bato-adv
bato-adv
تحلیل صادق زیباکلام از ماجرای "آزاده نامداری"

چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟

این استاد گفت: "فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اینگونه موارد و یا در مواردی همچون فساد تاریکخانه اشباح را روشن می کند و بیماری های جامعه را به ما نشان می دهد."
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟فرارو- انتشار تصاویری از آزاده نامداری مجری تلوزیون جنجال گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده است. در کنار اظهار نظرهای مردم و کاربران فضای مجازی تحلیلگران و ناظران  رسانه ای نیز به بررسی مسئله پرداخته اند. عده ای به آزاده نامداری انتقاد می کنند، عده ای دیگر انتشار تصاویر او را غیر اخلاقی دانسته اند و برخی دیگر از واکنشها منفی به این مجری تلویزیونی شگفت زده اند.  
 
به گزارش فرارو، ماجرا از این قرار است که دو روز پیش تصاویری از آزاده نامداری منتشر شد که  او را بدون حجاب در فضایی سبز نشان می داد. همسر نامداری و فرزندش نیز در این تصاویر حضور داشتند. در پشت تصویر افراد دیگری نیز دیده شده اند. براساس گزارش  این تصاویر از سفر خانوادگی آزاده نامداری در سوئیس گرفته شده است.  
 
این عکس ها به سرعت در کانال های تلگرامی و فضای شبکه های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک پخش شد. و از سوی کاربران مورد نقد قرار گرفت. مبنای بیشتر نقد ها این بود که پوشش این مجری زن در سوییس با آنچه در تهران است تفاوت فاحشی دارد.

نامداری به عنوان مجری شناخته می شود که همیشه با حجاب چادر مقابل دوربین های تلویزیونی و خبری ظاهر می شود. او در مجامع عمومی بدون چادر دیده نشده است. این مجری تلویزیون همچنین بارها در گفت و گو با رسانه ها و یا در تلویزیون به تعریف و تمجید از حجاب چادر پرداخته است.

پس از انتشار تصاویر نامداری در فضای مجازی او با انتشار ویدئویی که در آن با حجاب چادر ظاهر شده بود، از بی توجهی به حریم خصوصی اش انتقاد کرد. او تاکید کرد که کسانی که در تصاویر دیده می شونتد محرم او بوده اند.

این ویدئو نه تنها تاثیر مثبتی بر جای نگذاشت بلکه واکنش ها را تند و تیز تر هم کرد. بسیاری از کاربران او را به رفتار "ریاکارانه" متهم کرده اند. عده ای معتقدند او در توجیه تصاویر، "دروغ" گفته است چرا که تصاویر منتشر شده نشان می دهد مکان آن یک پارک عمومی است نه ملکی خصوصی.

از طرف دیگر برخی نیز به حمایت از نامداری پرداخته اند و  معتقدند انتشار این تصاویر ورود به حریم خصوصی آزاده نامداری بوده است. موضوعی که در فضای مجازی و حتی میان ناظران و تحلیلگران خیلی قابل قبول نیست. آن ها می گویند مسئله انتشار تصاویر نامداری نیست مسئله اصرار او بر "ریاکاری" است. از طرف دیگر تصاویر در پارکی عمومی گرفته شده است نه در محیطی خصوصی.
 
برخی نیز معتقدند درست است آزاده نامداری رفتار نادرستی مرتکب شده و منش "ریاکارانه" او مورد نقد است اما هزینه ای که او می پردازد بیش از خطایش است.
 
در این بین دامنه ماجرا گسترده تر نیز شده و پای اسامی دیگری نیز به بحث ها باز شده است، از فرزاد حسنی گرفته تا مینو خالقی. یکی از کاربران در دفاع از مجری تلویزیون توئیت کرده است: «فکر می کردیم ماجرای مینو خالقی باعث بشه پلیدی این نوع افشاگری های کثیف برای همه روشن بشه اما ظاهراً قربانی بعدی آزاده نامداری هست.»
 
پس از انتخابات مجلس شورای نگهبان در اقدامی نادر و نامتعارف و به اعتقاد بسیاری از سیاستمداران غیر قانونی مینو خالقی منتخب مردم اصفهان را رد صلاحیت و مانع از حضور او در مجلس شورای اسلامی شد. گفته شد که ردصلاحیت او به خاطر تصاویر بدون حجاب او بوده است. این تصاویر پس از آن در فضای مجازی نیز انتشارش که با واکنش منفی افکار عمومی نسبت به انتشار تصاویر و همچنین رد صلاحیت مینو خالقی روبه رو شد.
 
برای آشنایی بیشتر با نگاه افکار عمومی دیدگاه مخاطبان فرارو را در اینجا بخوانید.
 
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟
صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گویی با فرارو به بررسی مسئله آزاده نامداری پرداخت. او درباره این ماجرا دو نکته را مطرح کرد. زیباکلام گفت: «در درجه اول درکل مسائلی از این دست نشان می دهد که جامعه ما دچار بیماری است. اینکه کشف حجاب یک نفر مورد توجه مردم و افکار عمومی قرار گیرد این خیلی نشانه خوبی نیست.»

او افزود: «یکی از مهمترین مسائل حفظ حریم خصوصی و زندگی افراد است. به نظر می رسد این اصل خیلی برای جامعه ما محترم نیست و به رسمیت شناخته نمی شود. ما حق نداریم وارد حوزه خصوصی افراد شویم. حوزه خصوصی افراد محترم است مشروط بر اینکه قانون نقض نشود.»

زیباکلام اما نکته مهمتر را درباره ماجرای پیش آمده برای نامداری اینگونه توضیح می دهد: «متاسفانه جامعه ما و نظام ها و نهادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه افراد را تشویق و حتی وادار می کنند چیزی غیر از آن خود واقعی خود باشند. اگر خانم نامداری خود را خیلی محجبه نشان نمی داد شاید این واکنش بی رحمانه نسبت به ایشان ایجاد نمی شد.»

او تاکید کرد: «نامداری احتمالا مجبور بوده است به خاطر موقعیت شغلی اش و برای خوشایند جایی که در آن کار می کند، خود را آن چیزی که نیست نشان دهد. غافل از اینکه اگر مشخص شود تظاهر می کند جامعه به او رحم نمی کند.»

زیباکلام گفت: «بسیاری از حملات به او از این جهت است که با تظاهر کردن و ریاکاری سعی کرده است امتیازاتی به دست  آورد. این ناهنجاری دیگری است که متاسفانه در جامعه ما وجود دارد. افراد تظاهر می کنند به چیزی که نیستند تا امتیازی به دست آورند.»

این استاد گفت: "فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  در اینگونه موارد و یا در مواردی همچون فساد تاریکخانه اشباح را روشن می کند و بیماری های جامعه را به ما نشان می دهد."

زیباکلام این گونه افشاگری ها را در کلیت نادرست دانست و آن را نقض حریم افراد خواند اما تاکید کرد "دلیل اینگونه افشاگری ها و بازتاب گسترده و واکنشم نفی جامعه تظاهر و ریاکاری در پس زمینه آن است."

او گفت: «اگر صادق زیباکلام خود را نماز شب خوان معرفی کند و بعد معلوم شود شرب خمر کرده است، جامعه واکنش نشان خواهد داد. اما همین صادق زیباکلامی که می بینید و می شناسید شرب خمر کند موجی به وجود نمی آید، فقط عده ای اصولگرا می گویند ما از اول می دانستیم که او اینگونه است. اما عامه مردم حتی ممکن است از حریم صادق زیباکلام دفاع کنند، چرا که تظاهر و ریاکاری در کار نبوده  است.»

bato-adv
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
جمله ای تأمل برانگیز ازمتن جوابیه فرزاد حسنی به آزاده نامداری در تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۰۵

... انسانها را از روشی که برای رسیدن به هدفشان انتخاب می کنند بشناسید ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
متأسفانه سالهاست در کشور ما حریم خصوصی افراد از بین رفته و دیگه وجود نداره وگرنه این همه جنجال برای چی آخه؟ اونم از نمایندۀ منتخب اصفهان که با همین جنجال حق خودشو و مردمی که بهش رأی داده بودن از بین رفت آبم از آب تکون نخورد، وقتی افراط و تفریط در جامعه باشه وضع همین میشه،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
ازکسی که نان چادر را می خورد وبصورت ریاکارانه تبلیغ حجاب میکند وپس از آن مصاحبه جنجالی با آن خانم شاعر و حرف هایی که زد .این حمله ها برایش بنظرم کم هم است .رطب خورده کی منع رطب کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
آقای زیبا کلام=تحلیل گری برای همه چیز و همه کس.
ناشناس 2
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
بابا اینقدر این آدمها را بیخودی بزرگ نکنید ، شما رسانه ها اعم از ملی ، سایت ها و ... تمام دنبال بزرگ کردن بیخودی هنرمندها و افراد رسانه ای مثل مجری ها و ... هستید .
دست بردارید ایشون با این کاری که شما کردین شد یه چهره جهانی بدون هیچ کار خاصی ، هیچ اختراعی ، هیچ تحصیلات بدرد بخور عالیه ، چرا تا کی باید آدم های اینجوری رو شما بزرگشون کنید .
چرا با یه مخترع ، یه استاد دانشگاه ، یه تولید کننده کارآفرین ، یه نخبه و ... امثالهم این کار را نمی کنید .
این طرز تفکر نتیجه ش میشه نماینده های مجلسی که برای سلفی انداختن با یه خانم اون آبرو ریزی رو راه میندازن ، همچی مون به همچی مون میاد .
بسیار مبارک است انشاء ا...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۱
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
من کار به این موضوع ندارم، دوست دارم بدونم فرارو چرا باید تصویری از کندن پوست مار بذاره؟ واقعا فکر نمی کنه یه نفر مثل من به دلیل اینکه یه بار مار نیشم زده و مشکل عصبی پیدا کردم و با دیدن کوچکترین تصویری از مار اعصابم به هم می ریزه نمی تونم همچین تصویری را تحمل کنم؟ الان هم ندیدم فقط یه لحظه چشمم خورد به همین دلیل دارم اینجا کامنت می ذارم، بابا بخدا هر چیزی یه حدی داره، آخه کندن پوست مار چه جذابیتی داره که شما گذاشتین افراد بیان ببینن؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چه ربطی داشت به موضوع
ناشناس
United States
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
والله بنده خدا راست میگه من دیروز عکس یه خرچن تو صفحه اول بود تو خواب یه خرچنگ غولپیکر دیدم بابا این موضوعات چندش اور رو از کچا پیدا میکنید ؟!
الان با addblock plus تصاویر ناخوشایند رو از سایت هایی که میخونم حذف میکنم .
ناشناس
France
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
درست میگه ایشون. تبلیغ حیوان آزاری نکنید لطفاً. چون خشونت هم خودبخود تبلیغ خواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
تو مشکل اعصابت از جای دیگه است برو خودتو حسابی درست درمون کن تا ...
ناشناس باهوش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
به نظر من که خوبه که به ما گوشزد میکنه چنین اتفاقاتی هم در جهان میفته در کل این کامنت شما ربطی به این موضوعی نداشت بهتر بود اینو تو همون صفحه میزاشتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
من هم پیشنهاد داوود را قبول دارم کاری که سایت انتخاب می کند شما نکنید حوادث خوشایند را بگذارید به همان نتیجه مطلوب می رسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
آروم باش دیوید
همه چیز تحت کنتره !
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
منم با داوود موافقم. آزار دادن هیچ موجودی خوشایند نیست. زنده زنده پوست یک مار را کندن اوج بی شرفی است و نشان دادن آن اوج بی تدبیری رسانه ای. در ضمن همین بی ربطی این مسئله به موضوع این صفحه بهترین دلیل برای مطرح کردن آن بود، چون به این ترتیب جلب توجه بیشتری میکند.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
واااا..مگه مجبوری با این مشکلی که برات بوجود اومده فیلم رو بزاری لود بشه و نگاه کنی؟؟؟ نه واقعا مجبوری؟خوبه حالا فیلم عنوان داره...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
شما میتونستین فیلم را دانلود نکنید. تا اونجایی که من یادمه فیلم بود و نه عکس!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
حیوان آزاری خداپسندانه و صحیح نیست، اما این کامنت را همانجا میگذاشتی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
به نام خدا.ضمن عرض سلام خدمت همه بزرگواران
خانم هایی که واقعا به خاطر خدا حجابشون رو رعایت می کنن بدونن که ان شاء الله خود خدا در مقابل این هجمه ها (که علت اصلیش آزاده نامداری ها نیست)حفظشون می کنه.انّ مع العسر یسری...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
بهترین راه زندگی در ایران امروز:
هرکاری می خوای بکن و در آخر به زاهد فرضی ریاکار گیر بده...
آخرشم مثل آقای زیباکلام بگو :
هرآنچه گویی هستم،اما تو چنانچه می نمایی هستی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟
"تمام آن افراد باید جواب این سوال را در وجدان خود جستجو کند"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
حذر از پیروی نفس که در راه خدای
مردم افکن‌تر ازین غول بیابانی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
من مثل آقای زیباکلام نیت خوانی بلد نیستم که فرق ریاکار و غیر ریاکار رو متوجه بشم ولی برای خانم نامداری و نامداری ها این بیت سعدی رو بازگو می کنم که:
ناامید از در لطف تو کجا شاید رفت؟
تو ببخشای که درگاه تو را ثانی نیست...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
زیباکلام جان بهتر نیست درباره کابینه حرف بزنی؟؟؟ چطور فقط موقع رای دادن مردم عزیز میشن؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
این بابا متخصص همه فن حریف طیف اصلاحاته البته اصلاحاتی ها از این پروفسورهای علامه همه چیز دان زیاد دارن اما فقط به شریعتمداری گیر میدن اونم گیر دادنشون بخاطر نقض ازادی بیانه..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
خیلی جالبه که به یک سیاستمدار و جامعه شناس می گیم حرف نزن حتی اگر درست و منطقی هم باشد و خودمون در هزار موردی که تخصص هم نداریم اظهار نظر می کنیم . اون هم بدون فکر و منطق . مثل حرفای تتلو در مورد قتل آتنا
ناشناس
France
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
کافیه به مصاحبه اش با دهباشی رو ببینید تا بفهمید این ادم چقدر ساده و بی بنیه است یه جمله درست و حسابی و با استدلال منطقی نمیتونه بیاره
اینا کای هستن به خدا حیف این کشور و مردم که دست این چاپلوس های دوزاری افتاده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
ملت از اینکه افراد فاسد خودشون رو خوب جلوه بدن متنفرن.
آسمانی
United Arab Emirates
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
جناب استاد بهتر است به جای این همه فیگور باسوادی به دوتا از سوال های جناب اقای دکتر حسن عباسی پاسخ دهید.۱ اگر شما خودتان را استاد و دکتر میدانید بفرمایید در این ۳۰ سال چه مبحث علمی تولید کردید کردید و حرف خودتان است؟؟؟۲ اگر به حقانیت مدرک دکتری خود از انگلیس ایمان دارید یک ساعت سخنرانی با زبان انگلیسی داشته باشید
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
جناب آسمانی عزیز ؛ بجای اتلاف وقت در فضای مجازی تشریف ببر کتاب کلفت "ما چگونه ما شدیم" ایشان رو مطالعه کن که بفهمی چه علمی تولید کرده ؛ ضمنا یه فیلتر شکن دانلود کن برو از صدای آمریکا شونصدتا مصاحبه ی انگلیسی ش رو ببین عزیز جان . مشکل از توئه که فقط ضرغام تی وی و عسکر تی وی نگاه می کنی و جا موندی توی دهه ی شصت .. بله گلم .
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بنده خدا شما انگار از اصحاب كهف هستيد.جناب دكتر!! عباسي يك دقيقه مي تونن به انگليسي حرف بزنن.بريد مصاحبه هاي آقاي دكتر با الجزيره و خبرگزاري هاي ديگه رو ببينيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
نه , فقط حسن عباسی و اصولگراها انگلیسی حرف زدن بلدن با دکتر علی آبادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
همین حسن عباسی ها که اعتقاد به عالم بودن به جمیع علوم عالم دارند و در عمل از پس رفع ابتدائی ترین مشکلات جامعه بر نیامدن و با ادامه این طرز فکر نخواهند آمد ؛ ما رو به این وضع رسوندن .
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
میدونستی حسن عباسی دکتر نیست؟ فقط چون حرفای گنده منده میزنه خودش به خودش لقب دکتر داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
آسمانی یه غلطی کرد شماها ببخشیدش :)))))))
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چه مقایسه ی عجیبی!!!! میشه بفرمایید تولید عملی اقای عباسی چیه؟توجه کنید "تولیدعلمی". نه داستان سرایی و قصه های تاریخی بافتن. لطفا به کتاب های دکتر زیبا کلام مراجعه کنید. در ضمن اقای الله کرم که پیغمبر شماها محسوب میشن شاگرد اقای دکتر زیبا کلام بودن و ایشون استاد تز دکتراشون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
میشه لطف کنید یه کم هم در مورد مدرک دکتری آقای دکتری عباسی!!!! توضیح بدهید؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
درود بر «یک ایرانی» و پاسخ به جا و دندان شکن به «آسمانی»
لذت بردم.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
به افراد احترام بگذاریم خاصه زیبا کلام یا عباسی.
ولی این را هم بدان که آقای عباسی مدرکی بالاتر از دیپلم ندارند و فقط از رانت استفاده می کنند و حرف می زنند.
لطفا" کمی بیشتر مطالعه کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
ایشان با بسیاری از رسانه های مطرح جهان مصاحبه های زنده انگلیسی داشته اند به نظر من به جای این حرف ها باید بررسی شود که ایا حسن عباسی تحصیلات دانشگاهی دارند یا نه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
خیلی جالبه تمامی کسانی که از ایشون انتقاد می کنند خودشان هیچ گرایشی به حجاب ندارند.
حالا خود قضاوت کنید.
ناشناس باهوش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
برادر ناشناس ایشون باراها مگه ندیدی تاکید کرده حریم خصوصی افراد نباید مورد بی احترامی قرار بگیره بحث اصلی اینه بعضیا بخاطر موقعیت شغلی ریاکارانه عمل میکنن و قطعا اگه خلاف اون چیزی که می گن مردم ببینند واکنش نشون خواهند داد
ناشناس
France
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
بابا این خانوم همه تونو سرکار گذاشته است .
این بابا می خواد پناهندگی بگیره این عکسها و فیلم را گرفته و پخش کرده است اگر خوب به فیلم توجه کنید خواهید دید که فرد آشنائی این فیلم برداری را کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
دقیقا درست است، چون افراد منتقد، کسانی هستند که بخاطر اعتقاد نداشتن به حجاب و ابراز آن، از بسیاری از حقوقی که امثال خانم نامداری بهره‌مند هستند، محروم شده‌اند. حالا برایشان دردآور است که ببینند کسی که مثل خودشان بوده، توانسته با ریاکاری به حقوقی دست پیدا کند که آنان بدلیل صداقتشان از آن محروم بوده‌اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
اول بفهم مردم چي ميگن بعد بيا كامنت بذار كسي مجبورت نكرده وقتي موضوعو نفهميدي كامنت بذاري
شروین بابصیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
به قول آقای ضیاء هر باغچه ای رو بیل بزنی حتما توش کرم است ولی اگه باغچه خودت رو بیل بزنی شاید یه مار در آنجا پیدا کنی
پس اول باغچه خودت رو بیل بزن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
از قول چه شخصیت مهمیم نقل کردی برادر
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
ضیا آتابای؟
همون که میگه حسنی فرنگی شده خروس رنگی شده؟
ناشناس
Germany
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
شما هم بیل بزن
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
ساده است
چون مردم از دورویی و تزویر و نفاق خسته شده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
این دورویی و تزویر رو پس کی ایجاد میکنه اگه خود مردم نمیخوان؟
ناشناس
Germany
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چرا در زمان شاه نفاق در عموم مردم کم بود و بعد از انقلاب زیاد شد
مردم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
شکست خوردگان انتخابات مروج دوریی و تقلبند.
رضا
United States
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
حاکمیت نفاق و دورویی رو ترویج می کنه
مردم بر دین حاکمانشان هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
ساده و دندان شکن !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
در پاسخ 17:07
وقتی سیستم زمینه پیشرفت در سایه ریاکاری رو فراهم کنه و حتی از اون هم بالاتر ریاکاری لازمه پیشرفت باشه قاطبه مردم به این مواردی که فرمودین گرایش پیدا میکنن حتی اگر فطرتشون با این موضوعات مخالف باشه

بعد هم میرن براش کلاه شرعی میتراشن مثل خیلی چیزای دیگه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
احسنت . درسته . حافظ میگه : خدا زان خرقه بیزار است صد بار // که صد بت باشدش در آستینی... این خانوم هم اگه ریا کار نبود مردم کاری بهش نداشتن و اینطور تحت فشار نبود اما امان از دروغ و ریا که نابود میکنه مملکت رو...
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
قطعا خود مردم نمی خوان این ریا رو ولی مجبورن برادر، میفهمی مجبور.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
الناس علی دین ملوکهم
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بابا ول کنید این مساله رو دیگه!
یعنی اینقدر بی احساس هستید که خبر پر پر شدن
این کودکان مظلوم اصلا شما
رو تکون نداد؟
فقط جناح بازی ونفاق رو بلدین
فقط بلدین یه تنور پیدا کنید و
خمیر رو بچسبونین
وا... خجالت داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
این مسئله هم سیاسی نیست . و بقول زیباکلام یک بیماری اجتماعی است که تو زندگی هم سرک بکشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چون ملت حالشون از ریا بهم میخوره , خیلی خانوم خوش صدا و با استعداد داریم ولی چون چادری نبودن یا پارتی نداشتن مثل این خانوم پیشرفت نکردن !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
مه اینکه ملت واقعا خودشون خیلی بی ریا هستند!!!!! این خانم اصلا خودش دوست داره هر چند وقت یکبار سوژه بشه و یک عده هم هستند که این خواسته ی او را برآورده میکنند به دلایلی. اما خواهشا دیگه مدعی نشوید که مردم خیلی خوب و پاک و .. هستند. اخلاق مردم رو تو حیابون و اداره و همه جا داریم میبینیم!!!
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
نظرات دکتر زیباکلام خیلی جالب و بجاست. واقعا من همیشه از نظرات ایشون استفاده می کنم.
ناشناس باهوش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
اره واقعا ولی بیچاره بدخواه زیاد داره تو صفحه اینستاش چقد که بهش توهین میکنن به یک استاد برتر ولی با این همه ایشون خیلی بزرگوار هستن تحمل میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
آره مخصوصا اون نظرش که گفته بود یه یهودی رو بیارین تو کابینه:||||
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
خب یهودی یه دینه. شما برو اطلاعاتو زیاد کن.
ناشناس
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چون خودش اینطوری خواسته!!!
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
خوشم مياد در مورد هرچيزي شما تحليل داري!!! فقط موندم با اين همه اساتيد اهل فن و نخبه و ژن هاي ناب، چرا الان جامعه دچار اين همه آسيب اجتماعي است مانند: كودك ربايي و قتل نوزاد و اعتياد و فحشا و عرضه ترياك تعاوني ....!!!
ناشناس
Germany
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چون قدرت اصلی دست اقتدارگرایان است و تا دموکراسی واقعی ایجاد نشود وضع همین است
ناشناس
United States
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
کار یک استاد دانشگاه در بهترین حالت نقد، بررسی و تحقیق در باره مسایل اجتماعی است تازه اگر به رشته تخصصی اش مربوط باشد آن کسی که در این قبیل مواقع باید پاسخگو باشد حکومت و نهادهای مربوطه آن است چیزی که حکومت ما با گردن کلفتی از آن سر باز می زند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
مجریان شبکه هایی امثال من و تو : خائن به مملکت و صادق با خود که تکلیف با اینها مشخص است ، اینها کافر و دشمن هستند.
امثال این خانم که به زعم بنده خائن به مملکت و ریاکار که هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
واقعا مردم ما از ریا و دورویی و ظاهر سازی خسته شده اند و تشنه صداقتند این رو به وضوح در انتخاباتم تونستیم مشاهده کنیم
ک م
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
ولی من اینچنین قضاوت و انتشار عکس خصوصی یک خانم را قبول ندارم .
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بیرحمانه نیست اصلا مربوط به ایشان نیست
مردم خسته و عصبانی از ریاکاری عده ای هستند که دیگران را مجبور به کاری میکنند که خود به ان باور ندارند مردم عصبانیند از اینکه اینگونه افراد در مسئولیتهای بالاتر حتی تصمیم گیرنده هستند دم از خوردن یک وعده نان میزنند و میزهای انچنانی میچینند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بله متوجه شدیم منظور شما آقای علم الهداست
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
آزاده نامداری ها نماد آشکاری از تفکر سلیقه ای فرهنگ کشور است. معمولا این افراد خود غیر واقعی شان را به جامعه نشان می دهند آنهم به خاطر ماندن در جایگاه شغلی و اجتماعی و این به دلیل نگاه فرهنگی مدیران حاکم بر این افراد است.
تغییر شخصیت و بی هویتی بزرگترین آسبی است که چوانان ما ازنگاه تحجرآمیز مدیریت سیاسی ، فرهنگی کشور خورده اند و متاسفانه مشاهده می شود که توصیه می کنند شعرای مداح حوزه پیچیده و کاملا تخصصی فرهنگ را به دست بگیرند که بیانگر عمق فاجعه فرهنگی سیاسی است
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
پاراگراف دومت صدآفرین داشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
شایددر تمام کشورها افرادی که به عنوان افراد مشهور یا همان سلبریتی ها معروف می شوند به واسطه مشهور بودن و الگو بودن در جامعه و استفاده از مزایای و مواهب این عنوان ،بیشتر زیر زربین جامعه قرار می گیرند و همانگونه که برای کارهای آنها از بازیگری تا مجری گری و.... برای آنها کف زده می شود ،وقتیکه از آنچه عرف جامعه باشد پا را فراتر می گذارند حتی اگر در خلوت آنها باشد به شدید ترین نحو مجازات می گردند تا از این جنبه نیز الگویی برای نشان دادن حدود عرف و قانون در جامعه باشند نمونه آن را به وفور در فوتبال اروپا از جان تری گرفته تا بن زما و دیگران می توان مثال زد گرچه تمامی جرمها را درخلوت انجام داده بودند اما بعد از برملا شدن دیگر محلی از انکار نبود تاوان آن را نیز پرداختند اما آنچه در جامعه ما جای سوال دارد این است که چگونه همین افراد هنگامی لشکر به قول خودشان فالور درست می کندد وانجاکه به نفعشان باشدیا لذت ببرندجزیی ترین جنبه های زندگی خود را توضیح داده یا به نمایش می گذارند مانند عکسهای ازدواج یا حتی کبودی های دعوای خانوادگی اما انجا که به ضررشان باشد به زمین و زمان می تازند و دم از حریم خصوصی می زنند القصه وقتی کسی در جامعه از هر لحاظ منتخب شد باید بداند که در رفتار و کردار خویش نیز باید بسیار سنجیده و گزیده کار باشد چون همانطور که پاداش ویژه میگیرد تنبیه او نیز ویژه خواهد بود
ناشناس باهوش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
احسنت
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
اکثر مدیران متملق / چابلوس و ظاهر بسند هستند /
این خانم هم بایستی یبش از اندازه متعارف از حجاب سخن نمیگفت در هر صورت حق مردم است که ایشان را مورد انتقاد قرار دهند
حافظ
Canada
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری
کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند
افکار ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
اون موقع که دختر مردمو به خاطر یه شال عقب رفته تو ون گشت ارشاد میکردن و این خانم حجابشو تو سر مردم میزد مردم هم حق دارن بی حجابیشو تو سوئیس تو سرش بزنن.
ک م
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
عزیزم
اگر کسی کار اشتباهی کرد یا بدقضاوتی کرد که ما هم نباید همان کار را بکنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چطوره كه يه پارك عمومي حريم خصوصي محسوب ميشه اما خودروي شخصي حريم خصوصي نيست؟
درضمن ريا؛ دروغ و نون به نرخ روز خوردن باعث هجمه شده وگرنه اعتقادات شخصي كه مورد احترامه.
فربد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
شاید بدترین چیزی که شنیدم این باشد که مجبور است یعنی اگر ایشان چادر سرشان نکنند و هی این چادری بودن را تبلیغ نمیکردند از گرسنگی میمردند؟ خیر مشکل جاه طلبی است که باعث میشود فرد لباس تزویر و ریا بپوشد.
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
فرارو لعنت به تو.چرا کامنت من رو ناقص منتشر میکنی؟؟؟؟؟چرا پاسخم به مخاطبان نورچشمیت رو منتشر نمیکنی؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
خانم آزاده نامداری بهترین مجری زن ایرانی نبودند ولی به خاطر حجاب چادر همیشگی شان هر روز در تلویزیون برنامه داشتند. از راه حجاب و متانتشان ارتزاق می کردند. حالا دروغ جلوی دوربین که چند مرد خارجی در پارک عمومی محارم ایشان هستند... یاد جمله دکتر شریعتی افتادم که می گفت من از راه دین نان نمی خورم که نانم آجر شود.
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
فرارو اقعا برات متاسفم که اینقدر حقیر و بی مایه هستی که میترسی کامنت من رو کامل منتشر کنی.
اقای یک ایرانی من خودم شاگر زیباکلام بودم و شما هنوز اینقدر درکتان از مسائل ابتدایی است که نمیتوانید بفهمید تولید علم با کتاب نوشتن تفاوت دارد.تولید علم یعنی اینکه نظریه ای تولید کنید که قابل اثبات و ازمایش باشد و متعلق به خود شما باشد.راستش حوصله اینکه پاسخ باقی مخاطبان رو هم بدم ندارم چون مطمئن نیستم فراروی سانسور چی منتشر کند و خیلی خیلی هم سطحی و بی ربط هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
«اگر صادق زیباکلام خود را نماز شب خوان معرفی کند و بعد معلوم شود شرب خمر کرده است، جامعه واکنش نشان خواهد داد. اما همین صادق زیباکلامی که می بینید و می شناسید شرب خمر کند موجی به وجود نمی آید، فقط عده ای اصولگرا می گویند ما از اول می دانستیم که او اینگونه است. اما عامه مردم حتی ممکن است از حریم صادق زیباکلام دفاع کنند، چرا که تظاهر و ریاکاری در کار نبوده است.»
اصل مطلب همینه
البته واکنش به آزاده نامداری مستقیم واکنش نسبت به خود او و غیر مستقیم نسبت به نهاد حاکم است که با دخالت در شخصیترین امورات زندگی مردم باعث ریا در جامعه و بالتبع آن باعث رشد افراد خرد و کوچک در جامعه می گردد.
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چرا بجاي اينكه از حريم خصوصي افراد صحبت كني از تظاهر و رياكاري چيزي نميگي؟؟؟؟!!!!!!!
m!m
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
جالبه، کل یه پارک محرم ایشون حساب میشدن ، مثل وحید خزایی که همه دختر عمه و دختر خاله و .... اینا بودن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
به نظر من سرک کشیدن در حریم خصوصی افراد جایز نیست. ولی خب یه ادم معروف و بسیار باحجاب اگه حجابش را کنار بزنه خب جامعه واکنش میده دیگه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
از گرانی پیاز تا اوضاع برزیل و نژاد گوسفندان استرالیائی و شفق قطبی گرفته تا اعماق آتشفشانها را ایشان تحلیل میکنند و نظر میدهند
یادش بخیر آدم را یاد کارتون زبل خان میاندازد که میگفت زبل خان اینجا زبل خان اونجا و زبل خان همه جا !
علی محبی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا [٤:١٤٥] آرى، منافقان در فروترين درجات دوزخند، و هرگز براى آنان ياورى نخواهى يافت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
به نظرم آزاده نامداری و مینوخالقی هر دو ریاکار هستند. هر دو دو چهره دارند. یک چهره ملتزم به حجاب که برای دسترسی به منافع (مجری شدن و روی آنتن بودن یا نماینده شدن) و چهره دیگر و احتمالا واقعی خود را در خارج کشور نشان دادند. ولی اینکه رفتار مردم با این دو متنفاوت بود بحث دیگری است. در رفتارهای مردم گاهی تناقضات دیده میشه.
ناشناس
Canada
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
من با فرمايشات اقاي اسماني موافقم كه اقاي زيبا كلام بايد تحقيقات علمي شان را مانند اقاي دكتر عباسي در سي سال گذشته اعلام كنند جناب اقاي دكتر عباسي در سي سال گذشته كشفياتشان را از تريبون هاي عمومي اعلام كردند مثل تشكيل گروه هاي ترور و تحليل هاي مفصل ارتباط گودرز با شقايق به طوريكه دانشمندان ساير كشور از ايشان رهنمود دريافت ميكنند.
ناشناس
Canada
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
کار و سرگرمی نیست، مجبوریم بهم گیر بدیم تا صبح شب به شود.
ناشناس
Canada
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
درجواب خواننده محترمي كه مي فرمايند منتقدان خانم نامداري مقيد به حجاب نيستند بايد عرض كنم عمده اعتراض به ايشان بابت رياكاري است كه نتيجه محتوم تحميل مقررات و قوانين ناسازگار است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
مردم ما با دورویی مشکل دارن با انسان نماهایی مشکل دارن که مردم رو خر فرض میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
مردم از ریا دورویی و منافق واقعی متنفرند این حریم خصوصی نیست این بوقلمو صفت بودن است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
مردم از دورویی و ریا متنفرند اینہا منافق واقعی ہستند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
از طرز تفکر و استدلال ها و سابقه آقای زیبا کلام معلومه که از هر داستانی که پیش میاد برای حمله به اصولگراها استفاده میکنه.
چیچیو ریا کاری ای در کار نبوده !!!!!!!!!!!!
عطیه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
وقتی خودم رو جای نامداری میزارم میبینم اصلا دوست نداشتم بی آبرو بشم خیلی حال بدیه .
آزاده نامداری و هرکه در این جامعه ایرانی زندگی می کنه محکوم به ریاست. حالا نامداری بیشتر از خیلی ها به خاطر مواضع به شدت ارزشی و تبلیغات بیش از حدش .
عاملی که باعث میشه حق داد به نقض حریم خصوصی به زعم خودش و برخی دیگر اجازه دادن خودش هست .همه زندگی نامداری از ازدواج و طلاق و حاملگی رو حفظند چون خودش با دیگران به اشتراک گذاشته .
حالا مجبوری وقتی می ری خارج عکس بزاری تو اینستاگرام .
ٍٍEvil
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
کسی از صدا و سیما که با پول مردم اداره میشه به شهرت میرسه و با همین پول و اجراهایی که از رسانه ملی در میاره میره انور آب با به ریاکارش ادامه میده قابل بخشش نیست.
مردم تلویزیون روشن کردن کمی شاد بشن ایشون رو دیدن که حجابشون رو میکردن تو حلق مردم، روزنامه خریدن کمی خبر بخونن تو صفحه اول دیدن که ایشون حجابش رو میکنه تو حلق مردم بعد میره انور آب اونکارو میکنه از صد تا فحش هم بدتره.
والا بعضیا که به حجاب و دین اعتقاد ندارن اینور هم حجاب رو رعایت نمیکنن می بینیم میرن خارج کلاهی شالی پیش شوهرشون میندازن رو سرشون و مثل ندیده ها مشروب رایگان رستوران رو هم نمی خورن. ولی این با اون حرفا واقعا به شعور مردم توهین کرده.
بخشش جایز نیست ...
زیادی اگاه
United Kingdom
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
همش برنامه خودش بود برای اینکه پناهندگی بگیره خبرهاش و خواهید شنید
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
برای این زن این قضیه بی رحمی نیست چون خودش با تبلیغ چیزی که بهش اعتقاد نداره باعث شده خیلیا با تحقیر کردن دخترا با گشت ارشاد احساس بدی بهشون دست نده حالا چاه کن افتاد ته چاه و هیچ وقت سر بلند نمیکنه
مثل چرخنده که با ریا و تظاهر نابود شد
حالا این زن بچشو سپر قرار داده که مردم ببخشن در حالی که مردم دل پری دارن و روزی منفجر خواهند شد!
درود بر استاد زیباکلام
ناشناس
Austria
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
دزدی خانه ای را زد.یکی گفت گناه بنا است که دیوار را کوتاه درست کرده،یکی گفت گناه نجار است که در خانه را محکم درست نکرده،یکی گفت گناه قفل ساز است که که قفل خوب درست نکرده،این وسط یکی پرسید،پس دزد را گناهی نیست.حالا قضیه این خانم،عکاسی که این عکس را پخش کرده ،مجرم نیست؟
انتی ریا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
روزگاری که با چادر کاسبی میکردن و پیشرفت میکردن باید فکر این روزا میکردن
ناشناس
Austria
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بس کنید از این همه مزخرف بافی ها.مملکت را دروغ و اختلاس و دزدی ووووووووووووگرفته ،حالا جماعت گیر دادن به حجاب یک خانم.واقعا جای تاسف داره!!!
دکتر گاوچرون از کومور
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بدتر از ریا که حق الله است؛ افشاگریست که حق الناس است.

در علم اخلاق و بحث جایز بودن غیبت از متجاهر به فسق دو نکته مطرح میشود:
اول اینکه تجاهر، نسبیست مثلا اگر کسی در شهر الف از موضوعی ابایی ندارد ولی در شهر ب ابا دارد؛ غیبتش تنها در همان شهر الف جایز است نه شهر ب.

ثانیا مجاز بودن غیبت متجاهر به فسق در همان محدوده تجاهر هم به معنای مطلوب بودن آن نیست. تنها به معنای حرام نبودن آن است.

اما نکته مهمتر است که غیبت ظالم، نه تنها مجاز بلکه مطلوب است پس من هم اگر مثلا آزاده نامداری از مسئولان گشت ارشاد بود و چنین کاری کرده بود خودم فیلم هایش را پخش میکردم. چون آنجا بحث حق الناس مطرح بود و اینکه به کسانی ظلم کرده به خاطر چیزی که خودش هم به آن اعتقاد ندارد.
اما اینجا نهایتش این است که در مساله ای صرفا ریا و تظاهر کرده و این هرگز مجوز افشاگری ما نیست.

اخلاق در جامعه ایران شدیدا مرده است و من از این کشور و مردمی که خود هزار عیب دارند و خیلیشان هم ریاکارند، سخت دلگیرم؛ پس مرگ بر وطنم.
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
شما همچنان در حال چروندني؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مشغول باش
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
نشون ميده فهمت در حد همون چروندنه
البته عقده دكترا داري؛ دكتر نشدي ولي دكتراي چروندنو خوب اومدي....!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Austria
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چرا افکار عمومی؟ کدام افکار ؟یه مشت رسانه برای منحرف کردن مردم از درد های روزمره شان ،یک موضوع شخصی را بزرگنمایی میکنند تا بچاپگران به کار خودشان مشغول باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
یکلام. این خانم گند زد به خودش. زیبا جان تو با این حرفها داری گند میزنی ها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
چون 40ساله دروغ و ریا ارزش شده و این یکی از موارد نقضه
سیّد دلبر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
همون سوییس بمونه !!!! مسئله با کارشناس سیاسی حل نمیشه کارشناس مذهبی بیارید نظر بده !!!
لیلا
France
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
اگر موضوع خانم نامداری نامتعارف باشه و نوعی کنکاش به حساب بیاید و زندگی شخصی محسوب شود پس خانم مینو خالقی هم کسی حق دخالت در زندگی شخصی ایشان را نداشت و نا عادلانه رد صلاحیت شدند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
تحلیل استاد زیبا کلام مثل همیشه عالی بود . احسنت .
علی
Canada
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
نه به دورویی! نه به ریا! خسته ایم از ریا
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
آقای زیبا کلام هنوز آنقدر پیر نشده اید که شبها خوابتان نبرد و نماز شب بخوانی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
سوال من از مخالفین این افشاگری اینه چه راهی پیشنهاد می کنید تا با ریاکاری و دروغگویی و استفاده ابزاری از حجاب و .....مبارزه بشه.ایا رفنار این شخص تبعات اجتماعی نداره آیا فضا باید اینقدر امن باشه برای این بی اخلاقی ها اگه عکس و فیلم نبود دیوار حاشا بلندتر نمی شد ؟ چه منفعتی برای ایشان وجود داره که از همون کشور عکس با چادر میفرستن ؟چرا نباید جلو سو استفاده این افراد گرفته بشه ؟
جعفري
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
اين شرنوشت تمام دولتمردان رياكار و دروغگو و دغل باز در كشورمون خواهد بود، چوب خدا صدا نداره اگه بزنه دوّا نداره
ناشناس
Canada
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
حانم نامداری وحانم نامداریها وایضا آقایان نامداریها، معلول هستند واین حتی اختصاص به ایران هم ندارد. هرجا ودر هر کجای تاریخ، حکومت رنگ ایدئولوزیک به خود بگیرد وبه مردم بر اساس میزان دوری ویانزدیکی آنها به ایدئولوژی حاکم بها بدهد،بسیاری از افراد جامعه را به 2 دسته تقسیم میکند. دسته اول سعی میکنند به جای کوشش و تلاش در جهت کسب مهارتها وتجربه وفابلیت،خود را با ایدوئولوزی جاکم هماهنگ کنند یا هماهنگ نشان بدهند ومتقابلا حکومت هم معمولا بهمین علت، به انها بیشتر بها میدهد وقدر میبینند وبر صدر مینشینند یک شبه ره صد ساله میروند ومسیولیتها ومناصب بین انان تقسیم میگردد.وبدین ترتیب، ناکارآمدی به علت عدم ارزشگداری به تخصص وتجربه وشایستگی، ریشه گرفته ودر درازمدت، به همراه تظاهر وریاکاری، فراگیر میگردد وحتی خود ایدئولوژی حاکم را هم، از درون تهی میگرداند. دسته دوم که همرنگ ایدئولوژی جاکم نیستند وتمایلی هم به وانمود کردن و تظاهر به آنرا هم ندارند، در حاشیه قرار میگیرند ویا در عکس العمل به رفتار جاکم بر جامعه، عاصی شده وبه صورت علنی به مخالفت یا مقاومت منقی میپردازند که نتیجه آن بعد از 4 دهه،عقب افتادگی ناشی از ناکارآمدی، ریاکاری فراگیر، دین گریزی جوانان، گسترش آسیب های اجتماعی مثل طلاق اعتیاد وفجشا،حاشیه نشینی 20 دز صد جمعیت کشور و... است به طوریکه میزان طلاق نسبت به قبل از انقلاب ،11 برابر ومعادل 8 برابر جهانی رسیده وتعداد زندانیان عادی،25 برابر شده وایران اکنون رتبه اول فرار مغرهاست وبزرگترین ارقام احتلاس در طول تاریخ بشریت،در ایران رقم خورده است .ودر عوض، گزافه گویی وداعیه اخلاق ونسخه احلاقی پیچیدن برای نشریت سرگشته،گوش فلک را کر کرده است
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
بنام خدا سلام بر حجت خدا
معصومیت و.زبان نرم این خانم کاش در زیبا کلام بود
خانم حیا و.ادب
همه مادرها مادری نمی کنند او مهربانه
مهران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
این خانوم بدجور خودشو خراب کرد، هیچکس به عشق چشم و ابرو و موهاش فیلمشو بازپخش نکرد، مساله این بود که اون فیلم نشون میداد همه تبلیغ این خانوم برای حجاب کاسبی بوده و ریا، ولی از همه بدتر وقتی بود که اون ویدئو رو بیرون داد. وای که چقدر آدم میتونه حقیر باشه! راستش دلم براش سوخت، آدم اینقدر زبون شده باشه که برای توجیه ریاکاریهای قبلیش دروغ بگه، دروغ بگه و انتظار داشته باشه مردم باور کنن.
ایشون سرباز و مبلغ ایدئولوژی هست که هیچ حرمتی برای حریم خصوصی افراد، بخصوص خانمها، قائل نیست. اینکه ترکشش به خودش اصابت کرده عین عدالته.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
با سلام و احترام به استاد زیباکلام و کاربران محترم ؛
من برخلاف بقیه هیچ تناقضی در شخصیت خانم نامداری نمیبینم.
چرا؟
نه آزاده خانم بلکه تقریبا همه مجریان صدا و سیما با ۷ حداقل قلم آرایش با حداقل یک من (معادل ۳ کیلوگرم)مواد آرایشی جلوی دوربین حاضر میشوند حالا با اضافه کردن یک چادر و..‌.حجاب کامل میشه؟
پس اگه میخوان برخورد کنن با همه اونا برخورد کنن و اگه منطقین به عدالت با این هموطن و مجری محترم برخورد بشه.
پس با این استدلال ریایی در کار نبوده.
سپاس
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
هر چند مباحثی را که ایشون تحلیل میکنن ببه نظر منطقی و علمی میاد ولی ب ا کمال احترام به ایشان هیچگاه نتوانستم ایشان و درک کنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
این خانم نمیداند گزینش به خاطر استین کوتاه از دانشگاه اخراج کرده است چرا او تظاهر نکرد و لی جایش را یک ریاکار و دورو و..... مانند این خانم کمبود دار و دایم در صحنه گرفت به نظرم حتم دارم این کار خود خانم بوده تا عکسهایش در رسانه ها باشد
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
من فکر کنم از ریاکاری و چادر پوشیدن خسته شده بود. به عمد فیلمشو پخش کرده.
ناشناس
Germany
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
وسط یک پارک عمومی حریم خصوصی معنی ندارد.

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند

چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
از خانم نامداری که از طرفداران آقای روحانی بودند بیشتر از این هم انتظاری نمیرفت! همون بهتر که چهره خودش رو مشخص کرد
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
وای خدا من موندم چرا هرچیز بی ربطی را به یه چیز دیگه ای ربط می دین با اینکه خودم طرفدار اقای روحانی نیستم ولی اصلا این حرفت خیلی بی معنی و مفهوم خیلی جاله یه مطلب هم راجب تتلو بود دوستان نوشته بودند طرفدار های رئیسی بهتر از این نمی شوند به خدا ادم از بعضی چیز ها شاخ در میاره من موندم اصلا چطوری به ذهنتون می رسه به این چیز ها ربط بدین این وسط
ناشناس
France
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
آقای زیبا کلام حریم خصوصی برای افراد مشهور وجودندارد و کشورهای غربی هم این مسئله بفور دیده می شود در اینجا که اگر عکس یک فرد عادیرا بدون اجازه وی منتشر کنند میتواند شکایت و خسارت مالی کلان هم طلب کند و دادگاه هم به وی حق میدهدو معمولا هم برنده می شود ولی این امر برای افراد مشهور نه برای دادگاه ونه برای افکار عمومی جائی ندارد چرا که این افراد بوسیله همین رسانه ها مشهور شده اند و بر اساس همین اصل اگر همین رسانه ها ابعاد مخفی فرد را افشا کنند نه تنها قبیح نیست بلکه مورد پسند افکار عمومی هم می باشد
ناشناس
Germany
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
در میخانه ببستند خدایا مپسند که در خانه تزویر و ریا بگشایند‬‎
میم الف
United Kingdom
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
حریم خصوصی؟ وقتی شخصی با چادر وارد صحنه تلویزیون میشه و به چادر ش افتخار میکنه و در وصف حجاب و چادر اظهار نظر میکنه در واقع وارد حریم شخصی میلیون ها زن ایرانی میشه که چادر به سر ندارن میشه . آقای زیباکلام چرا اون موقع از حریم خصوصی حرف نمیزنه ؟ ما هیچ جای قران ندیدیم بگه در کشور سویس نداشتن حجاب ازاد هست ولی داخل وطن خودت باید حجاب داشته باشی. مشکل نا ایرانی ها همینه همش تظاهر میکنیم .
در کل رسانه میلی ارزش دیدن نداره. چ آزاده خانم با چادر ظاهر بشه چ مثل حریم خصوصی در پارک های اروپا بی حجاب وارد بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
تا جاییکه من اطلاع دارم و میبینم چادر در صدا و سیما اجبار نیست... پس کسی ایشون رو به چادر سر کردن اجبار نکرده. ولی اینکه چادر سر کنی و مردم را قویا به چادر سر کردن توصیه کنی و بارها و بارها از مزایا و زیبایی های اون بگی و خودت طور دیگه ای باشه میشه ریا... تزویر... دورویی... مردم از این تنفر دارند... حالا در مورد آبجو نخواستم زیاد بحث کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
چون از آزادیش لستفاده کرده ما حسودیمون میشه.
ارشیا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
چقد این بیت وصف حال خانم نامداری است
زاهدان کین جلوه بر محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
تصاویر مینو خالقی مگه حریم خصوصی نبود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
با سلام
من تو پیامها راجع به ابن خانم مطلبی خوندم که به نظرن خیلی قابل توجه است .
خانم نامداری وقتی از صورت کبود خود عکسی را منتشر می کند که خصوصی ترین حریم است ابایی ندارند ولی در مکان عمومی تصویری که از ایشان منتشر شده است.حربم خصوصی است.ریاکاران همیشه اینگونه اند.
من طرفدار حجاب نیستم و از منش اخلاقی ابن فرد انتقاد دارم........
ناشناس
Germany
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
از بچه گي بهم مي گفتند يكهو اگر كسي در مدرسه پرسيد، نگي مامانم در خانه بي حجاب است ، بابام با عموهايم با ورق حكم بازي مي كند، نگي ويديو داريم،....... بچه در اين جامعه از زمان كودكي با تربيت دروغ و تزوير تربيت مي شود! پس چه انتظاري داريد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
چرا با آبروی افراد بازی می کنند/به فرض اگر ایشان بی حجابی هم کرده باشد ترویج آن گناه بزرگ است.اشاعه گناه گناهش بزرگتر از اصل گناه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
شعار نده بابا. كسي كه ريا مي كنه حقش همينه
سهند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
نمیدونم حالا به عقل هم مراجعه نمی کنید لااقل با دقت به شرع توجه کنید. چقدر در قران و احادیث به قبح ریاکاری و نفاق و دورویی تاکید شده. وزن حجاب در مقایسه با ریا و شارلات بازی چقدر است؟
محمد
United States
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
وطن آنجاست کسی را با کسی کاری نباشد. وطن آنجاست که اخلاق انسانی در آنجا شکوفا شود.
اگه در قانون اومده که در یک کشور دیگه باید حجاب را رعایت کرد کار خانم نامداری اشتباهه و اگه چنین قانونی نداریم کار ما اشتباهه که با نگاه و حرفهای سرزنش کننده موجب آزار یک انسان می شویم.
محمد-عضو هیات علمی دانشگاه رازی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
حالا چه لزومي داشت بنويسي عضو هيات علمي؟؟؟ كه مثلا توجيهي باشه بر اون چرتو پرتايي كه گفتي؟؟؟ نه عزيزم خدا روزيتو جاي ديگه بده اينجا عضو هيات علمي هم مث مجري با نيرنگ و ريا انتخاب ميشه نه براساس صلاحيت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
جناب دکتر زیباکلام
وقتی حریم خصوصی افراد توسط مسئولان حفظ نمی شود، انتظار نداشته باشید که مردم آن حریم را حفظ نمایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
اول اینکه تورو خدا مینو خالقی و نامداری رو یکی نکنید قصشون کاملا متفاوته از هم. دوم اینکه این ریایی که به خاطر شرایط ، یه جورایی گریبانگیر همه ست حد و حدود داره
ناشناس
United States
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
نخیر نداره امثال بنده چون ذاتا ریا کار نیستیم از اول انقلاب قاطی هیچ فرمت شغلی و حرفه ای دولتی نشدیم الان هم همچنان فقیر و بی چیز روزگار می گذارانیم
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
برای این مردم با این خانم بی رحمانه رفتار می کنن که عقیده اش را برای خودش نگه نداشت و یکبار در یک مصاحبه گفت خوشحالم که چادری هستم. مردم کاری به موی این خانم یا آبجویی که خورده ندارن . به این کار دارن که مردم را احمق فرض کرد و اینطور ریاکار ی کرد. در واقع این خانم با افتخار کردن به چادرش به زنانی که 80 درصد بدون چادر هستند دهن کجی کرد. شبیه کاری رو کرد که مهناز افشار کرد.
مبهم
Azerbaijan
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
محرمآزاده نامداری ازش فیلم منتشر میکنه آخه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
" راديو و تلويزيون دانشگاه است "
بله واقعا" همينطور است ، صدا و سيما دانشگاه است ولي دانشگاهي كه بام تا شام چيزي جز رياكاري و نفاق و تنفر آموزش نمي دهد .
در موضوع خانم نامداري اصلا خود ايشان مطرح نمي باشند و اين خطاي بزرگيست اگر تصور شود اين واكنش نسبت و شخص خانم نامداري ست ، در واقع اين نوعي افشاگري درباره دروغگويي و نفاق صدا و سيماست و متاسفانه براي اثبات اين موضوع امروز وسيله ابراز همانگونه كه صدا و سيما عمل ميكند مجري اين نهاد گرديده است ، مجري كه خود به نوعي قرباني اين سيستم كور و ناتوان مديريتي مي باشد مگر ايشان ميتوانست يا ميتواند در صدا و سيما باشد و غير از اين باشد.
اصل قضيه اينست كه تفكر و سياست حاكم بر اين نهاد ميلي بر آموزش منافق صفتي و دروغگويي استوار گرديده و هرگز اجازه نمي دهد كه مخاطبين و مسئولان آن هماني باشند كه هستند در تمامي مصاحبه ها ، برنامه ها ، تحليل هاي يكسويه ، . . . . . . همه و همه ميبتني بر قصه گويي و سناريوسازي بر اساس خواست افرادي خاص ميباشد تا واقع بيني و صداقت ، در شبكه هاي مجازي نيز نمونه هاي چنين فضاسازي هاي تصنعي كم نبوده و نيست .
در واقع اين موضوع (نمايش تصنعي ) بدليل اينكه بسيار آشكار تر و مورد توجه تر در صدا و سيما بوده وسيله اي شده كه افكار عمومي كه مجالي براي ابراز نمي يابد در فرصت پيش آمده فرياد خشن و خشمگينانه خود را در شيپور اجتماعي با صدايي بلند بر گوش مسئولين متظاهر اين نهاد ميلي بنوازد و كوس رسوايي آنان را به صدا درآورده و به رخ ايشان بكشند.
بي اخلاقي اصلي مربوط به دروغ بافي هاي صدا و سيما ميشود و امثال اين نهاد ، در واقع موج بي اخلاقي هاي مسئوليني كه واقعيات اجتماعي را انكار كرده و سعي در تحميل افكار خود بدون هيچگونه توانايي اقناع منطقي اجتماعي ميكنند باعث ترويج بداخلاقي ها ميگردد .
مدتهاست كه زنگ هاي خطر و سقوط اخلاق بصدا درآمده و بسياري از جزم انديشان هنوز با انكار آن سعي در كتمان حقايق دارند در حاليكه نتايج ان امروزه به اشكال گوناگون رخ مينمايد يك سر آن اختلاس هاي فوق نجومي روز افزون، حقوق هاي نجومي، املاك نجومي ، شهرفروشي ، ترجيح منافع باندي به منافع ملي با هر شيوه و سيله ممكن،دروغ و تهمت با نگاه در دوربين و جلوي چشمان ميليون ها نفر براي رسيدن به هدف ، ترويج فرهنگ و نگاه خس و خاشاك ، بزغاله ، كاغذ پاره ، ژن برتر ، كفتار ، زندگي خصوصي پر از تضاد و گاه غير اخلاقي شخصيت هاي در رده هاي مختلف مدعي اخلاق و دفاع از نظام . . . . . . و سر ديگر آتنا ، ستايش ، بنيتا ، ارتشاء در سطوح پايين
برخورد هاي متناقض و دوگانه با مسائل در جايي همين رفتار را تشويق و در جايي ديگر تقبييح ميكنند ، در جايي آتش به اختيار بودن انقلابي گري و در جايي ديگر اقدام غير قانوني محسوب ميشود ، راستي ملاك كار تميز از نگاه هر فرد آتش به اختيار چه خواهد بود ؟
مخلص كلام اينكه نميتوان انتظار داشت كه منع رطب ، رطب خورده داراي اثر باشد فقر اخلاقي موجود در رفتار هاي اجتماعي لاجرم ناشي از فقر اخلاقي در سوح بالاتر است و پاك كردن صورت مسئله هرگز كمكي به حل آن نخواهد كرد اينجا چقدر سخن امام علی(ع) در نهج البلاغه در عمق جان مي نشيند كه : " الناس علی دین ملوکهم "؛ مردم به روش و طریقه حاکمان و پادشاهان خویش زندگی می کنند.
سخني جالب ميگويد :
دزد هاي كوچك قرباني فقرند
و دزد هاي بزرگ ريشه هاي فقر!
عدالت ، در حذف ريشه هاي فقر است نه در به زنجير كشيدن قربانيان فقر
حالا ببينيد عدالت كجاست ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
این مشکل به بعد از انقلاب بر میگردد زیرا قبل انقلاب برای استخدام، انتخاب کردن و انتخاب شدن شرایط استانداری همچون میزان تحصیل، میزان سلامت جسمی و روحی، نداشتن سابقه اعتیاد، نداشتن سابقه محکومیت کیفری یا سوء سابقه، عدم ضدیت با نظام حاکم و غیره و قبولی در آزمون استخدامی وجود داشت متأسفانه بعد انقلاب قانونمند شدن شرایط استخدام و علم و تخصص کنار گذاشته شد و چسبیدند به متعهد متظاهر بجای متخصص سالم! و ظاهر اسلامی را ملاک قرار دادند در نتیجه خیلی از افراد بی سواد غیر متخصص با ظاهری آراسته به آداب اسلامی ولی نان به نرخ روز خور جذب دستگاههای دولتی شدند و در مصدر امور قرار گرفتند و مملکت را به ناکجاآباد سوق دادند، باز هم مسئولین درس نگرفته اند و همین روند غلط را ادامه می دهند تا کماکان افراد جامعه را ریاکار و دو رو و مذبزب بار بیاورند و فاجعه ای همچون بورسیه دکترای سه هزار نفر کم سواد متظاهر که قرار است در آینده بجای فارغ التحصیلان نخبه کرسی استادی دانشگاهها را اشغال کنند تکرار شود
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
در نهایت ممکنه از کشور برای همیشه بروند.
شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
تقصیر تمامی کارها فقط اسراییل است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
کاش خانم نامداری به جای اینکه از خودش دفاع کنه که یه لحظه روسری از سرش افتاده فقط یک عذرخواهی ساده می کرد از کسانی که ایشون رو به عنوان یک زن با حجاب چادر می شناختن همین کافی بود که کل این مساله ختم به خیر بشه به کسی مربوط نیست حریم خصوصی ایشون بوده بله ولی وقتی که ریاکاری باشه مساله فرق می کنه و البته ایشون حریم خصوصی خودشون رو تو مجله ایده آل روی جلد کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
به نظرم اگه ایشون مثل بسیاری دیگر از هنرمندان و صدا و سیمایی ها نرمال تر بودن و انقدر دم از حجاب ظاهری نمیزدن مردم برخورد بهتری با موضوع داشتن. ایشون کلا با توجه به پیشبنه خونوادگی شون با ریا و دورویی و تزویر وارد صدا و سیما شدن و طبیعتاً بار کج به منزل نمیرسه.
هرچند مردم مسلمون ما در بردن ابروی ایشون کم نزاشتن متاسفانه!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
درد اینجاست که خانم نامداری چادری در ایران اهل امر به معروف هست بعد میره در سوییس میشه اهل حال
اگه ایشون ادعای چادری بودن و شاکر بودن از بابت چادری بودن نداشت به مردم هم ربطی نداشت
گرچه ایشون شخصیت جالبی هم نداره دورو وذنون به چادر خور
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
ایشون به این دلیل مورد حمله مردم قرار گرفت که قصد داشت حجاب ساختگی خودش رو به زور توی حلق مردم فرو کنه. در حالی که خودش هیچ اعتقادی به آن نداشت. این یعنی دورویی و نون به نرخ روز خوردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
چرا چنین است !؟ زیرا ریا کاری =رسیدن به جا و مقام منافع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
صرفنظر از اینکه فیلم برداری صحیح یا ناصحیح بوده یا اظهارات خانم مجری صحیح یا ناصحیح است می توان از دو منظر این رویداد را مورد بررسی قرار داد:
1) اگر اظهارات خانم مجری که فیلم برداری کاری نا صحیح بوده است را بپذیریم و از این زاویه نگاه کنیم که تمامی افراد همراهش محرمش بوده اند و مضاف بر اینکه ظن قریب به یقین بدلیل وسیع بودن پارک ها و تراک کم مردم در پارک های ملی در خیلی از کشورهای پیشرفته بویژه سوئیس نامحرم یا نامحرمانی در اطراف استقرار آنها نبوده به استثناء فرد فیلم بردار (که کار ناشایستی را انجام داده است)، این مورد از خانم مجری پذیرفتنی است.
2) حال اگر نوشیدنی ایشان الکلی بوده است این دیگر به محرم و نامحرم ارتباطی ندارد، و این عدم صداقت و دورویی ایشان را می رساند و مورد اول دیگر جایی برای بحث ندارد. پس بهتر است ایشان قبل از هر اقدامی اول تکلیفش را با خودش روشن کند. مگر اینکه اظهار کند که نوشابه غیر الکلی بوده است. یاد صحبت آقای روحانی که برای بازگشایی مدارس ایراد نمودند افتادم که گفتند ما 80 میلیون نفر باید باشیم نه 160 میلیون نفر یعنی هر انسان باید دارای یک شخصیت باشد نه دو شخصیت.
اردبیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
نوعی تقوای رسانه ای باید تعریف و از سوی مبلغان مذهبی اشاعه گردد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
من زیاد به کارایی که کرده کار ندارم اما دورویی که در ذات ما ایرانیهاست بدترین دین است .
ولی حقیقتش من از این عکسش میترسم یه جورایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
آزاده نامداری علاوه بر ریاکاری دروغگو هم هست. چون میگه محارمم دورم بودند، در حالی که مردای خارجی هم تو فیلمش بودند، لابد مردای خارجی محرم حساب میشن.
ناشناس
Netherlands
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
هر چی فکر می کنم می بینم این خانم واقعا خیلی مارمولکه .تمام این بساط را برای گرفتن اقامت درست کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
حجاب بخاطر سفر سوییس حجاب بخاطر سوار شدن بر پورشه حجاب بخاطر پنت هوس حجاب بخاطر ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
بنظر من لااقل در این مورد خاص واکنش ها بسیار منطقی و بجا بوده و افکار عمومی را نمی توان بخاطر انزجار از دورویی متهم به "بیماری" کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
این خان
سها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
افرين استاد
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
با سلام.به نظر من اگر خانوم نامداری قبلا این همه راجب حجاب صحبت نکرده بودن,امروز این موج عظیم از اعتراض متوجه ایشون نمیشد.در ضمن کلیپی که ایشون تهیه کردن وتوی اون کلیپ گفتن که ما توی باغ بودیم و همه کسانی که اونجا بودن محارم من بودن و من یه لحظه روسریم افتاد.به عقیده من خانوم نامداری به شعور یک ملت و حجاب یک زن توهین خیلی زیادی کردن.خانوم نامداری به نظر من هر حرفی رو بزنی از اینی که هست بدتر خواهد شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
پاراگراف آخر از حرف های زیباکلام خیلی قابل توجه است:"گر صادق زیباکلام خود را نماز شب خوان معرفی کند و بعد معلوم شود شرب خمر کرده است، جامعه واکنش نشان خواهد داد. اما همین صادق زیباکلامی که می بینید و می شناسید شرب خمر کند موجی به وجود نمی آید"
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین