bato-adv
کد خبر: ۲۱۴۵۶۷

شریعتمداری: توافق هسته ای نخواهیم داشت

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «برای هیچ بیهوده مپیچ» نوشت:
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «برای هیچ بیهوده مپیچ» نوشت:
اگرچه پیش از این نیز با ارائه اسناد و شواهد غیرقابل خدشه به این نکته پرداخته‌ایم ولی امروزه با قاطعیت بیشتر و بدون کمترین تردید- تاکید می‌شود بدون کمترین تردید- می‌توان گفت که چالش هسته‌ای کشورمان با 5+1 هرگز به نتیجه نمی‌رسد و دستیابی به توافقی که پایان بخش این چالش 12 ساله باشد، نه فقط‌دور از انتظار، بلکه به یقین ناممکن است. می‌پرسید چرا؟!

 پاسخ آن است که چالش هسته‌ای و ابراز نگرانی آمریکا و متحدانش از احتمال حرکت ایران به سوی تولید سلاح هسته‌ای - DIVERSION- که طی 12 سال گذشته بر آن تکیه کرده‌اند در حد و اندازه یک «بهانه» و «پوشش» برای مقابله با اقتدار پرشتاب ایران اسلامی است. از این روی مذاکرات هسته‌ای و ادامه آن اگر به منظور پایان دادن به چالش و رسیدن به توافق مطلوب باشد، آب در هاون کوبیدن و بازی در میدان فریب حریف است ولی این مذاکرات تنها به دو علت و فقط این دو علت می‌تواند توجیه‌پذیر باشد.

 اول؛ اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و متحدانش که این مقصود در مقیاس گسترده‌ای به دست آمده است و دوم؛ نشان دادن «دست پُر» و برتری اسناد فنی و حقوقی ایران اسلامی که از صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای کشورمان حکایت می‌کند. این منظور متأسفانه به علت خودداری تیم مذاکره‌کننده ایران از انتشار متن مذاکرات هنوز به نیمه راه نیز نرسیده است و مسئولان محترم در این زمینه، عرصه را به حریف واگذار کرده‌اند و توضیح درباره متن مذاکرات را به شیپور فریب رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی سپرده‌اند!

و اما، درباره این واقعیت غیرقابل تردید که حریف مذاکرات هسته‌ای را با اهداف غیرهسته‌ای دنبال می‌کند و در حد و اندازه «پاشنه آشیل» به آن نیاز دارد، گفتنی‌هایی هست؛

1- چند ماه قبل، شبکه تلویزیونی CNN طی گزارش مستندی اعلام کرد که در‌حال حاضر دستکم 17 هزار بمب هسته‌ای در جهان موجود است و تاکید کرد که این رقم، غیر از کلاهک‌های هسته‌ای آماده شلیکی است که تخمین تعداد آن به آسانی ممکن نیست. در گزارش CNN آمده بود که بیشترین تعداد بمب‌های هسته‌ای در اختیار آمریکاست و روسیه، انگلیس، چین و فرانسه در رده‌های بعدی قرار دارند.

اکنون باید پرسید آیا خنده‌دار نیست که وجود هزاران بمب هسته‌ای در اختیار آمریکا- با‌توجه به اینکه آمریکا تنها کشور استفاده کننده از بمب اتمی است- نگران‌کننده نباشد ولی احتمال دسترسی ایران به یک بمب هسته‌ای تا پایان سال 2014- به ادعای حریف- باعث نگرانی جامعه جهانی! شده باشد؟! همین دیروز آقای هانس بلیکس مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» ضمن ارائه یک گزارش مستند و البته مختصر، نتیجه گرفت که «نگرانی غرب از برنامه هسته‌ای ایران ساختگی است و هدف اصلی آنها جلوگیری از قوی‌تر شدن ایران است.»

2- طی 12 سال و چند ماه که از آغاز چالش هسته‌ای می‌گذرد، طرف مقابل هرگاه به پایان چالش نزدیک شده است به صراحت و نه حتی به تلویح و اشاره، از تن دادن به توافق سر باز زده است. چرا؟! در بندهای بعدی به این نکته اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت و اینجا فقط به یک نمونه از طفره رفتن‌های آشکار حریف اشاره می‌کنیم؛

از اجلاس اکتبر 2003 تهران -1382- تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را به صورت داوطلبانه، تعلیق کردیم و مذاکرات با تروئیکای اروپایی- انگلیس، فرانسه و آلمان- را برای رسیدن به توافق آغاز کردیم. نهایتا بعد از چند دوره مذاکرات به اجلاس پاریس - نوامبر 1383/2004- رسیدیم و قرار شد ایران ظرف 3 ماه «تضمین‌های عینی - OBJECTIVE  GUARANTIES» خود را مبنی بر اینکه در پی تولید سلاح هسته‌ای نیست ارائه دهد و طرف مقابل نیز «تضمین‌های‌محکم- FIRM  GUARANTIES» بدهد که پرونده ایران به حالت عادی درآید. اما، یک ماه بعد - دسامبر 2004 - در نشست کارگروه هسته‌ای طرفین در لندن، طرف مقابل با صراحت اعلام کرد «قابل قبول‌ترین تضمین برای ما آن است که ایران فعالیت هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف کند»!

  پس از آن بود که فعالیت‌های هسته‌ای تعلیق شده خود را به تدریج از سر گرفتیم و این دور جدید را با راه‌اندازی دوباره ‌UCF اصفهان آغاز کردیم. اما طرف مقابل برخلاف نص صریح بند C از ماده 13 اساسنامه آژانس، پرونده هسته‌ای کشورمان را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد و ادامه ماجرا که شرح آن به درازا می‌کشد و پیش‌از‌این به آن پرداخته‌ایم.

3- شاید این برداشت تعجب‌آور باشد ولی شواهد فراوانی بر صحت آن دلالت دارد و آن، اینکه، برچیدن کامل تأسیسات هسته‌ای کشورمان نیز مطلوب و ایده‌آل آمریکا نیست! چرا که حریف به چالش هسته‌ای برای توجیه تحریم‌ها نیاز مبرم دارد. بنابراین تولید بمب هسته‌ای هم در صورتی که بهانه دیگری برای تحریم‌ها وجود داشته باشد، نمی‌تواند نگرانی آمریکا و متحدانش را در پی داشته باشد. برای حریف «تحریم‌ها» اصل است و نه فعالیت هسته‌ای.

اوایل دسامبر 2012 ـ آذر ماه 1391 - در محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب این احتمال مطرح شده بود که ممکن است ایران برای اعتمادسازی، غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کند و غرب در قبال آن برخی از تحریم‌ها را لغو کند. در پی این احتمال، دیوید فروم، یکی از نظریه‌پردازان نزدیک به کاخ‌سفید طی مقاله‌ای در سایت CNN نوشت « اگر پرونده هسته‌ای ایران به نقطه پایان برسد، غرب برای حفظ پرستیژ بین‌المللی خود چاره‌ای جز لغو برخی از تحریم‌ها ندارد و حال آن که تحریم‌ها با دو هدف پلکانی تعریف شده‌اند. اول تغییر رفتار سیاسی ایران - BEHAVIOR - و دوم تغییر ساختار - STRUCTURE - (تغییر نظام).»

پیش از او، جرج فریدمن، مسئول مرکز راهبردی «استراتفور» -معروف به باشگاه کهنه‌کاران CIA - گفته بود «مشکل ما با ایران بر سر فعالیت هسته‌ای این کشور نیست، بلکه مشکل آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون حمایت آمریکا، بلکه در حال درگیری با آمریکا نیز می‌توان بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه بود. این پدیده ایران را به یک الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرده است و بهار عربی (انقلاب‌های اسلامی منطقه) را در پی داشته است.» صرفنظر از هویت فریدمن، آیا واقعیت غیر از این است؟

4- برچیدن تاسیسات هسته‌ای ایران از آن جهت که می‌تواند پایان چالش هسته‌ای باشد، مطلوب آمریکا نیست، زیرا به ادامه چالش نیاز دارد - و به آن اشاره می‌کنیم- اما، از این لحاظ که می‌تواند نشانه شکست جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا باشد، مطلوب آمریکاست. چرا؟! آمریکا می‌تواند این -خدای نخواسته- شکست احتمالی را با این مضمون به نهضت‌ها و ملت‌های اسلامی پمپاژ کند که اگر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران الگوی شما برای «مقاومت» است، این مقاومت در مقابل فشار و تهدیدهای آمریکا تاب نیاورده و ایران نهایتا ناچار به تسلیم شد! آیا آمریکا در دنیای برانگیخته کنونی که منطقه را به ویترین شکست‌های پی در پی آن تبدیل کرده است به این احتمال- در‌صورت وقوع که به یقین اتفاق نخواهد افتاد- نیاز مبرم ندارد؟!

5- همین جا باید گفت که آمریکا به ادامه چالش هسته‌ای از زاویه یاد شده در بند قبلی نیز احتیاج دارد. چرا که در پی اثبات «کدخدایی» خود در جهان است. «ژولیوس‌سزار» امپراتور رم باستان می‌گفت: برای اثبات اقتدار خود باید نشان بدهیم که «همه راه‌ها به رم ختم می‌شود»! و هیچ رخدادی نمی‌تواند بدون دخالت مستقیم امپراتوری رم اتفاق بیفتد! آمریکا از ادامه مذاکرات در پی القای این تصویر از ایران اسلامی - بخوانید توهم- به جهان در حال انقلاب است.

در این باره به سخن حکیمانه حضرت آقا در دیدار با سفرا و نمایندگان ایران در خارج کشور- 93/5/22 - بسنده می‌کنیم؛ ایشان ضمن آن که فرمودند از ادامه مذاکرات هسته‌ای منع نمی‌کنند و آن را یک تجربه ذی‌قیمت برای همه می‌دانند، تاکید کردند «نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی‌ها مطلقا تاثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است... این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب (عدم ثبات) متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می‌دهند.»

6- گفتنی و البته گلایه کردنی است که متاسفانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان با تمرکز روی مذاکره دوجانبه با آمریکا تحت عنوان غلط‌انداز «مذاکرات سه‌جانبه» به دلیل حضور خانم کاترین اشتون، بی آن که بخواهد و یا متوجه باشد، به طرح فریب یاد شده از سوی آمریکا‌یی‌ها دامن زده است. وقتی تیم محترم هسته‌ای بیشترین نشست‌های خود را با وزیر خارجه آمریکا برگزار می‌کند، به طور طبیعی این توهم را نشر می‌دهد که از میان 6 کشور 5+1 فقط آمریکاست که تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز است! و این ترجمان دیگری از پذیرش کدخدایی آمریکاست!

حضور خانم اشتون تنها در حد و اندازه زینت‌المجالس! قابل ارزیابی است. ایشان نماینده اتحادیه اروپاست و اگر قرار بود با حضور وی نیازی به حضور نمایندگان 5کشور دیگر نباشد، کشورهای یاد شده نمایندگان جداگانه‌ای برای شرکت در مذاکرات نمی‌فرستادند. بنابراین خانم اشتون نه فقط نماینده سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نیست، بلکه بدیهی است از سوی دو کشور روسیه و چین هم نمایندگی ندارد و ... بگذریم!

7- با توجه به آنچه گذشت، مذاکرات ایران اسلامی با 5+1 و پیش از آن با تروئیکای اروپایی - فرانسه، انگلیس و آلمان- فقط تابلو و پوشش هسته‌ای دارد بی‌آن که کمترین ارتباطی با فعالیت هسته‌ای کشورمان داشته باشد. آنچه آمریکا و متحدانش از مذاکرات دنبال می‌کنند همانگونه که خود بارها اعتراف کرده و در عمل به صراحت نشان داده‌اند فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از اقتدار آن و دستیابی به دو هدف پلکانی تعریف شده، تغییر رفتار و نهایتا تغییر ساختار نظام اسلامی ایران است.

از این روی انتظار رسیدن به «توافق» مطلوب، غیر از انتظار «آب» از «سراب» نمی‌تواند هیچ مفهوم دیگری داشته باشد. چه رسد به آن که آینده و گشایش اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم را به نتیجه مذاکرات گره بزنیم و در مقابل وعده‌های نسیه حریف امتیازات «نقد» بدهیم! و مخصوصا از بازگشت به ظرفیت‌های بر زمین مانده خود که اقتصاد مقاومتی تضمین‌کننده آن است غافل باشیم.

این نکته نیز گفتنی و تاکید کردنی است که اگرچه نسبت به چگونگی برخورد تیم هسته‌ای کشورمان با حریف و منش آنان در مذاکرات، انتقادهای بعضا جدی وجود دارد ولی تردیدی نیست که آنان فرزندان اسلام و انقلابند و بی‌انصافی است که عدم توافق مطلوب در مذاکرات به حساب آنها نوشته شود، زیرا، همانگونه که اشاره شد علت عدم توافق را بایستی در هویت باج‌خواهانه حریف و ماهیت غیرهسته‌ای مذاکرات جستجو کرد.
و در این‌باره باز هم گفتنی‌هایی هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
دوره این شعارهای توخالی و پوچ به سر اومده کی می خوان بفهمند . تو 40سال پیش ماندند ی عده
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
متاسفم که افرادی مثل اقای شریعتمداری بتوانند حرف اخر را در مورد چنین مباحث حساس بدهند افرادی که در افکارشان جایی برای مردم و چرخ زندگیشان جایی ندارد.
یک فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به یاری خداوند متعال و به کوری چشم دشمنان ملت و مرفهین بی درد، توافق خواهیم داشت و وضع مملکت بهتر خواهد شد . و چشم حسودان کور و قلبشان پر از غم و درد باد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به كوري چشم بعضي ها مذاكرات به نتيجه خواهد رسيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
بیشتر از تعداد تیراژ روزنامش اینجا کامنت و منفی گرفت. کلی مخاطباش زیاد شدن.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۷
alii
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
حرفهای آقای شریعتمداری عین واقعیت بود. واقعا انرژی هسته ای بهانه ای بیش نیست و هدف اصلی قدرتهای جهان مهار قدرت ایران است. لطفا خوب فکر کنید و با تعصب منفی ندید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
چشم!
خوب فکر می کنیم و بدون تعصب منفی می دیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقاي علي عزيز مگر تا حالا كه يكسال از زمان مذاكرات گذشته ايران امتيازي داده ، مگر تمام تصميمات با نظر آقاي ظريف است جنابعالي خوب فكر كنيد ظاهرا" نفس شما از جاي گرم بلند ميشود
ناشناس
CANADA
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خوب فکر کردم٬ ولی قدرت ایران رو درک نکردم وبهتون منفی دادم
ايران دخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقا كدوم مهار قدرت ايران؟؟!!!! شما خودت كلاهت رو قاضي كن. جمعيت جوان بيكار الي ماشاالله ،‌ غوغاي مواد مخدر بي نهايت. تورم سر به اسمان. اخلاقيات در حد زير صفر. صنعت توريسم در كما. يك عالم دانشگاه و دانشكده بي كفيت كه فقط مدرك چاپ مي كنه، اختلاس هاي ميلياردي،سرانه كتابخواني منفي.... باز هم بگم؟ اقتدار را كشورهايي مثل كره جنوبي و ژاپن دارن. نه ماها كه اگه اين نفت رو نداشتيم، وضعمون از آفريقايي ها هم بدتر بود. كمي از خواب خرگوشي بيدار شيم والله بد نيست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
برادر حسین عزیز اگر هم بهانه باشد ما نباید بهانه دست دشمن بدهیم این درست که شاید هیچگاه نتوانیم با آمریکا رابطه دوستانه داشته باشیم اما با عملکرد مطلوب بین المللی میتوانیم روابط خوبی با سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی داشته باشیم نه اینکه با اعمال و حرفهای نسنجیده کل دنیا را علیه خود متحد کنیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
در کل نظرات ایشون گرچه با دید بدبینانه نوشته شده اما نمیشه صرفا به حاطر اینکه برخی با حود ایشون مشکل داردن کل این حرف ها رو رد کنند. به نظر من رگه های قوی از واقعیت در این دیدگاه وجود داره...گرچه پذیرش اون برای خیلی ها سخته....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
قدرت واقعی رضایت مردم و مقبولیت حکومت است و لا غیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اگر تظاهرات مخالفان را تحمل کنیم انروز میتوانیم بگوییم قدرت داریم اتحاد جماهیر شوروی هم اتم داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اصلا هدف تمام کشورها ایجاد مشکل برای ایرانه. شما برنامه ارائه بده. باید چکار کرد؟ باید بجنگیم؟ باید تا ابد تحریم بشیم؟
حاجی
UNITED STATES
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ما بی تعصب منفی دادیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
جالبه که خودت هم می دونی منفی زیاد می گیری! یعنی نظر اکثریت رو می دونی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به قولي قدرت يعني گوشي كره جنوبي در كاخ سفيد و ماشين كره جنوبي در سرتاسر آمريكا . و نه مثل كره شمالي كه بمب اتمي هم دارد اما به مردمش اعتماد ندارد و خود و مردمش در يك جزيره زنداني كرده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
مهار قدرت ایران!!!؟؟؟؟
1- آیا واردات بیش از اندازه بخصوص در محصولات کشاورزی نشانه قدرت است؟
2- آیا تفکر واردات آب از تاجیکستان نشانه قدرت است؟
3- آیا در رده های اول بودن جهانی در مصرف آب، انرژی، نوشابه و دیگر اقلام نشانه قدرت است؟
4- آیا در رده های خیلی پائین بودن جهانی در سطح زندگی نشانه قدرت است؟
5- آیا داشتن درصد بالای بیکاری نشانه قدرت است؟
6- آیا......
alii
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ممنون از دوستان که نظرات خودشون رو در جواب بنده گفتن. حرفهای شما رو منم کاملا قبول دارم. اینکه گفتین ایران مگه چه قدرتی داره... یا قدرت در مقبولیت حکومته و یا ژاپن رو مثال زدین.. منم اینارو قبول دارم. منظور من اینه که غرب با کل نظام جمهوری اسلامی مشکل داره و ساختار این نظام رو در تضاد با منافع خودشون میدونن و میخوان به هر بهانه ای این ساختار رو خرد کنن. منظور من از قدرت ایران قدرت نظام ایران است و نه قدرت کشور ایران. خیلی از مردم ایران خارج از چارچوب نظام ایران هستن و قدرت بسیار کمی دارند و منافع اونها در تصمیم گیری ها لحاظ نمیشه و حتی از حقوق اولیه ای مثل ازدواج و مسکن و شغل محرومند. اما اون ایرانی هایی که در چارچوب قدرت هستن اونقدر قدرت دارن که در انتخاب رئیس جمهور و رئیس مجلس کشورهای خاورمیانه هم تاثیر مستقیم و قابل ملاحظه ای دارن! بازم خوب فکر کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
شریعتمداری نظریه دلواپسان را که به خاطر حفظ منافعشان اجازه نمیدهند مذاکرات به نتیجه برسه رو یبان کرده
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
در پاسخ به ایران دخت:
اتفاقا چیزی که امریکا رو بیشتر میترسون همینه که ما با وجود این همه مشکل اقتصادی ، می تونیم مقاومت کنیم و تاثیر گذار باشیم و تفکرمون رو توی منطقه گسترش بدیم.کشوری که با دست خالی این همه توی منطقه تاثیر گذاره ، پس با دست پر خیلی حرفها برای گفتن خواهد داشت. انکار تاثیر گذاری ایران بر منطقه ، انکار بدیهیات است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
من میدونم من میدونم نمیشه
خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ما میتوانیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
کدخدایی آمریکا چه بخواهیم وجه نخواهیم متاسفانه یا خوشبختانه واقعیت دارد .بهتر است با واقعیتها زندگی کنیم تا با تکیه بر شعار و شعار و شعار.ابنطور شاید بشود راه حل عملی برای تقویت و عزتمندی کشورمان و غلبه بر کدخدامنشی آمریکا پیدا کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
جناب شريعتمداري دقت نكردند كه كدخدا از طرف آنها انتخاب شده نه تيم مذاكره كننده و وقتي آنها كدخدا را جلو مي فرستن تيم مذاكره كننده چطور بگه برو با بقيه رعيتات بيا.......
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
باید کل برنام هسته ای رو گذاشت کنار و به انرژی خورشیدی روی آورد. حداقلش این هست که به خود مردم میتوانیم ثابت کنیم که آمریکا بهانه گرفته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
چه بخواهیم چه نخواهیم ، آدمای وطن پرست توی کشور زیادن و قدرت رو هم توی دست دارن و اجازه نمیدن امریکا به ما حکومت کنه حتی اگه باعث فقر بشه. من به عنوان یه ایرانی مبارز ، از همه ی کسایی که به خاطر هم وطن شدن با وطن پرستی چون من ، عذرخواهی میکنم .عذر می خوام که دود وطن پرستی ما توی چشم شما هم میره .از از ما انتظار نداشته باشید که وطن پرستی رو فدای رفاه اقتصادی کنیم ، همونطور که ما از شما انتظار نداریم که رفاهتون رو فدای اقتدار کشور کنید.
خواهش می کنم منتشر کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
سسسسسسس
بزار 4 نفر به کارشون برسن
برو سر کیهانت مشقاتو بنویس. آفرین باباجون بدو برو
ناشناس
CANADA
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خب مشقاشو نوشته دیگه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
همیشه همینگونه بوده است هر وقت ایشان دست به قلم شده و بر خلاف عقیده ی شما با دلایل خودش چیزی نوشته شما با طعنه جواب داده اید و این همان است که میگن حرف حق جواب نداره. شما هم اگه با ادب باشید باید با دلایل منطقی ایشان را رد کنید نه طعنه و مسخره این یعنی در مقام استدلال کم آورده اید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به کوری چشم تمام دشمنان داخلی و خارجی میهن به مذاکرات دیپلمات های منتخب کشور اعتماد میکنیم و هر نتیجه پیش آمد میپذیریم.
رسوا باد دلنگرانهای جیب خودخواهان و دشمنان کشور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقای دکتر سعید:
ایشان دست به قلم برده و حرف حق میزند و ما در استدلال کم میآوریم؟
چند ساله این آقا با نشریه جذابشون همه را جاسوس کرده، بدون دلیل به همه لیبل ... میزنه..
نه آقاجون منطق نتانیابو و این بنده خدا و دلواپسان برای شماها فقط روشنه. ما ازش سردر نمیاریم.
فقط حرفمون یک جملست: "سربلندی ایران و رفاه اجتماعی" حالا با روابط با آمریکا بی روابط یا با نیروی اتمی یا بی نیروی اتمی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقا سعید استدلال به اندازه کافی وجود داره ولی کسی که غرض داره یا خودشو بخواب زده نمیشه بیدار کرد برادر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ناشناس 10:06
"و هر نتیجه پیش آمد میپذیریم."
متاسفم برات!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
شما لطفا سکوت
ایرانی کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آیه یاس و ناامیدی و دلواپسی
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
شریعتمداری و سایر دلواپسان بدانید

چالش هسته ای ایران به یقین به نتیجه می رسد، تا دلواپسان و تاجران تحریم ها برای همیشه عزادار شوند.
به یاری خدا.
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تاجران تحریم دیگه نخ نما شده ایرانی جان.مستدل حرف بزن یک چیزی یاد بگیریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خواننده جان شما اگه قراربود چیزی یاد بگیری به اینجاها نمی رسیدی . در ضمن نخ نما هم نشده باش تا بیشتر رسوا بشن تاجران فتنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
بار دیگر همسرایی کیهان و اسرائیلی ها!
مانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خواست اسرائیل و کاسبان تحریم ها که از زبان شریعتمداری بیان می شود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
درود... عالی گفتی
میرسیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
کاسبان تحریم رو از کی یاد گرفتید.خودتون رو به خواب نزنید.اگه منطقی دارید بگید تا ما هم یاد بگیریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
از همون جایی که شماها فتنه فتنه می کنین برای هر وزیری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
این جوسازیها قدیمی شده حسین جون.برو یه فکری واسه مقاله بعد از توافقت بکن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اگر به تیم مذاکره کننده اعتماد دارید پس چرا این همه جلز ولز می کنید؟ از یک طرف می گویید اینها فرزندان انقلابند و از طرف دیگر آنها را به ساده لوحی و بازی در زمین حریف متهم می کنید. حاج حسین آقا، شما هر وقت با شخص خودتان کنار آمدید و تناقضات درونی خود را برطرف کردید، بعد به تحلیل و تفسیر بپردازید!
بیست وسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
درود...ما با استفاده از اقتصاد مقاومتی و زرفیتهای داخلی می توانیم دشمنان را شکست دهیم و در منطقه یکه تاز باشیم....ما گرسنگی و برهنگی را به جان می خریم و زیر پای زلت نمی رویم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خوشم میاد از این بیست وسی که خودشو نماد بیسوادی و کج اندیشی دلواپس ها نشون میده.
آفرین به تو دوست دانا!
خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
فیلم هندی زیاد نگاه میکنی!!1
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ذلت مجیدجان نه زلت!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
باسواد ظرفیت و ذلت درسته
ناشناس
CANADA
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تابلو بود ولی اغراق نبود٬ اینا یه چیزی تو همین مایه هان
فضول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
عزیز دل برادر ( ظر فیت).
ناصر هشترودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
بیست و سی : اولا" تو در دو سطر نوشته چند تا غلط داری این نشان از سطح پایین تفکرات شما دارد.1-ظرفیت نه زرفیت 2-ذلت نه زلت ثانیا" تو یه نفر میتوانی لخت و گرسنه بگردی چون از نوشتارت معلومه اما ما نمیتوانیم .ثالثا" خدا وکیلی چقدر به تو از تحریمها رسیده و جزءکاسبین این کار هستی ؟رابعا"کسی در تمام طول زندگیش غیر از حرف (ز) حروف دیگری (ذ ظ ض )تلفظ نکرده میتونه ......لخت هم بگرده .لخت بودن و گرسنه ماندن افتخار نیست تو باین روش خوش باش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ظرفیت!!!آره برای شما همون زر فیت خوبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آره راست می گی همون ظرفیت با (ز) و ذلت با (ز)
بنده خدا راست می گفت بی سوادید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
دیگه شورشو در اوردی اخه چقدر غلط املایی.. به نظر میاد ایشون فیک هستند و ادای دلواپسا رو در میارن
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
حقتون نیست با این نگارشت بهت بگن بی سواد؟؟؟؟
املا جند میگرفتی عمو جوون؟؟؟
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
شما اولش املاي اين چيزايي كه ميگي رو ياد بگير و درست نوشتش رو تمرين كن بعدش مدعي مقاومت ياش ، درضمن مردم بيچاره كه نبايد تاوان اين شعارهاي پوچ رو پس بدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
بچه ها منفی ندید دوستون داره شوخی می کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اصلا همه فرمایشهای حضرتعالی درست ، آدم با خواب و خیال و رویاپردازی که زنده نمی ماند . باید در دنیای واقعی زندگی کرد و با واقعیت های گاه بسیار تلخ آن کنار آمد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ببخشید اشتباهی منفی دادم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
این جناب شریعتمداری هم ظاهراْ قبله آمال و تحلیل هایشان فقط استراتژیست های آمریکایی و صهیونیستی هستند و ایشان مطابق با هر چرندی که آنها به زبان می آورند برای دولت آقای روحانی خط و نشان می کشد و حدود و صغور تعیین می کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
چکنه دست خودش نیست، آخه دلواپسسسسسسسسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
انصافاْ این که ایران الگوی مقاومت در سراسر جهان است چقدر با واقعیت تطبیق می کند؟ چه تعداد از مردم مستقل جهان، ما را الگوی خود می خوانند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
احسنت
امیر نیکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
الان این آقا دعا میکنه توافقی صورت نگیره؟اتفاقا همیشه پیش بینیهاش اشتباه در میاد؛این دفعه هم امیدواریم؛
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اگرم بخواد توافق بشه شما و رفقای افراطیتون نمیذارین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
چه ربطی داره زیاده خواهی امریکا رو قبول کنیم متعادل میشیم
ناصر هشترودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ناشناس :9:00 برای شما متعادل بودن فقط در بدبختی و نداری مردم معنی شده .متاسفانه چه بخواهیم چه نخواهیم امریکا در حال حاضر کد خدا شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ناصر هشترودی نه خیر تعادل یعنی اینکه در مقابل امتیازی که میدیم امتیازی هم بگیریم مثل این میمونه که دشمن نون تورو بگیره و در عوض بهت بخور نمیر آب بده خوب بدون نون هم میمیری نمیمیری ما میگیم انرژی هسته ای صلح آمیز در مقابل لغو تحریم ها بعدشم کی گفته همه مشکلات ما از تحریمه ما در زمان جنگ با وجود اون شرایط و تحریم ها پل شناوری ساختیکم که امریکا سالها طراحیش کرده بود شهید چمران در دوران نقاهت مجرو حیت در جبهه زیر دریای ساخت ما پهپاد ساختیم ولی از پس ساخت لوازم کوچک زندگی و ... برنمیایم این نتیجه چیه؟ تحریم های نفتی و بانکی هم که برداشته نمیشه دلمون رو به چی این توافق خوش کنیم ؟ کجاش قراره بدبختی و نداری مردم رو حل کنه بگی خوشحالمیشم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
امریکا زیاده خواهه درست، ولی کشوری که 30 درصد تولید دنیارو به تنهایی دراختیار داره و بزرگ ترین اقتصاد دنیارو داره، بزرگترین و قویترین نیروی نظامی دنیارو داره طبیعیه بخواد اعمال فشار بکنه، هر کشوری جای امریکا بود 10 برابر ازینم بدتر می کرد
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
منم به همین نتیجه رسیدم
این مذاکرات نتیجه نداره و دیگه ایران از این پس جای زندگی نخواهد بود

پس باید بدنبال رفتن بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به سلامت
الهو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
منم دنبال رفتنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
دقيقا . ببينيد چند تا آدم درست وحسابي تو اين مملكت مونده.
طاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
زیبا جامع کامل و همه جانبه تحیل کردند متشکرم
kljhmhh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تحلیل .نه تحیل به عبارتی npt .نه mpt احتمالا تو هم آره
نادان هيچ مدان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقاي شريعتمداري عزيززززز
ايا كارمندانت ميتونن بدون اجازه تو يا قدرت تو هر كاري كه دلشون بخواد و انصافا بدرد مملكت و اسلام بخورد در روزنامه ات بنويسن يا حتما حتما بايد از فيلتر تو بگذرد
6 قدرت دنيا هم مثل تو
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
گل گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
قیاست غلط بود متاسفانه سیاست های همین اقلیت شریعتمداری و یکی به میخ و نعل زدن باعث سیستم نا بسامان سیاست خارجی ما شده !
شاه غلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقای شریعتمداری شما و همفکرانتان دعا میکنید که این توافق صورت نگیرد چون یکی از مهمترین سوژه‌های شما از بین میرود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تحلیل کاملا درستیه. اما باید عاقلانه و شجاعانه با دشمن مواجه شد ، نه با تهور و سبک مغزی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
دوست عزیز شناخت دشمن و راه مقابله با اون کار خیلی خوبیه ولی مساله اصلی اینه دشمن واقعی مردم ایران کیه... به نظر من مشکل اصلی خودمون هستیم و شکل نگاهمون نسبت به دنیای واقعی.. خداییش یه با انصاف پیدا شده یه کار جامع آماری انجام بده که مثلا در سال های پس از انقلاب چقدر از مشکلات اقتصادی ما به خاطر ناکارامدی مسوولان و چقدر به خاطر آمریکاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
این نظر دچار تضاد شده چون اگر تحلیلی درست باشه لزوما باید عاقلانه هم باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
بدون تعصب که بخوانید میبینید حق باایشونه ولی افسوس از تعصب جاهلانه
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
انتظار داشتی چی برات بنویسه تا دیروز رئیس جمهور محبوبشون به تحریمها میگفتند کاغذ پاره و امثال این آقا براشون کف میزدن امروز با تغییر 360درجه ای میگن تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران پرونده هسته ای چیزی نبود که وارد شورای امنیت بشه از لطف طیف این جماعت این بلا به سرمون اومد حالا به روی خودشون نمیارن هیچ طلبکار هم شدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خود تیم مذاکره کننده هم بیشتر این حرفارو قبول داره ولی عده ای کاسه داغ تر از اش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
راست میگه دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
کلمات قلمبه سلمبه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ما انرژی هسته ای نمیخواهیم
ما داروی شیمی درمانی میخواهیم ما زندگی میخواهیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
داروی شیمی درمانی رو با غنی سازی 20 درصد در داخل کشور میسازیم ان شا الله
بیژن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
گل گفتی برادر
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تازه دو نیروگاه دیگه هم میخوان بسازند اونموقع دیگه چیزی از ایران نمیمونه کره جنوبی از زدن نیروگاه هسته ای پشیمون شد ما تازه دنبال دوتای دیگه هستیم اون هم با کیا با روسهای مکار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
صلوات
moj
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
باشه شما درست میگی ..................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تاریخ نشون داده در این جور مواقع نظر اکثریت مردم اهمیتی نداشته و نظر این آقایون به کرسی خواهد نشست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
امت اسلامی با مشت محکم جلوی تانکهای امریکا ایستادگی میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آره حتما...
ناشناس
ROMANIA
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
برو ایستادگی کن . من یکی می خوام زندگی کنم..
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اقای شریعتمداری اینکه ایران دنبال سلاح اتمی است یا نیست یک بحثه واینکه ما شعار بدیم فلان کشور باید از صفحه روزگار محو شود بحثه دیگری که همین بهانه دست طرف مذاکره میدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اقای شریعتمداری گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست انچه البته به جایی نرسد فریاد است!
آقای بنفش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
کاملا درست
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
میشه جناب آقای شریعتمداری بفرمایند چرا آقای احمدی نژاد هر دو سه ماه یک بار به آقای اوبا نامه می نوشت و التماس جواب دادن ایشان به نامه هایش را می کرد اینگونه و مستدل نمی نوشت که نامه نگاری فایده ای ندارد.
دوم اقای احمدی نژاد پس از پایان دوره ریاست جمهوری گفتند که ای کاس رهبری اجازه مذاکرات با امریکا را به من می داد و در افسوس از دست دادن فرصت مذاکره با امریکا به سر می برد. ولی جناب روزنامه کیهان هیچ اعتراض و تذکر ارشادی نسبت به این صحبت ها از خود نشان نداد
این دوگانگی را چگونه می شود تفسیر کرد.
unknown
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
از كيهان بيشتر از اين هم انتظار نميرفت، اتفاقا هروقت ديديد ايشون دارند عينهو اسپند روي آتش بالا پايين ميپرند بدونيد كه داره اتفاق هاي مثبتي ميفته در مجموع من شخصا اطمينان دارم تيم مذاكره كننده هسته اي به خصوص آقاي دكتر ظرف تمام مساعي خودشون رو به كار خواهند برد تا با حداقل امتياز دهي و حداكثر امتياز گيري سربلند و پيروز از مذاكرات برگردند اين صحبت هايي هم كه كيهان مطرح كرده يك سري تحليل هاي آبكي است كه فقط به درد خواننده هاي روزنامه خودش ميخوره و اتفاقا دشمن شاد كن هم هست مخصوصا صهيونيست ها هم خيلي دوست دارند توافق نشه و برخي كشور هاي همسايه تا مملكت ما تو آتيش جنگ و بدبختي بسوزه !ايشون دچار يك نوع خيال پردازي شدند فكر ميكنند ايران الگوي همه كشور هاي دنيا شده از همون جنس توهمات آقاي احمدي نژاد گويا اصلا از وضعيت نابسمان اجتماعي اقتصادي كشور خبر ندارند يا خودشون رو زدند به خواب كشور ايران وقتي ميتونه سرمشق باشه كه اول خودش رو اصلاح كنه و قوي بشه قوي توي اقتصاد و علم و ارتباطات جهاني نه قوي توي شعار و حرف و فلسفه بافي!
به اميد سربلندي تيم مذاكرات هسته اي ايران!
PEYMAN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
متاسفانه لحن این فرمایشات خیلی اروم و از روی خوشحالی است. قلذا با خوندن اونا تنم لرزید. امیوارم حسم اشتباه باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
کاسبان تحریم به دست بکار شدن
سعید مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
برادر حاج حسین اقا ویتنام پس از 25 سال جنگ امروز شریک تجاری امریکاست وقتی از ژنرال جیاب پرسیدند چرا با امریکا جنگیدیم گفت ان روز دفاع از خاک میهن بود و امروز دفاع از رشد اقتصادی و زندگی بهتر مردم باید با امریکا صلح کنیم برادر عزیز دشمن اصلی مردم ایران ندانم کاری خودمان است مگر امریکا باعث این همه بدبختی مردمه کره شمالی هم بمب اتم دارد هم موشک دور برد ووووووووو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
واقعاً اینقدر ما به آمریکا امیدواریم که دوستان تو پیاماشون ابراز علقه می کنن؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آگر هدف آنها به قول شما جلوگیری از قوی تر شدن ایران بوده با تحریم ها و منفی شدن رشد اقتصادی ایران به این هدف رسیده اند
پس باید همه تلاشمان را بکنیم تا تحریم ها لغو شود
زیرا که کشوری بدون اقتصاد پرقدرت قوی محسوب نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
بعضی ها واقعا رو دارند بعد یکسال مذاکره و این همه اعمال محدودیت و کنترل و بازرسی هنوز زیاده خواهی آمریکای پلید ادامه داره و عده ای کماکان در فکر دفاع از آمریکای کبیر و فحاشی علیه منتقدان!! بعضی ها هم که بماند که هیچ بویی از شرافت نبرده اند و برای دو روز دنیا آماده اند پای بیگانه ببوسند و ...
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اگر توافق بشه دو گروه ضرر مي كنن اسراييل. و كاسبان فتنه
naser
UNITED STATES
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
حواله کردن بی تدبیری ها ی ناشی گماشتن افراد نا لایق در پست های حساس به دشمن متاسفانه سکه رایج کشور ما شده است.

معلوم نیست اگر انها با ما مشکل دارند چرا در زمان اصلاحات یا زمان سازندگی و یا حتی دوران جنگ خبری از تحریم های مالی و بانکی و سویفت نبود
کدام نادان های کشور را به اجماع بین المللی کشاندند و هنوز هم پس از این همه بدبختی با افتخار از ان یاد می کنند.

تاریخ همیشه به میل اقای شریتمداری نخواهد بود و روزی اسرار عیان خواهد شد.
اگر انها مخالف پیشرفت ایرانی بودند پیشرفته ترین شرکت های نظامی و هسته ایش با رژیم شاه همکاری نمی کردند.
اقای شریعت مداری اجماع جهانی که علیه ما شکل گرفت نشان دهنده مشکل در ماست نه در جهان

اقای محترم خود شکن ایینه شکستن خطاست.
مبینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
واقعا خیال توافق با آنها خیالی پوچ است. درست میگه آقای شریعتمداری.
ناشناس
CANADA
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ایشون حتما خبرهایی داره که اینو میگه.
من هم امیدوارم توافقی نشه ببینم شما چه جوری میخواید مملکت اداره کتید.
امیدوارم توافقی نشه، مرگ یکبار شیون هم یکبار!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
شما بسيار كوته فكر و تنگ نظر هستيد كه بخاطر منافع حزبي، حاضريد كل مردم ايران در فشار ناشي از تحريم ها بسر ببرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
این مرگی که میگی رو فقط برای خودت بخواه. من می خوام زندگی کنم. توی کشور خودم هم می خوام زندگی کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
جناب آقای شریعتمداری
بحث بر سر تعداد بمب نیست بحث در خصوص صلاحیت داشتن است
البته کسی صلاحیت آمریکا را تائید نمی کند
به نظرم بایست به جهان عاری از بمب رو آورد
ناشناس
ROMANIA
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
تحریم کسب و کار من است!! برنامه امشب برادران دلواپس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اقای شریعتمداری بفرمایند چه باید کرد .بجای توضیح غالبا واضح راهکار ارائه نمایند .ایا باید با سیاست کاغذ پاره بودن تحریمها پیش رفت و تبعات جبری ان را برای اقتصاد کشور پذیرفت و انگاه برای همیشه اعلام کرد ما بخاطر خبث نیت امریکا تا ابد مذاکره نمیکنیم .نتیجه چنین خود قهری این خواهد بود که شما که شاید از قائلین به کاغذ پاره بودن بتحریمها بودید امروز از قائلین موثر بودن تحریمها شده اید و اینکه انها تحریم را برای مبارزه با ما نیاز دارند .دنیای امروز دنیای قهر و گریز از مذاکره نیست دنیای گفتگو و رایزنی حتی با دشمنان است ودر این صحنه است که میتوان حریف را مغلوب و رسوا نمود
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به این گونه بحث ها میگویند سفسطه . چرا برای اینکه شما در قول زدن خواننده هستید .راهی که الان در حال تحریم هاست آخرش به کدام نا کجا آباد خواهد رسید آیا موفقیتی درخشانتر از توافق هست . و همه ملت میدانند با راهی که قبلی ها در پیش گرفته بودند دشواری مسیر صد چندان میشود . کدام گره باز شده که توافق نکنند پیروزی بحساب بیاید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
جناب شریعتمداری ، اگر بیطرفانه و بدور از تضادفکری با شما بخواهم نظر بدهم ، باید عرض کنم که چون امریکا بعنوان قدرتمندترین عضو سازمان ملل تمام تحریمها را به ما تحمیل کرد و دیگر کشورها حتی دوستان منفعت طلب از جمله روسیه و چین هم آن تحریمها را وتو نکردند ، لذا نتیجه گرفته میشود که موافقت با امریکا برابر است با توافق با کلیه اعضای شورای امنیت.
ضمنا" ادامه تحریمها بیشتر به نفع فرصت طلبان دلواپس است تا فرزندان انقلاب !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
استثنائا این یک مورد را درست می گویند علیرغم اینکه ایران همواره بر لفظ حقوقی توافق اصرار دارد ولی طرف غربی می گوید فقط دنبال ان است که دسترسی ایران به سلاح اتمی را یکسال به عقب بیندازد
حالا اگر کسی در این مسئله توافقی را می بیند توضیح بدهد ما هم متوجه بشویم
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
جناب استاد شريعتمداري
8 سال مملكت دست شما بود. 2 سال لطفاً ساكت شويد بگذاريد ديگران كمي مملكت را آباد كنند. خواهش مي كنم دست از سر ما برداريد. خواهش ...............
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آن زمان که در دولت هاله نور متوهم نام کارکنان هسته ای با اجازه شخص هاله نور افشا شد و باعث ترور آنها توسط اسرائیل شد شما دلواپسان کجا بودید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خدا حفظت کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به امید روزی که همه حرف ها قابل انتشار باشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
حاجی جون من حاضرم (به قول شما) ذلت بپذیرم اما گرسنگی را هرگز چون آدم گرسنه نه دین دارد نه ایمان نه حتی وجدان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
پیامبر وقتی وارد مکه شد فرمود خانه کعبه امن و خانه ابا سفیان هم امن اما ما تا وارد شدیم گفتیم خانه ابا سفیان را خراب کنید و هر که در او پناه گرفته بکشید اگر رفتارمان محمدی بود تحریم نبودیم بلکه چون دوران محمد خاتمی هیچ تحریمی علیه ما تصویب نمیشد در عوض در امثال کنفرانس دوربان افریقای جنوبی رژیم اسرئیل به عنوان رزیمی نزاد پرست شناخته میشد فاعتبروا یا اولی الابصار
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
فرارو تو هم خوشت میآد با این آقای شریعتنداری شوخی کنی ا !!!
میدونی هر بار که یک مقاله ازش منتشر میکنی میلیون میلیون پوینت منفی حواله میشه و متنتم پر خواننده ترین متن میشه. باریک الله بابام جان.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
خوب هر جا زور و قدرت باشه قدرتمند از قدرتش استفاده می کنه مثل پایداری ها که اجازه حضور اصلاح طلبان و کارگزاران را در پست های کشور خودشون بهشون نمیدن.
ناشناس
CANADA
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
آقا امام خامنه اي فرمودند تيم هسته اي از فرزندان انقلاب هستند . خط مشي كلي مذاكرات هم ايشان تعيين ميفر مايند .
رفتگر ازمشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
سلام..برادر عزیز آقای شریعتمداری.رهبر معظم انقلاب ازدولت وتیم مذاکره کننده با قاطعیت دفاع نموده اندوهمواره فرموده اندمردم رانباید ناامیدکرد .ناامیدکردن مردم کار دشمنان است.متاسفانه شمافرمایشات رهبر انقلاب راگوش نمیکنید به جای اینکه کمک دولت باشید ومصالح کشور رادر نظر بگیریدمدام حرف از یاس وناامیدی میزنید .ولایتمداری یعنی این؟ تخریب دولت وناامیدکردن مردم؟برادرعزیزمن دلسوزانه این انقلاب رادوست دارم نظر خود را گفتم نمیگویم حتما همه باید هم نظر من باشند.مانده ام جواب خدا راچگونه خواهیدداد .باتشکر یک رفتگر ازمشهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
چرا تیترو عوض کردید این برش سخنان ایشان است و کاری که بسیار قبیح است خجالت اوره فرارو
نیکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
میدانیم که کشور ما ، از خیلی موارد در وضعیت بدی است و مشکلات مختلف و شدیدی دارد ، بسیاری از این مشکلات ناشی از قدرت پرستی و ماجراجویی برای زور آزمایی ( و نیز عومل دیگری نظیر سو مدیریت و سواستفاده های اقتصادی و سیاسی ) برخی است که در تصمیم گیریها موثر بوده اند . این افراد هدف اصلی و اولشان ، نه پیشرفت اقتصادی و علمی و فرهنگی کشور ، بلکه کسب قدرت هر چه بیشتر ، یا با اصطلاحات جدیدتر " اقتدار پرشتاب " است و بنابر این دیگران را در مقابله با این نیت خود می بینند . و البته مسائل را اساسا از این دید تحلیل میکنند ، یعنی نیات خودشان را برملا میکنند . متاسفانه هنوز اینگونه افراد در نظام سیاسی ما ، موثر هستند ، ولی اینکه تا چه حد این افراد موثرند امری ثابت نیست و بستگی به نیروی خواست و اراده مردم برای تغییر تاثیر گذاری این افراد دارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
به کوری چشم بدخواهان و کاسبان خواهیم داشت.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
در مورد حضور خانم اشتون باید به ایشان عرض کنم که آن خانم نماینده بقیه اتحادیه اروپا هستند و حضور مستقل فرانسه و انگلیس بخاطر حضور آنها در شورای امنیت است.وضعیت چین و روسیه نیز معلوم است.فقط آلمان نیز بخاطر نقشی که در قدرت صنعتی در جهان و اروپا دارد نیز دعوت شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
جناب آقاي شريعتمداري
با سلام
درست است كه امريكا به ايران اسلامي خيلي ظلم كرده اما آقاي ظريف بدستور و با موافقت مقام معظم رهبري عازم مذاكره شده و هفت شب و روز با زبان انگليسي با 7 كشوردنيا مذاكره ميكنه واقعاً كار سختي بعهده داره آيا بهتر نيست بجاي خواندن آيه ياس به هيئت مذاكره كننده دلگرمي و اميدواري بدهيم .
من در چند سال گذشته هرچه از شما در كيهان خوانده ام مايوس كننده بوده است . تا وحدت قلبي و فكري در همه مسئولين بوجود نيايد كشور پيشرفت نمي كند انتقاد كردن به قطار و ماشين دولت خوبه اما پنجر كردن ماشين دولت و دستكاري ريل هاي آن پيشرفت كشور را چند سال به تعويق مي اندازد
خواهش ميكنم دو روز صبر كنيد تا تصميمات اعلام گردد. اكثر مسئولين كشور از تيم مذاكره كننده راضي هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اگه به تو و همفکرات باشه مردم تو این کشور نباید یک روز خوب و شاد داشته باشند اینقدر شماها بدبین هستید که همیشه از اونور بوم میفتید و همینه که این کشور را آخر به اینجا رسوندیند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
میدونم که نظرم منعکس نمیشه ولی من میگم . به عنوان یه اصلاح طلب با برادر حسین موافقم . مشکل اصیلیمون تو داخل کشور اونهم نبود مدیریت منسجمه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
منظورش اینه که توافق در جزئیات در این مرحله نخواهیم داشت که این را همه می دانند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
همانطور که حسین آقا فکر شم نمیکرد که آقای دکتر روحانی رییس جمهور بشه، این بار هم فکر شو هم نمی کنه که ما به توافق برسیم !
هم وطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
ممممممممممن میییییییدونم نننننننمیشه
گالیور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
درناامیدی ،بسی امیداست.آقای شریعتمداری اینقدربرطبل « نمی شودنزن» .انشاله توافق حاصل می شود تتافردانه،تاچندماه دیگر.
ناشناس
ROMANIA
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
منم بعید میدونم توافقی بشه.عربستان با آمریکا اتحاد بزرگی رو بر ضد ایران درست کردن همونجور که برضد شوروری با هم متحد شدن.
sayed muohamad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
با عرض سلام و ارادت خدمت همه کاربران گرامی انشاالله با تدبیر دیپلمات های بر جسته کشور عزیزمان از این چالش خود ساخته رها خواهیم شد و رشته تجارت حاصل از تحریم ها را که منافع این ملت مظلوم را به جیب چهار ضلعی پلید عبری عربی ترکی پایداری سرازیر کرده بود پنبه خواهیم کرد و تمام اقوام و ادیان ایرانی دست در دست هم ایرانی اباد و ازاد را خواهیم ساخت به کوری چشم کاسبان فتنه و تحریم انشاالله.
مجله فرارو