bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۹۲۳۳
یک رفتار شناس جنسی

"مساله خیانت زنان هشدار دهنده شده است"

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
یک رفتار شناس جنسی با اشاره به اینکه خیانت جنسی را نمی توان با آموزه های دینی توجیه کرد گفت: کسی که تعاملی را با یک نا محرم با انگیزه غیر مشروع آغاز می کند بدون شک اولین قدم را برداشته و تضمینی برای آنکه مکالمه و تعامل جنسی میان آنها برقرار نشود وجود ندارد.

دکتر عفت السادات مرقاتی خویی در گفت و گو با سایت شفقنا زندگی بر خلط آموزه های دین و مساله خیانت های زناشویی اشاره و تصریح کرد: در جامعه دینی ما افراد بسیار راحت با تفسیر به رای آموزه های دینی شان به هم خیانت می کنند. بطور مثال مرد با پیش کشیدن بحث عدم تمکین، نارضایتی خود را عنوان و کژکاری اجتماعی را توجیه می کند. هملانطور که بین زنان شاهدیم که به دلایل مختلف مانند عدم ارضاء نیاز جنسی، دلزدگی جنسی، افسردگی جنسی، بی حوصلگی و خستگی جنسی را بهانه و برای روی برگرداندن از کانون زناشویی مسیرهای ناهنجار را انتخاب میکنند.

مساله "خیانت جنسی" هیچ ارتباطی به بحث تمکین یا عدم تمکین جنسی ندارد

وی افزود: در حوزه علم سکسولوژی چنین چیزی وجود ندارد به این معنی که چون زن تمکین(همسر راارضاء نمی کند و یا خدمات جنسی متناسب با تمایل شوهر نمی دهد ) ندارد بنابراین مرد می تواند دست به خیانت جنسی بزند. . ما معتقدیم این فرد در هر شرایطی امکان دارد که به روابط عدم ارضاء نیازهای جنسی خطا کاری و گناه جنسی در قالب خیانت را به هیج وجه توجیه نمی کند. به اعتقاد بنده، اینکه همسری به علت مشکل و یا محرومیت جنسی در زندگی زناشویی طرف مقابل را مقصر جلوه دهد تا بر رفتار غیر اجتماعی و غیر شرعی خود سر پوش بگذارد، نادرست است و باور ندارم در هیچ متن علمی شما سند و ادله ایی برای آن پیدا کنید. نمی توان از آموزه های دینی دستاویزی درست کرد و امر خیانت را موجه نمود. متاسفانه امروزه برخی از افراد که در جهت ارتقاء سطح آگاهی دینی مردم تلاش می کنند دانسته و یا ندانسته به این موضوع دامن می زنند و توصیه هایی غیر علمی را بالاخص به زنان می کنند که حتما و در هر شرایطی همسرانشان را از نظر جنسی تطمیع کنند و اگر نکنند اتفاقات بدی منتظر آنان است، و آسیبهای جدی به زندگی زناشویی و استحکام خانواده خواهد خورد مانند لغزش مردان و گرایش آنها به محرک های جنسی خارج از خانه! اما واقعیت از دید بنده این است که مساله "خیانت جنسی" هیچ ارتباطی به بحث تمکین یا عدم تمکین جنسی ندارد. مضافا، بنده این نوع تفکر که "عدم تمکین زن، مرد را به خیانت می کشد"، مستقیما اهانت جنسی به مردان می دانم؛ چون مردان را موجودات جنسی غیر قابل کنترل و بدون قدرت مدیریت جنسی نمیدانم. آیا مردان موجودات صرفا تناسلی هستند؟ آیا آنها قادر نیستند تمایلات، علایق و نیازهای جنسی خود را مدیریت و در حریم خانواده کانالیزه کنند؟!

این استاد دانشگاه ادامه داد: یک مرد دین مدار وفردی که بر اخلاق و کدهای دینی اشراف دارد باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود و سوالات پاسخ داده نشده جنسی در طول زندگی زناشویی را پاسخ دهد؛ تا اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند! مسلما قبل از هر گونه اقدامی همگان باید سوالات محتمل را از خود بپرسند که شاید در ده سال گذشته به دلیل استفاده ابزاری که از زن شده است زن دچار سرخوردگی جنسی شده؟ آیا می توان به راحتی اسم سرد مزاج جنسی، ناشزه و غیره رابر روی این زن گذاشت و از مجوزهای مختلف مبتنی بر سناریو های فرهنگی را استفاده کرد و نام خیانت را به آسانی به ازدواج مجدد و یا ازدواج موقت متصل کرد؟!

مساله خیانت در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است
وی افزود: متاسفانه ما در حال حاضر تنها با مساله خیانت توسط مردان رو به رو نیستیم بلکه این مساله در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است و ما با زنانی مواجه ایم که به همسرانشان خیانت می کنند صرفا به این دلیل که شوهر نیاز جنسی زن را برآورده نمی کند!

زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند
مرقاتی خویی با تاکید بر اینکه زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند و تعهد خود را بشکنند در پاسخ به این سوال که گاهی از زبان برخی درمانگران هم این موضوع شنیده می شود و زنان متهمان اصلی روابط زناشویی به حساب می آیند گفت: من هم این موضوع را شنیده ام البته باید به این مساله تاکید کنم که این مساله در لایه لایه های سناریوهای فرهنگی ما وجود دارد ومی توانم به جرات بگویم درمانگری که این توصیه را می کند در حوزه جنسی اطلاعات کافی را ندارد. مایلم به دو بحث در این زمینه اشاره کنم. اول این سوال مطرح است که آیا این دو نفر واقعا محرک همدیگر هستند؟ آیا به همدیگر کشش جنسی دارند؟ آیا از نظر جذابیت های جنسی همدیگر را قبول دارند؟ اگر جواب این سوالات مثبت باشد مطمئن باشید این زوج تا حد قابل قبول از کنار هم بودن آرامش پیدا می کنند و راضی هستند و هیچ گاه به جدایی فکر نمی کنند چون تعاملات جنسی آنها (نه صرفا روابط تناسلی) خوشایند و رضایت بخش خواهد بود؛ در این شرایط ما بقی شرایط آنها شاید خیلی اثر گذار نباشند اینکه آنها از نظر اقتصادی در چه سطحی هستند و یا خانواده های آنها با هم سازگار هستند یا نه؟ بهر حال این دو نفر به عنوان زوج عامل آرامش، شادی و لذت همدیگر در زندگی هستند.

وی ادامه داد: درست است که این مولفه ها در روابط زناشویی افراد تاثیرگذار است ولی تاثیر آن به اندازه پاسخ سه سوال بالا نیست . ما زن و شوهر های زیادی داریم که یکی از آنها به بیماری اعتیاد مبتلاست اما این افراد در کنار هم زندگی می کنند و هیچ گاه به جدایی و یا خیانت فکر نمی کنند دلیلش هم این است که می گویند ما از نظر زندگی زناشویی شریک هم هستیم و در کنار همدیگر آرامش داریم و مشکل اعتیاد را هم حل خواهیم کرد.

نگاه اهانت آمیزی که در مسایل جنسی به مردان می شود
این رفتار شناس جنسی با اشاره به اینکه از نظر من دلیل این سناریوی فرهنگی نگاه ابزاری به زن است ادامه داد: دومین بحث همانطور که اشاره کردم نگاه جنسی تناسلی صرف به مرد است. به این معنی که اگر مردی با همسر خودش نتواند امیال جنسی خود را پاسخ دهد و هیجانات جنسی خود را ارضاء کند بالاخره باید کسی و یا شرایطی را داشته باشد تا این هیجانات تخلیه شود! این یک کچ فهمی است و فقط هم در فرهنگ ما پررنگتر هست. این باور که مرد نیازهای غیر قابل کنترل جنسی دارد و به همین دلیل هم باید ازدواج کند که هر وقت نیازی داشت به سراغ زن خود برود و زن هم مجبور است که پاسخ دهد یک نگاه اهانت آمیز به مردان است.

مرقاتی خویی با اشاره به اینکه هر اطلاعاتی می تواند با سوء تعبیرات نادرست تفسیر شود تصریح کرد: به طور نمونه ما در کشور خودمان حتی از متخصصین می شنویم که اگر مردان به نیازهای جنسی خود پاسخ ندهند؛ بیماری هایی در حوزه جنسی آنها را تهدید کند. ولی در علم رفتارهای جنسی براین موضوع تآکید نشده است و مستند قابل اعتمادی وجود ندارد مبنی بر اینکه اگر مردی نیازهای جنسی خود را به موقع و سریع پاسخ نداد به بیماری های متعددی در ارگان های باروری-جنسی و یا روانی-روحی مبتلا می شود. بر اینکه روابط جنسی سالم، خوشایند و لذت بخش بین زوجین از بروز برخی بیماری ها پیشگیری میکند؛ مکانیسم دفاعی بدن را تقویت میکند و حتی لانگویتی یعنی به طول عمر کمک میکند مستند وجود دارد اما اینکه فقدان رابطه جنسی بیماری تولید کند، حداقل من نمیدانم! در کشور ما نگاه مردم به مسایل زناشویی نگاه تناسلی است من به عنوان یک رفتار شناس جنسی این نگاه را ندارم و معتقدم یک مرد می تواند با معاشقه با همسرش همان لذتی را تجربه کند که از روابط تناسلی محض می برد.

افرادی که به همسرانشان خیانت می کنند به اخلاق جنسی اشراف و باور ندارند
وی نگاه تناسلی به مردان را توهین به آنان دانست و افزود: مردان هم موجودات جنسی هستند که فکر می کنند موضوعات جنسی خودشان رامدیریت، کنترل وکانالیزه می کنند. آنها بر روی همسرشان تمرکز می کنند هر آنچه از نظر عشق جنسی دارند را به همسرشان می دهند و از همسرشان پاداش عاشقانه و مهرآمیز دریافت میکنند. افرادی که به همسرانشان خیانت می کنند به اخلاق جنسی اشراف و باور ندارند و از اخلاق یا کدهای دینی برای سلامت و خوشایندی زندگی زناشویی شان استفاده نمی کنند.این افراد در هر شرایط دیگری و با هر فرد دیگری هم ازدواج کنند دور از ذهن نیست که خیانت کار باشند. به عبارت دیگر فرد خیانت کار، در ابعاد دیگر عملکرد اجتماعی و یا فردی خود نیز خطاهایی را مرتکب شده است.

چه زن و چه مرد وقتی مکالمه ممنوعه ای را آغاز می کند نشانگر بی تعهدی به رابطه زندگی زناشویی است
این رفتار شناس جنسی تاکید کرد: افرادی که با دیدن یک خانم شروع به صحبت های حاشیه ای غیر ضروری و نهایتا خیانت می کنند اگر به حریم جنسی خود آگاه بودند و احترام به حریم دیگران و خطوط قرمزها را می شناختند اصلا در مسیر خیانت زناشویی شاید قرار نمی گرفتند. فرقی نمی کند چه زن و چه مرد وقتی مکالمه ممنوعه ای را آغاز می کند نشانگر بی تعهدی به رابطه زندگی زناشویی خودش و هجوم و اهانت به کدهای ارزشی است. فردی که اولین قدم تعهد را شکسته قطعا مکالمات دو نفر به سمت مکالمات محرک آسیب زا کشیده می شود؛ اگر چه در ابتدای امر صحبت ها عادی به نظر می رسد و گفته می شود دوستی معمولی است اما خیانت می تواند نتیجه همان قدم و شروع اولیه باشد و حریم و احترام جنسی شکسته می شود. با طرح این موضوع اینگونه تعبیر نشود که انسان در خیانت اراده ایی ندارد و با آغاز یک تعامل ممنوعه خود را در مسیر خیانت و در مقابل عملی انجام شده میبیند!خیر هر فردی با انگیزه مشخص وارد تعامل با جنس مقابل می شود و با آگاهی از پیامد رفتارش رابطه را ادامه می دهد؛ و این دلیل من آن فرد را خیانتکار می نامم چون به با آگاهی مرتکب این خطا می شود. مردی که برای آغاز صحبت با زنی در همان اول پیشنهاد صیغه محرمیت می کند تا مکالمه آنها صورت شرعی پیدا کند آیا نمیداند پیامد این تعامل چیست و چه خواهد شد؟ آیا دو همکار که برای موضوع کاری با همدیگر تعامل دارند هم صیغه محرمیت می خوانند؟!

خیانت به همسر نه توجیه دینی دارد و نه علمی
وی تصریح کرد: بنابراین بسیاری از افراد با شکستن حریم ها و عدم توجه به کدهای اخلاقی و دینی و سوء استفاده از آموزه های دینی به زندگی زناشویی خود خیانت می کنند. همان دین که مجوز ازدواج موقت و یا مجدد را صادر کرده است اولین توصیه ها در پیوند زناشویی را صداقت، اعتماد دوطرفه، مودت، احترام به کرامت انسانی، رعایت حقوق همسر و فرزندان، و .... قرار داده است. اولین علامت خیانت به زندگی زناشویی پنهانکاری، دروغگویی، پرخاشگری و خشونت، طرد همسر و فرزند، نادیده گرفتن حقوق جنسی همسر...است. پس خیانت به همسر نه توجیه دینی و نه علمی دارد.
bato-adv
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
اینکه خبر ها و تاپیگهای س ک س ی مث این، اینقد کامنت میخوره نشانه مشکل دار بودن جامعه ماس
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
جامعه فاسد بشه دامن همه رو میگیره.
وقتی به خاطر فقر و تورم سن ازدواج بالا بره و طلاق و زن بیوه زیاد بشه رابطه نامشروع زیاد میشه.
پس از مدتی رابطه نامشروع عادی میشه و دامن کل جامعه رو میگیره حتی کسانی که مشکل جنسی ندارن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
به نظرم جامعه ما دچار تداخل نقش زن و مرد شده،اختلاط بیش از حد و استخدام زنان و اشتغالشون در کنار مردان نامحرم باعث عادی شدن یه سری روابط منجر به خیانت شده.به نظرم زنان بهتره برگردند به خونه تا هم مشکل اشتغال جوانان حل بشه و هم مشکل خیانت هر دو جنس.
بهار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
تحلیل از این خنده دارتر ندیده بودم . زنها را بکنیم توی پستو تا همه مشکلات حل شود !! عصر قجر !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
نظرت چیه اصلا کل خانوما رو بکشیم تا خیانتی وجود نداشته باشه؟
سین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
تنبلی ذهنی باعثشه
جامعه به سمت راحت طلبی میره. توی همه چیز... وقتی مشکلی توی کانون خانواده هست کسی دنبال حلش نمیره.سخته انگار! میره با یکی دیگه میخوابه. اون نشد باز با یکی دیگه...
ازدواجشم بی فکره
دوتا متغیرو خیلی آبکی میبینه و بسم الله ازدواج!
ذهنا پیگیر نیست.آدما خنگ شدن! بعضیا میگن واسه خیانت باید باهوش بود. من بعید میدونم.چون هوش اگه داشتن که انقد لو نمیرف! اکثریت خنگ یا تنبل ذهنی هستن که خنگیشونو توی انتخاب و عدم ارائه راه حل مناسب پیش از ارتکاب به خیانت نشون دادن
ناشناس
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
علائم و نشانه هاي اخرالزمان بخونيد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۲
سحر
Singapore
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
این مطلب کلا در مورد خیانت در زندگی زناشویی بود که البته کماکان بین مردها رایج تر هست. شما چرا اصرار دارید همیشه بحث رو جنسیتی کنید و توی تیترهاتون روی "زنان" تاکید داشته باشید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
دقیقا .بعد هم مردها اونجور بودن که زن ها اینجور شدن وگرنه هیچ زنی به خودی خود خائن نیست این فقط و فقط از ذات خراب جنس نره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
با خیانت مخالفم چه از طرف زن چه مرد!
معتقدم اگر خانومی شرایط رو محیا نکنه هیچ مردی جرات نمیکنه بهش نزدیک شه

اگر مرد سماجت کرد و باز هم خانوم شرایط رو محیا نکرد میره و ادامه نمیده (به غیر از معدود مردایی که شخصیت روحی و روانی سالمی ندارند که 5 % جامعه رو هم تشکیل نمیدن)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اوضاع زنها خیلی بی ریخت شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
ذات خراب جنس نر؟!
چه نگاه جنسیت پرستانه ای!
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
سحرجون خیانت مردان سابقه داشته درست ولی خیانت زنان بسیار کم بوده ولی امروزه بسیار زیاده .
ن 15:04
ما نمیگیم شما خانم هامقصرید که اینجوری میتازید.
خائنین در هردو جنس هستند مقصرهم خودشون هستند و بس.
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
فلن که برعکس شده
زنان امروز خیانت کارن
اگه قبلن خیانت مردان بیشتر بوده بخاطر بی توجهی زنان بوده ولی الان زنان به عشقشان هم خیانت میکنن و هیچ دلیل منطقی واسه خیانتشون ندارن
حرمت عشق و علاقه از بین رفت میفهمی رفتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
ناشناس 15:04 برات نگرانم
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اتش زیر خاکستر در جامعه
مردی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
زنه با ساپورت و سینه باز اومده خیابون بعد شوهره هم عین خیالش نیست تازه خوشش هم میاد .مردها بی غیرت شدن زنها هم بی حیا شدن
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
گل گفتی
میترا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
درود بر اقای مردی از تهران.... توی میدون ولیعصر همین امروز زنه لخت بود باور کنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
با نظر "مردی از تهران" مخالف چون در دیگر کشورها اسلامی و غیر اسلامی که پوششی بسیار باز تر از کشور ما دارند این گونه خیانت دیده نمیشود پس اشکال نحوه لباس خانمها و غیرت اقایان نمیباشد
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اِهع چطوروقتی مردا خیانت میکنن هشدار نمیدین حالاکه زنا ازخودتون یادگرفتن هشداردهنده شده؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
آفرین موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
چون اون پذیرفته شده اس عزیزم
می بینی که مردای روشنفکر!!! فرارو هم اینجا اصالتشون رو نشون دادن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
من کاری به وضع جامعه ندارم،شما که عاقلی،اخلاق رو زیر پا نذار،نه اینکه با خیانت تلافی کنی
اینکه دلت تنوع میخواد با تلافی و ...توجیه نکن
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
شیوا حرف شمارو قبول دارم ولی مادر بنیان خانواده است که اگر سقوط کنه خانواده سقوط کرده و این خطرناک هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
این احمقانه ترین پیامی بود که شنیده بودم... اصالت خانواده به زنه و این موهبتیه که خدا به مادرا داده ... هر چیزی و با تلافی نباید جواب داد...این فقط برای توجیح رفتا زشت بعضی ادمای فاسده
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
مهمترین دلیل این است که با توجه به امکانات و ارتباطات جدید امکان برقراری و تماس با افراد نامحرم براحتی میسر شده و خود این می تواند نقطه شروع یک فساد باشد دلیل دوم قبح طلاق و خیانت در جامعه از بین رفته ایا این افراد که در روز روشن در براربر دیدگان همه اقدام به مزاحمت یا درخواست ایجاد رابطه میکنند جز این است که این کار را عادی میدانند ، جامعه نیز به هزار دلیل نسبت به این اتفاقات بی تفاوت شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
موضوع قابل تاملی است. هرچند نگارنده استدلال های آبکی آورده است
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
دو طرقه هستش خیانت ،
فقط مختص خانومها و یا آقایان نیس .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
چند همسری و یا ارتباط با بیش از یک نفر هم برای زنان و هم برای مردان انری ناپسنر است.
.
هر دو جنس دارای غریضه الهی توالد هستند و هد دو پتانسیل و و نیاز دارند لذا نباید با توجیه ، مردان را مجاز و زنان را در این مسیر نامجاز بدانیم.
.
بقول تتلو:اگه بده واسه تو ام بده!!
.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
غریزه
احتمالا عریضه نویسی زیاد وادارت کرده غریزه رو اشتباه بنویسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
نقل قولت از تتلو منو نابود کرد :)))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
منم نابود شدم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
چند همسری اگر ناپسند بود خداوند جواز نمی داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
بقول تتلو ؟!!!!!!!!

...

غریضه !!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
واقعا به قول تتلو !!! متأسفم
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
به نظر من اگه مردا بتوننن 2 تا کار رو بکنن این جور مسائل پیش نمیاد
یکی اینکه مدت زمان رابطه جنسی رو زیاد و نوع مدل رابطرو از طرفش بپرسه
دوم تمیز باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
زنها هم همینطور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
حامد جان ، خیلی خوبی
ناشناس
United States
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
سوم متعهد و خوش اخلاق باشه!
ناشناس
Germany
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
یعنی به نظرت کل این بند و بساط با حموم و ویاگرا حل میشه دیگه؟!عجب راه حلی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
روزی یکبار دیگر غیرت سیل اسای مرد مومن ایرانی خانه هرچه فساد وخیانت است را ویران خواهد کرد. حتم داشته باسید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
انقدر مردها خیانت خود را با صیغه و مسایل دیگه توجیح کردند که زنها هم جواب خیانت را با خیانت می دهند . و عامل اصلی باز هم مردها هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
من مرد هستم،والا من تا حالا به کسی خیانت نکردم،ولی دو بار بهم ناجور خیانت شد،هیچ کاری هم نتونستم بکنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
عامل اصلی بیشعوری همه است
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
بعضی خدا را در خشت و گل می بینند نه در نزدیک تر از رگ گردن ، مشکل اصلی اینجاست !
ناشناس
United States
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
همیشه پای یک مرد در میان است .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
هرچی آتیشه از گور زنها بیرون میاد . از اول خلقت بشر همینطور بوده تا آخر زمان هم همینه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
چه تیتر بدی انتخاب کردی فرارو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
بیشعورها بیشتر خیانت می کنند،چه زن چه مرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
تقصير مردان و بعضي كارشناسان هست كه زنهارو اينقدر پررو كرده اقاجون زن بايد از مردش حرف شنوي داشته باشه بازبون نشد با مشت ولگدو كمربند بايد حرف گوش بده گوش نداد بايد دست و پاش رو ببندي بندازي تو اتاق تا ادم شه زن شرقي چه ميدونه حقوق چيه زن شرقي رو بايد اين كار رو كرد ولاغير تازه خودشون رو با زنان غربي مقايسه ميكنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
تو حرص نخور عزیزم ! فشارت می ره بالا سکته می کنی!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اگه طنز نوشتی که هیچی؛ اگه جدیه که باید بگم اینگونه تفکرات ریشه در دوران کودکی و روابط خانوادگی داره. بیچاره مادرتون چی کشیده از دست ابوی گرامی.
پرتو
-
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
به همین خیال باش.
ناشناس
United States
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
به جنگل مراجعه کن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
کاملا موافقم.... احسنت...
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
من موندم فرارو اين كامنتهاي بي محتوا رو كه ارزش خوندن نداره چجور منتشر ميكنه؟؟؟؟!!!!!!!
Max
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
عالی بود. خوشم اومد :)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
تیتر کاملا مغایر با محتواست. توهین به شعور خواننده.
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
نوش جونتون آقایون، خخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
عسل خانوم ، شما نتیجه ی ازدواج "یک مرد "با "یک زن" هستید ، یادتان باشد ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
خجالت
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
این خانم دکتر باید بداند عدم تمکین زن نتایجی از جمله تامین نیاز جنسی از طریق راههای حلال و غیر حلال را بدنبال دارد حال شما این را قبول داشته باشید یا نداشته باشید. ضمنا شما میگویید عدم تمکین زن اصلا دلیل نمی شود مرد به زنش خیانت کند.
باید به عرض خانم دکتر برسانم این مطلب که مرداگر از طریق حلال نیاز جنسی خود را تامین کند خیانت محسوب نمی شود بلکه بدیهی است که نیاز مرد باید جبران شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
شراکت تخت خواب چه حلال جه حروم خیانته .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اون مرد بی غیرت روشنفکرنمایی که زنش تو خیابون بغل دستش داره راه میره با ساپورت و مانتوی نازک کوتاه و موهای افشان شده و یک من آرایش هر چی مرد هیزه زل میزنن بهش شوهرش عین خیالش نیست ، فردا که زنه بهش خیانت کرد بازم بی خیاله جون خودشم سرش جای دیگه گرمه. بحدی تظاهر به فحشا زیاد شده که نگو و نپرس و همش برمیگرده به مردان بی غیرت این تیپ خانواده ها.
بهار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
کاش می فهمیدید نوع پوشش ربطی به اخلاق نداره !! نه اون مرد بی غیرته نه اون زن بی اخلاق ! خیلی بده آدمها رو از ظاهرشون قضاوت کردن !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
کاملا باهات موافقم، مردای ما خیلی بی‌غیرت شدند؛ این بی‌غیرتی رو هم کلاس و روشنفکری میدونند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
پوشش تا حد زیادی نشان‌دهنده شخصیت آدم‌هاست؛ وقتی یه‌نفر خارج از عرف لباس میپوشه (به بهانه‌ این‌که میخواد آزاد باشه یا این ‌که لباس رو دوست دارم و ...) و میخواد جلب توجه کنه به‌نظرتون این فرد مشکل نداره، یا شریک زندگیش که بهش اجازه میده، مشکل نداره؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
نه بهار خانم پوشش داریم تا پوشش؛ بعضی وقتا آدم پوشش‌هایی در خیابون میبینه که اگه لباس نمی‌پوشیدن بهتر بود
سروش
Bulgaria
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
تو این زمونه که دخترا و پسرا از چهارده سالگی تا سن ازدواجشون با صد تا پسر و دختر دوست میشن و ازشون جدا میشن واقعا چطوری میتونید انتظار داشته باشید که صرفا به یک نفر قانع بشن و بتونن تا آخر عمر باهاش زندگی کنن !؟
صد در صد به یک نفر قانع نمیشن چون عادت کردن به اینکار ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اقا دمت گرم حرف حقو میزنی
وقتی دختری از چهارده سالگی دوست پسر داره چن تا دوست پسر تا سن ازدواجش عوض میکنه ؟
با چن نفر از اونها رابطه ی جنسی داشته؟
چطور میتونن ی ادم رو ب مدت 50. 60 سال تحمل کنند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
فرارو جان تیتر خوبی انتخاب نکردی..
به نظر من اگه زن و شوهر به هم علاقه داشته باشند و همدیگر رو فقط برا س ک س نخوان امکان نداره به هم خیانت کنند..
و یکی دیگه اینکه مردان باید همسرانشون رو ارضاء کنند و فقط به فکر خودشون نباشند، متاسفانه خیلی از مردان نمیدونند که زن ها هم ارضاء میشوند..!!!
اگه خیلی رک گفتم معذرت میخوام..
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
عالی بود.قسمت ارضای دو طرفه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
افسوس که خیلیا نمیدونن.وباعث خیلی از طلاقها هم مسایل جنسیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
بايد به اين نكته اشاره كرد نيازهاي جنسي مردها خيلي بيشتر از زنان ميباشد به همين خاطر در شرع آمده است مردان مي توانند تا 4 زن دایم داشته باشن به شرط رعایت عدالت کامل و صيغه و متعه هم بکنند و اين به خاطر سرشت مردان هستش كه بيشتر به مسائل جنسي نياز دارد . ولي متاسفانه خانم ها همانند مردان نيستند و به همين دليل مردها در اكثر موارد ارضا نميشوند و بيشتر تمايل دارند و اين تمايل ايشان توسط همسرانشان جواب داده نميشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
من به عنوان یک زن واقعا برای شما متاسفم که اینطور مردان رو معرفی می کنی اگر خودت هم مرد هستی که واقعا باید به افکارت گریست من مردان زیادی رو در خانواده یا محیط کار می شناسم که شرایط لازم برای ایجاد رابطه جنسی رو ندارند یا به دلایل خاص توسط همسرشون تامین نمیشن ولی عفت خودشون رو حفظ کردند خجالت آوره این نحوه تفکر و این نوع توجیه کردن همه این مسائل به دلایل فرهنگی اتفاق می افته ضمن اینکه روحیات ادمها هم متفاوت هست کلا عده ای به اخلاقیات پایبند نیستند و این خیانت رو ممکنه در هر زمینه ای انجام بدن واقعا اگر در اسلام و شرع چنین مطلبی نیامده بود چطوری می خواستید توجیه کنید این مسئله رو
شما مردان رو موجوداتی صرفا اسیر تمایلات جنسی معرفی کردید ضمن اینکه در مورد نحوه ارضا شدن هم کاملا مطلب بی اساسی نوشتید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
همین حالا هم اگه میانگین واقعی تعداد همسران را در ایران با شاخص های متعددی که در روابط زوجین وجود دارد (غیر از روابط جنسی زن و مرد) رو محاسبه کنیم از عدد 4 هم بالا میزنه! فقط استرس برای همسر رسمی زوج یا زوجه وجود داره.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
این توجیه مسخره نداشتی چی می گفتی ؟
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
من کاملا به قوانین شرعی پایبندم.
و به قانون تک همسری احترام میذارم.
دوره ای نیست که بخوایم همسر دوم انتخاب کنیم چه برسه به خیانت.

قدیم چون قدرت در خانواده بزرگ و یا قوم بزرگ بود و همینطور فرزندبسیار کارو تلاش و در نتیجه ثروت بسیار داشت
و فقط زنها باردار میشدند

امروز اینطورنیست پس به همسرانی که پایبندند احترام بگذاریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
برای کاهش استرس بدن نیاز به دوپامین دارد که باید مغز فرمان تولید دوپامین را صادر کند .در 4 حالت دوپامین تولید میشود1- ارضاء جنسی توجه کنید ارضاء کامل 2-مواد مخدر 3-خوردن در حد ترکیدن 4-ورزش شدید در حد بیحال شدن. خانواده های مشکل دار بسمت سکس و مواد مخدر بطور ناخود آگاه کشیده میشوند.
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
تا که از جانب معشوق نباشد کششی
عاشق دل خسته ره به جایی نبرد
تا از طرف جنس مخالف کشش و عاطفه ای نباشد اصرار یک طرف مثل ویز ویز مگس می باشد لذا نسبت دادن بحث خیانت به هر یک از طرفین کار صحیحی نیست هر چند در جامعه امروز بحث خیانت بانوان پرنگ شده است ولی نکته قابل تامل این است که این خانم ها با اتباع بیگانه روابط نامشروع برقرار نمی کنند بلکه باخود ما ها اقدام به این کار می کنند لذا اگر هر شخصی خود شخصا تصمیم به زندگی سالم بگیرد این مسائل از بین می رود هر چند از ازل این مسئله بوده است و تا قیامت ادامه خواهد داشت .
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
کشور از دوران قبل مدرنیته به دوران مدرنتیته سوق پیدا می کند که در این گذر انواع ناهنجاریها بوجود می آید که یکی از مهمترین آن همین موضوع می تواند باشد که مسئولین باید با فرهنگ سازی و آموزش مشکلات را رفع نمایند گرچه با وجود شیوع ناهنجاری در تمام ابعاد زنگی افراد جامعه مسولین مثل کبک سرشان را در برف فرو بردهاند و فقط به فکر ریاست و حکومت و چپاول هستند و فرصتی برای چرداخت به انواع مشکلات خامعه ندارند
ی زن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
غلط کردی زن و مرد نداره اگه مرد وزن به هم محبت کنند وعاشق هم باشند وبه هم احترام بگذارند هیچ کدوم به خودشون اجازه خیانت نمیدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
شما آروم باشید؛ اینجوری اگه با شوهرت رفتار کنی روزی یه خیانت میکنه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
حالم از این نگاه های جنسیتی و سکسیمی و قرار دادن زنان مقابل مردان و بالعکس واین که همیشه یه جنسیت و مقصر میدونید و متاسفانه دلایل احمقانه و کوته فکرانه یه مشت مریض جنسی تو جامعه ما خیلی خوب رواج پیدا کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
توی مستند فقر و فحشا بود که میگفت ما که مادرامون مادرای قدیم بودن و به همه چیز اعتقاد داشتن شدیم این خدا به داد بچه های مادرای این روزی برسه که خیانت براشون از آب خوردن راحته و چی از آب میخوان دران خدا میدونه. خدا به داد جامعه مون برسه
ناشناس
United States
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
فقط باید گفت عجب عجب عجب چه روزگاری شده همه چی عادی شده
سعیده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
درست میگه ، من هم متعجبم از افرادی که مردها رو ببخشید ببخشید وحشی هایی می دونند که باید هرزمان احساس نیاز کردند بلاااااافاصله نیازشان برطرف شود و الا عنان از کف می دن!!... اینطور نیست. بعنوان یک خانم متاهل میگم که هر فردی میتونه عاقل و با منطق و با حیا باشه و در عین حال به نیازهاش برسه. زن و مرد نداره که ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
مسير شدت و ضعف غريزه جنسي رو تكامل موجودات تعيين كرده و كساني ميخواهند به اين جريان طبق نظر خود شكل بدهند تنها آب در هاون كوبيده اند و از علم روز دنيا بي خبر هستند
انسانها موجوداتي بيولوژيك و آزاد هستند و هيچ هنجاري خارج از روند طبيعي زندگي را در نهايت بر نخواهند تافت و اگر چهار همسر در اسلام توصيه شده به دليل تطابق كامل با فطرت انسان ميباشد ولاغير و جز آن هماني خواهد شد كه ميبينيم يعني عدم ارضاء مرد و روابط خارج از چهار چوب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
4 همسر در اسلام توصیه شده میشه بفرمائید کجا چنین توصیه ای شده 4 همسر مجاز شمرده شده این دو تا با هم فرق دارند شما بهتره یه بار دیگه قران رو بخونید که نوشته با رعایت کامل عدالت و نهایتا توصیه شده که اگر به یک همسر اکتفا کنند برایشان بهتره شما هنوز معنی توصیه رو نمی دونی نظر نده
و ضمنا اول و آخر نظرت با هم همخوانی ندارند اگر انسانها موجوداتی بیولوِژریک و آزاد هستند دیگه اسلام رو چرا این وسط آوردی بعد هم منظورت از انسانها فقط مردان هستند زنان در کدام رسته موجود ات قرار می گیرند ؟
بهار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
یه بار مقاله رو بخون برادر 4 همسر .
و سعی کن فطرت انسان را تا سطح خواسته های شهوانی نزول ندی !
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
از قدیم گفتند کرم از خود درخت است وقتی جوانهای ما ابرو بر میدارند پشت موهایشان را میبندند زنها با جنان ارایشی ولباس های تنگ و نازوک تو خیا بان راه میروند بیش از ای انتظار نباید داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اینجور که شما استدلال کردین پس اگه مردی نتونه زنشو ارضا کنه اون زن هم میتونه طبق فطرتش وارد رابطه با مرد دیگری بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
غربی ها این همه نکته مثبت مثل نظم وجدان کاری. راستگویی و .... دارند. فقط همین خیانت و سستی بنیان خانواده رو ازشون یاد گرفتیم نمی دونم چرا ما فقط منفی هاشون رو یاد گرفته ایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
خانم دکتر ! به چه دلیل یک مرد باید نیاز طبیعی خود را سرکوب و یا محدود کند در حالیکه دین به او اجازه اقدام متناسب داده ؟
ناصر
-
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
مردان و پدران را با اینهمه گرانی چنان بدبخت و خاک بر سر کرده اند که هیچکس حتی زنش برایش تره خرد نمی کند
ناصر
-
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
با دقت بخوانید .ارزش با دقت خواندن را دارد . ازدواج ورای تمام گفته ها وشنیده ها یک قرارداداست ، یک شراکت است ،درقراردادتان شرافتمندانه عمل کنید ،اگرنمی توانید آن رافسخ کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
نوشتيد " رفتار شناس " و استاد دانشگاه ، ولى برخورد اين خانم با مسئله اصلأ علمى نبود .
همهء صحبت ابراز عقيده بود ، از تحقيق و علم و استدلال خبرى نبود.
متأسفانه همه ميدونيم اين ها چطور " استاد" شدند .
همونطور كه محمود دكتر شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
خیانت این روزها مد شده
دقت کنید: مد
دستاورد دوره گذار از جامعه سنتی به مدرن,بدون توجه به هویت فردی و عزت نفس ملی,چیزی جز سقوط اخلاق و هنجارهای "انسانی" نیست.
خیانت در همه جای دنیا یک رفتار نابهنجاره و باعث آسیب های زیادی به فرد خیانت دیده میشه,ولی توجیه تراشیدن برای خیانت از خصوصیات جوامع سردرگمی مثل ماست,
ضمن قبول اینکه خیانت مردها به هر توجیهی قرنهاست وجود داره,متاسفانه باید بگم زنها هم برای خیانت دارای توجیه شده اند: شوهرم سکس بلد نیست,اندامش مناسب و جذاب نیست و....
من منکر نقص در روابط جنسی نیستم ولی فاکتور مقایسه با "دوست پسرهای قبلی" بیش از حد وارد فکر و ذهن زنها شده
کیان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
ببخشید مگه مرد تنهایی خیانت میکنه؟
منظورم اینه که وقتی مردی خیانت میکنه طرف مقابلش هم یک زنه که داره به خانواده یا شوهرش خیانت میکنه
افتاد؟؟؟
هر جا مردی خیانت کرد پای یک زن در میان است . . .
پس نمیشه بگی فقط مرد یا فقط زنان خیانت کارن بلکه هر دو مقصرند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
دقیقا میخواستم همین رو بگم که شما گفتی. خدا رو شکر. بالاخره یه نفر حرف منطقی زد. داشتم نا امید میشدم از نظرات مردم!
بهار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
دنیای امروز ، دنیای برابریست . وفا کنی وفا می بینی ، خطا کنی خطا می بینی !
وسلام !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
شما دیگه خیلی آزادی!(آزاد به معنای یله!!)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
نه اینطور نیست
دنیای امروز دنیای بی عدالتی هستش
بهار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
بنده نه ازاد هستم و نه یله . خیلی بیشتر از شما هم دارای چهارچوبم که به سادگی به ادمی که نمیشناسید انگ میزنید!
من ازاد اندیشم و معتقدم همه چیز بازتاب رفتار خود ماست . هر کس میخواهد خیانت نبیند باید در وهله اول خودش سالم زندگی کند .

واقعیتی که متاسفانه بیشتر مردها نمیخواهند قبول کنند .
Mahya
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
tu keshvari ke 90% zanha be orgasm nemiresand va faghat sex ro anjam midan va mardha ham tavaghoshun az zanaye khodeshun dar hade ye porn star E khob nemishe rajebe masaleye khianat ziad sohbat kardo nazar dad chon hich chiz dar rabete ba in mozu dorost anjam nemishe
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
کی از دلایل گرایش من و زن تنوع طلبی انهاست که میتوان با تنوع دادن به زندگی از مسائل انحرافی دور شد من اگر فکرم مشغول زندگی باشه هرگز به فکر انحراف نخواهم افتاد بعضی هم به خاطر بی درد بودن و پول زیاد دنبال این موضوع میرن که این هم تنوع طلبی را میرسونه ای کاش همه ی ما تنوع رادر اسلام جستجو میکردیم اسلام برای هر مشکلی راهی داره ولی ما راه منفی را دوست داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
عوامل دیگری در زندگی دخیل هستند که باعث خلا در زندگی شده و این خلا را نمی تونن برطرف کنند و رو میارن به اصطلاح این نویسنده خیانت. زندگیها را از هم پاشوندن و این هم به خاطر اینکه مردها صددرصد اونی که خانم ها امر میکنند تبعیت نمی کنند. مثال: چرا خانم ها باید در مورد رفتن به خونه نزدیکانش باید زنش دستور بده ولی برعکسش نه؟ و این اختلافا پیش نمیاد. مرد مرده است و معنی ندارد. تو را خدا یکم به آقایون ارزش بدید اون موقع ببینید که ارزشتون چند برابر میشه
دردمند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
دو عامل موثر در انحراف اخلاق جامعه عبارت است از : موبایل و ماهواره. که ما فرهنگ استفاده از آن را نداریم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
کاملا درسته اونهایی هم که بهت منفی دادند قسمت دوم نظرت رو خوب نخواندند.
رضا
United States
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
بحث غلطی مطرح شده با توجه به تضاد ارایی که وجود دارد معلوم است .خائن مذکر ومونث ندارد ولی به خاطر لطافت ومهر ذاتی جنس مونث این کار دورتر از ذهن است. ولی در هر صورت خدا به داد ما برسد با این ازدواجهای غلط که منجر به....میشوند.
خالقی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
خیانت در جامعه امروزی یک دلیل بیشتر ندارد و آن هم سینماست ..سینمای خاص که فیلم های خاص تولید می کند را نمی گویم کلا سینما . شما می بینید در فیلم های بسیار خوب و حتی هنری و ادبی که حتی می خواهد درس تحکیم خانواده بدهد هنرپیشه مرد یا زنی که کمی دانیم در عالم واقعیت همسر دیگری دارد به خاطر فیلم نامه عریانی که هست به راحتی با هنرپیشه دیگری رابطه جنسی برقرار میکند . اعم از هنرپیشه مرد یا زن . این هنرپیشه مرد یا زن که می دانیم در عالم واقعیت همسر دیگری دارد و در فیلم های مختلف با افراد مختلف رابطه جنسی برقرار می کند در ناخوداگاه فرد در دراز مدت تاثیر خودرا می گذارد و گذاشته است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
چرا قبل از انقلاب زنان پایبندتر بودند
ناشناس کارمند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
وضع خیلی خراب تره به نظر من زنای متاهل زدن رو دست دخترای مجرد. من خودم یه همکار زن دارم با ده نفر ار مردای همکارم رابطه داره
شوهرشم ظهر به ظهر با خنده میاد دنبالش
تف به غیرتت مردا
ناشناس
France
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
بیچاره شوهرش چه گناهی داره مگه خبرداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
ببخشید اونجا اداره س یا مرکز ملی تفریحات ناسالم؟
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
كار مردان روشني وگرمي است
كار زنان حيله و بي شرمي است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
روشني؟ گرمي؟ كو؟ كجاست؟!!! ما كه تا حالا نديديم!
ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
مشكل هر دوطرف هستن (مرد و زن )
چرا كه هردو از دين و اهل بيت و قرآن ، گذشته خودشون و پدر و مادر و خدا ، گريزان شدن و يادشون رفته كه روزي پدر و مادر ميشن و صاحب فرزند و روزي از دنيا ميرن و بايد جواب كارهاشون و بدن . يادشون رفته كه هر دو طرف در محضر خدا پاك و مقدسن . يادشون رفته كه از همديگه تشكيل شدن . و خيلي فراموشيهاي ديگه . مردها بي غيرت به ناموس و زنها به حيا و بي شرم و ..... مادر بودن و پدر بودن حرمت و بزرگي داري . هردو بايد عفت پيشه كنند و خدا ترس باشن .
ناشناس
United States
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اینكه مدام بگیم مردها اینطورن و زنها اونطور فرار از واقعیت آدم بودن و قدرت تعقل و انتخاب داشتنه. هر كسی شخصیت خودش رو داره. اگر از ما دزدی شد ما هم بریم دزدی كنیم!!!! درسته آیا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
یکی ازعوامل اصلی و تاثیرگذاردرتحریک مسائل جنسی ماهواره وسریالهای آن می باشد که بدون هیچ قیدو بندی وبدون درنظرگرفتن ارزشها وفرهنگ ایرانی دردسترس عموم مردم میباشد که این موردنیز بدلیل عدم برنامه ریزی درخصوص فرهنگ ایرانی وتفریحات سالم وعدم کیفیت برنامه های صداوسیما می باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
یکی ازعوامل اصلی و تاثیرگذاردرتحریک مسائل جنسی ماهواره وسریالهای آن می باشد که بدون هیچ قیدو بندی وبدون درنظرگرفتن ارزشها وفرهنگ ایرانی دردسترس عموم مردم میباشد که این موردنیز بدلیل عدم برنامه ریزی درخصوص فرهنگ ایرانی وتفریحات سالم وعدم کیفیت برنامه های صداوسیما می باشد.
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
الان خیانت در زنان خیلی زیاد شده متاسفانه و به وفور قابل مشاهده است و مردانی که بدلایل مختلف راغب به برقرتری ارتباط با زنان شوهردارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دلایلی چون: داشتن اطمینان خاطر از ایجاد مزاحمت توسط زنان بدلیل داشتن شوهر و همچنین سوء استفاده از احساسات زنان

هرچند خیانت در بین زنان مد شده و زنان ما خیانت را نوعی روشنفکری میدادن و بنظرم اینها دچار بیمار ارتباط با افراد متفاوت شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!
ک م
France
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اسمش رو گذاشتن دوست اجتماعی!
البته با خانمهای باشخصیت تو اجتماعمون کم نداریم
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اصلاحیه:

خیانت را نوعی روشنفکری میدونن و بنظرم اینها دچار بیمار ارتباط با افراد متفاوت شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس3
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
هر گاه مردی خیانت میکند زنی بوده که مرد خیانت کرده و هر گاه زنی خیانت کرده مردی در طرف مقابل بوده که زن خیانت کرده پس آمار خیانت کاران مستواند برابر باشد مگر اینکه همجنس گرا باشند خخخخخخخ
بنابر این تیتر مربوطه نامربوط است
کاظم هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
جالبه ! خیلی جالبه! خانم ها و آقایون بدون توجه به اصل موضوع و ذات انسانی، افتادن به جان هم که مقصر دیگری است. در صورتی که نهادهای مسئول آموزشی، تربیتی، فرهنگی،مذهبی ... مقصر اصلی هستند. وقتی که حرمت انسان محترم شناخته نمی شود و کرامت خدشه دار می شود کار به اینجا می رسد اگر چه هر فردی خودش هم مسئول است اما تربیت اجتماعی بسیار مهم است که مغفول واقع شده است. لطف به جان هم نیوفتید به ریشه فکر کنید لطفا...
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
استدلال هایتان بیشتر به شعار می ماند تا مستند دار. مثلا : "همان دین که مجوز ازدواج موقت و یا مجدد را صادر کرده است اولین توصیه ها در پیوند زناشویی را صداقت، اعتماد دوطرفه، مودت، احترام به کرامت انسانی، رعایت حقوق همسر و فرزندان، و .... قرار داده است" راستش کی و کجا؟ مبلغین دین قسمت اول یعنی صیغه و ازدواج موقت را زیاد تبلیغ میکنند و در مورد قسمت دوم نمونه اش همین که میگند به زن دروغ گفتن اشکال نداره. خوب یکی از دروغ ها هم میتواند همین باشد.
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
باید برای ویروس زدایی مغز ایرانیها یک آنتی ویروس اختراع شود.
سین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
تنبلی ذهنی باعثشه
جامعه به سمت راحت طلبی میره. توی همه چیز... وقتی مشکلی توی کانون خانواده هست کسی دنبال حلش نمیره.سخته انگار! میره با یکی دیگه میخوابه. اون نشد باز با یکی دیگه...
ازدواجشم بی فکره
دوتا متغیرو خیلی آبکی میبینه و بسم الله ازدواج!
ذهنا پیگیر نیست.آدما خنگ شدن! بعضیا میگن واسه خیانت باید باهوش بود. من بعید میدونم.چون هوش اگه داشتن که انقد لو نمیرف! اکثریت خنگ یا تنبل ذهنی هستن که خنگیشونو توی انتخاب و عدم ارائه راه حل مناسب پیش از ارتکاب به خیانت نشون دادن
نشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
خانمیکه کاپوت و گلکپگیرش قرمزمیکنه وجاک سینشه تاروی نافش بازمیزاره وشوهرش تماشا گره
منکه مصیبتی بدترازاین نمیبینم
محمد
United States
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اگر ما در این بحث تعصب زن و مرد را کنار بگذاریم و بعنوان یک انسان واقع بین بااین مطلب اجتماعی برحورد کنیم احتمالا شاید بتوانیم تا حدی به همدیگر اموزش اجتماعی بدهیم. خوب بخرف های من دقت کنید. مرد در ایران یامنطقه شرق فردی است مغرور و از زمانیکه ازدواج می کند سعی بر ان دارد بهترین و راحت ترین امکانات را برای همسر خود فراهم کند و بهمین دلیل با صمیمیت و انرژی کامل صبح ا زمنزل خارج میشود.همه ما میدانیم مرد ها دارای یک توان جنسی محدود میباشند و در صورتی که در منزل این توان تامین شود هیچ مردی امکان ندارد کار و زندگی و تعهد خانوادگی خود را کنار گذاشته و بجای تامین اسایش زن و فرزند دنبال زن دیگری باشد. این عمل خیانت زمانی صورت میگیرد که مرد از خانه بصورت ناراضی یا گرسنه بیرون رود.اکثر زنها میخواهند همیشه از حربه سکس استفاده نمایند. مردی که گرسنه است که پایه این گرسنه گی هم توسط زن گذاشته شده مرد هم مسلما برای تامین نظریات خود را بدر و یا دیوار میکوبد و پایه و اساس انرا هم زن گذاشته. وانگهی یک مرد خیانت خود را همراه با زن استارت میزند. این زن همان کسی است که در خانه از حربه سکس استفاده نموده و مرد خود را گرسنه بخارج فرساده. پس وجدانا باید نظر بدهیم و بگوئیم اگر زن که مدیر خانه است با مدیریت مرد خود را سیر نگاه دارد ضمن اینکه خود زن از نظر سکس تامین شده بلکه مرد را با روحیه سیر به بیرون فرستاده. و از طرفی اگر زنی خود امادگی ارتباط نا مشروع را نداشته باشد شما از من باور کنید سربازان یک پادگان هم قادر نخواهند بود باین زن نگاه کج کنند.پس نتیجه میگیریم پایه گذار این نا بسامانی ها فقط زن است . به تعبیر دیگر اگر زن مدیریت درست در منزل داشته باشد نه تنها مرد خیانت نمیکند و با زن دیگری ارتباط برقرار نمی کندبلکه خود ان زن هم از نظر روحی و روانی تامین است . در غیر اینصورت باید بپذیریم که طرفین به بیماری خاصی مبتلا هستند که معمولا اینگونه افراد نادر میباشند.لطفا تعصب را کنار بگذارید و بواقعیت فکر کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
اگه جای زن و مرد رو تو نوشته شما بر عکس کنیم بازهم تمام نوشته صدق می کنه
نتیجه گیریتون کلا بی معنا است منظور شما اینه که مقصر هر ارتباط نادرست مرد زنشه؟
این اسمش توجیه است نه استدلال
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
چه اتفاقی تو این کشور افتاده که مرد و زن به این وضعیت اخلاقی رسیدن؟!
وقتی به طرف هی پشت سر هم میگی "این کار بده و این کار خوبه" ، اون هم جبهه میگیره. حالا هی تو برنامه های صدا و سیما بیایید رو یه سری موارد تاکید کنید!!! خب می بینید که داره برعکس جواب میده. مثل حجاب اجباری و هر چیز اجباری دیگه. کلا بی خیال شید ، بهتره.
ترمز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
از هر دست بدی
از همون دست گرفتی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اگرم این خیانت ها هست نگید و رسانه ایش نکنید که قبح و زشتی این مسائل بین همه ریخته بشه و دیگه کسی این چیزا رو زشت ندونه. نباید انقدر راحت بعضی گناهان رو تحلیل کرد اونم به این گستردگی-عادی میشه...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
سلام خواهش میکنم چاپ کنید
با خانومی دوست بودم و. در معرض برقراری مراسم نامزدی
که متوجه شدم حدود 3 هفته با همکارو دوست خودم دارای ارتباط عاشقانه شده است
.....
ضربه سنگین و بزرگ روحی بود که بعد از گذشت چند ماه و جدایی از اون ......
هنوزم ناراحتم میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
اخلاق حكم ميكند:
وقتي با كسي پيمان داريد با ديگري رابطه نداشته باشد.
اگر خواستيد رابطه اي ديگر ايجاد كنيد .حتما پيمان اول را فسخ يا خاتمه دهيد.
خيانت بدترين شكل پايمال كردن حق طرف پيمان است.
اخلاقيات با خيانت معناي خود را از دست مي دهد.
با هم دعوي نكنيد زن و مرد هر دو بشريم و بشر دچار خود برتر بيني است و آنجاست كه مشكلات بروز مي كند و هواي نفس ...
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
به نظرم وقتی عشق و علاقه واقعی بین زن و مرد باشه و وواقعا عاشق هم باشن اونوقت رابطه جنسیشون هم می شه بر پای عشق نه فقط لذت جنسی اونوقته که خیانت هم وجود نخواهد داشت ....
تازگی ها خدا رو کم تر حس می کنیم ...
hasan
United States
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
چرامساله خیانت جنسی مردان هرگز هشدار دهنده نمیشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
با این تیتراتون فقط بدبینی رو تو جامعه زیاد میکنید
کیه که ندونه خیانت اونم از نوع جنسی از هر نظر چه عقلی و چه قانونی و شرعیو ... ناپسند است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
از قدیم گفتن کرم از درخته...!
مجله فرارو