bato-adv
کد خبر: ۴۰۵۱۵۳

رمزگشایی از ابعاد پیچیده خیانت زناشویی در تهران؛ زن و شوهرها چرا خیانت می‌کنند؟

هنگامی که به دلایلی نتوانند افراد خانواده دور هم باشند، فضای مجازی می‌تواند با امکانات و داشتن بستری مناسب، عواطف خانوادگی و عشق بین افراد خانواده را محکم‌تر به نمایش درآورد. همواره باید روابط حقیقی خانواده را در نظر گرفت و در جهت میل به آن حرکت کرد و جایگزینی برای آن نباید انتخاب کرد و نباید به جایگزین نامناسبی اجازه داد به جای رابطه حقیقی بنشیند.

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

رمزگشایی از ابعاد پیچیده خیانت زناشویی در تهران؛ زن و شوهرها چرا خیانت می‌کنند؟سروان لیلا حیدری*؛ اداره برآورد اجتماعی و افکارسنجی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پژوهشی به «بررسی وضعیت استفاده از فضای مجازی و تأثیر آن بر خیانت زناشویی در شهر تهران» پرداخته است.

این تحقیق که به روش اسنادی و کتابخانه‌ای و مصاحبه با دستگیرشدگان و مطالعه پرونده‌های ایشان در پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انجام شده است، ابتدا به پیدایش فضای مجازی و میزان تأثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد می‌پردازد و معتقد است فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی را ایجاد کرده که افراد می‌توانند از فاصله‌های دور در دنیای واقعی از این طریق با هم ارتباط برقرار کنند؛ از آنجا که از زمان ورود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به زندگی شهروندان تهرانی تا به امروز با وجود همه محاسنی که با خود به ارمغان آورده است، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها و فراتر از آن سطح جامعه به وجود آورده است. فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی آن موضوعی اساسی است که در همه جوامع موضوعیت داشته و به جوامع، اقلیت‌ها و گروه‌های سنی خاص محدود نمی‌شود.

در این پژوهش به دنبال رابطه علت و معلولی میان وضعیت استفاده از فضای مجازی و تأثیر آن بر خیانت زناشویی در زندگی هستیم و مورد مطالعه نیز در شهر تهران است؛ شهری که به واسطه طیف‌های مختلف اجتماعی و سطح سواد اجتماعی و رسانه‌ای، می‌تواند در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی باشد. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند زمینه‌ساز افزایش خیانت زناشویی و کاهش روابط زوجین شوند. با توجه به اینکه نداشتن سواد رسانه‌ای و غرق‌شدن در فضای مجازی می‌تواند فرد را از زندگی شخصی و خصوصی خود دور کرده و وارد ورطه هلاک و خیانت کند، این پژوهش در تلاش است با یافتن عوامل زمینه‌ساز خیانت در زندگی زناشویی، ردپای فضای مجازی را یافته و بر اساس آن راه‌حل‌هایی ارائه کند.

بر این اساس، در این پژوهش خیانت بیشتر در افرادی دیده می‌شود که علایق جنسی شدیدتری دارند، ارزش‌های جنسی سهل‌گیرانه‌تری اتخاذ می‌کنند و رضایت کمتری از شریک زندگی خود دارند و روابط اجتماعی مشترک کمتری با همسر خود برقرار می‌کنند.

سردی روابط، سردشدن نسبت به یکدیگر، اعتماد به نفس پایین و خودانگاره منفی نسبت به خود، داشتن اختلالات و مشکلات روان‌شناختی، انتقام‌گرفتن، برآورده‌نشدن نیاز‌های جنسی، هیجان‌خواهی، علل اقتصادی و کنجکاوی از جمله عوامل مهم و مؤثر بر خیانت زناشویی و به تبع آن، گرایش زوجین به استفاده از فضای مجازی است.

نارضایتی از زندگی زناشویی، طلاق، پایین‌بودن سن ازدواج، وضعیت شغلی نامناسب، درآمد پایین، پایین‌بودن تحصیلات، فقدان عقاید مذهبی و ویژگی‌های روانی و شخصیتی از جمله عوامل زمینه‌ساز خیانت در زندگی زناشویی است که در این پژوهش نیز مطالعه شده است. در این راستا، درباره بررسی تأثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر ارتباط همسران آمده است: ایجاد پیوند‌های مجاری و قطع پیوند‌های حقیقی، بی‌توجهی به نیاز‌های عاطفی و روانی زوجین، کاستن از فرصت گفتگو و اعتمادآفرینی، شکل‌گیری روابط نامشروع و رواج بی‌وفایی‌ها از جمله این موارد است.

در این پژوهش هر کدام از عوامل خیانت زناشویی و شاخص‌ها و مؤلفه‌های مهم بررسی شده و در نهایت به این نتیجه رسیده است که برای مقابله با ناامنی در مسائل خانوادگی باید اولویت خانواده‌ها بر روابط مبتنی بر واقعیت، مهرورزی، عاطفه و عشق استوار باشد و فضای مجازی به عنوان مکمل فضای حقیقی در این زمینه قرار گیرد.

اگر ارتباطات مجازی نقش مکمل داشته باشند، مفیدتر به نظر می‌رسند و بهتر می‌توانند نقش تکمیل‌کنندگی را در امنیت خانواده‌ها ایفا کنند. همچنین هنگامی که به دلایلی نتوانند افراد خانواده دور هم باشند، فضای مجازی می‌تواند با امکانات و داشتن بستری مناسب، عواطف خانوادگی و عشق بین افراد خانواده را محکم‌تر به نمایش درآورد. همواره باید روابط حقیقی خانواده را در نظر گرفت و در جهت میل به آن حرکت کرد و جایگزینی برای آن نباید انتخاب کرد و نباید به جایگزین نامناسبی اجازه داد به جای رابطه حقیقی بنشیند.

*کارشناس اداره برآورد اجتماعی و افکارسنجی معاونت اجتماعی پلیس تهران

منبع: روزنامه شرق

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
برای اینکه توزیع ثروت در کشور عادلاه نیست و هرکسی پارتی نداشته باشد در حد بردگی زندگی میکنند و زن و دختر آن خانواده بسوی رهای از فقر پیش میروند جهت نجات جان و روح!!!!!!!!بقیه تحلیلها چرت هست من صدها نفر از این موضوع را در شرکنها دیده ام مدیران آقازاده مفت خور عشق زنان و دختران میشوند و خانواده ها پاشیده میشوند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
یک بخشی از اینهمه خیانت ، مسائل اقتصادی است. مردی که از صبح تا شب برای گذران یک زندگی عادی ونه اشرافی، دوندگی میکنه و باز هم نمیتونه توقعات همسرش (به حق یا ناحق ) را برآورده کنه ، امکان خیانت همسر بالا میرود. در این خانواده ها رابطه عاطفی وجود ندارد و طرفین همدیگر را تحمل میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
وقتی قوانین به گونه ای است که مرد بجای همسر، یک ضعیفه توسری خور را جلوی خودش می بیند و اجازه صیغه و زن دوم و سوم و.. داشته باشد زن هم از رابطه سر شده و چون حق طلاق ندارد به گونه ای دیگر جبران می کند! نصیحت اخلاقی و زن باید اینطور باشد و انطور نباشد بدرد عمه جان تان می خورد!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
تجربه نشون داده هر چیزی که به اجبار انجام بشه محدودیت براش در نظر گرفته بشه بالاخره یه روز منفجر میشه
اینها همه به خاطر محدودیتها و فشارها در دهه 60 و 70 بوده که تبدیل به عقده ای شده که تازه سر باز کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
لطفا تیتر را اصلاح بفرمایید: آقایان خیانت نمی کنند ازدواج مجدد یا متعه می کنند. بین ای دو فرق وجود دارد. اصطلاح جیانت مختص بانوان محترم است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۵
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
چون زنها تنوع طلب شدن
پر فیس و افاده شدن
دیگه هر چی مرد امر میکنه اطاعت نمیکنن
تو خونه هم وظایفشون رو درست انجام نمیدن
فمنیستها هم بلبل زبون شدن و جرات پیدا کردن
صدا و سیما هم کم پرو شون نکرده
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
فرارو این چه کامنتیه که منتشر کردی! خیلی جنسیتیه!!
ناشناس
Finland
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
خاک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
زن می خوای یا کنیز حلقه به گوش. چون زن تنوع طلبه مرده میره خیانت میکنه. توقع دارید زنتون هرچی گفتید بگه چشم و شما هم هر غلطی خواستید بکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
بنده از طرف قاطبه زنان از شما عذرخواهی میکنم که هر چه امر میکنید اطاعت نمیکنیم!
چه وقاحتها!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آفرین. واقعا دلیلش همین هستش. باید مردها به اون ابهت قدیمی برگردند تا زندگی ها درست بشه. باید به اقتدار اجدادمون برگردیم
ب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
مردها هم تنوع طلب شدن
تنبل و بي ار
به زن و زندگي توجهي ندارند
نه كار درست و حسابي دارند نه درامد تو خونه هم فقط ولو هستند
يه كلمه فمنيست ياد گرفتن همه كم كارياشون رو با اون توجيه ميكنند
صدا و سيما هم با نشون دادن مرداي خيانت كار و دو زنه پرروشون كرده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
عشق مرد پس از گذشت دوره ای مشخص به طور محسوس رو به کاهش میگذارد، چنانچه تقریبا هر زن دیگری بیش از زن خودش برایش جذابیت دارد. مرد متمایل به تغییر است در حالیکه عشق زن پس از انتخاب به طور مداوم افزایش می یابد. دلیلش این است که طبیعت به دنبال بقای نوع است و نتیجتا به دنبال گسترش هرچه بیشتر آن. به همین دلیل است که مرد به سایر زنان متمایل است و حال آنکه زن همواره به یک مرد بسنده می کند؛ زیرا طبیعت ناخودآگاه، زن را به مراقبت از حامی و محافظ نسل بعد وا می دارد. به همین دلیل پایبندی در ازدواج برای مرد چیزی مصنوعی است و برای زن چیزی طبیعی. بنابراین بی وفایی زن، بسیار نابخشودنی تر از بی وفایی مرد است.(نقل قول از شوپنهاور)
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
وقتی صدا وسیمای میلی تو فیلمهاش مردها رو دست وپاچلفتی وبی عرضه نشون میده معلومه چه اتفاقی میوفته.
مها
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
خطاب به علی آقا : شوپنهاور خودش به دلیل ازدواج مجدد مادرش بسیار از زنها متنفربود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
مرد پس از ازدواج تازه میفهمه چه کلاهی سرش رفته
شهروند ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
در کشورهای غربی موضوع رابطه با جنس مخالف از نوجوانی آموزش داده میشه. هر دو جنس از تفاوتهای وجودی هم باخبر میشوند.مثل کشور ما نیست که تازه بعد 25 سال میخواد ازدواج کنه ولی اصلا با روحیات طرف آشنا نیست. بنظرم باید آزادیهای محدود و آموزشهای لازم داده بشه. دیگه ایجاد محودیت در این برهه از زمان جواب نمیده
مجید
Myanmar
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
آقای شهروند ایران، من خودم سالها در اروپا زندگی کردم، درست میگی که از دوران نوجوانی آموزش داده میشه، اما این رو هم در نظر داشته باش که با تمام این اوصاف، اوضاع خیانت، فساد، طلاق و فروپاشی خانواده ها در اروپا از ایران فجیع تره .... مشکل ریشه ای جای دیگه ای هست که در حوصله این کامنت ها نمی گنجه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
فقط اونهایی که آمریکا و اروپا نرفتند فکر میکنند اوضاع اونجا گل و بلبله و گرنه اونهایی که رفتند می دانند همین آش همین کاسه است اونجا فقط پول داره وگرنه وضعیت اجتماعیش به مراتب از ایران بدتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
خود اروپایی ها همچین ادعای خانواده دوستی ندارن که شما میگی. ایندیویجوالیسم یعنی اصالت فرد نه خانواده که اونها هم همینو پذیرفتن.
غمگین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
متاسفم ک دیر میفهمین لطفا به دوستاتون اطلاع رسانی کنید
زهرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
15:14 دقیقا تا تقی به توقی میخوره غرب این غلطو کرده پس درسته دیگه نمی رن یه آمار از خیانت و طلاق در بیارن که انقدر ناآگاهانه راجع به همه چی نظر ندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آقا مجید فجیع تر بودن را خودتون با چند سال زندگی فهمیدین؟ یا دولتشون به شما گفته ؟ یا آمار ایران رو داری ؟ یا داری داستان میبافی ؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
جناب مجید... نمیدونم چرا جدیدا همه ایرانیها خارجی شدن... و شروع کردن از خارج تجربیاتشون رو منتشر کردن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
امان از دیده و دل...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
سلام شهروند ایران ! میشه بگی منبع این نوشته هات کی وکجاست ؟؟فکر کنم نرفتی خارج وگرنه اینجوری نمی نوشتی ! همین بس که بدونی اوباما رییس جمهور مثلا پیشرفته ترین کشور دنیامیگفت نمیذاره بچه هاش همه ی سایتها روببینند !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آقای شهروند می شه با آمار و ارقام مستند (نه خیالی) توضیح بدی نتیجه این آموزش ها و ....در کشورهای غربی چی بوده؟
دیگه کسی خیانت نمی کنه؟
واقعا ما متوجه نیستیم یا خودمون را می زنیم به کوچه علی چپ
اصلا وضعیت خیانت و فروپاشی خانواده با ایران قابل مقایسه نیست
البته این را هم در نظر داشته باش اونجا بعد از سالها دوست بودن و آزاد بودن بعد اینکه دیگه کاملا هم را شناختن تشکیل خانواده می دن
من آمار اون خانواده ها را می گم کل جامعه اروپا و ژاپن و... را که اصلا نباید حرفشو زد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
چون فرهنگمون رو از دست دادیم.باید نهادهای فرهنگی که میلیاردها تومن بودجه گرفتن رو بازخواست و حتی مجازات کنن که چرا این همه پول گرفتن ولی نتیجه اش سقوط فرهنگی ما در همه زمینه ها شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
میشه بگین ما در چه زمینه ای افول نکردیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
هروقت نهاد های مهندسی و پزشکی مقصر شناخته شددند که چرا هنوز پراید سوار میشیم و چرا دکتر عمومی جراحی قلب انجام میده نهاد های فرهنگی هم جواب میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
بعله دولت بنفش به قولهاش عمل نکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ما در زمینه افول کردن صعود کرده و رمورد شکسته ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آقای ناشناس ما در زمینه توسعه روشهای اختلاس افول نکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ما در زمینه ادعا و اعتماد به سقف کاذب نه تنها افول نکردیم بلکه سعود هم داشتیم قربان 1314
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
علتش توطئه دشمنان است نه بی لیاقتی و بیسوادی و بی کفایتی و رانت خواری و دزدی و ....نامسئولین!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
همه مشکلات ما از دشمن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
نتیجه کسب درآمد نامشروع، متلاشی شدن ارکان خانواده است.
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
این فیلم های ترکیه ای از نظر شخصی من بیشترین تاثیر منفی و مخرب رو روی خانواده ها گذاشته توی این چند سال اخیر توی ایران از نظر شخصی من البته ، حرمت ها و حیا و شرم از بین رفته
..
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
درمورد فیلمای ترکیه ای دقیقا همینطوره تاثیر مخرب رو حیای خانواده داره
ناشناس
United States of America
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آرمین جان نگاه نکنید تا شرمتان که به فیلمی بنده از بین نره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
چرا تو خود ترکیه نشده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
بی دینی مهمترین عامله خیانته
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
نمی دونم کسانی که منفی دادن منظورشون چیه، اما اگر دستورات الهی درباره روابط زن و مرد رعایت شود، بخش زیادی از این مشکلات اتفاق نمی افته. البته مقداری از آن هم مربوط به مشکلات اجتماعی ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
بی اخلاقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
من مذهبی نیستم ولی خدایی جامعه مذهبی جایگاه خانواده خیلی والا هستش نه مثل جامعه آزاد که مثل اسمش همه چیز توش آزاده حتی خیانت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
ففط تربیت خانوادگی و ارزشهایی که آموزش دیده اگه یاد بگیرن که به حق و حقوق هم احترام بذارن هرگز این اتفاقات نمیوفته باور کنین
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
واقعا چرا منفی میدین ینی شما دینو تو زندگیتون اجرا کردین و نتیجه بد دیدین متاسفم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
تنها فضای مجازی نیست برای انحراف. کافیه کنار خونتون توی پارک بنشینید هیچ امنیتی نیست از یک طرف پسری میآید هم سن پسرمان تلفنش را روی کاغذ پرت میکند و بعد پسر دیگری میآیدبه زور میخواهد یک زن محجبه را ببرد. جامعه که نیست کمی آب بازی کنیم پلیس کتکمان میزند و ما را به حبس میبرند.اگه بیشتر از نیم ساعت در پارک بنشینیم خودمان را نبرندکیفمان را میبرند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
دقیقا موافقم با شما
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
یه موقعی دلخوشی ما قوی بودن نهاد خانواده بود بابت این به اروپا فخر فروشی میکردیم که اونها چنین و ما چنان
همینم از دست رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
کاملا درسته جناب تقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
بسیار متاسفم برای نگارنده این مقاله !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
غیر قابل انتشااااااااااااااار؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
باور کنید ریشه اصلی تمام بدبختی های اخلاقی واجتماعی الان در اقتصاد خراب و فاصله شدید طبقات اجتماع و بی عدالتی هاست اقتصاد که درست بشه دبه ثبات برسه قشنگ خودبخود این مشکلات کمترمیشن ولی اگر همینجوری بمونه وپیش بره اوضاع درآینده مشکلات اخلاقی واجتماعی بیشتر هم خواهندشد
کارگر ایرانی
Myanmar
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
اگر اینطوریه که شما میگین، زندگی من و همه برادرهای من باید سال ها قبل از هم متلاشی می شد. ... هیچ کدوممون خونه نداریم، همگی هم کارگریم ... اما بلدیم چطور زندگی کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
با این تحلیل دقیق شما باید در بالا شهر تهران که وضع خانواده ها خوبه باید وضع خیلی خوب باشه
اصلا هم خیانت نباید بکنن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
8 ساعت کار و 4 ساعت ترافیک دیگه کسی می تونه برای خانواده وقت بگذارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
کارشناس محترم از چه روشی برای جمع آوری داده های تحقیق استفاده کرده؟ آیا صرفا با مصاحبه با چند نفر از دستگیرشدگان می توان به این نتیجه رسید. خیانت زناشوئی ابعاد مختلفی می تواند داشته باشد.

آیا همه زوج ها خیانت می کنند؟ امکان نداره. خیانت جنسی در تعداد معدودی از زوج ها شاید باشد که آن قبل از پیدایش فضای مجازی هم بود. نباید زیادی در این حوزه ها ورود کرد. خیانت چند نفر در کلانشهر تهران مسئله اجتماعی به حساب نمی آید اگر پدیده ای خیلی شیوه پیدا کرد آن وقت میشه گفت مسئله اجتماعی رخ داده و باید با روش علمی و متقن آنرا مطالعه کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
عزیزان ..آقایان ایرانی که همیشه اکثریتشان خیانت در عرف زندگیشان است ...چندسال هست اینترنت و ابزارهای مجازی به دست عموم رسیده و این خیانت متاسفانه آشکارشده و زنان ایرانی همیشه آبرو داری و سازش را بخاطر فرزندانشان حفظ مینمایند..حال با این ابزار و اطلاع رسانی زود هنگام علت و عامل را به این ابزار قرن نسبت میدهند..عزیزان شخصا همسرم بلد نیست مسیج بزند ..و خیانتی که میکند و دیگران مدام به من هشدار میدهند و شخصا بخاطر دخترهایم سازش و زندگی میکنم.و نمیدانم تا به چه زمانی صبر من پایدار است.
دوستان چاقو ابزاری است برای بهتر زندگی کردن حال طرف دستش را میبرد مشکل از کجا است...
فقط این ابزار باعث شده در عصر اطلاعات همه از حال هم زودتر خبردار شوند..و به این جهت آمار را بالا میبینید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
بهم خیانت می کنند چون امثال شماها ازدواج را عملی صرفاً برای رفع نیازهای جنسی معرفی می کنید. درحالیکه ازدواج اینی نیست که شما معرفی می کنید. اینی نیست که وقتی یه نفر نیاز جنسیش شدید می شه بره واسه جفت گیری و ازدیاد نسل. وقتی شما اینگونه تبلیغ کنی و اینگونه مردم را تربیت کنی که ازدواج صرفاً یک فرایند جنسی شامل لذت حنسی و رفع نیازهای جنسی است، در نتیجه همۀ ستون های مستحکم ازدواج رو ازش می گیری.. بعد این نیازهای جنسی فرد هستند که بهش فرمان می دهند از جمله تنوع و غیره. زن و شوهر به خودشناسی نمی رسند و نمی دونند باید چجوری یه زندگی مشترک واقعی و نهاد خانواده رو کنترل کنند. بعد هم اینکه این همه هورمون های مختلف که شما در قالب گوشت های مختلف و موادغذایی از جمله انواع نوشیدنی های گرم و سرد به خورد مردم می دید، انقدر مردم رو دچار اختلالات هورمونی و روانی میکنه که دیگه چیزی حالی شون نیست..نیازهای جنسی شون با یه نفر دو نفر برآورده نمی شه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
مفهوم خانواده طی سالهای گذشته بدلائل خیلی روشن ( اقتصادی ، بیکاری ، فقر و....) معنای خودرا ازدست داده و توی این وضعیت پیش آمده زن ومرد هیچ تعهدی و دلیلی برای ازدواج و یا ادامه زندگی پر درد ورنج وبدبختی برای خود نمی بینند . واین روند یست بسوی نابودی وسقوط که دیگر چاره ای برای آن نیست .
ناشناس
Russian Federation
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
زنها موجودات وحشتناکی هستند هر جا باشند فتنه برپا می‌کنند امکان ندارم یک مرد جوان با یک پیرزن ازدواج کنه اما زنها حاضرند با یک پدربزرگ به خاطر پول ازدواج کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
هر چی میگی از زنها بگو. زنی که به حرف شوهر نمیکنه و مطیع و قانع نیست هر بدبختی رو بوجود میاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
نبود آزادی، فقر مالی، کم سواد بودن و علاقه کم به کتاب خوانی و یادگیری، غریزه مهارنشدنی از عواملی هستند که به این قضیه شدت بخشیده. اما از نظر من نبود آزادی فردی بیشترین ضربه را به افراد زده و ما با پدیده ای مواجه شده ایم که افراد افکار بسیار متفاوتی با ظاهرشان دارند که اینگونه در ظاهر مورد تایید اجتماع و مسولین هستن اما در باطن و در خلوت تصورات متضادی با افکارشان دارند. پس این قضیه باعث می شود بسیاری از افراد پس از ازدواج به تدریج شخصیت و افکار واقعیشان را نشان بدهند که قبل از ازدواج قابل درک نبود و کمترین نتیجه آن خیانت هست. در صورت وجود آزادی حداقل راحتتر می توانستیم شخصیت واقعی افراد را قبل از ازدواج درک کنیم و با فردی متناسب با شخصیت و افکار خودمان ازدواج میکردیم اگر بفرض زن یا مرد هر دو تنوع طلب بودن بعد ازدواج کارشان خیانت نامیده نمی شد و اگر علاقه به پایبندی تک همسری داشنتد همسری متناسب با این اقکار پیدا میکردند.
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
این تحقیق چه ربطی به تهرانی ها داشت؟!
با این تحقیق میخواستید فضای مجازی یا اینترنت را بکوبید؟! یا خانواده های تهرانی را؟!
آیا در شهرستانها و روستاها فضای مجازی نیست تا برای خیانت از آن سواستفاده کرد؟!
آیا فضای مجازی غیر از ابزار برای خیانت نیست؟ آیا خیانت بدن فضای مجازی امکان پذیر نبود؟
خواهشا یاد بگیرید که تمام پیشرفتهای انسان می تواند درست یا غلط استفاده شود و فضای مجازی و زندگی شهرنشینی هم یک ار آنها
یاد بگیرید که از پیشرفت علم هم دارو شیمیایی تولید میشود و هم بمب شیمیایی!!
از پیشرفت هسته ای در پزشکی یا ساخت بمب استفاده میشود!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
چون دوست دارن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
چون بعضی از مردا بی غیرت شدن وقتی به خانومت توجه نکنی دنبال ناموس مردم باشی خیانتم میبینی
ناشناس
India
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
شما خانمی اقا سعید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
الان خيلی رمز گشايی کردی دستت درد نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
درس میشه نیگران نباشید!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
از مردان که 99 درصدشان به دنبال زنان دیگر است یاد گرفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
من يك زنم و اين حرف را با اطمينان ميگم كه زن نياز به توجه شوهر دارد در اين صورت ميتونه با نداري و مشگلات زندگي و شوهر كنار بياد زن نياز به عشق در زندگي داره هرجا اين مسئله كم بود قطعا خيانت پيش مياد
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
واقعيت امر اينه كه مردها در زمينه وفاداري به خانواده از اولش هم خيلي سربلند نبودند(اونهم دلايل فيزيولوژيكي داره البته.چه بخواهيم چه نخواهيم ماهيتا در اين مورد با بانوان متفاوتند) در اين مورد زنها تكامل يافته تر هستند كه اونهم با اومدن افكار فمينيستي و تبديل زنان به مردان درجه دو داره از بين مي ره
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
بیشتر خیانت ها مال شهرستانهاست اگر باور ندارید سری به چت های سکس بزنید ، خواهید دید که 90% از شهرستانها هستند چه زن و چه مرد که اکثرا متاهلند .اخبار کذب ندهید .
ناشناس
India
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
واقعا هم همینه
اسم تهران بد دررفته
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv