bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۰۵۳۵

(تصاویر) تهران در عصر پهلوی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
ایران زمان پهلوی تا انقلاب اسلامی موضوع گزارشی است که وب سایت "بیزینس اینسایدر" همراه با عکس هایی کمتر دیده شده و دیده نشده از ایران منتشر کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از فرادید، این عکس ها که مربوط به زندگی اجتماعی و سیاسی ایران زمان پهلوی است، دربار، شاه و همسرش ثریا اسفندیاری، خیابان‌های شهر تهران، کاخ ها و  قشر خاص اما محدودی از مردم تهران را نشان می‌دهد. به نظر می رسد عکاس انگلیسی از وجود مناطق فقیر نشین و خطرناک تهران قدیم با خبر نبوده و یا نعمدا عکسی از آن ها نگرفته است. همچنین، مردم تهران در این عکس ها بخشی از مردم آن زمان اند. خیل عطیم مردم مذهبی و متدین تهران اما جایی در عکس های این عکاس انگلیسی ندارند. 

عکس ها را ببینید:

(تصاویر)

میدان سپه در تهران، 20 آوریل 1946

(تصاویر)

 کاخ سعدآباد در تهران، آگوست 1953

(تصاویر)

 خیابان فردوسی در تهران، 20 آوریل 1946

(تصاویر)

 خیابان لاله‌زار در تهران، 20 آوریل 1946

(تصاویر)

 زنان  بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی

(تصاویر)

 زنان  بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی

(تصاویر)

 زوج‌های غیر مذهبی ایرانی در دوره پهلوی

(تصاویر)

 زنان بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی

(تصاویر)

زنان ایرانی در دوران پهلوی

(تصاویر)

زنان بی حجاب ایرانی در دوران پهلوی

(تصاویر)

زوج غیر مذهبی ایرانی در دوران پهلوی

(تصاویر)

 محمدرضا شاه و همسرش ثریا اسفندیاری در کنار وینستون چرچیل در لندن

(تصاویر)

 عابرین پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970

(تصاویر)

 ترافیک در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970

(تصاویر)

 عابرین پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970

(تصاویر)

 عابران پیاده در یکی از خیابان‌های تهران، 16 ژوئن 1970

(تصاویر)

 میدان ولیعهد (ولی‌عصر فعلی)، جولای 1971
bato-adv
محمود اقا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
خدا وکیلی میدان ولیعصر ان زمان بمراتب زیباتر از هم اکنون می باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
تنها بايد افسوس خورد
خودت میدونی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
حاج حسین آقا ممنون از اطلاع رسانی ، آگاه سازی و تبلیغ خوبتان درمورد زنان بی حجاب و مردمان غیر مذهبی عصر پهلوی
اجرکم عند الله . ماجور باشید انشااله
حداقل سایتت رو خودت اداره کن
سلام
Germany
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
احمق زمان شاه چقدر جمعيت بود الان چقدر جنگ نبود و البته شاه پرستى فراروييان اين چيزها را نميفهمد!ارزوى برگشت زمان شاه را به گور ميبريد!!!!
بخدا راست می گم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
آقا بخدا من نه بسیجی ام نه احمدی نژادی، اما اکثریت غالب معتقدم مردم ایران را افراد مذهبی و دیندار تشکیل می دهند، بی حجابی چه در آن زمان و چه الآن دلیل بی دینی نیست، مردم ایران عاشق امیرالمؤمنین(ع)، امام حسین(ع) و امام زمانند.
چرا بخاطر مخالفت با حکومت اسلامی دین را مورد حمله قرار می دهیم. ما مردمی هستیم دیندار که خواهان پیشرفت و سربلندی ایران عزیز که مهد تشیع است می باشیم، نه جنگ طلبیم نه می خواهیم سلاح هسته ای داشته باشیم نه خواهان محو اسرائیل از نقشه زمین هستیم. نسبت به تندروی ها دوره گذشته ریاست جمهوری معترضیم از مذاکرات حمایت می کنیم اما دین داریم، با سلطنت طلبان و بی دین ها مخالفیم، ما اکثریت مردم ایرانیم، ما بیشماریم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۴۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کشور کاملاً پیشرفت کرده البته از لحاظ فرهنگی خیلی خیلی بیشتر.
ولی یه عده میان و میگن اون موقع بهتر بوده! که البته کاملاً مغرضانه است.
ناشناس
Canada
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خدا عقلت بده!!
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
عزیز دل کل دنیا پیشرفت کرده است دنیا پیشرفت کرده امریکا هم امریکای 35 سال پیش نیست از هر نظر پیشرفت کرده حالا ما باید ببینیم ان طور که لایقش بودیم پیشرفت کرده ایم وقتی میاییم خودمونو با کشورهایی مثله کره و ترکیه و سنگاپور مقایسه میکنیم ادم میبنه متاسفانه ایران نتونسته پیشرفت کنه هم پای سایر کشورها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
موافقم
اون موقع موبایل نبود الان هست
اون موقع ماشین لباس شویی نبود الان هست

کلا سطح رفاه خیلی پیشرفت کرده
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
مهاتیر محمد مالزیو ظرف 20 سال رسوند به 10 اقتصاد برتر دنیا کسی که یه زمانی آرزوش پیشرفت مالزی مثل ایران بود.شما حتما این مثالو شنیدی که میگن تا چند سال پیش رو درختا زندگی می کردن حالا برو مالزیو ببین و با ایزانمون مقایسه کن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
مگه موبایل و ماشین لباس شویی رو ایران اختراع کرده؟
اینا اتفاقاتی هست که خواه نا خواه همزمان با پیشرفت دنیا میفته حالا چه تو ایران باشی چه کومور چه آمریکا و اروپا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شما بلوار کشاورز رو نگاه کن با الان مقایسه کن.
پیشرفت می بینی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کاشکی از حلبی آباد ها هم عکس میانداختید
omidvare tadbir
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
az divo dad malolamo ensanam arezost
الهو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
میخوای پیشرفت رو بسنجی ببین کره اونموقع کجا بود و الان کجاست ما کجاییم یا ایران رد طی 38 سال قیاس کن با دوبی ببین پیشرفت کدومه. کشوری داریم که سرعت اینترنتمون از افغانستان هم کمتره
ناشناس 17:26
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ناشناس 17:57
منظور من کاملا روشن بود
خدا به شما و اونایی عقل بده که نظر میدهند "اون موقع بهتر بود" !!!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عکسهای قشنگ قشنگ انتخاب کردی !ولی از محله های فقیر نشین و وضعیت نکبت بار شهر نو و ..هم عکس میگذاشتی که خواننده بهتر متوجه وضعیت اجتماعی اون دوران میشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقا پیام منظورت از کل دنیا ، افغانستان ، عراق ، پاکستان و ... که احیانن نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حتی در حد همون کره و ترکیه هم پیشرفت نکردیم. صنایع کره 35 سال پیش کجا وده و الان کجاست، ترکیه 35 سال پیش با اصلاحات اقتصادی ببین چی شده. اصلا ترکیه رو قبلا کسی داخل آدم حساب نمیکرد.
ابي
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
از تعداد منفي و مثبت ها معلومه همه چي... فرارو مچكريم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خیلیییییی پیشرفت مردیم بلحاظ فرهنگی!!!!!!!
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شاخص های فرهنگی شما چیه اونوقت؟ لابد فقط حجاب؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عزیز جان ، اتفاقا عکس های اون دوره ما و سایر کشورها از نظر لااقل امکانات شهری تفاوت زیادی نداشته ولی حالا تفاوت از زمین تا اسمان است حتی با کشورهای اسیایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
کشور نسبت به چی پیشرفت کرده شما این پیشرفت رو با چه شاخصی می سنجید؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
جالبه. بیش از 90% منفی دادن.!!!
این یعنی چه؟
عدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عزیزم ، نظرات مثبت و منفی کاملا حرف شما را تایید میکند !
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوستان چرا متوجه نیستین ایشان از افعال معکوس استفاده کرده اند
ایران آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
در اینکه پیشرفت در همه ی زمانها و مکانها جریان داشته(کم یا زیاد)شکی نیست ولی مهم اینه که این پیشرفت توام با استقلال و خودکفایی باشد و الا عربستان و ... الان از ما بیشتر در رفاهند ولی تماما وابسته به خارج اند.100 سال دیگه معنی این حرف روشنتر خواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
منفی ها ت رو بخون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یکی از دوستان یادی از شهر نو و محلات فقیر نشین کرد . یعنی حالا این مسائل رو نداریم . فساد فقر و فحشا نداریم؟ تفوتش این شده که قبلا" مشخص بود اما حالا همه چیز قاطی شده.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ایران ازاد:
شاید صد سال دیگه کره زمینی نبود و شاید تا صد سال دیگه مرز های جغرافیایی دیگه معنی نداشت ما و فرزندان ما در زمان حال زندگی می کنیم ومن بهترین چیزها رو واسه بچه ام میخوام

بله صددرصد مناطق حلبی نشین وفقیر وشهر نواون زمان بوده ولی سوال اینه ایا الان نیست ایا الان شما جرات می کنی ساعت 1 شب در بعضی از مناطق تهران قدم بزنی این مسائل برای هم زمان هاست فقط میشه سر میزان و درصدش در دوره هابحث کرد

فرارو زیر عکس خانم ها نوشتی زوج های غیر مدهبی مگه تنها شاخصه دینداری حجابه و دوم این که با این حساب یادت رفته زیر عکس پایین تر بنویسی ""عابرین پیاده غیر مذهبی در...""
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
الان تحریم کمر همه رو شکسته چطور حرف از پیشرفت میزنی وقتی کار نیست حداقل اون زمون طرف از اروپا و امریکا برای کار میومد ایران اما الان این ماییم که برای کار باید بریم عراق و افغانسان! درضمن اون زمون صنعت گردشگری داشتیم اما الان چی؟
داشلی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زنان بی حجاب یا زنان آزاد؟ دقت کن باحجابش هم بوده. ولی با اختیار.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
مهمترین موضوع درآنزمان این بود که کسی دغدغه مذهب نداشت ودایم گروهی درگوششان نمی خواندند که این کاررابکن وآن کاررانکن وهرکس دین داشت برای خودش بود ونه اسباب آزاردادن دیگران وموضوع دیگر عزت واحترام بالای ایرانیان دردنیا بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
فرارو نگو عکاس مغرض بوده چون خودتم خیلی از عکس های موجود در سایت اصلی رو نذاشتی
ناشناس
Brazil
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ای روزگار چه کردی با ما..
جان استوارت میل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
آنان که اجازه می دهند جهان یا بخشی از جهان برایشان برنامه بریزد،به هیچ یک از استعدادهای انسانی نیازی ندارند
آنان فقط به استعداد میمون بودن نیاز دارند
جان استوارت میل
علی طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
دقت کنید اصلا زباله توی عکسها نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
روزگار نکرد خودتون کردید!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چقدررر میدون ولی عصر طرح قشنگی داشته...
الان چند ساله اونجارو داغون کردن به خاطر یه طرح بیخود و شلوغ...
اون موقع ها طمع کمتر بوده...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دلم گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آسفالت خیابون کوچکترین لکی نداره
خیابون بدون دست انداز خیابون نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
برزیل چه خبره اونجا هم همینقد پیشرفت کرده. یارانه بهتون میدن؟
ناشناس
Brazil
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوست عزیز که میگید روزگار نکرده خودتون کردید، من سنم به قبل از دهه 60 قد نمیده امثال ما داشته ها و نداشته ها رو از پدرانمون به ارث بردیم..
ناشناس
Brazil
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اتفاقا در برزیل هم روسف ماهانه به اقشار متوسط یه پولی میده ولی از طرف دیگه 10 برایرش رو از ملت میگیره ملتم شاد که آخر برج پول تو جیبی میگیرن. یه جند ماه پیش صدای اختلاس روسف از پتروبراس هم در اومده بود اما کشش ندادن..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
جدا از مسایل شرعی، مذهبی و فرهنگی، به لحاظ آراستگی و ... در زمان خود چیز خوبی بوده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
الان مسایل مذهبی وفرهنگی خیلی پیشرفت!!! کرده!!!.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چقدر ماشین آمریکایی
مشخصه چرا آمریکا از دست دادن ایران رو غم بزرگ تلقی میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چیزی که من در این عکسها میبینم خانمهای ایرانی نجیب و پاک و پوشیده هستن که موهایشان معلوم است. این خانمها عموماً اعتقادات عمیق مذهبی داشتند اما می خواستند امروزی جلوه کنند. (به درست و غلطش کاری ندارم) ساپورت نمی پوشیدند. شلوار لی تیکه پاره نمی پوشیدند. دخترها عموماً تا قبل از ازدواج آرایش غلیظ نمی کردند. زودتر ازدواج می کردند و باوفا بودند.
ضمناً در تمام عکسهای رنگی که جدیدتر هم هستند تعداد افراد باحجاب و چادری بیشتر است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
ناشناس 14.42 یک نگاهی به عکس یکی مانده به آخر بنداز. خانومه با چادر ولی پاش لخته!
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چهره ادما در تمامی عکسها بشاش و خندان است یادش بخیر همه شاد بودند
کمتر کسی استرس و نگرانی داشت و وفور نعمت و ارزانی بود در همین سال 1350 مرحوم پدرم ماهی 500 تومن حقوق میگرفت و با وجود سه بچه همیشه یخچالم پر بود .محبت و صمیمیت بین همسایه ها بود
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شما احتمالا تو تهران زندگی میکردی چون تو روستایی در مازندران مادربزرگم دختر یک سالش بخاطر نداشتن حتی یک دکتر تو منطقه و فقر، روی دستاش از مریضی مرد!
بهت پیشنهاد میکنم مستند "تهران پایتخت ایران است" - کامران شیردل - ۱۳۴۴- رو ببینی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
عزیز من نه اینکه حالا شهرها و روستاها پر شده از متخصص..الان هم خبری نیست.. برای هر عمل جراحی باید بری مرکز استان یا باید بیای تهران.برو شهرستانها ببین فقط کارمندا میتونن زندگی کنن.. برای همینه که هه اومدیم تهران.. اونجا هیچی نیست.. پول نیست..درآمد نیست..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
آقای فرشاد: کشور به سرعت در حال پیشرفت بود، سال 50 کشور نسبت به سال 40 بسیار پیشرفت کرده بود، همانگونه که سال 56 نسبت به 50 ! فکر میکنید آن زمان کشورهایی ماننده امارات و ترکیه و ... چگونه بودند! ؟ آمارها را نگاه کنید خود متوجه خواهید شد!
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوستان اون موقع ما با تمام کشورها در ارتباط بودیم و تحریم نبودیم و 8 سال جنگ نداشتیم و جمعیت حدود یک سوم الان بود پس باید زندگی در سطح عالی بود ولی برعکس بود و فقط تو چند تا شهر معدود اونم قشر خاصی رفاه داشتند در ضمن اگه سطح توقعات این دوره رو اون زمان مردم داشتند زندگیشون خیلی بدتر بود
کلا اواز دهل از دور شنیدن خوش است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تهرانیها خوش بودند گور بابای بقیه کشور!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
پدر من بعد از انقلاب توانست صاحب خانه شود و همیشه می گفت اگه انقلاب نشده بود خانه به این بزرگی نمی توانستیم داشته باشیم .زمین همین خانه بعدا قیمتش بالا رفت و فروختیم و پنج بچه سر و سامان پیدا کردند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اگه بشاشی را تو بی غیرتی ، بی حجابی، بی عفتی و هرزگی میبینی برات خیلی متاسفم . البته الان تو خیابون که راه می ری از ماشینای مردم ، خریدهایی که میکننن و ... معلومه که بسیاری از مردم در رفاه کامل زندگی میکنن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اقای فرشاد ، همین امروز توی ایران سال 1394، با وجود پیشرفتهای پزشکی در بیمارستانها نوزادان بسیاری به علت عدم وجود کادر درمانی متخصص عمرشون به 1 روز کفاف نمیده
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقای فرشاد دوستان خوب حوابتون رو دادن بهتره یک کم واقع بین باشید مثل این میمونه شما بخواهید دوران هخامنشی رو با دوره قاجار مقایسه کنید الان ما باید ببینیم از لحاظ رفاه اجتماعی در چه سطحی هستم والا برای قشر عظیمی ازمردم وجود نداره فقط برای از ما بهترونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقای فرشاد من یه کیشوندم ... ولی اینجا از نظر درمانی صفر صفر صفره یه دکتر خوب نداره اگه یه اتفاقی برامون بیوفته باید بیایم تهران ... واقعیت رو ببین نه مستندهایی که خودمون میسازیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اقا فرشاد در نظر بگیر که 35 سال پیش امارات چه وضعی داشت و الان چه وضعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقای فرشاد من برای پیدا کردن دکتر خوب و امکانات مناسب از قم باید برم بیمارستان های تهران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بسیار زیبا ممنون فرارو
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو خواهش میکنم هر هفته از این تصاویر قبل انقلاب بگذار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بسیار زیبا ممنون فرارو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
محمد رضا شاه ادمی سست و بی عرضه بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چقدر آرام و خلوت بود.
استرس و آلوده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آنموقع علم پیشرفت نکرده بود و " فتوشاپ " هم وجود نداشت ، بنابر این ، همه چیز طبیعی و زندگی به معنای واقعی کلمه در جریان بود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
البته کمی ترافیک هم بوده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بسیار زیبا ممنون فرارو
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بسیار عالی
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
سوت بزنین! مثلاً ندیدیم!(ولی اینو نگم خفه میشم، فاصله آن موقع تهران با شهری مثل پاریس و ... چقدر کم بود، همانطور که فاصله الان تهران با شهرهای پاکستان و هند و ... کم شده!
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ثریا اسفندیاری بختیاری بود! روحش شاد و زنده باد ایل دلیر بختیاری و ایران و ایرانی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ثریا دورگه بود و کلا ایل بختیاری هم دورگه هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ایشون از سمت مادر آلمانی بود و نصف ژنتیکش ژرمنی بود .دست از قوم و قبیله گرایی بردارید و مدرن بشین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سگش مهمتر بوده بیراش تا ایل بختیاری
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بختیاری که به عفت و بی غیرت نمیشه ، لطفا درست صحبت کن. و آدمهای هرزه را به بختیاری ها نسبت نده.روحت شاد
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ملکه مملکت شان خود رو تا حد هنرپیشه شدن در فیلمهای هالیوودی پایین اورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حتما به دلیل علاقه ای که به او داری با او محشور میشی
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حامد تو دونی که ز غیرت و هرزگی حرف ایزنی؟؟ دونی حال و روز مملکت چه واویده؟؟کجا بی عفتی کرده آو به چاله ریزه نادون؟؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقا حامد الان تو خیابونا نشانه های خوش غیرتی مردان و حیای زنان به چه گونه است؟
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اتفاقا ملکه ثریا بسیار باوقار و متین هستن تو این عکس.
من خیلی دوسشون دارم
ماتاشار اشوداکا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مگه تو متخصص ژنتیکی که میگی بختیاری دورگه هست جهالت هم حدی داره اتفاقن بختیاریها ایرانی اصیل هستند و نفس کشیدن امروزمان را مدیون رشادتهای بختیاریهای باغیرت در طول تاریخ هستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ثریا یک شخصیت منفعل داشت و فقط بخاطر خوشگلی به نمایش گذاشته میشد! اگه فوزیه کلا خارجی بود و دلیل انفعالش عدم شناخت جامعه و فرهنگ ایران بود ثریا که از طرف پدری ایرانی بود ولی هیچ نقش مهم و مثبتی در دربار نداشت جز مانکن دربار!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فرارو نظرات رو بزار لطفاً، نظرات خواندنی هستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نظرها هیتلرشدنی هستن خخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چه حس خوبی بهم داد این تصاویر
ای خدا......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
پیکان زرد قناری، تاکسی نارنجی، فیات عهد بوق، خاطرات خوش گذشته، یادش بخیر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چی به سرمون اومده که همش میگیم خوش بحال قدیما..چرا لذت نمیبریم از جال و امیدوار نیستیم به اینده همش مقصر...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرغ همسایه غازه. ما هیچوقت یاد نگرفتیم از زمان حال لذت ببریم. همیشه لیاقتمون حسرت خوردن به قدیم یا آینده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نه اینکه الان تو خیابونامون بوگاتی میبینیم!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
معماری شهری تهران در دوره پهلوی اول به طرزی زیبا بی بوسیله ی یکی از معماران سر شناس پایه ریزی شد که در عکس های دهه 60 میلادی قابل تشخیص است اما خیلی زود و از دوران پهلوی دوم همه چیز به طرز لجام گسیخته ای تغییر شکل داد تا به اشفته بازار امروز رسید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اشاعه فحشا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خدارو شکر الان نه فساد هست نه فحشا.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فحشا از زمان کنونی خیلی کمتر بود. اغلب به راحتی ازدواج میکردن، کسی هم که دنبال "اشاعه فحشا" بود به قول شما، جاش معلوم بود.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ناشناس محترم! خیلی برای شما متاسفم که چشم بسته نظر می دی.
طرفدار فرارو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
به قول هموطن عزیز، اینو نگم خفه می شم، به جرات می تونیم بگیم حجاب اون زمان خانم ها به مراتب پوشیده تر بوده تنها چیزی به نام روسری یا چادر ندارند. اما بلوزهای آستین بلند و مطمئنا در بسیاری موارد جوراب های کرم رنگ که الان در عکس ها معلوم نیست. اما در حال حاضر فرقی میان دختر نوجوان و زن ازدواج کرده نمی بینی. هر دو تا سرحد مرگ آرایش می کنند، لباس های زننده و باز می پوشند، مانتوهای جلو باز و لگ!!!! پوشیدن دامن به نوعی نشانه ی زنانگی است با توجه به اینکه به بهداشت خانم ها نیز کمک می کند در حالی که شلوارهای جین و تنگ و متاسفانه لگ های چسبون شده خوراک این روزهای زنان ما....آقایان خواهش می کنم خانم های خودتون رو به پوشیدن دامن های گشاد و بلند به همراه جوراب شلواری تشویق کنید و از آن دسته از آقایانی که به خانم هایی که دامن پوشیده اند تقاضا می کنم که نگاه نکنند، چون دامن پوشش اصلی زنان ما است. الان میشه دامن های بلند به همراه جوراب های زخیم و مانتو پوشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
طرفدار فرارو، حتما خودت ميدوني كه اين شلوار پوشيدن بجاي دامن، بصورت دستوري شروع شد. يعني با دامن جاهاي دولتي راه نمي‌دادند بعد هم كه كلا توي خيابون. دست مردم كه نبوده، زوري بوده. بعدش هم هرچي زوري باشه بالاخره مردم سعي ميكنن يه جوري از توش يه چيز دلبخواه تر دربيارن كه ميشه اين.
طرفدار فرارو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دقیقا ناشناس همینطوره. اما بسیاری از عفونت های زنان ناشی از پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبانه. این مورد در خصوص آقایون هم صدق می کنه. جز موارد اداری که در اون هم میشه از شلوارهای پارچه یی و نخی کمی گشاد استفاده کرد، بهتره در مواقعی که امکانش باشه و در منزل حتی خانم ها حتما از دامن استفاده کنند. هم زیباتره هم بهداشتی تره. حالا هرکسی این شلوار پوشیدن اجباری رو باب کرده چه تهاجم داخلی و چه خارجی بوده باشه ما خانم ها باید خودمان شروع کننده این عادت باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
طرفدار فرارو. باور کن من تا حالا فرصت نکردم پوشش خواهرم و اینقدر آنالیز کنم که شما ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مثبت اشتباه دادم...
ناشناس
United States
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خیلی زیبا بود. جوانی کجایی که یادت بخیر.
حضور پررنگ پیکان، عروس خیابانها، خیلی پررنگه!
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نظر شما جالب بود بدور از غرض ورزی ها ،حس نوستالژیک خوب منعکس کردی،آفرین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
از 1946 میلادی تا حالا که نزدیک به هفتاد سال گذشته، انتظار نداشتی که ساختمانها و ماشینها و لباس ها شیک تر بشند؟ اون موقع روند با اون موقع کره جنوبی و ترکیه و جمهوری آذربایجان مقایسه کن و الان ما رو هم با الان این کشورها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
انشاءالله بعد از این کشور بدست جوانان این مرز بوم ساخته میشه و این برای مردمان یک کشور که خواهان استقلال و کرامت خود هستند خیلی با ارزشه البته بیگانگان همیشه طی این سالها با ترفندهای مختلف در صدد هستند جلوی پیشرفت این کشور بگیره
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
قربون اون کلامت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
الحمد لله که حالا در پرتو عنایت حضرت ولی عصر(عج) صاحب نظام اسلامی شدیم.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
البته که انقلاب، خواست مردم بود. همانگونه که امام خمینی فرمود، این انقلاب با خون مردان و زنان ما به ثمر نشست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اسم امام رو اوردی سکولار های بی دین ناراحت شدن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خدا رو شکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خاطره:
1- قبل از انقلاب بچه بودم و در دکان پدرم مشغول تماشای اطراف که.... بازاری ها یک پسر جوان که مزاحم خانمی شده بود را حسابی تنبیه وسپس اونو به پلیس سپردند.
2 - حدود 4 - 5 سال پیش رفته بودم به دکان پدرم تا به اوسری بزنم... پسر جوانی مزاحم یک مادر و دختر شده بود، هیچ کس دخالتی نکرد. از پدرم پرسیدم چرا کسی به اون خانوما کمک نمیکنه ؟ پدرم گفت: چند وقت پیش کمک کردیم ، هم پلیس با ما برخورد کرد و هم فرد مزاحم، واسه همین دیگه کسی دخالت نمیکنه.
ولایتمدار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مسرور شدیم خدا حفظتون کنه.محتاجین دعای شما هستیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
واقعا؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یادت رفت بابت بانکداری اسلامی بدون ربا شکر کنی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نظام اسلامی که خودش مشکلی نداره آدمای داخلش مشکل دارن و کار و به اینجا رسوندند. مثل همونی که از روی ریا و دغل هر روز از امام زمان (عج) میگفت ولی بولدوزر مینداخت زیر خزانه مملکت و گریه آقا (عج) رو در میاورد ولی کسی نمی دید
ناشناس
United States
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
هفتاد سال قبل چه زنان زیبا و خوش لباسی همه چیز تمیز است حتی موقعیکه فقط حمام عمومی بود در خیابان اشغال وجود ندارد و مردم دیندار تر بودند از اکنون به ندرت کسی دروغ میگفت یا به دادگاه میرفت یادش بخیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
حداقل میدون ولیعصر که هیچ فرقی نکرده حتی اون وقت بهترم بوده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
يادش بخير . چي كار كرديم با شهرمون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چكار كرديم با خودمون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ماشین آمریکایی جای خودش رو به ماشین چینی داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ببین عزیزم ایتقدر خودمون رو بی اراده و بی تقصیر ندونیم
ماشین آمریکایی جای خودش رو به ماشین چینی نداده
این ما بودیم که جای ماشین امریکایی رو به ماشین چینی دادیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
برخی عکسا آدم رو یاد اون حرف شهردار سئول کره جنوبی میندازه که سال 56 گفته بود امیدوارم روزی سئول هم مثل تهران به شهری پیشرفته تبدیل بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حالا شده ؟
ناشناس
United States
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
میدان ولی عصر چقدر زیبا و ساده است شهرداری ان موقع هیچ پولی از مردم هم نمیگرفت به عناوین مختلف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
درسته حجاب نبود ولی نگاه به نامحرم هم کم بود
نه اینکه الان پسره جلفه هیز زل میزنه به دختره و تا کاملا آنالیزش نکنه دست بردار نیست!
60 ساله از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شما طاهرا اون موقع نبودی یا کودک بودی. نبودی ببینی پسر ها په جوری دخترای مینی ژوپ رو دید میزدن و متلک می گفتن و آخ و اوخ میکردن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اقای 60 ساله احتمالا شما در سطح پایین جامعه زندگی می کردین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آنالیز که کار شما دختراست. کلا برای گرفتن آمار پسرها به دخترها مراجعه می کنند
آسمان آبی
Kuwait
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
60 ساله از تهران
نه که الان با اینهمه حجاب نیست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
به قول خودت ميني ژوپ الان كه با ميني ژوپ نيستيم چرا انقدر پسراي هيز اناليزور زياد شدن؟؟؟!!!!
خانم 28 ساله از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حرف شما صحیح پدر من. اما باز هم حد و مرزی وجود داشت. الان برای بسیاری از پسرها و مردها فرقی نداره زن شوهر داشته باشه یا نه. اون زمان حداقل از نگاه به زن شوهر دار اجتناب می کردن مگر اینکه زن خودش دچار مشکل اخلاقی بوده باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقای 60ساله همیشه و در هر جامعه ای گروهی اندک هستن که هر کاری بر خلاف بقیه انجام می دن
مهم اینه که همه و یا بیشتر افراد چه میکنن که واقعا درآن زمان خانمها احترام , ارج و امنیت بسیاری داشنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
امان از ساپورت تنگ وچسپون و مانتوی کوتاه
حافظه تاريخي
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقا يا خانم 60 ساله از تهران...حداقل اسيد رو صورتشون پاشيده نمي‌شد يا بدليل جواب منفي خواستگارشون به قتل نمي‌رسيدند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
متلک گفتن که والا من پسر هستم
دوست و رفقا به خانم چادری هم رحم نمیکنن!
اصلا ربطی به بی حجابی یا با حجابی نداره مشکل مریضی جنسی هست که بعضی از هم جنسام شدیدا درگیرش هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حافظه جان شما خبرای حوادث روزنامه های آن موقع را نگاهی بنداز هم اسیدپاشی بوده هم تجاوز ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دخترای قدیم نمیخواستند نگاشون کنند کسی هم نگاه نمیکرد. الان با آرایش زنانه و لباس های تنگ چه قصدی جز جلب نگاه دیگران دارن؟ عجب نگاه نکنند که میرین خونه گریه میکنین که امروز کسی بهم توجه نکرد حتما مشکلی داشتم زیبا نبودم و ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
کلا ایرانی جماعت عادت دارند مدام حسرت گذشته رو بخورند . ولشون کنید به حال خودشون باشند!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بسیار زیبا ممنون فرارو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شانزدهیم عکس سه راه جمهوری تقاطع ولیعصر و خیابان جمهوریه
شروین بابصیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
حکومت وابسته به بیگانه پهلوی بدترین ظلم هار و در حق ملت مظلوم و فهیم ایران زمین روا داشت
مثل :انقلاب سفید شاه و مردم و حق کاپیتولاسیون
پسر شیک پوش
United States
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
درمورد اختلاس ها و بی قانونی های دولت مموتی چه نظری داری...باصطلاح با بصیرت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تورو خدا این عبارت "ملت فهیم ایران" رو نیار. احساس میکنم گوشام مخملی میشه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
الله یخلیک یعنی خدا حفظت کنه.
سلام
Germany
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ان شاءالله با شاه محشور بشى اين قدر علاقه دارى يادش ميكنى!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حداقل فهم و شعور و کاردانی اون از خیلی از ما و از ما بهترون بهتر بود. نقطه ضعفش جدا شدن بحرین بود متاسفانه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شما قراره با کی محشور بشی؟! با محموت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چون علاقه ندارم با دشمنانش محشور بشم به این کامنت مثبت دادم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شاه دستش به خون ادمهایی الوده ست و حق الناس بر گردنشه . فرقی هم نمیکنه شماها چقدر قربون صدقه اش برین! البته بعیده اصلا اعتقادی هم به روز حساب داشته باشید . و البته من وکیل وصی حکومت فعلی هم نیستم!
کریستین امانپور
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ببخشید، از در عقب پیشرفت کرده!!!!!ترافیک وحشتناک،هوای آلوده،معضل بیکاری،پایین آمدن سن فحشا،فروش مواد مخدر در سطح شهر،شغلهای کاذب در سطح شهر،و..........................................................................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
دیگه دری هم نمونده!
شده گاراژ!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
که با این در اگر در فکر درمانند در مانند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اوا كريستين واقعاً خودتييييييييييييييييييييييييييي؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اختلاس، دروغ،بلوف، تقلب ، ریا و..... را یادتون رفته بگید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بدون اینکه کاری به الان داشته باشیم که چطوریه، حکومت موروثی کاملا مردوده ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
يعني الان دموكراسيه ؟؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یعنی الان حکومت بریتانیا با این سطح از پیشرفت کاملا مردوده؟؟!!!!!!! عزیز دلم تو کشور های پادشاهی این معمولا نخست وزیر و پارلمان هست که اکثر قدرت واقعی رو در دست دارند...
ضد استکبار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
حکومت پهلوی فاسد و فاسق و سگ باز بود منابع طبیعی ایران زمین رو طی حکومت خود از میان بردند
آنها سعی داشتند تا نقشه های شوم استکبار جهانی رو در ایران اسلامی پیاده کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کوپن ها رو هم زمان قدیم به مردم نمیدادن خدا بگم چه کارشون کنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
آآآآیا دریاچه ارومیه، دریاچه بختگان، هامون جازموریان، تالاب انزلی، آثار باستانی زیر سد کارون ۴!!! اینها از منابع طبیعی ایران زمین بودند یا نع؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ما الان كلي منابع طبيعي از چين وارد مي كنيم تا جبران گذشته ها بشود!!!! هه هه هه عقل چيز بسيار خوبي است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شبیه سیاسیون حرف می زنی. اونا باید اینجوری حرف یزنند چون از این راه نان می خورند.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوست عزیز و ضد استکبار!
نه این که الان سگ بازها کم شدن!
نه این که الان منابع طبیعی را از بین نبردند و جنگل ها و معادن را ویران نکردند!
نه این که الان فساد، فحشا، دلالی، کارچاق کنی، کلاشی، شیادی، اختلاس و ... غوغا نمی کند.
برو کمی مطالعه کن.
ضد ضد استکبار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آخه نه اینکه الان مردم تو خونه سگ نگه نمی دارن. پولدار و بی پول. بالاشهر و پایین شهر هرکی و میبنی یه حیوون گرفته تو بغلش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
منفیا رو داشته باش! دلم یه رفراندوم می خاد اساسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
جناب ضد استکبار این دکان شما دیگه مشتری ندارد زمان انقلاب ما بدلیل بی اطلاعی این موارد را بلغور میکردیم، حالا ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، دبی، ترکیه و با کره شمالی و کوبا مقایسه کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خیلی یک طرفه منتشر کردید. تاریخ را همانطور که بوده بیان کنید. زن ایرانی در عصر پهلوی. چند درصد مردم شبیه این عکس ها بودند. حالا خوبه ما هنوز زنده ایم شما که اینطور عکس منتشر می کنید نسل جدید فکر می کنه اینجا اروپا بوده یک عده ابله همه چیزو به هم ریختند نه عزیزان عده خیلی کمی رفاه نسبی داشتند واز میان آنها تعداد اندکی شاید نیم درصد جمعیت قید حجاب نداشتند. اکثریت مردم تعصب شدید مذهبی داشتند
با انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
موافقم. البته نمیشه فرارو رو مقصر دونست. شاید عکاس انگلیسی عمدا سراغ شوش و دروازه غار و گود زنبورکخونه و میدون قزوین و گمرک نرفته تا بدبختی و فقر و نکبت مردم اون جاها رو نشون نده. کسانی که اون زمان رو یادشونه میدونن من چی میگم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
نه اینکه الان معتادان زیر پل نداریم!؟
دزد و عربده کش وسط روز روشن نداریم؟؟؟
اصلا! یکی تو راست میگی یکی ممد بوقی!!!!
ناشناس
United States
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
یک جمله رو کاملا درست گفتی تعصب مذهبی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
عزیزم شام همیه خانمها که به قول خودت از قشر مرفه هستن رو مقایسه کن با خانمهای امروزی از نظر آرایش و ... اون موقع شاید پوشیدگی کمتر بوده ولی خیلی سر و شکل آدمها مناسب تر بوده. حجاب که فقط این نیست یه چیزی بکشی سرت.
داریوش پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ما نباید فریب این عکس ها رو بخوریم در ان دوران فقر در جامعه بی داد می کرد
و حاکمان وقت در خوشی سیر می کردند و به سگ بازی مشغول بودند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوست داري فقر و فساد و فحشا رو ببيني؟؟؟ يه سر به پس کوچه هاي اطراف ميدون شوش بزن و دلت رو خوش تغيير وضعيت نکن و خودت رو به خواب خرگوشي نزن بابا.
متولد 1340
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
من که اون موقع رودیدم درست فقیر بود ولی فقیر هم از فردای خودش نمی ترسید ولی پول دار امروزه از فردای خودش وحشت داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
و الان چطور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بیچاره ها اینقدر مصادیق خلافشون کم بوده که این دوستان موردی بدتر از سگ بازی پیدا نکرده اند.
مثل الان اختلاس بزرگ مقیاس و ...... نبوده که!
دزدی کن ولی سگ باز ی بده! زشته! سگ اخه!!
اختلاس خوبه !اختلاس!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
800 - 900 میلیارد دلار فروش نفت در دولت قبلی کجا رفته ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شما که اسمت گذاشتی پارسی فکر کنم عربی هستی.
من خودم از اون قدیما یادم هست همه چیز بهتر از حالا قرن 21 بود .
اعتقاد مردم زیاد بود انصاف مردانگی عفت درستکاری چیزایی که حالا پیدا نی وشد
ناشناس
India
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
عاشق صفا و صمیمیت اونروزام که همه جا موج میزد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوباره برگرد شاید دیدی بازم موج زد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فرارو از فرادید گرفته اینارو. فرادید هم سایت خیلی باحالیه حتما ببینیدش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
عجیبه که زنها حجاب ندارن. چرا اونجوری بوده اون موقع ها.
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرشد:بچه جان چشمهایت رادرویش کن.
بچه مرشد:آی گفتی مرشدجان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
تو این تصاویر که واقا قشنگه خیلی با الان فرقی نداره پس پیشرفت خاصی دیده نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
یک نگاه به بلوار کشاورز بنداز تا ببینی که پیشرفت داشته یا پس رفت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ما در زمینه پیشرفت بلوار کشاورز خودکفا شدیم!تبریک
بیدل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
تهران چه هوای تمیزی داشته چه خلوت و آروم بوده! الان شهر کثیف و الوده، پر از صدا و دود و آدم و خونه و ماشین و هیاهو و اضطراب و استرس و دزدی و فقر و فحشا!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
در قسمتهایی از شهر ساخت و ساز ممنوع بوده که در طی چندسال اخیر مجاز شده و موجب شلوغی شهر شده
شرافت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ای کاش فراروی عزیز یکسری تصویر از بزرگراه ها - پل ها - پارک ها و نقاط مختلف تهران را در فروردین 94 در کنار این تصاویر قرار می داد . در زمان این تصاویر ایران روزی شش میلیون بشکه نفت صادر می کرد و فروردین 94 حداکثر یک میلیون در 1971 پل های تهران سیدخندان - پل های فلزی حافظ و چوبی و کالج در فروردین 94 تعداد پل ها برابر n ضمنا صنعت پل سازی از صد سال قبل بوده است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اگر میخواهید تهران 94 را با 37 سال قبلش مقایسه کنید باید تهران 57 را هم با تهران 1320 مقایسه کنید. اینجوری بهتر میشه تفاوتها را فهمید.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
این نوع مقایسه، مسخره هست. چون اون زمان نیاز کمتری به تقاطع های غیرهمسطح بوده. مثل این هست که بگی اون زمان موبایل و اینترنت و آیفون تصویری نبوده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تازه اون موقع اینترنت هم نبوده!!
الان به یاری مسئولان 3G هم داریم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اگر میخواهید مقایسه کنید با کره، دبی، ترکیه،مالزی، سنگاپور مقایسه کنید که آنموقع وضعشان بدتر از وضع ما بود، این آمار های شما هم واقعیت ندارد بلکه ما 60% در آمد نفتی خود را در دوره دولت قبلی کسب کردیم!؟!؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
دوستان جوگیر نشوید ماهم 20 سال رادران حکومت گذراندیم زیاد باین تصاویر قضاوت خودرا استوار نکنید اگر زمینه های تغییر وجود نداشت هرگز مردم انقلاب نمیکردند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
راست میگه خوب. دوستان عکس شهرستانها رو قبل انقلاب با حالا مقایسه کنن. بجز تهران بقیه ایران کم داغون نبوده. ضمنا فرهنگ و ... در شهرستانها خیلی بیشتر پیشرفت کرده. نمیگم میزان پیشرفت مطلوبه ولی نرخ تغییرات را مقایسه کنین. در هرانقلابی 20-30 سال اول عقب ماندگی هست
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دلم تنگ شده برای صفا،صمیمیت،یکرنگی،درستی،صداقت،و....مردم آنروز.من دهه سی هستم.الان چی؟دوروِئی،نفرت،کلک،حقه بازی،و.....من هم 20سال آن دوران بودم.ای روزگار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرهنگ؟!!!
شهرستان ما از لحاظ فرهنگی 100 سال پسرفت کرده.
فرهنگ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
شما جوگیر شدی اخوی
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کاخ سعد اباد جلوی کاخهای که الان اقازاده ها و پولدارها میسازند مو هم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
یکی از خیابانهای تهران=سه راه جمهوری
ناشناس
Sweden
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
هر چی که بود همه خودشون بودن!
صولت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
این عکس ها از بهترین مکانهای تهرانه! کاش عکسی هم از دهات ایران و نیز سایر شهرهای آن دوران می گذاشت! بعد مقایسه می کردین
برهنگی در خیابان آرزوی خیلی هاست!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اگه قرار باشه از دهات عکس بزارن مطمئن باش هستند دهاتی که هنوز هم آب ندارن
کاش برنامه چند روز پیش مستند ایرانگردی شبکه یک رو میدیدی (جنوب بیرجند و شمال سیستان و بلوچستان)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
همین الان در دهات ایران بی امکاناتی داره موج می زنه. فقط برخی مسیرها جاده کشی شده و آسفالت کشی شده. آب رسانی شده. گازرسانی شده. الان در روستاها امکانات نیست. پزشک نیست. فرهنگ نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نه اتفاقا وسط شهره.
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چیرچیل تو ذهنش داره می گه چطور سر این احمق (محمد رضا شاه) کلاه بزارم و سایر منابع طبیعی شون رو دو لپی بخورم و یا فرهنگ عظیم ملتشو از بین ببرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چرچیل فکرشو کرد و پوتین هم در زمان مموتی به اجراش گذاشت
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دقیقا مثل پوتین
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
الان همین حرفو پوتین داره میزنه
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یادی ازچین،روسیه،ونزوئلا،ترکیه ،بکن که دارندمیچاپندوچاپیده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
هند هند هند
هندم دیگه دم در آورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
یه روز به افغانیها گیر میدن یه روز به عربها یه روز به هندی ها یه روز به شهرستانی ها یه روز به زن ها یه روز .... از بخل و حسد و تنگ نظری دست بردارید و کوشش کنید تا شما هم قاطی آدم حسابی ها شوید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
میگن در دو صورت تو یه کشور انقلاب می شه. یا مردم خیلی گرسنه بشن، یا مردم خیلی سیر بشن.
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شاه به ایران به عنوان یک ابزار نگاه میکرد تا به مقاصد شوم خودش برسه و اصلا به فکر رفاه و تمامیت ملی و مردم نبود
به خاطر همین بود که مردم او را با یه تی پا بیرون کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ان شا ا... هرچی زودتر مردم ما به این نقطه برسند
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شاه به ایران به عنوان یک ابزار نگاه میکرد تا به مقاصد شوم خودش برسه و اصلا به فکر رفاه و تمامیت ملی و مردم نبود
به خاطر همین بود که مردم او را با یه تی پا بیرون کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
تمامیت ملی؟ تمامیت ارضی شنیده بودیم . تمامیت ملی نشدنیده بودیم.
ناشناس
Iraq
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ای شاه خائن آواره کردی
خاک وطن را ویرانه کردی
خدایا ممنونم که در کشوری اسلامی و پیشرفته زندگی می کنم. چه کابوس وحشتناکی بوده زندگی در رژیم منحوس و طاغوتی آن پدر و پسر!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
به پرچمت نمیخوره با وی پی ان وصل شده باشی که میگی زندگی می کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بله اقا جان . اواره گشتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
پيشرفته ات منو کشته.
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اقا اصلا مرگ بر امریکا مرگ بر شاه ولی خدایی نسبت به زمان خودش اونموقعه خیلی خیلی بهتر از الان بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چون که هرکس تو شهر خوش بود. ولی اکنون 70درصد تهران شهرستانی هستند وتهرانیا رو به انقراض هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تهران یک کلانشهره .اگه دوست دارید در دهات زندگی کنید می تونید مهاجرت کنید.افکارتون که دهاتیه بهرحال!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
فقط کافیه تهران و فرهنگش و مردمش رو با استانبول و فرهنگش مقایسه کنید تا ببینید کدوم کلانشهر قرن بیست و یکیه و کدام روستایی بزرگ!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
یادش به خیر هر کس به دین خودش ولی همه مومن و رو راست
ناشناس
United States
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
هنوز پای شهرستانی ها به تهران باز نشده بود :((((
چه شهری داشتیم :((((
هادی
Netherlands
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بابا تهرانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خخخخخ عجب!!! پول نفت خوزستانی ها و بوشهری‌ها؛ پول معادن کرمان و خراسان؛ پول معادن طلای کردستان و کرمانشاه و آذربایجان؛ پول سرزمین‌های سرسبز مازندران رو صرف همون شهرستان‌ها کنید؛ مطمئن باشید هیچ شهرستانی پاشو تهران نمیذاره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ناعدالتی تبعیض نبود امکانات رفاهی و بهداشتی و ده ها مورد دیگه و بی لیاقتی ها و خیانت ها باعث شد تا مردم آواره شهر بی در و پیکر تهران بشوند
شیرازی دانشجوی شریف
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
میدونی چرا؟ چون شیراز ما یه دانشگاه داشت به اسم دانشگاه پهلوی که اسمش توی دنیا میدرخشید پدر امثال من اونجا درس خوندن با افتخار و با سواد و سپس در طرح تبادل استاد و دانشجو با آمریکا رفت پنسیلوی نیا! من اومدم تهران برای شریف وگرنه که تهران جز امکاناتی که ناعادلانه بهش تعلق گرفته هیچی نداره. نه آب و هوا نه طبیعت زیبا و نه آرامش. شهرتون زیاده خواهی خودتون از پا درش آورده. ضمنا همه جای ایران سرای من است مگه شهر ارثیه ی باباته؟!
بچه دهاتی کرد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ما تو شهرستان امنیت رفاه. و فای به عهد .راستگویی و صمیمیت داریم که شما تهرا نی ها شاید به بغضی از این خرفا بخندید چون فقط تو داستانها شنیدید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اولا که تا 200 سال پیش تهران دهات بود
ثانیا با پول نفت دهات خوزستان تهران اباد شد
ثالثا قدمت خیلی از دهات شهرستان از تهران بیشتره
رابعا بهتره بری قدمت شیراز و اصفهانت رو با ده تهران مقایسه کنی
خامسا نفت اگه نبود الان خدا شاهده اندازه کابل هم تهران پیشرفت نکرده بود امکانات رو اوردی اینجا متمرکز کردی توقع داری شهرستانی دنبال پول نفتش نیاد اینجا؟
خروجی شما تهرانی ها برا کشور چی بوده؟
جز رو چی دارید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دقیقا. از اصفهان ریختن اینجا و افتخار خاور میانه را نابود کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مثل شهر ما
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
باشه ناشناس گرامی و بچه دهاتی کرد لطفا برگردید شهرستان خودتون. عاجزانه از شما خواهش می کنیم پول ها ثروت و فرهنگ خودتان را بردارید و از تهران بروید و در شهرستان خودتان سرمایه گذاری کنید و تهران را خالی کنید. خالی از همه چی بذارید تهران با خانه ها خالی و در و دیوار بی فرهنگ و بی پول و برای ما باقی بماند.......خواههههههههش می کنم
ناشناس
United States
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقای دانشجوی شریف ، باور کن دانشگاه شیراز از صنعتی شریف کم نداره . ما زیاده خواه هستیم یا شما که به خاطر طمع آمده اید تهران هم خودتون عذاب میکشید هم دیگران را عذاب میدهید ؟؟؟؟ از دیگر شهر ها می آمدند شهر شما و آنجا را به گند میکشیدن شما خوشحال بودی ؟؟؟ در ضمن پنسیلوانیا درسته !!!
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
لطفا" مقاله "محمد باریکانی" در مورد تهران قدیم و مردم آن زمانش را که حدود 4 سال پیش در یکی از صفحات روزنامه همشهری چاپ شد، در اینترنت جستجو کنید تا ببینید آن کس که خودش را تهرانی اصیل می داند و به شهرستانی پوزخند می زند آباء و اجدادش چه کسانی بوده اند و مکانی که الان به آن می نازد چه بیغوله ای بوده است.نویسنده خیلی هم دور نرفته است.حدود سیصد سال رفته آن طرفتر....
بله بچه تهرونی ! خودت هم برو و اون مقاله را که مستند به نوشته های تاریخ نگاران برجسته ایران است بخوان و دیگر به تهرانی بودن افتخار نکن !
ناشناس
United States
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
جناب آقای سید محمد ، تهرانی بودن افتخار نیست ما هم پوزخند نزدیم !!! ولی نمیدانم چرا مردمان شهر های دیگر در دهه های اخیر که امده اند تهران خود را صاحب همه چیز میدانند ؟!!؟؟!؟! با زرنگ بازی های خاص خود همه جا را تسخیر کرده اند حرف هم که میزنیم میگونید مگر ارث پدری شماست ؟!؟؟ من دوست دارم در بیغوله تهران یا همان دهات تهران زندگی کنم لطفا شما ها تشریف نیاورید اینجا را آیاد کنید !!!! بروید شهر خودتان را آباد کنید اجازه دهید مردمان تهران نفس بکشند .
کوچه صد تومنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
از این تریبون به همه ی هموطنان شهرستانی که در 20 سال گذشته به تهران آمده اند عاجزانه تقاضا می کنم برگردند به شهر و روستای خودشان. شیرازی عزیز برگرد دانشگاه شیراز و آنجا فارغ التحصیل شو. اصفهان بافرهنگ و اصل و نصب عزیزم برو به اصفهان و آنجا را مملو از فرهنگت کن. بگذارید ما تهرانی های زرنگ و کلاش تنها بمانیم و در تنهایی بمیریم. همسایه ی لر گرامی من برگرد شهر خودتان نمی خواهم به من و شهرم خدمات و سرمایه بدهی. از این شب ها ساعت 12 درب واحد خود را به هم میکوبی و از فرهنگ آپارتمان نشینی بویی نبردی، متاسفم...پس همتون هرچه سریعتر برگردید به شهرستان های پر از صفا و صمیمیت و مردانگی و محبت و مهربانی. دست از سر ما تهرانی های سنگدل و بی پول و فقیر بردارید....لططططططططفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بچه دهاتی کرد اگر روستایی ها و شهرستانی هایی که جنبه ی آزادی های تهران رو ندارند وارد این شهر نشده بودند ما هم امنیت داشتیم. در حال حاضر درصد بالایی از بزه در شهر تهران توسط حاشیه نشینان رخ می ده. آن ها هم کسانی نیستند جز مهاجران. مهاجرانی که از روستا و شهرستان ها به تهران و کرج آمده اند. بیکار.. بی فرهنگ..بی تحصلات..بی پول
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شما تهرانی ما شهرستانی. اون ژست روشنفکریتون تو حلقم. اول اینکه همه ادما همه جای دنیا حق دارن محل زندگی خودشونو انتخاب کنن دوم اینکه با توجه به جمعیتتون بیشترین کارایی که تهرانیا دارن مصرف کنندگیه. همونقدر که شما از شهرستانی ها(به قول خودتون) بدتون میاد شهرستانی ها هم از شما بدشون میاد چونکه پول شهرهای اوناست که شهر شما رو قشنگ کرده و خدمات اجتماعی اوناست که امکانات برا شهرتون اورده. اون موقع هم شاهتون شهرستانی بود. برید نوع بودن رو یاد بگیرین. فرارو بچاپ عزیزم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خود تهران شهر جدیده و وجود خارجی نداشته
از دهات ری محسوب میشده و تمام جمعیتش مهاجرن بچه تهرون!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
21:28 گل گفتی. اگر 5 درصد پول پالایشگاه های بوشهر (فجر جم بزگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه و دومین جهان قبل پارس جنوبی، خود پارس جنوبی بزرگترین پالایشگاه فعلی، خارک)، مسجد سلیمان با اون همه عظمت نفتی خرج بوشهر و خوزستان میکردند تهران اسمی نداشت جز پایتخت بودن. ولی خب یا دور افتاده ان یا جنگ زده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نظرات و کامل خوندم متاسف شدم. تهرانی عزیز اول خیلی از تهرانی ها ریختن تو شهرستان ها و پست ها رو گرفتن. خیلی هاشون دارن شهرهای اطراف خانه سازی می کنند و موقع برگشت به تهران اجاره میدند. هیچ جا هم ارث پدر کسی نیست نه تهران نه شهرستان. در مورد دانشگاه هم که واقعا دانشگاه های شیراز و اصفهان چیزی از تهران کم ندارند اما باید این تبعیض در پذیرش و رتبه هم از بین بره. میدونی یعنی چی؟یعنی شریفی پز نده 4 درصد بیشتر زده. یا وقتی اسم دانشگاه میاد تنها دانشگاه های تهران مطرحه
شیرازی دانشجوی شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ناشناس 11:34 : شما در جایگاهی نیستی که بگی من کجا درس بخونم و تشخیص با خودمه رتبه ی خوب آوردم و حق خودم میدونم بهترین دانشگاه کشور در مهندسی درس بخونم این اولین مورد. دوم اینکه پنسیلوانیا درست نیست تلفظ صحیحش پنسیلوی نیا (vey بخون) هست یادبگیر عزیز. ضمنا امثال من دانشجو که باعث بالا رفتن سطح علمی و فرهنگی تهران (نمیگم شهر شما چون ارثیه بابات نیست) شدیم که روزی 100 تا کنفرانس و همایش توش برگزار میکنیم. شریف رو همینجوری بیارید شیراز با دانشجو و اساتیدش قدمشون روی جفت چشامون من تهران رو فراموش میکنم! عاشق چشم و ابروتون نیستیم بیایم توی اون شلوغی و آلودگی والا. در مورد فرهنگتون که دیگه صحبت نمیکنم. تهران با سرمایه ی (مالی و انسانی) کل مملکت آباد شده البته اگر بشه گفت آباد پس متعلق به همه هست.
فرشاد
Estonia
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تهران تهران، تهران چی داره؟؟ تهرانیا از اول باکلاس و اروپایی نبودند که. با کلاس ترین مناطق تهران شوش و ری بودند. بعد که شد پایتخت و نفت و ثروت مملکت هزینه شد روش شد تهران. این همه نفت خوزستان تو این شهر هزینه شده. اگر قرار به رفتنه کسی باشه شما دهاتیای تهران هستید که باید از این شهر برید این تهران رو با پول نفت خوزستان و بوشهر خریدیم. یالا هر چه سریعتر تهران رو به مقصد کابل ترک بفرمایید. که اگر پول نفت نبود شما هم مثل دوستان کابلیتون بودید. چاپ کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
وقتی مدیران تهرانی از صنایع نفت که مال خوزستان است خارج شدن و شیر نفتو دادن به خوزستانی‌ها ما هم میریم این دهات رو به شما می‌دیم برید توچال حال کنید. از همین حرفا می زدید به اینجا رسیدیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شما تست DNA گرفتی و متوجه شدی از ازل در تهران بودید؟ عزیزم اگه توی شهرستانها نصف که هیچی یک چهارم امکانات، پزشکها، دانشگاه ها، بازار کار و ... تهران بود، کسی پا نمیشد بیاد تهران. عاشق چشم و ابروی شما نیستن که. شما فقط برو جاده های تهران رو با استانهای دیگه مخصوصا استانهای مرزی مقایسه کن. من چند روز پیش میومدم تهران، آسفالت جاده سالم سالم بود، باز داشتن روکشش میکردن. بعد عید مسافرت رفتیم، توی خیلی جاها گودال وجود داشت! اتفاقا تهران فقط داره بودجه مملکت رو میبلعه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
از همون دهه چهل و پنجاه مهاجرت به تهران شروع شده بود چون همه مظاهر مدرنیته در تهران جمع شده بود و مردم می آمدند حقشان را بگیرند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اقا یا خانم تهروونی با پرچم امریکایی! من از شما می خوام معنی کلانشهر رو در اینترنت جستجو کنی. افکارت متعلق به دوران بوقه!! اگه زندگی در دهات رو دوست داری می تونم چند جای خوش آب و هوا بهت معرفی کنم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
کوچه صد تومنی عزیز! طوری راجع به تهرون و فرهنگ شهر نشینیتون حرف میزنی انگار اهل نیویورک یا پاریسی! بهتره عکس چهل پنجاه سال پیش شهرت رو سرچ کنی تا ببینی با خر آب می آوردند دم خونه ها! دویست سال پیش هم که دهات بوده! در حالی که اصفهان و قزوین و تبریز و خیلی از شهرهای دیگه سابقه طولانی در مدنیت دارند .تهران هم هیچوقت تبدیل به دهاتی که بوده نمیشه چون اسمش کلانشهره .بهتره بجای غر زدن مهاجرت کنی جای خلوت تر!
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
علی آقا! والا تهران هیچ شهر قشنگی هم نیست . بیشتر یه دهات بزرگه . ولی تا وقتی بودجه مملکت رو خالی می کنند تو این شهر ما همین جا هستیم :)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
نظرات دوستان که عموما قشر تحصیل کرده و روزنامه خون مملکت هستند ، خیلی زشت و باعث تاسفه ! انسان باید به شعورش بنازه نه به محل زندگی ، تو رو خدا دست از این افکار عقب مانده جهان سومی بردارین ! آمریکا رو کی آمریکا کرد ؟! سرخپوستها ؟! نه عزیزان مهاجرین ... دنیا داره دهکده جهانی میشه ، بین کشورهای پیشرفته خیلی راحت افرادشون تردد میکنن و تا چند سال دیگه شاید مرز جغرافیایی به این شکل معنا نداشته باشه ، انوقت ما تو کشور خودمون بین شهرها دعواست ! این یعنی پسرفت نسبت به 35 سال پیش ، اول پیش رفت فرهنگ ، اخلاق و شعور بعد پیشرفت ساختمون و خیابون و کارخونه ... امان از ضعف مدیریت .
علی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
متاسفم از کامنت های بی ادبانه میهمانان ناخوانده ای که بدون دعوت وارد زندگی مردم بومی تهران شده اند و اینطور به خود اجازه میدهند به آنهایی که آسایششان به علت مدیریت های غلط سلب شده است توهین کنند مخصوصا روی سخن من به شیرازی دانشجوی شریف است که عزیز من امثال شما خواسته یا ناخواسنه به علت تفاوت فرهنگی زیاد باعث ایجاد مزاحمت در این شهر شده اید و متاسفانه مسبب اکثر بزه هایی که در این شهر بی در و پیکر رخ میدهد شمایید . عزیز من دانشجوی شریف بودن هنر نیست هنر در غنای فرهنگ است که متاسفانه شما با ادبیات خود نشان دادید چقدر در این مورد غنی هستید ! وجود 1000 نفر مثل شما در این شهر خود برای ویران شدن این شهر کافیه هرچند تعداد شما میلیونهاست . امیداوارم دولت با تدبیر راهکار جدی بیاندیشد برای این مشکل حاد که رفته رقته به یک معضل جدی تبدیل شده است در ضمن رنکینگ شریف زیاد بالا نیست دوست عزیز ، اینقدر نناز به دانشگاه شریف !!! اکثرا با سهمیه وارد میشوند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اینهایی که تهرونی شهرستانی می کنند خیلی از قافله پیشرفت پرت افتادند! بهتره به همین شهر استانبول برین و ببینید چطور میشه یه کلانشهر زیبا و پر شور و 15 میلیون نفری داشت که مردم نه تنها از شهرهای کوچک و روستاهای ترکیه بلکه از کشورهای دیگه به این شهر مهاجرت کردند .هر چقدر از استانبول خوشم میاد از تهران بیزارم چون هنوز فرهنگ شهر جهان سومی داره .تهران رو باید با شهرهای شلوغ پاکستان مقایسه کرد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فقط از میدان ولی عصر و بلوار کشاورز میتوان فهمید که چه بر سر ما آمده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مترو نابود کرد همه رو!!!!!!!!!!
Behnam
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
به نظرتون وضعيت حجاب اون دوره(مخصوصا آرايش خانوما)حتي آقايان بهتر از اين دوره بود؟؟؟!!!
شروین بابصیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فرارو چرا از کاپیتولاسیون چیزی نمی گی؟!
چرا از بی بند و باری چیزی نمی گی؟
چرا از سگ بازی شاه چیزی نمیگی؟
چرا از بهایی بودن عباس هویدا چیزی نمیگی؟
چرا از نوکر غرب بودن شاه چیزی نمیگی؟
و هزار تا چرای دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چرا از واگذاری دریای خزر چیزی نمی گویی
چرا از بی اعتقادی مردم چیزی نمی گویی
چرا از هم پیمانی با کافران (روسیه وچین) نمی گویی
چرا از اختلاس ها نمی گویی
چرا از دزدی ها چیزی نمی گویی
چرا از منزوی شدن چیزی نمی گویی
چرا از قراردادهای ننگین چیزی نمی گویی
چرا از خروج دلارها وهدیه به اعراب چیزی نمی گویی
وووووو.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
35 سال همه چیزها رو که میگی شنیدیم و همه این حرفها را از بر و فوت آبیم و چشم بسته برات میگیم. فرارو عکس گذاشته و قضاوت با ماست. و تو هرگز نمیتوانی قضاوت من را عوض کنی.
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
در ادبیات ما ایرانیها بجای سه زمان چهار زمان وجود داره؟زمان گذشته،زمان حال،زمان آینده و زمان شاه!
دختر ساری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ثریا اسفندیاری چقدر شبیه اینگرید برگمن هنرپیشه قدیمی هالیوود هست، و بسیار با وقار
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
در عکس9 بی حجاب ننوشتی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تذکر بجایی بود محمدآقا :)
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فراروی عزیز. قضاوت ارزش در خصوص عکس ها مناسب نیست. عبارت "زوج غیر مذهبی ایرانی در دوران پهلوی" درست نیست. مذهب همین حالا هزار شکل و ظاهر دارد
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
متاسفانه ما فقط مذهب رو توی حجاب دیدیم !
در حالی که حجاب یک درصد مذهب هم نیست ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
راست میگه. دقیقا خانومی اومده بود تی وی و از احکام دین میگقت اونم تنها چشمش پیدا بود. بعد خودش گفت منم زمان شاه که 20 ساله بودم رو سری نداشتم. منم با خودم گفتم....
ایرانی55
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
آرامش
ّfafa
United States
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خدایی پوشش خوبی داشتند بهتر از لباسهای تنگ و کوتاه الانه که ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ممنون فرارو
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
حرف مردم کاملا درست است، اما انصافا خودتان قضاوت کنید اینکه درست است که دختران بی حجاب بودند اما ساده وبی تکلف؛ بدون دماغ عمل کرده و هزار فرم آرایش جورواجور و هزار مدل مو؛ خدایی کلاه خود راقاضی کنید ؛ ببینید باتوجه به این عکسا ، کدام دخترایرانی تحریک .... ضمن اینکه همه عکسام اینا نیست. با عرض پوزش واحترام.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
حالا كه طرفداران رژيم شاه را در ايران در اين سايت ميبينم زياد تعجب نميكنم از وجود طرفداران صدام حسين در كشور عراق هنوز هم در عراق بعضيا از صدام ديكتاتور خونخوار طرفداري ميكنن نميدونم چرا. وقتي با بعضيا درباره طرفداريشون از رژيم شاه بحث ميكنم اكثرا اون داستان نونوا وشاه رو ميگن كه بخاطر گرون فروشي نون شاه اون نونوا رو توي تنور مي اندازه يعني اين كل افتخارشونه. يا اينكه ميگن اون موقع حجاب آزاد بود وغيره...
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
همه چیزو سیاه و سفید نبین ...
کسی که تعریف میکنه معنیش این نیست که سلطنت طلبه !
حقایق باید گفته بشه ...
و حقیقت محض اینه که خیلی از شاخص های فرهنگی و پرورشی اون زمان بهتر از الان بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
وقتي آزادي نباشه بودن يا نبودن بقيه چيزها زياد مهم نيست
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ما متوجه نشدیم زیر عکس زوجهای جوان ویا خواهر وبرادر ویا هرچیزدیگر ،چرانوشته شده مثلاً زوج غیر مذهبی ،ازکجا طرف فهمیده این بندگان خدا غیر مذهبی هستند؟!واقعاً کی مامیخواهیم نسبت به محیط پیرامون خود نگاه درست ومنطقی داشته باشیم؟تا کی سطحی نگری وقشری گری؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
زنان بی حجاب آن موقع خیلی باحیا تر از زنان بدحجاب الان بودند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
تصویر چهارم از آخر، ماشین ها پشت خط عابر پیاده توقف کردن. البته امروزه هم پشت خط عابر پیاده توقف میکنن اما با دوپینگ جریمه!
درویش
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بایستی اذعان نمود که رفاه اجتماعی در حد شهرهای بزرگ بود مناطق دیگر بخصوص روستاها اوضاع وخیمی داشتند. میزان باسوادی بسیار اندک بود بیشتر نقاط کشور از حداقل امکانات برخوردار نبودن. بطور کلی از ذیکتاتوری انتظاری بیش از آن نبود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فاکس هم نبود
اینترنت و وایبر و واتس اپم نبود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
خب اینها که از اون دوره با حسرت یاد می کنند تهرونیها هستندد یگه که همه چی داشتند! و حالا هم به شهرستانیها فحش میدن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
این که الان از وضعیت حال ناراضی هستیم دلیل نمیشه که دوران طلایی ما در گذشته بوده این احمقانه ترین و ساده لوحانه ترین فکره. مشکل از خود شخص ماست. بله تک تکمون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بعضی ها انگار پول میگیرند که مدام نق بزنند و غر بزنند و ایه یاس تلاوت کنند و با هرچیزی مخالفت کنند
حالا اگه مثلا در اون زمان مردم خوشبخت باشن شما دردت میاد؟!
همیشه یه عده باید باشند که هر چیزی رو به بقیه زهر مار کنند تو این مملکت
کنعان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
تصویر میدان ولیعهد (ولی عصر) خیلی زیبا هست. اگر دقت کنید دور میدان پرچم برخی کشورها افراشته شده، پرچم هلند هم کاملا مشخص است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ایران اون زمان با خان هایی که شاه گماشته بود توی روستاها، داشت به سوی نظام برده داری پیش میرفت، خان ها خود رو صاحب اختیار رعیت ها می توانستند، از محصولاتی که یه سال روی زمین جون کنده بودن فقط به اندازه بخور نمیر به رعیت داده میشد و بقیه سهم خان و...
خان ها افرادی که دنبال سرپیچی، درس و مکتب بودن رو به آرومی از سر راه بر میداشتن، کسی هم اگه می‌فهمید جرات نداشت بگه خان فلانی رو کشته..
از این رو خداییش خوب بساط خان و خانزاده برچیده شد...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
باسواد خوانین از قبل از پهلوی هم بودند، در ضمن شاه با اصلاحات و دادن زمین ها به رعیت ،قدرت خوانین را از آنان گرفت!
mohammadreza
France
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
چقدر همه چیز خوب و زیبا و دلنشین بود.دوستانه و با صفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فرارو په ای فحشا چیه میدی کاکو؟!!
زن های بی حجاب و زوج‌های غیر مذهبی یعنی چی؟!!
نه که امروز همه باحجابن!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
هر چی جمعیت کمتر باشه همه چیز بهتره .
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یه جوری نوشتی زنان بی حجاب در دوران پهلوی که انگار ایدز داشتن!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
قیمت نفت و سرمایه های اون موقع را هم با الان مقایسه کنید
نسل انقلاب 65ساله
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حتی توجوادیه هم مردم خانه داشتندحداقل 100 متر.حالا آپارتمان داریم 35مترتوگمرک ومیدان قزوین هنوزخانه های قدیمی هستندکه قدمت 50تا80ساله دارندکه حداقل 100 تا200 مترمتراژشان است برویدازنزدیک تماشاکنیدبسازبفروشهادارنداین خانه های قدیمی رابه قیمت ارزان ازدست ساکنین درمی آورندتاهرخانه 100 متری رابه 8آپارتمان 30یا40 متری کنندخانه هایی که حداکثر4نفردرآن زندگی می کردند حالادرآپارتمان های 40 متیری 4یا5نفرزندگی می کنند.من دفاع ازگذشته نمی کنم که همان بی اهمیتی به روستانشینان وجنوب شهریها باعث شدمردم انقلاب کنند.
سمی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دقت کردید آرایش و پوشش خانم ها نسبت به الان چقدر ساده تر و متین تر بوده؟حتی در حالی که بیشترشان حجاب ندارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عکس بندر انزلی رو هم لطفل قرار دهید
صحرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
کجا ؟. . . . کجا.؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ای جانم که همه دوستانی که کامنت گذاشتن بچه تهرانن و اتفاقا طوری هم آه از نهاد دل می کشن انگار همه قبل از انقلاب رو دیدن
اونایی هم که میگن آشغال تو عکسا نیست به نظرتون تغییر حکومت باعث شده ملت ما تو خیابون آشغال بریزن؟؟ راه حل خیلی ساده است آشغال نریزید تو خیابون
واقعا شما فکر می کنید مردم ما نسبت به قبل انقلاب که هیچی نسبت به دویست سال گذشته تو رفتار اجتماعیشون چقدر تغییر کردن؟ کتابهای آقای علی رضا قلی گویاست که مشکلات ما ریشه های چند صد ساله داره
در همون حکومت پهلوی هم اگر کسی می خواست به مناصب بالا برسه باید مطابق نظر حکومت ظاهرسازی می کرد (اعلیحضرتا والا حضرتا شاهنشاها سر میداد)و اگر نمی کرد به سرنوشت دکتر مصدق دچار میشد
دوستان تاریخ بسیار گویاتر از چند عکسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حالا چی؟
sam
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
با سلام

شما می گویید که در عکس ها خبری از مردم متدین نیست ولی در عکس های 15 و 18 خانم های چادری دیده می شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یک گاراژبودکه ازطالقان مسافرمی آورددرخیابان قزوین بعدازمیدان قزوین اول خیابان قلمستان که حالا به نام شهیدان جوادیان نامگذاری شده یک فردی مسئول این گاراژبودبه نام مهدی هفت رنگ هرکسی ازطالقان می آمدباروبنه ای راکه باخودش آورده بودمی گرفت ونگه می داشت تااینابروندخریدهایشان رابکنندوقتی که برمی گشتندباروبنه ورختخواب هاشون راتوی بارمینی بوس می گذاشت ومی گفت به سلامت واجازه نمی دادوسائل شون راببرندتامباداماندگارشوندواینگونه بودکه درهرمحله ای یکی ازاین گردن کلفت هاراگذاشته بودندتاازاطراف تهران کسی به تهران نیایدآنهاهم که ازشهرستانهامی آمدندباترفندی دیگرسعی می کردندبرشان گردانندوالبته این مبارزه بامهاجرت به تهران تاحدی جواب می دادوشایدیک سوم شان موفق می شدندکه ماندگارشوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
پس ایران مثل خارج بوده و خارجی ها به ایران میومدن تا برن خارج ،کجائی دلار 7 تومنی؟
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرگ بر آمریکا
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
از دهه 60 تا دهه 70 ایران چه پیشرفتی کرده از عکس ها معلومه
واقعا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو آیا درخصوص عکسهای زنان بی حجاب تحقیقات لازم کردی که افراد در تصاویر الان زنده هستند یا مثل همیشه همینطوری بدون مجوز این کارها را می کنی!!!!!!!!!!!!!!

برای خودت میگم ناموس دیگران را به تصویر کشیدن افتخار نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ضمنا الان مثلا خیلی باحجاب داریم
نه

اینها ناموس ها واس ماس .
فردا اگر یکی از روزنامه های آن ور آب به نقل از شما نشان داده یهو به غیرتت برنخوره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خدايش بي حجابي آن زمان يا آلان با ساپورت رنك پا و غيره اين دوره ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سایت فرارو با گذاشتن تصاویر زنان بد حجاب به دنبال اثبات چه چیزی هستید؟؟؟ وضعیت امروز حجاب بسیار تاسف برانگیز تر از آن دوران بوده است .امروزه در قالب حجاب بدحجابی جدید و زننده مد شده است که بسیار بدتر از آن دوران است . لطفا این نظر را درج کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
باید مردم مثل همه جای دنیا حق انتخاب همه چیز منجمله حجاب را نیز داشته باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ایران واقعی رو تو این عکسا میشه دید و به ایرانی بودن افتخار کرد ......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نیازی به سفید نمایی یا سیاه نمایی نیست.
تاریخ قضاوت خواهد کرد، اگرچه نیاز به زمان دارد!!!
هنوز چهار دهه از انقلاب اسلامی و جنگ نگذشته و علی رغم تبلیغات سنگین، دست اندر کاران جنگ بعضا تلاش می کنند از ادامه آن تبری جویند
همانطور که در مورد سلسله قاجاریه و حمله مغول قضاوت کرد در مورد اینکه وضعیت بهتر یا بدتر شده و شاخص های علمی و رفاه و اجتماعی نسبت به همسایگان و جهان پیرامون رشد کرده هم قضاوت خواهد کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
جنگ نعمت است؟!؟!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ولی زنان بی حجاب اون موقع ازیعضی زنان الان حجابشون بهتربه نظر میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو
بهتر است با توجه به ظاهر افراد در مورد مذهبی بودن آنها قضاوت نکنی.به صرف اینکه زن بی حجاب است آنها را غیر مذهبی خطاب نکنیم.آیا اگر کسی بر فرض گناهی مرتکب شد و حجاب را رعایت نکرد با حکم شما مسلمان نیست؟ اگر این قضاوت صحیح باشد خیلی از نماز شب خوانان به راحتی به مردم دروغ میگویند و مرتکب گناه کبیره میشوند که در قرآن از آنها با نام دشمنان خدا یاد شده، در مورد آنها نیز این چنین قضاوتی میکنی یا اینکه چون ظاهر را حفظ میکنند از مو منین هستند؟ البته با این تفکر ی که شما دارید انتظار ندارم نظر مرا درج کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو نگفته کسی که حجاب نداره ، مسلمان نیست. نوشته غیر مذهبی است. غیر مذهبی به معنی لامذهب و بی دین نیست. غیر مذهبی یعنی کسی که اهل رعایت واجب و حرام خدا نیست. مثلا حجاب نداره یا حجاب داره و نماز و روزه هم به جا میاره اما اهل غیبت و تهمت زدنه.. اینا همه نشان دهنده غیر مذهبی بودنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نا شناس 12:.8
شما از کجا میدانی کسی که بی حجاب است لامذهب هم است؟آیا یک لحظه فکر نکردی کسی که ممکن است اکنون در قید حیات نباشد به صرف بی حجاب بودن آنها را عیر مذهبی بنامیم و گناه آنها را پاک کنیم.چرا با الفاظ بازی میکنی غیر مذهبی یعنی لا مذهب
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو

میشه بگین چرا نوشتین زنان بی حجاب ؟!!!!!!!
حجاب اون زمان بهتر بوده یا الان ؟
1555
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تهران از دهه 60 (شمسی) به بعد بتدریج رو به نابسامانی،بی نظمی،تراکم جمعیت و ... رفت و به این روز رسیده که همه از وضع آن می نالند.!
رامین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اقا فلکه دولت آباد الان رو عشقه هر سال تغییر میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو لطفا برای اولین بار نظرمو بنویس یا جواب بده.
بی حجابی سال 50 با اون وضعیت یعنی با یک لباس بسته ولی موهای باز بدتره یا حجاب داشتن الان مه مضل فیلمهای هالیوودی لباس میپوشن؟
مردی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
برین شهرخودتون تهرانو به گندکشوندید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ممنون.like.like.like.........
هادي
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چقدر تناسب خوبي در تصاوير تهران قديم به لحاظ معماري شهرسازي وجود دارد و مشكل ترافيك اصلا وجود ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرده شور ببرنت با اون طرز وایسادنت چرچیل
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
جالب توجه اینکه در 20 آوریل کوههای شمال تهران پوشیده از برف می باشد این وضعیت از 20 سال پیش اتفاق نیافتاده است
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یادش به خیر و شادی.
ممنون از فراروی عزیز و وزین.
از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
با حجاب در کنار بی حجاب براحتی زیست میکردند و کسی به کسی کاری نداشت و عقیده خود را به دیگران تحمیل نمیکرد البته همین موضوع هم مشمول حنجار و مقرراتی بود و این یعنی دموکراسی اجتمایی
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
باید همه چیز را در کنار هم دید هم این عکسهای بسیار زیبا وجالب از ایران قدیم وهم واقعیتهای بسیار تلخ و جانسوز از زندگی درصد بالایی از مردم فقیرایران در آن دوره که خود امریکایی ها با پر رویی تمام برای مستشاران وکارمندان خود در آن حق توحش از دولت ایران میگرفتند
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
احسنت !
به این میگن یک نظر منصفانه که هر دو روی سکه را می بیند.
khaleghi
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ممنون از عکسهاتون والله کاملا مشخصه که حجاب بسیار بهتر از موقعیت کنونی بوده . اکنون زنان فقط با یک روسری یک سوم سر خود را می پوشانند ولی .... نوع لباس وآرایش اونها متاسفانه اصلا به زنان سالم نمی خورد !!!
lمهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو مگه ما خودمون نمی تونیم ببینیم که هر جا عکس زن هست نوشتی یک زن بی حجاب ایرانی !!!!!!!!!!!!!بنویس خانم ایرانی در دوره پهلوی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زوج غير مذهبيت من رو كشته!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دردین زور نیست . جالبه
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فراروی عزیز این که تاکید زیادی بر روی زنان بی حجاب شده بود برای من جای تعجب داشت.
ضمن اینکه در عکس ها زنان با حجاب هم مشاهده می شد.
البته قابل توجه تر اینه که انصافا زنان بی حجاب اون موقع خیلی محجب تر و پوشیده تر از زنان بی حجاب و بعضا باحجاب این دوران بودند. حداقل پوششون زننده نبوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اگر جایگاه مذهب و سنت در لایه های اجتماعی مردم جامعه ای جایگاهی نداشته باشه، به هیچ وجه انقلابی با ایدئولوژیکی مذهب در آن جامعه رخ نمی دهد (آن هم با موج اجتماعی در یک بازه کوتاه کمتر از 2سال)!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زنان بی حجاب ، زوج های غیر مذهبی!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بازی با کلمات از سر " سرخوشی " و " بیکاری " !
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
به دامن خانم ها اگه نگاه کنین همه بدون استثنا تا زیر زانو بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بله خب
عکس بند انزلی رو نزاشته که بالاترشو ببینی داداش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
استاد کنار دریا با کت و شلوار نمیرن! آخه چی بگم بفهمی؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ناشناس ۱۰.۳۰:
شما مثل اینکه کلا تو عکسها دنبال چیز دیگه ای می گردی!؟
قرصا تو خوردی!؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زنان بی حجاب اون موقع خیلی با وقار تر از زنان با حجاب الان هستند. اگه هدف از حجاب عدم تحریک شدن یه سری آدم مریض هست، والا حجاب های این روزا خیلی تحریک کننده تر از بی حجابی اون موقع هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
گل گفتی ناشناس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
به نظر میاد که خط عابر پیاده قبلا کاربرد داشته و خیابان ها به تسخیر موتوری ها درنیامده بوده!!
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چراای عکسها زدین " زوج غیرمذهبی"؟!!! از کجا تشخیص دادین؟ چرا به خودتون اجازه قضاوت میدین؟ شایذ نوادگان این افراد بیان و بخاطر تهمت و افترا از شما شکایت کنن که حق هم دارن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سرکار مریم خانم در تائید فرمایش شما ، عارضم ، در ایران مهمترین مسئله که " حریم خصوصی " افراد بوده و توسط بزرگان دین ، همچون حضرت علی (ع ) تاکید شده است ، جایگاهی ندارد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
يك جاي تشكر داره از سايت عزيز فرارو با اين عكسهاي قشنگش و يك جاي شكر از خداوند تبارك و تعالي كه بي حجابي و فقر در مملكت بيداد ميكرده و بحمدا...امروز نه بيحجابي داريم نه فقر و نه زوج هاي غيرمذهبي!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
از عنوان زنان بي حجابت اصلا خوشم نيومد فرارو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرگ برشاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
جالبه ! هنوزم !؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بیماری صعب العلاج که می گن یعنی این!
ناشناس
United States
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
با تاج پارچه ایش!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مردم یه جوری صحبت می کنن انگار یه عده از فضا اومدن کشور رو به این روز انداختن! هر اتفاقی افتاده خودتون باعثش بودید!! و مسئول ادامه ی این روند هم فقط و فقط و فقط خودتون هستید! تا آشغال میریزید و دزدی می کنید و رشوه میگیرید و قانون رو رعایت نمی کنید و خیانت میکنید وضع همینه! والسلام!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خودتوووووووووووووون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ببخشید شما مریخ یا ماه تشریف دارید و یا ........
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
چه عکسهاي زيبايي جالب اگر دقت کنيد زنان به اصطلاح بي حجاب آن زمان از زنان ساپورت پوش ما با حجاب تر هستند ---- حجاب آن زمان اجباري نبود هرکس دوست داشت مستوانست حجاب داشته باشد اين توي عکسها کاملا مشخص است ولي الان حجاب اجباري است فضاي شهر جقدر آرام و دلنشين بود ولي الان در تهران آدم خفه ميشود هزاران آلودگي که تهران گرفتار آن است در آن زمان بلفرض رشوه را يک سري افراد خاص ميگرفتند ولي الان متاسفانه همگير شده است هزاران درد بي درمان که مردمان امروزي گرفتار آن هستند در تاريخ فقط از بدي هاي حکومت پهلوي گفتند يک مورد از واقعيتهاي آنان را نگفتند مگر ميشود يک حکومت پنجاه ساله هيچ خدماتي نداشته باشد؟؟؟ به نام دين چه ها که نکرديم ؟؟ وووو......................
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عکس آخرو ببینید بلوار کشاورز خلوته و ولیعصر چه آرامشی داره.
بهترین میادین شهرو در عرض 30 سال تبدیل به میدون گمرک کردند
هومن جهانگرد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
توضیحات زیر عکس ها کمدیست. نداشتن روسری بی حجابی نیست. زوج غیرمذهبی صفت من درآوردی است. مذهب به حجاب ربطی ندارد. بازهم برای اینکه این عکس ها را میگذارید باید متشکر بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عزیز دل، همانطور که نماز و روزه و خمس ووو واجب است، حجاب هم واجب است. کسی که اهل رعایت واجب و حرام خدا نباشه غیر مذهبیه. مثلا ممکنه کسی حجاب داشته باشه و نماز و روزه هم کامل به جا بیاره اما دروغ گو باشه یا اهل غیبت و تهمت باشه، چنین کسی مذهبی نیست.
عدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تعدادی از عکسها دقیقا تاریخ امرووز دارند
دوستدار ايران اسلامي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
با سلام به همگي
من نمي دانم كه چرا اين عكسهاي گذاشته ايد.
ولي يك سوال به ذهن مي ايد كه آيا بي‌حجاب هاي دوره قبل از انقلاب در مقايسه با بدحجاب هاي پس از انقلاب چگونه است؟ كداميك داراي متانت بيشتري است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بندر انزلی عکساش هس
واس ماس
میخوای بدم ببینی
بعد مقایسه کنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو راستی راستی یه چیزیت میشه ها
چند درصد خانومای زمان شاه اینجوری بودند؟!
ايثارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دلم گريه ميخواد.....
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
يعني فقط كافيه يك نگاه به عكس آخر بندازي و بلوار اليزابت (كشاورز) را با تمام زيبايي هايش نظاره گر شوي.
آنوقت تمام پيشرفت ها و پسرفت ها را به عينه درك خواهي كرد.
عنایت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرجه عکسها:
http://www.businessinsider.com/iran-before-the-revolution-in-photos-2015-4?op=1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
مرجع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
با سلام، شما از كجا مي‌دانيد آنهايي كه نام برديد غير مذهبي هستند، براي نمونه مادرم كه زن بسيار مومن و مذهبي است، چنين عكس‌هايي دارند. نميتوان چنين مسائلي را ملاك قرار داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عزیز دل برادر، مذهبی کسی است که مقید به رعایت حلال و حرام خداوند است. ممکنه کسی نماز و روزه به جا بیاره اما حجاب نداشته باشه یا مثلا حجاب داشته باشه و نماز و روزه وو رو به جا بیاره اما اهل دروغ گفتن و غیبت کردن باشه. هیچکدام این آدم ها مذهبی نیستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فرارو تصحیح کن
بی حجابی دلیل بر لامذهبی نیست
متوجه باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
همان گونه كه بي نمازي و روزه نگرفتن و انجام واجبات دليلي بر لامذهبي نيست
همين كه دلت پاك باشه كافيه
همين كه امام علي رو دوست داشته باشي كافيه
يعني كساني كه مسلمون نيستن تو جهنم هستن
روشنفكر باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عزیز جان دقت کن! غیر مذهبی یعنی کسی که مقید به دستورات و واجبات مذهب نیست ولو آنکه مسلمان یا شیعه باشد. لا مذهب یعنی کسی که به هیچ دین و مذهبی اعتقاد نداشته باشد. شیعیان و سنی های زیادی داریم که غیر مذهبی هستند گرچه مذهب دارند. کسی که که مقید به حجاب نیست یا مقید به نماز و روزه نیست یا مقید به پرهیز از دروغ و تهمت و غیبت و حرام خواری نیست، همه این ها غیر مذهبی هستند.
عجب!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ناشناس 11:41 همون امام علی که شما میگی دوستش داشته باشی کافیه که رستگار بشی پاک بودن دل رو کافی نمیدونه و میگه اگر میخوای رشد کنی و به کمال برسی و مورد رضایت خدا قرار بگیری تا بتونی به بهشت برسی، باید به دستورات اسلام، مو به مو عمل کنی و گرنه مسلمانی و مذهبی بودن به ادعا و اعتقاد خالی نیست که. اعتقاد باید همراه با عمل به واجبات و دوری از حرام ها باشه. این روشنفکر بازی ها که شما بهش اشاره کردی ترویج دهنده بی دینی و فراموش کردن خدا و قرآن و اهل بیت است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زنان بی حجاب ایرانی در دوره پهلوی
اینها مادران و مادر بزرگان خودمان بودند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یک استاد درس " انقلاب اسلامی" داشتیم میگفت خیلی پیشرفت کردیم. تعداد خط موبایل از صفر به چند میلیون رسیده!!! حالا میبینم راست میگفت.!!
داریوش
United States
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سایت فرارو کاملا مشخصه هدفت از پخش این تصاویر زیر سوال بردن حجاب هست ، و هدفمند این کار رو انجام میدید از بقیه خبرها و عکساتون مشخص هست .امیدوارم روزی دیگر نباشید که بخواهید فساد را در قالب خبر و اطلاع رسانی به خورد مردم بدهید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شما از کجا میکامنتی داداش!؟؟
از کشور ام الفساد!؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
با سلام، شما از كجا مي‌دانيد آنهايي كه نام برديد غير مذهبي هستند، براي نمونه مادرم كه زن بسيار مومن و مذهبي است، چنين عكس‌هايي دارند. نميتوان چنين مسائلي را ملاك قرار داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
این شهردارتهران تمام میدانهای خوب شهر نابودکرده انهم به خاطر مترو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
نه اينكه اطرافيان خودتان همه با حجاب بودند لطفا به هموطنان خودتان توهين نكنيد زيرا آنان اكنون زنده نيستند تا جوابتان را بدهند
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
من عاشق زیر نویس عکس ها شدم
:)))
سعید جلالی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوستانی که صرفا عناصر مادی را ملاک پیشرفت قرار می دهند اشتباه می کنند.
ملاک های پیشرفت به جز عناصر مادی سایر عناصر را هم در بر می گیرد.
باید گفت افراد همین جامعه بودند که حکومت مستبد پهلوی و طاغوت را سرنگون کردند حالا دلایل آن در جای خود باید بررسی شود.
قدر مسلم عنصر اصلی مشهود در حکومت پهلوی ترویج بی دینی و مخالفت با اسلام عزیز بود که مردم را به سمت انقلاب کشاند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
با سلام، شما از كجا مي‌دانيد آنهايي كه نام برديد غير مذهبي هستند، براي نمونه مادرم كه زن بسيار مومن و مذهبي است، چنين عكس‌هايي دارند. نميتوان چنين مسائلي را ملاك قرار داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شاخص هاى سواد، بهداشت، اقتصاد و غيره اون زمان را با شاخص هاى زمان قاجار مقايسه كنيد تا ببينيد به چه نتيجه اى ميرسيد. والسلام.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خوبه عوض شد والا الان من باید با چادر رنگی می اومدم سر کار :) والا ننه بابای ما که نمیذاشتن تیپ بزنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
هرچی بود همه چیز سر جای خودش بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زوج هاى غيرمذهبى وزنهاى بى حجاب اون موقع خيلى زوجهاى مذهبى وزنهاى باحجاب امروزه بهترن اون موقع دين مردم ظاهرى نبود واکثرا باوجدان بودن ولى متاسفانه امروز همه ظواهر دين رو دارن ولى ازلحاظ اخلاقى دروغگو وفاسد هستند ودليلشم يک چيزه حکومت اون روز بامردمش صادق بود ودروغ نميگفت ولى امان از امروز...!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
بايد بشينيم به وضعيتمون زار زار گريه كنيم از كجا به كجا رسيديم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تا این لحظه 140 نظر غیر قابل انتشار !!از 420 کل نظرات.
یعنی حدود 33% !!! کل نظرات ارسال شده قابل انتشار نیستند !!!
فرارو مجبوری آخه موضوعی بذاری که نمیشه جمعش کرد؟! اگه انتشار بدی همه را ،در سایت تخته میشه،اگه ندی هم همینی میشه که تو نظرهاهست و یک سوم غیر قابل انتشار.
تو خود بخوان حدیث امروز و دیروز مردم جامعه مارو.
واضح است که ملاک مذهب و پیشرفته بودن و پیشرفت داشتن یا نداشتن و استقلال و... این چیزهای ظاهری نیست که زیر نویس عکسها شده یا بعضی دوستان نظرات مختلف گذاشتن، بلکه سیاست بسیار پیچیده تر از این حرفهاست! و قضاوت آنالیز بیطرفانه و زمان و آزادی بیان و بعد از بیان و... میخواهد.
مجتبی زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سلام ان موقع سرطان نبود هوای الوده نبود شهر سازی بهتر بود یک کاری شد که ادم گریش میگیره
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عقده تهران نصف مردم ايران را كشته جالبه كه همشون ميان پايتخت بعد مي گويند مگه تهرانيا كي بودند همه تو بيغوله زندگي مي كردند...هركس ندونه فكر مي كنه در شهرستاناي ايران كاخهاي فراواني بوده ولي به دلايل موهومي كاخنشينان بسيار فرهيخته همگي ريختند تو پايتخت بيغوله نشين!!!! خودتونم به حرفاتون فكر كنيد خنده تون مي گيره...اصلا تهران بد بيش از 200 ساله كه اين شهر پايتخته يعني عمر پايتخت شدنش از عمر نيمي از كشورهاي جهان قديمي تر است...شما هم به سلامت برگردين به كاخهاي مجلل خالي از سكنتون تو دهاتها و شهرهاي ايران...خدا حفظتون كنه.
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
قسمتی از مقاله محمد باریکانی در روزنامه همشهری مورخ 24 بهمن 1390:

"تهران، روستای کوچک و کم‌اهمیت پیش از دوران صفوی که به نوشته تاریخ‌نویسان قدیم و جدید، روزگاری مأمن راهزنان و مجرمان بود براساس آنچه م .حسن بیگی یکی از نویسندگان «تهران قدیم» نوشته است، توانست در کوتاه مدت از قعر گمنامی خارج شود و به شهرت برسد.
تهران، شهری که امروز روند مدرنیته را سپری می‌کند روزگاری روستایی پر از نقب و گودال بود و ساکنان آن به راهزنی از کاروانیان عازم ری که آن زمان مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود، مشغول بودند.

مدعیان حاکمیت، شورشیان و مجرمان نیز در آن روزها که شهر قزوین پایتخت ایران بود ، قریه تهران- این شهر گرم- را مأمنی برای پنهان شدن و آمادگی برای ستیز می‌دانستند.

یاقوت حموی، اسحاق اصطخری و حمدالله مستوفی تاریخ‌نویسان قدیم همگی متفق‌القول بوده اند که تهران شهر راهزنان و دزدان بوده و ساکنان آن قریه کوچک از این طریق امرار معاش می کرده اند."
ناشناس
United States
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سید محمد جان خواهش میکنم التماس میکنم خودت و همه فامیلات برگردید شهر خودتون و دیگه پاتون رو تو این بیغوله و دهات تهران نگذارید . تهران شهر نیست دهات است و 200 سال قدمت دارد . شما درست میفرمایید پس لطفا برگردید به همان شهر خودتون .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خب نتیجه عاطفه جان ؟ اینارو گفتی که یه نتیجه ای بگیری ، نتیجه رو بگو ! ادم که نمی تونه راه بره توهین کنه الکی ، نتیجه تو بگو .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
شما خودت نوه نتیجه همون فرد شهرستانی هستی که اومده تهران . حرص نخور .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حرص واسه پوستت بده .
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
دوستان تهرانی اصل لطفا" ناراحت نشوند.من خودم بزرگ شده تهران هستم اما مثل 99 درصد دیگر مردم تهران اصالتا" شهرستانی هستم.یعنی ما یا پدرمان شهرستانی بوده و یا پدربزرگمان.بحث اصلی من با همشهریانی است که خود را تافته جدابافته می دانند و اگر جزو آن یک درصد باقیمانده هم باشند(که بعید می دانم آن دوستانی که کامنت گذاشته بودند پدربزرگشان متولد تهران باشد) حق ندارند نسبت به شهرستانی ها احساس برتری داشته باشند.من ارادتمند همه همشهریان عزیز خودم هستم خصوصا" آنهایی که همه ایران را وطن خود می دانند و می دانند که در دنیای امروز گردش آزاد اطلاعات و افراد از نقطه ای به نقطه دیگر امری بدیهی است و نمی توان به صرف دوست نداشتن به دیگران دستور داد که بروید شهر خودتان!!! اگر هم کامنت های من به برخی از دوستان برخورده است از همه آنها عذرخواهی می کنم.فکر می کنید نیویورک 20 میلیونی تا 100 سال پیش چقدر جمعیت داشته است؟! به نظر شما درست است که ساکنان اولیه این شهر که بعید می دانم 50000 نفر بیشتر بوده باشند خواستار آن باشند که 19950000 نفر باقیمانده این شهر را ترک کنند چون نیویورک متعلق به آنهاست؟!!!
ماتاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
تا الان فقط 1بار امدم تهران اون هم اجباری بود مسافر بودم مجبور شدم از تهران ادامه مسیر رو برم ساده بگم همون دهاتم رو با هزارتای تهران شلوغ و پر از آلودگی عوض نمی کنم اصن از شهرهای شلوغ پرسروصدا حالم بد میشه بخصوص اگر آدم کسی رو نداشته باشه و غریب باشه خیلی سختش میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
عاطفه ما هیچ جا نمیریم . شما می تونید شورش کنید و کشور تهرون!! ایجاد کنید ولی تا اون روز ما هر جای کشورمون که دوست داشته باشیم زندگی خواهیم کرد.شیرفهم؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ناشناس امریکایی!! ما اومدیم حقمون رو از حلقومت بکشیم بیرون و عمرا برگردیم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
چه ربطی داشت عاطفه خاااانم!!! توهین کزدن نشانه شخصیت شماست!
ن.ن.د
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
عاطفه خانوم تعداد ما تهروني ها از اينهمه اراذل و اوباش و البته ادمهاي فرهيخته که ريختن تو تهرون خيلي کمتره. اينا نمک ميخورن و نمک ميشکنن. هزار عيب و ايراد روي تهروني ها ميزارن ولي فقط کافيه يه سري به امار اداره اگاهي بزنن که ببينن همه فسق و فجور و دزدي ها کار شهرستاني هاس که دايم پشت سر تهروني ها حرف مي زنن. يکي نيس بگه اگه ما بديم و تهرون بده چرا دس از سرمون برنميدارين برگردين به شهراتون تا تهرون بشه همون تهرون 30 سال پيش!!!
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
متاسفانه بعضی رسانه ها از این ور بوم میوفتن بعضی از انور بوم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یادش بخیر جونی کجای......
ف ی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خانمهای اونموقع،شرف داشتن به زنان خودنمای پر افاده عروسکی حالا
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
خراب کردیم، خراب
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
هم وطنان عزيز در زمان طاغوت تعداد شماره تلفنهاي همراه همراه صفر بود اما در انقلاب اين تعداد به 50 ميليون افزايش پيدا كرد
در زمان طاغوت متاسفانه اختلاسي نداشتيم اما در انقلاب با رشد روز افزون اختلاسهاي ميلياردي مخصوص در دوران طلايي احمدي نژاد در دنيا ركورد زديم .............................
از دانشگاه شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سهراب جان ، شما که داری مسخره میکنی بهتره کمی در مورد رژیم پهلوی مطالعه کنی. کتاب های خود آمریکایی ها و انگلیسی ها را در مورد سر سپردگی رهبران رژیم شاه و فسادهای گسترده مالی و اخلاقی در دربار و نزدیکان شاه را بخوان! خواهر شاه با پول بیت المال در فرانسه قمار می کرد! در قمار می باخت و پولش را سفارت ایران باید پرداخت می کرد! اشرف علاوه بر فسادهای فراوان و رانت خواری های آنچنانی، انحصار قاچاق هرویین و تریاک را داشت.
ناشناس
United States
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آقا یا خانم دانشگاه شریف ، دانشگاه شریف مکانه اسم نیست شما باید اسمتو بزنی این بالا اگر هم نمیخوای میتونی بزنی ناشناس .... در ضمن شما اگر با این افکارت در شریف درس نخوانی پس ما برویم بخوانیم ؟؟؟؟ معلومه کیا تو شریف درس میخونن !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
از دانشگاه شریف جان یعنی الان رانت و اختلاس نیست؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
شریفی جان ، ماهم کتاب میخوانیم. از همه منابع و بعد قضاوت میکنیم و مثل تو گزینشی با عینک پیش فرض نگاه نمی کنیم. خوب ها و بد ها را باهم نگاه مکنیم.
ناشناس
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
فقط یه صحبت ...میدان ولی عصر رو با الان مقایسه کنید...اون کجا و این کجا...
سها
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
من در دوران انقلاب به دنيا اومدم و نمي تونم مقايسه كنم
ولي همين خانم هايي كه عكس هاشون روگذاشتي الان همه هم سن و سال مادر من هستن
من وقتيمادرخودم و هم سن هاشرو برخورد مي كنم از نظر اجتماعي وفرهنگي بسيار از دختران امروز سالم تر و بي ريا تر هستن
واي از دختران امروز
الف ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ای کاش ان روز ها رو یک بار ادم فقط لمس میکرد کجایی محبت شادمانی دوستی صمیمیت الان فقط پول و مقام ضمنا شما در زیر عکس نوشتین زنان بی حجاب نه اینکه الان کشور ما خیلی با حجابه بیحجابی اونوقت خیلی می ارزه به این موقع
سلام
Germany
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
رسالت فرارو و دوستان دفاع از سلطنت ولى منافقانه كه زنهاى ان موقع بى حجاب ولى شريف بودند!!!!تشريف نبرديد شمال هتل هايت مشهد گلشن در كنار قبر مطهر امام رضا فيلم هاى مستهجن و ...........لعنت بر كسى كه چشم برحقيقت ببندد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
ببینم!
مادر و خواهرت قبل از انقلاب تو کره ماه مستاجر بودند!؟؟ یا مادر بزرگت؟ عمه ات؟ خاله هات!؟؟؟
آیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اصلن صفا و آرامش و خنده رو تو چهره ها ببینید درضمن اگه زنها بیحجاب بودن دیندارترازاالنش بودن یکی و دوم هم ساده بودن نه مثل الان دخترای دوره راهنمایی آرایش ج.... ها رو میکنن ابرو تتو و دماغ عملی و آرایش غلیظ و دوست پسر دار و به اسم اسلامی هم هستن... خدا بیامرزه همه اونایی رو کهتو عکساتون بودن . یادش بخیررررر مرسی فرارو.
ahmadi
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
درآمد کل دوران پهلوی با دوران محمود و کارهای 53 تا 57 با کارهای 88 تا 92 را مقایسه کنید و با این عکسها حواس مردم را پرت نکنید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
یاد پیکان به خیر عجب ماشینی بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
همه تون غیرت دارین بالاخره اشتباهات فرهنگی اینچنینی و ظلمهای دین ستیزانه شاه و آمریکا باعث شد انقلاب بشه اگه راست میگین حالا گول آمریکا رانخورین
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
كلا همه جاي دنيا سه زمان دارن زمان گذشته زمان حال و زمان آينده اما ايران چهار زمانه است زمان آينده زمان حال زمان گذشته زمان شاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اگر اون زمانها خانوم ها کمتر آرایش میکردن چونکه فرصتهای خیلی بیشتری برای فعالیتهای مفیدتر داشتن

درضمن اون موقع آقایون هم چشم چرانی وزن ستیزیامروز رانداشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
"زوج غیر مذهبی"!!!!
خخخخخخخ
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
هر چه که بود یا که هر چه که هست بهتر از حال امروز ماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حتی دربیابان هم مردم آشغال نمی ریختندو تلویزیون مرتب برنامه های آموزشی وبهداشتی داشت وبه مردم آموزش می دادکه درماشین تان یک سطل کوچک بگذاریدویک نایلکس درآن قراردهیدوآشغالهارادرآن بریزیدو به نزدیک ترین شهرکه رسیدیدآن رادرسطل زباله بگذارید.دختری اگرفرارمی کردقبل ازاخبارعکسش رانشان می دادنددرنتیجه دراولین فرصت هرپاسگاهی ماشین هاراکه کنترل می کردسریع دخترشناسایی می شد بدش رامی گوییم خوبش راهم بگوییم .حالا فقط تبلیغات داریم برای اجناس یافوتبال
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
زوج غیرمذهبی ایرانی؟ دینشون از توو عکس مشخص بود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
در نظرات تعدادی نظر نژاد پرستانه دیدم که حرف از تهرانی بودن و شهرستانی بودن میزدن. اولا خیلی مسخرست که کسی بخواد به تهرانی بودنش افتخار کنه، دوما از دوره پهلوی به این ور تمام سران مملکت شهرستانی بودن از رضا شاه و پسرش که مازندرانی بودن بگیر تا سران بعد از انقلاب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
آخی خیلی عالی بود ممنون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
رسما میدان ولیعصر (فعلی) رو پوکوندیم :))))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
اون ورزشکاران زورخانه ای دیگه آخرشن
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
فقط زیبایی های اون دوران به تصویر کشیده شده،پس زشتی ها و پلیدی ها کجان؟
عدالت هرچیزی رو جای خودش قرار میده و همه چیز رو به صورت عادلانه به تصویر میکشه...
وقتی فکر به جمود برسه،آدمی فقط چیزهایی که خود می پسندد را می بیند... درود خدا بر امام خمینی و شهید مطهری و دکتر چمران و دانشمندان و بزرگان فراموش ناشدنی....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
فراروی شاه پرست خجالت بکش دو تا عکسم از پایین شهر تهران میذاشتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
عزیزم شما خبر رو کامل بون بعد اظهار نظر کن ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
پایین شهر الان ؟؟ یا اون موقع ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اگر بازي هاي كامپيوتري يك دهه زود تر اختراع شده بود الان حال و روزمان اين نبود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
"زنان بی حجاب" توصیف ناشایستی ست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
خب بايد چي بگه که هم واقعيت باشه و هم ناشايست نباشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
بی مذهبهای اون وقت مذهبی تر بودند یا مذهبی های الان!!؟؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
دوستان عزیز ؛ خالق تمام آدمها خداوند است به فکر دنیای بعد از مرگتان باشید و توشه ای بردارید که در آنجا نمی پرسند شهرستانی هستی یا تهرانی.
محمد
Turkmenistan
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
متاسفانه بعضی با دیدن چند عکس که آن هم عمدتا در تهران و آن هم در جاهای خاص گرفته شده تصور می کنند ایران مدینه فاضله بوده است و بدون آگاهی لازم قضاوت می کنند . البته بیشتر شاید جوانانی باشند که قبل از انقلاب را ندیده اندومقصر هم نیستند چون نمی دانند که زمان شاه ایران روزانه 6میلیون نفت می فروخت بدون درآمدهای دیگر وحمایتهای گسترده شرق و غرب و بدون هیچ تهدیدی و این در حالی بود که جمعیت ایران 35 میلیون نفربود ودر کنار همین کاخها و همین عکسها ودر همین تهران که جمعیت آن کمتر از 2میلیون نفر حلبی آبادها،خاک سفیدها و... وجود داشت.و این وضع پایتخت بود حالا خود تصور کن سایر نقاط کشور در چه وضعی بودند.فقط اشاره می کنم به بیسوادی بالای 80% مردم و محروم بودن 90% از روستاهای کشور از حداقل امکانات از جمله برق ، آب سالم،جاده،بهداشت و...
اینها بگذارید در کنار اوضاع سیاسی کشور و آن وقت منصفانه قضاوت کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
تهرونیها تخم وترکه قاجارن
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
ما فقط به فکر اختراع چرخ بودیم از اشتباه های دیگران درس نگرفتیم و دوباره از اول شروع کردیم که ترکیه کره مالزی وووو. پیشرفت کردند ولی ما نه و در کل بجای اینکه به فکر کشور باشیم بیشتر تفکر نژاد پرستی و قومی گری بوده ایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
یعنی این یارو که اول نظر داده کل مطلبو پوکونده!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
حجاب الان بدتره که
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
تا عکس 13 همه فوت شدن ......
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین