bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۷۸۰۰
واکاوی سفر به نیویورک و درخواست رابطه با آمریکا

فرق احمدی‌نژاد با "احمدی‌نژاد"

معاون امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی درباره دلیل اصرار احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه مجدد میان ایران و آمریکا با وجود اطلاع از عدم اختیار کافی برای تصمیم گیری در این رابطه گفت: تصور می‌کنم که این نوع سخنان رییس جمهوری و اصرار ایشان ناشی از تاثیرپذیری از مشایی است.

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
فرارو- معاون امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی درباره دلیل اصرار احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه مجدد میان ایران و آمریکا با وجود اطلاع از عدم اختیار کافی برای تصمیم گیری در این رابطه گفت: تصور می‌کنم که این نوع سخنان رییس جمهوری و اصرار ایشان ناشی از تاثیرپذیری از مشایی است. 
 
حمیدرضا ترقی در گفتگو با فرارو ضمن بیان این مطلب در تشریح دستاورد‌ها و بررسی حواشی سفر احمدی‌نژاد به نیویورک گفت: این سفر آخرین سفر آقای احمدی‌نژاد به سازمان ملل متحد بود و طبق معمول این سفر هم همچون گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود که این حاشیه‌ها از دل چند هدفی که ایشان در سفر خود دنبال می‌کردند بروز پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه اهداف سفر آقای احمدی‌نژاد به سازمان ملل را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد گفت: یکی از این اهداف انجام دیدار‌ها و مصاحبه‌هایی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان بود. دوم انجام دیدارهایی برای بازخوانی چهره جمهوری اسلامی برای مردم و نخبگان آمریکا و سوم دیدار‌ها و مصاحبه‌هایی برای ایجاد شکاف میان یهودیان و صهیونیست‌ها. 

معاون امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: بر این اساس اهداف در نظر گرفته در جریان این سفر و مواضع مطرح شده چه در حاشیه و در متن برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عمدتا مواضع جمهوری اسلامی ایران و مورد تایید بود. 

وی در بررسی حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به نیویورک نیز گفت: حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به سازمان ملل متحد نسبت به گذشته تغییرات جدی را داشته که مهم‌ترین ان عدم طرح بحث‌های جنجال برانگیز و تنش زا بود و نوعی ایشان در جریان دیدار‌ها و سخنرانی‌ها تلاش کردند مواضع ملایمتری را مطرح و بیان کنند تا به چالش‌ها کمتر دامن زده شود. 

ترقی با بیان اینکه احمدی‌نژاد برخلاف سال‌های گذشته درخواست مناظره با بارک اوباما را مطرح نکردند گفت: ایشان در سفرهای گذشته همواره متقاضی مناظره با رییس جمهوری آمریکا درباره مدیریت جهانی بود که این رجز خوانی میان مردم آمریکا با استقبال مواجه شده بود و آن را مثبت تلقی کردند. 

وی افزود: این اعلام آمادگی رییس جمهوری ایران البته با عدم آمادگی و استقبال رییس جمهوری آمریکا مواجه شد که این نشان دهنده ضعف آشکار او و تاییدی است بر این مدعا که جمهوری اسلامی ایران برگهای برنده متعددی در اختیار دارد که در موعد مقرر می‌تواند آن‌ها را رو کند. 

معاون امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه در میان حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به سازمان ملل یک موضوع بیش از پیش جنجال برانگیز بود گفت: احمدی‌نژاد عمدتا در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های غربی و در مواجهه با سوال خبرنگاران درباره رابطه ایران و آمریکا دو موضوع را مطرح کردند که یکی از آن‌ها بیش از همه حاشیه‌های سفر ایشان جنجال برانگیز‌تر بود. 

وی افزود: در بیان پاسخ خود، احمدی‌نژاد دو موضوع را مورد تاکید قرار داد یکی اینکه قطع رابطه ایران و آمریکا بیش از همه برای خود آمریکایی‌ها مشکل آفرین شده است و این آمریکا و مردم است که از قطع رابطه متضرر می‌شود و دیگر آنکه ایشان اعلام آمادگی کردند که برای برقراری مجدد رابطه و رفع سوء تفاهمات با آمریکا مذاکره کنند. 

ترقی با تاکید بر اینکه طرح این موضوعات خارج از اختیار رییس جمهوری اسلامی است گفت: احمدی‌نژاد حق نداشت که بدون صدور مصوبه‌ای از سوی شورای عالی امنیت ملی و تایید مقامات عالی رتبه نظام و در راس آن مقام معظم رهبری به شخصا در خصوص رابطه ایران و آمریکا سخنانی را بیان کند. 

وی با بیان اینکه طرح این مواضع مورد نقد جدی از سوی مسوولان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص رابطه با آمریکا واضح ومشخص است، هنوز هم هیچ تغییری در خصوص‌ایم مواضع ایجاد نشده است و اگر هم تغییری ایجاد شود از سوی مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد. 

معاون امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی درباره عدم پاسخگویی به درخواست احمدی‌نژاد از سوی مقامات آمریکایی گفت: بخش عمده عدم پاسخگویی به درخواست انجام مذاکره و گفتگو میان مقامات دو کشور ناشی از آگاهی آمریکایی‌ها از فقدان اختیارات کافی رییس جمهوری ایران برای طرح این موضوعات است. 
 
وی افزود: آمریکایی‌ها در این سال‌ها به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند که تصیم گیر برای برقراری رابطه میان دو کشور نه رییس جمهوری بلکه مقام معظم رهبری هستند از این روی آن‌ها ترجیح داده‌اند در مقابل درخواست مکرر رییس جمهوری ایران برای انجام مذاکره دوجانبه سکوت اختیار کنند تا پاسخ دهند که قابل اجرا نخواهد بود. 

ترقی درباره دلیل اصرار احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه مجدد میان ایران و آمریکا با وجود اطلاع از عدم اختیار کافی برای تصمیم گیری در این رابطه گفت: تصور می‌کنم که این نوع سخنان رییس جمهوری و اصرار ایشان ناشی از تاثیرپذیری از مشایی است. 

معاون امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی در خاتمه گفت: به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد در این سفر هم تلاش کرد تا منویات وخواسته‌ای مشایی در عرصه بین الملل را به اجرا بگذارد گفت: این نوع رویکرد در مقابل آمریکا کارکرد انتخاباتی دارد و برخی گمان می‌کنند که طرح چنین موضوعاتی می‌تواند برای آن‌ها در انتخابات رای آور باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
خدایا با گرانی چی کارکنیم دلمون را به چی خوش کنیم
يكي از همه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
هر غلطي مي خواهيد بكنيد فقط ما رو از اين گروني نجات بدين..جون به لب شديم........كو گوش شنوا....
azzerilla
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
این کامنتهایی که با پرچم آلمانه و از نام "شکری" شروع میشه تا "مهربان" مشکوک نیست؟!!!
چون هم ساعتاش نزدیک به همه و هم نوع نوشتنش!!
زنبلانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
احمدی نژاد بسیار با هوش است ومیداند که چه میکند .ابراز علاقه به رابطه و نشر آن آنهم از شبکه های داخلی آمریکا خود یک تهاجم به سیاستهای یک سویه آمریکا است .احمدی نژاد نه تنها همان احمدی نژاد است بلکه خبره تر هم شده است ولی در داخل حاکمیت ودر سطح بین المللی نواقص وتبعیضاتی میبیند که چاره کار اول طرح مکرر آن وتبدیل آنها به مطالبه عمومی وبین المللی تا انشااله زمینه اصلاحات ورفع تبعیض ها فراهم شود .در ضمن احمدی نژاد اثبات کرده از همه مدعیان ولایت مدار تر است .ولی بی نظر نیست ،نظرات خود را مطرح وچنانکه از طرف ولایت تذکری شود کاملا اطاعت می کند
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
واقعا برای این سیاسیون و مردم بی گناه باید متاسف شد که یک روز یک نفر (مانندرییس جمهور ) آدمی بدون اشتباه می شود وبعد از اتمام قدرتش آدمی تماما اشتباه می شود.
سیمین
United States of America
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
واقعا، مردم هم که نشستن ببینن چه حرف و نظری مد میشه همه همون و تایید کنن
انتشار یافته: ۷۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
احمدی نژاد فکر میکنه آمریکایی ها خبر ندارن که سال آخر ریاست جمهوریشه!!
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
قدرت همه رو به زوال می بره هاشمی خاتمی و حالا احمدی نژاد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
احمدی نژاد فقط میخواد نظام رو در عمل انجام شده بذاره
جوزا
United Arab Emirates
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
احمدی نژاد منتخب مستقیم و بی واسطه مردم است و رای وی رای ملت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
من يكي از اين ملت اينو ميدونم كه راي من يكي نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
من هم يكي ديگه از اين ملت كه هر دو بار هم راي به دكتر دادم .
مشكل ما همينه كه هركسي فقط خودشو ميبينه!
ناشناس
United States of America
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
من که در هیچ دوره ای به احمدی نزاد رای ندادم
کریمی
United States of America
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
چقدر به این بی اختیاری رییس جمهورشان تاکید میکنند! خب قبلا خاتمی همین را با عبارتی بهتر گفته بود. رییس جمهور در این نظام یک تدارکاتچی بیشتر نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
شايدمي خواد پناهندگي بگيره.
ناشناس
Germany
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
امیدواریم لااقل رئیس جمهور حق اظهار نظر داشته باشد . تقریبا هر دو رئیس جمهور قبلی هم در اواخر دوره به این نتیجه رسیده بودند واحمدی نژاد چون شجاعت بیشتری دارد نظر خود را بیان کرده است .
سینا
Germany
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
در هیچ جای دنیا رئیس جمهور اختیارات تام و مطلق ندارد و با محدودیتهای قانونی و فراقانونی مواجه است و در همان گستره قدرت خود به خوبی به مدیریت کشور می پردازداما در فرهنگ ایرانی ما همیشه دنبال مقصر برای کارهای نشده خود می گردیم.اگرهم این آقایان در ابتدای رئیس جمهوریشان از این محدودیتها خبر نداشتندحتما در دوره دوم به خوبی اطلاع داشتند ولی بازهم در اننخابات شرکت کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
"جدی میگی ؟ اوه اوه!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
رجز خوانی مورد استقبال قرار گرفته شده بود ....... والله اینها همگی توهم دارند
ناشناس
Germany
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
آقای ترقی مثل اینکه گرانی، بیکاری و معضلات مردم خیلی با مزاج شما سازگار است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
رجز خوانی مورد استقبال امریکاییان قرار گرفته بود............توهم هم بد دردیه که متاسفانه دامنگیر مسئو لین شده.....که نتیجه اش اینست که مبینیم دلار فروشی دولت
كسري
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
اين چهره كسي است كه هشت سال مملكت رو به جاي پيش بردن به پس رفت برد.اميدوارم حاميان ايشان درس عبرتي گرفته باشند و ياد ايامي بيفتند كه خيلي ها داد هشياري سر مي دادند كه كسي گوش شنوا نداشت.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
آقاي رئيس جمهور بفرمائيد دلار 3000 تومن شد تو كه نميخواستي اينطوربشه چي شد
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
سلام
جداً آقای ترقی معاون بین الملل یک حزب هستند؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
حزب! عجب حزبي!!!!!
پویا
United Arab Emirates
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
چطور حق نداره؟رییس جمهوره مملکت.شما کاسه داغ ترازاش نشو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
به نظر من تو كاسه داغتر از آش شدي عزيزم
ارمین
United Arab Emirates
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
ول کنین بابا آخه این که میگید احمدی نژاد تحط تاثیر مشایی است این یعنی عذر بدتر از گناه بابا اینها همه مثل هم فکر میکنند .این آقای احمدی نزاددیگه باید چکار بکنه تا به شما ثابت بشه که حرفها وعمل اون مربوط به یک تفکر است نه یک شخص. فحش خواهر مادر به ملت بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
درود بر احمدي نژاد بابا ما رفاه ميخواهيم
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
جنابعالي انگار اصلا تو باغ نيستي هم ميگي درود بر احمدي ن‍‍زاد هم رفاه ميخواي.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
رفاه!!!!!!!
واژه گم شده در میان هیاهوی تبلیغات احمدی نژاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
انقد تو رفاه بودیم که الان تحمل یه ذره مشکل رو نداریم یه ذره جنبه داشته باشیم
اسدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
خوب شد خدا به ما امريكا ومشايي راداد وگرنه اين همه گرفتاريها را به گردن چه كسي مي انداختيم
ناشناس
Turkiye
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
بعید نیست چند روز دیگر احمدی نژاد بگوید ما میخواهیم مشکلات را با آمریکا حل کنیم انا بعضی ها نمی گذارند.
شراع
Germany
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
مخاطرين عزيز ةً هما مطوري كه در جريان بحت ها. و كتفكو هاي أقاي احمدي نزاد در نيويورك. بوديد همكان بخوبي ديدند و شنيدند كه صحبت هاي أقاي رىيس جمهوري حرف هاىي شخصي نبودو نمي توانست هم بأشد ً اينكه بعضي ها تلاش دارند كه با تأكيد و به غلط اين موضوع را. در رسانه ها. جا بيندازند كه موضوع. أقاي احمدي نزاد در نيويورك. اين طور. و يا أنطور بوده. است. بنظر من درست نيست و به نوعي ابً به اسباب فرصت طلبان و غير علاقه مندان نظام و يا بزباني. مخالفان. استقلال انقلاب. مردم إيرانند ً ً بنا براين براي عزيز ان و كساني كه. إز اين. كفته ها. هدفي. را دنبال دارنند ًخو أهش مي شود و انتظار ميرود كه اين حرف ها و عناوين را تا دير نشده است ترميم نما يند ً دوستان عزيز هما ن طوري كه ميدانيد به هر شكل ممكن بأيد إز خطر و نفوذ صهيونيستها در هر زمنيه اي. جلو كيري كرد ً زنده باد استقلال انقلاب مردم. هشيارايرانً. شراع. ً
ناشناس
Canada
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
خدائیش خودت متوجه بیانات خودت واحمدی نژاد شدی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
انشا الله رابطه مون با امریکا خوب میشه
محمد
Germany
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
واقعا كسب قدرت قدرت سياسي إز سوي رقيبان به هر قيمتمي سعي در تخريب ديكران دارد .؟ من صوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
من سياستهاي احمدي ن‍ژاد را بويژه در حوزه روابط خارجي قبول ندارم اما به نظرم اينكه رئيس جمهور مملكت حق نداشته باشد در باره رابطه يا عدم رابطه با يك كشور اظهار نظر كند اصلا پذيرفتني نيست. دوستان و مسووليني كه اين حرفها را ميزنند بدانند كه به نوعي موجب تضعيف رياست جمهوري و در نتيجه تضعيف نظام ميشوند. همه دنيا به اين نتيجه ميرسد كه در اينجا انتخابات و دولت و مجلس و... كشك است و تصميمات مهم و اصلي در جاي ديگر گرفته ميشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
موافقم. واقعا تو از همه اينها سياسي تري و بيشتر مي فهمي
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
دقیق همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
عمدتا مواضع جمهوری اسلامی ایران و مورد تایید بود. ؟؟؟.. خوب شد متوجه شدیم آقای ترقی و موتلفه موضع تایین میکنن !!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
هنوز زود که آقای احمدی نژاد رو بشناسید ، تمام این نابسامانیها از روی فکر و برنامه ریزی شده است . تاریخ به ما خواهد گفت که چه کلایی سرمون رفته
شکری
Germany
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
واکاوی سفر به نیویورک و درخواست رابطه باآمریکا . دوستان محترم ؛ بقول معروف نه خان آمد و نه خان رفت !؟ من نمی دانم که این اختراع جدید را کجای تاریخ مردم قهرمان و مسلمان ایران قرار بدهم . دوستانی که این واکاوی و یا نوشته را به این شکل یک سویه و غیر واقع قبول کرده اند ، لطف به کنند و دلایل خود را نه بر اساس این واکاوی بلکه بر اساس گفتگوها و مجادلاتی که آشکارا هیئت ایرانی در سازمان ملل متحد ( نیویورک ) داشته اند را مطرح نمایند ، تا هم خیال ما راحت و هم خیال این عزیزان آسوده . ضمنا به جای این حرف ها ؛ عزیزان منتقد لطف بکنند و عمل فیزیکی جریانات ضد انقلاب با برادر محترم ( آقای مهمانپرست ) را محکوم نمایند . شکری .
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
آقاي مهمانپرست با وجود جو اونجا بايد براي بيرون رفتن درخواست محافظ ميكرد يا حداقل از اونهمه همراه كه با خودشون برده بودن چند نفر با خودش همراه ميبرد , معلوم نبود تنهايي ميخواست بره كجا !
سوسن
Germany
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
فکر می کنم که بعضی از حضرات ایرانی در داخل کشور امروزه ماموریت دارند که فتنه ی جدیدی را با این واسطه ها آغاز نمایند . سوسن .
فرخ
Germany
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
فرق احمدی نژاد با احمدی نژاد . شمائی که این همه ادعا دارید و ادعا می کنید که مرگ بر آمریکا . اما ؛ سلام بر انگستان .! خیر دوستان صاحب نظر ،! این صفت اساسا با ذات انقلاب ضد استعماری مردم ایران سر سازگاری ندارد . آری ؛ مرگ بر استعمارگران نظام سلطه ، بویژه استعمار پیر انگلستان بعنوان متحد همیشگی آمریکائی ها و صهیونیست های جنایتکار . فرخ . آلمان .
محمود
Germany
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
فرارو چرا نظر انتقادی من مخاطب نسبت به این مقاله را سانسور می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ محمود .
فرنگیس
Germany
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
شهامت داشته باشید تا بتوانید نقد افراد را تحمل بکنید . با باج گیری و حق دیگران را ضایع کردن - دوستان فرارو -! نمی توان ادامه داد . فرنگیس
مهربان
Germany
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
فرارو حیا کنید و مردم را سر کار نگذارید . شما فرارو بقول شهر قصه / می خواهید امروزه به مردم ایران / برگ بزنید . مهربان
ایرانی
United Arab Emirates
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
احمدی نژاد اگر مرده بجای مناظره با اباما با منتقدین داخلی درباره اجرای سیاستهای غلطش که مملکت را به ورطه نا بودی می کشاند مناظره کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
دقیقا!ایرانی جماعت ایرانی جماعت رو میشناسه و میتونن باهم بحث کنن،نه این مجری خارجی های ساده که از پیچیدگیه ما ایرانیا سر در نمیارن!!!!!!!
ناشناس
Spain
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
مناظره !!!!؟
نه تورو خدا همون یه بار بس بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
اینا کین که منفی میزنن؟
اخه من موندم با چیه این مخالفن؟

اینایی که منفی میزنن ادمای سیرین
سیما
United States of America
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
مناظره؟؟؟
مگه احمدی نژاد چیزی رو قبول میکنه؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
نظر منو چاپ نکردی فرارو؟
باش!!!!!!!!
افروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
ای مردم, اینقدر دولت و بانیانش را به سُخره نگیرید.شما که هفت سال و نیم صبر کرده اید,در سال آینده حاصل صبر و سختی های خود را خواهید دید.
"زن پا به ماه تا فارغ نشود ,راحت نمیشود."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
آقای ترقی واقعا تو این اوضاع بدبختی مردم مثل اینکه خوب از نظر مالی ترقی کردی که راجع به گرونی .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
آقایان بیسواد که میگید مملکتو احمدی نژاد خراب کرد. شما خودتون از قاچاقچیان واحتکارکنندگان هستید.
اینهمه ساخت وسازو کارهای زیربنایی دردولت انجام گرفته چشمتون رو بازکنید.
اینهمه به دولت ضربه زدند. سنگ پراکنی کردید. من به عنوان یک جوان هرگز شمارو نمیبخشم ودرروز قیامت هم کسایی که این سنگ اندازی هارو کردن تا جوونا رو بدبخت کنند وتورم ایجاد بشه رو نخواهم بخشید. بقیه رونمیدونم. ببخشن من نمی بخشم. انگار دولت های قبلی چیکار کردن؟ خجالت بکشید. نه یه راه ساختن ، نه راه آهن ، نه کارخونه. این دولت اومده زیر ساخت هارو فراهم کرده .در صورتی که هیچ کارهای زیربنایی قبلا نشده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
شما به عنوان یه جوان فکر نمیکنم بیشتر از همین هفت هشت سال گذشته سن داشته باشی.بابا جون بعدا یکم مطالعه کن برات خوبه.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
اقای ترقی لطفا به دولت بگو یکی از این همه برگ برندشو در مورد پایین امدن دلار به کار ببره.تو رو.به تمام.مقدساتتون بس کنین این همه ادعای الکی رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
مگه آمریکا لولوخرخره است،اون هم مثل بقیه کشورهاست که درحال حاضر با اونارابطه داریم دردنیای کنونی نمیشه درهاروبست وجدا ازبقیه زندگی کرد بایدرابطه برقراربشه ولی انچه مهمه اینه که اجازه دخالت درامور داخلی کشور به دست اونا سپرده نشه .درحال حاضر به خاطر قطع رابطه هزینه های زیادی روپرداخت کردیم بایداقدامی اساسی در این خصوص ازسوی مسئولان گرفته شه واگرنه شعارمشکلی روحل نمی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
چرا در آخرین سفر این صحبت عنوان شد. این رئیس جمهورها نیستند که سرنوشت را تعیین میکنند بلکه کسانی که هیچ نام و نشانی از آنها نیست دور یک میز همه چیز را مشخص می کنند در واقع همه اینها اسباب کار هستند نه تصمیم گیرنده می خواد اوباما باشه احمدی نژاد باشه و یا غیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
در قانون اساسي نوشته نشده است ريس جمهور فاقد هرگونه تصميم گيري است
ناشناس
Germany
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
قدرت اقاي خاتمي را به زوال نبرد درود بر خاتمي
pili
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
رئیس جمهور مسئول دستگاه دیپلماسی کشور و نیز مسئول سیاست خارجی است. بر قراری رابطه با آمریکا هم جزء وظائف ریاست جمهوری است و در همین راستا هم ایشان چنین حرفی را زده است. وگرنه باید وزارت امور خارجه زیر نظر شورای امنیت ملی باشد نه رئیس جمهور. حرف های آقای ترقی در این مورد دچار تناقض است.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
من چندان طرفدار آقاي احمدي نژاد نيستم ولي آناني كه گراني ها و بي ارزش شدن پول ملي و غيره را به گردن دولت و نيز شخص رئيس جمهور مي اندازند سخت در اشتباه هستند دست هايي در اين مملكت وجود دارد كه نامرئي بوده و مسبب تمام اين نابساماني ها مي باشند آنان نفوذ و قدرت زيادي داشته و كسي توان رويارويي با آنان را ندارد وگرنه احمدي نژاد نه دشمن ملت است و نه دشمن نظام و كارنامه او بعضا مثبت و بعضا منفي مي باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
برو خدا خيرت بده .بالاخره مسوليت که داره نمی تونه بکشه کنار .بدبخت کرد ملت رو
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
صد گفتار چو نیم کردار نیست
bato-adv
bato-adv
bato-adv