bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۶۱۴۲
در گفتگو با کارشناسان بررسی شد

"سونامی طلاق" در راه است

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
این روزها آمار طلاق به شکل نگران کننده‌ای در حال افزایش است و اگر همین طور پیش برویم باید منتظر پدیده‌ای به نام «سونامی طلاق» در کشور باشیم.

این روزها دادگاه‌های خانواده میزبان زوج‌های جوانی است گهگاه با جنجال و اکثراً به صورت توافقی خواستار طلاق هستند، کافی است یک ساعت در راهروی مجتمع قضایی خانواده قدم بزنید تا مردان و زنانی را ببینید که آمده‌اند تا هرچه زودتر اجازه حک شدن مهر «باطل شد» را روی عقدنامه هایشان بگیرند، مهری که به قول خودشان حکم رهایی از یک زندگی تلخ و سراسر کشمکش است.

متأسفانه زندگی بسیاری از زوج‌های جوان پیش از شناخت لازم از یکدیگر تشکیل می‌شود و همین موضوع آرمان‌های موردنظر زندگی را به چالش کشیده و زمینه را برای بروز اختلافات اساسی در زندگی فراهم می‌کند.

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، در سه ماهه نخست امسال 12 هزار و 442 مورد واقعه طلاق در کل کشور به ثبت رسیده که در این میان، تهران با 2 هزار و 192 مورد طلاق رکوردار این واقعه است.

در همین رابطه عباس برزگر وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور اظهار داشت: فقر و دخالت خانواده‌ها از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش طلاق در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: زوجین در ابتدای ازدواج با مشکلات زیادی روبرو هستند و در شرایطی که تورم و گرانی وجود دارد، اگر درآمد و شغل مناسبی نداشته باشند زمینه برای بروز اختلاف ایجاد می‌شود.

برزگر با اشاره به دخالت خانواده‌ها در زندگی فرزندان شان، گفت: متأسفانه گاهی خانواده‌ها با هدف دلسوزی و کمک به زوجین در مسائل آنها دخالت می‌کنند اما در واقع زمینه حساسیت و اختلاف بین دختر و پسر را فراهم کرده‌اند.

این وکیل دادگستری با تأکید بر اینکه عدم شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگر می‌تواند پس از ازدواج زمینه‌ساز طلاق باشد گفت: آشنایی از طریق فضای مجازی، دوستی‌های خیابانی و ازدواج‌هایی که بدون مشورت و نظر خانواده‌ها صورت می‌گیرد اکثرا منجر به طلاق می‌شود. ضمن اینکه تفاوت فرهنگی زوجین و اختلاف سطح خانواده‌ها نیز می‌تواند عاملی در افزایش طلاق باشد.

برزگر با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی طلاق آخرین راه برای حل مشکلات است گفت: قطعا نقش دادگاه‌ها و قضات در کاهش آمار طلاق موثر است چرا که آنها می‌توانند زوجین را دعوت به صلح و سازش کنند و بلافاصله اقدام به صدور حکم طلاق نکنند.

وی در پایان ارتقای فرهنگ جامعه را زمینه‌ای باری کاهش آمار طلاق در کشور و تقویت نهاد خانواده عنوان کرد و گفت: مسئولین فرهنگی کشور باید در جهت ارتقای فرهنگ جامعه تلاش کند چراکه متاسفانه اینترنت و ماهواره در جامعه امروز به معضلی بزرگ تبدیل شده و نهاد خانواده را تهدید می‌کند.

استفاده از مشاور در پرونده‌ها طلاق را کاهش می‌دهد

علی صابری وکیل پایه یک دادگستری ناهنجاری‌های ناخودآگاه، عدم سلامت روانی و مشکلات زناشویی را مهمترین دلیل افزایش طلاق در کشور عنوان کرد.

وی به دخالت خانواده در زندگی زوجین اشاره کرد و گفت: من تا حدی می‌توانم این موضوع را به افزایش طلاق ارتباط دهم چرا که متأسفانه در جامعه جدید نگاه خانواده به فرزندان تغییری نکرده و همچنان والدین به دنبال اعمال نظرات و دیدگاه‌های خود در زندگی شخصی فرزندانشان هستند.

این وکیل دادگستری عدم استفاده به موقع و مناسب از مشاور را یکی دیگر از دلایل طلاق در کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه چه قبل از ازدواج و چه پس از آن، افراد مراجعه به مشاور یا روانشناس ندارند و اکثراً چنین برداشت می‌کنند که مراجعه به مشاور یا روانشناس حتماً باید در مواقعی صورت گیرد که شرایط بحرانی باشد.

صابری تصریح کرد: اینکه تنها بخواهیم بگوییم فقر مالی دلیل اصلی طلاق است کمی شعارگونه به نظر می‌رسد.

وی در خصوص نقش دادگاه‌ها در کاهش آمار طلاق گفت: علیرغم نقدهای اساسی که به قانون حمایت از خانواده وارد است باید بگویم که دادگاه‌ها عملکرد خوبی داشته اند و بیش از این نمی‌توانند در این مورد نقش داشته باشند، نمی‌خواهم بگویم بهترین راه صدور حکم طلاق است اما نباید از قاضی و دادگاه بیش از وظیفه‌ای که بر عهده دارد توقع داشته باشیم.

صابری خاطرنشان کرد: اگر افراد به این نتیجه برسند که همواره در مسائل اخلاقی، روحی و روانی خود نیاز به مشاوره دارند شاید کمتر شاهد مشکلات خانوادگی باشیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم نسل بعدی با اینگونه مفاهیم آشنا شود و به بحث مشاور توجه ویژه‌ای داشته باشد، شاید به این طریق ازدواج‌ها کمتر شود اما قطعاً ازدواجی که صورت می‌گیرد منجر به طلاق نخواهد شد.

اعتیاد و بیکاری عامل اصلی طلاق نیست

محمد اکبری مستشار دادگاه تجدیدنظر اصفهان در خصوص دلایل افزایش آمار طلاق در کشور گفت: بدون شک عدم شناخت زوجین نسبت به یکدیگر علت اصلی طلاق در کشور محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز هم‌شأن بودن زوج و زوجین به حاشیه رفته است گفت: متأسفانه جوانان صرف یک آشنایی جزئی و اکثراً بدون دخالت خانواده‌ها با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

اکبری با تأکید بر اینکه امروزه افراد بر اساس احساس خود تصمیم می‌گیرند و عقل را به حاشیه رانده‌اند گفت: متأسفانه در اقشاری که مشکل بیکاری را ندارند طلاق وجود دارد و تنها این موضوع مربوط به قشر متوسط و پایین جامعه نیست.

مستشار دادگاه تجدیدنظر اصفهان خاطرنشان کرد: در هر موردی علت طلاق متفاوت است، در برخی از شهرها بیکاری و اعتیاد عامل طلاق است اما در شهری مثل تهران نمی‌توان بیکاری و اعتیاد را عامل طلاق عنوان کرد چرا که در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها با وجود اعتیاد و بیکاری همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهند.

قضات نمی‌توانند نقشی در کاهش آمار طلاق در کشور داشته باشند

قاضی محسن نیکوکلام در خصوص دلایل افزایش آمار طلاق در کشور اظهار داشت: متأسفانه قبح طلاق از بین رفته و دیگر کسی بابت این اتفاق احساس بدی ندارد.

وی استقلال مالی بانوان را یکی از دلایل طلاق عنوان کرد و گفت: هر چقدر توانایی زن برای تأمین زندگی خود بیشتر شود احتمال طلاق نیز افزایش پیدا می‌کند.

این قاضی بازنشسته دادگاه خانواده با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ازدواج‌های منجر به طلاق ناشی از آشنایی‌های خیابانی و دوستی‌ها در فضای مجازی بوده است گفت: آمار این طلاق‌ها در کشور حدود 60 درصد است.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده‌ها را سست کرده گفت: در گذشته اگر در یک خانواده طلاقی اتفاق می‌افتد آن خانواده تا مدتها این اتفاق را یک نوع ننگ و بی‌آبرویی به حساب می‌آورد اما الان کار به جایی رسیده که برای طلاق جشن می‌گیرند.

نیکوکلام تصریح کرد: متأسفانه قضات نمی‌توانند نقشی برای کاهش آمار طلاق در کشور باشند چرا که وقتی زن و شهری پایشان به دادگاه باز می‌شود دیگر همه پل‌های پشت سرشان را خراب کرده‌اند ضمن اینکه به دلیل حجم زیاد پرونده‌ها قضات آنقدر زمان ندارند که بخواهند به دنبال صلح و سازش بین زوجین باشند.

وی خاطرنشان کرد: من زمانی که در دادگاه خانواده به عنوان قاضی فعالیت می‌کردم پیشنهاد داده بودم پیش از اینکه طلاقی صادر شود مشاوره صورت گیرد و الان ظاهراً پس از 8 سال می‌خواهند چنین کاری را عملیاتی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک تصمیمات عجولانه و ازدواج‌های زودهنگام نیز می‌تواند در افزایش آمار طلاق در کشور اثرگذار باشد.

مهریه بالا نمی‌تواند مانع جدایی زن و مرد شود

مهدی عیسی‌زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اخیراً آماری که از طلاق در کشور ارائه شده به شدت بالاست و من به اعضای کمیسیون اجتماعی پیشنهاد کردم پس از تعطیلات مجلس باید بحث افزایش آمار طلاق را با حضور مسئولان قضایی و فرهنگی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مهریه بالا نمی‌تواند مانع جدایی زن و مرد شود، گفت: اگر قرار بود مهریه‌های بالا یک زندگی را محکم کند قطعاً شاهد این آمار طلاق در کشور نبودیم.

عیسی‌زاده افزود: بزرگترین و موفق‌ترین زندگی در طول تاریخ زندگی حضرت خدیجه و حضرت محمد(ص) بود بنابراین ما باید به اصل خود برگردیم و اعتقاداتمان را احیاء کنیم و تا زمانی که الگوی ما زندگی تجملاتی دیگران باشد روز به روز شاهد افزایش آمار طلاق خواهیم بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه موضوعات مالی یکی از دلایل اصلی طلاق در کشور است، گفت: متاسفانه قبح طلاق در کشور از بین رفته و زوجین به تازگی پس از طلاق جشن می‌گیرند.

عیسی‌زاده در پایان گفت: خیانت‌های برخی از زوجین به یکدیگر و وجود شک و تردید در زندگی زناشویی آمار طلاق در کشور را بیشتر کرده است.

فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی - اسلامی آمار طلاق را افزایش داده است

موسی قربانی عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش آمار طلاق در کشور گفت: متأسفانه ما از فرهنگ اسلامی - ایرانی خود فاصله گرفته‌ایم و همین فاصله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی افزود: متأسفانه امروزه باورهای دینی جوانان از بین رفته و در بحث  ازدواج نه تنها به مسائل شرعی بلکه به مسائل خانوادگی هم اهمیتی نمی‌دهند. قبلاً نظر خانواده‌ها در ازدواج ملاک اصلی بود اما امروزه خانواده‌ها در حاشیه قرار گرفته‌اند.

قربانی ازدواج‌های خیابانی و دوستی‌هایی که در فضای مجازی رخ می‌دهد را بی‌پایه و اساس و تنها منطبق با احساس دانست و گفت: جوانان ما در ازدواج عقل را به حاشیه برده‌اند و تنها بر اساس احساسات خود تصمیم می‌گیرند اما زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شوند و شور و هیجان اولیه فروکش می‌کند تازه با واقعیت مواجه می‌شوند و چون نمی‌توانند با آن کنار بیایند کارشان به طلاق می‌کشد.

وی مهریه‌های بالا را مصیبتی برای زندگی زناشویی افراد دانست و گفت: مهریه بالا نه تنها بنیان خانواده را تحکیم نمی‌کند بلکه زنان را از حقوق اصلی‌شان دور می‌کند.

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس عدم استفاده از مشاوره را یکی دیگر از دلایل طلاق در کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه زوجین چه قبل از ازدواج و چه پس از آن چندان اعتقادی به مشاوره ندارند در حالی که پیش از ازدواج آزمایش‌های اولیه برای جلوگیری از مشکلات بعدی لازم است قطعا انجام مشاوره هم می‌تواند از مشکلات روحی و خانوادگی جلوگیری کند.

نفوذ فرهنگ غرب و آزادی در ارتباطات به افزایش آمار طلاق انجامیده است

هادی حسینی، وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ غربی به شدت در بین خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده و منشأ تمام اینها ماهواره است.

وی با اشاره به اینکه سست شدن اعتقادات تنها مختص مردم ایران نیست، افزود: با گذشت زمان، نفوذ فرهنگ ماهواره و آزادی ارتباطات شاهد سست شدن اعتقادات مردم هستیم و همین آمار طلاق را افزایش داده است که البته این افزایش آمار طلاق تنها مختص کشور ما نیست.

عضو هیأت علمی دانشکده حقوقی دانشگاه آزاد با اشاره به نقش قضات در پرونده‌های طلاق گفت: دستگاه قضایی باید هر چه زودتر این پرونده‌ها را

سامان دهد البته زمانی که زن به جایی می‌رسد که نمی‌تواند به زندگی کنار همسرش ادامه دهد درخواست طلاق می‌دهد و قاضی هم رسیدگی می‌کند اما نمی‌توانیم بگوییم که قاضی می‌تواند نقش تعیین ‌کننده داشته باشد.

وی مسائل مالی را یکی از دلایلی دانست که  منجر به طلاق می‌شود و گفت: البته دلیل اصلی شاید این باشد که زوجین پیش از ازدواج و یا پس از آن مراجعه‌ای به مشاوره ندارند و در زمان بروز اختلاف، تازه به یاد مشاوره می‌افتند.

حسینی میزان انجام مشاوره در بین زوجین را کافی ندانست و تصریح کرد: قطعاً همه خانواده‌ها برای رفع مشکلات خود نیازمند مشاوره هستند.

وی در پایان یکی از راهکارهای کاهش آمار طلاق را به ویژه در میان زوج‌هایی که فرزند دارند انعکاس سرنوشت بچه‌های طلاق عنوان کرد و گفت: باید آینده این بچه‌ها را که قربانی تصمیم پدر و مادر می‌شوند در جایی منعکس کنیم تا حداقل یک زوج فکر طلاق را از سرشان بیرون کند.
برچسب ها: طلاق سونامی حقوقی
bato-adv
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
يك زمان هر مشكلي كه پيش ميومد مينداختند گردن آب هاي آلوده زمينهاي زراعي بهشت زهرا و باقر آباد و شهريار و... حالا هم مشكلات بزرگتر و پيچيده تر شده ميندازن گردن ماهواره واينترنت ....ولي هيچ وقت ياد نگرفتيم كه بگوييم اشكال از خود ماست. از بچگي ياد گرفتيم اگه نمره درسيمون بيست شد بگيم بيست گرفتيم ولي اگه نمرمون ضعيف شد بگيم معلم ده داده يا تك داده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
من دو مورد از طلاق را از نزدیک دیدم و علت اصلی آن دو فقط و فقط تاثیر سریالهای ساخته و پرداخته اسراییل و ترویج روابط متقاطع چه در دنیای واقعی و چه مجازی بو دکه متاسفانه دیگر فرد متاهل متعهد نیست و علت اصلی دیگر عدم آکاهی زوجین به روابط زناشویی و تغییر این خواسته ها که نتیجه بدحجابی ها ,سریالهای غربی و بی بند وباریهایی است که از بیرون تزریق میشود و اگر فرد به خواسته ها و تغییرات آن درطرف مقابلش آگاهی نداشته باشد به شکل بحث و مجادله و طلاق عاطفی خود را نشان می دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
"اعتیاد و بیکاری عامل اصلی طلاق نیست، بدون شک عدم شناخت زوجین نسبت به یکدیگر علت اصلی طلاق در کشور محسوب می‌شود."
آقای مستشار! اگر کسی با داشتن معضلی مانند بیکاری، و اعتیاد به شیشه که انسانیت خود را از دست رفته می بیند، چگونه می تواند شناختی پیدا کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
وقتی من بچه بودم والدینم همیشه مشغول دعوا بودند وحشتناک بود به نظرم اون قدر شخصیت نداشتند که طلاق بگیرند خوشحالم که الان مردم باشعورتر شدند
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
دلواپسان نگران اينگونه مشكلات نيستند. اين موضوع شعار ازدياد جمعيت را كلا به باد ميده و اركان خانواده را بسمت فروپاشي ميبره. مشكلات اقتصادي منشائ بسياري از مشكلات زندگي شده. عدم آموزش و نا آشنايي با مسئل جنسي هم مزيد بر علت. خلاصه هرچي كه به انسانيت و معنويت مربوط ميشه و يه زماني به عنوان عامل بقاي خانواده معرفي ميشد الان ديگه از بين رفته يا كمرنگ شده و تظاهر و ماديات صرف جاي اونها را گرفته. واسه همني با كوچكترين مشكل به سمت اخرين راه حل ميرن و طلاق هم شده يه نوع بازي.... خدا عقبت همه ما را به خير كنه...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۳
نگران ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
اقا چرا هیچکس نمی گه!
همه هم میدونن یکی از دلایل افزایش طلاق و اعتیاد عدم اگاهی زوجین به مسایل زناشویی است
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
باید تعارف را کنار گذاشته و مسائل جنسی را به صورت کامل در مدارس تدریس کنیم. منفعتش بسیار بیشتر از ضررش است.
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
چقدر سطحی فکر میکنین... مسایل زناشویی و خصوصا جنسی رو الان دیگه راحت با یک کتاب یا یک سی دی میشه یاد گرفت. الان دیگه بچه کوچک با داشتن تبلت و موبایل از چیزایی که من و شما خبر نداریم هم خبر داره. هیچ نیازی هم به آموزش در مدارس نیست...آخه این چه حرفی هست که شما دوستان میزنین!
لطفا مطالب بالا رو که گذاشتند با دقت بخونین. فوری اینجا کامنت نگذارین. چون من که دارم مطالب بالا رو به عینه در اطرافم میبینم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
اینکه ازدواج سنتی باشه طلاق احتمالش بالتر میره یا اینکه دو طرف همدیگرو ببینن؟ دلیلایی که میارین سرتاسر متناقضه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
والا این چیزی که الان اتفاق افتاده نشون میده ازدواجهای سنتی پایدارتره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
این که ازدواج های سنتی پایدار تره به این دلیله که افرادی که به این روش ازواج میکنن اول به دلیل آبرو و مسایل اینچنین قید طلاق و میزنن و درواقع میسوزن و می سازن ، دلیل دوم هم اینکه طلاق نیاز به جسارتی داره که معمولا افرادی که به روش سنتی ازواج کردن این جسارت و پیدا نمی کنن والا این که بگیم ازواج های سنتی موفق هستند و بقیه ناموفق کاملا اشتباهه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ازدواج سنتی بین افرادی است که تفکر تا حدی سنتی واقع میشود . افراد سنتی طلاق را ناپسند میدانند و در نتیجه تا بالاترین حد ممکن تحمل کرده و کمتر طلاق بینشان رخ میدهد, نتیجتا امار طلاق کمتری از ایشان بدست می اید!
دوستی داشتم مذهبی ,ازدواج سنتی انجام داد در دوره عقد به سختگیری و افراط مذهبی همسرش پی برد , پدر دختر پیشنهاد طلاق داد و حمایت همه جانبه از فرزندش, اما مادر دختر میگفت طلاق در فامیل ما زشت است بمان و بساز! دختر 18 ساله ماند و ساخت ,نزد مشاوران بسیاری رفت به گفته خودش اغلب مشاوران توصیه به جدایی میکردند و شوهر را طالبانی دیوانه لقب میدادند! دوست من انقدر ماند تا 30 ساله شد و شوهرش اندکی به اشتباهاتش پی برده . خانم اکنون راضی است ولی افسوس جوانی بر باد رفته برای به دست اوردن ابتدایی ترین حقوق خود را میخورد. افسوس عشقی که هرگز تجربه اش نکرد! این ماندن خوب است؟! چرا بیماری روحی و روانی فردی باید توسط دخترکی 18 ساله درمان شود؟
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
با این هزینه های کمر شکن معلوم است که طلاق بالا رود ربطی هم به چرت وپرت هایی مثل نفوذ غرب و فلان ندارد عال 99درصد طلاقها مشکلات اقتصادی و اعتیاد است.
ناشناس
SINGAPORE
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
همه موارد رو اشاره کردید به جز «تفکیک جنسیتی».
تفکیک جنسیتی باعث خیلی از مشکلات روانی در جامعه میشه و انتظار از ازدواج رو نا معقول میکنه.
فرد با ازدواج به انتظارات ذهنیش نمیرسه و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
نکته جالبی رو اشاره کردی ولی کو شعور برای فهم مسائل
ناشناس
SINGAPORE
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
آقا ما تو یکی از این دانشگاه های آزاد درس داشتیم، دانشجوی دختر و پسر سال دوم دانشگاه سر اینکه کی ردیف اول بشینه با هم دعواشون شده بود!!
بابا این دعواها مال دوران مهدکودک.
حالا هی تفکیک کنید تا دعوا سر تنقلات وارد زندگی مشترک بشه و عامل جدایی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
شما همونی نیست که رفتی جداشون کنی طرف یکی محکم زد تو گوشت گفت به تو چه؟
ناشناس
TAJIKISTAN
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
فقط فقر گرانی بیکاری عامل طلاق هستند این هم یکی از اثار گرانی بعد از ازاد سازی قیمتها و حذف یارانه ها تازه این اولشه .خونه گرون ارزاق گرون و........
بگو نه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
این اینترنت و ماهواره هم خوب دست آویزی شده واسه کسای که عرضه ندارند جامعه رو بسازند و کارهاشون و مسئولیتاشون درست انجام بدند
واسه پاسخگو نبودن به مفت خوریاشون همه چیز رو میندازن گردن ماهواره و اینترنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
بار کج بمقصد نمیرسد .اگر اشناییها از طریق رفقاقتهای خیابونی وفضاهای مجازی باشه یقینا وب احتمالا خیلی زیادشامل همین طلاقها خواهیم شد . ولی اگر مراقب چشم گوش وشکمهایمان بودیم وبرای رضای خدا واهدافی که خدای متعال ترسیم کرده باشیم وبا هوای نفس انتخاب نکرده باشیم .حدود الهی را در ازدواج وزندگی رعایت کنیم دیگر توقع اضافی از همسر وخانواده اش نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
شما اگر رضای خدا رو در نظر داشته باشی. خدا ترس باشی. دروغ نگی. صادق باشی. قول الکی ندی، امانت دار باشی. به عهدت وفادار باشی. چه تو مجازی باشی. چه تو خیابون. چه تو خونه. فرقی نمیکنه. مهم اینه دو نفر خدا ترس باشند. اما همیشه یا یکیش میلنگه یا دوتاش
لر بختياري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
"استفاده از مشاور در پرونده‌ها طلاق را کاهش می‌دهد"

البته نه برخي از مشاوريني كه معلوم نيست از دانشگاه پيام نور شنگول اباد سفلا چطوري مدرك گرفته و در مراكز مشاوره مشغول دادن مشاوره ان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
شما رو نمی دونم ولی من که تو دانشگاه پیام نور درس خوندم واقعا زحمت کشیدم و مدرک گرفتم . لطفا توهین نکنید.آقاییییییییی!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
علت طلاق من با خانمم این بود که همیشه غرق در فیس بوک و وابیر بود و بالا خره کار دست خودش داد و برای خودش یک دوست پسر پیدا کرد . آنقدر قبح مسئله از بین رفته که این را نیز علنی اعلام کرد . در چند جلسه که به دادگاه خانواده رفتم و زوج های طلاق را در سالن انتظار می دیدم استنباطم این بود که سرعت تغییرات فرهنگی در این چند سال اخیر در خانم ها بیشتر از آقایان هست و این مسئله فاصله ها را هر روز بیشتر می کند.
بنظر من علت سریع تغیرات فرهنگی در خانمها
عبارتند از:سریال های ماهواره ای که علنا" روابط کراس (متقاطع }را ترویج می کنند، ارتباط سریع در اینترنت و موبایل که تشکیل گروه های نا متجانس می دهند و بعد از مدتی ارتباط مجازی کار های نا متعارف یکدیگر را تقلید سپس با جرات فراوان کار های نا مشروع خود رابیان کرده و سپس به همدیگر لایک می زنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
مشکل خودت را تعمیم نده دوست عزیز
خانواده هایی زیادی هستند که در اثر گرانی و گرفتاری های روزمره اصولا وقت و زمان کافی برای تماشای تلویزیون هم ندارند چه برسد به ماهواره و اینترنت
شيوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
متاسفانه زنان از زن بودن خود فرار مي كنند مي خواهند مرد باشند در خانه رياست كنند مثل يرخي مردها تنوع داشته باشند غافل از ينكه آفرينش جنس زن در انسان و حتي در حيوانات با مرد متفاوت است . ارتباط يك مرد با چند زن ( ارتباط نامشروع هرگز مجاز نيست از نظر بنده ) از عاطفي امكانپذير است اما براي يك زن خير . ازلحاظ جنسي هم مينطور
روانشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
من با نظر این اقا موافقم متاسفانه نفوذ سریالهای ساخته وپرداخته اسرایل و آمریکا و وجود ارتباطات مجازی همه و همه باعث شده فرد متاهل دیگر متعهد نباشد علت مهم دیگر طلاق هم عدم آگاهی زوجین به روابط زناشویی و خواسته های طرف مقابل در این روابط است که این خواسته ها هم از محرکهای بیرونی دشمن و بدحجابی ها و بی بندو باریهایی است که به همسر تزریق می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
به سلامتي...............
ناشناس
CANADA
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
به سلامتي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
بالا رفتن آمار طلاق بر اساس قوانين مصوب مجلس كه بوسيله قوه قضائيه ارايه مي شود مي باشد. تتبليغات تحريك آيمز رسانه ملي و مبلغاتن نسبت به وضعيت خانواده و بيان نصف اموال مرد در صورت طلاق زن بايد به ئزن داده شود و اما نمي آيند همين را در مورد دارايي زن نيز لحاظ كنند اينكه دارايي زن و مرد در صورت طلاق بين زن و مرد نصف مي شود و نصف اموال مرد به زن و نصف دارايي زن به مرد تعلق ئدارد. در مورد زحماتي كه زن در طول زندگي كشيد دادگاه اموتال مرد را به زن مي دهد مگر مرد در طول زندگي زحمت نكشيد پس چرا نمي آيند براي مرد در اين مورد هخم حقي قايل شوند؟ اينها مشكلاتي است كه موجب افزايش طلاق شده است. زن مي رود درخواست طلاق مي كند و درخواست نفقه مي كند و مهريه و مرد مكلف است كه مهريه زن را بدهد وو....من با وكلاي زن صحبت نمودم همه متفق تالقول بودند كه مشكل اصلي افزايش طلاق قوانين فاقد مباني اجتماعي و حقوقي قوه قضائيه و تضصويب آن در مجلس فاقد درك حقوقي و اجتماعيي است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
تفكيك جنسيتي و جلوگيري از ارتباط دختران و پسران قبل از ازدواج توسط خانواده ها و نهادهاي حكومتي بزرگترين علت طلاق است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
اصلا نفرت به جنس مخالف از دوران نوجوانی در ما نهادینه میشه تو دوران ازدواج بصورت حاد در میاد .چون تو اون دوران دختر یعنی خط قرمز یعنی بد یعنی عیبه زشته گناهه ولی نمیدونم چرا از صفحه روزگار حذفش نمیکنن . بعد حالا میخای با اون زیر یه سقف زندگی کنی. چی؟ با یه هیولا . مگه میشه =فقط طلاق
ناشناس
CZECH REPUBLIC
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
کدام تفکیک جنسیتی متروی تهران نمونه است دختر و پسر ازادانه و به راحتی با هم ارتباط برقرار میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
چرا خودتون رو گول می زنید الان که ارتباط دخترا و پسرا بسیار بسیار بیشتر از گذشته است و اکثرا هم قبل از ازدواج با هم ارتباط دارند و کاملا به روحیات و رفتارهای همدیگه آشنا هستند ولی باز هم دوام نمی اورند علت چیست؟ حتی در بین افرادی که اط نظر مادی هم مشکل ندارند این آمار بالاست پس فقط بیکاری و گرانی عامل این مسئله هم نیست فرهنگ ایرانی در حال تغییر است ولی آمادگی و اطلاعات بسیار پایین است و از آنجا که ما همیشه مصرف کننده هستیم در مورد مسائل فرهنگی هم فقط و فقط می خواهیم تقلید کنیم بدون آگاهی نتیجه چیزی بهتر از این نخواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ارتبا طات اجتماعی در ایران زیر صفر هست اصلا" فرهنگ مریضی داریم اونم در حد اورژانسی... شناخت دختر پسرها از همدیگر بسیار کم هست واصلآ اینا نمیدونند که خلقیات زنانه ومردانه یعنی چی ...
دلفانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
مشکل اول و اساسی کشور بالا رفتن آمار طلاق نیست . مشکل اصلی اقتصاد ورشکسته بجا مانده از احمدی نژاد نیست مشکل مهم رانت و دزدی و اختلاس نیست مسئله مهم انرژی هسته ای و تحریم نیست ، بدبختی این مردم اعتیاد ، بیکاری ، گرانی یا داعــــش و فلسطیـــــــــــــــــــــن نیست . مشکل اصلی و ام البدبختی ما رسائی و کوچکـــــــــــــــــــــزاده با آن فیگور و ژست جالبشان نیست . و اما تنها مشکل ما همین چند تار موی بیرون مانده دختران و زنان است که آنهم قرار است انشاالله: با توپ و تانک و بگیر و ببند ، به زور بازو و شلاق و کمند آنها را به چنگ آورده به جایی قرار دهند کآن خیره سران دگر چهره آرایی نکنند . در پایان از برادران انصار و اعوان تقدیر و تشکر مینماییم که اینچنین ریشه مشکلات این کشور را خشکاندند .
زاگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
اصلی ترین دلیل طلاق از طرف زنان بالا بودن مهریه است چرا که راحت مهریه را به اجرا گذاشته و عمری راحت مثل کنه زندگی می کنند و دیگر زحمت شوهر داری و بچه داری هم نمی خواد!!
ناشناس
SWEDEN
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
اعتیاد و بیکاری عامل اصلی طلاق نیست!!!! باشه قبول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
کاری که احمدی نژاد با ایران کرد، از عهده هیچ دشمنی برنمیومد! فرهنگ و جامعه رو درست کردن از درست کردن اقتصاد خیلی سخت تره!
ناشناس
CANADA
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
نگو احمدی نژاد - مگه ما مجلس و قوه قضاییه و سایر ارکان مهم نظام اون موقع نداشتیم که همه چیز رو پای کسی که رفته مینویسید. البته احمدی نژاد یک عامل مهم بود. مثلا الان روحانی اومده بقیه خوب میشه ؟
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
يكي از مهمترين علل طلاق صدا و سيماست... صدا و سيمايي كه محبت بين زن و شوهر را مبتذل ميداند ... و دعواي زن و شوهر را مدام اشاعه ميدهد... كجا ديده ايد در چه سريالي كه زن و مردي به هم عشق بورزند بي نهايت كم شايد تنها در قسمتهايي از سريال ستايش ... وقتي جامعه محبت نمي اموزد و بحث و جدل زن و شوهر سوژه طنز ميشود بايد منتظر چنين روزهايي نيز بود ضعف اساسي در اموزش بسيار ضعيف جامعه براي ازدواج است كه فقط تبليغ ميكند ازدواج كنيد ... جوري به جوانان القا ميشود ازدواج كنيد انگار بعد از ازدواج مثل داستانها همه چيز بهشت ميشود.. هنوز سريالهاي ما مثل كتاب داستان بچه هاست دو نفر اينقدر سختي ميكشند و در نهايت با هم ازدواج ميكنند و هورااااااا سريال تمام شد !!!! نتيجه خلاقي : حالا از پشت تلويزيون بلند شيد و بريد ازدواج كنيد جووناي خوب ... آفرين پسر گلم !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
موافقم شدید. تو خونه هم همینه پدر و مادر ها راحت دعوا می کنند اما برای ابراز محبت جلوی چشم بچه هاشون کلی حیا!!! می کنند. همین رسانه + خانواده به عنوان گروه های مهم و اولیه در جریان جامعه پذیری خیلی از مسایل اینچنینی رو تبدیل به کلیشه های جنسیتی در ذهن ماها می کنند و همین کلیشه ها در نهایت باعث این سونامی ها میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
آفرین بر سعید. دقیقا درسته. یا اینکه تو خیلی از سریالا دیدم دعوای عروس ومادرشوهر که به طنز کشیده می شود و کم کم به منه بیننده القا میشود که همیشه و همه جا باید بین عروس و مادرشوهر دعوا و اختلاف در میان باشد
chemistboy
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
با توجه به رشد روز افزون وسایل ارتباطی و وجود کیس های رنگارنک با دسترسی آسان تعهد را برای زوجین بسیار سخت کرده است. ما در یک مرحله گذار هستیم. البته مشکلات مادی رو هم به عنوان عامل مهم در نظر گرفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
این مرحله گذار ما , از زمان رضاشاه شروع شده و الله اعلم کی میخواد تموم بشه! گذار 20 سال 30 سال دیگه 50 سال! از 1300 ما تو گذاریم!
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
من آدم چندا مذهبی نیستم و شاید بعضیها هم به این نظر بخندند

ولی باور کنید که سریالهای مزخرف ترکیه ای که کاملا مشخصه بصورت هدفمند تهیه میشه و روی شبکه های ماهاره ای برای ایران پخش میشه عامل بسیار مهمی در خیانت و از هم پاشیده شدن زندگی خانوادگی است.

بنده رد هفته های اخیر دو مورد از دوستان نزدیکم باهام درد و دل کردند که علیرغم داشتن شوهر و فرزند اسیر دوستی خیابانی از نوع کثیفش شدند و در حال لغزش هستند! که در هر دو مورد طرف مقابل هم مرد متاهل و زن و بچه دار بوده!

بازم گلی به گوشه جمال ما مجردها که سالمتر از متاهلیم هستیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
بله موافقم و کسانی که مخالف این نظر هستند دچار تعصب هستند زیرا ابتدا سریالهای شبکه فارسی وان بعد هم جم فقط بر اساس خیانت زوجین شکل گرفته و بعد هم این روابط را بسیار عادی جلوه داده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
این سریالا برا خودشون هم پخش میشه، اصلا سوژه همه سریالاشون همین مسائل چیپ عشقی و خیانت و از این جور چیزاس، مشکل مملکت ما از جای دیگه س
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
1.«بدون شک عدم شناخت زوجین نسبت به یکدیگر علت اصلی طلاق در کشور محسوب می‌شود.» من هر کدوم از دوستام که قبل ازدواج با خانومشون ارتباط داشتند الان یا جدا شدند یا در آستانه جدایی هستن.
2. مشکل در پدیده زن مدرن و زن سنتی است. رضا قاسمی در رمان زیبای هم نوایی شبانه ارکستر چوبها در این باره جملات قشنگی ارائه میده که به نظرم میتونه تو این تحلیل ها هم به دردمون بخوره:
«تاریخچه ی اختراع زنِ مدرنِ ایرانی بی شباهت به تاریخچه ی اختراع اتوموبیل نیست. با این تفاوت که اتوموبیل کالسکه ای بود که اول محتوایش عوض شده بود ( یعنی اسب هایش را برداشته بودند به جای آن موتور گذاشته بودند ) و بعد کم کم شکلش متناسب این محتوا شده بود و زن مدرن ایرانی اول شکلش عوض شده بود و بعد، که به دنبال محتوای مناسبی افتاده بود، کار بیخ پیدا کرده بود. ( اختراع زن سنتی هم، که بعدها به همین شیوه صورت گرفت، کارش بیخ کمتری پیدا نکرد. ). این طور بود که هر کس، به تناسب امکانات و ذائقه ی شخصی، از ذهنیت زن سنتی و مطالبات زن مدرن ترکیبی ساخته بود که دامنه ی تغییراتش، گاه، از چادر بود تا مینی ژوپ. می خواست در همه ی تصمیم ها شریک باشد اما همه مسئولیت ها را از مردش می خواست. می خواست شخصیتش در نظر دیگران جلوه کند نه جنسیتش اما با جاذبه های زنانه اش به میدان می آمد. مینی ژوپ می پوشید تا پاهایش را به نمایش بگذارد اما، اگر کسی به او چیزی می گفت، از بی چشم رویی مردم شکایت می کرد. طالب شرکت پایاپای مردم در امور خانه بود اما در همان حال مردی را که به این اشتراک تن می داد ضعیف و بی شخصیت قلمداد می کرد. خواستار اظهار نظر در مباحث جدی بود اما برای داشتن یک نقطه نظر جدی کوششی نمی کرد. از زندگی زناشویی ناراضی بود اما نه شهامت جدا شدن داشت، نه خیانت. به برابری جنسی و ارضای متقابل اعتقاد داشت اما، وقتی کار به جدایی می کشید، به جوانی اش که بی خود و بی جهت پای دیگری حرام شده بود تأسف می خورد.»
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
بشر موجود دوپاي غير قابل شناختي هستش ...من بعد 15 سال از همسرم چيزهايي فهميدم كه شاخ در آوردم.... حالا جوون بيچاره چجوري با چند سال آشنايي لازم رو كسب كنه ...همه چي به شانس هستش....
همه بخوانند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
درود فروان.
بهترین تحلیلی بود که تا بحال دیدم.
هومن
UNITED STATES
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
علاوه بر دلایل کلیشه ای گفته شده، بنظر من جامعه ایران در حال گذار از سنت به مدرنیته ست. بعد از بگیر ببند های دهه شصت و هفتاد و شبهه آزادیهای دوران اصلاحات، این دوران "از اونور بوم افتادنِ " ما ایرونیها هم یه ده دوازده سالی ادامه داره ، بعدش به حالت نرمال و آرمانی رسیده، مدرنیته و مدنّیت اتفاق خواهد افتاد. به امید آنروز.
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
کاملا درسته .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ان شاء الله این دوره گذار تموم بشه! خسته شدم از این همه تناقض!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
یکی ازدلایل طلاق ابرازمحبت کمتر بین همسرهاوندیدن همدیگراست ازقدیم گفته اند ازدل برود هرآنکه ازدیده برفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ما که این همه ادعا داریم چرا نمیتونیم فرهنگ خودمون را وارد زندگی مردم کنیم ولی غربیها با ماهواره میتونن فرهنگشونو تحمیل کنن؟ فکر کنم زمانش رسیده که کم حرف بزنیم و بیشتر کار کنیم.
PEYMAN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
اینها نتیجه تل انبار شدن یک عمر عقده هایی است که سرکوب شده اند.
تریگر آن هم مسایل اقتصادی است
که باعث آن هم فساد افسارگسیخته در سطح بالایی کشور است بطوریکه ظاهرا دیگر برای آن علاجی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ازدواج چیه که طلاق چی باشه
بیهقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
اصولا من نمی دانم چرا باید بلافاصله از طلاق به عنوان فاجعه یاد شود که به هر طریق باید از بروزش جلوگیری کرد. اتفاقا من مساله را مثبت می بینم: قبلا ها طرفین برای حفظ آبرو و قبح طلاق و هزار معذورات دیگر عمری زجر می کشیدند اما به طلاق فکر نمی کردند اما امروزه مردم عاقل تر شده اند. چه اصراری هست بنده به خاطر معذورات و قبح طلاق در رابطه ای بمانم که ایده آلم نیست. ضمنا چطور انسان در هر مساله ای اجازه بارها خطا کردن را داره اما توی مساله ای به این مهمی و پیچیدگی حق اشتباه ندااشته باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
شمام بااين تيتر زدنتون همش سونامي سونامي بياد برداره مارو ببره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ما باید سعی کنیم جلوی ازداوج رو بگیریم . . .
هر چقدر آمار ازدواج رو بیاریم پایین ، آمار طلاق هم پایین میاد
خخخخخخخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
هر دم از این باغ رکوردی میرسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
صدا و سیما با سانسور کردن واقعیت های جامعه از جمله همین آمار بالای طلاق نه تنها باعث افزایش آمار طلاق بلکه موجب بسیاری از نا هنجاریهای اجتماعی دیگه هم شده است.میگه عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو.همین اینترنت که یک از وسایل ارتباطی جامعه است باعث ازدواجهای زیادی هم شده که بالاخره باعث بالا رفتن آمار ازدواج هم میشه که نظام برای تبلیغات از افزایش آمار ازدواج هم استفاده میکنه و اینجور هم نیست که همه ازدواجهایی که بواسطه اینترنت بوده منجر به طلاق شده باشه.از طرفی اونقدر روی ازدواجهای فامیلی تبلیغات منفی شده که با وجود شناخت طرفین کسی با فامیل ازدواج نمیکنه ودست آخر اینکه فقر و بیکاری بیشترین عامل طلاق است و بس.
ناشناس
CANADA
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
9 سال پیش با همسرم آشنا شدم. دو تا خانواده کاملا متفاوت داشتیم. من چادری و خانواده ای کاملا مذهبی و همسرم خانواده ای مدرن . تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم به همین خاطر از یکی از بهترین مشاوران شهر با هزار بدبختی وقت مشاوره گرفتیم. یک ساعت و نیم وقت صرف کردیم برای مشاوره حرفهایمان را زدیم. فکر می کنید مشاور در پایان چی گفت؟ تنها ظاهر ما را دید که من دختری چادری و مذهبی هستم و او پسری از خانواده مدرن و تحصیلات بالا و از نظر اقتصادی هم بالا.
به ما پیشنهاد داد با هم ازدواج نکنیم چون این ازدواج شش ماه هم دوام نخواهد یافت. واقعا متعجب بودم که مشاوری که اینقدر معروف شده فقط بخاطر ظاهر متفاوت ما این حرف رو زد. بیرون آمدیم و خندیدیم و با هم ازدواج کردیم. شاید باورتان نشود بعد از 9 سال تا الان حتی یک بار با هم دعوایمان نشده و دو تا خانواده ندیده ام مثل ما که اینقدر به هم احترام بگذارند. مادر همسرم که زن تحصیلکرده امریکا بود اینقدر فهمیده بود که جلو خانواده من به احترام انها حجاب کامل داشت . ترا بخدا این مشاوران اشتباه مشاوره ندهند. شناخت دختر و پسر از هم مهمترین مورد است. احترام به همدیگر از همه چیز مهمتر است. و اینک من و همسرم در کمال ارامش زندگی می کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
اين پديده نتيجه عدم آگاهي و حهالت در واقعيات جامعه بشري است كه دانسته و ندانسته بر پيكره اجتماع وارد شده و حالا به مرحله ظهور رسيده به ترتيب در تمامي ابعاد جامعه نتايج سياست هاي غلط را مشاهده ميكنيم.
ناشناس
GERMANY
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
مشکل اقتصاد و پوله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
سونامی طلاق خیلی وقته اتفاق افتاده است!
فقر اقتصادی و فرهنگی و مشکلات اجتماعی عوامل اصلی این پدیده شوم می باشد که باید راهکاری اساسی برای آن پیدا کرد.
با قوانین سختگیرانه و خشک هم نه تنها این آمار پائین نمی آید بلکه آمار خودکشی هم در کنار آن بالا می رود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
واقعا جالبه
زنها از نظر اسلامی حتی میتوانند برای شیر دادن بچه و غذا پختن از مرد دستمزد طلب کنند!!!!!! بعد هم بروند دادگاه و مهریه آنچنانی طلب کنند و همه مسئولیت ها هم با مرد باشد.
واقعا این همه باید برای مرد و هیچ برای زن!!
چرا؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
مهریه بالا مثل تیغ دادن به دست زنگی است... به خدا خیلی ها برای رسیدن به یک مال و منال زندگی خود را به پرتگاه سقوط می برند
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
بنظر من علت اصلي طلاق ناميدي و خوشبين نبودن به آينده است. وقتي خانواده به آينده خوشبين نباشد از تكثير نسل جلوگيري ميكند و زندگي دونفره پس از مدتي حالت روزمره گي بخود ميگيرد و طرفين دليلي براي با هم بودن پيدا نمي كنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
شدیم کشور سونامی ها
از طلاق تا سرطان
از پالم تا گوشت خر
وا اسفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
"هر چقدر توانایی زن برای تأمین زندگی خود بیشتر شود احتمال طلاق نیز افزایش پیدا می‌کند."
جل الخالق ! پس زنها رو از تأمین زندگی خود محروم کنید تا طلاق کمتر بشه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
آقای محترم! طلاقها همچین هم توافقی نیست. لطفا دقیقتر به دادگاههای خانواده سر بزنید تا ببینید قضات گرامی به کوچکترین بهانه واهی آقایان تا دو الی سه سال زن بدبخت بی پناه را توی این دادگاهها می کشانند! لابد می خواهند جلوی سونامی را بگیرند!
مجله فرارو