bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۳۰۱۹۲

اظهارات فائزه هاشمی درباره ازدواج موقت

روزنامه شهروند مصاحبه‌ای با فائزه هاشمی انجام داده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
 اظهارات فائزه هاشمی درباره ازدواج موقت
 
روزنامه شهروند مصاحبه‌ای با فائزه هاشمی انجام داده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:
  • پنج نفر از اعضای خانواده ما ممنوع‌الخروج شده‌اند یا مرتبا به دادگاه احضار می‌شویم. خب قبلا من آن‌قدر پرونده نداشتم؛ قبلا کم‌وبیش داشتم ولی در چهار پنج ماه گذشته مدام احضاریه می‌فرستند که وقتی می‌رویم عمدتا گزارش‌های کذب است و واقعیت ندارد و به‌ نظر هم می‌رسد که این ماجرا می‌خواهد ادامه پیدا کند و تمامی ندارد.
  • من در ٢٦ اردیبهشت امسال ممنوع‌الخروج شدم.
  • شاید تصور می‌شود که ما اسنادی را از اسرار نظام در اختیار داریم که می‌خواهیم منتشرش کنیم در حالی ‌که چنین چیزی نیست؛ آقای‌ هاشمی عاقل‌تر و باتدبیرتر و سیاستمدارتر از این بود که بخواهد اسنادی را برای ما به جا بگذارد. حداقل من یکی که هیچی ندارم. حالا اگر بر فرض هم اسنادی باشد، با تکنولوژی امروز لازم به خروج از کشور برای انتشار آنها نیست. به ‌نظر می‌رسد با شایعات و گزارش‌ها و پرونده‌هایی که برای من درست کرده‌اند، به دنبال این هستند که عامل بیگانه، جاسوس و در این مایه‌ها چیزی دربیاورند.
  • من همیشه به بابا می‌گفتم چرا ما زن وزیر نداریم، عضو زن مجمع تشخیص یا رئیس زن دانشگاه و خیلی از سمت‌های دیگر را نداریم. جواب ایشان این بود که خود زنان به زنان رأی نمی‌دهند، شما چه انتظاری دارید؟ می‌گفت اگر شما به خودتان رأی بدهید الان همه مجلس زن بودند. حرف درستی هم بود ولی البته من جوابی هم به ایشان می‌دادم و می‌گفتم خب چرا زنان به زنان رأی نمی‌دهند؟ چون زن‌ها هم را نمی‌شناسند. هر کس که در رسانه‌هاست، معمولا مردم آن را می‌شناسند و به او رأی می‌دهند و رسانه‌ها نیز پر است از صدای مسئولان که عمدتا مردان هستند.
  • من فکر می‌کنم بین کاندیداها، محسن گزینه مناسبی برای شهرداری بود و فکر می‌کنم مردم به شهردارشدن محسن رأی دادند. این موضوعی است که این‌روزها زیاد می‌شنوم.فکر می‌کنم سوابق اجرایی و کاری محسن در این حوزه بسیار متفاوت است؛ امیدوارم فکر نکنید چون برادرم است اینطور می‌گویم. درنهایت این اعضای شورای شهر هستند که باید خودشان تصمیم بگیرند که گرفتند.
  • من حجاب را به صورت سنتی و بدون هیچ تحقیقی انتخاب کردم و با حجاب برای خودم مشکلی نداشتم و ندارم.
  • این را قبول ندارم که آقای‌ هاشمی تحت‌ تأثیر بچه‌هایش بود.طبیعی است که ما به ‌عنوان افرادی که در جامعه هستند، به ایشان نظرات افراد و خودمان را منعکس می‌کردیم؛ مثلا می‌گفتیم که فلان جا بودیم و این حرف‌ها زده شد یا انتقاد کردند یا به حرف شما انتقاد کردند یا تأیید کردند. به‌ هر حال اینها نظرات جامعه بود و ما اینها را منتقل می‌کردیم. گاهی بابا بحث می‌کرد و می‌گفت که این طور که شما فکر می‌کنید، نیست. گاهی هم حرف ما را قبول می‌کرد. این طور نبود که تحت‌ تأثیر مطلق ما باشد. بعضی وقت‌ها دعوایمان هم می‌کرد، مستدل توضیح می‌داد. او ما را هدایت می‌کرد. بعضی جاها هم می‌دید که حرف ما درست است. انسان آزاد باید این طور باشد. البته فقط ما نبودیم، از جاهای مختلفی مشاور داشت و افراد زیادی به بابا نظراتشان را می‌دادند و ایشان هم بر اساس تفکرات خود می‌فهمید که کدام درست است کدام نیست؛ اما خب ما مرکزی شده بودیم در خانه برای نق‌زدن مرتب. چرا این‌جا اینطوری شده چرا آن‌جا آن طوری شده. مخصوصا مامان. ایشان بیرون می‌رفتند و می‌دیدند. ما بسته نبودیم و نیستیم، همیشه در جامعه بودیم، در مغازه خرید می‌کنیم، فرودگاه و مطب دکتر می‌رویم و.... آدم می‌شنود نظرات و مسائل دیگر را و وظیفه خود می‌دانستیم و می‌دانیم که نسبت به این نظرات و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نباشیم.
  • مادرم هر وقت من را می‌بیند، می‌گوید چرا جوراب پایت نیست، چرا دست‌هایت بیرون است، چرا با مردها حرف می‌زنی  و ‌هزار چرای دیگر. این رفتار مامان بعد از فوت پدر شدیدتر هم شده، شاید فکر می‌کند در نبود بابا مسئولیت سنگین‌تری دارد. هنوزم که هنوز است این تذکرات را به ما می‌دهد. به هر حال برای پدر و مادر، همیشه شما بچه هستی. ما همین حالت را به بچه‌هایمان داریم. من به مادرم می‌گویم من الان ٥٥ سالم است، یعنی نمی‌دانم چطوری رویم را بگیرم؟
  • من با چادر مشکلی ندارم. البته من همیشه چادری نیستم؛ مثلا وقتی به خارج کشور می‌روم، چادر سر نمی‌کنم و با مانتو و روسری هستم.البته در سفر رسمی در خارج هم چادر سرم می‌کردم؛ چون نماینده ایران بودم ولی در سفرهای شخصی سرم نمی‌کنم. همین الان هم وقتی پیاده‌روی و کوه می‌روم، چادر سر نمی‌کنم، یا در شهرستان‌های خودمان. اینطور نیست که فکر کنم این چادر همیشه باید با من باشد؛ به هر حال آن را پذیرفته‌ام و با آن مشکلی ندارم.
  • خودمان خانه ای در خارج از کشور نداریم؛ مثلا من رفتم آمریکا، سفرم کاملا شخصی بود و بعد هم ایالت‌هایی رفتم که در آن‌جا دوستان و بستگانی داشتیم. من به سفر خیلی اعتقاد دارم، چه داخلی چه خارجی. ایرانگردی و جهانگردی یکی از برنامه‌های من است؛ مثلا پارسال با یک تور رفتم اروپای شرقی و هشت کشور را گشتیم، آن‌جا در هتل‌ها اقامت می‌کردیم. قبلش هم نپال رفته بودم و خیلی کشورهای دیگر.آمریکا را تنهایی رفتم ولی در آن‌جا در هر شهری به بستگان و دوستان ملحق می‌شدم.
  • همین دو ماه پیش مادرم با فاطی و محسن رفتند اسپانیا، قبلش هم به لندن رفته بودند. من هر سال چند کشور همسایه را با هم در یک سفر برای دیدن انتخاب می‌کنم. معتقدم که آدم باید دنیادیده شود. در ایران هم در دوره‌ای که پنج‌ سال طول کشید، با گروهی از دوستانمان به همه استان‌های کشور سفر کردیم.
  • بعد از فوت بابا خیلی‌ها آمدند خانه و زندگی ما را دیدند. واقعا آن‌قدر هم پول نداریم که بتوانیم مارک‌پوشی کنیم. من خودم آن‌قدر پول ندارم، اعتقادی هم به مارک‌پوشی ندارم، دنبالش هم نیستم. در خارج هم اگر حراج باشد، گاهی می‌خرم. ما پولداریم ولی پولدار معمولی جامعه.
  • چرا زمان آقای احمدی‌نژاد زنان می‌توانستند بروند استادیوم اما زمان آقای روحانی نه؟ آقای احمدی‌نژاد کم به اوباما نامه نوشت؟ اما آنها تحویلش نگرفتند، این‌جا یک دست دادند، نزدیک بود کفن‌پوش‌ها بریزند خیابان. احمدی‌نژاد مادر چاوز را بغل می‌کند اما برای دیدار آقای خاتمی با زنان ایتالیایی، کفن‌پوش‌ها به خیابان‌ها ریختند.
  • یعنی دوباره مسأله‌ای که مربوط به زنان است، دستمایه و بازیچه یک موضوع سیاسی می‌شود. بله دقیقا همین‌طور است. مثل سایر مسائل. اگر اشکال دارد، چطور تیم‌ملی ایران که در یک کشور دیگر بازی دارد، سفارت ما که نماینده جمهوری اسلامی است، برنامه‌ریزی می‌کند و زنان سفارت را به همراه سایرین برای تماشای مسابقه می‌برد و صداوسیمای ما بارها نشان می‌دهد. آیا این دهن‌کجی به زنان داخل ایران نیست؟ چطور زنان ایرانی آن‌جا به استادیوم بروند اشکالی ندارد اما در کشور خودمان نمی‌توانند به استادیوم بروند. خب اگر می‌گویید زیرساخت‌ها اشکال دارد، درست کنند، آخرش هم زیرساخت‌ها می‌رسد به وجود داشتن یا نداشتن چند سرویس بهداشتی. چهار تا دستشویی‌ساختن در استادیوم ١٢هزارنفری، کاری دارد؟ زن‌ها را از حقوق اولیه‌شان محروم می‌کنید و این همه حرف و حدیث ایجاد می‌کنید و این همه ایران را بد جلوه می‌دهید، چون چند تا توالت نمی‌توانید بسازید؟
  • من موبایل ندارم.چون وقتی موبایل داشته باشی، باید پاسخگو باشی و زمان زیادی از روز را از دست می‌دهی. همیشه پیدایت می‌کنند. معتقدم موبایل ١٠درصدش خدمت است و ٩٠درصدش آزار.وقتی نماینده مجلس بودم و بعد که به انگلیس رفتم، داشتم ولی بعدش نه.اصلا در فضای مجازی نیستم.
  • من با ازدواج موقت موافقم البته به شرطی که قانون آن درست باشد و حقوق زنان ضایع نشود و باید فرهنگ آن نیز ایجاد شود، چون چیزی است که ممکن است برای خیلی از افراد جانیفتاده باشد.
  • همین رابطه دوست‌دختر و پسری که ما الان می‌بینیم و آن را مناسب نمی‌دانیم  ازدواج موقت در واقع همان است. شاید یکی از دلایل آمارهای بالای طلاق در شرایط کنونی، این است که دختر و پسرها بدون شناخت دقیقی با هم ازدواج می‌کنند. ازدواج موقت زمینه‌ای است که همدیگر را بیشتر بشناسند و یک‌جوری جایگزین این روابط دختر و پسری خارج از قاعده و قانون است. حالا ما چون مسلمان هستیم، با صیغه مشکل ندارم.من با ازدواج موقت برای مجردها موافقم و نه ازدواج مجدد.
  • فمینیسم مثل هر مکتب دیگری رادیکال و میانه‌رو و محافظه‌کار دارد. بنابراین اگر فمینیسم را مکتبی برای برابری حقوق زنان و مردان بدانیم، بله من یک فمینیست هستم.
bato-adv
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
بنابراین اگر فمینیسم را مکتبی برای برابری حقوق زنان و مردان بدانیم، بله من یک فمینیست هستم.

فيمينيست يعني برتري زن به مزد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اسلام و قران به برتري مرد به زن تاكيد كرده و فيمينيست افرادي ضد قران و ضد خدا و دين هستند!!!
همت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
ايشون يه عادم بيخوديه كه حتي مورد تاييد پدرشان هم نبودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
فکر می کنم تفاوت ازدواج موقت با روابط دختر و پسر این است که در اولی پدر معتاد باسانی دختر خردسالش را قربانی خرج تریاکش می کند ولی در دومی دو فرد بالغ برای خودشان تصمیم می گیرند بدون مزاحمت حکومت البته اگر در خفا باشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
من حجاب را به صورت سنتی و بدون هیچ تحقیقی انتخاب کردم...
حجاب؟!
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
طفلکی جزء پولدارای معمولیه مملکته که کل دور دنیا رو گشته!!!... خدائیش من یه کارمند فوق لیسانس هستم به زور سالی یک بار یه مسافرت توی ایران میرم اون هم استفاده از مهمانسرای اداره...بقیه همکارا هم دسته کمی از من ندارن... خوش بحالش پولدار معمولی!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۹
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
علی رغم انتقاداتی که می شه به ایشون داشت به نظرم صداقت و شجاعت شون در بیان نظرات مستقل قابل تحسین و دلنشینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
ایشون هم بهمراه سایر خواهر و برادرانشون جزو ژنهای خوبی هستن که در سایه پدرشون تا میتونستن و میتونن از این مزیت استفاده کردن و میکنن. این صحبتهایی هم که ایشون هر از گاهی افاضه میکنن برای کسب جایگاه بهتر سیاسی و سهم خواهی حداکثری از سفره انقلابه! والا بچه مایه داری و چه به پز روشنفکری و حقوق برابر و...!! کسی میتونه این حرفها رو بزنه که پرونده اش پاک باشه. حضرات یه پاشون همیشه لندن بوده با 21 سال سن هیآت مدیره شرکت نفت بودن هر جا نونی بوده حضور داشتن. راضی هم نمیشن! الان موضع اپوزیسیون براشون بیشتر کلاس و درآمد داره. میان تو تظاهرات علیه نظام بعد میگن تو اون بلبشو رفته بودیم ساندویچ بخوریم گرفتنمون!! باورتون میشه بچه های هاشمی و ساندویچ !؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
همین دو ماه پیش مادرم با فاطی و محسن رفتند اسپانیا، قبلش هم به لندن رفته بودند. من هر سال چند کشور همسایه را با هم در یک سفر برای دیدن انتخاب می‌کنم. معتقدم که آدم باید دنیادیده شود. در ایران هم در دوره‌ای که پنج‌ سال طول کشید، با گروهی از دوستانمان به همه استان‌های کشور سفر کردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
ازین سادگی دست بردارید
یعنی قبلا ازین خبرا نبوده الان با صداقت شده و زباون باز کرده؟؟؟چون در سیستم جایی نداره
کاملا مشخصه که به فکر آینده هست که قدرتی به دست بیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
اقا ببخشید این که ایشان می روند خارج که چیز بدی نیست بد اینجا میشه که به ماها نه ویزا می دهند نه پولش داریم نبایدکاری به انها داشت باید وضع ما فرق کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
تیتر خبر میتونست موضوعات مهمتری باشد
ولی در خصوص ازدواج موقت من بعنوان یک مرد فکر میکنم عقد موقت کلاه شرعی است و همان مفهوم بردگی جنسی را دارد
ناشناس
Australia
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
من هم به عنوان یک مرد به این موضوع معتقدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
حالا که جوانا همه گونه رابطهای باهم دارند چه اشکار داردعقد موقت یا صیغه یا ازدواج موقت داشته باشند که حداقل این روابط شرعی شود .چون میل به حرام زیاد شده است.
نگین نیس که میبینم هست.
یک مادر . یک معلم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
نه آقا کلاه شرعی نیست دستور خود شرعه! ازدواج موقت هم مثل دایم دقیقا یه قرارداد رسمی و شرعی برای زندگی مشترک و رابطه جنسی مشروع و نظام منده. البته با مفاد قراردادی و شرایطی متفاوت با دایم. تو هر دو رضایت و اهلیت طرفین شرطه. با همون جملات با قید مدت معین. بردگی مال رابطه های آزاد غربیه که زن باید تلاش کنه با هر زحمتی جالب تر دیده بشه تا مورد پسند آقای پولداری باشه. نه خدایی در میون هست و نه ضوابطی و نه تعهدی. در حالیکه در عقد موقت مفاد قرارداد باید رعایت بشه. الزاما باید مهریه و مدت برای حفظ حقوق زن تعیین بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
بردگی؟؟؟!!!!!!!
مگه خانمه مجبوره با تو ازدواج موقت کنه؟!!
اینجوری حساب کنی که 80 درصد مادر های ما برده به حساب میان!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
البته احتمالا از نظر شما مخ زنی در خیابان و محل کار اوج تبلور احساسات انسانی و اقدام انسان دوستانه است!!!
متعه سوپاپ اطمینان کنترل احساسات جنسی جامعه است که در جای خود بسیار هم نیکو است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
ناشناس14:21
معلم محترم وقتی دیدگاه شما این باشد شاگردان شما همین هایی که می فرمایید میشن
آخه این چه حرفیه میخوایی خودتو فریب بدی باشه ولی سعی نکنید عامه مردم رو هم فریب بدید
روابط امروزی ما مثله غده های سرطانی رشد کرده که کاملا اشتباهه باید اول اینو شجاعانه پذیرفت و بعد بصورت علمی مثله همه جای دنیا حل کرد.تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
ناشناس09:00
شما رو به تفکر و تعمق دعوت میکنم
مگه شرع از 1400 سال پیش نبوده؟؟؟چرا بعد اینهمه تبلیغات و قدرت و تحکم این همه روابط آزاد به دور از شرع در جامعه غوغا میکنه؟؟؟عقل نمی پذیره
صیغه یعنی در قبال یک مقدار وجه مشخص یا چیزی توافقی برای رفع نیاز جنسی توافقی صورت می گیرد
این کار همان مفهوم بردگی جنسی هست صادقانه بپذیرید
در نهایت بهتر است با خودمان و بقیه روراست فک کنیم و رفتار کنیم
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
اصلا کلاه شرعی نیست.
اصل موضوع عقد موقت درست هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
می فرمایندئ ممنوع الخروج هستنمد خانواده ایشان ولی دو ماه قبل مادرشان با برذادرهایشان به خارج اسپانیا رفتند این دو با هم تعارض دارد. ملت همه شماها را می شناسد اگر راست می گوئید اظهارنامه دارایی تان را به دولت تقدیم و منتشر کنید ملت چندین دهه است دارد اتعبار خودش را از دست می دهد الببته چون ایرانی ملتی هستند که از حساب کشی ناراحت می شوند لذا مملکت از قدیم الایام پر است از مسولان چپاولگر در باطن و اصل و مدعی خدمتگزاری
ناشناس
Kazakhstan
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
ایشون گفتن 4 نفر از اعضا خانواده ممنوع الخروج هستن و مطمئنا کل خانواده 4 نفر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
منم سفر دوست دارم ولی خب پول ندارم سفر داخلی برم چه برسه به اسپانیا و نپاااال!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
پارسال با یک تور رفتم اروپای شرقی و هشت کشور را گشتیم قبلش هم نپال رفته بودم و خیلی کشورهای دیگر. همین دو ماه پیش مادرم با فاطی و محسن رفتند اسپانیا، قبلش هم به لندن رفته بودند. من هر سال چند کشور همسایه را با هم در یک سفر برای دیدن انتخاب می‌کنم ما پولداریم ولی پولدار معمولی جامعه!!!

اونوقت ما نگران پایان شارژ بلیت مترومون هستیم!
مهدی
United States of America
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
والا ما همون ایرانشم درست ندیدیم، بچه پولدار معمولی جامعه!
دهشالی
Germany
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
پس پولدارها کیا هستن؟؟؟
شما که همیشه در سفر هستید پس کی کار میکنید و پول در میاورید؟ نکنه خدای نکرده سهم تون رو از سفره انقلاب برمیدارید؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
منتقدین هم شورش را در آورده اند الان دیگر یک استاد دانشگاه معمولی سالی دو بار مسافرت خارجی را با خانواده می رود .همسر ایشان پزشک متخصص هستند پدرشون حد اقا حد اقل 8 سال تو این مملکت رئیس جمهور بودند .مسافرت خارج رفتنش اینقدررر یعنی اعجاب انگیزه؟!!!
ناشناس
Kazakhstan
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
چرا اینقدر حسودین؟
چرا همیشه دماغتون تو زندگی مردمه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
آقایی که فرمودین استاد دانشگاه معمولی سالی دوباره میره خارج از کشور !!! من شوهرم استاد دانشگاهه . دانشگاه تهران. والا به جز مکه که چند سال پیش دانشجویی رفتیم دیگه هیچ سفر خارجی نرفتیم . نه اینکه دلمون نخواد . من عااااشق سفر خارجی هستم . ولی ما یه مشهد هم میخوایم بریم کلی حساب کتاب می کنیم . با این هزینه های هتل های مشهد و بیلیط و .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
دماغ مردم تو زندگی اینا نیست اینا خودشون زندگیشون را میکنن تو دماغ مردم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
تیتر خبر را خیلی عوامانه انتخاب کردین. واقعا برای شما شرم آوره است. این همه مطلب مهم در اینجا درج شده همه را رها کردین چسبیدین به ازدواج موقت؟؟؟؟!!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
تیتر را که دیدم یک لحظه فکر کردم سایت رجانیوز یا فارس است !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
ازدواج موقت در جامعه ما خیلی ضروری هستش !
چون الان برای ازدواج دائم اقدام می کنید کلی دردسر و مشکل و توقعات بالای دختران روبروی شماست و آخرش یا پسرها پیر پسر میشن یا دختر ها پیر دختر ....
باز با ازدواج موقت میشه سلامت جنسی و روحی جامعه رو کنترل کرد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
مشکل دین گریزی جامعه ماست و الا همین اشخاصی که با ازدواج موقت مخالفند ازدواج سفید رو عمیقا تایید میکنند پس با اصل موضوع مشکلی ندارند فقط گیرشون سر اجرای احکام و حدود الهی است
افوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
سلام ،
خاطرات مرحوم هاشمی رو که مطالعه میکنید هم تناقضات زیادی داره،!
مثلا یه جایی میگه مادرمان خیاطی میکرد تا خرجمون رو دربیاره!!! جای دیگه میگه خرج انقلابیون رو ما میدادیم!، آخه ما وضعمون خوب بود!،
ایشون البته صادقانه اعتراف میکنه که به انقلاب پایبند نیست و زندگی اشرافی و غربی رو بیشتر میپسنده!! پولدار معمولی هستند ولی تو یه سفر میتونن 8تا کشور برن البته ماه قبل هم 3نفرشون میرن 2تا کشور دیگه!!! سفرهم خیلی دوس داره،
گویا مردم از سفر متنفرن!
البته خیلی پولدار نیستند ، ولی مهدی بابا تو 25سالگی مسئول قراردادهای خارجی وزارت نفت میشن !! بصورت خانوادگی از تجارت نفت خوششون میاد!! آقامحسن هم تو 25و6سالگی مسئول متروی پایتخت میشن!!
مرحوم ابوی هم استوانه ی نظام هستند!! الله و اعلم.
ناشناس
Canada
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
پول ندارن. ولى هرروز خارج تشريف دارن.
ناشناس
Australia
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
در مورد ازدواج موقت : چرا ما ایرانی ها همیشه به جای حل مسئله و از بین بردن مشکلات دنبال جواب های آسان هستیم . ازدواج موقت در قدیم به این شکل بوده که زنان بیوه یا مطلقه به ازدواج مردی درمیامدن تا مخارج آنها رو پرداخت کنه چون خیلی از خانمها درآمد یا استقلال مالی نداشتند . الان مشکل عمده برای ازدواج جوانان بیکاری و فقره . مشکلات اشتغال رو کم کنند برای ازدواج ها ی کم هزینه فرهنگ سازی کنند بهتره تا ترویج این روش از ازدواج . پی آمدهای اجتماعی و فردی که این شیوه به خصوص در این دوران داره نمی تونه مشکلی از جوانها حل کنه . به نوعی از چاله به چاه افتادنه . در هر کاری نفس عمل به نظر من مهمه روابط خارج از قاعده صحیح نیست حالا شما هر اسمی می خوای روش بزار . من به عنوان یک زن که در ایران زندگی می کنم بر این باورم این نسخه ای نیست که بشه برای همه پیچید . شاید به طور موردی جواب بده ولی برای عموم نه . مخصوصا به نفع خانمها نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
مطمئن باشید با اجرایی شدن ازدواج موقت در این جامعه و با این ضعیف افراد و بیکاری دامنگیر رغبت ازدواج دایم از بین و فاتحه ازدواج دایم را باید خواند به علاوه چنان مشکلاتی دامن جامعه را بگیرد که تا بحال ندیده باشید.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
شما اول برو راجع به ازدواج سفید مطالعه کن بعد به ازدواج موقت ایراد بگیر
ناشناس
Australia
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
ناشناس 23:14 شمایی که از ازدواج موقت دفاع می کنی برو صفحه حوادث چند تا روزنامه رو بخون تا بفهمی یعنی چی . طرف بدون اطلاع همسر اول می ره صیغه می کنه بعد برای اینکه این خیانتش رو بپوشونه صد تا کار خطای دیگه مرتکب می شه . خیلی هام برا ثواب تا به یه خانم تنها برخورد می کنن شروع می کنن به فریب و مخ زنی . این در مورد خانمها هم صدق می کنه . رابطه خارج از قاعده نادرسته حالا شما هر اسمی می خوای روش بذار . یعنی مشکل فقط خوندن همون چند تا کلمه است و با یه کلاه شرعی مشکلات حل می شه. پی آمدهای ازدواج سفید یا ازدواج موقت هیچ فرقی با هم نداره . اگر یکم تاریخ بخونین متوجه می شین که این شیوه از ازدواج مربوط به دوران جاهلیت اعراب هست که بعد وارد اسلام شده و تا جائیکه من می دونم از نظر اهل سنت هم جایز نیست . اگه شما مردی حاضری با دختری که قبلا ازدواج موقت داشته، ازدواج دائم کنی ؟
س.ا.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
باسلام من تازه معنی ممنون الخروج را فهمیدم درضمن امروز اگر نگاه کنید آمارطلاق درخانواده هایی بیشتراست که دختروپسر قبل ازازدواج مدتی باهم بودند وبازمعنی شناخت ازیکدیگر را هم الان متوجه شدم.درضمن هنوز دارم دنبال معنی پولدار معمولی وغیرمعمولی میگردم که تااین لحظه به نتیجه نرسیدم دوستان راهنمایی بفرمایند وشاید هم خودایشان اگرمقدوراست معنی کنند راستی بنده خدا نامداررامیگم چون درداخل چادرداشت ودرخارج بدون چادرچقدربرایش مطلب نوشتند ولی این خانم که خود میگوید من درخارج بامانتو هستم ......بماند
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
رک و پوست کنده صحبت کردن ایشان بدون اینکه نقش بازی کند ، خیلی جای سپاس دارد .
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
اخه شاهین جون پولدارهای معمولی خیلی پوست (گنده )حرف میزنن.خیلی رک وراحت!!!جمع کنیداین بساط مردم فریبی رو.خون مردم را همین خانم وخاندان پدرش توشیشه کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
من از شخصيت و حرفهاي ايشون خوشم مياد ، شجاع و بي پروا صحبت ميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
شجاع بودن که پولدار معمولی شدن !
رودابه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
فائزه هاشمي فيمنيست و هر چه ايسم هست اما رابطه اي با اسلاميت نندارد بيچاره اين آدم فقير نيمي از عمرش را در سفرهاي اروپا و آمريكا و افريقا و...گذرانده آن وقت مي گويد ما پول دار نيستيم دروغ سراپاي اين خانم را گرفته است .
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
بنده رو که میشناسید حداقل این دوره به روحانی رای دادم و عناد با این خانواده ندارم.....ولی خدایی ما تو این مملکت دو تا جامعه شناس مستقل نداریم....که آسیبای ازدواج موقت رو واستون به دور از نگاه دینی تشریح کنه؟
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
سپیده جان
ایشون گفت ازدواج موقت تحت شرایطی که حق زن پایمال نشه و حقوقش حفظ بشه قبول داره
ناشناس
Germany
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
در پاسخ به س.ا.م ساعت ۱۴:۰۱
خانم نامداری تظاهر به مومن بودن میکنند برای پیشترفتشون و جامعه بیزاره از چنین ٱدمهای دورویی ، این دو ، از هیچ لحاظ قابل مقایسه نیستند.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
رک و صریح
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
خانم فائزه / شما خود را از نطر ثروت معمولی میدانید و جندین بار سفر خارج رفته اید من که به اتفاق خانواده در داخل ایران هم توان بولی برای سفر های داخلی هم ندارم و متوجه نشدم زندکی معمولی جه گونه است
جه کسی حاصر است دختر خود را به یک مجرد صیغه بدهد این طرز فکر شما نشان میدهد که از اهمیت موضوع بی خبر هستید
ولی در کل به شما که جسارت لازم را برای گفتن مسائل سیاسی دارید احترام میگذارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
بروخداروزی شماراجای دیگه حواله اگرتدابیرمملکتی نبودشماالان کشوربه دست منافق وامریکاو......می دادیدچون تمام گفتارشمامال انهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
بخش بزرگی از وضع امروز مملکت میراث هاشمی رفسنجانی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
واقعا سئوالی برای من مطرح است چرا مردم عادی در صورت داشتن حتی پول نمی توانند به آمریکا سفر کنند ولی خانواده به راحتی به هر نقطه ای از دنیا بویژه آمریکا سفر می کنند.؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
هرکی پول داره میتونه بره الکی حرف ندونسته نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
جام می و خون دل هر یک به کسی دادند
در دایره قسمت اوضاع چنین باشد !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
من که نفهمیدم یا من خرم یا خرم من ،داریم میشیم هندوستان یک مهاراجه ویک میلیون پاپتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
انقلاب کردیم که عدالت برقرار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
هردم ازاین باغ بری میرسد!!تازه دیشب رفته برای دست بوسی رهبران فرقه کثیف وانگلیس پروربهاییت!!(من کان یریدالعزه فلله العزه جمیعا الیه یصعدالکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه والذین یمکرون السیات لهم عذاب شدید ومکر اولیک هویبور)کسی که خواهان عزت است تمام عزت از ان خداست .سخنان پاکیزه به سوی اوصعودمیکندوعمل صالح رابالا میبردوانهاکه نقشه های بدمیکشند عذاب سختی برای انهاست ومکر انان نابودمیشود.
ناشناس
Germany
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
این خانواده حالا حالا ها دست از سفره بر نمی دارند... مانند سایر خانواده ها. محسن و فاطی اسپانیا و من اینجا و او آنجا. ژن خوب اگه جدی گرفته نشه با ما الیگارشی وحشتناکی روبه رو خواهیم بود/ژن های ضعیف را دریابید!
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv