bato-adv
کد خبر: ۲۹۱۸۸۵
فعالین سیاسی در گفتگو با فرارو بررسی کردند

چرا "حسن روحانی" کم پیدا است؟

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
حسن روحانی
فرارو- از آخرین نشست خبری حسن روحانی با رسانه ها در ایران بیش از هفت ماه می گذرد. آخرین حضور رئیس جمهور در تلویزیون نیز مربوط به دو ماه پیش است. رئیس جمهور نه در سالگرد برجام و نه در سالگرد روی کار آمدن دولت یازدهم به ایراد سخنرانی یا برگزاری نشست خبری با رسانه ها اقدام نکرد. اگرچه روحانی در سه سال گذشته هم خیلی ارتباطی با رسانه ها نداسته است اما این ارتباط در شش ماه نخست امسال کمتر شده است.

چرا روحانی کم پیدا است؟

5 دلیل عدم حضور روحانی در نشست خبری با رسانه ها
دکتر عبدالله ناصری استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با فرارو گفت: «این سوال برای بنده نیز مطرح است که چرا آقای روحانی کمتر در رسانه ها حضور پیدا می کنند. به نظر من این موضوع می تواند چند دلیل داشته باشد. دلیل اول آنکه شاید خیال آقای روحانی از بحث انتخابات 96 دیگر راحت شده است و به خصوص بعد از اتفاق اخیر به نظر می رسد دیگر دغدغه ای درباره حضور یک رقیب جدی ندارند.»

وی ادامه داد: «دلیل دوم فشار سنگینی بود که در موضوعات مختلف از سوی جریان رادیکال و تندرو و به خصوص بعد از امضای برجام به آقای روحانی وارد شد. قطعا آقای روحانی این انتظار را داشت که تعهدات آمریکا در برجام زودتر اجرایی شود یا تعللی در آن صورت نگیرد اما اظهارات مسئولین دولت حاکی از وجود برخی دست اندازها در این زمینه است. البته برجام از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است و لذا به نتیجه رسیدن آن زمان بر است و با دیگر رفتارهای داخلی و بین المللی ایران نیز مرتبط است و نباید آن را مستقل از دیگر قضایا دید.»

وی افزود: «دلیل سوم حواشی است که در ماههای اخیر برای آقای روحانی ایجاد کردند؛ همچون مسئله فیش های نجومی یا مسائل مربوط به اخوی ایشان که باعث شد آقای روحانی تا حدودی انفعال را پیشه کرده و کمتر در رسانه ها حضور پیدا کنند.»

ناصری اظهار کرد: «اما دلیل چهارم که اتفاقا باید باعث شود آقای روحانی با افکار عمومی بیشتر صحبت کند این است که انتظار افکار عمومی از بهبود شرایط اقتصادی برآورده نشده است و شاید این موضوع باعث شده آقا روحانی کمتر در رسانه ها حضور یابند.»

وی ادامه داد: «دلیل پایانی که شاید بخش اعظم حضور کم رنگ آقای رئیس جمهور در رسانه ها مربوط به این دلیل باشد به ضعف ستادی و نهادی ریاست جمهوری باز می گردد. تیم رسانه ای آقای روحانی از همان ابتدا منفعل بود در حالی که حوزه سخنگویی دولت، حوزه ستادی و ارتباطاتی دفتر رئیس جمهور و رسانه های رسمی وابسته به دولت باید رئیس جمهور را وادار به سخن کرده و برای وی برنامه بریزند. در حالی که به نظر می رسد این حوزه خود منفعل تر از رئیس جمهور است.»

چرا
حضور کم رنگ روحانی در رسانه ها از روی تدبیر است
اما محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با فرارو گفت: «بنده خیلی اعتقادی به این ندارم که رئیس جمهور باید دائم در رسانه ها حضور داشته باشد؛ بلکه به نظر من رئیس جمهور باید برنامه ها و ایده های کاری خود را از طریق دولت دنبال کند.»

وی ادامه داد: «شاید انتقادات زیادی که در ماههای اخیر از سوی منتقدان به دولت وارد شده این حدس و گمان را در آقای روحانی شکل داده که برخی می خواهند دولت را در ماههای آخر خود درگیر جدل و بگو مگو کرده و از تحقق یا پیشرفت برنامه ها ممانعت کنند.»

وی افزود: «لذا بنده حدس می زنم آقای روحانی تلاش می کنند در ماههای باقی مانده اقدامات موثرتری انجام دهند چراکه «دو صد گفته چو نیم کردار نیست»؛ البته دولت در سه سال گذشته نیز اقدامات بزرگی انجام داده اما تیم رسانه ای دولت آنطور که باید و شاید نتوانسته این اقدامات را پوشش کامل دهد و آقای روحانی در خیلی موارد احساس کردند خود باید وارد میدان شده و از خود و کابینه دفاع کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: «منتهی به نظر من خیلی شایسته نیست رئیس جمهور این کار را انجام دهد و تیم رسانه ای دولت باید متکفل این موضوع باشد و رئیس جمهور صرفا باید به صورت رفتارهای نمادین در عرصه ملی حضور پیدا کند.»

وی ادامه داد: «البته بدیهی است که رئیس جمهور حتما باید با افکار عمومی ارتباط داشته باشند، اما من خیلی با این موضوع موافق نیستم چراکه فضای عمومی کشور ما به این سمت رفته که مسئولین گمان می کنند باید مدام حرف بزنند و به گفتار درمانی بپردازند و دیگران هم به جای آنکه از مجموعه دولت کار بخواهند طلب حرف می کنند که جز توجیه شرایط موجود هیچ عایدی نخواهد داشت.»

وی افزود: «البته رئیس جمهور باید با مردم صحبت کند و به وعده های خود عمل کند. اما به نظر من به اندازه کافی حرف هایی که باید گفته شود از سوی دولت گفته می شود که نمونه آن جلسات دو هفته ای سخنگوی دولت است.»

جوادی حصار اظهار کرد: «لذا به نظر من اتفاقا حضور کم رنگ آقای روحانی در رسانه ها عمدا و از روی تدبیر صورت می گیرد. یعنی حواشی که در ماههای اخیر برای آقای روحانی و دولت ایجاد شده است در راستای این است که ایشان را درگیر کرده و ذهن ایشان را به این موضوعات مشغول کنند.»

وی ادامه داد: «بنابراین این تیم رسانه ای دولت است که باید به این حواشی پاسخ دهد و لذا آقای روحانی کار درستی می کند که وارد این حواشی نمی شود و باید به مسائل کلان تر بپردازند.»

وی افزود: «لذا عدم حضور رئیس جمهور در رسانه ها نوعی تدبیر است تا دولت را از پرداختن به این مسائل حاشیه ای فارغ کند و به مسائل اصلی بپردازد که از جمله آنها اجرا کردن برنامه های برجام است.»

چرا

با حرف زدن مشکلات حل نمی شود

اما داریوش قنبری نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با فرارو گفت: «آقای روحانی خیلی دنبال تبلیغات رسانه ای نیست و هدف ایشان این است که وقت و انرژی خود را برای حل مشکلات کشور بگذارند تا بحران اقتصادی کشور را حل کنند. واقعیت این است که با حرف زدن این مشکلات حل نمی شود و نیاز به برنامه عملیاتی و عزمی جدی دارد و آقای روحانی در این مسیر عمل می کنند.»

وی ادامه داد: «البته ارتباط رئیس جمهور با افکار عمومی از طریق رسانه ها یک نیاز است و آقای روحانی نیز سعی کردند به وقتش گزارش هایی به مردم ارائه کنند. منتهی ایشان به دنبال حرف های عالمانه و نه تبلیغاتی هستند و شاید تکرار حرف های عالمانه نیز خیلی مناسب نباشد.»

وی افزود: «در عین حال به نظر من تیم رسانه ای دولت یازدهم ضعیف است و خیلی نتوانسته اطلاع رسانی مناسبی از اقدامات دولت انجام دهد. متاسفانه اطلاع رسانی اقدامات دولت محدود به رئیس جمهور و بعضا سخنگوی دولت شده که گهگاه موضوعاتی را بیان می کنند و برخی وزرا اطلاع رسانی خوبی ندارند. لذا دولت باید عمکلرد رسانه ای خود را تقویت کند و بهتر از این عمل نماید.»

قنبری در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت حواشی ایجاد شده برای دولت موجب سرخوردگی رئیس جمهور و عدم ارتباط با افکار عمومی شده است؟، گفت: «قطعا تخریب دولت و وارونه نشان دادن حقایق تا حدودی باعث دلسری می شود اما آقای روحانی فردی نیستند که به این سادگی میدان را ترک کنند.»

وی ادامه داد: «برخی بی انصافی ها و هجمه ها حتی باعث شده فردی مانند آقای ظریف بعضا عصبانی شوند که هر فرد دیگری هم بود عصبانی می شد. اما وقتی امیدواری عامه مردم ملاحظه می شود قطعا دلسردی دیگر معنا ندارد و بعید است آقای رئیس جمهور با امیدواری قاطع مردم ایران به سمت دلسردی پیش بروند.»
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
رییس جمهور کاره ای نیست که بخواهد دائما در رسانه باشد
خدماتی های آموزش و پرورش
-
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
رئیس جمهور نباشه بهتره چون فقط به نفع طبقات بالای جامعه کار کرد و قشر ضعیف را ضعیف تر کرد کلیدی که قفل هیچ مشکلی را باز نکرد به چه دردی می خورد
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
تبعیض و بیکاری دو مشکلی هستند که هر دو در دوره دکتر روحانی افزایش یافته اند.اولی آگاهانه و به دلیل روی کارآمدن کارگزارانی های اشرافی میراث دار دولت هاشمی که رسما" توسط نوبخت و دکتر هاشمی وزیر بهداشت و حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و نعمت زاده وزیر صنعت و معدن از آن دفاع شد و دومی هم به خاطر نابودی ساختارهای اقتصادی و زمین سوخته ای که احمدی نژاد برجای گذاشت و بی تدبیری و کارنادانی دولتمردان.اگر روحانی می تواند در این دو مود پاسخگوی مردم باشد(فساد و ویژه خواری را ریشه کن کند و اشتغال را رونق بدهد) سال بعد منتظرش هستیم وگرنه همان بهتر که نیاید.
حاج عبدالله سابق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
احتمالا رفته سرخه جت اسکی سواری .شکر نعمت نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
چون حرفی برای گفتن ندارد - فساد اداری - مدیران چندشغله و فسیل و ناکارآمد - بیکاری فزاینده جوانان مجرد - رکود - ورشکستگی صنایع
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
برای اینکه زیرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
رییس جمهوری خرابکارتر و کم خرد تر از احمدی نژاد نداشتیم اما همش در رسانه ها با اعاچتماد به نفس حضور داشت چرا روحانی پیداش نیست؟
چون ضعیف عمل کرد و در برابر مخالفانش کوتاه اومد وکوتاه امدن هایش موجب جری تر مخالفانش شد.هرچه طرفدارانش منتظر حرکت شجاعانه ای از او بودن او جز عقب نشینی های مداوم هیچ نکرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
شاید بازتاب این رسوایی پرداختهای نجومی باشد که سبب شد حرفی نزند تا موقع انتخابات
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
حرفهای تکراری که گفتن نداره!!!!!!!!!!!!!البته حرفی هم برای گفتن نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
بخصوص که فقط حرف است و از زمان انتخابات، هیچ کاری نکرد البته بجز پرداخت میلیاردی مدیران و پزشکان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
دولت توجیه و تهدید.
اگر دیدید جنسها گرون میشه،بیکاری بیداد میکنه،حرف مفت زیاد شده و...همه ناشی از تدبیر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
از توجیه بالاتر الان اعلام کرده نرخ بیکاری فقط 2-3 میلیونه!!! یک رسما خلاف واقع است. البته تعجبی ندارد وقتی او همان روسای اداره آمار زمان محمود را دوباره انتخاب کرد حتما برای اینجاها لازم داشته!!!
محمود اقا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
بخاطر اینکه به مردم قول داد ولی نتونست عمل کنه .بنده خدا خجالت می کشه .ماهم به او رای نمی دهیم که بیشتر از این شرمند ه مردم نشه .اینکار هم برای اون خوبه وهم واسه مملکت ویران شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
یکی ویرانگر بود یکی پول را به جیب این و اون ریخته. واقعا مملکت ویران شده از این اصولگراها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
در برابر کسی که هشت سال فقط حرف میزد و فقط دنبال دیده شدن بود روحانی کم حرف است.
وظیفه ریس قوه مجریه کار اجرایی است نه حرف و حرف و حرف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
کار اجرایی یعنی لم دادن تو این همایش و اون همایش و حرف و حرف و حرف بعدشم جوجه کباب شیشلیک و مرحمت زیاد. خسته نمیشن از اینهمه کار اجرایی و پرتدبیر؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
ظاهرا بعد از رسوایی پرداختهای میلیاردی ایشان می خواستند شرکت نکنند در انتخابات و الان هم سکوت. بهتره بهمین صورت دولت اصولگرای خود را به یک نامزد اصلاح طلب واگذار کند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
برای اینکه حرفی برای گفتن ندارد..
به اندازه کافی تو این سه سال شعار داد!!!!!!!!!
فکر کرده چون احمدی نژاد نمیاد دوره بعد هم راحت رئیس جمهور میشه!!!!!!!
ناشناس
United States
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
باهات موافقم فهمیده که حرفاش دیگه خریدار نداره
ناشناس
Canada
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
باز خدا خیرش بده با حرف دنبال توجیه نیست. یعنی به شعور مردم احترام میذاره. اون یکی قبلی که با قطار بی ترمزش و در قعر دره هم یک دم از حرف ... زدن فارق نمیشد.
زبان بریده به کنجی نشسته صم بکم
به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
این هم نشان می دهد روحانی آدم درستی است. هر چه از خوبی این بشر گفته شود کم است. رسانه فقط جای عوام فریب هاست. آدم هایی که می خواهند 24 ساعت مردم را فریب بدهند.
سیاست
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
آخه نابغه مگه ما تو سیاست ادم درست داریم. تازه ملت که بچه نیستن ... احمدی نژاد که کوتاه اومد ... فقط قالیبباف مونده که اونم خوب دارن تخریبش میکنن.
دور دوم مبارکت باشه رییس جمهور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
البته آدم درست بودن به عمل است که عملکرد روحانی بخصوص در واریز هزاران میلیارد تومان به جیب مدیران و پزشکان و پرداختهای خارجی بسیار سوال برانگیز است در کشوری که 30 درصد گرسنه اند.
پایداری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
وقتی حرفی برای گفتن نباشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
بجای حرف زدن باید وزرای متخلفش را بردارد که این کار را نکرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
هشت سال قبل مردم خيلي به بازي كرفته شدنداما جناب روحاني براي مرد احترام قايل است و صادقانه و متعهدانه با مردم حرف مي زند و برخورد مي كند اما بايد مردم بعضي از كمبود ها و همراهي و حمايت نكردنها را قبول كنند كه علت عدم موفقيت روحاني نيست نمي كذارند
خسرو گارس چی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
با سلام و احترام
الف ) لطفا یک بار دیگر به نکات خبر توجه فرمایید .
ب ) سپس لطفا به نظرهای مردمی توجه فرمایید .

نتیجه :
1- آقای روحانی کم پیدا شده است ....
2- دولت و برنامه کاری خود ......
3- آسوده شدن خیال آقای روحانی برای انتخابات 1396......
4- انتقادهای مطروحه به دولت ......
5- ضرورت ارتباط دولت با رسانه ها و ضعیف بودن تیم رسانه ای دولت محترم .........
6- آقای ظریف و از کوره در رفتن ایشان در مجلس شورای اسلامی ....
7- و غیره .....

نکته : تقصیر آقای احمدی نژاد است که بعد از اعلام عدم شرکت در انتخابات 1396 ، در مراسم عزاداری روز عاشورا در مسجد سمنگان نارمک و شام غریبان در بیت مقام معظم رهبری شرکت کرده است و رسانه ها از تصاویرش خودداری و یا آن را به نوعی حذف کردند ؟؟؟؟؟؟؟.......
با تشکر - گار س چی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
اینها یعنی چه؟
unknown
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
چشم نخوری خودت تنهایی انقد کشف بزرگی کردی یا کسی کمکت کرده
حاج احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
درود بر شما آقای گارس چی . من از خواندن نظر های شما به این نکته پی بردم که شما انسانی بسیار ولایی و فرهیخته و با بصیرت هستید که با روش بسیار علمی و خردگرایانه و ارزشی به تحلیل خبر ها می پردازیدو برخی چون متوجه نمی شوند شروع به ناسزاگویی می کنند
اورموی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
دقیقا با سخنان نظر دهنده 12.22 موافقم .دولت اقای روحانی هرچند تمام مطالبات مردم را نتوانسته برآورده کنه اما از پس روی اقتصادی دوره قبل بهتر بوده% مهارتورم هرچند به بهائ رکود حاصل شده اما ثبات ارزش برابری پول ملی باارز مثبت هست%فضای سیاسی کشور به سمت مطلوبی رفته % وجهه کشور درعرصه بین الملل بهبود یافته% نهادهایی که قراردادهای دولتی را قبضه کرده وعملا رقیب بلامنازع بخش خصوصی شده بودند پیشرفت نکردند.وخیلی کارها شده وبقیه هم همت وحمایت همگی وجمعی از دولت را میطلبد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
چونکه میخاد جوابگوی مردم نباشه.
همین.
.100 روزش شد 4 سال.همین.
چیز خاصی اتفاق نیوفتاده.
خواهشا از کاه کوه درست نکنید.
فقط 4 سال از زندگی مردم ایران رو شخم زد.همین.
عوضش براتون بگم که برا فرانسوی ها شغل پایدار ایجاد کرد،برا المان،برا جیبوتی،برا عربستان،برا مالدیو،برا آمریکا......بله ایشون حالا چندتا اشتباه کوچیک مث شخم زدن زندگی ایرانی ها رو در پرونده این چهار سالش داره که چیز مهمی نیست.آدم باید بزرگ فکر کنه.اگه بخاد فقط به ایران برسه مطمئن باشید که حتی به سرخه هم نمیتونه برسه.ایشون باید طوری رفتار کنه که انگار رییس جمهور تمام کشورهاست.نمیتونه بدون اشک و آه و ناله سرشو به بالین بزاره.شبها که میخابه کلی برای مردم بیکار اتریش و ایتالیا و فرانسه گریه میکنه.
اینو بهش میگن مرد.
خسته نباشی دلاور،
خسته نباشی قهرمان،
خدا قوت،
زنده و پاینده باشی.
خاک تو سر مخالفاش.چونکه ادب ندان.چونکه اصلا فهم ندارن.
کاشکی میشد ازیشون هم یه تندیس 8 در 8 درست کرد و گذاشت جلوی تمام کارخونه ها یعنی همیشه به یادتونم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
مالیات زیاد و زور هم از اصناف خورد هم میگیرد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
پرداختهای میلیاردی پزشکان از قلم افتاده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
آخه تو صدا و سیمای میلی بیاد صحبت بکنه که چی بشه ! هرچی دلشون بخواد سانسور کنند و هر چی دلشون بخواد رو نشون بدن از کل مصاحبه فقط یه سلام و خداحافظ رو نشون بده! وقتی صدا و سیما جناحی عمل می کنه و متعلق به کل مردم نیست همون بهتر که آقای روحانی از این رسانه برای ارتباط با مردم استفاده نمی کنند. مردمی که دوستشون دارند صداشون رو می شنوند حتی بدون صدا و سیما.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
بیاد تو تلویزیون چی بگه؟ از کدوم کارش بگه؟ نیازی به تحلیل نداره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
همین که اختلاسگرا و رانتخورا و کاسبان تحریم رو سوزونده خودش کلی کاره !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
نخیر برای تحریم کاری نکرد. مذاکره خواست حاکمیت بود اما نه قیمتها را پایین برد نه دلار را. رسوایی پرداخته نجومی و ... کمک خارجی و ... واقعا از چی حرف بزنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
اگه این رو نگید،چی بگید. روحانی کم مردم رو فریب نداده که الان بخواد به خودش استراحت بده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
واقعیت اینه که یک اصولگرا یک شبه اصلاح طلب بشه برای انتخابات و شعارهای تندی در مورد حصر و اصلاحات بده و بعد شب انتخابات شعار اصلاح طلبی را کلا کنار بگذاره و علم میانه روی برداره و کابینه اصولگراهای معتدل مثل نوبخت و نعمت زاده و ... بردارد اگر فریب نیست چیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
بیاد از افرایش واردات و ایجاد شغل برای جوون های اروپایی و چینی و این اواخر تایلندی و مالایی بگه یا از تعطیلی هر روزه کارخانجات و صنایع؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
بعلاوه توسعه توریسم اروپایی ها که از بابت 10 هزار میلیاردی که به پزشکان می دهد و خرج سفر اونها به غرب می شد تا نه ماه در غرب باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
همین که روحانی رو کمتر ببینیم هم خودش یه نعمته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
واقعا. چون یاد اشتباهمان که به اصولگرا رای دادیم می افتیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
آقای روحانی چه میخواهد بگوید؟! ... از اثر برجام بر اقتصاد؟! ... از پرشدن سفره های مردم؟ ... از عمل به وعدۀ صد روزه؟! ... از برآورده شدن انتظارات اصلاحطلبان؟ ... از خوب شدن حال و روز مردم؟ ... از حل شدن معضل بی کاری؟ ... واقعا دیگر رویش می شود شعار بدهد؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
از شعار باز شدن کارخخانه ها و کاهش فشار ناشی از تحریم و کلی شعارهای دیگر که دقیقا برعکسش عمل کرد. پول مردم را خرج یک مشت مدیر و پزشک کرد و کمک خارجی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
دست خالی زبون هر کس رو هم کوتاه میکنه. روحانی ظرف یک هفته تبلیغات، اندازه بیست سال شعار و حرف زد. برای همه مشکلات جهان کلید نشون داد، دیگه شعار و حرف جدیدی برای ارائه باقی نگذاشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
کشور رو به روز سیاه نشوند و همه رو بیکار کرد و حالا داره دسته گلهای به آب داده رو تماشا میکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
البته جالبه میگه 2-3 میلیون بیکار داریم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
من جاش بودم بخاطر همه شعارهای توخالی که سه سال پیش به مردم دادم، با یه عذرخواهی و استعفا، مردم رو خوشحال میکردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
بهتر است در انتخابات مثل عارف، کنار بیاید و حکومت را به یک اصلاح طلب بدهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
بود و نبود روحانی هیچ توفیری ندارهاز آدم ضعیف کاری برنمیاد. یزارید بهش سخت نگذره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
ضعیف نه بگو کسی که اصلا یک اصولگرا بود کابینه اش اصولگرا در خدمت یک مشت خاص کارهایش طبق الگوی دوره سازندگیه. کاملا طبق برنامه. با شعار اصلاح طلبی روی کار آمده و مشی اصولگرایی اش را برملا کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
با بودجه کمتر از بیست درصد محمود و ان غل و زنجیرهایی که به اقتصاد کشور بسته شده,و توقع زیاد مردم,حرفی برای گفتن نداره. نمیتونه و نداره مثل دوره محمود بریز و بپاش کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
چطوری داره که به پزشکان هرکدام 80 میلیون تومان ماهی بدهد که عینا توسط اینها به سفرهای خارجی به صورت ارز خارج می شود اما نمی تواند 1 میلیون نفر را با این پولها سر کار بگذارد. هدفش چیز دیگه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
چقدر این عکس بوسه زدن برای یک روحانی چندش اوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
امیدوارم روز انتخابات هم همین نظر را داشته باشید و به یک اصلاح طلب رای بدهید نه دولت اشراف گرایی
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
رییس جمهور تدارکات لازم را تهیه کرده و درآمد مربوط به فروش نفت را فعلا تضمین کرده است، لذا بیش از این به وجود ایشان احتیاجی نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
برخلاف ا.ن. خیلی اهل پرگویی و اطاله ی کلام نیست.
ریاست جمهوری عالیترین مقام اجرایی است نه رسانه ای و روحانی در مسیر درستی گام می زند.
اله سار پسر اره بور
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
طبق معمول توجیه اصلا آقای روحانی کاریزماتیک نیست رئیس جمهور یک ملت باید در قد و قواره اون ملت شخصیت و عظمت داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
ندیدن روحانی خودش مرهمی ه بر دردها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
آخی چقدر بد شد که دیگه نمیتونین تحریما رو دور بزنین و جیبهای گشادتون پر کنین !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
واقعا کسی که کاری نمی کنه چه سودی که بیاد یک مشت شعار بدهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
اگه روحانی دوباره رییس جمهور بشه، باید فاتحه کشور رو خوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
فاتحه کشور در 8 سال سیاه محمود خونده شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
بله باید یک اصلاح طلب واقعی بیاد
نه یکی که از اسم اصلاح طلبی سو استفاده کنه
امیدوارم بزرگان اصلاحات از روحانی حمایت نکنند و یک اصلاح طلب واقعی رو معرفی کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
محمود و هاشمی و همه اصولگراهای دیگر در دوره دوم رئیس جمهوری شان کارهایی مثل پرداخت نجومی و اختلاس و ... در پرونده دولتشان دارند اما روحانی تنها اصولگرایی بود که از همان سال اول دولتش، حقوق میلیاردی مدیران و پزشکان را برقرار کرد. من نمی دانم این اصولگراها از این جور تبعیض چه لذتی می برند. واقعا که باید برودد.
ناشناس
United States
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
در سه سال گذشته چنان بخوربخور و اشرافیگری در مسئولین اصلاحاتی دولتی شکل گرفت و چنان فشار طاقت فرسایی بر ملت آسیمه سر وارد شد که تاریخ هیچ کشوری بخودش ندیده. بالاخره اینهمه ناله نفرین یه جایی خودشو بدجور نشون میده. شاهنامه آخرش خوشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
روحانی توی خواب هم نمی دید روزی رییس جمهور بشهگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
انتخاب روحانی بنابر یک فشاری که بر اصلاح طلبها بود و نبود رجل در آن زمان و با شعارهای او و البته بعضی هماهنگی ها انجام شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
رفته دمه خون اسحاق اینا لیست اختیاراتشو مرور کنه
Jodati
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
با سلام
يكى از اركان حكومت هاى مردم سالا ر اعم از غير دينى يا نظير كشورما دينى پاسخگوى به مردم و رسانه ها به عنوان نمايندگان مردم و چشم هاى بيدار مردم است حضور با برنامه مطلوب ولى حضور بيش از حد در صدا و سيما و ،،،،،،، كه عمدتا هم حرفى براى گفتن نيز نباشد براى عامه مردم آزار دهنده است در جهان پيشرفته هم عمدتا ارزيابي عملكرد با شاخص هاى از پيش تعريف شده و قول هاى داده شده قبل از انتخابات مورد نظر مردم و رسانه هاى معتبر است اميد كه اينگونه باشد در غير اينصورت مردم در غبار اطلاعات نادرست و هياهو هاى خبرى گيج هر چند نخبگان به اصل مطلب واقفند،
ناشناس
Germany
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
میترسه مردم ازش سوال کنن پولای ازاد شده رو چه کار کردین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
بعلاوه پولهایی که بنام مالیات ارزش افزوده از مردم می گیرد و به جیب یک عده واریز می کند.
ناشناس
Germany
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
خیلی جالبه دولت کلید ساز .به احمدی نژاد میگفتن ۸۰۰میلیارد پولو نیست کرد.حالا یکی نیست بگه شما تو ۳سال ۱۲۰میلیارد ازاد شد چه گلی زدی به سره ملت. جز گرونی و بیکاری و تبعیض فرارو منتشر کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
از این اصولگراها فقط این آمارها را باید شنید. دولت محمود آئین نامه پرداختهای میلیاردی بعضی دستگاهها مثل بهداشت و نفت را تصویب کرد و روحانی اجرایی کرد. تداوم یک دولت هستند. فقرپراکنی در بین مردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
روحانی بای بای
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
نتیجه گزارشتون اینه که خجالت میکشه و شهامت روبروشدن رو نداره؟ نظر من اینه حتی اگه اینطور باشه بازم ایشون رو تحسین میکنم چون به این معناست که ایشون هنوز شرم و خجالت حالیشونه نه مثل بعضیا که همه غلطی کردن و خیلی پر رو میان شعار میدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
اگر واقعا نیت ایشان این باشد می شود گغت اگر مرد عمل نیست اهل اخلاق است اما به شخصه تصور نمی کنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
آقاي روحاني با وزراي ناكارآمد در دولت خيلي مدارا ميكنه، بزرگترين مشكل روحاني وزراي بي تدبير هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
وزاری او هم کدام ساز طیف خودشان را می زنند بهداشت برای قشر پزشکان اقتصاد برای قشر مدیران و ... نتیجه حیف و میل پول مردم و ریختن به جیب یک عده. واقعا هم خجالت داره هم انصاف نیست و هم رسم امانت نیست و هم خلاف قانون اساسی
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
برای این ملت فراموشکار متاسفم ....اما روحانی تنها نیست .
ناشناس
United States
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
ایکاش برای اینهمه بی حرمتی به خون شهدای عزیز در این سه سال هم متاسف بودیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
بزرگترین اشکال کار روحانی بعضی مسئولین ناکارآمد ووزرای نالایق واستانداران بازنشسته وبی خیال است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
آقای روحانی تازه تو این مدت تونسته خرابکاریهای 8 سال دو دولت قبل رو بر طرف کنه. برای اذامه مسیر نیاز به زمان داره. خارجیها که در مورد ایران در این چند سال خلاف خیلیها تو ایران میگن. امارها میگه ایران از ورطه سقوط خلاص شده و در مسیر پیشرفت است. لطفا از روی لج و لجبازی فضا رو مسموم نکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
روحانی اگه یک صدم خدمات احمدی نژاد رو انجام میداد، هر شب تو تلویزیون بود. همه دولت های بعد انقلاب اندازه دولت قبل برای مردم کار نکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
ما که در این 4 سال بدبخت تر شدیم بقیه رو نمیدونم یک خبر بدرد بخور نداشتیم یک گره از اون همه گره خورده تو این چند سال باز نشد در کجای کره خاکی یک همجنین چیزی میبینید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
روحانی خیلی دیر متوجه خواهد شد که استفاده ازسیف و نعمت زاده و طیب نیا و نهاوندیان و چند نفر دیگر چه لطماتی به حیثیت ایشان زده است
بینا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
اقا من ازهمه چی گذشتم ( اله سار پسر اره پور) مخاطب 2.24 بامداد 23- 7 این اسمو از کجا درآوردی دمت گرم چنددقیقه خندیدیم 20 تا مثبت دادیم به اسمت
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
یعنی یک عده جوری در باره روحانی حرف می زنند که انگار این آدم قرار بوده بیاد و معجزه ای بکنه و یک دفعه وضع مردم خوب بشه ،انتقاد کردن ساده است ای کاش اون موقع که تحریمها کمر مملکت رو شکسته بود و به کاغذ پاره تشبیه می شد واکنش نشان می دادند ، سر و سامان دادن به اوضاع جاری مملکت خاله بازی نیست که هشت سال بزنی از ریشه همه چیز را خراب کنی و بعد از نفر بعدی انتظار معجزه داشته باشی ،یعنی واقعا فکر کردن انقدر سخته ؟تحلیل کردن شرایط و آدمها انقدر سخته ؟ فراموش نکنید همه در مملکتی زندگی می کنیم که تا بحال اغلب رئیس جمهورهای آن بعد از پایان دوره ریاست جمهوریشان عاقبت بخیر نشده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
روحانی شاید دولت ایده آل نبوده ولی این کشور ویران شده درست کردنش کار چندان آسونی نیست ما هم توقع بیش از اندازه داریم . با اون شاهکارای آقای احمدی نژاد دیگه باید سیصد سال بدوییم تا به یه جایی برسیم . در شرایط فعلی بهترین گزینه روحانیه دقیقا موندیم بین انتخاب بین بد و بدتر . اگه این تندروها بیان سر کار وضعیت کشور از اینی که هست بدتر میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
این یک توجیهه یک توجیه خطرناک
ناشناس
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
تا مرد سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv