bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۷۱۱۹۲

جهانگیری: فساد به برخی از مسئولان بالای کشور رسیده است

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
معاون اول رییس جمهوری گفت: شرایط کشور شرایط خطیری است وبه جهت اقتصادی در این مقطع خاصی قرار گرفته ایم، ولی به معنای آن نیست که در بن بست باشیم، حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده ایم.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر شنبه در بازدید از ایرنا افزود: اگر در شرایط خطیری قرار داریم به معنای این نیست که در بن بست قرار گرفته ایم و پیش روی ما راهکار‌هایی نیست.
 
وی با اشاره به اینکه حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده ایم، ادامه داد: علت آن این است که کشور ظرفیت‌های فراوان و کم نظیری از لحاظ منابع طبیعی، انسانی و مدیریتی در کشور وجود دارد. ظرفیت های، فرهنگی و تمدنی بزرگی داریم که می‌تواند پشتوانه ملت در روز‌های سخت باشد.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: کشوری هستیم که رتبه اول را از نظر منابع نفت وگاز در اختیار داریم. در منابع طبیعی و ذخائر معدنی و فلزات جزء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و از نظر حدود جغرافیایی از خلیج فارس تا منطقه خاورمیانه در منطقه بزرگی قرار داریم.
 
شرایط کشور بحرانی نیست
جهانگیری اضافه کرد: ما به عنوان کشوری ۸۰ میلیون نفری در میان کشور‌های کوچک همیشه نشان داده ایم که در دوران سخت از آن‌ها حفاظت و حراست کرده ایم. در همین دوران اخیر وقتی که صدام در یک چشم به هم زدن کویت را به صورت کامل به تصرف خود درآورد پناهگاهی که کویتی‌ها به آن پناه آوردند جمهوری اسلامی ایران بود.
 
وی ادامه داد: در همین اتفاقی که به اسم گروه‌های تکفیری و داعش برای کشور‌های منطقه اتفاق افتاد کشوری که توانست با کمک مردم و دولت‌های منطقه آن را از بین ببرد ایران بود.
 
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های دانشگاه ها، نخبگان و ظرفیت تمدنی اظهارداشت:امروز هیچ کدام از کشور‌های بزرگ دنیا نه می‌توانند و نه گفته اند که نقش تمدنی و تاریخی ایران موثر نبوده است. با چنین کشوری وقتی از سر لجاجت دست به اقداماتی می‌زنند حتما ظرفیت‌هایی وجود دارد که بتواند این بحران‌ها را پشت سر بگذارد.
 
جهانگیری خاطرنشان کرد:ما جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشتیم. حمله به هواپیمای مسافربری را دیده ایم. در همان مقطع آمریکایی‌ها حمایت می‌کردند، اروپایی‌ها حمایت می‌کردند، شوروی سابق حمایت می‌کرد، کشور‌های عرب منطقه پول می‌دادند.
 
وی ادامه داد: عربستانی‌ها یکی از بنادر مهم خود را در اختیار صدام قرار داده بودند که بتواند تمام تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند. ایران آن دوران را پشت سر گذاشته است لذا برای ایران شرایط بحرانی نیست، اما خطیراست.
 
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه نماد این شرایط خطیر در یک جنگ اقتصادی شکل گرفته است اظهارداشت:ما باید با تدبیر از این دوران عبور کنیم و تکیه اصلی ما باید به ظرفیت داخلی کشور باشد. مهمترین نقطه‌ای که ما را می‌تواند از این شرایط سخت با موفقیت بیرون ببرد بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.
 
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها قبل از اینکه وارد جنگ اقتصادی با ایران شوند، یک جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه ما آغاز کردند و در این جنگ رسانه‌ای وسیاسی افکار عمومی ملت ایران را به نوعی تحت تاثیر قرار دادند و سعی کردند مردم را نسبت به آینده کشور بدبین نمایند و القا کنند که شما با این اوضاع آینده‌ای ندارید.
 
نمی توان بخش بزرگی را از پیکره نظام جدا کرد و گفت: اتفاقی نیفتاده است
جهانگیری خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی با مشکل روبروست، اما کار نخبگان، صاحب‌نظران، دولت، مجلس و کار همه ارکان حکومت به جای اینکه به جای مسائل حاشیه‌ای خود را سرگرم کنند این است سرمایه اجتماعی و اعتماد ملت را دوباره بازسازی کنند تا ملت به آینده خود مطمئن باشد.
 
وی تصریح کرد: باید همه نیرو‌هایی را که در چارچوب جمهوری اسلامی تعریف می‌شود زیر یک چتر قرار دهیم. زمان آن نرسیده که بتوانیم مجموعه‌های بزرگی را از پیکره جمهوری اسلامی جدا کنیم و بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده است.
 
معاون اول اضافه کرد: امروز کسی که دلسوز ایران و جمهوری اسلامی است می‌داند هیچ موضوعی برای کشور واجب‌تر از اتحاد ملی و انسجام و تفاهم ملی نیست.
 
جهانگیری گفت: به عنوان کسی که یک مسئولیت اجرایی مهمی بر دوش دارد، می‌دانم امروز زندگی مردم دچار مشکل است. می‌دانم فشار‌های اقتصادی که به خانوار‌ها وارد می‌شود آن‌ها را در چه شرایطی قرار می‌دهد. می‌دانم با همین سیاست جدید ارزی چه شرایطی برای واحد‌های تولیدی کشور پیش آمده و پیش خواهد آمد. می‌دانم وضعیت اشتغال چگونه است و با همین شرایط چه اتفاقات دیگری می‌تواند رقم بخورد.
 
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم از این گردنه‌ها با موفقیت عبور کنیم که باهم باشیم. راه اتحاد این است که با گفتگو مسائلی که در بین خودمان وجود دارد را برطرف کنیم.
 
رسانه‌های رسمی مرجعیت داخل را برای خود نگهدارند
وی با بیان اینکه رسانه‌ها مهمترین میدان گفتگو‌های کشور هستند گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با سابقه و نیرو‌هایی که هر کدامشان ظرفیت بزرگ دارند باید میدان گفتگو و تفاهم ملی شوند و اگر این اتفاق افتاد و ما توانستیم اعتماد ملت و سرمایه اجتماعی کشور را بازسازی کنیم، با اتکا به این سرمایه اجتماعی خواهیم توانست مشکلات کشور را حل کنیم.
 
جهانگیری اظهارداشت: یکی از خطراتی که ما را تهدید می‌کند این است که مرجعیت رسانه‌ای کشور از دست رسانه‌های اصلی کشور خارج شود و در دست رسانه‌های معاند قرار بگیرد. رسانه‌های رسمی باید مرجعیت رسانه‌ای در داخل را برای خود نگهداری کنند.
 
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: نباید کاری بکنیم مردم احساس کنند می‌توانند خبر درست و صحیح را از رسانه‌هایی بگیرند که با پول دشمنان این کشور و برای اینکه به این ملت اسیب بزنند، راه اندازی شده است.
 
جهانگیری ادامه داد: وقتی است که رسانه وظیفه خود را به نحو مطلوب عمل کنند و خبر‌های واقعی برسانند و مانع این شوند که خبر‌های جعلی و دروغی میدان دار اصلی در رسانه‌ها بشود و این اتفاق حتما با همت شما رسانه‌ها شدنی است.
وی افزود: مسوولین مختلف باید در این میدان به صحنه بیایند کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را یکی بعد از دیگری برطرف کنیم.
 
فساد به برخی مسولان کشور رسیده است
معاون اول رییس جمهوری در ادامه به مساله فساد در کشور اشاره کرد و گفت: فساد در کشور وجود دارد و متاسفانه بزرگ شده و به برخی مسوولین بالای کشور رسیده است، در دوره‌ای که می‌شد و می‌بایست جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسوولین کشور را آلوده کردند.
 
جهانگیری افزود: راه مبارزه با فساد این بود که با کسانی که به فساد آلوده شده اند بدون تبعیض و بدون این که به کدام طیف و شخصیت وابسته است؛ برخورد شود. اگر با مسوولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد امروز این گونه نبود که مبارزه با فساد به یک دغدغه عمومی ملت تبدیل شود.
 
وی یادآور شد: خیلی از کسانی که امروز مدعی و طلبکار شدند وقتی به سیستم دوره مسوولیت‌های آن‌ها نگاه می‌کنیم بیشترین فساد‌ها در آن دوران‌ها اتفاق افتاده است.
 
بدون خط قرمز با فساد مبارزه شود
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: امروز هم راه این است که با فساد بدون هیچ خط قرمز و تبعیضی در قوای سه گانه و در همه جا مبارزه شود.
 
جهانگیری در ادامه گفت: هر کدام از سیاست‌هایی که در پیش می‌گیریم ممکن است در آن رانتی وجود داشته باشد. وقتی که نقش دولت در اقتصاد پررنگ است به صورت طبیعی رانت هم وجود دارد؛ بنابراین مهم این است کاری کنیم که این رانت در جهت منافع عموم مردم توزیع شود.
 
وی افزود: بعضی موقع‌ها ممکن است در جریان اتخاذ تصمیم هایی، رانتی از یک گروه به گروه دیگری منتقل شود یعنی آن گروه جدیدی که رانت به آن‌ها می‌رسد با زرنگی در مقطعی سعی می‌کنند هزینه کنند.
 
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم بر این مبنا حرکت کردیم. هم مبارزه زیرساختی و قانونی را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم به جهت زیرساختی و قانونی راهکاری پیش بگیریم که این راهکار منجر به از بین رفتن فساد شود یا حداقل از توسعه فساد جلوگیری کند.
 
رانت اطلاعاتی، فسادزاست
وی در ادامه به قانون دسترسی آزاد اطلاعات اشاره کرد و گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در سال ۸۸ تصویب شده بود در همین دولت آیین نامه اش نوشته شد. بزرگترین رانتی که می‌تواند زمینه ساز فساد در مسوولین دولتی باشد رانت اطلاعاتی است.
 
جهانگیری افزود: وقتی اطلاعات در انحصار یک مدیریت دولتی قرار بگیرد و مردم از اطلاعات بی بهره باشند این بزرگترین رانت را ایجاد کرده است. هرکس اطلاعات در اختیارش باشد یک فرصت استثنایی است که در اختیار دارد.
 
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: به طور مثال مسوول و کارشناس زمین شناسی با اطلاعاتی که در اختیارش قرار می‌گیرد که در کدام نقطه این کشور بهترین معدن وجود دارد یا در کدام نقطه این کشور بهترین کانون توسعه وجود دارد یا در آینده دولت تصمیم گرفته چه کار‌های بزرگی انجام دهد، فرصتی بزرگ در اختیار دارد.
 
لایحه شفافیت و تعارض به مجلس فرستاده می‌شود
وی گفت: به همین دلیل لایحه شفافیت در حال آماده شدن است تا در روز‌های آینده به مجلس فرستاده شود. لایحه شفافیت با این هدف به مجلس فرستاده می‌شود که در واقع مکلف شویم تمام مسایل عمومی کشور به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.
 
جهانگیری افزود: لایحه تعارض به منافع در روز‌های آینده نهایی می‌شود که به مجلس فرستاده شود که مدیریتی که در مسوولیت قرار می‌گیرد آنجایی که منافع شخصی اش با منافع عمومی تعارض پیدا می‌کند، منافع شخصی را ترجیح ندهد.
 
وی ادامه داد: این دو لایحه از لوایح تعیین کننده‌ای هستند که می‌تواند ساختار کشور را سالم کند. در کنار آن دولت الکترونیک ایجاد می‌شود که همه سامانه‌هایی که در بخش پولی و بانکی و گمرکی می‌توانست نظام کشور را سالم کند به صورت الکترونیکی عمل کند.
 
معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: تا قبل از اتفاقات اخیر کسی به بانک مرکزی می‌رفت که ارز بگیرد تا کالا وارد کند، جایی مشخص نبود که ارز را گرفت ایا کالا وارد کشور کرد یا نکرد؟ چرا که بین بانک و گمرک و نظام توزیع هماهنگی نبود.
 
جهانگیری گفت: به دلیل همین ناهماهنگی ده‌ها میلیارد دلار پرونده از گذشته داریم که ارز گرفته اند و مشخص نیست که با این ارز کالا وارد کشور کرده اند یا خیر؟
 
وی افزود: سامانه‌هایی که در بانک مرکزی و نظام بانکی و ارزی ایجاد شده است گمرک، نظام بانکی و تمام صادرات یا واردات را کنترل می‌کند و همه دستگاه‌ها بهم متصل هستند یعنی از لحظه‌ای که کسی ارز می‌گیرد و کالا وارد می‌کند همه مشخص است.
 
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: کسی که ارز می‌گیرد برای واردات کالا طبق قانون یک فرصت شش ماهه‌ای دارد که کالا وارد کند که اگر ظرف این مدت کالایی وارد نکرد مشخص است که ارز گرفته و کالا وارد نکرده است.
 
وی گفت: سامانه‌ها ایجاد شده است و هرکس بخواهد تخلف کند پرونده می‌شود و در اختیار قوه قضاییه قرار می‌گیرد..
 
جهانگیری در ادامه به نظام مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: نظام مالیاتی ما یکی از کانون‌های مهم فرار مالیاتی بود که در همین یکسال اخیر با سامانه الکترونیکی که در بخش مالیاتی ایجاد شد بیش از ۲۲ هزار میلیارد دلار از فرار مالیاتی جلوگیری شد.
 
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه بیش از شش هزار صادر کننده که از کارت‌های اجاره‌ای استفاده می‌کردند، شناسایی و با آن‌ها برخورد مناسب شد، افزود: در تراکنش‌های بانکی بسیار سنگین که معلوم بود پولی جابه جا می‌شود، بدون اینکه صاحب پول مشخص کند به چه دلیلی این حجم بالای پول را جابه جا می‌کند شناسایی شدند.
 
وی ادامه داد: پولی هم که مشمول پولشویی و هم مقررات نظارتی دیگر می‌شد، امروزدولت با سامانه‌هایی که ایجاد شده به همه این اتفاقات اشراف کامل دارد.
 
معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز با اطمینان می‌شود به مردم گفت که بخش‌های زیادی از دغدغه‌ها برطرف شده است و معتقدم در زمینه فساد و بقیه مسائل وقتی ما موفق خواهیم شد که رسانه‌ها در صحنه حضور داشته باشند.
 
جهانگیری با بیان اینکه رسانه‌ها باید به عنوان چشم ملت کنترل و به موقع اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: همه باید بدانند که در منظر و نگاه خبرنگار و رسانه هستند، که انشالله این دغدغه برطرف خواهد شد.
 
وی گفت: ما به عنوان دولت همیشه از نقد منصفانه صاحبنظران استقبال خاص کردیم و به تعبیر امام (ره) نقد را یک نعمت بزرگ خداوند می‌دانیم، نقد به ما کمک می‌کند که اگر جایی اشتباه می‌کنیم، آن اشتباه را ادامه ندهیم، نقد صحیح به ما کمک می‌کند که مسیر را تصحیح کنیم.
 
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه کسی که خود را از نقد بی نیاز بداند حتما اشتباه می‌کند، خاطر نشان کرد: دولت تلاش دارد که از تمام منتقدین خود به خوبی استقبال کند و به آن‌ها زمینه ابراز نظر دهد.
 
جهانگیری اضافه کرد: خصوصا اگر آن‌ها صاحبنظر و مطلع باشند باید دست آن‌ها را بوسید به خاطر نقد؛ کمک کننده و سازنده که به اصلاح مسیر اشتباه کمک کند.
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
یعنی یک مشت حرف مفت و بیخاصیت و بدور از عقل و منطق و وارونه کردن واقعیات و افتخار به چیزهای پوچ و واهی...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اشتباه می گویی اسحاق جان،،،فساد از مدیران ارشد به مردم کوچه و بازار رسیده است!!!!!!!! چرا که در روایت آمده است : النّاس علی دین ملوکهم!!!!!!!
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
خوب اینا که گفتی به شما چه اگه توان استفاده از این ظرفیتها را داشتید که الان وضعمون این نبود
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
یا سلام / اقای معاون اول ارزش های اول انقلاب با اکنون فاصله زمین تا اسمان است لطفا مقایسه نکیند ایثار اول انقلاب را فعلا در موزه ها بایستی جستجو کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
برخی از مسئولین؟؟؟؟؟!!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
در مورد فساد اخوی خودت و رئیس جمهور چی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آره مخصوصا یه اسحاق نامی میگن از همه پیشی گرفته خدا شما مسئولین رو حفظ کنه که با امثال اسحاق اینا مبارزه میکنید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
1400 میاد میگه مردم یادتونه من خودم فساد میکردم بعد شما رو اسکول میکردم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
در مورد فساد اخوی خودت و رئیس جمهور چی؟
حسین
Poland
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
احسنت
یاد قضیه اون سارقی افتادم که داد می زد دزد دزد.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
جالبه شعار خوب میدن در حالی که همه آلوده شدت
طهمورث
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
دوره اخر زمان که میگن همینه افرین اقای جهانگیری گل گفتی مثل ی بلبل گفتی .....ما ملت بدبختیم که شما از سرو کول ما بالا میرین به امید روزی که ما بهتر از کشور کره جنوبی بشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
هنوز که نه دادگاهی برگزار شده و نه حکمی ،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اخوی رو می فرمایید؟؟؟؟
ناشناس
France
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اخوی ها .....
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
فک کنم ریشه فساد همونی بود که اومد به خودش و دوستاش دلار 4200 تومنی داد و کسی ام نفهمید چی شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
تو خودت رئیس مبارزه با فساد در این کشوری ولی حتی یک مبارزه واقعی انجام ندادی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
کسی با فساد فعلی میتواند مبارزه جدی وعملی نماید اولا خود فساد نکرده باشد 2 اختیارا ت مطلق به چنین افراد داده شود که نمیدهند 3 خارج از نیروهایی باشد که تا کنون در راس امور بودهاند وتا کنون یا توانایی شناخت فساد را نداشته اند یا علیرغم مشاهده فساد ساکت بوده اند 4 راه و روش صحیح انتخاب نماید کسانی که تا چند سال اخیر عقیده بر کتمان فساد داشته اند نمیتوانند بااین فساد بزرگ مبارزه اصولی داشته باشند 5قوانین فعلی مشکل دارند بعضی از واضعین قوانین اگر تحقیق درست شود خود گرایش به فساد دارند6مبارزه با فساد باید در وضعیت عادی انجام شود 7 در وضعیت اضطراری مبارزه با فساد معنی و مفهوم دیگر دارد تا مدیری عزل نشود مبارزه با فساد در ان سازمان و اداره معنی ندارد 8 تا مدیریت خانوادگی در ادارات و سازما نها از بین نرفته مبارزه با فساد بی فایده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
مطبوعات ازاد نداریم خبرنگار میره گزارش تهیه میکنه و ازادی داره اون گزارش را چپ کنه رسانه ملی ازاده میره گزارش تهیه میکنه گزارش پخش میشه نداریم از این کارها پس وقتی این موارد نیست مطنئن باش فساد هست خوبش هم هست
ناشناس
Germany
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
مهدی شما کجاست ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
به توچه کجاس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
تو جلسه ستاد مبارزه با مفاسد هستن، به شما ربطی داشت!!!!!!
ناشناس
Canada
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اشتباه به عرضتون رسوندن !!! فساد از طبقات بالا سرایت کرده به پایین.
ناشناس
United States
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
در جهاد دانشگاهی تهران بسیاری از مسئولان و مدیران دارای شرکت مرتبط با پست سازمانی خود هستند....وای به حال ادارات دیگر....
بی نشان
Norway
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
به منظور ایجاد ثبات در بازار ارز و طلا، ممانعت از رانت، کنترل نقدینگی، افزایش ارزش پول ملی، کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات در بازار ارز و طلا و اقتصاد کشور چند راهکار ضروری اجتناب ناپذیر است. ۱- برخورد قاطع با فروشندگان ارز و طلا خارج از سیستم صرافی ها و بانک های مجاز. در صورتی که دولت بتواند بصورت قهریه از فروش ارز و دلار در خیابان ها جلوگیری کند و یا سازکاری برای فروشندگان ارز و طلا در خیابان ها تهیه کند که مانند صرافی ها قابل کنترل باشند بعد از این مرحله ممنوع کردن هر گونه معامله ارزی و طلا با افراد در خیابان ها، نیاز به تعین یک مهلت دو ماهه برای معافیت از مالیات فروش ارز و طلا از سوی مردم در بانک ها یا صرافی های مجاز است تا مردم بدانند که بعد از پایان مهلت مقرر شده برای خرید و فروش ارز و طلا در بانک ها و صرافی های مجاز به تناسب کمیت خرید و فروش ارز و طلا از این به بعد بایست مالیات بپردازند. خرید و فروش ارز و طلا اگرچه جرم نیست اما بایست مشخص باشد که خریداران و فروشندگان ارز و طلا به چه قیمتی آنرا خریده اند و به چه قمیتی می خواهند آنها بفروشند و بعد از کسر قیمت اولیه بایستی از میزان سودی که نصیب آنها می شود ۳۰ درصد مالیات بپردازند و این انون در رابطه با خرید و فروش املاک هم مصداق دارد. در صورت تثبیت این قانون دیگر ارز و طلا و املاک از چرخه رانت و سودهای کلان خارج می شود که هم به کاهش حجم نقدینگی و تورم و هم به ثبات دراز مدت اقتصاد کشور کمک می کند.
ناشناس
France
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
خلیج فارس رو به چینی ها وخزر رو به روسها فروختید. ایرانو فروختید بی ناموس ها.
کیشو
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
شما سالمش را پیدا ومعرفی کن. هرکسی چه مالی چه شغلی چه تحصیلی چه خویشاوندی چه..... از رانتی بهره برده نمی تواند سالم باشد. چون طبق معیار های ایدئولوژیک شما افراد کشور با هم مساوی نیستند، بالطبع همه افراد فرصت مساوی ندارند وفساد سیستماتیک می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اتفاقاً فساد از مسئولين بالا به مسئولين پايين سرايت كرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
نمی دونم تعریف شما از بحران چیه که میگید بحران وجود نداره
ح س
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
حالا که آش اینقدر شور شده که خوانین هم فهمیدند.حداقل یک عذر خواهی کوچولو بکنید از آنهایی که زود فهمیده بودند واخطار می دادند ومنکوب می شدند
سکوت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
نه با بااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
آقای جهانگیری اشتباه می کنی فساد از مسئولین رده بالا به رده پایین و مردم عادی کشیده.
م
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
فساد از مسئولین شروع شد و به پایین سرایت کرد.
ناشناس
France
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
میدانم که این دولت بنفش چه بر سر کشور وملت آورده است ولی حالا کجاش را دیده اید ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
ایران خودرو با تاخیر طولانی در تحویل خودروهایی که سال قبل ثبت نام کرده و هنوز تحویل مشتریان نداده است وقیحانه نسبت به احتکار خودرو اقدام میکند!! فساد از این بالاتر؟! چرا مدیر عامل ایران خودرو مورد سوال قرار نمیگیرد ؟!
s
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
درمورد اصولگراها هم بنویسید...
ناشناس
Netherlands
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
دکل گم شده وام های صفر درصد و اخوی شما و ریس جمهور و فسادهای مرتضوی رحیمی و برادران قاچاق چی و ....
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
گر امر شود که مست گیرند
در شهر هر آن که هست گیرند!
بهتر است از سران سه قوه شروع شود تا نتیجه بدهد وبعد به معاونان و مدیران پایینتر برسد و نتیجه به درستی اعلام شود .که این هم نشدنی است!؟
ناشناس
United Kingdom
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
سلام علیکم. عافیت خواب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
اینهم یک جور عقب ماندگی است.
مدیریت به ادا و اطوار نیست.
اقتدار میخواهد .
تصمیم اجرا نظارت.
اگر اسیر سیاست و جیب مبارک بشی نتیجش میشه اکتفا به حرف.
از فردا بپرسید برادرت کجاست؟
ناشناس
Italy
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
خودت چی؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
صحت خواب جناب جهانگیری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
يه سوزن به خودت بزن يه جوالدوز به مردم
داداچ داري اشتباه ميزني ، داداش خودتو بگير بقيش پيشكش
سید امین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بله راست میگویید، از همه مهمان نوازی کرده اید الا مردمان سرزمینتان. چقدر هم که آنها جواب پذیرایی شما را دادند!؟
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
نمیدانم چرا ولی من به شخص آقای جهانگیری اعتماد دارم ...
اما از ایشان سوال دارم در رابطه با سیاست تک نرخی و دلار جهانگیری معروف
جناب جهانگیری از وقتی ترامپ کاندید شد بطور مداوم صحبت از به هم زدن برجام میکرد و شما و شخص رئیس جمهور مخترم بارها اعلام فرمودید که ذراینباره همه موارد پیش بینی شده و ملت نگران نباشند ! اما در نتیجه هم مردم نگران شدند و هم در فشار گرانی قرار گرفتند و هم قیمت ارز سه برابر افزایش پیدا کرد و قدرت پول ملی نیز به شدت ضعیف شد .
حا این که دیگر مستقیما به دولت حاضر و شما و تیمی که میفرمودید همه جوانب را در نظر گرفته و راهکارهای عالی اتخاذ کرده (مردم نگران نباشند)
کذام یک از اعضای این تیم ها و دولت بابت این تصمیم گیری ها اخراج شد ؟
کدام یک از مردم به خاطر این بدبختی هایشان عذرخواهی کرد ؟
مگر آقای سیف در این برنامه و بسته نقش نداشت ؟ چطور شما در مراسم تودیع از ایشان تعریف و تمجید کردید ؟
یعنی واقعا درکی از وضعیت یک پدر مستاجر با دو فرزند دانشجو در این مملکت با حقوق 1500 در ماه دارید ؟؟
شما را با خدا تنها میگذارم ، کمی تفکر کنید و بجای حرف عمل کنید ... اگر در بدنه مسئول فاسد پیدا کردید به راحتی میتوانید افشا کنید و حتی در این مسیر جان بدهید که کمتر از شهادت نیست ...
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
منظورت اخوییییی!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
جهانگیری : فساد به برخی از مسئولان بالای کشور رسیده است
به برخی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فساد از مسئولين بالاي كشور به برخي مردم رسيده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
جناب معاون صحیح تر اینه که همینطوری که ایشون گفتند جمله تون رو تصحیح کنید
مالک
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
و تمام همین مفسدان در کنار شما در همون ساختمان نهاد ریاست جمهوری هستند.!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
کی بود کی بود من نبودم !!!!!!!!!!!!!
مردم چی فرض کرده ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
سلام آقاي جهانگيري
چيزهائي كه گفتي تازگي ندارد. كداميك از شما اهل عمل هستيد؟ تجربه به مردم ايران ثابت كرد كه مردم دلسوز وغمخوار ندارند. هيچكدام جرات مبارزه با فساد را نداريد. واي بر ما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بابا امپراطور فساد برادر بزرگوار شماست کجا دنبالش می گردی؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
!!!
اومدم چيزي بنويسم ، ديدم فايده اي ندارد ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
واقعیت اینه که همه افراد در صورت برخورداری از رانت، از آن استفاده می کنند. شما مسیولین را گذاشتند که از ایجاد زمینه برای رانت جلوگیری کنید. نه اینکه خود شما سیاستهای غلطی را در پیش بگیرید که رانت ایجاد شود. بدترین تصمیم که گرفته شد اعلام دلار 4200 تومانی بود که بیش از 10 میلیارد دلار به جیب یک سری افراد سرازیر کرد. این افراد مقصر اصلی نیستن، سیاست گذاران مقصرند که با تصمیم اشتباه این ضربه بزرگ را زدند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چقدر گستاخ و پرروووو
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مگر مسئولین پایین دست هم اختلاس میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
س
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
شمایی که میدونی و نمیگی یعنی خودت هم به اندازه کافی آتو و گیر داری که معامله سکوت در برابر سکوت کردی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
آقاي جهانگيري محال است كه فساد از طبقه پايين جامعه شروع شود و به بالا تسري يابد مگر آنكه خود مقامات كارگردان آن باشند. و اين مقامات هستند كه الگوي ديگران ميشوند.چرا در اين خصوص هم تلويحا مردم را مقصر ميپنداريد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
هرچه بگندد نمکش می زنند-وای به روزی که بگندد کل نمک مملکت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
شاید به جای واژه برخی از"همه" استفاده میکردین خیلی بهتر بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
حافظه هم چیز خوبیه. البته خودتونو میزنین به اون راه. 123 هزار میلیار دو فراموش کردین. بقیشم مردم خیلی وقته شنیدن حالا شما الان دوست داشتین متوجه شین که ی بحث دیگست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مطمئنی؟
فقط برخی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
چقدر تو خوبی اسحاق
خوش به حالت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
است؟؟؟ بود؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
تو خودت هم فاسدی زمانیکه در باره گران نشدن دلار به هشتاد میلیون ایرانی دروغ گفتی و هرگز هم نگفتی ببخشید متاسفم .
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اگر فساد به مقامات بالاي كشور رسيده دليلش بي خيالي و بي كفايتي مقامات عاليرتبه است كه فكر مي كنند با جون منو و جون تو مي شود حكومت كرد؛ فكر مي كنند نظم كاست گونه و بسته حكومتي ربطي به توليد فساد ندارد؛ حداكثر كارشان خطابه سرايي و موعظه است و اغلب چشم بستن بر روي مفاسدي كه خود بهتر از هر كسي شاهد آنند!
رسيدن مفاسد به بالا نتيجه شيوه هاي حكمراني ناكارآمد، فقدان قوانين موثر، نبودشفافيت، ميل شديد همه مقامات از صدر تا ذيل به پنهانكاري با هر انگيزه اي، فقدان نظارت، نظار فاسد و يا حداقل بي خيال و محافظه كار و ... است.
.....
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فساد به برخی مسولان کشور رسیده است) حرف درستی است.
فساد حتی تا برادر معاون اول رییس جمهور هم رخنه کرده است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فساد ديگه چيه . مگه داريم . همه چي عاليه با ان ادعاهاي پوچتان. بعضي وقتا عذرخواهي هم بد نيستا
پشیمان 2
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بله جناب جهانگیری دیگه حرفی برای گفتم هم مگه دارید تا کی دروغ وریا و تزویر مردم یادتون ....... فساد از برادر شما و رئیس جمهور شروع شده خودتان مگه بخواب زدین دیگه مردم گول این حرفهای پوپولیستی شما رو نخواهند خورد اصلاح طلبی یعنی عوام فریبی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
همش تقصير دژمنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
فقط برخی از مسولان؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اگر میخوای شروع کنی به فسادزدایی ریاد دور نرو همین اطراف اخوی نشسته
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
اتفاقا فساد فقط در مسئولین فاسدی هست که همه کاره این مملکت هستن اگه شماها فاسد نبودین کسی جراعت فساد به سرش نمیزد و در ضمن تا فساد بالادستی ها از بین نره جامعه غرق در فساد خواهد ماند
مجله فرارو