bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۶۱۶۸

پشت‌پرده یک برکناری پرسر و صدا بعد از 8 سال

اردیبهشت سال 86 بود که دستورِ برکناری ناگهانی مدیرعامل و اعضای هیأت‌ مدیره بیمه ایران توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران، غوغایی عظیم در شهر به پا کرد؛ غوغا و هتک‌حرمتی که چنان برپایه ادعایی کذب استوار بود که هشت‌ سال بعد، دامن نزدیک‌ترین فرد به احمدی‌نژاد را گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
اردیبهشت سال 86 بود که دستورِ برکناری ناگهانی مدیرعامل و اعضای هیأت‌ مدیره بیمه ایران توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران، غوغایی عظیم در شهر به پا کرد؛ غوغا و هتک‌حرمتی که چنان برپایه ادعایی کذب استوار بود که هشت‌ سال بعد، دامن نزدیک‌ترین فرد به احمدی‌نژاد را گرفت.
 
به گزارش روزنامه شرق، در آن‌ زمان گزارش توطئه‌آمیز دیوان محاسبات، به ریاست «محمدرضا رحیمی»، مبنی‌بر سوء‌استفاده 600 میلیاردی مدیران بیمه ایران به عزل غیرمنصفانه‌ای منجر شد؛ عزلی که وزیر اقتصاد کابینه احمدی‌نژاد آن را به ظلم تعبیر کرد. کمتر کسی گمان می‌کرد که هشت‌ سال بعد در چنین روزهایی، سریال شبکه فساد خیابان فاطمی در قسمت پایانی خود، معاون اول احمدی‌نژاد را به جرم اختلاس در پرونده بیمه ایران راهی اوین کند.
 
«سیدمحمد آسوده» همان مدیری است که به استناد گزارش غلط رحیمی و دوستانش، به شیوه‌ای ناجوانمردانه از مدیریت شرکت بیمه ایران برکنار شد. با کوله‌باری از تجربه 18 ساله در هیأت‌ عامل بیمه مرکزی، مدیریت‌ عاملی شرکت بیمه البرز و حسابرسی صنعت بیمه به بیمه ایران آمد اما نمی‌دانست که با خاطره‌ای تلخ مجبور به ترک میدان بی‌رحم بخش دولتی می‌شود.
 
هشت‌ سال تمام روزگارش را در سکوت گذراند و حاضر نشد از ماجرای روزهای سخت و دردآورش سخنی به زبان بیاورد اما حالا با خیالی آسوده‌تر از همیشه، سکوتش را می‌شکند و متفاوت‌ترین روایت را از پرونده بیمه ایران در گفت‌وگو با «شرق» بیان می‌کند. هنوز تمام وقایع را با جزئیاتی کامل به خاطر دارد. وقایع آن روزهای دردآور همراه با تاریخ دقیق آن در ذهنش حک شده است. با وجود اینکه دولت روحانی چندین‌بار از او برای حضور مجدد در بیمه ایران دعوت به کار کرد اما خودش می‌گوید دیگر رمق و علاقه‌ای برای مشارکت با بخش دولتی در وجود او باقی نمانده است.
 
با وجود تمامی آزار و اذیت‌ها می‌گوید: اگرچه آقای رحیمی تا همین چندماه پیش و قبل از رفتن به بازداشتگاه به یکی از دوستان گفته بود که انگار آقای آسوده من را نبخشیده است، اما از طریق یکی از دوستان به او پیام دادم که من شما را حلال کردم اما احمدی‌نژاد را نمی‌بخشم و حلال نمی‌کنم چون او به ظلمی که به ما روا داشت، آگاه بود، ولی سکوت کرد و بی‌عذرخواهی از من رفت.
 
آقای آسوده، هشت ‌سال پیش در دولت آقای احمدی‌نژاد شما را براساس گزارشی که آقای رحیمی، رییس وقت دیوان محاسبات، تهیه کرد به اتهام تخلف و سوءاستفاده مالی از مدیریت بیمه ایران، شبانه عزل کردند. اگرچه بعد از سال‌ها آقای رحیمی که بعد از آن معاون‌اول رییس‌جمهور شد، خود در این ماجرا درمقابل اتهامات مشابهی قرار گرفت. شما هیچ‌وقت در مورد این اتهام و ماجرای عزل ناگهانی خود و هیأت‌ مدیره بیمه ایران صحبت نکردید. در آن زمان شما تنها به یکی، دو جمله اکتفا کردید که «ما گناهی نداریم و آینده همه‌چیز را مشخص می‌کند» و بعد از آن تا این لحظه در مورد ماجرای برکناریتان سکوت کرده‌اید. می‌خواهم همه‌چیز را از اول تعریف کنید. ماجرا از کجا آغاز شد؟
ماجر از آنجایی آغاز شد که آقای احمدی‌نژاد به توصیه چندتن از دوستانشان دستور داده بودند شرکت‌های بیمه‌ای باید از محل درآمدهای بیمه شخص‌ثالث به نیروی انتظامی مبالغی حدود 100 میلیارد تومان کمک کنند. آن‌ زمان برای پرداخت چنین پولی مجوز قانونی وجود نداشت. ضمن‌ اینکه بیمه ایران 53 درصد بازار را در دست داشت و قاعدتاً نسبت‌ به شرکت‌های بیمه‌ای باید سهم بالاتری به نیروی انتظامی پرداخت می‌کرد. آقای دانش‌جعفری وزیر اقتصاد بودند و با مسوولان بیمه، ازجمله بنده به‌عنوان مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای ایران چندین‌بار صحبت کردند که به نیروی انتظامی کمک کنید. قصدشان هم خیر بود چون می‌گفتند بالاخره این وجوه پرداختی می‌تواند در پیشگیری از حوادث جاده‌ای موثر باشد و جلوی خسارت‌های بیمه‌ای را بگیرد، اما من مخالفت می‌کردم. علت مخالفت من هم این بود که پرداختن به چنین مسأله‌ای خارج از اختیارات رئیس‌جمهور و قوه‌مجریه بود و چنین پرداختی به قانون نیاز داشت.
 
این گفته شما به گوش آقای احمدی‌نژاد رسیده بود؟
بله. حرف‌های من را به گوش ایشان رسانده بودند و آقای احمدی‌نژاد هم گفته بودند نیازی به قانون نیست و خود من قانون هستم. اوایل ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد بود، همه از ایشان حمایت می‌کردند و ایشان هم هر کاری که می‌خواستند می‌کردند و هیچ‌کس به ایشان چیزی نمی‌گفت، البته بعدها که دولت اساسنامه شرکت‌های بیمه را به‌منظور دادن مجوز به شرکت‌ها برای چنین کمک‌هایی اصلاح کرد، شورای نگهبان هم به این کار ایراد گرفت و اعلام کرد این کار از اختیارات دولت نیست و سرانجام برای کمک به شرکت‌های بیمه قانون تصویب شد. بعد از این اتفاقات در اواخر سال 1385، آقای احمدی‌نژاد هنگام ارائه قانون بودجه سال 1386، در مجلس اعلام کردند برخی از مدیران شرکت‌های بیمه‌ای با نیروی انتظامی همکاری نمی‌کنند و به‌همین‌دلیل ما با آنها برخورد خواهیم کرد. چند روز بعد از این سخنرانی بود که آقای رحیمی افرادی را به‌عنوان بازرس از طرف دیوان محاسبات به بیمه ایران فرستادند. همراه اینها یک‌نفر به اسم جابر ابدالی هم بود که از طرف آقای رحیمی به بیمه ایران فرستاده شده بود.
 
شما حکم جابر ابدالی را دیدید؟
اول که آمدند، حکم نداشتند. من هم گفتم بدون حکم کسی را به بیمه ایران راه ندهید، چون حکم ندارند. تا بالاخره برای اینها حکم زدند. جابر ابدالی کارمند دولت هم نبود، اما او را به‌عنوان بازرس دیوان محاسبات به بیمه ایران فرستادند. جالب‌تر از آن وقتی با جابر ابدالی صحبت کردم، متوجه این موضوع شدم که ایشان سواد چندانی ندارد و حتی آن زمان سواد این فرد را زیردیپلم ارزیابی کردم. هنوز برای بازرس‌هایی که دیوان محاسبات به بیمه ایران فرستاده بود، حکم نزده بودند. اینها به شعبه‌های بیمه ایران سرکشی می‌کردند، رؤسای شعب را اذیت می‌کردند و اطلاعات عجیب و غریبی از آنها می‌خواستند.
 
بعضاً حتی خودشان را به‌عنوان بستگان و نزدیکان آقای رحیمی هم معرفی می‌کردند. بلافاصله درباره اقدامات مشکوکی از این‌ دست در بیمه ایران، به آقای رحیمی نامه محرمانه‌ای نوشتم، با دفتر ایشان هم تماس گرفتم که توضیح بدهم، اما فایده‌ای نداشت. خلاصه این افراد شروع به حسابرسی و بازرسی کردند، اصلاً حسابرسی که بلد نبودند، اما هرچقدر هم گشتند، چیزی پیدا نکردند.
 
آن‌ زمان که متوجه اقدامات مشکوک در بیمه ایران شدید، دست به جابه‌جایی افراد نزدید؟
وقتی متوجه اقدامات مشکوک شدم، عده‌ای را که صلاحیت نداشتند، جابه‌جا کردم. این خبر به گوش من رسید که رئیس وقت حراست بیمه ایران خبرهای نادرستی به دیوان محاسبات منتقل می‌کند و با عده‌ای همکاری می‌کند، که دست به تغییر ایشان زدم. به محض اینکه قصد کردم به مأموریت ایشان در بیمه ایران خاتمه دهم، به من اعلام کردند که من از نزدیکان آقای رحیمی هستم و اگر به مأموریت من در بیمه ایران خاتمه بدهید، من از طرف دیوان محاسبات حکم بازرسی می‌گیرم و به بیمه ایران برمی‌گردم. این قضیه را هم به اطلاع آقای رحیمی رساندم. در کمال تعجب چندوقت بعد ایشان هم از طرف آقای رحیمی به جمع بازرسین دیوان محاسبات پیوستند. اینجا دیگر معلوم شد همه اینها با یکدیگر هم‌دست هستند. روزبه‌روز فشار این گروه‌ها و اذیت و آزار آنها زیادتر می‌شد.
 
این گروه‌ها علیه من شایعاتی در بیمه ایران می‌ساختند مبنی‌ بر اینکه آسوده سوءاستفاده‌چی و باندباز است یا خسارت برخی را پرداخت می‌کند و خسارت برخی را نمی‌دهد و حتی بعضاً به انتصابات ایراد وارد می‌کردند که در بیمه ایران پارتی‌بازی می‌شود، درحالی‌که همه می‌دانستند من از افراد سالم حمایت می‌کردم و افراد نادرست را کنار می‌گذاشتم. بالاخره کار به جایی رسید که من استعفای خود را به‌صورت محرمانه نوشتم. دو - سه‌بار هم استعفا داده بودم، چون دیگر علاقه‌ای به ماندن در بیمه ایران نداشتم، اما آقای دانش‌جعفری با آن موافقت نمی‌کردند و می‌گفتند من هرچقدر بررسی کردم، گزینه‌ای بهتر از شما پیدا نکردم.
 
پس با این دست ترفندها سعی می‌کردند زمینه را برای اتهام‌زدن به شما و اهداف خودشان فراهم کنند؟
دقیقاً. گزارش سراسر دروغی علیه ما برای دیوان محاسبات نوشتند. حتی به نحوه پرداخت خسارت ما ایراد می‌گرفتند، درحالی‌که پرداخت یا عدم پرداخت خسارت در بیمه ایران در دست یک‌نفر نبود، مدیریت‌های مختلف به آن رسیدگی می‌کردند. به این صورت که خسارت‌های کوچک را مدیریت‌ها پرداخت می‌کردند و خسارت‌های بزرگ بعد از رسیدگی‌های کارشناسی به هیأت‌ مدیره ارجاع داده می‌شد تا پرداخت آن تأیید شود.
 
در آن گزارش دیگر چه ایرادات و اتهاماتی به نحوه مدیریت شما وارد کردند؟
یکی دیگر از مواردی که در گزارش‌ها به آن اشاره شده بود، این بود که بیمه ایران 300 میلیارد تومان از برخی دستگاه‌ها طلب دارد، اما به‌دنبال وصول طلب نرفته است. این مسأله را به‌عنوان سوءاستفاده مالی در گزارش آورده بودند، یعنی یکی از موارد در سوءاستفاده 600 میلیارد تومانی، این قضیه بود، درحالی‌که این 300 میلیارد حتی 10 درصد حق بیمه‌های یک‌ساله بیمه ایران در آن زمان هم نبود. اگر هم‌اینک حق بیمه بازار بیمه 16 هزار میلیارد تومان باشد، سهم بیمه ایران هشت‌ هزار میلیارد تومان از بازار بیمه است، اما آن‌ زمان نزدیک سه‌ هزار میلیارد تومان سهم بیمه ایران در بازار بیمه بود. غالب بیمه‌گذاران بیمه ایران هم دولتی بودند و به‌ همین‌ دلیل 300 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب داشتیم. یکی دیگر از موارد آن گزارش این بود که چرا بیمه ایران خسارت 300 میلیونی و 500 میلیونی پرداخت کرده و نباید این خسارت‌ها را پرداخت می‌کرد یا بیمه ایران قبلاً در لندن فعالیت داشته اما الان فعالیت ندارد و زیان داده است. جالب‌تر از همه اینها این بود که وقتی همه اینها را جمع می‌زدیم، به 600 میلیارد تومان نمی‌رسید و مجموع این حساب‌وکتاب‌ها معلوم نمی‌شد.
 
یعنی یک پرونده‌سازی کاملاً ناشیانه... و چنین گزارشی را به دست آقای رحیمی و آقای احمدی‌نژاد رساندند؟
بله. آقای رحیمی به‌شدت به دنبال این گزارش بود. گزارش ظرف سه یا چهار روز نوشته شد و به‌محض اینکه به دست آقای رحیمی رسید، آن را مستقیماً به دست آقای احمدی‌نژاد رساند. تردید دارم که آقای رحیمی قبل از ارائه گزارش به رئیس‌جمهور خود یک‌بار آن را با دقت خوانده باشد. اساساً ارائه گزارش از سوی دیوان محاسبات، که زیر نظر مجلس است، مستقیماً به رئیس‌جمهور مشکل قانونی و سازمانی داشت و بعدها موجب گلایه نمایندگان مجلس شد. بعدها از برخی دیگر از مسئولان و مشاوران همان زمان دیوان محاسبات شنیدم به آقای رحیمی توصیه کرده بودند که اجازه دهند بدواً گزارش در مسیر قانونی خود در داخل ارکان دیوان محاسبات از جمله دادستانی دیوان و هیأت‌های مستشاری رسیدگی شود که ایشان نپذیرفته بود و قبل از بررسی‌های لازم و طی مراحل قانونی این گزارش نادرست را ارائه و رسانه‌ای کردند.
 
واکنش اولیه آقای احمدی‌نژاد به این گزارش چه بود؟
آقای احمدی‌نژاد در اوایل مسئولیت خود تمام کارهای قبل از دوران خود را زیر سؤال می‌بردند و به تمام مدیران گذشته بدبین بودند و علاقه زیادی داشتند تا پرچم مبارزه با فساد در کشور را در دست بگیرند و آن را به‌نفع گروه خود مصادره کنند. غافل از آنکه عُجب و غرور در این زمینه‌ها بسیار مخرب است. با این انگیزه بدون اینکه اجازه دهند این گزارش در مراجع ذی‌ربط بررسی شود، دستور عزل مدیران بیمه ایران را صادر کردند و در گوشه این گزارش نوشته بودند باید چنین افرادی کنار گذاشته شوند و افراد سالم و امانتدار در چنین پست‌هایی منصوب شوند که معنی مخالف آن این بود که مدیران وقت بیمه ایران سالم و امانتدار نبوده‌اند.
 
به شما چگونه قضیه عزل و برکناریتان را اعلام کردند؟
ابتدا یکی از دوستان که خبر را روی خبرگزاری فارس دیده بود به من تلفن زد و موضوع را گفت و من هم که در آن زمان در مسیر رفتن به خانه بودم، با رسیدن به منزل خبر را روی اینترنت دیدم و کمی بعد خبر را از اخبار سراسری تلویزیون شنیدم که به‌عنوان تیتر یک اعلام شد. چون اصلاً خبر نداشتیم چنین برنامه‌ای برای ما ترتیب داده‌اند. باورم نمی‌شد که چنین کار نسنجیده‌ای که مدیران کشور را از قبل از هرگونه بررسی قانونی متهم می‌کرد، بدون بررسی‌های لازم رسانه‌ای شود.
 
شما خودتان این گزارشی را که علیه شما و هیأت‌ مدیره وقت بیمه ایران نوشته شده بود، قبل از اعلام دیده بودید؟ یا حداقل موارد آن به شما اعلام شده بود؟
خیر. معمولاً گزارش‌هایی که علیه افراد توسط حسابرسان و بازرسان نوشته می‌شود، به خود فرد نشان می‌دهند تا حتی‌الامکان درباره آن توضیح بدهد اما هیچ وقت از ما درباره بندبه‌بند آن گزارش سوالی نکردند و چیزی نپرسیدند.
 
شما چطور توانستید هشت‌ سال سکوت کنید؟ چرا در آن زمان نسبت به این قضایا واکنش نشان ندادید؟ چرا در قبال این رفتارها سکوت کردید؟
فضای مناسبی نبود چون فایده نداشت. باید صبر می‌کردم که درست هم تشخیص دادم. آن زمان فقط گفتم آینده همه‌چیز را مشخص می‌کند و ارزش من بیشتر از 600 میلیارد تومان است. البته اگرچه من سکوت کردم، ولی جامعه سکوت نکرد. اکثر رسانه‌ها این اقدام را زیر سوال بردند. روزنامه‌هایی مثل کیهان، اطلاعات، جمهوری اسلامی و روزنامه‌های متعدد دیگر این اقدام را مورد انتقاد قرار دادند. تا جایی که به خاطر دارم، روزنامه کیهان در مطلبی این اقدام را تقصیر رحیمی و قصور احمدی‌نژاد اعلام کرد.
 
بعد از اینکه شما را عزل کردند، چه کردید؟ برای احقاق حق خود رایزنی و مذاکره‌ای با مقامات نداشتید؟
سروصدای زیادی بابت این مسأله به‌پا شده بود و به همین‌دلیل مجلس به آن ورود پیدا کرد. به رئیس‌ مجلس نامه نوشتم و پاسخ تک‌تک موارد را در قالب گزارشی بیان کردم و گفتم این گزارش سرتاسر نادرست است. در مجلس در چندین‌ کمیسیون جلسه گذاشتند و موضوع را بررسی کردند. در کمیسیون اصل 90 مجلس کمیته سه‌نفر خاصی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد. نتیجه کار این کمیته گزارشی بود که در آن بی‌گناهی مدیران برکنارشده مورد تأیید قرار گرفته بود. این گزارش جهت ارائه به صحن علنی ارائه شد، اما در آن زمان قرائت گزارش در صحن علنی به مصلحت نبود. البته سرانجام رئیس وقت کمیسیون اصل 90 مجلس به رئیس‌جمهور نامه داد طبق بررسی‌های انجام‌شده، هیچ تخلفی از ناحیه این افراد رخ نداده و توصیه می‌شود از هیأت بیمه ایران دلجویی شود. بعدها دیوان محاسبات هم این موضوع را رسیدگی کرد و طبق اعلام دادستان دیوان محاسبات و هیأت‌های مستشاری، مدیران معزول تبرئه شدند و آنها اعلام کردند حتی یک‌ ریال هم از طرف این افراد تخلف نشده است. در همان دو، سه‌ماه اول، دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حسابرسی این پرونده را بررسی و اعلام کرده بودند این گزارش علیه ما خلاف واقع بوده است.
 
بعد از اینکه شما را برداشتند، دوباره به بیمه ایران بازگشتند؟
بله. بعد از اینها به بیمه ایران نفوذ پیدا کردند، فکر می‌کردند فتح‌الفتوح کرده‌اند و به تخلفات ادامه دادند تا همه‌چیز روشن شد. بعدها معلوم شد افراد با هم ارتباطات پولی داشتند و به آقای رحیمی هم پول می‌دادند. خدا خواست داستان‌های آنها روشن شود؛ بالاخره خدا جای حق نشسته است.
 
گویا با استفاده از بیمه‌نامه‌های تقلبی و صوری اقدام به سوءاستفاده مالی در بیمه ایران کردند. چطور سیستم‌های بیمه‌ای قادر به شناسایی چنین سوءاستفاده مالی‌ای نبود؟
هنگامی که در شرکتی باندی درست شود و این باند حمایت بیرونی داشته باشد، زمینه چنین تخلفات و سوءاستفاده‌هایی فراهم می‌شود. جابر ابدالی با حمایت‌ها و اینکه بازرس دیوان محاسبات شده بود، چنان در بیمه ایران نفوذ کرده بود که برخی مسئولان و رؤسای شعب از وی می‌ترسیدند. چندسال اسناد و مدارک را کپی می‌کردند و یک حکم دیه را در دو پرونده می‌گذاشتند.
 
متوجه‌ام که همچنان یادآوری این خاطرات تلخ برای شما دردآور است. خواهش می‌کنم به بحث ادامه بدهیم. مسلماً در آن روزها به شما خیلی سخت گذشت؟
آنچه برای من خیلی سخت بود، این بود که اینها عدد بزرگ 600 میلیارد تومان را به‌عنوان سوءاستفاده مالی اعلام کردند تا دیگر قبح دزدی شکسته شود. زمانی این داستان‌ها شروع شد که دزدی، تخلف و اختلاس قبح داشت. خیلی بد بود که مدیری حتی یک میلیون تومان سوءاستفاده کرده باشد، اما الان دیگر این قبح ریخته شده و برخی مسایل عادی شده است. جالب این است که تا همین چندوقت پیش اسم افراد دخیل در پرونده بیمه ایران را بر سر زبان نمی‌آوردند و می‌گفتند آقای (م.ر)، اما در زمان ما یک‌شبه بدون اینکه حتی به ما تفهیم اتهام کنند، اسم هیأت‌ مدیره بیمه ایران را آوردند.
 
شما سعی نکردید به‌نوعی آقای احمدی‌نژاد را نسبت به وقوع چنین تخلفاتی از ناحیه نزدیکان و دوستانشان آگاه کنید یا حتی توضیحی درباره اتهام ناجوانمردانه‌ای که به شما زده بودند، دهید؟
خوب به یاد دارم که سه‌شنبه‌ شب بود که خبر عزل ما را اعلام کردند. فردای آن روز گزارش را از آقای دانش‌ جعفری گرفتم. شب به منزل آمدم. از فرط خستگی زود خوابم برد اما ساعت دو نیمه شب بود که از خواب بیدار شدم. در همان‌ساعت شروع کردم و برای آقای احمدی‌نژاد نامه‌ای نوشتم.
  ‌
آن نامه را هنوز دارید؟
بله.
 
می‌خواهم بخش‌هایی از نامه‌ای را که به آقای احمدی‌نژاد نوشتید، بازگو کنید.
در بخشی از نامه نوشته بودم: «چندساعتی است که از صدور حکم عزل خود مطلع شدم. ارقام نجومی و اتهامات سنگین است. ادعاها و گزارش دیوان محاسبات غیرکارشناسی و غیرمنصفانه است و گردش کار صورت‌گرفته قبل از برداشتن یک گام برای اثبات، با اصل عدالت‌گستری و تقوی مغایرت دارد. در نگاهی کلی و سریع اکثر موارد اتهامی در یک بررسی سطحی قابل دفاع و ردشدن است و بخشی نیز مطلقاً متوجه اعضای هیأت‌ مدیره مشمول حکم عزل نیست. گزارش به نحوی تدوین شده که حاکی از عدم اطلاع تدوین‌کنندگان است. امیدوارم چنانچه اینجانب و هریک از اعضا هیأت‌ مدیره سوءاستفاده‌ای از مقام و موقعیت خود داشته‌ایم، اثبات شود که در چنین صورتی علاوه بر عزل مستحق اشد مجازات خواهیم بود. من 23 سال در مدیریت ارشد صنعت بیمه صادقانه و با امانتداری کامل خدمت کرده‌ام. مطمئن باشید تا پریروز آبرومند بودم و اطمینان دارم که نزد مجموعه صنعت بیمه و آشنایان هنوز آبرومندم. آنچه که بیش از همه در این دو روز مرا آزرده کرد، لطمه به اعتبار مقامات ارشد کشور، صنعت بیمه و بیمه ایران بود. دو بار در اولین لحظه دیدار کعبه، دعای عاقبت به‌خیری کرده‌ام. البته چه‌بسا خیر انسان در چیزی که او شر تلقی می‌کند، باشد.»
 
حتی در آن نامه صورت دقیق و کامل دارایی‌های خود و همسرم را قبل و بعد از تصدی مسئولیت در بیمه ایران اعلام کردم. همین الان هم خیلی از مدیران جرأت نمی‌کنند اطلاعات مالی خودشان را آن‌طور که من به آقای احمدی‌نژاد دادم، بنویسند. من حتی تعدادی سکه و مقداری ارز که در خانه داشتیم را لیست کردم و موجودی حساب بانکی خودم را که حدود 20 میلیون تومان بود اعلام کردم.
 
 ‌آقای احمدی‌نژاد جواب نامه شما را دادند؟
خیر. البته روزی یکی از مشاوران ایشان مرا صدا کردند و گفتند حالا این اتفاقات افتاده، از ما چه می‌خواهید؟ که من هم گفتم فقط با بازنشستگی من موافقت کنید. برادر آقای احمدی‌نژاد (داوود احمدی‌نژاد) نیز که در آن زمان بازرس ویژه بودند، من را صدا کردند و از من بابت این مسائل عذرخواهی کردند. اگرچه ایشان هم در مقطعی علیه ما اخبار نادرستی را به گوش آقای احمدی‌نژاد رسانده بودند که البته خیلی زود متوجه شدند که گزارش‌ها غلط بوده و خود ایشان هم رکب خورده‌اند و به همین دلیل از من عذرخواهی کرد. داوود احمدی‌نژاد به من گفت که ما به صورت مکتوب از شما عذرخواهی خواهیم کرد. اما این اتفاق نیفتاد. فرض من بر این است که به آقای احمدی‌نژاد گفتند و ایشان قبول نکردند.
 
به یاد دارم که آقای رحیمی در یک مراسم عمومی از شما دلجویی کردند.
بله. قبل از آن در یک‌ جلسه خصوصی آقای رحیمی به من گفتند من را حلال کنید. آن روز به ایشان گفتم شما را حلال نمی‌کنم. گفتند چرا؟ گفتم به این دلیل حلال نمی‌کنم که شما به‌صورت خصوصی از من حلالیت می‌طلبید ولی در منظر عموم به حیثیت و اعتبار من لطمه زدید. به ایشان گفتم نه‌تنها در مورد من که باید از هیأت‌ مدیره بیمه ایران عذرخواهی شود. آقای رحیمی گفتند چون هیأت‌ مدیره را آقای احمدی‌نژاد عزل کرده‌اند، من نمی‌توانم این کار را کنم. آن روز که از من حلالیت طلبیدند، به من گفتند من یک پشت‌پا به شما زدم، اما 300 پشت‌پا تا الان خورده‌ام ...؛ این مسأله گذشت تا اینکه در سمینار بیمه و توسعه در خاتمه سخنرانی خود گفتند می‌خواهم از یک نفر در صنعت بیمه که زحمات بسیاری کشیده‌اند، تشکر کنم و بعد نام من را اینگونه صدا زدند؛ آسیدمحمد آسوده. شاید حس کرده بودند سید بودن من ایشان را گرفتار کرده است که من را اینطور صدا زدند. در سمینار بیمه و توسعه کنار آقای امین، رئیس‌ کل محترم فعلی بیمه مرکزی، نشسته بودم. وقتی آقای رحیمی اینگونه گفتند، ناخودآگاه گریه‌ام گرفت و ایشان را حلال کردم.
 
پس آقای رحیمی را حلال کردید و بخشیدید؟
بله. من ایشان را حلال کردم. اما دو - سه‌ماه پیش بود که یکی از دوستان به من گفتند آقای رحیمی به من می‌گوید مثل اینکه هنوز آقای آسوده من را حلال نکرده ولی من به ایشان گفتم من آقای رحیمی را حلال کرده‌ام، شاید داستان دیگری در جای دیگری و با کس دیگری در میان است.
 
ماجرای برکناری شما با آن اتهام سنگین، لطمه زیادی به خودتان و خانواده‌تان وارد کرد و بدون‌شک خاطرات تلخ شما از آن زمان کم نیست.
البته این موضوع بیشتر از من به بیمه ایران و نظام مدیریتی کشور لطمه زد. یکی از بدترین خاطرات تلخ من این بود که آن زمان دختر من در دانشگاه شهیدبهشتی دانشجوی رشته پزشکی بود. چندروز بعد از داستان برکناری من، یکی از استادان ایشان سر کلاس درس به مسأله سوءاستفاده در بیمه ایران اشاره کرده و هیأت‌ مدیره بیمه ایران را زیر سؤال برده بودند. آنقدر به دختر من در آن لحظه سخت می‌گذرد که در دفاع از من بلند می‌شود و می‌گوید آن کسی که شما درباره آن صحبت می‌کنید، پدر من است و این حرف‌ها درباره ایشان صحت ندارد.
 
واکنش مدیران بیمه‌ای به قضیه برکناری شما و آن اتهام سوءاستفاده 600 میلیاردی چه بود؟ برخورد آنها با شما تغییر نکرد؟
من از مدیران قدیمی صنعت بیمه بودم و هیچ‌کس در صنعت بیمه کشور این خبر را باور نکرد که هیچ، تازه یکباره تمام اهالی صنعت بیمه از من دفاع هم کردند. برخورد هیچ‌کس از دوستان و آشنایان با من تغییر نکرد، حتی در کاسب‌های محلمان کوچک‌ترین تغییر حالتی ندیدم. در تمامی اطرافیان و همکاران کوچک‌ترین حالتی که احساس کنم حرف‌های مرا باور ندارند یا کوچک‌ترین بخشی از اتهامات اعلام‌شده را باور کرده‌اند، مشاهده نکردم. همه آنهایی که من را می‌شناختند، هرجا رفتند، گفتند همه حرف‌هایی که پشت‌سر آسوده می‌زنند، دروغ است.
 
آقای دانش‌جعفری به‌عنوان وزیر وقت وزارت اقتصاد هم از شما حمایت زیادی کردند.
آقای دانش‌جعفری خیلی زود متوجه شده بودند این اتهامات علیه ما نادرست است. در همان‌ زمان علیه خود ایشان هم برنامه‌هایی داشتند و اساساً برخی اتهامات به ما را برای ضربه‌زدن به ایشان می‌دانستند. حتی ایشان در مراسم تودیع خود یکی از دلایل جابه‌جایی‌شان را مسأله بیمه ایران عنوان کردند و گفتند به بیمه ایران ظلم شد. بیشتر از من به کشور و به بیمه ایران ظلم کردند. این مسأله کمترین هزینه را برای من داشت، اما برای بیمه ایران، کشور و نظام هزینه زیادی داشت. برای یک کشور خیلی سخت است که معاون‌ اول آن راهی زندان شود.
 
آقای رحیمی بر سر این موضوع تاوان خیلی سنگینی را پرداخت کردند. در آن روزهای سخت اولیه من همه‌چیز را به جده‌ام خانم حضرت‌ زهرا واگذار کرده بودم.
 
آقای احمدی‌نژاد را چطور؟ ایشان را بخشیدید؟ حلال کردید؟
نخیر. من ایشان را حلال نکرده‌ام. من دوبار به ایشان نامه نوشتم و جوابی به نامه من ندادند. هیچ‌وقت هم در جایی عمومی اعلام نکردند این تهمت‌های ناروایی که به ما زده‌اند، اشتباه بود. البته، می‌دانم به ظلمی که به مدیران وقت بیمه ایران شد، آگاهند.
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
در به نظر یک ناشناس توجه کنید اصل این موضوع در مقابل آن ظلم کمتریست
بیمه ایران بنوعی دولتی است ظلم دولت و ویرانی اش در دولت ...
اما دقت کنید یک موسسه خیریه موفق مردمی را یزور گرفتند و دادند به یک سازمان نیروی انتظامی ...
هیچ رژیمی هر چند ... کاری به سازمان های خیریه نداشتند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
احمدي نژاد و روفقاشو بايد به جرم خيانت به كشور به اشد مجازات محكوم كنن ولي متاسفانه... ؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر قانون وجود دارد چرا احمدی نزاد حاکمه نمیشه؟
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اقای علی لاریجانی باید پاسخگو باشد نه احمدی نزاد چون رحیمی در ان سال رئیس دیوان محاسبات بود که از سوی رئیس مجلس حکم گرفته بود دیوان محاسبات ربطی به دولت ندارد یعنی روزنامه شرق این را نفهمیده است
فرید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
چه خبره تو کشور؟ تو را به خدا قسم ، به جون عزیزاتون قسم هر کی میتونه به رهبری هم گوشه ای از این اتفاقات را بگه! من بعید میدونم ایشون میدونستند. در هر کشور دیگه ای بود تا حلا دادگاهی ، زندان و اعدام، سال گذشته به خاطر70 هزارتومان قمه کشی، دو نفرا در خ ایرانشهر اعدام کردند. آقای قوه قضائیه!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
من میخوام یه خواهشی از مردم کنم شاید جاش اینجا نباشه

لطفا دیگه در هیچ جا از لفظ مسئولین استفاده نکنید چون ما هیچ فرد مسئولی در این کشور نداریم
جایگزینش رو خودتون پیدا کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اونوقت سیدخندان و محبوب و مظلوم اصلاحات ممنوع ... میشه!!
اقای خاص اصلاحات دوستت دارم!
فردوس توسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خیلی قشنگ گفتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
غارتگر چطوره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
من هم به نوبه خودم اون رای رو که در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به نفع او در صندوق انداختم حلال نمی کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جواب خون های پاکی که به ناحق در این سال ها ریخته شده با کیست ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
چه می کرده این پاک ترین دولت تاریخ !!! اینها اگر ناپاک بودند جه بر سر کشور می اوردند :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خدا از تقصیر کسانی که از محاکمه احمدی نزاد خودداری میکنند نگذره .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آسوده جان! آسوده بخواب که فعلا این مملکت به امثال شما نیازی ندارد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
موافقم؛ خدا از تقصیر کسانی که از محاکمه احمدی نزاد خودداری میکنند نگذره!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
8سالی که بدتر از حمله مغول و یا انفجارهای اتمی ژاپن برای ایران عزیزمان تمام شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
شما هم زیاد جو گیر نشد. خطا در هر دولتی محتمل است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خطا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خطا؟! بابا شما چقدر رو داری؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
منظورم از خطا دزدی - غارت و چپاول فرهنگ- آبرو و حیثیت مردم بود - ببخشید
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
یک موردیادوموردباشد میگویندخطا..اماآق محمودویاراناش دراین 8سال خطانکردندچون خطامسئله شخصی است چون مسائل کشوری وملی است گویندخیانت کرده است وخیانتکاربایدمحاکمه شود؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ناشناس12:27 عزيز اگر كمي آزاد مرد بوديد با كمي مطالعه و بررسي ميداني كه كارهاي دولت قبل خطا نبوده و عمدا براي ايجاد شكاف در بين مردم و مسئولين عوامفريبي براي اتفاقات بعدي و بدست گرفتن كل قدرت بوده كه مردم با بصيرت لازم سال 92 جلو اين حركت را گرفتن لازم است بدون حب و بغض كارها و رفتار احمدي نژاد را بررسي كنيد و خيلي ازبزرگان اصولگرا خود به اين نتيجه رسيدن شما يا خود منفعتي تا كنون از ايشان ديده ائي و يا اينكه وعده پست و مقامي برتي آينده در نظر داشتي والا نبايد اينگونه براحتي خطاها را ببيني
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آدم های نازنین و متخصص این مرز و بوم که در اثر رنج و ناراحتی به انواع و اقسام بیماری های روحی و روانی دچار شدند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خداییش نباید دوره احمدی نژاد را با مغول‌ها مقایسه کرد. اگر همت کنیم پس از چند دهه می‌تونیم خراب‌کاری‌های احمدی نژاد را جبران کنیم اما مغول‌ها واقعا چیز دیگری بودند...
آدم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خطا!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظورت تخلف و دور زدن قانون و رانت خواری و فساده!؟ اینا تعریفش با خطا فرق داره ها!!!!
mani
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
"آقای احمدی‌نژاد هم گفته بودند نیازی به قانون نیست و خود من قانون هستم"
این یه جمله اش رو واقعاً راست میگه !!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
وقتی در مملکتی یک چیز بالاتر از قانون وجو داشته باشد، قانون از همه چیز پایین تر است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر بی گناه بود چرا 8 سا ل سکوت کرد باید فریاد می زد و واقعیت را به مردم می گفت الان دیگر چه ارزشی دارد؟؟؟این شخص هم با سکوتش ظلم کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
برادر عزیز! یادتون نرفته که فضا رو انقدر سنگین کرده بودند که علنا اعلام کردند مخالفت با رییس جمهور مخالفت با خداست. یادتون هستش؟ حالا میخواهی مردم جاهل حرف ایشون رو باور کنن یا نماینده خدا رو
فریدون مودب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
برادر ناشناس اون زمان هاشمی بود که می گفتند مخالفت با هاشمی مخالفت با خداست.
به قول انیشتن دوچیز زیاد سرو صدا می کند یکی خرده پول و دیگری خرده معلومات! .
علي ابراهيمي
United Kingdom
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
به نظرم مردم كاملا فهميده اند و كسي كه به ملت و مردم خودش تهمت ناداني ميزنه لايق انتشار نظرش نيست و اين انتقاد به فرارو رواست
ناشناس
United States
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
سال 88 آقای مصباح یزدی در فتوایی غریب اعلام کرد مخالفت با رییس جمهور مخالفت با خداست. گویا خرده معلومات متعلق به شماست. به یاد ندارم در زمان آقای هاشمی چنین فتوایی صادر شده باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقای فریدون مودب! من نقل قول شما یادم نیست ولی ناشناس اول حق دارد: این جمله معروف در زمان احمدی نژاد عنوان شد.
آشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ماجرای سکوت آسوده مثل سکوت گالیله در دادگاه تفتیش عقاید قرون وسطا ست . گالیله باید میگفت زمین مرکز عالم ست یا سرش رو بباد میداد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر حرفي ميزد كه اكنون بايد در اوين بود يا بعنوان سران فتنه جرات حرف زدن نداشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
زمان هاشمي مخالف هاشمي مخالف پيامبر بود و هنوز به خدا نرسيده بود ولي مخالفت با احمدي نژاد مستقيما مخالفت با خدا بود كه اين شعارها توسط وصولگرايان مطرح ميشد بنازم به سيد محمد خاتمي كه نه مخالفت با ايشان گناه بود و نه دشمني با ايشان بلكه از نان شب هم واجبتر است
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اون دوره مثل این دوره نبود که مخالفت با رئیس جمهور واسه نماینده های مجلس هم بالاترین افتخار باشه، کسی انتقاد میکرد، تا اعدام هم بهش میخورد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
فکر کنم هیچ کس آقای احمدی نژاد رو حلال نکرده باشه ، مخصوصا 70 میلیون نفر از مردم ایران!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
قسمت درد آورش اینه که مردم عزیز ما همچنان کسی که سیبزمینی و پول میده رو از کسی که کار اساسی میکنه ولی پول دستی نمیده بیشتر دوست دارن و باز هم با مشابهش رای میدن :((
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خودتو جای ملت نزار از خودت فقط مایه بزار . تو 70 میلیون نیستی عمو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
من هم به عنوان یک ایرانی توهین های غیر منصافه به رئیس جمهور وقت را حلال نمی کنم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
من به عنوان يكي از 70 ميليون احمدي‌نژاد را حلال نمي‌كنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
منهم بعنوان يك نفر از اين 70ميليون ايراني احمدي نژاد و حاميانش را حلال نخواهم نمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
منم حلالش نمیکنم
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
وقتی تو کشورمون اینقدر انتشار اخبار و اطلاع رسانی محدود و فیلتر شده است، مردم خیلی بی اطلاع تر از اون هستن که بفهمن کی به کیه و بازهم از امثال اون حمایت میکنن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقای آسوده عزیز، کسی که از خدا نترسد از بنده خدا هم نمی ترسد البته صبر خدا زیاد و چوبش هم صدا ندارد.
همراه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
احمدی نژاد امکان نداره از کسی عذر خواهی کنه ، اگه قرار به عذر خواهی باشه باید از تک تک مردم ایران به جز تعداد معدودی که جیره خوار ایشون بودن عذر خواهی کنه ، من که عذر خواهی هم بکنه نمیبخشمش.
ناشناس
United States
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
dast Ahmadinejad dard nakoneh karesh doroost bud
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
سخنی ازیک بورسیه ای احمدی نژادی!!.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
حاله شما خوبه !!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
بورسیه - یک شبه مدیر شده و ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
داداش از بروبچز ابدالی یا رحیمی نیستی!؟
کارشناس بیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
سید محمد آسوده را در صنعت بیمه ایران همه میشناسند وهیچکس آن افتراها را باور نکرد ونمیکند ولی این اتظار از آقای آسوده بود وهست شکوائیه ای در مرذاجع قضایی بر علیه اتهام زنندگان طرح میکرد واز خود وصنعت بیمه اعاده حیثیت مینمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
وقتی مجلس فهمید چه کرد؟ فقط از احمدی نژاد خواسته که دلجویی کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
پاکترین دولت تاریخ!!!
دلواپسان!!!
...!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
کثیف ترین دولت تاریخ ایران تا به حال و بعد از این
عدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ما مردم همچنان منتظر محاکمه آآقای پاکدست ، منشا این بی قانونی ها و بداخلاقیها هستیم. اگر به حق الناس اعتقاد دارید باید چنین کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
موافقم . مهمترين دستاورد دولت احمدي نزاد از بين رفتن قبح دزدي بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خداي من...!!كشور دست كي بوده؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
پسر چنگیز خان موغول
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خدا رحیمی را بیشتر از احمدی نژاد دوست دارد. رحیمی بالاخره به مجازات دنیوی تن داد ولی احمدی نژاد همچنان فرار می کند. اما این برای او بدتر است، چون عذاب آخرت بسیار دردناکتر است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
صدهزار+
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
احسنت بر تو
رضا
Canada
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
مطمئن باشید او هم یکروزی محاکمه و خواهد شد و یا با فرار از کشور رسوائی خود را بثبت خواهد رسانید
آدم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ای عمـــــــــــــــــــــــــو!
دلتو به آخرت خوش کردی که تو این دنیا کاری نکنی؟!
عرضه داری حقت رو تو همین دنیا بگیر!!
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
مواظب باشيم اين از خدا بي خبران دوباره باعوامفريبي وادعاي انقلابي وارزشي بودن سرنوشتمان را دردست نگيرند.
پویان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
سرنوشت البته دست خداست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
پاسخ به پویان:
خداوند سرنوشت انسانها را به خود آنها سپرده است و البته از انسانها در روز قیامت به دلیل اینکه در برابر سرنوشت خود مسئولند، پرسش خواهد کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
محاکمه نشدن احمدی نژاد ، خیانت به تاریخ ایران است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
نگران نباشید. دیر یا زود این مهم صورت خواهد گرفت. مهمتر از این، دادگاه افکار عمومی مردم ایران درباره احمدی نژاد حکم خود را صادر کرده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اعدام هم براش کمه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جواب ان دوست ناشناس كه گفته اگر بيگناه بود چرا ساكت بوده وبايد فرياد مي زد عرض مي كنم گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من انچه به جاي نرسد فرياد است دوست عزيز در فضاي مسموم متاسفانه گوش ها كر مي شوند مگر امام حسين در كربلا فرياد نكرد وان مردم از كار هاي ابن زياد ويزيد اگاه نكرد چند نفر شنيدند ويا اقاي مهندس موسوي در مناظره با احمدي نژاد چند بارگفت ادامه كار احمدي نژاد باعث سقوط كشور درورطه نابودي خواهد بود چند نفر گوش كردند وايشان وابسته به بيگانه معرفي كردند از ان بدو تاريخ هميشه حق در زمان اجرامظلوم بود ولي بعدا حقايق روشن شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقای احمدی نژاد و بسیاری از مدیرانی که سوگند وفاداری به ایشان ( نه سوگند وفاداری به مملکت ) یاد کردند و هرچه توانستند خیانت کردند و با افراد سالم و صالح برخورد کردند. به خاطر بغضی که از قبل با بعضی افراد سالم داشتند آنها را از ادرات اخراج کردند. نمونه آن اتفاقاتی است که در سال 87 در کشتیرانی جمهوری اسلامی افتاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

تازه ابتدای انتقام گیری خدا از کسانی است که هشت سال بیشترین ظلم را در لوای عدالت خواهی به مردم روا داشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
این بلایی که بر سر مدیر عامل بیمه ایران آمده است بر سر موسسه مالی اعتباری جوانان خیر آذربایجان نیز آمده بود که چند روز پیش موسس آن با بیماری سرطان ناشی از فشارهای روحی و روانی دار فانی را وداع گفت روحش شاد. گفتنی است این موسسه خیریه که کمک فراوانی به حل مشکل مالی مردم داشت از ایشان بزور گرفته شده و به موسسه کوثر وابسته به وزارت دفاع بخشیده شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
این اتفاق متاسفانه افتاد ولی من از فوت مسئولش خبر نداشتم. مطمئنید؟
این موسسه از مرند شروع بکار کرد و خیلی خوب توانسته بود پیشرفت کند که ناگهان با توطئه ناجوانمردانه ای از دست صاحبش عملا قاپیدن
shahraad
United States
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
در سالهای نخستین دولت پاکدست احمدی نژاد و دوستانش تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی چنان حمایتی ازش میکردن که این بنده خدا هم ترجیح به سکوت کردن داده..
درضمن کشته این حرف محمودم که میگه:نیازی به قانون نیست ، قانون منم!!
شهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
امان ، امان ، امان از آه مظلوم ..... بخصوص آه خانواده آسوده و دخترش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اون هشت سال کذایی پدر همه مون رو درآوردن!
سعید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ببین برادر خدا در جای حق نشسته و نیاز به قوه قضاییه ساخت بشر ندارد ابروی شمارا خدا بر میگرداند ولی خسارت سنگین به این مملکت را چه کسی میتواند جبران کند اگر مسولین ما یک صدم صداقت مردم کره و ژاپن را داشتند نمی خواست در مواقعی که اشتباه میکنند خود کشی کنند عذر خواهی برای کم کردن نفرت مردم راه چاره است مردم انتظار ازقضات با شرافت ایران دارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
این سایت با مطالبش نمیتونه وجهه احمدی نژادو خراب کنه جز اینکه زور اضافی میزنه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اول اینکه اصل این مطلب از روزنامه شرق است
دوم اینکه اصلا برای احمدی نژاد وجه ای مانده که کسی بخواهد خرابش کند یا درستش کند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
وجهه احمدی نژاد ؟ پیش کی اونوقت ؟ چاوز و اردوغان ؟ چون تو ایران تا جایی که من خبر ندارم مدت زیادیه مجهه اش رو از دست داده !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ناشناس 15:45تا ابله در جهان است مفلس در نمي ماند غصه احمدي نژاد را نخور ايشان بلدند چگونه دوباره ملتي مظلوم را فريفته و دوباره به قدرت بر گردند كاش ما هم نمي فهميدم و به 2كيلو سيب زميني و سهام خجالت و راه انداختن يك تعاوني مسكن دلمان خوش بود و اينقدر از حيف و ميل بيت المال زجر نمي كشيديم
ياس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقاي احمدي نژاد "پاك" يادش رفته است.
درواقع اعلام برائت ايشان همه چيزراپاك مي كندوجزخاطره چيزي باقي نمي ماند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
بوق چي ِ بصیرت حناق گرفته؟ چرا چیزی نمیگه؟!!
ایمان
United States
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقای آسوده خواهش میکنم جرات به خرج بدید و درخواست محاکمه آقای احمدی نژاد رو مطرح کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
تمامی کسانی که در آن 8 ساله مورد ظلم قرار گرفتند باید بطور جدی از هر طریق که صلاح می دانند باید پیگیر محاکمه احمدی نزاد و همه ناجوانمردان ایادی او باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
من موندم اینها که طرفدار احمدی نژآدن اینها چه طرز فکری دارن از چه چیزی حمایت می کنند همه دولت قبل که اختلاس بوده و بس
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ایملت رو بده من کامل بگم چرا از احمدی نژاد حمایت میکنم
اصلاح طلبان صدای منتقد را قطع میکنن.
ناشناس
United States
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خوب دوست عزیز مشخصه که از چه چیزی حمایت میکنن! از اون پولا بالاخره یه پول خردی هم به اینا میرسیده که الان دیگه خبری نیست...
خیلیا کنار اون دولت پاکدست!! یک شبه ره صد ساله رفتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
به نقل از زورنامه شرق!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
فکر میکنید آمریکا و فرانسه مثل احمدی نژاد ندارند،چرا عزیزان فراوان هست و آماده برای تخریب یک کشور،اما سیستم آنها شایسته محور و دوری از تمرکز قدرت است و امثال ا.ن اجازه ظهور در این عرصه های حیاتی را نمی یابند
حساس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقا رضا
اگه یک جو انصاف داشتی ، یادآوری جنایات و خیانتهای پاکدسترین دولت تاریخ را به نیت خراب کردن احمدی نمی نوشتی
با کمال اطمینان میگم حامیان احمدی همان جیره خواران خوان فساد ایشون هستن که انتظار داشتن دولت ایشون تا ابدالدهر ادامه داشته باشه ولی خیال باطل کردن و ملت هیچگاه اجازه نخواهند داد تا آن درگذشته دوباره به حیات سیاسی خودش ادامه دهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
متاسفانه حاميان احمدي نژاد اينقدر كوتاه فكر هستند كه با دادن سيب زميني رايگان هم حاضرند غيرتشان را بفروش برسانند ولي قانوني نباشد كه بگويد از كجا آورديد كه اينگونه بذل و بخشش نمودي يارانه را با عنوان پول امام زمان بخورد مردم دادند سيب زميني را با خدمت به كشاورز توزيع كردند و در هر كوي و برزن مقداري آجر و ماسه ريختن ولي در بالا ميليارد ميليارد حيف و ميل نمودند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جناب آقای آسوده ، من ازخدا ممنونم که تذکری خوبی را به شما داد تا رنج نامردی را نیز شما حس کنید .
شمائیکه با دفاع از فرد فاسد وکلاهبرداردربیمه البرز با انتقالی من برای راحت شدن از شر آن فرد فاسد هیچ نوع مساعدتی نکردید وحتی حمایت کردید. ومدیر دفتر شما آقای جولایی همانند خودتان من را بازی دادید .
وخدا را شاکرم که فرزند شما درد فرزند مرا حس کرد .
ای کاش میدانستم الان کجائید وحضورا خدمت می رسیدم .
اگر جنابعالی چوب صنعت بیمه را خوردید سالها نان آن را خورده اید.ولی نانی نخوردیم ولی به خاطر باند بازی شما آسیب زیاد دیدیم .
بعد از شما نوکرواقعی دولت احمدی نژاد یعنی آقای محمد ابراهیم امین آبروی افراد مخالفی چون من با این فرد فاسد وافراد بسیاری را به خاطر حفظ میز وصندلی ریختند واز خدای منان میخواهم این فرد نیز همانند شما عاقبت بخیر نشوند .
خدایا درجای حق نشستی ومنتظر ضرب شستی دیگری از تو هستیم .آمین یا رب العالمین .
فرارو خواهشا این مطلب را به گوش خبرنگار این آقا برسانید وبگویید فقط تو نیستی که حلال کنی بلکه هستند افرادی چون من که تورا حلال نخواهند کرد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جابر ابدالي!
اول که آمدند، حکم نداشتند. من هم گفتم بدون حکم کسی را به بیمه ایران راه ندهید، چون حکم ندارند. تا بالاخره برای اینها حکم زدند. جابر ابدالی کارمند دولت هم نبود، اما او را به‌عنوان بازرس دیوان محاسبات به بیمه ایران فرستادند. جالب‌تر از آن وقتی با جابر ابدالی صحبت کردم، متوجه این موضوع شدم که ایشان سواد چندانی ندارد و حتی آن زمان سواد این فرد را زیردیپلم ارزیابی کردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خدا لعنت کند بدتر از بدهای کذاب و روسیاه ومنافق و بی رحم را.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آمدند و کندند و کشتند و سوختند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آمدند و کندند و کشتند و سوختند و می خواهند برگردند ... !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جناب آقای آسوده واقعاً متاثر و متاسف شدم از آنچه بر شما رفته است. همانطور که خود جنابعالی اشاره کردی خداوند جای حق نشسته است و دیر یا زود حق و ناحق برملا می گردد. اما شما را قسم می دهم به جد بزرگوارت که هرگز و هرگز احمدی نژاد را نبخشی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
روزنامه کیهان در مطلبی این اقدام را تقصیر رحیمی و قصور احمدی‌نژاد اعلام کرد.
ناشناس
-
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اینکه روزنامه شرق در تعریف از کیهان مطلبی رو آورده واقعا دلیلش این است که از آگاهی مردم نمی ترسه ولی اگه برعکس این مصاحبه در روزنامه کیهان انجام شده بود وقرار بود در تعریف از شرق باشه آیا چاپ می شد یا اصلا برعکس مفهوم رسانی معکوس میشد چون حاج سوروس از آگاهی مردم می ترسه
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
بیایید از این به بعد هیچ چیزی را بدون دلیل قبول نکنیم. در جهان سوم مردم همه چیز را خیلی راحت باور میکنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
هیهات که محمود داره ..الان مصلحت نظام را تشخیص میده! خدا رحم کند.. اینکه رحیمی! بود این بود.. وای بخال م با محمودی!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر عدالت و قانون حاکم باشد . هاله نور باید در دادگاه محاکمه شود .بواسطه 8 سال بی درایتی و انهدام کشوری بنام ایران . آنانی که از او حمایت کردند به همان اندازه مقصرند
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
احمدی نژاد با آبروی کی بازی نکرد؟ مطمئنا تقاصش را خواهد داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دوستان چرا برای احمدی نژاد ... از پیشوند آقا استفاده میکنید؟؟؟؟!!!!
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جا دارد و حق مردم و کشور این است که آقای اسوده و افراد مانند ایشان ، از آقای احمدی نزاد شکایت کنند . پیشنهاد میکنم وکلای معتبر کشور نیز وارد این قضیه شوند . نباید اجزاه داد برخی افراد چنان خلافهای سنگینی را انجام دهند و هیچ پاسخگو هم نباشند .
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر قبول کنیم هیچ چیز به یکباره اصلاح نمی شود با این عمق بی اخلاقی باید فکر کنیم الان در چه سطحی از بی اخلاقی در دستگاه های مملکتی هستیم که هنوز وجود دارد .
ناشناس
-
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
برادر بزرگوار ، استاد گران قدر آنروز که خبر اتهام موهن شما را شنیدم بسیار شکه شدم و خدا را قسم جلاله دادم تا عاملان این اقدام ناجوانمردانه را پاسخ شایسته داده و در پیشگاه مردم عزیز تا ابد روسیاهشان نماید من بعنوان یکی از افراد جامعه بیمه ایران و یک ایرانی هرگز به این علف های هرز اعتماد ندارنم هرجند جمعی خاص چون .... از ایشان حمایت کنند
والله احسن الحاکمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آسوده باش مرد آسوده که مطمئن هستم امروز هزار برابر ناراحتی های گذشته از این اعاده حیثیت لذت می بری من و امثال من که با مسائلی چون مساله شما برخورد کرده اند درد انروز و سرافرازی و آسودگی امروز را درک می کنند
درود بر شما و نظایرتان که افتخار پاک بودن و سرفرازی را با لذتهای گذرا عوض نکردند. میدانم حالا بعضی ها مرا به استهزا می گیرند و مسخره ام می کنند ولی من عاقبت شوم و آبروریزی عظیم رحیمی ها وووو را به آنان یاداوری می کنم و می گویم در دنیا هیچ لحظای به اندازه لحظه پاک درآمدن انسان از حسابرسی و حساب کشی لذت بخش و افتخار امیز نیست خدا امثالتان را فراوان و روزگارتان را پیوسته قرین افتخار و شادمانی گرداند
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دقیقا همچون اتفاقی در سال 1387 برای مدیر مالی شرکت بیمه دانا افتاد.ایشان که خود از رزمندههای دفاع مقدس میباشد بدلیل اینکه دزدیهای مسیول حراست بیمه را رو کرده بود به عزل از پست وسه ماه زندان انفرادی رفت .بدلایل واهی تدوین شده توسط یک مشت ادم بیسواد وباند بازی قاضی پرونده. شکر خدا بعد از چند سال هم قاضی بدلیل دزدی برکنار شد وهم دزدیهای مسیول حراست بیمه دانا مشخص شد. خداوند جای حق نشسته.ولی این بنده خدا به انواع واقسام بیماری مبتلا شده وخواهرش از درد ایشان برحمت خدا رفت.ولی من که در ارتباط وپی گیر پرونده بودم متوجه شدم که در قوه قضاییه وزندانها چه ظلمی به این مردم میشود. خداوند شر همه ظالمین را به خودشان بازگرداند
علی اخوان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
چنین ظلمی رااقای میرزاده فقط یک ماه بعداز امدنش به دانشگاه ازاددرحق من رواداشت .من هم ایشان رابه خداواگذارکرده ام بی دلیل مراازریاست واحدجاسب برداشت
فراروتورابه خدا بزن چون هرچه به ایشان نامه نوشتم توجهی نکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
حتی آن زمان سواد این فرد را زیردیپلم ارزیابی کردم
چطور ارزیابی کردید اونوقت؟
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
بعدها معلوم میشود که سخنرانی هایی که توسط احمدی نژاد و به قصد بالا بردن قیمت نفت انجام میشد (حذف اسرائیل، ...) فقط جهت اضافه کردن به ارقام اختلاس صورت میگرفت.
کارشناس بیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
باسلام،سالهای سخت دورانی که جناب آسوده برمابه عنوان کارکنان بیمه ایران گذشت را هیچوقت فراموش نمی کنیم، جناب آسوده عزیزشما می توانیدازحق شخصی خودتان رحیمی روببخشید، اما ازحق ماوحق بیمه ایران رونمی توانیدببخشید.نه من ونه خانواده ام که حرف اتهام دزدی واختلاس ازبیمه ایران اززبان دیگران برماواردشده را هنوز ازیادنبرده ایم و هیچکدام ازکسانی راکه نام بردید(حتی نمی خواهم نامشان راببرم)را نمی بخشیم.بقول جنابعالی خداجای حق نشسته است.همه اینها رابه خدای بزرگ وامی گذارم.لطفابرای رضاخداچاپ شود.
آینده نشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
داخل چه کشور "گل و بلبلی" زندگی می کنیم و چه "آینده درخشانی" برای آینده ی بچه هامون ساختیم !
حسینیان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دقیقا در سطحی کوچکتر آقای رحیمی ، همین کار را با من کرد.خدا از او نگرد. تمام مدارک و مستندات هم موجود است اگر کسی شماره آقای آسوده دارد اعلام تا به اتفاق ایشان و دیگر کسانی که مورد ظلم قرار گرفته اند شکایتی بر علیه ایشان تنظیم کنیم تا عبرتی باشد
محمد
United States
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آسوده جان خوب درخواستی داشتی .خدا کنه آدم عاقبت بخیر باشه .لعنةالله علی القوم الظالمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آسید محمود آسوده از مدیران ارشد دهه های اخیر خوشبختانه علاوه بر اینکه از مزیت سید بودن و توجه جده بزرگوارشان برخوردار بودند مورد تفقد کیهان و اطلاعات و جمهوری اسلامی و ... هم بوده اند. لذا از هر طرف خیالشان آسوده بوده بیچاره مردمی که معمولی هستند و فقط متکی به خودشان باید در این وانفسا زنده بمانند.
مجله فرارو