کار و یا تحصیلات داره انگاری خیلی کار بزرگی انجام داده و با اون حساب گری که دارند دنبال یک سوژه فوقالعاده می گردند غافل از اینکه اون سوژه فوقالعاده اصلا بهشون فکرم نمیکنه،این یعنی یعنی فریب دادن خودشون،دختر این شکلی زیاد دیدم،خدا به همشون صبر بده،درآخر بازار آزاد سوژه تاپ زیاد داره،به اینم توجه نمیکنند،درکل پسری که تو این زمونه ای تصمیم به ازدواج داره یعنی یه پسره ایده آل هست،ولی این خانوما اینو نمی فهمند.
پرستو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
من اينكار را انجام دادم نتيجه نداد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به نظر من نباید با دختری که شغل داره و دارای استقلال مالی است ازدواج کرد
شيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آره واقعا ازدواج با همچين دختري لياقت ميخواد كه حميد و امثال حميد اين لياقت رو ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آره دیگه واسه اینکه همه جوره روش تسلط داشته باشیو هر کاری دلت میخواد باهاش بکنی آخم نگه اینم طرز فکر قرون وسطایی آقایون عزیز ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
تو نکن. ترسویی دیگه. یا یه کم تنبل که میترسی ازت جلو بزنه. حمید خان همتون عین همین. بهتر که هیشکی بهتون جواب مثبت نده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
از کجات درآوردی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
به نظرمن اصلا نباید ازدواج کرد کار اشتباهیه دختر ها به خاطر شرایط فرهنگی مسخره مجبورن ولی پسرها که مجبورنیستن خودشون روبدبخت کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
توصیه من به این خانم اینه که ازدواج نکن گور بابای شوهر!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خانمی که این جمله را نوشتی دقت کن شما زنان هنوز مسائل روحی وروانی خودتان را حل نکردهاید انوقت می خواهید شوهر کنید وزندگی کنید شما هنوز نمی دانید شوهر چیست وزندگی و فرزند چیست همین رفتارهای بچگانه شماست که نمی توانید تشکیل خانواده بدهید شما هنوز با یک مرد بودن را درک نمکنید چه برسد زندگی و فرزند. با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
منم موافقم یه 10 سال دیگه صبر کنن اون دنیا لذتشو ببر
اینهمه دختر شوهر کردن !!! به کجارسیدن جز اینکه شوهرشونو بدبخت کردن
میخوای یه نفر دیگرو بدبخت کنی که چی بشه
ناشناس
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
این مردا همشون سو پا یک کرباسن عین هندونه میمونند اگر شیرین نباشن خانم که هیچ جلوی گاو هم بندازی نمیخورن
دی دی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
نه که دخترها همشون پاک و معصوم و فرشته اند.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
الان با اين بيكاري گسترده جوونها و تازه اونهايي هم كه يه كاري براي خودشون جور كردند اما با اين گروني سرسام آور دخلشون با خرجشون نمي خونه براي دختر 20 ساله هم خواستگار نمي آد چه برسه به دختر 37 ساله. به خدا راست مي گم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اول تكيلف را معلوم كنيد تو اين مملكت منظور از جوانها بيشتر فكر مي كنم پسرها را مي گويند دخترها جوان نيستند ارزوندارن هر چه شرط هست بايد ما ل پسرها باشه بروبابا ديوانه اي خودت كار داري استقلال داري شوهر ميخواي چكار كني اينم شوهراي امروزي كه امروز عاشقند فردا فارغ هي ميگن بي بندباري بابا دارن مي رن كشورهاي ديگه كثافت كاري مي كنند كاري به بي بندباري اينجا نداره بسكي گير ميدين به دخترها پسرها فراموش كردن كه بايد سنگين باشند اقا باشند هر كاري دلشون ميخواد مي كنند بعد كه گرفتار ميشن ميگن مال بي بندباري يه جواب دولت براي اينا درست كرده كه هر كاري ميخوان بكنند
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
یه راه حل ترویج تعدد زوجاته.البته با فرهنگ سازی صحیح.یه مرد بی پول و یه زن معمولی و یه زن پولدار سن بالا.از لحاظ اجتماعی و اقتصادی منطقیه.و فقط عرف باید تغییر کنه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من سه تا زن دارم!!! توانایی گرفتن چند تا زن دیگر را هم از لحاظ جسمی وهم از لحاظ مالی دارم ولی چون قانون اختیار ستاندن بیشتر از چهار تا همسر را نمی دهد لذا با شرایطی حاضرم همسر این خانم شوم. خرج همه هووو هاش بده بیان خواستگاریم. همینه که هست. خخخخخخخخخخخ
اقتصاددان جامعه شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مشکل ما این است که کشور ما ظرفیت بیش از 60 میلیون نفر را برای کار و مسکن و ازدواج ندارد. همین حالا 20 میلیون نفر اضافی داریم اونوقت می خواهیم جمعیت را هم زیاد کنیم!!!!
بیسواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ظرفیت داره فقط کار دست کاردان نیست!
البته موافق زیاد کردن جمعیت به هیج عنوان نیستم.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
با سلام و احترام؛
بنده با مشخصات زیر در جستجوی فردی مناسب برای ازدواج هستم.
مشخصات :
نام : علی
سن : 33
تحصیلات : لیسانس مهندسی مکانیک
شاغل
قد : 186
وزن :85
ورزشکار و بدون هرگونه حاشیه (حاشیه: انجام اعمال مغایر اخلاق،شرع، عرف و ...)
مسکن و ماشین : دارم
در صورت تمایل تماس بگیرید :
spirit_k_a@yahoo.com
جوان 16 ساله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
عزیزم ببین اینجا جاش نیست!!! هرچیزی جایی دارد. این موارد در سایت خبری تحلیلی بی معنا و حاکی از بی اطلاعی شماست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من فكر ميكنم اين خانم با شرايط سني كه داره بايد كمي شجاعتر باشه.يه قدم پا پيش بذاره بعد منتظر قدم آقاي مورد نظرش باشه.
شناسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این مشکل یک نفر نیست ببم!
ارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
شرايط من با اين خانم محترم نزديكه من پا پيش ميذارم بيبنيم اينبار رد ميكنه يا نه /نماز نميخونم شراب و دودي هم نيستم درامد هم ماهي حدودا 4ميليون.ليسانس دارم كارم ازاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بهتر است به اصل اسلامی تعدد زوجات عمل شود البته برای افرادی که از هر لحاظ توانایی دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در موارد صحیح و با شرایط درست موافقم
یکی از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خیلی جالبه که " مردهای ما " فقط در این مورد عدد زوجات به " اسلام " عمل می کنند!!!
مرد حسابی اینطوری مشکل خانمها حل میشه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
امیدوارم اگه زنی سرت بیاد اگر هم مردی....دلم نمیاد بگم سر دخترت!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
از اسلام همینش رویاد گرفتی
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
واقعاً اگر به اسلام عمل کنیم و اعتقاد داشته باشیم با تعدد زوجات زندگی ها خیلی بهتر میشه و مشکلات جامعه حل میشه.
تو آلمان بعد از جنگ جهانی که خیلی از مردها تو جنگ مرده بودند تعداد مردها به زنها خیلی کم شده بود . برای همین جنبشی از زنان راه افتاد برای مبرزه با قانون تک همسری، و قائل بودند به اینکه هر مرد باید عهده دار چند همیر باشه . جالب اینکه ان جنبش هنوز هم در آلمان فعاله.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اینایی که منفی میدن اگه راهی بلدن بگن خوشحال میشیم ببینسم

نکنه انتظار دارین به جوون 20 ساله مجرد تحصیلات عالیه .خوشتیپ و خوشگل .دارای کارت پایان خدمت.داری مسکن و کار و ماشین و چشم پاک با اخلاق که حاضر به دادن مهریه مورد نظر خانومم باشه حتی احتمالا توی فکر خانوم خرج پدر مادرشو هم بده و خانم احتمالا انتظار دادن خرجی یک طرفه وداشتن حقوق خودشون برای خودش هم هستند که در نهایت یه همچین ادمی بیاد اینو بگیره
مگر اون پسر خر باشه که بخواد همچین حماقتی بکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
متاسفانه خیلی از دختر و پسر ها به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب دیگر نمی توانند ازدواج کنند
سورى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به نظرم اين خانم با زمانه جلو نرفتند وتغييرات مثبت در خود را در طول زمان به وجود نياوردند به تعبير درست به روز نيستند، ايشان با كمى توجه به ظاهر ونوع نكرش درتفكر ميتونند با مرد مناسب خود ازدواج كنند.اسلام هم مخالف تحجره و با أفكار دهه ٥٠ نمشيه دهه ٩٠ ازدواج كرد.
جواد حسن پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
روی سخنم باتمام مدعیان مسلمان و شیعه ء مولا علی(ع) (اثنی عشری) است :اگر آقایان و خانوم ها/دختران و پسران/هنگام ازدواج و تشکیل زندگی به واقع افکار.گفتار.رفتار.عادات و..... شخصیت ذاتی شان وعملا" انتظاراتشان از یکدیگر (از هر لحاظ)/مثال علی علیه السلام و فاطمه زهرا باشد(وفقط و منحصرا" اسلام را با" مهریه "و "جحاز "نشناسند و قیاس نکنند) مطمئنا" هیچ مشکلی نخواهد بود/متاءسفانه مشکل و ایراد کار از خودمان است/ابتدا خودمان را باید اصلاح کنیم/1)خود شناسی 2)خداشناسی وسپس :3)ازدواج
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این راهکار اول آقای مرادی منو کشته!
چرا مثل مرد نمیاد بگید با این وضعیت اقتصادی یه عده کلن باید بی خیال ازدواج بشن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به نظر من خيلي فكر و ذهن خودت را به موضوع ازدواج معطوف نكنه... ازدواج كردن هم دردسرهاي خودش رو داره...جنبه هاي ديگر زندگيت رو تقويت كنه...براي خودت تفريحات مناسب پيدا كنه مثل كارهاي ورزشي و هنري... راه كارهايي براي بالا بردن اعتماد به نفس ... در مقابل زندگي هاي برخي افراد
ازدواج نكردن و تجرد خود موهبتي است
بردیا
UNITED STATES
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آقای شهاب مرادی جنابعالی به جای نسخه پیچیدن برای معضلاتی که امثال شما برای جوانان این مرز وبوم بوجود آورده ایدوحالا توصیه به نذر میکنید بهتر است به آقایانی که این مصائب را بوجود آوردند توصیه نذر ودعا نمایید تابلکه ملت ستمدیده ایران را بیش ازاین به قهقرا نبرندبه خدا لیاقت یک شراب خوار بهتر از بظاهر مومنینی است یک حق مردم را میخورند. چون می.نخوری طعنه مزن مستان را.........بنیادمکن وحیله ودستان را........توغره بدان مشو
که می.می نخوری.......صدلقمه خوری که می غلامست آنرا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اين اقاي شهاب مرادي مثلا اومد جواب داد؟؟؟؟؟؟؟
اين كه فقط كلي گويي بود!!!!!!!!!!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بهترین کار دعا برای باعث و بانی این وضع مملکته . خدا به راه راست همه ما رو هدایت کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
باسلام دختر خانما اوالا به شغل تان مغرور نباشید وببینید
کجای کارتون اشکال داره اخلاق تون رواصلاح کنید مهربان باشید به فقراکمک کنیدمطمئن باشید هیچ دختری تاآخر مجرد نمی مونه بلاخره یکی پیدامیشه درضمن فقط توکلت به خدا وائمه اطهار باشه انشاءالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به کسی که می گه "بهتر است به اصل اسلامی تعدد زوجات عمل شود" ،
جناب فکر نکنم لازم به این کار باشه، اگر همین حالا دولت زمینه ازدواج جوان رو فراهم کنه خیلی ها سر و سامون می گیرند..مطمئن باشید پسر جوان سن بالا هم کم نداریم ولی ترس از ازدواج و نداشتن کار مانع شده که اونها برای ازدواج اقدام کنند.
عوض اینکه طرحی بدین که موجب از بین رفتن کانون خانواده اول و شکستن دل زنانی بشه که برای زندگیشون خون دل خوردن و چه بسا همین کار موجب طلاق های زیادی در جامعه بشه ، بهتره فکر اساسی و اصولی بشه....

در ثانی دختران مجرد سن بالا از جمله خود من دوست نداریم به عنوان یک جنس دست دوم بهمون نگاه بشه، من مجردم و عمری پاک زندگی کردم دوست دارم با یک آدم پاک و در عین حال مجرد ازدواج کنم.
این حرفی که زدید به نظرم توهین به ماست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
تا وقتی مشکلات اقتصادی و سیاسی ما مرتفع نشه انواع مسائل از این دست و از اون دست داریم که هی آقایون با تخصص های مختلف باید روش ماله بکشند مثلا اونهایی که ازدواج کردند چه گلی تونستند رو سر همسرشون بزنند با فقر و بیکاریو شرمندگی دست به گریبانند تا کی این قصه ادامه داره الله اعلم
زهرا
CANADA
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
همه گفتند توقع دختر خانم پایین بیاد. همه گفتند پا پیش بذارید. خیلی حرف ها زده شده اما یکی نمی گه آقای محترمی که میری خواستگاری متانت و نجابت زن را بخواه . مادر و خواهر را می برید خواستگاری اگر انها پسندیدند شما هم میبرند. چرا از همان اول خودتان با خانواده به خواستگاری نمی روید؟ این چیزی که توی خانواده های ایرانی عرف شده است که مادر و خواهر برای پسر تصمیم بگیرند خیلی بده. شاید اگر خود پسر با خانواده همان بار اول برود چیزهایی در دختر ببیند که بنظر خانواده اش نیاید. همه میدانیم چه دختر زیباروی و چه پسر خوش هیکل و زیبا چند ماه بعد از ازدواج عادی میشود. اما خود مردان بگویند برای خواستگاری چند تا دختر رفتند و فقط و فقط بخاطر ظاهر نپسندیدند؟ متاسفانه عقل بسیاری از خانواده و مردان ایرانی به چشمشان است نه فکرشان. اگر ظاهر خوب و قشنگی داشت با هر مشکلی که داشته باشه می پسندند ودیگر مشکلات را قابل حل می دانند. اگر قدی کوتاه داشت زیبایی انچنانی نداشت ..... با تمام خصوصیات خوبی که دارد می روند و پشت سرشان هم نگاه نمی کنند. من خودم خانمی متاهل هستم و خدا را شکر از همسر و زندگیم بسیار راضی هستم. با خانواده های مذهبی و غیر مذهبی بسیاری رفت و آمد دارم. با خانواده روحانیان رفت و امد دارم. به جرات میتوانم بگویم همسران افراد روحانی زیباترین دختران انتخاب میشوند. تازه مگر تمام عزیزانی که شهید شدند مجرد بودند؟ دو سوم جوانانی که شهید شدند متاهل بودند. اشکال از فرهنگ ما است . راه را گم کرده ایم. من در مرکز مشاوره کار میکنم. زمانی که میخواستم ازدواج کنم پیش آقایی مشاور رفتیم. میدانید چه گفت؟ ازدواج شما به 6 ماه هم نمی کشد. چون فقط به مدرک و ظاهر ما نگاه کرد. همسرم از من کوچکتر بود و مدرک بالاتری داشت . با اطمینان گفت بهتر است شما با هم ازدواج نکنید. وقتی از دفتر بیرون آمدیم خنده امان گرفت. اما خداوند را شاکرم بعد از 8 سال یکی از خوشبخت ترین زوج ها هستیم. اقایان محترم ترا به خدا به متانت و نجابت دخترها نگاه کنید نه ظاهر آنها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این بابا خیلی قدرت طلب و دچار نفسانیات است
سیج
CANADA
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این توصیه ها رو همه خوب بلدند!، چرا نمیگید اشتباه هایی که آدم تو دوران زندگیش میکنه و تصمیماتی که تا آخر عمرش موثره باعث این اتفاقاس! همه چیز که قرار نیست با توصیه حل شه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ای بابا ما که ازدواج کردیم چه گلی به سرمون خورده که شماها منتظرین؟ من حاضرم فوق لیسانس نداشتم موقعیت خوب شغلی فعلی رو نداشتم خونه و ماشین فعلیمو نداشتم اما .... مجرد بودم به قول ما ترکها: آلان لار بئزار آلمایانلار اینتیظار!!!! (یعنی اونایی که ازدواج کرده اند بیزارند و اونایی که مجردند منتظر !!!! )
sia
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
فكر ميكنم سوال صادقانه اين خانم جواب صادقانه ميخواهد.حرفاي قشنگ قشنگ ؛گزاره هاي هميشه درست و ... خيلي كارآمد نباشند.
من فكر مي كنم به تعويق انداختن ازدواج به دلايل (يا حتي بهانه هاي )مختلفي كه فرمودند نه فقط براي ايشان بلكه براي خيلي از جوانان ديگر كه ميبينم صرفا عكس العملي است درمقابل اين واقعيت كه در جامعه امروز ما نمي توان طرف مقابل را درست شناخت و با چشم باز ازدواج كرد.
در عمل نيز عمده مردم بر اساس يك سري مشخصه هاي ظاهري و حدسي مثل ظاهر دختر و ... و نيز براي پسرشغل ؛ پول ؛عدم اعتياد و ... و يك سري مشخصه هاي كلي مثل شرايط اجتماعي آنها و خانواده هايشان ؛ سبك زندگي مذهبي يا معمولي آنها و ... صورت مي پذيرد. كه البته همه اينها لازم هستند ولي اصلا كافي نيستند.
من بر اين باورم كه اگر كسي مطابق تمام مشخصاتي كه ايشان گفته اند و حتي نگفته اند پيدا مي شد الزاما فرد همسرمناسب ايشان نبوده است. مگر ما دوستان صميمي همجنس خودمان را با شاخص پيدا كرده ايم ؟ انسان اشرف مخلوقات است . شيئ نيست ؛ ضبط و تلوزيون نيست كه يك صفحه ديتا شيت داشته باشدكه تمام مشخصات آنرا بيان كند.

اگر كسي در سن پايين اسير احساساتش شد و تمام سئوالات عقلش را توجيه كرد و به خواسته دلش لبيك گفت كه براحتي ازدواج مي كند (نتيجه چه ميشود فعلا بماند)اما كسي كه بادقت فكر كند وضعيت تاريك و ناشناخته اي را براي انتخاب در پيش روي خود مي بيند . تمام كساني كه اكنون طلاق عقدنامه اي يا طلاق عاطفي گرفته اند در موقع انتخاب تصور مي كرده اند كه بهترين انتخاب را انجام داده اند درحالي كه اصلا مجال انجام اين كار نبوده .شرايط جامعه فراهم نبوده و نيست .
متاسفانه تفكري بر مديريت رفتاري جامعه ما حاكم شده است كه تا ميتواند زن و مرد را ازهم جدا كند (حتي اگر بتواند از كودكستان) وبجاي ايجاد شرايط درك متقابل دو جنس از يكديگر آنها را ازهم دور نگه ميدارد. دو موجود بسيار پيچيده كه يكديگر را نمي شناسند و درك نكرده اند چگونه ميخواهند راه پر پيچ و خم زندگي را طي كنند.
در فضاي اين تفكر فقط مادران نسل هاي قبل ميتوانستند زندگي خوبي داشته باشند آنها كه ازدواج مي كردند تا در خدمت شوهر باشند سليقه شان سليقه شوهرباشد براي او بچه بياورند.از زندگي چيزي جز رضايت شوهر و فرزندان نمي خواستند.
تفكر فوق براي دختر امروز كه از خود هزارو يك نظريه دارد (كه بايدهم داشته باشد) و درخدمت مرد نيست و همراه اوست خيلي كارايي ندارد .
آيا واقعا دختر و پسر امروز ميتوانند با شناخت مناسب همسري راكه قرار است همراه وي در طي مسير زندگي باشد را پيدا كنند. مگر با چند تا صحبت و مشخصه ها را چك كردن و چند تا مثلا بيرون رفتن شناخت ايجاد ميشود. وضعيت وقتي بدتر ميشودكه شخص با الزامات مذهبي خودرا حتي از اين اندك شناخت كم كاربرد نيز محدود تر كرده باشد.
قدرت انتخاب همسر در فرهنگ امروز ما متاسفانه تاسطح انتخاب هندوانه نزول كرده است .اين روش دنياي امروز نيست. ما بادنيا در تعامليم .
انتخاب هاي تاريك و مبهم بر اساس يك سري مسائل ظاهري همان چيزي است كه بلاي سونامي طلاق را ايجاد كرده و حتي آنها كه باهم زندگي مي كنند چند درصدشان عاشق همديگر هستند ؟ فرزندهاي اين زندگي ها چگونه خواهند بود و چگونه انتخاب خواهند كرد و چگونه همسرگزيني مي كنند .
اين راه تاريك مسئله اصلي جوانان است .كه انتخاب را به تعويق مي اندازند. وگرنه مسئله اقتصادي بهانه است هرچند كه واقعا تاثير گذار است . جوان اينقدر شور و شوق دارد كه همه مشكلات را پيش خود قابل حل ميداند.
اگر اين مطلب چاپ شود از كساني كه آنرا خوانده اند تشكر و عذرخواهي مي كنم بخاطر طولاني شدنش .
بهرحال صداقت و راستگويي تنها درمان ماست چه خوب است كه دلسوزان جامعه بيايند علت هاي اصلي مشكلات را صادقانه بيان كنند.
ناشناس
TURKEY
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
گل واژه گفتند این دوستمان
شیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
توقع دخترا شاید تا چند ساله گذشته بالا بود . ولی الان مشکل پسرای ما هستند ،که زیر بار مسئولیت نمیرن..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ابالتوجیه
لیالا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ازدواج موقت بهترین راه است . هم آخرت رو داره و هم دنیا و کلی کیف هم میکنه و اگر هم نخواست عوضش میکنه
شيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به نظر من خانواده هاواطرافيان بايد شرمنده اين جوانان پاك ومؤمن باشند چراكه جوا نآن را به حال خود رها كرده اند دوستان در همين شرايط بد خيلي از جوانان در درجه اول با كمك افراد دلسوز وكسانيكه نقش معرف را دارند بدون اينكه لطمه أي به غرورشان وارد شود با عزت اين مرحله را پشت سر ميگذارند و در مرحله بعد كمك بزرگترهاست كه قوت قلب جوانان ميشود جوانان غزيز اگر در أطراف خود ويا در خانواده شما كساني هستند كه وقت ميگذارند وابرويي خرج ميكنند تا جوانان سرو سامان بگيرند قدر بدانيد ودوستان خود را هم از اين نعمت بي نصيب نگذاريد منظورم دقيقا اين است كه جوانان مؤمن حتما بايد با أفراد خيري كه هنوز در خانواده هاي مذهبي پي گير ازدواج جوانان ميشوند و وقت وابروي خود را در اين كارها خرج ميكنند روابط بسيار بسيار نزديكي داشته باشند اگر كمي دقت كنيم متوجه ميشويم كه خانواده هاي مذهبي تا حدود زيادي از پس اين مشكل برامده اند ولي به هيچ عنوان منظورم اين بنگاههاي أينترنتي و تبليغاتي نيست فقط وفقط خانواده وأفراد معلوم الحال مورد اطمينان در پايان از الطفات حضرت حق هم نبايد مايوس شد
مکلف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این حقیر توضیحا عرض کنم حسب احساس مسئولیت و تکلیف اگر این خواهر فرهیخته از گذشته پشیمان باشند به شرط توبه و کم کردن توقعات خارج از دین بنده حاضرم در خدمت ایشان باشم به شرط اینکه سن ما و حاج خانوم و 8 تا پسر و دختر ما و 13 تا نوه ها را سر ما نکوبند و حرف حاج خانم را گوش کنند ! امیدواریم صواب این کار عصای بعد از برزخمان باشد !
مرد مجرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
باحلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود. منم پسری35ساله دارای تحصیلات و شرکت ثبت شده مجری چندین پروژه عمرانی با کلی مطالبات از دولت.هیچوقت خدا اینقدر از مطالباتم نگرفتم که بشه1زندگی ساده راه انداخت همیشه هشتم گرو نهم بوده.دلشون خوشه ها
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
فقط و فقط دعا و دعا و دعا.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به نظرم مشکل اصلی اینه که شما خودتون رو باور ندارید و خودتون رو لایق ازدواج نمی دونید سن بالا بهانه است شما فقط به این موضوع فکر کن که میخوای زندگی خوبی برای خودت درست کنی و یک شوهر متناسب با خودت پیدا کنی که فهمیده و با اخلاق باشه حالا مجرد یا اینکه قبلا ازدواج کرده مهم نیست البته زن دوم شدن رو قبول ندارم اگر کسی رو پیدا کردی که مناسبه خودت هم به اندازه تلاش کن موفق باشی
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حالا که با واردات بی رویه کالاهای چینی تمام فرصتهای شغلی از بین رفته و پسرهای بیکار هم طبعا جرات تشکیل خانواده و زندگی را ندارند بعلاوه با افزایش قیمت ضروریات زندگی آنهم بشکل تصاعدی اگر کار نیم بندی گیرشون بیاد کفاف شکم خودشونو نمیده بهتر است بجای نصیحت مردم و توصیه به آنان به دولتمردان و توصیه به ایشان بپردازند
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
توقعات بالاست
نقطه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خوب شد این مطلبو گذاشتین تا دستمون بیاد چند درصد آدمای این جامعه هنوز به تعدد زوجات باور دارن! واقعا متاسفم! آقایون عزیز مسلمان میشه اگه ممکنه اجرای این 1قانون اسلامی رو موکول کنید به وقتی که همه قوانین دیگر دینتون رو بطور کامل اجرا کردین؟ ازدواج دوم برای روح و روان همسر اولتون همونقدر آزارنده و مخربه که خیانت. بفهمید لطفا! بعضی قوانین برای جوامع امروزی و انسان امروزی نیستند. بِ فَ ه م ی د
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
این مشکل دختران بسیاری در جامعه امروز ایران است. متاسفانه دلیل آن به هم خوردن توازن میان دختران و پسران در زمان جنگ است که اینک بیست و چند سال پس از جنگ خودنمایی کرده است.تقریبا کمتر خانواده ایی را می بینید که دختر متولد دهه پنجاه دارد که به این مشکل برنخورده باشد این یک معضل اجتماعی و از تبعات جنگ است که متاسفانه مانند بسیاری دیگر از معضلات این سرزمین حکام و مسوولین از آن غافل بوده و هستند.لطفا کمی جدی باشید و با حرفهای نیش دار بی مزه همنوعان خود را آزرده خاطرتر نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
هنوز هم دیر نشده شما باید بازاریابی کنی مثل یه مغازه دار فکر کن که جنس را در ویترین قشنگ می زاره زود فروش می ره انشالاه
جی اچ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
با دختره صحبت کردم برای ازدواج گفت پس که چی پسر باید همه چیزشو به خاطر دختر بده
منم گفتم برو پی کارت چهار پا گیر اوردی
وقتی فرهنگ در حد صفره وهیچ اموزش در کشور وجود نداره باید انتظار چنین مشکلاتی رو داشته باشیم

توی کشور ما نه فرهنگ اسلامی هست نه اروپایی نه شرقی یه چیز مندراوردی برای رسمو رسومات وتوقعات از طرف مقابل که باعث اصلیه این مشکلاته .که متاسفانه ومتاسفانه ومتاسفانه توسط روانشناسان ومشاورین به اصطلاح روشنفکر در حال رواجه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
آخ يعني ميشه اين پسرا مثل يه مرز بيان اين دخترا رو تحريم كنن تا ترشيده بشن، بلكه بفهمن توقع بيشتر از حدشون نداشته باشن!!!!!!
دختراي ١٠٠٠ سكه اي كه يك ريال هم نمي ارزن!!!!!
خودشون هيچي بارشون نيست تازه ميخان شوهر بگيرن كه دكترا داشته باشه پولدار باشه فلان باشه به امان باشه!!!!!!!!!!!
واقعاً اين دخترا فكر كردن كي هستن!!!!!!؟؟؟؟؟!
تقصير اين پسرهاست كه رو دادن به اينا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
مشکل جامعۀ ما این است که دختران ما دارای سطح تحصیلات بالا هستند و از طرف دیگر پسران تحصیل کردۀ ما تعدادشان بسیار کمتر است. مخصوصاً در بعضی از محیطها و شهرها ممکن است دخترانی با تحصیلات عالیه باشند که تمام خواستگارانش افرادی در حد دیپلم باشند به نظر شما اینچنین افرادی چه باید بکنند؟ از جمله خود من؛ شاید بپرسید چرا قبل از رسیدن به تحصیلات عالیه ازدواج نکردید؟ به دو دلیل برای اینکه امکان پیشرفت(با توجه با صحبت کردن با خواستگاران) با ازدواج کردن برای خودم نمی دیدم و از طرف دیگر من با تحصیلات عالیه و جزء بنیاد نخبگان چطور می توانم با فردی در حد دیپلم که به گفتۀ بسیاری از روانشناسان باید سطح تحصیلات تا حدودی به هم نزدیک باشد ازدواج کنم. من نه تنها به ازدواج فکر نمی کنم بلکه به فکر ادامه تحصیل در کشور دیگری هستم. مگر من چند سال عمر می کنم که به جای رسیدن به آرزوهایم بخواهم در مسیر جریان آب حرکت کنم و به دنبال عملی کردن تنها خواستۀ دیگران برای ازدواج کردن باشم و آرزوها و اهداف خودم را فراموش کنم. مگر من چند سال زندگی می کنم که بخواهم چشم را به روی آرزوهایم ببندم و ازدواج کنم (کاملا با قضیۀ ازدواج نکردن کنار آمده ام) حال هر کسی می خواهد هر فکری بکند مهم خودم و آینده ای که برای خود متصور می شوم هست نه چیز دیگر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
احسنت. منم همیشه همین حرص رو میخورم. بیام با یه دیپلمه ازدواج کنم که فقط و فقط نیاز اونو ارضا کنم و نتونم تکون بخورم که آقا بچه میخواد یا میخواد بره سر کار باید ناهارش آماده باشه؟ مسخره است. پسرای ما هیچ کدووم عرضه درس خوندن و به جایی رسیدن ندارن. اونایی هم که میخونن اینقدر متوقع میشن که به دختر کمتر از دکتر فکر نمیکنن.
جوان 16 ساله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
باشه بابا، غلط کردیم. اصلا کی گفت که شما با دیپلمه ها ازدواج کنی! اصلا کو خواستگار؟؟؟ اصلا مگه پسرای تحصیلات بالا میتونن ازدواج کنند که احیانا برن خواستگاری! شما عضو بنیاد نخبگانی اید و این طور مسئله ای پیش پا افتاده ای را، درست تحلیل و بررسی و نتیجه گیری نمی تونید بکنید!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
به سلامت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
باسلام خیلی جالب بود،اگه میشه ادرس اقای مرادی روهم بذاریدیاایمیل کنید ممنون
فرشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
خدایی این طور گزینه ای برای من باشه باهاش ازدواج میکنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
البته باید لیاقت هم داشته باشی!
مشاور خانواده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
به نظرم اینها به جای آنکه خود را مشاور خانواده بدانند مشاور دینی باشند.زیرا راهکارهایشان شاید قشنگ باشد ولی لزوما مناسب نیست.آنها یک روان شناسی تجاری ایجاد کرده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
من همسر دارم اگر زیبا رو و با همسر دوم بودن موافق باشد حاضرم با او ازدواج کنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
مگر اقای مرادی تحصلاتش در رشته روانشناسی بوده یا اجتماعی و یا... احتمالا یکی از دلایل انکه این همه دختران یا پسران با سن بالا مجرد بودند مشاور نا کارامد میباشد البته بجز مسائل اقتصادی و ....
جامعه
CHINA
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اين بحث يك مشكل ساختاري هستش اصلا من اين دخترو بگیرم بقيه جي! موردي نبايد برخورد كرد.اين مشكل ساختاري رو ما 4سال بيش تو كلاس درسمون بحث, و درصد جمعيت دختراني كه هركز نميتونند ازدواج كنن رو مشخص كرديم. راهكار: تعدد زوجين .واردات بسر كه اين مورد ب توسعه و رفاه كشور مربوط ميشه كه نداريم ايران حدود 2ميليون بسر نياز داره كه مهاجرت كنن ب اينجا ولي كدوم ابله مياد اينجا
منصف
BRAZIL
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دختر 37 ساله یعنی ترشیده. اما وقتی خود دختر به دلابل مزخرفی خواستگار رو رد کرده دیگه خدا تضمینی نداره برای ایشون خواستگار بفرسته. این حدیث از پیامبر میباشد که فرموده اندک اگر جوانی رو به دلایل غیر منطقی رد کردید از طرف خداوند دیگر تضمینیبرای ازدواج شما وجود ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
جملات نوشته شده توسط شما سطح خانواده ای که در اون تربیت شدید رو بخوبی نشون میده
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
جناب منصف!

يك دختر بهتره تا اخر عمرش مجرد بمونه ولي حتي يك لحظه با فرد احمق و بي فرهنگي مثل تو زندگي نكنه

ضمنا اين حربه دختر ترشيده! كه قرنها با دستاويز قرار دادنش از زنها كولي گرفتين ديگه كارساز نيست

برو با حماقت خودت خوش باش
بي انصاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
به هزاران دليل يك شخص ممكنه موفق به ازدواج نشه....اگه اين دختر با اين همه خصوصيات خوب ترشيده است.پس تو كه اين كلمه زشت رو به كار ميبري ارزشت از لجن ته جوي بيشتر نيست..
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
سلام
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اوضاع افتضاحترازاین حرفاست..
یک پسر سن بالا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
آقای مرادی
من یک پسر سن 40 ساله هستم و از نوع تفسیر شما در خصوص سن بالاها دلم شکست، با مدرک فوق لیسانس مهندسی دانشگاه پلی تکنینک و مشغول به کار اما در آمد کمی دارم و توانایی ازدواج و هزینه های زندگی و اجاره خونه و .. رو ندارم و خدا رو شاهد میگیرم تا حالا هم کار غیر شرعی انجام ندادم و اگر مشکل مالی نداشتم ازدواج میکردم کاش بجای تهمت به پسران و دختران سن بالا کمی به فکر مشکلات اقتصادیشون بودین
بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
جالب است این بابا درس اخلاق هم می دهد!!
نسرين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
احسنت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
خوشحالم که بالاخره یه پسر مثل شما هست
جالبه که ما نمی بینیم شما رو. من خواهرام سنشون بالاست. اما میرن سرکار . حقوق خوبی هم دارن. همه شرطشون هم برای ازدواج حفظ کارشونه. که ماشاءالله پسرا همه مخالف کارشون هستن. اونام حاضر نیستن تجربه شونزده سال درس خوندن رو ول کنن برن خونه نشینی پیشه کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
چرا به سنت اسلام ناب محمدي ص بر نمي گرديد .
اقاي مرادي ظاهرا يادشان رفته كه ما در اسلام فقط ازدواج دائمي نداريم با اين بيكاري تورم مشكل مسكن و .... ايا جوان ما امكان ازدواج پيدا ميكند ايا ازدواچ موقت نمي تواند راه حل مناسبي باشد . بهتر است واقع بين باشيم .
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پسر زیاده ولی پسر ا همه بیکارن چجوری زن بگیرن؟خوب معلومه که دختر ا میمانن از طرفی دخترا کارمند میشن میخان یه پسر بالاتر بگیرشون مشکل دوبرابر میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
متاسفانه جامعه ما در حال انحطاط اخلاقی و بسمت بی ارزش شدن آنچه که ارزش است و ارزشمند شدن هرآنچه که بی ارزش و پست میباشد سیر شتابانی گرفته آمار طلاق بالا رفته و سن ازدواج افزایش یافته و در پی آن جرایم و جنایت روز به روز زیاد میشود. راه درمان این مشکل پرهیز از دروغ و تکبر است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
الان دخترهای مجرد سن بالا خیلی زیاد شدن راه حلش فقط کمک به مردها جهت گرفتن زن دوم است و بایستی دولت به مردهاکمک کند یعنی هزینه های زندگی زن دوم را بدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
بنده هم از حاج آقا سئوالي دارم

مرد 43 ساله اي هستم باتحصيلات كارشناسي ارشد متاهل با دوفرزند ودرحال حاضر كارمندم

4باب خانه دارم كه داخل يكيشون زندگي ميكنيم و 3تاي ديگه درشان قفل است
مزرعه و ماشين هم دارم
وزن طلاهاي همسرم حدود يك كيلو است

اخيرا متوجه شدم كه استعداد و نبوغ خاصي براي ازدواج دوم و سوم دارم

اما متاسفانه همسرم به كمك مادر هميشه درصحنه اش تمام توطئه هاي مرا نقش برآب كرده اند

هرچقدر ميگويم من برايت خانه و ماشين و طلا و غيره خريدم و الان وقتش است كه خيرم به ديگران هم برسد قبول نميكند

لطفا مرا راهنمايي كنيد
yes
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
نباید بترسه، تا آدم خیس نشه که شنا یاد نمیگیره..
دیگه اینکه مرد تو 3 تا چیز باید بالاتر از زن باشه: تحصیلات، پول، قد.
که امروزه این توازن یه جورایی بر عکس شده..
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
من هم خودم 36 سالمه و خانمه مجرد هستم.
به نظر بنده- من و ایشان باید کلا این موضوع رو فراموش کنیم و کام خودمون رو توی زندگی تلخ نکنیم.
اگر هم این اتفاق بیافته دیگه مادر شدن منطقی نیست توی این سن. ازدواجه بدون حسه دلپذیره مادر شدن هم هیچ فایده نداره ---
پس فراموشش کنیم بهتره !
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
هنوز هم امکان ازدواج موفق و البته مادر شدن-حتی تا چهل سالگی از منظر علمی- برای شما وجود دارد. اما باید تلاش کنید!
يهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دوستان همه كارشناس شديد اگه ميخواين كمكي كرده باشيد يه كيس مناسب براشون پيدا كنيد(درميان دوستان و آشناتون)
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
مشکل مهریه بالا حل نشود، این مشکل پابرجا خواهدبود. اصلا چرا مهریه به این شکل درآمده؟! مسئولین جواب بدهند؟ مگر اصل مهریه بر هدیه شوهر بر همسر خود نیست. پس این یعنی چه که 1000 تا سکه یا n تا سکه ؟!. ازدواج امر مقدسی است که ما مردم با این کارها به آن ضربه زدیم. فرهنگ سازی را ابتدا باید خود مردم شروع کنند با مهریه های کم.
سم سام گچ پژنژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دلیل اصلی بی پولی است
دیگر اینا بهانست اگرم ترفندی داری واسه دختر خودت پیاده کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
یک نگاهی به سایت زیر بکنید، جالب بود

www.istghah.ir
اسرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
یک وبلاگ تبلیغاتی درجه 8 می باشد!!!!
yes
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
نباید بترسه، تا آدم خیس نشه که شنا یاد نمیگیره..
دیگه اینکه مرد تو 3 تا چیز باید بالاتر از زن باشه: تحصیلات، پول، قد.
که امروزه این توازن یه جورایی بر عکس شده..
كامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
هنوز هم چه خوب مردمي داريم...
هر كس به طريقي همدردي ميكنه ..
عزيزان خانه از پاي بست ويران است ...!
مارال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اقا اصلا به نظر من هر چیزی وقتی دارد این دختر و امثال ان دیگر بی خیال ازدواج باید بشوند . دیگر بعد از این سن که شور و حال و علاقه ای نمی ماند که ازدواجی هم صورت بگیرد. به نظر من یک دوستی پیدا کند و با ان سر کند کار و خانه و پول هم که دارد محتاج این و ان هم که نیست پس اگر شد که شد نشد هم که نشد دیگر. وقت ازدواج 37 سالگی نیست بین 25 تا 27 سالگی است که یک دو تا بچه ای هم به دنیا بیاد. نه تو این سن. حالا خدا به همه رحم کند. بابا این امریکایی ها و اروپایی هم چکار می کنند. خانه و زندگی و کارشان را دارند. و دوست می گیرند. اگر عشقی بود ازدواج می کنند اگر نبود که زندگی خودشان را می کنند و الکی خودشان را افسرده نمی کنند که ای داد حتما باید عقد کنیم. نه بابا با کسی دوست بشوید. تامام.
سید حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
البته آقای مرادی مثل همیشه هوشمندانه جواب دادن و این ستودنیست.

فقط من متوجه نمی شم چرا راجع به نیاز جنسی این خانم ها که تقریبا می توانیم بگوییم نیمی از عمرشان را پشت سر گذاشته اند و ممکن است تا آخر عمر هم نتوانند ازدواج کنند صحبتی نکردند

مگر راه حل اسلام ازدواج موقت نیست

آیا ازدواج موقت مربوط به قشری خاص است و از شان آبرومندان به دور است؟

مگر نه این که ازدواج موقت راه حل جایگزین اسلام برای دوستی و براوردن نیاز جنسی نیست؟
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
از اون بالا شوهرمیایه بایه عالم پول میایه
کماندار افسانه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
سلام دوستان عزیز فکر نمیکنید کمی سطحی فکر میکنید عزیزان ایشان که نمیگوید خواستگار نداشته ام خوب بخونید داشته فراوان هم داشته خودشون متاسفانه مثل بسیاری از دختران دیگه به هر دلیل که مهمترین دلیل آن هم برای عموم دختران میباشد انتظار برای خواستگار مطلوب تر وهمسر رویائی بوده پس ارتباطی به جنگ ندارد دوما همین الان هم دختران دهه 60 نیز بسیاری مجرد هستند که در دهسال آینده بدون شک و تردیدی با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی بحران ازدواج و طلاق را در سالهای اینده خواهیم دید که زنگ خطر ان دارد به گوش میرسد ولی کو گوش شنوا از یکطرف سطح توقع بالا میرود از طرفی ضریب اطمینان به ازدواج موفق کم میشود از سوی دیگر مشگلات اقتصادی مردان را به سمت مسائل جنسی آزاد می کشاند که هیچ مسئولیتی را برایشان ایجاد نمیکند و به راحتی هم در آن برایشان تنوع وجود دارد به همین منوال دختران نیز بسوی زندگی مجردی و آزادی بیشتر و بی مسئولیتی و کاهش اطمینان به مردان پیش میروند اما راه حل زیاد سخت نیست ولی کسی جرات ابراز و انجام آنرا ندارد تعدیل شرایط ازدواج از سوی خانواده ها و بخصوص دختران تامین آینده زنان بصورت بیمه ازدواج و نه به صورت مهریه تسهیل شرایط طلاق برای زوجین ترویج وتسهیل ازدواج از نظر مالی از طرف خانواده ها و دولت مثلا حذف مراسم عروسی که الان بسیار پر هزینه میباشد یا مراسم خرید یا عقد که در ابتدای زندگی زوجین را با بار مالی بسیار سنگین و گاهی ورشکستگی مواجه میکند دست کشیدن از رویاها ثبت و راه اندازی سایتهای مجاز و بدون هزینه مجازی برای آشنا شدن افراد با یکدیگر (بدون شک سو استفاده از چنین سایتهای غیر قابل اجتناب است ولی سایتهای مجازی فضائی به وسعت کل دنیا را به شما میدهد و میتوان در آن انتخابهای بی شماری را در تمام دنیا انجام داد ولی یک دختر خانم در یک شهر کوچک هیچ قدرت انتخابی ندارد و در ضمن در دنیای مجازی صحبت از خجالت یا رودرواسی یا غرور و غیره مطرح نیست و خانمها به راحتی میتوانند به آقایان پیشنهاد بدهند )پس چرا از تکنولوژی روز دنیا استفاده نکنیم از تجربه کشورهای دیگر به هر حال هر راهی مشگلات خاص خود را دارد ولی به نظر من تنها چیزی که چاره ندارد از دست دادن و تلف شدن واز بین رفتن جوانی وعمر آدمهاست در ضمن من خودم 45 سال دارم و متارکه کردم شغل دائم هم ندارم برای همین هم چون نمیخواهم فرد دیگری را دچار عذاب یا مشگل کنم تن به ازدواج نمیدهم ولی چه اشکالی دارد اگر خانمها بار مالی زندگی را به دوش بکشند البته به دو شرط اول اینکه مرد واقعا لیاقت این فداکاری خانم را داشته باشد و ادم سالمی باشد دوم این که آقایان تمام تلاش خود را برای کار کردن و بدست آوردن پول انجام دهد حالا اگر خانم کمک خرج باشد اشکالی دارداما یه نکته مهم این که آن خانم هم در خودش ظرففیت کمک خرج منزل بودن یا تامین کننده هزینه زندگی را داشته باشد و گرنه آن زندگی بیشتر به جهنم شبیه است
سونیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
مشکل دختران ما در این زمان بی اعتمادی به مردان است ،مردان به دلیل نوع تربیت کمتراحساس مسئولیت می کنند چون خانواده هایشان نمی خواهند بچه هایشان اذیت شوند و استقلال را فرزندانشان یاد نگرفته اند، یک زن مردی را می خواهد که به آن تکیه کند یارش باشدرفیقش باشد تا بتواند او را برای عمری دوست داشته باشد نه اینکه فقط یک مرد بالای سرش باشد و این آقای سید حسن که از آب گل آلود می خواهند کوسه ماهی بگیرند و فقط به نیاز جنسی توجه می کنند خانم ها انسانند و فقط این نیاز را ندارند ازدواج موقت اصلا درست نیست چه کسی گفته دختر صیغه شود؟این یعنی توهین آقای محترم.
اعظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
من یه دختر 35 ساله هستم که حدود 2 ماهه نامزد کردم .اما رفتارهای مشکوک و دروغ گفتن نامزدم من را دلسرد کرده.اگه تا اخر عمر هم مجرد بمونم حاضر نیستم صیغه بشم.این یعنی توهین به شخصیت خانم.
مرضيه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دلم میگیره... حالم به هم میخوره وقتی این جمله لوس و کلیشه ای و بی معنی رو میشنوم: فلانی دختر خوبیه، اما حیف که ترشیده است!... دلم واقعاً میگیره از ملتی که ادعای پیشرفت و هوش سرشار داره اما توجهی به معنی واژه هایی که در طول روز به کار میبره، نداره... دلم از این همه بی توجهی میگیره... بی توجهی به حقوق طبیعی هر شخص... بی توجهی به ذات انسانی ِ آدمها صرف نظر از جنس، رنگ پوست، ملیت، مذهب،... بی توجهی به باورها و اعتقادات و اصول شخصی هر فرد...
اسماعیل
UNITED STATES
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اکه سنش کمتر بود خودم میرفتم خواستگاریش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
با این وضعیت اقتصادی کمتر پسری تن به ازدواج میدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
الان که 37 ساله هستید در سن عقل هستید.
پسران جوانتر بسیاری هستند که مشتاق امکانات و خصایل خوب شما هستند و یقینا حاضر به ازدواج با شما خواهند بود، باید کمی از زرنگیهای زنانه تان استفاده کنید و هم او و هم خودتان را خوشبخت کنید.
از عالمان بی عمل هم چون زنبوران بی عسل به جز صدا چیزی نصیب نمی شود، برای همین هم در سازمان صدا و سیما از ایشان زیاد استفاده می شود
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv