bato-adv
کد خبر: ۱۰۲۳۲۴

غفلت از قدر و قیمت هنر!

فرزانه سینایی
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

آیا می‌توان به عکس برهنه‌ یک بازیگر زن ایرانی که در وب سایت مجله فرانسوی "مادام لو فیگارو" منتشر شد، نام اعتراض یا تابو‌شکنی و هر چیز دیگری از این قسم داد؟
 
شاید بعضی چنین تصوری داشته باشند، چنان که بعضی این اقدام را به همین صورت تعبیر کرده‌اند و البته دیگرانی هم هستند که در این اقدام نه تنها نشانه‌ای از تابوشکنی و اعتراض ندیدند بلکه آن را ناشی از دهن‌کجی به ارزش‌ها و فرهنگ ملی دانستند. در این میان، فضای مجازی عرصه‌ای شد برای اظهارنظرهای مختلف از هر دو سو تا یکی به موافقت و دیگری به مخالفت، چیزی بنویسد و البته طبق معمول، ادبیات نوشتاری جماعت خالی از اهانت‌ها و عبارات ضداخلاقی هم نبود.

در مورد آن بازیگر هم باید گفت که او به طور حتم برای اقدام خود انگیزه‌ای داشته و شاید هم به راستی خواسته است به این وسیله اعتراض خود را به چیزی بیان کند. شاید اعتراض او به کل جامعه بوده یا به تجربه‌ای که چند سال پیش داشت، تجربه‌ای که قبل از این در مورد آن حرف زده بود و به گفته خودش، «باعث شد که دلم چنان بشکند که نتوان جمعش کرد».

گذشته از هر چیز نباید به این نکته بی‌توجه بود که حداقل، این اقدام تا اندازه‌ای بی‌ارتباط به وقایع گذشته نبوده به صورتی که اگر رفتن این بازیگر به خارج از کشور، به آن صورت آب و تاب داده نمی‌شد و راه بازگشت او باز می‌بود، شاید این اقدام هم اتفاق نمی‌افتاد تا این سر و صداها بلند شود.

باید پذیرفت که برخورد افراطی و حذف و طرد شدید افراد به طور طبیعی عکس‌العمل‌هایی به دنبال می‌آورد که می‌تواند به همان میزان، افراطی و لجام‌گسیخته باشد؛ موضوعی که بیش از این هزاران بار تجربه شده است. به نظر می‌رسد که این یکی هم در همین مقوله می‌گنجد و تجربه‌ای است اضافه بر موارد قبلی.

گذشته از این موضوع، یک نکته اساسی را نباید فراموش کرد و آن در قدر و قیمتی است که هنر دارد و بر هنرمند لازم است تا بیش از هر کس دیگری بر آن مراقبت کند. می‌دانیم که کار هنرمند نگاه به واقعیت است تا با شکافتن و حلاجی آن، عقیده و ایده خود را در بازی احساس به نمایش گذارد. از این رو، کار او به هر صورت وجه اعتراضی دارد و نمی‌توان اعتراض را از آن زدود چرا که زدودن اعتراض فقط محصولی بی بو و خاصیت از کار هنرمند به بار می‌آورد.

تابوشکنی هم قسمی از اعتراض است که می‌تواند دست‌مایه کار هنرمند باشد اما مسئله در آن ظرافتی است که اصل کار هنری و فعلیت هنرمند بسته به آن است و بنابر آن، اثر او قدر و قیمت می‌یابد.

درست چند روز قبل از چاپ عکسهای برهنه ی آن بازیگر بود که اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم جشنواره گلدن گلوب را به دست آورد و افتخاری به سینمای ایران افزود. فیلم جدایی نادر از سیمین او خالی از وجوه اعتراضی نیست. او به خانواده و رابط اجتماعی نگاه می‌کند و عناصری همانند روابط خانوداگی، دوستی،‌ صداقت و تعهد را پیش می‌کشد تا آن که نگاه اعتراضی خود را با حلاجی این عناصر نشان داده باشد. این کاری است که هنرمند می‌کند تا اعتراض او فقط یک اقدام شخصی نباشد بلکه در اثر هنری به نگاه همگان دربیابد و موجب آگاهی عمومی شود. اینجا است که کار هنرمند و نگاه اعتراضی او قدر و قیمتی می‌یابد در خور یک اثر هنری.

البته کسانی هم هستند که با اثر و ایده او مخالفت داشته باشند اما در هر صورت می‌توان در مورد آن گفت‌وگو کرد و از این جهت، اثر می‌تواند زمینه‌ای باشد برای تبادل نظرات که همین امر نیز خود در رشد آگاهی عمومی تاثیرگذار خواهد بود. این کاری است که هنرمند می‌کند تا  از صرف یک اقدام شخصی گام فراتر نهد و در آگاهی عمومی، نظر و ایده و حتی اعتراض خود را در میان گذارد.

اقدام آن بازیگر در برهنگی هیچ نشانی از چنین فعلیتی ندارد و تنها یک اقدام شخصی است که به هیچ صورت نمی‌توان نشانی از قدر و قیمت هنری در آن یافت. این که بازیگری حتی برای بیان اعتراض خود به هر چیزی تن دهد و این تن‌دادگی به نام اعتراض خوانده شود تنها ناشی از کج‌سلیقگی یا حتی کج‌فهمی است؛ آن کج‌فهمی که با غفلت از قدر و قیمت هنر و هنرمند به وجود ‌می‌آید. مسئله این نیست که فردی در مقابل دوربین برهنه شده تا از او تصویر‌برداری شود،‌ مسئله در نسبتی است که چنین فردی با سینما و مقوله هنر دارد و این گمان ایجاد شده که تن دادن او به چنان اقدامی را هم می‌توان به حساب سینما و ایران دانست.
شاید اقدام او اعتراض یا حتی تابو‌شکنی باشد اما نباید آن را به پای سینما گذاشت و اقدامی در شان و مرتبت یک هنرمند. لازم است تا در این مقوله دقت و توجه شود تا بار دیگر کسی پیدا نشود و آن توهینی به بازیگران سینما نسبت دهد که پیش از این بیان شد و باعث رنجش خاطر اهل سینما شده بود.
 
لازم به یاد‌آوری است که در همین سینما بازیگران و کارگردانانی همانند جمیله شیخی، هما روستا، فاطمه معتمد‌آریا، تهمینه میلانی، پوران درخشنده و رخشان بنی‌اعتماد و صدها تن دیگر بوده‌اند که بسیار به دور از چنین اقدامی به فعالیت سینمایی خود پرداخته‌اند و به همین جهت، نباید آن اقدام را از مقوله سینما و زنان سینمای ایران دانست.

یک فرد در خارج از ایران شرایط خود را دارد و در این شرایط است که به چنین اقدامی تن می‌دهد اما زنانی هستند که در این سینما رشد کردند و حتی سابقه حضور در خارج از کشور نیز داشته‌اند و بسیار به دور از چنین اوضاع و احوالی بوده‌اند. آنان کار خود را در سینما و بنابر قدر و قمیت هنری آن می‌دانند و با وجود نشان دادن آن نگاه اعتراضی در آثار خود، سعی داشته‌اند تا ارزش خود و اثرشان را حفظ کنند. این وجهی است که در سینما و جامعه هنری ایرانی محترم داشته می‌شود و یک کج‌فهمی تمام عیار خواهد بود اگر اندک نسبتی بین اقدام آن بازیگر و تلاش این هنرمندان بر قرار شود چرا که آن عاری از منزلتی است که اینان در کار خود داشته‌اند.
ناشناس
-
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
روزهای اول من خیلی حرص خوردم ولی دیدم هر چه کرده با تن خودش و عاقبت خودش و اخرت خودش و دنیای خودش کرده ولی این افرادی که حق الناس میکنند و با تصمیمات هیجانی مردم را در عرض دو هفته به خاک سیاه نشاندند چه جوابی دارند؟فقر و فحشا و اعتیاد خودش یک بمب اتمی است.دنیا هشدار فقر و گرسنگی میدهد ما چه کاری در مدیریت کشاورزی کشور کردیم؟
ناشناس
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
میخواستم بگویم با آقای سعید ارشاد منش موافق هستم.
ناشناس
NETHERLANDS
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
دوست عزيز با يك گلشيفته نه اسلام از بين ميرود و نه ايران. اگه ما همه راست ميگيم و دلمان براي اسلام و ايران ميسوزد پس بايد در مقابل كساني كه ميلياردي پول اين مملكت را ميبرند و باعث از بين رفتن نه تنها اسلام بلكه هويت انساني نيز ميشوند بايد بايستيم و حرف بزنيم و محكوم كنيم عزيز دلم با ديدن موي يك دختر اسلام نه از بين رفته و نه از بين مي رود بل اعمالي كه بنام اسلام از ما و آنهايي كه مبلغ دين اسلام هستند سر مي زند و خلاف دين و همه چيز مي باشد اينها ضر به مي زند.
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
وقتی رفت تو یه فیلم ضد اسلامی و در نقش ایرانی الاصل بازی کرد که توهین به ایرانی ها نیز بود چه جای بازگشتی اگه یکی به تمام داشته های شما دهن کجی کنه باز هم انقدر دمکرات هستید ....
ناشناس
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
با سلام
مقاله خوبي بود خوشم اومد اما يك نكته را بگم خدمت اندسته از دوستاني كه خيلي غيرتي شده اند البته اگه انگ بي غيرتي به من نزنند اونم اينه كه برو ببين چند نفر در همين همسايگي شما دارند بر اثر بي پولي تن فروشي مي كنند ايا رگ گردنت براي آنها نيز بيرون مي زند و آيا كاري براي آنها كرده ايد شما فيلم مستند فقر و فحشا را ديديد حتماً نديديد پس برويد ببينيد آن هم اثري از دهخ نمكي است كه شايد خودم خيلي با ايشان هم خط نباشم ولي اين فيلم مستند را اگه ببيني ديگه كاري با اين هنرپيشه و يا ديگر هنرپيشه هاي كه حالا يه كم مو انها بيرون است گير نخواهيد داد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۹
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
ببخشید یک سوال:
الان دلار چنده؟
سکه چطور؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
شما باب گفتگو در مورد این حرکت را نبندبد (با سانسور یک طرفه) بعد بفرمائید که باعث تبادل نظرات و رشد آگاهی عمومی نمی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
سلام ، انقلاب ما انقلاب ارزشها است و ما خوب می دانیم که ملاک ارزش، رفتار یک بازیگر و یا سیاستمدار نیست و از سوی دیگر " فاقد شی نمی تواند معطی شی باشد"یعنی موجودی که می خواهد چیزی را اعطا کند باید بالاصاله خود دارای آن خصیصه باشد تا نقشِ دهنده را ایفا کند. حالا ما از کسی که چنین رفتار موهنی را داشته است توقع چه داشتیم و داریم؟ شرافت، نجابت،عفت ....ایرانی - اسلامی؟ به عبارت واضح این ما و یا دستگاه فرهنگی ما از این فردچیزی را توقع داشته است که فاقد آن بوده. و از طرفی دیگر بر اساس امور حقوقی و دینی، این شخص در حقوق الله تعدی نموده و عملی مغایر با شرع اسلام را مرتکب شده که شارع بر آن حد قائل است اما سئوال اینجاست : اقدام عمل مجرمانه ایشان در تصرفات حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده است؟ آیا مطابق قانون کشورمان او مجرم است؟ یعنی ما در قانون برای شخص ایرانی که حدود شرعی را در خارج از کشور زیر پا می گذارد تعریف داریم؟ و اگر داریم چرا تا به حال از آنتالیا و تایلند و ... غافل بوده و هستیم؟
از طرف دیگر این سئوال مطرح است : سایتها و نشریاتی مسقر در جمهوری اسلامی ایران بر اساس کدام نیاز و اصل ملی ،سیاسی و ... ،و یا حقوقی و شرعی با چنین آب و تابی به این مساله پرداخته اند؟ آیا این اشاعه فحشا نیست؟ و آخر اینکه ما انرژی و توان رسانه ای و ذهن مخاطب خود را صرف چه کرده ایم؟ یک دختر هنرپشه که عکس برهنه خود را در فرانسه چاپ کرده؟ یک مقدار بیشتر فکر کنیم : آیا ما رکب جنگ نرم رقیب را نخوردیم؟ آیا رقیب ما را به واسطه این شی بی ارزش ارزیابی و به خود مشغول نکرده اند؟ و خواهشمند به این موضوع بیشتر و بیشتر فکر کنیم : بر اساس چه استراژی فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی، اینقدر به این موضوع پرداختیم و با رفتار افراطی خود چرا بستر و شرایط مطلوب را در داخل برای پردازش بیشتر موضوع و مانور رسانه های بیگانه مهیا کردیم؟ از ما است که بر ما است.
سعید ارشاد منش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
خانم فرهانی در کشور دیگری وطبق قوانین آن کشور زندگی می کند ومسایل حرفه ایشان ارتباطی با ما ندارد . بهتر است بجای طرح اینگونه صحبنها بیشتر به فکر آینده جوانان کشورمان باشیم که با مشکلات بسیاری از جمله بی کاری , نداشتن روحیه با نشاط , نگرانیهای فراوان از آینده و بسیاری مسائل دیگر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
به شما چه خوب ای بابا چرا اینجوری می کنید؟جو جامعه تو این سی سال اخیر بر فضولی بنا نهاده شده اصل فضولی نکنیم انگار زنده نمی مونیم.دوست داشته آقا جون شما نکن این کارو
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
ضعیف ترین و سطحی ترین مطلبی بود که در این رابطه خوندم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
مقاله ای خوب بی ظرفانه است با تحلیلی بسیار منطقی و دور از کوته بینی و حقد و تحجر
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
کاش همه چنین دیدگاه منطقی و متینی داشتند. کمی انصاف به ما خواهد گفت اگر این حرکت بد است سهم ما که اورا ازخود راندیم چقدر است و اگر موضوع شخصی و بی اهمیت است چرا اصرار داریم آنرا به دیگران بچسبانیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
سعی کردین سینمای امروز رو از بچه هایی که پرورش داده و الان فرهنگ برهنگی رو ترویج میکنن جدا نشون بدین! اسلام پیش کش شما یک نمونه ملی بودن رو در این سینما به ما هم نشون بدین . ما که فقط فیلم دیدیم از این سینما از بدبختی های ایرانی جماعت دیدیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
بنظرمن اگه این را همه بپذیرند که هرکسی را توی قبرخودش میذارند وهمه فقط وفقط جوابگوی کارهای خودشون هستننه شخص دیگری مشکل ما حل میشود
ناشناس
GERMANY
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
کاش کسی به این خانم میگفت برای مشهور شدن یک کمی دیر به این مرحله رسیدی چون قبل از تو خیلیها این کار رو کردند و جلوتر از تو هستند و هر روز تو حتی مجله های معمولی هم می توان شاهد همچون عکسهایی بود وتو مجله پلی بوی که حتما این خانم خوب میشناسش که از این عکسها زیاد است البته بدون اینکه منتی سر زنان ایران یا دینیا بگذارند و بگویند ما خودمان را برای آزادی و رهایی شما فدا میکنیم و جسم برهنه خود را نمایش میدهیم .!!!!آیا تنها از این طریق می توان در پی حقوق زنها بود؟آیا این توهین به زنها بخصوص زنهای ایرانی نیست ؟ آیا توهین به شعور و شرافت انسان نیست؟کاش این خانم آنقدر شجاعت داشت که بگوید من بخاطر شهرت , و یا به بن بست رسیدن دست به همجون کاری زده نه چیزی بیشتر از این.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
مسوولان کشور نباید با کسانی که به هر علت اشتباه می کنند برخورد تند کنند و راه بازگشت را بر آنها ببندند. کمی از خدا یاد بگیریم! گلشیفته باید بداند راه بازگشت باز است و باید به دامان اسلام و ایران باز گردد..راه توبه همیشه در همه حال باز است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
من اگر نیکم اگر بد، تو برو خود را باش// هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
از ايران رفته هم دست از سرش بر نميدارين؟
ناشناس
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
در اين موضوع كه اقدام گلشيفته ارتباطي با سينما و هنر ندارد شكي نيست.
اما بايد اذعان كرد كه اين حركت بسيار بحث بر انگيز بوده و موجب گفت‌وگوهاي بسياري در سطح جامعه شده است.
به نظر مي رسد با توجه به تعداد احضار نظرها پيرامون شخص و حركت گلشيفته بايد اين اقدام را يك حركت اعتراضي قلمداد كرد و صد در صد اين حركت در لايه‌هاي جامعه تاثير گذار خواهد بود.
ناشناس
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
آدم از خوش غیرتی بعضی ها متحیّر می مونه !فیگور روشنفکریشون حال آدم رو بهم می زنه !این دوستان اصلا" متوجه نیسصتند که بابا موضوع سر ورودئ به حزه حریم شخصی در میون نیست ،بلکه دعوا سر این که بلا خره این پدر سوخته ها تصمیم شون رو دارن عملی می کنند.پله پله، هر چند که این موضوع برای بعضی از همین قماش خیلی ساله که حل شده ،والا کار این شخص که جای دفاع نداره .بابا و نه نش هم ضمن تقبیح این عمل اصل موضوع رو نفی کردند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
خيلي جالبه ! نويسنده اينقدر تاكيد داره كه يك اقدام شخصي بوده ... خب اگر يك اقدام شخصي بوده كه ديگه اينقدر طول و تفصيل نداره ..!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
ای بابا چرا ما تو کار همه سرک میکشیم ولی کسی حق ندارد به ما بگوید فلان این خانم خیلی غلط کرده ابرو برای خودش نگذاشته ولی این مشگل جامعه ماست ببین ارزش پول کشور به پائینترین نقطعه خود رسیده گرانی و تورم کمر مردم را شکسته مردم بی دین شدند مردم را جلوی پلیس در خیبان میکشند ماشین را جلوی منزل میدوزدند و.... هزاران مشگل دیگر حالا شما گیر دادید چرا فلانی فاسد است مگر او تنهاست خیلی ها دیگر هم هستند و.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
با درود
پیش از هر چیز باید گفت نباید به خاطر خطای یک شخص، نقاط مثبت او را نادیده بگیریم. خانم گلشیفته فیلم های بسیار جذابی را بازی کرده اند که در راس همه آن ها میم مثل مادر می درخشد. پس نقش مثبت ایشان در معرفی یک سینمای جهانی و ر عین حال برخاسته از بستر فرهنگی ایران، انکار ناپذیر است. از سوی دیگر، اقدام اخیر ایشان نوعی تابو شکنی و حرکت بر خلاف جریان اخلاقی با برداشت ایرانی است. اما خطای ایشان، بیشتر شخصی بوده و دلیلی بر این نیست که اولا خدمات و شایستگی های وی را نادیده بگیریم و حتی بستگان وی مانند پدر و مادر محترمش را آماج حملات رسانه ای خود، قرار دهیم و اصل شخصی بودن جرم و مجازات(در فرض ارتکاب آن) را نادیده بگیریم و قاعده قرآنی و لاتزر وازره وزر اخری را نقض کنیم. خطای کوچک ایشان به مراتب از ناپاکی های مالی میلیاردی برخی ها و بی اعتنایی آن ها به اراده مردم و دهن کجی مستقیم و غیر مستقیم به باورهای دینی آنها کوچک تر و قابل گذشت تر است. بیایید در زندگی خود، متعادل و منصفانه فکر کنیم.
با احترام دکتر جواد محمودی
استادیار دانشگاه شهرکرد
ناشناس
-
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
اون روزی که یارو دست کرد توجیب مردم یه رقمی رو ورداشت که تو ماشین حساب جا نمی شه به شعور کسی توهین نشد.اون روزایی که یه سری از در و دیوار سفارت آمریکا و انگلیس بالا می رفتن و همه چیو داغون می کردن به شعور کسی توهین نشد.ظرف 3 ماه دلار که مستقیما"با نون مردم در ارتباطه از 1100 تومن شد 2100 تومن به شعور کسی توهین نشد.هروز می ریم شیر و ماست و نون و کوفت و زهر مار بخریم می بینیم 100تومن رفته روش هیچ کس هم صداش در نمی یاد به شعور کسی توهین نشد.حالا همه چیزمون شده گلشیفته فراهانی ،چرا چون لخت شده ،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
از این فاحشه ها تو صنعت سینمای ما زیاد هست
شما هم بهتره مقل خروجش از کشور بهش دامن نزنید
اصلا ایشون عددی نبوده که اینقدر بزرگش کردید
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
سری به بازار بزنید می فهمید که دیگر لخت شدن گلشیفته هیچ اهمیتی ندارد
ناشناس
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
با کار خانم فراهانی مخالفم ولی یک پیشنهاد به دوستان رگ بیرون زده:شما هم مثل من فیلم رو نگاه نکن!
ناشناس
-
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
آقا دلار سبز سیری چند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
شما معیار نهایی و مسئول ارزشیابی هنری هستی٬٬٬؟؟؟ يا عقلانیت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
نگرش ساختاری و جامعه شناسی و روانشناسی در جهت پاتولوژی چنین محصولاتی از سیستم سینما و..ایران می بایست لحاظ شود تا این موضوع تکرار نشود و گلشیفته های جدید برای بازار بین المللی نسازیم.
بیماری روحی روانی ایشان و جامعه پر از تضاد و دوگانگی می بایست به شکل سیتمیک حل شود.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
بازیگر تئاتر بودم ؛ سال 55 -56 ؛ خدا خواست به تور بچه های مذهبی بخورم ، انقلاب شد و ما فکر و ذکر مان رفت بسوی آنچه که بودیم و آنچه که می توانستیم باشیم . جنگ شد و خوبی مربیان اطرافم 7 سال را با حال وهوای رزمنده ها در محیط سالم جبهه تنفس کردم .
امروز وقتی به گذشته نگه می کنم ؛ هزار بار خدا را شکر می کنم که خدا بین من این جماعت به اصطلاح هنر مند فاصله انداخت . در چه منجلابی بودم ؛ دلم به چه چیزهای خوش بود ؛ چه آرزوهای پوچی در سر داشتم . آزاد شدم آزاد . خدا مرا آزاد کرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
به اون دونفري كه ميگن بشماچه ربطي داره و ياهركيو توقبرخودش ميزارن بايد گفت از مثلا بي تفاوتي مشخره شما يا سينه چاك دادناي اوناي ديگه آبروي يك ملت ديگر بنمي گردد.. پس بقول شهيدمطهري يكي بره بت بپرسته بگيم چكارش داريم قبراونو جداميزارن ؟! عه ...چه روزگاربيغيرتي شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
اِتَّخَذُوا الشَّيْطانَ لاَِمْرِهِمْ مِلاكاً، وَ اتَّخَذَهُمْ لَهُ اَشْراكاً،
شيطان را ملاك و پشتوانه زندگى خود گرفتند، او هم از آنان به عنوان دام استفاده كرد،

فَباضَ وَ فَرَّخَ فى صُدُورِهِمْ، وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فى حُجُورِهِمْ، فَنَظَرَ بِاَعْيُنِهِمْ،
در درونشان لانه كرد، و در دامنشان پرورش يافت، چشمشان در ديدنْ چشم شيطان،

وَ نَطَقَ بِاَلْسِنَتِهِمْ، فَرَكِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ، وَ زَيَّنَ لَهُمُ الْخَطَلَ،
و زبانشان در گفتنْ زبان شيطان شد، بر مركب لغزشها سوارشان كرد، و امور فاسد را در ديدگانشان جلوه داد،

فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِكَهُ الشَّيْطانُ فى سُلْطانِهِ، وَ نَطَقَ بِالْباطِلِ عَلى لِسانِهِ.
كارشان كار كسى است كه شيطان او را شريك سلطنت خود قرار داده، و با زبان او به ياوه سرايى برخاسته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
گلشيفته فراهاني در همين مملكت به دنياآمده، درس خوانده، دانشگاه رفته و بازيگر شده.محصول صدردصد خالص و ناب سيستم آموزشي و پرورشي بعد از انقلاب است.علماي قوم بنشينند و ببينند چه كرده اند كه نسل سوم انقلاب به اينجا كشيده شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
کاش در ضمینه تمام مسائل اجتماعی هم مردم همینقدر حساس بودند و دنبال دلیل میگشتن . فقط تیتر قرار دادن این موضوع ، راهی برای فراموشی آنچه که در حال رخ دادن هستش .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
در مقابل اين همه فساد اقتصادي اين فساد عددي به حساب نمي ايد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
اگه ناراحتید نگاه نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
میشه این خبر رو از نگاه ویژه بردارین و یه خرده عادی تر بهش نگاه کنین
بسه دیگه اینقد کشش ندین
تموم شد رفت
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین