bato-adv
کد خبر: ۱۳۳۲۷۷

(تصاویر) سوژه ویژه؛ سنت‌های عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۱
فرارو- عاشورای امسال نیز گذشت و عزاداران حسینی در نقاط مختلف ایران، صحنه های زیبایی از شور حسینی به نمایش گذاشتند.

به گزارش سوریس عکس فرارو، زیبایی ائین های عزاداری محرم و بویژه عاشورا در نقاط مختلف و در میان اقوام مختلف کشور یکی از سوژه های ویژه و همیشگی عکاسان است؛ عکاسان خبرگزاری های مختلف در سراسر کشور و حتی دیگر کشورهای شیعه سعی کرده اند جلوه هایی از زیبایی های این آئین ها را به تصویر کشند.

گزارش تصویری زیر که برگزیده عکس های خبرگزاری های داخلی است حلوه هایی از سنت های عاشورایی در کشور را به نمایش می گذارد.



عزاداری در بازار ورامین(جام جم)



عزاداری در دربند تهران(ایسنا)



مراسم خیمه سوزی در تبریز(مهر)



مراسم یزیدکشی در مزینان؛سنت شلیک به نماد یزید(مهر)





عزاداری عاشورا در تهران(ایسنا)



عبور هیات عزادار از محله ارامنه تهران(مهر)



عزاداری در بم(مهر)



عزاداران عاشورا در فکه(فارس)





عزاداران عاشورا در کربلا(فارس)



ظهر عاشورا در باغ ملک اصفهان(فارس)



اجرای تعزیه در باغ ملک اصفهان(فارس)



عزاداری عاشورا در سوریه(فارس)



عزادارن عاشورا در خرم آباد(فارس)





عزاداری در خرم آباد(ایسنا)



کاروان نمادین عاشورا در گیلان(فارس)



کاروان نمادین کربلا در گیلان(جام جم)



ظهر عاشورا در گیلان(فارس)



عاشورا در بیجار(فارس)



عزاداری عاشورا در تهران(فارس)



شان غریبان در تهران(فارس)



شام غریبان در تهران(فارس)



شام غریبان در تهران(فارس)



شام غریبان در تهران(ایسنا)


تقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقاشیره چی میگه این وسط؟
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
يه سر هم به شهر اشكذر ار استان يزد سر بزنيد. مراسم بسيار باشكوهي در روز عاشورا برگزار مي گردد
خسرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوستان عزيز امام حسين به دنبال انسان سازي بود گفتن كلب حسين و امثال اينها درست نيست ما شيعيان سعي كنيم انساني در درگاه حسين باشيم .
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اونايي كه به عزاداري مردم اشكال ميگرن خودشان چه كار كردن بگن مردم همون كارو انجام بدن .هيچ ...نكردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فقط میشه گفت حسین هنوز هم مظلوم است. مظلوم جهل ما!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بهترین و راست ترین کامنت همین است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۹
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خودمانيم فرارو با بعضي از عكسها فقط ميخواهي صدا مردم را در بياوري عكسهاي شخصي مردم را به چه علت ميگذاري روي سايتت واقعا خجالت داره .
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ميشه بگي كدوم عكس شخصيه لطفا.
عبدالمجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خودرا اینطوری گل مالی کردن بسیار اشتباست .چرا با این عملها برخورد نمی شود کی گفته حتما باید خودت ایطوری گل مالی کنی یا اینکه خودرا باابزارتیز زخمی کنی درفرهنگ شیعه وعاشورا این رسومهای جای ندارد این کارهاباعث ضرروکج فهمی دیگران نسبت به عزداری امام حسین میشود با قیافه تمیز وآراسته به عزای امام وسالارشهیدان برویم تا مبلغ خوبی برای ائمه اطهارشویم .کارهای بی ارزش راکناربگذارید نمادهای مسخره را کنار بزنید لازم به افراط گری نمی باشد آنچه که درشان ومنزلت امام حسین است پیاده کنیم تاانهای که دورند از کلاس عاشورا بهتر درس بگیرند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزا داری هر منطقه ای با توجه به فرهنگ آن منطقه انجام میشود .
این موضوع که ما بخواهیم تمام کشور به یک نحو عزا داری کنند مانند این است که بگوییم همه فارسی صحبت کنند.
یا بگوییم آتش زدن خیمه ها باعث وحشت و یا آلودگی هوا میشود .
و یا بگوییم سیاه پوشیدن آنهم برای چهل روز برای جامعه افسردگی می آورد.
در مناطق غربی کشور طبق سنت قدیم برای عزا داری عزیزانی که در جوانی از دست میروند بر سر و لباس خود گل میمالند وشاید نحوه عزا داری مثلا جنوبی ها برایشان عجیب به نظر برسد.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیز دلم این گل مالی سابقه ای به اندازه ایران داره، این مراسم رو دو قوم اصیل لر و کرد از زمان سوگ سیاوش یرای عزیزترین از دست رفته انجام میدادن،این با قمه زنی فرق میکنه تا امتحان نکنی نمیتونی درکش کنی ولی با این حرکت پیر وجوون فقیر و غنی بدون هیچ تمایزی حسین رو به یاد میارن چیزی که فقط در یک جای دیگه حسش میکنی و اون هم لحظه احرامه و طوافه که.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
باتشکرازاحساس مسوولیت شما.درگل افتادن درمناطق لرنشین/لک نشین وبعضی مناطق کردنشین تنها به عاشورا اختصاص نداردبلکه نشانه عزاوغم عمیق است ودرسوگ اشخاص مهم وعزیزازدیربازمرسوم بوده است فرهنگ محلی است که دراجتماعات محرم چشمگیر خودرانشان میدهدبه هیچ وجه خرافات نیست هرکسی حق داردباسنتهای قومی خودعزاداری کنداگربه نوحه هاوریتم سینه زنی وزنجیرزنی درمیان اقوام گوناگون دقت بفرماییدباز تفاوتهای فراوان مشاهده میکنیدتفاوت روشهای عزاداری باخرافه گرایی متافاوت است موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
داستان مولانا را در مورد مردی که به خدا می گفت بیا تا کفشت رو تمیز کنم،شونه هاتو بمالم شنیدی؟هرکس یه جوری خداش رو می شناسه.
محتسب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
سلام به برادر گلم عبدالمجید
با نظر شما کاملا مخالفم عاشورا نماد عشق بازی انسان و خداست و در این عشق بازی سید الشهدا تمام دارایی ،یارانش ،خانوادش و از همه مهمتر جان شیرینشان را در راه خدا دادند و ما که ادعای شیعه حسین رو داریم نباید چیزی کم بزاریم در عزای عزیز فاطمه س
درسته بعضی حرکات کمی بدور از عقل سلیمه ولی این گل مالیدن نمادیه تا به ما نهیب بزنه که عاشورا فقط دهه 6 هجری خلاصه نمیشه ممکنه ما هم کوفی بشیم
کل یوم عاشورا
خدا به داد ما برسه
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
شما داغ سخت ندیده اید اگر روزی مادری را دیدید که جوان از دست داده ببینید با قیافه تمیز و آراسته در تشییع جنازه جوانش شرکت میکند!!!
برای گل مالیدن به سر از امام صادق روایات فراوانی داریم که با جستجو در اینترنت میتوانید پیدا کنید
شما مرجع تقلید نیستید که بگویید این کار اشتباه است
اگر به شما باشد عزاداری را تعطیل میکنید و در خانه تدبر میکنید!!!
کلب درگاه اباعبدالله الحسین (ع)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیزم جناب عبدالمجید ؛ 48 سال دارم.پس از این همه مدت چند سالیست یقین یافته ام که نباید در باره اجرای مراسمهای مربوط به اعتقادها و باورهای مردم نظر بدهم. البته قبول دارم که انجام بعضی شیوه های عزاداری که باعث ترس و آزار دیگران شود درست نیست و این موضوع نه تنها در عزاداری ها بلکه در سایر جوانب زندگی انسان نیز صادق است. خصوصا درباره عزاداری های مربوط به سالار شهیدان و یاران باوفایش و سایر اهل بیت (ع) حقیقتا می ترسم که نظر دهم. البته یقین دارم که نظر جنابعالی از روی حسن نیت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اقای عبد الحمید و تمام موافقان نظر ایشان به اطلاع میرساند گل مالی یاد آور اسرای اهل بیت است که پس از عبور از صحرای گرم هنگام ورود به کوفه با توجه به گرد و خاک نشسته بر لباس و سر و صورت عرق کرده منظره مشابهی به وجود آوردند.شما هم یک طرفه و با نظر خودتان این عمل را قضاوت نکنید.اینها همه ظواهر عزادادری است و آنکس که بخواهد و توفیق جذب به امام حسین داشته باشد به ظواهر اهمیت نداده اصل مطلب را میگیرد و کسی که سر عناد دارد همیشه درگیر این ظواهر است وب اصل مطلب اهمیت نداده مرتبا بهانه میاورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اقای عبدالمجید به عنوان کسی که چندین ساله در شهر بیجار کردستان شاهد گل گیری مردم بوده ام این رو میگم:تمام کسانی که گل میگیرن از روی اعتقتادهای خودشون هست و شما هم تا این ادم هارو از نزدیک ندیدین و باهاشون ارتباط نداشتین حق توهین به اعتقاداتشون هم ندارین،همونطور که دوست ندارین به اعتقادهاتون توهین بشه نباید توهین کنین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگر چند سال دیگر که از این نوع گل مالیدن جدید به خاطر تبلیغات سوء دشمنان پشیمان نشدیم
محتسب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دشمن سیخی چند تو برای عزیز زهرا عزا داری میکنی
اقا باید قبولت داشته باشه نه اونا ول کنید این روشن فکر نمایی رو
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اگه به خاطر دشمنان باشد چند سال دیگه خم و راست شدن نمازت رو مسخره می کنند و تو دیگر نماز نمیخونی!!
دشمنان هر غلطی میخواهند بکنند یکی باید خودشان را با این وضع بی بند وباری در کشورهایشان مسخره کند
سگ درگاه حسین (ع)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
ناشناس عزیزم ؛ شیوه ابراز اعتقادهای قلبی ما به شرطی که باعث ترس و آزار دیگران نشود به هیچ وجه جای سوال ندارد. اگه قرار باشه که دشمنان ما از این موضوع سوءاستفاده کنند باید عرض کنم که آنان حتی به گریستن ما بر حسین (ع) ایراد می گیرند و میگویند شما چقدر از زمان عقب هستید که یک انسان بیش از یک هزار و 400 ساله فوت شده و شما هنوز بر او گریه می کنید؟ عزیزم همین احساسات عاطفی هستند که انسانیت را در انسان معنی می کنند و هر فردی و قومی به شیوه خود ابراز ارادت می کند و البته باید عرض کنم که مسلمان و شیعه بودن فقط به انجام این کارها نیست بلکه انجام واجبات و مستحبات دینی مانند برپایی نماز و روزه و زکات و نیز رعایت حقوق دیگران و ... هستند که انجام مجموع آنها یک انسان را مسلمان واقعی میکند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آخرین عکس بهترین عکسه.ایشااله با درجه ی عالی قبول حق تعالی قرار بگیره.
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اون بچه بیچاره چه گناهی داره اینطور آزرش میدن بخدا بعضی از این کارها خودش یه جور منکر که خدا هم راضی نیست. خدا کنه اینهمه شور با شعور هم همراه شود.
مرید اهل بیت (ع)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فردی که از کودکی از چنین مسایلی دور باشه وقتی بزرگ میشه مثل بعضی ها در مسایل اعتقادی و دینی آنقدر دم از شعور میزنه که ممکنه راهش رو گم کنه!!!!!!!!!!!!!!!!
44
UNITED STATES
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
از انتخاب فرارو شکایت کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اینجا دیگه اختلاظ دختر پسرا مشکل نداره!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
سلام بر امام حسين و ياران با وفايش
ایوب
BULGARIA
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تا جایی که بنده اطلاع دارم در مزینان خراسان مراسم تعزیه خوانی خوبی برگزار میشه اما چنین رسمی (یزید کشی) نیست!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در عکس مربوط به عاشورا در بیجار(فارس) ...
بیجار در استان کردستان است که به اشتباه فارس نوشتید
یکی بود یکی نبود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هه هه هه ... این فارس یعنی خبرگزاری فارس ... نگاهی به سایر عکسها بندازی خواهی فهمید ... :)))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیزم خبرگزاری فارس نه استان فارس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
منظور خبرگزاری فارس است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بابا خبرگزاری فارس رو میگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خبرگزاري فارس نه استان فارس دوست عزيز ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
منظور خبرگزاری فارسه عزیزجان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مجیدجان منظورش اینه که عکسها از خبرگزاری فارس گرفته شده نه اینکه بیجار تو استان فارس هستش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیز این نام خبرگزاری است نه نام استان
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مجید جان؛ منظور خبرگزاری فارسه که منتشر کننده عکسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
لابد عکس بعدی رو هم میخوای بگی تهران تو تهرانه نه فارس.
آی کیو هم خوب چیزیه .منظورش خبرگذاری فارسه!!
بنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیزم این چه رسمیه که یک نفر به هر دلیلی یک اشتباه میکنه دیگه دست از سر ایشون برنمیداریم. تازه لحن جوابهامون نیز خیلی زننده و اهانت آمیز هست.ادب از شروط مهم انسانیت است.
ناشناس
FRANCE
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
واقعا جان در عذاب است آنهمه گل بازی فقط راهی برای به حاشیه رفتن فلسفه اصلی عاشورا آزادی و آزادگی است. این جوانان تنها راه ابراز شخصیت را گل مالیدن و قمه زدن میدانند.
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
شما در خانه بنشینید و در فلسفه عاشورا تفکر کنید نمیخواهد عزاداری کنید!!!
برای گل مالیدن به سر از ائمه چون امام صادق روایت داریم پس شما اگر مرجع تقلید شدید ابراز نظر کنید
ناشناس
CANADA
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقای حامدثواب یک ساعت تفکرازهفتادسال عبادت بیشتره آیا باتوی خیابان ریختن وزن ومردهمدیگررادیدبزنندوکارهای نمایشی بکنندثواب میبرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اقای عزیز منم به عنوان یک بیجاری که سالهاست با همین انسان هایی که به اصطلاح شما گل بازی میکنن در ارتباطم.....به قول اقای حامد شما در تفکرات خودت باش شاید شما 70 سال ثواب بیشتری ببری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عجب جلوه هاي زيبايي!!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
پس یزد چی؟
ناشناس
CANADA
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزاداری برای شخص بزرگ بایدباوقاروصلابت همانندشخصیت آ ن بزرگوارباشدنه بشکل کارناوال وسرگرمی .
کلب درگاه اباعبدالله الحسین (ع)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیزم خواهشا درباره شیوه ابراز احساسات و مراسمهای مربوط به اعتقادهای مذهبی مردم نظر ندهید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
با سلام به عنوان یک شهروند بیجاری گروس میخواهم توضیحاتی در مورد مراسم عزاداری گل گیری در شهرستان بیجار گروس بدهم به گونه ای که من از نقل و قول معلم ادبیات عزیزم شنیده ام دوران پهلوی اول اگر اشتباه نکنم به دلیل ممنوعیت ها محدودیت ایی که برای عزاداران بوده است گروه عزاداری به نقاط خارج شهر می روند که بعد از تقیب و گریز از دست پاسبانهای ان موقع به پشت کوهی به نام نقاره کوب پناه برده و از دست ظلم و زور فشار پاسبانها گل بسر میگیرند البته بند یکبار بنده نوعی خود دراین مراسم شرکت کردم که نصیب فقط این شد سوژه عکاسان شوم
گل خشک می شود اما داغ همچنان باقیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
پهلوی ها کی مخالف عزاداری بودن؟اگر مخالف امامن بودن اسم بچه هاشونو از اسامی امامن نمیگذاشتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
مرسی شهروند بیجار گروس....منم بیجاری هستم و خوشحالم از اینکه این متن رو اینجا دیددم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دمش گرم شام غریبان طهرون خودمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
طهرون خودتون...!!!؟؟؟؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آره خوب بعضی جاها شبیه والنتاین میشه ولی با نماد های مشکی! خدا معرفت بده دم گرم هم خودش میاد داداش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تهرون شما هم کم سوخته نداده
. حالا من نمیگم شهر ما خوبه همه جا کارهای خوبم داریم وکارهای بد هم داریم
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فراروی عزیز.من ارادتم به امام حسین یک ارث بابرکته که از اجداد پاکم به من رسیده.ولی جیزی که من فهمیدم بیشتر این سنتها برای فراره فرار از تفکر درباره اصل عاشورا.هیهات من الذله خیلی سنگینه.یعنی پارتی بازی به کلی ممنوع.رانت و ویژه بودن ممنوع.اصل عاشورا سنگینه وقتی بهش فک میکنم 4ستون بدنم می لرزه.برادرا و خواهرا عاشورا مرز حق و باظل رو برای ما تعیین کرده کسی که شعار هیهات مولارو درک کرده باشه هرگز وارد بازار سیاه و گرانفروشی و گرانخری نمیشه.برای ... صف چن کیلومتری تشکیل نمیده.عاشورا اگه احساس عزت رو در انسان زنده نکنه هیچ کارکردی نداره.برادرا خواهراحسین حرفش رساست همه فهمیدن ولی ترس از تفکر مارو به کارایی وادار کرده که روی علم ها سر اژدها باشه.همین مولای آسمانی میگه یکساعت تفکر بیشتر از هفتاد سال عبادت صواب داره.مولا شرمنده شمام ابزار دیگه ای برای روشنی بخشی ندارم.حسین جان من شرمندم من دلم خونه چرا هدفت و شعارت فراموش شدهوحسین جان فدای اندیشه بلندت تشنگی برای تو بازیچه بود بهانه بود.وای بر من اگه نفهمم تحمل تشنگی برای چی؟؟؟؟؟!!!!! وای بر من.برادرا و خواهرا اگه برا حسین سینه می زنیم بیایم عهد ببندیم هرگز تن به ستم ندیم چه از طرف بازاری په از داخلی و چه خارجی.برادرا خواهرا حسین بدجور حجت رو بر ما تموم کرده.برادرا برادرا ...یاحسین.فرارو جان تایید کم
آرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
رسم گل مالیدن یک رسم کهن و باستانی است . در دوره هخامنشی اگر بزرگی می مردند در عزای ایشان گل بر سر و بدن می مالیدند .ضمنا روایت خوب شدن چشم آیت الله بروجردی از گرد همین گلها و روایت های دیگر در کنار کهن بودن این رسم باعث شده بسیاری از مردم استان لرستان،کرمانشاه و برخی از شهرهای کردستان هر ساله این رسم را اجرا کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگر قمه زدن اشتباه است که هست، گل مالی هم اشتباه است. یعنی چه بعضی ها این لوس بازی ها را درمیارند؟ کی گفته در عاشورا گل بر سر مسلمانان بوده؟
خادم الحسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیزم اولا درباره آنچه که نمیدانی و درباره شیوه عزاداری نظر نده و دوما از صفتهای سخیف استفاده نکن. اگه جمله هایت متین بودند مطمئن باش که هیچگاه این نظر را نمی نوشتم چون شاید می گفتم شخص باسواد و عالمی این مطالب را نوشته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آیین های عاشورایی شور و شعور خاص خود را دارند . وقتی آدم از دور به عنوان دانای کل به آنها بنگرد چه بسا ناجور بنمایند اما اگر وارد آیین ها شوی و از حالت بی طرفی بازیگر شوی و مشارکت کنی . خیلی زیبا و جذاب است . هر آیینی منطق خاص خود را دارد .
ضمنا عکس اول مربوط به ورامین نیست چون ورامین اصلا بازار چنینی ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
واقعا باید تاسف خورد به حال کسانی که با گل مالی کردن خود باعث زیرسئوال رفتن آبروی شیعیان میشوند

عقل که نباشد جان در عذاب است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
شما که میگی نباید عقاید دیگران توهین کرد وبه عقاید خارجب ها توهین نمیکنی بخاطر روشن فکری
چرا بهعقاید هموطنان خود احترام نمیذاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
چیز های زیادی برای تاسف خوردن وجود داره، مثل همین کامنت سبک مغز شما که در اون راحت به میلیون ها نفر انگ میزنی! شما یا امثالهم میتونی مخالف این روش باشی و تو دلت احساس یک روشنفکر دینی رو داشته باشین و خلاصه خوش باشین! ولی مطمئن باش اگه خیلی شور حیسینی داشتی به این آدم ها انگ نمی زدی چون اینها نه با هدف خودنمایی و نه به صورت تصنعی کار رو انجام میدن. این کار دلیه و شما هم خیلی توی این وادی نیستی!
نام آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فراروجان باسلام؛چراعکس حوض گل رابرداشتید؟ اتفاقاًبرای اصلاح برخی ازرفتارهای زشت خودمان؛بهتره خودمان راجوردیگری هم ببینیم..
سهرابي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پاسداشت عاشورا و محرم را هر كسي به سليقه، فرهنگ و باورداشت خود نسبت به اقامه عزا انجام مي دهد لذا مي تواند مصداق اين بيت باشد كه هركسي از ظن خود شد يار من - از درون من نجست اسرار من. در بعض از مناطق غرب كشور بويژه در استان لرستان و اختصاصا در خرم آباد رسم است كسي كه عزايي بر او وارد مي شود خودرا گل آلود مي نمايد كه اين عمل نشانه حزن بالاي صاحب عزاست. براي شيعه و مسلمانان كدام عزا بالاتر و سخت تر از عزاي سرور و سالار شهيدان را سراغ داريم ؟ پس اوج اقامه عزاي كاروان عشق در لرستان با گل مالي كردن خود در روز عاشورا به نهايت ميرسد. و آن هم با نيت و به قصد تبرك و تيمم. به طوريكه كمتر كسي بي وضو خود را به گل روز عاشورا آغشته مي كند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
منتظران مهدی به هوش حسین رامنتظرانش کشتند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خداوند از همه قبول کنه انشالله.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
چه مي كنه خرم آباد... لرها حال و هواي خودشون دارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اين يزيد پدرسوخته در صحراي كربلا درخت و از كجا پيداكرد كه بره بالاي آن و اين آقا هم داره با تفنگ بهش تيراندازي ميكند مگه يزيد پرنده است؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
تو رو خدا یا متن همه عکسها را زیر عکس بزنید یا همه را بالای عکس!
یکی را زیر زده اید یکی را وسط و یکی را بالا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
این اقایان که این طور خود را گلمال کردند چطور وضو گرفته و نماز ظهر عاشورا ی خود را خواندند
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
شاید ازقبل وضو داشتند
شما نمیتونی برای چند ساعت وضوتو حفظ کنی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اون ببره معنیش چیه اگه یزیده که اون ملعون مارمولک هم نیست
حسيني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اميدوارم ياد بگيريم به فرهنگهاي عزاداري احترام بذاريم
امام صادق فرمودند به زبان خودتون براي حسين(ع) عزاداري كنيد
علت گل ماليدن در لرستان اينه كه از هزاران سال پيش مردم لر در عزاي عزيزترينهاشون گل مي ماليدن و انتقال اين سنت به عزاي حسيني اين معني روميده كه مردم عزادار عزيزترينشونن
ما ازين گل كه متبرك به نام حسين(ع) ميشه بارها فا ديديم...
آرمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
داداش درک این موضوع یک مقدار عشق حسینی میخواد و الا با ادعای روشنفکری دینی میشه کم کم به شکل نماز خوندن هم ایراد گرفت و مد روزش کرد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزاداری یک امر شرعی است وباید مطابق شرع باشد نه فرهنگ محلی درشرع مقدس چیزی بنام قمه زنی زنجیر زنی وگل مالی نداریم انچه هست عزاداری معقول میباشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
این دوستان که میگن گل مالی اشتباه است مگه ندیدن تو کشورای اروپایی تو گل و لجن جشن میگیرن و مسابقه میدن ؟؟؟
برای شما فقط گل مالی اروپایی ها درسته وگل مالی ماکه که برای امام حسین (ع) اشتباهه؟
حسين ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حسيني بودن شرط است
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین