bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۸۷۷۴
علی مطهری در گفتگو با فرارو:

هجوم عجیبی به نماینده می‌آورند/معنی ندارد وقتی استیضاح آغاز شد، امضا را پس بگیرند/متاسفانه هیات رئیسه و شخص آقای لاریجانی خیلی متزلزل رفتار کردند

اساسا معنی ندارد وقتی که استیضاح آغاز شد بخواهند به دنبال پس گرفتن امضاها باشند و یک فضایی ایجاد کنند که نماینده فکر کند شاید یک مسئله بزرگ امنیت ملی در میان است...
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
  
      
فرارو- یک نماینده مجلس گفت: «اساسا معنی ندارد وقتی که استیضاح آغاز شد بخواهند به دنبال پس گرفتن امضاها باشند و یک فضایی ایجاد کنند که نماینده فکر کند شاید یک مسئله بزرگ امنیت ملی در میان است که این مقدار فشار می‌آورند و در این شرایط، آن نماینده هم ملاحظه می‌کند و ممکن است امضای خود را پس بگیرد.»

در اقدامی بی سابقه استیضاح وزیر ورزش و جوانان در حالی از دستور کار مجلس خارج شد که وزیر جهت پاسخگویی به مجلس آمده بود و موافقین و مخالفین استیضاح نیز در حال بیان نطق خود بودند.

این مسئله انتقادات بسیاری بر نمایندگان مجلس وارد کرد که اگر مسئله اولویت موضوعات دیگر همچون اقتصاد را بهانه بازپس گیری امضاهای خود قرار دادند؛ چرا قبل از آنکه استیضاح در دستور کار قرار بگیرد اقدام به این کار نکردند.

دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «اتفاقی که در جلسه روز یکشنبه مجلس درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان روی داد، اتفاق بدی بود و به نظر من مقداری به اقتدار مجلس آسیب زد.»

وی ادامه داد: «من مقصر اصلی این اتفاق را هیئت رئیسه مجلس می‌دانم که تا این میزان می‌خواهند در کار یک استیضاح دخالت کنند.»

وی افزود: «وقتی حداقل ده نفر از نمایندگان، استیضاح یک وزیر را امضاء می کنند، قبل از آنکه توسط هیئت رئیسه اعلام وصول شود و حتي بعد از آن هیچ اشکالی ندارد که جلسه‌ای با وزیر مربوط تشکیل داده و مسائل خود را مطرح کنند و اگر قانع شدند امضای خود را پس بگیرند.»

وی با بیان این مطلب که معنی ندارد یک طرح استیضاح به هیات رئیسه تحویل داده شود و بعد از آن خود اعضای هیات رئیسه در صدد پس گرفتن امضاها برآیند، گفت: «اینکه برخي اعضاي هیات رئیسه به تشخیص خود عمل کنند و مثلا معتقد باشند در شرایط فعلی این استیضاح به صلاح کشور، مردم و مجلس نیست و آنگاه به نماینده فشار بیاورند که حتما امضای خود را پس بگیرد؛ کار خوبی نیست.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: «در جلسه روز یکشنبه مجلس اتفاقی مهمتر از این مسئله نیز روی داد و آن این بود که زمانی که امضاها بررسی و مشخص شد که حد نصاب را دارد استیضاح آغاز شد و يكي از نمايندگان استيضاح‌كننده شروع به صحبت کرد؛ اما در حین صحبت وی عنوان کردند که استیضاح از حد نصاب افتاده و پس از چند لحظه دوباره اعلام کردند که حد نصاب را دارد و وي که نطق خود را متوقف کرده بود به صحبت خود ادامه داد.»

وی ادامه داد: «حتی نفر دوم هم بخشی از نطق خود را انجام داده بود که دوباره عنوان شد طرح استیضاح از حد نصاب افتاده است. به نظرم این کار زشتی بود که انجام شد.»

وی افزود: «اساسا معنی ندارد وقتی که استیضاح آغاز شد بخواهند به دنبال پس گرفتن امضاها باشند و یک فضایی ایجاد کنند که نماینده فکر کند شاید یک مسئله بزرگ امنیت ملی در میان است که این مقدار فشار می‌آورند و در این شرایط، آن نماینده هم ملاحظه می‌کند و ممکن است امضای خود را پس بگیرد.»

مطهری با بیان اینکه این کار نوعی بی‌احترامی به نمایندگان محسوب می‌شود گفت: «امضای نمایندگان ارزش دارد و بالاخره وقتی ده نماینده طرح را امضا کردند باید به آنها احترام گذاشت.»

وی اظهار کرد: «ممکن است هیئت رئیسه و حتي اكثريت مجلس طرح يك استیضاح را به صلاح ندانند. در اين صورت حداکثر این است که مجلس به استیضاح رای نمی‌دهد؛ ولی حقایقی مطرح می‌شود و نمایندگان و مردم می‌شنوند و این امر به حال كشور مفید است و از همه مهمتر اين كه قانون اجرا شده است.»

وی تاکید کرد: «این که تا این میزان مسئله را سیاسی کنیم، اساسا کار درستی نیست.»

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا این مجلس قادر است وظیفه نظارت خود را در قبال دولت به درستی انجام دهد، گفت: «بله. می‌تواند. اگر هیئت رئیسه مجلس درست رفتار کند این مجلس به نظر من مجلس خوبی است.»

وی ادامه داد: «من تا حدودی که با نمایندگان جدید صحبت کرده‌ام احساس می‌کنم ایده‌ها و افکار خوبی دارند و نمایندگان مستقل بسیاری در این مجلس داریم. ولی این نمایندگان نیاز به روحیه دارند و باید به مجلس روحیه داد و آنها را كمك کرد.»

مطهری درباره پس نگرفتن امضای خود از طرح استیضاح عباسی گفت: «من جزو امضاكنندگان اوليه استیضاح وزیر ورزش و جوانان نبودم و آن را در اولويت نمي‌دانستم؛ اگرچه وزير را ضعيف مي‌دانستم. منتهی روز استیضاح وقتی دیدم یک فشار غیرمعمولی بر نمایندگان وارد می‌کنند و تلاش دارند كه تعداد امضاها از حد نصاب بیفتد و گفتند یکی دو امضاء کم است و آقاي كامران از من درخواست امضا كرد، من برای آنکه آبروی مجلس حفظ شود و مجلس متهم به تزلزل و عقب‌نشيني نشود این طرح را امضاء کردم.»

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: «در روز استیضاح گفتم برای حفظ آبروی مجلس نباید بگذاریم این استیضاحی که در دستور كار مجلس قرار گرفته و در رسانه‌ها مطرح شده است منتفی شود. و وقتی دیدم هیئت رئیسه فشار بیش از حدی بر نمایندگان وارد می‌کند، در واقع به کمک نمایندگان رفتم که به همین خاطر استیضاح به جریان افتاد؛ اما دوباره آن مسائل پیش آمد و گفتند تعداد امضاها از نصاب افتاده است.»

مطهری گفت: «متاسفانه هیات رئیسه و شخص آقای لاریجانی خیلی متزلزل رفتار کردند. مقداری به مسائل، سیاسی نگاه می‌شود و مثلا می‌گویند اگر این استیضاح را اکنون مطرح کنیم، رسانه‌ها می‌گویند مجلس مسئله اصلی کشور را که اقتصاد باشد کنار گذاشته و سراغ یک مسئله فرعی رفته است. بنابراین به خاطر آنکه مجلس فعلا مورد حمله واقع نشود این مسئله را رها کنیم، در حالي كه عمل به قانون آيين‌نامه داخلي مجلس مهمتر از اين حرفهاست.»

وی تصریح کرد: «قانون اساسي و آئین نامه مجلس می‌گوید اگر ده نفر نماینده امضاء کنند، طرح استیضاح در صحن باید مطرح شود. این بدان معنا نیست که مجلس اقتصاد را کنار گذاشته است. نباید مسائل را با هم مخلوط کنیم و به بهانه یک مسئله، مسئله دیگری را تعطیل کنیم؛ بلکه هر کدام باید در جای خود مطرح و بررسی شود.»

مطهری درباره دلایل پس گرفتن امضاها از سوی برخی نمایندگان در جریان استیضاح وزیر ورزش گفت: «همان طور که گفتم فضایی که ایجاد می‌کنند، هم از سوی دولت و هم از سوی هیات رئیسه مجلس، به گونه‌اي است كه نماينده را مردد و متزلزل مي‌كند. مديران منطقه‌اي و معاونان پارلماني دولت از يك طرف و برخي اعضاي هيئت رئيسه مجلس از طرف ديگر نماينده را تحت فشار قرار مي‌دهند.»

وی ادامه داد: «یعنی هجوم عجیبی به نماینده می‌آورند و نماینده هم فکر می کند اکنون در حال انجام یک اقدام ضد امنیت ملی است و لذا کار را رها می‌کند. در حالی که همان طور که عرض کردم حداکثر این است که جلسه‌ای با وزیر تشکیل می‌دهند و اگر قانع شدند رها می‌کنند و گرنه استیضاح را به جریان می‌اندازند و دیگر این همه کش و قوس واقعا معنی ندارد.»

bato-adv
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
فرق است بین وکیل و وکیل الدوله.
arman
UNITED STATES
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
کدام نماینده مردم !!! اینها همه نماینده دولت و نظام هستن وقتی نماینده ای بدون حزب و تشکل سیاسی فقط برپایه عبور از فیلترینگ در سبد رای مردم قرار می گیره دیگه مردم حق رای مستقلی ندارن البته اگه هم داشتن هم باید 100 سال بگذره تا ملت یاد بگیرن چه جوری نماینده صالح انتخاب کنن بگذریم مثل این میمونه دیکته یکی رو داریم تصیح می کنیم که کلا غلطه ولی به خطش گیر بدیم که چرا بد خطه گیرم خوش خط بابا دیکته غلطه اینو درست کنین
دیوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
بادامادتون چپ افتادی عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
تا وقتی احزاب قوی و با برنامه و البته دلسوز کشور و انقلاب در کشور ایجاد نشود و کاندیداهای بجای ارائه برنامه با کمک ثروت و اعتبار شخصی و یا مسانل قومی و یا وعیده وعیدهای فراوان و عامه بسند رای بیاورند باید منتظر مجلسی این چنینی و البته ضعیف تر هم باشیم . البته رد صلاحیت ها هم که مصیبتی است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
این مجلس در تاریخ ثبت شد
واقعا جای تاسف داره
از رسانه های می خواهیم نام نمایندگانی را که امضا می کنند - پس می گیرند یا اصلا هیچ کاری نمیکنند منتشر کنند....
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۸
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
این نشانه تزلزل نمایندگان است که متاسفانه استقلال رای ندارند وگرنه اگر وکیلی قطعا به نتیجه استیضاح رسید با تهدید و تطمیع و تفریب عقب نمی نشید اشکال از نماینده است برادر جان . ضمنا این مساله بازتاب خوبی در بین مردم ندارد و اثر بسیاربدی بر جایگاه مجلس می گذارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
با اين مجلس، بايد حق را به احمدي نژاد داد كه مجلس ديگر در راي امور نيست. مجلس بايد از اعتبار خود دفاع كند و گرنه تعطيل!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
دوست من اين مجلس در تمام گناهان دولت شريك است. چون نه تنها در برابر دولت سكوت كرده بلكه كمك كار دولت هم بوده. يادش به خير زماني كه براي خاتمي هر 9 روز يك بحران درست ميكردند.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
مجلس ضعیف است وقادربه دفاع ازحقوق مردم نیست.
ممد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
خدا وکيلي مگه دولت قويه؟ مجلسي که ضعيف باشه باعث ضعيف شدن دولت هم مي شود.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
- بهترین راه برای اینکه هیئت رئیسه محترم با قاطعیت عمل کنند این است که هر روز صبح قبل از شروع کار هواشناسی جهت وزش باد را مشخص نماید.
توکل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
هر سخن جایی و هر نکته مکانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
هر کار و شغلی هم مرد عملی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
ما که خیلی وقته از مجلس هم قطع امید کرده ایم
فقط امیدمون به الله
خودش میدونه چکارتون کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
آقای مطهری نظرات خوبی دارند اما به نظر هنوز بر این نظر پافشاری می کنند که مجلس اقتداری دارد و این قبیل کارها، به اقتدار مجلس لطمه می زند
در حالیکه اگر عملکرد مجلس در دوره های مختلف بررسی شود به وضوح می توان عدم اقتدار مجلس کنونی را لمس کرد
وضع مجلس خیلی بدتر از آن است که فکر می کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
جناب مطهری ؛با سلام در مورد آقای لاریجانی باید عرض کنم که جناب ایشان برداشت کاملا اشتباهی از امر سیاست و دیپلماسی دارد ؛تصور ایشان این است که میخواهد همواره در تمامیه اوضاع و احوال کشور فردی شناور باشد ؛ایشان به هیچ وجه مورد توجه خاص مردم نیستند؛به خصوص برای ریاست جمهوری من با اینکه با شما اختلاف نظر دارم ولی شجاعتتان را تحسین میکنم درست برعکس آقای لاریجانی ایشان در مقام رئیس قوه مقننه به هیچ وجه توانایی و جسارت رویارویی و پاسخ گویی آقای احمدی نژاد را ندارد.با تشکر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
منهم بانظر شما کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
هزار بار مثبت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
واقعيت اين است كه مجلس خطاكارتر از دولت است. اين مجلس فقط در برابر دولتهايي مثل دولت آقاي خاتمي احساس وظيفه مي‌كند و در برابر تمام قانون شكني هاي دولت فعلي سكوت كرده و خواهد كرد. يقينا اگر يك صدم قانون شكني هاي اين دولت در زمان آقاي خاتمي صورت گرفته بود رئيس جمهور عزل شده بود. واقعا جاي سوال است چرا؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
واقعا گل گفتي. مجلس از حيثيت و آبروي خود دفاع كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
مجلس بیشتر از این لیاقت ندارد
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
" مقداری به اقتدار مجلس آسیب زد"
خداييش فكر ميكنين اقتدار هم دارين ؟؟ زهي خيال باطل!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
فقط مقداری آسیب زد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
فکر کنم تو جهان سابقه نداشته این کار.به نظر من غیر از آقای حاج بابایی ، بقیه وزرا شایسته استیضاح شدن به خاطر کارایی ضعیفشون هستند . و اینکه وسط استیضاح امضاشونو پس بگیرند نشان دهند جایگاه پایین و کسر شان نمایندگان این دوره است . البته ما که تا الان بخاری از این نمایندگان ندیدیم که بلند شه و نخواهیمم دید .و جز این انتظاری نمیره . خدا به داد این جوانها با این وضعیت بیکاری و تورم بشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
حالا چرا به غیر از حاج بابایی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
البته ببخشیدا من خودم در عین شایستگی و چون داشتم مدرک ارد تربیت بدنی رو میگرفتم و سربازی نرفته بودم استخدام نشدم ولی خدا رو شکر کردم این همه جوون بیکارو برد سرکار . ادم باید از آسایش و حل مشکلات جوانها حمایت کنه.و گرنه من خودم بیشترین ضربه رو از همین دولت و مجلس خوردم.و درحالی که قرار بود قانون سه برادری اجرا بشه اجرا نشد و من سربازیم موند.
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
خوب چند روز از این مسئله فرعی(به زعم اقایان)گذشت حالا اقایان نماینده بگن برای موضوع اصلی که مشکلات اقتصادی است چیکار کردن؟هر چند که زورشان به اقایان دولتی نمیرسه فقط تو حرف و شعار خودشونو در راس امور میبینن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
نماینده چه کار کند این قدر از هرطرف به این بنده خدا فشار وارد میکنند که فکر میکند الان دارد کار خلافی انجام میدهد عقب نشینی میکند به نظر من تقصیر از هیعت رییسه است باید توبیخ شوند تا دیگر این حد دخالت در امور نماینده نکنند یا وقتی که استیضاح شروع شد کسی حق ندارد دخالت کند چون دیگر با رای مخالف و موافق تکلیف روشن میشود واین وکیل الدوله هارا باید کمی نصیحت کرد که بابا شما نماینده مردم هستید نه دولت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
البته درست که ما همه حقایق و مسائل فی مابین مجلس و وزارتخانه و دولت را نمی دانیم ولی کلیات کار و ماجرا این را نشان می دهد که نمایندگان ما استقلال رای و فکر ندارند و گاهاً از روی احساسات و رو در بایستی دیگران طرحی را امضا می کنند ولی در سر بزنگاه جا خالی می دهند! بنظر من استیضاح وزیر در زمان فعلی حسنی که داشت حقایق برای مردم روشن می شد و اگر وزیر دباره رای اتماد می گرفت کارش را ادامه می داد ولی اگر کارش مشکل داشت باید آن هم روشن می شد. در حالت فعلی این وزیر نه خواهد توانست بدرستی کار کند چون به اینده و عملکرد خود امیدوار نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
اگر نماينده اي نتواند خير و صلاح كشور را تشخيص دهد و بفهمد كه كجا به امنيت ملي ربط دارد و كجا ندارد اشتباهي وارد مجلس شده و نماينده ايي بي بصيرت است. اگر تشخيص ميدهند و كوتاه مي آيند كه بدتر. پاي منافع شخصي در ميان است. خدا كند مسئله پول گرفتن و وعد و وعيد دادن نادرست باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
نماينده مجلس مستقل است
mashan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
با اين امضا كردن و بعد پس گرفتن معلوم ميشود كه نمايندگان ملت شجاعت و درايت و استقلال دارند . يكي را تخريب ميكنند بعد پس ميگيرند معلوم نيست اگر فكر ميكنند درست عمل كرده اند چرا امضايشان را پس ميگيرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
نماينده مجلس مستقل بايد باشد اما اينگونه نيست بهترين دوره مجلس هم از نظر استقلال وهم سطح بالاي كارشناسي مجلس ششم بود كه به گفته بعضي ها وقتي پيچ راديوي مجلس باز مي كردند بند بند كمرشان مي لرزيد زيراآنها تا حدودي وكيل ملت بودند
ebrahim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
این اولین باری است که با اقای مطهری طی این 5 ساله نمایندگی ایشان مخالفم. بنظرم نظر اقای لاریجانی عاقلانه تر است در این خصوص.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
ميشه دليل منطقيت رو هم بگي؟ واقعا جاي تاسف داره. حرف ايشان اينه كه روز قبل يا صبح همان روز مي توانستند موضوع استيضاح رو از دستور كار خارج كنند بعلت اولويت اقتصادي نه اينكه وسط استيضاح امضاها كم و زياد بشه. آبروي مجلس و حتي نظام رو بردند. البته آبروي شما حفظ شد!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
مگر اقتداری باقی مانده که آسیب ببیند با این کارهای نماینده ها و هیئت رئیسه
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
خداییش ونهایی که امضا شون را پس گرفتند بگند وجه المصالحهشان چقدربود بعبارتی سوگند ، شرف و غرورشون را به چه قیمتی فروختند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
"این نمایندگان نیاز به روحیه دارند و باید به مجلس روحیه داد"
باشه از فردا میریم میشینیم تو مجلس تشویقتون میگیریم که روحیه بگیرین. شرمنده تا حالا عوضی فکر میکردم شما باید حامی ما باشین
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
متاسفانه اقای مطهری همیشه سیاسی عمل میکند مثلا"چکار به اقای احمدی نزاد دارد همیشه جلوی پایش سنگ میندازد....اقای مطهری تو رو خدا بذار این دولت زندگیشو بکند بخدا این دولت بهترین دولت است که ما داریم
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
می گم نماینده مجلس نباید سیاسی عمل کنه؟
بابا ول کنید حاج محمودو بذارین یه کم حال و زندگی شو بکنه ؟ مگه قراره مشکلات مردم رو حل کنن؟ ببین چه به روز بهترین دولت دنیا آوردن که هی خراب کاری می کنن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
از داشتن چنین نمایندگانی در مجلس متاسفیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
بدلیل همین کارهاست که آقای احمدی نژآد نیز نمایندگان را جدی نمیگیرد وآنها را دست میندازد وبراایشان جوک میگوید ومتلک بارشان میکند حرمت امامزاده را متولی آن نگه میداردوبس.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
اقای ابراهیم نظر شما قابل احترامولی کجای کار لاریجانی درست بود وسط سخنرانی نماینده موافق و مخالف بپرد و بگوید که استیضاح خارج شد کجای دنیا این جوری است من که سواد ندارم میدونم که درست نیست باید مخالف و موافق صحبت کنند رای گیری شود و نیجه مشخص میشود هم قانون انجام شده هم به حق رای داده شد و هم دنیا به ما نمیخندند اقای مطهری صحیح میفرمایند هیعت رئیسه ضعیف است باید فکری بکنند .
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
ما فکر میکردیم با قانون و مجلس و .... میشود آزادی و استقلال را به فرزنانمان بیاموزیم و مثلا الگوی عملی نشان دهیم .
ولی امروز پس از مشاهده این مشکلات به این نتیجه رسیدم که باید همه چیز را در کانون خانواده شروع کرد و آموزش داد .مادرم راست میگفت که فریب این حرفها و ظواهر اسلامی را نخورید .به عمل کار برآید به سخنرانی نیست .
و اندر بلای سخت پدید آید فضل و بزرگ مردی و سالاری .
روحش شاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
من هم احساس مي كنم متاسفانه مجلس ضعيفي داريم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
"احساس "رو خوب اومدی!!!
مدیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
- مجلسی که مصوباتش از امروز تا فردا اعتبار ندارد،مجلسی که رئیس قویه مجریه میگوید من ان قانون را قبول ندارم و اجرا نمی کنم، مجلسی که وقتی رئیس جمهور را فرا می خواند تا از او سئوال کنند و او بجای پاسخ به نمایندگان، با آنها شوخی و مزاح می کند ، مجلسی که قانونی بنام هدفمند کردن یارانه ها را دانسته و یا ندانسته با صرف صد ها ساعت وقت و هزینه کردن
میلیونها تومان از بیت المال تصویب می کند و بعد از اجرای مرحله اول آن ، مردم متوسط و پائین دست جامعه را بققر فلاکت می کشاند و و اجرای مرحله دوم آن آن را لغو می نماید وووو آیا به چنین پارلمانی می شود اعتماد کرد؟ و از او انتظار کار خارق العاده داشت ؟ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
خوب برادر من آقای احمدی نژاد با لاترین مقام اجرائی کشور هستند و این مقدار درایت و بینش دارند که می گویند مجلس در راس امور نیست . قطعا ایشان رعایت مصالح و موازین لازمه را کرده اند...
2012
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
100 در 100 موافقم که آقای لاریجانی بسیار بسیار محافظه کارند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
به نظر من مقداری به اقتدار مجلس آسیب زد.» ها ها ها ها!!!!!!
چه کشکی؟؟ چه ماستی؟؟ چه اقتداری؟؟
مرد حسابی اقتدار مجلس کیلوئی چنده؟؟
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
ایا این عمل نمایندگان را میتوان ثبات فکری نامید بدا به حال ما که به چنین افرادی رای دادیم هرکدام از هیت ریسه گرفته تا سایر نمایندگان اکثرا به فکر سهم خود وجایگاه خود در مسایل سیاسی کشور هستند پس قانون اساسی چه میشود
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
مجلسی که آیین نامه خود را اجرا نمی کند چگونه میتواند ناظر اجرای قوانین باشد؟!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
از این مجلس بخاری بر نمیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
دولت اگه نمي تونه بازار ارز و طلا را كنترل بكنه ولي در عوض مجلس رامي تونه خوب كنترل بكنه!!
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
آخه من نمی‌فهمم مگه آقایان دنبال حاکمیت یک دست نبودن خوب دیگه این حرفا چیه مگه می‌شه همه چیو با هم خواست.همش نمایش.کسی‌ کار خودشو انجام نمید .هیچی‌ سر جای خودش نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
با سلام و ادب
به نظرم باید با اصلاح آیین نامه داخلی باید بعد از اعلام وصول استیضاح نمایندگان حق پس گرفتن استیضاح را نداشته باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
نماینده ای که در لحظه آخر امضایش را پس می گیرد در واقه به ریش همکاران خود در مجلس وهمه ملت می خندد
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
سلام . خدا وکیلی چند نفر بخاطر خدا ، اسلام و دفاع از حق مردم احساس تکلیف کردند و به مجلس آمدند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر با این توصیف باشـه من دستش می بوسـم چون این افراد دینشان را به دنیا نمی فروشند . نمایندگان موقع انتخابات مردم را می شناسند . و وقتی نماینده شدند بدنبال مزایا هستند نه بدنبال احقاق حق و حقیقت
از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
ملت ایران این درد را باید پیش که ببرد؟
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
نماینده ای که امضای خودش را پس می گیرد رو سوگندی که خورده عمل نخواهد کرد! وکیل الدوله به این میگن...
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
یک ضرب المثل هست که می گوید حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد.

همین رفتارهاست که باعث می شود فرمایش امام راحلمان در زمینه در راس بودن مجلس ، توسط بعضی آقایان بصورت متناقض بیان شود.
محمد
UNITED STATES
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
کار از بن خرابه...
یعنی به نظر شما آقایون نماینده اصلابه فکر مردم استن؟
ارشیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
نماینده ای که امضایش را پس میگیرد حتما نقطه ضعف دارد
مومنی فر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
سلام به نظرم نماینده ای که با تردید عمل میکند نمی تواند نماینده واقعی این ملت باشد حالا هرکس باشد . این نوع تصمیم یعنی بین دو راهی ماندن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
به نظر من نه دولت مقصره نه مجلس بنظرم خود ما مردم مقصریم همه اینها با رای خود ما انتخاب کردیم تا وقتی انتخابهای ما از روی تقلید و نه از روی علم سیاست و دمکراسی باشد وضع همینه مردم ما اگه یه کم شم سیاسی داشتند نه این دولت تشکیل می شد نه 90درصد این نماینده ها رای میاوردند پس خودمان بیشتر از همه مقصریم.
قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
بقول خود شما استیضاح وزیر ورزش مهمتر است یا رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم / از ابتدا نباید چنین موضوعی مطرح میشد / جناب مطهری خود شما برای مجلس بحرانید .
علی
FRANCE
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
اینها نماینده دولت هستند نه ملت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
مجلس ضعيف يعني نظارت ضعيف يعني وضعيتي كه الان داريم /
مجله فرارو