bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۲۱۷۵

رئیسی: حجم تخریب از سوی روحانی بالا بود

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
تولیت آستان قدس گفت: رقیب هراسی، آن هم به دروغ و فریب، یک روش جاری در رقابت‎های انتخاباتی دنیا بویژه غرب است؛ اما نظام ما فرق دارد. ما که مسلمان هستیم، آیا باید همان روش‎های غیراخلاقی غربی ها را کپی کنیم؟ به هر حال انتخابات تمام شده اما این یک زنگ خطر است.

بخشی از گفت و گوی تسنیم با ابراهیم رییسی را در ادامه بخوانید؛

وقتی شما وارد انتخابات شدید مسائل را از قبل نمی‌دانستید؟ طبعا وقتی که وارد چنین عرصه‌ای می‌شوید باید آماده این تیر و ترکش‎ها هم باشید.
بله این وضع، قابل پیش‌بینی بود اما حقیقتاً خود بنده این حجم از تخریب و ترساندن مردم را پیش‌بینی نمی‌کردم؛ چرا؟ چون پیش خود می‌گفتم که اولاً طرفِ رقابت، فردی است که لباس دین و روحانیت را به تن دارد و لااقل در این قضیه حد نگه می‌دارد؛ نه اینکه کاری نمی‌کند، بلکه بالأخره تا یک جایی جلو می‌رود، ثانیاً ایشان از اول انقلاب مسئولیت داشته، بنابراین لااقل حریم نظام و اصول اخلاقی انتخابات را نگه می‌دارد؛ ثالثاً اکنون رئیس‌جمهور است و شئونات رئیس‌‌جمهور را حفظ خواهد نمود؛ خب در انتخابات و خصوصاً ده روز آخر هر سه محاسبه ما بهم خورد.

یعنی معتقدید اگر رقیب این کارها را نمی‌کرد، مردم به شما رأی می‌دادند؟
قرار نیست بنده جای مردم تصمیم بگیرم، من دارم عرض می‌کنم که در انتخابات این اتفاقات افتاد و بسیار موثر هم بود؛ البته به دلیل همان وقت کمی که داشتیم و پرهیزی که از ورود زود هنگام و غیرقانونی به انتخابات داشتم، و همچنین برخی ضعفهای تبلیغاتی ما، در مواردی باید خیلی بهتر عمل می‌کردیم؛ مثلاً در اینکه بتوانیم علاوه بر محرومان و اقشار ضعیف، صدایمان را به طبقه متوسط هم برسانیم؛ منتهی حرف من این است که رقیب، با مجموعه تبلیغات تخریبی بی سابقه ای، چنان فضای رعب و ترس‌آلودی ایجاد کرد که صدای ما به بخشی از جامعه نرسید.
 
به نظر شما سخیف‌تر و خنده‌دارتر از این ادعا وجود دارد که می‌گفتند اگر فلانی بیاید در خیابانها و پیاده روها دیوار می‌ کشد؟ (خنده)اما با تبلیغات و تخریبها کاری کردند که متأسفانه بخشی از جامعه ترسیده بود که نکند واقعا اینها رأی بیاورند و آزادیهای مردم را سلب کنند!

یا مثلاً گفتند اگر اینها رأی بیاورند، جنگ و ناامنی می‌شود، یا دوباره تحریم می‌شود. خب اخیراً مردم خبرها را می‌بینند، در امریکا یکی از بی‌سابقه‌ترین تحریمها علیه ما در حال تصویب است. قصدشان این است که با این تحریمها جنگ داخلی درست کنند و مردم را به جان هم و به جان نظام بیندازند؛ خب چرا آقایان جوابگو نیستند؟ مگر شبکه های رسانه ای و تبلیغاتی‌شان نمی‌گفت اگر فلانی رأی بیاورد جنگ و تحریم است، چرا هنوز چند هفته نگذشته چنین تحریم پیچیده و چندلایه‌ای علیه ملت ایران طراحی و تصویب شد؟ اینها شماتت نیست، بلکه تبیین واقعیت است.
 
کار دشمن دشمنی است. برای دشمن فرقی بین دولت ها نیست. او میخواهد ریشه ملت مسلمان ایران و اسلام و اصل انقلاب را بزند. اتفاقا امریکا بیش از هر کس با تحریم هایش دارد به طبقه متوسط در ایران ضربه می زند. این واقعیت را که برداشتن تحریمها تنها از مسیر شکل‌گیری یک دولت مقتدر و نه با ترس و مجامله محقق می‌شود برخی پوشاندند و الان هم پاسخگو نیستند. اینها گله از تخریب شخص خودم نیست مطلقا. اینها نگرانی از باب شدن یک روش در فرهنگ سیاسی ماست.

رقیب هراسی، آنهم به دروغ و فریب، یک روش جاری در رقابتهای انتخاباتی دنیا بویژه غرب است؛ اما نظام ما فرق دارد. ما که مسلمان هستیم، آیا باید همان روشهای غیراخلاقی غربی ها را کپی کنیم؟ به هر حال انتخابات تمام شده اما این یک زنگ خطر است. اینکه فرهنگ سیاسی مسؤولان چنان تغییر کرده که همانند غربیها برای کسب قدرت، کمیته عملیات روانی تشکیل می دهند و در آنجا برای نشر حداکثری دروغ و تهمتهای عجیب و غریب برنامه ریزی می کنند و بعد هم که نتیجه می گیرند؛ نه تنها احساس گناه نمی کنند بلکه برای خودشان کف می زنند و می گویند موفق شدیم. این یعنی فرهنگ سیاسی رو به انحطاط است.
 
تا گفته می شود تهاجم فرهنگی و یا گفته می شود "منکر"، ذهن برخی افراد می رود سراغ پوشش جوانان یا امثال این موارد؛ در حالیکه مهمترین اولویت در تهاجم فرهنگی، ما مسؤولان هستیم و غربی شدن فرهنگ سیاسی هم یکی از مهمترین منکرات است که متأسفانه در ذهن سیاسیون در حال تبدیل شدن به معروف است. اگر ما مسؤولان در نظام اسلامی اینگونه عمل کردیم، قاعده اجتماعی "الناس علی دین ملوکهم"، وضعیت به مراتب بدتری در عرصه معاملات و تعاملات اجتماعی را وعید می دهد. عملیات روانی و رقیب هراسی که اتفاق افتاد متاسفانه دامن دیگرانی را هم گرفت که بماند.

ظاهراً شما علاوه بر روش تبلیغاتی رقیب، مدعی مواردی همچون انجام تخلفات آشکار و فراوان در انتخابات نیز شدید؟
مواردی که در فرآیند انتخابات مورد اعتراض بنده بود و هست دقیقا منطبق بر اصل هشتم قانون اساسی است. اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر که متاسفانه در جامعه ما تنها تفسیر مورد اشاره از این دستور الهی و اصل قانون اساسی رعایت پوشش وآن هم مختص بانوان بوده. من معتقدم کاربرد اصلی و ضروری تر امر به معروف و نهی از منکر در خطاب به مدیران و حاکمان هست. این موضوعات با رویکرد "اصل هشتمی" باید پیگیری شود و الا من هیچ شکایت و گله عمومی از بابت موارد شخصی ندارم و آن را به خدای خود واگذار کرده ام.

یکی از این تخلفات، استفاده بی رویه از ابزارهای حاکمیتی در اختیار دولت در دوره قبل و حین برگزاری انتخابات بود. من چندین دوره عضو هیئت‌های اجرایی و مرکزی نظارت بر انتخابات بوده‌ام در همین دوره هم عضو بودم که قبل از اعلام کاندیداتوری، از آن استعفا دادم. این را نه به‌عنوان یک کاندیدا، بلکه به‌عنوان فردی با سابقه چندین دوره عضویت در هیئتهای اجرایی و مرکزی نظارت و اطلاع از سوابق عرض می‌کنم که کمّ و کیف این نحو تخلفات در این دوره عجیب و بی سابقه بود. تخلف، زیبنده نظام اسلامی نیست و باید جلویش گرفته شود.
 
بنده اگر در این زمینه پافشاری کردم، در واقع به وظیفه دینی و ملی خود یعنی نهی از منکر عمل کردم؛ تخلف در انتخابات که مساوی با ضایع شدن حق الناس است، یک منکر بزرگ و در سطح ملی است و باید با آن برخورد شود تا تکرار نشود. اکنون هم شورای محترم نگهبان اعلام کرده است که تخلفات دولتی را به قوه قضائیه ارسال کرده است و امیدواریم دستگاه قضایی به طور جدی و بدون مماشات با مجری و مباشر و معاون در تخلف، بر اساس قانون برخورد کند تا در آینده حق مردم اینگونه تضییع نشود.

آقای رئیسی گفتید که در برقرار کردن ارتباط مؤثر با جماعتی که به شما رأی ندادند مشکل داشتید، یعنی معتقدید حرفتان به آنها نرسید و رقیب آنها را از شما ترساند؛ حالا نقداً 16میلیون هستند که به شما رأی داده‌اند و بیش از 23میلیون که رأی نداده‌اند؛ با اینها می‌خواهید چه کار کنید؟
حقیقتاً و برای چندمین بار عرض می‌کنم سپاسگزار آن اعتماد 16 میلیونی هستم که با وجود باران سیل‌آسای تهمت و تخریب، باز هم به بنده اعتماد کردند؛ این موضوع فارغ از اینکه به بنده رأی داده شده، واقعاً جای تأمل و بررسی دارد. قبلا گفتم در اینجا یک مشکل جدی هست که باید شجاعانه با آن مواجه شد.
 
اما علاوه بر آن باید پرسید چه می‌شود که با وجود تأخیر و ضعفهای تبلیغاتی ما، و تخریب های رسانه ای عظیم طرف مقابل و آن تصویرسازی ترسناک شبکه تبلیغاتی با وسعتی بی‌نظیر و تهدیدها و تطمیع‌ها در شهرها و روستاها اما در نهایت، یک رأی پر قدرت شکل می‌گیرد که خب این رأی برای نفر دوم در مقایسه با همه انتخابات گذشته یک رکورد است بویژه در بین دو دوره؛ یعنی در شرایطی که رئیس‌جمهور مستقر، خودش یک ضلع رقابت است.

این اتفاق، بی‌اغراق یک نعمت بزرگ است که اولاً باید شکرش را بجا آورد و ثانیاً برای حفظ و ارتقاء آن، به خود مردم مراجعه کنیم. من علیرغم نگرانی از معضلاتی که برای معیشت مردم و عزت و اقتصاد ملی پیش بینی می‌کنم، اما کشور را در دوره پس از آن در آستانه یک تحول مدیریتی می‌بینم. این تحول، به اعتقاد من با گرایش عموم مردم و آگاهی آنان رخ خواهد داد، فارغ از اینکه مجری آن، امثال بنده یا این و آن باشد. بنابراین تلاش توده عظیمی که در این انتخابات به شعارهای مطرح شده از سوی اینحانب اعتماد کرد به هدر نرفته، این اراده ها بر اساس قواعد مردمسالاری در جلب نظر سایرین و تعیین مسیر آینده ای نزدیک در کشور موثر خواهد بود.

یعنی بنا دارید فعالیت‌هایتان را از سر بگیرید؟
البته فعالیت حرفه ای ما در آستان قدس به عنوان متولی و مدیر کلان این مجموعه مقدس، از اقتضائات روزمره سیاسی جدا است و در مسیر ترسیم شده خود ادامه خواهد یافت. برای اداره آستان یک افق بلندمدتی داریم که عمدتاً هم از حکم 7بندی رهبر معظم انقلاب در انتصاب اینجانب، الهام گرفته شده است و حتی اگر من رئیس جمهور هم می شدم، همان مسیر پیگیری می شد، کما اینکه برای پرهیز از اصابت شائبه ها و تهمتها به این آستان مقدس، از ابتدای ورود خود به عرصه انتخابات تا پایان آن، ارتباطات کاری خود با آستان را به طور کل قطع کردم و به تمامی مدیران آستان تکلیف کردم که حق ندارند همزمان با اشتغال در این آستان فعالیت انتخاباتی کنند.
 
اما درباره نیازی که به تحول در مدیریت کشور احساس می شود، اولاً بحث فعالیت صرفِ شخص بنده نیست، زیرا فعالیت نیروهای دلسوز کشور برای تحول در مدیریت کشور محدود به بنده یا انتخابات نیست. اساسا برای تغییر وضع موجود در مدیریت به طرف مطلوب درکشور باید اقدام و روشنگری کرد و از همۀ فرصتها برای قدرت یافتن مردم در ادارۀ امور خودشان و اصلاح روند مدیریتی کشور استفاده کرد.
 
ثانیا این فعالیتها متوقف نشده بود که بخواهیم از سر بگیریم. یک جریان اجتماعی پرانگیزه، مقاوم و اهل خدمت صادقانه به مردم، در این انتخابات خودش را نشان داده و دارد راهش را برای آینده باز می‌کند. مطالبات این جریان هم چیزی جدا از مطالبات قاطبه ملت نیست؛ همه تلاش ما این خواهد بود که با ایجاد انسجام، حرف مردم و خواست مردم و حقوق اساسی مردم را طرح کنیم.

مشخصاً چه کاری می‌خواهید بکنید؟ این روزها زمزمه ایجاد دولت سایه مطرح است، قرار است چنین سازوکاری راه بیندازید؟

در خصوص سازوکار، فارغ از نظر مردم، کارشناسان خبره و نیروهای انقلابی عمل نخواهد شد؛ یک برکت و نعمت دیگر این انتخابات، جمع شدن بخش عظیمی از نیروهای دلسوز کشور دور هم و کنار گذاشتن کدورتها بود. در ادامه هم، اهداف مشخص است.

همان‌طور که گفتم مهم این است که برغم خواست دشمن و برخی عوامل داخلی آن، نشان بدهیم که انقلاب پای کار مردم و حلال مسائل آنهاست، نه بی تفاوت نسبت به حل مشکلات کشور و ملت، و برای حل مسائل راه‌حل و برنامه دارد. ضمن اینکه فقط هم نباید به نشستن و برنامه دادن اکتفا کرد، بلکه با استفاده از ظرفیت های خودجوش خود مردم علاوه بر کارهای ایجابی، هم مطالبه‌ گری باید کرد و هم به ارایه راه حل مشکلات اقتصادی و محرومیت ها و زنده کردن امید در لایه‌های مختلف اجتماعی باید پرداخت.

یعنی قصد دارید که افراد مؤثر جریان اصولگرا را هم افزا کنید و زیر چتر خود جمع کنید؟
بنده چتری ندارم؛ اگر چتری هست، چتر تفکر انقلابی است و همه افراد، خارج از دسته بندی‌های رایج و گروهها و احزاب سیاسی باید تلاش کنیم که با عمل درست و انقلابی زیر چتر انقلاب باقی بمانیم. اصولگرا و اصلاح طلب اگر در خط امام(ره) باشند، انقلابی‌اند و فرقی ندارند. بحث بر سر یک گفتمان است که مطمئنم روز به روز گسترش پیدا خواهد کرد چون تنها راه حل مشکلات اساسی کشور است.
 
این چالش‌های سیاسی و مشکلات جاری در کشور منجر به تولید گفتمان تحول در مدیریت کشور و تحول در ساختارهای مدیریتی خواهد شد که مطابق با نیازها و اقتضائات کشور صورت خواهد گرفت. در تبیین ضرورت این تحول و چگونگی آن اندیشمندان و متفکرین باید جلودار باشند و تمام نیروهای دلسوز کشور باید به همفکری و روشنگری بپردازند.

رابطه‌تان با افرادی همچون آقایان قالیباف و جلیلی که در انتخابات به نفع شما کار کردند، همچنان برقرار است و آیا در خصوص آینده با این افراد هم صحبت کرده‌اید؟
برادرانی که گفتید در انتخابات حقیقتاً مجاهدت و تلاش و اقدامی وظیفه‌شناسانه و زمان شناسانه کردند؛ بنده ممنون آنها و دیگر عزیزانی هستم که بی‌دریغ و با نیت الهی، در سراسر کشورکار شبانه‌روزی و بی‌منت کردند. البته همینجا هم بگویم که برخلاف برخی ادعاهای رسانه ها، من نه قبل از ثبت نامها و نه بعد از آن تا روز انتخابات از احدی از نامزدهای بالقوه و بالفعل انتخاباتی نخواستم که ثبت نام کنند یا کناره گیری کنند و این اقدام را برای خود نوعی تکبر سیاسی می دانم.
 
در هر صورت، حتماً در ادامه این مسیر، کشور نیازمند اجماع و همدلی همه نیروهای انقلابی از جمله بزرگوارانی که نام بردید، هست. باید در اولین فرصت، همه نیروهای انقلاب فراتر از دسته بندیهای رایج سیاسی، دور هم جمع شوند و برای حرکتهای بعدی، همفکری و همکاریها را به نفع مردم و خصوصاً محرومان تقویت نمایند. انقلاب از دور هم جمع شدن و هم‌افزایی نیروهای مردمی و وفادار، خیر و برکت دیده و از اختلاف و شکاف، آسیب. اینها تجربیات زنده و موجود است؛ نباید دوباره از همان نقاط، آسیب ببینیم.
 
لذا نیروهای انقلابی باید برای حفظ و ارتقاء انسجامشان تلاش کنند؛ البته امثال بنده و عزیزانی هم که نام بردید و سایرین، وظیفه بیشتر و سنگین‌تری داریم که باید با همدلی حول منافع مردم و اصول مکتبی و انقلابی، به وظایف مان عمل کنیم.

روشن بفرمایید برنامه‌تان برای 23میلیونی که به شما رأی ندادند، چیست؟
امروز دیگر انتخابات تمام شده و اصرار بر تقسیم کردن مردم، کار درستی نیست؛ ما نباید کار ناپسند برخی را تکرار کنیم. دیگران را متهم به دیوارکشی کردند اما خودشان، بین مردم دیوار کشیدند و بعد از انتخابات این کار را ادامه دادند.
 
اینگونه تقسیم‌بندی‌ها، هم غیر واقعی است هم خلاف منافع ملی و امنیت ملی. مردم طبق قاعده ای که نظام ایجاد کرده و با دلسوزی و احساس مسئولیت رأیشان را دادند و امروز همه 80 میلیون ایرانی، پیکر واحد و ید واحدیم و باید برای پیشرفت کشورمان و دفاع منافع ملی در برابر دشمنان ملت از همیشه بیشتر تلاش کنیم.

سلیقه های مختلف و حتی و جریان مقابل، در کاری که میخواهید بکنید نقش دارند؟ تحملشان می‌کنید؟
موضوع ما، سلیقه افراد و اختلاف ذائقه ها نیست، مسیر حرکت مهم است. در جریان مقابل هم افراد دلسوز، مومن و انقلابی کم نیستند که من به آنها علاقه مندم. سابقه مدیریتی من هم تکیه به این روش را نشان می دهد. اصولا برای حل مشکلات و بحران های نگران کننده ای که کارشناسان و صاحب‌نظران برای دوره پیش رو پیش‌بینی کرده‌اند، هیچ جریانی نمی تواند به تنهایی اقدام کند، بلکه نیاز به همدلی و همزبانی و یک عزم و اراده ملی و پشتوانه عمیق و مردمی داریم.

خارج از دسته بندی سیاسی که من خود را خارج از این حلقه های تنگ و انحصاری تعریف می‌کنم، کارشناسان دلسوز فراوانی هستند که واقعا نمی شود آنها را در یک جریان سیاسی تعریف کرد. این عزیزان، نخبگان این کشورند و در رشته ها و تخصص های مختلف برای آینده ی این کشور حرف دارند، کسانی هستند که آزمون پس داده اند، دلشان برای ایران می تپد، دلشان برای انقلاب می تپد خود را نسبت به مردم و کشور موظف می دانند، اما لزوماً برای مردم شناخته شده هم نیستند.
 
ما در آغاز راهی جدید هستیم که رویش های انقلاب، جوانان و نخبگان کشور پرچمداران آن هستند و فارغ از مباحث و رقابت گذشته انتخاباتی و نگرانیهای موجود نسبت به برخی بحرانهای پیش رو، این حرکت مردمی و امیدآفرین تداوم خواهد یافت.
bato-adv
55
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
دیوار کشی در پیاده روها... شروع جنگ در صورت رای آوردن رییسی... اینا فقط نمونه هایی از تخریب هاییه که روحانی و هوادارانش انجام دادن... میشه چند تا نمونه از تخریب هایی رو که رییسی انجام داده بگید منم بدونم؟
مفید
Germany
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
دکتر رییسی در قلب همه آزادی خواهان جا دارد ، پروژه تخریب روحانی و دارو دسته اش محکوم است .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
هرچه خوردی اصلش از پدر عیال گرامی تان بود و بس !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
فکر نکن اون رایی که به اسم تو در صندوق ریخته شد مال خودت بود. رای طرفدارای تتلو رو جمع کردی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
سید ان شالله دور بعد نسخه این فریبکارهارو میپیچونن مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
دلم سوخت نسختون 29 اردیبهشت پیچیده شده؟!خخخخخخخ
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
بيش از اين خودت را ضايع نكن ، و نگذار حقايق نا گفته نزد مردم گفته شود ، گفتي مردم تو را يك ماه قبل از انتخابات نمي شناختند ، اگر واقعا معرف حضور مردم بودي كه اندازي جليلي هم راي نمي أوردي ، گفتي پانزده مليون مردم فقير راي نداده اند واقعا مرغ پخته هم خنده آش مي گيرد ، اما از همه با حال تر توبه كردن تتلو بود ، باور كن اگر حرف نزني سنگين تري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
فقط آقاي اعلم الهدي والي خودمختار و آتش به اختيار مشهد براي تخريب داماد خودشون كافي بود، بقيه ش حرف هست
ناشناس
China
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بد نییست بدونید روحانی خودش دستش تو کار بوده. در ضمن منافقین سزایشان اعدام بود حالا هی بگو سال ۶۷ انگار دیگران نمی دونن وزیر دادگستری روحانی چکاره بوده اون زمان. سال ۷۸ روحانی چی گفت یا مثلا در مجلس روحانی بیشنهاد بربایی چوبه ی اعدام در نماز جمعه داشت و ... . طرفدارای روحانی یه جوالدوز به خودشون بزنن بد نیست. رییس جمهورتون هنوز داره فحش می ده. بهتره عوض عربده زدن یه فکر ی به حال شرایط بکنه مثلا می تونه از حرفای وزیر دفاع آمریکا شروع کنه!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
من درباره رئیسی چیز زیادی نمیدونم اما اقای علم الهدی بر عکس اون چیزی که ازشون در تصور ها ایجاد شده ادم فوق العاده مهربانی هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اصلا معلوم نیست به شدت ناراحته/ اگه وعده یارانه نبود چقدر رای میاوردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگه خداوند به این تبار سبز شیطانی عقل داده بود دستی دستی خودشون رو بدبخت نمی کردن با اون همه تخریب و تهمت و توهین.خاک بر سرشون که اخرت شون رو به دنیا فروختن.فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ببخشید حقائق ناگفته شما غیر از همون ماجرای اعدام و چندتا دروغ و تهمت که سرهم شده بود چیز دیگه ای هم بود؟مخالفان نشون دادن برای رسیدن به قدرت حاضرن طرف رو له کنند اما به مقاصد شوم شون برسن.برای شمام که فرق نمی کنه هر چی بگید و لجن پراکنی کنید.ای کاش رئیسی هم پشت پرده واقعی زالو صفتان شکم پرست رو می گفت چون در برابر این جماعت سکوت کردن حرامه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
رئیسی باید با اون ربنا خون دیدار می کرد تا اینقدر خون این سبزی ها به جوش نمیومد.
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
حجم تخریبی که رسانه های حامی شما علیه روحانی کردند اصلا قابل مقایسه با تخریب های روحانی در رابطه با شما نبود.
قبای ریاست جمهوری به تن شما زار می زند. فکر کشور داری را از سر خود بیرون کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
درست میگی کشور باید دست همون زالو صفتان باشه.همونا که با شعار ازادی ذهن جوانان رو مشغول ولنگاری می کنند تا خودشون با خیال راحت بیت المال رو چپاول کنند.اینجام یه دسته نون به روز خور هستند دلالی اونها رو می کنند.
ناشناس
Canada
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
حرف دهنتو بفهم دلواپس ..
ناشناس
France
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
آقای روحانی هم انتظار نداشت. اما واقعاً ترکوندی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
هر کاری که ما انجام بدهیم عین ثواب است و اجر آن در پیشگاه خداوند لابد محفوظ، ولی رقیب حق دفاع ندارد. کارنامه شما و اطرافیانتان کاملا برای مردم روشن است آقای رئیسی آقای روحانی فقط بیان حقایق کرد والسلام. شما که در سلک روحانیت هستید چرا اخلاق و حرمت لباس پیغمبر را نگاه نداشتید.
7
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
فکر کنم کلا اشتباه گرفتید... آقای روحانی همونی نیست که قبل از انتخابات سنگ منافقینو به سینه می زد و رییسی کلی برای این که اعدامشون کرده بود سرزنش شد ولی بعد انتخابات اومد گفت منافقین داعش دهه 60 هستند!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
جناب رئیسی خودتان هم میدانید حرفهایی که میزنید صحت ندارد و فقط دارید فضا را کثیف می کنید. آنچه نمایش داده شد حقایق بود، خورشید پشت ابر نمی ماند!
سناریوی تخریب رئیس جمهور ادامه دارد ولی بدانید شکست خواهید خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
مگه شیاطین میذارن شما روی کار بیای؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
یعنی شیاطین از فرشتگان بیشتر قدرت دارند؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
حرف دهنتو بفهم این همه ادم رای دادن به روحانی شیطانند ؟! خودتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ما در ابتدا منتظر خبرگان 1400 و در درجه دوم منتظر ریاست جمهوری 1400 هستیم که یک تو دهنی محکم به شما خودمومن پندرها بزنیم و برای همیشه از صحنه سیاسی ایران عزیز حذف تون کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ای کاش ابزاری برای نابودی حتمی جهل بود ازش حتما استفاده میکردم!
کی میخوایم این ادبیات شیطان و فرشته، این ادبیات کودکانه رو تموم کنیم؟! کی میخوایم بپذیریم که عقاید دیگری هم هستند و عقاید ما فقط حقیقت نیست؟! کی میخوایم تفکر خودمون رو گسترش بدیم و خودمون رو تنها مرکز دنیا ندونیم؟!
ناشناس
Germany
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگر از ترفندهایی مثل پخش شبنامه سراسر دروغ علیه سند2030 و جلو انداختن شهردار بی آبرو استفاده نمی کردی اندازه جلیلی هم رای نمی آوردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
واقعا دروغ علیه سند2030 خیلی مسخره بود. آموزش روابط جنسی به کودکان!!
چه دروغای عجیب و غریبی . بعد حرف از خدا و پیغمبر میزنن!
ناشناس
China
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
معلومه که اصلا نگاه به سند ۲۰۳۰ ننداختید. توی سند ۲۰۳۰ به دو سند دیگر اشاره شده است در مورد لزوم در دسترس بودن آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
77
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
دروغ؟!! هه.... لااقل یکم بیشتر در مورد سند 2030 تحقیق می کردید بعد نظر می دادید...
محسن تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
از بی اخلاقی دم نزنید که بی اخلاقی شرمش میشود از شرف حضورتان.
از ورودی حرم امام رضا هجمه ها علیه روحانی هست تا ضریح!
طلبه فرستادید مساجد دروغ و تهمت علیه روحانی رئیس جمهور منتخب به خورد مردم میدید.و....
اینا همه بعد انتخابات اتفاق میوفته..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ایشون چقدر راحت دروغ میگه!
پینهاد میکنم برن توبه کنن تو حرم امام رضا و بیشتر از این خودشون رو خفیف نکنن با این حرفا وگرنه همین مقام تولیتی هم که دارن براشون زیادی سنگین میشه!
ناشناس
Canada
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
نه داداش درصد شکر تبات ها و درجه خلوصشان پایین بود. تو دهنی از امام رضا (ع) اساسی خواهید حورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
واقعا نشان داد كه لياقت توليت امام رضا (ع)راندارند
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
خداي روتو برم تو با تمام عواملت در آستان در صدا و سيما هر جوري كه خواستي تهمت زديد حرف زديد الان هم اومدي ميگي روحاني تهمت زد واقعا كه شما كي هستيد ديگه
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شما شوئنات نگه داشتی؟>
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
متاسفانه اینقدر اینها دروغ گفتند که دقیقا مثل احمدی نژاد در توهم بسر می برند و دروغ های خودشون رو باور کردند. کاری که شما کردید در هیچ مذهبی حتی در لاییک هم نیست. تخریب و تهمت به روحانی در مقیاس عظیم از طرف شما و همفکرانتون بوده و هست و ادامه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
هرچی بذبختی تو این مملکته زیر سر شما خبرنگاراست .
انتخابات 2 ماه پیش تمام شد و رفت دیگه چرا ول بکن نیستین ؟؟؟؟؟؟؟
بعدش هم آقا ی رئیسی روحانی باندازه یک صدم حوزه شما تخریب نکرد
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
همه اركان حكومت ! -نه دولت- از جنابعالي دفاع كردند و از بيت المال هزينه كردن اما باز هم شما در اقليت شديد . اگر اخلاق اسلامي تان !! اجازه ميداد بايد به كانديد اكثريت احترام مي گذاشتيد و تبريك م يگفتيد اقاي با اخلاق
78-88-98
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
الان چیکار کردن دقیقا؟!!!! نکنه منظور شما از احترام گذاشتن اینه که مثل موسوی عمل کنه.... خدایی دیگه حرف از احترام نزنید که...
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
واقعا منافق گونه برخورد می کنید فی قلوبهم مرص فزادهم الله مرضا نظرات مخالف را نمایش نمی دهید و مثبت و منفی های مخالف را هم اضافه نمی کنید بابا نامردی هم حدی دارد!.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بنده خدا هنوز هم در توهم هستيد و فكر ميكنيد نظدات مخالف نمايش داده نميشود ، بنده خدا چشم ها رو باز كن اگه اين سايت رو قبول نداري لااقل توي جامعه كه ميگردي چشم و گوش ها رو باز كن تا مردم رو ببيني ، البته از نظر شما مردم فقط اونايي هستن كه هم نظر با شما باشند و بقيه رو نه مي بينيد و نه حق و حقوقي برايشان قايل هستيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بصیر جان اون خبرگزاری شماست که نظرات رو منتشر نمیکنه و مثبت و منفی هم نداره. چون میدونه که مثبت و منفی بزاره ، نظرات رو خودش تایید میکنه ولی همه شون منفی میخوره. شماها جرات آزادی رو ندارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اقای ناشناس دومی از کجا به این نتیجه گرانبها رسیدی که نظرات مخالف رو هم پیاله های شما منتشر می کنند اما مخالفان شما منتشر نمی کنند؟
درسته،اون ازادی که شما دنبالش هستید براش زحمت نکشید تو جنگل های امازون می تونید ردی ازش بزنید و ایضا تو جنگل های گیلان و مازندران جا برای اون ازادی متوهمانه شما فراوونه.
خیال هم نکنید با این مظلوم نمایی های دروغین و فریبکارانه می تونید خودتون رو طرفدار ازادی جا بزنید دست شما سالهاست که رو شده و نشون دادید اصلا و ابدا دنبال ازادی نیستید فقط بلغور کردنش رو بلدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگه روحانی به پرونده اعدام های سال 67 تو اشاره میکرد چی میگفتی؟! آخه چطور به سر تو و حامیان احمق تو زد که با این سابقه بخوان تو رییس جمهور کنن؟!
ناشناس
China
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بد نییست بدونید روحانی خودش دستش تو کار بوده. در ضمن منافقین سزایشان اعدام بود حالا هی بگو سال ۶۷ انگار دیگران نمی دونن وزیر دادگستری روحانی چکاره بوده اون زمان. سال ۷۸ روحانی چی گفت یا مثلا در مجلس روحانی بیشنهاد بربایی چوبه ی اعدام در نماز جمعه داشت و ... . طرفدارای روحانی یه جوالدوز به خودشون بزنن بد نیست. رییس جمهورتون هنوز داره فحش می ده. بهتره عوض عربده زدن یه فکر ی به حال شرایط بکنه مثلا می تونه از حرفای وزیر دفاع آمریکا شروع کنه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
11:27 تند تند کپی پیست کن حرف دیگه ای ندارین که
7
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
منافقین داعش دهه 60 هستن... اعدام نصف حقشونم نبود ... گذر زمان بدجوری جای جلاد و شهید و عوض میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
زدی ضربتی ضربه ها نوش کن
آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
آقای رئیسی ؛ مردم ایران فهمیده و با شعور هستند ؛ وقتی به روحانی بیشتر از شما رأی داده اند ؛ پس بدانید که کاملا" شما را شناخته اند . پس مظلوم نمایی نکنید !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دروغ هایی که شما در مورد برجام گفتی یا در مورد آمارهای عملکرد دولت و تشکیک در مدرک روحانی یا سند 2030 اسمش تخریب نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
هرچی هی بیشتر سعی میکنید شکست خودتون را توجیه کنید بیشتر خودتون را ضایع میکنید ، قبل از روحانی این شما و قالیباف و میرسلیم بودید که هتاکی و دروغگوئی و پرخاش به رئیس جمهور منتخب مردم را شروع کردید ، شماها قبل از شروع تبلیغات و بعد از آن با استفاده از تمام امکانات صداوسیما و سپاه و شورای نگهبان سعی کردید روحانی را مردم بگیرید حجم تبلیغات شما در فضای مجازی بیش از 3 برابر روحانی و جهانگیری بود ، مردم وقتی با گذشته و حال شما و دوروبری هایتان آشنا شدند از شماها روی گردان شدند و رغیب شما در برابر شما فقط روشنگری کرد و چون اقدامات حال و گذشته شما نزد مردم بسیار ناراحت کننده بود و تداعی شروع دوره هشت ساله مموتی را برای مردم در ذهنشان متبادر کرد رو به روحانی و تیمش آوردند که عدالت و اقدامات وی را دیده بودند و با آن احساس امنیت و آرامش و رسیدن به اهداف کشور و خودشون داشتند تازه این را هم بگویم که شماها هنوز هم دست از تخریب منتخب مردم آن هم به دروغ بر نداشتید و اقداماتتان فقط چوب لای چرخ خدمت به مردم میگذاریند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
هنوز هم دست از تخريب برنمي داريد و صبح تا شب داريد آتش به اختيارانه توطئه و تخريب ميكنيد يه روز سند 2030 يه روز چرا قرارداد نفتي نمي بنديد يه روز چرا قرارداد نفتي با غير از ما بستيد ، يه روز هواپيما چرا نخريديد يه روز چرا هواپيماي اينطوري خريديد ، يه روز سناريوي بني صدر سازي يه روز ............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
آقای رئیسی هزار بار هم شرکت کنید عمرا بتوانید شما در ایران رای بیاورید خواهشن بی خیال
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
توهم پیروزی اینها را برای دیدن واقعیتا کور کرده بود بابا مردم نظر دیگری دارند .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
رئيسي بعد از انتخابات فعالتر هم شده . حملات زياده نمي دونم چه خبره؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ايشان به نظر خيلي ها بعد از اين صحبت ها و اتفاقات انتخابات شايستگي خدمت در آستان قدس را ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
آره .... بشکنید قلمهارا ببندید دهان ها را... کارتون درسته بابا... هر کی هر حرفی زد هر انتقادی کرد بندازیدش زندان برکنارش کنید... اصن یعنی چی که کسی بخواد انتقاد کنه... ببرید زبان ها رو بابااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بقول آقا نوبخت: 16میلیون رای هم خوب است بهمان اکتفا کنید تا بعد.
ناشناس
Canada
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگر شما را نشناختند حامیان شما را خوب می شناختند !
ناشناس
Canada
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگر شما را نشناختند حامیان شما را خوب می شناختند !
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
رئیسی: امروز دیگر انتخابات تمام شده و اصرار بر تقسیم کردن مردم، کار درستی نیست؛ ما نباید کار ناپسند برخی را تکرار کنیم. منظور از 4 درصدی و 96 درصدی آقای قالیباف چی بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
به رییسی چه ربطی داره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ناشناس 10:57 ربطش به اون موقعی هست که دست در گردن هم کرده بودند و قالیباف دست او را بالا برد. ربطش اینجاست. متوجه شدی یا بیشتر توضیح بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
مثلاً در اینکه بتوانیم علاوه بر محرومان و اقشار ضعیف، صدایمان را به طبقه متوسط هم برسانیم!!!!!

جناب آقای ریسی طبقه متوسط قبلا صدای تریبون علم الهدی را شنیده بود و باور داشت که مواضع شما به مواضع او نزدیک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
جناب رئيسي
شما كه ميدانيد فاقد تجربه و تخصص در امور مملكتي مي باشيد چطور به خود اجازه داديد وارد عرصه انتخابات شويد.
شما كه لباس روحانيت بر تن داريد كه ايكاش نداشتيد آيا صحيح بود كه بخاطر قدرت طلبي و جاه طلبي خود اين كشور را نابود كنيد.
شما كه از پايين ترين افكار مديريتي برخوردار هستيد و اينچنين دروغ مي گوييد حق توليت آستان قدس رضوي را هم نداريد.
توليت براي انسانهاي شريف و با ايمان است كه حب دنيا را ندارند و فقط در راستاي خدمت به دين و مردم در راه خدا قدم برمي دارند.
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
برادر گرامی آیا حضرتعالی در تبلیغاتت با دروغ وسیاه کردن تمام دست آوردهای کل دوران 39 ساله انقلاب حرمت لباس دین و روحانیت را نگهداشتی ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
من از همون اول کاندیدا شدن رییسی مطمئن بودم که بیشتر از روحانی دلسوز مشکلات مردم هست ، الان هم هنوز همینقدر مطمئنم ....
و اینکه خداییش خییییلی تخریب کردند رییسی رو . واقعا این رو که دیگه همه قبول داریم ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
آره خیلی قبول دارم ولی در کل یک صدم روحانی هم تخریب نشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
من از همون روزی که این آقا رفت ثبت نام کرد. عزمم جزم شد که حتما بیام و به روحانی رای بدم. چون میدونستم که چه خطر بزرگی 35 ، 40 سال آینده ایران را تهدید می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اينكه آقاي رئيسي رو تخريب كرده باشن بيشتر شبيه يه جوك هست ، همه شاهد بودن كه چه تبليغات سنگيني رو دستگاه هاي رسمي و غير سمي و يقه سفيد ها براي ايشون ميكردن ( و هنوز هم ميكنند و در آرزوي بني صدر سازي وي بسر ميبرند ) ولي با اون همه رانت تبليغاتي در عمل حريف مردم نشدن و نتيجه اينكه

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ﴿سوره ال عمران٥٤﴾
و [دشمنان‌] مكر ورزيدند، و خدا [در پاسخشان‌] مكر در ميان آورد، و خداوند بهترين مكرانگيزان است.

عيب بزرگ اين آقايون و پاشنه آشيل شون چشم بستن بر روي واقعيات جلوي چشمشون و متوسل شدن به اوهام در ذهنشون هست كه هميشه نتيجه اي رو ميگيرن كه براشون درد آور و استخوان سوز هست ولي باز هم به همون رويه ادامه ميدن و درس عبرت نميگيرن ، اين مثل همان مهري است كه بر چشم ، گوش و قلب بسته شون زده شده و هرگز نخواهند فهميد چرا كه دل خود را به خدايي گرفته اند!

خَتَمَ اللَّـهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَعَلَىٰ سَمْعِهِمْ ۖ وَعَلَىٰ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿سوره بقره آيه٧﴾
خداوند بر دلهاى آنان، و بر شنوايى ايشان مُهر نهاده؛ و بر ديدگانشان پرده‌اى است؛ و آنان را عذابى دردناك است.
كمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
20 سال پيش در سال 76 اكثريت قشر جوان (سن سازنده formative ages) اين كشور با حضور در انتخابات و انتخاب خاتمي وارد جريان سياسي و دموكراتيزه شدند. (گذر به دموكراسي transition to democracy) اين جوانان در حال حاضر بدنه قشر متوسط و مياني جامعه كه پايه و بنيان فعاليتهاي كشور ميباشند را تشكيل ميدهند.(قشر متوسط middle class)
اين توضيحات را دادم كه بگويم جرياني به سوي دموكراسي در كشور سالهاست شكل گرفته كه قشر متوسط فعالانه در آن شركت دارند و آن را پيش ميبرند. مقاومت افراطيون مذهبي و تبليغات به شيوه عوامفريبانه در برابر اين جريان فقط و فقط آينده كشور را به سمت سكولاريزه شدن سوق ميدهد و دين و مذهب را به درون گنجه ها و روي طاقچه ها ميراند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
حاج آقا اینها زبان این چیزها رو نمیفهمند. اینها میخواهند رای شناور مردم رو تایید سیاستهای غربگرایانه و مزورانه خودشون جا بزنن و با ترساندن مردم علی را خانه نشین کرده و اهداف شوم خود را پیش ببرن ولی کور خوندن حتی اگر ده بار دیگه هم رای بیارن هیچ غلطی نمیتونن بکنن..
منتشر کن ای سایت ضدانقلاب مزدور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شما هم حتی اگه ده بار دیگه هم رای نیارید بازم هیچ غلطی نمیتونید بکنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
و باز هم فحاشی . . . زشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
از کیسه علی خرج نکنید علی تا مردم سراغش نیومدند سراغ حکومت نرفت شما کجا علی کجا؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
نمي دانم الان هم آقاي رئيسي به ديدار محرومان ميرود يا هنوز در شوك راي اعتماد مردم به خود و همفكرانشان هستند ؟

براي تن فروشي شرعي در همان شهر مقدس كه ناشي از فقر و فلاكت هست با آن همه امكانات اقتصادي كدام قدم را برداشته ايد و يا در برنامه هايتان داريد ؟ قبل از پياده كردن برنامه هاي ادعايي خودتان در كشور لا اقل فقط به همان استان برسيد و فقر و بيكاري را در همان استان ريشه كن كنيد تا هم تقدس آن شهر رو پاس داشته باشيد و هم نمونه اي از توانمندي هاي خود را در برنامه ريزي و اجرا به نمايش گذاشته باشيد ، شما كه نه ماليات مي دهيد و نه تابع قانون هستيد و خودتان هم قانون هستيد و هم آتش به اختيار !
بسم اله اين شما و اين چهار سال پيش رو با بودجه ويژه اي كه از دولت ميگيريد و انهمه امكانات اقتصادي بينظيري كه داريد آستين بالا بزنيد و حداقل ولايت خودمختار خراسان را قدري زيباتر و طبق ادعاهاي خود بسازيد!
/
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
1) اگه بیشتر اخبارو پیگیری کنید میفهمید به محرومان سر میزنه یا نه
2) آستان قدس همش نذورات مردم و وقفه و "نذر و وقف مالیات ندارد"
3)ولایت خودمختار خراسان!؟ هه
4) هنوز هم پارچه سبز و نبات فرستاده میشه برا روستاها... هنوز هم به فقرا و ... کمک میشه از سمت آستان قدس... ولی آقای روحانی چی؟ کجا رفت اون افتتاح های پشت سر هم؟! الان کاملا معلوم شده کی تو زمان انتخابات دروغ می گفت ولی متاسفانه بازم یه عده چشماشونو بستن... بسم الله اقای روحانی... این شما و این چهار سالی که پیش رو دارید ... امید میره که حداقل به یکی از وعده هاتون عمل کنید
#علی-برکت-الله
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دیگ به دیگ میگو روت سیاه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شما در قد و قواره و اندازه ریاست جمهور نیستید خودتونو قاطی اینجور امورات نکنید براتون بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اینها اهداف بالاتری داشتند ولی مردم مانع شدند که تا 35 ، 40 سال آینده بخواد در فشار و فاجعه زندگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
نه اینکه #حسن در حد ریاست جمهوریه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
با ناشناس 12:57 موافقم. مردم یه دوره 40 ساله رو تجربه کردند. قرار نیست یک دوره ی 40 سال دیگه هم به همین منوال بگذره
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
- بهتر است ، تولیت محترم آستان قدس رضوی بار دیگر نامه ی دلسوزانه آیت الله شاه آبادی در منع وی به ورود در انتخابات را بازخوانی کند.
مضاف به اینکه اولا متمرکز به امورات وسیع آستان شود ، دوما اگر مایل به ورود دوباره به انتخابات 1400 است در حوزه ی سازمان رای و روانشناسی انتخاباتی جامعه ایران مطالعه نمایند.
والا حمله و تعرض کلامی به رئیس جمهور مستقر ، درمان شکست انتخاباتی نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شما بهتر است در مورد اسلام كمي مطالعه كني تا آنرا بهتر بشناسي
منتقد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
حافظه ضعیف نیست آقای رئیسی ... سال ۸۸ یادمون هست
که محمود مناظره ها رو بسمت دو قطبی کردن و حمله
به سمت رقبا آغاز کرد . سال ۹۶ شما جلسه اول خیلی
خوب ظاهر شدید شخصی آرام و متین که پست ریاست جمهوری
براتون اهمیت چندانی نداشت . اما لطفا بیاد اورید
جلسه اول را چ کسی حمله را آغاز کرد ؟ شخص آقای
قالیباف .
البته شما هم در جلسات بعد حمله کردید البته آقای میرسلیم را
با خود همراه گردید .
آقای قالیباف بنفع شما کشید کنار و ثابت کرد اخلاق اخلاق
که میگفت فقط شعار بود . زیرا جلسه اول از اقای جهانگیری
انتقاد کرد که شما دارید بودجه بیت المال را هدر میدهید.
شما در ابتدا خوب ظاهر شدید ولی بعدها همان منش حمله را
گرفتید. طرفداران شما با استفاده از تریبون های مساجد و پایگاه های
بسیج حملات شدیدی و غیر اخلاقی را بسمت دولت انجام دادند.
در پایان خواهشمند هستم سری هم به خانه فقرا و بی بضاعت ها بزنید
خیلی وقت است که شما را ندیده اند. دقیقا بعد از انتخابات
اگر ادعا میکنید هنوز به انها سرمیزنید ما هیچ عکسی از این
حضور شما نمیبینم . اگر برای ریا نشدن عکس نمیگیرد . عکس های موقع تبلیغات
چ بود؟ ریا کاری بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
آخ که حرف های دل من رو نوشتی. متشکرم. مردم عزیز دقت کنید که اینها میخوان یکبار دیگه ما رو ناامید کنند و سال 1400 یک احمدی نژاد دیگه رو بر سر کار بیارند. مواظب باشیم. همچنین خبرگان 1400 هم که دیگه همه اهمیتش رو درک می کنیم
123
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
بهتره یکم بیشتر به رسانه ها سر بزنید تا عکسا رو ببینید... یه عالمه عکس وجود داره و "شما ندیدید"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
یک مورد این بود که آقای روحانی می گفت یکی را سر یک موضوع فراری دادی
در همان جلسه اعتراض می کردی که بعضی ها باور نکنند که سخن آقای روحانی راست است
بردبار
United States of America
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بنده موافق اون دوستی هستم که بشما توصیه کرد که خیلی این آش رو بهم نزنید در عیر اینصورت مردم حقایقی راکه میدانند ولی حیا میکنند و بیان نمیکنند رو عیان خواهند کزد. مثل اون اوراق رای های بدون مهر . لطفا" ساکت بمانید و اجازه بدهید جامعه از ذرون تهی نشود که در آن صورت شما حتما" بازنده ماجرا خواهید بود. نهایت میزان رای شما چهار میلیون است که طرفدازان شما بحکم وظیفه شرعی بشما رای داده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بگم؟ بگم؟
اصلاحات تهدید به عربده کشی میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
یک دهم این اقدامات زشت را احمدی نژاد انجام نداد سران فتنه اسمان و ریسمان به هم بافتند .ایول به ادب و بصیرتت سید. انشااله به موقعش اون خشم مقدس بر سر مکاران و فریبکاران فرود خواهد امد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
خواهشا خواهشا رییسی رو با احمدی نژاد مقایسه نکنننننننننن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
خشم مقدس!!!!! کلا همتون عصبی و عبوس هستین و تنها کاری هم که بلدین بزن و بگیر و ببنده! تازه ادعا میکنید مردم رو از ما ترسوندن. بابا جان ترسناکید دیگه. جالبه هر کاری هم بکنیم از نظر خودتون مقدس و درسته!! خشم مقدس!!!
دسته بیل چینی وارداتی دوران معجزه هزاره سوم
United States of America
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
مموتی معجزه بود !!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
نه اینکه خودت حرمت لباس روحانیت را نگه داشتی و هیچ دروغی فرماشت نکردی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
فقط گفتند که آنها بیایند دیوار می کشند (در آینده )
کاش می دانستی که طرفداران شما در روستاها جه نسبتهای نا روایی به روحانی دادند و گفتند که صد در صد انجام شده است که انسان از ذکر آنها شرم دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
توی روستای ما کتاب لک لکی در کار نیست رو به صورت رنگی چاپ کردند و بین مردم توزیع کردند که مثلا قرار است اینها از مهر امسال در مدارس به کودکان شما آموزش داده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
کتاب لک لکی در کار نیست در روستای شما چاپ شد. روستا از کی تا حالا صاحب انتشارات شده؟؟ عزیزم اون کتاب چاپ شده بود توسط دوستان شما.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شروع تخریب از سوی جنابعالی و رقیب همسویت بود اما نمی دانستید روحانی استاد بدل زنی است.
همین که اطرافیانت به قول خودت سبب نشست با بغ بغو در فرودگاه شدند برای انتخاب نشدنت توسط مردم کافی است
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
سلام
هنوز معنی دو کلمه ای که گفته اند را نتوانستم از کتاب معنی لغات پیدا کنم کاش خبرنگار از ایشان میپرسید.
1 - پروپکانی 2 - آنگوزمان -- کاش این دو کلمه را معنی کنند.
ضمنا با بودن افرادی مانند دکتر جلیلی آخر و عاقبت مردم روشن بود.
و بلاخره باید گفت حاجی بفرمایید دوره بعد با اطلاعات بیشتر در مسابقه شرکت کنید. اطلاعات فرهنگی - اقتصادی و سیاسی در حد فردی عادی و شعار در حد پرفسور
والسلام
دسته بیل چینی وارداتی دوران معجزه هزاره سوم
United States of America
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
کارت درسته مردم از خنده :-)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
اگه شما یه کم سواد داشتید پروپکان یا پروفکان به معنی شلوغ بازی و هوچی گری دوستان شما بود. یه کم مطالعه داشته باشی بد نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
آقا شما هم اخلاق را باختید هم انتخابات رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اولی رو اصلا موافق نیستم
کجا اخلاق رو باخت ؟ اتفاقا بانجابت تر از بقیه نامزدها بود که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
امروز و فرداست که آقای روحانی با ارائه اسناد قوی و معتبر از تخلفات بی حد و حصر این جناب و حامیان او بار دیگر ایشان را ضربه فنی می کنند تا دیگر هوس ورود در میدان بزرگان را نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگر طی 4 سال آینده 24 ساعته و به صورت بی پرده و مستقیم هم از تلویزیون ، رادیو و خبرگزاری هاتون هم روحانی و اصلاحات رو تخریب کنید دیگه نمی تونید مثل سال 84 کنید که من و امثال من رو ناامید کردید و احمدی نژاد اومد و جوانی ما رو نابود کرد. نمیزارم یک بار دیگه ایران به دست شماها بیافته. من پیشمونم از اینکه سال 84 شرکت نکردم. و از درگاه همه مردم عذر میخوام
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
برو بابا متوهمی ؟؟
از درگاه همه مردم ایران عذر می خوای ؟؟ من نمی پذیرم :)))
ناشناس
Netherlands
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
سارا خانم 84 خیلی ها رای ندادن. جالبه که تعداد اونهایی که شرکت نکردند از آرای احمدی نژاد بیشتر بود. اگر اونها شرکت کرده بودن یا اینکه فقط یک اصلاح طلب شرکت کرده بود. احمدی نژاد به دور دوم نمی رفت و ما اون فاجعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی رو در کشور تجربه نمی کردیم. اون اتفاق ها نباید از یادمون بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
الان میانسالی ت روبراهه؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
تازه از شوک دراومده! دم اونی که تتلو رو برد پیش این گرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
همون افراد بی اخلاقی که تتلو رو بردم پیش رییسی کی بودند به نظرت ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
کلاً اصولگراها همینطورن. چند وقت پیش هم سلیمی نمین گفته بود اینکه وزراتخانه ها و دستگاه های دولتی بعد از مناظرات انتخاباتی بیانیه صادر می کردند و دروغ های کاندیداها علیه دولت را تکذیب می کردند خلاف قانون و سوء استفاده از امکانات دولتی بوده و باید فقط به کمیسیون تبلیغات انتخابات شکایت می کردند، یعنی توقع دارن هرچی دروغ و تهمت سر هم می کنند دولت حتی دفاع هم نکنه تا اثرشو رو مردم بذاره بعد از دو ماه تازه کمیسیون بهش رسیدگی کنه. واقعاً رو که نیست سنگ پای قزوینه.
ناشناس
Germany
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اگر من جای اقای رئیسی بودم بجای این گونه مصاحبه ها از حالا برنامه ریزی منسجم و حساب شده ای می کردم تا در انتخابات بعدی وقت کم نیاورم و بتوانم اکثریت مردم را قانع کنم. البته نه اینکه دست به تخریب دولت مستقر بزنم بلکه تلاش می کردم گذشته خودرا روشن کنم و در مشهد دست به اقداماتی می زدم که مورد رضایت اکثریت مردم باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شما به همان مدیریت کلانتان بچسبید بقیه پیشکشتان؟ مدیرکلان این مجموعه
درآمد کلان و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
فرارو! این تو هستی که با تیتر مزخرفت به رییسی حمله کردی.
کجای حرفای رییسی حمله بود؟
همش واقعیته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
من کلاً به کسی که مصباح یزدی پشت سرش باشه رأی نمیدم. چون رأی مردم رو تزئینی میدونه و احترامی برای عقل و شعور مردم قائل نیست. فکر نکنم دیگه نیاز به ارائه ادله دیگه باشه.
مجله فرارو