bato-adv
کد خبر: ۱۴۹۴۹۹
عباس عبدی در گفتگو با فرارو تحلیل می کند

"هاشمی" برای ماندن نیامده است!

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «برداشت من این است که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این یک مسئله‌ی کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام کردند که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهند کشید.»
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
فرارو- یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «برداشت من این است که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این یک مسئله‌ی کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام کردند که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهند کشید.»

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «اکنون نامزدهای هر سه جریان دولت، اصلاح طلبان و اصولگرایان با انواع گرایش های موجود در این جریان ثبت نام کردند؛ ولی همانطور که قبلا  هم گفته‌ام با حضور آقای هاشمی محور انتخابات شامل آقای هاشمی و غیرهاشمی می شود.»

وی ادامه داد: «اگر دقت کرده باشید ورود آقای هاشمی به ستاد انتخابات وزارت کشور با ورود جریان دولت همزمان بود و من فکر می کنم دولتی ها به محض حرکت به سمت وزارت کشور به آقای هاشمی اطلاع داده‌اند که ما حرکت کردیم و طبیعی بوده که ایشان هم راه بیفتند.»

وی افزود: «دلیل این امر این است که دولتی ها کل خط مشی خود را در تقابل با آقای هاشمی تعریف می کنند و برای اینکه بتوانند احتمال رد صلاحت نامزد خود را کم کنند نیازمند این فرایند هستند و از این حیث بسیار نیازمند حضور طرف مقابل خود هستند تا هویتی برای خود تعریف کنند، این بازی تنفر از یکدیگر تبدیل به نوعی از بازی نیاز به یکدیگر هم شده است. وقتی نیرویی خود را بر حسب نفی دیگران و تنفر از آنان تعریف کند، به همین اندازه هم بقای خود را مرهون آنان خواهد دانست.»

این تحلیل گر مسائل سیاسی اظهار کرد: «اما اینکه در ادامه چه خواهد شد؛ من معتقد نیستم ترکیبی که اکنون وجود دارد تا روز انتخابات برقرار باشد؛ چون چنین پتانسیلی در کشور وجود ندارد که این حد از رقابت نزدیک به ستیز در آن شکل بگیرد.»

وی ادامه داد: «اگر نامزد دولت تایید صلاحیت شود آنگاه انتخابات تبدیل به یک دوقطبی کامل میان آقای هاشمی و جناح دولت خواهد شد و بخش عمده ای از سایر نیروها به حاشیه رانده می شوند.»

وی افزود: «در این وضعیت حتی اصولگرایانی که قصد دارند علیه آقای هاشمی فعالیت کنند دقیقا آب در آسیاب نامزد دولت خواهند ریخت، و این هم نابخردی‌های سیاست موجود است.»

وی تصریح کرد: «اما اگر نامزد دولت تایید نشود، اوضاع طور دیگری رقم خواهد خود و در این شرایط اگر آقای هاشمی تا آخر در انتخابات باقی بماند طبعا رای خواهد آورد و وضعیت سیاسی کشور تغییر خواهد کرد و من واقعا نمی توانم تصور روشنی از فرآیند پیش‌رو داشته باشم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا حضور هاشمی باعث خواهد شد اصولگرایان به نامزد واحدی برسند؟، گفت: «این مسئله غیرممکن است. آنها در ائتلاف 5 گانه‌ی خود هم نتوانستند به توافق دست یابند چه برسد به اینکه بخواهند با دیگران توافق کنند. تعداد نامزدهایشان کم می‌شود ولی واحد نخواهد شد زیرا برخی از آنان به آقای هاشمی نزدیکتر هستند تا به سایر اصولگرایان.»

وی با بیان اینکه شرایط اصولگرایان به حضور یا عدم حضور نامزد دولت بستگی دارد گفت: «اگر نامزد دولت تایید صلاحیت شود، بخش عمده ای از اصولگرایان یا به صورت چراغ خاموش و یا خیلی روشن پشت سر آقای هاشمی خواهند ایستاد.»

وی ادامه داد: «اما اگر نامزد دولت تایید نشود اصولگرایان چنین تفاهمی با آقای هاشمی پیدا نخواهند کرد؛ چون خیلی برای آنها مهم نیست که آقای هاشمی بیاید یا نیاید. در این شرایط فقط بخشی از اصولگریان پشت جناح های رادیکال همچون پایداری بسیج می شوند.»

وی تصریح کرد: «اما در هر حال اصولگرایان نمی توانند با مجموعه اصلاح طلبان و برخی نیروهای دیگر که پیرامون آقای هاشمی بسیج می شوند رقابت کنند. مگر اینکه مسئله حضور آقای هاشمی به صورت دیگری رقم بخورد.»

آقای هاشمی برای ماندن نیامده است
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «برداشت من این است که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این یک مسئله‌ی کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام کردند که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهند کشید.»

وی ادامه داد: «به هر حال اکنون نامزد دولت ثبت نام کرده و اگر تایید صلاحیت شود آقای هاشمی بدون شک تا پایان خواهد ایستاد زیرا به درستی فکر می‌کند که دیگران نمی‌توانند در برابر نامزد دولت پیروز شوند و به همین دلیل حضور همزمان آنها در وزارت کشور به نوعی به محل رزم رستم و اسفندیار تبدیل شده بود.»

وی افزود: «اما اگر نامزد دولت رد صلاحیت شود این امر برای کنار کشیدن آقای هاشمی شرط لازم است. آقای هاشمی اکنون در میان تمام شخصیت های موجود پرسابقه ترین فرد در انقلاب است. تمام انتقاداتی هم که اصولگرایان به ایشان وارد می کنند بدون استثناء مربوط به دوره هشت ساله ریاست جمهوری ایشان است که همه آنها دربست از ایشان حمایت می کردند.»

وی ادامه داد: «هیچ یک از این انتقادات مربوط به دوران پس از ریاست جمهوری ایشان نیست و لذا از این منظر یک عمل کاملا غیراخلاقی علیه ایشان انجام می دهند. چون کسانی که آن زمان از هاشمی انتقاد کردند هزینه می‌دادند و آنهایی که آن موقع نان حمایت از هاشمی را می خوردند امروز به شدیدترین وجه با ایشان مخالفت می کنند و می‌خواهند نان هر دو موقعیت متضاد را بخورند.»

وی خاطرنشان کرد: «در شرایط کنونی هر اقدامی که خواستند علیه آقای هاشمی انجام دادند؛ لذا ایشان برای چه باید کنار بنشیند؟ شرط دوم برای انصراف آقای هاشمی این است که یک تفاهم خیلی روشنی در سطح سیاسی صورت بگیرد. تفاهمی که بهتر بود قبل از انتخابات انجام می شد و آن این است که بالاخره چه کسی باید انتخاب شود. یعنی همه از چه کسی حمایت کنند و آن فرد با تفاهم با آقای هاشمی بیاید تا چگونگی تحقق مطالبات و خواست‌های سیاسی ایشان هم مشخص شود.»

وی خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که برای کنار رفتن آقای هاشمی فقط می توان با ایشان تفاهم کرد و گرنه در غیاب نامزد دولت بدون شک آقای هاشمی انتخاب خواهند شد.»

جلیلی نمی‌تواند گفتمان بسازد
عبدی در پاسخ به این سوال که آیا آقای جلیلی به تنهایی پتانسیل تبدیل به یک ضلع انتخابات را دارد؟، گفت: «باید دید آقای جلیلی اصلا قادر به جمع آوری نیرو و گفتمان سازی هست یا خیر.»

وی ادامه داد: «در شرایط فعلی تنها دو گفتمان دولت و هاشمی که زیرمجموعه اصلاح طلبان قرار می گیرد و نیروی وسیعی دنبال ایشان قرار خواهد گرفت با هم تقابل می کنند و باقی کاندیداها اصلا از بازی خارج شده‌اند.»

وی تصریح کرد: «افراد به صفت شخص چندان مهم نیستند. باید پرسید جریان آقای جلیلی چیست که ایشان نماینده آن هستند؛ نه اینکه ایشان کیست که بخواهند کاری انجام دهند. آقای جلیلی در سیاست داخلی شخصیتی با حداقلی از تجربه محسوب می شود و در این عرصه حضوری نداشته است.»

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا ایشان از پشتوانه خاصی برخوردار نیست؟، گفت: «پشتوانه حکومت هم رای خاص خود را دارد؛ اینکه مثلا دستور بدهند و عده ای به ایشان رای دهند؛ همین؛ ولی این رقم زیادی نیست. اما اینکه این موضوع نمی تواند گفتمان بسازد بسیار مهم است. گفتمان سازی یک فرایند پیچیده است و متولیانی دارد و حتی آقای هاشمی هم به تنهایی نمی تواند گفتمان سازی کند.»

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا آقای جلیلی نمی تواند احمدی نژاد دوم باشد و تقابلی که قرار است در برابر هاشمی شکل بگیرد از سوی ایشان و با عنوان حامی محرومین ایجاد شود؟، گفت: «این مسئله جا نمی افتد. آقای هاشمی قصد دارد علیه وضع موجود حرف بزند و متهم درجه یک وضع موجود خود این آقایان که حامیان احمدی‌نژادند هستند؛ لذا چطور می خواهند همزمان علیه آقای هاشمی و احمدی‌نژاد حرف بزنند؟»

شیب تند می شود
عبدی درباره استراتژی جریان دولت در صورت رد صلاحیت یا تایید صلاحیت نامزد آنها گفت: «اگر نامزد دولت تایید شود، آقای هاشمی در صحنه می ماند و یک دوقطبی میان این دو شکل می گیرد.»

وی ادامه داد: «در این شرایط نتیجه انتخابات را نمی توان حدس زد، چرا که خیلی پیچیده خواهد شد و بستگی به آن دارد که چطور بازی کنند و من فکر می کنم در دو هفته آخر دولت با شیب تندی جریان سیاسی و اجتماعی را جلو می برد و از آن طرف بخش عظیمی از اصلاح طلبان پشت آقای هاشمی قرار می گیرند و یک شیب تندی هم در این سو شکل می گیرد و بدون شک هیچ کس نمی تواند جلوی فرآیند این دو شیب تند را بگیرد و این قیچی کل سیستم را به حاشیه می برد.»

وی افزود: «یعنی در این شرایط باقی کاندیداها به حاشیه می روند و در برابر این قیچی حضوری ملموس در انتخابات نخواهند داشت.»

عبدی گفت: «اما اگر نامزد اصلی دولت و یا سایر نامزذهایش رد صلاحیت شوند، گفتمانِ علیه آقای هاشمی و اصلاحات جانی نخواهد گرفت و لذا اصلاح طلبان هم به سهولت برنامه خود را جلو می برند.»

وی خاطرنشان کرد: «من نمی توانم تصور کنم در کشور تا این حد علیه آقای هاشمی حرف زده شده باشد و آن وقت ایشان بتواند در فرایند انتخابات رئیس جمهور شود و این غیرقابل تصور است و اگر چنین اتفاقی بیفتد همه نیروهای منتقد نظام باید در مبانی انتقادی خود نسبت به حکومت تجدیدنظر کنند.»

عبدی درباره واکنش جریان دولت در صورت ردصلاحیت نامزد آنها گفت: «آقای احمدی نژاد به شدت در حال تُند کردن بازی، و صفر و یک کردن آن است. اما اینکه چه‌کار می کند نمی دانم؛ فقط می دانم که به راحتی تمکین نمی کند.»

وی ادامه داد: «یعنی کسی که تا این حد کنار یک نامزد می نشیند (که البته شاید غیرقانونی نباشد اما به هر حال در عرف جمهوری اسلامی قابل تصور نیست) و عنوان می کند احمدی نژاد مشایی است و مشایی احمدی نژاد است، این فرد سکوت نمی کند و تقریبا تمام تخم مرغ های خود را در این انتخابات و به این شکل در یک سبد گذاشته است.»

وی افزود: «حکومت هم در واقع اکنون میان دو مجموعه نیرو قرار گرفته که نمی داند با هر یک چه کار کند. دلیل این مسئله نیز این است که در ایران نوعی گفتگوی فراعمومی میان نیروهای سیاسی نیست و همه مجبور می‌شوند با شدیدترین حالت و بحرانی ترین وضعیت در میدان حاضر شوند که نتیجه آن همین می شود که ملاحظه می کنید.»

وی خاطرنشان کرد: «این در حالی است که من معتقدم بهترین وضعیت برای انتخابات پیش رو یک نوع تفاهم فراانتخاباتی بود. یعنی در حال حاضر انجام انتخابات در ایران با این حد از تنش‌ و ستیزهای سیاسی معنا ندارد؛ در حالی که قبلا می توانستند روی یک نفر تفاهم کنند و او هم می آمد اما چون اینکار را نکردند باید چوب آن را هم بخورند.»

عبدی گفت: «به نظر من بعد از انتخابات 88 به دلیل اینکه درست یا غلط اساس انتخابات در ذهن عده ای مورد سوال قرار گرفت، اکنون باید اساس بازسازی انتخابات توجه حکومت را جلب کند. ولی مشکل اینجاست که حکومت با هیچ کدام از نیروها نمی تواند کنار بیاید و هر دو طرف انتخابات (دولت و هاشمی) به یک اندازه و هر کدام به شکل خاصی برای حکومت مشکل ساز خواهند بود.»

وی ادامه داد: «آقای احمدی نژاد و تیم وی به یک شکل مورد قبول حکومت نیستند و آقای هاشمی و کسانی که از ایشان حمایت می کنند نیز به شکل دیگری مورد قبول حکومت نیستند.»

وی درباره این که نامزد مورد نظر حکومت چه کسی می تواند باشد گفت: «اساسا فرصتی برای حکومت نیست که بخواهد بطور موثر از کسی دیگر حمایت کند و من معتقدم اگر امروز انتخابات با همین نیروها برگزار شود بالای 80 درصد آرا مربوط به این دو گروه (دولت و هاشمی) خواهد شد. یعنی رای چندانی برای دیگران باقی نخواهد ماند که بخواهند روی آن حساب کنند.»

وی تصریح کرد: «از این منظر انتخابات پیش رو مانند انتخابات سال 80 خواهد شد که در عمل حکومت طرفدار کسی نبود. یعنی وضعیت رقابت در مقایسه با نامزد اصلی (آقای خاتمی) به صورتی بود که کسی که شانس‌آور باشد برای حکومت مطرح نبود. اکنون هم به همین شکل است و این دو گروه 80 درصد آرا را در دست دارند.»

عبدی در پایان تاکید کرد: «در هفته های آینده بازی این دو گروه آنقدر تُند خواهد شد که سایر کاندیداها به طور عملی به کناره‌ها  می‌روند؛ مگر اینکه دوست داشته باشند بیایند و در تلویزیون صحبتی بکنند و باید گفت پتانسیل حکومت و ساختار سیاسی ایران توان تحمل این وضعیت را نخواهد داشت.»
bato-adv
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
هاشمي امده كه احمدي نژاد انتقام بگيره وامده شوراي نگهبان انرا رد صلاحيت كنه ومشايي نيز جز رد صلاحيتها باشه تا احمدي نژاد نتونه كاري كنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اقای عبدی دیگر شما تمام شده اید و با این اظهارات نقشی برایتان جستجو نمیشود...بای بای...
رهگزر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
سياست پدر و مادر ندارد. ولي ما با هاشمي هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
باید توجه داشته باشید که چهار سال است حاکمیت حتی تحمل برگزاری نماز جمعه هاشمی را هم ندارد چه برسد به تصاحب کرسی ریاست جمهوری ،از طرف دیگر حال که هاشمی آمده دیگر نماندن چیزی نیست که در قد و قواره ی سیاسی هاشمی باشد حال که آمده قطعا خواهد ماند اما چطور حاکمیت با این حظور کنارخواهد آمد!!!
ریما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
آقای عبدی این چگونه تحلیلی که اگر ها مگر هاش بیشتر افعالی که شایداتفاق بیفتد اگر شما با این سن و سابقه نمیتوانید حرفی واضح و روشن بزنید بهتر این کار بزارید کنار یه گوشه چهله نشینی کنید .هاشمی و مشایی هر تو تایید صلاحیت می شوند . اما در آخر پیروز میدان کس دیگر است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
چقدر در مورد راي نياورند آقاي هاشمي صحبت مي كنيد و موضع مي گيريد خدا پدر ش را بيامرزد امد تا شما حرفي براي گفتن داشته باشد هر چند بي پايه و اساس ضرب المثل است مي گويد جوجه راآخر پاييز مي شمارند پس منتظر بمانيد .
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اصلا خوندی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اينجانب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
حرفهاي آقاي عبدي در اين مقاله ضدونقيض و بي سر وته ميباشد . اينجانب معتقد عم قزي بهتر ازايشان تحليل ميكند.
داش آکل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
آقای هاشمی امروز محبوبیتشون بیشتر شده اما اگر چند عامل به آن اضافه بشه قطعا رایشان با نفر دوم قابل مقایسه نخواهد بود.
۱.آقای خاتمی و اصلاح طلبان از ایشان حمایت رسمی و فعالیت انتخاباتی براشون بنمایند.
۲.اگر خود آقای هاشمی در فعالیتهای انتخاباتی مشی اصلاح طلبی نشون بدند و توسعه سیاسی رو وجه کار خودشون قرار بدن.
۳.به قشر فقیر جامعه که مغفول مانده بود توجه نشون بدن .
و البته امروز دیگه تخریب آقای هاشمی مانند سال ۸۴ و ۸۸ تاثیری نداره و قطعا رایشون بالاست
روح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
جالبه تا قبل نام نویسی هاشمی میگفتن اون رای نداره حالا که اومده هر کسی خودش رو رقیب ایشون میدونه
یکی میگه هاشمی و مشایی یکی میگه هاشمی و قالیباف یکی هم میگه هاشمی و جلیلی
یعنی اگه هاشمی نمیومد خودشون رو برنده میدونستن؟؟!
tahlil
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل بسیار درستی دارند مشروط براینکه ضلع امنیتی و اطلاعاتی وارد عرصه انتخاباتی نشده ونشوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اتفاقا تحلیل بسیار آبکی بود چون سبد رای مشایی و هاشمی مشترکه.. باید گفت تایید شدن مشایی فقط باعث کاهش رای های هاشمی میشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ببخشید ناشناس کجا سبد رای های مشایی و هاشمی مشترکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مثل اینکه تو ایران زندگی نمی کنی. هاشمی اومده که یه عده رو بشونه سر جاشون
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
من ميگم شما تحليل آفاي عبدي رو نخوندي وگرنه نميگفتي تحليل درستي دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحليل هاي متفاوت آقاي عبدي، هميشه برام جذابه ولو اينكه باهاش مخالف باشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
آقاي عبدي خواهش مي كنم اظهار نظر نكن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل زیبایی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
خیلی ببخشید جفنگیات بود لطفا چاپ کن فرارو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
واقعا ایشان استاد جفنگیات هستند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
ای جونم
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل جالبی بود
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اقای ناشناس چرا مخالف روشنگری هستید دستور قران است که حرفها را بشنو وبهترین را انتخاب کن
اندیشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل های عبدی برای من همیشه جالب بوده ولی این بار با ایشان مخالفم. نظر منفی عبدی در رابطه با رفستجانی سالهاست همین جوریه.
ولی اگر خودش رو اصلاح طلب فرض می کنه یه مقدار عقل رو باید چاشنی نظراتش کنه.
اخه میشه اصلاح طلب نام گرفت و در این زمانه غیر مستقیم رفستجانی نواخت؟
یعنی فکر نمی کنه نظراتش در این شرایط ممکن اثر ضد اصلاح طلبی داشته باشه؟
و اب به اسیاب احمدی نژاد بریزه؟
نوروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
باسلام : متاسفانه آقای عبدی نگفتند بلاخره آقای هاسمی می مانند و یا نه ، یک جا می گویند همه اصولگرایان علیه ایشان هستند ضمن اینکه با دولتی ها هم خوب نیستند جای دیگر بیان می کنند رقابت اصلی میان هاشمی و دولتی هاست درهیچ جای از تحلیل بنده چنین برداشتی که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است نکردم و همه پیام تحلیل بر مبارزه وی از یک سو و ماندن از سوی دیگر تاکید دارد.
این تناقض را آقای عبدی چگونه تحلیل می کنند .
اصلا معلوم نشده آقای عبدی بر چه مبنای این عبارت آقای هاشمی برای ماندن نیامده است را گفته با فرض این مساله در تحلیل بیان نشده اگر هاشمی نماند و کنار بکشد تکلیف و رقابت بین چه کسانی خواهد و یا اجماع بر سر کیست ؟
خواننده از این همه تناقض گویی نویسنده به واقع گیج و منگ شده و به ارزیابی درست نمی رسد و سرانجام آقای عبدی چه می خواهند بگویند .
چرا که تنها بازتاب فوری و گسترده داخلی و خارجی بعلاوه تاثیرآنی آن در تحولات منطقه و مسائل اقتصادی به ویژه کاهش فوری دلار در بازار ایران و درکنار آن این همه اقبال و شادمانی عمومی درتمامی شهرهای کشور و منطقه همه وهمه کافی و تمام کننده برای ماندن و پیروزی ای هاشمی است و اگر چه این همه نافی قصور و ضعف های وی در دولت قبلی نیست اما مردم به تنگ آمده و عاصی از عملکرد بد احمدی نژاد و مقایسه وضع موجود با دوران هاشمی و گذشته حتما به وی رسیدند.
یک روزنامه نگار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
بر عکس بسیار واضح است.
دو منظور هاشمی اینهاست.
اول رد صللحیت مشایی و دوم اینکه وقتی حکومت ببیند که عملا کاندیداهایش شانسی ندارند به یک کاندیدای بینابین رضایت دهند و در عوض هاشمی کناره گیری خود را اعلام کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
کاملآ موافقم.آخرش معلوم نشد چرل ایشون گفتند اقای هاشمی برای ماندن نیامده.من که نفهمیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ما نبايد بين بد و بدتر مجبور به انتخاب باشيم اگر هاشمي بيايد فرزندان ايشان كه اين نظام را ملك طلق ايشان مي دانند دوباره جولان داري مي كنند . احمدي نژاد و باندش كه اساسا غير قابل تحمل اند مردم بايد با مطالعه انتخاب درست داشته باشند نه صرفا لجبازي كنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
باید توجه داشته باشید که چهار سال است حاکمیت حتی تحمل برگزاری نماز جمعه هاشمی را هم ندارد چه برسد به تصاحب کرسی ریاست جمهوری ، هاشمی رفسنجانی برای خارج کردن و مبارزه با جریان احمدی نژاد( مشایی) وارد این کارزار شده است و در صورت رد صلاحیت مشایی قطعا کنار خواهد کشید .
سیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
نظریات آقای عبدی همیشه با پر حرفی همراهه که باعث تناقض هم می شه .ضمناَ به نظر من آقای مشایی رو خیلی بزرگ کردن،یه نگاهی به استقبال عمومی تو سفرهای اخیر و همینطور تو استادیوم آزادی بندازین که با تمام ترفندهای همیشگی برای جمع کردن مردم نتونستن جمعیتی رو جمع کنن.خوب کیا قراره به این گروه رای بدن؟در جواب ناشناس سوم می خوام بدونم کدوم یکی از کاندیداها اگه بیان باند ندارن؟ قالیباف نداره ؟ اصولگراهای سنتی ندارن ؟لااقل اگه به قول شما رفسنجانی باندی هم داشته باشه باند میانه رو ،با تجربه و کارکشته این.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
من به نفع اقای جلیلی ثبت نام نکردم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
من هم به نفع دیگران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تمسخر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
خدايا اين عبدي چقدر حرف بي ربط به هم مي بافد. بس است ديگر!
منوچهر
GERMANY
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
هاشمی برای ماندن نیامده است ! جناب آقای عباس عبدی ؛ آمدن و یا نیامدن آقای رفسنجانی چیزی را حل نمی کند . سئوال این است که چرا تا کنون به موضوع پرونده این آقا ( هاشمی رفسنجانی ) در نقش ایشان در سیاست براندازی استقلال انقلاب مردم ایران در انتخابات سال 1388 تا کنون رسیدگی نشده است .؟ مگر در کشورمان ایران قانونمداری پیوندی تنگاتنگ با مردم سالاری دینی ندارد ؟ اگر بلی ، پس چرا تا کنون به این پرسش ها پاسخی داده نشده و نمی شود ؟ مگر می شود قانون را دور بزنیم ، و در تخیل خود بگوئیم که در گذشته هیچ رویدادی رخ نداده است ؟ آقای عبدی عزیز ؛ همان طوری که شما بهتر از بنده می دانید ، آقای رفسنجانی و.......در سال 1388 نقش رهبری براندازی استقلال انقلاب مردم را عملا برعهده داشته است ،!؟ مگر می توان از این ماجرا و فاجعه ی ملی به سادگی گذشت ؟ بنده قضاوت را بر عهده ی شخص شما ، و تمامی آن افرادی می گذارم که قلب شان برای تمامیت ارضی کشورمان ایران می تپد . منوچهر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اقای هاشمی الان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که مستقیما از سوی رهبر انتخاب می شوند با این حرفها شما رهبری را نیز زیر سوال میبرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
بانظرت میلیونهابارموافقم هاشمی اصلا حق نداره بیاد!!!!
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی !
kerm
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
منوچ جان مثل اینکه شما خواب زمستانی بسیار طولانی ای تشریف داشتید و بتازگی بیدار شدی!!!!!یخورده چشماتو بمال،،،،صورتتو بشور،،،، جی... بکن و بعد برو مهد کودک و بازیتو بکن...مرد حسابی تو بهتره نظر ندی برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
منوچ خان قرصات و خوردی اومدی تو اینترنت !؟ ببین این لشکر سایبری چه اسم و نظر پوششی برای خودشان درست کردن.
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
آقاي هاشمي از اركان نظام هستند كسي كه تا اين حد به نظام نزديكه نميتونه به فكر براندازي باشه لطفا بيشتر مطالعه بفرماييد
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
آمدن آقاي هاشمي اشتباه محض ميباشد كسي كه براي مجلس راي نياورد چطور رياست جمهوري راي مياره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ان شرايط از بين رفته . شرايط الان 80درصد به نفع ايشان است . در اثر بد عمل كردن دولت در تمامي برنامه ها
مسعود2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
نه مسعودجان فرق ميكند اون موقع اصلاح طلبان حاكم بودند ونميخواستند فرد اصولگرايي مانندهاشمي ازصندوق بيرون بياد براي همين بود كه باتقلب درانتخابات مجلس ششم وباتوهين وهتاكي عليه هاشمي وعنوان دادن عالي جناب و.... مانع ازحضوراين مرد انقلابي شدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی این بار حمایت اصلاح طلبان را هم دارد. مطمئن باشید رای بالایی خواهد آورد.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
doktor chi megi
شهاب
GERMANY
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل های انتخاباتی عبدی اکثرا اشتباه بوده اند. که این ما را بر سر یک دوراهی بر سر قضاوت ایشان قرار می دهد. یا ایشان اینکاره نیست یا اینکه ایشان وظیفه زدن نعل وارونه دارد تا با دادن خط و ربط ها غلط محاسبات جناح اصولگرا را مغشوش نماید.
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ایشان نظرشان را گفته اند و من با وجود آن که نظرشان را کاملا رد کردم و من قطعا این کاره ام ، چون سالها در همین حوزه تحصیل و کار کرده ام ، اما باز با کمال احترام پاسخ ایشان را دادم . چه خوب جناب شهاب که پاسخ دادن با متانت و ادب ابشد .
بابائیعب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
مدت هاست که عبدی یک مهره سوخته ساسی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اینو خوب اومدی..شلغم قاطی میوه ها شده!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
برداشت من با دیدن تیتر این بود که ایشان به لحاظ سنی در میانه ریاست جمهوری و پس از سر و سامان دادن نسبی اوضاغ و البته از نظر خود من پس از یک دوره ریاست جمهوری از مسولیت کنار بکشتد اما الان در مرحله نامزدی این چه معنایی می تواند داشته باشد؟ یعنی این همه از آبرو و اعتبار خرج کردن فقط برای آمدن یک اصولگرای دیگر منتها از جنس غیر دولتیها؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
وضعیت کشور همچینم بحرانی نیست که دوستان جو میدن
اوضاع کشور 16 سال پیش به مراتب خیلی بد تر از این بود (البته برای کسانی که سنشون قد میده)
فقط در دولت جناب هاشمی گدا پروری نمی کردن ! !
ولی الان دوستان دولتی گدا پروری میکنند وبعضی ها رو از تخت اشرافی گری پایین کشیدن بالاخره باید انتقامشون رو بگیرند دیگه
چه وقت بهتر ازالان که تحریم ها امان مردم رو بریده
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
نه اصلا بحرانی نیست همه چی خوب وآرومه البته برای کسایی که یکشبه میلیاردرشدند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اقای عبدی همیشه با اقای هاشمی مشکل داشتند امثال ایشون و اقای گنجی زمان اصلاحات بیشترین انتقادات و به هاشمی داشتند.ایشون اقای هاشمی و اصلاح طلب نمی دونن من می خوام بگم تاثیر هاشمی تو این 8 سال بیشتر بوده یا اونایی که ادعایی اصلاح طلبی داشتین.ایشون هنوزم داره هزینه می ده با حرفاش با سکوتش با عملش همش در جهت اصلاح وضع موجوده.خواهش می کنم چاپ کنید
گوگولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
موافقم. هاشمی به واقع دلسوزه نظامه.
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
به قول اقای حبیبی حتما اقای عبدی علم غیب دارن! بعضیا حتی تو این موقعیت حساس هم حاضر به اعتراف اشتباهاتشون نمی شن.مرد باش و بگو زمان اصلاحات اشتباه کردیم این همه به اقای هاشمی حمله کردیم
رزمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
شک نکن رقابت بین هاشمی و مشاییه و بنظر من احتمال خیلی قوی داره که مشایی تایید صلاحیت بشود. بقیه ارایی ندارند. ولی هاشمی برای پیروزی امده مگر اتفاقی جدید بیفتد
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مشایی تائید شود هم پیروز نخواهد شد . نمی دانم چرا ما این قدر مشایی مشایی می کنیم . او وابسته به جریانی است که در همه ی حوزه ها به شدت ضعیف و ناتوان است . خود مشایی به عنوان مغز متفکر جریان این جماعت ادم کوتوله ای است که هیچ سواد واقعی سیاسی ندارد . تنها سلاحش عوام فریبی است ان هم به کارش نخواهد امد . نمی دانم چرا ولایتی را دست کم گرفته اید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
قاليبافو كلا فراموش كرديد.اصولگراها ناچارا براي اينكه بتونن جلو هاشمي وايسن همه جوره ازش حمايت ميكنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
بازی تند و پر تنش خواهد شد. موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
در کل برای به دست آوردن یک سری اطلاعات خوب بود.
مطالعه کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
يعني شما چطور فكر كردي؟ بدون خوندن متن اومديم كامنت شما رو بخونيم؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل ایشان بیشتر به پیشگویی فالگیرها شبیه . هزارتا حرف می زنند بلاخره یکیش می گیره. جمع بندی حرفای ایشون اینه که بلاخره یه جوری میشه.
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
دقیقاً
شهاب
GERMANY
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل های انتخاباتی عبدی اکثرا اشتباه بوده اند. که این ما را بر سر یک دوراهی بر سر قضاوت ایشان قرار می دهد. یا ایشان اینکاره نیست یا اینکه ایشان وظیفه زدن نعل وارونه دارد تا با دادن خط و ربط ها غلط محاسبات جناح اصولگرا را مغشوش نماید.
فرخ
GERMANY
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
آقای عبدی ؛ شما هنوز نیامده ، رای شورای نگهبان را هم هیچی نشده با خود آورده اید . اولا ؛ آمدن آقای رفسنجانی در جریان انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری در ایران ، نه اینکه نشانه ای ست از آزادی و دموکراسی در کشورمان بلکه این رفتار زشت ، خود دهن کجی به قانون اساسی ، و از سویی این عمل خود نشاندهنده ی عدم وجود تمامی این مولفه هایی ست که در بالا عرض کردم . مخاطبین محترم ؛ آزادی و دمکراسی محصول رعایت حق و حقوق دمکراتیک تمامی احاد جامعه است . بنده بعنوان یک ایرانی مسلمان حق دارم که از قوه قضائیه کشورم بپرسم که چرا تا کنون به پرونده ی جریان فتنه برهبری آقایان خاتمی ، رفسنجانی و......رسیدگی نشده است . خواننده گان عزیز ؛ همانطوریکه میدانید ؛ طی انتخابات سال 1388 و توطئه ی نافرجامی که بمنظور براندازی انقلاب از سوی آقایان خاتمی ، رفسنجانی و......با حمایت غربی ها و.....در ایران انجام شد ، ما همیشه از سوی مسولین نظام بویژه قوه قضائیه خبرهایی را دال بر اینکه این پرونده ها در دست اقدام است را مرتبا می شنیدیم ، اما در عوض چیز دیگری را می دیدیم ،! و آن چیز در حقیقت حضور فعال این عناصر ( خاتمی ، رفسنجانی و.....) در دستگاههای تصمیم گیری کشورمان ایران بود . آیا ، مخاطبین محترم ؛ با این انتظاری که ما بعنوان مردم ایران از قوه قضائیه بمنظور رسیدگی به پرونده ی رهبران فتنه 88 داریم و داشتیم و تا کنون هم می بینیم ، که عملا هیچ گونه اقدامی در این رابطه نکرده اند . آیا حق داریم که به این قوه ( قوه قضائیه ) بویژه شخص آقای لاریجانی بعنوان رئیس این قوه ؛ مشکوک بشویم . عزیزمان من ؛ ما بعنوان مردم مستقل ایران ، تا چند روز پیش در انتظار محاکمه ی علنی این عناصر فتنه بوده ایم ، اما متاسفانه امروز شاهد استخدام و یا بزبانی حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بعنوان کلیدی ترین پست اجرایی و سرنوشت ساز کشورمان ایران هستیم . فرخ .
گوگولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
قربونه دستت از قوه قضاییه بپرس پرونده مشایی و رحیمی و اختلاساشون چی میشه؟! ندیده بودم یه حزب اللهی از آلمان کامنت بزاره !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
متاسفانه مردم ایران چشمشون به شکمشونه هرکی بتونه اونوپرکنه بهترینه حالامیخوادخاءن باشه یانباشه میخوادکشورداری بلدباشه یانباشه باید شکم پرکنی بلدباشه!
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
نمونه همین لایکهای بالاست . جنابعالی تا زمانی که من مطلبت را خواندم سر جمع دو لایک مثبت داری که قطعا یکی مال خودتان است ...
امیر
MALAYSIA
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
حالا شما بالاخره منوچهر هستید یا فرخ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
از این نوع نظرهای سفارشی چقدر زیاد شده نمونه اش هم منوچ خان در پست پیشین!!!فرخ و منوچهر و ساسی و لیندا .... چه اسمهای پوششی بی رمقی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمي از کساني است که او را مي ستايم. نه به خاطر برنامه اش، نه روشش، نه رفتارش و نه حتي طرز فکرش. او را دوست دارم چون آدم "بزرگي" است. کسي که 16 سال او را به بدترين و ناجوانمردانه ترين روشها کوبيدند. توهين کردند. امروز در قالب ناجي ملت آمد. در قواره يک قهرمان. اين فقط هنر انسانهاي بزرگ است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آخه آلمان چه میکنی دلسوز جان بیا تو ایران ایرانو بسازیم
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
نه بابا!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
همه از خواب بیدار شدن گویا شما خود را هنوز هم بخواب زده ای پس بیدار نخواهی شد.
مرجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اقای عبدی در مقاله در مقابل دولت و هاشمی از لفظ حکومت استفاده میکند از نظر عموم حکومت معمولا دولت است ولی ایشان منظورشان از حکومت دولت نیست پس حکومت کیست
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
يعني شما منظور از حكومت را تا حالا متوجه نشديد . خيلي واضح و روشن است.
سید جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
خیلی ها نوشته اند آخر عبدی مشخص نکرد که هاشمی می ماند یا نه علت کاملا روشن است شرایط بسیار پیچیده است نه تنها عبدی که خیلی های دیگر هم نمی دانند. باید بایستند تا ببینند شورای نگهبان چه می کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
خودت فهميدي؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
بنظرم یک شق قضیه هم می تونه رد صلاحیت هاشمی اصلاح طلبان و کلیه کاندیداهای ممکنه دولت باشه هر چند انتخابات لوث میشه ولی خوب شاید تنها گزینه مطلوب برای شورای نگهبان باشه چون در غیر این صورت عملا دو دوزه بازی رو به یکی از طرفین خواهند باخت قضیه همون قضیه شطرنج و ... معروف خود جناب عبدی هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
در اینصورت حماسه ای هم نیز رخ نخواهد داد و تعداد آراء ریزش پیدا خواهد کرد.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
فقط اشتباهش اين است كه مخالفت هاشمي با حكومت و نظام را پيشفرض گرفته و تحليلش بر اين اساس است در حالي كه هاشمي مخالف دولت است نه نظام و اصطكاك او با نظام و همچنين نظام با او اصطكاك انتقادي است نه تضاد و مخالفت
آشنا
UNITED KINGDOM
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
با آمدن هاشمی معادلات بهم خورده نه برای اینکه هاشمی جایگاه بالای دارد بلکه این اصلاح طلبان هستن که 70درصد جامعه را تشکیل می دهند و با هدایت خاتمی بسویی هاشمی می روند که با سال68 خیلی فرق کرده بچه هایش بزندان رفته وبچه های سپاه که او آن را تشکیل وقوام داد برعلیه او در خیابانها شعار دادن از این رو هاشمی با تجربه ای که دارد از یک سوراخ دوبار نمی گزد وانشاا... نظامیان را به پادگانها برخواهد گرداندوبا بستن راه قراردادهای صوری به خاتم الانبیا اقتصاد کشور را از این هرج ومرج نجات دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اصلاح طلبان شاید70%تهرانوتشکیل بدن ولی ده درصدایرانم نیستن بروکشکتوبساب!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی در سخنان اخیرش گفته بود : اگر در این چند سال مملکت بدون دولت اداره می شد اوضاع کشور بهتر از وضع کنونی بود ( نقل به مضمون) لذا اطمینان داشته باشید که هاشمی با آمدن ولایتی ، قالیباف یا جلیلی هم رضایت دارد اما اینها نمی توانند کاندیدای دولت را از صحنه رقابت خارج کنند . تحلیل عبدی صحیح است و هاشمی برای مبارزه با جریان احمدی نژاد وارد انتخابات شده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
نميدونم شما از كجاي ايرانيد كه ميگيد اصلاح طلبان شايد 70% تهرانو تشكيل بدن!!! بايد عرض كنم در حال حاضر اصلاح طلبان حداقل 70% هر شهري رو تشكيل ميدن من تهراني نيستم ولي طرفدار اصلاح طلبان و آقاي هاشمي هستم .
از اصفهان
UNITED KINGDOM
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
کسی کشک می سابد که واقعیتهای جامعه را بی خیال می شود و چون مایل است همه ی کائنات بر اساس میل او به گردش درآید ، میل خود را بر زبان می راند . پس برو همون کشکتو بساب !
هم وطن
UNITED STATES
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
آقاي عبدي ملت ايران اينقدر هم كه حضرت آقا فكر مي كني بي شعور نيستند بعداز اين همه مصيبت كه اين آقاي چي چي نژاد برسرشون آورد دوباره به شعار هاي دروغينش راي بدن هرچند كلي پول وسيب زميني سهام ... از جيب مثلا خودش بذر و بخشش كند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
بابا اين همه چرنديات چيه كارتمومه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
«کسانی که آن زمان از هاشمی انتقاد کردند هزینه می‌دادند »شاهد بودم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اشتباهی مثبت دادم نظرم منفی است
هاشمی با همه بدیاش را می خاهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیلش مانند تحلیل سایت فردای قالیباف است باور نمی کنید برید نگاه کنید
امانت
UNITED STATES
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
این اقا با این همه اشتباه در گذشته چطور به خودش اجاره تحلیل میدهد و گویا کتابهای پلیسی هم مصالعه میکنند و توهم
بیمار گونه ایشان گویا تا اخر عمر همراه ایشان است
mat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هم با تحلیل غیر قابل قبول ایشان و هم با ادبیات نا مناسب به کار گرفته شده توسط شما مخالفم!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
آقای عبدی هاشمی برای ماندن امده مطمئن باش ضمنا با احتیاط تحلیل نده چه قالیباف یا جلیلی باشد وچه مشائی وچه سه قطبی مردم: هاشمی/ دولت: مشائی / حاکمیت: جلیلی یا ولایتی. هاشمی پیروز قطعی میدان است خرد جمعی مردم در این شرایط با ایشان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
کی گفته هاشمی پیروزه؟؟؟؟؟؟صددرصدبازنده س میزان رای ملته نه تهران!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ما که در روستا زندگی می کنیم و همه میگن به هاشمی رای می دیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
به نظر من حکومت اتفاقا الان مشایی رو تایید صلاحیت می کنه تا رای هاشمی شکسته بشه. از نظر حکومت یک عده جونها که به نماینده حکومت رای نخواهند داد تو دو قطبی بین هاشمی و مشایی به مشایی رای می دن و این باعث می شه هاشمی دور اول نتونه برنده بشه و اگه بازی انتخابات به دور دوم بره اونوقت همه چیز دست جریان پایداری خواهد بود که از هیچ کاری واسه رای اوری نمایندشون دریغ نمی کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اگر هاشمی و مشایی هر دو تائید شوند برنده انتخابات بطور قاطع هاشمی خواهد شد و بنظر می رسد چنین چیزی مطلوب حکومت نخواهد بود لذا رد صلاحیت مشایی محتمل تر است اما در اینصورت نیز باید نشست و منتظر عکس العمل آقای احمدی نژاد بود که آیا راضی به برگزاری انتخابات خواهد شد یا تنش جدیدی جامعه را خواهد گرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
حالا فرض کنید کاندیداهای اصلاح طلبان به نفع آقای هاشمی کنار کشیدند بعد خود آقای هاشمی کنار کشید ، یا اتفاقی برایشان افتاد آن وقت نتیجه چی می شه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
ایشون با همین تحلیل های دقیق ! به این نتیجه رسیدند که باید از دیوار سفارت آمریکا بالا بروند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آفرین به جای اینکه سفیر امریکارو اخراج کنن و سفارت رو تعطیل رفتن یک کار غیر منطقی انجام دادن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
هیچ یک از این انتقادات مربوط به دوران پس از ریاست جمهوری ایشان نیست و لذا از این منظر یک عمل کاملا غیراخلاقی علیه ایشان انجام می دهند. چون کسانی که آن زمان از هاشمی انتقاد کردند هزینه می‌دادند و آنهایی که آن موقع نان حمایت از هاشمی را می خوردند امروز به شدیدترین وجه با ایشان مخالفت می کنند و می‌خواهند نان هر دو موقعیت متضاد را بخورند
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
تحلیل جذاب برای نقد ادبی خوبه نه نقد علمی از جریانهای اجتماعی! تحلیل باید کارکرد راهگشایی داشته باشه! مهندس عبدی را در 76 تا83 بارها توی دانشگاه دیدم و به فرمایشات ایشون گوش کردم! معلومم نشد آخر که معلوم نشد ایشان و بقیه مهندس های علوم انسانی نخوانده آکادمیک، چی می گویند و چه می خواهند! حرف زیاد و ناتوان از درک جامعه و تئوری مناسب! ضرر این اباطیل بیش از نفعش است، باور کنید تحلیل سیاست و قدرت با تخیل متفاوت است! ضرر این دوستان برای سرزمین ما در رسیدن به دموکراسی ...
یزدانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
کاملا تحلیل اشتباهی بود شیب تند بین دولت و هاشمی نخواهد بود بلکه بین سه ضلع مثلث صدا وسیما، قالیباف، جلیلی و لنکرانی از یک طرف و هاشمی از طرفی و مشائی نیز در طرف دیگر خواهد بود به عبارتی صدا و سیما بصورت غیر مستقیم، گاهی نیز مستقیم و کاندیداهای همسویش بصورت مستقیم و بسیار تند بر هاشمی و مشائی خواهند کوبید لیکن در نتیجه مشائی و هاشمی به مرحله دوم خواهند رفت در مرحله دوم این حاکمیت است که آتش توپخانه را به طرف هرکدام بگیرد طرف دیگر مغلوب خواهد شد.. درصورتی که مشائی ردصلاحیت شود نماینده های حداقلی دولت نیز ردصلاحیت خواهند شد و در نتیجه کل اصول گرایان بر قالیباف یا جلیلی توافق نموده و هاشمی در همان مرحله اول مغلوب توپخانه صدا و سیما و سایر بازیگران پیدا و پنهانش خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اگر شورای نگهبان مشایی را رد صلاحیت کند با منتظر بهم ریختن بازی توسط احمدی نژاد باشیم من گمان کنم ویکلیکس جدیدی راه خواهد افتاد
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
این چنین تحلیلی از امثال اقای عبدی بعید نیست زیرا تحلیل ها ناشی از جهانبینی ها می باشد وبعید می دانم که در جهانبینی این اقایون چیزی به نام قشر مذهبی علاقمند به ارمانها معنی داشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
این عبدی همیشه فقط میخواد حرف ناامید کننده بزنه بگه تحت تاثیر نیستم و دارم حرف خاص میزنم ولی در واقع تحلیل هاش همیشه اشتباه از آب در میان چون بجای تحلیل کردن میخواد نشون بده خاصه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
یک دلیلش این، یک دلیلش اینکه کلا عبدی از ایراد گرفتن و نقد کردن هاشمی خوشش میاد به این کار عادت داره و البته نقد کردن کار خوبیه و نباید جلوی منتقدان رو گرفت.
اشکان
GERMANY
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
برادر عزیز آقای عبدی - حقیقت این است که استبداد تنها در وجود یک سلطان خود رای یا رئیس جمهور مستبد متبلور نیست . بل که در نظمی ذهنی و عینی هم معنا می شود که به حق فردی و اجتماعی افراد جامعه باور ندارد . در چنین نظمی یا اساسا قانونی در کار نیست ، یا قانون تابع اراده ی مصادر امور و برقرار دارندگان نظام است . نه کسی حق تغییر مبناهای تتبیت ، شده را دارد ، و نه مکانیسمی اجتماعی برای چنین تغییری ، یا برای درخواست آنان وجود دارد . تغییر احکام تنها در اختیار نهادهای معین قدرت است . فقط خود آنان به هنگامی که از بابتی مصلحت بدانند یا ضرورتی تشخیص دهند ، می توانند در احکام و سنت ها و دستورالعملها تجدید نظر کنند . یا تغییرها و تفسیرهایی از آنها به اقتضا ارائه دهند . بنا براین مراجعه به افکار عمومی هم برای تایید تصمیم های گرفته شده است .اشکان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
میمونه
یک ساله برنامه ریزی کرده
از وقتی هدی و فائزه از انگلیس برگشتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
منظورت از هدی مهدی هستش یاهمون هادی وهدای خودمون؟؟؟دقیقامعلوم کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
جنگ هاشمی احمدی نژاد زرگریه
واسه چی کسی غیر از احمدی نژاد جرات بد گویی از هاشمی نداشت
چون هاشمی این اجازه رو به احمدی داده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
همین کینه توزیهای شخصی بود که تخریب هاشمی در سالهای 80 را رقم زد و مملکت را بدست جریانی بی هویت، افراطی و ویرانگر داد.خدا به امثال آقای عبدی اندکی انصاف در تحلیل دهد و کینه های فردی را از دلشان بزداید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
جالبه که ایشون اصولگرایان رو نان به نرخ روز خور می نامند ولی نمی گوند که طیف اصلاح طلب چگونه هاشمی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند و به او تاختند اما امروز حیات سیاسی خود را در حمایت از وی می بینند ایا این چیزی جز همان است که به اصولگرایان نسبت می دهند.از سوی دیگر از غیب خبر می دهند که اراء دو طیف هشتاد درصد است و حاکمیت بیست درصد به فرض که درست ان هشتاد درصد چگونه تقسیم می شود اگر منصفانه چهل چهل بدهیم بیست درصد حاکمیت را هم روی ارای دولت بگذاریم ایا باز هم اقایان مدعیند که در انتخابات هشتادو هشت تقلب شده بود یا نه اگر نه پس ان لشکر کشی وادعای تقلب چه بود؟!
mat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
شاید رفتار فعلیش مورد تایید است و در گذشته انتقادهای بجایی را سزاوار بوده است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
مشایی چه عقبه ای دارد ؟
مشایی رقیب رای های باطله هستش به خدا اینها همش بازی های سیاسی برای بزرگ نمایی آقای مشایی هستش.
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
كافي هستش،هستش.....
سعادت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
1-آقای عبدی چرا اینقدر بر تند شدن اوضاع تاکید می کنی ،جنابعالی یا متوجه نیستی یا عمدا داری فضایی رو ترسیم می کنید که بعدها اگه دوباره تنشی ایجاد بشه به حرف امثال جنابعالی متوسل شده و بگن اصلاح طلبان از قبل دنبال فتنه بودند.
در هر حال اگه واقعا دلسوز هستید از این تحلیلهای تند ارائه ندهید.
2- مساله دومی که در تحلیل آقای عبدی دیده می شود تناقضات آشکاراست از یک طرف از هماهنگی کاندیدای دولت با آقای هاشمی می گوید و از طرف دیگر از ستیز آنها باهم ،آخر برادر ارجمند اگر باهم در ستیزند چطور در تماس باهم هستند.
3- مهتر از همه اینکه اظهر من شمس است که امثال جنابعالی میانه خوبی با آقای هاشمی نداشته و تا ابد نخواهید داشت.یقین دارم.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
دراین تحلیل جای اصول گرایان(به احتمال زیاد قالیباف) خالی است. با شناختی که از مشایی دارم در مناظره ها خیلی قوی ظآهر شد وبا قدرت بیان مثال زدنی قاپ متدینین وپا برهنگان را مثل اب خوردن میزند ضمن اینکه چون استاد احمدی نژآد است در مناظره ها پته هاشمی وقآلیباف رابه اب داده متاسفانه تاریخ را تکرار خواهد نمود
نانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مطمئن باش مشایی رد صلاحیت میشه اوضاع خوب پیش میره هدف هاشمی خدمت به نظامه حالا رای آورد بهتر نیاورد انشااله قالیباف رای میاره
رضا زندیگان
POLAND
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
جناب عبدی عزیز:تحلیل جنابعالی را در خوشبینانه ترین حالت و باتوجه به نوع تناقض های موجود درمتن میتوان سخنی دانست که قابلیت تفسیری چندگانه تا پایان روز انتخابات را برای شما بهمراه خواهد داشت.و در غیر اینصورت و با مد نظر قراردادن عنوان اصلی یعنی ((هاشمی برای ماندن نیامده است)) تلقی تخریبی ظریف را تداعی مینماید....
خلاصه کلام اینکه اینگونه تحلیل ها ناشی از سردرگمی در شناخت از اندوخته های تجربی،سیاسی توده عوام جامعه امروز ایران است..وجود ضعف تحلیل در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تمسک به گفتمان مبهم وچند پهلوگوئی رابرای بسیاری از تحلیل گران از جمله شما غیرقابل اجنناب نموده که قابل درک است... ولی اصل سوء رفتار زمانی است که عنوانی جنجالی و همچنین تردید زا مانند عنوان فوق چاشنی کار باشد.
پایان کلام اینکه اگر تحلیل یا تفسیر ارزنده ای نداریم بهترین کاری که را که میشود کرد سکوت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
دقیقا ، آقای عبدی از اون آدمایی هست که کلا بی طرفانه اظهار نظر نمی کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
عبدی جان میدونم کینه ات از هاشمی شخصیه با این تحلیلها خیلی خوشبینانه نظر کنیم غضنفر بازیه بدبینانش جبران ازادی حرافیات در این سه ساله خوشبین باشیم خواهشا این یک ماه حرافی نکن عبور از خاتمیتو باور کنیم یا این الاف اولوفتو
حسین بیات
JAPAN
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اتفاقا اقای هاشمی آمده که در اوج از سیاست کنار برود او را از پست های کلیدی کنار گذاشتند برای همین یکبار دیگر به مردم مراجعه کرده تا ببینید به او اجازه می دهند بار دیگر مثل سال 1368 کشور را از بحران خارج کند او برای عبور از بحران امده است و رای همه معترضانی را که در اخرین نماز جمعه اش حضور یافتند بدست می اورد
ح ش ایلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
خداوند عاقبت کارو بخیر کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
اگه مشایی تایید بشه چی میشه اول اینکه یعنی تمام حرفای مشایی درست بوده دوم اینکه این اقایونی که علیه مشایی حرف زدن مشخصه که الکی حرف زدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
البته اقای عبدی زیاد بی راه نگفته اند ولی به نظر اینجانب امدن اقای هاشمی به همین سادگی نیست و حتما چراغ سبز دریافت کردند که در اخرین تحظه دست به نام نویسی زده اند و در نهایت برنده این بازی اقای هاشمی خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هیچ چراغ سبزی درکارنیست آقافرمودند. من نه به کسی میگم بیانه به کسی میگم نیا!مرگ برضدولایت فقیه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
ممنونم از جناب عبدی.ایشان الحق تحلیلگر ممتاز و خبره هستند.خدا حفظش کنه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ما یک چیزی گفتیم تو دیگه اینقدر بدبین نباش عبدی جان
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
البته جناب عبدی یه مقدار نمکشو زیاد کردین به نظرم کابینه دولت کمترین میزان رای رو دارن به همین سادگیا نیست،بیشتر مردم اگه بیان واسه رای دادن واسه جناب آقای هاشمی میان نه واسه دولتی که توو این چند ساله بیشترین رکوردها رو داشته،حتی توو این روزها از سفرهای استانی و استقبالی که مردم از ایشان میکنند کاملا پیداست به چه اندازه رای دارند،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
جناب عبدی من هم با شما موافقم که اقای جلیلی نمیتواند گفتمان بسازد ولی مگر این توانایی را اقای احمدی نزاد داشت که رئیس جمهور از اب دامد ؟ پس این اتفاق در مورد جلیلی هم میتواند تکرار شود
111
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
حملاتی که به ایشان می شود هم مربوط به دوران ریاست جمهوری ایشان است و هم مربوط به مواضع ایشان در سالهای اخیر دوم اینکه شما مطمئن باشید قالیباف یا ولایتی هم رای خوبی دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
یکی از دلایل اینکه اصلاح طلبان به این وضعیت رسیدند، نحوه استدلال بعضی اصلاح طلبان تندرو مثل آقای عبدی است که بیشتر استدلال هایشان برآمده از کینه هایشان نسبت به هاشمی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
عبدی بگوید ماست سفید است من باور نمی کنم
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
درود بر هاشمی
ايرانى
CHINA
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
نامزد دولت اصلا قابل رقابت با هاشمى نيست
اين دفعه جريان مثل انتخابات مجلس نيست كه هاشمى راى نياره اينبار خاتمى مدافع اونه و همين كافيه كه هاسمى يه برد محكم و بلامنازع داشته باشه حمله هاى حاكميت هم راى هاى بيشترى توى كاسه هاشمى ميريزه
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
یک تحلیل سیاسی، غیر از «جلب کردن توجه دیگران» باید شرایط دیگه‌ای هم داشته باشه. کاش یکی این نکته‌ی بدیهی رو به این آقای عبدی می‌فهموند
چند ساله تحلیل‌های ایشون تنها ویژگیش مطرح کردن ادعاهای دور از ذهنه؛ ادعاهایی که انگار تنها هدفش جلب کردن توجه دیگرانه.
ناشناس
SAUDI ARABIA
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
چه آدم خوش خیالیه ایشون.خیلی عقبه از جامعه.
سهیلی اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
جناب عبدی شرایط را بررسی کردند ، اما خود هاشمی را تحلیل نکردند . من فکر می کنم هاشمی ، کسی که در راس قله ی قدرت و محبوبیت بود ، ناگهان دید کارمندان دون پایه اش که بسیاری از انها را از فرط خردی نمی شناخت ، برای او شاخ شدند و خود را از او بالاتر می بینند و برایش خط و نشان می کشند . تا پایان عمر هم چیزی نمانده است . لذا این فرصت طلایی که دوباره به ریاست جمهوری بازگشت و همه چیز را به جای خود بازگرداند ، فرصتی نیست که او با نامزد دولت یا بی ان رها کند . فراموش نکنید که در سال 1384 هاشمی در یک قدمی ریاست جمهوری از بخشدار گذشته ی خود شکست خورد . بخشداری که وقتی به هر شکل برد و به زعم هاشمی با تقلب برد ، چنان دور افتخار زد که گویی فقط امده بود تا به هاشمی توهین کند ...
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقای هاشمی تقریبا مطمئن است که مشایی رد صلاحیت می شود. و همچنین مطئن به اینکه به هیچ عنوان مشایی در صورت تایید صلاحیت رای نخواهد آورد.تحلیل آقای عبدی صادقانه نیست! دلیل اینکه ممکن است آقای هاشمی کنار برود رد صلاحیت مشایی نیست بلکه عدم توانایی رقابت با اصولگرایان است و می خواهد آبرومندانه کنار برود. ولی در صورت تایید صلاحیت مشایی بعید نیست یک پله برای انتخاب شدنش بوجود بیایید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
کلی تناقض توی این متن هست. اولش یک سمت است و آخرش سمت دیگه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
کلا نمایش جالبیه برای به صحنه!! کشوندن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر من ديگه فرارو نخوانيد چون كاملا يك سايت جانبدارانه اصولگرا هست كه مي خواد افكار شما را به طرز مرموزي تغيير بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
از آقای عبدی ناامید شدم فکر نمی کردم اینقدر از درک پایینی برخوردار باشد . این تحلیلهای بچه گانه را با چه رویی بیان میکنم البته اظهار نظر افراد در هنگام عصبانیت خیلی نمی تواند مبنای تصمیم گیری باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
واقعا نمی تونم درک کنم که چرا مشایی می تونه رای داشته باشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
از تحليل ابكي حضرت عالي بسيار مستفيض شدم
aria
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
جناب عبدی هاشمی آمده که بماند وانشاالله پیروز خواهد شد شک نکنی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مانده ببینیم جناب هاشمی کبیر با دار و دسته رحیمی که از پشت به ایشان خنجر عمیق زدند ، چه رفتاری خواهد داشت ؟ به نظر بنده هاشمی را خود احمدی نژاد آورده و همان پوتین و مدودف تکرا بشه
مامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ملت ایران تنها ملتی است که از یک سوراخ بارها گزیده میشود!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
یعنی از سال 76 به اینور حتی یه دونه تحلیل آقای عبدی درست در نیومده ، بنده ی خدا اصلا تحلیل بلد نیست ، تمام شرایط ممکن رو میگه بعد هم اگه با کسی (مثل هاشمی ) خرده حساب داشته باشه همون وسطا یه جایی پیدا میکنه و تسویه میکنه.
صدالبته ایراد از عباس عبدی نیست ، ایراد به فراررو وارده که دنبال 4تا تحلیلگر باسواد و واقعی نمیره ، هرکی دم دستش باشه میکروفنو تقدیم میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
واقعا نمی تونم درک کنم که چرا مشایی می تونه رای داشته باشه .
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقای هاشمی خانواده خودش روبلدنیست مدیریت بکنه میخوادیه مملکت بهم ریخته رومدیریت بکنه؟
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
یک نکته مهم کاملا فراموش شده و اون مردم هستند
آقای عبدی ظاهرا تمام جریان انتخابات رو تشکیلاتی و حزبی میبینند و جریانات فکری حاکم و یا دارای نقش سیاسی رو معیار رأی آوردن یا نیاوردن کاندیداها معرفی میکنند ولی به نظر میرسه ائتلافهای رسمی و جریانات اصولگرایی و پایداری و ... صرفا رسمی و حکومتی هستند و نقشی که مردم در انتخاب رییس جمهور ایفا میکنند مورد غفلت قرار گرفته
فکر میکنم به مردمی که نه احزاب فعالی پشت سرشان قرار گرفته و نه رسانه گویایی دارند و نه امکان عرض اندام و این همه مورد بی مهری و جفاهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی قرار گرفته اند نباید فراموش شوند.
اینجا ایران است و هنوز سندیکاها ، احزاب و گروههای مرجع آنگونه که آقای عبدی می اندیشد صاحب قدرت نیستند و اگر بگذارند مردم اصلاح طلب خود راه آینده را انتخاب خواهند کرد.
اكبر آينده بين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقاي عبدي واقعيت آن است كه تحليلها هميشه منبعث از سليقه ها و بعضا احساسات شخصي است كه هر فرد بيان ميكند در عمق تحليل فوق شما ميتوان ردپاي خاطرات گذشته را پيدا كرد اما بهتر است مثبت انديش و واقع بين باشيم نبش قبر كمكي به پيشرفت نميكند آيا خود شما نيز روزي در جايگاهي نبوديد كه امروز از آنها بسيار فاصله گرفته ايد به عنوان يك ايراني عرض ميكنم امروز وظيه همه ما كمك به كشور است و اين محقق نميشود مگر با نگاه مثبت به قضايا
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر من حکومت، مشایی را به هاشمی ترجیح میدهد
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
قضیه با قبل فرق کرده الان اقای هاشمی افکار قبلی اش را دور ریخته و بعنوانه اصلاح طلب واقعی وارد میدان شده و یک عقبه فکری قوی را پشت سرش دارد ضمن اینکه رقبایش هیچکدام لیاقت و صلابت ایشان را ندارند و مردم دیگه حاضر نیست امور را بدست اصولگرایان بدهند تا اقتصاد و همه چیز مملکت شخم بزنند و فقط شعارهای دروغین و توخالی بدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
من که این دفعه گول نمیخورم
و رای به هیچ کس نمیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
دمت گرم ناشناس عزيز،منكه از اين نظرات پر شور بالا خيلي متعجبم از اين همه گول خوردن!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
بابا عبدی برای ماندن سعی کرده یه حرف تازه ای بزند، زیاد جدی نگیرید. برای اینکه ضایع نشود یک راه در رو برای خودش گذاشته و گفته که البته شاید مجبور به ماندن هم بشود...
بصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر من بهتر است شورای نگهبان دو نفر را تایید صلاحیت کند:1- رمضانعلی 2- ولایتی.
انتخابات هم با شور و شوق تمام برگزار می شود و یکی برنده.
احتمالا هم رمضانعلی برنده شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
طوفان خس و خاشاك در راه است مواظب باشيد تا چشمانتان در نيايد
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
با توجه به رای مردم اگر بمونه جای تعجب داره!!!!!!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر من عكس اين موضوع هم محتمل هست يعني دولت تقريبا مطمئن بود مشايي رد صلاحيت ميشه در نتيجه تصميم به كانديدا معرفي كردن نداشت فقط با آوردن چند نفر از كساني مثل جوانفكر كه قطعا رد صلاحيت مي شدند مي خواست بگه نه تنهايي مشايي بلكه همه ياران دولت رد مي شوند اما وقتي ديد هاشمي ميخواد بياد فرصت را براي دوقطبي كردن انتخابات و حمله به هاشمي مناسب يافتند و مشايي را وارد انتخابات كردند اگر هم رد صلاحيت بشه اونوقت فرياد خواهند زد فتنه گران تاييد صلاحيت شدند اما ياران امام زمان تاييد نشدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اگه هردوتا رد صلاحیت بشن چی؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ممنون از آقای عبدی و تحلیلشون.اما باید بگم علت شکست اصلاح طلبان و اینکه در حال حاضر با این همه سابقه مجبور شدن به مخالقان خودشون در سال‏های گذشته یعنی جریان آقای هاشمی و جربان دولت دل خوش کنند اینه که اصلا شناخت درستی از لایه‏ های درونی جامعه نداشتند و همیشه چیزی که در واقعیت اتفاق افتاده نقطه‏ مقابل پیش بینی اصلاح طلبان بوده.
ارشك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
خدا كند آمدن يا آوردن هاشمي به صحنه از روي صداقت و نيت خير براي كشور باشد .نه صرفا جهت مشاركت بيشتر مردم و غيرو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
يكي از اين اقا بپر سد بسياري از مشگلات كشور به اقدامات شما و نظرات انحرافي شما بر مي گردد بس است .
آرمين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اين عباس عبدي از قديم دشمن هاشمي بود لازم نكرده درباره هاشمي نظر بده.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هم مشایی هم هاشمی رد صلاحیت میشن. به هاشمی گفتن بیا که دولتی ها نگن چرا فقط نامزد مورد حمایت ما رد صلاحیت شد. می خوان بگن ما هم طرفدارهای فتنه و هم جریان انحرافی را رد صلاحیت کردیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی هیچ موقع نمی میرد مردنی ها بیچاره مردم هستند
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اين آقا تمام احتمالات ممكن رو بيان كردند اين كه نميشه تحليل
مثل هواشناسي شده كه از هواي صاف تا تمام ابري وقسمتي باراني رو براي يك روز پيش بيني ميكنه
به نظرم ايشون اول بايد با خودشون تكليفشونو روشن كنند بعد اظهار نظر بكنند.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
عبدي جان نمي دانم كي اين مطلب را نوشته اي كه سراسر توهم است و شايد با مهندس جان هماهنگي كرده اي.
اين كه فرموده اي: «اگر دقت کرده باشید ورود آقای هاشمی به ستاد انتخابات وزارت کشور با ورود جریان دولت همزمان بود و من فکر می کنم دولتی ها به محض حرکت به سمت وزارت کشور به آقای هاشمی اطلاع داده‌اند که ما حرکت کردیم و طبیعی بوده که ایشان هم راه بیفتند.» معلوم است كه معكوس مي نوازي. درست تر آن است كه محمود به طريقي در مجمع ستون پنجم داشته و به محض حركت هاشمي، آنها نيز راه افتاده اند تا با هاشمي رويارو شوند و تقابل را از اكنون ايجاد كنند. نمي دانم چرا عبدي جان اصرار دارند كه هاشمي پيرو مشايي آمده است. خدا كند كه فقط توهم باشد چرا كه در اين روزگار آدم ها به سادگي اين طرف و آن طرف مي شوند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
من فكر مي كنم هردو رد صلاحیت بشند . چون دیشب اخبار داشت ضمینه چینی می کرد و با مردم مصاحبه می کرد که اگر کاندیدا رد صلاحیت شدند باید به نظر شورای نگهبان احترام بزارند و از این حرفها .... البته هاشمی را به خاطر کهولت سن رد صلاحیت می کنند.
مهم نيست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
والا من نمي دونم اين كه يك نفر بگه ما با كسي سر جنگ نداريم كجاش حرف بديه كه اقايون نمايندها عليهش نامه دادن اين چه حكمتي كه تو اين سي و چند سال كشور ما همش به يه دشمن داشته باشه حالا اگه كسه ديگه ايي (حكومت) اين حرف و مي زد باز هم نامه نوشته ميشد . امان از دست اين مردم هزار چهره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
تحلیل بسیار جالبی بودفقط این احتمال رو باید داد که ممکن است در پشت پرده، هاشمی با دولت توافق کرده باشند...
ولی کاملا موافقم که اتنخابات شیب تندی رو تجربه خواهد کرد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مردم ما احمقند دوباره به استاد پوپولیسم رای داده واز صندوق مشایی بیرون می اد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقای عبدی چطور به این نتیجه رسیدند که انتخابات دو بعدی است؟آخه اینم تحلیلگرماست وای به بقیه!
همه میدونند انتخابات سه بعدی هست. قالیباف نفر اول یا دوم هست قطعا. نماینده دولت شانس خیلی کمتری نسبت به اصولگرایان مثل قالیباف دارند چه برسه به اینکه قطب اصلی باشند.
آقای عبدی ایران زندگی میکنند؟؟؟1!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مشایی و جوانفکر بی شک رد صلاحیت می شوند. دولت دیگر نماینده ای ندارد . مگر اینکه بخواهد پشت جلیلی برود که آن هم اما و اگر های زیادی دارد.
گودرزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هموطنان عزیزم
بیاد داشته باشید اقای هاشمی کشور جنگ زده را تحویل گرفت و با تمام قوا و توان تحول ایجاد کرد .
شغل ایجاد کرد و توسعه اقتصادی و اجتماعی بی نظیر
دوران ایشان غیر قابل انکار است. امروز همه دوستداران کشور مطمئن هستند هویت ایران و حل مشکلات فراوان ایجاد شده در داخل کشور و مخصوصا خارج کشور و عبور از بحرانهای کنونی دوستداران کشور را میطلبد پس بدون غرض و سوگیری لطفا تصمیم صحیح را بگیریم و از تخریب بی مورد اشخاص موثر کشورمان پرهیز کنیم .
امیدوارم شایسته سالاری و تمکین به قانون سر لوحه کار همه قرار بگیرد و حسد وبخل در جامعه ریشه کن گردد.
مدیران لایق کشور کجا هستند .
باید مرد عمل وارد گود گردد و میران لایق را به کار گمارد تا کشور انشاالله از بحرانهای هم جانبه خارج گردد.
24 خرداد روز پیروزی مردم دانای ایران عزیزم است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
چه خوب بود که وقتی فردی را به عنوان تحلیگر مسائل سیاسی مطرح و عنوان میکنیم صحبتهایش را با چیزهایی که او نظر داشته و گفته است در آینده دو باره محکی بزنیم تا بی مورد به کسی عنوان تحلیلگر مسائل سیاسی نگویم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
از خواندن مطالب آقای عبدی همیشه لذت می برم ولی اینبار ایشان به گونه ای صحبت کرده که آخرش هر اتفاقی که رخ دهد می تواند بگوید من پیش بینی کرده بودم.
بیطرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
خط مشایی و رفسنجانی هر دو یکیه فقط میخوان ملت شهید پرور تو انتخابات شرکت کنند تا مهره مورد نظر....................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقای عبدی
شما و دوستان طیف امنیتی اصلاح طلبتون ، واضحه که از آمدن هاشمی خوشحال نیستید . اما بدونید زدن هاشمی به این شکل هیچ کمکی به شما و جناحتون نمی کنه . هاشمی بدون هیچ تردیدی رای قاطع شرکت کنندگان در انتخابات رو کسب خواهد کرد . مشایی حتی نزدیک به هاشمی هم نخواهد بود ! اصلا حالا که دست ها رو شده و حامیان ساده لوح دولت اونا رو ترک کردن ، مشایی جز رای بخشی از حلقه های امنیتی به آب و نان رسیده ! رایی نخواهد داشت . آرای حامیان رهبری و اصول گرایان استخواندار قدیمی ، مدت هاست که دیگر متعلق به طیف دولت نیست . پیشنهاد می کنم با توجه به موضع گیری های اخیر اتمثال شما ( افراد امنیتی طیف اصلاح طلب ) که ظاهرا مدافع هاشمی ( اما به صورت واقعی کوبیدن ها شمی ست ) م.ضع واقعی خود را اعلام کنید ! یادم نرفته بود که از میلیون ها رای حامیان شخص محمد خاتمی که به سوی هاشمی سرازیر خواهد شد ، نام ببرم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقای عبدی بازم که شکر پراکنی کردی!!! 10 فاکتوریل احتمالات را بررسی کردی و در طول فرمایشاتت هم آنقدر ضد و نقیض گفتی که حد ندارد. هر چند در دنیای سیاست همه چیز ممکن است اما این خبر دادن به اقای هاشمی که " ما راه افتادیم, تو هم بیا, واقعا استهزا آمیز بود. به نظرم اخیرا فیلم های هالیوودی زیاد تماشا کرده اید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی برای ماندن نیامده یعنی امده که نیاید !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
من این جمله آقای عبدی را تصحیح می کنم 80 درصد واجدین شرایط نه، بلکه 80 درصد کسانی که پای صندوق ها می روند به هاشمی یا جناح دولت رای می دهند و 20 درصد به سایرین
علی
MALAYSIA
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقای عبدی به نظر بنده تحلیل شما درست نیست . در سال 84 نیز اصولگرایان با فرد گمنام به عرصه انتخابات آمدند و پیروز شدند و در سال 92 نیز با فرد گمنام تر بنام سعید جلیلی عوام فریبی کرده و پیروز خواهند شد . این یک تاکتیک هست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
تشتت در اصلاح طلبان موجب شد که ایشان پیروز نشود، در سال 84 اگر در مرحله اول آقایان معین و کروبی به نفع آقای هاشمی کنار می رفتند هاشمی احتمالا در همان مرحله اول پیروز می شد.
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی رای بیاره من به شعور مردم شک میکنم.و هر بلایی سرشون بیاد حقه شونه.هاشمی فقط میخواد خانواده و دوستان سرمایه دارشو نجات بده مطمئن باشید برای مردم ریالی ارزش قائل نیستن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مطمئن باش جواد جان.از این ملت آبی گرم نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
کاملا مشخص است که آقای عبدی این نظر را از سر کینه ی شخصی که از آقای هاشمی دارند مطرح میکنند، برای این گفته چندین دلیل دارم 1. چطور ممکن است آقای هاشمی آبرو و غرور خود را مضحکه ی خاص و عام کنند و در وسط بازی میدان را خالی کنند؟؟ ایشان نشان داده اند که اهل خالی کردن میدان نمیباشند، خواهشا یک مورد را بیان کنید؟؟ 2. ورود آقای هاشمی به این صحنه ی پر تنش حاصل ماهها مشورت ایشان با آقای خاتمی و بزرگان کشور میباشد پس ایشان یک شبه تصمیم نگرفته اند که برای بازار گرمی بیایند ،زیرا شخصیتشان چنین حالتی را ایجاب نمیکند 4. آقای عبدی علی رفم علاقه ای که به شما دارم خواهش میکنم جواب این سوال رابدهید که، با ورود ایشان موج عظیمی از امید در مردم ایجاد شده است، و چگونه ممکن است آقای هاشمی بخواهد سبب ناامیدی و دلسردی مردم بشود؟؟ و وجهه ی خود را مخدوش کند، بخصوص الان که قشر عظیمی از مردم به پوچ بودن ادعاهای اصولگرایان پی برده اند4. به نظر من ورود آقای هاشمی کاملا با برنامه و قوت صورت گرفته و ایشان به هیچ وجه قصد خالی کردن میدان را ندارند و آمده اند که پیروز میدان بشوند5. آقای عبدی خواهشا شما در بین نامزد های انتخاباتی شخصی را معرفی کنید که در حد آقای هاشمی باشند و لیاقت این را داشته باند که ایشان به نفعشان کنار بروند؟؟ پس خواهشا آب به اسیاب اصولگرایان نریزید و به اجماع اصلاح طلبان و آقای خاتمی بر آقای هاشمی احترام بگذارید(حتی اگر مخالف باشید) .آیا شما بیشتر دلسوز جریان اصلاح طلبی هستید یا آقای خاتمی؟؟؟ میدانید با این صحبتها فقط باعث ایجاد تفرقه بیشتر میشوید؟؟ با تشکر رضا احمدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی برای ماندن آمده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
چه خوب که واسه موندن نیومده
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
واقعا تحلیل ضعیفی است آن هم برای سیاستمداری به نام هاشمی که اگر شک داشت که رای نمی آورد به هیچ وجه نمی آمد ...
نسازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
با سلام اهای مردم فهیم ایران .... اخرین فرصت طلایی پیش روی شماست...و شاید این فرصت تقدیر ی الهی باشد .... اگر اعتدال می خواهید...اگر اقتدار و مدیریت می خواهید... اگر تجربه وسیاست می خواهید ..... اگر پختگی وتحمل می خواهید...و اگر می دانیدکه از موده را از مودن خطاست... حالا وقته اش... انتخاب هاشمی
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی تنها شخصیتی که می تواندوضع اسفناک اقتصادی وسیاسی امروز راکه به دلیل خودسری احمدی نژادورفقاش است راتاحدودی بسازداومردسازندگیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آقاي عبدي بجاي چرخشهاي 180 درجه بهتره بري بازنشست کني خودت رو !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
امثال عباس عبدي واصغرزاده اصلاح طلب نيستندبلكه نفوذي گروه انحصارطلب هستندوتاكنون خسارت زيادي به
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر من مردم اين زمانه به تحليل و تمجيد من تو و غيرو توجه ندارن فقط صبح پا ميشن روز را سياه كنن گروني مشكلات كمبودها تحريمها داره كم كم مردم را از پا در مياره از اقاي هاشمي همه چيز بر مياد اما اگر بخاد از طرفي بايد حريم رهبري را رعايت كنه بلاي احمدي را به سر ما نياره هاشمي در اين انتخابات بهترين گزينه است چرا كه تجربه داره قطعا از دورههاي رياست جمهوري قبل خودش اكنون دست باز تر است هم مشكلات را لمس كرده و ميداند كاش ميشد كسي ميامد كه و راي مي اورد كه درد كشيده باشد مثل خود خود خود رجايي خط حزب گرو برايش معني نداشت فقط دغدغه حل مشكلات مردم را داشت باشه هركه بياد مباركتون امروزه فقط حرفه نه عمل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
این عباس عبدی فعال و تحلیلگر سیاسی که سهله تحلیلگر صف نونوایی هم حیفه بهش بگیم!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
هاشمی قمار کرده! اگه مشایی تایید صلاحیت بشه هاشمی در مقابلش قرار میگیره و در صورت حمایت همه جانبه دولت اصولگراها مجبورند از هاشمی حمایت کنند و در این صورت ریس جمهور میشه!! در صورتی که مشایی رد صلاحیت بشه اصولگراها هاشمی رو قربانی می کنند! اگه مشایی تایید صلاحیت بشه و در مرحله اول رای نیاره در مرحله دوم هاشمی قربانی خواهد شد! لذا بهترین حالت برای هاشمی حضور پر رنگ مشایی و حمایت شدید دولت از مشایی است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
جناب عبدی از همون روزی که از دیوار سفارت کشیدی بالا معلومه اهل کارها و حرف زدن های بدون تفکری! درسته آدم نظراتش در طی زمان تغییر میکنه ولی دیگه قرار نیست هر روز حرف هاو رویکردهای قبلی خودشو نقض کنه. دیگه تو سن تو باید یه ثباتی در تفکراتت ایجاد شده باشه. به قول یکی از نظر دهندگان در بالا بهتره خودتو بازنشست کنی ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
فقط هاشمی .دلسوزو بادرایت رای بدین ثابت کنه بهتون.
یاور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
هاشمی جون من از طرف خودم و دوستانم میگم همگی نوکرتیم ما 28 نفر هستیم که دفع اولمونه میخوام رای بدیم و فقط هم رایمون تویی هاشمی بیا و ما رو از این وضع نجات بده خیلی نوکریم
lميرزا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بخدا تمام مردم مديون هاشمي هستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
میلیاردها میلیاردها احسن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
همه اش چرت بود
ويكي ليكس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
يه چيز ميخام بگم ربطي به اين بحث نداره...
يكي از سايتهاي معروف خبري كه متاسفانه صاحابش نامزد انتخاباته در اقدامي ناجوانمردانه و پليد اقدام به تخريب آقاي هاشمي كرد و ماجراي تظاهرات عده اي از دولتيها عليه هاشمي جلوي ستاد انتخاباتي وزارت كشور را مغرضانه آب و تاب داد و سنگ تموم گذاشت، دليل نميشه چون اين آقا رسانه خبرب تو دستشونه سوء استفاده كنن
بابا بس كنين ديگه الان تو وضعي نيستيم كه به قدرت فكر كنيم بجاي اينكه برن كنار تا يه آدم قدر بياد مملكتو از اين وضع نجات بده داريم يه آدم قَدر رو نابود ميكنيم كه خودشون كه عمراً راي بيارن، بيان تو دور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعاً تا كي قراره ما اينجوري زندگي كنيم!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟
ما حقمونه هرچي سرمون بياد!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خدا به هممون رحم کنه .........................
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بدون حمایت اقای خاتمی و اصلاح طلبان شکست اقای رفسنجانی قطعی است باید خود را به اردوگاه اصلاح طلبان نزدیک کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
با عناوین و الفاظ بازی نکنید مهم تفکر و عمل افراد است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
شکست هاشمی سنگین تر از 84 خواهد بود
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
قسمت شیبدار حرفها درست بود و مابقی صحبتها محترم و شاید در برخی موارد برعکس واقعیت. به امید توفیق علی اکبر عزیز
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
ناشناس خودت را نکش این دفعه با ان دفعه فرق داره رفسنجانی رای میاره حالا تو هی برو بالاو بیا پایین
بیطرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
فکر نون باشید که خربزه ابه
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
تحلیل آقای عبدی یک تحلیل شرایط و پیش بینی اتفاقات آتی بر اساس مولفه های مختلف است . بی شک در چنین تحلیلی تمامی عوامل و شرایط تحلیل مورد توجه قرار گیرد.
آقای هاشمی رفسنجانی در شرایط کنونی تنها گزینه نجات کشور از فروپاشی است.
bochoo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
کاش یکی مثل اقای عبدی تو جناح اصولگراها بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
امیرزا خان شاید شما و خاندان پاکتان مدیون هاشمی و به نوعی ....... هاشمی باشید ولی ما مردم هیچ موقع مدیون او نیستیم او سهم خواه از انقلاب است . بعد از 90سال دوباره فیلش یاد هندوستون کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
مطلبی بی پایه و اساس و بر پایه غرض ورزی های شخصی و بی معنا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اقاي عبدي تمام بدبختي ما مردم اين است كه روشنفكرشان امثال شما هستيد
شما يك روز از ديوار سفارت بالا مي روي و يك روز پاچه خواري امپر ياليسم را مي كني شما سر كرده همان روشنفكراني هستي كه صبح مرده باد مي گفتند و شب زنده باد
بهتر است تصميم گيري را به مردم واگذاري هر چند مردم هم اگر عقلشان مي رسيد اين حال و روز شان نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
همه ما خوووووووب سر كاريم!!!فرارو جان اون نظراتي كه پخش نميكني چيه؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv