bato-adv
کد خبر: ۲۱۸۱۸۷

تنبيه معلم و جراحت شاگرد اين بار در فرديس

گويي «درگيري فيزيكي» ميان معلمان و دانش‌آموزان بخشي از فرآيند آموزشي در مدارس ايران شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
گويي «درگيري فيزيكي» ميان معلمان و دانش‌آموزان بخشي از فرآيند آموزشي در مدارس ايران شده است.
 
به گزارش ایرنا، هنوز تلخي خبر مرگ معلم بروجردي در كام‌ها مانده و اندوه كبودي‌هاي دست دانش‌آموزان گناوه‌يي و بوشهري و اروميه‌يي يادها را مي‌آزارد كه اين‌بار تنبيه بدني شديد دانش‌آموزي 12 ساله در تهران، برگ افسوس ديگري بر كتاب «درگيري فيزيكي در مدارس ايران» افزوده است.
 
نيما، دانش‌آموز پايه ششم ابتدايي يكي از مدارس شهرستان فرديس تهران است كه 11 روز پيش، بر اثر تنبيه بدني شديد معلم خود راهي بيمارستان شده و جسم نحيفش را به تيغ جراحان سپرده است.
 
پدر اين دانش‌آموز در شرح حادثه گفته است: «روز حادثه، فرزندم پشت نيمكتش نشسته بود كه پس از صدا كردن يكي از همكلاسي‌هايش در كلاس درس، با واكنش خشن معلمش مواجه شد به نحوي كه او با دست ضربه‌يي به پشت سر پسرم زد كه باعث شد فرزندم از ناحيه صورت به‌شدت با لبه نيمكت برخورد كند و از ناحيه بيني دچار شكستگي شود».
 
وقتي پدر اين كودك ادامه سخنش را پي مي‌گيرد آن روي سكه عادي بودن تنبيه بدني دانش‌آموزان در نگاه معلم و مدير اين مدرسه رخ مي‌نمايد. به گفته پدر نيما، معلم وقتي با صحنه دلخراش كبودي و درد دانش‌آموز خود روبه‌رو مي‌شود از او مي‌خواهد كه علت كبودي صورت خود را برخورد با ديوار اعلام كند. اما درخواست مدير مدرسه عجيب‌تر از آني است كه در ذهن بگنجد. او از معلم مي‌خواهد كه با پودر سفيد‌كننده، تلاش كند تا كبودي صورت دانش‌آموز را از بين ببرد و اين حادثه را عادي‌تر از آني جلوه دهد كه نيازي به پاسخگويي داشته باشد.
 
 اين در حالي است كه شدت ضربه وارده اين دانش‌آموز را روانه بيمارستان كرده است. به گفته پزشك معالج اين دانش‌آموز 12 ساله، شدت تنبيه بدني اين دانش‌آموز به حدي است كه نياز است تا عمل جراحي ديگري در سن 16سالگي روي بيني او انجام شود. اظهارات پدر اين دانش‌آموز نشان مي‌دهد كه مسوولان اين مدرسه از اقدام خود دفاع مي‌كنند. پدر اين دانش‌آموز مدعي است كه مدير مدرسه با آگاهي از طرح شكايت در كلانتري محل از سوي او، تهديد كرده است كه در صورت پيگيري شكايت، فرزندش را به مدرسه راه نمي‌دهد. او مي‌گويد معلم فرزندش كه سن كمي دارد، «مرتب دانش‌آموزان را با شيلنگي كه در كمد كلاسش دارد، تنبيه مي‌كند. »
 
پدر اين كودك 12 ساله از مسوولان خواسته است تا به اين حادثه رسيدگي كنند. اين حادثه بار ديگر واكنش مسوولان را به دنبال داشته است. فرشته فهيده، مدير آموزش و پرورش ناحيه دو كرج در واكنش به اين حادثه از احضار معلم و مدير اين مدرسه خبر داده و گفته است: نيروهاي حراست اداره آموزش و پروش ناحيه دو كرج به بيمارستان محل عمل جراحي اين دانش‌آموز اعزام شده‌اند تا بررسي‌هاي لازم در مورد اين حادثه انجام شود.
 
انعكاس گسترده اخبار درگيري فيزيكي ميان دانش‌آموزان و معلمان در مدارس ايران از يك ماه پيش آغاز شده است. در اوايل آذرماه سال جاري در حادثه‌يي مرگبار، دانش‌آموز 15 ساله بروجردي در درگيري بر سر نمره، معلم خود را با ضربه مهلك چاقو راهي بيمارستان كرد كه اين معلم به دليل شدت جراحت وارده در بيمارستان جان خود را از دست داد.
 
تنها چند روز از اين حادثه دردناك مي‌گذشت كه اخبار تنبيه شديد دانش‌آموز بوشهري و بعد از آن دانش‌آموز 15 ساله گناوه‌يي روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت كه بستري شدن آنها در بيمارستان خبر از شدت تنبيه بدني انجام شده روي آنها مي‌داد.
 
اواخر آذرماه امسال نيز يكي از معلمان مدرسه يي در پاكدشت ورامين چهار دانش آموز تبعه افغان را مجبور كرده بود به دليل انجام ندادن تكاليف شان، دستان خود را در كاسه توالت فرو كنند. هرچند اين خبر پس از چند روز از سوي غلامعلی خانی، رئیس اداره آموزش و پرورش اين شهرستان تكذيب شد اما بستري شدن دانش آموزي ديگر در سنندج به دليل ضرب و شتم شديد از سوي معلم ورزش بار ديگر وجود تشنج در مدارس ايران را تاييد كرد.
 
اخباري كه هرچند واكنش مسوولان را به دنبال داشته است اما به نظر مي‌رسد ريشه يابي اين حوادث بيش از هر چيز ديگري در اولويت قرار داشته باشد. پيش از اين، قاسم جعفري، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به ممنوع بودن هر نوع تنبيه بدني در مدارس ايران، جلوگيري از بروز ناهنجاري‌هايي از اين دست در مدارس ايران را از وظايف مجلس و دولت دانسته و گفته بود: بايد به‌طور حتم برخوردهاي قاطع منطقي و قانوني با متخلفان صورت بگيرد. همچنين بايد نگاه جرم‌شناسانه به اين موضوع داشته باشيم و بتوانيم با ريشه‌يابي و علت‌يابي موضوع از بروز دوباره چنين موضوعاتي جلوگيري كنيم.
مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
واسه من مهم نیست که کی مقصره
ولی به جرات اینو میگم که اگر معلمی پیدا بشه و بتونه بینی بچه منو بشکنه اول بینیشو میشکنم به خاطر اینکه بفهمه بچم چه دردی کشیده. بعد دستشو میشکنم تا دیگه نتونه این کارو با بچه های مردم بکنه.
بعد بینی بچه خودشو میشکنم تا بفهمه من چه دردی کشیدم
آخرشم میرم دادگاه و پای همه چیش وا میسم
به ولله خودشو خانوادش باید محو بشن تا بلایی سرشون نیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
وقتی معلم بدبخت حقوقش کفاف یک هفته هزینه کمر شکن زندگی را نکند تلافی آنرا سر شاگرد نگون بخت میاورد مرگ بر آمریکا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
آقای روحانی دسته گل های وزراء شما پایانی ندارد.
ناشناس
United States
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
جالبه... توی هیچ کدوم از این اتفاقات ناگوار که برای بچه های مردن توی مدارس افتاده وزیر آموزش و پرورش حتی یکبار هم نیومده صحبتی بکنه و واکنشی نشون بده.....

باعث تاسف و تاثره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
مشكل جامعه ما نبود اخلاق در خانوادها است چه معلم و چه دانش آموز فرقي نميكند اگر بازسازي اخلاقي نداشته باشيم اين حركتها همچنان ادامه خواهد داشت من از مسئولين آموزش و پرورش ميخواهم يك برسي كنند چه قشري دچار چنين خطاهاي ميشوند نكند معلمان از همانهايي هستند كه با رابطه چند سال گزشته وارد شده اند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۷
راشد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
چرا هیچ مقام مسئولی در زمینه تنبیه بدنی دانش آموزان اظهار نظر و اقدامی نمی کند؟ آیا باید خانواده دانش آموزان دست بکار شوند و مقابله به مثل کنند؟ خواهش میکنم یکبار و برای همیشه با صدور دستور العمل همگانی با این پدیده مقابله شود.
مجيدخان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
چرا هميشه معلمارو مي‌کوبن؟ بعضي از بچه‌ها به هيچ صراطي مستقيم نيستن. بايد چکارشون کرد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
به نظرم وقتشو بیشتر کنن بهتره
این اخبار به نفع همه معلماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
بنده معلم هستم و به شخصه ناظر هستم که معدود معلمانی هستند که با پول یک ساندویچ نمره می فروشند. اتفاقاً معلم نمونه هم می شوند و سرگروه آموزشی هم می شوند و با وجود اینکه همه بدنه آموزش و پرورش از رفتار زشت آن ها مطلع است اما حراست و بازرسی با آن ها برخوردی نمی کند و هر روزه شاهد ارتقاء آن ها هستیم. این در حالی است که اگر کوچک ترین بحث اجتماعی( نه سیاسی) در دفتر مدرسه مطرح شود با واکنش سریع حراست مواجه هستیم. به رسانه های محترم توصیه میکنم تیغ تیز نقدشان را بر جای درست قرار دهند.
یک معلم از اراک
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اولین متهم این مشکلات گزینش و آخرینش حراست و بازرسی هستند.
راشد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
مجید جان دلبندم بچه های که به قول شما به هیچ صراطی مستقیم نیستند نباید کتک بخورند بلکه در صورت نیاز به مراقبت روانپزشکی باید تحت درمان قرار بگیرند. تنبیه بدنی هیچ دردی را دوا نمیکند و معلمی که شغل انبیاست باید از افرادی که این کار را صرفا به خاطر حقوق آن انجام میدهند و عشقی به آن ندارند پالایش شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
کلا ما در هیچ زمینه ای هیچ گونه اعتراضی نداریم!!!
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اصلا رسیدگی نمیکنند متاسفانه.
اگر تنبیه بدنی قانونا ممنوع پس چرا با متخلفان هیچگونه برخوردی نمیشه؟من خودم صدمه های زیادی از تنبیه معلمهای خدانشناس دیدم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
به نظر من باید خود خانواده ها دست به کار شوند. اما به صورت قانونی. اگر معلمی محصل را کتک زد، تقاضای دیه کنند و اگر نداشت اورا به زندان بیاندازند تا موهایش مثل دندان هایش سفید شود.
دوکتور
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
به نظرمن راه حل این مشکل اینه که چوب وفلک رو تو مدارس انجام بدن که هم بچه ها حساب کار دستشون بیاد هم اسیب جسمی برای بچه ها پیش نیاد وهم اینکه معلمان عزیز به تنبیه کردنشون برسن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
دانش آموزانی که به هیچ صراطی مستقیم نمی شوند را تنبیه کنید جوری که به جهنم واصل شوند. یعنی چی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند؟ پس عرضه معلم برای چیه؟ اینکه فقط 4 سال دانشگاه حقوق بگیرید و جزو سنوات کاریتون محسوب بشه باعث شد برید دانشگاه و معلم بشید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دلت خوشه کیه که پیگیری کنه !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
وزیر بی کفایتی مثل آقای فانی باید استعفا بدهد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
متاسفانه خشونت همه جا هست از خیابن، مدرسه، مجلس ، سیاست و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ظاهرا" معلمین و دبیران کشور به جهت ترس از دانش آموزان تصمیم گرفتن نگذارن هیچکدومشون به دوره راهنمایی و دبیرستان برسن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
من هم یک معلم هستم .
کار این همکارمون رو درست نمی دونم ولی هیچ آدم روانی ای بخاطره اینکه یه نفر دوستش رو صدا کرده ، اونو تنبیه نمی کنه .
حتما یه آتیشی به پا کرده بوده که معلم تنبیهش کرده .
چند وقته خیلی رو این قضیه زوم کردین ولی همش یکطرفه به قاضی میرین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دانش اموز هر گناهی هم که کرده باشه تو معلم حق نداری سلامتیشو ازش بگیری
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
معلم عزیز! من فکر می کنم شما و همکارانتان فراموش کرده اید که فقط و فقط وظیفه ی آموزش بچه ها را عهده دار هستید و به هیچ وجه اجازه ندارید برای انجام این وظیفه کودکان را شکنجه کنید و اسم آن را تنبیه و تربیت بگذارید....
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
این تحلیل شماست.شماها انتظار دارید دانش اموزان 2 ساعت مثل مجسمه بشینند و حق هیچگونه حرف زدن و اعتراضی هم نداشته باشند.
آخرشرهم از سر لجبازی به یه سری از دانش آموران نمره نمیدهید
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
معلمی که فقط با تنبیه بدنی میخواد توجه دانش آموزها رو به درس جلب کنه باید دوباره بره بشینه سر کلاس تا راه و رسم آموزش رو یاد بگیره!
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
معلم جون تو به من بگو این وسط بچه کیه آدم بالغ کیه؟کی باید عاقلانه برخورد کنه؟بدبخت شاگردایی که تو معلمشونی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
من اگه ‍پدر اون بچه بودم الان اون معلم باید به افغانستان مهاجرت میکرد تا زنده بمونه! چون هرجایی غیر افغانستان در میرفت دنبالش میرفتم!
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ایا از عملکرد وزیر آموزش و پرورش راضی هستید؟1- در صورت رضایت مثبت 2- در صورت عدم رضایت منفی
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شما احتمالاً 98 درصد رای میاری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
با ابراز تاسف شديد از حوادث رخ داده شده در سطح مدارس کشور و ارزوي عدم وقوع اين‌گونه حوادث آزار دهنده بديهي است که اين وقايع مختص به سطح آموزگاران به عنوان قشر فرهيخته و دانش آموزان به عنوان کودکاني که از بسترهاي فرهنگي و اجتماعي گوناگون وارد محيط هاي آموزشي مي‌گردند نيست. اين موضوع باز مي گردد به افزايش سطحح خشونت و گستردگي اين پديده زشت در ميان تمامي اقشار اجتماع.
ليکن وقوع اين حوادث زشت در محيط هاي فرهنگي بدست برخي از معلمان جاي تامل دارد. مسولان محترم آموزش و پرورش زمان آن رسيده که دايره گزينش نيروهاي لايق فعاليت در قالب آموزگار را با شعاع ديگري ترسيم نمايند و بحث روانشناسي با جديت در دستور کار گزينش نيروهاي شايسته فعاليت در حوزه خطير آموزش و پرورش قرار گيرد.
ناشناس
United States
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
نه عزیز من، این مجلس و وزارت آموزش و پرورش دروغ گویانی بیش نیستن، معلم هیچ سلاحی ندارد، نه پول دارد نه ماشین درست حسابی نه احترام درست حسابی، نه حق دارد دانش آموز را تنبیه کند نه می تواند از نمرش کم کند، 40 نفر را داخل کلاس می کنن ، هیچ امکاناتی نه به معلم نه به دانش آموز نه به مدرسه نمی دن که هیچ، می کن بو بسوز و بساز
ایرانی بدبخت شده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آفرین. بنظر من هم مسئله اساسی در این موارد عدم توجه به شایستگیهای فرد برای تعلیم و تربیت فرزندان ماست.متاسفانه گزینش معلمان امری بیشتر حناجی شده و تعلیم و تربیت معلم به فراموشی سپرده شده و معلمی تنها شغلی شده برای رهایی از بیکاری و درآوردن لقمه نانی مثل بیشتر مشاغل ما ایرانیها. بدون توجه به روح هرکار و شغلی از پزشکی گرفته تا معلمی و مهندسی و پرستاری و معماری و آشپزی و بنایی!
یک کارمند آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
با سلام.
دوستان عزیز قصد ندارم کار این معلم را توجیه کنم.فقط از شما درخواست دارم که راهکار ارائه دهید.
چرا کسی در این کشور بررسی نمی کند که علت بوجود آمدن این حوادث چه می باشد؟؟ وقتی دانش آموزی در مدرسه تخلف می کند چگونه باید با ان برخورد کرد؟؟ در حالیکه از بالا به مدیر مدرسه گفته می شود شما حق اخراج بچه ها رو از مدرسه ندارید. پدر و مادر هم بچه های امروزی رو درست تربیت نمی کنند و بچه ها در کلاس و مدرسه هرکاری دلشون بخواد انجام میدن.حالا به نظر شما به این قوانین و این دانش آموزان متخلف چگونه یک معلم و مدیر باید برخورد کنه.
خیلی از هوطنان عزیز سختی هایی که معلم در کلاس درس داره رو متوجه نیستند. هرجا هم می نشیند میگن معلم های بیکار هستند و پول مفت میگیرند.من امروز معلم نیستم و در اداره هستم.قبل از آموزش و پرورش هم در سازمانی دیگر مشغول بکار بودم.ولی به خدا قسم کار معلمی خیلی سخته. اگر معلم وظیفه داره که حداقل 24 ساعت در هفته تدریس کنه، این 24 ساعت رو واقعا کار میکنه.ولی بقیه کارمندانی مثل خود من در 44 ساعت هفته چند ساعت کار می کنیم؟؟؟ معلم باید با بچه هایی سر و کله بزنه که پدر و مادر هم امروزه سخته شون که بچه های خود رو کنترل کنند.ولی معلم باید با 20 نفر از این بچه ها که وقتی با هم می شوند کنترل کردن آنها خیلی سخت از از 20 نفری هست که به صورت جداگانه بشه اونا رو کنترل کرد.
در ضمن معلم ها 3 ماه تابستون و 15 روز عید رو مرخصی اجباری دارند.در حالیکه بقیه کارمندان دولت مرخصی استحقاقی دارند که هر موقع بخواند میتونن از اون استفاده کنند.یک معلم هیچ موقع نمیتونه وسط سال تحصیلی به مرخصی بره.آخه این نوع مرخصی اجباری چه ارزشی داره؟؟؟
در مورد معیشت فرهنگیان عزیز هم حرفی نزنیم بهتر است.دولت به معیشت اونا هیچ توجهی نداره.درحالیکه همین چند وقته دریافتی چند پزشکان رو 300 درصد افزایش داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
همه اينهايي كه گفتيد ربطي به تنبيه بدني نداره. اگر معلم قابليت اداره 40 نفر آدم رو نداشته باشه معلم نيست. در ضمن ما خودمون دانش آموز بوديم و يادم نميره معلماني هم بودند كه بدون اينكه حتي يك تشر بزنند و يا دست روي كسي بلند بكنند چنان جذبه اي داشتند كه هيچ كس جرآت نفس كشيدن اضافه رو هم نداشت. به اون ميگن معلم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دوست عزیز این چه حرفیه آخه هرکسی یه مشکلی داره پس با این حساب ماموران نیروی انتظامی هم که همین وضعیت رو دارن وقتی شما قانون رو رعایت نمی کنی ، باید شما رو کتک بزنن ، آخه این شد دلیل ؟
اتفاقا شما داری توجیه می کنی دوست عزیز
بچه بی ادب ، بچه شلوغ ، بچه پرو ، اصلا هرچی شما بگی راهش کتک زدنه ؟ اگه اینجور باشه که سنگ رو سنگ بند نمی شه
حالا اصلا هرچی معلم چه حقی داره دست رو کسی بلند کنه ؟
گلبانگ
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
بهتر است در مدارس به دانش آموزان نحوه کنترل خشم آموزش داده شود. به تبع آن معلمان نیز یادمی گیرند چگونه خشم خود را مهار کنند و به بچه های مردم آسیب نزنند.
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اگه به شماها باشه بخاطر راحتی خودتون دوست دارید نصف بچه های بی گناه مردمو اخراج کنید.
خود من امسال نزدیک بود غیرمنصفانه از مدرسه اخراج شوم که کار کشید به دادگاه و بالاخره اخراج نشدم.
تنبیه بدنی هم که جدیدا اسمشو گذاشتید تربیت
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
خب پس از این به بعد اگر شماها هم قانونی را رعایت نکردید باید تنبیه بدنی بشید.قبوله؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آموزش وپرورش نزدیک به دوهزار نفر بازرس دارد این ها مسئولند
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
بچه ها در مدارس فاسد میشوند، انواع فحشها و خلاف را یاد میگیرند، بچه های بیش فعال و طلاق 20 درصد کلاس را تشکیل میدهند و معلم هم یکی دو سالی که بره سر کلاس روانی میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
انصافاً کشته شدن یک معلم با تنبیه چند دانش آموز دریک کفه ترازو قرار می گیرند؟ حالا بماند که معلمان بسیاری از دست دانش آموزان کتک می خورند شکنجه روانی می شوند اما به گوش شما خبرنگاران متعهد نمی رسد تا الم شنگه به پا کنید! اگر واقعا محقق و پژوهشگرید بروید تحقیق کنید چند معلم با چاقو زخمی شدند؟ چند معلم در تصادف ساختگی زخمی شدند؟ چند معلم در کوچه و بازار فحش و ناسزا شنیده اند؟ خانواده چه معلمانی به نوعی آزار دیده اند؟ همه این ها را جمع آوری کنید بعد بسنجید این معلمان اند که ظلم می کنند یا دانش آموزانی که خانواده از پس تربیتشان برنیامده و انتظار دارند در مدرسه تربیت شوند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
"خبرنگاران متعهد" رو خوب اومدی
دمت گرم
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
در طول سال یک معلم کشته شده اما هزاران بار تنبیه بدنی از معلمان میشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
معمولا معلم است که میزند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آفرین بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
این دیگر غیر قابل تحمل شده هر روز از جایی از این مملکت مدرسه ای که باید مرکز تعلیم و تعلم و تربیت باشد با تویله اشتباه گرفته شده و کودکان بی گناه ما را با بی خردی جمعی کوچک از جامعه بزرگ فرهنگی روانه بیمارستان می کنند خود اهالی فرهنگ اینبار باید به پا شوند و جلوی این افراد بی مسئولیت را بگیرند تا جرات چنین کارهایی را به خود ندهند معلم باید در نگاه خود جذبه و احترام داشته باشد نه در دست و لگد خود این احترام به خود را بجوید که این نوع احترام مخصوص جنگل است نه مدرسه و کلاس درس و از همه تاسف برانگیز تر رفتارهای مدیران مدرسه است مه خجالت جامعه فرهنگی کشور را با بیخردی دو چندان کرده اند
ناشناس
Spain
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
این عدم تحمل شما به خاطر اینه که فرارو چند وقته به دلایلی که خودش میدونه رو مسئله تنبیه در مدارس روم کرده و کتک خوردن ها و کشته شدن معلم هارو نادیده میگیره.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
فعلا هیچ کشته ای نداده تا مسئولین اقدامات لازم را اجرا کنند.
آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
همه ی ما در دوران مدرسه تنبیه شده ایم ، تنبیه کردن متاسفانه در مدارس و اکثر خانواده ها وجود دارد معلمی که با هزاران دغدغه ی ذهنی به کلاس درس می رود نباید انتظار داشت روانشناسانه با بچه ها برخورد کند من معلم با ماهی چندر غاز حقوق و هزاران مشکل مالی و روانی چگونه می توانم با آرامش در کلاس حاضر شوم مطمئن باشید نسل امروز و فردای ما با مشکلات شدید روانی مواجه خواهد بود تا زمانی که معلم با آرامش روانی و روحی در کلاس حضور نیابد نسل آینده ما و جامعه ما در آینده مشکلات روانی به مراتب بیشتر از امروز را خواهند دشت اگر خواهان جامعه ی سالمی هستیم باید خیلی بیشتر از اینها به آموزش و پرورش بها بدهیم در این صورت خیلی از نابهنجاری ها هم خود به خود حل خواهند شد ک خانه از پای بست ویران است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
من پزشک جوان هستم و شاگرد اول مناطق اموزش پرورش بودم و شاگرد اول کل مدرسه در پیش دانشگاهی مدیر مدرسه هرروز مرا تحت فشار قرار میداد که چون پدرت پزشک است باید چند میلیون پول به عنوان کمک به مدرسه بدهد در حالیکه بنده هزینه مدرسه که غیر انتفاعی بود را کامل داده بودم و گفتم این پول را از شاگردان تنبل با پدران متمکن بگیرید نه من که شاگرد اول مدرسه هستم اما وی کینه به دل گرفت و در امتحان ریاضی که 15 روز مانده به کنکور بود وارد جلسه شد و داد زد تو تقلب داری میکنی و بجای گرفتن و ثبت ورقه اونو پاره کرد و انداخت تو سطل اشغال من که حیرون شده بودم گفتم من همیشه 20 میگیرم از کی تقلب کردم ؟ خلاصه ایشون با این کارشون چون فرصت مانده به کنکور کم بود برای اعتراض باعث شدن من از کنکور محروم بشم و حتی با فرستادن به اموزش پرورش خواستار محرومیت چن سالم شد .ولی خوشبختانه با اعتراض من و حتی شکایت کیفری و ببرسی پرونده درسی من و بی دلیل پاره کردن ورقه مشخص شد که مقصر کیه
اما نتیجش شد افسردگی یک جوون 18 ساله درسخون که یکسال از عمرش عقب افتاد و امکان داشت 2 سال هم بره سربازی ولی با توکل به خدا سال بعدش قبول شدم و نفر 10 ایران شدم
خواستم بگم متاسفانه زجرهای روحی که معلمان و مدیران میدن خیلی بدتر از ازار جسمیشونه.هنوزم که هنوزه اون مدیر مدرسه هستش و حتی تشویق هم میشه
یاعلی
ضمنا یک نفر از اون معلمها مردونگی نکرد و بخاطر از رست ندادن شغلشون جلوی مدیر واینستادن تا اینکه من جوون 18 ساله بجای دانشگاه پام به دادگاه برای شکایت باز شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اوا
عجب بچه تیتیش مامانی بودی شما
غیر انتفاعی، رتبه 10 کنکور، عجیبه
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
متاسفم برای تو پزشک که فراموش کرده ای ثمره کار صدها معلم هستی ای کاش در دانشگاه 2 واحد ادب فرا می گرفتی
ز بوسیدنی های این روزگار یکی هم بود دست اموزگار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
افرین بر شما
ما هم یک مدیر مدرسه واقعا عقده ای و بی فرهنگی داشتیم. چه عقده گشایی هایی که روی بچه های مدرسه در میاورد. یادش بخیر...
از این بیمارها زیادن که وارد بدنه تعلیم و تربیت شدند و آبرو و اعتبار دیگر معلمان و فرهنگیان هم برده اند متاسفانه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
برا من مشابه این قضیه اما در مورد اخراج کردن پیش اومد که کار حتی به دادگاه هم کشید.اما 1 سال وقتم رفت.
بنده خدا ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
دوستانی که نظر دادید چرا اینطوری؟؟؟
مگه بنده خدا چی گفته که اینجوری باهاش برخورد کردید؟ دلتون سوخته که خودتون معلم شده اید و نه پزشک؟؟؟
با جوابهایی که به این بنده خدا دادید فهمیدم که معلم های ما > واقعا" < نیاز به آموزش رفتار با دانش آموز دارند.
ناشناس
Spain
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
نه پزشکی و نه فرزند پزشک. اما فرارو چون رو معلم ها داره کار خبری منفی میکنه، کامنت تو رو منعکس میکنه و جوابیه ها رو سانسور میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
شما آقای عزیز می دانی چطور پزشک شده ای وچند تا معلم به شما درس داده کاش یک تشکر هم از آنها می کردی !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
پزشک ناشناس شما فرموش کرده اید که اگر کسی از یک درس بیافتد با قوانین آموزشی چندین مرتبه از او امتحان بعمل می آورند در ضمن برای فرد پولداری شمثل شما عوض کردن مدرسه که کار سختی نبود / ظاهرا فیلم هندی تعریف می کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
رتبه ده کنکور معمولا مراکز تیزهوشان تحصیل میکنه برادر. شما احتمالا به بغل دستی میرسوندی. در صورت چنین اتفاقی مدیر صورت جلسه میکنه.وهیچ دستگاه و شکایتی حق لغوش را نداره.در مدرسه ی غیرانتفاعی که رتبه ده کنکور میده معمولا مدیر دنبال دبیر میدو . دبیر با چنان کیفیت کاری از مدیر نمیترسه . هر چند این امکان هم هست که مدیر اخاذ بوده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
منم نمونه همچین حرکتی برام اتفاق افتاده ؛ سر جلسه امتحان یکی از دروس عمومی گروه تجربی که یک روز قبل از گروه ما که ریاضی بود برگزار می شد شرکت کردم تا به خیال خودم حکم یه آزمون آزمایشی رو داشته باشه برام، حالا به عقل اون زمانم نمیدونستم این کار تخلفه. انتهای جلسه مدیر مدرسه که متوجه شد جلو بقیه دانش آموزان چنان خوابوند زیر گوشم هنوز که هنوزه یادم مونده و نمی بخشمش.
ناشناس
United States
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
به نظر من رسیدگی به مشکلات معیشتی معلمان هیچ توجیهی ندارد این معلمان هستند که دانش آموزان را بد تربیت می کنند و باعث بزهکاری و تصادفات و اعتیاد و بیکاری در جامعه می شن ، و کار پلیس های محترم و قضات گرامی و پزشکان عزیز را سخت می کنند، بجای هزینه به معلم های عزیز باید به نیروهای نظامی و قضات و پزشکان رسید
ناشناس
Spain
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
آفرین. گل گفتی! اصلاً تمام این تحریم ها و مشکلات زیست محیطی و لایه ازن و خشک سالی هم تقصیر این معلم هاست. به نظر من اعدامشون کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
متاسفم به شما که کار شناس شده ای اول ادب یاد بگیر بعد کارشناس شو
دارا زوارم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
پزشک جوان برگرد به متنی که نوشتی نگاه کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
پزشک جوان نه متنش ایراد داشت نه حرفش، چرا دوست دارین از معلم قدیس بسازین؟
ناشناس
Australia
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اعدامش کنید تا این روند همینجا قطع بشه
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
خیلی موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
از همه مسخره تر موضع گیری-در واقع اتخاذ هیچ موضعی-از طرف آموزش و پرورش است. اگر دو نفر تو کوچه دعوا کنند ممکنه یک عده سعی کنند جدا کنند ولی آموزش پرورش در جنگ معلم دانش بی تفاوت محضه. حتی یک تذکر نمی فرسته مدارس.
دولت بی تفاوت نمی خوایم نمی خوایم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
عجب نیروهای خدومی جذب می کنه آموزش و پرورش!!!!!
ناشناس
Germany
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
فرارو ننگت باد! به طرز کااااااملا مشکوکی گیر دادی به معلما....
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
این روزها درمورد معلم ومدرسه افرادی که هیچ آگاهی خواسته وناخواسته ندارند متاسفانه نظرمی دهند وقضاوت می کنندوحکم صادر می کننداین نوع نگاه ها باعث این آشفته بازار است رجوع کنیم به فرموده مولا علی ع هرکس به من حرفی بیاموزد مرا بنده خود ساخته است. چه بندگان ناسپاسی نظر می دهند... افسوس..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
بله چون پزشک هستم باید تیتیش مامانی باشم ؟ بنده در دبیرستان دولتی هم خواندم ولی صد برابر بدتر بود پر بود از جو رشوه خواهی رفتم به غیر انتفاعی شاید چون خودم خرج تحصیلم را میدهم از این رشوه ها خبری نباشد.پدر من پزشک بود اما نه پزشک مال مردم خور بلکه بجای جمع کردن پول 8 سال در جبهه ها رایگان جراحی کرد و من از نعمت پدر محروم بودم اما معلمان و مدیران به صرف پزشک بودن پدرم همبشه انتظار پول بیشتر یا پول زور داشتند بنده از 14 سالگی که امثال شما از خانه به بیرون راه نمیدادند در زلزله های متلف امدادگری میکردم
لفظ تیتیش مامانی را معلمانی عقده ای امثال شما به کسانی مثل من که مثلا پدرشان دکتر بود بکار میبردند تا حقارت خودرا جبران کنند.نه برادر مردی من انجا ثابت میشود که باوجود انهمه فشار روحی امثال عقده ای شما توانستم سال بعد رتبه 10 بیاورم
واما نظر بعدی که گفتی کاش در دانشگاه 2 واحد ادب یاد میگرفتم .چون واقعیت را بدون توهین گفتم باید ادب یاد بگیرم .
هیچوقت یادم نمیرود یکی از معلمینی که با مدیر همدست شد و صورتجلسه تقلب را امضا کرد کودک بیمارش را به اورژانس اورد و از خجالت از خانمش میخواست بچه را پیش من بیاورد .انجا من لذت بخشیدن را با تمام وجود فهمیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اقایان معلم بهانه نیاورید.با آگاهی از وضع معیشتی معلمی معلمی شدید.با آگاهی از بچه های شیطان معلم شدید.بهانه گیری بس است.معلمان بی سواد و زورگو بسیار زیاد شده اند.
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
تنبیه بدنی با وجود اینکه قانونا ممنوع هستش اما معلم ها و ناظم ها هیچگونه واهمه ای برای انجام دادن آن ندارند.چونکه متاسفانه به هیچ وجه برخوردی با متخلفان صورت نمیگیرد.من سال سوم دبیرستان هستم.همین امسال ناظم سیلی محکمی به گوش من زد و من گفتم حقی نداری بزنی.وقتی این حرفو زدم جلو همه معلم ها و دانش آموزان به شدت بیشتری مرا زد و میگفت:اینقدر میزنمت تا ببینم چه غلطی میخوای بکنی.
بعد مدرسه رفتم اداره و شکایت کردم.بهم میگه:خب حتما کار بدی کردی دیگه.برو از ناظمتون عذرخواهی کن درست میشه!!!!!!
این منطق بخش بازرسی آموزش و پرورش هستش.
البته من همون موقعی که منو زد منم از خجالتش درآمدم!
فرارو خواهشا منتشر کن تا مردم بفهمن که تو مدارس ما چه خبره.و با مظلوم نمایی معلم ها حقو به اونا ندهند
قوتاز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
من خودم معلم هستم و متاسفم از کسانی که همش معلم رو می کوبن.چون نه از مدرسه خبر دارند که وضعش چه جور است و نه از درس و مشق.در اموزش و پرورش ما بر عکس نامش ،نه اموزشی هست و نه پرورشی.یک اداره بی در و پیکری هست که فقط از معلمان نمره می خواهن.در نظامی اموزشی که مردودی نداشته باشه و همه دانش اموزان چه خوب درس بخوانند و چه نخوانند همه باید قبول بشوند چه انتظاری دارید؟مگر نه این است که ما در اموزه های دینی هم داریم که انکس میداند با انکس که نمی داند برابر نیست.ولی اموزش و پرورش مملکت ما برنامه ای را پیش می برند که فقط نام اموزش و پرورش را یدک می کشد و یک برنامه توخالی بیش نیست. حالا شما از این معلمان و دانش اموزان چه توقعی دارید؟
ناشناس
Canada
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
اگر یک معلم بداند که برای داشتن نسلی پویا ،تشویق و دوستی با بچه ها معجزه میکند ، هیچگاه از سلاح تحقیر و توهین و تنبیه استفاده نمیکند. بررسی کنید که چند درصد از زندانیان و خلافکاران هر مملکتی در کودکی مورد تنبیه و تحقیر والدین و معلمین خود قرار گرفته اند که اگر اینطور نمی بود سرنوشت آنان طور دیگری رقم میخورد.
xxx
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
فرارو لذت می بری که یکسری در حالیکه چشمهایشان بسته است، دهان گشادشان را باز می کنند و به معلم ها توهین می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
پدر این محصل باید دیه کامل را از معلم بگیرد و اگر معلم نداشت که بدهد او را به زندان باندازد. نیازی به هیچ آئین نامه شکایت آموزش و پرورش هم نیست. کسی که کتک زده دیه هم باید بدهد . این حق اوست. به همین سادگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
از اظهار نظرهاتون .......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
معلم های قدیم بعضی از ابچه ها را با تنبیه بدنی ادب کردند برایشان بد شد بچه ی لوس تیتیش مامانی ارزشی ندارد جز یک فرد بی خاصیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
ای کاش کسانی که به راحتی در مورد معلم ها اظهار نظر میکنند فقط یک روز می رفتن سر یه کلاس 30 نفره تا بفهمند کلاس داری یعنی چه؟واقعیت را باید بپذیریم که این موارد در اینده باز اتفاق خواهد افتاد ومقصر آن معلم نیست بلکه سیستم نادرست آموزش و پرورش است که میخواهد معلم آچار فرانسه باشد و تماما در اختیار دانش آموز و خانواده اونا باشه.آیا کسی هست به من جواب بده به ازای چی ؟حقوقش؟رفاهش؟واقعیت این است که بیشتر معلم ها سر کلاس حوصله خودشون هم ندارن چه برسه به دانش اموزان. ای کاش این مسله ریشه ای بررسی بشه نه فقط احساسی اظهار نظر کنیم.
اصغر زبله
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
وقتی بهترین مزایا مثل بیمه طلایی وتعطیلی 5ماه از سال کار راحت هفته ای24ساعت به دبیرها بدید بایدم اینطور به زورگویی بپردازند. من اگه جای پدر اون دانش اموز موندم اون مدرسه را روی سر معلمها ومدیرش خراب میکردم
قنبری
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
سلام -البته تنبیه به این شدت توجیهی نداره من با تنبیه به معنای بیداری موافقم آنهم درمحدوده شرع ولی دوستان ، گاهی تنبیهات، ناخواسته منجر به حادثه ناگواری می شود . انصافا بعضی از دانش آموزان در حد یک معضل و ... هستند که کل مدرسه و دانش آموزان دیگر به ستوه می آیند . این راه هم بگویم تنبیهات فیزیکی گاهی فداکاری یک معلم را نشان می دهد به این ترتیب که معلم برای جلوگیری از اخراج دانش آموز از کلاس و از سردلسوزی می خواهد کار را با تنبیه بدنی فیصله دهد البته با این بدشانسی ها هم مواجه می شود . اگر اشتباه نکنم ماده 76 شواری عالی اموزش و پرورش دربرابر دانش آموز خاطی بعد از اخطار شفاهی و کتبی اجازه اخراج سه روزه از کلاس وسپس اخراج موقت یک هفته ای از مدرسه و یا تعویض مدرسه را می دهد . که این بدترین تنبیه می تواند باشد حتی بدتر از تنبیه بدنی . معلم بیچاره این راه قانونی را به دلیل دلسوزی ترک می کند و راه را برای خود سخت می کند . و خود را متهم می کند . جه بسیار معلمانی که اسیب دیده اند و با شرم از جامعه رضایت داده اند و چه بسیار دانش آموزانی که اسیب دیده اند و دیه آن را گرفته اند. والسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
باور کنید این رابطه ی مستقیم دارد با وضع معیشتی معلمان.اما این از قدیم بوده ولی ظاهرا هدف خاصی دنبال میشه از انتشار این خبرا و جالبه که یه معلم کشته شد و این چنین دلسوزی وجود نداشت. یه معلم لرستانی هم به خاطر دانش آموزان جانش را فدا کرد اما باز هم متاسفانه قضیه آن طور که باید مطرح نشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
من اگه ‍پدر اون بچه بودم کاری میکردم دیگه مدرسه دید شب خوابش نبره!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
همه معلم ها را اعدام کنید تا این دانش آموز ها از بی معلمی بمیرن و بفهمن بی معلمی چه دردیه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
فرارو با پررویی سانسور میکنی
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین