bato-adv
کد خبر: ۲۵۲۰۵۹

مناظره رسایی و زیباکلام در مورد آمریکا

حمید رسایی نماینده مجلس و دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه در مناظره‌ای با موضوع «آمریکا، دشمنی و نفوذ» که به همت باشگاه خبرنگاران برگزار شده بود در باب مسائلی چون تسخیر سفارت آمریکا، پشیمانی یا عدم پشیمانی تسخیر کنندگان، ارتباط داشتن یا عدم ارتباط با آمریکا،به مناظره پرداختند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
حمید رسایی نماینده مجلس و دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه در مناظره‌ای با موضوع «آمریکا، دشمنی و نفوذ» که به همت باشگاه خبرنگاران برگزار شده بود در باب مسائلی چون تسخیر سفارت آمریکا، پشیمانی یا عدم پشیمانی تسخیر کنندگان، ارتباط داشتن یا عدم ارتباط با آمریکا،به مناظره پرداختند.

در ابتدای این نشست رسایی اظهار کرد:‌ برای پاسخ به این سوال که رابطه با آمریکا آری یا نه؟ باید به گذشته نگاه کنیم؛ اگر فقط 37 سال انقلاب اسلامی را مرور کنیم به خواست ملت ایران مبنی بر مستقل بودن و گذران امور زندگی بر اساس فرهنگ خودشان به این نتیجه می‌رسیم که هیچ‌گاه نمی‌خواهند با آمریکا رابطه داشته باشند. آمریکایی‌ها هرگز به دنبال پیشرفت کشورهای دیگر نیستند. با توجه به خوئی که هیات حاکمه آمریکا دارد آن‌ها در روابط‌شان به دنبال استعمار و استثمار کشورها هستند.

زیباکلام نیز گفت: مساله داشتن یا نداشتن رابطه با آمریکا به هیچ وجه با این موضوع که آمریکا در گذشته چه کرده یا در آینده چه خواهد کرد ربطی ندارد. اساسا ستیز با آمریکا جزو اهداف انقلاب نبود. شما می‌توانید به مصاحبه‌های مرحوم امام خمینی نگاه کنید. نزدیک به12 مصاحبه در نوفل لوشاتوداشتند که وقتی از ایشان سوال شده علت مخالفت شما باشاه چیست گفته‌اند برای آزادی بیان ،‌آزادی مطبوعات، آزادی سیاسیون و اجرای حاکمیت قانون و مفاهیمی که ذیل جامعه مدنی و حقوق شهروندی است مبارزه کرده و به دنبال انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب پدیده استکبارستیزی و غرب‌ستیزی نه تنها اهداف مدنی انقلاب را تحت الشعاع قرار داد، بلکه به گفتمان مسلط تبدیل شد. اگر کسی از خارج وارد ایران می‌شد تصور می‌کرد هدف از انقلاب فقط آمریکا و غرب‌ستیزی بود.

زیباکلام همچنین گفت: در این شرایط چند سوال مطرح می‌شود؛ اول اینکه از چه زمانی گفتمان استکبار وارد گفتمانمان شد، دوم اینکه چه شد 36 سال این گفتمان ادامه پیدا کرد، سوم این سوال مطرح می‌شود که این گفتمان چه بلاهایی به سرمان آورد و چهارم باید پرسید این گفتمان چه سودی برای حاکمیت داشته و حاکمیت چه استفاده‌ای از آن کرده است .

این استاد دانشگاه با بیان اینکه استکبارستیزترین افراد جامعه ما غیردموکرات ترین آنها هستند،‌ گفت: اصولاً افرادی که استکبارستیز هستند جزو افرادی هستند که حتی یک کلام از بسته نشدن روزنامه‌ها، انتخابات آزاد، آزادی زندانیان سیاسی و در کل هر آنچه که به دموکراسی مربوط می‌شود حرف نمی‌زنند. اگر آمریکاستیزی را از آنها بگیرید حرفی برای گفتن ندارند. به سلاحی دست حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بدل شده‌اند. تا مسأله برجام مطرح می‌شود بلافاصله مسأله نفوذ را مطرح می کنند. مسأله اصلی ما در رابطه با استکبارستیزی نپرداختن به این پرسش‌هایی است که طرح کردند.

رسایی از زیباکلام پرسید: بالأخره چه شد، جواب سوال را ندادید، با آمریکا رابطه داشته باشیم یا نداشته باشیم.

زیباکلام در پاسخ به وی گفت: ابتدا باید پاسخ دهیم که چرا رابطه قطع شد و چه مواهبی برای نظام به همراه داشت.

سپس رسایی دوباره تأکید کرد: از این شاخه به آن شاخه نپرید. شما پاسخ دهید چه کسی در ابتدا رابطه را با آمریکا قطع کرد.

زیباکلام گفت: سفارت را اشغال کردید، به آنها گفتید جاسوس هستند. اگر جاسوس بودند چرا محاکمه‌شان نکردید. با این کارهایی که کردید می‌خواهید آمرکیا با ما قطع رابطه نکند؟

در ادامه این مناظره رسایی اظهار کرد: از صحبت‌های آقای زیباکلام نتیجه گرفتیم که بحث نفوذ امروز بعد از طرح برجام مطرح نشده، بلکه در همان سال 57 وقتی مشخص شد سفارت لانه جاسوسی است به نفوذ پی بردیم. شاید آقای زیباکلام وقت نکردند اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند. در این اسناد هم مشخص است که عده‌ای در صف انقلاب بودند. اما آرزویشان این بود که در آغوش آمریکا باشند. همان سال هم عده‌ای با بدن از دیوارهای سفارت بالا رفتند اما در اصل آمریکا از قلب آنها بالا رفت و آن را تسخیر کرد. این مسائل بعدها مشخص شد.

وی ادامه داد: برخلاف صحبت شما آمریکاستیزی از ابتدا در گفتمان انقلاب طرح شده بود. نقطه اصلی انقلاب اسلامی این بود که خودش را به شاه محدود نمی‌دانست چرا که شاه دست نشانده بود. سانسور، زندانی سیاسی و تمام مواردی که آقای زیباکلام طرح کردند را چه کسی ایجاد کرده بود؟ در سوابق آقای زیباکلام که ان‌شاءالله به خاطر مبارزه با همین موارد در زمان شاه به زندان افتاده بودند.

زیباکلام در میان صحبت‌های رسایی به طعن گفت: در آن زمان بخاطر همکاری با بابک زنجانی به زندان رفته بودم.

رسایی نیز در پاسخ گفت: بهتر است به جای بابک زنجانی از مخفف ب.ز استفاده کنید. این روزها این مخفف به خیلی‌ها انتساب داده می‌شود مثلاً بیژن زنگنه.

رسایی افزود: حرفم را ادامه می‌دهم، شما زندان رفتید فکر می‌کنید این زندان رفتنتان هیچ ربطی به استکبار آمریکا ندارد. مردم ایران بر اساس آموزه‌های دینی انقلاب را نقطه آغاز می دیدند. شعار اولشان هم نه شرقی و نه غربی بود. در آن زمان نماد غرب آمریکا و نماد شرق شوروی سابق بود.

وی ادامه داد: اینکه می گویید آمریکایی‌ستیزترین افراد غیردموکرات‌ترین‌ افراد نظام هستند از طنزهایی است که فقط از کسی مثل شما برمی‌آید.

وی با تأکید بر حضور آمریکا و غرب در وقایع انتخابات سال 88 تصریح کرد: اگر تقلب در فاصله 15 درصدی بین کاندیدای انتخاب شده با کاندیدای مورد حمایت غرب اتفاق افتاده بود پس می‌توان به صورت طبیعی گفت که در 7 درصد برتری آقای روحانی نسبت به دیگر کاندیدهای انتخابات سال 92 تقلب صورت گرفته است. پس چرا نمی‌گویید تقلب شده است. سازوکار، مجری، ناظرین و مردم همانی بودند که در سال 88 وجود داشتند اما تفاوت در این بود که در آن سال به چیزی که آقایان می‌خواستند رأی ندادند. پس در دوره بعد به شعارهای مردمی مردم رأی دادند.

این نماینده مجلس افزود: البته اگر مردم می‌دانستند که دولت روحانی دربیست و هشتم هر ماه برای پرداخت یارانه‌ها عزا می‌گیرد و وزیرش مسکن مهر را می‌خواهد منفجر کند به او رأی نمی‌دادند. دو سال است که به دروغ به مردم می‌گویند از رکود گذشته‌اند اما به تازگی چهار وزیر نامه می‌نویسند و اخطار می‌دهند که نه تنها از تورم عبور نکرده‌ایم بلکه به رکود افتاده‌ایم.

وی با بیان اینکه اتفاقاً استکبارستیزترین چهره‌ها به دنبال دموکراسی هستند،‌ اظهار کرد: ما به غیر از آمریکاستیزی خیلی چیزها داریم که به آن بنازیم اما آمریکاستیزی بحث مهمی است. نتیجه اعتماد کشورهایی مثل مصر، لیبی، ‌اردن،‌ یمن و عراق که تا سال‌های سال به حکومت دست نشانده آمریکا اعتماد کردند چیست؟ هر روز شاهد رکود اقتصادی کشورهایی هستیم که به غرب و آمریکا اعتماد کرده بودند.

وی در پاسخ به این صحبت زیباکلام که گفته بود اقتصاد ایران اقتصادی غلط است، گفت: در انقلاب اسلامی چه کسانی حاکم اقتصادی بودند. هشت سال که دولت در دست آقای هاشمی بود، هشت سال در دست آقای خاتمی، قبل‌تر دوران نخست‌وزیری در دست آقای موسوی و الان هم که دو سال است در دست آقای روحانی که مورد حمایت‌تان است قرار گرفته. مقام معظم رهبری در یکی از خطبه‌هایشان گفتند در زمان ریاست جمهوری گفته بودند اقتصاد مبتنی بر چاه‌های نفت را ببندند اما تکنوکرات‌ها به ایشان لبخند زدند. اقتصاد کشور در این سال‌ها دست آنها بوده است. حال سوال من از شما آقای زیباکلام این است آیا اساساً قبول دارید آمریکا دشمن ما است یا خیر؟

زیباکلام در ادامه این مناظره گفت: اینکه دولت روحانی موفق است یا نه موضوعی است که به بحث امروز ما ربط ندارد اما اینکه آقای رسایی می‌گوید مردم ایران از اول آمریکاستیز بوده‌اند را من قبول ندارم. من معتقدم آمریکاستیزی جزو اهداف انقلاب نبود. در ابتدای انقلاب گروه‌هایی مثل چریک‌های فدایی به وجود سفارت آمریکا اعتراض کرده بودند و به سفارت ریخته بودند اما حضرت امام (ره) دستور دادند تا آنها از سفارت بیرون بیایند.

 وی ادامه داد: دکتر یزدی در خاطراتش اشاره کرده که به امام خمینی (ره) گفته کاردار جدید آمریکا را نپذیریم اما ایشان گفته‌اند رابطه‌مان همین که هست باشد. دوستانی که سفارت آمریکا را اشغال می‌کردند با خود فکر می‌کردند که حرکت‌شان سمبلیک بوده و در ساعات اولیه اشغال سفارت آنها را بیرون می‌کشند. اما اینطور نشد. اشغال سفارت با بازگشت دکتر یزدی از سفر الجزایر همزمان شد. ایشان در آن سفر با مرد دوم دولت آمریکا دست دادند. مثل دست دادن ظریف با اوباما یا قدم زدن ظریف با کری موج عظیمی علیه ایشان به راه افتاد. وسیع تر از موجی که الان جریان تندرو به راه می‌اندازند.

این استاد دانشگاه افزود: دکتر یزدی گفته‌اند که بعد از سفر الجزایر نزد امام (ره) رفتم تا گزارش سفر را بدهم همان صبح سفارت اشغال شده بود،‌ امام (ره) از من پرسیدند چه کسانی سفارت را اشغال کردند. من گفتم اینها دانشجویان مسلمان هستند و پیرو خط شما. امام (ره) گفتند نگذارید آنجا باشند. امام خمینی (ره) نه آن روز نه فردا و نه پس فردایش موضعی نگرفتند. بعد از چند روز گذشت از آن واقعه گفتند تسخیر سفارت انقلاب دوم بوده و انقلاب دوم از انقلاب اول مهم‌تر است.

وی در پاسخ به این صحبت رسایی که گفت کسانی که سفارت را تسخیر کردند، قلب‌شان توسط استعمار تسخیر شده است، اظهار کرد: کسانی که سفارت را تسخیر کردند دانشجواین خط امام (ره) بودند، مسلمان و رادیکال بودند و با تمام وجود امام (ره) را می پرستیدند. در زمان تسخیر سفارت بسیار دقت کرده بودند که مارکسیست‌ها و مجاهدها با آنها همگام نشوند. اینکه بعضی از آنها پشیمان شده‌اند درست است چرا که تحول فکری به وجود آمده. نه تنها دانشجویان خط امام (ره) بلکه بسیاری افراد دیگر در آن مقطع زمانی تحت تأثیر شعارهای مارکسیست‌ها قرار گرفته بودند. چون انقلاب شده بود و فاقد توسعه سیاسی بودیم از این مکتب فکری پیروی می‌کردیم. اساسا مفاهیمی مثل آزادی، دموکراسی، محدودیت قدرت حاکمیت به قانون برای هیچ کسی مطرح نبود. تنها کسی که درد آزادی داشت و حقوق بشر می‌دانست مرحوم مهدی بازرگان بود.

زیباکلام با اشاره به نقش ابراهیم اصغرزاده در تسخیر سفارت و فعالیت او پس از این واقعه،‌ گفت: در فضایی که هیچ کس به کسی دیگر اعتماد نمی‌کرد ابراهیم اصغرزاده چشم و چراغ نظام بود. مسئول واحد حفاظتی سپاه بود که مسئولیت حفاظت از رئیس جمهور وقت یعنی آیت‌الله خامنه‌ای بر عهده‌اش بود. کسی که اینقدر امین است در مجلس سوم یا چهارم رد صلاحیت می‌شود. می‌خواسته در وزارت علوم استخدام شود باز هم رد صلاحیت شد.

وی در تبیین فضای استکبارستیزی آبان سال 58 تصریح کرد: خود من دو روز بعد از تسخیر سفارت سرمقاله‌ای در کیهان آن روز نوشتم با این موضوع که چرا بعد از شاه نوبت آمریکا است. اما امروز می‌دانم که باید آن فضا را تجربه می‌کردیم. باید خیلی بلاها سرمان می‌آمد تا بفهمیم قانون و آزادی از همه چیز مهم‌تر است. عقیده دارم برای همه بعد از آن اتفاق تحول فکری پدید آمد. البته به جز گروه محدودی که به واسطه رابطه با قدرت به آمریکاستیزی چسبیدند.

رسایی با بیان اینکه وقتی زیباکلام در سال 58 در کیهان مقاله داده و امروز مخالف استکبارستیزی است می‌توانیم تناقضات در یک فرد را ببینیم،‌ ابراز عقیده کرد: از کجا معلوم که عقاید امروزآقای زیباکلام باز تغییر نکند. اینقدر که ایشان از برجام دفاع کردند خود روحانی دفاع نکرد. بعدش هم گفت دروغ گفتم. با تصویب برجام همه چیز حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در پاسخ به این صحبت که چرا امام (ره) چند روز پس از تسخیر لانه اظهارنظر کرده‌اند باید بگویم که ایشان نگران بودند که این بچه‌های تسخیرکننده جز مارکسیست‌ها نباشند. در ابتدای انقلاب تهمتی که به نظام وارد می‌شد آمریکایی بودنش نبود. می‌گفتند انقلاب اسلامی ایران دست نشانده شوروی است.آقای زیباکلام بالأخره نگفتید آیا آمریکا دشمن است یا خیر.

رسایی در ادامه درباره زیباکلام گفت: ایشان هیچ ربطی به انقلاب ندارند اسرائیل را قبول دارند، چکمه رضاشاه را می‌بوسند اگر کسی به آقای زیباکلام بگوید نفوذی من از ایشان عذرخواهی می‌کنم زیرا ایشان یک نفوذی نیستند، تعریف من از زیباکلام خودباختگی است.

زیباکلام با بیان اینکه با بررسی شرایط امروز می‌توانم بفهمم که چرا بحث نفوذ مطرح شده تصریح کرد: بد نیست یادآوری کنم که چند وقت پیش بازار جنگ نرم مطرح بود. قبل از آن فتنه 88 بود که سفارت انگلیس را عامل اصلی‌اش می‌دانستند. قبل از 88 انقلاب مخملی، قبل‌ترش شبیخون فرهنگی، قبل از آن تهاجم فرهنگی و استحاله فرهنگی را طرح می‌کردند. در تمام این مدت همواره موضوعی مطرح بوده که آمریکایی‌ها از این طریق می‌خواهند وارد ایران شوند.

وی همچنین گفت: اصولگرایان تندرو گفتند که ما هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نمی‌کنیم. بعد گفتند هیچ مذاکره‌ای به جز هسته‌ای با آمریکا نخواهیم کرد. همان دوران خبر آمد که از آقای ظریف برای حضور در وین و مذاکره درباره سوریه دعوت شده است. هنوز جوهر برجام خشک نشده بود که با آمریکا در مورد سوژه‌های دیگر صحبت کردیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این همه گفتیم آمریکا دشمن است و باید آمریکا ستیزی کنیم، چه شد؟ اساساً مطرح شدن نفوذ استفاده داخلی دارد. نفوذ ساخته و پرداخته ذهن خودمان است. ما این مسائل را مطرح می‌کنیم که تنور آمریکاستیزی گرم باشد. بعد از این همه سال استکبار ستیزی باید به مردم چه بگوییم از زیر سنگ هم که شده موضوع جدیدی مطرح می‌کنیم. مثلاً چند وقت بعد سلطه فرهنگی طرح می‌شود و رسانه‌ها می‌گویند آمریکا بعد از ناموفق بودن در شبیخون فرهنگی،‌ نفوذ،‌ جنگ نرم و... به دنبال سلطه فرهنگی رفته است.

وی گفت: مرحوم امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) نطقی کردند که یک جمله‌شان دیگر پخش نشد و به گوش شما نرسید. ایشان گفتند گیرم که پدران ما به سلطنت رأی دادند ما چه گناهی کردیم که باید آن را ادامه دهیم. من فرض می‌گیرم که مردم ایران در 12 فروردین 58 در رفراندوم جمهوری اسلامی ایران به سوال دیگری هم با 98.5 درصد آری گفتند و آن این که آمریکا آری یا خیر. اما الان نظرشان چیست؟ من نمی‌گویم که یک رفراندوم دیگر برپا کنید، اما یک نظرسنجی ساده انجام دهید و نظر افکار عمومی،‌تحصیل‌کردگان، دانشجویان و نویسندگان را درباره مبارزه با آمریکا بپرسید که آیا مبارزه با آمریکا از نون شب واجب‌تر است. من حتی فکر نمی‌کنم که اقشار روستایی هم به این پرسش پاسخ مثبت دهند. تعدادی دانشجوی بسیجی را دور خود جمع می‌کنید. فرض می‌کنیم که اینها قلباً آمریکاستیز هستند اما آیا این تعداد دانشجو درصد تمام دانشجویان ما را در بر می‌گیرد. چرا از دیگران نظرسنجی نمی‌کنید؟

زیباکلام در تبیین دشمنی آمریکا با ایران گفت: وقتی به کشوری می‌گوییم با او دشمنی داریم و می‌خواهیم با نظامش مبارزه کنیم، وقتی مستقیم یا غیرمستقیم در انفجاراتی دست داشتیم که سربازان آن کشور از بین رفتند انتظار دارید چگونه با ما برخورد کنند. در هشت ساله دوران احمدی نژاد سیاست داشته‌ایم که به حیات خلوت ‌آمریکا نفوذ کنیم، انتظار دارید آمریکایی‌ها سکوت کنند. هر عمل و عکس‌العملی توأمان است.

زیباکلام با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری که فرمودند هر کجا هر حرکت ضدصهیونیستی باشد ما از آن دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: وقتی می‌گویید آمریکایی‌ها حق دارند با ما دشمنی کنند چه می‌توان گفت. آمریکا همان آمریکا است که بود. خوی درندگی تغییر نخواهد کرد. در سوریه فقط با آمریکایی‌ها مذاکره نداریم، در موضوع هسته‌ای هم فقط با آمریکایی‌ها مذاکره نکردیم. چون روحانی آمریکا را کدخدا می‌داند رهبری به او اجازه داد تا با آمریکا مذاکره کند.

وی درباره این ادعای زیباکلام که جمله‌ای از امام خمینی (ره) در نطق تاریخی روز 12 بهمن ماه دیگر تکرار نشده است و به گوش کسی نرسیده، گفت: اولاً که کلمات امام (ره) به صورت کتبی و سند وجود دارد، دوماً که خودم این جمله را بارها در صداوسیما شنیده‌ام و سوماً آنکه فرانسه‌ای که مهد دموکراسی است هر چند سال یکبار قانون اساسی‌اش را به رأی مردم می‌گذارد. مگر همه کشورها هر 10 سال یکبار قانون‌شان را دوباره رأی می‌گیرند؟ بر اساس نظریه کارشناسان علوم سیاسی مشروعیت یک قانون اساسی به حضور مردم در انتخابات‌هایش است.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم حضور برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال، گفت:‌بسیاری از رسانه‌ها به دلیل رفتارهای تبعیض‌آمیز این دولت در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت نکردند. نشریه خود من سه بار در این دولت به بهانه‌های واهی توقیف شد. بار آخر گفتند به دلیل مصوبه شورای عالی امنیت نباید در مورد برجام می‌نویشتید. به وزیر ارشاد گفتیم این مصوبه را نشانمان بدهد، دست از پا کوتاه‌تر بود. دروغ بزرگی گفتند. من خودم در ارشاد قم بودم‌ می‌دانم که الان یک هفته‌نامه‌ای چون مداح دولت است حمایت‌های مالی زیادی می‌شود.

وی ادامه داد:‌آقای روحانی در فیلم‌های انتخاباتی‌اش از تصاویر مقام معظم رهبری،‌ وزیر احمدی نژاد و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح استفاده کرد. او خودش را یک چهره موجه نشان داد ولی ا 7 درصد اختلاف رأی آوردند. در همان اوایل دولت رئیس پارلمان اروپا که الان در تهران است نامه‌ای نوشت که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند. حتی آقای رحانی هم با رأی مردم روی کار نیامده است.

در بخش دیگری از این مناظره زیباکلام با بیان اینکه جامعه ما در سال 58 از نظر ادبیات و فرهنگی سیاسی به شدت تحت تأثیر ادبیات مارکسیست‌ها بود،‌گفت: این تأثیرپذیری را در آثار مرحوم شریعتی، نهضت آزادی، جنبش مسلمانان مبارز و یا سایر گروه‌های انقلابی می‌بینیم. شما می‌توانید به اولین اعلامیه دانشجویان خط امام (ره) مراجعه کنید و این ادبیات را ببینید.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
رابطه با آمریکا یا هر کشور دیگه ای مضرات و معایبی داره .رابطه دیپلماتیک یعنی همین .مال خودتو سفت بچسب همسایه رو دزد نکن.یه رابطه برد برد بر اساس احترام متقابل.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
زنده باد رسایی که جواب خود باخته ، بی غیرت، تنبیل ، راحت طلب، فاسد و قاشق هر آش را داه است
ببین به کی میگن دکتر تو لیاقت سوپر شهرداری هم نداری
رضا
Germany
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خوب اینکه. دعوانداره رفراندم بگذارین
رضوان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
"استکبارستیزترین افراد جامعه ما غیردموکرات ترین آنها هستند"
عالی بود !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
پول ندارم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
هفت درصد برتری نه بلکه 7 دهم درصد
لطفا اصلاح کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
80 درصد مردم خواهان رابطه با امریکا بر اساس منافع متقابل هستند....نظر سنجی اویل دولت هم مرجعش است ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
خیلی استدلال مزخرفی است با عرض معذرت
این یعنی مثلا روحانی x تعداد رای آورده و نفر دوم 0.93x رای آورده در حالی که روحانی چندین برابر نفر دوم رای آورد و مجموع آرای دیگران 7% از رای روحانی کمتر بود

جلو قاضی معلق بازی نکن جوان چون مچت رو میگیره و ضایع میشی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
من با رسایی موافقم
گلاره
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ناشناس بر چه اساسی م ادعا می کنی که 80 درصد مردم خواهان رابطه با امریکای جنایت کار هستند؟!!! توهم کلا چیز خوبی نیست. واقع بین باید بود. ما رابطه برقرار کنیم مشکلاتمون حل میشه فکر میکنی؟! مگه قذافی و بشاراسد با امریکا رابطه نداشتند؟ با این که رابطه داشتند ولی امریکا علیه اونها توطءه کرد و ببین چه بلایی بر سر لیبی و سوریه آورد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
آخه اگه 80 درصد موافق بودند که رای دهندگانبه روحانی در شهرهای بزرگ اینقدر کم نبود!
آمار قابل توجهی از رای دهندگان به روحانی از شهر های کوچک و روستا هستند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
رسایی بهترین نماینده مجلس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
واقعا اگر من میدونستم وزرای روحانی اینطوری اند بهش رای نمیدادم. نفت و صنعت و معدن واقعا ضعیف ترین مدیریت تاریخ رو دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
بخدا از اینکه به آقای روحانی رای دادم پشیمونم
PEYMAN
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
مطرح کردن این عدد یا از بغض است یا از بیسوادی که هردو مورد در مورد یک نماینده مجلس گناهی نابخشودنی است و جای شرمساری دارد. چون همه میدانند تفاوت فاحش بود و فرق بین 19 میلیون و 4 میلیون بسیار است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آخرنگفتی با آمریکا رابطه برقرارکنیم یانه ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ولمون کنید بابا حال نداریم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
گلايه دارم ازت جناب زيبا كلام
استاد عزيز با بعضى هـا كلا نبايد هم صحبت شد حالا چه برسه كه بخواى باهاش مناظره كنى !!
رسايى جز همون افراديه كه اگه ديدش بايد راحت رو كج كنى يه ور ديگه …
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
هدف استاد اشخاص نیست. هدفش روشنگری برای دیگران است.
مهمداَلی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
دوست عزیز اولا از هر فرصتی زیباکلام باید استفاده کنه و صداش رو به گوش مردم برسونه. دوم اینکه با مناظره های اینجوری مردم حرفای امثال رسایی رو میشنون و به بی منطق بودن و افراطی بودن اونها پی میبرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
با اينكه آقاي رسايي را به نگاه مغرورانه تان در حد و اندازه زيباكلام نمي دانستيد ولي بسيار منطقي تر ظاهر شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
زیباکلام چه حوصله ای داری با رسایی مناظره می کنی! اون خودش بیشتر از تو اینا رو میفهمه اما منافعش اقتضا می کنه ژست امریکا ستیزی به خودش بگیره
سها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
چي بگم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
مناظره بر سر هیچ و پوچ ، سفره تنگ است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
رابطه با امریکا را به رفراندوم بگذارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
به شرط اینکه قول بدید بعد از شکست مثل کفتارهای سال 88با شعاردروغین تقلب به جان ملت نیفتید.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
به چه حقی به میلیون ها آدم توهین می کنی.فرارو چون حرف این نادان رو منتشر کردی مرد باش و حرف منم منتشر کن
گلاره
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
به ناشناس و سجاد توصیه میکنم رعایت ادب را بکنند. چرا ما بلد نیستیم منطقی و مودبانه با هم بحث کنیم؟! چرا بحث های جدی را زود به فحش و بد و بیراه میکشونیم؟ با این روش از اصل بحث منحرف میشیم و گرفتار حواشی بیهوده خواهیم شد.
گلاره
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ناشناس 14:50 وقتی مقام معظم رهبری به عنوان مقام اول کشور بر اساس حکمت و منطقی که اعلام هم کرده اند رابطه با امریکا را فعلا نادرست می دانند و مضر و خطرناک، چه معنایی داره که رفراندوم برگزار کنیم؟! این کار یعنی ایجاد تشتت و گسیختگی در صفوف متحد ملت و مسوولان کشور در مقابل دشمنی که چشم دیدن هیچ کدام از اصلاح طلبان و اصولگرایان واقعی را نداره و فقط به فکر منافع خودشه. کمی دقت هم خوبه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
بدون داشتن سند ومدرک سال 88 با بهانه واهی تقلب مسجد رو اتش زدند،به مردم کوچه و خیابون حمله کردند،به خیمه امام حسین رحم نکردند،به پایگاههای بسیج و پلیس حمله کردند،باشعار مرگ بر اصل ولایت فقیه به عمود خیمه نظام بی حرمتی کردند،ان پلیس بیچاره رو برهنه کردند،و.. اینها میلیونها ایرانی نیستند بلکه عده کمی از کفتارهای تشنه در کمین نشسته بودن تا برای خوش خدمتی به اربابان اسرائیلی و انگلیسی و امریکایی،انتقام شکست خودشون رو از ملت بگیرند..با اینکه این همه نظام با اونها مماشات کرد و بارها از طریق مسئولین عالی رتبه اعلام شد که اگر مدرکی دال بر تقلب دارند ارائه کنند که هیچ گاه ارائه نشد و نتیجه ان همه خباثت وجسارت تحمیل خسارات سنگین جانی و مالی بر مردم و نظام شد.اینها جمعیت میلیونی نبودند شما مانند سال 88که خودتون رو بیشمار می پنداشتید هم اکنون هم در ادامه همان توهم،گمان می کنید میلیونها نفر ادم هستید.و این افرادی که با ارتکاب چنین گستاخی ها وجرم هایی این گونه به مردم خودشون رحم نمی کنند شایسته عنوان کفتار بلکه بدتر از اون هستند که از شر اینها باید به خدا پناه برد.والبته حساب میلیونها ایرانی با همه سلایق واختلاف دیدگاه از حساب چنین تعداد خائن وطن فروش جداست.پس خواهش میکنم اون مزدوران وخائنین رو در جمع ملت شریف ایران داخل نکن فرارو چون این فرد منو نادان خطاب کرد این جواب منو هم منتشر کن ببینیم نادان کیه؟؟
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
چون به میلیون ها هموطن خودش میگه کفتار
زيبا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
با رفراندم موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
اینکه زیباکلام بالاخره کدوم طرفیه و موضعش چیه خدا میدونه ما که نفهمیدیم. ولی فرارو بجای اینکه اینقدر به رسایی گیر بدی که فقط یک منتقد سیاسیه و بس به مدیرانی بپرداز که در راس کارن و اقتصاد رو به این روز سیاه کشوندن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
دقیقا کدوم مدیرارو میگی همونایی که با اینکه بودجه با توجه به قیمت نفت نصف شده دارن مملکتو میچرخونن (ولو به کندی) شما خودت اگه حقوقت نصف بشه میتونی خونتون رو اداره کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
رسایی نماینده مجلسه و قدرتش بیشتر مدیران هست. مدیرانی که 8 سال اقتصاد رو نابود کردن باید محاکمه بشن. مدیرانی که در زمان احمدی نژآد رشد اقتصاد رو به منفی 7 رسوندن باید محاکمه بشن نه الان که رشد اقتصادی مثبت شده. مدیرانی کهتورم رو به 45 درصد رسوندن باید محاکمه بشن نه الان که 13 درصد تورم هست. البته شماها که دنبال محاکمه و اجرای عدالت نیستید بلکه دنبال تخریب هستید
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ارتباط با امریکا را به رفراندوم بگذارند تا تکلیف مشخص گردد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
قبلش باید قول بدید که جرزنی نکنید و کاری به کار سطل زباله ها نداشته باشید
saber
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تاریخ در این مورد قضاوت میکنه
اشنای 7
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
من واقعا متاسم .حیف وقت نیست .حداقل اقای زیبا کلام با یک شخصیت علمی معتبر مناظره بفرمایند
ناشناس
United States
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
مثل سفید سوئد>؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
16:13
دمت گرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
مهم نیست که استاد دانشگاه و نماینده چی میگن مهم این است که قاطبه مردم چی میخواهند . استادی مثل ایشان و نماینده ای مثل اوشان پول حرف زدنشو میخورن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
اقای رسایی اول ببینیم رای میاری بعد باهات کل کل میکنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
گیرم که پدران ما به اين حكومت رأی دادند ما چه گناهی کردیم که باید آن را ادامه دهيم؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
پدران ما که رای دادن هنوز نفس میکشن.
حتی پدر بزرگامون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اره به خدا
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
انگشت نگاری عزتمندانه .
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
سوالي از آقاي رسايي دارم اگر مردم امريكا پرچم ايران را آتش بزنند آيا صداوسيماي ميلي شما زمين و زمان را نمي دوزد؟ اگر ده نفر در امريكا شعار مرگ بر ايران سر دهند نمازجمعه ها چه خبر مي شود.آنوقت شما انتظار داريد با اين همه رفتار ما ،امريكايها بشينند نگاه كنند.دنيا عوض شده كسي كه منظق دارد مذاكره مي كند چرا بايد موضوع اول كشور فتنه و نفوذ و اينها باشد تا زماني امثال اين چيزها اولويت باشد و در صدر اخبار،بيكاري اعتياد ظلاق بيماري هاي رواني و افسردگي فساد ودزدي رشوه خواري زير خروارها خاك مي ماند و فرصت رسيدگي به آن پيش نمي آيد.چرا شما دلواپس زندگي و اميد مردم نيستيد چرا دغدغه اشتغال و فرا مغزها و تاخير ازدواج جوانان نيستيد تا زماني كه اين مسايل دغدغه شما نباشد مردم حرف شما را باور نمي كنند.ايام بكام باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
جناب احمد

واقعاً مرسی
لذت بردم از این نظر
امير
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آفرين
در ضمن رسايي كه با دو يا سه هزارتا راي نمايينده شده، بهيچ عنوان در حد مناضره نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
دلم برای شما کامنت نویسان طرفدار امریکا می سوزه.اونقدر تعدادتون کم و نظرات تون سطحی ومنطق تون سست وبی پایه هست که جز سروصدا تو فضای مجازی کاری دیگه ای از دست تون بر نمیاد.البته دل تون به همین خوش باشه..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
غیر از فضای مجازی کجا حرفمون رو بزنیم تو خیابون اجازه راهپیمایی نمی دن تو صدا و سیما میلی کجا شما بگو تا هماهنگ کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اگه بيايم بيرون كه...........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
چرا با این اقا (رسایی)!!!
یک کلاس از امور و روابط بین الملل میدونه ایشون؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
به کوري چشم بعضي ها ما دروه بعد هم به دکتر روحاني عزيز راي خواهيم داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ایالات متحده آمریکا کشوری است که تنها 239 سال از تاریخ حیاتش می گذرد و 93 درصد از این عمر خود یعنی 222 سال آنرا در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان سپری کرده!
جنایات و جنگهای این کشور جنگ طلب را در لیست زیر میخوانید:
البته خیلی بیشتر از اینهاست ولی لیست زیر موارد مهم هست:

1901 — ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا
1902 — حمله به پاناما
1904 — ورود به کره و مغرب
1905 — ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور
1905 — حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور)
1907 — حمله به نیکاراگوئه
1907 — ورود به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری
1907 — مشارکت در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه
1908 — مداخله در انتخابات پاناما
1910 — برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه
1911 — ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا
1911 — سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین
1911 — مداخله در چین
1912 — حمله و اشغال کوبا
1912 — حمله به پاناما
1912 — حمله به هندوراس
1912 — 1933 — اشغال نیکاراگوئه . از این زمان نیکاراگوا به مستعمره ای برای احتکار شرکت های آمریکایی تبدیل شد.
1914 — 1934 — هائیتی. نیروهای آمریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت 19 سال هائیتی تحت اشغال آمریکا در آمد
1916 — 1924- اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال
1917 — 1933 — اشغال کوبا.
1917 — 1918 — مشارکت در جنگ جهانی اول
1918 — 1922 — مداخله در روسیه
1918 — 1920 — ورود نظامی به پاناما
1919 — ورود نظامی به کاستاریکا
1919 — حمله به هندوراس
1920 — حمله به گواتمالا
1921 — حمایت آمریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس گیریرو
1922 — مداخله در ترکیه
1922 — 1927 — ورود نظامی به چین
1924 — 1925 — حمله به هندوراس
1925 — حمله به پاناما
1926 — حمله به نیکاراگوا
1927 — 1934 — آمریکا چین را به اشغال درآورد.
1932 — حمله به السالوادور
1937 — حمله به نیکاراگوا
1945 — درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند .بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.
1947 — 1949 — حمله به یونان
1948 — 1953 — حمله به فیلیپین
1950 — حمله به پورتریکو
1950 — 1953 — حمله به کره
1958 — لبنان
1958 — جنگ با پاناما
1959 — نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند.
1959 — حمله به هائیتی
1960 — عملیات نظامی آمریکا در اکوادور
1960 — حمله به پاناما
1965 — 1973 — تجاوز خونین به ویتنام
1966 — حمله به گواتمالا
1966 — حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین
1971 — 1973 — بمباران لائوس
1972 — حمله به نیکاراگوا
1980 — عملیات نظامی علیه ایران در طبس
1983 — دخالت نظامی در گرینادا
1986 — حمله به لیبی و بمباران لیبی
1988 — حمله آمریکا به هندوراس
1988 — حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی 290 نفر سرنشین این هواپیما
1989 — سرکوب ناآرامی ها در جزایر ویرجین
1991 — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)
1992 — 1994 — اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور
1998 — حمله به سودان.
1999 — آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور 78 روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید.
2001 — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود آمریکاییها تجهیز کرده اند!!!
2003 — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل
2011 — حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی
2011 — حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه
2011 — اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی این کشور
2015 — اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
لعنت به امریکا و مزدورانش...
کشوری با این سایقه سیاه و جنایت ودیکتاتوری بین المللی وکشتار وخونریزی و بی رحمی، توسط استاد زیبا کلام و امثالش میشه قبله گاه وکعبه سجود..چی میگی زیبا کلام؟خداییش چی میگی؟
مرد باش منتشرش کن فرارو
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
دمت گرم
خدارو شکر حداقل یه کاربر منطقی دیدم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
همه اون کشورهایی که نام بردید الان با آمریکا کم یا زیاد رابطه دارند. نکنه ایران باید وکیل مدافع تمام جهان باشه؟!
saber
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
؟؟خوب که چی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
راستي اگه ما جاي امريكا بوديم با اين قدرت و سرمايه
ايا هيچ روز خوشي براي كره زمين باقي مي ماند
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خوب شما بفرماييد اگه ما قدرت وپول امريكا رو داشتيم وضعمون بهتر بود؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خوبه که جنگهای طول تاریخ کشورمان را هم بر شمارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
جناب دکتر زيبا کلام گرامي کاش سوال ميکرديد ظلمي که آمريکا در حق ژاپن کرد چه شد؟ آيا کمتر از ظلمي بود که در حق ايران کرد؟ چرا ژاپني ها از آمريکا برا مردمشون غول نساختن؟؟؟ چرا در مراسم يادبود بمباران اتمي هيروشيما و ناکازاکي مردم با فرهنگ و فهميده ژاپن جيغ و داد نميکنند و نمايش راه نميندازند شعار مرگ بر در و ديوارو آسمون نميدن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ژاپن پس از تسلیم در مقابل آمریکا در جنگ جهانی دوم عملا به یكی از مستعمره های آمریكا تبدیل شد و این كشور در طی این مدت ذلت و تحقیری را متحمل شده و می شود كه ملت عزتمند ایران هرگز نمی تواند آن را تحمل كند.
براى نمونه:
استقرار 9 پایگاه نظامى و بیش از 40 هزار نظامى امریکایى،نداشتن حق برقرارى ارتش مستقل،تعدى و تجاوز به نوامیس آنان توسط آمریکایى ها و نداشتن حق،اعتراض(کاپتولاسیون)،
* پرداخت غرامت شکست در جنگ جهانى الى ابد به امریکا و ...
با توجه به موارد یاد شده این یک شکست تلقى مى شود یا پیروزى؟!!
برخلاف ادعاى شما،ژاپنی ها در موارد مختلف نسبت به رفتار و اعمال آمریکایی ها اعتراض و نفرت خود را از آنان اعلام می دارند.
به عنوان نمونه:
* اعتراضات مداوم مردم این كشور نسبت به حضور نظامیان آمریكایی و استقرار پایگاههای نظامی:
اینم لینکش:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903020985
* اعتراض به تجاوز به عنف و جنایت نظامیان امریکایى در این كشور (روزنامه كیهان ، 7 دی 1390)
و ...
پس بهتره قبل از اینکه نظری رو مینویسی روش یه تحقیق انجام بدی.فرارو لطفا منتشرش کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
دوست عزیز شما هم یه چیزی شنیدی. اخه ژاپنی ها اون موقع داشتن خون بیگناها رو میریختن. میدونید چه تعداد ادم بیگناه توسط ژاپن اونموقع کشته شد؟ میدونید که اگه اون دو تا بمب زده نمیشد جنگ جهانی دوم همچنان ادامه پیدا میکرد و ژاپن به خون ریزی هاش ادامه میداد
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ناشناس 21:08
چقدر غیر منصفانه جنایت به این بزرگی رو در حق یک ملت روا میدونی
این نگاه بخدا همش حاصل ازشیفتگی شما به غربه،نه انصاف
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ناشناس ۱۹:۵۵
خداوکیلی حضرت عباسی و ... الان ملت ایران عزتمندتر هستن یا ملت ژاپن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ناشناس 21:08 دوست عزیز شمام یه چیزی شنیدی!
اون دوتا بمب صرفا برای اعلام رسمی "تنها ابرقدرت" بودن امریکا بود. کمی مطالعه تاریخ، البته با دقت، بد نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ژاپن ذلت و تحقيري رو متحمل ميشه كه ملت عزتمند ايران؟؟؟؟؟!!!!!!..........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
آدمی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
کاشکی از آقای زیباکلام سؤال میکردید وقتی در زندان شاه بودید به چی فکر می‌کردید؟
اگر ذره‌ای گمان می‌کردید قرار است امثال رسایی سرکار بیایند باز هم همان راه رو می‌رفتید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
اقای زیبا کلام شما اخوی خودت رو راضی کن دوست اخوی پیشکش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
اولا بگم جفتشون آدم نرمالی نیستن رسایی که دولت هر حرفی بزنه مخالفت میکنه زیبا کلام هم گیر داده کثافت کاری آمریکا رو توجیه کنه درسته که اهداف انقلاب آمریکا ستیزی نبود اما کیه که ندونه کثافت کاری آمریکا رو تو سفارتش برای براندازی جمهوری اسلامی از تصویب طرح علیه ایران تا پذیرفتن شاه ملعون درضمن سفارت آمریکا باز بود که این کارها رو انجام می داد بعد از انقلاب با کارهای آمریکا فهمیدیم که باید آمریکا ستیزیو زودتر از 13 آبان 58 شروع می کردیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
متاسفانه هنوز ماهیت حقیقی کشوری که همه پایه ها و ارکانش بر جنگ و تجاوز استوار شده بر مردم ایران پوشیده است.رجوع کنید به تاریخ وحشیانه امریکا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اگه به تاریخ رجوع کنید روسیه رو بیشتر می بنید و اگه به هشت سال قبل تر برگردید استعمارگر نو کیسه ای به اسم چین نیز نمایان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چقدر خوبه تاريخ هزار و چهارصد ساله خودمون رو بخونيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اتفاقا برای شما که به ماهیت تاریخ آمریکا پی بردید لازمه کمی هم راجع به ماهیت تاریخ ایران بدانید که در سراسر تاریخ کشورمان و در زمانی که در قدرت بودیم به اطرافیان حمله کردیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
اين نفوذ بندوبساطي شده ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کاسبي جديده.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
آخه این هم شد مناظره؟!! رسایی یه چی میگفت...زیبا کلام هم یه چی دیگه!! یا تعمد داشتن به شعور مخاطبین توهین کنند یا اینکه واقعا سطح مناظرات یک استاد دانشگاه و یک نماینده مجلس همینه!! نوبت زیبا کلام که می رسید، رگبار ادعاهای بی دلیل رو می بست به مغز مخاطبان...نوبت رسایی هم که میشد یه مشت ادعای بدون دلیل دیگه مطرح میکرد!! یک مناظره علمی، مقدمه داره، موخره داره، موضوع مشخص داره، سر و ته داره، نتیجه گیری داره....!
واقعا تاسف باره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
یک نفر از اعضای پایداری معرفی کنین که بشه باهاش علمی و منطقی و بر اساس ترتیبی که شما فرمودین مناظره کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
عمو جون برو 4تا کتاب از زیباکلام بخون ببین ااصلا میفهمی چی میگه بعدش بیا در موردش قضاوت کن
امین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
یعنی معلومه فقط تیترو خوندی و یه نگاهم به متن مناظره نکردیا!! فرزند برادرم با شمام!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
"یک مناظره علمی، مقدمه داره، موخره داره، موضوع مشخص داره، سر و ته داره، نتیجه گیری داره"
احسنت بر شما.
آزادمرد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
جنایات آمریکا در دیگر کشورها به ما ربطی نداره، هر رفتاری که آمریکا داره برای حفظ قدرت و بدست آوردن منافع نامشروع خودش هست.
آنچه مهمه اینه که ما برای حفظ منافع ملی کشورمان با همه کشورها همان طور که با انگلستان(که کمتر از آمریکا ظلم نکرده) رابطه داریم، باید براساس روابط بین‌الملل با هرکشوری (حتی با دشمنی) که به رسمیت می‌شناسیم رابطه دیپلماتیک داشته باشیم.
داشتن روابط بین‌الملل برای حفظ منافع ملی طبیعی‌ترین حق مسلم ماست.

اگر آمریکا دشمن ماست، انگلستان هم دشمن ماست، پس چرا انگلیس در ایران سفارت‌خانه داره و با این کشور رابطه دارید؟

آمریکاستیزی و شعارهای بیهوده بهانه‌هایست برای بازیهای سیاسی و وقت تلف کردن.
بجای شعار بهتره با عمل(گفتگو و رفتار منطقی) از منافع ملی و حقوق کشورمان و مظلومان دفاع کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
احسنت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
واقعا وگرنه ظلمي كه روسيه و انگليس با ايران كرده امريكا هيچوقت نكرده
اين داستان مرگ بر امريكا فقط براي منافع است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
نظر من کو ؟ :(
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
لولو برد عمو جون!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
توی منتشر نشده هاش میبینی. نظذر من هم کنارشه. در مورد روسیه گفته بودم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نظرتو دزدیدن دارن باهاش پز میدن...خخخخخ
جوات
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
لطفا خوصیات مستکبران را بیان کنید.
ایا کسی که حق نه گفتن و اعترض ندارد استکبار زده است یا استکباز ستیز؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
تا کی این دعوا ها ادامه داره , خسته شدیم , جز وقت تلف کردن هیچ سودی نداره, در همه حال فقط باید منافع ملی در نظر گرفته شود مثل تمام کشورها,
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
من به عنوان یک شهروند موافق رابطه با امریکا هستم. چون این رابطه اسرئیل و عربستان را نقره داغ خواهد کرد!
رفراندوم هم پیشنهاد میکنم
irani
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
ما به دشمن نیاز داریم.80 درصد مردم خواهان رابطه با امریکا هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
گرچه از اقای دکتر روحانی رییس جمهور عزیزمون یکم دلخورم اما یه می ایشون می ارزه به هزارتای مموتی و امثالهم,منم به ایشون رای میدم,فقط یکم محکمتر باشین اقای رییس جمهور.
علی معرف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
باز شدن سفارت ایالات متحده در تهران هیچ نفعی برای اقتصاد ایران ندارد زیرا کار از پایه خراب است ....
علی معرف
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
درود بر صادق که کلامش زیباست و ماندگار
علی معرف
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من نمی فهمم این مناظره ها فایدش چیه ؟
چی از توش درمیاد
به جای این مناظره ها یک مرد پیدا بشه درباره روش های توسعه اقتصادی و حذف سربازی صحبت کنه ......
والا چه تفاوتی می کنه که در اقتصاد خراب کشور سفارت امریکا باز بشه یا نشه به قول اقتصاد دانان تاثیری نداره روابط با غرب داشته باشیم یا نداشته باشیم ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شوری یک سوم ایران را برد اگر امریکا نبود قرار بود پاسکویچ تهران را هم ببرد. تاریخش زیاد دور نیست
شروین بابصیرت
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
درود بر رسایی بزرگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
با توجه به اینکه حداقل چند صد هزار هموطن ما در آن کشور زندگی می کنند برای حمایت از انها داشتن رابطه برای ما باید اهمیت زیادی داشته باشد. همین چند سال که با انگلیس رابطه نبود هموطنان ما با مشکل مواجه بودند. رسیدگی به امور ایرانیان برای کشور درامد کنسولی هم دارد. قطع رابطه یعنی ضرر مضاعف.
معتدل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بجای اینهمه شعار و رفتارهای افراطی و جاهلانه از روی عقل و تدبیر عمل کنیم ایا اسلام این رفتارهای عجولانه و بی فکر را میپسنددو ایا بااین رفتارها نتیجه مطلوب حاصل میشودیا برعکس. تاکی باید تر و خشک باهم بسوزند. چراخیلی ها آرزوی مهاجرت دارند. تحقیر تاکی؟ خدایا ما را به راه راست هدایت فرما
اگر عده ای بااین رفتارهاشون به کشور و بقیه لطمه میزنند باید حقوقشان قطع و جریمه شوند
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من اهل نظر دادن نیستم ولی تمام بدبختی ما همین کینه توزی هاست که از کودکی به به فرزندانمان آموزش می دهند است . مرگ بر امریکا در عرض این 37 سال کدام مشکل ما را حل کرده شعار ما باید صلخ و دویتی باشد نه جنگ و دشمنی مگر ما زاده کوروش کبیر نیستم که سر تعظیم هر کشوری را خم می کند . آقای دکتر زیبا کلام شما بابد با فردی همسطح خودتان مثل ظریف و امثال آنها که عزت و غیرت ایرانی را بر می انگیزند هم صحبت شوید نه امثال رسایی و کوچک زاده ها
مجله فرارو