bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۷۴۲

جوابيه حسن روحانی و پاسخ روزنامه کیهان

تاریخ انتشار: ۰۳:۳۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
 
کیهان نوشت: رئيس ستاد انتخاباتي آقاي دکتر حسن روحاني در واکنش به خبر ويژه کيهان 8/3/92 با عنوان «از کدام افتخار سخن مي‌گوئيد؟!» جوابيه‌اي فرستاده‌اند که فقط بخشي از آن به خبر ويژه کيهان مربوط است و بخش‌هاي ديگر، اگرچه شامل موضوعاتي است که کيهان انگيزه فراواني براي بحث درباره آن دارد ولي در شرايط کنوني از پرداختن به آن، اجتناب مي‌کند.

مسئول ستاد آقاي روحاني در جوابيه خود آورده است؛
«تاريخچه‌اي که برخي آقايان از مذاکرات هسته‌اي ايران نقل مي‌کنند بسيار ناقص، مخدوش و حتي گمراه‌کننده است. آنها زماني که به دوران تصدي دکتر حسن روحاني مي‌پردازند از قطعنامه‌هاي شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نام مي‌برند ولي فراموش مي‌کنند به قطعنامه‌هاي تحريمي شوراي امنيت بپردازند که از زمان حاکميت دولت نهم و تغيير در مديريت و رويکرد هسته‌اي به طور سريالي و نردباني عليه کشور صادر گرديده است.

آقايان همراه با کارشناسان جديد خود با اتخاذ سياست‌هاي به اصطلاح تهاجمي و با رويکردهاي غيرمتعارف و نابخردانه در صحنه بين‌المللي مسبب وضعيتي شدند که پرونده هسته‌اي ايران به ناحق به شوراي امنيت ارجاع شود و مردم بيگناه کشور در معرض شديدترين تحريم‌هاي بين‌المللي و نيز يکجانبه قرار گيرند. اين کارشناسان و دولتمردان جديد گفتند شوراي امنيت بلوف است و هيچگاه برنامه هسته‌اي ما را به شوراي امنيت ارجاع نخواهند داد، وقتي که به شوراي امنيت ارجاع شد گفتند قطعنامه‌اي عليه ايران صادر نخواهد شد و وقتي قطعنامه‌ها پي درپي صادر و تحريم‌ها اعمال شد گفتند قطعنامه‌‌ها کاغذ پاره‌اي بيش نيستند. شايد اين نوانقلابيون نمي‌دانستند که با کشاندن پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت عملا به آرزوي ديرينه نومحافظه‌کاران آمريکايي جامه عمل پوشاندند. اصلا چرا اين افراد انقلابيون نمي‌گويند در زمان تصدي چه کسي قطعنامه‌هاي تحريمي عليه ايران صادر شده است؟ و يا اين که راه برون‌رفت از شوراي امنيت و تحريم‌هاي مخرب آن چگونه و کجاست؟»

کيهان: آقاي حسن روحاني در برنامه گفت‌وگوي ويژه شبکه 2 ضمن دفاع از عملکرد 22 ماهه خود به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسئول تيم مذاکره کننده هسته‌اي، اين عملکرد را افتخارآميز دانسته و از جمله گفته بود در آن دوران مانع ارسال پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل و صدور قطعنامه عليه ايران شده است.

و کيهان در پاسخ آورده بود «بايد از آقاي روحاني پرسيد، در حالي که تمامي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را به حالت تعليق درآورده بوديد، چه بهانه‌اي براي ارسال پرونده به شوراي امنيت وجود داشت؟! و اين چه افتخاري است که به آن اشاره مي‌کنيد؟!
در خبر ويژه کيهان به اعتراض آقاي خاتمي رئيس جمهور وقت اشاره شده بود که از روند- مورد نظر آقاي روحاني!- به شدت گلايه کرده و گفته بود «غرب با وجود بازرسي‌هاي انجام شده -حتي از مراکز نظامي ما- و همکاري گسترده‌اي که با آنها داشته‌ايم به عهد خود پايبند نبوده و برخلاف قولي که داده بودند پرونده ايران را از حالت فوق‌العاده خارج نکرده‌اند»

اکنون بايد از آقاي روحاني پرسيد آيا به نظر شما آقاي خاتمي هم «بي‌سواد» و «دروغگو» هستند؟!

در خبر کيهان به اعتراض مشابه آقاي کمال خرازي وزير وقت امور خارجه و نظر علي‌اکبر محتشمي‌پور هم استناد شده بود که با استدلال آقاي روحاني آقايان خرازي و محتشمي‌پور هم در صف بي‌سوادها و دروغگوها قرار دارند!

تعجب‌آور است آقاي روحاني از اعتراف چندباره و صريح مقامات رسمي غرب- از جمله اعتراف جرج فريدمن مسئول شوراي راهبردي استراتفور و مشهور به باشگاه کهنه‌کاران سيا- بي‌خبر هستند که چالش هسته‌اي را بهانه مي‌دانند و به صراحت اعلام مي‌کنند غرب از پيشرفت‌هاي حيرت‌آور ايران آنهم در حال ستيز با آمريکا نگران است و تحريم‌ها براي پيشگيري از اين پيشرفت‌ها و ممانعت از الگو شدن ايران براي ساير کشورهاست.

چرا جناب روحاني اشاره نمي‌فرمايند که برخي از اعضاي اصلي تيم مذاکره کننده تحت مديريت ايشان امروزه به کدام کشور غربي فرار کرده‌اند؟! و چرا نظر معروف توني بلر نخست‌وزير وقت انگليس را ناديده مي‌گيرند که در مصاحبه با بي‌بي‌سي و در توضيح علت حمله به عراق گفته بود؛ «ما ميوه حمله نظامي به عراق را در سعدآباد چيديم»؟! بايد خطاب به آقاي روحاني گفت؛ مگر غير از اين است که به قول حضرت آقا، حاضر شده بوديد فقط 5 سانتريفيوژ در اختيار داشته باشيد ولي تروئيکاي اروپايي- طرف مذاکره آن روزها- اجازه نمي‌داد! مي‌دانيد چرا؟! براي اين که دوستان شما- و نه خود شما- به جاي نشان دادن اقتدار، به غرب التماس مي‌کردند. آيا التماس کردن به دشمن و آن هم بي نتيجه ماندن التماس‌ها افتخارآفرين بوده است؟!

آقاي روحاني! در معادلات بين‌المللي امروز، سهم هرکس را به اندازه اقتدارش مي‌دهند و نه چانه‌زني و التماس.

و بالاخره جناب روحاني! به خاطر داريد بعد از مذاکرات بروکسل که تعليق فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورمان و اجراي داوطلبانه پروتکل الحاقي را در پي داشت، براي مدير مسئول کيهان نقل کرده بوديد که «وقتي به «جک استراو» وزير خارجه انگليس و يکي از سه عضو تروئيکاي اروپايي گفتم؛ شايد براي نشان دادن حسن نيت، پروتکل الحاقي را داوطلبانه اجرا کنيم، جک استراو خنديده و گفته بود؛ آقاي دکتر! اين چه امتيازي است؟ نمايندگان مجلس شما طرح دو فوريتي تهيه کرده‌اند که براساس آن دولت را ملزم به پذيرش پروتکل الحاقي کنند»! و شما چقدر از اين بي‌هويتي- و به اعتقاد مدير مسئول کيهان، وطن‌فروشي- آن عده از نمايندگان مجلس ششم نگران شده بوديد و يا به خاطر داريد که وقتي يکي از نمايندگان مجلس ششم پشت تريبون رفت و اعلام کرد «ما 19 سال درباره فعاليت هسته‌اي خود به غرب دروغ گفته‌ايم»! و با اين اقدام نشانه ديگري از وطن‌فروشي خود را به نمايش گذاشت، حضرتعالي تا چه اندازه عصباني شده بوديد؟!

آقاي روحاني! اين قماش که امروزه دور شما جمع شده‌اند همان قماش وطن‌فروش و بي‌هويت هستند. چرا از نتيجه کار آنها دفاع مي‌کنيد و با صراحت نمي‌گوئيد که مدعيان اصلاحات در پديد آوردن آن شرايط تحميلي نقش اصلي را داشته‌اند؟!
ازاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
طرفدارای اقای روحانی باید قدری مودب باشند دقیقا مثل زمان خاتمی مشتی اراذل و اوباش هستند
چلنجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
كي بود كي بود من نبودم روحاني بود خاتمي بود هاشمي بود احمدي بود نماينده مجلس چندم بود كي اب بيشتري ريخت تو اسياب دشمن من نبودم نپس كي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
عاقا اين برادر حسين دو سه بار ديگه حمله كنه به برادر حسن با ائتلاف يا بي ائتلاف برادر حسن برنده ميشه ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
اقای شریعتمداری یادتون نره تو بحث هسته ای نظام تصمیم میگیره نه خاتمی روحانی احمدی نژاد جلیلی یا بقیه افراد . نظام هم مجموعه ای از افراد رده اول مملکت و مقام معظم رهبری هستند . بعد از 11 سپتامبر و حمله امریکا به عراق و افغانستان این بهترین تصمیم بود . اگر امریکا به ایران حمله می کرد سرنوشتمون مثل سوریه و عراق بود الان
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
شماهايي که اينقدر از آمريکا و غرب بدگويي مي کنيد، پس چطور فرزندانتان را براي تحصيل به اروپا و آمريکا مي فرستيد . چطور براي درمان بيماري هاي ناعلاج به اروپا و آمريکا مي رويد. چطور از تکنولوژي آمريکا استفاده مي کنيد .....
تمام نظرات شما از روي تعصب و غرض است هيچکدامتان انصاف نداريد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۰
ناشناس
China
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
چرا نامى از جورج سوروس آورده نشد؟! يعنى سوروس هيچ نقشى نداره؟! ما حاج حسين رو با سوروس مى شناسيم ها گفته باشم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
عارف ، روحانی اجماع کنید
نمیدونیم به کدوم رای بدیم
نذارید رای ها پخش بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
manfiye eshtebahi
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
حق با کیهان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
خوب البته تا تعریف از حق چی باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
همه ملت وطن فروش و بی هویت اند فقط تو خوبی کیهان !
سعید1973
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
از دید شریعتمداری مردم فقط ده درصد جامعه هستند بقیه ول معطلند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بدون تعصب کیهان درست میگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
کاش روزنامه کیهان وضع معیشتی اون موقع مردم رو با الان هم مقایسه میکرد . ببینیم کدوم دوره مردم زجر بیشتری میکشیدند ...
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
مطمئنا شریعتمداری میگه الان بهتره دلیل هم می یاره. اون موقع متوسط حقوق یک کارمند 200 هزار تومان بوده ولی الان 400 هزار تومانه یعنی وضع معیشت مردم 2 برابر بهتر شده..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
مثل اينكه بازم برادر حسين احساس خطر كرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
منافع خودش ودوستاش در خطره!!!
ناشناس
United States of America
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
آقای روحانی لطفا درمقابل کیهان روش جنابان هاشمی وخاتمی رابرگزینید (جواب ابلهان خاموشی است)
ناشناس
Germany
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
n میلیون مثبت
n به سمت بینهایت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
باید مستند و مستدل و البته قاطعانه جوابشون رو بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بله فرمایش شما درسته اما بشرطی که همه از لحاظ درک و شعور و مطالعه در اون سطحی باشند که ابن حرفهای پوپولیستی رو تشخیص بدن نه مردم عادی.این روش شریعتمداری یک جور زرنگی محسوب میشه!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
البته دوستان ناشناس که مثبت دادهاند ازاین نکته ظریف غافلند که تاکنون که به این نوع سخنان پاسخی داده نشده است،نوعی مقبولیت دروغین وکاذب برای خود کسب نموده واین رفتار راباید باپاسخ های مستدل ودرست پاسخ گفت تا مردم هم متوجه شوند که داستان ازچه قرار بوده وبتوانند قضاوت صحیحی ازشرایط داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
درود بر روحاني ، هرچه كيهان بيشتر اتهام بزنه مردم مصمم تر ميشن زيرا خاطره شيرين دولت اصلاحات را هنوز به ياد داريم و هيچوقت فراموش نخواهيم كرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بله خیلی شیرین بود!!!
ما همیشه در توهم بهشت گذشته ایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
هر کسی را که کیهان کوبید حمایت ازش واجب است.کیهان دقیقا نقش دشمن را دارد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
کاش چشمامونو باز کنیم و ببینیم که هدف غرب از این همه کشمکش و دورویی و ... چیست! آقای روحانی عزت ایرانی رو زیر سوال بردید و تا اونجا که تونستید عقب نشینی کردید و با لیبراسیمی که علیه ما توطئه کرده و میکنه پیمان بستید که چه؟! پاسخ اون همه شهید رو کی میخواد بده؟ کسانی که جز برای عزت وطن جونشونو فدا نکردن و شما برای عزتی که لگدمال کردید این همه اصرار می ورزید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بعدا يك مناظره روحاني با شريعتمداري بايد انجام شود ايشان در پناه روزنامه كيهان سالهاست كه تك گويي مي كند بدون آنكه رقيب از كمترين تريبوني برخوردار باشد خوب است در يك صحنه شفاف با مطلعين صحبت كند ببينيم وقضاوت كنيم كه كدام روند ها و چگونه به نفع وضرر مردم ايران بوده است اينكه جوابيه طرف مقابل را چاپ كني ودوباره برايش حرفهاي خودت را بزني شيوه مناسبي نيست واگر قرار باشد پاسخ طرف مقابل چاپ شود باز اين روزنامه حرفهاي خود را به عنوان پيروز و حق به جانب چاپ مي كند بايد مناظره اي رودرو با ايشان برگزار شود تا مردم در باره ايشان ومطالبش قضاوت كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
این که باید رو در رو مناظره باشه درسته و خیلی هم مفید. ولی طرف مقابل هم بی تریبون نیست و می تونه اگه واقعا دلیل و مدرک برای رد این دلیل ها داره بگه. همینطوری که جوابیه رو صادر کرده!
ریحانه
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
دکتر جون اصلا نگران نباش .. مهم مردم هستن که فهمیدن شما چه کسی هستید ..

اینها حقوق نخوانده اند و فرق قطعنامه‌هاي شوراي حکام آژانس و قطعنامه‌هاي تحريمي شوراي امنيت رو نمی دونن .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
من روشن شدم :-)
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
دیگه مطمئن شدم که باید به روحانی رای داد..ممنونم برادرحسین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
به نظر من عاف قوی تر از روحانی است
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
هرکی خاتمی و هاشمی تایید کنن رو باید براش تبلیغ کنیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
آقای روحانی کاندید دوم من است .کیهان حیا کن عارف ،روحانی را رها کن
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
حقيقت تلخ است.
چیکا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
دم کیهان گرم. خدایی تحلیل ها و نقدهاش فوق العادست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
با این حساب شما اصلا نمیدونی تحلیل یعنی چی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
برای بدبختی مردم عالیه ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
منفی ها نوش جونت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
حسین جان آب رو بریز همونجا که میسوزه به قول اوست محمودتان
حامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
ادب اصلاح طلبی همینه دیگه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
حامی عزیز این ادب خاص رئیس جمهور محبوبتون است که در مجامع بزرگ عنوان کرده اند"آب را بریز اونجا که میسوزه"!!!!!!!!!!
علیرضا احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بتازید کیهانیها، یتازید که به خواست خدا و کوری چشمتان روحانی با این تخریبها محبوبتر می شود. بتازیییییییییییییییییییییییییییید!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
روحانی ، عارف اجماع کنید
شهاب
Seychelles
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
در طول تاریخ همیشه افراد بزرگ تخریب میشوند
یادمان نرود 4 سال و یا 8 سال پیش خاتمی و هاشمی نیز مورد حمله قرار گرفتند
به شعور مردم توهین نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
انصافا كيهان عالي هست. من خيلي وقته بجاي گل آقا كيهان ميخرم.
بهتر از خنده بازاره بخدا.
تو اين 15 سال كه كيهان ميخونم تو صفحه اولش مينويسه كه آمريكا ظرف يكسال نابود ميشه.
واقعا بقول برادر چيكا!! تحليل هاش فوق العاده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
روحانی معاون اول عارف ریس جمهور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
موافقم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
من روشن شدم :-)
مجله فرارو