bato-adv
bato-adv
"با پرویز پرستویی خیلی لج شدم"

ناگفته‌های لیلا حاتمی از پشت صحنه چند فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
فرارو- لیلا حاتمی در گفت و گویی با ماهنامه اندیشه پویا ناگفته های خود را از پشت صحنه حضور در چند قیلم مهمش را بیان کرده است. او از ناراحتی خود از ابراهیم حاتمی کیا و پرویز پرستویی گفته است.
 
گزیده سخنان لیلا حاتمی را در ادامه می خوانید: 
 
  • چه در اولین فیلم چه در صدمین فیلم فکر می‌کنم کار کردن با مهرجویی و نقشی مثل «لیلا» احتمالاً بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای آدم بیفتد.
  •  یکی از بهترین تجربه‌های من کار با علی مصفا بوده است. علی خیلی در کارهایی که با هم داشتیم حامی من بوده و من اوایل این را نمی‌فهمیدم و متوجه نبودم که او چه کار بزرگی می‌کند برای من.
  • موقع فیلمبرداری «ارتفاع پست» یادم هست آقای حاتمی‌کیا بیش‌تر حرف‌هایش را با واسطه می‌زد که این زیاد برایم خوشایند نبود. بیش‌تر تجربه‌های من سر فیلمبرداری «ارتفاع پست» تلخ بود. البته تلخ که می‌گویم از دید خودم است. من آدم سخت‌گیری هستم. ممکن است مثلا موقع غذا یک نان اضافی می‌خواسته‌ام و به من نداده‌اند و من ناراحت شده‌ام. پس اجازه بدهید چیزی نگویم.
  • شاید من آدمی کینه‌ای هستم... ولی واقعاً بعضی چیزها را نمی‌توانم فراموش کنم. نمی‌توانم بگویم این چیزها وجود نداشته است. از تلخی‌های آن فیلم نمی‌خواهم چیز زیادی بگویم.
  • آقای حاتمی‌کیا توی این فیلم خیلی توجه‌های خاص هم به من کرد. مثلاً فیلم روی نمایی از چهرۀ من پایان می‌گیرد. من قدردان این‌ها هستم اما خاطرات بدم هم سر جایش است.
  • خیلی از بازی‌گردان بدم می‌آید. به جز «ارتفاع پست» یک‌بار هم توی «شاعر زباله‌ها» این تجربه را داشتم که آن هم خیلی تجربۀ بدی بود. آن‌جا هم آقای پرستویی بازی‌گردان بود و با ایشان هم خیلی لج شدم. اصلاً من از چیزی که آن وسط قرار بگیرد خوشم نمی‌آید. بازی‌گردان باید مکمل رابطۀ بازیگر با کارگردان باشد ولی در دو تجربه‌ای که من داشتم بازیگردان بیشتر «مانع» رابطۀ بازیگر با کارگردان بود.
  • مدل کار آقای کیمیایی خیلی «شیک» بود. کسی توی صحنه داد نمی‌زد. خود آقای کیمیایی خیلی آرام حرف می‌زدند. هم با بازیگر و هم با عوامل دیگر صحنه. زمان‌بندی کارها خیلی دقیق بود و کارها خیلی منظم پیش می‌رفت. من اصلاً چنین تصوری از آقای کیمیایی نداشتم. اولین بار که برای بازی من را آماده کردند و با ماشین وارد صحنۀ فیلم‌برداری شدم احساس می‌کردم سر صحنۀ هیچکاک هستم! صحنه وقار و سنگینی خاصی داشت توی کار آقای کیمیایی.
  • هم اصغر فرهادی و هم داریوش مهرجویی شما را رها می‌کنند در فضایی که امن است. هر دو نفر محدوده‌ای برای بازیگر تعیین می‌کنند و شما را رها می‌کنند توی آن محدوده. این متفاوت است با این‌که بازیگر را رها کنیم به حال خودش.
  • اگر به فیلمی مثل «من» توجه نمی‌شود من دلیل آن را بی‌فرهنگی می‌دانم. تجربه‌ای که در اکران‌های خصوصی فیلم‌ها دارم باعث می‌شود که از این بی‌اعتنایی‌ها شگفت‌زده نشوم. راستش را بخواهید منتظر هوشمندی از طرف کسی نبودم.
bato-adv
فرهادیان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
من وقتی مصاحبه امیر پوریا با این خانم رو دیدم تو برنامه آپارتچی از تعجب داشتم شاخ درمیاوردم چون اصلا این خانم بلد نبود چجوری حرف بزنه و خیلی خیلی توپوق میزد و حرف کم میاورد. امیر پوریا هم خیلی مراعات حالشو میکرد و جوری کمکش میکرد که احساس خجالت نکنه چون واقعا نمیتونست و یا بلد نبود چجوری دیدگاه هاشو بگه و خیلی مصاحبه مضحک و خنده دار و کسل کننده ای شده بود. کلن اینو شوهرش خیلی نچسب و بی روحند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
من عاشق فیلم هایی هستم که مهران مدیری کارگردانش هست چون انتخاب بازیگراش حرف نداره فقط کسایی که واقعا استعداد دارن انتخاب مکنه نه به خاطر اینکه فلانی پدرش کارگردان یا زیبایی خاصی در چهره اش
شبنم
United States
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
نخیر این خانم فقط به انگلیسی و فرانسه تسلط داره که اونم به دلیل تحصیل در سوئیس بوده اون دو زبون که یکیم المانیه رو تنها در حد چند جمله بلده. بعضی مردم نمیدونم برای چی سنگ چند هنرپیشه و ورزشکار را به سینه شان میزنند. انگار که مثلا بهشون چی میدن. اگر هم منظور بعضی دوستان اینه که چرا مردم به برهی شخصیتهای مشهور حمله میکنند بدین دلیل است که شاید برخی از این افراد مشهور خودشان هم کم ظرفیت و دارای کاستیهای اخلاقی هستند وگرنه چرا مردم به شعور و شخصیت هنگامه قاضیانی توهین نمیکنند چون او آنقدر نجیب و باشخصیت و با وقار است که کسی جرئت نمیکند توهین کند. شخصیت جنگولک و دلقک مابانه مهناز افشار یا الناز شاکردوست را ندارد.
آذر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
لیلا حاتمی از معدود هنرمندانی ست که صریح و صادق حرف میزنه. حسادت شما یا خبرنگار کم سوادی که بلد نیست سوال طرح کنه یا بت ساختن از پرویز پرستویی و حاتمی کیا که در طول تاریخ سینمای ایران از سطح متوسط هم پایین ترن نمیتونه به این صداقت ستودنی خانم حاتمی آسیبی برسونه. بهتره به جای این که این تیترها رو بخونین که اکثر خبرنگارها برای عوام فریبی بزرگش میکنن وقت بذارین و متن کامل مصاحبه رو بخونید تا بفهمید اگر لیلا حاتمی از کسی انتقادی داره و به صراحت بیان میکنه در کنارش نقاط مثبت اون ها رو هم گفته. واقعا با ایشون موافقم که سطح فرهنگی مخاطب ما خیلی پایینه مثل سطح سواد خبرنگارهامون. نمونه واضحش همین عکس العمل های زشت شماست
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
عکس العمل زشت مال لیلا حاتمی است که مثل چاله میدونیهای عهد قجر با خبرنگارها حرف میزد اصلا به فرض هم که یک خبرنگار بیسواد است و یا سوالات سطحی بپرسه این خانم که انقدر ازش موجود افسانه ای ساختند باید انقدر بد و توهین آمیز باهاشون رفتار کنه بعد هم اینکه کسی پرستویی رو بت نکرده منظورمون اینه که چرا حتی به پرستویی هم رحم نمیکنه و اونو با جمله ای مثل این که لج منو درآورد تحقیر میکنه. پس سطح شعور و سواد این خانم هم خیلی پائینه که اینجوری رفتار میکنه. هر کی که میره سوئیس درس میخونه که شعور و ادب پیدا نمیکنه مثل این خانم بازیگر.
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
بله در بد دهانی و هتاکی و بی ادبی یکی از معدود هنرمندان است. پس شما شخصیت واقعی و سرد و بی تفاوت این زن رو هنوز نشناختید. انقدر بی ادب و گستاخ هستش که آدم برای لحظاتی شک میکنه واقعا در یک خانواده هنری تربیت شده و یا در سوئیس تحصیل کرده. خیلی خیلی رفتارهای زنننده و بدی با مردم داره
ناشناس
United States
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
باز یک هنرمند تحصیلکرده و باسواد(مسلط به 4 زبان) مورد عنایت مردمی قرار گرفته که بزرگترین اثر هنری را آژانس شیشه ای می دانند(فیلمی کپی که در ان از خود مردم واقعی در ان اثری نیست و فقط یک طرف قهرمانان هستند و یک طرف افرادی فرصت طلب و... بروشنی به عباس کیارستمی توهین کرده!) ایشان غیرمستقیم از عقب ماندگی شخصیت حاتمی کیا حرف زده که نتوانسته با هنرپیشه فیلمش ارتباط مستقیم داشته باشد و حرفهایش را بشنود!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
در متن مصاحبه شما اسمي از آژانس شيشه اي ديدي؟ چند تا پست بالاتر هم كينه ات رو نسبت به اين فيلم خالي كردي؟ الان هم از قول ليلا راجع به عقب ماندگي شخصيت حاتمي كيا حرف مي زني در صورتيكه اون بيچاره اصلاً چنين حرفي نزد. فقط گفت اينكه آقاي حاتمي كيا حرفهاشو بعضي وقتا از طريق بازيگردان (آقاي پرستويي) به بازيگر انتقال ميداد خيلي براش خوشايند نبود. اين چه ربطي به شخصيت انسانها داره؟ ضمناً آژانس شيشه اي حتي اگر بلحاظ ظاهر كپي فيلم ديگه اي باشه بلحاظ محتوا چنين نيست. (بحثش مفصّله)
کامران
United States
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
خانم یا آقای محترم این خانم از نظر شما مسلط به 4 زبان وقتی با بی ادبی و مانند جاهل های سر گردنه با خبرنگاران حرف میزد چطور همه لال بودن و نگفتن خبرنگاراا رو مورد عنایت قرار داد حالا هم مردم ایشونو مورد عنایت قرار میدن
نیوشا
United States
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
بله خیلی ایشون تحصیلکرده هستند که مانند بچه های تخس و عنق پیش دبستانی با مردم حرف میزنه و همیشه با چهره ای اخمو و گرفته برای خبرگزاریهای داخلی و مردم ظاهر میشه اما تو جشنواره ها و برای فرنگی ها چهره ای گشاده و چاک دهانی باز داره.
بهنام
United States
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
واقعا این خانم تحصیلکرده هستند؟ من که شک دارم. اگر تحصیلکرده بودند شخصیت و نوع حرف زدنش و نگاهش به آدمای دیگه انقدر عقب افتاده و نوک دماغی نبود
شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
انقدر به خیک این زن عناوینی مانند یادگار استاد حاتمی،لیلای سینمای ایران،نابغه ای که اگر نبود سینمای ایران چیزی کم داشت را بسته اند که مردمو به چشم یک برده میبینه و به خودش حق میده با هرنوع ادبیات سبکسرانه ای که دلش میخاد با همه حرف بزنه حتی در مورد پرستویی و حاتمی کیا
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
هوشمندی و شعور و فرهگ و سواد فقط برای شما آقازاده هاست . اینقدر این آدم رو توی مطبوعات ناز و نوازش کردند و لی لی به لالاش گذاشتند که فکر میکنه کیه! با اون بازی و صدای ملال آورش.می خوام بدونم اگه این چهره رو نداشت باز همین قدر مشهور میشد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
فقط به نظرت احترام میزارم ولی ایشان از افراد فهیم و باوقار و با اطلاعات هستند.لطفا با احترام صحبت کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
چه خبره؟ هنرمنده و صاحب اندیشه طبیعیه که باید قضاوت از هنر و اندیشه داشته باشه.... خوبه یه عنوان آقازاده اختراع شد....
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
خودشیفتگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
کسی که نویسنده ها بر اساس چهره و میمیک و شخصیتش براش نقش می نویسند(!) نه زحمتی می کشه نه تفاوت خاصی ایجاد میکنه، حتی روی فن بیانش کار نمی کنه بهتره دچار توهم همه چیز دانی نشه! ایشون فقط یک شمایله.اگه چنین ظاهری نداشت و مثلا شبیه رابعه اسکویی بود،با همین نوع بازی چقدر مورد توجه قرار می گرفت؟!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
واقعا برات متاسفم برای فرارو هم که نظر تو را انتشار داده و احتمالا پاسخ من را منتشر نمی کنه هم بیشتر از تو متاسفم
ضمن احترام بسیار زیادی که برای خانم حاتمی قائلم از این بی شخصیتی شما و مقایسه ای که انجام دادی و با آن هنرمند عزیز و مهجوری مانند خانم اسکویی را به سخره گرفتی متاسفم. خانم اسکویی در این حرفه زحمت زیادی کشیدند و همواره هم مورد بی مهری قرار گرفتند.
کاش یاد بگیریم که هیچ کس را با دیگری مقایسه نکنیم و کاش مثل رامبد جوان اینقدر بزرگ باشیم که اگر این اشتباه را کردیم رسما عذر بخوایم (مخاطب این قسمت آخر بیشتر رسانه فرارو هستش تا ناشناس 15:59
فرارو عذر خواهی کن
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
اینکه ما بی فرهنگ هستیم قطعا درسته ولی شما در جایگاهی نیستی که این نظر رو بدی.

فکر میکنم شما هم به نوع دیگری مشکل فرهنگی دارید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
خانم حاتمی مردم را مجبور به انتخاب بین گزینه ی خود و پرویز پرستویی نکنید چرا که بعید میدانم پیروز این انتخاب شما باشید! حالا با ژن خوب پدر، شکل ظاهر کمی معروف شده اید اصلا برایتان سو تفاهم نشود که در حرفه ی بازیگری به 10 درصد زیبایی و تاثیر گذاری پرویز خان می رسید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
اصلا این حرفها همه سیاسی است تا هنری و بکدفعه بگو من از هرچه صاحیان سینمای ارزشی است بدم مباد به دلابل مختلف ومثلا کیمیایی دیگه به تاریخ پیوسته وهرچه هم از این حرفها براش یزنی زنده نمبشه البته حالا که نمی شه در مورد خوبی فیلمهای کیمیایی حرف برنه از شخصیتش در صحنه حرف می زنه
میثم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
البته خودتون هم کم و بیش به اخلاقای خاصتون اشاره کردید خانم حاتمی اما من مصاحبه ها و رفتار های شما رو در این چند مدت اخیر در رسانه ها خواسته یا نا خواسته دنبال کردم متوجه این موضوع شدم که شما به همون اندازه که در بازیگری در سطح بالایی قرار دارید از لحاظ اخلاق و شخصیت در سطح پایینی قرار دارید ببخشید که با این صراحت گفتم دیدم که شما موقع استفاده از عبارات پشیزی اهمیت نمی دید که حرفتون برخورنده هست یا نه منم به همین سبک نوشتم
ناشناس
United States
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
یکی از بهترین فیلم های ایرانی در دوره خودش آژانس شیشه ای هست ظاهراً؛ ولی اگر فیلم بعد از ظهر سگی از ال پاچینو رو ببینید متوجه می شید آژانس شیشه ای کپی 99 درصد همون فیلمه. ولی حاتمی کیا طوری صحبت می کنه انگاری آژانس شیشه ای بهش وحی شده. پرستویی 100 درصد از پاچینو ی بعد از ظهر سگی تقلید میکنه. ولی هیچکدوم هیچ حرفی از اون فیلم نمی زنن، لااقل من ندیدم. از اون موقع که اون فیلم رو دیدم، دیگه نتونستم کار های این دو نفر رو ببینم. پرستویی تو ی یه برنامه تلویزیون گفت بزرگترین افسوس ش رد کردن پیشنهاد اصغر فرهادی برای بازی در یکی از فیلمهاش (قبل از اسکارش) بوده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
ایشون اگر زبان فرانسه نمی دانست, و در زمان مناسب در مکان مناسب( فیلم جدایی) نبود, هرگز اینقدر مطرح نمیشد.
چون واقعا بازیگر توانمندی نیست...نه صدای کار شده ای داره و نه اکت خاصی!
ولی چهره خاص و زیبایی داره انصافا.
بماند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
بازیگری کاملا متوسط که نام و آوازه پدر باعث ورود ودوامش درسينما!!!ي ایران شده است۰
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
اصلا متوسط نیست.
شما فیلم های ایشون را یا ندیدید یا کم دیدید
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
مثل یه بچه 5 ساله حرف زده.اگرچه انتظار بیشتری هم ازشون نداریم.چون بازیشون واقعا معمولیه
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
واقعا این آدم رو خیلی از مطبوعات و سینمایی ها بزرگش کردند و چهره ای اسطوره ای و افسانه ای و باوقاری ازش ساختند. شما برید ویدیوی مصاحبه های این خانم رو ببینید و گوش بدید اصلا بلد نیست صحبت کنه و فن بیان و طرز صحبت کردنش حتی مثل یک فرد بیسواد عامی هم نیست. من حتی شک دارم که ایشون حتی یک ورق روزنامه هم بخونه چه برسه به کتاب. با اینکه هم خونواده خودش و هم خونواده همسرش اصیل و بافرهنگ هستند اما خودش مثل بچه های کودکستانی حرف میزنه مثلا میگه من ایشونها که منظورش خبرنگاران هستند رو میخاستم ادب کنم. جدای از این خیلی خیلی مغرور و خودبزرگ بین و خودشیفته هستش و خیلی از مردم از برخوردهای بسیار زشت این خانم با خودشون گلایه میکردند. متاسفانه خبرنگاران و مطبوعات ما از استقلال و قدرت نقد و خبرنگاران شجاع باسواد برخوردار نیستند تا بازی ایشون و طرز برخوردهای کودکانه ایشون و یا سایر کاستیهای افراد مشهور رو به بوته نقد بگذارند و فقط بلند در چاپلوسی از بازیگران باهمدیگه مسابقه بدند. من تعجب میکنم میبینم هیچ یک از خبرنگاران در اعتراض به حرکات زننده این خانم به همکاران مطبوعاتیشان هیچ حرکتی انجام ندادند و ایشون رو بایکوت نکردن. به هرحال این خانم بی حوصله تر و خیلی ماشینی تر از این حرفاست که بخاد تغییری تو سبک بازیگریش بده و یا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه. به بازیگری صرفا به عنوان منبع درامد و نوعی شغل نگاه میکنه و بس. البته اگر نام پدرش نبود هیچگاه حتی بهش یک نقش درجه سوم تو یک سریال آبکی هم نمیدادن. از نام پدر بدون هیچ تلاشی وارد بازیگری شده و مدام نقشهای تکراری با دستمزدی کلان و البته غرور زیاد نصیبش میشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
ببینید چفدر این خانم بی ادب هستش که درباره پرویز پرستویی که بزرگتر و پیشکسوت تر از ایشون هستند چجوری حرف میزنه. میگه پرستویی لجمو درآورد. انقدر این زن رو بزرگ جلوه دادن که خودشم خیال میکنه کسی هستش. نه خانم شما صرفا یک بازیگر نقشای تکراری هستی که نام پدر کارگردان پشتته و در ضمن اخلاق و شخصیت یک کودک ننر و لوس هفت ساله رو داری. با اینکه بعضی از بازیگران مانند همین آقای پرستویی از خانواده های معمولی بی ادعایی خودشونو به جایگاه بالایی به لحاظ هنری رسوندند و مانند شما از خانواده ای مشهور برنخاسته اند اما اصالت و شخصیتشون به مراتب از شما بالاتر و فرهیخته تر هست. راسته که میگن شعور و اصالت هیچ ربطی به طبقه، جایگاه خونوادگی، تحصیلات، ثروت و موقعیت اجتماعی نداره.
پروین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
آخه یه نون اضافه تر خواستی بهت ندادن بعد خیلی به لحاظ روحی بهت تو پشت صحنه ارتفاع پست فشار اومده. جمع کن برو بابا. مگه این زن کی هستش که داره به عالم و ادم بی احترامی میکنه و از همه طلبکاره. اون از بی احترامیش به خبرنگارا اینم از مصاحبه فیس و افاده ایش که من ازین خوشم نمیاد ازون خوشم نمیاد. مریم میرزاخانی استاد تمام دانشگاه استنفورد بود و یک نابغه در عرصه پیچیده هندسه و ریاضیات یک کلمه از زبونش نتونستند خبرنگارا دربیارن و نظرشو درباره هیچ چیزی نمیگفت و همه به تواضع و فروتنیش اعتراف میکردن اونوقت این خانم به صرف اینکه فقط و فقط یک بازیگره خیال میکنه آفتاب فقط به خاطر اونه که به زمین میتابه.
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
دقیقا منم میخواستم همینو بگم. خانم میرزاخانی فارغ التحصیل هاروارد و استاد تمام استنفورد و برنده فیلدز بود اصلا به روی خودش نمیاورد و حتی خونوادشم مخالفت کردند که نام ایشون رو بر روی خیابانی بزارن. حالا بیا هنرپیشه های اینجا رو ببین البته نه همشون. مهناز افشار با داشتن دیپلم ردی خودشو در سطحی میبینه که درباره هرچیزی نظر بده از گرم شدن کره زمین تا کودکان بدسرپرست. ادعاشون کمر کوه رو میشکونه. حالا ایشون هم طور دیگه ای ادعاشون میشه. نمیدونم یعنی یک بازیگر انقدر باید تو جامعه ما منزلت پیدا کنه که غرور کاذب سرتاسر وجودشونو بگیره. یعنی انقدر بازیگری عرصه پیچیده و سختی مثل علم و دانشه که این حضرات خودشونو دستهای خدا بر روی زمین میدونن. ایکاش فقط کمی از امثال میرزاخانیها یاد میگرفتند و شرم میکردن که به صرف بازی کردن تو چنتا فیلم و اشک و اه و ناله کشیدن و زوم رسانه ها خودشونو مادام کوریهای زمان میدانند.
شایسته
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
اون مهناز افشار که اوضاعش واقعا خرابه. انقدر بزرگش کردن که به قول دوستان با داشتن مدرک دیپلم و خواندن چند کتاب انهم رمان که به توصیه خانم تهمینه میلانی بوده و دور دور کردن در چند کشور خارجی تصور میکنه مغز متفکری در حد چامسکی هستش. هرچه قدر یک انسان بیسوادتر باشه ادعاهاشم بیشتر میشه. مثلا همین افشار مدام تو اینستاش میگه من قبلا هم گفتم که والدین مالک بچه هایشان نیستند. همچین گفته من که انگار چند واحد پیشرفته روانشناسی کودکان در دانشگاه یوتا گذرونده یا میگه بعد از حمله داعش به کابل من نوشتم که اینها به انسانیت حمله کردن دوباره همچین من من میگه انگار فاکنر یا همینگوی جنگ رو محکوم کرده. اینم یک نوع خودنمائی از نوع زیر پوستیشه.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
واقعا به معنای واقعی کلمه این زن حوصله سربر است. وقتی مصاحبه میکنه انقدر سخیف و گنگ و گیج حرف میزنه که تقریبا اصلا متوجه نمیشی داره چی میگه. من از خیلیا که از نزدیک این خانم رو دیدند شنیدم که ایشون به کسایی که میخان باهاش عکس بگیرن و امضا بی احترامی میکنه. نمیدونم چرا انقدر مردم و جامعه به یک بازیگر انقدر ارج و قرب و منزلت میدند.
شاه مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
چرا این خبرنگارها رفتارهای زشت و زننده و شخصیت بسیار سرد و مغرور این زن رو مورد چالش قرار نمیدند و فقط و فقط به به و چه چه بهش تحویل میدن. بازیگری مثل این زن که بلد نیست حرفه ای و مودبانه و احترام برانگیز با مردم و خبرنگاران رفتار کنه پشیزی برای ما ارزشی نداره. حالا هرچقدرم بخاد بازیگر خوبی باشه که از نظر من نیست.
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
بنظر من بازی شما خوب نیست. از طرفی فکر میکنم تو گرفتن جایزه و سیمرغ حق خیلی از خانم ها رو خوردین. شما همیشه در فیلم ها نالان و افسرده این. در حالیکه زندگی کاملی دارن. بازیگر خوب از عهده بیشتر نقش ها بر میاد.در ارتباط با همسرتون اضافه کنم که ایشون به کار مهندسی شون برسن سنگین ترن. فیلم در دنیای تو ساعت چنده جز حال بهم زن ترین فیلم هایی که دیدم.
پاکر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
بابا چه خبره!!! مثل اینکه همه این کامنت گذاران منتقد خانم حاتمی باهاش مشکل شخصی دارن! اینها واقعا نظربیطرفانه است یا عقده گشایی چند ساله؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
با دوستان موافقم به نظرم بازی خانم حاتمی خیلی خنثاست و بی حال . یه شخصیت کلیشه ای که تو همه فیلمها تکرار می شه و حوصله آدم رو سر می بره . فیلمها و سریالهایی که ایشون بازی کردند جذابیتی برام نداره . برام جالبه می بینم دیگران هم با من هم نظرند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
ایشون هنرپیشه بالیوود نیست.
شما فیلم هندیت رو ببین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
ما ایرانیان هر روز بی فرهنگ تر می شویم و بی ادب
غرور بی حاصل را هم که از گذشته به ارث بردیم هم هر روز بزرگتر می شود در دیگر جاها های دنیا مردم تا به این حد مغرور نیستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
خانوم حاتمی اینکه پدر شما در ایران چند فیلم بزرگ ساختن درست , ولی دلیل ندارد شما بعد ایشون محور و امام جماعت سینما ایران بشوید و بالای منبر بروید ...
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
لیلا حاتمی به جد یکی از بهترین بازیگران ایرانی هست مثل شاید با تعداد انگشتان یک دستهم نیست باید قدرش را بدانیم.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
با نظر برخی از دوستان کاملا موافقم. این خانم بازیگر الکی و مفتی یکی از گرانترین بازیگران زن سینمای ایران است و برای هر فیلمی حداقل 300 میلیون می گیره. اما با وجود تحصیلات عالیه و داشتن سنی بالا و تربیت در یک خانواده هنری مشهور، به هیچ وجه شخصیت و اخلاق گرم و دلچسبی نداره.
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
یکی از دوستان میگفت ایشون در یک جشن خیریه ای حضور داشتند و خیلی خیلی برخورد زشت و سردی با مردم داشتند. منم خیلی تعجب میکنم که چرا تو هر نوشته ای که درباره این خانمه همه از اون به عنوان یک نابغه در سینمای ایران یاد میکنند که اگر نبود این سینما چیزی رو کم داشت. حتی اگه بازیگر نابغه ای هم باشه اما وقتی شخصیتی خودشیفته و نگاه از بالا به مردم داشته باشه اصلا به هیچ وجه هیچ شخصیت احترام برانگیزی برای ما ندارد.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
خیلی خیلی از روی غرور تو این مصاحبه حرف زده. یعنی چی از بازیگردان بدم میاد، پرویز پرستویی لج منو درآورده. این ادبیات گفتاری اصلا در شان یک زن تحصیلکرده نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
انتقاد کرده فحش که نداده بنده خدا!
مجله فرارو