bato-adv
کد خبر: ۲۴۷۲۱۷

نخبه‌کشی از نوع خندوانه

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
یادداشت دریافتی- احسان ولی‌زادگان؛ مسابقه اخیر خندوانه را دیدم و به جای شادی و شعف چند روزی است به شدت غصه دارم نمی‌دانم دلیلش این است که جامعه‌شناسم و یا چه، مسابقه‌ای که دران علیرضا خمسه بدون نگاه به سوابق هنری‌اش با تمام وجود و امکانات شرکت کرد که نشان از عشق به مردم وطنش را داشت و انتظار داوری داشت، چه کلمه خنده داری، داوری!!!، انتظاری که با دوبرابر رای بیشتر به جواد رضویان که کمترین کاری انجام نداد و گفت به دلیل مشغله چیزی آماده نکرده، اما اینجا قرار بود بازی داوری شود نه چیز دیگر اما این هیجان جمعی بود که تصمیم گرفت من چند نکته در این رابطه تعریض کردم.

۱. متاسفانه فرهنگ مردم کاملاً داره به سمت سطحی نگری می‌ره و کاملاً سواد اجتماعی از بین رفته، گرچه مملکت پره از لیسانس و فوق لیسانس اما فوق لیسانس‌هایی که همسایه دریای خزر رو ترکیه و عربستان می‌گن (مسابقه ثانیه‌ها)، فوق لیسانس‌ها و دکتراهایی که کمترین زحمتی برای دریافت مدرکشون نکشیدن و حتی بعضی سر کلاس درس نرفتند.

۲. رامبد جوان که کاملا با طرز تفکر مردم آشناست نباید پیشکسوتان رو برای مسابقه دعوت می‌کرد گرچه خودش مخصوصاً و برای جذب مخاطب و به تبع اون درآمد بیشتر از تبلیغات بیشتر وگران‌تر اینکارو کرد.

۳. افرادی که به این مسابقه نیومدن واقعا کاردرستی کردن چون گرچه همش رسانه ها و خود رامبد جوان می‌گن این مسابقه تاثیری در محبوبیت آینده بازیگران نخواهد داشت اما کاملاً معلومه خودمونو گول می‌زنیم، چون الان تو جامعه ما رسانه تعیین کننده محبوبیت هستش و وقتی رسانه یکیو نامحبوب جامعه نشون می‌ده این سیر تسلسل وار ادامه پیدا می‌کنه چون اینجا جامعه ایرانی که از مدرنیته فقط اسمشو می‌خواد یدک بکشه.

۴. جامعه ما بشدت فراموشکار وسطحی نگر شده هنرمندان واقعی خودش رو فراموش کرده، جامعه‌ای که معنی استند اپ کمدی را هنوز نمی‌داند نباید از او درخواست داوری کرد نتیجه‌اش این می‌شود که به جای داوری علایق شخصی خود و نظرات شبکه‌های اجتماعی را دخیل می‌کنند.

۵. این مسابقه که کاملاً و مشخصاً در جهت منویات اسپانسر برنامه در فرمت مسابقه پیامکی و باسیستم ussd تلفن همراه برگزار شد متاسفانه روشی است که سال‌ها قبل در شبکه‌های درجه ۳ ترکیه انجام می‌شد.

اقای رامبد جوان اگر دغدغه شادی مردم را داشتند می‌توانستند همین برنامه را بدون ایجاد فضای مسابقه و در نتیجه سرخوردگی هنرمندان واقعی و ذخیره‌های هنری جامعه و منزوی شدن آن‌ها و یا با فضایی دوستانه برگزار کنند و هر هنرمند فقط استند اپ کمدی خود را انجام دهد و در‌‌نهایت اگر مسابقه‌ای بود بین ۲۰ هنرمند یک نفر انتخاب می‌شد نه اینکه دوبه دو هنرمندان را مقابل هم قرار دهند.

۶. متاسفانه این رویه باعث منزوی و محافظه کار‌تر شدن اکثر پیشکسوتان و ذخیره‌های جامعه در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها خواهد شد چرا که جامعه به شدت سطحی نگر هیچوقت قضاوت درستی ندارد و تابع هیجان‌های جمعی است نه داوری فردی و این باعث خواهد شد رسانه‌ها جولانگاه افرادی کوچک از هر نظر گردد که باعث سقوط بیشتر جامعه می‌گردد.

۷. در جامعه ما باید رسانه‌ها به هر وسیله‌ای جو احترام و داوری درست و قضاوت درست را آموزش و ترویج کنند نه اینکه مثل مثال این مسابقه علیرضا خمسه با تمام وجود آماده مسابقه شود چه فیزیکی چه روحی و تمام انرژی خودرا سر صحنه بگذارد و اگر داوری درست شود بدون حتی نگاه به سابقه هنری‌اش، برنده اوست اما داوری که چه عرض کنم هیجان جمعی جامعه جواد رضویان را با دوبرابر اختلاف برنده کند.

آیا اگر شما جای خمسه باشید انرژی و انگیزه‌ای برای شما باقی می‌ماند؟ که باید گفت اصلا با کدام معیار جواد رضویان برنده شد در حالیکه خودش اعتراف می‌کند هیچ کاری برای این مسابقه نکرد و بداهه‌پردازی کرد؟

این مساله را برای اساتید و نخبگان تمام رشته‌ها از مهندسی و پزشکی و... هم می‌توان در نظر گرفت که هرکس بیشتر در رسانه‌های دم دستی و سطحی حضور داشت محبوب‌تر می‌شود و به تبع ان رسانه‌ها بیشتر توجه می‌کندد منابع بیشتری در اختیارش قرار می‌گیرد و... این یعنی نخبه کشی یعنی انزوای بزرگان یعنی فرار مغز‌ها.


*دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
برنامه اقای خمسه علی رغم اینکه بسیار وقت و هزینه صرف کرده بودند، برنامه مناسبی نبود. در این برنامه ایشان به خانواده خودشان توهین کردند. یک جا گفتند من با این خرها، خانوادگی آمده ایم، یک جای دیگر گفتند من با خرم آمده ام، با دخترم آمده ام که اصلا صحیح نبود.
جواب رضویان اگرچه شوخ طبعی خمسه را نداشت، ولی سنجیده تر صحبت کرد
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
ایراد دیگه اینه که بجای مسابقه با پیام کوتاه (نظیر برنامه 90) اینکار در سه چها مرحله انجام میشود تا مردم اجبارا با سرویس 780 آشنا بشن!! یعنی راحتی و سهولت فدای تبلیغ!! اگر چه شرکت در مسابقه هم بعیده بی هزینه باشه!!

اما در خصوص نظر نویسنده و بحث نخبه کشی با ایشان موافق نیستم.اولا به اجبار شرکت نکردند دوما دلیلی نداره یه بازیگر یا نویسنده یا... کمدین خوبی هم باشه یا نباشه... اما محبوبه و این برنامه را جالب تر میکنه...اینجور کارها رو توی بقیه دنیا هم انجام میدن...ما شوخی رو جدی میگیریم همین کار "در حاشیه" رو به تعطیلی کشوند اینکار رو با برنامه پر مخاطب "خندوانه" نکنید "لطفا"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
اقای جوان می بایستی جواد رضویان را بدلیل اماده نکردن برنامه برای اجرا از دور مسابقه خارج میکرد . ولی در مورد آقای خمسه باید بگویم مردم ایران خیلی فهیم هستند و درست قضاوت میکنند ، مردم علاقه ای ندارند که یک نفر چه هنرمند باشد ، چه سیاست مدار ویا ...... لودگی کند و انتظار شخصیت حتی در کار کمدی دارند
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
گویا وقتی نطر مردم مخالف نظر این نویسنده باشه اونا
"آدم های سطحی نگری هستند" و "سواد اجتماعی از بین رفته" و "جامعه ما بشدت فراموشکاره" و "نباید اجازه داوری به مردم داده بشه"!!!!!!!!!!
این متن کاملا توهین به همه ایرانی هاست
فیلسوسک
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بنده جامعه شناس نیستموقبلا هم گفتم به خمسه رای دادم چون رضویان هیچکار نکرد و بی احترامی به مردم بود و ای کاش کلا خمسه نمیامد. اما آقای جامعه شناس مردم یعنی همین ،رای مردم میزانه یعنی همین، دموکراسی البته سوا از قانون یعنی همین. حتی اگر یه عده خودشون رو نخبه بدونن و واقعا باشند رای اکثریت عام تعیین کننده است. خوب بود قبل مسابقه تعریف استندآپ رو میکردن و البته شرکت کننده ظرفیت شکست میداشتن که فرض میذاریم عزیزان دارن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
حرف درستی است .
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
برو بابا دلت خوشه با این پز روشنفکریت
اینقدر آموخته های دانشگاهیت رو باور کردی که نمی تونی مثل مردم عادی لذت ببری و مثل مردم معمولی جامعه خوش باشی
همین طرز تفکر و خود بزرگ بینی و خود برتر بینی نسبت به مردم امثال شماهاست که جریان های پوپولیستی مثل احمدی نژاد رو برای مردم محبوب و مقبول میکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نکات درست و غلطی از نظر بنده در این مقاله وجود داشت:
1- مقصر دانستن آقای جوان هم نوعی سطحی نگری است.اگر کم توجهی به اجرا و زحمات آقای خمسه کار اشتباهی است پس اتهام زدن به آقای جوان که برنامه چنین بزرگ و پر انرژی را اجرا می کند نیز عملی ناپسند و اتهامی نادرست است.
2- سطحی نگری اکثریت جامعه نکته درستی است.علیرغم انصراف آقای رضویان در مقابل استادش آقای خمسه که علنی نیز به آن اعتراف نمود ولیکن مردم نه به اجرا و زحمات کمدی ، بلکه به نام کمدی و خاطرات و تصور ذهنی خود رای دادند که در نهایت منجر به اجحاف به آقای خمسه شد.
3- به نظر بنده نباید آقای خمسه از این موضوع سرخورده شوند.بالاخره رقابت است و در هر رقابتی برنده و بازنده ؛ حتی اگر رای گیری منصفانه نباشد کمااینکه همواره در مسابقات ورزشی و غیر ورزشی متعددی شاهد آرای ناعادلانه هستیم.
در نهایت باید از هر کسی که برای شادی مردم زحمت می کشد ، تشکر و قدردانی کرد چه آقای جوان باشد ، چه جناب خمسه و در نهایت آقای رضویان عزیز.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
وقت یک شخصی که به قول خودش مثلاً جامعه شناس است و نمی تواند درک درستی از نظرات مردم و جامعه اش داشته باشد، شاید بهتر باشد در جای دیگری مشغول شود. رای مردم به رضویان نه در تایید وی، بلکه در نفی آقای خمسه بود که به بهانه شاد کردن مردم با خر و الاغ وارد صحنه شده است. در روزگار علم و تکنولوژی که همه به دنبال نوآوری و راه های جدید برای شاد کردن مردم هستند، ایشان هنوز بدنبال خر و الاغ و نمایش روحوضی هستند که این خود توهینی به شعور مخاطب است. واقعاً من نمیدونم که تو این دانشگاه ها چی به دانشجوها یاد می دهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
آن بخش درباره سطحی نگری مردم کاملا درست و آن حرف ها بر ضد رامبد و برنامه اش کاملا غلط و مسخره بود
بيگي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
در شوراي شهر هم همين است. وقتي مردم در شهر پر معضل تهران به جاي انتخاب كارشناسان زبده مي آيند و به وزنه بردار ،كاراته كار و خواننده راي مي دهند اين يعني اوج فاجعه!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
واقعا ربط نداره حرف شما به این ماجرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
مموتی رو یادت رفت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
نقد مخرفی بود. رأی‌های رضویان، رأی‌های منفی به خمسه بودند که به جای استندآپ کمدی، تأتر روحوضی انجام داد.
اشنا
Ireland
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
شما نمی دونی رو حوضی چیه.
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
برات متاسفم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
راي هاي منفي به هاشمي در سال 84 نتيجه خوبي براي مملكت به همراه داشت. راي منفي بدين خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
قشنگ خان استند آپ کمدی چیه از نظر شما ، اصلا چند روز این کلمه به گوشت خورده
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آخه باهوش خمسه لااقل نمایش روحوضی اجرا کرد.رضویان چیکار کرد؟خودش اعتراف کرد که هیچ کاری برای ارایه نداره. قبل از حرف زدن کمی فکر کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
دقیقا درست گفتی
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
جناب اقای دکترای جامعه شناسی تغییر ذایقه مردم امری طبیعی است و اگر کمی دقت کنید میبینید که اقای خمسه تنها نقش ماندگارشون تو هوشیار و بیدار بود و بعد از اون همیشه یه کارکتر یک نواخت و لوس داشتن اخرین نقششون هم که فقط گفتن نقیییی که اگر شما اسم ایشون رو میزارید کمدین خوب حتمن معنی کمدی رو میدونید تو استند اپ هم که لوس بودن توقع داشتن به خرشون بخندیم ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به رضویان خندیدی اونوقت؟ حداقل تلاش خودش رو کرد و تنها کمدینی بود که دقیقا سر تایم اجراش تموم شد.
برای اجراش پاشده بود تا شهرک نمایش رفته بود تا لباس تهیه کنه؛ سناریو نوشته بود و کارگردانی کرده بود.

از اون طرف هم رضویان که با یه جمله وقت نداشتم سر و ته کارش رو هم آورد.

لیاقت ما ملت توهین دیدنه! به ما احترام نیومده اصلا
علی
Germany
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خدا رو شکر بالاخره یک نفر آدم پیدا شد حرف دل مردم رو بزنه و نشر بشه،هیچکس منکر ارزشهای جواد رضویان نیست ولی هر چه امثال جوادهای رضویان دارند مرهون زحمات استاد خمسه،عبدی،پرستویی و دیگر اساتید کمدین می باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
برادر استاد پرستویی کمدین نیس محض اطلاع
ناشناس
Germany
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
واقعا رامبد جوان در برنامه بی محتوای خودش بجز تخریب هنرمندان کشور و پر کردن جیب اسپانسرهایش چه ارمغان دیگری دارد؟؟؟ایکاش روزی مردم یاد بگیرند که گول خندیدن به هر قیمتی را نخورند!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
اگر مدرک گرایی مد شده که شما خودت رو داری با مدرک تحصیلی معرفی میکنید ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
نوع طنز خمسه خیلی قدیمی شده و در حد برنامه شکرستان و امثالهم است.
جامعه ما هم که تکلیفش روشنه ساده لوح، بی رحم و بشدت احساساتی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آفرین کاملا باهات موافقم ساده لوح، بی رحم و بشدت احساساتی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
شما انگار اصلا متوجه نیستی! شما اگر به کار آقای خمسه یک هم بدی از آقای رضویان که صفر میگیره بیشتره. پس اگر قضاوت مردم درست می بود ایشون باید انتخاب میشد. آقای خمسه لااقل اینقدر برای کارشون ارزش قایل شده بود که در موردش فکر کرده بود و با برنامه حاضر شد و همین خیلی با ارزشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
ولی به نظر من این فیدبک نظرات مردم بهترین فرصت برای کمدین هاست که بدونن مردم چی دوست دارن. نمیشه خواست مردم رو فدای سابقه و مشهور بودن کرد. ضمن این که واقعا متن اقای خمسه در شان مردم ایران نبود خرم دخترم و ... خانواده خر فواید شیر خر و ... به نظر من مردم در ان روز نخندیدند ولی به ادب رضویان رای دادند که به احترام پیشکسوت از فرصت خودش استفاده نکرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
احسنت .....
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
احسنت..دقیقا همین هست با تمام احترامی که مردم برای آقای خمسه قائل هستند ولی کمدی ایشان درباره فواید خر واقعا بی معنی و مفهوم بود.....در ضمن حالا بعد از مدت ها صداوسیما یک برنامه ای گذاشته که مردم منتظرن شب یا روز بعد ببینند و حداقل یک ساعت رو در طول شبانه روز بخندند این قدر ایراد بگیرید تا درش رو تخته کنن و باز مردم برن سریال های GEM رو نگاه کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
واقعا همین طوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
شجاعت این هنرمندان قابل ستایش است . نظر بنده با نظر این کارشناس محترم در تضاد است . تغییر و تعمیق نگرش مردم نیاز به هزینه دارد و در این راه محافظه کاری و ترس از آبرو یا از دست دادن شهرت و موقیعت با مفهوم واقعی هنرمندی و مردم دوستی سازگار نیست . اگر من علیرضا خمسه و امیر مهدی ژوله را نمی فهم بنا بر این نیست که روشنفکر پیشتاز جامعه نیز با من برابر باشد . هنر در خدمت هنر ارزش نیست . خندوانه باعث چالش در تفکر مردم شده و همه درباره آن سخن می گویند آیا این پیروزی بزرگ نیست ؟ سالها پیش در دانشگاه داریوش مهرجویی کارگردان شهیر ایرانی شاهد تحلیل و نقد دانشجویان از فیلم هامون بود و هر کس از زاویه دید خود فیلم را تحلیل و نقد می کرد و در آخر دانشجویان منتظر نظر کارگردان بودند ، مهرجویی متعجبانه به دانشجویان گفت : شما در فیلم چیزی را دیده اید که حتی تصورش هم در مغز من شکل نگرفته است و من امروز گمان می کنم که بعنوان یک هنرمند رسالت خودم را انجام داده ام و آن تولید فکر در جامعه است . من درک درستی از اجراء سروش صحت نداشتم و رای خود را به کیسه او نریختم اما سروش صحت کار و رسالت خود را بدرستی انجام دادو با شجاعت و گذشت از آبرو ومحافظه کاری چراغی در ظلمت تفکر من روشن کرد .این یعنی پیروزی هنرمند!!!
ناشناس
Germany
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
چی میگی واسه خودت نویسنده گرامی!؟!؟بازی خمسه واقعا مسخره و توهین آمیز بود،گرچه حرکت رضویان هم همینطور بود و من به هیچکدومشون رای ندادم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
توهین؟! توهین به کی؟ توهین به چی؟ انگار ما از کار هرکی خوشمون نیاد بهمون توهین شده!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
شما هم پورشه داری ؟؟؟؟

بهت توهین شد؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خوبه معنی نخبه رو هم فهمیدیم. آن شب کار هر دو نفر خمسه و رضویان افتضاح بود. مردم هم صرفا بین بد و بدتر خواستند بد را انتخاب کنند. جواد رضویان خیلی به مردم توهین کرد که با سابقه ای که دارد حتی نخواست چند خاطره تعریف کند. ولی آقای خمسه هم درسته که برای کارش زحمت کشیده بود و تمرین کرده بود ولی چون درک این را که الان دویست سال پیش نیست را نداشت کارش خیلی افتضاح بود . و چه بهتر که مردم به او رای ندادند چون اگر دوباره رای می آورد به قول شما شخصیت هنری اش و سابقه اش بیشتر به خطر می افتاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
عزیزم آقای رضویان اعلام کردند به خاطر آقای خمسه و احترام به ایشون از فرصت خودشون استفاده نکردن.
لطفا اینقدر بی رحم نباشید.
جامعه شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
از گفته هایت خوشم آمد ولی اینکه چرا خمسه رای نیاورد به این بر میگردد که او با کار نادرستی که انجام داد و الاغ را وارد تلویزیون کرد با واکنش منفی مردم روبرو شد.در مجموع شما که جامعه شناس هستید باید بدانید این برنامه چرتوانه! بببخشید خندوانه . با شعار شاد کردن مردم آمده است ولی آقای رامبد فقط دو هدف اصلی را دنبال میکند اول جیب شخصی دوم معروف تر شدن والسلام.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
تو این برنامه قرار بود کسی که بیشتر بخنداند رای بیاورد همین
اینقدر پیچیده نیست دکتر (مثلا خیلی فهمیده)

ضمنا اجرای اقای خمسه خیلی ضعیف و مثل اکثر داستانهای سریالها فیلم نامه و سناریوی کاملا ابکی داشت.

به نظرم باید این مطلب را برداشت می کردید که مردم از داستانهای ابکی با سطح فکری پایین خوششان نمی اید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
یک شورای صیانت از آرا باید تشکیل دهیم
به نظر من بی برنامه گی رای منفی دارد نه کسی که به وقت مردم احترام می گذارد
اینکار خمسه به یادماندنی تر از امتیاز رضویان خواهد بود یکی از بهترین کلیپ های تاریخ ایران
آریا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
دیدم برخی از کمدین ها به خاطر خنداندن خاطراتی از پدراشون تعریف می کنند که کمی به نظرم غیرواقعی و زننده بود از جمله مهران غفوریان و یکی دیگه که اسمش یادم نیست مشهدی بود.
من خیلی متاسف شدم.متاسفانه پدراشونم در قید حیات نیستن
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
سلام ان روز من برنامه را کامل دیدم به نظر من کار اقای رضویان بی احترامی تمام به شعور عمومی بود که برای کاری که دعوت شده بود هیچ زحمتی نکشیده بود و از طرفی اقای خمسه تعریف استند اپ را با نمایش اشتباه گرفته بود به نظر من هر دو باید خذف می شدند اگر مسابقه معنی داشت....
mostafa
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
تو که مدرک دیگران را زیر سوال می بری. چهار جمله درست و حسابی ندونستی و نتونستی بنویسی. ...
امیدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
به نظرم رای گیری از طریق موبایل نه واقعی است ونه عادلانه بازی با آبرو هم هست بهترین رای گیری کد ملی است ودیگر اینکه فاصله کمتراز20%بسیار گمراه کننده میباشد
منکه گوشی باز نیستم 3خط دارم ومیتوانم به یکنفر 3رای بدهم
آقای رامبد خواهش دارم بدون طفره رفتن جواب سوال را بدهی
یاس هادیون
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
اقای خمسه با خر و خانواده و خواهر و....شوخی کردن که مردم خوششون نیومد و اینکه مردم به جواد رصویان رای دادن به خواسته خودشون بوده و ربطی به اقای رامبد جوان نداره
اقای جوان برای این کار زحمت کشیدن و اینکه مردم ایران بد قضاوت میکنن هم مشکل ایشون نیست مهم اینه که مردم برنامه ی ایشون رو دوس دارن
در ضمن اسپانسرها هم کم به مردم هدیه نمیدن و تازه سیستم قطره قطره یا همسفره هم خیلی به فرهنگ ایرانی ها کمک میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
من این برنامه رو تماشا نمیکنم چون کارهای آقای جوان رو نمی پسندم ولی بطور کلی بر خلاف نظر نویسنده معتقدم که در مسایل اجتماعی و خصوصا در جوامع بسته که سعی میکنه نخبگانش رو بر اساس سلیقه خودش تربیت کنه نظر اکثریت مهمتر از نظر نخبگان هست. در برنامه خندوانه مردم گزینه سومی ندارند و مجبورند بین آقای خمسه که سالهاست کار جالبی ارایه نداده و رضویان که در مجموعه های اخیر درخشنده بوده یکی را انتخاب کنند. ضمن اینکه همیشه قرار نیست که نتایج نظرات و سلیقه ها و رویدادها قابل پیش بینی باشد در غیر اینصورت رای گیری مفهومی نداشت.
سطحی نگر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
به نظر من دوتاشون خوب نبودن. نه اقای خمسه که تو عهد بوقه و خودشو به روز نکرده نه رضویان که نمیدونه واسه چی اومده اونجا. دوما بزرگتر بودن که نشونه شایستگی نیست. سوما اقای خمسه اومده خرو داره مسخره می کنه و شوخی کیهان و شریعتمداری رو(شیرخرو وزیر) برای خندیدن داره میگه!!! ی کم تو اجتماع بود میفهمید مردم به چی میخندن و چی دوست دارن. با این استنداپ کمدی هردو اینا من فهمیدم مردم چه سطحی گنده میشن البته خیلی وقت پش وقتی منم تو مصاحبه دکتری با رتبه تک و خیلی خوب و رزومه به امثال عمقی نگرایی باختم که دانشجویان همون استادا بودن فهمیدم اینجا چیزی سرجاش نیست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بسمه تعالي
من اين آقاي نويسنده را نميشناسم و نميخواهم درمورد علم ايشان و يا برنامه خندوانه إظهارنظر كنم؛
ايشان و همفكرانشان بايد بدانند كه بين خلاقيت و تجربه تفاوت زيادي است
مثلا ممكن است فردي مثل آقاي خمسه تجربه زيادي داشته باشد و هنرش در أجراي نقش محوله قابل تحسين باشد اما براي كاري كه در آن برنامه از او خواسته شده بود كه نياز به خلاقيت دارد، شايستگي لازم را نداشته باشد، كما اينكه نداشت!!!
از نظر اينجانب كار او اهانت به شعور و فرهنگ ايراني بود و هم مسخره كردن برنامه
HADI
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به نظر من هر دوره و زمانه ای علایق مخصوص خودش رو دارده آقای خمسه در زمان خودش واقعا عالی ظاهر شدن باباپنجعلی پایتخت معرکه است ... اما ... میگویند فرزند زمان خویشتن باش مردم برای خنده به خندوانه نگاه میکنند هرچند این نوع نگاه به سطحی رفتن نیز کشیده میشه آقای خمسه یا نباید شرکت میکرد یا باید مطابق میل امروز مردم رو میخنداند. کار به جایی رسید که رامبد و بقیه زورکی میخندیدن تا شان آقای خمسه حفظ شه ...در لحظات پایانی رامبد از خمسه خواست که الاغو بفرسته بیرون این یعنی نارضایتی!!
آقای رضویان هم یا نباید می آمد یا باید با دست پر می آمد نه برای عذرخواهی!!!! هر دو غلط آمدند.
حیایی در دور دوم همه زورش رو زد و مردم رو 8 دقیقه خندوند ولی جواد رضویان هیچ کاری نکرد!!!
User
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من از کسانی که جواد رضویان رو به علیرضا خمسه ترجیح دادن در عجبم!!!
علیرضا خمسه با کلی تمرین و برنامه اومده بود و در کمال حیرت رأی نیاورد!
اما آقای رضویان به بهانه ی واهی "سرم شلوغه" حتی به خودش زحمت فکر کردن نداده بود و بدون متن وارد مسابقه شد. کدومیک از این عزیزان طنزپرداز بیکار بودن که شما میگی سرت شلوغه؟؟!
ای کاش کمی برای وقت و شعور مردم احترام قائل بودید!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
از موقعی که خمسه و خرش را دیدم حتی تو خواب هم میخندم. تعجبم اینه که توی این تهران شلوغ خر از کجا آورد. خمسه مسخره را هم مسخره کرد.
ناشناس
Estonia
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
جناب باسواد برید تحقیق کنید یک نفر اگر زمانی کار خوب ارائه داده معنی اش این نیست که مردم باید قسم بخورند که تا آخر عمر از ایشان حمایت کنند و اعتراض نکنند موتزارت هم که سمفونی می نوشت وقتی کارش خوب نبود نخبگان به او اعتراض می کردند مدتی منزوی می شد و بعد دوباره با کار نو وارد عالم موسیقی می شد خمسه هم باید بفهمد که دارد درجا که هیچ پسرفت می کند به رضویان هم فرصت دوباره داده شد تا این بار روی کارش وقت بگذارد تا ببینیم چیزی بلد است یا خیر اما هیچ کدام این آقایان و خانم های کمدین کار استندآپ کمدی به معنی واقعی انجام نداده اند اگر استندآپ کمدی واقعی می خواهی برو کارهای رابین ویلیامز را ببین که یک ساعت و نیم فقط شما را می خنداند بدون اینکه خاطره تعریف کند یا از شخصیت فیلم های قبلی رونوشت ارائه کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دقيقا مثل انتخاباته وقتي مردم به با يكي لج مي كنن به رقيبش راي ميدن
مردم يه كمدي لوس و سطحي از عليرضا خمسه ديدن اونوقت در اعتراض به ايشون به جواد رضويان راي دادن
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
این آقای به اصطلاح دانشجوی جامعه شناسی که هنوز غوره نشده مویز گشته است، خود بدترین توهین ها را به شعور مردم روا داشته است. غافل از اینکه مردم به جنب و جوش و حرافی یک کمدین توجه ندارند به معرفت وجودی و درست بودن کار و تصمیم او رای می دهند نه به جنگولک بازی چرا که استندآپ کمدی با جنگولک بازی متفاوت است.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
این نقد واقعا مزخرف و بی محتوایی بود. در تمام دنیا هنرمندان باید خودشونو در معرض رای مردم قرار بدن تا برآیند کارشون مشخص بشه وگرنه میشه حکایت خودگویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی. در نهایت نظر مردمه که به هنر مند در جهت بهبود کار هنریش کمک میکنه و اگر رای مردم نباشه هنرمندان دچار یکنواختی در کارشون میشن.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
برادران عزیزم دچار اشتباه نشوید همانطور که مهدی ژوله گفت جواد رضویان بخاطر احترام به سابقه وکسوت آقای خمسه اجرایش را بدون برنامه خاصی انجام داد رواج مثبت اندیشی در جامعه یکی از اهداف برنامه خوب خندوانه است خوب وپاینده باشید به امید ایرانی بهتر وبهتر ......
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نقد بسیار خوبی بود . ممنون. البته شاید مردم به نوعی اعتراض به حضور خمسه در رقابت با یک نسل بعد از خود دادندو و نیز شاید به نوعی نوع طنز خمسه که با الاغ روی سن آمد رو نپسندیدند. شاید یک هنرمند دیگه هم بخواد با جرثقیل برنامه اجرا کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دموکراسی ورای گیری در ممالک جهان سوم از سم پاراگوعه بدتره.چون این مردم هنوز به اون استقلال فکری نرسیدن.مردمی که رایشون رو به یه شام میفروشند باید 1000سال از دنیا عقب باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آقای جامعه شناس این برنامه طنز است و هرکدام از این هنرمندان بایستی از خود خلاقیت انجام دهند تا مردم بخندد آقای خمسه هم با آن روش دل مردم را شاد کرد آقای رضویان و خانم دهقان و آقای ژوله و همه آن هنرمند هرکدام با روشی خواستن دل ما مردم شاد شود. اصلا رای مهم نیست چرا همه چیز رو به حاشیه می کشانید رامبد جوان هم قصد شاد کردن مردم را دارد واقعا بعضی از خاطرات این هنرمندان جذاب است. این برنامه اولین برنامه ای بود که ما مردم برای چند لحظه مشغله های فکری خود را کنار گذاشته و خندیدیم تنها برنامه ای بود که به کسی توهین نشد.. آقای جامعه شناس جای این حرفا ببینید چقدر درجامعه غم و غصه و گرفتاری زیاد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
محترمانه میگم چرت نگو
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دقیقا درست میفرمایید و از کلمه سطحی نگر واقعا خوشم اومد ،چون طرز رفتار مردم رو در فحش دادن تو اینستاگرام شرکت کننده ها از شقایق دهقان و امیر ژوله و امین حیایی و اینا میبینم خب همینا اینجا هم کامنت میزارن این مسابقه هیچ دستاوردی نداشت جز پرشدن جیب تهیه کننده و تبلیغ اسپانسر همونکاری که مهران مدیری با حاشیه سازی برای تبلیغ بیشتر کرد رامبد جوان هم باعث درافتادن زرفدادای هر بازیگر به جون همدیگه و حاشیه سازی و جذب مخاطب بیشتر کرد ،مردم الکی فقط فحش بارون میکنن همدیگروو اینو سازنده های تلویزیونی خوب میدونن
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
شمایی که اینجا نظر دادی بازی خمسه افتضاح بود اصلا تو عمرت غیر خندوانه استند اپ کمدی دیدی؟ماشالا همچین نظر میدین انگار استاد دهرین تو همه چی .الان 100 ساله تو انگلیس استند اپ کمدی اجرا میشه اینجا کسی مثل شما اظهار نظر نمیکنه اول برو ببین اصلا استند اپ کمدی چیه بعد بیا نظر بزار .قرار نیست هرکی مسخره تر و جلف تر بود و تو از خنده روده بر بشی بشه استند اپ بهتر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من از برنامه آقای خمسه شوکه شدم . بسیار سخیف و توهین آمیز بود . رای من به رضویان نوعی اعتراض بود و بسیاری از آدمایی که میشناسم هم همین کار رو انجام دادن . نقد شما هم به دور از انصاف بود . رامبد کار خوبی رو شروع کرده . اون تونست استعداد های جدیدی رو به مردم معرفی کنه . فقط غر نزنیم ، گر تو بهتر میزنی بستان بزن...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
مردم واقعا بین طنز و لودگی تفاوت قائل میشن.برا همین اون آقاهه رای نیاورد.
منگنه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آقای خمسه زحمت کشیده بود و اجرا داشت ولی رضویان چیزی اجرا نکرد.پس یا باید از کار خمسه خوشت اومده باشه و بهش رای بدید یا اینکه اصلا رای نداد.خنده داره که به کسی رای بدی که اجرا نداشته و بیاد مرحله بعد و بازهم اجرا نکنه.عزیزانی که رای دادید ی ذره بیشتر برای خودتون احترام قائل باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نخبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونوقت این نخبه کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نخبه یا لوده مساله این است؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
خوب هرکدام از هنر مندان به منظور شرکت در برنامه آمده بودند نظرات متفاوت است ولیکن از آقای خمسه انتظار بیشتری میرفت کاش از نقش هایی که
بازی کرده بود همونها را دوباره تکرار میکرد آوردن یک حیوان درآن فضا مناسب نبود برا همین رای نیاورد آقای خمسه از هنرمندان با ارزش هستند و همچنین آقای رضویان معمولا هنر مندها با کارگردان هنر خود را خوب نشان می دهند و نباید انتظار داشت در برنامه خندوان که یک کار سلیقه ای است خیلی خوب از آب در آید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نویسنده گرامی شما خودتون یکی از نمادهای مدرک گرایی هستین، جناب آقای جامعه شناس ،با دید بهتر به جامعه و مردم نگاه کنین ، شما به جای جامعه شناسی تاریخ میخوندی موفق تر بودی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من که به فکر نان شب هستم دیگر به خندوانه نمی رسد خخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به نظرم همینکه آقای خمسه اومده تومسابقه برنده است . اگر پایتخت بعدی ساخته شود بیشتر مردم بخاطر باباپنجعلی سریال را دنبال می کنند.
آفکر نمی کنم شما که اینقدر نگران شده اید نیز درنظرسنجی شرکت نموده باشید. خوب ذائقه شرکت کنندگان جوان نظرسنجی جواد رضویان را بیشتر پسندید . آقای خمسه چون این روزها کمتر در فیلمها هستند وقت بیشتری برای مسابقه گذاشتند اما جواد رضویان از اردوی آمادگی مستقیم وارد مسابقه شده بود. شما اگر این همه پروبال ندید اتفاق خاصی نمیفته. البته اگر خندوانه در پایان مسابقه همه رو دعوت کنه و از پیشکسوتها تقدیر کنه داستان شما هم حل می شه........
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
متاسفانه مردم با انديشه راي ندادند . مثل انتخاب لبخند برتر.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به نظر من جواد رضویان بخاطر اینکه رقیبش پیش کسوت بود نخواست کار درخور توجهی ارائه بده که اینو بیشتر مردم فهمیدن و رای رو به جواد رضویان دادن . کار رضویان خیلی خوب بود که نخواست با یه پیشکسوت رقابت کنه ولی رای اصلی رو از مردم گرفت .
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بابا شما خیلی باحالید !!!
جواد رضویان که گفت به استاد من رای بدید دیگه باید چیکار میکرد
خمسه واقعا اجرای بی مزه ای داره اگه به سطحی نگری باشه و مردم ما سطحی نگر پس چرا الان رای ژوله پا به پای امین حیایی جلو داره میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
جامعه شاس عزیز ، جامعه ای که شما ایده آل میدونید یه جامعه مرده بی تحرک و بدون رقابقته .
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بابا شما خیلی باحالید !!!
جواد رضویان که گفت به استاد من رای بدید دیگه باید چیکار میکرد
خمسه واقعا اجرای بی مزه ای داره اگه به سطحی نگری باشه و مردم ما سطحی نگر پس چرا الان رای ژوله پا به پای امین حیایی جلو داره میاد
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بابا شما خیلی باحالید !!!
جواد رضویان که گفت به استاد من رای بدید دیگه باید چیکار میکرد
خمسه واقعا اجرای بی مزه ای داره اگه به سطحی نگری باشه و مردم ما سطحی نگر پس چرا الان رای ژوله پا به پای امین حیایی جلو داره میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
یعنی استدلالت عالیه !! میگی چون مردم سطحی نگر هستند رامبد جوان هم اینو میدونسته نباید آقای خمسه رو می آورد، که اینجوری آبروریزی نشه!!! سلیقه مردم همینه با قایم کردن به قول شما نخبه ها هم چیزی عوض نمیشه.
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
چه نبوغ و نخبه گری آقای خمسه توی مسابقه داشتن واقعا؟! آقای خمسه ملت رو خر فرض کردن با اون حرکات جلفشون. باید به سنشون رفتار میکردن. باید به زمانه شون حرکت میکردن. واقعا دغدغه مردم جامعه خر و فواید اونه؟ کتاب خرنامه ای که ایشون معرفی کردن واقعا برای امروز جامعه مناسبه خوندنش؟ ضمن اینکه رفتار رضویان هم اصلا قشنگ نبود و به نظرم خواست یه جور ترحم به خمسه بکنه و ضمنی بگه که من اگه شرکت کنم خمسه اووووت میشه... ولی این حرف رو در قالب قشنگ سعی کرد بزنه. اما به نظرم حرفش فقط توهین به خمسه بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
پس مردم کجا تو این خراب شده بخندن؟
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آقای جامعه شناس - رضویان به احترام خمسه کاری انجام نداد -همش از بزرگی و کوچیکی صحبت کرد تا بفهمین برا چی کاری انجام نداده واسه مسابقه
خمسه با دو تا خر اومد ولی نتونست کاری کنه-اصلا این مرد به درد بازیگری نمی خوره -اعتماد به نفس الکی داره
کاره رامبد جوان عالیه داره رو فرهنگ کار میکنه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آقاي خمسه خودش خودش رو خراب كرد. اتفاقاً مردم درست رأي دادن و به نوعي شعور خودشون رو نشون دادن. كجاي شعر آقاي خمسه كه رفته بود براش زحمت كشيده بود خنده دار بود بجز اينكه بيش از 100 نفر آدم رو در استوديو سركار گذاشته بود و چند ميليون نفر رو در خانه! اين كمدي بود؟! خر سواري كجاش خنده دار هست؟! 15 دقيقه درباره خر صحبت كردن و همه موضوع برنامه كمدي ش رو با خر ارتباط دادن كجاش كمدي هست؟!
در پشت صحنه رو به مردم ميگه: "من بازم ميام پيش شما، من و خرم ، من و دخترم (در حالي كه دستشو گذاشته رو شونه دختر معصومش)"
من كه با خانواده از تنها اين حركت في البداهه ايشون خجالت كشيدم همينطور تعجب فراوون از مطالبي كه در كمدي خودشون اظهار مي كردن و لحظه اي خنده به لب ما ننشست.
آيا بايد به صرف اينكه اسم برنامه خندوانه هست مجبور به خنديدن به هر قيمت بود؟!
عماد آغای امینی
France
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
تلوزیون جای برنامه های جدیه نه کمدی
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به هیچ کدوم نباید رای داده میشد هردو از هم بدتر بودن.در ضمن این آقای جوان نبود که نخبه کشی کرد بلکه خود آقای خمسه بود که با رفتار سبک و بی مزه اش خودشو دار زد
شمال
Netherlands
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
با تمام احترامی که برای آقای خمسه قایلم اما اجرای ایشون به هیچوجه ُستانداپ کمدی نبود و با تمام آمادگی و زحمتی که کشیده بودن اما کارشون اصلا خنده دار نبود و آقای رضویان با اینکه آمادگی لازم را نداشتند اما باز هم از آقای خمسه بهتر بودن. با اینکه با نقد شما در مورد افت وحشتناک سواد و سرمایه اجتماعی مردم و همچنین دخالت دادن عواملی دیگر در رای دادن توسط مردم اما حق آقای خمسه نبود بیاد بالا
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین