bato-adv
کد خبر: ۱۳۳۲۰۴

پناهیان: علمای قوی نداشتیم، وگرنه کت و شلوار حرام قطعی بود!

من نمی دانم چرا هر چه طبقات بالاتر می رود، خانه گران تر می‌شود؟ در روایات وارد شده است که شب ها هرچه می‌توانید به زمین نزدیک‌تر شوید. ارتباط انسان با خاک برای اسلام مهم است. چقدر احمق هستند آنهایی که برداشت نظام‌مند به قواعد اسلامی ندارند. آن افرادی که قواعد اسلام را نظام مند می بینند، یک حکم اسلامی را می گیرند و فضای شهر را با همان تغییر می‌دهند.

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۱
«خبرگزاری دانشجو» نوشت:

حجت الاسلام پناهیان در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت که فرازهایی از آن در ادامه می آید:  
 
اسلام نیز به سبک زندگی اهمیت می دهد. اسلامی که حتی برای خانه، دیوارهای خانه و سقف خانه ها نیز حرف دارد، برایش سبک زندگی مهم است.
 
من نمی دانم چرا هر چه طبقات بالاتر می رود، خانه گران تر می‌شود؟ در روایات وارد شده است که شب ها هرچه می‌توانید به زمین نزدیک‌تر شوید. ارتباط انسان با خاک برای اسلام مهم است. چقدر احمق هستند آنهایی که برداشت نظام‌مند به قواعد اسلامی ندارند. آن افرادی که قواعد اسلام را نظام مند می بینند، یک حکم اسلامی را می گیرند و فضای شهر را با همان تغییر می‌دهند.
 
روایت داریم همسایه برای معامله اولی است؛ طبق روایت، خرید از سوپر محله مستحب است؛ ولی خرید از سوپر محلات دیگر هیچ ثواب خاصی ندارد.
 
سبک زندگی بسیار مهم است. یکی از آنها حجاب است؛ مثلا می بینید در هواپیما می گویند برای حفظ ارزش اسلامی حجاب را رعایت کنید یا در دانشگاه ها در نامه هایی که می خواهند به افراد بی حجاب و خانوادهایشان تذکر دهند، ارزش های اسلامی را مطرح می‌کنند.
 
حجاب در سبک زندگی نیست و نباید حجاب را از آن منظر نگاه کرد؟ اصلا یک سوال بپرسم: نماز مهم تر است یا حجاب؟ نماز واجب تر از حجاب نیست؟ اگر حجاب را اجباری کرده‌اید، چرا نماز اجباری نمی‌شود؟ بعضی می گویند این حرف ها را نگو! چرا نگوییم؟ آیا دلیلش این نیست که حجاب به سبک زندگی مربوط می‌شود؟
 
یک مطلبی را نیز بگویم. این قدر از اخلاق و ارزش های اسلامی صحبت نکنید؛ حتی شاید یکی اخلاقش خوب باشد ولی سبک زندگی مناسبی ندارد. باید در این زمینه به خدا رجوع کنیم. خدا که بهتر از ما می‌فهمد، بهتر می‌داند چگونه سبک زندگی مان را بچینیم.
 
رفتار ما، فکر ما را می‌سازد. یکی از اساتید روان شناس دانشگاه تهران که رئیس انیستیتوی روان شناسی بود، برای ما تعریف می کرد که در جریان یک تحقیق افرادی را ۱۰ نفر، ۱۰ نفر برای امتحان داخل انستیتو می‌آوردیم و بعد هر کدامشان را جدا داخل اتاق می بردیم و می گفتیم مهر‌ه هایی را بچنیند و سپس خراب کنند.

بارها می گفتیم همین کار را انجام دهند و زمانی که می خواستند از اتاق بیرون بیایند، به برخی ۱ دلار می دادیم، به برخی ۵ دلار، به برخی ۱۰ دلار و به برخی هیچ پولی نمی دادیم. هیچ کدام نیز از پول دیگری خبر نداشت. بعد یک نفر را در راهرو چیده بودیم تا بحثی را راه بیندازد و می دیدیم کسانی که پول کمتری گرفته بودند، از این عملشان بیشتر دفاع می‌کردند.
 
من همان زمان در کلاس این‌گونه تحلیل می‌کردم که انسان ذاتا کمال گراست. آن کسی که پول بیشتری گرفته بود، کمال گرایی اش را در جیبش گذاشته بود؛ اما آن کسی که پول کمی گرفته بود، برای کاری که انجام داده بود، دنبال فایده می‌گشت. می بینید، عمل این افراد در افکارشان اثر گذاشت.
 
روایت داریم که زیاد خوابیدن از زیاد نوشیدن تولید می شود، همچنین زیاد نوشیدن نیز نتیجه زیاد خوردن است. این امور نفس شما را سنگین می کند؛ بنابراین نمی توانید عبادت کنید. قساوت قلب شما نیز بیشتر می شود؛ بنابراین، قدرت تفکر را از شما می گیرد. تاثیر اعمال بر افکار و اعتقادات را مشاهده می کنید؟
 
در روایات وارد شده که هر گاه خواستید خدا را ملاقات کنید، گرسنه باشید؛ البته این امور سطحشان بالاست. ما چه؟ من نمی خواهم شما را به سمت ریاضت بکشم. ریاضت یک عامل است؛ عوامل دیگری نیز وجود دارد؛ عواملی مثل عواطف و محبت.
 
فردی رفت خانه امام حسین(ع) و دید هم پرده گذاشته اند و هم پشتی؛ سوال کرد: امام علی(ع) که بیش از این زهد را رعایت می کرد. امام فرمودند: همسرم دوست داشت، من هم این اسباب را فراهم کردم.
 
عواطف و محبت نیز از عوامل مهمی هستند. امام علی(ع) در روایتی قاعده ای مهم بیان می کنند: «بهترین ردایی که خوب است را روی لباس های دیگرت بیندازی، حلم است. اگر نمی توانی حلیم باشی، خودت را به حلم بزن. کم هستند افرادی که رفتار قومی را تقلید کنند و مثل آنها نشوند.»
 
در قرآن آمده است: می دانید چرا آیات قران را تکذیب می کنید؟ زیرا رفتارتان بد است. حضرت زینب(س) هم همین آیه را در مقابل یزید خواند.
 
در ابتدا باید رفتار بچه را درست کنیم یا افکار و عقایدش را؟ شما به بچه اعمال را آموزش دهید، فطرتش شکوفا می شود. بچه فطرتا از اول ادب و سبک زندگی می خواهد. شما واقعا ببینید صهیونیست ها چقدر رذل هستند و در اوج پستی به بدترین شکل ممکن انسان ها را می کشند؛ اما در اوج رذالت دستگاهی به نام هالیوود دارند؛ هالیوود نیز می خواهد انسان ها نابود شوند. صهیونیست ها اصلا به انسان می گویند حیوان دو پا.
 
اما آنها برای دیگران سبک زندگی درست می کنند؛ مثلا می‌گویند جوان ها در دانشگاه باید مختلط باشند؛ در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟
 
اما روایتی داریم که می گوید: این نصرت خدا برای بندگان خویش کافی است که ببینید دشمن خدا گناه می‌کند.
 
خدا سعی کرده غیرت دینی را با حلال و حرام حفظ کند؛ مثلا حرام است شکل ظاهری و چهره شبیه به کفار شود. شباهت به کفار معنا پیدا می‌کند آن زمانی که کت و شلوار در ایران باب شد. علمایی قوی نداشتیم وگرنه در آن زمان کت وشلوار حرام قطعی بود.
 
این که بیش از ۲۰۰ فلسطینی را طی چند روز می‌کشند، نتیجه این است که حرام و حلال را به درستی انجام نداده ایم. در روز عاشورا و در فاصله صبح تا عاشورا یک سبک زندگی مد شده بود و آن نیز شهادت بود.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
سلام فایل صوتی را میخام از کجا گیربیارم
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شما کامنت مرا نگذاشتید. چون چرندیات فرارو هم کم از چرندیات ایشان نیست. چرا تیتر نامناسب برای دیگران انتخاب می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
انایی که نظر منفی دادن چهار جلسه بشینن حرفای آقای پناهیان رو گوش کنند اگر یک کمی عقل داشته باشند دیگه این طوری نظر نخواهند داد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
دوست عزیز که ادب و احترام رو یکجا قورت دادی
بنده چندین بار طرحات این جوجه رو گوش کردم بخصوص بحث حداکثری ها و حداقلی هاش رو که متاسفانه در حرم مقدس رضوی بر زیان جاری ساخته. همین که شما عقل داری برامون کافیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
باید همه عبا و امامه سر کنند این اسلامیه چون دیگه امکان سو استفاده روحانیون هم از بین میرود احسنت به پناهیان!!!!!!!!!
محمد حنفیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
یادمه قدیما قشنگ ح میزد ولی الان...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۲۵
سنگ پا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
خیلی خیلی خیلی متاسف شدم برای ایشان و خودم و دیگران.خیلی متناقض و از هم گسیخته صحبت کردند.استدلال هایشان نیز ضعیف و مبتنی بر اطلاعات غلط و فهم ناقص از تاریخ و شنیده هایی غیر موثق بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هرکی خوب صحبت میکنه وپا منبرش میشینن فکر میکنه درست هم صحبت میکنه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ايشان و دوستانشان عادت دارند با يك قاشق ماست يه تغار دوغ درست كنند!
سرلشکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کاش جایگزین کت شلوارم میگفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ایشان حتما نمی دانند که عبا وعمامه ونعلین هم از ارسطو وسقراط غیر یکتا شناس تقلید شده.در حالی که کت و شلوار از ملل مسیحی اقتباس شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
واقعا متاسف شدم که چطور یک عده با این متن های تتیکه تیکه و بریده بریده قضاوت می کنند
عبد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اگر یک عالمی هم بخواهد با جوانان دانشجو راحت وخودمانی صحبت کند وفطرت آنان را بیدار کند به مذاق شما خوش نمی آید. حالا خدا کی را هدایت کند.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خداوند دشمنان اسلام را از احمق ها قرارداد و شما نیز خیلی شبیه به احمق ها و یا شاید دشمنان اسلام هستید اخه ادم های حسابی متن نصفه نیمه سایت رو هم که مطالعه کنید متوجه می شوید که در زمان خاصی که این لباس نشان دهنده وجود کفار بوده حرام باید اعلام می شده لااقل اگر انتقاد دارید فکر کنید و عادلانه قضاوت کنید اگر مسلمان هستید !!!!!! .....
سعید دهقانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خیلی صحبت قشنگی کردند.آفرین
ایرج
Kazakhstan
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ای کاش آقای پناهیان 200 سال پیش به دنیا آمده بودند تا مردم آن زمان از حضور ایشان بهره مند میشدند و ما هم امروز مشکل کت و شلوارنداشتیم.
شريف
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
از يك ادم بيسواد و خرافاتي و عامي كه چند جمله از ادبيات شرع ياد گرفته و بي جهت بزرگش كرده اند چه انتظاري داري.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
استاد چرا دلار دادند نمی شد معادل آن ریال می دادی. مگر دلار پول کفار نیست ؟ لااقل مثال می خواهید بزنید مثالتان با گفته هایتان تناقض نداشته باشد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
درباره باره حرف اقای پناهیان نظری ندارم اما این که شما دلار را وسط میکشی خداییش بی ربط هست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
پناهیان نمونه کامل یک دافعه دینی است...منبر نرفتن اینا کمک بس شایانی به دیندار کردن مردمه...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
گل گفتي، حقيقتا همينطوره. خدا رحمت كنه امثال طالقاني و شريعتي و...
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
منهم بی اینکه اصرارداشته باشم کسی حرف مرا قبول کند، همین عقیده را دارم، ولی ذهنم ترکیب "دافعه دینی" را حاضر نداشت. البته توجه داریم که دافعه با فضای جامعه هم ارتباط دارد، جاذبه هم همینطور.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دیشب کامنتی در تائید این نظر دادم که منتشر نشد. حالا میخواهم بنحوه دیگری این نظر را تائید کنم و آن اینکه : آنقدرکه رسانه ملی علیه خود اثرداشته، هیچ رسانه متخاصمی نقش نداشته است.
ر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
شما ببین چه مشکلی در درونت هست که از دین گریزانی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
علمای قوی نداریم که شما بر منبر میروید و افاضات می نمایید...
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
احسنت گل گفتی.
ناشناس
-
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
چقدر نکته سنج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
پاسخ از این بهتر نمی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آفرین. .. یک کلام ختم کلام
حمیدرضا
United Arab Emirates
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فرارو اگه فقط همین نظر شما رو منتشر میکرد کفایت میکرد.کاملا منظور رو رسوندی.دمت گرم
سینا از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جانا سخن از زبان ما می گویی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فرارو یکی از دوستان که نظر گذاشته بود که سخنان ایشان بریده بریده و از هم گسیخته بود حق با دوستمون است زیرا که فرارو خوب بلده که چه طور مطلب رو ارائه بده تا مخاطبش این طور فکر کنه لطفا امانت رو در انتقال این گونه مسائل رعایت کنید زیرا که اگز درست انتقال داده بودی دوستان دچار اشتباه در فهم مطالب نمی شدند
در ضمن دوستان چرا به بطن این مسائل نمی پردازید ؟ چرا باید علما به گفته ایشان با کت و شلوار مخالفت می کردند ؟
گيتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اي گفتي والله گل گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دمت گرم
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
من موندم چرا یه عده نظر منی دادن!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
فقط ميتوانم برايش دعا کنم !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خداوند شفایش دهد . آم
ناشناس
Finland
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
شما درگیر همین کت و شلوار باش ببین آخرش به کجا میرسیم.
در زمانی که هنوز مکه فتح نشده بود چقدر لباس مردم مکه و مدینه با هم فرق داشته مگه که شما میگید در اسلام باید لباس مسلم با کافر فرق داشته باشه؟در آن زمان لباس مسلمان ترین مسلمانها و کافرترین کفار فرق خاصی نداشته بلکه منش و رفتار و فکرشون فرق داشته.
محض اطلاع آقای پناهیان آگاه! باید بگم مردم غرب خدا رو میشناسند و کافر نیستن، مسیحی مسلمان و یهودی و .. هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تن آدمی شریف است به جان آدمیت/ نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
ناشناس
Finland
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
شنیدن این حرفا حود بحود جای تعجب ندارد و حتی در پیشرفته ترین کشورها هم آدمای نامتعادل که تو همین مایه ها باشند کم وبیش پیدا میشن(مثل اون کشیش آمریکایی). منتها فرق اونا با ما در اینه که این تیپ آدما تو اون کشورا کاره ای نیستن.
sfs
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگه میشد به این نظر 1000 تا مثبت میدادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
احسنت به این کامنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آی گفتی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خداییش آی گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هزاران هزار آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
1000 likeeeeeee
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بارک الله
پوریا
United States of America
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عالی بود این کامنت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دستت طلا با این کامنتی که تایپ کردی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خدا تو را پاداش خیر دهد حرف دل منو زدی
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
زیبا گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
روح هفت نسلت شااااااااد
ناشناس
Finland
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خدا تو رو حفظ كنه .عالي ترين پاسخ بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ای ول عجب چیزی گفتی
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
نمره این نظر هفتاد میلیون منهای 30 هست
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
شما راست میگی حاجی. اما یادت باشه اگه ما علمای قوی داشتیم به امثال مثل شما هم فرصت عرض اندام نمی رسید. پس برو خداتو شکر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
خدا را شکر که شما مجتهد نشدید وگرنه حمام رفتن استفاده از قاشق وچنگال وصابون و میکرفون و... را حرام میکردید خب خدا به قلب مخلوقاتش نگاه میکند و به او هر چه میخواهد میدهد آقای حرام و حلال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
با نظر مثبت به این نظر، اگر زمانیکه میکروفون وارد ایران شد علمای قوی داشتیم آلا«ن آقای پناهیان نمی توانستند صدای خود را به بیشتر از 10 15 نفر بیشتر برسانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
اینو راست میگه علمای قوی نداشتیم وگرنه جای این آقا رو منبر نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
چه افاضاتی نطام مندی واقعا
اللهم عجل لولیک الفرج
United Arab Emirates
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
حضرت علامه ی دهر
همین اظهار نظرهای نسنجیده و افراط گونه ما را بس که به ناکجا آباد رفته و می رویم ...

الله اعلم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
احسنت به این دلایل محکم!
حاضر در جلسه سخنرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
فرارو جان اگه راست میگی این نظرو انتشار بده:
من خودم دیروز تو دانشگاه تهران بودم و از نزدیک سخنرانی آقای پناهیان رو گوش دادم فرارو هم خوب بلده چه طوری و با زدن چه تیتری مقصود سخنران از سخنرانیش رو چپه کنه. من نمیگن فرارو دروغ میگه ولی کامل و صحیح حرف سخنران رو انتقال نمیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فرارو نوشته فرازهایی، منظورش این بود که برخی از حرفها نه همش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بالاخره اینها را گفته یا نگفته
ناشناس
Germany
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
مهم اصل سخنرانیه که شما هم قبول داری حاجی گفته این حرفا رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دوست عزیز توی سخنان کاملشون این گفته ها نبود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
"من نمیگن فرارو دروغ میگه" .......خداییش یک کم رو ادب و ادبیاتتون بیشتر کار کنین.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
البته پيش از اين هم ايشون با سخنراني هاشون ثابت كرده بودند كه چه جور آدمي هستن اين روزا هم زياد در تلويزيون به اصطلاح ملي زيارتشون ميكنيم و با افكارشون كاملا آشنا هستيم
مطهره
United Arab Emirates
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیز می دونم با وجود این سایت ها قلب امام زمان به درد میاد اما به قول خود استاد و سرور ما پناهیان حفظه الله ان شالله با ظهور امام غریبمون اینا از خواب غفلت میان بیرون البته اگرم نیومدن سرو کارشون با اقاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فقط فرارو این خبر را منتشر نکرده است ضمنا اگر در جلسه حاضر بودی مطلبی می گفتی که اخبار نیامده است
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آی گفتی منم همین نظر رو دارم داداش! تازه تیتری که فرارو زده هم با گفته ی بنده خدا یه خورده متفاوته!
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
مرد حسابی در کجای امریکا در اتوبوس بین دانشجویان پرده کشیدند ؟ درضمن شما که میگویی نماز را اجباری کنید همانطور که حجاب اجباری است .پس چرا در قران امده (لا اکراه فی الدین) در دین اجباری نیست. ایا پیامبر به غیر مسلمانان هم احکام اسلام را اجبار میکرد مگر در همان صدر اسلام یهودیان ونصرانیها با احکام اسلام زندگی میکردند ؟ مردم را اینهمه دین گریز ان نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اقا‏‏ ‏واقعا‏ ‏ادم‏ ‏یاد‏ ‏کا‏ ‏رهای‏ ‏طالبان‏ ‏میفته‏ ‏‏ ‏بابا‏ ‏بعد‏ ‏۳۳‏ ‏سال‏ ‏بسه‏ ‏دیگه‏ ‏همه‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏طرز‏ ‏فکر‏ ‏خسته‏ ‏شدند‏ ‏بخدا‏ ‏.‏ ‏به‏ ‏ولله‏ ‏مردم‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏افکار‏ ‏مسلمانتر‏ ‏نمیشند‏ ‏بلکه‏ ‏بر‏ ‏عکس‏ ‏هر‏ ‏روز‏ ‏عده‏ ‏زیادی‏ ‏به‏ ‏جمع‏ ‏بی‏ ‏دینا‏ ‏داره‏ ‏اضافه‏ ‏میشه‏ ‏.‏ ‏شما‏ ‏که‏ ‏خوب‏ ‏بلدید‏ ‏میتونید‏ ‏تحقیق‏‏ ‏میدانی‏ ‏بکنید. ‏
NeyZan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دوست عزیز اینکه نباید نماز را به صورت یک امر اجباری بر مردم تحمیل کرد صحیح است ولی استدلال حضرتعالی بسیار غلط است.
دلیل صحیح این قضیه آن است که انسان به عنوان موجودی مختار باید در عمل به تکالیف الهی خود تصمیم بگیرد وگرنه اگر قرار باشد او را مجبور به انجام فرامین اهلی بکنی با حیوان هیچ فرقی ندارد و آنچه از تکالیف که به آن عمل می کند فاقد ارزش است.
آن آیه ای هم که شما فرمودید اینگونه تفسیر می شود که پدیرش اصل دین اجبار ندارد. یعنی شما نمی توانی راه بیفتی مردم غیر مسلمان را مجبور کنی که مسلمان شوند، ولی وقتی یک نفر بنا به درک عقلی و نیاز فطری خو دین را پذیرفت مکلف به انجام دستورات و تعالیم دینیست البته تکلیفی که باز هم بر اصل اختیار انسان استوار است. کماکان که بسیاری از ما اسماً مسلمانیم و رسماً نیستیم. حال بعضی از قوانین شرع چون جنبه اجتماعی دارند و عدم انجام آن ها در اجتماع منجر به فساد و کثیفی کل جامعه می شود از سوی حکومت اسلامی جنبه اجبار پیدا می کنند. مثلاً فرض کنید یه خانمی بگه من لاییک هستم و می خوام لخت مادر زاد توی خیابون ها راه برم. اون وقت اگه حکومت بر اساس اصل مختار بودن انسان ها جلوی این خانم رو نگیره تمام نماز شب ها و مراقبت نفس های اون هایی که می خوان به تکالیفشون عمل کنن با دیدن این خانم دود می شه می ره هوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بابا اين كه گفته نماز را هم اجباري كنيد طعنه بود يعني وقتي نماز اجباري نيست حجاب هم اجباري نباشه . يكم انصاف هم داشته باشيد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
لا اکراه فی الدین....من خودم عاشقانه اسلام رو انتخاب کردم....و از اجبارش متنفرم...اقا جمع کنین این حرفا چیه.....به اصل بپردازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
جل الخالق. حیرتا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
باید گفت جل المخلوق!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
اين يكى از اونور بوم افتاده!!
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
او هم دلیل و انگیزه خود را دارد. ماهم باید تحملمان را برای شنیدن سخنانی که موافق طرزفکرمانیست بالا ببیریم تا با طیف افکار موجود درجامعه آشناشویم و بفهمیم کجا زندگی میکنیم. ازطرفی، خوب، ماچرا لباس خودمان را نداریم و لباس اروپائی هارا کپی کرده ایم و مثل خیلی چیزها با روحیه ای التقاطی ناگهان بخش کراوات آنرا بصورت De facto بر خود حرام کرده ایم. بنده نظرم اینست که بین روش ما و سخن ایشان، سخن ایشان به حرف حسابی متمایل تراست.
ناشناس
Finland
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کت و شلوار یک لباس اروپایی نیست. یک لباس جهانی شده است. ضمناً بلوز و شلوار یک پوشش صد در صد ایرانیست که طراحی آن توسط اروپایی ها به مرور زمان شیک و به روز شده است. احتمالاً همه شما در فیلم ها دیده اید که یونانی ها و رومی های قدیم به جای شلوار از پوششی کوتاه به شکل دامن استفاده می کردند. لباس اعراب هم همیشه لباده های بلند و آزاد بوده. آسیایی ها هم کیمونوهای مخصوص خودشون رو داشتند. در حالی که مردان ایرانی که عریانی قسمتی از بدن رو عملی زشت می دونستند همیشه از شلوار استفاده می کردند. من یک بار سال ها پیش از قول یک خانم طراح لباس در یکی از روزنامه های کشور خوندم که لباس سوارکاران برگرفته از لباس مادهاست. مادها قومی سوارکار بودند و از شلوار چسبان و چکمه بلند و کتی که از پوست حیوانات اهلی تهیه می شد استفاده می کردند و کلاهی گرد بر سر می نهادند. لباس سوارکاری که سوارکاران در انواع مسابقات اسب دوانی و سوارکاری از آن استفاده می کنند توسط اروپایی ها از لباس آنها الهام گرفته شده و البته با توجه به پیشرفت بشر به روز گشته و شیک تر شده است. بنابراین در هزاران سال پیش که همه تنبان به کمرشان می بستند و نیمی از بدنشان پیدا بود مردان ایرانی که از برهنگی شرم داشتند و نیز به اقتضای نوع زندگیشان شلوارپوش بودند و در زمستان ها کت هایی دست دوز از چرم حیوانات به تن می کردند اما در قرن بیست و یک به دستور جناب پناهیان مردان ایرانی قراره تنبون به کمر در خیابان ها رفت و آمد کنند.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کاش حداقل قدرت دست همچین ادمهایی نبود....خدایا به دادمون برس....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
خدایا ما را از دست این قوم متحجر نجات بده . مرد حسابی شما که اینقدر از غربی ها و سبک زندگیشون بی زاری لطف کن بلندگوها و چراغ های غربی ها رو خاموش کن بعد زیر نور شمع چینی یک کم به حنجرت فشار بیار و داد بزن شاید اینجوری زودتر رستگار شدیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ایول .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دمت گرم
امین
Germany
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
حاجی .مبایل و تلویزیون و ماشین و کامپیوتر هم وووووو که مربوط به غربی ها میشه جان عزیزانت دیگر استفاده نکن چون همه از بلاد کفرند/
فلانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
در این روز عزیز خدا تمام بیماران را شفا دهاد ما را از شر کوته فکران و کج اندیشان حفظ کناد آآآآآآآآآآآآآآآآآآآمین
ناشناس
Germany
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
حاج آقا پنا هیان لطف کنید فکری بحال معیشت وگرانی مردم بکنیدکه دین مردم را هدف قرارداده شما بفکرکت وشلواری خوب همه ملت را وادار کنید مثل شمابپوشند مثل شما فکر کنند مثل شما باشندمیشود امتحان کنید ضرر که نداردجناب پناهیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
اتفاقآ علمای قوی داشتیم که این اتفاق نیفتاده.چون مثل شما فکر نمی کنند.
nike
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
آبکی ترین سخنانی که تا بحال شنیده بودم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
متاسفم!!!
علی
United States of America
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
ایشان چقدر سطحی اسلام را معرفی می کنند. بنده خدا انسان تابع شرایط زمان خودش مب اشدو همانگونه که جنابعالی برای اینکه به مغزتان فشار وارد نشود وبفوریت به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کنی لب تاپ خودتان را همیشه بهمراه دارید. در همین عصر وزمان می شود اسلام را معرفی کرد با تمامی پدیده های نو ظهورش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
جناب پناهیان اسلام بذات خود ندارد عیبی/ گر هست عیبی آنهم از مسلمانی ماست. اگر یگرنگی امتیاز بود خداوند سبحان جهان را متنوع خلق نمی کرد. لطف کنید آزادی را که عیسی به دین خود و موسی بدین خود می باشد را تبلیغ کنید تا عیار و فرق انسانها مشخص شود چون انسان دارای عقل و اختیار است و هیچ کس را بخاطر جرم دیگری مجازات نکرده انده،نمی کنند و نخواهند کرد. شما با این حرفتان به انسانهای شریف کت و شلوار پش توهین کرده اید و بقول خودتان حق اناس بر گردن شماست و از درگاه خدا طلب استغفار کنید.
از سار کاشان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
پراکنده گویی نشانه عدم سواد کافیست!
ناشناس
Australia
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
خدا شفا بده همه را.آخه چرا ایتقدر دروغ .آدم حسابی کجا توی آمریکا پرده کشیدن بین دخترا و پسرا .میدونین اگه اینجا کسی اینجوری فکر کنه که جاش توی تیمارستانه . امیدوارم فرارو چاپ کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
چی بگم والله
خدایا به همه ما کمی عقل و فهم عنایت کن و از ادعاهامان کم کن.
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
مثلا می‌گویند جوان ها در دانشگاه باید مختلط باشند؛ در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟????????????



دروغ چرا
ناشناس
Germany
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
باید دو سه تا فیلم آمریکاییه خوب به آقای پناهیان بدیم نگاه کنه!
saman
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
جانا سخن از زبان ما می گویی! ما هم معتقدیم که علمای قوی نداریم و ای کاش کت شلوار را همان اول حرام اعلام کرده بودند تا در این روزگار «نو دولتان » اینهمه ناز از غلام ترک و استر نمی کردند! و هر کسی به میزان علم خود شناخته می شد نه با لباس دیگر !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
منظورت اینه که آیت اله بروجردی جز علمای ضعیفه ؟ لابد تو قوی هستی یا شايد دچار توهم و خود بزرگ بینی هستی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کت و شلوار بیشتر زمان حیات اقای حایری یزدی باب شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
آقای پناهیان این حرفها اسلام اسرائیلی است نه اسلام واقعی...
سرلشکر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
خب یعنی چی؟ یعنی مردم از هر نظر هیچ کمبودی ندارن فقط مونده همینا که تو میگی
توی صحبت هات یه جمله گفتی که جز مشکلات و دغدغه های مردم باشه؟
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
شما به امر روضه خوانی خودت مشغول باش بزار مردم همين يه ذره که ميتونن به سبک خودشون زندگی کنن
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
می خواين همين پرايدم بفروشيم شتر سوار شيم؟
غولورمرم
United States of America
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
با این حرفها از پراید پیادت می کنه .تا اینجا خوب پیش میره. اما تواین غوغای گرانی گوشت مگه میشه شتر سوارشد
ناشناس
Finland
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
گل گفتی. عالی بود. هزاران مثبت به این کامنت.
ازی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
:-)))))))))))))))
گيتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
كيف كردم از جوابت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تو کدوم اتوبوس تو امریکا پرده میکشند؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
يك شتر فراهم كنيد براي اين عالم قوي!!! ايشان را ببر به آمريكا تا به عينه مشاهده بفرمايند كه پرده اي در كارنسيت.
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
شما عالم هستی کافيه، علما جلوی شما حرفی برای گفتن ندارن.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فکر میکنه فقط با همین چهارتا کلمه ای که از فقه خونده میفهمه اسلامو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
راست گفت ايت الله سيستاني كه چرا انقلاب ايران و اينهمه حوزه علميه تا كنون يك شهيد مطهري بيرون نداده .تا جواب سوالات نسل جديد را بدهد امثال پناهيان نه تنها جوابگو نيستن گمراه كننده هم هستن
ناشناس
Finland
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هیچکس به پای آیت الله طالقانی نرسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
سلام و خسته نباشید.
اینکه علامت تعجب گذاشته اید که کت و شلوار حرام قطعی بود درست نیست چراکه حرف ایشان صحت دارد بله نباید شبیه کفار گشت این نص صریح قرآن هست بدون هیچ تفسیری که خداوند میفرماید شبیه کفار نگردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
جناب ناشناس
لطفا برای آگاهی بیشتر , اسم سوره و شماره آیه مورد نظرتان را هم اعلام بفرمائید.
ناشناس
Iraq
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
واقعا اين روزها جاي خالي امام (ره) را بشدت احساس مي كنم تا محكم بكوبه تو دهن اين نادانان با اين معرفي دين ساختگي شون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دوست من خدا را بر ان بنده بخشايش است كه خلق از وجودش در اسايش است ...فراموش نكن اديسون هم تو همون بلاد كفر زندگي ميكرده اگر الكتريسيته رو اختراع نميكرد الان با پي سوز بايد عمل جراحي ميكرديم !!!حالا كت وشلوار اديسون مهمتره يا برق عاقلان دانند !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دوست عزیزشما اول تفسیر اون ایه رو ببین و بعد نظر عالمانه بده ... ضمنا گفته کفار نه خداپرستانی که عقایدشون با ما یکی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اولا كت وشلوار مال كفار نيست كفار به كسي ميگويند كه دين ندارد ودر كل الله را قبول نداشته باشددوم اگر كت وشلوار كه پارچه ان ايراني باشد وايراني مسلمان ان را درست كند اين كجاي ان شبيه كفار است ما تمام مراوده وسياستمان با كفار ان هم كفاري كه خدارا قبول ندارند مگر اقاي پناهيان نمي داند كه بزرگترين قرادادهاي جمهوري اسلامي با كشورهاي كمونيستي مثل چين وروسيه مكار ميباشد ودر تاريخ بزگتري ضربه اي كه ايران خورده است از روسيه كه خداو مذهب اسلام را قبول ندارد سوم اقاي پناهي ماشيني كه شما سوار ميشويد بوق وكرناي شما ساخت كشورهاي كفارنمي باشد چهارم چرا نظر وديدگاه بزرگاني چون مطهري كه براي اسلام زحمت زيادي كشيدند انكار ميكنيد در ان زمان هم تحجر گراي مثل شما بلندگو وبوق بلند گورا اسب شيطان خواند وصحبت كردن در او را حرام وهمدستي باشيطان بيان ميكرد ولي در همان جلسه استاد بزرگوار فرمود زين شيطان را بياور ميخواهم سوار ان شوم ودستور اوردن نصب بلند گو را ميدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اروپاییان اهل کتاب هستند و تعریف کفار چیز دیگری است.
سیدمهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دوست ناشناس کفار همین ایتنرنت و ارتباطات الکترونیکی و زندگی رایانه ای رو ابداع کرده و از آن استفاده می کنند شما کامنت ها رو برو روی پوست بز و روی حلبی با ذغال بنویس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یعنی علما ومراجع گذشته وحال به انداره جنابشان نمی فهمیده اند ویا شهامت بیانش را نداشته اند جل الخالق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
چرا هر حرف بی ربطی را به قرآن مربوط می کنید؟ برو مطالعه کن بعد نظر بده.
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
سوالم اين است كه اتومبيل، تلفن همراه و تكنولوژي هاي ديگر كه همه وارداتي هستند چهره ما را شبيه كفار نمي كند؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
آقای پناهیان طب امروزی نوشین زیاد مایعات را بسیار توصیه م یکند و همینطور خوردن میوه و سبزیجات آقا طب غیر اسلامی است؟ در روایت جای خخ و شک است؟ یا ....؟
خرید از سوپر غیر محل هم ثواب دادر چون هر معامله ای ثواب دارد حاج آقا انتظار می رود که حرفت بیشتر حساب شده باشد

اگر اخلاق را کنار بگذاریم التمم مکارم الخلاق چه می شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
يعني اين آقا كلا جميع علما رو رد صلاحيت كردند به يكباره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یعنی شما از ایت ا... بروجردی قوی تری؟
توی این مملکت با سواد تر از ایشان پیدا نمیشود که ما مجبور به عوض کردن کانال تلویزیون نشیم
ناشناس
Germany
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
جامعه ما آزادترین جامعه برای چنین افرادی است لپ تاب موبایل ماشین و.... همه چیزش غربی یا چینی است بعد برای بقیه مدل کابلی ( افعانی از نوع طالبانی ) توسیه مکند
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
عالي اومدي مرسي مرسي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این حرف شما با کدام منطق، کدام سیره و کدام اسلام مطابق است. البته کسانی که هر از گاهی به در بیوت مراجع حمله کرده اصوات پدران ضالینشان را عربده می کشند نباید طلب علما قوی داشته باشند. خدا فرصت شما را بیشتر کند در این دنیا تا جایگاه خود را در دنیای آخر تقویت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
احسنت حرف دل ما را زدی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در برخی از ایالات آمریکا مردم غذا نمی خورند می گویند مگر ما حیوانیم که غذا بخوریم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یاد آقای جوادی آملی افتادم که می گفت بزرگان منبر برید و گرنه کوچک ها منبر می روند و .....
علی بالا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این که چیزی نیست . یه جستجو کن تو اینترنت خیلی از این شیرین کاری ها داره......
جالب تر اینه که همین امرزو 3 الی 4 ساعت برنامه داشت تو تلویزیون و ماهواره....ای کاش این وقت رو به اساتید دیگه می دادند که گفته هاشون به دل ادم می شینه ..نه این اقا که حتی من بی سواد هم می تونم بگم تو حرف هیچ چیزی جز تند روی و کوچک کردن دین نیست..
رجبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این سایت که نمه دونم مال کیه باید تمام مطالب یک گوینده را ارائه بدهد بریده بریده مطلب نوشتن صحیح نیست من هم پسند نکردم ولی مطمئن هستم صحبتهای اینطور نبوده .
گ
United States of America
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
تو نمی دانیم واقعا کی هستی نظر نده
ضمنا چرا مطمئنی؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خدا را شکر که علمای قوی نداشتیم و الا . . . متاسفانه در این مناسبتهای عزیز و مورد احترام مردم عذا دار، جو زدگی موجب می شود که عده ای آقایان بجای روشنگری و پرداختن به فلسفه عاشورا و معرفتی به مطالب فرعی و مسئله ساز بپردازند.
شناس
Turkiye
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
متاسفانه چارچوب مشخص و منسجمی نداشت! معلوم نیست با ماست؟! با اوناست؟!! با علماست؟!! علیه علماست؟!! از اتوبوسای امریکا دفاع می کنه؟!! با ریاضت موافقه؟!! کلا چیزی برای ارائه نداشت...
ناشناس
Russian Federation
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اين بزرگترين ظلم به إسلام است كه إسلام شناسي چنين سطحي نگر سخنگوى رسمي دين شده است
اين نشانه عمق بيماري استفاده ابزاري از دين در اين كشور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
حاج آقا شکسته نفسی می فرمائید! علمای قوی نداشتیم؟؟؟ پس شما چی؟ ما شما را از قبل داشتیم داریم و خواهیم داشت نفرمائید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فراروی خبیث!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
كافر همه را به كيش خود پندارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آن موقع عالم قوي نداشتيم حالا كه ماشالله هزار ماشالله داريم بفرماييد ممنوع كنند، كت وشلوار را ، اتومبيل را ، هواپيما را ،قلم را،...، زندگي را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اي كاش پناهيان چند سال قبل مي ماندي و وارد سياست زشت نمي شدي. يادش بخير كلامت دلنشين بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کلماتش نفرت انگیز است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
حتما تا به حال نام ابوهریره را شنیده اید . اگر هم نشنیده باشید احتمالا از فیلم امام علی (ع) یادتان هست . کسی که به منبر رفت و روایت کرد " هرکس یک بوته پیاز عکه شیخ شرجی را بخرد ، یک وجب از خاک بهشت را خریده است ؛ هر کس دو بوته پیاز عکه شیخ شرجی را بخرد ، دو وجب از خاک بهشت را خریده است و .... " . کسی که در 22 ماهی که توفیق صحابی بودن رسول اکرم (ص) را داشت بیش از 5000 روایت از ایشان نقل کرده است و شاید اگر گینس در زمان پیامبر (ص) و خلفا زندگی میکرد ، نام وی را در کتاب ترینها ثبت میکرد . مطلب زیر شرحی است بر زندگی این جاعل بزرگ تاریخ که از گروه پاسخ به شبهات پایگاه شریف تحقیقاتی ولیعصر ( عج ) نقل شده است .
ناشناس
Germany
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
هزاران مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خدا ایشان را برای ایران حقظ نمایند بحث عبودیت ایشان در ایام محرم بسیار زیبا بود البته جوان هستند وبا گذشت زمان پخته تر خواهند شد البته لباس فرنگی کمکم به دامن وکاپشن کوتاه تبدیل شد پس بد هم نمی گویند
فریبرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خدا امثال شماهم به خاطر پناهیان حفظ کند تا دکانش تخته نشود!!! گو اینکه رو به انقراض هستید!
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یاد کتاب دموکراسی یا دموقراشضه افتادم...الان درکش میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خدایا ما را از شر ایشان حفظ بفرما . بدون مطالعه دامن و کاپشن را کوتاه می کنند
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
واقعا بعضي از روحانيون با اين اظهارات خام آبروي اسلام را مي برند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دقت کنید که شیخ چه میگوید:"آن کسی که پول بیشتری گرفته بود، کمال گرایی اش را در جیبش گذاشته بود؛ اما آن کسی که پول کمی گرفته بود، برای کاری که انجام داده بود، دنبال فایده می‌گشت. می بینید، عمل این افراد در افکارشان اثر گذاشت.... و یا "
در روایات وارد شده که هر گاه خواستید خدا را ملاقات کنید، گرسنه باشید؛" این در واقع توجیح شرعی فقیر نگه داشتن مردم است.ایشان باید روایت دیگر پیامبر اعظم را نقل کند که فرمود هرگاه فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود. کسی نیست از این شیخ بی سواد به پرسد دلیل حرام بودن پوشیدن کت شلوار چیست؟این آقا اگر پو شیدن کت و شلوار را حرام میداند استفاده از خودرو های آن چنانی را که امسال ایشان استفاده میکنند چطورر؟ واقعا اظهارات این شیخ جوانان ما را از دین گریزان میکند.
pili
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقای پناهیان اعتقاد دارند که چون حجاب اجبار است پس نماز هم باید اجباری باشد. خواستم خدمت این بزرگوار عرض کنم که خداوند در قرآن کریم به پیامبر (ص) می فرمایند: بلغ ما انزل الیک. یعنی آن چیزی را که ما بر تو نازل کردیم ابلاغ کن. در قرآن جائی دیده نشده که خداوند به پیامبر بفرمایند که مردم را مجبور به انجام کاری بکن. ضمن اینکه در قرآن کریم آمده است: لا اکراه فی الدین . یعنی خداوند حتی در انتخاب دین فرموده که اجباری نیست. آقای پناهیان چه اجباری دارند که فرامین الهی را وارونه به مردم عرضه کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
سیمای جمهوری اسلامی از ایشان می خواهد چهره بسازد و در ایام دهه فقط سخنرانی ایشان را پخش می کند این هم نتیجه اش که خودش را گم کرده و در همه مسائل فتوا می دهد .
ايران سبز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
مطهري و شريعتي يادشان به خير
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شریعتی؟؟؟؟!!!!!!!
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
جناب آقای پناهیان ابتدا برای معروف شدن بر پای منبر میرفت و بسیار قشنگ صحبت میکرد و از درد و دل مردم میگفت ولی اکنون که به جایگاهی رسیده و مقام سیاسی هم پیدا کرده همه چی رو فراموش کرده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ایشان جانشین قرارگاه عمار هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یه جوری افاضه ی فضل بفرمائید که مردم بفهمند چی میگید. !!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگر علما قوی داریم با تو این حرفت برخورد خواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هر چند میدونم فرارو صحبتهای منو پخش نمیکنه ولی بذار بگم به کلیه اقایون و خانمها، که ایشان نظرشون رو طبق ایات و روایت دادند شما اگه مردید جواب منطقی بدین و نظر ایشان را رد کنید نه اینکه اهانت کنید البته کوته فکران کارشون همینه
اللهم عجل لولیک الفرج
United Arab Emirates
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
با سلام
جناب ، به این استدلال می گویند بدعت گذاری در دین به نام قرآن و اهلبیت ...
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فرزند زمان خویشتن باش. این نوع حرف زدن منحرف کردن افکار مردم از بدبختی هائی هست که مردم دچارش شدند . تورم گرونی فحشا فقر ... بازم بگم؟؟؟‌جول منطقی می خوای؟؟؟‌آخه برادر من منم مسلمونم ولی اول بهتره به زندگی آقایون نگاه کنی بعد بیای دفاع کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
ناشناس
Finland
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شما واقعاً به دنبال جواب منطقی هستی؟! بسیار خوب! حاجی جان اگه ما بخواهیم همه مظاهر زندگی کفار غربی رو از زندگی و سرزمین اسلامی خودمون حذف کنیم و نه اینکه فقط با تقلب به قضیه بی اهمیت کت و شلوار گیر بدیم که اتفاقاً اصالتاً ایرانی هم هست، باید با تمام مواهب زندگی مدرن و صنعتی خداحافظی کنیم و برگردیم به دوران ماقبل زندگی صنعتی. دیگه از اینترنت ساخت غرب خبری نیست و ما نمی تونیم در سایت فرارو باهم تبادل نظر کنیم. همینطور مردم از شنیدن بیانات گهربار جناب پناهیان از تلویزیون محروم خواهند شد. شما و جناب پناهیان تمام مواهب زندگی مدرن رو در قرن بیست و یک مدیون غربی ها هستی. پس به خاطر یک کت و شلوار خودت رو کوچیک نکن. به جاش دیدگاهت رو وسیعتر کن و سعی کن در دنیای علم و صنعت حرفی برای گفتن داشته باشی تا اینهمه مدیون و زیر منت غربی ها نباشی. برو در سایت های علمی جستجو کن ببین تا به حال چند اختراع به نام مسلمانان و ایرانیان ثبت شده و بعد یک تکانی به اون "غیرت" معروف خودت بده و سعی کن به جای گیر دادن به کت و شلوار مردم در دنیای علم و دانش حرفی برای گفتن داشته باشی. نقل است روزی پیامبر (ع) وارد یک مسجد شد که دو گروه در آن بودند، یک گروه مشغول عبادت و یک گروه مشغول علم آموزی. پیامبر (ع) برای اینکه دل عبادت کنندگان رو نشکنه فرمود خداوند هر دو گروه رو دوست داره ولی رفت و در میان دانشمندان نشست. جوابت رو گرفتی حاجی؟ ضمناً من خانم هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
در آیات وروایات امده که نظر کوته بینانه خود را به اسم دین به خورد مردم بدی وبعد به همه ی عالمان وبزرگان دین توهین کنی که به اندازه من نمیفهمند یا شهامت کفتن حکم خدا را ندارند ؟ واقعاٌ که!!!
نام آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سلام وعرض احترام به خانم ناشناس که جواب منطقی ایشان؛درس بزرگی برای خیلی ازماهاهم بود.
جواد.م
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
عزیزم . سلام. می دانی تفسیر به رای چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
وقتی حرفهای نابخردانه می زند بگوییم خوب گفت؟ یا بگوییم غلط گفت ؟ هرچه راباب میلتان نیست توهین تلقی می کنید. وقتی کسی مزخرف می گوید نباید انتظار به به شنیدن داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یکی به حاج آقا بگه که فکر ما رفتار ما رو می سازه نه رفتار ما فکر ما رو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
امیدوارم این عجایب عده ای ساده دل را گمراه نکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگه اون لباس دامن دار چين چين دوره قاجار را ميپوشبيديم .به خدا نزديكتر بوديم؟اسلام با داشتن افرادي چون جنابعالي و طالبان ... نيازي به دشمن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بقول دكتر شريعتي : براي از بين بردن يك فكر ، دين و ‌انديشه "خوب" باهاش نجنگيد بلكه "بد" از اون دفاع كنيد . و اين كاريه كه آقايون در مورد اسلام ميكنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
واقعا با این حرفت موافقم موافقم که که علمای قوی نداریم وگرنه یکی مثل تو نمیشست واسه مردم سبک زندگی تعیین کنه اونم با این همه دروغ و اطلاعات سطح پایین؟؟

اسم اون دانشگاههای امریکا که درخواست کردن تفکیک شن رو هم لطفا اعلام کن دوتاش رو هم بگی کافیه...

توی قرن 21 و تو این شرایط سخت زندگی مردم و مشکلات پیچیده مردم ، شما به چی فکر میکنی...

واقعا که نو کیسه ها چه راحت جای بزرگان رو گرفتند...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
نمیشه ما را با امریکا مقایسه نکنید اخه ما کجا انها کجا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
"اما آنها برای دیگران سبک زندگی درست می کنند؛ مثلا می‌گویند جوان ها در دانشگاه باید مختلط باشند؛ در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟ "

آقای پناهیان شما توی کدام ایالت توی آمریکا زندگی کرده اید که چنین چیزی را دیده اید؟ یادتان باشد اون منبری که رفته اید روش و اون لباسی که پوشیده اید این حرمت دارد. آدم نباید به هر دلیلی حرف خلاف واقعیت بزند.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
متاسفم که آبروی علمایی مثل حاج آقا نقویان رو بردید.
قلقلک
United Arab Emirates
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
معلوم شد چرا بعضیها طرفدار یزید شدن... لابد میگن اگه اینا حسینی هستن ما بریم طرفدار یزید بشیم.
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ایکاش ارتباط احتمالی آقای پناهیان وملا محمد عمر هم مورد بررسی قرار میگرفت؛یادمان نرفته که زمانی علما؛استفاده از دوش حمام را از مظاهر کفر می دانستندومردم را تشویق به استفاده از لجنزار خزینه حمام میکردند!حالا آقای پناهیان هم از همان طایفه هستند!بقول دوستمان اگر علمای قوی داشتیم که به شما منبر ؛آنهم در دانشگاه تهران نمی رسید!خدا این ملت را از شر تحجر طالبانیستی مصون بدارد.
نام آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بنده هم بانظرشماموافقم..که اگرعلمای قوی داشتیم کلاًوضع جامعه ماچنین نبودکه هست!آنهم به نام کشورجمهوری اسلامی.
يك وكيل
Germany
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بنام خدا
با سلام بر تمام اهل تفكر
قضاوت كامل با ديدت تمام متن امكان پذير است
سعي كنيم تقوا داشته باشيم.برخي از صجبتهاي ايشان مشكل دارد ولي مقصودشان همان چيزيست كه شهيد آويني هم اشاره دارد!:اكثرماها در چارچوبي كه لاجرم غرب و تكنولوژيش برايمان ساخته و پرداخته حركت و حتي فكر ميكنيم.
شريعت ما پوياست و در هر زماني بسته به شرايط حكم دارد.شايد امروز كت و شلوار خوب باشد و لباس قديمي مكروه و...
اوايل وردو گوجه فرنگي و هويچ و قاشق و چنگال توسط برخي از علما حرام اعلام شده بود!!!
خداوند تبارك دين را مستور و راه خود را فقط با مجاهدت خالصانه مينماياند!!!.والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا.بهوش باش همنوع من!.خيلي بهم نپريم.براي هم دعا كنيم.يا حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
قاضي جان تدين به ظاهر نيست اين اشكال بسياري از باصطلاح مبلغين اسلام در كشور ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مقصود هر کس را باید در گفته هایش و اعمالش جستجو کرد دستاویز قرار دادن اسم آوینی استدلال نیست ضمنا با التماس چیزی درست نمی شود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
نوع لباس چه ارتباطی با دین وشریعت دارد ؟؟؟
NeyZan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بنده خودم با سخنان پناهیان مشکل دارم ولی حرف شما هم خیلی عجیبه !!!
پس می خواهید ما هم از فردا خانوم هامون رو با لباس های نیمه برهنه غربی و مردامون رو با شرت و رکابی بفرستیم توی مجلس عزای امام حسین بعد بشینیم بگیم :
نوع لباس چه ارتباطی با دین وشریعت دارد ؟؟؟
حالا نه به این غلیظی و افراطی که پناهیان می گه ولی عزیز جان بی ربط هم نیست.
محمدرضا
France
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عالم واقعی حاج آقا نقویان هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
چرا ایشان؟
قطره
United Arab Emirates
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
از نظرات سایت و مثبت و منفی ها میشه فهمید مدیریت سایت چه هدفی رو دنبال میکنه و طرز فکرش چیه.
براتون متاسفم
امیدوارم خدا به راه راست هدایتتون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اسداله قطره شما بخواهيد يا نخواهيد اين مردم هستند كه از بس از دين فقط ظاهر آن وبلكه با زور رفتار كردن را به مردم نشان داده اند خسته شده اند
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شما انگار توی ایران نیستید...یا خودتونو زدید به خواب
سینا از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
قطره جان ، شما مطمئن هستید که که خودتون تو خط راست هستید؟ آیا هرکس یا هر سایتی که دقیقا هم نظر با شما نباشد حتما گمراه است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
قطره
وقتی در این سایت رای می دهی بلافاصله عمل می کندو مدیر سایت دخالتی ندارد ضمنا برایت خودت دعا کن ما خودمان دعا بلدیم
محمود
United Arab Emirates
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقای پناهیان ، شما قوی هستیدولی شکرخدا که عالم نیستید . البته اگر عالم بودید تا این حد قوی نبودید .
یداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
وقتی انسانهای بزرگ وعالم کنار بکشند انسانهای کوچک ونالایق میداندار میشوند ونتیجه میشود این .مردم شریف نباید در مجلس این افراد شرکت کنند . مستمع صاحب سخن را بر سر کار اورد .
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
موافق نیستم چون انسانهای بزرگ تحت هیچ شرایطی کنار نمی کشند همانطور که مولایمان حسین با وجود تنهایی در برابر افراد نالایقی چون یزید ایستاد. اگر نالایقان میدانداری میکنند به این خاطر است که لایقی در کار نیست.
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
علمای قدیم بسیار قویترازعلمای فعلی بودند ویکی از دلایلش این بود که وابستگی به دولت نداشتند ومستقل بودند ومردم هم برای انها احترام بیشتری قایل بودند.
فخری
United Arab Emirates
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
معلوم است که علماء از شما قطع امید کرده اند والا تذکر می دادند وشما هر روز حرفهای عجیب تر وپر رنگ تر نمی گفتید .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
كامپيوتر ، تلويزيون ، موبايل ، اتومبيل ، هواپيما ، تلفن ، فاكس، كولر ، لامپ ، تلگراف، بالگرد، راديولوژي ، سي تي اسكن، ام آي آر ، انواع داروها ، ماشين حساب ، اينترنت، پارلمان ، كابينه ، بانك ، تئاتر ، سينما ،پالايشگاه نفت ، پالايشگاه گاز و ... همه و همه توليدات غرب است. آيا اگر همه اينها را از مملكت جمع كنيم مشكلات حل مي شود يا بر مي گرديم به سالهايي كه سرتاسر كشور را وبا و تيفوس و آبله و جهل فرا گرفته بود.
رضا
United States of America
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شکر که خدا تنها قدرت مطلق گیتی است
آواره
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
حداقل اخبار رو درست گوش کن و نقل قول کن . کدوم خبرگزاری گفته 200 تا فلسطینی شهید شدن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
چرا فقط نکات منفی نما را چاپ کردید خودم کل صحبتهارا دیدم ولی برداشتم وخود صحبتهای پر مغزش همانی بود که شما نگفتید،منصف باشید و عادلانه بنویسید،خدایی هم هست ،با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ناشناس
خدا هست پس چرا دروغ می گویی؟
آقا میرزا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
واقعا ها علمای آن زمان مثل آیت العظمی بروجردی باید خدمت شما میرسند و تلمذ میکردند!
آخه این ضایعه علمی رو ما چطور تحمل کنیم؟
اعلم الفقهاء پناهیان درود خدا بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تامردسخن نگفته باشد علم وهنرش نهفته باشد.
واقعاباوجود امثال آقای پناهیان اسلام نیازبه دشمن نداردچرابه خودت حق میدهی حرفهایی بزنی که باعث مسخره دین شوی ترابخداسخنان بزرگانی چون مرحوم طالقانی ومطهری راباسخنان ایشان مقایسه کنید وسپس قضاوت نمایید برطبق منطق خودت نمی بایستی ازبرق استفاده نمائی زیرااختراع یک غربی بنام ادیسون است وبه همین ترتیب ایشان نمی بایستی ازاتومبیل ,موبایل ,کامپیوتر , مترو,و....حتی ازبیمارستان استفاده نماید زیراهمگی مظاهر بقول گفته ایشان کفاراست (کفارنیستندبلکه مسیحی هستند) درحالیکه مسلماایشان ازکلیه وسایل نهایت استفاده رامیبرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقاي پناهيان، استفاده از تبلت و لپ تاپ هم مصداق استقبال از كفر است.
شما هم به جاي اين ها از پوست و جوهر استفاده نماييد.
يا حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
همچنین به جای رفتن به مکه با هواپیما با چهار پا بروید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اقای پناهیان ایا مشکل دیگری به جزکت وشلوار نداریم شما اگرواقعا دلسوز اسلام ومردم هستید چراکارگرانی که چند ماه میباشد حقوق نگرفته انداز تریبون ماه محرم سخن نمی گوئید طبق سخن مولا امیر مومنان اگر فقر از دری واردشود ایمان از دردیگر خارج میشود
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هموطنان عزیز داستان بادمجان ارمنی(گرجه فرنگی)رو که بیاد دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
مرد حسابی
برو تاریخ ایران رو بخون

ای خدا بگم
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خدایا از این حماقتها به تو پناه مبرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یکی از روش های تشکیلات فراماسونری ارائه چهره متحجر از اسلام است . نمی دونم چی بگم ...
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیزم 33 سال که فقط اسلام با این چهره به ما معرفی شده
کت و شلوار پوش
Germany
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
زمان ورود کت و شلوار به ایران مقارن با حیات مراجع بی بدیل تشیع مانند آیت الله قاضی و آیت الله بروجردی تقریبا بوده. حالا ایشون این بزرگان رو از توان لازم برای فتوا دادن نهی میکنه از خدای آخوند آفرین تقاضای هدایتشون رو داریم. فرارو جان عزیزت درجش کن.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
راست می گوید اگر واقعا علمای قوی داشتیم که امثال آقای پناهیان جرات نداشتند حرف بزنند
میترا
Finland
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خیلی خنده دار بود .......
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
وقتي شريعتي نداريم،اينها جولان مي دهند
دوستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شریعنی ها هستند اما، .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
لباس نظامي ها نيز كاملاض غربي است. فرنچ پليس و درجه ها و ... همه غربي است پس اينها را هم ممنوع كنيد.
چك ، عابر بانك ، كامپيوتر همه غربي است اينها را هم ممنوع كنيد درهم و دينار بياوريد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
سلام فرارو جان لطفاکامنت منو نیزچاپ کن اولادرموردصحبتهای ایشون چون ایشون ازبالای منبرصحبت کردنه درروزیوم الحساب ایشون باید جواب حرفای نسنجیده شونو بدن چون منبر قداست داره دوما اقافرمودن ملت بصیرت داشته باشن صره راازناصره تمیزبدن خوشحالم که ملتی بابصیرت داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقای پناهیان به عکس آقای نقویان بیشتر احساسی حرف میزنند تا عقلانی و منطقی
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کمتر از فتواهای مفتی وهابی نیست! ضمناً رئیس انیستیتوی روان شناسی دانشگاه تهران جایزه دلاری میداده!!!
دوستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقا جان این یک آزمایش تجربی اجتماعی بوده که نه در انستیتو روانشناسی ایران بلکه در همان غرب توسط الیوت ارونسون ( روانشناس اجتماعی) انجام شد ولی تفسیر این اقا به طور حیرت انگیزی عجیب و غیر منطقی هست. تفسیر درست آن آزمایش: این آزمایش نشان می دهد که انسان ها در هر صورت دنبال توجیه کا های خود هستند. اگر در ازای کار خود پول دریافت کنند علت انجام کار را پول می دانند. اما اگر مزدی دریافت نکنند برای اینکه همرگ جماعت شوند و مثلا کسی به انها نگوید چرا همچین کاری رو بدون اجرت انجاک دادید آن فرد مجبور است خود عمل را ارزشمند جلوه دهد. و نشان دهد که منطقش درست است. فرارو لطفا حتما این نظر رو بگذارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
خدا شفات بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در تمام تاریخ بشر لباسی زیبنده تر از کت و شلوار برای مردها اختراع نشده و ایشان اگر مطالعه کافی داشتند میدانستند که طرح کت و شلوار تقریبا" از طرح زره داود نبی گرفته شده که خدا برایش فرستاده بود.
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
لطفا فایل صوتی این سخنرانی رو بذارید تا خودمون قضاوت کنیم،گرچه مطمئنم این کارو نمیکنین...
نام آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
چندسالی است وقتی برای مراسم درگذشت اقوام یاآشنایان به مسجدمیروم متاسفانه شاهدآن هستم که به محض خاتمه پذیراییهاوسایربرنامه هاومرثیه سرایی مداحان وشروع سخنرانی پیش نمازمسجد؛تقریباً95%مردم مسجدراترک میکنندوصحنه بسیاربدی راشاهدهستیم .آیاحضرات تابه حال ازخودشان پرسیده اندعلت این استقبال فوق العاده چیست؟وتاکی میخواهندبه زوروارددل وقلب مردم شوند؟به نظربنده یکی ازعلتهای آنرامیشوددرمحتوای سخنرانیهای حضرات بایدجستجوکرد...
مهدي
Australia
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بهتر بود ميگفتي علماي گير مثل شما نداشتيم... البته شما عالم نيستي تند رو هستي و هر از چند گاهي از بيانات قصارتون بسيار بهره مي بريم. مثل اين جمله كه (ولايت فقيه رو قبول نداري مفسد في الارضي) انسان بايد اول فكر كنه بعداً اظهار فضل كنه منتها امثال جنابتان هميشه واسه خودتون مي بريد و مي دوزيد.
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
علمای قوی نداشتیم وگرنه اینهمه اختلاس اتفاق نمی افتاد
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این همه نظرات خواانندگان که مخالف نظرآقای پناهیان هستند نشانه چیست؟
امیر صغیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اقای پناهیان مطلب را درست باز نکردند طرح موضوعی به اجمال باعث آشفتگی اذهان و موضع گرفتن در مقابل آن و خدای نا کرده صدمه به اعتقادات مردم میشود.
درست است که نباید خود را شبیه به کفار در آورد . اولا بین اعمال بد و خوب باید قائل به تفکیک شد.
ثانیا شاید در ابتدا تغییر لباس ایرانی به کت و شلوار تغییر ظاهر به شکل فرنگی ها بود اما امروزه کسی این امر به ذهنش خطور نمیکند . مگر کسانیکه در تاریخ مانده اند.
سید حامد
Finland
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
با سلام
استاد پناهیان در مورد صحبتهایشان توضیحاتی داده اند اگر گوشی برای شنیدن دارید بروید بشنوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شما که شنیده اید برای ما تعریف کنید
همین نزدیکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟

اقای پناهیان دقیقا بگو کجای آمریکا همچین حرفی رو زدن؟
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
از ایشان مواعظی بهتر از این سراغ نگیرید ،هیچگاه مریدانش به این فکر افتادند که چرا علمای نامدار و فهیم عصر حاضر ما در سخنانشان هیچ اثری از این سخنان و موضاعات سبک و بی ارزش دیده نمی شود ؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
از ابتداي تاريخ تشيع تا امروز دانشمندي مانند حضرت آيت الله العظمي عليرضا پناهيان دامت افاضاته نداشته ايم اگر علامه بحر العلوم و يا شيخ مفيد امروز زنده بودند به ايشان افتخار ميكردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟

آقای پناهیان پس قضیه اختلاط در بیت الله الحرام چی میشه؟؟
نام آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
یادآن سالهابه خیر...وقتی سخنی اززبان یک روحانی به گوشمان می رسیدکوچک وبزرگ/زن ومرد/بی چون وچراآنراقبول میکردیم ودرصددعمل آن برمی آمدیم.چی شدکه اینجوری شد؟آیاماتغییرکرده ایم یاشماهاجناب...؟
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگه اینطور باشه که لباس خلبان،پلیس ها و نیروی دریایی هم باید حرام باشه.اون ها که جز یونیفورمِشون کروات هم دارن.پس چرا اون ها هم نباید حرام باشن.
اصلاً زیبایی چه مشکلی داره ..والا نمی دونم،
جمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ايشان ااحنمالا آقايا ن بروجردي ،مدرس ،امام خميني و....... راجزوعلماي قوي نميدانند وگرنه چنين افاضاتي كه باعث دين گريزي ميشود را نمي فرمودند
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
من خودم پای صحبتای ایشون بودم.. شما حرفاشو گزینشی انتخاب کردی و جوری نوشتی که بد تعبیر شده و بقیه هم با استناد به اینا بهش توهین کردن.. اگه همون بحث کت شلوار ایشون رو کامل مینوشتید خیلی از همین پرستای عشق کوروش نظرشون برمیگشت و میگفتن ایول حاجی.. اما دریغ از انصاف.. میدونم تایید نمیشه اما لازم بود بگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فرهاد
چرا اکثر موافق های آقای پناهیان این حرفها را می زنند ولی هیچ سندی ارائه نمی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
درود بر آیت الله فاطمی نیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تیتر خوبی بود. من دلم میخواست لباس سنتیمو میپوشیدم اما متاسفانه تیتر رو تو متن نیافتم.
کریم ملاعباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقای پناهیان بایدبگن نظرمن اینه نه که ازطرف دین اسلام صحبت کنند چون اندیشمندان دینی بزرگی هستندکه به این صراحت حکم صادرنمی کننددین اسلام خیلی والاترازاین حرفهاست .امثال این آقایون هستنندکه چهره دین اسلام را درجهان زشت جلوه میدهند.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درست مییگید، معنی این تیتر میتواند این باشد که خداوند فرموده باشد که اگر علمای خوب پیدامیکردم کت و شلوار را حرام میکردم، یعنی آگاهی از نظر ابلاغ نشده خداوند، یعنی ما علیم بذات صدورالهی باشیم، العیاذ بالله.
قلندر
United States of America
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
انکر الاصواتی اذان میداد پیامبر ص پرسید چه میکنی گفت مردم را به نماز دعوت میکنم فرمود لطف کن ونکن
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
جوانانی که پیگیر مباحث استاد پناهیان هستند میدانند که این نوع تیتر زدن با روح سخنان ایشان سازگار نیست و مباحث ایشان را باید منظومه وار نگریست.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
توی سایت فرارو از صحبت های گهربار ایشان تیتر های زیادی زده شده ، اگه اصل مطلب یه چیز دیگه ای بوده خوب ایشون شکایت کنند تا :
سیه روی شود هرکه در او غش باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اون منظومه وار كه گفتي يعنييييييييييييييييييي چه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
موضوع فقط تیتر نیست
سعیدط
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اقای پناهیان نکاتی رو اشاره کردن ولی خوب تحلیلش نکردن وشاید فرارو خوب منتشر نکرده.ولی هم نکات مثبت هست هم منفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کدام نکته مثبت؟ شاید ابتدای صحبتش به حضار سلام کرده!
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
فعلا که زنان ایران با این حجاب اجباریشون 10% امنیت زنان بی حجاب اروپا رو ندارن
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کشور ما به اندازه ی 1000 سال از نظر اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی...از دنیا عقب ولی همیشه به این نتیجه می رسیم که همممممممممممممممممه ی دنیا در اشتباهن و فقط ما هستیم که درست می گیم....خدا ایشالا شفامون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
این فرمایشاتی که ایشون در باره اون تست روان شناسی گفتن من در باره ی یه دانشگاهی تو امریکا خوندمش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
کاش فایل تصویری یا حداقل صوتی شو میذاشتین که آدم شک نکنه که اینو خود پناهیان گفته یا اینکه یه عده از خودشون در آوردن
بالاخره هر کی باشه اینقدر بی علم صحبت نمی کنه.
پرده؟اتوبوس؟آمریکا؟؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
استاد به کجا چنین شتابان!!!!
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خدایا دوستان ما را از افراد نادان قرار مده.الهی امین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جناب پناهیان عزیز !!! کم کم دارید از چشم مردم میافتید...
naser
United States of America
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بر ما چه رفته است كه در دانشگاه تهران به جاي شريعتي ها مطهريها و بازرگان ها امثال ايشان شده اند اسلامشناس!!چه انحطاطي خداي من!!!
فرهنگی ورزمنده وجانباز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
باسلام بااین منبروتریبونی که برایشان هیات رزمندگان باهماهنگی صداوسیما مهیا کردبایدهم احساس بزرگی واجتهاد به ایشان دست می دادوبجای مراجع عظام فتوا می داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آدم از این همه بغض و کینه نسبت به یک نفر تعجب می کند
چطور می شود همه کامنت ها یکدست و یکصدا یک مطلب را با زبان های مختلف بگویند
واقعا شما چه مخاطبین مریدی دارید !!
که هر چه را که شما راده می کنید بدون اینکه کوچکترین هماهنگی ای شده باید با زبان خودشان می گویند!
واقعا آدم متحیر می شود!!!!!!
فقط این دوست خبر نگارتان باید یه کم تند نویسی تمرین کند تا اینقدر صحبت ها را جا نیاندازد
یا مثلا یه ریکوردر با خودش ببرد ظبط کند بعد پیاده کند
ظاهرا این بنده خدا یه جایی وایستاده بوده که خوب صدا رو نم یشنیده حرفها رو تیکه پاره می شنیده لذا یک خط در میون نوشته بهتره دفعه بعد که می خواید مطلبی رو بذارید همه اش رو بیارید بعد به مریدان بگید که کامنت بذارید
بعدش هم یه طوری تقسیم بندی کنید که ظایع نباشه
اینطوری خیلی تابلوهه
مثلا بگید یه چند تایی شون هم یه طرفداری هایی بکنن مثلا
یا مثلا ژست بی طرفانه بگیرن
خوبه اینجوری اصلا معلوم نمیشه
همه هم فکر می کنن چه سایت بی طرف و خوبی دارید
ناشناس
Hong Kong
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
در آمريكا اتوبوس هايي وجود دارد كه در آن بين دختران و پس أن پرده باشد أما اين اتوبوس ها ويژه يهوديان افراطي است كه أفكار آنها بسيار زياد شبيه افراطي هاي خودم أن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
متاسفم که وفت گذاشتم این اراجیف را بخوانم ایشان تاریخ اصلآ نخوانده نمدانه که در این مملکت استفاده از دوش حمام حرام بوده خوردن گوجه فرنگی حرام بوده...وای کاش ...
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقای پناهیان
همانگونه که یکی از بزرگان اخلاق و طریقت پادشاهی را به خواب نیم روز توصیه کرده بود تا بیش از این مردم را نیازارد؛ من شما را به خواب دائم با حقوق و مستمری مکفی توصیه می کنم تا بیشتر از این مردم را از دین زده نکنید.
bahram
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اندر باب اختلاس و دروغ و ريا و ...كه اندر مسائل .....وارد شده صحبتي ندارن؟!
رستگار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حاج علیرضا همیشه دوستت داریم :*
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بگوييد با ميكروفون حرف نزند درتلويزيون ظاهر نشود در اتومبيل ننشيند از كامپيوتر استفاده نكند دارو مصرف نكند لباسهايش را ازتن خارج كند اينها همه از كفار هستند متاسفيم كه امثال اين اين آقا دركشور عرض اندام ميكنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
من روحاني نيستم اما براي اخرتت نگرانم جناب پناهيان
خدا انشا ا... همه مارا به راه راست هدايت كند
حسین
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خدا رحمت کند مرحوم راشد را که زمان شاه وقتی سخنرانی ایشان از رادیو بخش می شد همه کنار رادیو میخکوب می شدند تا ذره ای از سخنان این بزرگوار را از دست ندهند حتی می گویند روزی رییس جمهور افغانستان جلسه هیات دولت را زود تعطیل کرده بود تا به سخنرانی این مرد بزرگ برسد براستی چرا به امثال بناهیان اینقدر در تلوزیون فرصت داده میشه مگر آقایان به این نتیجه نرسیدند که این افراد مردم را از دین بیزار میکنند خدا به داد دین خودش برسه
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
من سخنراني هاي متعددي را از ايشان به طور كامل گوش كرده ام. مطلقا شيوه سخنراني ايشان مشابه متن شما نيست و خيلي حكيمانه و مستدل و به هم پيوسته است.
به نظرم شما متن سخنراني را قطعه قطعه كرده و بصورت بي ربط كنار هم چيده ايد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
این همه نظر مخالف غیر طبیعی نیست؟
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
یکی مینالید از درد بی نوایی یکی میگفت عزیز زردک میخواهی
مردم تو نون شبشون موندند اونوقت این آقا داره راجع به چه چیزهایی صحبت میکنه هزار و یک جور فسق و فجور تو این مملکت توسط کسانی که بر مسند ریاست هستند انجام میشه اونوقت این آقا سر مردم رو به حرامی کت و شلوار گرم میکنه واقعا ما ایرانیها اینقدر همدیگر رو ابله فرض میکنیم که به جای پرداختن به مسائل اصلی که نقائصش داره تیشه به ریشه اسلام و شرف انسانی میزنه داریم به این هجو گوئی ها گوش میکنیم ای ایرانی هر چه ساکت بنشینی تعدد این افراد نابخرد روز بروز زیادتر میشه پس به فکر رستگاری باشید بیایید یکدل و یکصدا کمر همت در ساختن کشوری سالم ببندیم تا اینکه پای وعظ چنین افرادی بنشینیم
امیدوارم منتشر کنید
عاشق ولايت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
الحمدلله اينطوري كه از نظرات اكثرتون فهميديم اينه كه ايشون خاري هستند در چشم دشمنان. ياحسين ع
مبهوت
United States of America
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فرارو واقعا"چرا114کامنت غیر قابل انتشار؟متاسفم...
مهدی رمضانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
من ان روز در دانشگاه تهران بودم حاج اقا گفت که در ان زمان که کت و شلوار وارد ایران شد علما زورشون نرسید جلو شو بگیرند و در دانشگاه امام صادق هم گفت که ای این صحبت برای ان زمان بوده است نه الان.البته این اقا انقدر در دل مردم جا دارن که با این تخریبها خراب نمیشن.به نویسنده این متن میگم که ازخدا طلب امورزش کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون !!

فرارو ! با توی منافق بودم و اعوان و انصار و شیعیانت !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
تو کجای متن بالا حرف از کت و شلوار زده شده؟؟؟؟؟!!من این مطلبو فقط تو تیتر خبر دیدم.لطفا متن کاملو بذارین تا همه بدونن در مورد چی بحث شده،نمیشه که فقط جملات رو تیتر وار بذارین!!!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بهتر بود فرارو با صداقت تیتر میزد که از این نوشتارچه می خواهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بنده یکی دوبار از تلویزیون افاضات ایشان و ورود ایشان به مسائل سیاسی را دیدم و شنیدم و بعد از آن به شدت نفرت پیدا کرده ام این گونه افراد برای دین بسیار خطرناک و سم مهلک هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا اگه هر کسی این لباس رو می پوشه حق گفتن هر حرفی رو داره .. بریم ما هم بپوشیم ... واقعا متاسفم ...امثال این آدما مردم رو از دین فراری میدن
محمد حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
تيترتان با منظور خاص بوده
و استاد پناهيان احتياجي به اظهار نظر چند .... درباره خود ندارد
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ما را به رندي افسانه كردند

شيخان جاهل ، پيران گمراه
حق جو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بنده حقير نكته اي رو خدمت جناب پناهيان عرض ميكنم
بله خداوند فرمود شبيه كفار نشيد اما نكته اينه كه غربيها كافر نيستند! منظور اينه كه شبيه دشمنان دين نشيد مثلا شبيه صهيونيستها شدن حرامه يا مثلا پوشيدن لباس شيطان پرستها و غيره
اينكه لباس مردان ما تبديل به كت و شلوار شد از لحاظ فرهنگ ملي جاي بحث داره ولي ازلحاظ ديني نه
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درسته که ایشان یک منبریه نه با سواد به معنای واقعی؟ اما فرارو نیز خوب بلده چگونه زمینه توهین به یک نفر را فراهم کند. تیتر شما نادرست است حرف ایشان در همین متن ناظر به زمانی است که کت و شلوار باب شد نه حالا؟ آیا این تهمتها و افتراها به هر قیمتی رواست؟ یک عده عقده ای اسمان را به ریسمان ربط می دهند؟ هر کس در گرو سخنان خودش است. درسته که فضای مجازیه؟ اما ادب و نزاکت در کلام را همه باید رعایت کنیم. عزیز فرارو لطفا بدون کم و کاست این کامنت را بگذارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
از بس از دین اجباری صحبت کردین و به زور خواستین مردم را به بهشت ببرید که این همه حرام خواری و فساد زیاد شده.
البته راست هم میگه اگه علمای قوی داشتیم نزول خوری در بانکها به اسم بانکداری اسلامی رواج پیدا نمیکرد
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
وقتی شریعتی های ما خانه نشین شده اند .امثال حضرات متحجر بازد هر روز روی اعصاب ملت بدبخت پیاده روی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
لا اکراه فی الدین در باورها ست ایشان از این مرحله گذر کرده ودر جزئی ترین موارد زندگی حق دخالت برای خودش قائل شده اگر یک همه پرسی در همان مسجد انجام می داد معلوم می شد چقدر از طرفدارانش با او موافقند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای پناهیان به جای اون لب تاب vaio sony سه میلیون تومانی که دست میگری و بالا منبر میری تخته و گچ استفاده کن زیاد نشستن باعث میشه که از کت و شلوار زده بشی.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به خدا با این طرز برخوردتونه که همه مردم رو دارین از نظام و انقلاب دلسرد میکنین.
در ضمن اگه سخنرانی رهبر انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی رو خونده باشین متوجه میشین که نظر ایشون با شماها زمین تا آسمون فرق میکنه. وقتی در اعتراض یکی از بزرگان استان نسبت به حجاب بانوان گفتند: خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید.

با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد.

بعضى از همین هائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانم هائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست.

او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
با توجه به شناختی که بیست سال بیشتر از ایشان دارم این سخنان عجیب از ایشان بعید نیست
سعید دهقانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خیلی صحبت قشنگی بود
منصف
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا برات متاسفم ...حرفی بزن که چند نفرو جذب دین کنی نه اینکه بیش از 200نفر علیه شما و اسلام موضع بگیرن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
نه با با....؟؟؟
که با روح سخن ایشون سازگار نیست؟؟!!!..
بله...
خورزوخان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خسته نباشيد آقاي باسواد!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای پناهیان حتما خیلی قوی تر از علمای زمان قاجار هستند. کت و شلوار و چیزهای شبیه به آن هم در اثنای انقلاب تنباکو یا کمی بعد از آن پایش به ایران باز شد. کاش فقط کمی معرفت تاریخی هم چاشنی قضاوت می شد. تازه اگر خیلی بد بود، چرا بعضی از علمای بزرگ در جوانی و یا در تبعید و ... از آن استفاده کردند؟؟؟ من فکر می کنم اصولا برق هم باید نجس باشد. ضمن اینکه کت و شلوار الان ایرانی ها هیچ شباهتی به پوششهای غربی ندارد. (به خاطر یقه پیراهن و کراوات)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به این آقا توصیه می کنم(البته اگر کمالاتش را داشته باشد) برود باب های "آداب سخن گفتن" و "در فواید خاموشی" گلستان سعدی را مطالعه کند.
و اما، پس بهتر است این آقا برای رفتن به مجالس افاضات خود به جای استفاده از زانتیا و پژو 405، از گاری و درشکه استفاده کنند.
و آنکه دیگر، دست از گفتن چنین چرندیاتی دست بردارند تا آبروی مسلمانی بیش از این به درک نرود.
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اقای پناهیان
این صحبت ها هیچ کدام با منشور و مسلک امام راحل و علمای راستین و (حقیقی) ربط و بسط ندارد
اسلام خاتم ادیان و نبی مکرم
خاتم النبیین و اسلام مذهبی است که همیشه به روز است .لطفا مردم مخصوصا جوانان را نسبت به دین مبین اسلام بد بین نکنید
فعلا مدتی است شما در نهادی هستید که شاید بتوانید سخنان ناقص مذهبی را بیان کنید
وای اگر از پس امروز بود فردایی
مجتبي
Germany
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
از جوانمردي به دور هست که سخنان کسي رو تيکه تيکه کنند تا مفهوم و يکپارچگي مبحث بکلي تغيير کنه.
از روز روشنتره که چقدر حرفاي ايشون کات شده و مثل حلقه هاي زنجيري که گسسته بشن، تقطيع شده اند.
از روز جزا بترسيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به رحمت خدا ایمان داریم شما که خبر را ازمنابع دیگر نخوانده اید از روز جزا بترسید
مجتبي
Germany
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
منابع ديگر هم همينطور. انگار از سايت هاي خبري ايران خبر نداري که چطور از روي هم کپي پيست مي کنند!
هيچ منبعي براي قضاوت، بهتر از فايل خود سخنراني نيست. اگه فرارو راست ميگه که نه کپي کرده و نه تقطيع، فايل صوتيش رو هم بذاره.
در ضمن دوست عزيز، خداوند علاوه بر رحيم بودن، احکم الحاکمين هم هست.شديد العِقاب هم هست. لطفا همه ي صفات خدا رو با هم ببين.
خدا از گناهاني که مربوط به "حق الله" هستند ميگذره ولي گناهان "حق الناس" بخشيده شدنشون منوط به جلب رضايت طرف مقابل داره.
مجتبي
Germany
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
منابع ديگر هم همينطور. انگار از سايت هاي خبري ايران خبر نداري که چطور از روي هم کپي پيست مي کنند!
هيچ منبعي براي قضاوت، بهتر از فايل خود سخنراني نيست. اگه فرارو راست ميگه که نه کپي کرده و نه تقطيع، فايل صوتيش رو هم بذاره.
در ضمن دوست عزيز، خداوند علاوه بر رحيم بودن، احکم الحاکمين هم هست.شديد العِقاب هم هست. لطفا همه ي صفات خدا رو با هم ببين.
خدا از گناهاني که مربوط به "حق الله" هستند ميگذره ولي گناهان "حق الناس" بخشيده شدنشون منوط به جلب رضايت طرف مقابل داره.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
لطفا مسئول قوی بگذارید تا توانایی امثال ایشان را کنترل نماید وگرنه 2000سال دیگر از افغانستان عقب تر می افتیم
دلسوز
United Arab Emirates
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شماها مرض دارید ودلتان میخواهد که به یک استاد که در قلوب اکثر جوانان حزب اللهی نفوذ ذارد وحرفهای اورا بردیده میگذرند توهین شود واز پیش چشم بیفتد که چنین تیترهایی می گذارید ونظر خواهی می کنید .
اسلامگراي افراطي
United States of America
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حاجي اين حرفارو نزنين توروخدا. اسلام را زنده به گور كرديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خندیدیــــــــــــــــــــم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خوب الان ايشان رو داريم و قوي تر از ايشان تا با حال نبوده است اين وظيفه خطير را انجام دهند............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا متاسفم برای شما
طبق متنی که خودتان درج کرده اید ایشان گفته اند در آن زمان که کت و شلوار باب شد چون تشبه به کفار بود اگر علمای قوی داشتیم این کار (استفاده از لباس شبیه کفار) حرام می شد....
adabi
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوستان اینقدر زود قضاوت نکنید! این حرف هایی که از قول آقای پناهیان نوشتند واقعا احمقانست , من بعید میدونم ایشون همچین اظهار نظر اشتباهی رو کرده باشند ایشون انسان تحصیل کرده و فهمیده ای هستند باور کنید میخوان خرابش کنن این چرت و پرت ها مال ایشون نیستتتتتت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کت و شلواری که بعضی می پوشند و می خواهند برحستگی بدن خود را نمایان کنند معلوم است که مال جهان غرب بی فرهنگ است . گجایش زیبایی دارد و در واقع خیلی از نوع پوششها از جهان غرب است که ارمغان طاغت است که بهتر است غوض شود
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فکر می کنم ایشان در خصوص مستند ظهور نزدیک است هم افکار مثبتی داشتند ، واقعا متاسفم که اساتید سخن کشورمان این اساتید می باشند
بگو مگو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اگه این حرفها رو پناهیان گفته وای به ما که پای منبرش مینشینیم یک روحانی می گفت امروزه مردم ازما فرار می کنند اگه ما بدیم پس چرا از مسجد فرار می کنید؟در جوابش گفتم ما زمانی به مسجد می آییم که شما نباشید چون عالم بی عمل به زنبور بی عسل ماند که دایم نیش زند ما از نیش کنایه های شما فرار میکنیم!
arash
Germany
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حضرت علی فرمودهاند(فرزندزمان خویشتن باشید)این اقا درست گفته اند چون وجود خودشان دلیل درستی گفتارشان است چه اگر علمای بزرگ داشتیم ایشان هم بزرگ بودند که متاسفانه اینگونه نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
امیدوارم چشمهات ضعیف بشه ببینم عینک استفاده میکنی یا نه
امیدوارم نیاز به بخیه داشته باشی ببینم نخ بخیه استفاده میکنی یا نه
امیدوارم دندونت نیاز به روکش داشته باشه ببینم روکش فرنگی میذاری یانه
امیدوارم توی هیچ هواپیمایی راهت ندن ببینم خوشحال میشی یانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ماشین و کامپیوتر سایر تکنولوژی هم حتما نجس بود.خدا رحم کرد که علما عاقل بودند نه قوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
حضرت آقا همین لب تابی هم که باهاش پز میدی از به قول شما کفاره ها بهتر نیست کهحالا که عالمی به قوت شما داریم حرامش کنید؟؟؟!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
همتون بی جنبه اید.پناهیان واقعا آدم فهیمیه.شما فقط ظاهر حرفاشو می بینید. بعدم اعتراض شما به حرف پناهیان نیست.به اینه که نمی تونید هضم کنید چطور کت وشلوار پوشیدن می تونه حرام باشه. حقم دارید. چون سوادتون در این حد نیست.
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
معمولا پول خرد بیشتر از اسکناس سرو صدا می کنه .هر چه هم خردتر باشه سروصداش بیشتره
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv