bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۲۵۱۲

مصاحبه تاریخی با هیتلر: نیازی به مفتخور نداریم!

اصل مصاحبۀ زیر را جورج سیلوستر ویرک با آدولف هیتلر در سال 1923 و زمانی که وی چندان شناخته شده نبود انجام داده و هنگامی که در سال 1932 هیتلر بسیار به قبضۀ قدرت در آلمان نزدیک شده بود، برای چاپ مجدد آن در نشریۀ لیبرتی آن را ویرایش کرده است. در زیر متنی را که در سال 1932 چاپ شد را می‌خوانید:
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
اصل مصاحبۀ زیر را جورج سیلوستر ویرک با آدولف هیتلر در سال 1923 و زمانی که وی چندان شناخته شده نبود انجام داده و هنگامی که در سال 1932 هیتلر بسیار به قبضۀ قدرت در آلمان نزدیک شده بود، برای چاپ مجدد آن در نشریۀ لیبرتی آن را ویرایش کرده است.

به گزارش فرادید، در زیر متنی را که در سال 1932 چاپ شد را می‌خوانید:
 
"وقتی زمام امور آلمان را در دست بگیرم، به باج دهی به خارج و بلشویسم در داخل پایان خواهم داد."
 
آدولف هیتلر جوری فنجانش را سر کشید که گویی چای در آن نیست، و خون بلشویسم است.
 
رییس "پیراهن قهوه‌ای‌ها"، فاشیست‌های آلمان، نگاه نافذش را بر من متمرکز می‌کند و ادامه می‌دهد: "بلشویسم بزرگترین شری است که ما را تهدید می‌کند. بلشویسم را در آلمان بکشید و آن وقت هفتاد میلیون مردم آلمان را به قدرت بازگردانده‌اید. فرانسه قدرت خود را مدیون ارتشش نیست، بلکه وامدار بلشویسم و دشمنی‌های میان خودمان است."
 
"عهدنامۀ ورسای و عهدنامۀ سنت ژرمن، فقط به دلیل حضور بلشویسم در آلمان است که هنوز پا برجا هستند. عهدنامۀ صلح و بلشویسم دو سر یک هیولا هستند. ما باید هر دو سر را قطع کنیم."
 
زمانی که هیتلر برنامه‌اش را برملا می‌کرد، ظهور رایش سوم که او مدعی ایجادش است، همچنان رویایی دوردست به نظر می‌رسید. سپس انتخابات از پس انتخابات دیگر برگزار شد و قدرت هیتلر هر بار بیشتر شد. اگرچه هیتلر توان برکناری هیندنبرگ از ریاست جمهوری را ندارد، اما امروز به رییس بزرگترین حزب آلمان بدل شده است. چنانچه هیندنبرگ به اقدامات دیکتاتورمآبانه دست نزد و یا اتفاقی غیرمترقبه تمامی محاسبات فعلی را بر هم نزند، حزب هیتلر قادر خواهد بود که رایشتاگ را در اختیار گرفته و دولت را در دست بگیرد. مبارزۀ هیتلر علیه هیندنبرگ نبود، بلکه او علیه بروئنینگ، صدراعظم، شوریده بود. بعید است که جانشین بروئنینگ بتواند بدون حمایت ناسیونال سوسیالست‌ها کاری از پیش ببرد.
 
بسیاری از کسانی که به هیندنبرگ رای دادن، قلبشان با هیتلر بود، اما یک حس عمیق وفاداری آنها را مجاب کرد که باز هم به این مارشال کهنه‌کار رای دهند. در صورتیکه ناگهان یک شبه رهبر جدیدی در آلمان سربرنیاورد، هیچ کس در آلمان به غیر از هیندنبرگ توان شکست هیتلر را ندارد؛ و هیندنبرگ هم هشتاد و پنج سال دارد! زمان و زیاده‌خواهی فرانسوی‌ها دو عاملی هستند که برتری هیتلر را رقم زده‌اند، و چنانچه هیتلر اشتباه بزرگی مرتکب نشود و یا در سطوح بالای حزبش نفاق و اختلاف روی ندهد، هیچ چیز نمی‌تواند مانع از بدل شدن او به موسولینی آلمان شود.
 
اولین امپراطوری آلمان زمانی که ناپلئون امپراطور اتریش را مجبور به تسلیم تاج و تخت امپراطوریش کرد به پایان رسید. امپراطوری دوم آلمان زمانی به پایان رسد که ویلیام دوم، به توصیۀ هیندنبرگ، به هلند پناهنده شد. امپراطوری سوم به آرامی ولی قطعاً در حال شکل‌گیری است، هر چند که شاید در آن خبری از تاج و عصای سلطنت نباشد.
 
ملاقات من با هیتلر نه در دفتر کارش، کاخ قهوه‌ای در مونیخ بلکه یک در یک خانۀ شخصی صورت گرفت. این خانه محل زندگی یک آدمیرال سابق نیروی دریای آلمان است. ما در حین صرف چای در مورد سرنوشت آلمان با هم صحبت کردیم.
 
از هیتلر پرسیدم: "چرا خود را ناسیونال سوسیالیست نامیده‌اید؟ آنهم در حالی که برنامۀ حزب شما شدیداً در مقابل آن چه که معمولاً سوسیالیسم نامیده می‌شود قرار دارد؟"
 
او فنجان چایش را روی میز گذاشت و با عصبانیت پاسخ داد: "سوسیالیسم علمِ توزیع ثروت عمومی است. کمونیسم، سوسیالیسم نیست. مارکسیسم، سوسیالیسم نیست. مارکیست‌ها این اصطلاح را دزدیده‌اند و معنای آن را پیچانده‌اند. من سوسیالیسم را از سوسیالیست‌ها پس خواهم گرفت."
 
"سوسیالیسم یک نهاد آریایی-آلمانی باستانی است. نیاکان ژرمن ما بر زمین‌های خاصی مالکیت مشترک داشتند. آنها ایدۀ ثروت عمومی را پدید آوردند. مارکسیسم حق ندارد که نقاب سوسیالیسم بر چهره بزند. سوسیالیسم، برخلاف مارکسیسم، منکر مالکیت خصوصی نمی‌شود، سوسیالیسم میهن پرستانه است."
 
"ما می‌توانستیم اسم خود را حزب لیبرال بگذاریم. اما اسم ناسیونال سوسیالیست را انتخاب کردیم. ما انترناسیونالیست نیستیم. سوسیالیسم ما ناسیونالیستی است. ما به پشتوانۀ همبستگی نژادی، خواهان محقق شدن خواسته‌های بر حق طبقات تولید کنندۀ جامعه به دست دولت هستیم. برای ما دولت و نژاد یکی هستند."
 
هیتلر خودش خیلی ژرمن به نظر نمی‌رسد. موهای تیرۀ او، این ظن را که او نیاکانی از آلپ داشته را تقویت می‌کند. او سالها حاضر نبود که از او عکس بگیرند. این بخشی از استراتژی او بود تا فقط نزد دوستانش شناخته شده باشد و در زمان بحران بتواند هر جا که خواست بدون اینکه شناخته شود، سرک بکشد. امروز او دیگر حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای آلمان هم شناخته شده است. ظاهر او به طرز غریبی با نظرات جسورانه‌اش در تناقض است. فکر نمی‌کنم در تاریخ اصلاح‌طلبی با چنین رفتار آرامی کشتی دولتی را غرق کرده یا چاقوکشی سیاسی کرده باشد.
 
پرسیدم: "اصول اساسی برنامۀ کاری شما چیست؟"
 
"ما به یک ذهن سالم در بدن سالم باور داریم. اگر بخواهیم روح سالم باشد، بدن باید ساق و سلامت باشد. سلامت اخلاقی و جسمی معادل هم هستند." میان حرفش پریدم و گفتم: "موسولینی هم همین را به من گفت." هیتلر خشنود شد.
 
او اضافه کرد: "زاغه‌ها مسئول نه-دهم و الکل مسئول یک دهمِ تباهی‌های بشر هستند. هیچ انسان سالمی مارکسیست نمی‌شود. افراد سالم ارزش شخصیت را می‌دانند. باواریا نسبتاً سالم است، چرا که کاملاً صنعتی نشده است. با این وجود، کل آلمان، از جمله باواریا، به سبب قلمرو کوچک ما، محکوم به شدیداً صنعتی شدن است. اگر بخواهیم آلمان را نجات دهیم، باید اطمینان حاصل کنیم که کشاورزان ما به زمین وفادار خواهند بود. برای این کار ما باید فضایی برای تنفس داشته باشیم و فضایی هم برای کار داشته باشیم."
 
"فضای کار را از کجا می‌آورید؟"
 
"ما باید مستعمره‌هایمان را حفظ کنیم و قلمرو خود را به سمت شرق گسترش دهیم. زمانی بود که حکومت بر جهان را با انگستان شریک بودیم. در حال حاضر فقط می‌توانیم دستهای منقبض شدۀمان را به سمت شرق دراز کنیم. دریای بالتیک، لزوماً یک دریاچۀ آلمانی است."
 
پرسیدم: "آیا این امکان که بدون گسترش قلمرو، آلمان بتواند جهان را دوباره از لحاظ اقتصادی فتح کند، وجود ندارد؟"
 
هیتلر سر تکان می‌دهد.
 
"امپریالیسم اقتصادی، همچون امپریالیسم نظامی، وابسته به قدرت است. تجارت جهانی در مقیاس بزرگ بدون قدرت جهانی ممکن نیست. مردم فکر کردن از منظر تجارت جهانی و قدرت جهانی را یاد نگرفته‌اند. با این وجود، آلمان بدون اینکه آنچه را که از دست داده باز پس بگیرد و تا زمانی که خودش را پیدا نکند، نمی‌تواند از لحاظ اقتصادی یا قلمرویی گسترش یابد."
 
"ما در موقعیت مردی هستیم که خانه‌اش را سوزانده‌اند. او قبل از اینکه بتوان سراغ برنامه‌های بلندپروازانه برود، اول باید سقفی بالای سر خود داشته باشد. ما موفق شده‌ بودیم که یک پناهگاه اضطراری برپا کنیم که فعلاً ما را از باران حفظ کند. ما خود را برای تگرگ آماده نکرده بودیم. با این وجود بدبختی روی سرمان بارید. آلمان با طوفانی از فجایع ملی، اخلاقی و اقتصادی زیسته است."
 
"نظام حزبی بی‌اخلاق ما نشانی از فاجعۀ ماست. اکثریت‌های پارلمانی با حال و هوای لحظه‌ای جابه‌جا می‌شوند. دولت پارلمانی دروازه را در مقابل بلشویسم می‌گشاید."
 
پرسیدم: "آیا شما، همچون برخی نظامیان آلمانی، خواهان همپیمانی با روسیۀ شوروی نیستید؟"
 
هیتلر از پاسخ مستقیم به این پرسش طفره رفت. او همچنین وقتی که نشریۀ لیبرتی از او خواست تا به بیانیۀ تروتسکی که در آن گفته بود که به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان باعث یک جنگ مرگ و زندگی میان اروپا به رهبری آلمان و روسیۀ شوروی خواهد شد، پاسخ دهد نیز از جواب دادن طفره رفت.
 
"ممکن است به نفع هیتلر نباشد که به بلشویسم در روسیه حمله کند. حتی ممکن است در صورت بروز خطر شکست، به عنوان برگ آخر خود با بلشویسم پیمانی هم ببندد. او باری تهدید کرده بود که اگر کاپیتالیسم ناسیونال سوسیالیستها را به عنوان آخرین سنگر مالکیت خصوصی به رسمیت نشناسد، و اگر در راهشان سنگ اندازی کند، آلمان حاضر است که به سوی روسیۀ شوروی برود. اما او مصمم است که اجازه ندهد بلشویسم در آلمان پا بگیرد."
 
او در گذشته به پیشنهادات صدراعظم بروئنینگ و دیگرانی که خواهان تشکیل جبهۀ سیاسی متحد بودند، پاسخهای محتاطانه‌ای می‌داد. اما با توجه به اینکه روز به روز بر رای‌های ناسیونال سوسیالیست‌ها افزوده می‌شود، بعید است که هیتلر علاقه‌ای به سازش بر سر اصول اساسیش با احزاب دیگر داشته باشد.
 
هیتلر به من گفته بود: "ترکیب‌های سیاسی‌ای که یک جبهۀ متحد بر آن متکی است، بسیار بی‌ثبات هستند. اینها اتخاذ یک سیاست کاملاً مشخص را تقریباً غیرممکن می‌کنند. من این روزها همه جا شاهد مسیر زیگ زاگی سازش و کوتاه آمدن هستم. نیروهای سازندۀ ما در مقابل شر اعداد بی‌اثر میشوند. این اشتباه است که ما ریاضیات و سازوکارهای دنیای اقتصاد را بر شرایط زندگی اعمال کنیم. اعدادی که روز به روز بالاتر می‌روند و ایده‌ئال‌هایی که روز به روز پایین‌تر می‌آِیند، ما را تهدید می‌کند. اعداد به خودی خود بی‌اهمیتند."
 
پرسیدم: "اما فرض کنید که فرانسه با حملۀ دوباره به خاک شما در صدد انتقام برآید؟ فرانسه یک بار پیشتر به "روهر" حمله کرده، و ممکن است بار دیگر این کار انجام دهد؟"
 
هیتلر مشخصاً عصبانی شده و می‌گوید: "اگر که روح ملی‌گرایی بیدار شود، اهمیتی ندارد که دشمن چند مایل مربع را می‌تواند اشغال کند. ده میلیون آلمانی آزاد که حاضرند برای زنده ماندن کشورشان جان خود را بدهند، قویتر از پنجاه میلیون نفری هستند که نیروی ارادۀشان فلج شده و آگاهی نژادی‌شان توسط خارجی‌ها عفونی شده است."
 
"ما به دنبال آلمان کبیری هستیم که همۀ قبایل ژرمنی را متحد کند. رستگاری ما می‌تواند از یک کنج کوچک آغاز شود. حتی اگر تنها ده هکتار زمین داشته باشیم و مصمم به دفاع از آن به قیمت جانمان باشیم، آن ده هکتار بدل به اساسی برای بازتولید خواهد شد. کارگران ما دو روح دارند: یکی آلمانی است، دیگری مارکسیست. ما باید روح آلمانی را بیدار کنیم. ما باید مارکسیسم را از ریشه دربیاوریم. مارکسیسم و ژرمنیسم آنتی‌تز یکدیگرند."
 
"در طرح من برای کشور آلمان، جایی برای بیگانه نیست، کاری برای آدم علاف، نظاره گر و مفتخور یا هر کسی توانایی کار تولیدی را ندارد نیست."
 
رگهای پیشانی هیتلر به شکل ترسناکی بیرون زده است. صدایش اتاق را قبضه کرده است. صدایی از سمت در می‌آید. پیروانش که همیشه، همچون بادیگارد، در نزدیکی هستند، به رهبرشان یادآوری کردند که بناست در جلسه‌ای سخنرانی کند.
 
هیتلر چایش را سر کشید و برخاست.
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
متاسفانه تاریخ جنگ را برنده های جنگ مینویسند و اونطور که باید حقایق بازگو نمیشه.من معتقدم در جنگ اگر قراره یک طرف استالین و چرچیل باشند طرف مقابلشون لزوما" آدم بدی نمیتونه باشه.البته در حد این دو نفر!!
حداقلش اینه که آلمانیها در دوره هیتلر به ایران خیلی خدمت کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
چون تمام تبليغا ت وابزار رسانه و ...يهودي هستند از هيتبر تصوير غلطي در جهان ارائه دادند تا تلافي خفتشان باشد .ولي هيتلر بزرگ مرد تاريخ است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
همزمان با حمله آلمان به لهستان که ظاهرا به دلیل قتل عام مردم آلمانی‌الاصل قسمت جدا شده از آلمان و ملحق شده به لهستان بعد از جنگ اول و مشکلات دیگه مربوط به این موضوع بود شوروی تحت حکومت استالین هم نیمه دیگه لهستان رو اشغال کرد و انگلیس و فرانسه به پشتیبانی لهستان به آلمان اعلام جنگ کردند و عملا جنگ جهانی راه انداختند ولی حدس بزنید در مورد شوروی چیکار کردند؟ هیچی. چرا؟ برای اینکه متوجه بشید چرا با شوروی که نقشه حمله به اروپا و کومونیست کردن کل اروپا رو داشت مشکلی نداشتند باید دید چه کسانی دست اندر کار کومونیسم بودند. از پایه گذاران این ایده مثل مارکس تا پیاده کنندگان کومونیسم در روسیه٬ لنین٬ تروتسکی و بلشویکها از یهودی‌های افراطی بودند که به دلیل آموزه‌های تلمودی و کینه از غیر یهودیها و برای کشتار و برده کردن اونها این دکان رو باز کردند. یعنی همون صهیونیستهایی که پول٬ رسانه و قدرت سیاسی رو در انگلیس٬ آمریکا و باقی کشورهای سرمایه‌داری در دست داشته و اون کشورها رو به جنگ با آلمان تشویق می‌کردند به این خاطر که هیتلر در آلمان سرمایه و رسانه رو از انحصارشون در آورده بود. شاید براتون جالب باشه که سرمایه‌داری مثل جیکوب شیف حامی انقلاب بولشویکی بوده. کتابها و مستندهای گوناگونی در این مورد هست. یک کتاب جالب در مورد کومونیسم
The Secret Behind Communism
اثر دیوید دوک هست.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
مصاحبه ای سراسر منطق و شعور....اونهایی که فقط از هیتلر جنگ و خونریزی شنیدن...این فقط یه مورد کوچک از حقایق بازگو نشده در مورد هیتلر است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
برای آشنایی بیشتر با چرچیل
Churchill's War
دیوید آیروینگ جالب هست
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
بزرگترین خدمت هیتلر به جامعه بشری شکسته شدن کمر امپراطوری بریتانیای کبیر بود که قرنها همچون زالو به جان جامعه جهانی افتاده و ملتهای جهان را تحت سیطره استعماری خود قرار داده بود، درست است که آلمان در جنگ جهانی دوم شکست خورد و انگلستان که جزء متتفقین بود پیروز جنگ بود اما خسارات وارده به بریتانیا بقدری بود که در معادلات پس از جنگ بریتانیا دیگر همچون گذشته نتوانست کمر راست کرده و سرانجام پس از قرنها از اریکه آقایی بر جهان به زیر کشیده شد، مردم جهان در این مورد خاص باید سپاسگزار هیتلر باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
مردم جهان باید از هیتلر متنفر باشند که 50 میلیون کشته مستقیم و غیر مستقیم بر دست بشریت گذاشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
جنایت زیاد کرد ولی دنیارو عوض کرد شخصیت عجیبی داشت با این وجود بهش احترام میذارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
نیروی دریایی آلمان راریاضیدانی انگلیسی با کشف رمز مخابراتی آلمان ها که فکرمی کردند 800 سال طول می کشد تاکشفش کنند،طی چهارماه به نابودی کشید واگراین ریاضیدان نبود وضعیت دنیا اکنون دگرگونه شده بود وهیتلر بهرروی دیکتاتوری مانند دیگردیکتاتورها منتها با امکانات بسیاروسیعتر وپیچیده تربود ودیکتاتورها برای خودشان رسالت از طرف خداقایلند ودست بهرگونه بی رحمی برای توجیه عملکردشان می زنند وهیتلر طرفدارنوعی اپارتاید بسیار خطرناک برای وجودبشریت بودوهیچ نکته مثبتی دروجودش نبود بلکه سمبل خباثت وظلم وخودپرستی ونژادپرستی بودوجالب است بدانید که همین هیتلر از تعصب مذهبی مسلمانان دربسیاری موارد بنفع خودش سود بردبخصوص درلشکرکشی هایش به آفریقا.
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
واسه همینه که اقتصاد بریتانیا الان یکی از قویترین اقتصادهای جهانه؟؟!!! و پوند، واحد پول انگلستان، یکی از قویترین ارزهای جهانه؟؟؟!!!! ریال ما در حاله ؟؟!!! یک پوند بیش از 50000 ریال!!!!!!!!!!! حتما اگر بریتانیا نتونسته کمر راست کنه، ما کمر راست کردیم؟؟؟؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
چه فرقي داره. انگليس ضعيف شد اما آمريكا جاي اون رو گرفت. هنوز غارت ادامه دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
ناشناس 20:25 اين حرف مفتيه كه انگليسي ها اون رو توي بوق كردند تا بگن ما بوديم كه آلمان رو شكست داديم در حاليكه اگه امريكا وارد جنگ نشده بود آلمان هرگز شكست نمي خورد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
"در طرح من برای کشور آلمان، جایی برای بیگانه نیست، کاری برای آدم علاف، نظاره گر و مفتخور یا هر کسی توانایی کار تولیدی را ندارد نیست."
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
فارغ از جنايتكار بودنش ان جمله چقد نياز جامعه ما ست :"در طرح من برای کشور آلمان، جایی برای بیگانه نیست، کاری برای آدم علاف، نظاره گر و مفتخور یا هر کسی توانایی کار تولیدی را ندارد نیست."
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
درود بر هیتلر آریایی
ناشناس
United States
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
.... بر سر متوهم هایی که نژاد رو بر اخلاق ارجحیت میدن. متاسفم برای آنهایی که مثبت زدن، خیال میکنید یک جانی تمامیت خواه مثل هیتلر چه سودی برای جهان داشته که بهش بشه افتخار کرد؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
لعنت بر نژاد پرست و صد هزار مرتبه لعنت بر هیتلر جنایتکار
جنایتکار ، جنایتکار است چه آریایی چه غیراریایی
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
ناشناس آمریکایی برای خودت متاسف باش. امروزه روز خیلیا از این شعارای می دن و اتفاقا همینا هستند که دست به جنایت می زنن. واسه ما شعار نده
م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
تنها یک ایرانی می تونه از هیتلر دفاع کنه چون نژاد پرستی در خون ایرانی ها و آلمانی ها هست نژاد برتر؟ فرارو خواهش می کنم منتشر کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
درود بر تو ای دیکتاتوره قاتل نژاد پرست!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
نژادگرایی با نژاد پرستی فرق داره...ناسینال سوسیالیسم همین رو میگه...عین سازگاری با طبیعته....هیچ کس حق نداره قبل از شناخت ناسیونال سوسیالیم در مورد هیتلر نظر بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
برعکس کشور ما که کارهای بزرگی واسه علافها موجود است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
ملت بزرگ آلمان پس از جنگ و ویرانی کامل سرزمینشان با درس گرفتن از گذشته مسیر درست را انتخاب کرد و با اراده آهنین و سخت کوشی بسیار توانست قرن بیستم را به پایان رسانده و با ورود به هزاره سوم یکبار دیگر بر بلندای رشد و پیشرفت و خوشبختی و سعادت جهانی دست یابد، همچنین ملت بزرگ ژاپن و ملت بزرگ ایتالیا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
دقیقا و به جاش دائم دنبال شعار دادن نرفتن و مرگ بر این و اون نگفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
المان نازی حکومت جنایتکاری بود ولی یک نکته را به خوبی نشان داد:قدرت اراده یک ملت
المان نازی که وامداره کشور جنگ زده و فلاکت زده ای بود در عرض ده سال تقریبا کل دنیا را گرفت و به پیشرفته ترین تکنولوژی ها رسید و تمام مرزهای علم را یک قدم به پیش برد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
فقط یه دیکتاتور احمق بود با باورهای احمقانه بود که باعث توهم زدگی خودش و ملتش شد ،نهایتا کلی آدم کشته شدن، کشورش داغون شد، خودش هم کیش و مات و مرگ.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
الان توی این متن و مصاحبه چه چیز احمقانه ای وجود داشت؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
این کامنتا به زیبایی نشون میده که ما حداقل چند قرن از اروپا عقبتریم. درود فرستادن به بزرگترین قاتل اعصار برای من روشن می کنه که اینجا دیگه جای موندن نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
استالین و چرچیل بزرگترین قاتلان تمام اعصار هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
آفرین زود فرار مغزها بکن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
توروخدا بمون. شوخی کردن بچه ها.
scalper
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
خیلی وقتا از این درودها می فرستی و فکر می کنی کارت درسته ولی .....
ناشناس
Canada
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
آقا جان من بمون، شما بری این مملکت چیکار کنه؟
شما که خیلی روشنفکر هستی، اندکی فکر کن ببین همینایی که میگی بزرگترین قاتلهای اعصار هستند، از میان همون مردم اروپا در اومدن، پس اینقدر سبک مغز نباشیم و جو نگیرتمون بد نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
جون من نرو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
جداً؟
بزرگترین قاتل اعصار؟؟؟؟
می دونی توی جنگهای صلیبی چقدر آدم کشته شد؟؟؟؟ اونم با شمشیر و چاقو و بدون توپ و تانک و تفنگ!!!
توی کشورگشایی های آتیلا و چنگیز و نادر و امثال اونها چی؟ میدونی؟
می دونی چرا تنها نسل کشی که هیچ محققی اجازه نداره بهش نگاه انتقادی داشته باشه همین نسل کشی هیتلره؟ چرا ؟
چرا من می تونم توی اروپا درباره واتیکان تحقیق کنم و یه رمان مثل رمز داوینچی بنویسم درباره مسیح هر چی دهنم اومد بنویسم ولی درباره هولوکاست هیچ چیزی خارج از نظریه پذیرفته شده امکان بروز نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United States
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
نــــــــــــــــــــــــرو . تو هم مثه من نمیتونی دووم بیاری نـــــرو / تو هم مثه من تو غصه کم میاری نــــرو . نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
منو تنها نزار .... بموووون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
دوست عزيز در اروپا هم موج ضد نازي كه وجود داره با حمايت مالي و رسانه اي انبوه صهيونيستهاست و گرنه مردم اروپا آنطورها هم از نقطه نظرات ما دور نيستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
مقایسه کنید.
هیتلر: ما به یک ذهن سالم در بدن سالم باور داریم.
حسن فریدون: خدا عقل سالم را به بدن سالم بدهد.
scalper
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
استیون هاوکینگ فقط گند زد به این قانون !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
خیلی حرف مزخرفیه. یعنی یک معلول جسمی بلا نسبت و با پوزش عقلش ناقصه؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
اگرچه صهیونیستها بطورکلی تاریخ جنگ جهانی دوم را تحریف کرده اند اما نکات بسیار جالبی درهمین مصاحبه وجود دارد که نشان از واقعیاتی دارد که هیچگاه شنیده یا دیده نشده ، من اگر چه باجنگ مخالفم اما هیتلر را بعنوان یک رهبر مقتدر در در مدت کوتاهی بخش مهمی از جهان را فتح کرد و پوزه استعمارکبیر را بخاک مالید قابل ستایش میدانم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
درود بر هیتلر پارس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
هیتلر المانی بود نه پارس!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
بسه من فارسم اما این ن
ژاد پرستی ها خطرناکه ، حواست باشه .
زنده باد انسانیت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
اگر روزی قرار شود طرح هیتلر در کشور پیاده شود ما چقدر مفت خور و نظاره گر داریم؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
حرف راست را از دهان کودک یا زبان دیوانه بشنوید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
چه مرد بزرگی. با اون که همه دنیا ازش بدشون میاد ولی همیشه برام یه الگو بزرگه...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
دوستانی که منفی میدهند قابل احترام هستند ولی بنظرم لای هیچ کتاب تاریخی را بازنکرده اند ......
محبت اله زارع
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
گمان كنم هيتلر در ايران بيشتر از آلمان مشتاق داشته باشد!!
شايد بخاطر عزت شكسته شده ي تاريخيمان باشد؟.شايد!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
بله، هيتلر و همدستاي ايتاليايي و ژاپنيش مسبب مرگ 50 ميليون نفر آدم شدند و كار آنها از اين لحاظ و نژادپرستي و هزار صفت منفي ديگر محكوم است اما بايد عادت كنيم اگر جنايتكاري هم خوبي داشت اون رو ببينيم. بدون شك قسمتي از پيشرفت و اقتدار كنوني آلمان و خيلي از پيشرفتهاي قرن بيست و يكم مديون هيتلر و روشهاي نظم آهنين او بود. بد نيست ما ايرانيها هم به دقت تاريخ اون دوره و تمام جزئيات حكومت داري هيتلر رو مطالعه كنيم و مثل خيليها كه از اونها استفاده كردند ما هم براي ساختن كشورمان استفاده كنيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
فرهاد نمیگم شما دروغ میگی اما یه واقعیتی هست، اونم اینه که تاریخو پیروز جنگ مینویسه.همه چیز اونطوری که شما فکر میکنی شفاف نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
بهر حال این جمله فوق العادست: "سوسیالیسم علمِ توزیع ثروت عمومی است. کمونیسم، سوسیالیسم نیست. مارکسیسم، سوسیالیسم نیست. مارکیست‌ها این اصطلاح را دزدیده‌اند و معنای آن را پیچانده‌اند"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
توزیع عادلانه ثروت فقط در لیبرالیسم وجود دارد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
هم وطنان نژادپرست من! درود فرستادن بر هیتلر ، افتخار کردن به نژاد آریایی و اعتقاد بر برتری یا کهتری انسانها بخاطر نژاد یا محل تولد......
شرم آوره . توی دنیای آزاد امروز ،همه اینها نشانه نژادپرستی است و هیچ جای افتخار ندارد .
متاسفانه در ایران این افکار زننده هواخواه زیاد دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
شما تو این دنیای آزادت به روباهی بنام چرچیل و کفتاری بنام استالین افتخار کن و پوز روشنفکری بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
شما با این فکر کنید که اگر آلمان شکست نمیخورد ایران و ایرانی چه جایگاهی داشتند؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
جایگاه رفیعی در حد مدیریت جهانی داشتن و الان دکتر احمدی نژاد رییس سازمان ملل بودند.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
سوسياليسم در اينجا به معني اجتماع است. هم نازيسم و هم كمونيسم بر اصل اصالت جمع هستند در مقابل اصالت فرد ليبراليسم.
كارل پوپر فاشيسم و نازيسم را سوسياليسم راست و كمونيست را سوسياليسم چپ مي ناميد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
دوست عزیز پوپر این نظر را برای توضیح و تبیین مقطع زمانی معینی از تاریخ ارائه داده، بنظر میرسه درحال حاضر سوسیال دموکراسی بهترین نمونه اداره جوامع بشریست، کشورهایی همچون سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، و... که سوسیال دموکراسی در آن کشورها حاکم است جزء پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین و مرفه ترین جوامع محسوب میشوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
دوست عزیز کشورهای نامبرده هیچکدام خود را سوسیال نمیدانند.
heil hitler
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
heil hitler
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
من واقعا گیج شدم. یه عده کامنت گذاشتن و به درود فرستادن و جالبتر اینکه بیشتر مردم لایکش کردن. یه جای کار ما میلنگه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
حق با شماست!اگر به شنیده ها بسنده نکنی ومطالعه عمیق داشته باشیذ میبینید علی رغم جنایتکار بودن اندیشه های مدیریتی عالی داشته.
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
آقا چکار دارید که کی گفته اگر حرف خوبی زده اون را بکار بگیریم به هر حال این تجربه برای مردم دنیا خیلی گران تمام شده.
"در طرح من برای کشور آلمان، جایی برای بیگانه نیست، کاری برای آدم علاف، نظاره گر و مفتخور یا هر کسی توانایی کار تولیدی را ندارد نیست."
واضح است بیگانه را کسی میداند که علاف ،مفتخور، و ناتوان در تولید میداند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
آفرین بر دکتر یوسف اباذری که آینده ایران رو فاشیستی پیش بینی کرد جمله بسیار زیبایی گفت "این مردم نمی فهمند"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
من از مثبت و منفی ها شگفت زده شدم. یعنی دور و بر ما این همه فاشیست ریخته! خداییش هر بلایی سرمون بیاد حقمونه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
بدبختها فک میکنن هیتلر نژاد مارو قبول داشته یا اصلا تره خورد میکرده! چه ملت بیسواد نژادبرستی داریم ما ایول:)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
حالا حالا مونده تا شگفتی ببینی ، زیر این خاکستر آتشی بزرگ خفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
تو قدرت رسانه رو نمیدونی دوست من.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
دوست من ناشناس 18:30 كشورهاي سوئد و دانمارك و ... ليبرال دموكراسي اند نه سوسيال دموكرسي. مقصود من از گفته پوپر اين است كه هم فاشيست و ه كمونيست حكومتهاي توتاليتر هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
احزاب سوسیال دموکرات در این کشورها حاکمند به زور هم حاکم نشدن مردم بهشون رای دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
چقدر جامعه ما مستعد فاشیسم و نژاد پرستی هست. واقعا برای خودم متاسفم. مگر ما چه گلی بر سر جهان زده ایم که به نژاد آریایی خود می بالیم و از اینکه با هیتلر هم نژاد هستیم بدان مفتخریم؟
ناشناس
United Kingdom
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
قبول کنید راه اصلاح کشور ما دموکراسی نیست چون ساز و کارش وجود ندارد. تنها راه برون رفت ما وجود یک هیتلر خوشفکر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
های هیتلر ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
نظرش درباره آقازاده ها چه بوده؟
reza n
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
با احترام به نظرات دوستان در واقع غرور له شده المان وبرخی اقدامات اون موقع منتج به ظهور هیتلر ومتعاقب ان سایر اقدامات این حزب شد . ولی نمی توان او راادم یکطرفه منفی نامید و به شخصه برای او احترام قائلم.برای ما ایرانی ها صدمات چرچیل و انگلستان واستالین و روسیه به این مملکت خیلی خیلی فاجعه بار و سنگین بوده است.
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
هیتلر: "در طرح من برای کشور آلمان، جایی برای بیگانه نیست، کاری برای آدم علاف، نظاره گر و مفتخور یا هر کسی توانایی کار تولیدی را ندارد نیست." در عوض در کشور گل و بلبل ما تا دلت بخواد علاف، نظاره گر، مفتخور و از این دست زیاده!!! تازه ما یه چیزی داریم که که هیتلر هم نداشت!! اگه گفتید چیه: آدمهای دزد و حقه باز!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
هیتلر همانند سکه دو رو داشت در اوج بحران اقتصادی غرب 6 ملیون بیکار را ظرف یکسال برد سرکار اما باعث فجایعی نیز شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
این مستند رو ببینید
Adolf Hitler: The Greatest Story Never Told
یکسری اطلاعات جالب داره در مورد جنگ جهانی دوم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
برا اینکه منظور هیتلر رو متوجه بشید این کلیپ رو سرچ کنید ببینید
What The Jews Did To Germany now in the USA
لطفا تهمت نژادپرستی هم نزنید. هیچ اعتقادی به اینکه ایرانی‌ها و آلمانی‌ها از یک نژاند ندارم. از مقایسه ظاهر مردم این دو کشور به سادگی معلوم هست از یک نژاد نیستند ولی این موضوع دلیل نمیشه حقیقت رو نبینیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
دوست عزیز نژاد صرفا ظاهر افراد نیست. تو همین ایران خودمون علی رغم وجود یک نژاد اکثریت، ظاهر افراد تفاوت زیادی داره. آب و هوا، رفاه، نوع محیط و ... همگی تاثیر گذارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
تاریخ نشان داد گه دولتهای غربی تا چه حدجنایتکارند و روی هیتلر را سفید کردند
مجله فرارو