bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۴۵۷۹۴
انتقاد‌های تند از گفتگوی تلویزیونی روحانی

زیباکلام: آقای روحانی گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند!

زیباکلام افزود: «آقای روحانی راجع به خیلی مسائل اصلا صحبت نمی‌کند. بزرگترین مشکل جامعه بیکاری است ایشان یک کلام در این رابطه حرف نزد. ایشان گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند می‌گوید خانه‌ها قدیمی هستند و مردم باید به خانه‌های جدید بروند و بعد از آن تاکید می‌کنند که ما کلید خانه قدیمی را می‌گیریم، کلید خانه جدید را می‌دهیم. واقعا برای من سوال است که تصور آقای روحانی از مردم چیست؟»
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
فرارو- پس از سخنان شب گذشته حسن روحانی در گفت و گو تلویزیونی با رضا رشیدپور موج تازه‌ای از حملات به او در فضای مجازی آغاز شده است. بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد شدید از سخنان رییس جمهور پرداختند و آن سخنان را بی خاصیت دانستند. فعالان سیاسی و روزنامه نگاران نیز تحلیل‌های مشابه و انتقادی از اظهارات روحانی دارند.
 
زیباکلام: آقای روحانی گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند!
به گزارش فرارو، شب گذشته صادق زیباکلام در توئیتی تند به شدت از سخنان رییس جمهور انتقاد کرد، او نوشت: «ایکاش ایشان میتوانستند متوجه شوند که وقتی بجای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سئوال و جواب‌های تصنعی، پوک و سطحی میپردازند در حقیقت به شعور مردم توهین میکنند.»

عزت الله ضرغامی رییس پیشین صداوسیما نیز در توئیتی خواستار عذرخواهی روحانی شد. او نوشت: «پیشنهاد می‌کنم آقای روحانی به خاطر استفاده از کلمه " قوطی " برای سرپناه میلیون‌ها نفر از مردم عزیزمان از آنان عذرخواهی کند. درسته که خانه‌ی آنان در مقابل خانه‌های دولتمردان، حکم قوطی را دارد، ولی روضه‌ی مکشوف هم خوب نیست!»

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در یادداشتی در روزنامه اعتماد از گفت و گوی تلویزویونی روحانی انتقاد کرد و نوشت: «متاسفانه سوالات آقای رشید‌پور متفاوت نبود. حتی طعم سخنرانی‌های آزاد خود روحانی را نداشت. از سیاست داخلی و خارجی و حتی اقتصاد حرف مهمی پرسیده نشد؛ و جواب هم طبعا داده نشد. کشور غرق در ناامیدی است. اصلا به مشکلات اخیر اشاره نشد. حتی سوالات از برنامه‌های عادی رشید‌پور هم خیلی محافظه‌کارانه‌تر بود. کشور به مصاحبه دیگری احتیاج داشت.»
 
مازیار خسروی دبیر سرویس سیاسی روزنامه شرق هم در توئیتی از سخنان روحانی انتقاد کرد و نوشت: «از همین تریبون از خبرنگاران گروه سیاسی، بچه‌های حروفچینی و صفحه‌آرایی و کارگران زحمتکش چاپخانه که بخاطر هیچ تا این وقت شب معطل شدند و باعث و بانی‌اش من بودم صمیمانه پوزش میخواهم. اگر آقای مسافر آبدارچی شرق هم تا آخر هفته بهم چایی ندهد حق دارد.»

علیرضا نامور حقیقی هم نوشت: «روحانی بجای این مصاحبه‌های بیروح باصداو سیماکه افق جدیدی راباز نمیکند، بهتره همراه با مسئولین مربوطه درمورد موضوعات مختلف بره به دانشکده‌های تخصصی و به سوالات کارشناسان پاسخ دهد. تا هم سطح گفتار‌ها را ارتقا دهد. هم بانخبگان واردگفتگو شود و هم ابعاد مختلف و مشکلات موضوع برای جامعه تشریح شود.»

کاربری به نام آرش از سیاست‌های رسانه‌ای روحانی انتقاد کرد"رشیدپور را آوردند و ادای گفتگوی متفاوت درآوردند، اما همانطور کمافی السابق هیچ پرسش و پاسخی راجب مهمترین موضوعات سیاسی روز ایران انجام نشد. آقای روحانی بجای کوبیدن صداوسیما یک بازنگری اساسی در مورد سیاست‌های رسانه‌ای خودشان بکنند، پاسخگو نبودن رئیس جمهور عواقب خوبی برایش ندارد."

کاربران اصولگرا نیز به شکل گسترده‌ای ویدئو یکی از سخنان مقام معظم رهبری درباره دولت را باز نشر دادند. در این ویدئو رهبر انقلاب با اشاره به سخنان روحانی درباره کار‌هایی که باید انجام شود می‌گویند: "مخاطب این باید‌ها خود آقای روحانی است." برخی دیگر از کاربران اصولگرا همچون ضرغامی از لفظ "قوطی" که روحانی استفاده کرد به شدت انتقاد کرده اند. کاربری به کنایه نوشته است" دکتر جان اونی که داخل قوطی کبریت، کبریته ها، میفهمی که! "

فرشاد مهدی پور روزنامه نگار اصولگرا نیز امروز در توئیتی با اشاره به بخشی از سخنان روحانی درباره دلار نوشت: «آقای روحانی دیشب گفت که درآمد ارزی کشور بالاتر از هزینه‌های ارزی‌ش هس و به بانک رکزی گفت: مداخله کنه. سوال اینه که چرا دلار با نرخ پایین‌تر به بازار تزریق نمی‌شه که التهاب و شتاب نرخ رو کاهش بده؟».

اما از صادق زیباکلام پرسیدیم که چرا سخنان روحانی اینقدر انتقاد برانگیز شده است؟ و چرا او شب گذشته توئیتی تند درباره مصاحبه رییس جمهور منتشر کرد.
 زیباکلام: آقای روحانی گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند!
زیباکلام در این باره به خبرنگار فرارو گفت: «ایراد اساسی و بنیادی که به مصاحبه‌های آقای روحانی وارد است. این است که فحوای کلام و گفت و گوی ایشان به گونه‌ای است که تصور می‌شود ارزش زیادی برای فهم و درک مردم قائل نیست. روحانی یک جوری صحبت می‌کند که گویی مخاطبانش یک مشت کودکان خردسال هستند که با قشنگ صحبت کردن و لبخند زدن می‌توان این کودکان را راضی کرد.»

او افزود: «مشکل دیگر مصاحبه‌های آقای روحانی این است که یا تعمدا یا سهوا اساسا وارد مسائل واقعی نمی‌شوند. وقتی به مصاحبه آقای روحانی گوش می‌کنیم تصور می‌کنیم ما دو ایران داریم. یک ایرانی که ۸۰ میلیون مردم در آن زندگی می‌کنند و هزار و یک جور مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارد و یک ایرانی که آقای روحانی در آن زندگی می‌کند که گویی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد حالا یکسری تنگنا‌ها وجود دارد که آن‌ها هم درست می‌شود. این بیشتر باعث سرخوردگی و انزجار مردم و مخاطب می‌شود.»

زیباکلام معتقد است: «اگر یک نظرسنجی صورت گیرد مشخص می‌شود هر بار که او در گفت و گوی تلویزیونی حضور پیدا می‌کند یک درصدی از ۲۴ میلیون هوادارش ریزش پیدا می‌کند. زمانی هست که آقای روحانی می‌تواند بگوید من هیچ کاری نمی‌توانم بکنم، بودجه نداریم، امکانات نداریم و ...، اما اینکه آقای روحانی طوری صحبت می‌کند که گویی هیچ مشکل و مسئله‌ای وجود ندارد خیلی برای مردم درد آور و زجر آور است. نمی‌دانم مشاوران ایشان واقعا چه چیزی به ایشان می‌گویند. قطعا آقای روحانی پس از پایان مصاحبه باید از مشاوران و نزدیکان خود بپرسند که چطور بود؟ من مشتاقم ببینیم این نزدیکان و مشاوران در پاسخ چه به آقای روحانی می‌گویند.»

زیباکلام با اشاره به اینکه روحانی هیچ صحبتی درباره اعتراضات گسترده در کشور و ناآرامی‌های اخیر نکرد، گفت: «ایشان نه صحبتی درباره اعتراض‌ها کرد و نه درباره کشته شدگان و بحث‌ها پیرامون خودکشی‌های در بازداشتگاه‌ها توضیحی ارائه کردند. گفته می‌شود چند نفر در زندان خودکشی کرده اند، آقای روحانی به عنوان رییس جمهور اولین وظیفه‌ای که در قانون اساسی برای ایشان تعریف شده، این است که ناظر بر اجرای قانون اساسی است. آقای روحانی نباید به عنوان رییس جمهور  درباره خودکشی‌ها از دیگر مقامات کشور و قوه قضائیه توضیح بخواهد؟ او می‌تواند از قوه قضائیه سوال کند و یا لااقل بگوید من هیچ کاره هستم و هیچ نقش و مسئولیتی در این باره نداشته ام.»

این استاد دانشگاه ادامه داد: «مردم خوزستان شرایط فلاکت باری در نتیجه ریزگرد‌ها پیدا کرده اند، اما آقای روحانی طوری صحبت می‌کند که اگر مالچ پاشی شده بود این مسائل پیش نمی‌آمد. خب چرا نشده است آقای روحانی؟ چه کسی مقصر است؟ کدام دستگاه باید مالچ پاشی می‌کرده و نکرده است. دلار به ۴۶۰۰ تومان رسیده است خیلی‌ها می‌گویند که دولت برای جبران کسری بودجه اجازه رسیدن دلار به این رقم را داده است. آقای روحانی این را رد می‌کند، خب اگر دولت این کار را نمی‌کند پس چرا این اتفاق رخ داده است؟ آقای روحانی باید دقیق توضیح می‌داد.»

زیباکلام افزود: «آقای روحانی راجع به خیلی مسائل اصلا صحبت نمی‌کند. بزرگترین مشکل جامعه بیکاری است ایشان یک کلام در این رابطه حرف نزد. ایشان گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند می‌گوید خانه‌ها قدیمی هستند و مردم باید به خانه‌های جدید بروند و بعد از آن تاکید می‌کنند که ما کلید خانه قدیمی را می‌گیریم، کلید خانه جدید را می‌دهیم. واقعا برای من سوال است که تصور آقای روحانی از مردم چیست؟»

این استاد دانشگاه درباره تبعات رویکرد و نحوه سخن گفتن روحانی گفت: «وقتی شب گذشته در توئیتی به سخنان آقای روحانی اعتراض کردم، ده‌ها پاسخ برای من آمد که زیباکلام خجالت بکش!، امثال تو باعث شدید که ما به روحانی رای بدهیم. الان اکثر کسانی که زحمت کشیدند تا روحانی پیروز انتخابات شود سرافکنده هستند. البته من همچنان معتقدم عبور از روحانی و پشیمانی درست نیست، اما واقعا ایشان خیلی متکبرانه برخورد می‌کند و این دودش در چشم جریان اصلاح طلب می‌رود. چرا که اگر اصلاح طلبان نبودند آقای روحانی ۲۴ میلیون که سهل است، ۲۴۰ هزار رای هم نمی‌آورد.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
کامنتارو قورت دادی فرارو؟؟؟
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اینایی که میگن چرا رای دادیم توقعشون چیه؟ یه اسم روی کاغذ مینویسیم بعد عین شعبده بازی همه مشکلاتمون حل میشه؟! نه عزیزم باید مطالبه گر باشیم، باید اعتراض کنیم، وگرنه از هیچ حزب و دار و دسته ای آبی برامون گرم نمیشه.
به روحانی رای دادم چون نسبت به رقباش پاسخگوتر بود و امکان مطالبه گری بیشتر بود، اون موقع رای به روحانی بهترین کار بود ولی الان اون داستان تموم شده و موقع مطالبه گری و انتقاده. دقیقا همون کاری که زیباکلام انجام میده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
قرصاتو خوردی داداش؟ روحانی تموم شد سال ششمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
داداش خود روحانیی یک بچه هست که متن جلوش رو روخوانی میکنه .. کجای کاری شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
صدا و سیمای جهت در، همواره تلاش می کند بجای تمرکز بر روی مصاحبه شونده به نمایش مصاحبه کننده بپر حرفهای کخنه او نیز زمان کصرفدازد تا کشور را آرام و بدون دغدغه نشان دهد. آقای روحانی حرف تازه ای نداشت و تاریخ مصرف حرفهای کهنه او منقضی شده اند.بازار ارز را همان سرمایه دارانی که زمانی قاچاق کالا و در برهه دیگری جمشید بسم الله و سپس موسسات مال غیر مجاز را دراختیار داشتند تصرف کرده اند و چیزی جز گرانی و فلاکت برای مردم باقی نخواهدماند.
mehrdad
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
با یک اقدام بسیار ساده میتونین دله همه مردم رو بدست بیارین و باعث رضایت مندی بسیار عموم مردم بشین : تعرفه خودرو را مانند سایر کشورها حذف کنید ... قیمت خودرو کاهش پیدا کنه و عموم مردم بتونن مثل سایر کشورها خودروی خوب سوار بشن... مطمئنا" آلوگی هوا هم با این خوردوها کاهش خواهد یافت....
برای شرکتها خودروسازی هم که 40 ساله فقط هزینه برای این مردم بدبخت داشته با واگذاری به بخش خصوصی یا شرکتهای خارجی مطمئنا" ایجاد شغل خواهیم داشت....
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۰
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما همتون فکر می کنید با بچه دارید صحبت می کنید. مردم ایران رشد کردند ولی شما همجنان شعارهای خود را باور کردید و امر بر شما مشتبه شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
كاش آقاي حسن روحاني يك ميليون از اين "قوطي " ها را مي ساخت ايشان فقط حرافي بلدند درست است كه آقاي حسن روحاني و دوستانشان و رئيس فتنه گر دولت باصطلاح اصلاحات و اعوان و انصرشان در كاخ هاي چند هزار متري زندگي مي كنند اما حق ندارند به خانواده هاي مستضعفي كه در اين خانه هاي 80 متري با شكر خدا و زندگي مي كنند توهين كرد از يك شخصي كه در كسوت لباس پيامبر !! و در مقام رياست جمهوري يك ملت 80 ميليوني است اين ادبيات سخيف و موهن مايه تاسف است.
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
دمکراسی غربی و ازادی برترین و اوج تمدن بشری است. اما این امریکا و غرب نبوده که ان را به دنیا معرفی کرد. این شرق واسلام بود که بر اساس فطرت ان را به دنیا معرفی کرد و امریکا و غرب به ان عمل می کنند! لا اکراه فی الدین یعنی اوج ازادی و اصل شورا یعنی اوج دمکراسی! این شما هستید که با بیداری خود انگ غربی زدن به میراث جوامع شرقی انها را از چنین میراث بزرگی محروم کردید! دینی که می گوید هیچ کس در انتخاب دین خود اجباری ندارد قطعا نمی گوید شما به نوع و رنگ پوشش و حضور در ورزشگاه یا نحوه تفکر و... ملت با بیداری خود کار داشته باشید. این بیداری نیست. نام دیگری دارد!
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اقای روحانی از زمانی که برادرش دستگیر شد تقریبا رها کرده! من هم بودم همین بود. میگیرند! روحانی و ظریف و ... با همه دولتها و افراد می سازند. اینها به دنبال پیشرفت شغلی خود و خانواده بودند. نه اینکه به خاطر مردم هزینه بدهند.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چرا صدا و سیما همزمان با برنامه تلویزیونی شبکه یک روحانی در شبکه دو مصاحبه سردار رحیمی مشاور رهبری و در شبکه چهار فرمایشات و سخنان حضرت امام (رض) را پخش می کرد . صدا وسیما چه سیاستی را دنبال می کرد .
REZA1
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آخرش خیلی جالب بود که خودروسازهایی مثل تویوتا و کیا موتورز رو متهم کردند به اینکه خودروهایی که به اسم هیبریدی وارد میشوند در اصل هیبریدی نیستند . آقای رییس جمهور بهتر است وزیر صنعتتان را از کار برکنار کنید چرا که ایشان فقط دستورالعملهایی صادر میکنند که به نفع خودرو سازها و وارد کنندگان خودرو میباشد و فرق خودرو هیبریدی با بنزینی را نمیداند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ایشان درست فکر میکند اتفاقا
اگر غیر ازین بود حداقل مردمی که رای دادند به ایشان پیگیر ارزش رای خود می شدند
منطقی ببینیم روحانی اصلا هیچی حساب نمی کند و درستم محاسبه کرده
امیدوارم کسی ناراحت نباشد از بیان واقعیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آش چقدر شور شده که صدای آشپز هم دراومده
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
همون بلایی که احمدی نژاد بر سر مردم و اصولگرایان آورد، روحانی بر سر مردم و اصلاح طلبان می آورد.
فقط بیچاره مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اصلاح طلبان با سکوت خود و جناب آقای روحانی در مورد مسائل اساسی و مطالبات مردم، بخش اعظمی از مردم که تنها امیدشان اصلاحات بود را ناامید کردند. اما هنوز دیر نشده و امیدوارم به خود بیایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
این نونیه که امثال شما تو دامن ما گذاشته جناب زیبا کلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
استاد شما باید مسئولیت رایتان رو بپذیری !
این کار شما فرار رو به جلو و دور از مروت !
آقای روحانی طی دوره اول امتحانش و پس داده بود شما و امثالهم اصرار بر آزمودن دوباره آزموده داشتید
آقای روحانی کم تقصیره و گناه شما سنگین تره
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اونایی که زمان انتخابات جوگیرانه از روحانی حمایت کردند حالا باید پاسخگو باشن. یکیش همین جناب زیبکلام هست که پشت سر هم تحلیل میده بیرون. مرد حسابی احمدی نژاد رو هم از بس ازش تعریف کردن و بهش گفتن تو معجزه هزاره سومی بیچاره شدیم. شما هم کم نذاشتید برای روحانی.
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اگه دور اول و زمان انتخابات یه کم از این آقا انتقادات می کردید و هر ضعفی که روحانی و تیمش و دولتش داشت رو توجیه نمی کردید حالا در این مصیبت گرفتار نمیشدید.
" آقای زیباکلام ما یه ضرب المثل لری داریم که معنیش این میشه: آفتاب در ادامه تندتر و سوزان تر میشه!" . حالا این اولشه. بشین و تماشا کن ببین در آینده چطور آفتاب تند و سوزان میشه. اون موقع توجیهات شما و دوستان شما و فریادهای بزرگان هم کارساز نخواهد بود. مردم تغییر در سطح زندگی و رفاه میخوان نه شعار سلام بر آزادی و نه سخنرانی های آبکی!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
تو خود بخوان حدیث مفصل از این پرت گویی
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
عمیقا با آقای زیبا کلام هم عقیده و هم نظرم، حتی به نظرم میشه رو این گزینه هم حساب باز کرد که آقای روحانی تعمدا دارند این رفتارها رو بروز میدن که جریان قوی رای خاموش رو مایوس کنند تا به صورت خود به خود دیگه مشکل انتخابات برای طیف اصول گرا وجود نداشته باشه
اسمعیل عاشری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
پیشنهاد می کنم مشابه برخی کشورها، در مصاحبه بعدی، یکی از اشخاص صاحبنظر کشور مانند دکتر زیباکلام یا دکتر باهنر مقابل رئیس جمهور بشیند و طرح سئوال کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
"برادری" به اسم آرش کامنت گذاشته که "..اما همانطور کمافی السابق هیچ پرسش و پاسخی راجب مهمترین موضوعات سیاسی روز ایران انجام نشد. آقای روحانی بجای کوبیدن صداوسیما یک بازنگری اساسی.." این "برادر"دیگه از اون نوبراشه چون فکر میکنه " راجب" یه کلمه از کلمات زبان فارسیه و نمیدونه که در واقع " راجع به" هست که تو محاوره به گوش شنونده "راجب" شنیده میشه!!
زارعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بجای مصاحبه بی حاصل اقآی روحانی جمله آقای توکلی را تیتر کنید :ماباید خودمان را اصلاح کنیم و به اصلاح جامعه بپردازیم در غیر این صورت سقوطمان حتمی ایت(بنظرم هم حکومت و هم کشور )
ناشناس
Germany
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آقایان ای ملت من قصدم دفاع از عملکرد روحانی نیست ولی این واقعیتها را نباید از چشم و هوش خود دور کنیم که روحانی بیچاره در واقع شده کیسه بوکس و ضربه گیر گناهکاران دیگر که خودشان در پشت سر ایستاده اند و مسبب تمام مشکلات و معظلات کشور و ما فقط فریاد بر سر روحانی میکشیم ! بله روحانی خیلی دست به عصا و قابل انتقادهای زیاد ولی آیا روحانی بتنهایی مسبب این همه مشکلات است ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بابا ول کنین دیگه. هنوز هم به اصلاح طلبا امید دارین ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
برای وطنمون برای خودمون فقط میشه تاسف خورد که چرا سرزمینی به این بزرگی و با این همه منابع و امکانات و ثروت که خداوند به ما ارزانی داشته ما فقط در جهت نابودی ان عمل میکنیم و همواره عمل خویش را تحسین میکنیم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بعد از مدت ها از چرند کلام یه حرف درست و راست شنیدیم. وقتی مردم و سیاه می کردین به فکر این روزها نبودین دیگه....... حالا به ...... افتادین. حالا حرف عبور از روحانی و پشیمانی و تکبر میزنین. حالا که کشور رو به دویست سال قبل بردین و فاتحه همه چیزو خوندین. البته فرار رو حرف های من و نشر نمیده ولی برای سانسورچی شون نوشتم شاید .......
ناشناس
Germany
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
باز صد رحمت به بچه چون بچه های ایندوره همه چی حالیشونه . روحانی متاسفانه مخاطباشو گوش مخملی فرض کرده
ایران آباد و آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
تمام سئوالات تکراری و بی مورد بود . از مسائل اصلی که واقعا زندگی مردم را فلج و حتی آنها را به خیابان کشاند سوال نشد. مدیریت زمان رشید پور بسیار ضعیف بود. با مصاحبه های قبلی تفاوتی نداشت جز مجری. باید این کار را به خبرنگاران زبده و جسور سپرد.
کریم کاشفی ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اقای زیبا کلام خوش بحالت هر چی میگی ازادی..
ناشناس
Germany
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ایشان خرش از پل گذشته و بهر قیمت می خواست رئیس جمهور دور دوم باشد و مردم هم چاره ای نداشتند که بین بدتر و بدترین انتخاب کنند ...زیرا حتی بد هم نبود والا این اقا که این چنین به شعور یک ملت سنگ پرتاب می کند رای نمی دادند...
ناشناس
Austria
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
حالا مثلا از رای به روحانی پشیمان شدیم. بعد میخواستیم به کی رای بدیم؟ رئیسی یا میرسلیم یا قالیباف؟ حتی تصور اینکه رئیسی رئیس جمهور میشد هم انسان رو خفه میکنه
ناشناس
Germany
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
چه عجب از زیبا کلام از خواب خرگوشی بیرون اومد
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
یک واقعیتی در جامعه هست که هیچ مسئولی عملا جرات و شهامت پرداختن به آنرا ندارد.

وقتی همه چیز را با دقت و عمیق بررسی کنید مثل همین موسسات مالی, سرمایه داران و مشکلات سپرده گذاران... و...

واقعیت اینه: وجود چندین تشکیلات مافیایی با قدرت وحشتناک مالی و غیره

شاید برخی بگویند میدانیم! خب پس چرا درخصوصش نمیپردازید؟

شایدهم برخی اینحرف را تمسخر کنند ولی من شک ندارم که مشاوران روحانی به وی گفته اند که مقابله بااین تشکیلات برای شما غیرممکن است. چرا که این تشکیلات میتوانند مثل آب خوردن کله پایت کنند, اساسا هرکاری میتوانند بکنند!

منظورم منتقدان روحانی نیست. نه, این مافیایی ها همه را در مشت خود گرفته اند بدون آنکه بفهمند.

تا عظمی جدی از سوی صاحبان قدرت برای معرفی این تشکیلات و کمک از مردم برای مبارزه و معرفی آنان نباشد. عملا هیچ تغییر مثبتی روی نخواهد داد.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شرمآور است صدای ملت را از فقر بیکاری فساد---هزاران مشکل دیگر نمی شنوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما به مصاحبه های رفسنجانی در زمان ریاست جمهوریش نگاه کنید یا به مصاحبه های خاتمی و یا احمدی نژاد.همشون مثل هم هستند.یک مشت شعار و کلی گویی و حرفای شعاری که به مرحله عمل هیچ وقت نمیرسه.
دلیلش هم ساده هست.اینا برنامه دقیق و مدونی برای اداره کشور ندارند، به همین خاطر به این جور حرفای کلیشه ای اکتفا می کنند و بعد میرن خونه خودشون.
احتمال قریب به یقین رئیس جمهور یا رؤسای جمهور بعدی هم همین طوری خواهند بود و باز هم افرادی مثل همین زیباکلام و غیره میان و انتقاد میکنن.انتقاداتی که البته راه به جایی هم نمیبره.
ناشناس
Austria
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
اونایی که باهات تماس میگیرن میگن از رای به روحانی پشیمان شده ایم، طرفدارای رئیسی و قالیباف هستند، عمرا به روحانی رای داده باشند. سرکارت گذاشتن دکتر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ما که بایشون رای ندادیم. زیبا کلام کاملا درست میگه انگار ایشون با یه مشت بچه صحبت میکنه. روی سخن ایشون با بچه ها یا همان کسانی ایست که بایشون رای دادنند .بچه ها رو گاهی حتی بدون یک ابنبات چوبی میتوان راضی کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
استمرارطلبی هم دوره ش گذشت!
ناشناس
Germany
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
هی آقای زیبا کلام در این کشور سیر از گرینه خبر ندارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
به خداوندی خدا قسم ،
اگر اندک اعتقادی به روز قیامت دارید ،
شکایت روز ها و شب هایی که شرمنده پدر و مادرم هستم
و با فقط 40 هزار تومان سرمایه در انتظار آینده بودن رو به خدا خواهم برد...
شما و امثال شما کسانی بودید
که با اغراق و ترساندن مردم
باعث روی کار اومدن این دولت شدید ...
نه چرخی کارخانه ای چرخید
نه چرخ زدگی ،
بله امثال ذخایر دولتتون روز به روز فربه شدند
و ملت روز به روز خوار...
همین
حسن
United States of America
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آقای زیبا کلام ناراحت نشو کسی که نوکر دیگری باشد و از کس دیگر دستور بگیرد بیشتر از این نمی تواند صحبت کند . قیمت نفت در بودجه 25 دلار بود و حالا دو برابر شده است فقط اگر از خود اقتداری دارد بگوید که مابه التفاوت به جیب چه کسی می رود زیرا اگر این پول به مردم ایران خرج شود مشکل ها ی مالی برطرف می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
درود بر آقای زبیاکلام
وجود مشاورانی مثل واعظی روحانی را هر روز منزوی تر می کند.
آقای روحانی لطفا تغییر را از اطراف تان و دفترتان آغاز کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
دیگه دیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
شما خودت هم مثل بچه ها صحبت می کنید ....
راجع به همه یز هم نظر میدی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
متاسفانه آقای روحانی هرچه جلوتر می رود، محافظه کارتر می شود. به نظر می رسید که از قبل به او توصیه شده بود وارد موضوعاتی نشود و به سئوالات کوتاه پاسخ دهد. برداشت بنده این بود که قرار بوده برخی موضوعات را رسانه ای نکند تا موضوعات زودتر حل شود. در واقع هم ایشان و هم دیگر مسئولان سرشان را در برف کرده و فکر می کنند مردم که با تمام وجود و با گوشت و پوست مشکلات را فهم و درک می کنند، در جریان امور نیستند.
افوس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
ملت سلام،

آشی که آقایان "آشنا" برای روحانی پختند، دوستان را به تلخ کلامی رسانده!!!!

آقایان ایشون غیر از همین سخنرانی ها و تعریف و تمجید از خودش ،تو 5سال گذشته کار دیگه ای هم انجام داده؟؟؟؟

دولت قبل هم که دیگه خودشه و کلی از نطق های آتشین و مردم فریب رو ازش گرفته!
وای بحال مردمی که با میدان داری یه مشت بازیگر سینما و رسانه و سلبریتی رئیسشون رو انتخاب میکنند.
ناشناس
Germany
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بهتر نبود بعد از مصاحبه های تلویزیونی انتخابات به جای حمایت از اقای روحانی تمام قد پشت اقای جهانگیری می ایستادید تا ایشان رئیس جمهور شوند؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آقای روحانی گفتند بندی از بودجه برای اشتغال در نظر گرفته شده دیگه چی باید بگن!!!!!!! امان از آدم های همیشه طلبکار!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اصلاحات اگه می خواد اصلاحات بمونه باید رو آدمای اصیل خودش سرمایه گذاری کنه و براشون بجنگه. این که برای زنده موندن اصلاحات کنار از آدم بی ریشه و فرصت طلب مثل روحانی حمایت بشه، نتیجه اش این میشه. سرخوردگی عمومی از چیزی که اصلاح طلبان واقعی توش دخالتی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
آقای روحانی هم مانند ترامپ در حد یک رئیس جمهور نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اصلاح طلب سیخی چند آقای زیبا کلام
اکبر عبدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سلام آقای زیبا کلام عزیز دیگردست شما برای ما مردم روشده دیگر از این حرف ها نزدید
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
من طرفدار ایشان بودم اما این دومین گفتگویست که نگاه نمی کنم. ازایشان و .. نا امید شدم.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سلام
فکر کنم این کار آقای روحانی کنایه به این بود که دولت یک شبکه تلویزیونی در اختیار می خواهد. چون یک کودک هم می توانست از بی روح بودن و کلیشه ای بودن مصاحبه سر درآورد. از آقای روحانی بعید بود نمی دانم چی شد!!!!
سکولاریسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سلام

چندین ساله گفته میشه دوای ریز گردها «مالچ پاشی» است.

به نظرم اینان منتظر عراق هستند تا این کار را بکند.

دقت کنید حتی برای مردم غرب ایران حاضر نیستند «مالچ پاشی» کنند و منتظر دیگران هستند.

ولی رییس مجلس با تمام توان از بازسازی سوریه حمایت میکند.
طهمورث
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
بنده پیش بینی میکنم این دولت به اخر نمیرسد همه حرفهای دولت دروغ از اب درمیاد سهام سه ملیونی مردم را پانصد هزار تومان حساب کردند اگر این خانه های مسکن مهر نبود امثال بنده باید با حیوانات زندگی میکردیم اقای روحانی خبر از اجاره های بالا نداره خبر از گرونی نداره خبر از افسردگی جوانان که کارشون شده قلیون کشی و مردان بیمار اینده نداره تمام ادارات دولتی درست شدن برا ازار و اذیت مردم بانکها مردم را نابود کردن شهرداریها مردم را بیچاره کردن اب برق گاز بدتر وقتی سوار مترو میشم تو این تهران باور کنید انگار همه مردم با هم دعوا دارن انگار همه افسرده اند اگه یک اتفاقی تو مترو بیفته مردم اکثرا انگار پدر کشتگی با هم دارن البته ناگفته نماند ادم محترم هم زیاده کشور از همه جاش برا مردم شده مشکل تو را خدا اگه نمیتونید اداره کنید مملکت را قبل طوفانی شدن مردم استعفا دهید الان احمدی نژاد برا مردم داره میشه بت و.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
افرین
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
پرسش و پاسخ!
زیباکلام: تصور آقای روحانی از مردم چیست؟
روحانی: یه مشت بچه که شب انتخابات میشود با تلگرام و.. فریبشان داد.
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سلام.در کشور ما یک سری محدودیتهایی هست که اساسا باعث اخلال در روند بهبود شرایط اقتصادی شده . گذشته بر اذیت دایمی آمریکا یا شیطنتهای بعضی از کشورها... و اعتماد به نفس بالای !!
رجل مملکت در جمع بندی مشکلات ووو بگذریم کافیست خاطرات آقای ماهاتیر محمد را مرور کنیم تا مسیر رسیدن از کشوری عقب افتاده تا کشوری قانونمندو مرفه رو پیدا کنیم . تا از من من گفتن دست نکشیم و برای رفاه و اسایش و آرامش مملکت از کمک دیگران بهره نبریم و دست دوستی به سمت حتی دشمنان دراز نکنیم به جایی نمیرسیم .
عبدالمحید دلواری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
احسنت آفرین براین نقد انتقاد (زیباکلام: آقای روحانی گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اگر کمی در مورد گذشته (40سال پیش) و حتی 20سال پیش آقای روحانی دقیق شویم اینقدر از وی انتظار نخواهیم داشت
کرباس سرو تهش یکی است.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سلام
آر قدیم گفتند یک سوزن بخود بزن یک جوال دوز به مردم
آقای زیباکلام ظاهرا خیلی علاقه به مطرح شدن دارند و هر از گاهی به عناوین مختلف کامنت می دهند
چنان نظر می دهند که گویا مشکلات مردم را می داند و از راه حل آگاه است در حالیکه همین قضیه زلزله کرمانشاه بیش از ۳میلیارد که در حسابشان هست که برای کمک به زلزله‌زدگان بوده و حال وبال گردنشان شده است !ا
آیا با شرایط کنونی زلزله‌زدگان نیاز اصلی آنها احداث روستایی نمونه است!! آیا کسانی که بع ایشان کمک کردند نظرشان أین است!
آگر ایشان در مورد أین مسئله برداشت درستی از خواست کمک کنندگان ندارند پس چطور با قاطعیت از خواست ملی صحبت می‌کنند!!
واژه مردم هم واژه غریبی است خیلی ها نظر خود را بنام مردم می گویند
در اطراف من خیلی ها از سخنان ریس جمهور راضی بودند چرا که بر خلاف آقای زیباکلام که حتی نمی داند با ۳میلیارد چه کار کند برخی کارها انجام شده
کار عملی کردن سخت است و خیلی ها محدودیت های آقای روحانی را می دانند و جاهایی که بهتر شده را می بینند هرچند مشکلاتی کلانی وجود دارد و حتما دولت ضعف های زیادی دارد ولی از طرف مردم حرف زدن و نا امید کردن مردم که ظاهرا کلاس (پز) روشنفکران امروزی است دردی را دوا نمی کند
همه عیبش به گفتی هنرش نیز بگوی !

فعلا آقای دکتر زیباکلام روستای نمونه خود را بسازند بعد فکر کشور باشند در ضمن فکر نکنم از تهران بشه باید برند در محل و از کسانی مثل خانم کلباسی که بجای حرف عمل می کنند یاد بگیرند
و الا کنار نشستن و گفتن لنگش کن ساده است
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
تقصیر ما فریب خورده هاس
چون اگر در انتخابات96 درست و با فکر رای میدادیم و روحانی رییس جمهور میشد
دیگه برجام نمیمرد
دیگه تحریم نمیشدیم
دیگه مردم اعتراض نمیکردن
دیگه اغتشاش نمیشد
دیگه دلار 5000تومن نمیشد
دیگه....
پس اف بر فریب دهندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
««قطعا آقای روحانی پس از پایان مصاحبه باید از مشاوران و نزدیکان خود بپرسند که چطور بود؟ من مشتاقم ببینیم این نزدیکان و مشاوران در پاسخ چه به آقای روحانی می‌گویند.»»
طبعا میگن فوق‌العاده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
««این دودش در چشم جریان اصلاح طلب می‌رود. چرا که اگر اصلاح طلبان نبودند آقای روحانی ۲۴ میلیون که سهل است، ۲۴۰ هزار رای هم نمی‌آورد.»»

کاش اصلاح‌طلبان هم متوجه باشن که عواقب این حمایتهای بی‌چون و چرا و عدم مطالبه‌گری امروزشون شدیدا در چشم خودشون میره
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
ما یه فسقل کافه زدیم روزی ۱۵نفر میان سراغمون که مجوزت کو! بعد صندوق مالی اعتباری از دهه ۸۰تا حالابا شعبات مختلف کار میکرده مجوز نداشته!
خسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
دکتر هر کی را معرفی کردید آخرش اینطور شده.... خب وقتی میگویید به آن نفر رای بدهید باید مسیولیتش هم به عهده بگیرید. خب مثلا کلا میگفتید رای ندهید یا.... اما باز خوبه جسارت دارید و اشتباهایتتان را بازگو میکنید
مجله فرارو