bato-adv
کد خبر: ۲۰۲۰۸۱
حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

"اشتباه استراتژیک" آقای رئیس‌جمهور در خطاب قراردادن "سبک‌وزنانِ لرزان"

یک کارشناس مسائل بین الملل با انتقاد از ادبیات رییس جمهوری در پاسخ به منتقدان گفت: این لحن و موضع گیری رییس جمهوری در برابر منتقدان ممکن است طرف های خارجی به خصوص در مذاکرات هسته ای را به یک تحلیل اشتباه برساند و وزن مخالفان و منتقدان داخلی دولت را بیش از آنچه که هست برای آنها جلوه دهد از اعتبار مذاکره کنندگان در مذاکرات بکاهد.

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

فرارو- یک کارشناس مسائل بین الملل با انتقاد از ادبیات رییس جمهوری در پاسخ به منتقدان گفت: این لحن و موضع گیری رییس جمهوری در برابر منتقدان ممکن است طرف های خارجی به خصوص در مذاکرات هسته ای را به یک تحلیل اشتباه برساند و وزن مخالفان و منتقدان داخلی دولت را بیش از آنچه که هست برای آنها جلوه دهد و از اعتبار مذاکره کنندگان در مذاکرات بکاهد.

حسن روحانی امروز با انتقاد از آنچه «مذاکره‌هراس»ها خواند گفت: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.

حشمت الله فلاحت پیشه، استاد دانشگاه در گفتگو با فرارو درباره سخنان رییس جمهوری گفت: به عنوان کسی که از مذاکرات هسته ای این دولت از ابتدا حمایت کرده ام، اعتقاد دارم که مذاکره کنندگان رویکردی که در مذاکرات پیش گرفته اند رویکردی منطقی و کاملا در چارچوب سیاست های کلی تبین شده نظام و زیر نظر شورای عالی امنیت است و تاکنون هم خطوط قرمز از جانب آنها به خوبی رعایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر مذاکره ای به معنای جام زهر نوشیدن نیست گفت: جمهوری اسلامی ایران در 35 سال در شرایطی بدتر از حال حاضر هم مذاکره کرده است اما هیچگاه به توافق از روی ضعف تن نداده است. بنابراین نگرانی از بابت نتایجی که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مذاکرات به دست می آورد، قابل پذیرش نیست.

فلاحت پیشه افزود: با این حال معتقدم که عصبانیت آقای روحانی نسبت به مواضع منتقدان سیاست خارجی می تواند به خود دولت ضربه بزند. از آقای روحانی با سابقه دیپلماتیک چه در بعد پارلمانی و چه در بعد رسمی و دولتی انتظار بیشتر می رود که به نوعی دیپلمات منش تر نسبت به انتقادات مطرح شده به دولت موضع گیری کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بنابراین این انتظار وجود دارد که آقای روحانی با کوله باری از تجربه در عرصه های مختلف به خصوص عرصه های دیپلماتیک با طمانینه و صبر بیشتری به منتقدان خود پاسخ دهند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه منتقدان مذاکرات هسته ای و در کل سیاست های دولت را طیف کوچکی از جامعه بزرگ ایران تشکیل می دهند گفت: معتقدم که این منتقدان به اندازه ای قدرت ندارند که رییس جمهور را به عنوان شخص اول اجرایی کشور مجبور به واکنش کنند تا او ناچار شود موضع تند و با لحنی عصبانی اتخاذ کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه موضع تند رییس جمهور نسبت به منتقدان داخلی می تواند تعادل در سیاست داخلی را بر هم زند گفت: عدم تعادل در سیاست داخلی ممکن است به عدم تعادل در سیاست خارجی تسری پیدا کند که این امر ممکن است منجر به تضعیف قدرت چانه زنی ایران به ویژه در مذاکرات هسته ای شود.

وی افزود: این لحن و موضع گیری رییس جمهوری در برابر منتقدان ممکن است طرف های خارجی به خصوص در مذاکرات هسته ای را به یک تحلیل اشتباه برساند و وزن مخالفان و منتقدان داخلی دولت را بیش از آنچه که هست برای آنها جلوه دهد و از اعتبار مذاکره کنندگان در مذاکرات بکاهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این در حالی است که با یک نظر سنجی مشخص خواهد شد که بسیاری از نخبگان علمی دانشگاه و سیاسی غیر وابسته از موضع دولت در مذاکرات هسته ای دفاع می کنند و تنها طیف کوچکی هستند که نسبت به این مذاکرات و رویکرد دولت انتقاد دارند که به دلیل وزن اندکشان هم نمی توانند تاثیری بر روند تصمیم گیری ها و تصمیم سازی سیاسی و دیپلماتیک دولت داشته باشد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: بر این اساس چنین ادبیاتی نه تنها کمکی به دولت نخواهد کرد بلکه ممکن است با انتقال پیام اشتباه، تاثیر نامطلوبی به خصوص در عرصه بین المللی به جا بگذارد و نشان دهد که دولت بیش از اندازه زیر فشار نهادهای تاثیرگذار قدرت است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر رویکرد تعامل و مذاکره دولت ایران با طرف های خارجی در حال نتیجه دادن است نمی توان آن را صرفا ناشی از سیاست های کنونی دانست گفت: اولا این نکته را باید در نظر گرفت که سیاست های دولت ها در کشور در چارچوب سیاست های کلی کلان کشور تعریف می شود و از سوی مقامات ارشد نظام تبین و ابلاغ و توسط دولت ها اجرا می شود.

این استاد دانشگاه افزود: در ثانی روند کلی مذاکرات هسته ای ایران به دو بخش تقسیم می شود یک بخش مذاکره بوده است و یک بخش هم مقابله. در طول 11 سالی که پرونده هسته ای ایران در مجامع بین المللی باز شده است ایران با رویکرد مذاکره بررسی این پرونده را با طرف های غربی آغاز کرد و در پی فشارهای آنها این رویکرد به مقابله تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: بنابراین در دوره ای بنا به نیاز رویکرد مذاکره در دستور کار قرار گرفت و در دوره ای دیگر مقابله، که هر دو این رویکردها بخشی از سیاست های کلان نظام بوده است هر چند گاهی در اجرا و با موضع گیری های افراطی هزینه های گزافی بر کشور تحمیل شد اما این رویکردهایی بود که جبر زمانه اقتضا می کرد اتخاذ شود.

این کارشناس مسائل بین المللی با تاکید بر اینکه رویکرد مذاکره و مقابله لازم و ملزوم و به نوعی مکمل یکدیگر بوده اند گفت: در دوره‌ای از مذاکرات غرب حتی از پذیرش فعالیت چند سانتریفیوژ در دانشگاه ها برای امور آموزشی و تحقیقاتی سرباز می زد اما اکنون آنها حاضرند بر سر هزاران دستگاه سانتریفیوژ با مقامات ایران چانه زنی کنند.

وی افزود: بنابراین مجموع سیاست های مقابله و مذاکره در کنار اتخاذ سیاست های هوشمندانه از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای، اکنون جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات در موقعیت قرار داده است که می تواند بر احقاق حقوقش پافشاری کند و طرف های مقابل را به پذیرش و احترام وادارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: بر این اساس اگر شاهد آن هستیم که سیاست گذشته که مبتنی بر مقابله، در دولت کنونی به مذاکره تغییر ماهیت داده است، یقین بدانید که منبعث از سیاست های کلان و تاییدات مقامات ارشد کشور است. از این رو انتقاد و اعتراض جمع اندکی و غیر قابل تاثیر گذار نباید برای رییس جمهور نگران کننده باشد و او را به واکنش وادارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر مقامات ارشد نظام به روند مذاکرات و نتایجی که تاکنون به دست آمده مخالفت می کردند این مذاکرات نمی توانست ادامه پیدا کند از این رو در این شرایط ضرورتی ندارد منتقدانی که از وزن زیادی هم برخوردار نیستند جدی گرفته شوند.

وی با بیان اینکه در این شرایط جای سوال دارد که عصبانیت آقای روحانی در مواجه با منتقدانش از کجا نشات گرفته است گفت: امیدواریم دوستان نزدیک به رییس جمهور پاسخی شفاف در این باره بدهند که ریشه عصبانیت آقای روحانی کجاست اما نکته ای وجود دارد این است که با شعار اعتدال سر کار آمدند و به هر اعتدال با آرامش صبر و متانت همراه است و نه با عصبانیت.

bato-adv
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
همانقدر که معتقد هستم بی سواد خواندن منتقدین هسته ای اشتباه بود به همان دلایل معتقدم دعوت به جهنم برای منتقدین هسته ای بهانه جو امری لازم بود. ما تجربه 8 سال شرم و حیا اقای خاتمی رو داشتیم پس باید کاملا با تجربه شده باشیم.
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
اقای روحانی عصبانی نشو یادته همتون شمشیر رو از رو بسته بودید برای احمدی نژاد
عزیز دل برادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آقایان بیشتر موافق هستند به آنها با زبان چاپلوسی و تملق دروغ گفته شود تا راست گویی و شفاف واقعاً برای دوستانم که خالصانه رفتند و شهید شدند افسوس می خورم ،بگذارید مردم نفس راحت بکشند حداقل کرامت وعزت مردم لاقل در این هشت سال حفظ شود آقای فلاحت پیشه مشکل مردم جای دیگریست آنها را تحلیل کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
به اون "مذاكره هراس ها" بايد گفت كمي از اون كاخهاي خودتون بيرون بياييد و به فكر اين ملت بدبخت باشيد كه به نون شب و دواي دردشون محتاجن فكر كنيد!!
بدبختي امروز ملت ايران نتيجه ٨ سال مديريت غلط رييس جمهور قبلي است كه ملت رو به خاك سياه نشونده
ناشناس
Russian Federation
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
اينكه جناب آقاي روحاني از كجا و بابت چه چيز عصباني هستند موضوع ديگريست اما بكار بردن ادبيات خارج از عرف مورد انتظار ملت نيست چراكه مارو دوباره ميبرد به هشت سال گذشته كه اصلا تجربه خوبي نبود و حاصل آن ادبيات عمومي حاكم بر جامعه كنوني است اين بسيار مهم است كه هر كس از موقعيت خود در جامعه و ميزان تاثير گذاري سخنان خود بر عموم اطلاع دقيق داشته باشد و بر اساس آن عمل كند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۶
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نقد سخنان ریس جمهور بنظر من: مخالفین دولت و دلوپسان از مذاکره نمی ترسند بلکه از منافعی که تحریم ها برایشان به ارمغان می آورد و در صورت مذاکره امان از بین رفتنشان هست می ترسند
امیر علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
درسته و بنظر من اگر نوعی عصبانیت در سخنان دکتر روحانی بود هم بخاطر ضربه ایست که تحریم ناشی از جهل گذشتگان به مردم وارد شده..منظورم سقوط هواپیماست
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
موافقم، هرکس ساز مخالف میزند منافعش را در خطر میبیند و به فکر این وضع نابسامان مردم نیست
بهروز
United Arab Emirates
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
منظورت همون کاسبان تحریم بود؟
ناشناس
Finland
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
این گونه دیالوگ در شان هیچ کدام ار مقامات کشوری و حتی انسانهای فرهیخته نیست! بهتر است تنش و استرس جامعه را با این گفتمان نادرست و الفاظ رکیک, بیش از این بالا نبریم
نیکو
United Arab Emirates
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اولا رئیس جمهور وتیم هسته ای او هرگز به بازی برد باخت فکر نمی کنند.در ضمن منظور رئیس جمهور از ترسیدن ولرزیدن مخالفان مذاکره در واقع ترس آنها ازاحقاق حقوق ملت توسط دولت مردمی روحانی بوده که اونها شاید با حل این مسئله با احقاق حقوق ایران جایگاه خود را از دست بدهند
ناشناس
Kazakhstan
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
روحانی درست حرف زده. در قرآن خدا کسانی که فقط به حفظ آیات بسنده میکنند رو الاغ خطاب کرده (مثل الذین حملو التورات.... کمثل الحمار). پس وقتی لازم باشه خدا و پیغمبرش هم لحن رو عوض میکنن.
سلام خدا بر روحانی
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آخه بعضیها ثابت کردند که از لحن نرم آقای روحانی سوء استفاده می کنند باید اینان بفهمند که سکه دو رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
حتما توی توافق هم برای بعععععضیا منافعی هس نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آقای رئیس جمهور، به شما رای دادم چون واقعا از ادبیات زننده احمدی نژاد متنفرم. این ادبیات در شان رئیس حمهورم نیست.
مبین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
رئیس جمهور باید هرگونه ملاحضه کاری سیاسی رو کنار گذاشته و رک حرفش رو بگویید بعضی از دلواپسان منافعشان هرکاری می کنند تات دولت و مذاکرات رو زمین بزنند با بدترین ادبیات باید با انان برخورد کرد و به مردم معرفی شوند
درود بر روحانی
دهكردي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
هرچنددولت شعار درود بر مخالف من سر مي داد و اين نوع برخورد از طرف دكتر دور از انتظار بود ، هر چند نظرات كارشناس محترم را مي پسندم اما از طرف ديگه برخي مخالفان مذاكره منافعي دارند كه با مذاكرات مخالفت دارند و تحت هر عناويني مي خواهند مذاكرات به نتيجه نرسد
عبدالرضا
Japan
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
یه روز احمدی نژاد (نه به این صراحت) توهین کنندگان به رای مردم را خس و خاشاک خواند بیچاره اش کردند.....امروز به این مدعیان آزادی بیان و داعیه داران تحمل صدای مخالف باید چه گفت؟؟؟؟ متعجب شدیم....روی ادعاهای پرطمطراق جناب روحانی خیلی حساب کرده بودیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آقای محترم!

شما از جایگاه یک شخص عادی نشستی و میگی لنگش کن. برادر من آقای روحانی به دلیل کارشکنیهای بسیاری از همین«مذاکره هراسها» و آدمهایی که نمیخوان دستشون رو از جیب ملت ایران در بیارن، نمیتونه سیاستهای موردنظر خودشو پیاده کنه، حتی در جایی مثل شهرداری تهران هم یک آقایی سیاستهای خودشو پیاده میکنه و در عین موضع گیری شدید رئیس جمهور، همه مقامات از اون حمایت میکنن. حالا شما انتظار داری در این شرایط که هر کسی برای خودش یک کولونی درست کرده و به آقای روحانی امر میکنه که چنین و چنان کن، ایشون همین رو هم نگن.

درود بر حسن روحانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نباید فراموش کرد هرچند تندروها در اقلیت مطلق هستند ولی نفوذ بسیار خوبی در نهادهای مهم حاکمیت دارند. وقتی اینها بخاطر رای دادن مردم به طیف مخالف از هیچکاری برای گوشمالی دادن مردم دریغ نمیکنند مطمئنا" با این جمله رئیس جمهور , اونها که زورشان به روحانی نمیرسه ولی برخورد با روزنامه نگاران , اصلاح طلبان و تشدید گشتهای امنیت اخلاقی رو اعصاب مردم میرن.
روحانی حق داشت بلند و شدید اعتراض کنه ولی اگر از فردا فشارها را خواستند بر مردم و اصلاح طلبان زیاد کنند در برابر آنها قد علم کند.
موسا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ولا ما حامی دکترروحانی و تیمش هستیم اما از ایشون این تندخویی بعید بود..شخصیت ایشون خیلی بزرگترازاین حرفهاست
سهراب
Finland
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
تو مملکت ما که هر کی میخواد یه کاری بشه، میگه فلان میکنم و بهمان؛ ولی وقتی که نتونست وعده‌هاش رو محقق کنه، میگه نذاشتن!!!!
بيات
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
تازه داريم متوجه ميشيم عمو محمود از دست اقايون تندرو و كند رو چي مي كشيد!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آقای روحانی ، نکنه این دلواپسان ساخته خود دولت باشند؟
چون هر موقع وضع اقتصادی قراره خراب شه شما مسئله رو با اونا به حاشیه می برید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نه داداش، اون مال زمان آقای احمدی نژاد بود، یکم از اون روزگار فاصله بگیر، سخته ولی شدنیه
محمد
France
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
وضع اقتصادی قرار نیست خراب بشه اللحمدالله بکوری چشم دشمنان رو به بهبود است
نیکو
United Arab Emirates
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اینم از اون حرفاس. یکم به دو رو برت توجه داشته باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آفرین اما صد حیف که مردم سر در برف کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آفرین

رای های منفی مشکوک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
اگه ساخته ایشون بودن بدون مجوز عمرا میتونستن ریخت وپاش کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
ناشناس محترم 17:03 وضع مملكت از دوره قاجار هرگز بدتر از دوره 8 ساله رياست آقاي احمدي نژاد نبوده تازه يكسال كه كمي بهتر شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اجازه دهید بعد از سال ها رک و بدون تعارف حرف زده شود. تا کی میخواهیم با تعارفات سیاسی چشمانمان را بر عقب رفت کشور ببندیم؟ آقای رئیس جمهور بسیار روش درستی را پیش گرفته که جامعه را به سمت یکروئی و نه دو روئی و نفاق هدایت می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
موافقم مرگ یک بار شیون یک بار بلاخره باید تکلیف روشن بشه مثل مرد شجاع باشید بیایید وسط با مردم درمیون بگذاردی که اقا کدام روش و شیوه را م یپسندید هرچی مردم رای دادن انجام انجام بشه نه یک اقلیت رانت خوار مدعی که کوچجکترین نقشی هم در انقلاب و نظام نداشته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
درود بر قاطعیت آقای روحانی.
یه بیطرف
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
فرارو خواهشا این بار دیگه منتشر کن
من در عجبم که در دولت قبلی اگر رییس جمهور کوچکترین پاسخی به منتقدان میداد میگفتید دیکتاتور مآبانه به منتقدان حمله میکند اما آقای روحانی که اتفاقا بنده هم به او رای دادم هر چه که ملتو خطاب میکنند از جمله منتقدین مشتی بیسوادند و یا به جهنم که... و ....میگویید بگذار رک و بی پرده حرفش را بزند!!
در مملکت ما همه چیز با سیاست گره خرده :اخلاق ورزش هنر فرهنگ و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
تحلیلت به درد خودت میخوره. 8 سال سکوت کردن و پدر ملت و در آوردن. حالا هم هر روز دارن گیر میدن و دلواپس شدن. میلیارها بردند و خوردند و یک آبم روش ریختن و به ملت بدبخت خندیدن. که چی بشه؟طرف مذاکره کننده خارجی مطمئنا از این تند رو ها بیشتر بدشون میاد. اینها هم باید بدونن مملکت قانون داره رئیس جمهور داره رهبر داره. خیلی دلسوزن راهکار بدن برای حل مشکلات نه دلواپس بشن
محمد
France
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بلی ما منطق داریم وکارها با منطق وجکمت واحترام متقابل بهتر پیش میرود
تند روان درپی منافع خود هستند ودلی برای ملت نمی سوزانند وبیشتر موی دماغند تا اسباب رحمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
رییس جمهور اگر راست می گوید 1 اسم از هزاران دزد بیت المال را صراحتا" اعلام کند!
مثال:

خانه همسایه مارا دزد زده است بعد من بشینم وبه مخالفان مذاکرات هسته ایی (که تقریبا" عددشان مساوی صفر است) لعن و نفرین کنم!
ناشناس
Finland
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
متاسفانه رو اینا بیشتر از این حرفاس. 8 سال کمشون بود هر چی نابود کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آقا جان دین همه میگه اول سکوت کن. رو برگردون. توجه نکن. بعد برخورد کن. آخر اگر آدم نشد با چوپ تر آدمش کن البته از طریق قانون. شما هم روشنفکر بازی در نیار. مگه نگفتن خس و خاشاک. مگه نگفتن یه عده زن بی حجاب و .. رای دادن. مگه 5 ساله فتنه گر و کافر و دشمن و آمریکایی نمیگن. مگه تو سایتاشون علیه هاشمی و خاتمی و ...نمیگن. مگه فیلم نمیسازن. سکوت هم برخی جاها جایز نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خب مگه نبودن اگه نبودن چرا خودشونو جدا نکردن مثه خیلی های دیگه حتما یه چیزی هست که میگن
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آهان پس این همه فشاری که به مردم اومده و همه ی مردانی که شرمنده ی زن و بچه هایشان هستند جبر زمانه بوده و سیاست یه دولت نبوده؟همه ی دلواپسان و تندرو ها هم که به حق اقلیت هستند ولی همه ی قدرت و تریبون ها رو در دستان خود میبینند از نظام تبعیت نمیکنند؟پس این اقلیت از نظام هم قوی تر است؟لطفا در مورد دولت اصلاحات هم بگویید که وقتی آقای خاتمی با تندرو ها با ادب و آرامش برخورد کرد برای کشور و دولتش و شخص خودش چی به دست آورد.به غیر از این که الان از ادبش سو استفاده میکنند و خواستار ممنوع الزندگی کردنش هستند؟لطفا استاد در مورد حق مردمی که با تحریم ها به خاطر پافشاری گروهی از سران بر مواضعشان ضایع شد و به تعبیر آقای روحانی خوردند و بردند هم صحبت کنید.
حرف بسیار است ولی ای کاش استاد مجالی بود سر کلاس شما میشد گفت قبل از استیضاح وزیر علوم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اقای روحانی به عنوان منتخب مردم باید با کسانی که به منتخب مردم با درشتی و اهانت و تهمت برخورد میکنند برخوردی اینچنینی داشته باشد .. اقای روحانی من از این طریق به مقاومت تو در برابر عمله های تک صدایی و دلواپسان جیب و پست و زنجانیها امیدواترم میشوم و این شیوه برخورد را کاملا تایید میکنم ..
مازیار
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سیاست داخلی به این حمله روحانی نیاز داشت.اگر حمله نکنه میگیم روحانی قاطعیت نداره در مقابل تندروها.باید برای همیشه از تندروها عبور کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
هر وقت رییس جمهور با دزدان ورانتخوران اینگونه برخورد کرد آنوقت قابل قبول است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
دلواپسان با دفاع از سیاستهای غلط و ایران ویران و نابود کن احمدی نزاد ایرانیان را به سوی جهنم می بردند حالا اگر لرزانند جهنم جای گرمی است
یکی از مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
مگر حتی 1 روز مذاکرات متوقف شده است که رییس جمهور ادبیات تهاجمی اتخاذ کرده اند ؟؟؟؟!!!!!!!!

مذاکرات دارد روند طبیعی خودش رو طی میکند و حتی کم هوش ترین رانتخوران هم مدتهاست که پی برده اند برای حفظ و ادامه رانتهایشان ادامه وبه نتیجه رسیدن این مذاکرات وبرداشته شدن تحریمها ضروری است

شاید هدف اصلی رییس جمهور از ادبیات تهاجمی امروز پرت کردن حواس افکار عمومی مردم از 2 حادثه همزمان دیروز (سقوط هواژیما وخارج شدن قطار تهران - مشهد از ریل) می باشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
قسمت آخر حرف شما!.. بعید نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
حتماً این هواپیما و اون ریلها توی یکسال گذشته ساخته شده.
آقایان بس است بهانه گیری را تمام کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آقای روحانی مثل ادبیات احمدی نژاد نباید حرف بزنه. اصلا انتظار نداشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
مهمترین مشکل احمدی نژاد اعتقاد به عدم تعامل با دنیای مدرن بود و در ادبیات خود مدام به کشورهای پیشرفته حمله می کرد.ولی روحانی در این مورد180درجه با احمدی نژاد متفاوت است ودر صورت تامین منافع ملی حاضر به همکاری با این کشورهاست
ناشناس
Germany
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
این مقایسه درست نیست چون در مقابل احمدی نژاد مردم قرار داشتند اما درمقابل روحانی فقط یک عده سودجوی نادان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آخر تند روها کلمات مودبانه را نمی فهمند.باید کلمات از جنس آب رو بریزید اونجایی که میسوزه وممه رو لولو برد وهلو باشه تا دلواپسا شیر فهم بشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
فقط از ا حمدی انتظار دارید ها؟
سلمان دهكردي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
فكر كنم ديروز صبح جگر خورده بود!!!!!!! مثل دكتر محمود صحبت كرد !!‌دنور از همه اين شوخي ها ادم هرچي بشه رييس جمهور نشه توي اين مملكت كه چه محمود و چه حسن باشه بيچارش مي كنن!!!!
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ایشان فرموده اند منتقدان به مذاکرات طیف کوچکی هستند که قدرت چندانی ندارند.باید به این آقا گفت قبول که طیف کوچکی هستند اما این که قدرت چندانی ندارند دیگر از آن حرف هاست.یا شما در این کشور زندگی نمی کنید یا دارید در مورد یک کشور دیگر صحبت می فرمائید.شما صدا و سیما نمی بینید؟تصمیمات عجیب و غریب درمجلس را نمی شنوید؟حمله های پی در پی از تریبون های رسمی و غیر رسمی مانند نماز های جمعه و همایش های دلواپسی و نگرانی هنوز به گوش شما نخورده است؟؟آیا اینها نمایش قدرت همان طیف کوچک نیستند؟؟متاسفانه شما چشم خود را بر همه این موارد بسته اید و دم از متانت میزنید .این به قول شما عصبانیت جناب روحانی نتیجه 9 سال بغض فرو خورده جمع کثیری از مردم است به بر خلاف شما ناعدالتی و تحقیر را هر روز با گوشت و پوست و استخوان خود حس نموده اند .آنجا که خس و خاشاک خوانده شدند .آنجا که بزغاله و گوساله خطابشان کردند .آنجا که هر صدای اعتراضی با برچسب مزدوری آمریکا و اسرائیلی بودن سعی نمودند در نطفه آن را از بین ببرند.آنجا که هر اعتراض انگ ضد دینی خورد.پس لطفا"شما دیگر از صبر و تحمل حرف نزنید .کاش در جبهه اصلاح طلبان و اصول گرایان 10 نفر مانند صادق زیبا کلام و علی مطهری وجود داشت نه صدها نفری که ناهار را با اصلاح طلبان میخورند و شام را با اصول گرایان افراطی...سخن آقای روحانی سخن من هم هست ..به عهدی که با روحانی بستیم پابندیم.
ناشناس
Finland
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
صبر وتحمل هم حدی داره تموم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
دمت گرم برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سکوت اقای روحانی در مقابل دروغ گوایان و دزدان و غارتگران در لباس دوستان همراه و دلسوز اشتباه استراتژیک بود نه حمله جانانه او به دلواپسان دروغین و حیله گر نابود کننده ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اشتباه - دادم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
کسانی که مورد خطاب رئیس جمهور عزیز قرار گرفته اند هرگز منافع ملی را دنبال نمی کنند و شرایط کشور و منطقه را درک نمی کنند. مسائلی مثل مذاکرات هسته نیازمند تخصص، تجربه و دانش بالایی است و باید همه زمینه ها را باهم دید. اگر یک پزشک ببیند که انسان ناآگاهی داروی غلط می دهد بدیهی است که عصبانی می شود. رئیس جمهورمان در عمق مسایل کشور بوده و هست و بحرانی ترین مسائل کشور را تجربه و مدیریت نموده و بعد از مقام معظم رهبری دلسوزتر و آگاهتر است و عده ای ناآگاه دارند نسخه غلط می دهند و از نسخه های غلطی که داده اند می لرزند. در اینصورت طبیب حاذق ملت ایران هم داروی شفا بخش می دهد و هم نسخه سازان دروغین را به تفکر و تعقل فرامی خواند که آنچه دنبال میکنند غیر از آن چیزی است که می گوندن و غیر آن چیزی است که ملت و رهبر عزیزمان می خواهد و لذا می ترسند بنابراین به جهنم که می ترسند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سکوت اقای روحانی در برابر دلواپسان جیب و پست و مقام ما را دلواپس کرده بود به اقای روحانی امیدوار شدم زنده باد اقای روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به نظر نمیاد چنین برداشتی درست باشه
ميلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بهرحال نياز بود پاسخي به پايداري ها كه دلواپس جيباشون بودن داده بشه. اگرچه درباره ادبيات به كار رفته شايد انتقاداتي باشه اما بهرحال مهم پاسخ محكم بود كه درحال حاضر مناسب صحبت كردن آقاي روحاني.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ترس و هراس اونوقت که بنزینهای الوده بچه ها را به کام مرگ میفرستاد کجا بود حالا دلواپس شده اند واقعا به درک که دلواپسند حرف رئیس جمهور درست است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
آقای فلاحت پیشه چندان هم مستقل نیستند.بیشتر نزدیک جناح راست هستن و شاید دلواپس دلگیری دلواپسان.الله اعلم!منتشر میکنی دیگه فرارووو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
و آقای روحانی جناح چپ !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
جناب تحلیلگر سیاسی
اتفاقاً این بخشی از پروژه مذاکرات است. روحانی دارد به طرف غربی این پیام را منتقل می کند که در توافق شتاب کند وگرنه همواره گروه هایی در ایران هستند که با مذاکره مخالفند و ممکن است کار را از این که هست بدتر کنند. ما هم می دانیم وزن مخالفان داخلی توافق چیزی نیست اما روحانی تعمداً دارد از وجود اندک آنها هم بدرستی برای تحت فشار گذاشتن طرف مقابل و تأمین منافع ملی استفاده می کند.
مهرداد
United States of America
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
درسته که دلواپسان میان مردم کم وزن هستند ولی در بدنه قدرت خیلی هم وزنشون زیاده.و ...دکتر روحانی میدونه با کدوم گروه داره حرف میزنه.گروهی که نفعشون در تحریم هاست و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اين ادبيات رئيس جمهور با ادبيات دلواپسها هماهنگي دارد مثلا تحصيلات حورزوي را در انگليس داشته ايد شبيه همين ادبيات مورد استفاده رئيس جمهور است در ضمن به نظر نميرسه اين ادبيات ربطي به وزن افراد مخالف يا موافق داشته باشه و موجب توهم 5+1 بشود.
آزاد
China
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به نظر من كه خيلى محترمانه حرف زدند وگرنه بايد مى گفتند به زمين گرم بخوريد كه ديگه نلرزيد .
غولورمرم
United States of America
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
پس یک تحلیل هم راجع به مولا علی بنویس که به جنگاوران بدر و هنین گفت:
"ای کسانی که به مردان شباهت دارید و مرد نیستید"
وقتی پای منافع مردم به میان می آید نباید گذشت کرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اخلاق رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ايشان از أدبيات درستي استفاده كرده اند مگر قرار
است به هر ترتيب رضايتمندي كاسبين تحريم مهيأ باشد
در ضمن جاي دروغگويان جهنم است به حكم صريح قران كريم روحاني متشكريم
آريو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
درود بر روحاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
روحانی بنده خدا کاسه صبرش لبریز شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
غیر از عبارت «به جهنم» که یادآور احمدی نژاد و خیلی ... بود بقیه مواضع روحانی عالی بود.
با تحلیل فلاحت پیشه هم موافق نیستم. مخالفین مذاکره اتفاقا بسیار هم پرزور هستند فقط پایگاه مردمی ندارند.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
برخی هرچه حرف مفت دلشان خواست زدند و می زنند بزارید یکبار هم جوابی که حقشونه بشنون.اره دادش
عوام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
چه اشتباهی ؟ اشتباه کدومه ! در جمع سیاست پیشگان و اشتباه ؟ !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ادبیات احمدی نژادی
دوستان سخنان جناب رییس جمهور را توجیه نکنید
به اصول خود پایبند باشیم نه اینکه چون طرفدار رییس جمهور هستیم اشتباهاتش رو نادیده بگیریم
قبول کنید که در شان رییس جمهور نیست که اینطوری در یک جمع عمومی صحبت کنه
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
امریکا آمریکا ما داریم مییاییم !
رضا
Finland
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
کم کم داره ادبیات احمدی نژاد زنده میشه
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به نظرمی رسد مذارکات هسته ای به نتیجه رسیده است و به زودی ودر سفر رییس جمهور به نیویورک توافق نهایی انجام شود.این توافق به رییس جمهور قدرت ومحبوبیت بسیاری می دهد وایشان می خواهد از این فرصت استفاده کند و با مخالفان اصلاحات تصفیه حساب کند.برکناری نوری المالکی و حمله آمریکا به داعش نشان دهنده توافق ایران و آمریکاست.
موحد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
صدای روحانی فریاد هفتاد میلیون ایرانی است برسر کسانی که کشور را شخم زدند وان را به جهنم تبدیل کردند و حتی ملت را از هوای سالم محروم ساختند و حالا طلبکار هم شده اند
ابراهیم
Canada
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
تنها یک چیز در وجنات یک مسلمان ایرانی است آنهم ادب است و ادب است و ادب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خستش کردن انقدرمخالفت کردن همش سنگ جلوپاش میندازن همش به وزیراش گیرمیدن هرکی ازهرجا واسش تعیین تکلیف میکنه حق داشت دمش هم گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
از كي تا حالا به جهنم و لرزان تند روي و لحن بد و اشتباه استراتژيك محسوب مي شه !!! با حافظه تاريخي چند سال گذشته اين كلمات عين ادب و ميانه روي محسوب مي شه ...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اتفاقا به نظر من بد نیست که طرف های خارجی فکر کنند که مخالفین توافق در داخل قدرتمندند شاید در اینصورت کمی از مواضع خود عقب نشینی کنند مثل سیاست های کنگره و دولت آمریکا در قبال مذاکرات. در هر صورت آقای رییس جمهور باید بدانند که بخش بزرگی از رایی را که به دست آوردند به دلیل وعده های اجتماعی است که تا کنون چندان گامی در جهت تحقق آنها برنداشته اند.به هر حال ایشان در شرایطی این وعده ها را دادند که از وجود تندرو های مخالف آگاه بودند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بعضی مواقع لازمه!!! روحانی مچکریم...
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به نظر من یکبار نیاز است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
مدارا دیگر بس است .
تا کی اکثریت خاموش باشیم ؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
این ادبیات در شآن یک رییس جمهور نیست
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
روحانی چاه خودشو داره میکنه با این رفتارها.
متاسفانه افکارسنجی ها نشان از افزایش محبوبیت احمدی نژاد داره و این سکوت احمدی نژاد هم ینی خودشوم اینو میدونه و روحانی به احتمال بالا اولین دوره 4 ساله را خواهد داشت و محمود میتواند یک بدیل مهم باشد!
فکر میکنید چرا مدتیه روحانی هی داره دولت قبل رو میزنه؟ نسبت به مخالفین تند شده؟ خیال میکنه میتونه خودش برد کنه، در حالی که برعکس، به ضررش خواهد بود...
اشتباه میکنه که اینظوری حرف میزنه. نباید مخالف رو تخطئه کنه. والا تفاوتی با قبل نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
شاید یکی از نقطه ضعف های آقای روحانی این باشه که در مواقع احساسی ، حساب جملات از دستش در میره. باید سعی کنه بر این ضعف فائق بیاد وگرنه این دلواپسان ازش سوء استفاده های سنگینی میکنند.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
شما بهتر از رئیس جمهور که تو متن قضیه است میدونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
دمش گرم. باید با بعضی ها همینطوری برخورد کرد وگرنه حالیشون نمی شه. البته بهتر بود یکی از معاونین و وزرا با این لحن پاسخ دلواپسان را می داد چون اینطوری احساس می کنند مهم شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
قبل از نشر مقاله در سایت همزمان 25 کامنت درج میشود!!!!
سخنرانی 2 ساعته روحانی در 15 سطر ناقص تحریف شده در فرارو درج شد در عوض برای نقدش 50 سطر از افراد درجه 3 سیاسی منقول گردید
سخن این است ایا با این طرز فکر و روش سایت میتوان اصل بیطرفی را رعایت کرد یا باید سایت را سایت تا حدودی دلواپسان دانست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
از حمله جانانه رییس جمهور به دشمن فرضی (مخالفان خیالی توافق ژنو ) قدر دانی می کنیم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بالاخره قضیه ی هسته ای وپرونده ی ساختگی هسته ای که غربی ها برای ایران درست کردند باید حل شود زیرا سرنوشت پیشرفت اقتصادی کشور در گرو حل این مسئله است.دلواپسان هم باید برای حل دیپلماتیک راهکار بدهند.شکی نیست که این گروه هم دلسوز مملکت هستند ولی بایدبرای اقشاری از جامعه که زیر فشارتحریم ها له می شوند هم دلواپس شوند.بنابراین باید از راهکار دیپلماتیکی که منجربه لغوتحریم ها می شود حمایت کنند...
وحید
United States of America
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
انتقادی که به آقای خاتمی وارد بود این بود که موضع قاطع در برابر مخالفین نداره. آقای روحانی نشون داد که عاری از این نقطه ضعفه.
صابری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
محسن رضایی خطاب به روحانی در مناظرات:
"آقای روحانی اگر بخواهد با این عصبانیت و این داد و بیدادی که کردند سکان کشور را بدست بگیرند، خداوند رحم کند به این کشور."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اصلا هم اشتباه نبود كساني كه مستقيما از اين ماجرا تاثير ميگيرند مردمند و اين حرف هم در راستاي منافع مردم بود عكس العمل خارجي دررتبه بعدي اهميت هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
دلواپسان ماههاست که دیگر دلواپس مذاکرات هسته ایی نیــــــــــستند

آنها فقط دلواپس حجاب بانوان هستند

بنابراین نمی دانم آقای روحانی دقیقا" چه کسانی را مورد عتاب قرار داده اند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
درود بر روحانی . بیشترین مصیبت و بدبختی برای کشور از جانب طیف دلواپس و رانت خوار بوجود آمده است . مردم از شما می خواهند جلو زیاده خواهی کاسبین تحریم بایستید . در دوران تحریم و آشفته بازار کشور این اقلیت منافع نجومی داشتند.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
من طرفدار اقای رو حانی هستم.اما اینطوری صحبت کردن ایشون اصلا درست .اینطوری صحبت کردن شیوه احمدی نژاد بود که میگفت تحریم ها کاغذ پارن!
دلاوری
Australia
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
گاهی وقت ها فحش هم لازم است!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
درود بر روحاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
این از رییس جمهور با ادب
احمدی نژاد کجایی که دارن رسوا میشن
مکرو‌ و مکر الله والله خیر الماکرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به نظر من نباید تمام بار مقابله با دلوپسان و همه واپسگراهای مخالف دولت را شخص رییس جمهور به دوش بکشد. پس دیگر اعضای دولت چه کاره اند؟ فقط به کارهای اداری خودشان می رسند؟ برای کارهای اداری کارمند کافی است و نیازی به وزیر و معاون و مشاور رییس جمهور نیست.

امیدوارم در سه سال باقی مانده از دولت, آقایان از خواب غفلت و عافیت طلبی بیدار شوند.
انصاف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
امید است همه انتقادات منصفانه ودرجهت پیشرفت کشور باشد وهمه در برابر انتقادات برخورد محترمانه وشجاعانه داشته باشند که این عین ادب وتوانمندیست !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نمی دونم ولی به نظر منم چنین موضع گیری در چنین موقعیتی نه تنها باعث ضعف هیات مذاکره کننده و سیاست خارجی نمی شه بلکه یک فرصت برای فشار به طرف مقابل جهت مقابله دول مذکور در برابر گروه های تند رو درون خود می باشد. بعلاوه این گروه به گفته شما اندک چون طبل توخالی سر و صدایی از خود ایجاد می کنند که سایر کشورها براین باور می شوند که اکثریت مردم ایران مخالف مذاکره هستند و بطور کلی مردم ایران را قومی وحشی و غیر منتطقی در برابر بیگانگان و سایر کشورها جلوه می دهند
مهر جاوید وطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
زنده باد **ایران**

زنده باد ** ایرانی**

زنده باد **پرزیدنت روحانی**
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
روحانی کسی نیست که به راحتی از کوره در بره

دلواپسان لرزان میگن به جهنم که هواپیما سقوط کرد،به جهنم که دارو نیست،به جهنم که بالاترین رشد سرطان رو داریم،به جهنم که بیکار داریم،به جهنم که جوانان ما واسه رفع نیاز جنسیشون به جای ازدواج رو اوردن به روابط غیر متعارف،به جهنم که جوان 20 ساله به خاطر مشکلات عصبی میشه ... هنجار شکن میشه ... کنترل خودشو از دست میده .... دست به تجاوز میزنه ....معتاد میشه

پس به جهنم که میلرزن ایشالا همیشه رو ویبره باشن
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نظر من نیز این است که دولت و بویژه رییس جمهور باید با طمانینه و صبر بیشتری به منتقدان خود پاسخ دهند و از ادبیات تند دوری کنند و همواره ، حتی در برابر منتقدانی که مودب و صادق هم نباشند ،در کلام و رفتارشان ، ادب ، آشتی جویی و صلح خویی را حفظ کنند .
ناشناس
Finland
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بالاخره باید وضع روشن شود و یکبار همه چیز برای مردم روشن شود که کجا باید برویم و چه کار بکنیم هر چند به قول سعدی : درشتی و نرمی به هم در به است
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
گروهي دلواپس!!!تصميم دارند كشور را به سمت پرتگاه نابودي ببرند تا بتوانند ازين طريق جيبهاي گشاد خود را پر كنند.اگر اقاي روحاني بخواهد با اينها مثل نيمه دوم رييس جمهوري اقاي هاشمي و تمام دوره اقاي خاتمي مماشات كند،مطمئنا منجر به راديكالتر شدن انان ميگردد.راه درست همين برخورد قاطع رييس جمهورو افشاي رانتهاي بدست امده در هشت سال گذشته توسط انان است.
نازنین
United States of America
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
چطور سیاستهای آقایون دلواپس که همسو با سیاستهای اسرائیلی است از نظر شما آب در دامان دشمن ریختن نیست فقط گفتن حرف حق میشه کاستن اعتبار مذاکره کنندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
جالب تر زیرنویس اخبار شکه یک بود که با زیرکی حسن روحانی را محکوم کرد . زیرنویس : "انتقاد شدید از منتقدان داخلی "
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
ازآقای رییس جمهور انتظار بیش از اینهاست میشود آرامتر و ملایمتر تذکر دا د
ناشناس
United States of America
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
بس کنید این ژستای روشنفکری رو .. تا کی شعار . به نظر من باید بیشتر هم میگفت. دارن پدر مونو درمیارن ما باید با پرستِز حرف بزنیم؟ یکی به شما در کوچه فحش زشت ناموسی بده شما میای میگی عزیزم بیا بریم با هم گفتمان محترمانه داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟ بس کنید تورو خدا. کاش بدتر از این میگفت
Admin
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
اتفاقا آقای روحانی به بهترین نحو ممکن موضع گیری کردن!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
ضعف استدلال دلیل استفاده از این نوع ادبیات در برابر منتقدین هست حالا دوستان چه به نظر منفی بدین یا ندین واقعیت عوض نخواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
آنه که می ترسند و می لرزند حتما از خدا و خلق خدا غافل شده اند
كورش
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
ياهو
برخورد آقاي احمدي نژاد با منتقدين بسيار بهتر و پخته تر از آقاي روحاني است
يك زماني منتقدين را بزدل و تر سو و لرزان مي خواند و روز ديگر بي سواد
اينده چي مي شود احتمالا مي شوند مزدور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
با سلام
شما دلواپسان عزیز که این هم نگران هستید و روشنفکر چرا این هم بیت المال مردم در داخل توسط یک گروه به تاراج می رفت هیچ نگرانی نداشتید و هیچ وقت اعتراض نکردید الان هم روشده اصلا برایتان مهم نیست و دل واپس نیستد چرا؟؟؟
اما حال که گروهی می خواهند مسیر درستی بروند و مردم را از این وضعیت بهرانی نجات بدهن شما نگران و دلواپس هستید . دلواپس باید زمانی می شدید که افرادی با ادبیات کوچه بازاری داشت به مردم توهین می کرد و در سطح بین الملل داشت افتضاح به بار می آورد چرا نداشتید. پس دلواپس نشود چون بیت المال به تاراج رفته و از لحاظ بین المللی هم تحقیر شدیم که آقای روحانی دارند با سیاست و تدابیر درست آن را تعمیر می کنند. انشا ا.. بعدا یکفری هم به آقایان دوزد داخلی خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
جناب تحلیلگر اثفاقا طرف خارجی متوجه می شود که دولت فعلی مصمم به حل مسائل گذشته بوده و دنبال راهکاری برای روابط با آنها می باشد نگران نباش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
باسلام
من عاشق روحانی ام اما من هم معتقدم ادبیات روحانی بایستی با ادبیان احمدی نژاد متفاوت باشد هرچند قابل قیاس نیست .
گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
خدا روشکر که حاج حسن کلید ساز با شعاراعتدال آمد سر کار والا..............
ناشناس
Japan
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
من به آقاي قاليباف راي دادم با مذاكره هم تا زماني كه رهبري آن را تاييد مي كنند مخالفتي نكرده و نمي كنم جز دلواپسان هم نيستم اما زماني كه ادبيات آقاي روحاني و طرفدارانشان را در برابر مخالفان مي بينم خدا را شكر و افتخار مي كنم كه به ايشان راي ندادم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
نگران نباش.. منفی ها حکایت از این دارند که ما از اینکه به آقای روخانی رای ندادید خوشحالیم.. چون شما 8 سال به ادبیات احمدی نژادی اعتراضی نداشتی و کف مرتب هم زدید... در ضمن جواب های.. هوی است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
من خودم از این کار روحانی خوشم اومد.با اینها فقط باید با این زبان صحبت کرد .کسانی که فقط به حال و منافع شخصی خودشون فکر میکنند و همه آرمانهای ملت رو مصادره به مطلوب کردند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
یکی از اشکالات یزرگی که به رییس جکهور قبلی ا.ن وارد بود استفاده از ادبیات غیر فخیم بود از آقای روحانی انتظار اینست که بگونه ای سخن نگ.یند که بشود ایشان را با ا.ن مقایسه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
این منتقدان به اندازه ای قدرت ندارند که رییس جمهور را به عنوان شخص اول اجرایی کشور مجبور به واکنش کنند . بر خلاف نظر شما اینها تمام مراکز اصلی قدرت را در اختیار دارند
تماشاگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
من از رای دهندگان به آقای روحانی هستم. این ادبیات رای برای آقای روحانی نمی پسندم. اعتدال ضد تندروی است. این گونه ادبیات متعلق به تندرو های بی منطق است. این گونه صحبت کردن 8 سال کشور را با مشکل مواجه کرد. همه ما از قدرت تیم مذاکره کننده با خبریم. نیازی بها اثبات آن نیست. با آرزوی توفیق برای ایرانی ها.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv