bato-adv
کد خبر: ۲۱۸۵۴۵

آمار و تبعات مشکلات جنسی ایرانی ها

در دهه‌های اخیر به نیاز جنسی و آموزش راههای درست برخورد با آن، همواره به عنوان یک تابو نگریسته شده؛ نیازی که موجب افزایش نسل، پویایی کشور و دوری از بسیاری از آسیب‌ها می‌شود؛ اما این موضوع همواره به دلایلی یا از سوی رسانه‌ها و مردم انکار شده یا به درستی درباره آن صحبت نشده و نتیجه این می‌شود که بر اساس نتایج برخی تحقیقات، 75 درصد از طلاق‌ها به علت مشکلات جنسی است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۳
در دهه‌های اخیر به نیاز جنسی و آموزش راههای درست برخورد با آن، همواره به عنوان یک تابو نگریسته شده؛ نیازی که موجب افزایش نسل، پویایی کشور و دوری از بسیاری از آسیب‌ها می‌شود؛ اما این موضوع همواره به دلایلی یا از سوی رسانه‌ها و مردم انکار شده یا به درستی درباره آن صحبت نشده و نتیجه این می‌شود که بر اساس نتایج برخی تحقیقات، 75 درصد از طلاق‌ها به علت مشکلات جنسی است.
 
به گزارش ایسنا، دکتر «محمود گلزاری» - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- در تازه‌ترین اظهارنظر خود در این ارتباط با اشاره به اهمیت موضوع با صراحت از یک خطر بزرگ سخن می‌گوید و توجه همگان را به آن جلب می‌کند.
 
دکتر گلزاری در تبیین این مساله از منظری کاملا علمی با بیان اینکه «مهمترین تفاوت زن و مرد در حوزه مسائل جنسی است» می‌افزاید: دو روان‌شناس معاصر آمریکایی روی تفاوت‌های دوجنس بررسی و 179 پژوهش علمی را در زمینه تفاوت‌های زن و مرد فراتحلیل کردند. این افراد نشان دادند که زنان و مردان تفاوت‌های زیادی در ابعاد روانشناختی، جز در حوزه جنسی با یکدیگر ندارند.
 
به گفته او یکی از مسائل مهم، بیان تفاوت‌های روانشناختی زن و مرد است؛ چنانکه زمانی گمان می‌شد میان زنان و مردان تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ به عنوان نمونه استعداد ریاضی مردان و استعداد ادبی - هنری زنان بیشتر است یا زنان جزئی‌نگر و مردان کلی‌نگر هستند؛ اما پژوهش‌های سالهای اخیر نشان می‌دهد بسیاری از تفاوت‌هایی که گمان می‌شد بین زنان و مردان وجود دارد، درست نیستند و در زمینه‌های روانشناختی آنان تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.
 
گلزاری با اشاره به دیدگاه‌های برخی از روانشناسان نظریه تکاملی می‌گوید: تفاوت در نگرش و رفتار زنان و مردان در حوزه جنسی، حتی در پیش از پدیدآمدن آدم ریشه دارد و زمینه‌های آن را می‌توان در حیوانات اولیه پیدا کرد و بر این اساس از زمان قدیم تا کنون و حتی آینده، نگرش، انگیزه و رفتار مردان بیش از زنان، حول و حوش روابط جنسی بوده است.
 
آمار مشکلات جنسی زوجین
 مسائل جنسی یکی از ارکان اساسی و شاید از جهاتی مهم‌ترین وجه زندگی مشترک است و نقش مهمی در دوام خانواده دارد. با این وجود به گفته دکتر «مجید ابهری» - آسیب‌شناس- 75 درصد از طلاق‌ها در ایران به علت مشکلات جنسی است.
 
وی می‌گوید: «در کنار همسرگزینی نامناسب و مشکلات اقتصادی – محیطی، اصلی‌ترین دلیل طلاق، نبود تفاهم جنسی میان زن و شوهر است. در بررسی‌های انجام‌شده از سوی بنیاد صیانت از تحکیم خانواده از اوایل سال 92 تا خردادماه سال 93 بین 3650 زوج که از همسر خود جدا شده بودند مشخص شدند که ضعف مهارت همسرداری، نشناختن نیازها و توانمندی‌های دو جنس از جمله مهمترین دلایل طلاق آنها بوده؛ اما اصلی‌ترین علت آن مشکلات جنسی بوده است.»
 
ابهری در عین حال اظهار می‌کند:« 75 درصد از توجه زنان پس از به دنیا آوردن فرزند اول، معطوف به نوزادشان و بی توجهی عاطفی و جنسی به مرد باعث مشکلات بعدی می‌شود. »
 
دکتر «مهدی بیاتی» - روانشناس- نیز معتقد است که بسیاری از اختلافات خانوادگی و حتی طلاق‌ها به خاطر مسائل جنسی است؛ زیرا نادانی درباره این مباحث موجب بروز اختلافات بسیار جدی بین زوجین می‌شود؛ گرچه در ظاهر ممکن است خود را در شکلهای دیگر نشان دهد؛ بنابراین به منظور بهبود این روند باید اطلاعات جنسی مناسبی به زوجین داد.
 
تبعات مشکلات جنسی
 بیاتی هشدار می‌دهد که « عقده‌ها و مشکلات روانی ناشی از پاسخ‌ندادن به نیازهای جنسی در روابط زناشویی به روابط فرازناشویی به ویژه در شهرهای بزرگ انجامیده است.»
 
به گفته وی «یکی از دلایل افزایش آمار ایدز در ایران مربوط به روابط جنسی است و آسیبهای دیگری چون طلاق عاطفی، ازدواج سپید و رواج خانه‌های مجردی‌ نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرند.»
 
به اعتقاد این روانشناس «موضوعات جنسی یکی از بخش‌های لاینفک زندگی زوجین محسوب می‌شود؛ اما در دهه‌های گذشته عمدتا با نگاه منفی به این موضوع پرداخته‌ایم؛ بنابراین نوعی نگرانی درباره صحبت‌کردن درباره مباحث جنسی به وجود آمده است. همچنین ما شاهد این روند در دهه‌های 60 و 70 بودیم و چون به نیازهای روانی و جنسی افراد به درستی پاسخ داده نشده این موضوع به عقده‌ها و مشکلات روانی منجر شده است.»
 
دکتر ابهری هم نظر مشابهی دارد. به اعتقاد این رفتارشناس ناتوانی‌های جنسی، مشکلات فرهنگی در بیان نکردن نیازهای جنسی و ضعف فرهنگ مراجعه به متخصص و مشاور، بسترهای اصلی بروز و افزایش طلاق هستند. گرچه معمولا نه زن و نه شوهر مشکلات جنسی را از دلایل خود برای طلاق بیان نمی‌کنند؛ اما در ادامه گفت‌وگو با آنها مشخص می‌شود که نبود آموزش مدیریت جنسی قبل از ازدواج و فقدان مهارت‌ برقراری تفاهم رفتاری از جمله دلایل اصلی بروز این پدیده است.
 
وی با بیان اینکه «یکی از علت‌های اصلی در بروز روابط فرازناشویی نبود تفاهم جنسی میان زوجین است» می‌افزاید: « متاسفانه زن و شوهر به جای مراجعه به مشاور و یا برخورداری از صداقت برای بیان نیازها و مشکلات به خوددرمانی یا خودداری از درمان روی می‌آورند و انباشت این مشکلات به بیان دلایل غیر واقعی از سوی آنان برای طلاق منجر می‌شود.»
 
راهکارهای کاهش مشکلات جنسی زوجین
 دکتر بیاتی اما نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی و آموزش جنسی به زوجین اشاره می‌کند و می‌گوید: « در حال حاضر بحران جنسی پنهان است، اما در آینده آشکار می‌شود و مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد؛ بنابراین لازم است صدا و سیما در زمان‌هایی که کودکان بیننده برنامه‌های تلویزیونی نیستند، در زمینه موضوعات جنسی برنامه‌سازی کند؛ البته در کشورهای دیگر اقدامات مختلفی در این زمینه از جمله فکردرمانی انجام می‌شود اما در ایران پرداختن به موضوعات جنسی یک تابو است.»
 
وی می‌افزاید: « افرادی که معتقدند نباید به موضوعات جنسی پرداخت خودشان در زندگی‌ خانوادگی دچار مشکل هستند. این در حالیست که دادن اطلاعات صحیح در این زمینه موجب سالم‌سازی جامعه می‌شود و پرداختن به این موضوع حتی از برخی مسائل کلان مطرح ملی در جامعه نیز مهم‌تر است.»
 
این روانشناس گریزی نیز به حوزه دین می‌زند و یادآور می‌شود: «در حوزه مباحث دینی نیز ریزترین نکات درباره مسائل جنسی در قالب احادیث و روایات مورد توجه قرار گرفته؛ بنابراین لازم است به این موضوع بپردازیم.»
 
وی در همین ارتباط درباره نقش آموزش‌های پیش از ازدواج برای کاهش ناآگاهی‌های جنسی زوجین می‌گوید: « آموزش‌های لازم در این زمینه نداریم. در مقطعی واحد تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها به منظور آشنایی دانشجویان با مسائل جنسی راه‌اندازی شد؛ اما این موضوعات به درستی در کلاس‌ها به دانشجویان آموزش داده نشده و همین امر موجب آسیب‌های جدی در آینده می‌شود؛ چرا که در صورت افزایش آسیب‌های جنسی مسئولان اظهار می‌کنند که ما تلاش کردیم دانشجویان را آموزش دهیم ولی موثر واقع نشد.»
 
دکتر بیاتی همچنین با اشاره به رابطه اعتیاد و مسایل جنسی تصریح می‌کند: «آمار اعتیاد ارتباط مستقیم با رابطه جنسی دارد و لازم است افرادی آگاه روی این موضوع کار و واقعیت‌ها را به زوجین جوان منتقل کنند.»
 
دکتر ابهری نیز در پایان به ناآگاهی جنسی اشاره می‌کند و می‌گوید: « ناآگاهی جنسی یکی از زمینه‌های اصلی بروز مشکلات بین زن و شوهر است. برگزاری دوره‌های آموزشی برای همسران جوان و حتی گنجاندن این مباحث در دروس دانشگاهی می‌تواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد؛ چرا که اصلی‌ترین موارد آموزش‌های پیش از ازدواج باید آموزش‌های جنسی باشد.»
 
حال این پرسش مطرح می‌شود که با وجود اهمیت زیاد افزایش آگاهی‌های جنسی زوجین به منظور کاهش آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن چرا همچنان برنامه مدونی در این زمینه وجود ندارد و یا نهادهای آموزشی مانند وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در این زمینه کم‌کاری می‌کنند؟
برچسب ها: جنسی زنان مردان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آقا من که خودمو زدم به بیخیالی درست شدم ، الان دیگه مشکلی نیست !!!
ارژنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
تمام شد آن دورانی که مردم و زنان ایرانی خیلی نجیب بودند!!!!!
الان هیچ فرقی با جامعه فاسد آمریکا و اسراییل و آلمان ندارد
اونها علنی این کارو می کنند
این ملت یواشکی می کنند
محمدپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
با سلام و احترام
بنده به عنوان یک روانشناس بالینی معتقدم آن قدرها که در چنین گزارشهایی اغراق؛ و تا حدی سیاه نمایی- می شود اختلافات زوجین به دلیل مسایل و مشکلات جنسی نیست، بلکه اختلالات روانشناختی دیگر، فقدان مهارت ها، استرس های زندگی، انتخاب ناآگاهانه و... می توانند سهم زیادی در طلاق و مشاجرات داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اینهمه از روانشناسی میگید که بریم پیشش مسایل جنسی. یاد بده میدونید خود روانشناسا بالاترین امار طلاق و ناهنجاری جنسی رو دارا هستند. در ضمن پیشرفت دانش روانشناسی بسیار محدود است و قادر به درمان مشکلات رفتاری نیست بهترین روش مطالعه تجربیات جنسی افراد مختلف و به سازی رفتار بر اساس ویژگیهای فردی است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
مسائل جنسی نیاز به آموزش دارد حتی در مدارس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
مسائل جنسی نیاز به آموزش دارد از مدارس ابتدایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
کتابهای مفید و جامعه ای تو این زمینه وجود دارد زوجین باید برای جلوگیری از اختلاف در زندگی یا ایجاد روابط بهتر با هر یک خودشان اقدام به تهیه این کتابها کنند به نظر من احتیاج به آموزش نیست
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
کلا همه چیز باید تومدرسه آموزش داده بشه!!! جامعه دنبال عشق و حال خودش باشه بعد به معلم ماهی یه میلیون بدبد بهش بگید بچه من باید عارف پارسا بشه. خودت هم برودنبال عشق و حالت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
آقا حتی از پیش دبستانی و قبلشم لازمه :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
ابتدایی نه ولی پله پله در مراحل بالاتر کاملا موافقم در مقطع ابتدایی اصلا نیاز نیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
مسائل جنسی نیاز به آموزش دارد از مهد کودک
بی کمر
-
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
بسیاری از کتاب ها را خوانده ام ولی برای ما مردهای متاهل هیچی مثل دل خوش و جیپ پر پول موثر نیست . باور کنید اگر فکر طلبکار و بدهی و استرس کار داشته باشی هزار تا کتاب هم بخوانی کاری ازت نمیاید . اگر دلت خوش بود هم خوب میخوری هم خوب ورزش می کنی هم خوب با همسرت نزدیکی
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
بسیاری از خشونتها، تندرویها و تعصبات نشی‌ از مشکلات جامعه در تامین نیازهای مشروع افراد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
پس باید مراقب بود این نیاز زودتر از موعد بروز نکند تا بتوان از راه صحیح به آن پاسخ داد ولی متاسفانه وضعیت حجاب به گونه ای است که این نیاز ها زود تر از موعد و قبل از فراهم شدن شرایط بروز میکند و باعث تولید فساد در جامعه میگردد خدا حدود استفاه از نعمت هایش را برای افراد مشخص کرده ولی مابی اعتنا به دستور خدا به حدود دیگران تجاوز مکینیم بعد هم که مورد انتقاد قرار میگیریم اختلاس و رانت و... را برای کمرنگ نشان دادن گناه و تقصیر خود مطرح میکنیم. به هر حال گناه دیگران نمیتواند در دادگاه خدا توجیه گناه ما با شد چرا که ما هم با بی حجابی نشان دادیم چنان که موقعیت آن ها را داشته باشیم ممکن است به حقوق دیگران تجاوز کنیم چه آن که حالا با داشته هایمان این کار را میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
از زیگیل تناسلی بگویید بسیار شایع شده خطرناک است درمانش گران ومردم بی اطلاع
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
داداش مشکلات خودتو اینجا مطرح نکن ........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
برای شما واقعا متاسفم دکتر
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
برودکتر حق ویزیت دکتره بده مبادا چیزی یاد بگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
عصبی بودن ما ناشی از همین مشکلات جنسی است
ناشناس
United States of America
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
من دانشجو خوابگاهی هستم.اینجا خیلی به مجردها فشار میاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
این تابوی احمقانه و مخرب را یک مشت نادان در کشور رواج داده اند

شما روایات دینی را هم که نگاه کنید شوکه می شوید که چقدر اسلام و ائمه و پیامبر در خصوص روان شناسی جنسی و نحوه آداب زناشویی توصیه های دقیقی دارد

در روایات داریم زن ولو خانم های مسن باید هماره برای همسرشان آرایش کرده و پاک باشند حتی با حنا زدن به سر و پوست خود !!!

به مردان توصیه می کند : اگر مردی به صراحت به همسرش بگوید دوستت دارم این جمله مرد تا لحظه مرگ از ذهن زن پاک نخواهد شد

کاش آقایان متدین آداب زناشویی را هم مانند خیلی مسائل سیاسی و فرهنگی در منابر یا حداقل برخی جمع های اختصاصی بیان کنند و کلاس های همسر داری را منطبق بر دین و علم روز به مردم بالاخص جوانان تبیین کنند

اسلام حتی برای شیوه آمیزش دستور العمل های دارد که ای کاش آنها را در کتابهای تخصصی گردآوری کنند و به همسران پیش از ازدواج بدهند


اما بصورت کلی باید عرض کرد که
مرد در فرایند ازدواج بیشتر جنبه جسمی و بدنی و ارضای غرایض را اولویت می دهد

ولی زن نیاز عاطفی و روحی و تشنگی احساساتش را مایل است سیراب کند

مردی که بتواند عاطفه و روح و احساسات زنش را مدیریت کند و ابتدا او را از نظر عاطفی صادقانه و سالم و با نبوغ تامین کند براحتی به خواسته و رفع نیازش بصورت مستمر و مطلوب خواهد رسید
طوری که هرگز به دنبال بازار سیاه خارج از حریم خانواده حتی فکر نکند

و اگر زنی بتواند با مدیرت سلیقه و خواسته شوهرش و جذب همیشگی او او را همیشه شیفته خودش کند زندگی و کانون خانواده اش را بیمه کرده و محال است که شوهرش توان جسمی و روحی برای هرز پریدن را داشته باشد

درد جامعه این است که هیچکدام از ما آقایان و خانم ها این آموزش ها را در خانواده یا دانشگاه یا رسانه ها ندیده ایم و باید از جایی شروع کنیم به ارتقا دانش و مهارت همسرداری که اساسا هم مورد تاکید دین و عقل هست

مردان باید در مورد شیوه های بوسیدن در پاغوش کشیدن نوازش و .... آموزش ببنند

و زنان باید در خصوص شیوه های پارایش و پوشش محرک و رفتار جسمی منطبق سلیقه شوهرشان تعلیم داده شوند



لذا اگر زوجین آنچه را که در زیر سقف مشترک نیابند بدون شک از بازار مکاره و فریب دهنده بیرون با تنوع گوناگون می توانند کم و بیش بیابند

متاسفانه نمونه های آن را کم و بیش در همه شهرها در مجاورت خیابان ها و با مشتریان نوجوان تا مسن می بینیم


ممنون از فرارو که شجاعانه اولین سایت خبری فراگیر است که پیش افتاده و هراز گاهی فروغی را روشن می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
اسلام خیلی وقته اینا رو گفته ولی مشکل ما اینه که هم مرد هم زن دستورات زناشویی رو برای غیر «هم» اجرا میکنند دیگه تا اخرش برو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
بی انصافی نکن.
همینی که مرد به زن بگه دوستت دارم رو من پای منبر خیلی ها شنیدم.
متاسفانه مشکل امثال جنابعالی اینه که نه پای منبر نشستی نه از شبکه های تلویزیونی سخنان علما رو گوش میدی بعدم یه نظر باکلاسانه میدی و همه رو هم محکوم میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
با تشکر از ناشناس 17:52 که مطلب بسیارزیبایی رو بیان کردند باید به 13:05 بگم که خوشبختانه در منابر و سخنرانی های زیادی این مسائل گفته میشه فقط این مسائل رو نمیشه مثلا در منبر دهه محرم یا جائی که کودکان کنجکاو که دانستن این مسائل برای اونا کمی زوده گفت. ولی اگر برای نماز جماعت به مساجد برید بعد از اقامه نماز معمولا به این مسائل هم پرداخته میشه البته باید گفت در برخی مکان ها ظرفیت عمومی وجود نداره مثلا من در جائی دیدم روحانی محل مطالب رو با رعایت حیا و به دور از پرده دری بیان کردند ولی متاسفانه انتقاد مردم اونقدر بالا گرفت که عذر روحانی را خواستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
"مشکلات جنسی زوج های جوان" چقدر در مورد این موضوع حرف میزنن! ولی جالبه که اگه همین جوون ها به هزار گناه نکرده مجرد مونده باشن دیگه کسی از مشکلاتت و نیاز های جنسیشون حتی حرف هم نمیزنه!!!!!! تازه اگه این جوون زبونم لال زن باشه که دیگه هیچی استغفرا... مشکل جنسی دیگه چی چیه!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
درستش اینه که تا وقتی مجردیم آگاه بشیم نه اینکه اول دست به انتخاب بزنیم و بعد بهمون بفهمونن که اشتباه انتخاب کردیم
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
از ديدگاه تصميم گيرندگان كلان جامعه ، مگر يك جوان مجرد بيكار و بدون سرمايه و منزل و .... حالا چه دختر چه پسر مگر نيازي دارد؟ اگر هم داشته باشد چند قرن ديگر صبر كند انشالله درست ميشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
تبلیغات بی رویه در مورد بزرگ کردن سایز آلت خودش موجب هزاران هرار مشکل زناشویی شده چون انتظار زن از شوهر خودش زیاد میشه و وقتی هیچ اثری در این داروهای بی خاصیت پیدا نمیکنن کارشون به مشاجره و دعوا و طلاق میکشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
اتفاقا این نشانه بی خبری و بی اطلاعی شما دوست گرامی هست و دقیقا تائیئ کامنت های بالا که بخش عمده جوانان بی خبر هستند
تمامی متدهای روان شناسی اذعان ارند که در فرآیند زناشویی خانم ها بیشتر از معاشقه لذت می برند که جنبه روحی و نوازش و پرستش را دارد نه رابطه فیزیکی بدنی
این مرد هست که جسمش کار می کند و رفع نیاز جسمی اش رضایت روحی را برای او در پی دارد
کاش کمی مطالعه کنیم در خصوص مباحث روان شناختی و فیزیولوزی زناشویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ناشناس دوم اشتباه میکنی بنده بسیاری دیدم در خواستگاری سوال درباره بزرگی کردند
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
آخه به جايي رسيديم كه خانم هاي كارمند همش سعي مي كنن مثل آقايون رفتار كنن. ديگه زن بودنشون رو فراموش كردن. مثل مردا لباس مي پوشن، حرف مي زنن و حتي فكر مي كنن. اگه يه كم زنونه رفتار كنن همه بهشون بد نگاه مي كنن. ضمناً محيط هاي كاري هم خيلي به خانم ها سخت مي گيره. البته هيچ وقت اثرات سوء عدم آموزش رو نبايد فراموش كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
عزیزم باید همین گونه باشه زنونه بودنو نازکردن برای تو خونست
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
آخه به جايي رسيديم كه خانم هاي كارمند همش سعي مي كنن مثل آقايون رفتار كنن. ديگه زن بودنشون رو فراموش كردن. مثل مردا لباس مي پوشن، حرف مي زنن و حتي فكر مي كنن. اگه يه كم زنونه رفتار كنن همه بهشون بد نگاه مي كنن. ضمناً محيط هاي كاري هم خيلي به خانم ها سخت مي گيره. البته هيچ وقت اثرات سوء عدم آموزش رو نبايد فراموش كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
من مثلا مشکلم اینه که همسرم سبزه تنده و علاقمند به همسری سفید و بور شدم!!! چکار کنم؟؟؟؟از یطرف جوانان بی همسر و از طرف دیگر متاهلین طلاق عاطفی یا خانمهای ارایش کرده در خیابان و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
تغییر سلیقه کار سختی نیست با یک تیم روان شناسی و روان کاووی خوب مشاوره بگیرید خواهید دید طوری تغییر منش می دهید که باورش برای خودتان هم سخت باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
چه ربطی داره اینو که گفتی هوسبازیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اگه زنتم عاشق یکی با شرایط و قیافه ی متضاد تو بشه واسش چاره ای داری ؟اگه اینو جواب بدی حتما خانومت میذاره بری اون خانومو بگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
شما بعد از ازدواج بیناییتو به دست آوردی؟؟؟؟؟اگه سلیقت یه باره تغییر کرده دوباره هممیتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
شما مگه ایشون رو ندیده بودی این که نمیشه انسان طبع متنوعی داره که باید خودش ، خودش رو مدیریت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ای جانم. خوش اشتها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
كور بودي!!!؟؟؟ چشماتو باز ميكردي يه زن سفيد رو ميگرفتي!!! نمي خواي بگي كه زنت قبل از ازدواج پوشيه مي زده و تو حتي تو مراسم خواستگاري هم روش رو نديدي!!!!!؟؟؟؟؟
مرد متاهل خوشبخت
Germany
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
شما مشکلت را با یک روانپزشک مطرح کن و همسر بیچاره را هم بعد از ادای حقش طلاق بده.این زندگی که شما اینگونه به همسرت نگاه می کنی و تنها رنگ پوست زن است که باعث کشش تو به سمتش می شود فایده ای ندارد!من هیچگاه این مردانی که می گویند با دیدن زنان آرایش کرده و زیبا تحریک می شوند و دیگر به همسر خود علاقه ندارند را درک نمی کنم. قرار نیست همسر تمام خوبی ها را یک جا داشته باشد و تازه اگر هم داشته باشد قرار نیست تا آخر عمر تغییر نکند. شما اگر همسرت را دوست داشته باشی زیبا تر از او نمی بینی.اگر با همسرت رفیق باشی و مایه آرامش تو باشد ، شک نکن که برایت زیبا ترین خواهد بود.
به نظر من مشکل شما جای دیگری است، نه سبزه بودن همسرتان و سفید بودن زنان دیگر!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
طرف با سه تا جمله که این شخص نوشته ، در جا بهش میگه برو زنت رو طلاق بده!!!
بعد اسم خودش رو هم گذاشته اقای متاهل خوشبخت!!! خیلی ملت "همه چیز بلدی" داریم ما!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
عشقهايي كز پي رنگي بود-عشق نبود عاقبت ننگي بود (مولانا)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
بازنظرات فرویدرونفی کنین.علم رونمیشه دلبخواهی تفسیرکردوهرچیزکه به مذاقمون خوش نیومدرونفی کرد.این دقیقاروش تکفیریهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
به نظر من بهتره این موضوع در یکی از برنامه های تلوزیون (مثلا از طریق کانال آموزش) اونم در ساعات پایانی شب توسط یک تیم روانشناسی مورد بحث و تحلیل قراربگیره. شاید باورتون نشه ولی مشکلات رفتاری ناشی از عقده های جنسی گریبان گیر اکٍثر زوجهای ایرانی شده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
میشه از طریق سایت های مناسب و رسمی با احراز هویت افراد و دادن شماره کاربری این کار را کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
همه مردم دسترسی به سایتها ندارن.به نظرم وظیفه صداو سیماست.
شادمهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
خیلی از افراد مشکل جنسی دارن ولی خجالت میکشن برن دکتر !
یا دکتر اورولوژیست توی شهرستانشون نیست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
اکثر جوونا از این حرفها خوششون میاد چون اکثرن مجردن و فقط بهره ی شرعی اونا از مسائل جنسی شنیدن این حرفهاست در کشور ما متاسفانه ازدواج فقط مال پول دارهاست
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
من ساکن کیانپارس اهوازم که محله بالاشهری اینجا حساب میشه تو پارک جاده ساحلی پره از دختر و پسرایی که یا نامزدن یا آشنا یا همسر خوب این هیچ... ولی نمیدونم این چه صیغشه که یه دختر با چندتا پسره یا یه پسر با چندتا دختر و قشنگ در منظر عموم خصوصی ترین حرکاتشونم نشون میدن اینجا اهوازه نه لاس وگاس بابا!! اینجا یه زمانی شهدا آماده رفتن به جبهه میشدن... دسته های دختر پسری مختلط اونم در حد 12 ساله یعنی چی؟! اینا پدر مادرشون کجاست و چی فکر کردن که اینقدر آزاد و بهتر بگم ولو گذاشتنشون؟! مگه سن 18 سال برای رابطه جنسی تو همه جای دنیا شناخته نشده؟! ما داریم کم کم با اینکه مسائل جنسی تو جامعون تابو هست تو امیال لجام گسیختمون رودست جوامع کاملاً بی بندوبار هم میزنیم!!
بابا
Germany
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
نه دوست گرامی ، سن 18 سال در هیچ کجا رسمآ به عنوان سن اغاز رابطه معین نشده است.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
سن 18 سال برای پذیرش مسئولیت کارته اهوازی عزیز
ناشناس
Germany
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آموزش جنسی صحیح که باشد این دید شما به دیگران هم تغییر می کند و سرگرم زندگی خودت خواهی شد.
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اونا که منفی دادن رأیشون به بی بندوباریه؟!
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ما به جای حل مشکل جنسی جوونا کلی کثافتکاری و بی بندوباری جدیدم تو جامعه درست میکنیم و اسمشو میگذاریم آزادی و اختیار جوون!!!! ول کردن جوونای خام و کم سن و سال چه دختر چه پسرش تو رابطه با جنس مخالف یعنی تربیت نکردن! یعنی برو پسرم برو دخترم من میدونم تو طرف فحشا نمیری و یه روزی صحیح و سالم و به دور از هر آسیب روحی حیثیتی و حتی جسمی به زندگی معمولی خودت ادامه میدی و تو بهتر از من میدونی ارتباط با جنس مخالف چه راهی داره!! به هرحال ما مشکل جامعمون تربیتیه تابوها هم به خاطر تربیت اشتباه شکل میگیرن ما ملتی هستیم تعصبی که یا از اینور بوم میفتیم یا از اونور بوم و همیشه به فکر حاشیه ایم حتی تو یه سایت به نام فرارو بین کاربراش این جو مشهوده...
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
تصحیح میکنم منظورم از سن 18 سال همون سن رشد و بلوغ فکری هست که فرد مسئول اعمالش هست و قبل از اون مادر پدر جوابگوی اعمال بچشون هستند این همه جا دنیا هست ولی ملت ما مدام به جای اصلاح الگوی تربیتی که خودشون ایجادش کردند تو طبل محدودیت و سانسور میکوبن در حالی که خود خانواده خیلی از کارایی که باید بهشون توجه کنه رو نمیکنه
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
پاسخ سوم به کامنت من نشون میده ایشون هیچ اهمیتی به جامعه نمیده و میگه فقط کلاه خودتو قاضی کن قضاوت با شما ایشون که فردا مادر یا پدر بشه هم اینجور بخواد بچشو آزاد بگذاره همین قضیه تکرار میشه غیر از اینه...؟!
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
انجام تعاملات جنسی در منظر عموم همه جا یه کار احمقانه و زشت حساب میشه چون این کار طبیعت اینه که در خلوت باشه کی میخواهیم یاد بگیریم و از عقب افتادگی فرهنگی خارج بشیم همه دنیا دارن به ما و تفکرات وحشیانمون میخندن چرا الگوهای اخلاقی خودمون رو که ول کردیم هیچ رفتیم روی دست بی بندوبارترین جوامع هم زدیم آخه چرا...؟؟؟ فرارو انصاف داشته باش همه جوابامو به کاربرانت نشون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
اصلا کسی ازدواج میتونه بکنه که بخواد طلاق بگیره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
والله من یک پسر مجرد و تحصیلکرده
ولی چون پول و امکانات لازم رو ندارم هزار سال دیگه هم نمیتونم ازدواج کنم !
تنبل نیستم که پول زیاد ندارم !!! بلکه راه های سالم بسته هستن ...
خوب چه کنم ? قدرت خیلی خیلی قوی نیازهای جنسی رو چجوری سرکوب کنم ?
اگر یه آدم ضعیف بودم نمیرفتم تجاوز و دزدی ?
پس هی برای فلاکت ملت دلیل های کذایی برخی از مسولین نیارن !
مشکل همینجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
شما بگرد همسری پیدا کن که وضعیت مالی خانواده خودش در حد شما باشه توقعش هم زیاد نباشه! هر کی میگه پیدا نمیشه دروغ میگه! این طور دخترا کم هستن ولی هستن! مشکل شما پسرا اینه که خانمی میخواین در حد آنجلینا جولی با اخلاق خانم فاطمه زهرا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
بعد بریم تو کپر زندگی کنیم؟ نون و ماست و اشکنه بزنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
جناب 18:56 ظاهرا خواستگاری نرفتی خبر نداری!
یه دختر
United States of America
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
شما اگه پول داشتی لابد میرفتی خواستگاری دو سه هزار تا سکه هم مهریه دختره میکردی از سر تا پاش رو هم جواهر میگرفتی تا بلکه افتخار بده باهات زندگی کنه! مشکل جوونای ما چه دختر چه پسر اینه که عادت کردن همه چیز از قبل آماده باشه تا برن سر زندگی! ما یاد نگرفتیم زندگی رو باید با هم ساخت! یعنی چی که پسر از قبل خونه داشته باشه و دختر هم قدر پول یه آپارتمان جهیزیه لوکس بخره! چی میشه یه خانم و آقایی که هردوشون کار میکنن برن زیر یه سقف زندگی کنن؟ یه آپارتمان سی چهل متری که میتونن بگیرن! حالا بحث فرزند اوری یه چیز دیگس که اتفاقا خیلی به اقتصاد وابسته هستش. اون دختری که از اول کلی شرط مادی میزاره اصلن اهل زندگی نیس به نظرم اگه یه روز تونستی هم شرایطش رو برآورده کنی سراغش نرو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اخرشو خوب اومدی ای ولللللللل
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ناشناس 18:56 گرامی! طرف داره میگه پول ندارم ، شما میگی برو دختر در حد خودت پیدا کن. پول که نباشه دختر فقیر و غنی نداره دیگه. زندگی خرج داره. خرج. می فهمی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
خوب گفتی ناشناس 18:56 پسرای این دورو زمونه خانمی میخوان در حد آنجلینا جولی با اخلاق خانم فاطمه زهرا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
حق با دوست 18:56 است. طرف کارمنده راه میوفته میره دنبال دختری که پدرش میلیاردره, چرا چون دختره وضع مالیش خوب بوده تو فلان مهمانی لباس و تیپ انچنانی داشته. وقتی هم دختر جواب رد میده پسر ناراحت میشه. دادا خوب برو لقمه اندازه دهنت بگیر, همه جا دنیا همینطوریه!
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
به نظر شما حق نداره که دلش همسر زیبا و مهربون بخواد. مگه اون آدم نیست؟
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
به دلایل متعدد افراد دچار ناتوانی جنسی هستند که با مراجعه به پزشک به اسانی حل می شود اما متاسفانه پذیرفتن این مطلب از سوی افراد چندان اسان نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
آگاهی به زوجهای جوان؟ من فکرمیکنم این آگاهیها باید قبل از ازدواج داده بشه قبل ازاینکه فرد یه تصمیم اشتباه بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
آموزش یک فرایند ایجاد تغییر پایدار در رفتار فرد هست
لذا هم قبل و هم بعد ازدواج باید بالاجبار در برنامه های زوجین گنجانده شود
ارژنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
خودمونیم ها
خانوم ها خیلی فاسد شدن
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
عجب آدمی هستی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
نه دوست عزیز. شما با قشر مناسبی معاشرت نداری!
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
آقای محترم! خوبه خانمها هم بگن مردا خیلی فاسدن؟! عادت کنیم دیمی حرف نزنیم. این حرف شما از رو کدوم سند و مدرکه؟ متکی به کدوم آماره؟ چه بررسی اخلاقی یا جامعه شناسی پشت شه؟ اصلاً کی به شما اجازه داده همینطوری به خانمهای کشورت بی احترامی کنی؟!
من که یه مردم از حرفت ناراحت شدم، چه برسه به خانمها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
من مرد هستم اما از حرفی که زدی خجالت کشیدم که هم جنس من هستی!
مادر و احیانا خواهر یا همسر داشته باشی هم جنسیتشون زن هست!
اینجور صحبت کردن اونم در مورد بانوان ایرانی اصلا شایسته نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
پاک بودنت از جمله ات پیداست!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
خجالت بكش
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
وآقایون بدتر فقط دنبال سو استفاده هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اسید بدم خدمتتون یا چاقو؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
واقعا باعث تأسفه که این دید رو نسبت به خانمادارید ..مطمن باشید تا محیط فاسد نباشه هیچکس فاسد نمیشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ذهن شماست که فاسد شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ارژنگ جان اون موقع که ما داد میزدیم ماهواره رو به خونه نبرید میگفتید اینا متحجرند ولی مردا از صبح تا شب زناشونو پای ماهواره نشوندن حالا همش داریم از خیانت زنا میشنویم میدونی غربیا محکم ترین رکن خونه رو مادر میدونن و اعتقاد دارن برای توید فساد در جوامع نسل سوم باید مادران فاسد تولید کنیم با احترام زیاد برای مادرای گل نسلای قدیم و نسبتا حال که محکم ترین رکن بودند در نسل های بعدی فکر میکنید چگونه مادرانی داشته باشیم؟
طرفدار فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آقای ارژنگ لطفا صفت افراد معدود رو به کل جامعه تعمیم ندهید. به میزان زنان فاسد مردان فساد نیز در جامعه وجود دارند...هر زن فاسدی به هر حال از رابطه با یک مرد فاسد شده...با توجه به اینکه فساد به هرنوع ارتباط خارج از چارچوب اخلاقی و شرعی اطلاق میشه پس دو طرفی که خارج از این چارچوب رابطه برقرار می کنند فاسد هستند
مرد ایرانی
Germany
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
این طرز صحبت شما نشان از مشکلات شدید روانی دارد!! خانمهای فاسد حتما داریم همانطور که مردان فاسد( که به نظر من از زنان هم بیشترند) داریم. من که به زنان این سرزمین افتخار می کنم و آرزوی آزادی و سربلندی برای همه آنان دارم.
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اقای ارژنگ خان یه طرفه به قاضی نرید لطفا .
خوب و بد بودن خانوم و اقا نداره و فاسدی بین زن و مرد هست و البتو زن و مرد خوب هم زیاد هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
چرا اموزشو از همین سایتها شروع نمی کنین.
ناشناس
Canada
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
هر جلسه کرایو برای درمان زیگیل تناسلی در درمانگاهای پوست 200 تا 250 هزار هزینه دارد که حداقل 4 تا 5 جلسه لازم است لیزر تا یک میلیون وبیشتر بیمه های درمانی هم این هزینه ها را قبول ندارند زیر با ر نمی روند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
اون 15 هزار میلیاردی که تا الان هاپولی شده و لو رفته رو خرج مملکت کنید تا بدبختی ها از بین بره !
فقر فقر فقر عامل بدبختی ملت ایران
همه میدونیم ولی از درکش ترس داریم ...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
سلام لطفا" در مورد ابلاغ قانون اصلاح ماده 5 بیمه اجتماعی کارگران پیگیری فرمایید. این قانون در 16/9/93 و 26/9/93 بترتیب به تصویب و تایید مجلس و شورای نگهبان رسیده است. با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
خیلی جالبه که اغلب حتی کارشناسان هم از سردی روابط زن و مردبه علت بدنیا آمدن فرزند و کم محلی زن به مرد صحبت میکنن و زن رو مقصر جلوه میدن ، اما هیچکس نمیاد بگه وقتی یه زن بچه دارمیشه و درگیر بچه داری و سختیهای بچه داری میشه یه مرد چقدر باهاش همراهی میکنه ، چقدر کمکش میکنه تا اونوقت کنه که به خودش برسه و تمایلی هم برای رابطه ی عاشقانه مثل گذشته با همسرش داشته باشه
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
خودارضایی بزرگترین بحران جنسی جوانان پسر و وسوسه تقویت قوای جنسی که به دروغ در ماهواره و اینترنت انجام می شود و منجر به صدمات جسمی و روانی به پسران می شود دومین مشکل بزرگ است
خاننده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
من همسرم هیچ درکم نمیکنه بقران قسم رندگی ندارم، این زن اصن میل جنسی نداره میگم بو دکتر بش بر میخوره
دوس ندارم بش خیانت کنم ار عواقب ظلاقم بخاطر ازدواج کاملن احمقانه فامیلی میترسم
فنا شدم
ناشناس
Germany
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
مشکل دو طرفه است خاننده جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
من این آمارها رو قبول ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
از اثرات آلودگی هوا و پارازیت ها بر ضعف جنسی غافل نشوید چرا که توسط متخصصان و حتی مقامات رسمی تایید شده است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
حرف شما راجع به آلودگی و پارازیت کاملا درسته. چندین ساله به خاطر کار از تهران به بوشهر آمده ام. میل جنسی از صفر به 1000 رسیده. واقعیته.
ناشناس
Germany
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اینها همه شعره آنچه در این کشور به آن بی توجهی شده در دههایاخیر اخلاق ومذهب بوده واحترام به ارزشهای اجتماعی از جمله خانواده وگرنه شهوت با توجه به اینکه غریزه طبیعی هست همه پس از بلوغ عقلی ممى توانند ارضا صحیح کنند ولی آنچه کشور ما در دهه های اخیر به آن نپرداخته تعقل اخلاق ومذهبه و مشکل هم همینه زندگی خانوادگي رو با فیلمهای بعضاً مستهجنی که جمعا وخانوادگی به تماشای آن مى نشینند به دلیل فقر فرهنگی مقایسه مى کنند وعلاوه بر فرو ریختن حرمتها رفتن حیا وعادی جلوه دادن برهنگي نظام خانواده واجتماع از هم مى پاشه اما کو گوش شنوا شماها دوست دارید که کشور رو به یک مرکز فساد تبدیل کنید وگرنه اینقدر اخلاقیات وارزشهای مذهبی در مدارس وصدا وسيما وسایت هایی ممثل فرارو و تابناک و...مورد بی توجهی وبعضا بی احترامی قرار نمى گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ارزشهای مذهبی مدارس و صدا سیما بیشتر ریا کاری و عوام فریبی و سیاسی کاری بیش نیست و نتیجه اش اینکه هر سنگ که بلند می کنی دو سه تا اختلاس زیرش پنهانه.
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
یه درس تنظیم خانواده هم تو دانشگاه بود که یه مقداری باب آشنایی با مسائل جنسی رو باز میکرد متاسفانه همونم حذف شده . . .
گلعلیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
کشورهای دنیا حتی از نوع اسلامی نظیر مالزی و اندونزی سالهاست که در برنامه آموزشی شان اینجور مسائل هست. متاسفانه ما عقب هستیم. این جور مشکلات با وارد شدن آموزش آنها در سیستم آموزشی شروع به حل شدن می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ما عقب نیستیم, ما عقب مانده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آقا داغون شديم انقد تو خيابون دختراي آنچناني ديديم و خودمونو نگه داشتيم.
قانونيش كنيد بره پي كارش..
ما كه نبايد ناكام از دنيا بريم.
فكر كنم ايرانم جزئي از جهانه ها؟؟!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
چی رو قانونی کنن بره پی کارش؟ شما با این دیدی که داری را هر کار کنند داغون تر می شوی که بهتر نمی شوی
باران
Germany
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
من که ازشوهرم حالم بهم میخوره .16سال باهم ازدواج کردیم وهردوشاغل هرچی داریم به اسم خودش سندزده هرچی منتظرشدم شاید ایندفعه کوتاه بیاد خبری نیست.من اگر ازدواج نمیکردم الان اوضاع افتصادی بهتری داشتم. فقط به خاطر بچه هام
چیزی نمیگم .اصلااززناشویی باهش احساس بدی دارم احساس استهلاک ومورد سواستفاده قرارگرفتن مثل جیزها وکارهای دیگه لش.
ناشناس
Germany
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
بله و بعد شوهر شما فکر می کنه که زنش سرد مزاجه! نمی دونه که مشکل از جای دیگری آب می خورد.. زن تا آرامش فکری نداشته باشد نمی تواند در عشق و عشق بازی با همسرش همراهی کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
چرا باهاش صحبت نمیکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
شوهر کردی یا معامله؟ "هرچی داریم به اسم خودش سندزده هرچی منتظرشدم شاید ایندفعه کوتاه بیاد خبری نیست" !!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
باران! نیازی به این همه توضیح نبود. وضعیت کل زندگی شما رو میشه تو همون جمله اول متوجه شد: "من که از شوهرم حالم به هم میخوره."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
جالب افکار و اعتقادات آقایانی است که ازدواج میکنند عقاید عصر حجری در رابطه با زناشویی و با این افکار همزمان تحت تاثیر تبلیغات و آب و رنگ امروزه قرارگرفتن و برخورد این دومسئله در این مردان و بیچاره هسران اینها و سازش با افکار و اعمال احمقانه اینها
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
سلام.
نیاز جنسی هم مانند دیگر نیازهای بشری مانند آب و غذا و امنیت و ...لازم است در زمان خودش و به شیوه صحیح ارضا شود والا اثرات سو ناشی از محرومیت به دنبال خواهد داشت.مثل اینکه فردی برای روزهای متوالی بی آّب و غذا بخواهد زیست کند که محال است...
نکته دیگر بحث تغییرات سبک زندگی و نیز باورها و عقاید افراد جامعه است که آغاز زندگی مشترک سالم و مطابق با دین را دشوار نموده است.تغییر شاخص های زندگی،معیارهای ازدواج،مشکلات زیاد در امور اقتصادی و اجتماعی،تغییر نقش های زنان و مردان در جامعه،و...از دیگر موضوعاتی است که شرایط را سخت نموده است...
مسن 88
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
چرا هیچکس نمیگه جوانهایی که نمیتونن ازدواج کنن چه جوری بایستی به جزه خود ارضایی که هزارتا اثر مخرب میزاره نیاز جنسی شونو حل کنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
در ایران بدلیل محدودیتها و ممنوعیتهای بیمورد و اشتباه درباره مسائل جنسی که عمدتا از سوی حکومت القا شده است، مشکلات جنسی تبدیل به مشکلات روانی شده و بصورت انحرافات اخلاقی و بزهکاریهای اجتماعی خود را نشان داده و دامان جامعه را آلوده کرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اشتغال خانمها خيلي چيزارو بهم ريخته
اکثرا اصلا نياز مالي ندارن و برا سرگرمي سرکار ميرن ولي نميدونن اينکارشون باعث بيکاري مرداي جوون شده و با اين کارشون فرصت بوجود اومدن يه خانواده رو از بين ميبرن. از اونطرف هم باعث ايجاد معضلات اجتماعي زيادي شدن از عدم رسيدگي به خانواده تا بهم ريختن خيلي از قواعد اجتماعي
متاسفانه خيلي از خانمها فکر ميکنن خانه داري و تربيت فرزندان کاري ساده و بي اهميتيه و دنبال کار بيرون از منزل ميرن در صورتيکه اين کار رويه اهل بيت (ع) بوده و وقتي حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) ازدواج ميکنن پيامبر(ص) وظايف زندگي رو بين ايشان تقسيم ميکنن و وظايف خانه داري رو به حضرت زهرا(س) و وظايف بيرون خانه را به حضرت علي(ع) محول مي نمايند.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
قربون دهنت. میرن سر کار توقعشون هم میره بالا و خواستگار پولدارتر از خودشون میخوان و چون نیست میترشند. یعنی در کل به ضرر خودشون تموم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
فقط میتونم بگم : برات متاسفم... فکر کنم با ماشین زمان از عمق تارخ اومد به زمان حال
بشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
روابط زیبای جنسی و سکسی را خدا خوب و مهربون خلق کرده اما مشکلات اون دست ساخته خود بشر است!!!!!
از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
متاسفانه 35 سال است در مسائل جنسی قفل است چه تعلیم و آموزش چه انجام قانونمند و تخله نیاز و فشار خدا رحمت کند ایتا...طالقانی را که فرمودند : هر خانه ای توالتی دارد جهت تخلیه پس درب توالتهای کشور را نبندید تا فشار کم شود. همان موقع خیلیها انتقاد کردند اما کم کم متوجه شدند حرف ایشان کاملا درست است .هر جوانی تحت فشار نیازهای جنسی قرار دارد حتی متاهلینی که بدایل مختلف مشکل جنسی دارند اگر جایی بود که بصورت صحیح و قانونی تخلیه میشد شاهد اینهمه بزه-بی اخلاقی-عصبی بودن جامعه و...نبودیم .اگر سوپاپ(فرفره) دیک زودپز را نگه داریم بخار از جاهای دیگر که ایمن نیست بیرون میزند و خسارت بار است !متاسفانه سوپاپ دیگ جنسی در ایران نگه داشته شده .آمار بیماریهای مقاربتی مثل ایدز-زیگیل-هپاتیت و...طبق اعلام مقامات بهداشتی بالاست و این نشانه خوبی نیست
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
کدام تابو. الان بچه ده ساله بیشتر از باباش این مسائل میدونه. بنظر من باید فرهنگ سازی درستی نسبت به این موضوع بشه تا نه قبح قضیه شکسته بشه نه آموزش ها زیر سوال بره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
روابط جنسی مثل غذا ست برای روح وجسم باورکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
متأهلی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
کسانی که ازدواج میکنند باید ابتدا به یک روانشناس مراجعه کنند تاراه های درست روابط جنسی رابدانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
برادر و خواهر محترمزناشويي نوعي عبادت است و بر خلاف پندار برخي جاهل، تنها عملي حيواني نيست و هم‌چنان كه انسان در حال خورد و نوش حيوان نمي‌گردد و از ايمان خارج نمي‌شود، در حال هم‌بستري هم قضيه چنين است؛ اما تفاوت مسلمان با كافر و يا حيوان اين است كه او كارهاي خود را مطابق با قانون و موازين شرعي انجام مي‌دهد.
rahim
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
من 27 سالمه وضع مالی خوبی هم دارم متاسفانه بعد از تولد فرزندم تمام وقت و انرژی همسرم صرف فرزندم میشه و با اینکه ما بشدت به هم علاقه مندیم و در تفاهم کامل زندگی میکنیم این مسئله بشدت منو آزار میده خانمهای زیادی هستند که خواهان داشتن رابطه هستند واقعا نمیدونم چیکار کنم به نیازهام پاسخ بدم و به همسرم خیانت کنم یا وفادار باشم و همیشه فکر و ذهنم درگیر باشه ! این مسئله باعث شده تمرکزم روی کارم بشدت کم بشه
ناشناس
Germany
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
می خوای به جای اینکه به همسرت در تربیت فرزند کمک کنی تا او هم بتواند کمی به خودش و شما برسد بری خیانت کنی؟؟؟
واقعا کی گفته شما که 27 سالته و طرز فکرت اینه بچه دار شی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
به همسرت نگفتی چیزی؟؟
خانوم شوهرم، مادر دو تا بچه هام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
برو به خانوم کمک کن بچه رو بخوابون، نصف شب شیر درست کن بده، با گریه هاش بیدار شو... بعد دو دور هم ب.. ببینم مزاجت سرجاش میاد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
والا ما هم وضعمون خوبه, 30 ساله ام. ولی بچه دار نمیشم چون امادگی روحی ندارم! نیم وجب بچه 27 ساله رفته بچه دار شده ,تازه دلشم میخواد خیانت کنه به زنش! مرد حسابی, مادری, خواهری که دارید هفته ای دو-سه ساعت بچه رو بذارید پیش اونا , فرصت داشته باشید به امور زناشویی برسید. مغز رو به کار نمیگیرند شکر خدا, اولین راه خیانت رو در پیش میگیرند! راستی قدیما مردها چشماشون رو درویش میکردند, مسلمون و کافر هم نداشت!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ناشناس 13:44 من 33 سالمه و چند ساله که ازدواج کردم تازه دارم به بچه فکر میکنم. البته منظور شما و رحیم رو از عنوان کردن وضعیت مالی نمی فهمم. ولی نیم وجب بچه رو خوب اومدی.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
عزیزم برو پیش یک مشاور خوب و متدین...چرا موضوع را عوض میکنی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
حکومت کلاشو بندازه بالاتر ،امریکای دشمن مقصره!! !
شيوا از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
اين همه اسلام سفارش كرده كه دختر و پسر بايد زود ازدواج كنند و در انتخاب همسر هم بايد سنخيت ديني و اخلاقي و خانوادگي رعايت شود. چرا مسوولان كش.ر كمك نمي كنند تا جوان ها زود ازدواج كنند؟! چرا خود مردم با مانع تراشي ها و تجمل گرايي ها و زياده طلبي ها جلو ازدواج فرزندانشون رو ميگيرن؟! از ماست كه بر ماست! حالا هي بگيم جوونا ديوونه شدن؛ دخترا فاسد شدن؛ امنيت جامعه داره از بين ميره؛ تجاوز زياد شده ووو همه اش تقصير خودمونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
چرا خود مردم با مانع تراشي ها و تجمل گرايي ها و زياده طلبي ها جلو ازدواج فرزندانشون رو ميگيرن؟! ا++++++++++
حسین از تهران 12
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
شیوا خانم خود شما اگه مجرد هستید حاضرید با یه جوونی که نه خونه ونه ماشین داره با 12تاسکه مهریه ازدواج کنید ؟
شيوا از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
بله اقاي محترم من با يك جوان سه سال بزرگتر از خودم ازدواج كردم چهار سال قبل. مهريه ام 14 سكه تمام يك جلد قران مجيد و يك سفر حجه. چون خانواده متدين و محترمي هستن و خود شوهرم هم انسان خوبي است پس از تحقيقات لازم و مشاوره با همين شرايط ازدواج كرديم و خيلي هم راضي هستم شكر خدا. چيزي كه باعث شيريني و لذت زندگي ميشه عشق و فهم و شعور طرفينه. پول و مهريه بالا فايده نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
عمل زناشويي = چسب زندگي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
فراروی عزیز
اگه زیر باکس " نام " گزینه جنسیت رو (مرد - زن ) قرار بدی خوب میشه. مخصوصا" در موضوعاتی مثل این.
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
دقیقا، من هم داشتم به همین موضوع فکر میکردم.
كبير
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
در مدسه هاي ما هزار جور آموزش غير ضرور داده ميشود كه تا آخر عمر بچه ها بكارشون نمي ايد .ولي براي مسائل مهم زندگي هيچ آموزشي داده نمي شود.الان كه دبيرستان هاي ما تفكيك شده است چرا اين آموزش ها با جزئيات به دانش آموزان داده نميشود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
مرگ بر آمریکا :)
از شهر مقدس قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
الله رحمت کند ابوذر مظلوم حضرت آیت الله مرحوم طالقانی را که فرمود : هر شهری نیاز به دستشوئی دارد. در شرع مقدس صیغه را برای خاموش کردن آتش شهوت جنسی قرار داده ولی افسوس فقط شامل حضرات خاصی است . سری به سایت صیغه بزنید! قیمت ها با تورم بالا میرود.
مجله فرارو