bato-adv
کد خبر: ۲۳۹۱۰۱

پاسخ مهراب قاسم‌خانی به منتقدان علیخانی

مهراب قاسم‌خانی در جواب منتقدان احسان علیخانی عنوان کرد: صورت پلاستیکى، اشک تمساح و غم‌فروش و این واژه‌ها نقد نیستند، ناله و نفرینند؛ شما نمی‌توانید ژست روشنفکرى و دلسوزى بگیرید و از این واژه‌ها استفاده کنید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
مهراب قاسم‌خانی در جواب منتقدان احسان علیخانی عنوان کرد: صورت پلاستیکى، اشک تمساح و غم‌فروش و این واژه‌ها نقد نیستند، ناله و نفرینند؛ شما نمی‌توانید ژست روشنفکرى و دلسوزى بگیرید و از این واژه‌ها استفاده کنید.
 
قاسم‌خانی در آخرین مطلب اینستاگرامش با عنوان «سخنى چند با منتقدین احسان علیخانى و برنامه ماه عسل» نوشت:

اول: گریه دار بودن یا تاثیر گذار بودن ژانر هستن. اشکال نیستن. مثل خنده دار بودن که امتیاز نیست. شما میتونید بر اساس سلیقه تون ژانرى رو بیشتر دوست داشته باشید ولى استفاده از اسم یک ژانر به عنوان ایراد نشونه بى سوادى شماست.
 
دوم: برنامه ماه عسل شاید برنامه کاملى نباشه ولى در مقایسه با استاندارد هاى بقیه برنامه هاى گفتگو محور تلویزیون از نظر اجرا، پروداکشن، دکور و غیره کیفیت بسیار قابل قبول ترى داره. در نتیجه وقتى شما چشمتون رو روى اون همه برنامه بى کیفیت بستین و ماه عسل رو مورد نقد قرار میدین احتمالاً مشکلتون از جاى دیگه میباشد.
 
سوم: صورت پلاستیکى و اشک تمساح و غم فروش و این واژه ها نقد نیستن. ناله و نفرینن. شما نمیتونید ژست روشنفکرى و دلسوزى بگیرید و از این واژه ها استفاده کنید. بهترین تصویرى که میشه از شما توى ذهن بیاد اینه که چادر بستین دور کمرتون و دارین خودتون رو چنگ میزنین.
 
چهارم: با استاندارد تلویزیون ما که هیچ، با هر استانداردى احسان علیخانى مجرى خوش چهره و خوش بیانیه.
 
پنجم: میزان دستمزد چهره هاى هنرى و ورزشى در تمام دنیا نسبت مستقیم داره با تاثیر گذارى و محبوبیتشون. یعنى فوتبالیستى که توى لیگ برتر بازى میکنه دستمزد خیلى بالاترى میگیره از فوتبالیست لیگهاى یک و دو. توى همون لیگ برتر هم فوتبالیست هاى بهتر و محبوب تر دستمزد بسیار بالاترى میگیرن از بقیه فوتبالیست هاى همون لیگ. در سینما و تلویزیون هم دقیقاً همینطوره. در نتیجه وقتى یک مجرى یا یک برنامه باعث جذب بیننده بیشتر و آگهى بیشتر میشه و تاثیر بیشترى میذاره منصفانه و منطقیه که دستمزد خیلى بالاترى بگیره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
چرا کاربران فرارو تحمل شنیدن حرف مخالف نظر خودشون رو ندارن ؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
آخرش همه چی شد پول محبوبیت پول جذابیت پول جذب آگهی همه و همه برای پوله
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ادبیات جناب نویسنده رو داشته باشید !!! واقعاً نوبره !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
کلا اونایی که منافع مشترک از تلویزیون دارن، خوب از هم حمایت میکنن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
نمی دونم چرا یاد در نوشابه و دم روباه افتادم.
کارمندای صداوسیما خوب هوای همدیگه رو دارن ..
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
نميدونستم خوش چهره بودن و خوش بياني استاندارد تلويزيوني داره !!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
خوب حالا بدون و خوشحال باش که یه چیزی فهمیدی
ناشناس
United States
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
ازپست ترین افراد کسیست که انسان ضعیف را پیدامیکند وبه شما نشان میدهد تا خدای خود را شکر کنید.
پائولوکولیو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
با استاندارد تلویزیون ما که هچ با هیچ استانداردی این یک برنامه اثرگذار نیست. ولی الحق پرآب چشمه مثل پیاز داغ حتی. جان مهراب!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
به خاطر اینکه بیسوادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
همه جای دنیا همینطوره ! اگه نمیدونستید بدونید !
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
حالا بدون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
پس چه بی سوادی شما رفیق
saed
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ناشناس۱۶:۳۴درود بر شرفت
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این مهراب کیه که اینطور پاچه خواری می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این ادم خیلی پررو وقیح ،بجای بقیه حرف میزنه وبیانیه میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آقاي مهراب خاني هم ازاين نمدكلاهي بري خودش مي دوزد.
اين جماعت تشنه مطرح شدن هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
امان از بي سوادي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
تشکر از شما تحلیل خوبی بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
اصلا این جور نیست توی ایزان فوتبالیستی مس آد بالا که رانت و روابط داره و همین جور هم مجریهای تلویزیون
بتعث تاسفه که می گه استاندارد این برنامه خیلی بالاست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
من هرکسی رو میشناسم از این برنامه خوشش میاد و راضیه .
ناشناس
Estonia
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
خدمتتون عرض کنم اطرافیان شما را انسانهای بسیار بی فکری احاطه کرده اند
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
باسلام
این همه دلیل چرا استاد، این همه کلاسیک صحبت کردن چه نیاز؟ جمع کردن یک مشت هم وطن دردمند و بلا کشیده، شد هنر؟ آیا ما در کنار خودمان و در گوشه ایی از شهرمان افرادی اینگونه نداریم؟ آیا در مجلات و روزنامه ها درباره اینگونه افراد کم نوشته اند که وقت رسانه ملی برای عرض دردمندی مصرف می شود؟
نیاز مردم ما امروز کمی خنده است،
جدا جای تاسف داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آفرين مهراب.. اين چند روز من هم به همين فكر ميكردم .. نود و ماه عسل تنها برنامهايي از تلويزيون ايرانه كه ميبينم...و خيلي ها را ميشناسم با علاقه ميبينن و فرداش سر كار صحبت اين دو برنامه است
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
مهراب قاسمخانی رو به جهت شجاعت در بیانش، خیلی دوست دارم، اینکه انسان وام دار کسی یا گروهی نباشه خیلی ارزشمنده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
ماها بی سوادیم. شماها به شدت بامعلومات.
مجری یه برنامه به قول شما پرطرفدار باید تحمل نقد رو داشته باشه. چرا این انتقادها سال های پیش کمتر بود؟
سطح سواد مردم بسیار بالا رفته و دیگه نمیشه هر برنامه بی کیفیت و کم محتوایی رو به مردم قالب کرد و کلی هم توقع داشت.
شماها با سوادید؟ برید با پول خودتون برنامه بسازید، مخاطب جذب کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
شما از همدیگه تعریف نکنین کی تعریف کنه آقا. مردم ایشونو دوست ندارند چه جوری باید بگن. تازه این برنامه ارث فرزاد حسنی یه که توسط علیخانی غصب شده برادر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این آقا هم حال و حوصله داره ها :) کلا تو همه چیز نظر میده

اگه نوشتن بلدی بشین یه فیلم خوب بنویس از بیکاری هم در میای

از علیخانی و ماه عسل خوشم نمیاد

چون همش تو ناله اس :/
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
نه اینکه شما خیلی با سوادی..چرا بی راهه میرید بزرگوار!!
شما اصلا حرف منتقدین رو انگار متوجه نشدین!!
برای این موارد که نوشتید تک تک میشه پاسخ داد ولی چه فایده
تا وقتی در یه کشور رسانه ها های آزاد و مردمی فعال نباشند امثال علیخانی و شما به خیال خودتون میشید چهره تاثیر گذار!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
یعنی هرجای دنیا برای هر کسی یک اتفاقی بیفته یا هر کسی از یکی انتقاد یا تعریف کنه، قاسم خانی و بهاره رهنما براش جوابیه میدن..خخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این مهراب قاسم خانی فقط دوست داره جواب بده.
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آقاي قاسم‌خاني لحن نوشته‌تون كمي عصبي به نظر مي‌رسه و شما هم نتونستيد نقدي منصفانه بنويسيد.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
عجب دفاع بی منطق گونه یی کردید جناب قاسم خانی . محتوی ، زمان ،شرایط جامعه ،سیاست و فقر فرهنگی همه و همه دست بست هم داده تا غم گریبان ملتی را بگیرد که مدتهاست با خنده و شادی فاصله نوری گرفته
ای کاش قدری از نردبان احساس پایین می آمدید و زمینی وار و نه مریخی نگاهی همسطح به جامعه این روزهای ما میانداختید چرخی با نگاهی منصفانه در زیر پوستش میزدید و بعد در شکل یک حامی تمام قد به دفاع از رفیق شفیقتان میپرداختید .مشکل امروز ما نه احسان علیخانی که شیوه برنامه و تفکر این روزهای صدا و سیماست . تفکری که از سر و ته هر جریانی چه خوب یا بد بدنبال جریان تفکر غم و ماتم است . بگذریم حرف بسیار است و مجال اندک ....
سعیده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
راس میگه ..
حرفاش همش منطقیه به نظرم..
فقط یه کوچولو لحنش رو نپسندیدم
نیروانا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
درود محراب قاسم خانی دوستت داشتیم اما الان خیلی بیشتر شمای ناشناسم که جواب دادی دیگه درتو بگذار گروهتون ازهم پاشید لوث شدین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آقاي مهراب قاسمخاني بنظرم زيادي خودشون را وارد هر موضوعي مي كنند.
در ضمن براي بيان منظورشان در بند سوم نامه، از ادبيات سخيفي استفاده شده است.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
البته این عقاید آقای محراب قاسم خانی هست نه (پیمان) اگر پیمان این صحبتها رو میکرد جای تعجب داشت چون اون واقعا یه نخبه هست و اکثر حرفاش درسته کلی محراب اگه داداشی مثل پیمان نداشت الان هیچکس نمیشناختش حالا اومده میخواد بگه منم وجود دارم برو برادر من برو دعا بجون پیمان کن برنامه ماه عسل اصلا برنامه خوبی نیست تو اون تایم دم اذان که بیننده زیاد هست خیلی برنامه های فرهنگی بهتری میشه گذاشت
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
بالاخره شما کارمندان و وابستگان صدا و سیما باید از همدیگه تعریف کنید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
برنامه امسال ماه عسل شروع زیبایی نداشت. همین باعث شد مخاطبین این برنامه دلزده بشن. خوبه خودتون هم عنوان کردین که محبوبیت یه برنامه به مخاطبین ربط داره واین نظر اکثر مخاطبین این برنامه است و ربطی به سطح سواد اونها. نداره
سعید
United States
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این حرفها چیه اقا
تلویزیون با پول ملت می چرخه. پول من.چرا بد و بیراه میگی . مثل اینکه این درد عدم اعتراض به شما هم سرایت کرده .این ملت حق ندارن از چیزی برنجند؟ تا از جامعه پزشکی اعتراض می کنیم میرنجند .از وکلا حرف بزنی میرنجند. اقا یک خطایی صورت گرفته اعتراض شده . علت بروز خطا قابل پیگیریه .
در ضمن تعداد بیننده اگر مهمه پس تعداد معترض هم مهمه.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
دیگه خودتون باید از همه دیگه حمایت کنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
پر واضح و مبرهن است که آقای قاسم خانی از دوستان خویش دفاع کند و برای ایشان اشک بریزد.
در حالی که امثال آقای مهران مدیری به طرفه العینی قشر خاصی از جامعه را به تمسخر می گرفتند امثال قاسم خانی در این موارد سکوت می کرده و چه بسا خوشحال هم می شدند. این است واقعیت روزگار ما.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
چادر بکمر ما بستی با ین لحن زشت مثلا...؟این روش نقد شماست؟حالا بشنوید: اون هنری که ازش یاد میکنی یک نوع روش والس زنی است که اتفاقا در فروکش غروب حیا شروع به درخشش کاذب کرده..دوره دوره رو داراست نه بیرو ها
سلامت
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
چرا متنشا با سانسور انتشار دادید؟

این اصلن کار درستی نیست !

حق مخاطبین شما دریافت اطلاعات بدون سانسور هستش .. از فرارو انتظار این حرکت را نداشتم .. عجب
ناشناس
United States
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
دوست شلوارک پوشمون از سواد می گه. بعد می گن چرا مغزها فرار می کنن
ناشناس
Netherlands
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
بوی ساندیس به مشامم میرسه! نظرات خودجوش اهل هنر!؟!
ناشناس
Netherlands
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
نظرات خودجوش اهل هنر!؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
خود قاسم خانی هم در کارهای اخیرش به جفنگ گویی افتاده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
عجب !
چه خوب ماست مالی کرده قاسم خانی
ناشناس
United States
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
بهتان بربخورد یا نه خوش چهره بودن خوش استایل بودن یکی از استانداردهای لازم برای قرار گرفتن مقابل دوربین است،هرکجای دنیا،هرکجا...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
به شما چی ماسیده اینطوری طرفداری میکنی؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
اژ قاسمیان توقع همچین موضعی نفریفت
علیخانی صرفا یک آدم چابلوسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
برنامه امشب فوق العاده بود احساس میکنم برنامه داره به اوج نزدیک میشه
نمیدونم سوژه امشب رو چطور پیدا کرده بودند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این برنامه توهین به شعور مردم است. بله! اشکش هم اشک تمساح است! برای ریشه کنی فقر باید برنامه سیستماتیک اقتصادی داشت نه اینکه کاسه گدایی برداری بیایی به تلویزیون بخواهی با تکبه بر عواطف مذهبی مردم برای خودت محبوبیت درست کنی. بدون اینکه جرات داشته باشی در تلویزیون برای یکبار هم که شده فریاد بزنی: بچه 8 ساله چرا باید کار کند؟ مسوولش کیست؟ آقای تلویزیون بروید این دام را بر مرغ ذگر نهید!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
یکی بیاد این قاسم خانی رو جمع کنه! برو یکم ادب یاد بگیر. هر وقت فرق شلوار و شلوارک رو فهمیدی بعد بیا واسه ما حرف بزن!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
نامه بنویس شدی اقای قاسمخانی...باورت شده ها....نگاه از بالا به پایینتو جمع جور کن....مثالات و افکارت نسبت به مردم و اصلاح کن....مردم چه با سواد چه بیسواد حق دارن راجع به تلویزیونو برنامه هاش اظهار نظر کنند همانطور که از داستان های زندگیشون تو این برنامه ها داره استفاده میشه...ژانرو تو محفل های تخصصی سینما و تلویزیونی خودت نگه دار فکرکن همه علوم دنیا همینچیزاست که تو میفهمی...احسان علیخانی تو برنامه هایی که اندوه و به مخاطبش منتقل میکنه صرفا تو همین برنامه هاش اثرگذاری درستی تو جامعش نداره...
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
پولتونو خشکلیاتونو خوشزبونیاتون مال خودتون اقایون هنرمند...محترم بودن افتاده و مردمی بودن استفاده از ادبیات مناسب تو هنرمند و ورزشکارای بزرگ ایرانی هم متداول بوده ...اینا رو هم فراموش نکنید...خندیدن به مرد کهنسالی که یه عمر زحمت کشیده و هی یاد اوری اینکه خوابش برده این مزخرفات تو استاندارد های مردم ایران نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ایتن آقا محراب نظر نده نمیگن ایرون نیست! نمیشه!؟
بماند
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
جواب کامل ودندان و بلکه دهان شکن البته اگرتاثيرگذاردآفرین برقاسم خانيها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
بفرما پول آقاي خوش گل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
مردم این کشور به انداز ه کافی زجر و درد کشیدند و با اون بیگانه نیستند ساختن این برنامه ها ی این جنسی برای ایران مفید نیست برای مردم کشورهای بی غم و غصه شاید جالب باشه نه برای ایران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
علیخانی اگه اینطوری پیش بره یکی مثل مجریان مسله دار و حاشیه ساز که علیرغم گفته های ظاهری و اخلاقی جلوی دوربین رفتن آن کار دیگر کردند میشه و آخرش ممنوع التصویر!!
man
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ghasem khani kheili delesh mikhAD ADAME KHASSI bashe vali moteasefane intor nist,
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
اولا جناب برنامه ای که در ساعات پربیننده و مخصوص افطار تهیه میشه با بقیه برنامه ها فرق داره دو ما شما نباید جواب بدید جون بقیه بد هستند ما هم بد هستیم ثانیا این برنامه دقیقا با احساسات مردم بازی میکنه وگرنه هیچ دلسوزی برای مردم نداره
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
کوری عصاکش کوری دگر شود...

برای تلویزیونی که برنامه هاش و حقوق کارکنانش از پول بیت المال پرداخت میشه این اداهای مقایسه با استانداردهای غربی واقعاً نوبره. اشتباه اولشون اینه که چند برابر تلویزیون های کابلی آمریکا تبلیغ اعصاب خردکن پخش می کنند. اشتباه دوم هم این که بی حساب کتاب به این برنامه سازان بی هنر پول می دهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
حالا اصلا کی از ایشون نظر خواسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
کاملا درسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
محراب خان اینکه شما خودتو با عامه ی مردم مقایسه میکنی و از دانش کمت در جهت تخریب جماعتی استفاده میکنی نشانه ی بیسوادی تویه که نمیدونی اگه انتقادی حتی غیر کارشناسی با این حجم بالا داره صورت میگیره ریشه اش چیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ماشالا به این همه ادب!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
به نظرم شما هم که سنگ علیخانی رو به سینه می زنی می خوایی واسه خودت یه جایی سفره پهن کنی ها
آیدا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
من به شخصه از برنامه ماه عسل خوشم نمیاد و در طول این همه سال یکی دو بار به دلیل کنجکاو بودن این برنامه رو دیدم ولی کاملا ّ با آقای قاسمخانی موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
مهراب جان به نظرم شما خودتو به خاطر یکی دیگه خراب نکن. مشکل مردم با این آقا ریا هست و ادا درآوردن.
کنجکاو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
فرارو خواهش می کنم این جواب را نشر بده و بگذار دیگران هم ببینند شاید به اطلاع ایشون هم برسه.

آقای قاسمخانی عزیز
من علی رغم آنکه تقریباً بیطرف بودم ولی این نامه شما بدجوری رفت رو اعصابم. پاسخ شما به نقدهایی که در مورد سفرتون بود هم ناپسند بود هرچند که آن نقدها هم ایراد داشت. و اما:
1-بی سواد خواندن مردمی که پول این رسانه از جیب آنها پرداخت می شود ولی برخلاف میلشان اداره می شود یک توهین آشکار است. درست است که انتخاب ژانر یک انتخاب شخصی است ولی انتخاب یک ژانر نامناسب برای یک مناسبت آن هم از جیب مردم و در جواب اعتراض، بیسواد خواندن آنها از خود آن خطا به مراتب اشتباه تر است. مثل انتخاب یک فیلم تراژیک از ژانر وحشت برای جشن تولد، بر خلاف میل صاحب مجلس بیسواد!
2- انتظارات مردم متناسب با ادعا و زمان پخش است. اگر برنامه در یک شبکه کم بیننده و بدون اینهمه تبلیغات و ادعا پخش می شد طبیعتاً برخورد ساده تری می شد. در ضمن نیت خوانی های دائی جان ناپلئونی و حواله مشکل به جای دیگر البته روش شناخته شده افرادی است که همه می شناسیم. امیدوارم بدانید که به چه راهی گام می گذارید. در ضمن می دانم شما خیلی باسوادید ولی در زبان فارسی به پروداکشن می گویند تولید.
3-درست است که "صورت پلاستیکى و اشک تمساح و غم فروش" نقد نیست. البته از یک عده بی سواد توقعی هم نیست. (چقدر این سخن شما من را یاد خس و خاشاک گفتن احمدی نژاد می اندازد) ولی عبارت "چادر بستین دور کمرتون و دارین خودتون رو چنگ میزنین" هم جواب یک آدم باسواد نیست.
4- نکته چهارم شما درست است ولی مگر قرار نشد هر کسی سلیقه خودش را داشته باشد! شاید از نظر منتقدین چهره ای مثل آلن دلون و براد پیت استاندارد آنها باشد.
5-نکته پنجم شما هم درست است ولی یادتان باشد که به همین دلایل که آوردید حساسیت بیشتری هم روی عملکرد این افراد وجود دارد.
سيدمجيد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
خب اين حرفها مثلا دفاعيه بود؟ اولا دكور و پروداكت و نمايش صحنه اصلا مد نظر منتقدان نبوده و نيست. مردم و ما كلا به نوع انتخاب موضوع و پمپاژ غم و غصه به سمت جامعه ايراد ميگيريم. كي و در كجا گفته كه در ماه رمضان بايد غصه خورد؟ كجا نوشته كه شما مردم بيچاره و ضعيف از نظر توان مالي را پيدا كن و به عنوان ميهمان در برنامه بيار و همه مشكلات و بدبختي ها را عنوان كن؟كه چي بشه؟ ميخان الگو درست كنن؟ ميخان بگن تو جامعه اين مشكلات هست؟ مردم كه خودشون با چشم خودشون مشكلات بزرگتر از اينها رامي بينن و اختلاص‌هاي كلان هم مشاهده ميكنند ولي صدا و سيما به كل منكر وجود اين مشكلات در جامعه است...!!! اين تضاد را كي ميخاد بپوشونه؟ وقتي دلسوزان به صدا و سيما انتقاد ميكنن كه بدون توجه به مشكلات مردم برنامه ميسازه يا جهت دار بودن سياستش بر خلاف اراده ملي و خواست مردم به كشور لطمه ميزنه، مجريان اين رسانه به كل منكر موضوع ميشن و ...
پس اين دفاع آقاي قاسم خاني كه خودش از توجه مردم به اينجا رسيده يك توجيه غير منطقي و در عين حال توهين به شعور مردم تلقي ميشه. بيسواد خوندن منتقدان بدون توجه به اصل موضوع انتقاد و فرافكني كردن و پاسخ مسائلي را دادن كه اصلا در سوال نبوده مشكلي را حل نميكنه.... مردم ما هشيارند.....
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
من خودم گاه گاه ماه عسل را مي بينم.اما صحبتهاي قاسم خاني درسته گرچه كمي گستاخانه بيان شده. برنامه عليخاني چه دوست داشته باشيم چه نه متفاوته و مطالبش را اكثرا فقط در نت مي شه ديد و روزنامه ها.هيچوقت در صدا و سيما به اين مطالب پرداخته نمي شود. براي همين بيننده خودش را دارد و يك جورايي جالب است.گرچه براي بهتر شدن خيلي جا دارد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
الان ایشون دلیل آوردند؟
بستن چادر دور کمر!!!
ایشون باید بدونه که هرچه برنامه مخاطب بیشتری داشته باشه باید منتظر نقد بیشتری هم باشه
ایشون معیارشون برای این دلایل چیه؟:
- با استاندارد تلویزیون ما که هیچ، با هر استانداردى احسان علیخانى مجرى خوش چهره و خوش بیانیه.
-برنامه ماه عسل شاید برنامه کاملى نباشه ولى در مقایسه با استاندارد هاى بقیه برنامه هاى گفتگو محور تلویزیون از نظر اجرا، پروداکشن، دکور و غیره کیفیت بسیار قابل قبول ترى داره.
ژانر گریه دار را جدیدا آقای قاسم خانی به ژانرها اضافه کردند؟!
در ضمن اگه واقعا محبوب هست بهتره دستمزد و درآمد واقعی اش را بگه
هشت و سي و يك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
حالا شما چرا حرص ميخوري؟؟؟
نكنه از اون دستمزد اقا احسان چيري به شما...... آره؟؟
اي شيطون
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
اپرا ومفری با یه شوی تلویزیونی تونست به یکی از ثروتمندترین زنان جهان و همچنین بانفوذترین و قدرتمندترین زنانامریکا تبدیل بشه! کاملا موافقم که درآمد یه مجری تحت تاثیر جذابیا و تعداد نخاطبی که جذب می کنه! مثل همه شغلهای دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
اقای قاسم خانی ادبیات شما زشت و دور از شان یک هنرمنده. البته برای شما "به اصطلاح هنرمند" واژه دقیقتری هستش. به هر حال وقتی شما و پیمان قاسم خانی سریال فرندز رو مو به مو فارسی میکردید و میدادی به خورد ملت به عنوان کار متفاوت و بدیع باید هم از علیخانی و امثالهم با این ادبیات مبتذل دفاع کنید. هنوز ماجرای شلوارک برزیلی گویا داغش تازه است براتون.
کمی از اون پمپاد فوق الذکر رو برای خودتون نگه دارید.
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
آقای قاسم خانی که خودتو باسواد و ملتو بی سواد میدونی، یادت باشه این برنامه برای عموم مردم ساخته میشه و فقط برای شما با سوادا درست نشده، پس با توجه به اینکه به مرور این برنامه بعلت تزویر مجری آن از چشم اکثریت مردم افتاده بهتر است این برنامه جمع شود و نیز جناب قاسم خانی باسواد هم از طرفداریه کورکورانه بپرهیزد چرا که بهترین قاضی مردمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
از هم طرفداری نکنید چکار کنید
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
جواب آقای «ناشناس» هم مصداق همون نفرین هاییه که آقای قاسم خانی گفتن.
حقیقتش من برنامه ماه عسل رو خیلی کم دیدم. از آقای علیخانی هم خیلی دل خوشی ندارم. اما میتونم بفهمم حمله به یه نفر که به خاطر موقعیتش امکان پاسخگویی به همه این حمله ها رو نداره، جوانمردانه نیست. گو اینکه میشه از این به اصطلاح منتقدین پرسید به نظرتون چرا یه برنامه 10 سال روی آنتنه و کهنه نمیشه و از نزدیکترین افرادتون هم که بپرسید می بینید که با حوصله و دقت این برنامه رو دنبال می کنن.
تمام شبکه ها هم خواستن به یه نحوی برنامه ای در رقابت با «ماه عسل» درست کنن... نشد که نشد. به نظرتون این نشونه موفقیت یه أدم و یه برنامه نیست.
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
آقای قاسم خانی که خودتو باسواد و ملتو بی سواد میدونی، یادت باشه این برنامه برای عموم مردم ساخته میشه و فقط برای شما با سوادا درست نشده، پس با توجه به اینکه به مرور این برنامه بعلت تزویر مجری آن از چشم اکثریت مردم افتاده بهتر است این برنامه جمع شود و نیز جناب قاسم خانی باسواد هم از طرفداریه کورکورانه بپرهیزد چرا که بهترین قاضی مردمند.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
تشبیه منتقدین به کسانی که چادر به کمر بسته و جیغ می کشند و صورت میخراشند چقدر استاندارد است ؟ این پاسخ شما چقدر به نقد نقد شبیه است؟
با هر متری گز کنید غم ترانه خواندن نه نیاز امروز ماست و نه گرهی را باز میکند.
ما ایرانیان فعلن موجود اگر غم نخواهیم به کی بگوییم. اگر نخواهیم زندگی مان را از پشت شیشه ی برنامه ی ماه تلخ ببینیم چجوری باید انتقاد کنیم!؟
این سواد فروشی هم که کی تعریف ژانر را میداند و کی نمی داند جز اینکه معلومات حرفه ای شما را مرور کند راه به دهی نمی برد و به درد کسی نمی خورد . سر آخر هزینه ی این استاندارد سازی شما برای ریخت و قیافه ی تلویزیون تان دقیقا کی لاید بپردازد؟
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
کاملن موافقم با آقای قاسم خانی. به وضوح یه عده راه افتادن خیلی سیستماتیزه علیخانی رو خراب کنن. من طرفدار سینه چاکش نیستم ولی موافقم که برنامه هاش یه سر و گردن از بقیه برنامه های گفتگو محور تلویزیون بالاتره
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
آقای قاسم خانی که خودتو باسواد و ملتو بی سواد میدونی، یادت باشه این برنامه برای عموم مردم ساخته میشه و فقط برای شما با سوادا درست نشده، پس با توجه به اینکه به مرور این برنامه بعلت تزویر مجری آن از چشم اکثریت مردم افتاده بهتر است این برنامه جمع شود و نیز جناب قاسم خانی باسواد هم از طرفداریه کورکورانه بپرهیزد چرا که بهترین قاضی مردمند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
شلوارك هم استاندارد تلويزيوني داره.......
رسا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
بله همه جای دنیا خوش چهره بودن و خوش بیانی استاندارد تلویزیونی داره و به عنوان یک امتیاز مهم برای مجری و گوینده تلویزیون محسوب میشود.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
بهتر بود ایشون علاوه بر استفاده از عبارات توهین امیزی ک درجواب انتقادات بکار بردن ، قدری هم از محتوای پوچ و احساساتی صرف این برنامه هم ، سخن میگفتن.
محمدصادق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
حالا چی به آقای قاسمخانی میرسه؟ چقدر نون به هم قرض میدن...
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
آقای قاسم خانی که خودتو باسواد و ملتو بی سواد میدونی، یادت باشه این برنامه برای عموم مردم ساخته میشه و فقط برای شما با سوادا درست نشده، پس با توجه به اینکه به مرور این برنامه بعلت تزویر مجری آن از چشم اکثریت مردم افتاده بهتر است این برنامه جمع شود و نیز جناب قاسم خانی باسواد هم از طرفداریه کورکورانه بپرهیزد چرا که بهترین قاضی مردمند.
عبدالحمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
نمي دانستم و نمي فهميدم از نمونه حرفهايي بچه مدرسه هاي زرنگ كه دستشون رو نشه ..... بشين بينم با
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
والا من که تا حالا این برنامه رو ندیدم که نظری بدم ولی همینقدر میتونم بگم که درود بر نادر فتوره چی
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
به همان نسبت كه استفاده از كلمات صورت پلاستیکى و اشک تمساح و غم فروش و غيره، نفرين حساب ميشوند و نه نقد، پاسخ آقاي قاسم خاني هم نقد يك نفرين نامه نيست..يك حمايت احساسي و بر پايه علايق شخصي ايشان است..اگر بعضي نقدها را توهين ميدانيد، با استفاده از مثل و قياس مع الفارق(بهترین تصویرى که میشه از شما توى ذهن بیاد اینه که چادر بستین دور کمرتون و دارین خودتون رو چنگ میزنین) نميتوانيد توهين را با توهين ديگر جواب دهيد به بهانه نقد نويسي..شما بايد صرفا نقد ميكرديد، نه اينكه كوچه بازاري جواب بديد.. شما بنويسيد و فيلم ساخته بشه از متن هائي كه شما مينويسيد بايد كافي باشد... اگر شما، متعهد اخلاقي به ارگان و يا شخصي هستيد، به افكار عمومي ربطي ندارد
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
مصاحبه دیگه ای رو همین الان از فرارو از هنرمند ! دیگه ای خوندم که به منتقداش خواسته بود تیکه بندازه از لفظ روشنفکر استفاده کده بود ..الان این خبر رو باز کردم باز هم همون قصه تکرار شد ..متاسفم فقط ... برای شما هنرمندان اول باید توجه به جهت گیری عمومی مهم باشه ..مردم درباره این برنامه چی فکر میکنن ؟؟؟ ... توجه کنید که به جای کلمه هتاک یا قلدر یا هرچیز دیگه ای از لفظ روشنفکر استفاده کردن ... فردا پس فرداس که بیان به یکی بگن باسواد و طرف بگه فحش نده :|
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
آقای مهراب قاسم خانی !!
دقیقا مشکل ما از جای دیگر است. مشکل ما همین ذکر مصیبت های مکرر و بی فایده و ضرر رسان به افکار جامعه است، شما خودتان و "دوستانتان" را پشت واژه هایی چون ژآنر و پروداکشن و ... پنهان نفرمایید. همین ژانر و هزینه و دکوراسیون و ... باید به نفع تعالی جامعه و بینندگان باشد، نه اینکه جامعه ای افسرده را افسرده تر نماید، کدام برنامهء آقای علیخانی به نفع حتی یک نفر بوده است ؟ آیا حتی همان سوژه های برنامه ، تعالی پیدا کردند؟ کمکی بهشان شد ؟ چه میگویی برادر ؟؟

اگر قرار به احترام گذاشتن به سلایق است، بهتر است که احترام همان چادر به کمر هایی را که گفتید، نگه دارید ! همان هایی که زمان مصیبت ، چنگ به "صورت" می کشند، نه اینکه چنگ به ذهن و روان افسرده جامعه بکشند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
والا من که تا حالا این برنامه رو ندیدم که نظری بدم ولی همینقدر میتونم بگم که درود بر نادر فتوره چی
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ای کاش آقای قاسم خانی میگفتند که آیا مردم در زمان پخش ماه عسل بدیل دیگری برای تماشا کردن داشتند و دارند؟ آیا آوردن انسانهایی که ما هر روز در گوشه و کنار این شهر آنها را مشاهده میکنیم مزیتی برای برنامه محسوب میشود؟آیا یکساعت به افطار که مردم پس از خستگی روزانه به تماشای تلویزیون می نشینند نیاز به شادی ندارند؟واقعا در این چند سال که این برنامه پخش شده است چه تأثیری بر مخاطب گذاشته است به جز تیتراژ عاشقانه و دکور سیاه و ژستهای بی معنیه مجری؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
مدتیه به عنوان یه علاقمند به ماه عسل از این برخوردهای منفی ناراحت میشم و حتی خبر را کلیک هم نمی کنم و بنظرم ارزش کامنت گذاشتن و مقابله هم ندارند.
منتها متعجبم چطوری رضایت دادند این اظهارنظر مثبت آقای قاسمخانی انتشار پیدا کنه!
خوشحال شدم بعد از مدتی!
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
اولا از علیخانی تو دفاع نکنی، کی دفاع بکنه؟اصلا هم با هم رفیق نیستید!
دوما این که ببینید مردم که مهمونای ما چه قد بد بختن پس به همین شرایط بدی که دارید راضی باشید،ژانره؟ بی سواد منم یا تو؟؟
سوما نمی دونستم خوش چهره بودن از پارامترای خیلی مهم اجراست!
آخر اینکه اکثرا خندوانه رو نیگا می کنن نه ماه عسل!!البته نمی دونم عسل برنامش کجاست؟!
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین