bato-adv
کد خبر: ۲۲۵۵۱۹
اوباما در گفت و گو با رویترز مطرح کرد

امکان توافق با ایران در صورت پذیرش محدودیت ده ساله

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که ایران باید برای حداقل ده سال، پایبندی خود را به توقف فعالیت اتمی اش به صورتی قابل تصدیق اعلام کند، تا امکان رسیدن به موافقتنامه جامع بر سر پرونده اتمی این کشور وجود داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
فرارو- باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که ایران باید برای حداقل ده سال، پایبندی خود را به توقف فعالیت اتمی اش به صورتی قابل تصدیق اعلام کند، تا امکان رسیدن به موافقتنامه جامع بر سر پرونده اتمی این کشور وجود داشته باشد.

به گزارش رویترز، اوباما در این مصاحبه که در کاخ سفید انجام شد گفت که شانس چنین توافقی را زیاد نمی داند.

او گفت: "اگر ایران مایل باشد برای حداقل ده سال برنامه اتمی اش را در ابعاد فعلی نگه دارد و بعضی از عناصر موجود این برنامه را برچیند... اگر به این توافق برسیم، و راهی برای تصدیق این پایبندی پیدا کنیم، هیچ گام دیگری نیست که بتوانیم برداریم که به این اندازه در مورد عدم دستیابی آنها به سلاح اتمی به ما اطمینان دهد."

اظهارات او موید گزارش های رسانه ای دایر بر چنین توافقی است و درحالی مطرح می شود که کاخ سفید چند روز پیش گزارش ها درباره مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق ۱۰ ساله اتمی را رد کرده بود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز پنجم اسفند (۲۴ فوریه) گفته بود که مذاکره برای رسیدن به توافق اتمی بر سر یک بازه ۱۰ ساله نادرست است.

گزارش ها حاکیست که پیشنهاد مذکور شامل اعمال محدودیت های جدی بر برنامه اتمی ایران برای ده سال است اما در پنج سال بعدی این محدودیت ها به تدریج کاهش خواهد یافت.

گفته می شود که آمریکا ابتدا خواستار اعمال محدودیت هایی برای ۲۰ سال بر برنامه اتمی ایران بود اما ایران بر یک دوره زمانی کوتاهتر از یک دهه تاکید می کرد.

آقای اوباما به رویترز گفت هدف آمریکا این است که "از زمانی که ما متوجه می شویم آنها برای دست یافتن به سلاح اتمی تلاش می کنند و زمانی که عملا توانایی ساخت آن را پیدا می کنند، حداقل یک سال فاصله باشد".

'ادعاهای نتانیاهو'
اوباما همچنین در مورد اختلاف بر سر برنامه سخنرانی سه شنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره در مخالفت با هرگونه ادامه غنی سازی در ایران، گفت که این حادثه مایه انحراف توجه است اما مایه "تخریب دایمی" روابط نیست.

با این حال او افزود که بین آمریکا و اسرائیل "اختلاف نظر قابل توجهی"در مورد چگونگی رسیدن به "هدف مشترک" جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی وجود دارد.

اوباما گفت نگرانی اش نسبت به اقدامی از سوی کنگره که ممکن است گفتگوها را تضعیف کند، بیش از نگرانی اش از اظهارات نخست وزیر نتانیاهوست

به گزارش رویترز اوباما در این مصاحبه سعی کرد خسارت وارده به روابط دو آمریکا و اسرائیل را در اثر نطق نتانیاهو را کمرنگ جلوه دهد.

او گفت: "این یک مساله شخصی نیست. فکر می کنم مهم است هر کشوری که با آمریکا رابطه دارد تشخیص دهد که در آمریکا فرآیندی برای رسیدن به تصمیم های سیاسی وجود دارد."

اما او گفت که نتانیاهو قبلا در مخالفت خود با توافق مقدماتی ژنو با ایران - که اواخر ۲۰۱۳ امضا شد و مبنای مذاکرات کنونی است - در اشتباه بوده است.

او گفت:‌ "نتانیاهو انوع و اقسام ادعاها را داشته است: اینکه این یک توافق خیلی بد است. اینکه باعث خواهد شد ایران به اندازه ۵۰ میلیارد دلار پول (از طریق شل کردن تحریم ها) به دست آورد. اینکه ایران به آن عمل نخواهد کرد. هیچ کدام اینها درست از آب درنیامده است."

او افزود: "در واقع معلوم شده و در این دوره دیده ایم که ایران برنامه اش را پیش نبرده است. و از بسیاری جهات، بعضی اجزای این برنامه را محدود کرده است".

او همچنین گفت که اگر در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، حزب دمکرات از رئیس جمهوری فرانسه دعوت می کرد که در کنگره علیه حمله به عراق سخنرانی کند، آنها كه از اين دعوت دفاع می كنند چه احساس می داشتند.

اوباما در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز توافق احتمالی با ایران تا پایان مهلت تعیین شده گفت تردید اصلی این است که آیا ایران با درخواست ها برای بازرسی های سفت و سخت از برنامه اتمی اش و پایین نگه داشتن سطح غنی سازی موافقت خواهد کرد یا نه.

او افزود: "اما اگر آنها با آن موافقت کنند،‌ این برای کنترل برنامه اتمی ایران بسیار موثرتر از هرگونه اقدام نظامی که ما یا اسرائیل می توانیم انجام دهیم خواهد بود، خیلی موثرتر از تحریم ها خواهد بود."

نگرانی از کنگره
اوباما در مصاحبه با رویترز همچنین از طرح جمهوری خواهان و بعضی دموکرات ها در سنا برای اعمال تحریم های تازه علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا روز ۳۰ ژوئن، گفت چنین طرحی گفتگوهای حساس با ایران را به خطر می اندازد.

او گفت: "صادقانه بگویم، نگرانی من نسبت به اقدامی از سوی کنگره که ممکن است گفتگوها را پیش از تکمیل آنها تضعیف کند، بیش از نگرانی من از اظهارات نخست وزیر نتانیاهو است."

او گفت که علیرغم پیشرفت های اخیر در گفتگوها تغییر اندکی در ارزیابی او دایر بر شانس موفقیت مذاکرات با ایران به وجود آمده:‌ اینکه او هنوز این بخت را کمتر از پنجاه درصد می داند.

او گفت:‌ "حرف من این است که احتمال آنکه ایران پاسخ مثبت ندهد هنوز بیش از آن است که پاسخ مثبت دهد، اما باید منصفانه بگویم که ایرانی ها طرفی جدی در مذاکره بوده اند و آنها هم در داخل مسائل سیاسی خود را دارند. احتمال آنکه اکنون به توافق برسیم بیش از سه یا پنج ماه پیش است."

همزمان در روز دوشنبه سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که یک موافقتنامه بد با ایران بدتر از عدم دستیابی به یک توافق است.

او در نشست سالانه کمیته روابط آمریکا و اسرائیل سخن می گفت.

او گفت که هرگونه توافقی با ایران باید راه توسعه سلاح اتمی را ببنندد.

منبع: بی بی سی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
از دشمن هم شانس نیاوردیم ... بابا تابلو که اگه 10 سال رو هم قبول کنیم باز یه بهونه دیگه میارید
سید وحید هوشیار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اگر توافقی انجام نشه، کشور رو به زوال و نابودی میره، دوستان توجه داشته باشند دیگه زمان اونکه همش برای خودمون دشمن خارجی درست کنیم تا انسجام داخلی رو بالا ببریم گذشته!!!! الان دیگه عصر، عصر ارتباطاته باید با سایر کشور های جهان ارتباط مستقیم داشته باشیم تا رشد کنیم...!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
قبول کن 5 سال خیرشو ببینی... نه 6 سال آخرش 7 سال یه روز بیشترم قبول نمی کنم....
آهان... مبارک باشه حالا بزن دست قشنگه رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
قبول کن 5 سال خیرشو ببینی... نه 6 سال آخرش 7 سال یه روز بیشترم قبول نمی کنم....
آهان... مبارک باشه حالا بزن دست قشنگه رو
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
از نظر فنی ، با توجه به میزان تاثیر و نیاز ما به انرژی هسته ای در ده سال آینده ، بازه زمانی مناسبی برای توافق و اعتماد سازی بنظر میرسد .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
Canada
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
به مبارکی، گفته در ۱۰ سال اول تدبیر شدید ، در ۵ سال بد کمی‌ شل، یعنی‌ تا همین حالا ۱۵ سال دیگر... تبریک مجدد!!!!
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
وقتی داری مطلبی رو می خونی اون هم از کانادا بهتره کمی دقت کنی آقای محترم!!! دوره ده ساله است. در پنج سال اول این دوره ده ساله نظارت و محدودیتها شدید اعمال می شه. بعد از این پنج سال اگه همه چی اوکی باشه پنج سال بعد کم کم محدودیتها برداشته می شه! تو در آسایش و رفاه در کانادا نشستی داری عشق و حال می کنی، بعد انتظار داری ما این فشارها رو تحمل کنیم!! توافق باید انجام بشه. ما دیگه تحمل فشار تحریمها رو نداریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
چه خوش اشتها تشریف دارن این اوبا ما جون چیز دیگه میخوای مدیونی تعارف کنی پهپادی موشکی چیزی نمیخوای بدیم شما خیالتون راحت باشه امنیت اسرائیلی که از اول پیدایش در حال خونریزی یه وقت خدشه دار نشه و امنیت شمایی که بیشترین جنگ چند قرن اخیر رو دارین .میخواین این نارنجک ها ی چهارشنبه سوری رم ببرین یه وقت خدای ناکرده بچه ها علیه شما استفاده نکنند .
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
هه هه هه هه شیخ دیپلمات! قهرمان دیالوگ و دیپلماسی، ظریف؟! پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
پس تحریم ها چی! اونا رو کی بر می دارید؟ لعنت بر آمریکا و هر کسی که ذره ای مهر آمریکا در دل او است
ناشناس
Canada
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
آقای ظریف، آقای روحانی، شما حداکثر ۸ سال ریاست جمهوری و وزیر خارجه هستید، ولی‌ این توافق برای دهها سال مانند توافق ترکمانچای دست و پا ایران را می‌بندد... برای ادامه مقام آیا ارزش دارد که این چنین تعهدات سنگینی‌ را به این ملت تحمیل کنیم؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
پس بذارن مردم زير فشار تحريم بميرند.
ناشناس
United States
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
ترکمانچای بیشتر شبیه شرایطی است که احمدی نژاد بر سزمان آورد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دوست کانادایی شما بیا یه روز ایران زندگی کن . اگه تونستی بدون دزدی و اختلاس و کلاهبرداری یه ماه زندگی کنی اونوقت حرفت درسته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
كدوم تعهد سنگين
كره شمالي تكنولورژي غني سازي داره( خيلي پيشرفته تر از ايران ) نقطه مقابل كره جنوبي نداره ، حالا ملت كدوم كشور در شرايط بد و بحراني زندگي مي كنند
شما مي خواهيد به خاطر منافع شخصي از تحريم ها تا كجا اين ملت را بدوشيد
راستي اين روز ها سر سخت ترين دوست اسرائيل همين كاناداست كه شما اونجا تشريف داريد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
شما همونایی هستید که مصدق رو وطن فروش می دونید من به روحانی رای ندادم ولی از سر امثال شما زیاد تره . یکم تاریخ بخونی بد نیست بی سواد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
جناب ایا میدانی که به خاطر همین تحریمها وعدم دسترسی به سرمایه و تکنولوژی جهانی برداشت قطر از میادین مشترک گاز پارس جنوبی حداقل 10میلیارد دلار در سال از ایران بیشتر است حالا عدم پیشرفت و خوابیدن اکثر صنایع داخلی و در نتیجه بیکاری و سایر مسائل بماند
Hendi
India
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
با امریکا رابطه تجاری را بر قرار کنید بگذارید سرمایه گذاران خارجی وارد ایران بشوند و میلیون ها نفر از مردم ایران بعد از سالها بتونند نفس بکشند این کشور متعلق به ۷۵ میلیون هست نه ۵ میلیون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
چه ساده ای تو
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
چرا یک سال گذشته که قرار بود تحریم خودرو تعلیق بشه هیچکس نیومد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
5 میلیونو از کجا آوردی ؟؟؟؟؟؟؟از هند؟/
Hendi
India
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دبی و ترکیه از ما ۳۰ سال جلو افتادند همان طور که هند از پاکستان ۴۰ سال جلوتره ..تندروها بگذارید سرمایه گذاران خارجی وارد ایران بشوند و میلیون ها نفر از مردم ایران از بیکاری و اعتیاد خارج بشوند
لقمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اشتباه نکن عزیز جان، کشورهای امارات و ترکیه و بخصوص هند درسته پیشرفت داشتند ولی قشر کارگر و اکثریت مردم که این بار پیشرفتها رو شونشون بوده در فقر بسر میبرند، اصولا انسانهای پولدار پولدارتر شدند و فقیر همون فقیر مونده، به اون جامعه ای پیشرفته میگند که همه طبقاتش با هم پیشرفت کنند نه یک طبقه خاص!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
آقای لقمان آدم همینطوری رو هوا صحبت نمی کنه ! آمار رو نگا می کنه . یه مقایسه بکن بین قدرت خرید یه ایرانی کارگر و یک چینی یا عراقی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اقا لقمان نه اینکه قشر کارگر ما ماهی 10 میلیون تومان حقوق میگیرد و هیچ مشکلی ندارد
لقمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
شما به منظورم دقت نکردید، ما دو نوع پیشرفت داریم، یکی پیشرفتی که کل یا اکثر جامعه پیشرفت میکنند مثل کشورهایه اروپایی و یک مدل دیگه پیشرفت طبقه ثروتمند جامعه مثل هند و چین و برزیل، شما اگه به این 3 کشور مسافرت کنید فقر بسیار زیاد رو تو جامعه میبینید که همون کارگران ارزان برای کارخونه های بزرگ هستند، باطن جامعه با اونیکه رسانه ها نشون میده فرق داره
ناشناس
United States
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دولت پاک دست مملکت رو به کجا رسوند که حالا رییس جمهور یه کشور دیگه باید در مورد امور داخلی ما تعیین تکلیف کنه! خدا بانیان و حامیانش را نیامرزد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
چی میگی؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دولت آقای احمدی نژاد کاری کرد که الان رایس میگه نمیشه در شرایط فعلی کل تاسیسات هسته ای ایران را برچید
موضوعی که در زمان آقای خاتمی مطرح بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اشتباه مثبت دادم حق با ناشناس 11:39 تحریم ها همیشه بوده حالا آقای حمدی نژاد چیزی بهتون داده که برید باهاش تحریم ها رو بردارید یا اینکه با خود اون کشور رو بسازید اما افسوس که چون قدر گوهری کهداریدو نمیدونید دارن حسابی سرتونو کلاه میزارن
علیرضاART
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
به نظر من ده سال عدد خوبی است.

واقعیت آین است که ما نیز به این ده سال برای بازسازی اقتصاد نیاز داریم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
مطمئن هستم که آمریکا زیر این ده سال میزند
مطمئن هستم که اگر این ده سال هم توافق شود باز هم اقتصاد ایران به دلیل تفکرات غلط امثال شما رشد نخواهد کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اونوقت کی جهان از بابت بمب اتم های آمریکا واسرائیل باید مطمئن بشه خنده داره کشورهایی که همیشه در حال تجاوز گری هستند بمب اتم دارن بعد نگرانن یه وقت کشور دیگه ای نداشته باشه این جناب اوباما چرا اون رژیم اسرائیلو برای نپذیرفتن nptتحت فشار نمیزاره اوشون برای جهان خطرناک نیستند احتمالا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اقتصاد ایران و سوء مدیریت ها زمین زده نه تحریم ها زخم اقتصاد ایران عمیقه و تحریم ها نمکی بر اون زخمه با لغو تحریم ها باز هم این زخم کشنده سر جاشه و فقط از دردش کاسته میشه دردی که شاید گر احساس بشه ما رو بیشتر به فکر درمان بندازه بدون درد اقتصاد بی صدا میمیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
هر چی عمو باراک بگه!
ما میگیم...!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
کتاب قلعه حیوانات و خوندی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
هر چی عمو باراک بگه!
ما میگیم.......!
جای خالی را به دلخواه پر کنید.
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
من میگم باید توافق کنیم ولی بعضی موقعها احساس حقارت ملی میکنم از دستورهای امریکاییها به ایران، احساس میکنم که حقارت دوران قاجاریه الان هم گریبانگیر ملت شده
کاش مسئولین کمی مسئول بودند و با این فسادهایه مالیشون کاری نمیکردند که ایران ثروتمند و غنی از منابع به فقر برسه تا اینجوری کاسه گدایی به سمت غرب دراز کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
احسنت
ما هم دقیقا حرفمون هیمنه که نباید زیر بار زور رفت
برخی مادی نگر هستند و فکر می کنند که با این مساله مشکلات کشور حل میشه
ولی امثال بنده معتقد به نصرت الهی هستیم که عین آیه قرآن است اگر صبر کنید خدا شما را یاری می کند.
منظور از صبر نپذیرفتن زور ومحکم کردن کمر همت برای بهره‌گیری از منایع کشور در جهت رشد و شکوفایی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
حق با شماست اگه ایران این وضعیت اقتصادی رو نداشت و از موضع ضعف مذاکره نمیکردیم میتونستیم امتیازای خوبی بگیریم. ولی الان محبور به باج دادنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
مجبور به باج دادن نیستیم و باج نخواهیم داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
آقا بکنش 5 سال خیرشو ببینی
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
از دشمن خونیم خوشم میاد چون خوب بلده دشمنی کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دشمن خونیت یه عمر بدبختت کرده بهت داره نیش خند میزنه ( روسیه )
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دشمنت روسیه و تندروهای وطنی هستند
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
تحریمها برداشته بشه و چرخ اقتصاد با سرعت بیشتری بچرخه اوضاع مردم بهتر می شه. خواهش می کنم توافق کنید. من کارمندم ، خونه ندارم، پول اجاره خونه و رهن خونه ندارم، می خوام ازدواج کنم پول ندارم!! بسه دیگه. من دیگه نمی خوام تحت تحریم اقتصادی باشم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
شما خوش خیالید. بارفع تحریم ها و ورود پول به بازار برای امثال شما اوضاع به دلیل تورم ناشی از بالارفتن نقدینگی بدتر می شود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
نه بابا این چه حرفیه نا شناس 10:45
برداشته شدن تحریم ها ایران رو متحول می کنه. وایسا و ببین ، البته اگه برداشته بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
دقیقا با نظر ناشناس موافقم
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
ناشناس 10:45 دقیقه عزیز!
اگه دولت درست عمل کنه و پول رو به تولید تزریق کنه نقدینگی ایجاد نمیشه!! بله اگه دولت پاکترین دولت تاریخ باشه و بزرگترین فسادها در اون دولت اتفاق بیفته و نقدینگی بی حد و حساب رو با تزریق یارانه نقدی ایجاد کنه تورم هم ایجاد میشه!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
عزیز من
اگر اهل کار و تلاش بودی بدون رانت و پارتی الان وضعت خوب بود
مشکل ما اینه که اکثرا رفتیم دنبال مدرک، الان دنبال یه کار دولتی هستیم. این اشتباهه. فرصت اقتصادی در کشور ما زیاده شما برو دنبال زحمت کشیدن ببین پول دار میشی یا نه. فکر کنم شما دنبال پول مفت باشی عزیزم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
ناشناس 11:43 ما هم که رفتیم دنبال کار آزاد میگیم کاش رفته بودیم دنبال کار دولتی . نفست از جای گرم در میاد ها . از پشت میزت بیای اینور با کلی رانت و مافیا و دلال باید سروکله بزنی تا یه کار گیرت بیاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
ناشناس 12:32
اولا من پشت میز نیستم
ثانیا مشکل امثال شما اینه که فکر کردید باید یکی شما رو استخدام کنه
اگه اهل کار بودید با دست فروشی شروع به کار میکردید بعد بهتون میگفتم آیا میلیاردر میشدید یا نه
مشکل امثال شما اینکه کارهایی مثل این رو در شان نمیدونید یا اینکه عار میدونید. چرا؟ چون فکر کردید مدرک دارید
باباجان مدرک شما به هیچ دردی نمیخوره باید کار کنید ولو دست فروشی
من شک ندارم کسی کار رو شروع کنه خود به خود پولدار میشه
برید به سمت کارآفرینی و خود اشتغال زایی
حتی اگه یک میلیون داشتی من بهت میگفتم چکار کنی آخر سال 10 میلیون پول داشته باشی
شما دنبال کار نیستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
بهرنگ جان اگه توانایی چنین کاری رو داشت الان میکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
توافق با ايالات متحده آمريکا خيلي بسيار زياد بد است زيرا در اينصورت عده اي بي دشمن خواهند ماند در حاليکه شديدا" به دشمن نياز دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
ما هم باید کمک کنیم. ما می تونیم دنبال دشمن بگردیم . خواهش می کنم دنبال دشمن بگردید دوستان . بهم کمک کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
تحریم برداشته باشه با ورود پول به یاارن وضع پولدارها بهتر و بی پولها بدتر میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
تا بینش و شعور مدنی مردم ایران بالا نره تا 200 سال دیگه وضع همینه ما باید یاد بگیریم حق گرفتنیه نه دادنی . واقعا ما چقدر برا گرفتن آزادی و حقمون تلاش کردیم . فقط یه دایره دور خودمون و خانوادمون کشیدیم و فقط حواسمون به ایناست تا می شنویم فلان چیز می خواد گرون بشه می دوییم چندتا چندتا می خریم بعد ژست روشنفکری هم می گیریم
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
پس توافق مالید . اوباما فکر کرده با دسته کورا طرفه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
نه دادا . ما تاحالا این خیال و می کردیم . تازه فهمیدیم طرف مقابل ما همچین کور کورم نیست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
هموطنان عزيز همه ما كشور خود را دوست داريم ، حق تخريب همديگر را نداريم .حال آيا عزت يك مملكت فقط در گرو داشتن انرژِي هسته اي است؟چرا فكر نمي كنيم بابت بهانه جويي هاي غربي ها و آمريكا تمام دارايي اين مملكت بي خودي بلوكه شده است و نان آوران بسياري از خانواده به زور شكم بچه هاي خود را سير ميكنند ، حال كمال بي انصافي آنجاست كه عده اي به خاطر منافع شخصي كه در تحريم دارند كارشكني ميكنند. به چه قيمتي؟
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین