bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۱۹۳۹

(تصاویر) تصادف خونین اتوبان قم - تهران

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
فرارو- برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس در کیلومتر 28 محور قم به تهران منجر به مرگ 44 تن و زخمی‌شدن 39 تن دیگر شد.

سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که شب گذشته و ساعاتی پس از رخداد حادثه در صحنه حاضر بود در حاشیه آن و در گفت و گو با ایسنا در این باره افزود: حوالی ساعت 23 شامگاه دوشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر 28 اتوبان قم – تهران بعد از مجتمع مهتاب به علت ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی افزود: در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال تردد بود با مشاهده اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما متاسفانه هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در این حادثه 44 تن کشته و 39 تن مجروح شدند که حال اکثر مجروحان مساعد گزارش شده و تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

 عکس های محسن قائمی عکاس ایسنا، محسن سعیدی عکاس فارس از این حادثه را در زیر می بینید.























برچسب ها: تصادف قم تهران
bato-adv
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ببینید کل همکاران ایران خودر و سایپا شاید جمعشان به بیست هزار نفر هم نرسند اگر سر انگشتی هم حساب کنیم واین کارخانه ها رو تعطیل کنیم شاید پنجاه هزار نفر از نون خوردن بیفتن در عوض سی هزار نفر در جادهها به وضع دلخراشی از بین نمیروند وهزاران معلول تحمیل جامعه نمیشوند وهزاران خانواده کانونشان از هم نمی پاشند اگر عرضه درست تولید کردن وایمن کردن خودروها را ندارید ول کنید بزارید بهترین خودروها با کمترین قیمت وارد شوند وانرژیتان را جهت تولید توپ وتانک وموشک وغیره جهت ارسال مجانی صرف کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
با سلام
من به خانواده کشته شدگان تسلیت میگم
فقط اینکه ما ایرانیا چقدر کارشناس داریم و چقدر قاضی!
لطفا انصاف را رعایت کنید شرکت سازنده را هنوز بررسی نکرده متهم نکنید.
بینا
UNITED STATES
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ضمن تسلیت به تمامی بازماندگان ودرخواست شفا برای مصدومین یکی از مقصرین اصلی همین معاینه فنی ها هستند که تعدادی باز نشسته نیروهای انتظامی در ان کار میکنند وفقط منتظر دریافت پول هستند نه رفع یا اعلام معایب خودرو
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
واقعا ميگم اشكم دراومد از ديدن اين مصيبت وارد شده به هموطنام
تا كي بايد به يك تسليت گفتن اكتفا كرد و تاكي بايد مسئولان خودشون رو پشت يك سري توجيهات كلي كه آخرشم معلوم نميشه دليل حادثه چيه و مقصر كيه قايم كنن.
هر كدوم از عزيزاني كه تو اين حادثه دلخراش اسيب ديدن ميتونستن يكي از اعضاي خانواده ما باشن اونوقت ميتونستيم غربت و مظلوميتشون بيشتر درك كنيم و اينكه زندگيشون تا اخر عمر تحت تاثير اين بي لياقتي مسئولين مربوطه بايد خدشه دار بشه
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اقایون مسئول حدود 2ماه پیش این اتفاق برای اتوبوس اسکانیا درمحور باغملک اهواز رخ داد واتوبوس اسکانیا به همراه 18 نفر مسافر دراین اتش سوزی سوختند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۹۴
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وای خدای من!!
فقط میتونم بگم تسلیت!
به تمام مردم ایران تسلیت میگم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اصلا ناراحت منفی ها نباشیدددد
مسئولان ذیربط منفی میدن
متفاوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حضرت عباسي يكي از اون چند نفر كه منفي زدند دليل كارشون را پاسخ بدند تا بفهميم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا شما هایی که منفی میدید از جنس سنگ های جهنمی هستید شرم به شما باد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پیامارو دیدم واقعا معنی منفی ها رو متوجه نمی شم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
منفی یعنی چی یعنی خوشحالید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
امیدوارم خداوند همشون رو بیامرزه به شکل دلخراشی فوت کردند خدایا تا کی باید شاهد از دست رفتنهم وطنهامون به خاطر سهل انگاری وبی کفایتی یه عده به اصطلاح مسئول باشیم
ناشناس
GERMANY
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
الان اونایی که منفی دادن منظورشون چیه دقیقا ؟؟؟ باید تبریک گفت به خاطر این فاجعه ؟؟؟؟ من نمیفهمم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فقط همینو میگی؟
دوست داری بقیه هم فقط همین و بگن یا اعتراض هم بکنن؟
تا وقتی که فقط تسلیت بگیم همینه وضعیت.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینهایی که منفی دادن همانهایی هستن که در انتقاد از رئیس جمهور پیشین هم منفی میدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آخه بي انصاف! تسليت هم منفي دادن داره!!!!!!!
بيات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
باعث تعجبه بعضيا نظر منفي دادن واقعا از انسانيت بدور هست كه فردي متاثر از اين وقايع نشه مگر اينكه مشكل داشته باشه
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
انسانی که منفی دادی؟
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
کسایی که منفی دادن آدم نیستن!!!!!!!!!!
خلیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آخه منفی برای چی میدی؟اگه عزیزازدست دادی ماهم منفی میدیم!!!!
fariborz
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فرارو ضمن عرض خدا قوت به عنوان یک ایرانی عاجزانه خواهش میکنم در اینچنین مواقع که آبرو و انسانیت ایرانی مسلمان زیر سوال میره این( منفی -) ها را سانسور فرمایید .خوشبختانه یا بدبختاه شما یک سایت پر بیننده هستید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
منفیت برای چی بود!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
رانندگان اتوبوس جاده اصفهان تهران واقعا خطرناك و وحشيانه رانندگي مي كنند. من خودم دو هفته پيش با راننده به خاطر رانندگي خطرناكش دعوايم شد. وقتي هم رفتم دفتر همسفر توجهي به اظهارات من نكردند.پليس راه اصفهان تهران عملا هيچ نظارتي بر اتوبوس ها نمي كند. اتوبوس ها در محور ها ي اصفهان كاشان و قم تهران رسما لايي مي كشند. در اين حادثه هم به احتمال زياد موقع لايي كشيدن راننده احتمالا لاستيك به جايي گرفته و تركيده و گرنه بي خود تقصير را گردن لاستيك چيني و اتوبوس نگذاريد.
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
الان اون الاغهايي ( با عرض پوزش از ساحت مبارك الاغ عزيز) كه منفي دادن چه چيزي رو ثابت كردن؟؟؟؟؟
رواني ها !!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ما همینجوریش هم تلفات مون اندازه جنگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا چرا منفی؟
بخدا برام عجیبه!!
خدایا............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوستان علامت منفی و مثبت نزدیک همند بعضی وقتا اشتباه میشه برای بنده هم اتفاق افتاده والا هیچکس منفی نمیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ممکنه به دلیل نزدیک بودن دکمه منفی و مثبت بعضی ها اشتباهی منفی زده باشن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اتوبوس می سازند یا تانکر ؟
اینهمه درامد نفتی را می دادید خط اهن سراسری را درست و کامل با قطارهای درست و حسابی درست می کردید تا سالیانه اینهمه ادم نمیرند
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
روزانه صدها و هزاران نفر این خبرها رو میخاناند و مثبت و منفی میدهند، واقعا اوقات اشتباهی مثبت و منفی داده میشود و خیلی نباید جدی گرفت.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند . واقعا اگر این مشکلات رو دارند چرا باید در جاده ها حرکت کنند و دچار چنین حادثه دلخراشی شوند و خانواده های زیادی را داغدار نمایند .
مشتاق خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینهایی که منفی دادند احتمالا بسیار مشتاقند جای مسافرین بودند. مشتاق باشید...
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
منفی می دهند تا جیلیز ولیلیز شما در بیاید و بهتان بخندند. چرا واکنش نشان می دهید؟
شیدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به تمام مردم ایران تسلیت میگم
سوگند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وای خدای بزرگ به بازماندگان صبری عظیم عنایت کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
1- نمی دونم تا حالا به حاشیه جاده ها دقت کردید یا نه؟ تعداد زیادی لاستیک ترکیده همیشه کنار جاده ها وجود داره ( این دفعه که از شهر خارج شدید به این مطلب دقت کنید) این نشون میده که اولین دفعه نبوده که لاستیکی ترکیده پس چنین تصادف وحشتناکی دلایل دیگه ای غیر از ترکیدن لاستیک هم داشته مثلا من همین چند وقت پیش با دوستان به سمت قم می رفتیم راننده یکی از همین اتوبوسها چنان به ماشین من که با سرعت 90 تا آن هم در شب در لاین 2 رانندگی می کردم نزدیک شد و روی من گرفت که اگر به راست نگرفته بودم قطعا با اتوبوس برخورد می کردم (البته اینکه به راست گرفتم هم تصمیم درستی نبوده ) به قول دوستان می خواسته بهت درس بده اگه ما این فرهنگ درس ندادن به دیگرون رو داشته باشیم خیلی چیزها حل می شد ما مردم بی نهایت حسودی هستیم رانندگان محترم چه پایه 1 چه پایه 2 اینقدر اعتماد به نفس خوب نیست قطع یقین بدونید اتوبوس سرعت بالایی داشته معاینه فنی نداشته یا دقیق معاینه نشده گارد ریلها استاندارد نبوده سرعت بالایی داشته و خوب مطلبی که پلیس اشاره کرده که نزدیکی باک بنزین به باطری من خودم کسایی رو دیدم که با دادن رشوه معاینه فنی گرفتن و در انتها فرهنگ سازی که اگر از طریق رسانه انجام بشه خیلی خوب جواب می ده شاید اگر به عنوان یکی از درسهای مدرسه آموزش داده بشه دیگه در نسل آینده این امر نهادینه بشه و دیگه شاهد این قضایا نباشیم
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدا به اونا صبر بده. به جاده های ما پهنا بده!به مسئولین ما دلسوزی بده.به ماشینامون لاستیک و بدنه سوئدی بده!به راننده هامون حوصله بده!به هممون سلامتی بده.و ماهم که ...
آرمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینایی که منفی دادن اگر خونوادشون یکی از کشته ها بود بازم منفی میدادن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من تواتوبان تهران قم درحرکت بودم که اتوبوس بانوربالا منومجبورکرد تابه لاین 1برم وقتی به پلیس گزارش دادم جلو شو گرفت.
بعضی مواقع ما هم مقصریم که وقتی همچین اتفاقی هم که میافته بی اعتنا ازش رد میشیم.
بعضی مواقع راننده مقصره یه روز تواتوبان کاشات قم به راننده چراغ میدم و بوق میزنم که لاستیک عقب ترکیده وقتی خودمو بهش میرسونم نمیذاره که بهش اطلاع بدم که لاستیکش ترکیده و سرعتش و بیشترمیکنه فکرمیکنه میخوام باش کورس بذارم
یه وقتایی هم پلیس مقصره.
نمیشه تقصیر را رو گردن یه گروه خاصی انداخت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
یه عده دوست دارند با همه چیز مخالفت کنن خودشونم نمیدونن چشونه
رضا
UNITED KINGDOM
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
آخه تا کی بی لیاقتی رو مردم تاوان میدن بعدشم به یک تسلیت تموم میشه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
هر کی منفی داده یه روزی تصادف می کنه میمیره فرارو خبرشو میزنه ما منفی میدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اینا سوختن جزغاله شدن. این یه فاجعه است. خدا کنه نردیکانشون این عکسارو نبینن.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چند روز پیش در اتوبان اصفهان به تهران و نرسیده به دلیجان داشتم میرفتم که یک اتوبوس اسکانیا زرد رنگ در حین سبقت ناگهان به سمت چپ منحرف شد و مجبور شدم برم توی شونه خاکی جاده.فقط خدا رحم کرد که چپ نکردیم. این راننده های اتوبوس بین شهری رو بر اساس چه معیاری انتخاب میکنند و آموزش میدند؟ اصلا آموزش می بینن؟ مورد بازرسی قرار می گیرن؟ اکثرشون بد و افتضاح رانندگی می کنن.
مهرشاد
UNITED KINGDOM
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
سلام یکی اینکه لاستیک چینی دوما اینکه گارد ریل توی همچین اتوبان خطرناکی معنی ندارههههه باید مثل بعضی اتوبانها بتون باشه اونم دو لایه به هر حال تسلیت میگم
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
بعضیا سادیسم منفی دادن دارن تحویلشون نگیر بیمارن
طوفان یزد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ناراحت نشو این تیپ افراد فرق بین مثبت و منفی رو نمیدونند بی تقصیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دوستان!
به منفی یا مثبت اهمیت ندین. ایراد داره هر کسی میتونه به بینهایت مثبت یا منفی بده. اشکال از سایته که درستش نمیکنه.
هیچکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اولا از سمیم قلب به همه تسلیت میگم. چون یکی از بهترین دوستام در بین جان باخته ها بود که به خاطر شدت سوختگی هنوز نتونستن هویتش را تشخیس بدن.
ثانیا وقتی اتوبوسی نتیجه شاهکارهای مهندسی کشورمون باشه که موتورس سوئدی باشه و اتاقش چینی و بی کیفیت که کشش اون موتور را نداشته باشه، مطمئن باشید هیچوقت بهتر از این نمیشه. مثل اون وقتی که موتور پژو را روی پیکان گذاشتن و تازه کلی افتخار کردن که نوآوری کردیم، که همین کار کلی حادثه آفرید.
ای ی ی ی با با...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
من به اونایی که منفی دادن کاری ندارم چون میدونستن دارن چکار میکنن ولی با اونایی کار دارم که اصل قضیه رو ول کردن و دارن به این افراد فحش میدن. قربونت برم بچسب به اصل قضیه و اینکه چرا این اتفاق افتاده حالا یک میلیون نفر هم بیان به این خبر منفی بدن. چه ضرری به تو میزنن که داری نفرینشون میکنی. هنوز به راحتی میشه این مردم رو گول زد و بازی داد
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فقط ازته دل میتونم بگم که تسلیت میگم!!!!!!!!!
انشالله خداوندبه بازمندگان صبربده!!!!!!!!1
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
با نظر دوستمون که گفت راننده های این مسیر خیلی بد و بدون کنترل پلیس میرن موافقم،اکثر قریب به اتفاقشون مثل گاو رانندگی میکنند،اینقدر بد میرن که اگه یه لحظه بری تو لاین 2 میخوان بیان از پشت سر لهت کنن
غریبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا به باز مانده ها صبر بده
الاغ ديوانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
منفي ميديم چون ديوانه خانه و باغ وحش به اينترنت متصل است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آخ آخ آخ.....خیلی ناراحت شدم هرکدام چه آرزوهایی که داشتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
الان منظورتون از منفی چی بوده ؟ عادت شده برای یک عده
tadbir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آخه منفي ديگه براي چي ميدين؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
این ها که منفی میدن فکر میکنم نرمال نیستن . باید به روانپزشک مراجعه کنن
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
عزیزانی که منفی دادند مثل کسانی هستند که میگند مرگ حقه منتها برای همسایه عزیزان برید دعا کنید عزرائیل یک روز به همین شکل خفت شما نزدیکانتون رو نگیره اون وقت شاید حال این ادم ها رو درک کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
بيماري ساديسم(دگرآزاري) در بين كاربران فرارو شايع است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فراروي عزيز اين رو كه ميگم امتحان كن و يك جوري حلش كن. با مبايل و يا تبلت اندرويدي ميشه بي نهايت منفي يا مثبت ثبت كرد من امتحان كردم محدوديتي نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
معنی منفیا چیه؟شما انسانید؟واقعا تاسف نمی خورید؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چه کسی جوابگو است؟
کدام نهاد؟
تا کی شاهد اینجور حوادث باشیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تصادف و اشتباه یا خواب آلودگی راننده و .... چه ربطی به نهاد یا ارگان داره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تا وقتی همه ما مردم به قوانین احترام بگذاریم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزم بی فرهنگی راننده های ماست.
ستاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
برو بابا شمام که تا تقی به توقی میخوره دنبال نهاد پاسخ گو هستید که بهش گیر بدین حالا اومدن و عذر خواهی کردن و پاسخ دادن 47 نفر زنده میشن؟؟
راننده اتوبوسام که انگار نه انگار جون مسافرا دستشونه از پشت میچسبونن به ماشین جلوییی که الا و بلا سواری نباید تو لاین دو باشه؟ ینی چی آخه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
همیشه هم نمیشه نهادها رو مصر دونست کاکی راننده ها بیشتر احتیاط میکردند ... کاشکی مدونستند که غیر از خودشون جان وامال سرنشین های اون ماشین هم تو دستشونه ... کاشکی بعضی مسایل رو جدی تر میگرفتیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزجان به نهادربطی نداره لاستیک اتوبوس ترکیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اصولا در اینجور حوادث وزیر راه ونیروی انتظامی پاسخگو هستن
از اونا بپرس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ميشه لطفا يه نفر از اونهايي كه منفي زدن بگن چرا منفي زدن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اينهايي كه مني دادن منظورشون چيه
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
محمد آقا میشه بگی تقصیر مسئولین در این مورد چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوستان مخالف با چه چیزی مخالفت کرده اند؟ نکنه از این حوداث و بی مسئولیتی ها لذت می برند؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
برید نقص فنی که این اتوبوس داره و پلیس هم بهش اعتراف کرده رو بخونید بعد بگید مسئولین چه تقصیری دارند. این نوع اتوبوس سابقه آتش گرفته داشته. ضعف در سیستم ستونهای سقفو قرار گرفتن باتری نزدیک باک گازوئیل ضعف سیم کشی. چنین چیزی چگونه شماره گذاری میشود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
سالهاست قراره ترن سریع السیر توی این خط راه بیفته هزاربار قولش را همین مسئولین بی مسئولیت دادن
جاسم
GERMANY
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وای بر ما با این کشوری که داریم، من چند ماهه که اومدم آلمان یه پلیس تو خیابون ها ندیدم اونوقت تو ایرا با این همه پلیس هر روز کلی نفر آدم کشته میشه.!!!!!!!!!!!!!! دلیلش بی فرهنگیه و نداشتن فرهنگ رانندگی. ای آقایان مسول فرهنگ سازی کنیددددددددددددددددددددددد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
یه مشکل ما اینه که فکر می‌نیم همه مشکلات رو دیگران باید برای ما حل کنند، در این که مسئولین هم در این مورد وظیفه‌دارند شکی نیست، ولی دوست عزیز رانندگی ما مردم رو تو خیابونا ندیدی، باید برای هر نفر یه پلیس بزارن تا درست رانندگی کنه، یعنی ما خودمون مقصر نیستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نخیر دلیلش اینه که اون پلیسه هم فقط اسم پلیس رو یدک می کشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اصل تقصیر ما مردم نیست همش تقصیر پولیس هاست.
تا موقعی که تفکرمون این باشه وضعیت همینه.
هر فرد باید پلیس خود باشد برادر
ستاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حالا دیگه آلملن رو به رخ ما میکشید !!!! پلیس دیگه باید چکار کنه ؟ واسه همهی ماشینا از مبدا تا مقصد اسکورت بذاره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نه برادر
علتش اینه که هدف پلیس راهنمایی و رانندگی حفظ جان مردم نیست و فقط دنبال درآمدزایی می باشند
پلیسهای محترم فقط یا با یه دوربین در حاشیه جاده مشغول جریمه هستند یا در شهر دسته برگ جریمه را بابت پارک ممنوع خرج می کنند.
همین دیروز در بزرگراه همت یه راننده چنان ویراژ میداد که تو پیست هم اینطوری نمیرند و معلوم نیست در این مواقع پلیس کجاست؟
یا بطور مثال تا حالا دیدید که یه تابلو 100 متر پیش از تقاطع نسب شده باشه!
90% تابلوها دقیقا سر تقاطع نسب شده و این مسئله باعث چه مسیبتهایی که نشده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفم بگویم که پلیس های ما پلیس نیستند من تصادفی کردم که صد درصد طرف مقابل مقصر بود اما بدلیل اینکه افسر کروکی کش از آشنایان او بود صد درصد مرا مقصر کردند و حدود یک ونیم میلیون خرج ماشین را روی دستم گذاشتند.
جومونگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بی فرهنگی را امثال تو به بار می اورند که تا به 1کشور میرین این همه تمدن رو فراموش میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
داداش میگه لاستیک ترکیده این وسط قضیه پلیس چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
که مقصر اصلی شرکت اسکانیا ست . چرا باید اتوبوس بعد از تصادف آتش بگیره؟ نه راننده ها مقصر بودن نه پلیس بدبخت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دلیلش ایمنی جاده هاشونه
ایمنی وسیله نقلیه شونه
کیفیت بالای لاستیکاشونه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
جومونگ: تمدن رو کی دیدی؟؟ بگو ما هم ببینیم.. تو شهر ها که تنها چیزی که نمیشه دید تمدنه.. اون روز کم مونده بود به خاطر یه قضیه کوچیک تو رانندگی کتک بخورم.. تازه مقصرم اون یارو بود.. دست از این توهمات که ما خیلی باتمدنیم بردارید..برین دبی که تا 50 سال پیش چادر نشین بودن رو ببینین.. رانندگی درست رو اونجا میکنن..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اول تسلیت می‌گم.
دوم، چند تا کامنت بالاتر، با اسم «جومونگ» کامنت گذاشته و راجع به فرهنگ کهن ایرانی نظر داده!
پویا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فهمیدیم رفتی آلمان
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
طرف اسمش رو گذاشته جومونگ اونوقت در مورد فرهنگ فتوا ميده.
همت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خاستی بگی رفتی آلمان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی من رفتم سوییس و فرانسه و ایتالیا دلت آب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مشکل : فرهنگ، تکنولوژی و کیفیت پایین ماشینها، جاده . حال بایستی عوامل آنها را جستجو کرد و اراده حل آنها را داشت.
شهرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اسم خودش رو گذاشته "جومونگ" بعد از تمدن ایرانی حرف می زنه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
همت جان
سوییس و ایتالیا و فرانسه که خیلی نزدیک همن
هنر کردی رفتی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیکهای چینی بلای جان مردم.خدا از سر کسانی که باعث شدند تحریمها بیشتر و بیشتر بشه از بزرگ تا کوچیک نگذره.خون این بیچاره ها گردنته(با تو هستم آقای ...)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
کدوم آقا !!! همون آقا!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تاید میکنم خدا سر بچه تون بیاره انشاالاه تا ببین پدر مادر ها چی میکشن اون پولی که از این مردم بیچاره میگیرین خدا به خاک سیاه بشونتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
از کجا متوجه شدید لاستیکها چینی بوده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حتما اینم تقصیر احمدی نژاده ؟خجالت نکش بگو
ستاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ولشون کن بابا هر فرصتی رو واسه توهین به مسئولین مغتنم شمردن همینه دیگه.
ايراني چيني بخر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با سلام
وقتي لاستيكهاي ايراني (مخصوص خودروهاي سنگين)كه كيفيت خوبي داشتند؛از پارسال در پي گراني به گفته آپاراتي ها، از وزنشان چند كيلو كم شده ؛؛؛؛ واي به حال لاستيكهاي بي كيفيت چيني؛؛؛راننده اگه ماشين مال خودش باشه كه سعي ميكنه كمتر هزينه كنه ،اگه ماشين مال خودش نباشه كه مالك هر چي واسه ماشين بخره اون راننده بنده خدا كه مجبوره حرفي نزنه .
اجناس با كيفيت كه مال اروپا و امريكاست و بقيه مال كشور ما....
زنده باد كشور برادر چين
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
برای اینکه الان لاستیک غیر چینی یا نیست یا اینقدر گرونه که راننده ها نمی خرن
حمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لازم نیست که لاستیک حتما چینی باشه،وقتی گرون باشه یامواد اولیه ارزون درش بکاربره یاتهیه لاستیک باکیفیت برای اتوبوس دارمقرون به صرفه نباشه وصدهاعامل دیگه که به علت بی عقلی وبی کفایتی مسولین بروزکرده،می تواندمنجربه این فجایع شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیک اتوبوسهای مسافر بری بدلیل گران بودن لاستیکهای دیگر اکثرا چینی هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیک هم که چینی نباشه راننده تو این گرونی رغبت نمیکنه لاستیک بخره لاستیک صاف و کهنه هم باعث ترکیدگی میشه همه چی چهار برابر شده قیمتش درآمدها همون که بود مونده
ناشناس
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پاسخ به ( از کجا متوجه شدید لاستیکها چینی بوده؟ ) : خود رییس پلیس اعلام کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چون با تنها کشوری که رابطه داریم چینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
معلومه كه تقصير احمدي نژاد و كساني هست كه باعث تحريمهاي شديدتر ضد ايران شدند.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
گاردریل اگراستاندارد بودحداقل تلفات کمتر میشد.....عکس اولوببینید
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
به نظر بنده اگه به جای گارد ریل از بلوکه های سیمانی نیوجرسی استفاده شود ایمن تر است حداقل جلوی انحراف به چپ رو میگیره مثل اتوبان مشهد قوچان
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوباره ترکیدن لاستیک کهنه، مثل اینکه دوباره برگشتیم به دوران جنگ و کمبود،واقعا این ننگ است که در کشور هنوز وسائل نقلیه عمومی‌ مورد بازدید فنی‌ قرار نمیگیرند، هیچ کجای دنیا یک اتوبوس به خاطر تکیدن لاستیک این چنین فاجعه ساز نمی‌شود،
سپهبد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزم مشکل فقط با بازدید حل نمیشه . تحریم و گرانی قطعات مشکل اصلی است ، فقط برای نمونه اتوبوس میانگین هر سه ماه یکبار به یک جفت لاستیک نو نیاز داره ، قبل از تحریم لاستیک میشلن جفتی یک میلیون سیصد هزار تومان بود ولی الان 5میلیون و سیصد هزار
دیگر توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پویا
UNITED STATES
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وقتی با 25 هزار تومن دیروز واسه ماشینم معاینه فنی خریدم توقع بیشتری ندارم
ستاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
راست میگی مثلا تو دنیا راننده مسته یا خوابه .من خودم تو جاده لاستیکم تو همین اتوبان قم و تهران ترکید و لی سرعتم کم بود و فلاشر زدم و به آرامی ماشینها از کنارم گذشتن و من کنار جاده پنچر گیری کردم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
و البته بار اضافه، توجه داشته باشید که به جای 29 مسافر 48 مسافر می زنند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با سلام تا کی باید منتظر اینگونه خبرها باشیم چرا فکری اساسی نمیشود بارها خودم در اتوبان درلاین وسط بودم واتوبوسها پشت سرم چراغ میزندند وباسرعت بالای 120عبور میکنندوهیچکس هم جواب گو نیست خیانت بزرگی بود که اجازه دادند کامیونها وماشین های سنگین وارد اتوبانها شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا این سرعت بالای اتوبوس ها در اتوبان ها مشکل ساز است.وقتی در ترافیک اتوبان ها همه با سرعت 70 الی 80 در حال حرکت هستند این سرعت بالا و چراغ و بوق زدن های فراوان چه معنی میدهد.
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
جناب تو جاده ای که سرعت 120 (برابر 110 اتوبوس) قانونیه سرعت 70 ،80 خودش عامل اصلیه خطره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
باور کنید دیروز یه اتوبوس توی بزرگراه کرج تهران با چنان سرعتی می رفت و چنان لایی می کشید من با 120 سرعت بهش نمی رسیدم. البته با 110 تماس گرفتم و گزارش دادم ولی تا جایی که من دیدم برخوردی با این اتوبوس نشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دوست عزیز گفتم در ترافیک که همه ماشین ها با این سرعت حرکت میکنند....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیکهای چینی بلای جان مردم.خدا از سر کسانی که باعث شدند تحریمها بیشتر و بیشتر بشه از بزرگ تا کوچیک نگذره.خون این بیچاره ها گردنته(با تو هستم آقای ...)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لعنت خدا به خائنين اين مرز و بوم كه ما رو به اين روز انداختند...
ناشناخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقای کی؟...استاندارد؟راهنمایی رانندگی؟گمرک؟ وارد کننده؟ استفاده کننده؟ مسافر؟نماینده هایی که به فکر یه آقای مسلمون نما تو بورکینافاسو هستند؟...کی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
از کجا متوجه شدید لاستیکها چینی بوده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
گردن اصل کاریه
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بعضي از اين راننده اتوبوس ها واقعا رعابت نمي كنند نمونه اش هفته پيش تو گردنه حيران ما كه با سواري بودبم دقت بالايي مي كرديم ولي اتوبوس ها با هم مسابقه ميدادند
من كه شخصا ديگه به اطرافيانم اجازه تردد با اتوبوس رو نميدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پس با چی تردد کنن؟؟
حتماً با هواپیما با اون قیمت ها و با اون کیفیت از این اتوبوس ها بدتر؟
amin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ای داد بیداد....مو به تن آدم سیخ میشه.دلم کباب شد خدایی
مامور سابق راهنمایی رانندگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
میخام اعتراف کنم:
به ما میگن فقط جریمه کنین اگه حقوق میخاین پاداش میخاین و....
منم بخاطر عدم اتمام قبض های جریمه ام اخراج شدم
این ظلم نیست؟
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بعضي از اين راننده اتوبوس ها واقعا رعابت نمي كنند نمونه اش هفته پيش تو گردنه حيران ما كه با سواري بودبم دقت بالايي مي كرديم ولي اتوبوس ها با هم مسابقه ميدادند
من كه شخصا ديگه به اطرافيانم اجازه تردد با اتوبوس رو نميدم.
سپهبد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا تحیم ها و عدم توجه مسولین این صنعت رو به زانو نشانده برای مثال همه که زمانی فقط از لاستیکهای میشلن و بریجستون استفاده میکردند لاجرم رو آوردند به لاستیکهای نا مرغوب چین و کره
سپهبد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا تحیم ها و عدم توجه مسولین این صنعت رو به زانو نشانده برای مثال همه که زمانی فقط از لاستیکهای میشلن و بریجستون استفاده میکردند لاجرم رو آوردند به لاستیکهای نا مرغوب چین و کره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حضور بعد از حادثه فقط نمک پاشیدن به زخم دله و وانمود کردن ظاهری انجام وظیفه .اگه بجای الویت اینکه دهها نفر تو هرخیابان مشغول جریمه کردن شخصیها جهت کسب درامد باشن به چک کردن و معاینه سرزده این وسایل نقلیه عمومی ونیز کنترل دقیق تر سرعت توسط پلیس راه بها میدادن مردم به این راحتی داغدار نمیشدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وقتی که لاستیک یک میلیونی شده سه میلیون راننده ها هم مجبورن دیر به دیر عوض کنند و با لاستیکی که عمرش تموم شده اینطور جون مردم را به بازی میگرند قابل توجه کسانی که میگند تحریم ها را دور زدیم و تحریم ها اثر ندارند
اتحاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تسليت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا شما رو نگه داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
منفی این همه منفی چیه؟واقعا.......
ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
گارد ریل بررسی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
جواب مسیولان:گارد ریل مقصره!!!!!!!!!!!!!!!!!1
میلاد
UNITED STATES
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دادن مجوزهای بدون کارشناسی جهت احداث مرکز معاینه فنی به افراد خاص جهت کسب درامد و عدم مسئولیت پذیری کارشناسان مربوطه و عدم سختگیری به رانندگان اتوبوس جهت اخذ معاینه فنی معتبر متاسفانه باعث بروز این حوادث نیز میگردد
لیدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا متاسفم خیلی ناراحت کننده بود بیچاره خونواده هاشون-فقط تو ایرانه که همچین حوادثی پیش میاد ....بعدشم میگن تحریما چیکارمون میکنه هیچی ..
عبید
-
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من امشب همین مسیر رو می خوام برم ...
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من خودم داشتم از تهران برمیگشتم صحنه رو دیدم واقعا متاسف شدم بیش از44 نفر کشته شدند اخبار دروغ میگه پلیس راه میگفت بالای 80نفر کشته شدند
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به همه چیز اشاره کنید غیر از وحشی گری ملت در رانندگی. این همه وحشی گری و بی فرهنگی ریشه در آموزش و پرورش بی کفایت و سایر دستگاه های آموزشی، فرهنگی و نظارتی داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
کاملا باهات موافقم. از ماست که بر ماست....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من دیشب اونجا بودم واقعا تصادف شدید بود، ترافیک شدیدی شده بود.
خدا به خونواده هاشون صبر بده( گریه)
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
روحانی مچکریم...!!!
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نازنین دوست دارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
بی ادب این همه ادم داغ دارن تو حالا شوخیت گرفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چه ربطي داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بسيا بسيار متاسف شدم ..واقعا زندگي ما انسانها به هيچ نمي ارزه...مرگ در يك قدمي ماست ولي ما براي ده سال اينده ميشينيم برنامه ريزي ميكنيم...به بازماندگان اين عزيزان صميمانه تسليت عرض ميكنم....
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
برنامه ریزی کردن منافاتی با مرگ ندارد انسان باید برای تمامی کارها برنامه داشته باشد تااگر مردیم کارناتمام نداشته باشیم یکی از دلایل فجایع اینچنینی درکشور ما بی برنامگی متولیان راه وترابری پلیس وفرهنگ سازان جامعه است
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مقصر کیست ؟ پلیس راه ، ۱۰۰% باید دادگاهی و اخراج شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پليس راه شركت سازنده خودرو را به دليل بدنه ضعيف و نقص فني برقي به ميزان پنجاه درصد مقصر اعلام كرده است.ولي ما پليس راه را بدليل عدم كنترل خودروها و ضعف گاردريل به ميزان بالاي نود درصد مقصر ميدانيم. در بعضي تصاوير گاردريل تا سقف اتوموبيل مقابل بالا امده است. مگر گاردريل براي محافظت در مقابل خروج اظطراري نيست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدا فقط میدونه که این رانندگان بعضیهاشان تا چه حد خطرناک رانندگی میکنند.
غزاله
-
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هرکسی باید از خودش شروع کنه تا یه چیز فرهنگ بشه
بهراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا برای این وضعیت که صد البته خود ما مردم مقصرین اصلی ان هستیم!! متاسفم!
میدونستد امار کشته های جاده های ایران از امار جنگ تحمیلی 8 ساله بالاتر زده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
قابل توجه کارشناسان و بخصوص سیاستمدران !!!!!
اینچنین است که تلفات جاده ای ایران از جنگ سوریه بیشتر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اقای مومنی رییس پلیس راهور بایداستعفادهداین حداقل کاری است که می تواندبکند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خداوکیلی چه ربطی داشت...نه خداوکیلی میگم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من نظرم اینه که آخوندی هم استعفا بده
چرا هر کی از شما نیس استعفا بده؟؟؟؟
ناشناس
MALAYSIA
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خود ژاپنی بینی بس است. فکر کنیم واقعا چرا این حادثه اتفاق افتاده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ببخشیدفک کنم سوء تفاهمی شده عزیزم.اینجاایرانه.اروپاچندتادربالاتره...:)
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بی احتیاطی راننده احمق چه ربطی به پلیس راهور داره .ندیدید رانندگان خودروهای سنگین چطور تو گردنه ها رانندگی می کنند هر جا هم پلیس ایستاده همه راننده ها به چراغ می دهندای پلیس ای پلیس ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
جک می گیا !!! این قرتی بازیا مال اروپا و ژاپن و اونطرفاست نه مال ما !!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
جو گیر نشو! تند هم نرو!
قراره رئیس پلیس دنبال راننده ها راه بیفته چطور برن چطور نرن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دستمان به جایی نمی رسد الا اینکه سر پل صراط یقه خاینین را بگیریم که استقلال اقتصادی و سیاسی مارا در گرو روسیه وچین نهاده اند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نه از ماشینه نه از راهه، موارد زیر باید حل شوند 1-فرهنگ رانندگی2- مصرف مواد مخدر (شیشه)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چه کسی مسئول معاینه فنی خودروها (خصوصا اتوبوسهای مسافری) و معاینه روانی (با توجه به سوابق) رانندگان آنهاست!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مسئولین ارشد باید پاسخگوی مردم باشند.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
در کشور ما از اول نخبگان و اندیشمندان برای عقلانی کردن و انتقاد علمی جایگاهی نداشتند.همه کارها باید علمی مهندسی بلند مدت باشد
كيومرث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به نظر من بايد ريشه يابي كرد كه دليل اين همه انحراف به چپ و راست و واژگوني خودرو ها چيست! به نظر من تنها و تنها ناشي از خستگي مفرط راننده باشد و دليل آن فروش خودرو هاي عمومي با اقساط با مبالغ بالا و همچنين هزينه سر سام آور تعمير و نگهداري است ،بايد از يك سو شرايط واگذاري خودر ها تسهيل گردد و از سوي ديگر سازمان هاي نظارتي دقت عمل بيشتر و بيشتر داشته باشند. عرض تسليت به بازماندگان و همه هموطنان عزيز
كيومرث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به نظر من بايد ريشه يابي كرد كه دليل اين همه انحراف به چپ و راست و واژگوني خودرو ها چيست! به نظر من تنها و تنها ناشي از خستگي مفرط راننده باشد و دليل آن فروش خودرو هاي عمومي با اقساط با مبالغ بالا و همچنين هزينه سر سام آور تعمير و نگهداري است ،بايد از يك سو شرايط واگذاري خودر ها تسهيل گردد و از سوي ديگر سازمان هاي نظارتي دقت عمل بيشتر و بيشتر داشته باشند. عرض تسليت به بازماندگان و همه هموطنان عزيز
ح ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
کلا چه تسلیت بگی چه تبریک همیشه یه عده هستن که منفی میدن!!!!
پوریا
UNITED STATES
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هیچ کجای دنیا مردم به چنین دلایل مسخره ای جانشون رو از دست نمیدن!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقای مومنی هنوزم مشکل تصادفات رانندگی در ایران ناایمن بودن پراید
نقش پلیس چیه
نقش خود آقای مومنی چیه
مصاحبه ؟عکس؟ شهرت ؟
یا استعفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با هواپیما نمیریم چون سالم رسیدن و تکون تکون نخوردن هواپیما، 50، 50 است. قطار هم که قربونش برم نه که خیلی عالیه بی خیالش باید شد. ماشین شخصی هم که خب آدم راه طولانی خسته میشه، دور از جون تصادف کنی می اندازن گردن خواب آلودگیت! یه اتوبوس بود که اونم....
ناشناس
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
روحانی مچکریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مسخره الان اینجا جای شوخی کردنه ؟ خانواده خودتم قاطی اینا بودن بازم اینجوری نمک می ریختی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بی ربط ترین نظر بعد از این نظر که «رئیس پلیس باید استعفا بده»!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
متاسفم برات
غزل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
علت مرگ : جاده های غیر استاندارد .. لاستیک های بی کیفیت چینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
در استاندارد خودرو باید موادی انتخاب شود که کند سوز باشد و سرعت اشتعال کمی داشته باشد.ولی متاسفانه این موضوع مورد توجه موسسه استاندارد نیست.لاستیک غیر استاندارد هم وظیفه موسسه استاندارد بوده که ممانعت کند.لذا مقصر اصلی سازمان استاندارد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بازم رد پای چینی ها
اگه نبودن چی می گفتین؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با تاسف بسیار از شنیدن این خبر به چند نکته مهم باید دقت شود:
1- در ایران از تصادف دو اتوبوس 43 نفر کشته می شوند ولی در کشورهای غربی که همیشه مورد لعن و نفرین ما هستند همین چند روز پیش با برخورد گروهی از خودروها به هم خیلی کمتر از این تعداد کشته و زخمی شده بودند. چرا؟ چون وضعیت جاده و خودروهای آنها استاندارد است ولی برای ما نه
2- متاسف هستم که بگویم از شکل تصادف بر می آید که علت تصادف خواب الودگی راننده بوده است. این یعنی اینکه اگر راننده بدلیل مشکلات اقتصادی اش مجبور به رانندگی چند شیفته نمی بوده است این اتفاق نمی افتاده است. خروج از جاده و ورود به لاین روبرو در ساعت 11 شب چه معنی جز عدم هشیاری راننده خواب آلوده است.
3-معنی این کشتار میدانید چیست؟ معنی اش این است که در کشور ما هنوز عدم رعایت اصول بدیهی جان مردم را می گیرد. هنوز گرسنگی ملت را می کشد. نیازی به رعایت اصول پیشرفته اقتصادی و سیاسی نیست. راننده ها را تامین کنید که مجبور به کار طاقت فرسا نباشند امار تصادفات شرافتا یک دهم می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اخه استاندارد اونا استاندارده ولی موسسه استاندارد ما غیر استاندارده
سارا
FRANCE
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینا رو از کجاتون در میارید میگید...تو تشخیص دادی علتش خواب آلودگی بوده؟؟؟؟عزیزم 100 بار اعلام کردن نقص فنی و ترکیدگی لاستیک...چرا انقدر دری وری میگید از خودتون
سينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
يكي از مشكلاتي كه در اينگونه موارد پيش مي ايد نبود كيسه پلاستيكي براي جمع اوري اجساد است كه نه اداره راه و نه پليس و نه هيچ كس ديگر ان را در اختيار ندارد و خانواده مقتولين بايد ان را تهيه كنند.خوشبختانه ظاهرا در اين تصاوير از اين مشكل خبري نيست
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شماها که توی قضیه آتش سوزی مدرسه با حدود 8 کشته وزیر آموزش و پرورش را مقصر دانستید به نظر شما الان وزیر راه با 40 کشته مقصر نیست؟! هر چند می دانم انصاف ندارید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بابا بی انصاف بزار این بنده خدا پایش به دفترش برسه بعد انتقاد کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
"تحریم ها کاغذپاره ای بیش نیست اینقدرقطعنامه صادرکنیدکه قطعنامه دانتان پاره شود."
به قول معروف هنوزکجاشو دیدین.
ناشناس
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بايد در ايران عزاي عمومي اعلام كرد. چقدر جان انسان ها بي ارزش شده است. به كجا مي رويم.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اخی اجساد داخل کاور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فقط میتونم بگم خدا به خانواده هاشون صبر بده
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بنده با دلي اندوهناك اين مصيبت ملي را به خانواده درگذشتگان و مردم عزيز ايران تسليت مي گويم.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعیت تلخ اینه که افزایش چندبرابری قیمت لاستیک باعث بوجودآمدن چنین حادثه ای شد.حال به جای عذرخواهی یا استفای وزیر مربوطه فقط راننده مقصر شناخته شده وپرونده مختومه می شود.
نبي الله محمد صالحي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با سلام و دعاي خير

اي كاش رانندگي رو از زمان مدرسه ابتدائي به مردم آموزش دهند نه يك روزه گواهينامه بدن البته تقصيرو انداختن به لاستيك جلو خودرو كه من ميگم اگه سرعت اتوبوس كمتر بود اين اتفاق نميافتاد بيائي رانندگي رو جدي بگيريم بخصوص راننده هاي اتوبوس و كاميون و تريلي ووووووو
به خانواده همه اين دوستان تسليت عرض ميكنم التماس دعاي خير
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ترکیدگی لاستیک معمولا به دلیل فرسوگی و تمام شدن عمر مفید آن است! باید لاستیک نو تهیه میشد ولی به خاطر (گرونی) این کارو نکردند.در ضمن اون گارد ریلهای ضعیف چطوری میتونن جلوی اتوبوس 20 تنی را بگیرن؟ اگر اتوبوس مقابل هم نقص فنی نمیداشت شاید آتش نمیگرفت و 44 نفر کباب نمی شدند! آخ سهل انگاری تا کی؟ تا کی باید شاهد این اتفاقات دردناک باشیم؟
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فرارو جان این منفی ها واقعی هستن ؟!!!!!
یعنی اینا که منفی میدن از کشته شدن هم وطناشون خوشحالن ...
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وحشتناکه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بلد نیستن جاده بسازن نسازن من خودم هم کسی عزیزتو این حادثه ها ازدست دادم اگه همش بخاطر جاده هاوای بر شما با جاده هاتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ماشین های سوئدی تو دنیا حرف اول رو در ایمنی می زنند. اینکه 50% مقصر سازننده اتوبوس باشه و این وسط سازنده گارد ریل هیچ تقصیری نداشته باشه خنده داره. اصلا فلسفه وجود گارد ریل چیه؟
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
در اخبار دیگه نوشتن که ساخت بدنه و سپس مونتاژ قطعات کاملاً داخل ایرانه . در واقع اسکانیا با بدنه ایرانی !!!!
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ساخت بدنه و مونتاژ اصلی توسط شرکت عقاب افشان نماینده اسکانیا انجام میشود.
دقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوستان دقت کنند به تعداد منفی ها که بی هدف زده شده!! فرارو مشکوک میزنی این منفی ها دلیلی نداره زده شده باشه...از کجا اومده؟؟؟
حسيني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اگر داخل اتوبوس dvr وداراي چند دوربين داشته باشد علت تصادف مشخص ميشود وجهت جلوگيري تصادفهاي بعدي پيشگيري ميشود مثل جعبه سياه قابل توجه راهنماي ورانندگي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقايون انقلابي ميگن تحريم ها فرصته ! معلوم شد فرصتی است برای زنده زنده سوختن.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من فقط می خوام بدونم کسانی که منفی دادند واقعا منظورشون چی بوده؟؟؟!!! آیا از ابراز همدردی با بازماندگان حادثه رای منفی داره؟؟؟ وای که ما چه ملتی هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینهایی که منفی می دهند مشکلشان چیست؟ علت مفی دادن هایشان را بگویند؟
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با اون دوستی که میگه باید فرهنگ سازی کنید کاملا موافقم...تویکی از عکسها یکی از مامورین آتیش نشانی خودش داره سیگار میکشه-میدونم صحنه های بدی رو دیدی برادر من-ولی اگه شما اونجا با اون همه مواد قابل اشتعال سیگار بکشی!!پس بقیه چی؟!اول فرهنگ سازی بعد امکانات.قبول کنید
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بخدا این لاستیکهای نامرغوب وارداتی چینی باعث مرگ هموطنانمان شد.

یک راننده تریلی هم میگفت: لاستیک چینی برای ماشینش انداخته که پس از 48 ساعت ترکیده ...........


تسلیت میگویم .......
محمد115
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
سلام
لعنت به رانندگانی که با بی دقتی و سرعت بالا جان مردم را در کف دست میگیرن و اینطور جامعه ای را در غم فرو میبرند
برای شادی روح همه صلوات
سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
همه رفتی هستیم
دیر و زود داره ولی سخت و سوز نداره
خدا به خانوادهاشون صبر بده
چه خوبه برای شادی روح هم وطن های تازه درگذشتمون نفری یه فاتحه بخونیم هیچ وقتی از ما نمی گیره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
بي نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ايران تسليت
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیکهای چینی بلای جان مردم.خدا از سر کسانی که باعث شدند تحریمها بیشتر و بیشتر بشه از بزرگ تا کوچیک نگذره.خون این بیچاره ها گردنته(با تو هستم آقای ...)
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اولا تسلیت میگم ، دوم همانطور که مامور راهنمایی رانندگی تو تلویزیون گفت : تصادف اولیه خیلی صدمه نداشته وفقط صندلی راننده و اولین صندلی برخورد داشته ولی متاسفانه بخاطر غیراستاندارد بودن اتوبوسهای اسکانیا ونزدیکی باتری ماشین با باک بنزین آتش سوزی رخ میده و متاسفانه تعداد زیادی از مسافرین در آتش سوزی جان میسپارند ،پس حالا که مسولین به فکر نیستند بیاییم ما مردم سوار اتوبوسهای اسکانیا نشویم .باتشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
موسسه استاندارد گوشش بدهکار نیست.
هوو هم اینجوری بود.پروندش مفقود شد!!!!
فردا پرونده اسکانیا هم مثل هوو مفقود میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اولا اتوبوس باک بنزین نداره باک گازوئیله آقای کارشناس.
دوما اگه با اتوبوس نریم با زانتیای جنابعالی بریم مسافرت!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فرزند دلبندم. اتوبوس با گازوئیل کار می کنه. در ثانی گارد ریل عامل این همه مرگ و میر در کشوره. اگر وسط راه بلوک بتونی می ذاشتن اتوبوس می خورد بهشون و بعد از طی مسفتی متوقف می شد، خون هم از دماق کسی نمیومد. راه داری: فرشته ی مرگ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
عزيز دل اتوبوس بنزيني نيست كه باتري نزديك باك بنزينش باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تسلیت به همه مردم
خدا به بازمانده ها صبر بده
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دوستان گرامي خودتون رو واسه منفي ها ناراحت نكنيد اين كار يك نفره نه 53 نفر به كامنتهاي بالا مراجعه كنيد و ببينيد كه تعداد همه اونها 53 يا 54 هستش اين رواني فقط اين وسط داره با اعصاب شما بازي ميكنه بايد برنامه نويس فرارو اين امكان رو از يك شخص بگيره كه نتونه چندين منفي يا مثبت رو از يك كامپيوتر ثبت كنه
محمد شمس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
انا الله وانا الیه راجعون .....ما از خدایم و به سوی او باز می گردیم.این مصیبت را به تمامی خانوادهای درگذشتگان تسلیت عرض میکنیم و برای آنها طلب صبر از خداوند سبحان داریم روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
جون مردمه که بی ارزشه؟!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من از پلیس راهنمایی و رانندگی میخوام بجای اینکه کمین کنند تا برای 10 کیلومتر اضافه سرعت ما رو جریمه کنند ، به ماشینهایی که لاستیک مناسب ندارند اجازه تردد ندهند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بعد از هواپيما اتوبوس هم ديگه امنيت ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فقط مي تونم بگم با اين فرهنگ رانندگي بهتر از اين در انتظار ما نيست تو خيابونا انقدر مردم هول و عصبيند كه تا ميان پشت ماشينت شروع به چراغ و بوق زدن مي كنن اين جز عصبيت و روان پريشي چه چيز ديگه اي مي تونه باشه !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
از کجا تشخیص دادید لاستیکی که ترکیده وسوخته چینی بوده یک مقدار به مغز تان فشار بیاورید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستيك چيني چيني چيني چيني ...لعنت به اين چين و روسيه
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مرگ بر آمریکای جنایتکار
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اون بی لیاقتا ببین وایستاده با خیال راحت سیگار می کشه
حمید رامه گرمسار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
یا زهرا(س)
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیک میشلن جفتی 1/200بود شده 5میلیون خدا باعث وبانی کسی که ارزش پول رو ازبین برد به سزای عملش برسونه.
سها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا متأسف شدم
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیک میشلن جفتی 1/200بود شده 5میلیون خدا باعث وبانی کسی که ارزش پول رو ازبین برد به سزای عملش برسونه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
باید گفت بسیاری از راننده اتوبوس ها یا در خواب نازند یا کورس با همکارهای خود و دیگر ماشین ها می گذارند باید از پلیس های جاده(راهنمایی و رانندگی) خواهش کرد جلوی سرعت آنها را بگیرند و اجازه ندهند اینطور با جان هموطنان بازی کنند و خانواده ها را به خاطر سهل انگارهای راننده گان داغدار کنند
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
لاستیک میشلن جفتی 1/200بود شده 5میلیون خدا باعث وبانی کسی که ارزش پول رو ازبین برد به سزای عملش برسونه.
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نقص در سیستم برق! صاحب و متولی ندارد صنعت و واردات؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نقص برق مال آتیش سوزی در سینماست. وقتی دو تا اتوبوس با هم شاخ به شاخ می شوند، علتش میشه نقص سیستم برق (اونهم برق 24 ولت اتوبوس!!)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
طبق معمول موسسه استاندارد متولیشه
مگه سر تریلی هوو کاری کرد؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وضعيت گارد ريل هاي اتوبان ها فاجعه بار است اگر آنها استاتدارد باشند بسياري از اين تلفات كاسته مي شود.
هفته قبل توي اتوبان قم كاشان گارد ريل به اندازه 20 متر داخل شيشه اتومبيل سواري شده و دو نفر نيز كشته شده بودند.
مسئول نظارت بر پيمانكاران اين گارد ريل ها كيست؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
1- طول ماشین چقدر بوده که 20 متر گارد ریل واردش شده. 2- ما هر جای دنیا گارد ریل دیدیم همین ریختی بوده. میشه یک نمونه گارد ریلی که موقع تصادف به ماشین آسیب نمی زند را معرفی کنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ناشناس 19.55
بیاد بگم توی همون اتوبان در کناره ها، گارد ریل های سیمی هست که اگر با 200 تا سرعت هم بهش بزنی بدونه اینکه بره توی حلقت نگهت می داره. و بلوک های سیمانی هم که برای وسط جاده همه جا هست ندیدی؟ مثل اتوبانه ساوه. اگه بهش بزنی اینقدر کشیده می شی تا وایسی و دچار پارگی مغز نمی شی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با سلام خدمت آقای مومنی
باعث تاسف است که ما شاهد این چنین سوانح دلخراش باشیم و سکوت کنیم که این چنین شهروندان عزیز ما نابود شوند . با رخداد این سانحه دلخراش لطفا فکری به حال بزرگراه ها بکنید ، که چرا ؟ چون این بزرگراه ها حریم وسط ندارند پس لطفا سعی کنید عرض بزرگراه ها را گسترش داده و حریم خاکی مابین دو جاده گذاشته و یا گسترش دهید چون گارد ریل از رخداد این حوادث جلوگیری نمی کند.
با تشکر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به فکر موسسه استاندارد هم باید بود
اسحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا ادم تکون میخوره.
از خداوند برای رفتگان طلب امرزش می کنیم و برای خانواده هاشون صبر می خواهیم.
تسلیت می گوییم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چرا این همه منفی؟پیام تسلیته.نمی فهمین؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خواهشا یه تجدید نظری درباره اسکادران مسافربری اتوبوس رانی بکنید تا هر کسی سرشو نندازه پایین بیاد بشه راننده اتوبوس.
کاش یه فیلتری رو این قشر راننده و شوفرها بوذ...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفانه خانه از پای بست ویران است!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقای روحانی حتی یک پیام تسلیت هم ندادند.
داغون شدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
داده عزیزم
دستور رسیدگی ویژه هم دادن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مرگ بر اسراییل غاصب و اشغالگر
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
توی اتوبوس های اسکانیا یا هر اتوبس دیگه ای در ایران وقتی مینشینید، دقت کنید روی پنجره ها زده در هنگام خطر شیشه ها را توسط تبری که زیر پنجره قرار دارد بشکنید و از اتوبوس خارج شوید، ولی هیچ تبری یا حتی هیچ کپسولی داخل اتوبوس پیدا نمیکنید. نه رانندگان و نه شرکت های اتوبوس رانی برای جان مردم کمترین اهمیت و ارزشی را قائل نیستند. به خانواده کشته شده ها تسلیت میگم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بی فرهنگی در رانندگی علت بسیار مهمی است ولی نکته بسیار مهمتر اینه که اتوبوس گازوییلی چطور منفجز میشود علت این همه کشته چیزی جز آتش سوزی وسیع نیست
همه ما می دونیم گازوییل به این راحتی مشتعل نمی شود آن هم در یک تصادف پس این اسکانیاها هم مقصرند از کی باید شکایت کرد؟؟؟؟؟
فاطمه کشاورز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.
خجالت آوره ... نویسنده در اتنهای متن ، جمله بالا رو نوشته . ظاهرا داره درباره 3 - 4 تا موجود بی اهمیت حرف می زنه ... واقعا که.
زارع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ضعف بدنه اتوبوسها ونقص در سیتم برق رسانی علت اتش سوزی وعلت تلفات زیاد هم همان اتش سوزی بوده است. به راستی چرا مسوولین رده بالای کشور از ساخت ویا ورود این اتوبوسها در بخش اتوبوسرانی کشور جلوگیری نمیکنند؟ به نظر من خون این عزیزان به گردن مسوولین رده بالای کشور است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تلاشهایی زیادی برای جلوگیری از این حوادث شده
امااااا
ما به عنوان کسی که کارت سلامت رانندگان رو میدیم خدا نکنه به یکیشون که مشکل داره یا به هرحال نمیتونه رانندگی بکنه گیر بدیم
تمام مرده و زندمون که بالا و پائین میشن هیچ !!!؟؟
نفرین و توهین عالم و آدم رو بمون میکنن
تازه از همه بدتر از هزار جا آقایون مسئولین زنگ میزنن که چرا نون بری میکنید
طرف با دوچرخه تا سر کوچه نمیتونه بره میخواد برام من 40 تا مسافر جابه جا کنه
انصافا در این چند ساله راه و ترابری خیلی برای این امر زحمت کشیده ولی اولا : کمه دوما:بادمجون دور قاب چین نمیزارن (مسئولین استانها ... و دخالت میکنن)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
امریکا تو جنگ عراق و افغانستان به اندازه کشته های جاده های ایران کشته نداده
افشار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
÷ناه میبرم به
ali
UNITED KINGDOM
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
tasliyat...tasliyat ...tasliyat be hame mardome iran. be ghole doostemon bayad dar iran chand rooz azaye omomi elam mishod. aghaye rouhani az shoma entezare bishtari darim.
علی
UNITED STATES
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من ساعت 5 صبح داشتم به سمت قم میرفتم،با سرعت 120 ک.م.، هنوز نصف جاده بسته بود. اگه پلیس از یک کیلومتر جلوتر علامت نمی داد من هم در لاین سرعت می رفتم تو دل این اتوبوس ها. از اوم مامور پلیس و سایر پلیس های زحمت کش متشکرم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
شما که تو آمریکایی!؟
بدون نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
سلام
بابا جمع کنید این مسخره بازی ها رو .هر کس از سر راه پیدا شده نظر داده اصلا خود شما لیاقت نظر دادن دارید که در مورد این تصادف اظهار نظر میدید.اول یاد بگیرید بفهمید بعد بیائید نظر بگین تازه باید صلاحیت نظر دادن شما تشخیص داده بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خود ما مردم هم باید رعایت قوانین در جاده ها را بکنیم
همین هفته پیش بود که تو جاده چند تا تکه سنگ افتاده بود و برا ماشین ها مزاحمت ایجاد می کرد
بیایید فرهنگ مان را بکار ببریم اینقدر آشغال همه جا نریزیم
مخصوصا راننده کامیونا برای بارشان مهار بزارند و ایقدر با سرعت در جاده ها نروند.
مشتاق خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینطور که از شواهد امر جاده ای بر می آید ایمن ترین وسیله سفر همین هواپیماهای عزیز خودمان است. که این روزها بلیطش پیدا نمی شود.
از اهالی سار کاشان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تحریمها کاغذ پاره اند
peyman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فقط میشه گفت خدا به بازماندگانشون صبر بده . من چندین بار تو جاده غم شاهد ترکیدگی لاستیک خودرو های در حال حرکت بودم یک بار هم برای خودم اتفاق افتاد دوستی نوشته بود ترکیدگی لاستیک به خاطر فرسودگی . در این مورد موافقم نمونه این فرسودگی لاستیک و نبود معاینه فنی لازم رو میتونید البته قابل توجه مسولان . در اتوبوسهای خط حسن آبد فشافویه ببینید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
انشاءالله آقایان وفرزندان آنها درناز ونعمت وآرامش باشند اینها که همه فدای این انقلاب شدند مهم نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خود ما مردم هم باید رعایت قوانین در جاده ها را بکنیم
همین هفته پیش بود که تو جاده چند تا تکه سنگ افتاده بود و برا ماشین ها مزاحمت ایجاد می کرد
بیایید فرهنگ مان را بکار ببریم اینقدر آشغال همه جا نریزیم
مخصوصا راننده کامیونا برای بارشان مهار بزارند و ایقدر با سرعت در جاده ها نروند.
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
الان که این نظر رو می نویسم صدای اذان رو می شنوم.خدایا به حق این لحظات عزیز به حق این ثانیه ها عاملان اصلی این فاجعه رو رسوا کن.به خانواده های داغدیده ها که هیچوقت فکرشم نمیکردن یه روزی بجای شنیدن خبر به سلامت رسیدن به مقصد عزیزاشون رو بشنون باید خبر مرگشون رو بهشون اطلاع بدن به همشون صبر بده
از همتون میخوام جهت شادی روح درگذشتگان صلوات بفرستید و برای مجروحین که میانگین سنیشون منو از زنده بودن خودم شرمنده کرد شفای عاجل از خدا بخوایم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
روحانی مچکریم
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فقط می شود گفت چقدر لوس و بی نمک .
ایرانی اصیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
میدانم به رگ ایرانی تان میخورد و چاپ نمیکنیدولی باید قبول کنیم که ایرانی نژادی مخلوطی است از مادها-پارتها-سلوکی ها -یونانیها-اعراب سامی- مغول ها-ترکمن های تیموری-ترکهای عثمای-روسها و....دم ازفرهنگ وتمدن ایرانی زدن شوخی بی مزه ای است.
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بسیار متاسفم. به همه خانواده های داغدار تسلیت می گویم.نمی دانم تا کی باید شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی باشیم. چرا باید همچنان شاهد حرف های تکراری برخی از مسئولین در بیان دلایل وقوع حوادث بود. امیدوارم برای یک بار هم که شده هر کس مسئولیت خود را در هر جایگاهی که هست بپذیرد. از موسسه استانداردگرفته تا راهنمایی و رانندگی و شرکت های بی مسئولیت خودرو ساز که اینچنین با جان مردم بازی می کنند. و بعد از بروز واقعه هر کس به دنبال مقصر است . اگر وجدان بیداری هست امیدوارم برای همیشه خودروهای نا امن از سطح جاده های کشور جمع و جان مردم در برابر سود عده ای اندک فرض نشود.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا از ته دلم ناراحت شدم باید همه ما ایرانیهای با معرفت و با غیرت از صمیم قلب با خانواده های کسانی که کشته شدن همدردی کنیم ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدایا مردم و از دست موسسه استاندارد نجات بده
یه مدت تریلی هوو بود
برنج الوده
سوسیس کالباس الوده
سرنگ الوده
تا موسسه استاندارد تغییر نکنه این داستان ادامه دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
امان از دست رانندگان اتوبوس و کامیون و وانت که فکر میکنن ته رانندگین اما همیشه باعث تصادف های مرگبار میشن. چرا خودشونو اصلاح نمیکنن.
چند وقت پیش توی روز روشن کامیونی دیدم که در سطح شهر تردد میکرد و با سرعت میخواست سبقت بگیره. یعنی عقل تو کله این ادم بود؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینم به نوعی از برکات تحریمه!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تو عراق بمب ميزارن ٢٠ ، ٣٠ نفر كشته ميشن ولي تو ايران با يك تصادف ٥٠ نفر كشته ميده !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اسکانیا ضریب خرد شدنش از محور خارج 12 و داخل 34 است یعنی اگر به کناره چیزی بخورد 12% محور خارجی آن از بین رفته و چپ میشه و دیگر قابل کنترل نبست.مرسدس بنز فقط 3.3 است.اسکانیا بخاطر مسائل ایمنی در هیچ کشوری به جز ایران پروانه ساخت نمیگیرد وشهاب خودرو آن را تولید میکند.
جیمی
UNITED STATES
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
علت اصلی ترکیدن لاستیک و منحرف شدن به باند روبرو بوده...
شما اگه تشریف ببید تو خیابان و به لاستیک خودرو های سنگین نگاه کنید میفهمید جریان از چه قراره 90 % خودرو های سنگین بدلیل گرانی و افزایش بی رویه قیمت لاستیک قادر به خرید نیستند!!
لعنت بر باعث و بانی این گرانی ها...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
جاده قم به اراک تا دو راهی آشتیان چند سال است که پر از چاله و دست انداز است و وضعیت آسفالت آن بسیار اسفناک است با اینکه بارها و بارها این جاده غیر استاندارد باعث تصادف خونین در این مسیر شده ولی کوچکترین کاری در راستای ترمیم آن نشده است. من نمی دانم استانداران قبلی و فعلی، مسئولین بی مسئولیت راه قبلی و فعلی استان چه پاسخی دارند؟
میرخاندوزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعاً جای تاسف داره. علاج وقوع را قبل از واقعه باید کرد . تو کشور چیزی بنام عذر خواهی وجود نداره تا وقتی اتفاقی نیفتاده همه چیز آرومه و خبری نیست تا چنین اتفاق هایی مافته همه دنبال مقصرند پلیس میندازه گردن آتش نشانی ،اتش نشانی میگه وزارت راه مقصر بوده ،یکی میگه خودرو ساز مقصر بوده یا تقصیر تعاونی ارائه دهنده خدماته آخرشم میفته گردن بدبخترین و ضعیف ترین فرد که شاید هیچ دخلی تو این قضیه نداشته بعد هم قضیه شامل مرور زمان میشه و همه چی رو مردم فرامکوش میکنن مثل افتادن مینی بوس داخل کارون ، آتش سوزی توی مدرسه نتو یک روستا و.... و بالاخره این داستان همچنان ادامه دارد. تاکی؟ سوریه یا عراق در یک روز پر تلاطم و ناآرام اینقدر تلفات نمیده شاید بمبی به داخل یک مکان پرجمعیت می زدند اینقدر تلفات نمداد. واقعاًاز این اتفاق و دیدن تصاویر حادثه دلم بدرد آمد به همه هموطنان عزیزم بخصوص خانواده داغداران تسلیت عرض می نمایم و امیدوارم ما را درغم جانکاهشان شریک بدانند. از دوستان عزیزی که این کامنت را می خوانند خواشمندم با ذکر صلواتی و قرائت فاتحه ای برای درگذشتگان از خداوند متعال طلب آمرزش و مغفرت نمائیم .و امیدوارم این حادثه آخرین حادثه حوادث سریالی دنباله دار در کشور بوده و شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.چرا که هر نفری که در وقوع یک حادثه یا غفلت آخرین برگ زندگیش ورق می خورد فقط یکنفر نیست بلکه می توانست ادامه یک نسل باشد.که مسئول آنهم بواسطه غفلت افرادی است که به نوعی در جنین حوادث و تصمیم گیری هایی دخیل اند
علیرضا
UNITED KINGDOM
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هیچ کس به گارد ریل که وظیفش طبق استاندارد نگهداشتن خودرو در مسیر خودشه اشاره نکرده چراش جالبه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
کی گفته ؟
مگه ریل قطاره ؟
محمد علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
این حادثه دلخراش را به تمامی ملت بزرگ ایران تسلیت عرض و تسلی قلب خانواده هایشان از خدا خواستارم متاسف شدم .به نظر منعلاوه بر نقص فنی ،بی احتباطی راننده ، قسمت و خواست خدا بود و در کارش نمی توان دخالت داشت.خدا رحمتشان کند
امیرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چه آرزوهایی داشتن... به ملت ایران تسلیت میگم........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدا بیامرزدشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تسليت به بازماندگان واقعا حادثه دلخراشيه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدایا مردم و از دست موسسه استاندارد نجات بده
یه مدت تریلی هوو بود
برنج الوده
سوسیس کالباس الوده
سرنگ الوده
تا موسسه استاندارد تغییر نکنه این داستان ادامه دارد
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مقصر اصلی مسولین بی عرضه ای هستند که به هر قیمتی و تحت هر شرایطی چار چنگولی چسبیدن به میزشون و ول کن هم نیستند ؟ بابا عزیز من ای مسول بی عرضه تو که عرضه اداره کردن خانواده خودتو نداری و با شش کلاس سواد اکابر که بعدها با رانت و پارتی و دزدی مدرک تحصیلی عالیه گرفتی چرا پست و مقامت رو نمیدی به یه ادم شایسته عزیز من به چه قیمتی میخوای برای زن و بچت نون در بیاری واقعا شرافت هم خوب چیزیه که فاقد ان هستید؟ فرارو جان با دزدان جان ومال مردم همراهی نکن و پیامم را چاپ کن لطفا
zzzzzzzzzzzzzz
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدایاتاکی این خودروسازاایرانی میخوان جون ایرانیارابگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایانامونتاژایرانن خدای من به کی بایدبگیم
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
سلام،بسیارمتأثرشدم به خانوادهای این عزیزان تسلیت عرض می کنم.ماتاسال85اتوبوس داشتیم ومن هم مدتی پس ازاتمام تحصیلات راننده اتوبوس بودم.مطمئنآعوامل مختلفی دروقوع این حادثه دخیل هستند.ریشه های اصلی این عوامل بیشترمادی هستند،بسیاری ازرانندگان به خاطراستفاده ازشرایط لیزینگ واقساطی بودن وسایل نقلیه شان ونیزتأمین هزینه های سرسام آورزندگی(اعم ازوجوددختروپسردم بخت یادانشجودرمنزل و...)مجبورندچندشیفته کارکنند...
دلیل دیگرکه بازهم به اقتصاد برمی گردد گران بودن لوازم وقطعات ازجمله لاستیک می باشدکه موجب می شودرانندگان دیرترنسبت به تعویض آنهااقدام نمایندویاباخریداجناس ارزانتر(لاستیک دست دوم یاچینی)بااین مشکلات کنارمی آیند.
مشکل دیگراستانداردنبودن وسایل نقلیه تولیدداخل ازجمله اتوبوس می باشد که بااین حال کیفیت اتوبوسهای اسکانیای آتش گرفته که خالی ازایرادهم نمی باشدبه مراتب بهترازسایراتوبوسهای داخلی می باشدحال توخودبخوان حدیث این مجمل را...
علت دیگرنزدیک بودن دولاین رفت وبرگشت اتوبان به یکدیگرهست که درشدت این حوادث ومیزان خسارات جانی ومالی نقش مهمی راایفامی کند.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چرا در مسیر اتوبان قم تهران ماشین اتشنشانی مستقر نیست؟؟؟
محمد
GERMANY
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
احتمال میدم که فرارو هک شده تا منفی اتوماتیک به هر نظر بده لذا با گذاشتن عدد ایمنی از این کار جلوگیری شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
قابل توجه اقای نعمت زاده که اینهمه تولید تولید می کنند
از همه جای اتوبوس بدبخت می زنند تا سود بیشتری به جیب بزنند
شرم شان باد
همین امروز یک اتوبوس در گواتمالا به یک دره عمیق سقوط کرده علیرغم تخریب 100 درصدی هیچگونه اتش سوزی رخ نداده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدا لعنتشان كند كساني را كه كشور را به اين روز رساندند.مگر ما قبل از انقلاب را نئيده بوديم؟ خدا نيامرزد آن را كه اين وضع را به وجود آورد.لعنت خدا بر او
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
در مورد منفی ها بگم بنده در ایران گردی خود به حنفی ها و اعراب و فرقه هایی برخورد کردم که ارزوی کشتن ایرانیان را دارند و این منفی ها برای بنده تعجب ندارد .
در مورد لاستیک هم رانندگان اتوبوس مراقب هستند ولی لاستیکهای غیر استاندارد و تاریخ گذشته را هیچ شخص عادی تشخیص نمیدهد و بسیار هم زاید هستند و بیشتر هم توسط افراد خاص و با نفوذ وارد کشور میشوند و در مورد استاندارد کشور هم باید بگویم که دیگر وجود ندارد بیمارستانها و سرطانیها را ببینید .
تصادف رانندگی غرق شدگان و کشته شدن مردم ما از امار جنگ یک کشور هم بیشتر است و........دلم گرفت از این همه غم ولی خدایی هم وجود دارد .
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مسئول محترم سایت: هیچ متوجه نوشته این فرد متعصب کوردل شده اید؟ که به حنفیها و اهل تسنن توهین کرده است. لطفا این کامنت را پاک کنید. این فرد عقب مانده و نژادپرست هیچ چیزی کم از همین دلالان ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
آقا من بچه قم هستم تاييد ميکنم تمام جاده هاي قم چه از لحاظ عرض شونه و چه کيفيت آسفالت در حد عمق فاجعه هستند همين مجتمع مهتاب که رد کني به بدترين قسمت آسفالت اتوبان قم تهران ميرسين چاله چوله هاي فضايي داره يبار خودتون همين قسمت گذر کنين متوجه ميشين چي ميگم اصلا اين اتوبان ول کردند يه عمر سه تا لاين بيشتر نداره چرا لاين هاي اتوبان بيشتر نميشه ؟!
حسین 72
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
در رسانه ها ، حادثه از همه بعدی بررسی شد ، اما هیشکی نگفت اگه گارد ریل وسط جاده به جای یه تیکه حلبی یه چیز درست وحسابی بود الآن وضعیت جور دیگه ای بود ... واقعا متاسفم ...
حسین 72
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
در رسانه ها ، حادثه از همه بعدی بررسی شد ، اما هیشکی نگفت اگه گارد ریل وسط جاده به جای یه تیکه حلبی یه چیز درست وحسابی بود الآن وضعیت جور دیگه ای بود ... واقعا متاسفم ...
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
می توانید تقصیر را گردن چنگیز خان مغول هم بندازید!!!
تا کی می خواهید بدون تحقیق قضاوت کنید !! هنگامی که کار خودمان با پارتی بازی جلو می رود ,سکوت کرده ,از ته دل ریزخندان به حماقت باقی مردم قهقهه میزنید ,ولی هنگامی که علیه شما در جایی دیگر و در موقعیتی دیگر پارتی بازی می شود رگ گردنتان از عصبانیت باد می کند که چقدر ظلم و این چه مملکتی ایت و از این حرفها.
خلاصه از ماست که بر ماست.خدایا از دست جهالتهایمان به تو پناه می برم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چرا تو ایران عزای عمومی اعلام نمی کنند؟ الان که دیگه احمدی نژاد سرکار نیست که بگیم برای جون مردم ارزش قائل نیست. چند وقت پیش که فاجعه خارج شدن قطار از ریل تو اسپانیا اتفاق افتاد و تعداد زیادی آدم کشته و مجروح شدن غوغایی تو این کشور به پاشد و دولت اسپانیا سه روز عزای عمومی اعلام کرد. حالا تو ایران یک همچین فاجعه ای اتفاق افتاده و هیچکی به روی خودش نمیاره!!
گرگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
Vaqean delkharashe
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا بیامرزتشون به خانوادشون صبر بده
هم وطن های عزیزمون کشته شدن
مريم
UNITED STATES
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اونا رفتن ، خدا به خانوادشون صبر بده ، صبر .....................انقد راحت عزيزشونو از دست دادن ، ما الان ناراحت ميشيم بعد از مدتي فراموش ميكنيم ، اما اين خانوادهاشونن كه هميشه داغدار مي مونن، من نميدونم اون راننده چه جوري رانندگي كرده كه لاستيك تركيده اميدوارم حداقل مقصر شناخته بشه ، هر چند هموطنانمون ديگه برنميگردند................
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
جالبه بدونید تابستان سال گذشته برای اولین بار و آخرین بار دولت خواست لاستیک خودرو سنگین که جز کالاهای اساسی گروه شماره 10 است در اختیار رانندگان قرار دهد با ارز مرجع که نامرغوب ترین لاستیک کومهوی چینی (نه کره ای ) بود!!!
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اینجا ایران است.انرزی هسته ای هم حق مسلم ماست.این حوادثم بیخیال شایدخواست خدابوده.اصلاح زیرساخت ها امکانات. راه ها و...بعداانجام میشه.الان همه مسولین مشغول دستیابی به انرزی هسته ای هستن.بی خیال مردممممممممم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
هنگامی که تو اخبارگقت دراثرصانحه ای 44نقرکشته شدند من فکر کردم دوباره تو عراق بمب گذاشتند واقعا برا سران کشور متاسفم این فاجعه هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
الهی خدا به بازماندگان صبر بده
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
واقعا وحشتناکه
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مرده شور این ماشینا و اتوبوسای غیر استانداردو بدرد نخورو تو ایران ببرن کیفیت رو فدای کمیت نکنین خواهشا ناموس مردم ناموس شماست باور کنین ... اگه خوبی کنین جوابشو می گیرین داغون شدم این خبرو شنیدم 43 نفر کم چیز نیست بیچاره اون بچه ای که پدر نداشت مادرشم تو این آتیش سوزی از دست داد هی تسلیت میگم خدا صبر بهتون بده :(
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
لاستيك جفتي 6 ميليون تومنه. معلوم طرف مي ره لاستيك ارزون قيمت بنجل چيني گير مي آرده مي اندازه زير ماشين!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
كرايه را حساب نميكني؟از اصفهان تا تهران 15000تومانه در 24 ساعت يك رفت و يك بركشت دارند.روي هم 80مسافر ميشود روزي 1200000تومان.در ماه ميشود 36000000تومان ، حالا يك صاحب خودرو با اين درآمد نمي تواند در طول سال چند حلقه لاستيك بخرد؟برادر ناشناس يك ريال هم كه به قيمت لاستيك اضافه شود به قيمت بليط ها 10ريال اضافه ميشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
واقعا آدم کوته فکری هست با این حساب کتابت.
داش مشتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
سلام؛من ازطرف همه بچه های پاکدشت پیروجون لاتو خوبش زنو مرد گندهای محل خلاصه ازطرف همشون تسلیت میگم اول به خانواده های داغ داربعد به هم وطنام؛ اونایی که منفی دادن اگه بچه زرنگن آدرس بدن بابروبچ بیایم حالیشون کنیم که تواین اوضاع منفی دادن یعنی چی؛
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
بیشین بینیم با!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
واقعا متاسفم توایران جان مردم که مهمترین موجودی اشخاصه اهمیتی نداره و خیلی راحت میگیم اینقد آدم مردن!! خودم شخصا در شمال دیدم که دل و روده سانحه دیدگان یک تصادف رو با بیل جمع میکردن واقعا ارزش یه آدم اینه !!؟؟ شاید اون فرد دانشمندی متفکری یا شخصی بود که میتونست تحولای بزرگی درست کنه !! ارزش آدما رو درک کنیییم ....!!!
مهدی
UNITED STATES
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا باعث و بانی بیشرف و اجنبی این گرونی و تحریم و بدبختی رو به رسوایی در دنیا و آتش درجهنم دچار کنه. اجناس اروپایی و آمریکایی برای دشمنان اونها هم حادثه درست نمیکنه وای به حال ما که یک مشت عرب و یک میلیارد چینی شدن برادر ما
محسن
RUSSIAN FEDERATION
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
این‌هایی‌ که منفی‌ می زنند احتمالا از کارکنان و صاحب امتیازان شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا هستند !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا صبر بده به خانواده هاشون
مرعشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
در یکی از عکس ها کسی که ظاهرا از نیروهای امدادی هست داره سیگار میکشه. خیلی جالبه !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
باسلام- خادمین دلسوز انقلاب خدا قوت- هر چند وقت یک نگاه به این صحنه ها بندازید
م س
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
در عکس 4 و 5 از پائین دقت کنید ستون های اتصال سقف به بدنه چقدر ضعیف هستن !!!
من تو جاده شمال 4 -5 تا اتوبوس این مدلی (اسکانیا) دیدم که چپ کرده بود و سقفش کاملا چسبیده بود به بدنه .
چرا تولید این اتوبوس ها کنترل نمیشه ؟!!
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چرا وقتي يه عده عزيز كشته ميشن واقعه رو مي اندازيم گردن جاده ، بدنه ، ترمز ، سيستم تعليق ،هوا ، راننده و ... پس از مدتي همه چي يادمون ميره، كي و چي رو محاكمه كرديم مگه !!! ايمن ترين موتور رو ميذاريم روي بدنه ساخت داخل ، مونتاژ بد ميكنيم تا به قولي هزينه ها بياد پايين بعد از اتفاقم ميگيم خودروي سوئدي !! تا كي ميخوايم تفكرمون آزمون و خطا باشه ، جون آدميزاد اينجا ارزشي نداره ؟؟ مسئولين بيدار شين شايد زن و بچه شما يه روزي خداي نكرده جاي اين عزيرا باشن !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
یکروز زمان رضاخان می خواستند یک پلی را افتتاح کنند زمان افتتاح رضا خان دستور داد که خانواده های مهندسین سازنده پل بروند زیر پل بعد دستور داد که قطار از روی پل رد بشه.... ایا مسولین مملکت حاضرند با این اتوبوس به سفر بروند ....
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
گویا موضوع مربوط به پل ورسک درجاده فیروزکوه و خانواده و مهندس آلمانی طراح و ناظر اجرای پل بوده است.
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
سلام بنده هم همان لحظه که آتش سوزي آغاز شد رسيدم لحظه شوک آوري بود شعله هاي آتش چنان زيانه مي کشبد که کاري از هيچکس ساخته نبود فردي از بازماندگان فرياد جگر خراشي مي کشيد که کسي يه کاري بکنه . ولي متاسفانه فقط شاهد سوختن !! هموطنانمان بوديم و بس .
اين حادثه کمي بعد از مجتمع رفاهي !! مهتاب روي داد و شايد اگر در همين محل ابستگاه آتش نشاني و اورژانس بود تلفات حادثه بسيار کمتر مي شد . نکگته ديگر اينکه اتوبان قم تهران برغم اينکه ترميم شده اما اسفالت وصله پينه آن آنقدر بالا و پاببن دارد که راننده احساس جاده روستايي را دارد و شايد اين هم مزيد برعلت ترکيدگي لاستيک فرسوده اتوبوس بوده باشد .
بهرحال اين بندگان خدا که رفتند و عده اي عزادار آنان شدند اما به گمان همين دو سه روز عده اي مقصر جلوه داده مي شوند و عده اي هم ... دوباره فراموشي ما و مسئولان و حادثه اي ديگر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
جواب خون اینها را باید مسئولین بدهند. آن دنیا همین بیچاره ها در انتظارشان هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
2 دلیل برای این مسئله
1- متولی رسیدگی به سلامت فنی وسیله ای که40 انسان زا جابجا می کند کیست؟
2- بابا ی اصفهانی لااقل بخاطر جان این همه آدم بی گناه لاستیک ها را 10سال یکبار چک کن. این فاجعه بهش می ارزه ؟
محسن
-
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
شاید لاستیک اتوبوس غیراستاندارد یا کهنه بوده، ولی در حالت عادی لاستیک نمی ترکه. اتوبان تهران قم پر از چاله چوله، و یه اتوبانی هست که اینقدر کندگی و خرابی زیاد داره که همیشه صدای لاستیک ماشین و برخورداش با این کندگی ها از صدای خود ماشین بیشتره. جالبه هیچکی نگفت عامل اصلی خرابی جاده بوده چون هیچوقت خودشون را مقصر نمیدونند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا رحمتشون کنه،تو این مملکت مردن یکی از عادی ترین را شده،یه زمانی اگه پدر بزرگ صد ساله خونواده بعلت پیری سرش رو زمین میگذاشت کل محله عذا دار میشد و همه نگران بودن که چرا پدر بزرگ مرد.اما الان دیدن و شنیدن این حوادث برامون عادی شده.از صحنه تصادف فیلم میگیریم و برا هم بلوتوث میکنیم.میریم مراسم اعدام و تماشا میکنیم و در همون حین تنقلات میخوریم و با هم گپ میزنیم.خدایا عاقبت مارو و مملکتمون رو که دوسش داریم بخیر کن.خدا به حونوادشون صبر بده و به ما هم همت و غیرت که مملکتمون ک فرهنگمون رو دوباره بسازیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا رحمتشون کنه،تو این مملکت مردن یکی از عادی ترین را شده،یه زمانی اگه پدر بزرگ صد ساله خونواده بعلت پیری سرش رو زمین میگذاشت کل محله عذا دار میشد و همه نگران بودن که چرا پدر بزرگ مرد.اما الان دیدن و شنیدن این حوادث برامون عادی شده.از صحنه تصادف فیلم میگیریم و برا هم بلوتوث میکنیم.میریم مراسم اعدام و تماشا میکنیم و در همون حین تنقلات میخوریم و با هم گپ میزنیم.خدایا عاقبت مارو و مملکتمون رو که دوسش داریم بخیر کن.خدا به حونوادشون صبر بده و به ما هم همت و غیرت که مملکتمون ک فرهنگمون رو دوباره بسازیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ریشه این تصادفات در اقتصاد نابسامانه کشوره. احتمالاً راننده های محترم شیفتهای اضافه تر کار میکنن تا بتونن درآمد بیشتری کسب کنن و این باعث خستگی بیش از حدشون میشه. باید از این منظر هم به قضیه نگاه کرد.
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
تسلیت به باز ماندگان حادثه ، فقط یک سوال آیا نباید در چنین مواقعی امدادرسانی هوایی انجام گیرد تا جلوی گسترش خسارت وتلفات گرفته شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدایا به بازماندگان این حادثه غم انگیز صبر عطا فرما
همه عزیزان دلایلی رو ذکر کرده اند که هر کدام به نحوی درست است
من اونا رو جمع بندی میکنم
1-بی کیفیتی لاستیکها ی غیر استاندارد چینی و گران بودن لاستیکهای معتبر
2-نبود و یا کمبود فرهنگ صحیح رانندگی
3-عدم نظارت صحیح پلیس
4-غیر استاندارد بودن میله های گارد ریل و سطوح جاده ها
5-نبود احتمالی تجهیزات ایمنی داخل اتوبوسها مثل کپسول اتش نشان
6-و احتمال ضعیف مست یا معتاد بودن راننده ها
خوب حال تمام این بند هایی که ذکر شد هر چند شاید باهم تفاوت داشته باشند ولی در یک چیز باهم مشترک هستند و آن هم عامل اصلی بوجود اوردن این مشکلات هست به نظر شما عزیزان این عامل چیه؟.....قضاوت رو میزارم به عهده ی هموطنانم
mani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چندبرابر شدن قیمت لاستیک بع علت تحریمهاست
الهی خدا اون کسانی رو که باعث تحریم ها شدند و اون کسانی رو که تحریم ها رو بی ارزش و بی تأثیر می دونستند هردو گروه رو لعنت کنه !
الهی آمین
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
چرا جون انسان ها برای مسئولین مهم نیست چرا چرا. اگ یه دونه از زن یا بچه یا اعضای خونوادشون بودن به همین راحتی سکوت میکردن و با تظاهر و فریب یکی دو روزی به اصطلاح زانوی غم بغل میکردن و تاسف خودشون رو نشون میدادن و بعدش دوباره بفکر منافع شخصی خودشون میرفتن آره؟ نه بلکه فریاد وااسفا وامصیبتا سر میدادن و عالم و آدم رو محکوم به وظیفه نشناسی میکردند. واقعا چرا پشیزی برای هموطن های خودشون برای همنوعان خودشون ارزش قایل نیستن و مسئولیت پذیری در وجودشون نیست. جوابش اینه در این مملکت هرکسی درصدد اینه خر خودشو بچرونه و فقط فقط بفکر منافع شخصی خودشه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
لعنت خداوند بر کسانی که مسبب تحریم های روز افزون بر مردم شریف ایران هستند. آنهایی که خود را وکیل 75 میلیون نفر میدانند لعنت باد
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
تحریمها کاغذ پاره است یا این اهن پارهها.؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدایا مردم و از دست موسسه استاندارد نجات بده
یه مدت تریلی هوو بود
برنج الوده
سوسیس کالباس الوده
سرنگ الوده
تا موسسه استاندارد تغییر نکنه این داستان ادامه دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
باتشکر از اداره راهنمائی ورانندگی اتوبوس اسکانیا
بالای 10سال است درایران تردد درآن ودر زمان پلاک ائلین اتوبوس اداره استاندارادوراهنمائی تست فنی میگردد چطور باوجود این ایراد مجوز شماره گذاری گرفته یعنی همه تست ها درست بوده.باتشکر
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
همه این حرفا خودمون رو گول زدنه هروقت جون مردم برای این مسئولین کروکور عزیز شد همه این مشکلات خودبه خود حل میشن...
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
واقعا دل آدم کباب میشه وقتی این صحنه ها رو میبینه
خیلی متاسفم واسه انسان که اینقد ضعیف و مغروور
چرا اینقد بد هستم؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
منفی ها دستور سازمانیست
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خیلی ناراحت شدیم خدا برای بازماندگان صبر جمیل عنایت فرماید. ضمنا با شرکت اتوبوسرانی که اسکانیا استفاده می کنند باید برخورد شود و سیستم فنی اتوبوس ها باید اصلاح شود.
كارشناس حمل و نقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
پليس راه هوشمند كشور خوشبختانه روي اين محصولات حساس شده اند و لازم است با كمك كارشناسان استاندارد كشور با آزمايش هاي مجدد و اعزام اين خودروها به محل هاي تخصصي تست خودروهاي تجاري در اروپا اقدام به آزمايشات فني اين خودروها با هزينه شركت و يا كارخانه وارد كننده نمايند.


با توجه به شناختي كه از اين محصولات دارم بيش از نود درصد اين محصولات با سهل انگارانه اجرا نمودن تست ها نيز موفق به اخذ تائيديه نخواهند بود.


اما با واردات خودروهاي بي كيفيت و لوازم يدكي چيني علی رغم خساراتي كه به بودجه عمومي مملكت وارد مي‌شود، مسافرت ها و سفر هاي جاده اي را به كابوسي مرگبار براي كشور بدل كرده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
http://fararu.com/fa/news/130812/جاده‌های-كشور-صحنه-تاخت-و-تاز-غول‌های-بی‌رحم-چینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
جاده ها را گل و گشاد کنید و مسیر ماشسن های سنگین را با خط های ممتد مشخص کنید .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
به عنوان یک کارشناس مکانیک
باید عرض کنم آتش گرفتن این دو اتوبوس که منجر به این حادثه دلخراش شده است را سیستم سرمایشی و قرار گیری نا مناسب سیلندر گاز کولر این اتوبوسها در جایی نامناسب در جلوی اتوبوس می باشد
که به محض برخورد از جلو منجر به آتش سوزی می شود
باید شرکت سازنده این اتوبوس ها فکری به حال این مسئله کنند
همت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
آخه چرا باید لاستیک چینی زیر ماشینای مسافربری باشه چرا کسی توجه نمیکنه بی وجدانا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لااقل ماشینای مسافربری و تانکرهای سوختو مراقبت کنین به موقع لاستیکشونو عوض کنن و لاستیک چینی هم نذارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
همش تقصی پلیس راهه
تمام هم و غمش شده افزایش جریمه ها
هیچ نظارتی بر معاینه فنی ها نداره و سلامت روانی و جسمی راننده ها هم براشون اهمیت نداره فقط توجاده ها در کمینند که جریمه کنند.
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فعلاً ديواري كوتاه تر از كارخانه سازنده اتوبوس پيدا نكردند. تقصيرها را مي‌اندازند گردن اونا. اتوبوسي كه در ايران فقط مونتاژ شده.
معینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
انگور نه از بهر نبیذ است به چرخشت!
علت اصلی اینه که در این سرزمین هیچ کس خود را در مقابل دیگران مسئول نمیداند و همه و هرچیز را وسیله ای میداند برای اینکه او بیشتر پول در بیاورد و او خوش باشد، بهرقیمت و هرچه شد، شــــد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مرگ بر چین
احمد توسلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
احتمالا اونایی که منفی زدن کارمندای کارخونه اسکانیا بودن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدا به خانواده همشان صبر دهد
sasan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
تسليت براي شهراردكان خصوصا روستاي چاه افضل خدا صبر عيوني بده بتون
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اول بگید ببینم علامت + یعنی اینکه از این قضیه خوشم اومد؟؟؟
اگه اونجوری باشه پس من - میدم یعنی اینکه از این قضیه بدم اومد و متاثر شدم و دیگه نمیخام همچنین صحنه هایی رو ببینم !
پس میبینید که هر کی واسه خودش یه تعبیری داره و همه از این قضیه ناراحت شدن ، مخصوصا من که دوسال تو یزد دانشجو بودم و اونجا کار هم میکردم و دوستای زیادی داشتم .
واقعا مردمان خوبی دارن ، به همشون تسلیت میگم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ریشه این تصادفات
1- اقتصاد خراب
2- وجود دلالان قدرت در وارد کرن لاستیکهای چینی
3- عدم امکانات جاده ای
4- عدم کنترل پلیس ( سهل انگاری پلیس)
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
من رو به یاد آتش سوزی در سینما رکس آبادان انداخت آیا در این بین هم مقصری هست؟
تا کی باید جواب ندانم کاریهای عده ای بی تجربه را بدیم؟
خواهش می کنم با دقت مسئله پی گیری شود و جان ها را ارزش بگذاریم چون هر کس یک جان بیشتر ندارد
خداوند به همه ی بازماندگان صبر عنایت فرماید.
جاجرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مشکل جاده ای دلیل اصلی حادثه است اگر گارد ریل استاندارد بود این حادثه تلفات کمتری داشت اونم با رها شدن راهها به امید خدا و چسبدن به مسکن دلیل اصلی این مشکل است
مهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ديشب پليس هم در اخبار گفت مقصر شركت اسكانياست كه برق ماشين ها رو درست روبراه نميكنه اما نميدونم چرا بهشون اجازه مسافر كشي ميدن؟ خدا بيامرزه همه رفته ها رو به بازمانده هاشون صبر بده و زخمي ها رو شفا بده آمين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خواستم درباره مقصرین حادثه چیزی بگم دیدم دوستان نظرات زیادی داده اند،فقط امیدوارم تک تک مردم،نه فقط مسئولین، براجون انسان ارزش قائل باشند،فکرنکنندمرگ فقط براهمسایه است،اگراین اتفاق درکشوری مثل ژاپن روی می دادمقام مسئول یا خودکشی می کردیااستعفامی داد.
امیرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
تا وقتی مسئولی بخاطر این بی مبالاتیها محاکمه و اعدام نشه هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. فوقش الان چهارتا دلیل آبدوغ خیاری و دیگه ولش. اونام که مردن می خواستن نمیرن. خانواده هاشونم کشک. متاسفم برای این وضعیت اسفناک کشور
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
تیتر بزنید:
44 نفر در آتش گرانی لاستیک سوختند!
نگار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دلخراش بود.این اتفاقات کی تموم میشه.؟خدا صبر بده
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دوستان من همه نظریات شما راخواندم چی منفی چی مثبت وچی شوخی و چی جدی-- اما واقعیت اینه این اتفاق افتاده وچندین نفر بیگناه کشته وصدها خانواده داغدار شدن --- میگم بیاین بجای گفتن اینجور اظهار نظرها از مسئولین که بقول خودشان نوکرمردم هستن بخواهیم کاری بکنند واگر هم نمی تونن کاری بکنن بیایند صادقانه بگویید که کاری از دست مابرنمی اید و استعفای خود رااعلام کنند تا مامردم برویم از گینه بیسائو و بورکیناپاسو مسئول بیاوریم تا دیگرچنین اتفاقی نیفتد .اخه مگه ماهرسال شاهد چنین اتفاقاتی ازاین نوع نیستم --مقصر هرکی یاهرچی باش باید یقه مسئولین راگرفت چون همه چی برمی گرده به اونا
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
سلام دوستان چندین مورد هست توجه کنیم:1-جنس نامرغوب2-هزینه بالا3-اموزش و فرهنگ پایین4-بازدارندگی ضعیف5-عدم توجه به امور و مسائل روزمره مردم 6-کاهش امید به زندگی و دغدغه روانی جامعه 7-محیط بسته و عدم شناخت سلایق و فرهنگ های مختلف مسدود ماندن فرهنگ پذیری در جامعه8-امکانات ضعیف و ابتدایی در جامعه....
سیا
UNITED KINGDOM
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
علت اصلی تصادف استفاده از لاستیک های نامرغوب درجه 3 چینی میباشد که بدلیل قیمت ارزان مورد استقبال بسیاری از رانندگان میباشد.امیدوارم سیاست مداران فکری بحال تحریم ها کنند
امین
NETHERLANDS
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اگه برق اتوبوس نقص فنی پیدا کرده بود پس قدیمی بوده چرا اتوبوسای قدیمی میذارین تو خط باشن..بابا مردم گناه دارن دیگه به چه طریقی میخواین این مردم رو زجر بدین بسمون نیست زندگیمونو جهنم کردین...خدایا امیدوارم روحشون تو ارامش باشه..واقعا ناراحت شدم
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
من دانشجوی زنجان هستم و 4 ساله که هر هفته در مسیر زنجان تهران با اتوبوس رفت و آمد می کنم.
1."بعضی" راننده های بی احتیاط و واقعا بی شرم (که لایی می کشن، توی خط سبقت تشریف می برن، ماشینهای سواری رو آزار میدن!)که حتی به تذکر مسافراهم توجه نمیکنن و می گن ناراحتی پیاده شو!
2. راههای آسفالت چروک که آدم احساس می کنه سوار قایقه تا اتوبوس.
3. عدم رسیدگی پلیس محترم به شکایت ها و تلفن ها (که خود من تا حالا 3 بار با 110 تماس گرفتم و گفتم فلان راننده داره تخلفات خطرناک انجام میده ولی ماشاله....)
4. عدم نظارت به ایمنی ماشینها
دیگه چند تا دلیل می خواین؟؟؟
ولی با همه این احوال به نظر من مقصر اصلی اکثر تصادفات رانندگی بی احتیاطی و خیره سری راننده های محترم هست.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
در اثربرخورد یک کامیون نفتکش عراقی با مینی بوس مسافر کش در غرب کشور مینی بوس از وسط دو نیم شداطلاعی از کشته شدگان تا الان در دست نیست....علت حادثه یک بانده بودن جاده با وجود اینهمه تردد در جاده و تحریم ها که ورود این حجم خودرو عراقی در این جاده یک بانده میسر ساخته هر روز تلفات به قول مجید بزخاله تو اخراجی ها ای خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ما نمیتوانیم حریف سرنوشت بشویم
نه مسئولین نه راننده نه خود ما
هیچکدام این را نمیخواستیم
تسلیت به ملت ایران
خرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فقط میتونم بگم خدا به خانوادهاشون صبر بده

به نظر من مقسر پلیسرا هم هست که لاستیک واین چیزا رو چک نمیکنه
تسلیت میگم
ابوالفضل
NETHERLANDS
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
باز هم تحریم ، علت ترکیدگی لاستیک، به خاطر گرانی لاستیک مرغوب خارجیه که باید لاستیک جلو اتوبوس از نوع بهترین لاستیک باشه که متاسفانه بخاطر گرانی لاستیک خارچی، اکثرا لاستیک ایرانی میندازن
احمد
UNITED KINGDOM
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دلخراش بود.این اتفاقات کی تموم میشه.؟خدا صبر بده
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
تا كي بايد شاهد مرك عزيزانمون به خاطر كيفيت بايين وسايل نقليه باشيم.
یزد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دراینکه جنس بی کیفیت چینی،تحریم های همه جانبه،سهل انگاری پلیس و مشکلات فنی جاده ها در بروز چنین تصادفاتی در چند سال اخیر درایران تاثیر مستقیم داشته جای هیچ شک و شبهه ای نیست.ولی دوستان!ما یه عیبی که داریم دوس داریم مسئولیت را از خودمون وا بکنیم و همه قصورها را بندازیم گردن عوامل دیگه.خداوکیلی چند درصد ماها رانندگی مون اصولی و قانونمند هست؟شما اگه دوس دارید جواب این سوال را بگیرید کافیه فقط یک هفته مسیر تهران به چالوس و بالعکس را با ماشین های مختلف تاکسی و سواری خطی،بپیمایید تا ببینید چه فاجعه تمام عیاری از سوی رانندگی رانندگان تاکسی و شخصی رخ میده.هیچ توصیه و نصیحتی هم نمی پذیرن.با سرعت خداکیلومتر تو جاده های پر پیچ و خم و دره ای چالوس ویراژ میدن بعد هم مدعی ان عند رانندگی و تسلطن.ما در درجه اول مقصر خودمونیم.همین اتوبوسی که تایرش ترکیده اگه با سرعت مطمئنه و اروم میرفت میتونست کنترل کنه ماشینشو.ما اگه مسئولیت پذیر بودیم خودمون بجای اینکه منتظر گیر دادن های معاینه فنی پلیس باشیم به مسائل فنی ماشینمون دقت میکردیم و با اندکی دقت نمیذاشتیم چنین فجایع دهشتناکی رخ بده.من ریشه خیلی از مشکلات کشور را در بی مسئولیتی و بی تعهدی میدونم.کسیکه نسبت به جون 43 ادم تعهد داشته باشه عمرا نمیذاره چنین فجایعی رخ بده.اون مقامی هم که اون بالاها نشسته اگه جان ملت براش مهم باشه و حافظ منافع انان باشه در برخورد با مسائل بین المللی متعهدانه رفتار میکنه و حفظ جان و مال مردمش را از همه چی بالاتر میدونه
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
واقعا متاسفم برای این مملکت واقعا
محمد فلاح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
راننده یکی از اتوبوس ها پسر عموی مامانم بودبا سه دختر دوقلو امروز قم بودم برا تحویل جنازش که گفتن جنهزش پیدا نشده ولی جالب اینجاست که مقصرم نبودهنمیدونم تا کی باید شاهد سهل انگاری راننده ها و مسعولین باشیم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خداوند به بازماندگان صبر بده و به مجروهان شفا و به مردگاه رحمت بسیار جای تاسف هست و ادم به فکر عاقبتش باید باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خیلی ضایعه درناکی بود این خبر ، راستی مارک لاستیکش رو کی می دونه چی بود؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
حيرون و افسرده ام خداوندا صبري عطا كن
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
3 نفر از جانباختگان از بچههای دانشگاه صنعتی اصفهان بودن من هیچکدومو نمیشناسم ولی همینکه عکسشونو دیدم دارم اشک میریزم .............. اینا آینده های این مملکت بودن ... کی میخاد جواب بده ....... همه ایران عزاداره..
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
گر بدين سان زيست بايد پست
من چه بی شرمم اگر فانوس عمرم را، به رسوائی نياويزم.
امیدوار بودم یه مسئولی چیزی ،خودشو از کار اخراج کنه!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
اگه چرخ سانتریفیوژ نمیچرخید چرخ این اتوبوس هم نمیترکید.قیمت لاستیک ماشین که تو یه سال به پنج برابر میرسه زمان تعویضشم به کی میرسه همه میدونن. راننده که زور میزنه بیش از حد توان و ظرفیتش خرجو مخارجشوراست و ریس بکنه دیگه میرسه که به ماشینش برسه تازه اگه مال خودش باشه؟ایراد جای دیگس.هممون تو این اتوبانیم.خدا بیامرزتشون و صبر بده به بازمانده هاشون
ناشناس
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
فقط با دو روش می تونیم از این حوادث جلوگیری کنیم 1 فرهنگ سازی در تمام زمینه ها( رانندگی، رشوه ندادن، قانونمندی و...)2- نظارت ناظران صادق
پولاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
زنده باد هوندا آكورد 21 سال پيش!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مرگ بر آمريكا
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
آماررسمی 44 کشته داده خدایا تا کی به خدا که مسئولین اولی هم این راننده ها هستن که سرعت بالا دارن بعدا اینکه بخاطر گرون بودن چکشا اوناروبرمیدارن چقدر مردم باید تو آتیش بسوزن؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مرگ بر چین
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین