bato-adv
کد خبر: ۱۳۱۱۴۷

مناظره داغ حسین شریعتمداری و ابراهیم اصغرزاده

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
در برنامه شب گذشته ديروز، امروز، فردا كه با حضور حسين شريعتمداري و ابراهيم اصغرزاده حول محور مسائل روز برگزار گرديد درباره مباحث مربوط به تسخير لانه جاسوسي آمريكا،‌ مذاكره با آمريكا و فتنه 88 مناظره‌اي صورت گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در برنامه امشب ديروز امروز فرداكه با حضور حسين شريعتمداري و ابراهيم اصغرزاده حول محور مسائل روز برگزار گرديد بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدا شريعتمداري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه علت تخاصم بين ايران و آمريكا را در كجا مي‌شود جستجو كرد، اظهار كرد: درگيري از آنجا شروع شد كه ما اسلام ناب را به ثمر رسانديم يعني اگر اسلام در اوراق و كتاب‌ها مي‌بود هيچ اتفاقي نمي‌افتاد.

وي افزود: اولين قدم اين است كه اسلام را بر كرسي حاكميت بنشانيم و اين اقدام چند وجهه دارد؛ نخست اينكه اسلام ظلم‌ستيز است يعني اينكه چون اين اسلام ظلم ستيز بوده پس استكبار در مقابل آن ايستادگي مي‌كند، دوم اينكه اسلام يك باور است و اين انقلاب براي صدور خود نياز به ويزا ندارد و هركجا كه مسلمان باشد به آنجا خواهد رسيد و ‌سوم آنكه محرومان جديد به آن دل خواهند بست و آخر اينكه اگر در مسير خود مقاومت كنيد در آن پيروز خواهيد شد و ديگران هم از آن پيروي خواهند كرد و اين درگيري‌ها از همين نقطه آغاز شد و آن اين است كه درگيري با آمريكا ماهوي بوده است.

در ادامه اصغرزاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه اتفاقي افتاد كه سفارت آمريكا توسط دانشجويان تسخير شد، افزود: من با كليات صحبت‌هاي آقاي شريعتمداري موافق هستم، ‌مردم قرار نبود كه بعد از انقلاب سفارت آمريكا را تسخير كنند سه روز بعد از انقلاب چريك‌هاي فدايي خلق به سفارتخانه حمله كرده و در آنجا پناه گرفتند كه نيروهاي كميته به آنها حمله كرده و پس از خارج كردن آنها سفارت را به آمريكا تحويل داده بودند.

وي با اشاره به اينكه پس از چند ماه كه از انقلاب گذشته بود و همه منتظر بودند كه آمريكا جمهوري اسلامي ايران را به رسميت بشناسد، تصريح كرد: ‌به رسميت نشناختن انقلاب از سوي آمريكا باعث شد كه يك پتانسيل ميان مردم بوجود آيد كه آمريكا يك توطئه‌اي براي جمهوري اسلامي ايران در سر دارد و اين عمل باعث يك نوع بي‌اعتمادي در احساس مردم بوجود آورد.

اصغرزاده با بيان اينكه بنده و چند تن از دوستان حمله به سفارت آمريكا را طراحي كرديم، عنوان كرد: ‌در ابتدا قرار بود 2 الي 3 روز در آنجا تحصن كرده و چند گروگان بگيريم اما بعد از تسخير لانه جاسوسي ما نگران بوديم كه اين كار مورد تاييد امام و مردم خواهد بود يا خير كه پس از مدتي امام از سوي موسوي خوئيني‌ها اين عكس‌العمل دانشجويان را مورد تاييد قرار دادند.

وي در ادامه تصريح كرد: اقدام دانشجويان در حمله به سفارت انگليس كه در سال گذشته رخ داد يك اقدام احساسي بود كه اين عمل يك كپي‌برداري از حمله دانشجويان به لانه جاسوسي بود كه باعث شد در داخل وحدت از بين رفته و هزينه‌اي زيادي براي كشور ايجاد شود و روزنامه كيهان نيز از آن حمايت كرد.

شريعتمداري در ادامه برنامه ديروز، امروز، فردا صحبت‌هاي اصغرزاده را كه گفت در مفاد قرارداد الجزاير عدم دخالت آمريكا در مسائل ايران مورد تاييد قرار داده شده است را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ آقاي بايدن طرحي را مي‌دهد كه بعدا فاش مي شود، منافقين مي‌توانند در گروه تروريستي باشند و به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند و اينكه آمريكا‌يي‌ها با چنين تصميماتي بر مفاد پيمان الجزاير پايبند هستند را من قبول ندارم همانطور كه برخي از آمريكايي ها آن‌را قبول نداشتند.

وي در ادامه به فتنه 88 اشاره كرد و افزود:‌ اين حركت توسط سه ضلع آمريكا، اسرائيل و انگليس طراحي شده بود و چرا آقايان (اصلاح‌طلبان) در پي انكار اين عمل بر نيامدند و انتظار مردم و رهبري از آنها اين بود كه وقتي اسرائيل اصلاح‌طلبان را سرمايه خود دانست،‌ موضع  مي‌گرفتند و صف خود را از صف فتنه‌گران و اين سه ضلع جدا مي‌كردند.

شريعتمداري در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اشتراكات و تفاوت‌هاي دولت‌هاي هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد را در قبال آمريكا چه مي‌دانيد، اظهار داشت: اين بحث بسيار گسترده است؛ دولت سازندگي كه دولت بعد از جنگ بود در همان موقع آقاي مهاجراني كه معاون حقوقي رئيس جمهور بودند يادداشتي بر اين محوريت كه بايد با آمريكا رابطه مستقيم برقرار كنيم منتشر كرد كه رهبر معظم انقلاب پاسخ مستندي مي‌دهند و مي‌فرمايند؛" شما چه چيزي داريد كه به آمريكا بدهيد،‌آنها اسلام ما را مي‌خواهند،‌آيا شما آنرا به آنها مي‌دهيد؟"

وي افزود: دولت اصلاحات هم از ابتدا نمي‌خواست با آمريكا ارتباط برقرار كند ولي تلاش‌هايي از سوي روزنامه‌نگاران كه از مشاوران رئيس‌جمهور وقت بودند صورت گرفت كه سعي در ايجاد رابطه با آمريكا داشتند كه مصداق صحبت‌هاي بنده يكي از دوستان آقاي اصغرزاده است كه از جاسوس آمريكايي رسما عذرخواهي مي‌كند.

شريعتمداري ادامه داد: خاتمي در نشست سالانه كه در نيويورك برگزار شد طرح گفتگوي تمدن‌ها را مطرح كرد كه بلافاصله مورد تاييد در سازمان ملل قرار مي‌گيرد ولي متاسفانه در همان سال آمريكايي‌ها ما را جزو محور شرارت قرار مي‌دهند.

وي گفت:‌ در دولت احمدي نژاد در ابتدا مخالف آمريكا بودند كه در اين اواخر گفته مي‌شد كه رئيس جمهور خواستار مذاكره با آمريكا بوده كه خوشبختانه از سوي سايت رياست جمهوري مورد تكذيب واقع شد.

شريعتمداري افزود: اگر ما از بحث كوتاه بياييم اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا با اين عمل تحريم‌ها برداشته مي‌شود كه بنده مي‌گويم تحريم‌ها چند برابر مي‌شود.

اصغرزاده در پاسخ به شريعتمداري گفت:‌ نمي‌شود به نسلي كه انقلاب را ايجاد كرده انگ زد و دولت‌ آقاي هاشمي و خاتمي در مسائل اقتصادي،‌ سياست خارجي و مسائل هسته‌اي به مراتب بهتر از دولت فعلي بوده و دولت فعلي كه قطعنامه‌ها را ورق‌پاره دانست و به غربي‌ها گفت آنقدر قطعنامه صادر كنيد كه قطعنامه‌دانتان در بيايد و از اين ادبيات استفاده كرده نتوانسته كه قضيه را پيش ببرد.

وي به بيان خاطره‌اي از حاج احمد خميني پرداخت و گفت‌:‌ ايشان در رابطه با جواب رئيس‌جمهور رجايي كه به ميتران رئيس جمهور فرانسه داده بود گفتند كه امام به او فرمودند كه شما يك ديپلمات هستيد و بايد با ادبيات خوبي صحبت كنيد و جواب تبريك او را بدهيد.

اصغرزاده افزود: اينكه بگوييد ممه را لولو برد و يا اينكه در نيويورك هزينه‌هاي اقامت افرادمان را در سازمان ملل زياد كنيد و در بدترين موقع صحبت از گفتگو با آمريكا كنيد آن هم در شرايطي كه بعد از كنفرانس عدم تعهد موقعيت خوبي را بدست آورديم و مقام معظم رهبري مسئله رفراندوم فلسطين را مطرح كردند اين اصلا درست نيست؛ البته موضوع رابطه با آمريكا موضوع كلان نظام است و در دست ما نيست اما سياه و سفيد ديدن و خوب و بد ديدن همه چيز درست نيست واينكه فقط شعار بدهيد كه آمريكا مداخله كرده و دولت‌هاي قبلي با او بسته‌اند يك خوش‌خيالي است.

اين دانشجوي سابق پيرو خط امام (ره) گفت:‌ ما فقط مي گوييم كه آمريكا اين قدر پدرسوخته است و نمي‌توانيم با آن مذاكره كنيم در حالي كه احمد قوام در زمان استالين از طريق مذاكره با شوروي، آذربايجان ايران را نجات داد،‌دكتر مصدق در دادگاه لاهه مذاكره كرد و حقوق ايران را به دست آورد اما شخصي مثل فتحعلي‌شاه هم به قائم مقام فراهاني گفت من مي‌جنگم و مذاكره نمي‌كنم و به همين ترتيب قسمت‌هاي بسياري از سرزمين‌ ايران را در جنگ با روس‌ها از دست داد لذا قانون اساسي تكليف اين قضيه را مشخص كرده كه چه كسي و در كجا مي‌تواند به مذاكره بپردازد.

وي تصريح كرد: اينكه بگوييم خاتمي و هاشمي مقدمات فروش كشور را فراهم آوردند حرف‌هايي است كه كيهان مي‌زند و البته ممكن است همين انگ‌ها را به من هم بزنند در حالي كه من هيچ علاقه‌اي به رابطه با آمريكا ندارم البته ما هم در كيهان بوديم كه در آن زمان مردم براي كيهان صف مي‌بستند ولي تيراژ حال حاضر كيهان را نمي‌دانم چقدر است!

اصغرزاده خطاب به شريعتمداري گفت: ‌در موقع روي كار آمدن احمدي‌نژاد هم همين كار را كرديد و آنقدر رقبا را كوبيديد كه همه ديدند، مگر ما نمي‌گفتيم كه اين دولت قانون‌گريز است و بايد بودجه آنرا كنترل كنيد اما شما ول كرديد كه اين دولت به اينجا رسيد كه ارزش پول مردم را سه برابر كاهش داد،‌ صحبت ما اين است كه چرا حتي خاتمي با بيل كلينتون به عنوان رئيس‌جمهور يك ملت دست نداد،‌ به هر حال دولتي‌‌ها وظيفه‌شان اين است كه ايران را از معرض تهديد خارج كنند و از تشكيل اجماع جهاني عليه كشور جلوگيري كنند. 

وي ادامه داد: نمي‌شود نشست و گفت مذاكره كنيم و بعد مثل كره شمالي همه درب‌ها را به روي خود ببنديم؛ همگي آمريكا را به عنوان دشمن مي‌شناسيم ولي اين جمله از كيست كه گفته است "قطع رابطه با آمريكا امري ابدي نيست؟"  لذا شعار را بايد وقتي داد كه باور پذير باشد و اگر شعاري دهيد كه مردم باور نكردند فايده‌اي ندارد.

در ادامه برنامه حسين شريعتمداري در پاسخ به صحبت‌هاي اصغرزاده گفت: ايشان مطالبي فهرست‌وار را مطرح كردند،‌مثلا از توهم توطئه صحبت كردند اما بايد پرسيد كه آيا توطئه آمريكا عليه ما توهم است؟، ‌حتي  موسوي يكبار آمد و در مقابل اصلاح‌طلبان موضع گرفت كه توطئه‌ آمريكا توهم نيست چه بلايي بر سر او آوردند؛ بله بايد ادبيات خوب و مناسبي داشت اما ماجرا به شكلي ديگر است؛ بنده نگفتم كه خاتمي و هاشمي به دنبال فروش ايران بودند اما به صراحت در فتنه 88 سردمداران آن فتنه به دنبال اين بودند كه ايران را بفروشند.

وي افزود: يك موقع فقط تحليل است و يك موقع سند مي‌آوريد روزنامه‌نگار مستنداتش هميشه همراهش است؛ چطور مي‌شود كه ما يك به يك مراحل فتنه 88 را پيش بيني كرده‌ايم،خير ما غيبگو نبوديم و اين فرمول مشترك آمريكا و انگليس و اسرائيل بود، وقتي كميته صيانت از آرا را تشكيل دادند اين كار توصيه شده از سوي جين شارپ بود شما مي‌گوييد كه چرا خاتمي با كلينتون دست نداد من مي‌گويم كه دو بار با جرج سوروس صهيونيست ملاقات داشت؛ چه كساني قبل از فتنه با آقايان اصلاح طلب جلسات آموزشي داشتند؟ آيا ورود جان كين و ريچارد رورتي را انكار مي‌كنيد؟ خود اصلاح‌طلبان و جرج سوروس از ارتباط با همديگر مي‌گويند.

مدير مسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: شما گفتيد كه مذاكره بستگي به شخص مذاكره‌كننده دارد اما اينطور نيست بلكه بستگي به شرايط و مختصات مذاكره دارد، شرايط مذاكره عبارت از اين است كه كف مذاكره را مشخص مي‌كنند و مجموعه موارد مورد موافقت و اشتراك را به مذاكره مي‌گذارند و سقف آن كه مي‌خواهند به آن برسند را مشخص مي‌كنند ولي وقتي از اول سقف را مي‌خواهند برسند معلوم است كه به آن توافق دست نمي‌يابند.

وي افزود:‌ ما كه آمريكا را قدرت بزرگي نمي‌دانيم اما مگر همين اصلاح طلبان نبودند كه آمريكا را بزرگ دانستند چه كساني به صورت مكتوب در دوران اصلاحات نوشتند كه رزمندگان اسلام را با رزمندگان پابرهنه آتيلا و وحشي مقايسه كردند و گفتند هر چه بدبختي داريم از بسيج است و گفتند به علت درافتادن با آمريكا جنگ به وقوع پيوست.

شريعتمداري در پاسخ به مطلبي كه اصغرزاده درباره اداره جنگ توسط دولت موسوي مطرح كرد، اظهار داشت: مسائلي كه دولت موسوي براي ايجاد مشكل در راه دفاع مقدس به وجود آورد را بهتر است وارد نشويم زيرا موارد متعددي را در بر مي‌گيرد.
 وي در مورد اظهارات اصغرزاده درباره روزنامه كيهان گفت: مگر ما ننوشتيم كه شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران را دو روز قبل از آن سايت فارسي زبان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي عنوان كرد و جريان فتنه و اصلاح‌طلب در روز قدس به نفع اسرائيل و آمريكا شعار دادند، چرا اصلاح‌طلبان هيچگونه موضعي نگرفتند، ‌در زمان اصلاحات اگر يك بخشدار در نقطه دورافتاده صحبت مي‌كرد روزنامه‌هايشان از آن پر مي‌شد ولي در موقع فتنه 88 هيچ موضعي نگرفتند. آقاي اصغرزاده كداميك از مطالب كيهان كه دراين باره گرفته شد غلط از آب درآمد؟

اصغرزاده در پاسخ به صحبت‌هاي شريعتمداري اظهار داشت: اين تفكر كه دشمن را يكپارچه فرض كنيد ونتانياهو،‌ جرج بوش،‌كلينتون،‌اوباما،‌ خاتمي و هاشمي و هر كس را مطابق ميل ما نبود در يك جبهه قرار بدهيد درست نيست؛ جين شارپ كيست!؟ مگر ما در ايران افراد خلاق و مبتكر كم داريم بنابراين ريشه اين تفكر دايي جان ناپلئوني خيلي خطرناك است.

 وي افزود: درباره قضيه هسته‌اي آقاي خاتمي بهتر شرايط را جلو برد؛‌ قرارداد سولانا-لاريجاني را كه به اين خوبي بود چرا دولت احمدي‌نژاد لغو كرد بنابراين ما بايد به مسئله تحريم‌ها و سوال‌هاي جديد پاسخ‌هاي جديدي بدهيم اينكه بگوييم دولت اصلاحات ادامه دولت سازندگي بود مشكلي را حل نمي‌كند، بايد در ميان احزاب دموكرات و جمهوري‌خواه آمريكا به اختلافات دامن زده و نگذاريم كه اجماع جهاني عليه ايران شكل بگيرد لذا تفكر كيهان،‌تفكري عبوسانه است كه با آن به جايي نمي‌رسيم لذا بايد ببينيم كه چرا با آمريكا مرزبندي داريم.

اصغرزاده با اشاره به اينكه دعواي ما با اسرائيل ذاتي و اصيل است، اظهار داشت: ‌بازدارندگي ما در مقابل آمريكا فقط به موشك نيست و حركت نرم‌افزاري نيز نياز دارد مردم بايد راضي باشند،‌آزادي باشد و احزاب و مطبوعات آزاد باشند و اين موازنه قدرت با آمريكا ايجاد مي‌كند لذا نمي‌شود مملكت را اينطور اداره كرد و همچنين درباره صحبت‌هاي آقاي شريعتمداري معتقد نيستم كه نظرات و برداشت ايشان از نظرات رهبري است.

 وي افزود:  بايد از پتانسيل تمام آحاد جامعه استفاده كرد لذا انتخابات سال 92 بسيار حياتي است و به جاي اقتصاد موضوعاتي مانند صلح‌طلبي و روابط بين‌الملل مهم‌ترين موضوعات است.

 شريعتمداري در پاسخ گفت: ‌چرا وقتي نتانياهو مي‌گويد اصلاح طلبان سرمايه‌هاي ما هستند يا وقتي اوباما مي‌گويد از جنبش سبز حمايت مي‌كنيم اصلاح طلبان موضع نمي‌گيرند؟ من مي‌گويم كه جين شارپ كيست؟‌شعار معروف فشار از پايين و چانه زني از بالا شعار او بوده نه سعيد حجاريان؛ كساني مانند جان كين يا ريچارد رورتي كه به ايران آمدند از چه كساني هستند؟

اصغرزاده در جواب شريعتمداري گفت: اي كاش اين پيش‌بيني‌ها را در مورد احمدي‌نژاد مي‌كرديد.

شريعتمداري جواب داد: شما مي‌خواهيد بحث را روي مقايسه دولت خاتمي و احمدي‌نژاد ببريد. بحث اين است كه اصلاح طلبان به دنبال بيگانگان رفتند.

وي با ذكر مثالي گفت: اسرائيلي‌ها اعلام كردند كه ايران در فرودگاه بنگوريون از آنها اسلحه مي‌خرد؛ امام فرمودند كه اسرائيل آنقدر خبيث است كه اگر به بحر اكبر هم دست بزند نجس مي‌شود بنابراين مشخص بود كه حركت ما در جنگ مورد رضايت اسرائيل نبود اما حركت فتنه 88 دقيقا در جهت خواست آمريكا و اسرائيل بوده است.

شريعتمداري اظهار داشت:‌ يكي از مشاوران اوباما مي‌گويد كه ما با وجود حضور 50 ساله دچار نفرت ملت‌ها از آمريكا و رويكرد آنها از انقلاب اسلامي هستيم، بنابراين اگر ايران در برابر پيشنهادات سازشكارانه كنار مي‌آمد آمريكايي‌ها اين تحليل‌ها را نداشتند.

وي افزود: من از رهبري نظري نياوردم، رهبري بالاتر از اين هستند كه از ايشان مايه بگذاريم، من از خودم مستند مي‌آورم.

شريعتمداري تصريح كرد: اينكه مي‌گوييد بين دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان اختلاف بياندازيد يك شعار است آنها در مورد ايران هيچ گونه اختلاف نظري ندارند.

اصغرزاده در پاسخ گفت:‌ طبيعي است كه آمريكايي‌ها دوست دارند دولتي همسو با آمريكا در ايران روي كار بيايد و منافع آنها را تامين كند اما آيا در آمريكا نيز براي ما اوباما بهتر است يا رامني؛ فهميدن اين مطلب سخت نيست اوباما در مصر و تركيه گفته كه خواهان جنگ صليبي نيست، لذا ما بايد از شكاف‌ها در ميان آمريكا‌يي‌ها استفاده كنيم و جلوي لابي اسرائيل را بگيريم مگر درباره جنگ ويتنام يا همين تسخير سفارت آمريكا اختلافاتي در ميان آمريكايي‌ها ايجاد نشد و مگر ما درباره انتخابات رياست جمهوري آمريكا پس از تسخير سفارت آنها در ايران تاثير نگذاشتيم؟ البته قطعا برقراري روابط به نفع ما نيست،‌آمريكا دشمن است اما نبايد همه فرصت‌ها را تبديل به تهديد كنيم. مردم ما مقاومت مي‌كنند اما هنر دولتمردان اين است كه تهديدها را فرصت تبديل كنند.

وي درباره خبر نيويورك تايمز مبني بر ديدار نمايندگان  ايران و امريكا در دبي كه از سوي هر دو كشور تكذيب شد، گفت:‌به هر حال گروه‌هايي در هر دو كشور هستند كه خواستار رابطه هستند،‌اما وقتي آمريكا بفهمد در داخل كشور ما ضعف هست از آن سوء استفاده مي‌كند در حالي كه ما بايد از او امتياز بگيريم مثلا در قضيه حل مسئله گروگان‌هاي آمريكايي، امام خميني به مجلس گفتند كه برويد در مذاكرات امتياز بگيريد لذا اكنون هم در مذاكرات با آمريكا اگر موفق شويد امتياز بگيريد خوب است اما اگر ذليلانه باشد فوق‌العاده به ضرر كشور است هر چند كه تا انتخابات رياست جمهوري 92 ايران نبايد هيچ اتفاقي بيافتد ولي بعد از حضور باشكوه و مقتدرانه مردم در انتخابات سال آينده يك دولت مقتدر مي‌تواند مذاكره را پيش ببرد.

شريعتمداري درباره اينكه پاسخ ايران به خواست آمريكا براي ايجاد رابطه چه خواهد بود گفت:‌ اين مسئله مشخص است كه حركت انقلاب در آمريكا اثرگذاشته؛‌ بر طبق گزارش نيويوركر و سي ان ان در 80 شهر آمريكا و كانادا تظاهراتي در محكوميت ترورشهيد احمدي روشن و در مخالفت با جنگ عليه ايران صورت گرفت، بنابراين رابطه با مردم آمريكا را كسي نفي نكرده و مگر جنبش وال‌استريت غير از آن است؟

وي افزود:‌ آمريكايي‌ها مذاكره را فقط براي مذاكره مي‌خواهند نه حل مسائل فيمابين.

شريعتمداري اظهار داشت: البته اينكه آقاي اصغرزاده مي‌گويد بهتر است كيهان از ميدان توپخانه بيرون بيايد و به ميدان آزادي برود را قبول نداريم ما افتخار مي‌كنيم كه در جنوب شهر هستيم و نرفتيم آن بالا كروات بزنيم.

مديرمسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: طبق تحليل ديويد فروم در سي‌ان‌ان مي‌گويد كه اگر ايران كوتاه بيايد به اين معنا نيست كه تحريم‌ها به خاطر مسئله هسته‌اي ايران است، آنها دو هدف اصلي دارند كه بگويند با كنار آمدن با ايران مسلمانان جهان را به اين مطلب سوق دهند كه ايران از مواضع خود دست برداشته است. بنابراين دو هدف اصلي آنها تغيير رفتار و تغيير ساختار نظام ايران است و نياز مبرمي براي آنهاست كه به دنبال تحول در خاورميانه هستند.

شريعتمداري اظهار داشت: مگر در مذاكرات 1+5 با آمريكا مذاكره نداريم،؟ مگر در زمان خاتمي كه شما گفتيد اينقدر پيش نرفتيم كه در اجلاس لندن سه كشور اروپايي گفتند كه براي اينكه تضمين عيني بدهيد كه دنبال سلاح نيستيد بايد از برنامه‌هاي هسته‌اي دست بكشيد،‌؟ در همان موقع سرو صداهاي زيادي مبني بر حمله آمريكا بود اما فقط يك نفر ايستاد و گفت كه به پيشرفت هسته اي خود ادامه مي‌دهيم. افرادي هم در ادامه گفتند كه نه درست نيست اما همانطور كه گفتيم تصميمات كلان نظام در جاي ديگري گرفته مي‌شود.

اصغرزاده گفت: همه دولت‌ها وقتی می‌توانند از مذاکره صحبت کنند که دارای توانایی و اجماع ملی باشند، وقتی دارای چنین چیزی نباشند نمی‌توانند پای میز مذاکره بروند و اگر قرار است مذاکره شود باید زندگی مردم بهتر شود، شما به خیابان‌های تهران باید توجه کنید به جای بازدید از زندان اوین باید بروید و ببینید در بیمارستان‌ها و بازارها چه خبر است، همه صحبت‌ها از اول انقلاب برای مذاکره مقید و مشروط بوده حتی با دولت عراق بعد از جنگ تحمیلی مذاکره کرده‌ایم تا امتیاز بگیریم .

وی افزود: اگر فکر کنیم که آمریکا هراسی را باید دامن بزنیم به جایی نمی‌رسیم، این چه وضعیتی است که برای مملکت درست می‌کنید؟ البته آمریکایی‌ها از ما و انقلاب خوششان نمی‌آید آن‌ها از همان اول دوست داشتند که شاه برگردد اما ما هم باید در برابر آن‌ها هوشیار باشیم.

اصغرزاده با اشاره به مطالبی که روزنامه کیهان درباره متعلق بودن بحرین به ایران نوشت، اظهار داشت: این نوشته باعث بحران در روابط ایران و بحرین شد، آقای شریعتمداری شما به چه حقی این مطالب را می‌نویسید در حالیکه کشور، رهبر، شورای امنیت، قانون اساسی و شورای نگهبان دارد ما وقتی سفارت آمریکا را تسخیر کردیم برخی از جوانان به ما گفتند که مملکت را شما بدبخت کرده‌اید ولی ما بارها توضیح دادیم که ادامه حضور آمریکا باعث بدتر شدن اوضاع در کشور می‌شود اما این‌که بینش دایی جان ناپلئونی داشته باشیم و همه دنیا را وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها بدانیم راه به جایی نمی‌بریم.

دانشجوی سابق پیرو خط امام با اشاره به برخی از اظهارنظرها درباره پذیرش ایران هسته‌ای با توانایی محدود توسط غرب، گفت: اینکه آمریکا می‌گوید "همه گزینه‌ها روی میز است" یک شعار است، حمله نظامی به ایران اصلا امکان‌پذیر نیست، آن‌ها این حرف‌ها را می‌زنند تا رضایت صهیونیست‌ها را جلب کنند و اين نظر افرادی مانند رامنی است اما مدیریت کشور در حقیقت باید به سمت این پیش برود که غربی‌ها صلاحیت هسته‌ای کشور را در درصدی از غنی‌سازی به رسمیت بشناسند و در مذاکرات میز بین‌المللی به دنبال امتیازگیری باشیم لذا این گزینه واقع بینانه است.

اصغرزاده تصریح کرد: درباره انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برای مردم آمریکا اصلا بحث هسته‌ای ایران مهم نیست بلکه ارتباط آن با زندگی و معیشت روزمره‌شان برای آن‌ها مهم است لذا در این وضعیت ما باید به گرفتن امتیازات هسته‌ای بپردازیم.

در ادامه برنامه حسین شریعتمداری گفت: ما وقتی که از قدرت بالایی برخوردار هستیم وارد مذاکره می‌شویم اما بحث بر سر این است که ما توان و قدرت داریم و نباید طرف مقابل شرط بگذارد و نتیجه مذاکره را از قبل تعیین کند، واقعیات موجود این است که آن‌ها به دنبال مذاکره با شرط تعیین نتیجه نهایی هستند.

وی افزود: آقای اصغرزاده صحبت از مذاکره با دولت عراق بعد از جنگ را کردند اما مگر الان بحث مذاکره با عراق است؟ برای تاثیر بر روی افکار عمومی آمریکا کدام شعارها خوب بوده است؟ مگر جنبش وال‌استریت بحث نفی نظام سرمایه‌داری نبوده مگر این‌که نمی‌خواهیم زیر بار یک درصد صهیونیست برویم شعار آن‌ها نیست؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: برژینسکی در 22 می 2011 در اجلاس آتلانتیک (کشورهای آمریکا و اروپا) گفت: کدام احمقی آمریکا را از ابرقدرتی 2001 به این وضعیت در سال 2011 رسانده؟ دموکرات‌های احمق یا جمهوری خواهان دیوانه؟ و برژينسكي گفت که تحولات نشان می‌دهد آمریکا به پیچ بزرگی رسیده است و در این‌جا نقش ایران را مهم می‌بینیم.

شریعتمداری تصریح کرد: همین آمریکایی‌ها گفتند که درباره ایران هسته‌ای هشدار می‌دهیم زیرا ممکن است محور تاریخ به زودی چرخش پیدا کند، آن‌ها گفتند که امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراکش تحول عظیمی در حال وقوع است که به زلزله شبیه بوده و کشورها را متلاطم و دولت‌ها را متلاشی کرده، آن‌ها گفتند که صحنه‌های انقلابات تونس و مصر خاطره خیابان‌های برلین و پراگ علیه کمونیسم را متبادر نمی‌کند که خوشایند ما باشد بلکه ویژگی‌های اسلامی، ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی دارند.

در ادامه برنامه اصغرزاده با اشاره به این‌که من در دوران دانشجویی جودو‌کار بوده‌ام، گفت: من استراتژی جودو را قبول دارم یعنی بسیار پرتحرک باشیم، در یک زمانی پیش آمد که مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا رسما به خاطر کودتای 28 مرداد از ایرانیان عذرخواهی کرد اما ما در آن موقع نتوانستیم از این صحبت‌ها امتیاز بگیریم در حالیکه این قابل استفاده بود، هم‌چنین 11 سپتامبر فرصت خوبی بود که ما هم به همراه آمریکا علیه تروریسم فعال باشیم اما پس از لشکر‌کشی آمریکا به عراق و افغانستان و شوک جهانی آن همه معادلات به هم ریخت.

وی افزود: ما باید برای دفاع از حقوق مردم به مذاکره و امتیازگیری بپردازیم هم‌چنین قدرت بازدارندگی یعنی مردم راضی و اقناع بشوند که وقتی دولت به مذاکره می‌پردازد از سوی آنان است، بنابراین وقتی شعار می‌دهیم "باید طاقت مردم را هم در نظر بگیریم" البته مردم ایران تا به حال از جان و مال خود گذشته‌اند اما باید پشت‌مان را تقویت کنیم یعنی آزادی‌های اجتماعی را افزایش دهیم و آزادی‌های بیشتری به مطبوعات و احزاب بدهیم.

اصغرزاده تصریح کرد: البته ملت ایران زیر هیچ مذاکره‌ای که شرط‌گذاری باشد نمی‌رود اما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای می‌تواند مذاکرات را به عنوان توازن قوا علیه اسرائیل و آمریکا تعریف کند و در آن امتیازاتی بگیرد لذا با تفکرات دایی جان ناپلئونی که کار کار انگلیسی‌هاست و دیگر هیچ کاری نمی‌شود کرد به جایی نمی‌رسیم.

دانشجوی سابق پیرو خط امام اظهار داشت: در شمال آفریقا ملت‌ها به خاطر تحقیر‌شدن به خیابان‌ها آمدند و این صحیح است که در اعتراضات آن‌ها اسلام هم نقش داشته اما این نبوده که انقلاب اسلامی صورت گرفته آن‌ها به خاطر بی‌توجهی و توهین‌ها و تحقیرها که بدترین چیزی است که مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند قیام کردند مانند دولت شاه که متکبر بود و فکر می‌کرد که می‌تواند از موضع بالا با مردم برخورد کند اما امام خمینی (ره) از همین قضیه استفاده کرد و حکومت طاغوت را سرنگون کرد.

وی با اشاره به این‌که من یک آدم گوشه خیابان هستم و روزنامه و حزبی ندارم، گفت: باید یک هیئت قدرتمند و توانمند کارشناسی به مذاکرات بپردازد تا بتواند شرایط زندگی مردم را بهبود ببخشد متاسفانه مشکلات به دلیل سوءمدیریت‌هاست و همان طور که تورم پولی به وجود آمده تورم زیرپا گذاشتن قانون هم وجود داشته وقتی که صندوق ذخیره ارزی را تبدیل به کمیته اقتصادی و صندوق دولت کرده‌اند چرا شما صحبتی نکردید؟آقای شریعتمداری شما نسبت به این دولت مسئولید در سال 84 و 88 بیشترین حمایت‌ها را از احمدی‌نژاد کردید.
شریعتمداری در جواب گفت: تفاوت ما با شما این است که ما به سمت جلو فعالیت داشتیم و اگر حرکتی در قضیه هسته‌ای نداشتیم حرکت امروز پیش نمی‌آمد شما گفتید که این انقلاب‌ها در دنیای اسلام اسلامی نیست در حالیکه این انقلاب‌ها حرکات تثبیت شده و اسلامی است همچنین کجای دنیا و کدام انقلاب را سراغ دارید که بعد از پیروزی حتی یک بار مقبولیت و مشروعیت خود را به رای مردم گذاشته باشد.

اصغرزاده پاسخ داد: اگر ما می‌خواهیم که یک تمدن‌سازی جدید را صورت دهیم باید جواب‌های جدیدی به چالش‌های جدید داشته باشیم این صحبت‌هایی که آقای شریعتمداری و روزنامه کیهان می‌کنند یک انقلاب مخملی علیه تفکر خلاقانه انقلاب بوده، ما توانایی اثرگذاری در منطقه و دنیا را داریم و انقلاب ما انقلاب خوبی بوده به شرط اینکه مدیریت خوب و عقلانیت و خردگرایی را بپذیریم اما این‌که همه چیز را فقط به یک تیم بدهیم و آن‌ها را فرزندان خدا بدانیم کاری درست نمی‌شود لذا باید مسئولیت بپذیریم مثلا کسانی که سال گذشته رفتند و سفارت انگلستان را گرفتند فقط هزینه برای کشور به جا گذاشتند.
نقی
UNITED KINGDOM
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
فقط یکی به من بگه این به اصطلاح آقا(شریعتمداری)چیکاری ملت است که حق داره به همه توهین کنه به این راحتی؟چرا روزنامه های اصلاح طلبان همه بسته هستند یا حق حرف زدن ندارن؟واین آقا دایه بهتر از مادر برا ایران شده
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
آدم از افراد افراط و تفریطی مانند اصغر زاده انگشت به دهان می ماند یک روز از دیوار سفارت میرن بالا بعد برای همان کشور که سیاست هایش عوض نشده میگن باید مذاکره ودر گفتگو تا کم میارن غوغا میکنند
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
به قول خدابیامرز گل آقا، به این جور برنامه ها میگن: سوپاپ اطمینان! بله عزیزان، فقط مسئله انتخابات نیست، هروقت این آقایون از طرف ملت زیاد تحت فشار قرار میگیرند، سوپاپ اطمینان رو فعال می کنن!!!
دکتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
مجری کاملا باید بیطرف باشد مثل عادل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
اگه صدا وسیما صداقت داره از آقای اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس برای مناظره دعوت کنه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۸
شایان
UNITED STATES
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
آفرین به ابراهیم اصغرزاده باشخصیت
ناشناس
UNITED STATES
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
یکم مرور کنید، رفتار اصغرزاده رو در شورای شهر و ضربه ای که به اصلاحات زد. حالا آتش گرم کن انتخابات شده؟
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
اتفاقا اگر قضیه شورای شهر را یررسی کنید متوجه می شوید که حق با آقای اصغر زاده بود و ضربه را کسانی زدند که بعد از حذف آقای اصغر زاده کاری کردند که نباید می کردند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بر خلاف نظر دوستان، بعنوان یک معلم که مناظره را کاملاً دیدم ، به طور کلی آقای اصغر زاده با سیاه نمایی و تهمت زدن می خواست عقده گشایی این چند سال را انجام دهد بر علیه دولت و طرفداران دولت.
مثلاً همه موفقیت های برنامه هسته ای را متعلق به دوره اصلاحات و آقای خاتمی میدانست و نقشی برای دولت فعلی قائل نبود.
لذا به نظرم خیلی از مطالب ایشان بیشتر سیاه نمایی بود تا نقد منصفانه.
هر جند میدانم فرارو از این مطلب خوشش نمیاید و آنرا منتشر نمی کند.
ناشناس
GERMANY
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
چرا حرفای اصغر زاده رو سانسور کردین؟چرا اون قسمتی که گفت زندانیان سیاسی رو آزاد کنید رو نذاشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
خوشحالم که انسانهایی مثل آقای اصغرزاده در ایران وجود دارند و خدارا شکر آزاد هستند. آقای اصغرزاده خیلی چیزها را به چالش کشید. آقای شریعتمداری فقط حرفهای کلیشه ای گذشته شان را دوباره تکرار میکردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
ناگفته نماند ایشان خودشان یک بار از دیوار سفارت بالا رفته اند
شایان
UNITED STATES
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
آفرین به ابراهیم اصغرزاده باشخصیت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
از شما که ادعای بی طرف بودنتون میشه بعیده!! چرا حرفای اصغر زاده رو سانسور کردین؟!! از ماست که برماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
دو سه تا از این مناظره ها بگذارند خرجین شریعتمداری خالی میشود و جامعه به تعادل میرسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
چرا بعد از 2،3 سال دوباره از اصلاح طلبان انهم از نوع دسته دومش در این برنامه ی ...دعوت شد؟چرا مجری برنامه بیطرف نبود؟احتمالا برای گرم کردن تنور انتخاباته مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
آقای اصغر زاده در زمان تصدی عضویت شورای شهر خودشون به یک پدیده تبدیل شده بودند و ساز مخالف کوک میکردند. این همه چهره اصلاح طلب میانه رو هست چرا پر حاشیشو اتخاب کردین!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
لازم به ذکر است این مناظره دو بخش قبل از انتراک بعد از انتراک بود که در بخش نخست اسم بردن از افرادی مثل هاشمی و خاتمی و ... مجاز بود و در بخش بعد ممنوع....
از دیگر زیبایی های مناظره نظر سنجی بسیار علمی و دقیق آن بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
نظر سنجي محشر بود! بدون اعلام تعداد كل پيام ها تحليل شده بود و پيش فرض جواب هم كه معركه بود!
رضوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
حالا که ما شدیم موش آزمایشگاهی و آقایان با آزمایش و خطا می خواهند کشور را اداره کنند،یک بار هم بگذارید آقای حسین شریعتمداری رئیس جمهور شود ببینیم چه گلی به سر ما می زند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
فکر کن....
رضا پندار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
خوشم اومد اصغرزاده خوب حالشو گرفت.شریعتمداری فکر کرده همه جا کیهانه که بتونه هر چی خواست بنویسه و به هیچ کجا و هیچ کس جوابگو نباشه و هر کاری که دلش خواست بکنه
ابولفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
من خودم این مناظره رو دیدم.مناظره خوب و چالشی بود و امیدوارم ادامه داشته باشه.از فرارو تشکر میکنم که اطلاع رسانی کرد.آقای اصغر زاده را نمیشناختم ولی ایشان را فردی دلسوز نظام،رهبری و مردم دیدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
باتبریک عید غدیر و درود بر آدمهای شجاع در مسیر اندیشه و اصلاح طلبی و با امید به استمرا این چنین برنامه هایی که خود بخش کوچکی از حقوق ملت از این جعبه جادویی توجیه گر بجای زبان مردم بودن است در عین حال به فال نیک گرفته میشود تا بجای برنامه های تصنعی و خاله زنکی از این نوع و جنس نقد و و بررسی برای دانستن را به اجرا در آورندولی دوست داشتم به این آقای قیم دین و دنیا و انقلاب و مردم جناب آقای شریعتمدار جناب اصغرزاده می فرمود که اگر با توجه به همین مناظره کشورهای همسایه اعلام کنند علاقمند به پیروزی اصلاح طلبان هستیم تا رفع تنش در منطقه شود آنهم کشوری مثل بحرین و ......دولت آینده اگه ما باشیم چون دل دشمنان شما شریعتمداری را خوشحال کردیم حتما مزدور و وابسته هستند؟آره؟ آقایون ترا بخدا قانون اساسی را فصل الخطاب امور اجتماعی و سیاسی و و فرهنگی و....قرار بدهید هرچه میکشیم از بی قانونی فصل الخطاب هرچه شریعتمداریها میگن نباشن که تا حالا بوده اند یکی منحرف یکی آمریکایی یکی غیر خودی یکی فتنه یکی طلحه یکی زبیر یکی یزید یکی شمر یکی معاویه و ایشان امیر........
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
ديشب اين مناظره ي بسيار پر شور را ديدم . خيلي وقت بود كه تلويزيون از اين مناظره ها برگزار نكرده بود جناب اصغر زاده حرفهاي بسيار دقيق و كارشناسي زدند اما مثل هميشه شريعتمداري با توهين و تهمت زدن به اصلاح طلبان و دولت سازندگي كار را به پيش برد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
خیلی وقت بود ندیده بودی ؟ از این به بعد زیاد می بینی. مصاحبه با خانم های بی حجاب و ... هم زیاد میشه بالاخره سیمای میلی باید تنور انتخابات رو داغ کنه نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بله اقا مهدی حالا کو چیزهای خوب زیاد میبینی ولی نتیجه انست که باید باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
انتخابات دلیلشه عزیزجان!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
این که احمدی نژاد رای آورده درسته که خواسته ی آقای شریعتمداری بود اما حمایت آقای شریعت مداری تاثیری در رای آوردن احمدی نژاد نداشت .چه بسا از رای های آقای احمدی نژاد نیز به خاطر این حمایت کاسته شد.توی کشور ما جناح های سیاسی و حمایت اشخاص از یک شخص تاثیری تو انتخابات نداره . این موضوع را ما در انتخابات سال84 دیدیم که در دور اول نه کاندید چپ و نه کاندید راست رای آورد.یا در انتخابات 76 علی رغم حمایت های اشخاص مختلف از آقای ناطق نوری آقای خاتمی با رای بالایی به ریاست جمهوری رسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
اینم شد تحلیل و بحث ومناظره!!خوب شد نمردیم و فهمیدیم.حیف وقتی که گذاشتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
زنده باد اصغر زاده.حرف ملت را زد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
باز از ملت مایه گذاشتین؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
باز نزدیک انتخابات شد و صدا و سیما آزادی بیان رو در دستور کار چند ماهه قرار داده؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
صحبت ها، نوع رفتار و تیپ آقای اصغرزاده منو یاد کسی می اندازه که دلم براش خیلی تنگ شده ...
دلتنگ
UNITED KINGDOM
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
ما هم دلتنگش هستیم. بزودی میاد انشاالله
امیر
UNITED ARAB EMIRATES
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
ای جانم, سخن از دل ما میگویی عزیز.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
دقیقا!! منم دلم براش خیلی تنگ شده :(
م.م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
انشا الله
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
اصغر زاده عالی بود
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
خیلی عصبی بود اصغرزاده.
کیهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
والا من هرچی به ذهنم فشار آوردم نتونستم فلسفه اشغال سفارت آمریکا را بفهمم.تجاوز به سفارت هر کشور به منزله تجاوز به خاک اون کشوره .سفارت هر کشور جزیی از خاک اون کشوره حالا یا باید این قاعده را قبول داشته باشی یا نه .اگر قبول نداشتین محترمانه به دیپلماتهای امریکایی دستور ترک ایران را می دادید و نیازی به این کار غیر قانونی نبود.
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
حق با شماست، به هر حال آمریکایی ها مدتها بود که نفت ما را به طور کاملا محترمانه می دزدیدند(!)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
حق با شماست امروز هم چین و روسیه محترمانه .....میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
هر عملي بايد در زمانه خودش تحليل كرد و من فكر ميكنم اگر اين اتفاق در آن سال شكل نمي گرفت توطئه هاي آمريكا براي سرنگوني نظام نوپاي ما موفق ميشد. و توجه داشته باشيد كه خود آمريكائيان هم جاي كه منافعشان باشد به قوانين جهاني توجهي نمي كنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
آقا روح الله دزد روسها هستند که برای نیرگاه اتمی بوشهر 5 بار پول گرفته اند.
فرزانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
صحبتهای آقای اصغر زاده کاملا مسئولانه ، منطقی و دلسوزانه بود. از آقای اصغر زاده بخاطر شجاعتشان تشکر میکنم .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
من این مناظره را دیدم و واقعا از سخنان آقای اصغر زاده لذت بردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
واقعا صحبت های اصغرزاده علمی وعقلانی تربود
صنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
برعکس.کاملا احساساتی شده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
ارزش خواندن نداشت ، چون من هنوز گرسنه ام و قدرت خرید یک کیسه برنج و یک کیلو چای رو ندارم...
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
خدا رو شکر که پول اتصال به اینترنت را داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
با ازادی ست که شکم تو هم سیر میشه!! جامعه ازاد اقتصاد ازاد میاره! اقتصاد پویا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
شما اینترنت از کجا کانکت می شی ؟ خوب اصلا نیا عزیزم بمون یه تیکه نون پیدا کن و بخور تا زنده بمونی
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
دوست عزیز! امیدوارم حرفهای شما با واقعیت انطباق داشته باشد!
چون این روزها بیشتر ،افرادی از گرانی می نالند که خودرویشان به اندازه ی کل زندگی امثال من می ارزد!
به هر حال امیدوارم مشکل شما نیز حل شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
دسترسی به اینترنت در بسیاری از مکان ها بدون پرداخت هزینه ممکن است، مثلا در ادارات بر بعضی کارمندان، پس به خودی خود نشانهنه هیچ چیزی نیست.
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
برنده ي مناظره - اقاي اصغر زاده بود.تمام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
هر آدم منطقی که این مذاکره را دید متوجه شدکه شریعتمداری فقط حفظ تاریخ خوبی دارد امادیپلماسی با حفظ کردن تاریخ وتوجه به اراجیف چه کسی درفلان جا ساخنه نمیشود!!
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
درود بر اقاي اصغر زاده . ايشان منطقي تر از شريعتمداري بودند.و حرف دل مردم را زدند ولي شريعتمداري فقط انگ مي چسباند.
ناشناس
UNITED STATES
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
این هم جزیی از گرم کردن بازار قبل انتخاباته
علی
NEW ZEALAND
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
چیه باز؟ انتخابات شد؟ تلوزیون میلی بهتره جمع کنه این مسخره بازیهاش رو.برادر، آدم عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
صدها هزار رای مثبت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
باریک الله، ایوالله، واقعا رحمت به اون شیر پاکی که خوردی
فرهاد
UNITED STATES
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
آفرین بر اصغر زاده بالاخره یک نفر پیدا شد که به شریعتمداری بگوید تو
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
هدفشون همین بوده؛میخواستن یه کم مردم رو آروم کنن وگرنه حرف عجیب و خارج از برنامه ای زده نشد!!!
انتخابات دوباره نزدیکه و میخوان بگن که ما آزادی بیان داریم،وگرنه اگه از این شو همینو نمیخواستن اجازه پخش شدنشو نمیدادن؛همه ما دیگه تلویزیون ایران رو میشناسیم؛
کسی دیگه گول این حرفها رو نمیخوره؛به قول عادل مردم جیگر نیستن ولی کاری نمی تونن بکنن
نظری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
ازمتفکر مشهور ومعروف جناب آقای شریعتمداری تشکر دارم وبه این اندیشمند بسیار آگاه خسته نباشید صمیمانه می گویم.
پریسا
UNITED STATES
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اونم چه متفکری که همش شعار میده ما دیگه از شعار خسته شدیم عمل عمل کو کسی که مرد عمل باشه ؟ دو صد گفته چون نیم کردار نیست . امثال شریعتمداری ها میخوان بگن ما در حال پیشرفتیم و همه کشورها خصوصاً آمریکا واروپا در حال سقوط آیا درسته ؟ اینجور افراد باید به وجدان خفته ی خودشون رجوع کنند و اونو از خواب غفلت بیدار کنند چون بار کج هر گز به مقصد نمی رسه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بيدار شو عزيزم صبح شده .تو ديگه خواب نيستي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
منم همینطور...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
کدام اندیشه مگر با دشمنی و شعار می شود به سرانجام رسید مردم دیگر مردم گذشته نیستند که با حرف گول بخورند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
از آقای اطاعت دعوت کنید تا با داش حسین مناظره کند
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
نزدیک انتخابات که میشه همه حرف بزن میشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
جین شارپ, جورج سورس, ریچارد رورتی, جان کین. آقای شریعتمداری ترا به خدا از این توهمات بیایین بیرون !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
توهمات کدومه؟ خود اصلاح طلبا هم تایید کردن، حالا شماها چرا نمیخواید قبول کنید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
مگ میشود دستگاههای امنیتی بشینند بیکار ونگاه کنند فقط به دیدار مستمر اصلاخ طلبان با خارجی ها!!!!!!ایا برادر حسین سند را رو کرد؟
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
منم میگم آفرین به آقای اصغر زاده از قدیم می گن حرفی که از دل بر بیاد بر دل هم می شینه . ضمنا اون نظر سنجی با اوسئولات تابلو دریگه نظر دادن داد شما هر کدوم رو که انتخاب می کردی یه معنی داشت
انسان عاقل
UNITED STATES
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
متاسفانه گوش شنوا این روزا برای حرفهای منطقی اقای اصغر زاده خیلی کمه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
خیلی مناظره خوبی بود میدواریم این مناظرات تاثیری در روند دیپلماسی کشور داشته باشه ، اینا حرف دل مردمه ، آهای سردمداران مملکت اسلامی............................................ به فریاد این محرومین برسین ، آقای شریعتمداری که میفرمایین این مملکت اسلامی محرومین رو خودش پیدا میکنه ، نخیر اینطوری نیست ، هرکس که تو این مملکت بخواد درست زنگی کنه عضو محرومین میشه ............... یا نمیدونی ، یا نمیخوای بدونی لطفا چند قدمی رو هم توی کوچه و بازار برین تا وضع مردم رو ببینیند ، این رو هم گفته باشم این وضعیت دوامی نداره .......... فرارو نامردی اگه پخش نکنی!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
مناظره خوبی بود ، کاش ادامه داشته باشه . یک پیشنهاد به مسئولین برنامه دیروز امروز فردا : نظر سنجی لازمه اش اعلام تعداد شرکت کنندگان ، تعداد نظرات قابل قبول و بعد تفکیک آماریه همچنین آخر برنامه بهتره در خصوص پیروز مناظره نظرسنجی بشه
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اقای شریعتمداری واقعا دلسوز اسلام و انقلابوکشور است
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
مطمئنی؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
از بس دلش سوخته، دیگه از خودشم چیزی نمونده
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
این مناظره تلاش ناامیدانه صداوسیما بود جهت بازیابی اعتبارازدست رفته اش .وکوشش برای سرپوش گذاشتن بر 7سال حمایت از اهمال کاری های دولت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
آفرین بر شما
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
حق با شما، علی یارت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
فقط بازار گرمیه انتخاباتی بود
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
فقط همین می توانم بگویم هنوز هم ادمهای شجاع وبا شهامت داخل کشور ما هست که حرف دل مردم بزنندتا امسال شریعتمداری دیگر با نظرشان مملکت وبه عقب نبرند
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
ديگر مردم به هيچ يك از دو گروه اعتماد و اعتقادي ندارند. بنظرم بايد بخشي از آئين مملكت داري را همكنون از جهان غرب بياموزيم كه به هيچ مجرمي اجازه ورود به تشكيلات دولتي را نمي دهند. حتي اگر جرمي ساده مرتكب شده باشد. تنها در صورتي اعتماد مردم در انتخابات ايجاد خواهد شد كه مجرمين اقتصادي معرفي و از تشكيلات دولتي اخراج گردند. آن موقع ما مي توانيم اطمينان حاصل نماييم كه تصميمات ايشان احتمالا براي بهبود شرايط مردم است. در اين راستا جا دارد، هشدارهاي لازم به هر دو جناح داده شود و از هر دو جناح اخلال گران معرفي گردند. چون برخوردها با يك گروه نشاندهنده ملي نبودن اقدام و جناحي بودن آن است. اگر ما مي خواهيم اصول خود را حفظ كنيم دشمن داخلي مهم تر از دشمن خارجي است و بهتر است با دشمن خارجي مماشات كنيم و دشمن اصلي را از ميان برداريم.
نام آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
نظرجنابعالی منطقی واقع گراوبدورازشتابزدگی واحساسی می باشد.امیدوارم همه ماسطح آگاهیهای خودمان راارتقادهیم ومثل جنابعالی آگاهانه وهوشمندانه اظهارنظرنماییم وثابت کنیم که هنوزهم درکشورمان آدمهای آگاه وخوب پیدامی شوند/موفق باشیدهموطن خوبم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
بنده بعدازچندسالی که برنامه های تلویزیونی راخیلی کم نگاه می کنم این بارنشستم وتااخراین مناظره رانگاه کردم وبرخلاف خیلی ازعزیزانی که دربالاکامنت گذاشتندوازآقای اصغرزاده تقدیرکردندمعتقدم اصلا چیزمهمی نگفتندکه قابل این همه تقدیرباشدو برای اصلاحات اصلامفیدنبود..بنابه دلایل زیر:
1-معتقدم که اصل چنین مناظره هایی درشرایط کاملا نابرابرانجام می شود.مثلاآقای اصغرزاده جزءنیروهای درجه دوسه اصلاحات محسوب می شود.آقای شریعتمداری جزپرچمداران اصولگرایان که به همه اطلاعات دسترسی داردوازپشتوانه فوق العاده ای هم برخورداراستلذاهرزمان بخواهدبه دیگران انگ می زند، حتی دروغ می گویدو.... اما طرف مقابل یاجسارت نداردکه بیان کندیااین که محذوراتی داردکه نمی تواند پاسخ مناسبی دهدیاحتی توان کافی نداردکه آقای اصغرزاده همه این ها رایک جاداشت.
ثانیا به نظرمی رسدپس ایک دهه کامل که قوه مقننه ومجریه و... دراختیارکامل اصولگرایان بودرهاورداین مدیریت ها برای مردم چیزی جزفقرروزافزون،بیکاری گسترده،افزایش تهدیدات علیه ایران ،عزلت نشینی نخبگان و.... نبودلذاچون نمی تواننداین هاراتوجیه کنند به سیاست فراربه جلوروآورده اندوازطرفی همه تخم مرغ های خودرادرسبداین دولت گذاشتندکه ناکارآمدی آن برای عوام سینه چاک این دولت هم روشن شده وبهترین دفاع برای اصلاحات عملکردهمین دولت بوده لذا سعی درتخریب سرمایه های اجتماعی نظام دارندکه ازپایگاه اجتماعی بالایی برخوردارندوبدنبال لجن مال کردن آنها می باشند.پروسه ای که ازچندسال پیش شروع شده واینک به شخص آقای خاتمی رسیده وبرای رسیدن به مقصدوهدف سعی دارندکه ازنیروهای به اصطلاح اصلاح طلب استفاده کنندکه نمونه اش رادرمناظره اخیردیدیم.بعنوان مثال درپاسخ به مجری کاملاجهت دارکه پرسیدچه دولتی درایران روی کاربیایدبرای ةآمریکا بهتراست (هدف مجری دولتی نظیردولت اصلاحات بودکه مثلابگویدآنهاطرفدار آمریکاهستند)آقای اصغرزاده تلویحاتاییدکردگفته مجری را.امادرحالی که یک دانشجوی سال اول علوم سیاسی هم می داندکه دولتی مثل دولت کنونی مابرای آمریکاایده ال است زیراباشعاروحرف و... به تحریک ظآمریکاپرداخته وعملکردهای دیگرآن درحوزه سیاست خارجی منجربه دادن موضع حق به آمریکا واجماع جهانی علیه ایران می شود.هم چنین دولت آمریکابرای فروش تسلیحات نظامی خودنیازبه دشمن سازی داردکه ایران هراسی رامنطقه جانداخت ودراین جانداختن موضع گیری های دولت فعلی کاملا نقش اصلی راداشت اقای اصغرزاده حتی پاسخ به این سادگی راهم نتوانست بدهد.
ثالثا اصلاحات طی این هفت هشت سال اخیرهزینه فراوان دادوانصاف این نبودکه اقای اصغرزاده درپاسخ به پرسش های اقای شریعتمداری ومجری ازآنها بی اعتنا عبورکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
باز خدا رو شکر قدرت خرید اینترنت رو هنوز داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
بازهم انتخابات و حرفهای کلیشه ای ورای جمع کردن وسوء استفاده از اعتقادات مردم هیچ وقت حرف دل مردم این صحبتها نبوده چرا اینقدر خوش خیالید؟
کامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
بخاطر اینکه انتخابات نزدیک است در صدا وسیما ازادی بیان تا پایان انتخابات ادامه دارد شما چرا سانسور می کنید از ماست که بر ماست
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
واقعا آقای اصغرزاده منطقی و عقلانی صحبت کرد من که خیلی خوشم آمد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
با سلام
درود بر اصلاحات .من دیدم برنامه پریشب حال کردم اقای اصغرزاده به اقای شریعتمداری گفت شما توهم توطئه دارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
ضمن حمایت از سخنان اقای اصغرزاده اگر دا هر نظامی اکثریت جامعه معیار باشد بهترین تصمیم گرفته خواهد شد . قدرت اقای شریعتمدلری بیشتر از یک سر دبیر روزنامه میباشد .به نظر من اصولگرایی تحمیل نظراتی که اصولگراها فکر میکنند درست است نیست بلکه رفتار در عمل خود اصولگراها نیست . مشکل اینجاست که خوبی با زور که نمیشود .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
سلام جناب آقای شریعتمداری خواهشآ به روز باشید وقتی جیب مبارکت پر هستش اینطوری صحبت میکنی بیا تو کوچه و خیابون یا بازار درد ملت همون صحبتهای آقای اصغرزاده است خداوکیلی اگه آزادی بیان باشه کشور پیشرفت میکنه جناب آقای شزیعتمداری همه ما مسلمان هستبم چرا باید تو یک کشور مسلمان هرکس حرف حق رابزنه که حرف اکثریت ملت هست باید بیفته زندان شما مثلآ مسلمان تو اون دنیا باید جواب خدا را بدید من دارم اون دنیای خیلی از شما مثلآ مسلمان را میبینم با این حرفاتون دارید به این ملت ظلم میکنید .خداوکیلی بیاید با ملت روراست باشید.درود بر اصغرزاده شجاء البته اگه تا چند وقته دیگه بهش انگ منافق نزنند نندازنش زندان.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
چرا آقای شریعتمداری درمورد سوالهای آقای اصغرزاده درمورد حمایتهای بی دریغ شان از دولت احمدی نژاد هیچ پاسخی ندارند ..ماشاءالله که ایشان تئوریسنی هستند که درمورد اتفاقات چندسال بعد نظر می دهند
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
یکی از هموطنان تو یک سایت خبری دیگه کامنتی گذاشته بود که من عینا حرفشون رو میارم "به آقای خاتمی پیشنهاد میکنم بیاد رسما اعلام کنه با آقای سوروس دست داده و روبوسی هم کرده و اصلا دوم خرداد هر نظریه اقای سوروس بوده تا آقای ش بیخیال بشه"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
آقای اصغر زاده حرف عموم مردم ایران را شجاعانه و با شخصیت انتقال دادن من افتخار می کنم هنوز ایرانی در ایران وجود داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
همین اقای اصغر زاده با دعواهای الکیش در شورای شهر باعث شد باند احمدی نژاد رای بیارند که بعدا احمدی نژآد رو برای رئیس جمهوری تبلغ کردند. خیانت ایشان به اصلاح طلب ها هنوز از یادمون نرفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
تاشریعت مداری تئوریسین باشد وضع ما از این بهتر نخواهد بود واب خوش از گلوی ملت ایران پایین نخواهد رفت.خدا بروی فرزندان ما دراینده رحم کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اقای شریعت مداری فقط بخاطر دست دادن مقام دولتی با دولت اصلاحات مشکل داره؟؟؟
واقعا که.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
استفاده ابزاری از مردم برای به کشاندن مردم به پای صندوق رای اکثر مردم را هم اگاه کرده و هم متنفر . البته میدانم که فرارو این نظر را سانسو خواهدکرد
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
آقاي شريعتمداري (نوستراداموس ايراني) تا به حال هر چه را پيش‌گويي كرده، به واقعيت پيوسته و خودش هم براي تحقق اين پيش‌گويي‌‌ها سعي و تلاش كافي نموده است. از جمله پيشگويي‌هاي به وقوع پيوسته ايشان، پيش‌گويي سرانجام سازمانها و مبارزين معاند نظام و سرنوشت رئيس جمهور معزول، بعد سرنوشت نخست وزير دوران جنگ و بعد از آن سرنوشت دولت سازندگي و بعدش، سرنوشت دولت اصلاحات. آلان هم بايد منتظر به حقيقت پيوستن پيش‌گويي ايشان از سرنوشت دولت احمدي‌نژاد (‌جريان انحرافي ) بعد از آن، سرنوشت برادران ..... و .... باشيم. به اين ترتيب و با اين نحوه پيش‌گويي‌ها، در قطار انقلاب، جز خودشان چه كس باقي خواهد ماند؟ الله اعلم.
اگر نيك بنگريم عملكرد اشخاصي مثل ايشان همواره در اين جهت بوده كه انقلابيون را به هوادار بعد به منتقد و بعد معارض نظام تبديل كرده و نهايتاً آنها را به مسير پياده شدن از قطار انقلاب سوق دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
والله درست است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
خیلی خوشم اومد.. این مناظره کار قشنگی بود .. با بیشتر حرفای آقای اصغر زاده موافقم به خصوص مذاکره با آمریکا که میگفت زمان ما کفه سنگین تر بود خواستیم مذاکره کنیم نه الان که مطرح کردن این حرف ضعف ایران رو نشون میده که متاسفانه چند ماه پیش رییس جمهور عزیز این کارو کردن
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
با سلام به اقای اصغر زاده شما در مناظره خودتان ایران را به داشتن سیاستی عبوسانه در مقابل امریکا متهم کردیدوبرخورد دولت فعلی را هزینه بر نشان دادید و بدون ذکر یک مثال عینی وتاریخی ادعا کردید که ایران میتواند با مذاکره امتیازاتی از امریکا بگیرد و از هزینه ها بکاهد تا انجا که خاطره من یاریم میدهد امریکا تنها در دو مورد با کشورهای مخالف و به اصطلاح دشمن به مذاکره پرداخته است البته به غیر از شوروی سابق که انهم بیشتر جهت تسلط بیشتر بر جهان بوده است واما ان دو موردیکی با چین ودیگری ویتنام بوده است که در هر دو مورد این قدرت وتوانایی این کشور ها بوده که توانسته بر قلدری امریکا پیروز شوند ونه نشستن پشت میز مذاکره در مورد کشور چین اقای اصغر زاده بهتر میدانند که امریکا و هم پیمانانش سالهای متمادی از پذیرش کشور چین به عنوان عضوی از جامعه حهانی و سازمان ملل امتناع میکردند و کرسی این کشور را به تایوان سپرده بودند وچین تنها پس از تبدیل شدن به قدرت نظامی وسیاسی و تا حدودی اقتصادی توانست حق خود را بگیرد ولاغیر ومورد دیگر مذاکرات طولانی مدت وبی ثمر امریکا با ویتنام است که به گواه تاریخ این شکست مفتضحانه امریکا در میدان جنگ بود که ویتنام را از سلطه امریکا نجات داد و نه چانه زنی بر سر میز مذاکره مورد اخر اینکه باز هم به گواه تاریخ معاصر کشور امریکا در پنجاه سال اخیر به تقریب در پنجاه کشور جهان دخالت مستقیم کرده و در سی کشور جهان کودتای نظامی ویا نیروی نظامی پیاده کرده است ایا از نظر اقای اصغر زاده همه این کشورها سیاست عبوسانهای در مقابل امریکا داشته اند وایا سیاست دکتر مصدق هم در مقابل امریکا عبوسانه بوده است والسلام موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
آقا بابی چرا ...؟ اول متنو خوب بخون بعد بشین انشا بنویس... اصغرزاده گفت: کیهان سیاست عبوسانه داره نه ایران...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
انصافآ صحبتهای آقای اصغرزاده برپایه عقل و منطق بود. کاش مسئولین به این صحبتها پایبند بودن و سرفرازی ایران را توام با آساییش و آرامش مردم را شاهد میبودیم.
پدر ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
از آقای اصغرزاده ممنون و سپاس گذاریم
خدا قوتش دهد
که اینجوری حقایق را بیان کردند
اصغر
GERMANY
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
توروخدامچل نشید!دیگه بسه کافیه زیانهایی که تفکرات هردوطرف به مملکت زده قابل جبران نیست!!!!
oma
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
این مناظره نبود بلکه پس از 3سال خفقان و جو امنیتی صدا وسیما می خواست توهم وجود دموکراسی را در اذهان مردم القا کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
میلیونها رای مثبت . آفرین
غلامرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اقای شریعتمداری هیچ حرفی رابی سند نمی زند این ثابت شده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بله بله ! مدارکش هم موجوده !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
براي شما كه همكارشي ثابت شده است.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
به نظر من ایجاد فضای بازتر فقط چند ماه قبل انتخابات توهین به مردم بزرگ ایرانه.ای کاش از آزادی فقط به عنوان ابزاری برای افزایش مشارکت استفاده نشه و بعدش...
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
جناب اصغرزاده و هم قطارانشان در جبهه اصلاحات در مقاطع مختلف این انقلاب چهره های مختلفی از خود نشان داده اند . یک روز به فتوای موسوی خوئینی ها از دیوار سفارت بالا رفتند . که صحبت های خود خوئینی ها در خصوص کسب اجازه از امام شنیدنیست وهمچنین سابقه همکاری ایشان قبل از انقلاب با .... ، یک روز در شورای شهر بر علیه خدا راهپیمایی به راه می اندازند و امروز دایه دلسوز تر از مادر برای نظام و انقلاب و مردم می شوند وصحبت از مذاکره می کنند ، آن هم به سبک اصلاحاتی وهمان سبکی که دولت آقای خاتمی در دوران اصلاحات در خصوص مسائل هسته ای انجام داد و نتیجه ای جز عقب ماندگی وخفت برای ما نداشت ورهبری نیز خط بطلان بر روی این نوع مذاکره کشیدند . جناب اصغر زاده خاطرات تلخ دوران اصلاحات هنوز از ذهن بسیاری از مردم پاک نشده و چهره واقعی رجال اصلاحات برای مردم شناخته شده می باشد . شما آنروز که اعتقادات مردم را به مسخره گرفتید وفتوای راه پیمایی علیه خدا و تاکید بر حقانیت یزید نمودید چهره خود را آشکار نمودید . خدایا ما را از راه ولایت منحرف مگردان .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
کاش یکذره ایمان داشتید از نام مبارک خدا سودجویی نمیکردید امین مومن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
شریعت مداری تکرار مکررات کردند، با فرافکنی و بازی با کلمات نمیشود از حقیقت فرار کرد. آفرین بر اصغر زاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
هر چند من به خیلی از اقدامات نسل گذشته(دانشجویان خط امام و...) انتقاد دارم .ولی همیشه جرات و جسارت این نسل رو تحسین میکنم .
با وجود این همه فشار بازم حرفشون رو میزنن .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
فقط پیامهای حامی اصغر زاده درج میشه !!!واقعا که!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
شايد به اين علت باشه كه عموم مردم تمايل بيشتري به صحبت هاي ايشان داشته اند !!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
سایت معلوم الحال.نمیدونم چرا همه نظرات موافق سایته؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
دقيقا
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
واقعا اصغرزاده خیلی منطقی تر و عقلانی تر نسبت به مسائل روز برخورد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
گل کاشتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
همه نظراتو یه نفر گفته!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
سلام واقعا اگه میخواهیم پیشرفت کنیم و اسلام ناب محمدی را به جهانیان بشناسیم باید آدمهای مثل......که اسلام خودشان را دارند از کشور طرد بشوند به نظرم این متحجران باعث تمام بد بختی های ما در همه حوزه های دینی اقتصادی و اجتماعی هستند اینها هستند که دین جوانان ما را با متحجریشان نابود کرده اند.
علیرضا پزشکپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اقای اصغرزاده واقعا حرف دل مردم زدی افرین بر شرفت
ebrahim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
من هم این مناظره را دیدم. سخنان آقای اصغر زاده گرچه انتقادی بود ولی قوی ادا نمیکرد. شاید بخاطر سبقه ایشان در شروع اختلاف اصلاح طلبان در شورای شهر از ایشان خوشم نمیامد ولی بهرحال بعد از هفت سال تازاندن اقای شریعتمداری اقای اصغر زاده کمی از در مخالفت در امد. اساسا از مجری این برنامه که بیطرف نیست هم خوشم نمی اید.
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
آقای اصغر زاده حرفهایی که زد مربوط به خودش نبود همه رو دیکته کرده اینم یکی از اونهایی بود که سال 88 توی فتنه شرمت داشتند حالا شما تعریف کنید دیدید که سه ساله پیش به سر شما چی آوردند بنده خداها اگه ما مسلمون هستیم اگه تو کشور اسلامی زندگی میکنیم باید اگه ...باید خودمون تصمیم بگیریم چه جوری مملکتمونو اداره کنیم نه آمریکا بگه چیکار کنیم .ای ایرانی که دم از اسلام شیعه بودنت میکنی پس غیرتت کجا رفته .آمریکا اگه حرفهاش برات حجته بذار یک دقیقه تو مملکتش دخالت کنی.
خسرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
به خداقسم این آقایان خبرازحقوق 500هزارتومانی وخرج 1میلیون تومانی (درحدزنده ماندن درشهرستانهای کوچک واجاره خانه 300هزارتومانی وووووووندارند شکمشان الحمدالله سیراست وحساب نمی کنند سرانه هرایرانی روزانه نزدیک به 10هزارتومان ضررتحریم رامیدهندکه بایک محاسبه سرانگشتی میتوان باای ضررچندشغل ایجادکردوآینده کشوراسلامی راآبادوغیروابسته کردتازه ضررواردات بنجل های واراداتی ازچین نیزپیکش تجارضداستقلال وای کاش ازجانب کشورچین تحریم میشدیم تابسا ملت با استحکام جنس داخلی آشنا میشدند
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
1- دلیل برگزاری مناظرات اینچنین در این مقطع زمانی کاملاً مشهوده بنابراین فکر نکنید ما جیگریم و نمی فهمیم!
2- جناب آقای شریعتمدار شیش ماه مونده به پایان دولت و نتایج انقلاب اقتصادی سیاسی فرهنگی دولت خدمتگذار به ثمر نشسته یه دفعه شدن منتقد دولت!!! خیر قربان شما و این دولت مثل دوقلوهای به هم چسبیده هستین که با اره برقی هم جدا نمیشین.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
به نظرم اول صدا و سیما اول بفکر بدست آوردن دلشکستگان انتخابات گذشته باشد بعد بفکر مطالب جدید و انتخابات اینده ...چون سرمایه عظیم مملکت مردم مردم و مردم است ولاغیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اولا نفس این مناظره ها واقعا خوبه اما باید همه ایام سال برگزار بشه

ثانیا به نظر بنده مواضع آقای شریعتمداری دقیق تر و با انقلاب همسو تر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
آقا یا خانمی که گفتید فقط پیام حامیان اصغرزاده منعکس شده اول که حرفهای اصغرزاده سانسور شده نمونه اینکه گفتند زتدانیان سیاسی باید آزاد شوندو باید آقای میردامادی که زندان هستند بجای ایشان در برنامه بودند..دوم اینکه آیا واقعا حرفهای شریعتمداری قابل دفاع است؟ضمنا این برنامه بر خلاف نظر رهبری بود که فرمودند هر که بخواد از حالا جوی بر انتخابات درست کنه به مملکت خیانت کرده که این برنامه درست در همین راستا بود و آخر اینکه ای کاش این برنامه مناظره ای هم برای وضعیت اقتصادی دیروز امروز فردا می گذاشت.به امید اینکه فرارو منعکس کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
حرفاي شريعتمداري ديگه كليشه اي شده، همه جا همينارو ميگه، تا اصلاح طلبا حرف ميزنن ميگه جيم شارپ و جورج سورس و ... آقاي شريعتمداري يكم به خودت بيا دنيا عوض شده مخاطب هم احمق نيست !!!
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
سلام مذاكره خوبي بود تا مردم بهتر به واقعيتات پي ببرند
معزالدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
یادآور مناظره آقای فلان با فلان بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
اصغرزاده منطقی تر صحبت کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بنظر من شریعتنداری که ادعا می کنه مو به مو حرکات بعدی جریان سبز رو پیش بینی می کرده تنها می تونسته یک دلیل داشته باشه آنهم اینکه ایشون حسب فرمول صهیونیستها (چون حرکت از نگاهش صهیونیستی بوده) از قبل از قضایا مطلع بوده
فراموش كار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
باسلام
در قسمت سلامت سايت، براي تقويت حافظه مطلب بنويسيد.!
بهراد صالحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
ابراهیم اصغرزاده که اصلیت وی از روستای "خنگ" از توابع شهرستان بیرجند می باشد. فعال سیاسی اصلاح طلبه که تو جریان فتنه ی 88 هم بعد از رو شدن دستشون واسه همه سریع خودشون رو کشیدن کنار!!

حالا که دوباره بوی انتخابات و اینا میاد سرو کله ش پیدا شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
ماشاءالله اصغرزاده ، مجری کاملا" طرفدار شریعتمداری بود هربچه ای می فهمید
یسنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
آقای شریعتمداری : ما اسلام ناب رو به ثمر رساندیم ... واقعا شریعتمداری نمیدونه اسلام ناب چیه ؟؟ واقعا فکر میکنه اسلام ناب همینه ؟؟ اتفاقا اسلام ناب رو از بین بردند ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
ای ول گل گفتی
حمید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
درود بر شریعتمداری...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
اي بابا به نظر تان اين مناظره‌ها جدي است مطمئن باشيد فقط براي تماشاچي ها جدي است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
گوش مردم از اين حرفها پر شده هر كسي براي پيش بردن مقامش و خودنمايي حرفهاي قشنگ مي زند اما اين حرفها نان و آب براي مردم نميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
آقاي اصغرزاده مدتها دراين مملكت مسئوليت داشت چه گلي به سرمردم زد كه حالامجدداشعارمي دهد؟
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
مهم اين است که حرف هايي که در مورد آينده زدند عملي بشه
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بازم نزديك انتخابات شد!!!!! چه تاثيري بر قيمتها داشت؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
مسئولان به فكر مشكلات مردم باشن - اصغرزاده يه انسان با شخصيت و متدين هستن .
vahid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
لپ مطلب این بود آرام باشید 9 ماه دیگه تحمل کنید اوضاع درست میشه.
حسین کوچک زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
خیلی جالبه خود آقای اصغرزاده در اوایل انقلاب همون کاری رو کرد که دوستانمان این اواخر انجام دادند و الان می آید و ایراد می گیرد و مردم هم به به و چه چه می کنند
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین