bato-adv
کد خبر: ۱۵۸۹۵۳
یک روز مانده به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سایه سنگین 'اتهامات' بر سر سه وزیر پیشنهادی!

با نزدیک شدن به روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی حملات مخالفان برخی از اعضای کابینه پیشنهادی به اوج خود رسیده است. در این بین بیژن نامدار زنگنه، علی ربیعی و جعفر میلی منفرد سه وزیر پیشنهادی هستند که به سیبل مخالفان تبدیل شده اند.

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
فرارو- با نزدیک شدن به روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی حملات مخالفان برخی از اعضای کابینه پیشنهادی به اوج خود رسیده است. در این بین بیژن نامدار زنگنه، علی ربیعی و جعفر میلی منفرد سه وزیر پیشنهادی هستند که به سیبل مخالفان تبدیل شده اند.

به گزارش فرارو، قرارداد کرسنت و فعالیت در فتنه 88 دو موضوعی است که مخالفان برخی وزرای پیشنهادی به آن ها متوسل شده اند تا از این طریق بتوانند بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، جعفر میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم و علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار را از رسیدن به وزارت ناکام بگذارند.

امروز رسانه های مختلف اصولگرا  و به طور ویژه کیهان، فارس و رجانیوز حملات سنگینی در ادامه انتقادات خود از برخی وزرای پیشنهادی روحانی را آغاز کرده اند تا از این طریق بر رای مجلس تاثیر بگذارند.

روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس در یک هفته گذشته با انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی به بیژن نامدار زنگنه گزینه پیشنهادی وزارت نفت حمله کرده اند. به تبعیت از فارس و کیهان دیگر رسانه های اصولگرا نیز از زنگنه انتقاد می کنند.

مسئله ای که موجب حمله این رسانه ها به زنگنه شده است ماجرای قرار داد کرسنت است. قراردادی که در زمان وزارت زنگنه در دولت اصلاحات به امضا رسید. رسانه‌های اصولگرا در چند روز اخیر بارها این قرار داد را با ترکمنچای مقایسه کرده و آن را به نمایندگان یادآوری کرده‌اند.

کیهان در ادامه گزارش های زنجیره ای خود علیه زنگنه امروز نیز با انتشار گزارشی با عنوان "گزارش تکان‌دهنده از پشت پرده قراردادهای کرسنت و استات‌اویل" سعی کرده است نشان دهد که وزیر پیشنهادی در "زد و بندهای" صورت گرفته در این قرار دادها نقش داشته است.

اما اكبر تركان، از اعضای شاخص دولت در مصاحبه اي كه با تجارت فردا كرده است مخالفان را به استفاده ابزاری از كرسنت متهم كرده و گفته كه آنها اين موضوع اقتصادي - فنی را "حربه سياسی" كرده اند.

همسو با کیهان خبرگزاری فارس نیز در گزارش های متعدد قرار داد کرسنت و فعالیت زنگنه در ستاد میرحسین موسوی در سال 88 را دستمایه حمله به این وزیر پیشنهادی روحانی قرار داده است.

فارس امروز در گفت و گویی با مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و رییس کنونی کمیسیون انرژی مجلس این رویکرد را پیگری کرده است. میر کاظمی در این گفت و گو به ماجرای فتنه پرداخته و تاکید کرده است "ترحم به فتنه گران جایز نیست".

روزنامه رسالت هم امروز در سرمقاله خود در این باره نوشت: «مردم نمی خواهند با انتصاب برخی افراد معلوم الحال دوباره فضای کشور به سال 88 و یا حتی عقب تر 78 برگردد.مردم می خواهند فضای حاکم بر دانشگاه ها فضای گفتمانی پیشرفت و تولید علم باشد. مردم نمی خواهند مجددا زمینه های اعتراضات کارگری با تحریک برخی مسئولین ایجاد شود. مردم نمی خواهند مجددا به نارضایتی های فرهنگیان دامن زده شود. مردم نمی خواهند ...»

به نظر می رسد اشاره مستقیم این روزنامه به گزینه های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش (محمد علی نجفی)،  کار (علی ربیعی) و علوم (میلی منفرد) بوده است.

بیژن زنگنه و علی ربیعی هر دو در ستاد میرحسین موسوی در سال 88 فعالیت داشته اند و محمد علی نجفی در ستاد مهدی کروبی فعال بود  این سه از این منظر تحت فشار اصولگرایان قرار دارند.

مهدی محمدی روزنامه نگار اصولگرا در گفت و گویی با خبرگزاری فارساز علی ربیعی شدیدا انتقاد کرد و گفت: «تصاویر و فیلم‌های شبی که میرحسین موسوی اعلام کرد که در انتخابات برنده شده و اگر نتیجه غیر از این باشد در انتخابات تقلب صورت گرفته است، نشان می‌دهد که علی ربیعی همواره در کنار میرحسین موسوی بود و او به همراه چند نفر دیگر نقش اساسی در سرپا نگه‌داشتن و ایجاد تحرک برای موسوی داشت لذا نقش این افراد در فتنه نه‌تنها حاشیه‌ای نیست بلکه بسیار عمیق، گسترده و موثر بوده است.»

علی ربیعی گزینه پیشنهادی وزارت کار روز گذشته در گفت و گویی در این باره توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: «وضعیتم در ستاد آقای موسوی مشخص است و در کنار وی در انتخابات فعالیت داشتم چرا که او کاندیدای مورد قبول نظام بود و فکر می کردم همراهی با کاندیدای مورد نظر نظام موجب پویایی می شود. من از دوران نوجوانی وارد عرصه سیاسی شدم و وقتی که گروه فرقان قبل از انقلاب بیانیه شماره 3 خود را صادر و سخنانی را در مورد امام خمینی(ره) بیان کرده بود با آنها وارد نزاع شدم. من پیرو خط امام در زمان زنده بودن ایشان بودم و ولایت فقیه را که از یادگارهای ایشان است قبول دارم. ضمن این که نسبت به رهبری نیز علاقه شخصی خاصی دارم. در سال 88 نیز تا قبل از وقوع آن اتفاقات بر اساس نظر رهبری عمل کردم.»

از طرف دیگر انتقادات شدیدی نیز به جعفر میلی منفرد گزینه پیشنهادی وزارت علوم صورت گرفته است. میلی منفرد معاون وزارت علوم در دوره وزارت مصطفی معین بود و پس از استعفای معین از سوی سید محمد خاتمی مدت کوتاهی  حکم سرپرستی وزارت را دریافت کرد.

مخالفان تصدی وزارت علوم از سوی میلی منفرد معتقدند که او در ماجرای کوی دانشگاه  نقش داشته است. آن ها همچنینی می گویند میلی منفرد در جریان فتنه 88 تحرکاتی همسو با این جریان در دانشگاه امیر کبیر داشته است.

با این حال عده ای دیگر او را بهترین گزینه برای وزارت علوم می دانند و سابقه اجرایی او و تجربه بالای مدیریتی او را گوشزد می کنند.

حمله به رایزنی در مجلس
در کنار این وضعیت رسانه های اصولگرا از لابی ها گسترده در راهرو های مجلس خبر می دهند لابی هایی که براساس گزارش های آن ها بی سابقه بوده است. حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره این لابی ها گفت: «من در سه دوره مجلس حضور داشتم اما وضعیتی که برای لابی در مجلس نهم در طول هفته‌های گذشته به چشم می‌خورد، بسیار تاسف بار است چرا که عناصر عجیب و غریبی با التماس کردن و به دست گرفتن قرآن در بین نمایندگان حضور می‌یابند که همواره روی آنها علامت سوال بزرگی وجود دارد.»

از سوی دیگر محمد سلیمانی نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در یادداشتی برای روزنامه کیهان نیز به این موضوع اشاره کرده است. سلیمانی در کیهان نوشت: «این روزها شاهد حضور انواع و اقسام افراد در راهروهای مجلس برای انجام لابی‌گری به نفع وزیر هستیم. این افراد عمدتاً متعلق به جناح سیاسی خاص اصلاح‌طلبان هستند و اتفاقاً فراوان از بخش تندرو این جناح می‌باشند. در راهروهای مجلس شاهد لابی‌گری‌های حرفه‌ای از نمایندگان ادوار گذشته مجلس، خصوصاً مجلس ششم، معاونین وزرا و مدیران کل دوران دولت‌های سازندگی و اصلاحات، سیاسیون حرفه‌ای و با سابقه هستیم.»

دو مسئله درباره بحث فتنه
به این ترتیب به نظر می رسد فضای به وجود آمده در رسانه های یک روز  پیش از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس آنچنان مثبت و سازنده نیست. در این بین برخی رسانه نیز تلاش می کنند این فضا را بشکنند.

سایت الف متعلق به احمد توکلی امروز در یادداشتی به مسئله فتنه و استناد برخی اصولگرایان به این ماجرا برای رد صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداخته است. این سایت در یادداشت خود ضمن تاکید بر این که مسئله فتنه 88 باید در تائید صلاحیت وزرا در نظر گرفته شود، اما اعلام کرده است که باید در این بررسی دو موضوع در نظر گرفته شود.

اولین موضوع  از دیدگاه "الف" این است که: «اعتقاد به تقلب به خودی خود گناه نیست؛ ماندن بر این اعتقاد گناه است. ماندن بر این اعتقاد بعد از افتادن پرده ها توجیه پذیر نیست. یک نفر ممکن است اعتقاد داشته که تقلب شده است اما بعد از سخنان رهبری به دلیل اعتمادی که به صداقت ایشان دارد از رای خود برگشته باشد. یک نفر ممکن است اعتقاد به تقلب داشته اما رفتار خلاف قانون نکرده است و بعد از روشن شدن حقایق و شنیدن استدلال نظام نظرش اصلاح شده است. صرف اعتقاد به تقلب در روزهای پس از انتخابات دلیلی بر کنار گذاشتن و اعتماد نکردن نیست.»

دومین مسئله ای که الف بر آن تاکید کرده است این است که: «واژه تقلب نیز باید تعبیر شود. یک نفر ممکن است قائل به تقلب باشد اما نه از جنس جابجایی آرا بلکه از جنس رعایت نکردن قواعد بازی از سوی نامزد  رقیب. مثل سیب زمینی دادن و یارانه شب انتخابات و افزایش حقوق بازنشسته ها و غیره.»

سایت توکلی تاکید کرده است: «تردیدی نیست که برای رای اعتماد دادن، فتنه پاشنه آشیل است و از کنار آن نباید به سادگی گذشت. اما این مهم نباید تبدیل به چماق جناحی و سلیقه ای برای حذف افراد باشد. ضدفتنه بودن از جنس بیکاری دلاک ها نیست که پشت هم کیسه بکشند. نباید این تلقی خدانکرده ایجاد شود که ماجرا، قصه فتنه نیست و غرض چوب خط حساب سوخته های قدیمی و دستک و دنبک برای برخ کشیدن و قدرت نمایی است.»

کمیسیون تخصصی یا دادگاه تفتیش عقاید
از طرف دیگر سایت عصر ایران نیز در یادداشتی به انتقاد شدید از نمایندگان "تندرو" مجلس پرداخته است. براساس گزارش این سایت این نمایندگان جلسات کمیسیون های تخصصی با وزرای پیشنهادی را به دادگاه تفتیش عقادی تبدیل کرده اند.

عصر ایران نوشت: «این نمایندگان که در طول سال های اخیر به تندروی و تعلق خاطر به حلقه های خاص شهره شده اند، از وزرای پیشنهادی می خواهند نظرشان را درباره هاشمی و خاتمی بگویند یا به جای پرسشگری از برنامه های وزرای پیشنهادی، از آنان می خواهند تحلیل خودشان را از اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 بیان کنند یا دیدگاه شان را درباره موسوی و کروبی اعلام کنند و بگویند مقصر حوادث سال 88 چه کسانی بوده اند؟!»

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اگر نجفی را رد صلاحیت بکنند دیگر هیچ تردیدی برایم باقی نخواهد ماند که اینها نمایندگان مردم نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آقای روحانی از هیچ چیز واهمه نداشته باش اگر وزیر علوم رای نیاورد عارف را معرفی کن و بدان که قاطبه مردم همراه تو هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اینها نمایندگان مردم نیستند اگر این سه تن را که ازبهترین وزرای معرفی شده هستند رد صلاحیت کنند.مردم نمایندگانی که رای عدم اعتماد بدهند شناسایی خواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ببینید چگونه یک عده خودسر وشیفته قدرت که در انتخابات شکست سختی خوردند رای و انتخاب مردم را به بازی می گیرند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
دکتر ربیعی استاد مشاور تز ارشدم وچهار سال استاد م بودم انسانی متدین ومتعهد هستند که علم وتخصص بالایی در رشته خود دارند واقعا اگه رد صلاحیت بشن جای تعجب داره
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
هر کسی دلش به کشور و مردم بسوزد به مدیر بودن و کارشناس بودن وزیران تاکید می کند نه به تعصب فکری خود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
علی ربیعی و جعفر میلی منفرد فتنه78 همکاری داشتن
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اسامی اون نماینده‌هایی که به نجفی گیر میدن منشر کنین تا فرهنگیان اونا رو بشناسن. سه سال دیگه به هم میرسیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ناشناس 16:42 در کدوم دادگاه محکوم شدن که ما نمی دانیم؟ به مخالفین به همین راحتی اتهام می زنید ولی موافقان در اختلاس هم شرکت کنن باز شایستۀ دریافت نشان لیاقت رو پیدا می کنند. غیر از این است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آقای میلی‌منفرد مدیر گروه مکاترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند. فرد بسار دلسوز، پیگیر و متینی هستند. از همه مهمتر اینکه دروغگو نیستند. خصلتی که مدت‌هاست فراموش شده.
11111111111111
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ظریف،زنگنه،نجفی کهنه ژنرال و ربیعی و میلی منفرد هم واقعا کاربلد هستند. اگر دوستان میلی منفرد رو تائید نکنند دکتر روحانی عارف یا توفیقی رو معرفی میکنه و این یعنی آچمز شدن مجلس
9999999999999
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اصلا مگر میشود حمایت تمام موافقان و مخالفان زنگنه رو نادیده گرفت مگر میشود حمایت نوذری وزیری هامانه و گروه موسوم به جنوبی ها رو نادیده گرفت مگر میشود پاکدستی ایشان را نادیده گرفت.
999999999999
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مگر میشود د اموزش و پرورش بهترین وزیر تاریخ این وزارتخانه را نادیده گرفت مگر میشود تعهد کاری تدین و سابقه علمی و حمایتهای اکثریت افراد متعهد و میانه رو در دانشگاهها را از دکتر منفرد نادیده گرفت. راستی مگر می توان مانیفست اعتدال ایشان را نادیده گرفت
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اقای نجفی بهترین گزینه است برای اموزش وپرورش
خواهشمندیم رای اعتمادبدهید
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگر می خواهید فتنه را بشناسید به قرآن رجوع کنید سوره مبارکه ص و تفسیر آیت الله مشکینی از این سوره . اگر نشد حداقل ترجمه آیات 62 و 63 را از قرآن بخوانید
یک پیام هم به شما بهار: هرکس قرآن را سانسور کند مسلمان نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مردم آنچه را که می خواهند و یا نمی خواهند را در انتخابات گفتند!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
یعنی انتظار دارید همه چشمشان را بر روی واقعیت ها ببندند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
شما عادت دارید به نق زدن دوران خاتمی هم اینجوری بودین کاراتونو با داد وقال وهوار پیش میبردین وقتی عرضه کار کردن نداشتید میگفتین نمیزارن! بهمین راحتی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
وای بر روحانی
کاش به همون جلیلی رای داده بودیم تا وضع مملکت از اینی که هست بدتر بشه به درک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اتفاقا بدتر نمی شد دلار حداقل 2500 تومان می شد نفسی می کشیدیم ضمنا شریعتمداری هم اینقدر کار شکنی نمی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ناشناس 16:25 عجب استدلال قوی. مردم را چی فرض کردی؟ دلار 2500 می شد شما علم غیب دارید؟ مردم باید به خاطر دشمنی شریعتمداری به کسی رأی می دادن که اوضاع رو از این هم اسفناکتر می کرد تا شریعتمداری دست از دشمنی بردارد می خواهیم صد سال سیاه این دشمنی تمام نشود.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
تو مطمئني كه به روحاني راي دادي!!!؟
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
راست میگه به خدا با این مجلس همون جلیلی بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
عمرا که جنابعالی به روحانی رای داده باشی!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
وای بر خودت با این استدلال مضحک و مغرضانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اتفاقا تو یکی به جلیلی رای دادی الان داری جو می سازی...
عبد الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
شما که به جلیلباف رای دادی . فرقی کرد ؟ وضع مملکت به کوری چشم کینه ورزان و عقده جویان داخلی و کمک خدا درست میشه ان شاء ا..
admin
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
... خودتی!
مطمئنا تو به جلیلی رای دادی!
در ثانی خدایی ناکرده زبونم لال،اگر ایشون رای میاورد همین کومور و جزایر قناری هم ارتباطشونو باهامون قطع می کردن و تحریم ها با شدت بیشتری ادامه پیدا می کرد و به تبع اون قیمت دلار و کالاهای اساسی سر به فلک می کشید!
مهتا
Finland
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ناشناس 15:08 قطعا شما به جلیلی رای دادید نه به روحانی،دروغ بس است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مهمترین مشکل مملکت فتنه فتنه فتنه فتنه 88 فتنه سران فتنه و ساکتین فتنه 88 و فتنه است اقای روحانی گاوت زاییده اونم چند قلو امتحان خوبیه بسم الله منتظریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
بهتره يكم ادب تو حرف زدنت ياد بگيري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
از شما که بهتر حرف میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
میزان امتیازات این نظر و نظرات مشابه نشان دهنده دیدگاه مردم نسبت به این مسئله است. خواهشا به جای مردم نظر ندهید مردم قیم نیاز ندارند و در انتخابات به طرز فکر رای دادند که فکر می کنند درست.
ناشناس
Australia
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
انقد حرف فتنه نزن تو خودت یه پا فتنه ایی ساندیس خور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
جوک نگو 16:45
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
خوب نمایندگان حق دارن نگران باشن دانشگاه رو بیارن بدن بدست کسیکه عامل فتنه بوده!!!!ازین به بعد درس ودانشگاه تعطیل فقط سیاسی بازی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
این آقا با ربان همکارای خودش حرف زده زیاد بهش گیر ندید جور دیگه ای بلد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
650 مثبت
زدی به هدف
عبد الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
به زودی افراد کینه توز و رگ گردنی و فاسد که به اسم انقلاب و اسلام تیشه به ریشه عقاید و باور مردم زدن ریشه کن میشن . حتی به امید خدا آیت ا.. عزیزمون هم بعنوان امام جمعه تهران برگرده , همون لقب ساندیس خورم ازتون گرفته میشه !!! میشین هیچ !!!
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
فرارو جان 12 نفر تو وانت دزفول تو کانال آب دوباره غرق شدند برات مهم نبود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
یه هواپیما هم توی امریکا سقوط کرده و 6 نفر کشته شدن......
ناشناس
Finland
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
فرارو فعلا دنبال سر كار آوردن فتنه گرانه
به مردم و كشته شدنشون كه كاري نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
1234
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ها؟
سینا
United Arab Emirates
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ایا مردم می تونن تقاضای راهپیمایی بدن برای حمایت از وزراا ...؟؟ اینجوری که نمیشه هرکی بیاد جای مردم نظر بده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
نمایندگان مجلس باید به وزرای پیشنهادی رای بدهند . مردم بدنبال این حرف های صد من یک غاز نیستند ، اوضاع کشور و مردم خراب تر از طرح اینگونه مسائل است . اوضاع اقتصادی و معیشت مردم در الویت است ، بیکاری ، تورم ، آثار تحریمها و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن درد مردم است .
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
با دعوت نکردن از خاتمی از الان کوتاه آمده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
این موضوع چه ربطی به خاتمی داره؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
مگر خاتمی ندید بدیده؟
اگر می اومد مجلس و به گفته بعضی با گوجه می زدنش خوب بود؟ راضی می شدی؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
چه‌بسا خيلی‌هایی که با قرارداد کرسنت مخالفت می‌کنند اصلاً مفاد و زوايای دقيق آن‌را ندانند! مثل خود من که تا چندی پيش فکر می‌کردم اين قرارداد يک‌طرفه زيان است اما اينک گزارشهایی منتشرشده که نشان می‌دهد عدم اجرای همين قرارداد در نهايت به نفع طرف اماراتی تمام شده و اين کشور يک‌سويه از ميدان مشترکش با ايران برداشت می‌کند
Hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
علی آقا الان هم متاسفانه شما درست نفهنیدی.
کشوری که گاز برداشت می کند قطر است ونه امارات !
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
عجب! لابد در مورد استات اویل هم همین نظر رو داری
mm
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
به دوستان پیشنهاد می کنم اول جوابیه ی آقای نعمت اللهی به کیهان رو که سایت entekhab.ir زده به دقت بخونن بعد در مورد ماجرای کرنست قضاوت کنن وبا تعصب حرف نزنن وببینن واقعا به نفع ما بوده یا به ضررمون؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
من فکر می کنم الزام صرف به علم مثل بند کردن سر حیوان به آخور است. همان کاری که پهلوی دوم از دانشگاه می خواست.
سیاسی بودن صرف در اختیار بسیج است. به نظر شما مسخره نیست ؟!
دانشجوی ارشد سازه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
دانشگاه های هیچ کشوری به اندازه ایران این قدر سیاسی نیست جناب البته اگر شما واقعا دانشجو باشی و در دانشگاه دنبال دانش!! رفته باشی...

اصولا ایران سیاست زده ترین کشور جهان هست و بیشترین تعداد رسانه های سیاسی رو هم داره....

دلیل اصلی درجا زدن ایران در اقتصاد و علم هم همین سیاسی کاری ها و عناصر غیر متخصص هست...جناب.....
معینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
والله ما که منظور شما را نفهمیدیم، ناشناس جون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
دانشجوی ارشد سازه، چرا دلیل آن را نمی گید؟ چون در ایران احزاب قوی وجود ندارد و رسانه ها و دانشگاهها جایگزین احزاب شده اند اگه می خواهید از این وضعیت رها شویم چرا اجازۀ فعالیت قوی در تمام سال به احزاب نمی دهند؟!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آق نه اینکه در دولت اصول گرا به اعتراضات پاسخ داده نشد و عده ای از فرهنگیان فرهیخته از شغل خود به اجبار بازنشسته نشدند و عده ای تعلیق از خدمت و....خجالت بکشید خدمات آقای دکتر نجفی به فرهنگیان بیشتر از اینها است که شما فکر می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
مگه مخت تعطیل شده
مگه اعتصاب معلمارو زمان خاتم فراموش کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اعتصاب در زمان خاتمی بدلیل آزادی بود که داشتند در زمان احمدی نژاد با وجود آن همه فشاری که بر روی آنها بود جرعت اعتصاب نداشتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
خدایا جامعۀ ما دارد به چه سمتی می رود؟ اینها که روشنفکران جامعه هستند و به اصطلاح نمایندگان ما در مجلس دنبال خط و نشان کشیدن و نابودی طرف مقابل به هر ترفندی هستند، وای به حال افراد عامی. با این وجود آیا می توان از مردم جامعه خواست که پایبند به مسایل اخلاقی باشند. باور کنید زیبایی جامعه این است که افرادی با اعتقادات متفاوت در آن وجود داشته باشند و در مصدر امور قرار گیرند. کاری نکنیم که جامعۀ ما به سان جامعۀ کرۀ شمالی افرادی یکدست چه در ظاهر چه در تفکر شوند و بسیار خطرناک است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
من یه اصطلاح طلب هستم اما با این وزرایی که روحانی انتخاب کرد تیر خلاص رو به اصطلاح طالبان زد!...

واقعا قمار اصلاحات در کنار گذاشتن عارف به نفع روحانی یک خودکشی تمام عیار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ناشناس 16:15 خواهش می کنم اینقدر زود قضاوت نکنید. مهمترین وزارتخونه ای که اصولگراها گرفتن وزارت کشوره. خوب اگه بیشتر استاندارایی که انتخاب خواهند شد افرادی باشند که بتونن شعارهای توسعۀ سیاسی روحانی رو تحقق ببخشن انوقت چی؟ آیا شخص مهمه یا تحقق بخشیدن به شعارها. استاندارها قبل از انتخاب وزیر کشور تقریباً قطعی شده بودند. بیشتر از این نمی تونم توضیح بدم....
ناشناس
Finland
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
عزيز 4 سال ديگه!!
اون 0.71 + خيلي ديگه پر ميشه
چهار سال ديگه ميبيني
اعتدال، بايد ميگفت سوء استفاده گر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
تو باید در همان اصطلاح طلبی ات بمیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
پس چطور به وزرای احمدی نژاد رای نمیدادن از این نظرها نمیدادین؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
با نظر ناشناس 16:15 موافقم.

ائتلاف اعتدال_ اصلاحات در قبل از انتخابات

اما بعد از انتخابات ائتلاف جبهه متحد اصولگرایان_ اعتدال

این نامردیه محضه.مردم وقتی ببینند رای شان روی کار نمیاد دلسرد می شوند. این رو بهتره بیشتر مجلس بفهمه تا دولت.
علی
India
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
همه چی رو به نفع خودت گزارش می دی حتی تخلف مالی رو به اسم قراداد مشکوک فعالیت در اغتشاش رو به عنوان همکاری انتخاباتی برای پویایی نظام لابی برای گرفتن قدرت رو به عنوان رایزنی و.... اگر این موارد در دولت احمدی نژاد بود هم همین جوری انعکاس می دادی فرارو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
عجب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
چرا الكي جو مي دهيد؟
آقايان مدعي اگر راست مي گويند چرا در اين 4 سال اين عوامل فتنه را محاكمه نكردند تا ملت نيز آنها را بشناسد!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ببخشید اشتباه منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آقایان آنانی که از ماجرای فتنه برائت جستند وحمایت نکردند باید تفکیک شوند اما آگر موسوی وکروبی عامل فتنه بودند چرا بعضی از این آقایان از آنان به نیکی یاد می کنند یا آنان را ترد نمیکنند برای رضای خدا بیایید خالصانه برای مردم کار کنید ومشکلات را برطرف کنید مثل دوران گذشته سیاسی کاری نکنیدو با نام آزادی تیشه به ریشه نظام نزنید و افرادی را انتخاب نکنید که سر از لندن در بیاره و به ریش شماها بخنده... ب اصول گرای واقعی اصلاح طلب است ودائما" ایرادات را اصلاح خواهد کرد...
ناشناس
Finland
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
احسنننت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ترد نه؛ طرد درست است. یک کم املا یاد بگیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
بازنده ها از سوزش زیاد به این موضوعات روی اوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مردم به نمایندگانی که جو سازی می کنند، درس عبرت بزرگی در انتخابات آینده مجلس خواهند داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
برو بزار باد بیاد.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
شعارندین باز bbc و نوریزاده انتخابات رو تحریم میکنه وشماهاتوانتخابات شرکت نمیکنید!!آخه اختیار شما وامثال شما دست خودتون نیست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اونوقت نخ شما دست کیه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اتفاقا بر عکس .شماها بر خلاف اکثریت مردم از خود اراده ای ندارید اراده شما دست امثال شریعتمداری است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
جبهه پایداری یعنی چه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
یعنی در برابر هر فعالیتی که موجب بهبود اوضاع و رضایت مردم باشه پایداری و مقاومت میکنن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
يعني كساني كه از احمدي نژاد حمايت مي كنند و بعدا عذرخواهي نمي كنند. يعني كساني كه در سياست منهاي اخلاق پايدارند.
اتحاد
Finland
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
يعني پايدار بودن به اصول خودساخته و خودكامگي وخودرايي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
پایداری یعنی مقاومت در مقابل منافع ملی و تشنگان قدرت و نابود کنندگان خادمان مردم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
پايداري در برابر فهميدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
یعنی کسانی که بر خلاف نظر مردم عمل می کنند
ژاله
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
جالبه این روزنامه های کیهان و رسالت که هی مردم مردم میکنن چند درصد از این ملت فلکزده!!!میخوننشون؟؟؟؟؟ آقایون کیهانی،رسالتی، پایداری و................................چوبتون رو از لای چرخ موتور محرک جناب دکتر روحانی بردارین تا مملکت آباد بشه و ملت(ما) هم روی آسایش رو ببینه.......خدا شرتون رو از سرمون کم کنه...آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
ژاله خانم شر امثال شما از آمریکا واسه ملت مسلمان ایران بیشتره(البته نامسلموناشونو نمیدونم دیگه!!!)
ناشناس
Finland
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
نترس آقا خيليا ميخونن
حداقل از كل روزنامه هاي اصلاح طلب بيشتر ميخونن
فائزه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
توی سایت الکسا برو. رنک خبرگزاری فارس از همه خبرگزاری ها بیشتره
صرفا جهت اطلاع
ژاله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
شما ناشناس 20:51 و همنواهات!!!!!
چقدر از بنده شناخت دارید که شر و خیرمو بشناسی؟؟؟؟؟؟
"همانا که خدا دانای پیدا و نهان است"
ملت مسلمان ایران آسایش میخوان و آرامش...من هم از همین مردمم...حالا کی شرش واسه ملت بیشتره من یا شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر چی هم که میشه پای آمریکا رو مثل ارباباتون وسط نکشین...من یک ایرانی ام و به ایرانی بودنم افتخار میکنم.............
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
خیلی خوب شد تا اصلاحطلبان و اعتدالیون بدانند با زبان نرم نمی شود با انحصار طلبان (اصولگرایان) صحبت کرد اقای روحانی ما 19 میلیون نفر با 15 میلیون تحریمی پشت شماییم اگر وزرات را رای اعتماد ندادند دکتر معین و مهاجرانی و نبوی و صفایی را معرفی کن همینطور ادامه بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
درسته با کارشکنان باید محکم برخورد کرد
ناشناس
Finland
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
احسنت!!!
مهاجراني!
خيانتكار در بي بي سي
نوكر شاه عربستان در مجالس عربستاني!
واقعا اعتدال يعني شما!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
دقیقاً! وقتی باهاشون احمدی نژادی تا کنی حساب دستشون میاد
معینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
بد روشی نیست:
چون نیامد نصیحتت درگوش،
اگرت سرزنش کنم، خاموش.
اتحاد
Finland
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
دقيقا همينطور هم است چونكه منشنيده ام اقاي روحاني هيچ گاه دربرابرزور گردن خم نمي كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
خوبه نفرات ذخیرتون جز مغضوبین و منفورینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی.
فتنه گران هم کسانی هستند که نمی خواهند نجفی وزیر آموزش و پرورش شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مشخصه فرهنگی دلسوز نیستی که کسیرو میخوای که 20ساله ازآموزش وپرورش دور بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
محض اطلاع شما دکتر نجفی، طبق نظرسنجیهایی که شده محبوبترین وزیر از بعد از انقلاب در میان فرهنگیان شده اند. از لحاظ مدیریت و توانمندی هم کمتر کسی به پای ایشان در آموزش و پرورش می رسن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آقا یکی جواب مرا بده : "اینا نمایننده کدوم مردم هستند ؟ نماینده مردم ایران هستند؟"
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
نخیر، لابد فکر کردید هر وقت کاندید مورد نظر شما رای بیاره، همه چی درسته و مردم ایران به او رای داده اند
ناشناس
Finland
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
بله
مگه نظر شما نظر تمام ايرانه؟!
فرارو نظرات مخالفان رو منتشر نميكنه وگرنه باورت ميشه همه مردم نظرشون هميناست؟!!
بیراموند
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
با احترام به خیلی از نمایندگان مجلس. برخی بیشتر دلال دولت قبلی هستند تا نماینده مجلس! آدم هاج و واج می مونه که کی به اینا رأی داده!
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
نچ!
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
بله نماینده واقعی ماهستن.زمانی که شما انتخابات رو تحریم کرده بودین خودمان با رای واقعی انتخابشون کردیم...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
رعنا خانم
واقعا واقعی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مردم زیر بار گرانی و کمبود دارو و معیشت مانددند اونوقت اینها دنبال فتنه بازی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
لطفا اسامی نمایندگان مخالف منتشر شود تا در دور بعدی جواب مناسبی داده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
عزیز من دلت خوشه. همشون از یک قماشن. هنوز نفهمیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
شما ها در دوران اون قبلیه هم درباره مردم چه کار کردید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
جالبه آخوندی حتی با موسوی برای اعتراض به حضور مقام معظم رهبری هم رفتند ولی خبری از ایشان نیست لابد نسبت داشتن با آقای ناطق برای ایشان حاشیه امنیت درست کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آنهايي كه فتنه فتنه مي كنند پشيزي براي مردم و مملكت قائل نيستند بلكه ترس از به خطر افتادن منافع خود دارند در اين سي سال بعد از انقلاب مردم آنان را خوب شناخته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
و البته شماهارو هم خوب می شناسن

وطن فروشا
ژاله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
همه وطن فروشن؟؟؟؟؟؟؟شما چی هستی؟وطن ویران کن!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
فتنه گر واقعی همین افراد هستند که 8 سال فاتحه کشور رو خوندند
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگه اینا فتنه گر نیستن پس چرا به دست وپا افتادن وحی در مورد اینکه ما فقط توستاد بودیم وفلان جانبودیم شعار میدن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اینجا رعنا اونجا رعنا همه جا رعنا
سوال: هر کامنت چند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
فتنه کدومه؟اینها همش بهونهس مردم زیر بار وضعیت مملکت کمرشون شکسته اقایون هی فتنه فتنه میکنن بابا تمومش کنید مردم نون شب میخوان نه سیاست بازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آقا میگن این نفت توش خیلی نون داره مگه نه؟! پارس جنوبی رو بدن به شریعتمداری تا لیاقت خودشو و جیبشو نشون بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
شرمتان باد ای خداوندان قدرت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
من نمی دونم این چماق فتنه از چه جنسیه، ولی اینقدر بالای سر نگهش ندارین، یه وقت اونقدر سنگین می شه که مچ دستاتون دیگه طاقت نمی آره ول می شه می خوره تو سر خودتونا!
حسین
United States of America
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آفرین..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
خواهیم دید........
معینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
استعاره را خوب آمدی، ولی اگر چماق بر اثر سنگینی فرو بیفتد، خیلی بعید است سر چماقدار فرود آید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
انشا الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
دقيقاً الان ميرسيم به اون جمله معروف:
"جهان سوم جاييست كه اگر بخواهي مملكتت رو آباد كني خونه‌ات رو ويران مي‌كنن و اگر بخواهي خونه‌ات رو آباد كني بايد از روي ويرانه‌هاي مملكتت رد بشي"
الان آقايون خونه‌هاشون رو اباد كردن و كساني رو كه تصميم گرفتن مملكت رو آباد كنن دارن مورد مواخذه قرار ميدن
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگر کلمه مردم وجود نداشت مردم خیلی کمتر بدبختی داشتند !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
نمايندگاني كه اسم خودشان را نماينده ملت گذاشتند، اينقدر از ملت بي خبرند كه اكثريتشان در انتخابات اخير از كانديداهايي حمايت كردند كه جمع ر‍أيشان نصف رأي روحاني بود!!!! اينها ادعاي مردمداري هم دارند، ولي در اصل گروه مداري و منفعت شخصي چشم و گوششان را بسته. خدا جاي حق نشسته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی.
فتنه گران هم کسانی هستند که نمی خواهند نجفی وزیر آموزش و پرورش شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
مجلس باید به وظیفه ی خودش عمل کنه و هر کس رو که لیاقت داره تایید کنه.به نظر من کابینه میتونست از این بهتر باشه
ناشناس
Australia
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آقا من سیاسی یا طرفذار کسی نیستم انا خیلی برام جالبه که فرارو اینطور نون به نرخ رور خوره!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
تو نون را به نرخ چی میخوری ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
مهندس میرمشنگیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
بعضی ها می آیند به سایت ها فقط برای شلوغ کاری به قول.........

” چند نفری هستند که هو می‌کنند.کاری نکنید که بگویم بیرونتان کنند. آدم باشید. !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
تو راست مگی پدر ناشناس
جلیلی
Germany
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
وقتی سال 88 خربزه می خوردی ... حالا باید پای لرزش هم بنشینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
بقیۀ خیانتکاران به این مملکت که این 8 سال با عملکردشون باعث فلاکت مردم شدن چی؟ از منظر شما اونها تنها شایستۀ نشان لیاقت و سکه های 100 تا 200 تایی هستند نه؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
خوب اومدی ناشناس
پریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
یه خورده منطقی باشید ...این مجلس همان مجلسی هست که برای اولین بار در تاریخ انقلاب رئیس جمهور یعنی احمدی نژاد رو دو بار استیضاح کرد

این مجلس همان مجلسی هست که توی یک ماه چند وزیر احمدی نژاد رو استیضاح و رد صلاحیت کرد....

مجلس مستقل هست ..هیچ دولتی هم همه کابینه اش تا الآن همیشه خوب نبوده.....مگر دولت خدا!!..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
عدم کفایت احمدی نژاد رو دیگه تقریباً همۀ مردم باور داشتن و با توهینهایی که به مجلس می کرد اونها به دنبال انتقام بودن. اگر واقعاً به فکر مردم بودن باید از مجلس هفتم جلوی ساختارشکنیهای اون گرفته می شد نه زمانی که کار از کار گذشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
کدوم استیضاح ؟؟؟؟ اگر مجلس ما مجلس بود همون 4سال پیش احمدی نژاد را استیضاح کرده بود و کار تموم شده بود و ومردم این همه بدبختی نمی کشیدند و مملکت به این روز نیفتاده بود
کامیاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
دوسندارم اینجوری بگم چون بلاخره تو همین مجلس هم آدمای کاربلد پیدا میشن و ما نباید اسیر جو سازی چنتا انشا نویس متحجر بشیم ولی واقعییت اینه که مجلس جرات نداره رای عدم اعتماد بده به 2 دلیل اول اینکه بیشتر مجلس دست اصولگرایان ومستقل هایی که سعی دارن تندرو هارو از خودشون دور کنن و با رای مردم همراه شن و اتفاقا جلزولز کیهان و اخویش به همین دلیل و دوم اینکه شرایط کشور به نحویه که دولت باید سریع در همه وزارت خونه هاش کارشو شروع کنه که حتما به نماینده ها گوشزد شده و اینکه رای به عدم اعتماد فقط باعث وقت گیریه بیشتر چون قطعا گزینه های بعدی که معرفی میشن میزان اعتدالشون نسبت به اصولگرا ها کمتر خواهد بود
CAPTAIN PILOT
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
من نمی دونم جناب آقای روحانی آمده اقتصاد ایران رو زنده کنه یا جنجال های سال 88 رو زنده کنه!!

از همین اول بسمه الله دوباره دعواها شروع شد..

آیا ایشون یادش رفته همین تحریم ها و حتی ترورهای دانشمندان هسته ای دقیقا از بعد از خرداد 88 شروع شد...

واقعا قحط رجال بود؟.....
این همه مدیر اصلاح طلب جوام و متخصص ........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
روحانی هر کس دیگه ای هم معرفی می کرد تز اصولگرایان(طرد کردن مخالف) دوباره مطرح می شد، خیلی فرقی نمی کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
زرشک
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگر اقیون یک زره فکر داشتن میفهمیدندکه این مردم به هاشمی وخاتمی رای دادند واینقدر به مسائل کهنه گیر نمیدادند .این نشون میده که بعضی نمایندگان اینده نگری ندارند .وفقط جلو پاشون رو میبینند.
علی از قزوین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگه مخالفین آقای زنگنه راست میگن وبه دلیل قرارذاذ کرسنت با او مخالفت می کنند. چرا در این 8سال که همه چیز را در اختیار داشتند او را محاکمه نکردند. اصولا چرا تازه یاد این قرارداد افتادخ اند .
تتنبق
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
باز هم دايه هاي مهربان تر از مادر شروع كردند من نمي دونم كيهان و فارس چرا پيگير اون 3000 ميليارد كه آخرش هم نفهميديم كي بردو خورد نمي شن و فقط گير دادن به كرنست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اخه اونو نباید کش میدادند
خخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
دور بعدی این نماینده ها رو عوض می کنیم ............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
در آذرماه سال ۱۳۸۱، حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت، به عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام ایشان در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود.[۲]
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
همون موقع در مجلس این قضیه مطرح شد و ایشون تبرئه شدن ولی کیهان لطف کردن پروندۀ بسته شده رو دوباره مطرح کردن و شما هم دقیقاً جملۀ کیهان رو بدون مطالعه مطرح کردید و خسارتهای این 8 سال رو از عدم اجرای این قرارداد در نظر نمی گیرید.
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
در دولت های نهم ودهم چه گلی به سر فرهنگیان زدند که حالا دارید پز آن را می دهید بهترین دوران برای فرهنگیان ازسال 76 تا خرداد 84 بود آن هایی که هستی مردم را به تباهی کشاندن با این مدیریت های غیر کار شناسی صحبت نکنند ودر گوشه ساکت بمانند ومنتظر تصمیم مردم در باره خود وآینده خود باشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگر کسى در نفت کار کند ميتواند بفهمدکه کار در زمان زنگنه انجام شده است آقاى فلانى که از نفت هيچ نمى فهميد از بازرگانى آمده و طورى صحبت ميکند که انگارى بادارسى کار ميکرد و آقاى شريعتمدارى هم در تمام کاره صاحب نظر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگر کسى در نفت کار کند ميتواند بفهمدکه کار در زمان زنگنه انجام شده است آقاى فلانى که از نفت هيچ نمى فهميد از بازرگانى آمده و طورى صحبت ميکند که انگارى بادارسى کار ميکرد و آقاى شريعتمدارى هم در تمام کاره صاحب نظر است و مهمترين کار آقاى .ميرکاظمى قطع سوآپ بوده که ببايد جايزه نوبل بگيره و اسمش در. کينس ثبت شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگه رحمانی فضلی رای ببیاره ولی زنگنه ونجفی نه باید درعدالت نمایندگان شک کرد
تجربه زنگنه ونجفی کجا تجربه رحمانی فضلی کجا!!
ناشتاس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
همتون دایه دلسوزتر از مادر شدین مجلس همه این امور را میداند رسیدگی میکنن توکل بر خدا
ایرانی عام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
یک ضرب المثل هست که میگه]:
رو بدی آستر میخوان
حالا شده وصف حال اینها که می خوان به خودشون بقبولونن که نه بابا مردم با ما هستن فقط نمیدونیم چطور شد که طرف مقابل ما هی رای میاره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آقای میرکاضمی هم باید مراقب دروه بعد مجلس باشند که خدای ناکرده مردم ممکن است به حساب مبارکشان پای صندوق رای برسند!؟
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
آموزش وپرورش یکصدا : نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی نجفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
منظورشان اینکه نجفی نجفی نجفی نجفی نیا نیا نیا نیا
ناشناس
Russian Federation
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
اگر متخصصین به مجلس راه پیدا کرده بودند ، در کمسیون تخصصی کار تخصصی می کردند و عیار تخصص و مدیریت وزیر پیشنهادی مورد نظر قرار می گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی. به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی. به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی. به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی. به عنوان یک فرهنگی فقط نجفی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
وقتی عده ای به بهانه شرکت سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس، برای ایشان سنگ قبر می سازند. معلومه دیگه کی انتخاب می شه!!
امیدوارم شما که این رو می خونی از این افراد نبوده باشی !!!
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
لطفا...لطفا...لطفا...لطفاهرکسی کارخودش رو خوب انجام بده.خدابقیه شودرست میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
حدس می زدم رای بدیم جای بدهکار و طلبکار عوض میشه
نفتی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
فکر می کنم همه ی نفتی ها می دونن که سعادت نفت وقتیه که یه نفتی از جنس خودشون سر کار باشه , نه مثل این چند سال گذشته .
زنگنه تنها کسی هست که می تونه نفت و نجات بده
بنده خدا
United Arab Emirates
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اصلا دلیل اینکه مردم به روحانی رای دادند این بود که این افراد بیان سرکار اونوقت این اصولگراها خودشون رو زدن به اون راه
سلیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
چطور کیهان خلاف های رییس جمهور سابق را که در انتخابات مرتکب شد نمی نویسد آیا شب انتخابات سیب زمینی، سهام عدالت و غیره را به مردم دادن خلاف قوانین نظام نیست؟
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
پس تو بخاطر سیب زمینی وسهم عدالت به احمدی نژاد رای دادی؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
امیدوارم در مجلس بعدی افرادی انتخاب شوند که لیاقت نمایندگی را داشته باشند و تمام هنرشان تملق گویی و تکرار مکررات نباشد.البته افراد روشنفکر و تحول خواه باید بجای تحریم انتخابات حضوری جدی در انتخابات داشته باشند تا افراد خفاش صفت از خالی بودن صحنه نهایت استفاده را نکنند .به امید انتخابات بعدی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اى فراروى خاىن، با اين همه شواهد باز ميگويى اتهام، شرمت باد.
فرشيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
كساني كه مخالف كابينه هستند مي خواهند ٨ سال خيانت خودشان را ماست مالي كنند و وانمود ميكنند كه در صحنه هستند
فرارو لطفا بررسي كنيد ببينيد آيا در دولت قبل اصلا اين مخالفين حرفي زدند چه مثبت چه منفي
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
انتخاب زنگنه يعني برگشت صد در صد به عقب تا لبه پرتگاه. ايشان هيچ تخصصي در زمينه نفت ندارد و ليسانس عمران است. اين همه فوق دكتري نفت داريم چرا ايشان كه ديگر توانايي جسمي لازم را هم ندارد بايد به وزارت نفت برگردد. ايشان وقتي از وزات نيرو به وزارت نفت آمد همه عوامل خود در وزرات نيرو را در راس مراكز حساس نفت گذاشت و آنرا به ويرانه تبديل كرد.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv