bato-adv
کد خبر: ۲۸۹۹۰۴

اطلاعیه عجیب پلیس فارس درباره جشن‌های عروسی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
در اجراي طرح ساماندهي و نظارت بر مراكز برگزاركننده جشن هاي عروسي و پيشگيري از مظاهر علني فساد، پليس فارس اطلاعيه اي صادر كرد.

به گزارش شیرازه، پلیس فتا فارس در اجراي طرح ساماندهي و نظارت بر مراكز برگزاركننده جشن هاي عروسي و پيشگيري از مظاهر علني فساد، پليس فارس اطلاعيه اي صادر كرد.

1-آرايشگران زنانه و مردانه حداكثر تا ساعت 18 مجاز به ارايه خدمات به عروس و داماد مي باشند و در اين ساعت عروس و داماد بايد ترخيص و از آرايشگاه خارج گردند.

2-عكاسان و فيلمبرداران حداكثر تا ساعت 20 مجاز به ارايه خدمات به عروس و داماد مي باشند و در اين ساعت بايد عكاسي و فيلمبرداري اتمام و عروس و داماد وارد تالار و باغ مجالس گردند.

3-تالارها و باغات و تشريفات مجالس حداكثر تا ساعت 24 مجاز به فعاليت و ارايه خدمات به جشن ها مي باشند و در اين ساعت بايد جشن به پايان رسيده و مهمانان و عروس و داماد از باغ خارج گردند.

4-از راه اندازي كاروان عروسي و بروز مشكلات ترافيكي و آلودگي صوتي توسط صاحبان عروسي در شهر خودداري گردد.

5-ارايه هرگونه خدمات و برگزاري مجالس خلاف عرف و شرع و قانون توسط برگزاركنندگان جشنها (رديف 1.2.3) به هر عذر و بهانه ممنوع ميباشد و در صورت عدم رعايت موارد فوق توسط اداره نظارت بر اماكن عمومي از فعاليت آنها جلوگيري و به مراجع قضايي معرفي مي گردند.

6-شهروندان گرامي از برگزاري هرگونه جشن و عروسي در باغات شخصي و فاقد مجوز كه باعث بروز مشكل براي خانواده ها ميگردد خودداري نمايند.

7-واحدهاي صنفي رستوران و چايخانه ها نيز موظف به رعايت ساعت كاري (حداكثر 24 ) و اخذ مجوز جهت موسيقي زنده از اداره ارشاد اسلامي و رعايت شئونات اسلامي و ضوابط انتظامي و مقررات مي باشند و در صورت عدم رعايت وفق بند 5 اقدام گردد.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
آقو اصلاً ازدواج ممنوع!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
عرضه داشته باشند ، جلوی سر وصدای کاروان عروسی را بگیرن نه اینکه ساعت عروسی رو محدود بکنند و ساعت ارایشگاه مردم را تعیین کنند!
صورت مساله را میخوان پاک کنند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
ملوک و طوایفی کردن رفت
اون مشهد اینم شیراز
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
4-از راه اندازي كاروان عروسي و بروز مشكلات ترافيكي و آلودگي صوتي توسط صاحبان عروسي در شهر خودداري گردد.
تنها بند مفیدش همین بود بقیش توهین بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
به نظر برای جلوگیری از مردم ازاری خوبه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
یه دفعه بگو مردم نگیرن دیگه!
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ماشاالله به این همه ازادیااااا
وجیهه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دقیقا مثل حکومت نظامیه دیگه...متأسفم واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
از همه این بندها فقط یک بندش عالیه اونم اینه:

4-از راه اندازي كاروان عروسي و بروز مشكلات ترافيكي و آلودگي صوتي توسط صاحبان عروسي در شهر خودداري گردد.

یه سری شهرستانی فکر کردن وسط خیابون سر زمینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
حق مردم همین است.
چون خودشون می خواهند.
خلایق هرچه لایق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
از راه اندازي كاروان عروسي و بروز مشكلات ترافيكي و آلودگي صوتي توسط صاحبان عروسي در شهر خودداري گردد.

تنها با همین بند کاملا موافقمف این کارناوال ها با حرکات عجیب و غریب برخی همراهان عموما منجر به دردسرهای بزرگی برای بقیه میشن و خوبه که فکری به حالشون کرد.
ضمنا از اون عزیز دلی که با مهربونی شهرستانی ها رو نواخت خواهش می شود کپی شناسنامه پدر و مادرش رو منتشر کنه تا مطمئن بشیم که اصیله و خدای ناکرده ناخالص شهرستانی نداره!
ان شا ا... که حق با شماست و از شما اصیل ها جز نجابت و درستی وراستی چیزی نبینیم!
ناشناس
United States
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
ناشناس توهین کننده به شهرستانی ، کاش وقتی سواد نظر دادن نداری شعور سکوت داشته باشی. آدمهایی مثل شما و پدر و مادرتان بسیار برای جامعه انسانی خطرناکند،چون نتونستند برای ارزشمند شدن و بالا بردن خود ارزشمندی درون خودشون را رشد بدهند و مجبورند برای احساس خود ارزشمندی مکان زندگی که نقشی در انتخابش نداشتند را ملاک ارزشمندی خودشون قرار دهند. حتما به روانشناس مراجعه کنید خانوادگی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
از ناشناس 14:55 دقیقه یه سوال دارم و اونم اینه که ایشون کجایی هستن و به کجا میگن شهرستان و سر زمین چه اتفاقی براشون افتاده که میگن شهرستانی ها فکر می کنن سر زمین هست؟
ما که هر وقت میریم به طبیعت و مناطق روستایی جز آرامش و اینکه هر کسی سرش بکار خودش هست چیزی نمی بینیم. هر چی فساد و سر و صدا و آلودگی هست تا دزدی و بی ناموسی همش از شهرها شروع میشه، حالا ایشون منظورشون چی هست؟ دقیقا بفرماین که چه اتفاقی براشون افتاده تو زمین های شهرستان؟!!
خیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
به نظر من کار خیلی خوبی کرده.
اگر پشت یکی از این کارناوالها در خیابان گیر کنی اون وقت متوجه میشی چقدر دستور العمل خوبی دادند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اولا کل اطلاعیه را بخونید بعد نظر بدید
بعد از اون این مراسم یه بار اتفاق میفته و ما هم کمی حوصله کنیم و خوشحال باشیم که یه خانواده شاد هستند
البته افراط خوب نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اصلا چطوره برای جلوگیری از مظاهر فساد کلا همه جشن های عروسی و مهمانی همه چیز تعطیل بشوند ومردم هم صبح تا شب بشینند گوشه خونه و از خونه هم بیرون نیایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ناشناس 12:26
اون مراسم برای خانواده عروس و داماد یه شبه ولی برای مردم می‌شه هر شب. ما 9 ماه سال با سر و صدای کاروان‌های عروسی بیخواب هستیم. شما یه بار خدای نکرده با زن باردار پشت این کاروان گیر کنی دیگه نمی‌گی «فقط یه شبه». یه شب نیست دوست عزیز، هر شبه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
آقای علی آقا صبح تا شب تو ترافیک میمونی و از ترس صدات در نمیاد اونوقت یکم که سرعتتون پشت کاروان عروس کم میشه عروسی شد بد کاروان عروس هیچوقت ترافیک نداره شاید حرکت کند بشه ولی ترافیک نداره نمیدونم شما کجا زندگی میکنی ولی ما تو تهران این چیزایی که شما میگی رو ندیدیم ولی ترافیک تا دلت بخواد دیدیم برو به اونااعتراض کن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خیلی هم عالیه. چیه تا ساعت سه صبح مردم آزاری میکنن یه اسم شادی. زودتر از اینها هم باید جلوی این کارا گرفته می شد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دوست عزیز من تهران نیستم. زمانی که تو تهران بودم پشت ترافیک می‌موندم، به ترافیک هم اعتراض می‌کردم. اصلاً به خاطر ترافیک از تهران رفتم. در ضمن خیلی خوبه همه چیز رو به هم ربط ندیم. بچه و همسر عزیزترین دوست من پشت همین کاروان عروسی از دست رفتند...همه چیز رو نمی‌شه گفت دوست عزیز!
غفار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
چرا اونوقتیکه پشت دسته های عزاداران گیر میکنید صداتون در نمیاد .ساعت ها یک خیابان را بند میارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
ناشناس 15:50

دوست عزیز شما در تعریف کلمه ترافیک دچار مشکلی!
شهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اتفاقا خیلی هم قوانین خوبی هست مخصوصا جلوگیری از راه اندازی کاروان ماشینهای عروسی که با بوقها و حرکات خطرناک اسایش و سلامتی مردم رو گرفتند و همینطور از ساعت 12 شب به بعد که ملت خوابند جلو سر و صداشون رو میگیرند
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
شهروند عزيز ، من هم در رابطه با راه اندازي كاروان مخالف هستم. اما اين رو فراموش نكن در كنار اين نظر خوب، چندين نظر بد داده شده تا مردم به آن راي مثبت دهند. در واقع به نوعي دارند مردم رو فريب مي دن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
این کاروان های عروسی که معلوم نیست چجوری یه رسم شده چیزی جز بر هم زدن آسایش مردم در ساعات پایانی شب نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
کاش یهو اعلام می فرمودند تجمع بیش از دونفر ممنوع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
درراستای حمایت و تشویق جوانان به ازدواج بسیار کار ساز خواهد بود . اخه کار دیگه ای که از دستشون بر نمیاد !!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
جلوگيري ميكنيم
ممنوع است
برخورد ميكنيم
سه فعلي كه هست و هميشه براي مردم ( سر كوچكترين و بي اهميت ترين و شخصي ترين تا بقيه مسائل ) به كار مي برند
چرا؟
بار رواني و استرسي كه براي دهه ها ، اين گونه صحبت كردن و اجرا كردن بيهوده ( فقط شنيدنش ) ، ايجاد كرده رو هم ببينيد
dimas
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اين كجاش عجيب بود؟! نص قوانين را داره يادآوري ميكنه.
دریا کنار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
عجیب نیست ؟ در تمام ابعاد زندگی خصوصی مردم دخالت میکنید .چرا؟
dimas
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دريا كنار: عزيزم زندگي خصوص در چارديواري اتفاق مي افته نه در وسط خيابون و كوچه محل ها.
dimas
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
متاسفانه ما ايرانيا همه چيزا با هم قاطي ميكنيم و بعد ارزيابي مي كنيم و نظرمون كلا تحت تاثير كليشه ها و جو قرار ميگيره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
dimas : عزیزم اگر با شما باشه مردم باید از تو خونهاشون تکون نخورن که شما یه موقع خوابت کم نشه خدای نکرده بیرون برای شادی مردم هم هست و متاسفانه بعضی ایرانیا مثل شما همه چیز رو فقط برای خودشون میدونند .
dimas
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ناشناس: اتفاقا من با شادي مردم مشكلي ندارم مشكل من با خرق اجماع ملت هست كه وقتي شاد مي شن(متاسفانه جووناي امروز اين تيپي هستند) فكر مي كنن بقيه هم شادن و بايد در شادي ايشان سهيم باشند:)).
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ناشناس 15:53
شادی مردم نوش جونشون ولی هر چیزی جایی داره. تو چهاردیواری خودشون یا تو بیرون شهر هر چقدر خواستند شادی کنند.
فربد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
با نظرات که دوستان در مورد شادی مردم میدهند خب پس عده ای میتوانند همین نظرات را در مورد عزای مردم بدهنند یکی هم بیاد بگه عزاداری با این همه سر و صدا و ترافیکی که ایجاد میکند باید قدغن بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خب بعدش چی ؟؟؟؟؟؟ لطفا ادامه ......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
تا اذان صبح خواب خوشببینند, راضی شدی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خیلی چیز عجبیبی نیست در این مملکت.هر کسی برای خودش قانون میزاره کشور ملوک الطوایفی شده یکی در خراسان قانون وضع می کنه یکی در فارس و فردا هم کسان دیگری در استان های دیگر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
درسته ملوک الطوایفی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اصلا چطوره برای جلوی از مظاهر فساد کلا همه جشن های عروسی و مهمانی همه چیز تعطیل بشوند ومردم هم صبح تا شب بشینند گوشه خونه و از خونه هم بیرون نیایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
برن مجلش برخی مداحان الفاظ رکیک +18 یاد بگیرند
ناشناس
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
کجاش عجیب بود ؟
عجیب اینه که ساعت دو صبح توی خیابونا کارناوال درست می کنند، و مزاحم استراحت مردم میشن و ترافیک بی جهت درست میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ساعت دو صبح ترافیک بی جهت درست میکنن؟!!
عقل هم یار خوشه
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
در پاسخ به ناشناس دوم:
چند شب پیش ساعت حدود 12 من یک مسیر تقریبا دو کیلومتری رو وسط شهر نیم ساعت پشت یه کارناوال گیر افتادم!! بسیار هم عجله داشتم. بعضی ها که دیگه بی عقلی رو به حد اعلا می رسونند و هر ساعتی ماشین دوماد رو برای 5000 تومان وسط خیابون نگه می دارند و نیم ساعت جلوش می رقصند. با شادی و رقص که مخالف نیستیم، ولی نباید برای دیگران ایجاد مزاحمت کرد. بعد هم مگه شهر فقط یک خانواده داره که بعضی دوستان می گن فقط یه شبه!!! هر شب در خیلی از جاها همین آش و همین کاسه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
امیدوارم جلوی این دسته های عاشورا که ترافیک درست می کنند و با سنج و طبل آلودگی صوتی ایجاد می کنند هم گرفته شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
شما همش استراحت کن ولش کن هر چی میخوان برای بستن مردم بگن فقط خواب شما کم نشه خدای نکرده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
آقا احسان شما که میگی هر شبه تا حالا چند دفعه گیر کردی پشت کاروان عروس ؟
نیکو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اینکه قانونا پلیس اجازه وضع چنین قوانیم و محدودیتهایی دارد یا خیر را باید قانون دانها بررسی و اعلام کنند ولی قطع و یقین دو مورد 1 و 2 را پلیس نمی تواند وضع قانون و ایجاد محدودیت کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اکثر پیامها و نظرات را یه نفر نوشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
بعد از این ماشین گشتو می بینی با آژیر و آلارم روشن با منتهای سرعت سرگذاشته عقب یه ماشین در حال فرار. بعد که دقت میکنی می بینی ماشین متواریان ماشین عروس دوماده.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
باید با تجمع و ایجاد ترافیک و سروصدا در شبشان جلوگیری کنن...ما خانهمان نزدیک خیابان است و یک نوزاد داریم که یک شب بخاطر همینها بثخواب شد واقعا خوشی به طوری که بقیه اذیت شن درسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اینو به اون دسته های زنجیر زنی هم میگی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
وای خدای من یک ششششب بیخواب شده ؟؟؟ من واقعا از طرف اون عروس و داماد از نوزاد شما عذر خواهی میکنم شبهای محرم و صفر و رمضان هم لطفا نوزادتان را بگویید کمی بیخواب شود . مرسی علیرضا خان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ناشناس 15:57
این پیام رو خواهر یا برادر خودت هم نوشته بود همین طوری جواب می‌دادی؟ یکی بیاد پیام‌های زیر این خبر رو بخونه تا حدی با جامعه ایران آشنا می‌شه. جواب‌ها رو طوری می‌نویسیم که انگار با دشمن طرف هستیم. بابا همه مال یه کشور هستیم...
صفدرقلی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اصلا هر کی از دواج کنه بده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
فقط مورد 3 منطفيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خیلی خوابم میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
هنوز اندرخم یک کوچه ایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
باید در صورت عدم موارد فوق 80 ضزبه شلاق همانجا و در ملا عام به داماد نواخت
ناشناس
United States
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
لطفا تعیین کنند چند نفرمهمان مجاز است. غذا و دسر چه باشد؟....
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خیلی باحال بود بعد از خودمختاری خراسان نوبت فارس شده ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ساعت زندگی مردم هم باید پلیس تعیین کنه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ساعت 12:43 دقیقه هم خاموشی
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
وضع کردن قانون راحته اجراش سخته وگرنه ایران از دست رفته مون از لحاظ قانونگذاری عالیه ولی اجرائیات ....
بی خیال
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اینم مثل قانون ویدئو و ماهواره و حجاب و .... بعد از یه مدت به نتیجه میرسند که بی فایده بوده
پیر پسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دراین اطلاعیه صحبتی از حنا بندان وپا تختی نشده است اخه چرا !!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
نظم و انضباط شهری بده؟؟؟؟باید همه چیز قاراشمیش باشه !!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
بند 8- عروس و داماد کلا عروسی نگیرن. برن شاهچراغ و از اونجا تشریف ببرند سر خونه و زندگی
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
بند 6 از همه جالبتره
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
از کی تا حالا پلیس قانون وضع می کنه؟
اتابک
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
فرارو منتشر کن؛
بیچاره 80 میلیون مردم غمگین و افسرده یک عمر صبر می کنند و شب عروسی خودشان را هم که یک روز در تاریخ است نمی توانند به دلخواه سر کنند،
فقط یک سوال دارم آیا صدای طبل های غول پیکر عزاداری خیابانی 30 روزه مزاحمت ایجاد می کند یا موسیقی محدود به چند خانوار؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دوست عزیز مزاحمت چه به اسم دین باشه چه به هر اسم دیگه‌ای زشته. واقعاً موسیقی محدود به «چند» خانواره؟ ما 9 ماه سال این مشکل رو تقریباً هر شب داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
علی آقا یا خانه شما بغل تالاری چیزیه یا داری یکم تو تعداد شبها البته در شمارش آن اشتباه میکنی یا اینکه اونجا که شما زندگی میکنی هر شب بزن و بکوبه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ناشناس 16:00 عزیز
اگر بغل تالار بودم که خوب بود. از تالار صدا در نمیاد. صداها واسه بعد از تالاره. من تو یه شهر کوچیک زندگی می‌کنم...این شهر چند تا خیابون اصلی بیشتر نداره. بنا بر این تقریباً کاروان‌های عروسی تقریباً کل شهر رو می‌گردند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
همینجوریش هم به ندرت پیش میاد کسی ازدواج کنه. میخوایید همین چهار تا دونه ازدواج رو هم جمعش کنید که کلا کسی دیگه ازدواج نکنه! اینجوری نسلمون هم منقرض می شه همه راحت می شیم!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
من قراره یه هفته دیگه با ماشین خودم با پلاک ایران و گواهینامه ایرانی از استان فارس عبور کنم. پاسپورت هم ندارم. یه وقت دستگیرمون نکنن!!!! من قانونهای اون سرزمین رو بلد نیستم!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
آقای نیروی انتظامی لطفا" نوع شام رو هم تعیین بفرمایید .با تشکر
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
مگه حکومت نظامیه؟!
از یه طرف میگین امار ازدواج پایینه بعد از اون طرف در کنار هزاران مشکل برای ازدواج مثل مسکن و شغل میاین خودتونم کلی محدودیت میذارینو مشکل ایجاد میکنید ؟! عوض اینکه به امور خصوصی زندگی مردم سرک بکشید به فکر وظایف خودتون و حل این مشکلات باشید ... کاش هرکس وظیفه خودشو میدونست و بهش عمل میکرد !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اختلاس و دزدی های میلیارد جزء مظاهر علنی فساد نمی باشد و بنابراین با آنها برخورد نمی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
:))) خوشم مياد كه دلتون خوشه و هنوز قانون ميذاريد ، مردم هم معطل موندن اوامر شما رو اجرا كنن
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خب اونایی که مخالفت می کنند، احتمالاً عروسی های شیراز رو ندیدن.
عروسی توو شیراز به طور معمول تا 5 صبح طول میکشه، دیگه فکر کنید شام ساعت یک شب خورده میشه!!
جالب اینجاست که همه مخالف این وضعیت هستن ولی خب همینه!!
هزینه ها به طرز وحشتناکی بالاست، به طوری که یک شب عروسی به زعم شیرازی ها ساده حدود 40 میلیون آب میخوره!!
خب لااقل اگه تایم عروسی کمتر بشه شاید یه ذره هم از هزینه ها کم بشه
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خوشم میاد مردم عزیزم همیشه با جوک گفتن در چنین مواردی، بساط خنده و شادی رو همچنان فراهم می کنن. آفرین. مخصوصا پیر پسر و چند ناشناس دیگر. عالی هستین شما
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
یک نکته جالب دیگر وجود ی با دو نقطه زیر در متن خبر است که اگر کپی از اصل اطلاعیه پلیس باشد نشان دهنده کم سوادی سیستم است که هنوز فرق یونیکد عربی و فارسی را نمیداند
همچنین باغ که به باغات جمع بسته شده است غلط است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
فقط اعدام...عروس داماد باید اعدام بشن.
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
::::))))))))))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دردا و دریغا وطن من...
عباس
United States
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
یکی از کاربران به نام ناشناس که نوشته برخی از شهرستانی ها فکر میکنن خیابون سر زمینه:
اولا اگه تو تهرانی هستی و این جوری حرف زدن جز فرهنگتونه مرده شور فرهنگتونو ببره
دوما فرارو واقعا وقاحت هم حدی داره که این جور پیامها رو که به هفتاد میلیون ایرانی توهین میشه رو میزاری متاسفم برای شما
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دوستان چند نکته:

1. پلیس اگر قانونی می‌ذاره مطمئن باشید اینقدر شکایات در اون زمینه زیاد شده که مجبور شده برای کاهش شکایات و تماس‌های تلفنی راهکاری انتخاب کنه.

2. خیلی از دوستان خودشون بارها از مزاحمت‌های شبانه کاروان‌های عروسی آزار دیدند ولی چون اینجا بحث پلیسه با دادن منفی می‌خوان مخالفت خودشون رو با دخالت پلیس نشون بدن.
3. خیلی خوبه که درباره دوستان شهرهای دیگر راحت قضاوت نکنیم. ایران فقط تهران نیست.

انشالا همه زوجهای جوان خوشبخت بشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
علی آقا . فقط کاروان عروس نیست برای آرایشگر و عکاس هم تعیین تکلیف کرده و جشن گرفتن مردم توی باغ خودشان را هم قدغن کرده .
بابا
Germany
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دوست عزیز مردم از خیلی چیزها شکایت دارند که صدایشان در هیچ کجا شنیده نمیشود! چرا فقط وقتی صحبت از ایجاد محدودیتهای بیشتر برای زندگی مردم عادی میباشد پلیس و دیگر دستگاه های حکومتی فعال میشوند؟
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
من خونم بغل تالاره
شب چندتا بوق میزنن مزاحمته ولی ما عصبانی نمیشیم بلکه برای خوشبختیشون دعا میکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
خون مردم را در شیشه کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
من چند سال اروپا زندگی کردم کشورهای به دردبخور اروپا را هم دیدم به خدا یکی از این رفتارها را اونجا ندیدیم درحالی که یک رستوران بزرگ نزدیک خانه مان بود که چند وقت یک بار جشن عروسی داشت البته عرب ها و بی سوادها از این کارها می کردند که صدای موزیک را تا ته زیاد کنند اما اروپایی ها هرگز
شما هم اگر به این رفتارها علاقه دارید نشان از فرهنگ پایین تان است اگر تشریف ببرید اروپا به عنوان فرد بی فرهنگ یا بازداشت می شوید یا انگشت نما؛ اتفاقی که سر سیزده به در با خیلی از ایرانی ها افتاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
این همه طول و تفصیل لازم نبود در دو کلمه خلاصه اش می کردند «حکومت نظامی»
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
کاربرانی که دوست یا آشنا در خارج از کشور دارند ازش حتماً بپرسند اگر کسی (عزا یا عروسی، روز یا شب یا نصفه شب) در شهر سر و صدا ایجاد کنه پلیس باهاش چه رفتاری می‌کنه؟ هر چقدر دلتون میخواد منفی بدین ولی اگر ممکنه بپرسید.

در کشورهای پیشرفته برای مراسم عمومی پرسر و صدا مکان‌های خاصی هست تا مزاحم دیگران نباشه
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
علت اینکه بعضی مردم در ایران در عروسیها کارناوال راه میاندازند و بیش از حد شادی میکنند این است که در جای دیگر و وقتی دیگر این امکانات را ندارند تا شادی کنند .
مونا
Germany
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
حالا عروسی کجا بود که بخوان از این اطلاعیه ها هم صادر کنن به لطف همین اقایون به خاطر مشکلات اقتصادی امار ازدواج داره به صفر میرسه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
عزاداری چی ? باعث ترافیک نمیشه? دسته سینه زنی باعث روان شدن ترافیک می شود?چادر های عزاداری چطوره خیلی خوبه ? یه زمانی رایج بود خوشا شیراز و... امروز بهتره هم میهنان شیرازی یه شعر در وضع شهرشون بگن. بهار نارنج شیراز ممنوع بجاش بادنجان بم بکاریم خوبه?
عبدالمجید دلواری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
بین بین الله کجایش عحیب است .بی انصافی خدی دارد . والله خیلی خوبن .تا ساعت 12شب استاندارد .غیر آن ناصحی است چرا باید تا 3الی 4 صبح تالارها بازباشد .مگر چه خبرن؟ هدف جشن عروسی دوجوان است .یا عروسی وجشن اریمن است (شیطان )اگر زرتشت باشی .کلیمی باشی وارمنی باشی یامسلمان خدای تو یکی است وپیامش برای کل بشر وادیان واحد .بی حیایی .برهنگی .مست ومیگذاری واخطلات زن مرد نامحرم حرامست .انشالله پیش بسوی کمک به قانون ونیروهای انتظامی.منهم مثال شما دوستان یک فرد عادی هستم ولاغیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
با سلام خدا کنه این آلودگی صوتی شهرهای بزرگ رفع بشه این ضبط های پر سر وصدا این بلندگوهای وانتی این طبل های ایام محرم این بستن خیابونها برای عروسی و......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
در کجا این تصمیمات گرفته می شود????
دفاع بد از ارزشها بسیار ویران کننده تر از تخلفات احتمالی مورد نظر این عزیزان است'
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
یاد اطلاعیه قبلیشون راجع به ضبط وسی دی ماشین افتادم.
یوسفی ازارومیه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
مشکلات ذکر شده در کامنت ها مختص شهر زیبا و مردم دوست داشتنی شیراز نیست. در اورمیه هم این موارد وجود دارند. بنظر شخصی فدوی برخورد قهری وآمرانه در مسائل عامه جوامع ایرانی منتج به نتیجه مثبت ومورد نظر نخواهد بود. رشد شهرها در سنوات اخیر نامانوس وغیر همگن بوده تعددوتنوع نیازها، کنتاکت وتضادها را اجتناب ناپذیر کرده است. بمنظور پرهیز از بروز ناهمگونی یا مزاحمت برای عده غیر مدخل در مراسم و مناسبتها میتوان حد واندازه و قوائد خاصی برای اجرای آن برنامه اجتماعی توسط افراد بارز جامعه مثلا شورای شهر یا...... تعریف کرد، دلخوشی یک عده به انجام یا ترک فعلی نباید سبب آزردگی خاطر عده دیگر شود.بقول حکیم سخن..توکز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی.
علیرضا
Germany
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
خوب الان این دقیقا کجاش عجیبه...
همین الان همه این قوانین داره تو تهران اجرا میشه....شما آتلیه ای بعد از ساعت 8 شب باز باشه؟ تالار مجوز داری میشناسی بعد از 11 شب سرویس بده؟ آرایشگاه هم که اصولا برای آتلیه دیگه نهایتا تا 4 عصر بد قول ترین عروس رو هم تحویل میده...خوب چیش الان عجیبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
واسه همین است که ملت دیگه عروسی نمیکنند و زاد ولد کم شده.اگه اینظوری باشه نسل ایرانی در حد انقراض میشه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
فرارو! چه چیزیش عجیبه؟
زندگی یعنی قانون. نه هرج و مرج.
قرار نیست دو نفر به نام عروسی، یک شهر رو به هم بریزن!
متاسفانه تعدادی از عروس و دامادها از ولنگاری خوششان میاد، اما مردم متدین و ولایتمدار شیراز به این هرزگی ها بی تفاوت نیستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
به نظر من چون پلیس نمیتونه امنیت مردم را در برگزاری جشنها و ...برقرار کنه، ی قانون وضع میکنه راحت ، درواقع صورت مسئله پاک میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
چطور اگه مراسم واسه عزاداری و اینجور چیزا باشه که با طبل توی کوچه ها میکوبن مشکلی نداره و اونجا باعث مزاحمت هموطنان نمیشه؟
حاج محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
عروسی ها تبدیل به مجلس لهو و لعب شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
هر كي نتونسته توشهر خودش آدم بشه رفته تهرون شده تهروني واز تحقيري كه در شهر خودش شده عقده پيدا كرده شهرستاني ها را مسخره ميكنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
ايراني اگر به قانون احترام ميزاشت اين همه چوب بالاسرش نبود

از ماست كه بر ماست
مجله فرارو