bato-adv
کد خبر: ۱۵۰۷۴۲

(تصاویر) شلاق در ملاء‌عام در دشتستان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۲
با حکم دادگستری دشتستان استان بوشهر دو نفر از سارقان مسلح و متجاوزین به عنف در دشتستان که به تحمل هرکدام 70 ضربه شلاق و23 سال زندان در شهرهای شرقی کشور محکوم شده بودند حکم صادره در مورد انها در میدان مرکزی شهر برازجان اجرا شد.

به گزارش سایت نوا جنوب، مجرمین که (ا.م) و (ی.م) نام داشتند در دفعات مختلف مبادرت به ربودن زنان ودختران نموده و با بردن انها به بیرون از شهر اقدام به اذیت و ازار انها کرده  و طلا و جواهرات انها و دیگر اموال قربانیان را به سرقت می بردند که با تلاش مامورین انتظامی دشتستان به دست قانون افتادند.

در حاشیه اجرای این حکم مردم با تقدیر وتشکر از این اقدام نیروی انتظامی وقوه قضاییه خواستار شدت برخورد با مجرمین و اراذل شدند وحمایت قاطع خودرا اعلام داشتند.

ضمنا نماینده دادستان با قرائت حکم مجرمان تاکید کرد منبعد با دیگر اراذل وسارقان نیز با حکم قضایی برخورد مشابه خواهد شد.






bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
البته باید به اشد مجازات قانونی برسند تا آرامبخش آلام جامعه بشود ولی رسانه ای نشود. چون استکبار جرم اینها را به دروغ مخالفین نظام یاد می کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در ملا عام خوب نیست بهانه تراشی برای معاندین و بیگانگان می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خب بشه ! عدالت مهمتره .
ناشناس
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بايد اعدام ميشدن.هركي ميگه نبايد اعدام شن يك لحظه مادر و خواهر و زن خودشو بزاره جاي زن و دخترايي ك بهشون تجاوز شده ببينم بازم ميگن اعدامشون نكنيد!!!!!!!!!!!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
راه درمان شرارت، تجاوز و خشونت؛ خشونت ورزی متقابل نیست.
در اینکه متجاوزین و مجرمین بایستی مجازات شوند؛ هیچ حرفی نیست. منتها دو نکته مهم را نباید نادیده گرفت
اول اینکه مجازات، انتقام نیست و باید جنبه تادیبی و تربیتی داشته باشد. مثلا این افرادی که در ملا عام و به این حالت، تازیانه می خورند؛ آیا دیگر انگیزه ای برای بازگشت به یک زندگی سالم و شرافتمندانه دارند. گو اینکه اگر تجاوز به عنف آنها بطور مکرر اتفاق افتاده باشد و از نظر کارشناسانُِ روانپزشک، جرم شناس و ... تبهکار حرفه ای باشند؛ مجازات صحیح این است که تا درمان کامل ولو تا پایان عمر در زندان نگهداری شوند و از جامعه دور باشند؛ نه اینکه ابتدا با این وضعیت شلاقشان بزنند و بی آبرویشان کنند؛ ولی چند وقت دیگر با وساطت و خرید تخفیف و عف!!! از زندان رها و مجددا مشغول ارتکاب جرم و جتایت شوند.
دوم، اینها معلولند و نه علت. با اعمال مجازات معلول - هر چه قدر هم خشن باشد - علت چاره و درمان نمی شود؛ اینها نشانه های فقر، بی عدالتی، تبعیض، فساد و ستم در لایه های زیرین اجتماع هستند.
پس به جای توصیه به خشونت ورزی متقابل و بیشتر - که تنها به تشدید مناسبات خشونت پایه در یک اجتماع خشونت زده می انجامد و البته ارضاء نفس بیمار کسانیکه از دیدن صحنه های خشونت آمیز لذت می برند - بهتر است با کسب آگاهی بیشتر و انجام مسئولیت های اجتماعی مان به تدریج زمینه وقوع این جرایم را از بین ببریم.
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
برای کسانی که با نظرات غیر منطقی خود قیافه انسانهای متجدد و متفاوت با افکاری روشن و باز را میگیرند متاسفم!
اجرای این مجازاتها در ملا عام شایسته ترین کار ممکن است و خطاب من با کسانی است که به عنوان ناشناس نظرات انسان دوستانه خودشون را فرستادند : "اگر به جای این زنان و دختران قربانی،خواهر،دختر و همسر خودتان بود عکس العمل تان به همین نرمی و لطافت بود؟"
پس لطفا سنجیده حرف بزنید!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
کاری به خوب یا بد بودن این عمل ندارم ، اما یه سئوال از این متجاوزان دارم ، اگه یکی با خانواده آنها این کار رو انجام بده خوششون میاد؟؟!!
پسر اریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
کشوری جهان سوم هستیم...
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اگر توسعه از نظر این آقا یعنی بی غیرتی و بی حیایی و هرج و مرج اخلاقی و بی قانونی!!! بنابر این عطایش را به لقایش بخشیدیم و همان جهان سومی را عشق است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دقیقا . بجای فهمیدن علل این کثافت کاریها فقط دنبال نابودی معلول آنها هستند . اگر این کار جواب میداد که باید تا حالا ریشه کن میشد نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
با این کارها هیچی درس نمیشه.این جور انسانها دوباره با قدرت خلافکاری بالاتر به جامعه بر میگردن.باید اصلاح بشن نه که شلاق بخورن و تنبیه اینچنینی ان هم در ملا عام.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
آقایون قرن 21 شده، حواستون باشه! میترسم کم کم گیوتین هم استفاده بشه.
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بنظر من کسانی که درباره بازتاب این مجازات های علنی از مردم سئوال می کنند و نظرات موافقان را بیان می کنند باید با مخالفان این جریان هم مصاحبه و آنها را شناسایی و در قانون مجازاتی هم برای اینگونه از افراد در نظر گرفته شود چرا که یقیناً اینها هم از جنس همان متخلفین هستند و لا اقل برای تجری شان تعزیر شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چرااعدام نشدند مگرحکم زوربگیری وتجاوزبه عنف درشهرها باهم متفاوت است اون دوجوون که نه تجاوزبه عنف کردند نه کسی رازدند نه سرقت قابل توجهی انجام دادند اعدام شدند اینها شلاق وزندان ،واقعا مانده ام این چه احکامی است که صادرمی شود احکام احساسی ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
فکر نمی کنم دیگه در دشستان مثل صد ها شهر دیگه که شلاق و اعدام وسنگسار اجرا شد ، جنایت هائی مشابه این رخ بده !!! فرارو نظرات منو بزار ... همه نظراتو فیلتر می کنی ...صد رحمت به شورای نگهبان !!!
ناشناس
Saudi Arabia
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
قدیمها می گفتند باید کتاب زیر بغل شلاق زننده باشد تا حد بالا بردن دستش هنگام زدن ضربه مشخص شود. فکر می کنم در این دنیای دیجیتالی دیگر نیازی به آن کارهای قدیمی نباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
سارقان مسلح و متجاوزین به عنف!!!! مگه اینا نباید اعدام بشن؟؟؟؟
ناشناس
Australia
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
تا حالا که مجازات اعدام بود حالا چی شده؟
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
یه مشکل اساسی اکثر افراد اینه که تو هر زمینه ای میخوان اظهار نظر کنند. شما چقدر در مورد اجرای حدود اسلامی و قانون مطالعه کردید که این طور با تمسخر سخن میرانی؟ این مشکل برخی سیاست مدارهای ما هم هست:ع.م، ا.م و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مشخصه كه تجاوز نبوده. اگه تجاوز بود حتما اعدام بود حكمشون. يا پارتي داشتن يا فقط مزاحمت بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حقشونه حقشونه به نظر من اعدام هم براي چنين افرادي كمه انهاي كه منفي مي دن يك لحظه فكر كنند مادر يا خواهر خودشون اسير چنين كثافتها شده بودند به جاي صبر در اجراي قانون خودشون انها را تكه تكه مي كردند خوبشون كردند دستشون درد نكنه همه اينها كه الوده به اين كار كثيف هستند انها كه حكم شلاق مي دهند مهربانند من اگر بودم مي گفتم در ملا عام تكه تكه شون كنند نگين چه بي رحم بي رحم اينها هستند كه باسرنوشت يك زن يك دختر بازي مي كنند بعد خودشان به درك واصل مي شوند ولي ان زن يا دختر تا اخر عمر از نظر روحي رواني دچار مشكل مي شود همين الان كه دارم اين مطالب را مي نويسم يكي از فاميلهاي ما در بيمارستان به دليل كيف قاپي در بيمارستان بستري هست براي اگاهي مسئولين خانم بسيار متين با حجاب كامل اسلامي ولي اين خانم الان از نظر جسمي كه انشااله خوب مي شوند ولي از نظر روحي اسيب فراوان ديده اند با وجود دوتا بچه پس مرگ هم براي اينها كم است باز هم دستشون درد نكنه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
تشکر کردند؟؟!!!!!
این ها باید اعدام شوند.
این چه عدالتی است؟
چندین زن رو بی آبرو کردند،زندگی اونها و شوهرانشون رو خراب کردند.
اون مرد ها دیگه چطور می تونند زندگی کنند؟
باید این حیوون های پست(بل هم عزل!) اعدام شوند!!!!!!!!!
خورشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
احسنت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چیو احسنت؟باید اعدام میشدن!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من هم قبول دارم، کار خوبی کردند ولی در مورد آنها ارفاق شده، مگر اخیراً رئیس قوه قضائیه اعلام نکرد که حکم افرادی که مسلحانه حتی زورگیری نمایند، اعدام است و این حکم برای دو سه نفر در تهران اجرا شد. حالا در استان بوشهر به سارقین و متجاوزین مسلح چرا اینگونه ارفاقی کرده اند؟؟؟؟؟؟؟
فراروِ عزیز لطفاً پیگیری تا احقاق حق!!!!!!!!!!
محمد جواد
Germany
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
برای تمام دزدانی که علیه زنان خشونت به خرج می دهند و باعث بی امنیتی می شن چنین حکمی لازم است تا عبرت بقیه هم بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
نه!اعدام لازمه!
مجید
United States of America
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چقدر هم که تا حالا مایه عبرت شده. بزرگتر فکر کن...این کافی نیست.
دست دزد را قطع کردن هنر نیست، دست دزدی را باید قطع کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اونایی که منفی دادن از همین دست ادمان؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
بله کافی نیست ولی لازمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
این آشغالها که جرمشان ثابت و رایشان صادر شده، پس چرا چهره کثیفشان را پوشانده اید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
Afariiiiiiin
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چه حركات وحشيانه اي!
چه لزومي داره مردم حتما ببينن! اينا كار ها واقعا غير انسانيه اگر مجازاتي داره همون توي زندان انجام بشه!
توي كدوم كشور با فرهنگي اين كارها رو ميكنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
ببخشید جناب کاری که اینا با زنا و دخترای مردن کردن وجشیانه بوده نه مجازاتشون. تعریف شما از فرهنگ چیه؟ این فرهنگی که شما میگی یعنی همسر و پدر مادرای این خانوما برن از این اقایون عذر بخوان اگه احیانا مقاومتی کردن و بافرهنگ باهاشون راه نیومدن. هه
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
1- درس عبرت برای کسانی که فکر گناه به سرشون زده2- اگه تو زندون و مخفیانه انجام بشه هم میگین ما تا نبینیم باورمون نمیشه با مجرمین برخورد میشه.
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حتما تو کشورای دیگه ازشون تقدیر می کنن!
مهدی شوفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در صورت تجاوز به خانواده ات با یه دست گل ازشون قدر دانی کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
با نظر شما کاملاً موافقم هر جنایتی یک مجازاتی داره ولی این کار در ملاعام نه اخلاقیه نه انسانی !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دوستانی عزیزی که با خشم جواب amir رو دادید ، منظور ایشون تأیید جنایت و وحشی گیری اینگونه افراده ، بلکه همانطور که من هم معتقدم اینگونه افراد باید به سزای اعمال وحشیانه و کثیفشون برسن ، ولی لزومی نداره در ملاعام باشه ، این به نظر شما خشونت و ارعاب یعنی عدالت ، عدالت نمی تونه توی زندان و دور از چشم بچه های ما اجرا بشه ، یه کم منصف باشید ، تا کی بچه های ما باید این همه وحشی گری و خشونت ببین ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
تماشای دیگران با این لذت چیز غریبیه برام
چه الان چه برای اعدام
گرچه این افراد باید به سزای کارشون برسن ولی این آدمیت نیست
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
وقتی که جلوی اینها رو نگیری باید منتظر کارهایی باشیم که حتی شنیدنشون مورو تن آدم سیخ می کنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
گاهی برای اینکه آدمیت پابرجا بمونه و جامعه به سمت جنگل نره لازمه تا اوونهایی که حیون شدن تنبیه یا حذف بشن
وقتی یه سیب تو جعبه لک میزنه یا جای لکش رو می بری یا کلا برش میداری تا بقیه سالم بمونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
قصد لذت بردن از این صحنه ها نیست بلکه عبرت گرفتن است. تمامی این تازیانه ها و قصاص ها فقط و فقط برای این هستند که انسان ها حریم یکدیگر را حفظ کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دوست عزیزی که معتقدی این نوع خشونت ها در ملاعام باعث عبرته ، چقدر عبرت گرفتیم تا بحال ؟؟؟؟
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
فقط چندتا شلاق !!
و تعبید!!

کسانی که مرتکب چند تجاوز شده اند . باید اعدام میشدند . اگر همان اولین بار اعدام میشدند دیگر این همه قربانی نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
جای تأسفه که به جای کمی فکر این همه تعصب حاکمه! آقای محترم این همه رو که اعدام کردن مشکلی حل شد؟!! هر روز داره بیشتر میشه و با این نمایشات بیشتر هم خواهد شد! تو این مملکت زندگی میکنی یا نه؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بله اعدام لازمه . تجاوز به عنف در حد قتل نفسه و اعدام مجازاتشه . برای درک این مطلب خواهشا بجای قربانی ناموس خودتون و اگر خانم هستید خودتون رو تصور کنید !!!!
شلاق برای متجاوز عین بی عدالتیه !
تکرار جرم قابل پیشگیری نیست به هزار و یک دلیل .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بررسي علل و عوامل اينگونه رفتارها و برنامه ريزي جهت رفع آنها جاي خود، برخورد قاطعانه بامتجاوزين نيز جاي خود. بنابراين اعدام بهترين مجازات است. از اون دوست روشنفكري كه با اعدام مخالفت كرده سئوال مي كنم كه اگر همسر يا خواهر خودش جزو اون كساني بود كه بهش تجاوز شده بود باز به همين اندازه روشن فكر باقي مي ماند؟ لطفاً پاسخ دهيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
ملت همیشه در صحنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اولا که برای این افراد اعدام هم کم است این گروه های حقوق بشری قطعا به شلاق اعتراض می کنند تا جامعه ما پر از فساد فحشا و ناامنی شود ثانیا چرا اسم و عکس شان را آشکارا منتشر و پخش نمی کنید تا درس عبرتی برای همگان شود
ناشناس
Canada
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
یعنی مثلا تو سوئیس که شلاغ اونم در ملا عام نیست, جامعه پر از فساد و فحشا و نا امنی شده؟؟
یا تو ژاپن, یا تو استرالیا, یا تو کانادا, یا تو کره, یا تو آلمان, یا تو حتی ترکیه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
جمعیت سوئیس چقدره؟، وسعتش چقدره؟، تفاوتهای قومی و مذهبیش چقدره؟، بافت فرهنگیش چطوره و ...
اگه جواب بدید ممنون میشم.
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
نه طرف راحت میاد 72 نفرو تو روز روشن میکشه مدعیان حقوق بشر میگن 21 سال حبس بسشه.
تازه اونا غرق در فسادند برای اونا زنا، لواطو... تعریف نشده. فقط تجاوز اونم اگه خیلی سخت بگیرند 2-5 سال حبس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
وقتی فساد و فحشا در سوییس و دیگر جاهای اروپا و آمریکا ریشه دوانده دیگر نیاز به مجازات نیست. عزیزم آدرس یک سایت آمریکایی رو برای شما می گذارم تا ببینی چند درصد کودکان اروپایی و آمریکایی مشروع نیستند. فرارو جان این پاسخ را منتشر کن: http://www.oecd.org/social/soc/oecdfamilydatabase.htm برای استفاده سرچ بفرمایید: births out of wedlock یعنی تولدهای خارج از زناشوئی. در مورد قتل و غارت هم که دوستان جواب شما رو دادند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
عمار جان پاسخت خیلی روشن بود! تا فساد رو چی تعریف کنی...از نظر اونا هم جنس گرایی مجازه ولی از نظر اسلام یکی از بزرگترین گناهان است....امیدوارم ناشناس ۱۹:۳۹ فهمیده باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مردم همه دارن مي بينشون كه دارن شلاق ميخورند چهرشونا چرا اينجاپوشوندين اتفاقا مردم بايد ببيندشون كه بشناسند چون اينها با شلاق هم ادم بشو نيستند فردا درد شلاق يادشون ميره ودوباره شروع مي كنند
ناشناخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بعضیها چه دل پری از خارجیها دارند.منفجر نشید یه موقع.یه نگاه به خودتون هم بکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
مگر تجاوز به عنف حکمش اعدام نیست؟ چرا اعدامشان نکردند؟ لطفا حکم اسلام را اجرا کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
دوستان عزیزی که می گوئید احسنت یا آنرا مایه عبرت دیگران میدانید! خواهش میکنم یه لحظه به این فکر کنید که اجرای این صحنه های خشن، آن هم در ملا عام چقدر باعث ترویج خشونت میشود.بابا این همه شلاق زدند.این همه اعدام کردند.باز هم میبینیم که این اتفاقات می افته.اعدام و شلاق راه حل نیست.مگه تو سوئیس که پائینترین آمار جرم و جنایت رو تو دنیا داره کسی رو شلاق میزنن یا اعدام میکنن.بابا تا کی فقط برای خنک شدن دلمون دوست داریم مجازات ببینیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
دوست عزیز اگه با ناموس شما هم این کارو کنن خودت از همه اول به طرف شلاق میزنی!میدونم تو ملا عم کار درستی نیس ولی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
درود بر تو و این نگاه کاملا روشن گرانت
محمد
Australia
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
خودت میگی سوئیس..
چقدر جمعیت داره؟؟اصلا از آمار جرم و جنایت خبر داری؟
اینی که الان تو ایران داشتن شلاقش میزدن تو سوئیس شاید بهش مدال هم بدن>>>
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
برای خنک شدن دلمون نیست،برای جلوگیری از تکرار جرمه!نمیشه شما ایران رو با سوییس مقایسه کنید.شرایط اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی خیلی خیلی خیلی در جنایت اثر میگذاره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
جمعیت سوئیس چقدره؟، وسعتش چقدره؟، تفاوتهای قومی و مذهبیش چقدره؟
اگه جواب بدید ممنون میشم.
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
خاموش کن اون فکر روشن رو کورمون کردی. شما نگران گسترش خشونت نباش که فیلمها و بازیها آنقدر خشونت رو گسترش میدند که این پیش اونا مثل مستر بینه.
ناشناس
Iraq
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چرا چهره شون رو سانسو میکنید؟
اینها آبرو دارند که می ترسید بریزه
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
آبروی خودشون نه بلکه آبروی وابستگان انها اصلا فکر کردی خدای ناکرده شاید یکی از آشنایانت، دوستانت و... باشند. هرچه برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خب مردم و اهالی هم میبینن دیگه !
معمولا خانواده این افراد قربانی هستند و کاریش نمیشه کرد و کسی هم غیر مجرم مسئول نیست . مسئولین باید به فکر وضعیت خانواده ها باشن .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
تو مگه میشناسیش که میگی این آبرو نداره. چرا با 2 خط خبر قضاوت میکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
ﻣﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻭ ﻧﺎﺩﺭﺳﺘﯿﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻣﻬﺎ ﻧﺪﺍﺭﻡ. ﻣﺸﮑﻞ ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ ﺍﻧﻘﺪﺭ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺩﺍﺭﻩ. ﺍﻭﻭﻥ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﭼﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﻥ ﯾﺎﺩ ﺑﮕﯿﺮﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ‌ﻫﺎ ﯾﺎ ﺍﻭﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﺍ ﮐﺪﻭﻡ ﻣﯿﻠﺸﻮﻧﻮ ﺍﺭﺿﺎ ﻣﯿﺸﻪ. ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﺴﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﻘﺪﺭ ﮐﺴﯿﻔﻦ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﺎﺛﯿﻔﻮ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﻋﺒﺮﺕ ﻣﯿﮕﯿﺮﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﺍ؟ ! ﺍﺻﻼ‌ ﻭﺍﺳﺸﻮﻥ ﻣﻬﻢ ﻫﺴﺖ؟ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﺸﻮﻧﺘﻮ ﻓﻘﻂ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ.
امين
United States of America
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اين كه متجاوزين بايد مجازات شن حرفي نيست ولي در عجبم از مردم كشورم كه از ديدن اين صحنه ها لذت
ميبرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
مگه تو داروی می خوری یا عمل جراحی میکنی لذت میبری زشت به نظر میاد ولی لازمه
sina
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
مردم همه کشورا لذت میبرن.نمیبینی چجوری تو کشورا دیگه واسه مسابقات خشن رزمی ملت سرو دست میشکونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
کمی مطالعات دینی واسه افراد این سایت بد نیست!!!!!!
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
یعنی چی؟!
لذت ببرن یا نبرن چه ربطی داره؟!
یه جوون
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
حقشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اینقدر اعدام کردیم نتیجه نگرفتیم.
هر چقدر شلاق بزنیم هم نتیجه نمی گیریم.
راه مبارزه در ارتقای فرهنگ و اقتصاد جامعه است یعنی زمانی که فقر فرهنگی و فقر اقتصادی نداشته باشیم این جرایم خود به خود کمرنگ می شود و گرنه شلاق در ملاء عام باعث می شود که این افراد جری تر شوند و دفعات دیگر جرایم سنگینتری مرتکب شوند. و همچنین باعث می شود که خانواده این مجرمین و فامیلهای وابسته که آنها گناهی نکرده اند نیز احساس سرافکندگی کنند و حتی تا جایی که مهاجرت کنند. باید کاری که انجام می دهیم نتیجه داشته باشد و نه اینکه به صرف این مجازاتها مشکلات حل می شود.
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
آره بهتره از این به بعد با دادن کتابهایی در رابطه با بدی های این عمل شنیع از این ...ها بخواهیم که دیگر خوانواده ای را بی آبرو نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
این حیونارو اعدام میکردید
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اگر گناه کرده مجازات می شود، اما شما حق ندارید به او توهین کنید. یک نگاه به سیره ی امامان عزیز بنداز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
از حیوون هم پست ترن . کسی که به خودش اجازه تجاوز به یه انسان میده باید جلوی حیوون سر خم کنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اغلب کسایی که از فرهنگ اونور و بی فرهنگی این ور حرف میزنن کسایی ن که فقط رنگ اونورو توی شبکه هاشون دیدن و پاشونو اونور نگذاشتن.
منم در عجبم که ملت ما عجب خود بزنهای قهاری هستند! بهترین ملت هم که باشی بدترین حسابت می کنن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
باید قوه قضاییه بعضی تغییرات رو بده یکی از اشناهای ما رو به خاطر 200 هزار تومان بدهی با دستبند بردن دادسرا اونجا شاکی غیبش زده و قاضی ایشون رو فرستاده زندان طرف بعد از 2 هفته اومده و دوباره دادگاه برگزار شد!و پول رو داد ازاد شد... متاسفانه بعضی از قاضی ها مثل اب خوردن حکم زندان میدن و یا میفرستن بازداشت موقت که بعضا 2 ماه طول میکشه
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
بايد اعدام ميشدن شلاق كه فايده اي نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دردش يادشون ميره دوباره ميرن كثافت كاري مي كنند بايد يه كاري كنند كه اگه نمردن ادم بشند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
بايستي به وضع شديدتري برخورد شود حتي از داغ زدن بر پيشاني متجاوزان با عنوان متجاوز كه به راحتي براي بقيه مردم قابل شناسايي باشد و يا درج نام متجاوز به عنف در شناسنامه و كارت ملي شخص حيات اجتماعي آنها را محدود كرد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
بايستي به وضع شديدتري برخورد شود حتي از داغ زدن بر پيشاني متجاوزان با عنوان متجاوز كه به راحتي براي بقيه مردم قابل شناسايي باشد و يا درج نام متجاوز به عنف در شناسنامه و كارت ملي شخص حيات اجتماعي آنها را محدود كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
کسی که با این عمل از جامعه ترد بشه فکر میکنید اصلاح میشه
نخیر برادر یک پیشانی بند میبنده وبه گروه های تروریستی مرزی ملحق میشه یا سری بعد یه کار دست مردم میده کارستون.

باید مشکلات ریشه ای حل بشه و دنبال راه هایی باشیم که وقوع جرم و بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
شماهاي كه منفي دادين اگه خداي نكرده اين اتفاق براي خانواده خودتون هم افتاده بود بازهم منفي ميدادين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چرا تصاوير اعدام و شلاق و ديگر مجازاتها هميشه در پربازديدها هستند؟ اين يك بيماري اجتماعي است؟
ناشناس شماره ی 2
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
بنابراین همه ی کشورهای دنیا بیماری اجتماعی دارن، کافیه به آمار بازدید چنین ویدئوهایی توی یوتیوب توجه کنی.
همه مون روانشناس شدیم.
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
دکتر سلام. از بیماری های اجتماعی چه می دانید؟ تا به حال تصاویر اعدام و شلاق دیده ای؟ نتیجه پس خودتون بیمار اجتماعی هستید. نتیجه دوم حرف بیمار اجتماعی درست نیست. نتیجه سوم پس شما بیمار اجتماعی نیستید و حرف تان درست است. نتیجه چهارم پس شما بیمار اجتماعی هستید و حرفتان غلط است.و....همین طور بگرد. دکتتتتر سلااام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
شما هم دیدید و هم نظر دادید ! بیمارید آیا ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
اولا حکم حکم اسلامه و در زمان پیامبر(ص) هم این احکام اجرا می شده.دوما می بایست در ملا عام باشد تا درس عبرت برای سایرین بشه اگه علنی نباشه که این اراذل و اوباش بیداد می کنند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
ببرید تو زندان شلاق بزنید!

یعنی چی جلو مردم!؟! آخه اون زن و بچه ای که اونجا وایسادن نگاه میکنن از چی میخوان عبرت بگیرن که میگید باید باعث عبرت دیگران بشه!؟
لااقل تو زندان چندتا مجرم هست که براش درس عبرت بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اون زن و بچه هم که خبر رو علنی از اینترنت و روزنامه و اینور اونور میشنون با دیدن این صحنه شاید حس اجرای عدالت آرومشون کنه .
شدیدا موافقم با اینکار .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آره هم آرومشون میکنه و هم صد البته خشن تر!
ارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
باید مجازات شوند اما کسی فکر کرده چرا به زنان تجاوز کرده اند ایا راهکار دیگری برای اطفای شهوت نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
قطعا باید اعدام میشدن!
بگدار تا بگریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
خوبه شما قاضیشون نبودی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اتفاقا حیف شد که قاضیش نیست .
راوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
مجازات عمومی در حضور مردم باعث ترس برای کسانی است که در اینده مبادرت به خطا نشن
البته این مجازات نه تنها که باعث ترس نمیشه بلکه ترس قبح رو هم میریزه
اخه تجاوز به ناموس مردم واقعا حقش شلاقه یا بدتر از این؟
ناشناس
China
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
vaghan ajab mardomi dariim
behtare sinamaro biarand khiaboona onja belit befrooshan ajab adamaee
baray har chiizi saf migiirand
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
خدا کنه که دیگه جرم وجنایتی علیه زنان این شهر یا هیچ جای دیگر انجام نشود تا شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
نمردیمو یکی حرف مثبت و خیر خواهانه زد
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
ااگر این کار ادامه داشته باشد امنیت روانی که درجامعه کم رنگ شده به جامعه بر می گرددودر این راه ازسرزنش مخالفین نباید هراسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
چرا تاکنون چنین احکامی در خصوص افراد بانفوذ و شناخته شده در جامعه صورت نگرفته است . اغلب این جنایتکاران از طبقات محروم جامعه هستند یعنی واقعا یک دزد و جنایتکار از طبقات بالا و با نفوذ وجود ندارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
دروغگو !! غیر قابل انتشار 0 ؟؟!! مگه من تو خواب کامنت گذاشته بودم؟؟!!
عبدالعادل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
واقعا اگر اهل عدالت هستید باید جرم شلاق بخورد نه مجرم ،تازمانی که جرم هست واسباب ان مجرم خواهد بود پس باید جرم واسباب ان را از حیطه این سرزمین بردارید واقعا دیگر مردم مجبور به ارتکاب جرم می شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
عبداناعادل منظورت از اين حرف چيه يعني جرم كه زن بوده را بايد از بين برد يعني تو را مرد زايده مردو زن مكمل همديگر هستند وامثال شماها وطرز تفكر شما اين چنين مسائلي را به وجود مي اورد برات متاسفم عصرحجري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آقای ظاهرا عادل ؛
بر اساس منطق شما مثلا برای جلوگیری از دزدی باید هیچکس هیچی نداشته باشه و پول و ثروتی هم نباشه و همه مردم اموالشونو آتش بزنن تا دیگه دزدی هم صورت نگیره!!!
واقعا برا این طرز فکرت متاسفم
ببین با کیا شدیم 70 میلیون...
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
حقشونه نامردای بی ادب.
اما من به خانواده این سارقین کاری ندارم شاید محترم باشند
بگدار تا بگریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
بربریت در قرن21!
واقعن برای تماشاگران این صحنه متاسفم.
حالا هر غلطی هم که کرده باشد اینجوری اصلاح میشود؟
دانشجو11
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
به نظر بنده اگر بیائیم شرایط ازدواج را آسان تر نمائیم و برای زوجهای جوان مسکن تدارک ببینیم حتی اگر شده برای سالهای آغازین البته به شکل رایگان وخانواده ها هم همکاری کنند و زیاد بهانه نگیرند قطعا چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد و نیازی به این همه خشونت در ملحه عام نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اینها اگه حرمسرا هم داشته باشند، بازسیر نمی شن.
جوانهای مجرد بنده خدا از این کارها که نمی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بابا مگه اون چند روزا نخوندي مرد چهل ساله كه زن وبچه داشته راننده اژانس شده يه دختر بچه شش ساله را مورد ازار واذيت قرار داده ادم كثيف ذاتش كثيفه اينا همه حرفه البته بايد امكانات ازداوج مهيا گردد ولي عامل اين گنده كاريها اينا نيست اينها انسان نيستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ببخشید شما که این نظر رومیدی مطمئن هستید که اینها مثلا مجردند؟؟؟؟اونم با این هیکل و سن! این بخاطر عدم تربیت درست پسرها در برخورد با خانم هاست و با ازدواج درست نمیشه.از طرف دیگه هم بدون درنظر گرفتن جرم سرقت این نتیجه ترویج خشونت هنی و کلامی و فیزیکی نسبت به زنان از راه های مختلف هست! نتیجه داشتن نگاه تحقیر امیز به زنان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آقای با سواد تو قرن اتم زندگی می کنی. از این کار خوشحال نباش.موضوع باید ریشه ای حل بشه ،شلاق زدن یک آدم بی پارتی بیسواد چه مشکلی حل می کنه.
آنهای که ماشین بی کیفیت ،خانه بی کیفیت،جاده غیراستاندارد،مواد غذای بی کیفیت....تولید می کنند.آخرش ملت تاوان آن را می پردازد .آیا گناهشان کمتر از اینها هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
حق اینها بیشتر از ایناست اما این راهش نیست. این اقدامات تاثیر سوء داره.
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
راننده سرويس مدرسه اي رو شنيدم به تازگي كه به دختر بچه هاي شش ساله هم رحم نكرده اينها ادم هاي كثيفي هستند و اشد مجازات هم براشون كمه بايد زجر كش بشن براي اينكه بعدش از لحاظ رواني تاثير مخروب كننده اي بر بر روح كسي كه بهش تجاوز شده ميگذارد و به زودي به زندگي اوليه اش بر نميگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
قبلا در کشورهای کفر در مراسم اعدام یک جیب ، چندین فقره جیب بری انجام شده ، پس نتیجه میگیرن اعدام باعث عبرت دیگران نمیشه ، برا همین دیگه اعدامو میذارن کنار
حسن اسلام کیش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بنام خداوند جان افرین :
سلام -سلامی همراه باتقدیم مهر وعطوفت -سلامی همراه با انتظار مشاهده رافت اسلامی انشاا...:
عزیزانم -چقدر خوب بود به این اتفاق نگاهی از دید جامعه شناسی واسیب شناسانه میانداختیم واز خود میپرسیدیم چه عامل یا عواملی باعث شده در یک جامعه اسلامی ودر انتظار عبرت اموزی دیگران نیاز به اعمال قانون مجازات اسلامی به این شکل داشته باشیم واز خود میپرسیدیم ایا برایند ونتیجه چنین مجازاتهایی برای جامعه ارامش به ارمغان میاورد ؟ ودراینده شاهد کاهش وقوعوبروز چنین جرایمی خواهیم بود؟
یا علاوه براینکه وقوع جرم را کاهش نمیدهد مجازات شونده را هم حداقل افسرده ابرورفته عصیانگر ولجباز ترومنزوی هم خواهد نمود ؟
وابرویی هم برای خانواده وفامیل انان باقی نخواهد گذاشت وانهارا انگشت نمای جامعه خودخواهدنمود .
نگاهی به سن (تصویر)مجازات شوندگان نشان میدهد اینان باید افرادی مولدونیروی کار جامعه خود باشند چه عامل یاعواملی انانرا گمراه نموده وبه این راه کشانده است ؟
حقیر بر اساس تجربیات گذشته عامل اصلی بروز وظهور چنین جرایم ونیاز به توسل به چنین مجازاتهایی را برداشت ناصحیح از علل بروز وعدم تمیز بین علت ومعلول ونگاه اسیب شناسانه به موضوع میدانم.
انتظار اینست وقتی که جرم -بزه -خلاف ویا رفتار خلاف قانون ومغایر با عرف جاری جامعه اتفاق میافتد نگاه اسیب شناسانه وبررسی رابطه علت ومعلولی به ان واقعه داشته باشیم -بعبارتی دنبال چرایی بروز ان اتفاق باشیم وانرااسیب شناسی وتحلیل نموده وسهم ودخالت مسببین بروز انرا تحلیل نموده و بسنجیم حتی سهم خودمان در بروز وحدوث ان واقعه از نظردور نداشته باشیم وبعدعوامل موثر در رفع اشکال را پیداوتحلیل کنیم انگاه در صدد شناخت راههای رفع ان براییم .
مطمنا سرف مجازات متخلفین انهم خدای ناکرده بدون منطق وبادخالت احساسات از هرنوع که باشد کمکی به ورفع مشکل نخواهد کرد بلکه انرا پیچیده تر خواهدنمود .
مجازات متخلف بدون رفع عواملی که باعث بروز وحدوث خلاف شده اند هرقدر که شدت وحدت داشته وباچهچه وبه به تماشاچیانی همراه باشد که مطمنااز روی احساسات زودگذر وبدون تعمق خواهدبود. مسلما راه به جایی نبرده ونمیبرد .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ای کاش چاره وعلت را پیدامی کردند وراه حل را .
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv