bato-adv
کد خبر: ۲۰۳۵۸۵

خیابان‌خوابی دختر دانشجو؛ به خاطر 10 دقیقه تاخیر

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
 "وقتی مطمئن شدم دری برای من باز نخواهد شد به فکر دوستان و آشنایان افتادم، هیچکس در آن شب نبود، تنها من ماندم و خیابان های تهران و صدای بوق و ترمز ماشین ها. ساعت 2 نیمه شب شده بود و هیچ جایی نداشتم و باید به دنبال سرپناهی امن برای این شب می گشتم. مهمانسراها راهم نمی دادند و به سالن ترمینال پناه بردم و تا خود صبح روی صندلی با چشمانی خیره به کفش های مسافران شب را صبح کردم."

این‌ جملات بخشی از سخنان دختر دانشجوی خوابگاهی است که به علت دیررسیدن به خوابگاه، مسئول خوابگاه به وی اجازه ورود نداده بود و ...

"ش- الف" دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی و ساکن خوابگاه خودگردان فاطمه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا ماجرای آن شب که به گفته خودش شب وحشتناکی بود، اینگونه تعریف می‌کند: آنشب حدود 10 یا 15 دقیقه دیر رسیدم و هر چه به مسئول خوابگاه اصرار کردم که هیچ سر پناه دیگری ندارم و اگر وارد نشوم باید تا صبح کنار خیابان بمونم، مسئول خوابگاه اجازه ورود به من نداد.

وی با اشاره به اینکه حدود نیم ساعت پشت در خوابگاه ماندم و التماس کردم تا بلکه در باز شود، می‌افزاید:‌ در این مدت باوجود تاریکی و حتی احتمال ایجاد مزاحمت‌ از سوی کارگران ساختمانی داخل کوچه، مسئول خوابگاه باز هم راضی به باز کردن در نشد.

این دانشجوی دختر درباره تجربه تلخ سپری کردن یک شب تا صبح در خیابان‌های تهران، می گوید: بعد از اینکه از بازشدن در خوابگاه ناامید شدم، به ناچار دنبال یک سرپناه گشتم. به چند مهمانسرا رفتم اما از آنجایی که نامه اماکن را می خواستند به من اتاق ندادند. به فکر دوستان و آشنایان افتادم، هیچکس در آن شب نبود، تنها من ماندم و خیابان‌هایی که سیاهی شب و سکوت ترسناکی آن را فرا گرفته بود و تنها گهگاه صدای بوق و ترمز ماشین‌ها بود که زهره ترکم می کرد.

این دانشجوی علامه می‌گوید: آن شب تا ساعت 2 بامداد در خیابان‌های تهران سرگردان بودم. هنوز هم وحشت آن شب در من تازه است. دائم از خودم می‌پرسیدم که " آیا مسئول خوابگاه راضی میشد دخترش شبانه در خیابان‌های تهران بی‌سرپناه بماند، چگونه به این راحتی مرا که دور از خانواده‌ام هستم، در خیابان آواره کردند؟ ... خیلی سوالاتی که هنوز هم برایشان پاسخی پیدا نکردم.

وی ادامه می‌دهد که وقتی از پیدا کردن سرپناهی در آن وقت شب ناامید شدم، یاد ترمینال افتادم. راهم را به سمت ترمینال که سالن آن شاید امن ترین مکان برای من بود کج کردم. ساعت 3 و نیم بود که خود را با آژانس به ترمینال رساندم و شب را روی صندلی با چشمانی خیره به کفش های مسافران گذراندم.

این دانشجو از ارسال نامه‌ اعتراض و شکواییه خود به اتحادیه خوابگاه‌های خودگردان خبر می‌دهد و می‌گوید: متاسفانه هنوز خبری نشده است.

شوکتی رییس اتحادیه خوابگاه های خودگردان کشور با تایید چنین اتفاقی به ایسنا و با اشاره به دریافت نامه دانشجوی مذکور به ایسنا می‌گوید: با توجه به آیین‌نامه داخلی خوابگاه‌های خودگردان، درب خوابگاه در ساعت مقرر بسته خواهد شد و هیچ فردی حق ورود به خوابگاه را ندارد، این خانم هم با 10 دقیقه تاخیر به خوابگاه رسیده است و از لحاظ قانونی نباید درب باز می شده اما از لحاظ اخلاقی و عرف جامعه با توجه به شرایط جامعه باید اجازه ورود به این خانم داده می شد.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله به هیچ وجه از نظر اتحادیه قابل قبول نیست و هیچ کجای دین و اخلاقیات اجازه چنین رفتاری نمی دهد، می‌افزاید: اتحادیه از حق این دانشجو دفاع خواهد کرد و به هیچ وجه نباید به خاطر تاخیر خانمی را تا صبح در خیابان بگذاریم . اتحادیه تذکر کتبی به این خوابگاه داده است و فرصتی تعیین شده تا مدیریت خوابگاه با این مسئله برخورد کند در صورت عدم برخورد صحیح با این مسئله در شورای حل اختلاف اتحادیه این موضوع مطرح خواهد شد و در صورت لزوم حتی مجوز خوابگاه لغو خواهد شد تا از هر کسی حقوقی ضایع شده است احقاق حق صورت بگیرد .

به قانون عمل کنیم یا به اخلاقیات!؟
زیاد، مدیر خوابگاه فاطمه الزهرا و عضو هیئت مدیره اتحادیه خوابگاه های خودگردان هم با تایید وقوع چنین اتفاقی به ایسنا می‌گوید: ظرف یک ماه گذشته این خانم چندین بار با تاخیر به خوابگاه مراجعه کرده است این اتفاق مسئله ایست که قانون برای ما تعیین کرده است، مطابق قانون راس ساعت 10:30 باید درب خوابگاه بسته شود و از ورود افراد ممانعت به عمل آید . سوال اصلی اینجاست که ما باید به قانون عمل کنیم یا به اخلاق؟ در صورت ورود این خانم متهم بی قانونی می شدیم و حال متهم به بی اخلاقی.

مدیر خوابگاه فاطمه الزهرا درباره برخورد با این مسئله و پاسخ به اتخادیه می گوید: من به مسئول خوابگاه نیز گفتم که عملش خلاف اخلاق بوده و این برخورد را قبول ندارم. بر همین اساس روز یکشنبه بناست در اتحادیه جلسه ای در همین موضوع بر گزار شود تا به این مسئله رسیدگی شود.

آنچه در این مسئله قابل توجه است اجرای قانون به قیمت آوارگی شبانه دختری است، اتفاقی که می تواند برای هر دانشجوی دیگری در ابعاد بزرگتر و تلخ تر رخ دهد.

مسئولان این خوابگاه خودگران در دفاع از رفتار خود در حالی به آیین‌نامه‌های موجود اشاره می‌کنند که بی‌شک هیچ فرد مسئول و غیرمسئولی نیز راضی به این نمی‌شوند که یک دانشجو ولو متخلف، پشت در خوابگاه بماند و شب را تا صبح در خیابان‌ها سپری کند.

این پرونده همچنان تا به نتیجه رسیدن موضوع در ایسنا مفتوح است.
دخترایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اول اینکه مسئول محترم باید به اخلاق عمل میکردی نه قانون دوم اینکه اگر یک دختری به هر دلیلی شب به مهمانسرا یا هتل مراجعه کنه چرا نبایدپذیرش بشه اون وقت شب نامه اماکنو از کجا بیاره این چه قانونیه که به یک زن اتاق نمیدن تا اون تو شهر اواره بشه
زينب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تا ان موقع شب بيرون چي ميكرد بالاخره هر جا يك قانوني دارد كه بايد رعايت شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اصلاً قانون و ضابطه ای که در تقابل با معیارهای اخلاقی باشه، چه مشروعیتی داره، اینم از استدلال های عجیب و غریب است. فلسفه قانون تثبیت حقوق، منافع و امنیت انسان ها هست نه سلب امنیت آن. برای تخلف از قانون از فرد خاطی را به تناسب تخلف مجازات می کنند. تدوین کنندگان، تصویب کنندگان و مجریان چنین ایین نامه ای که از دختری بی پناه سلب امنیت می کند را باید مجازات و توبیخ کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خواگاه دانشگاه سمنان 9 می بنده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
والا اين دانشگاه علامه ديگه شورشو درآورده تو دانشگاه تهران هر چقدر هم دير برسن براشون تاخير رد ميشه و نهايتا به خانواده اطلاع داده ميشه!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۲
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تو كشور ما تاخير چند ساعته پرواز هواپيما قانونيه!!ولي تاخير ده دقيقه اي خوابگاه غير قانوني!
saed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این مسئول از اونور بوم افتاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگه بلائی سر این خانم جوان می اومد کی جوابگو بود؟ قانون؟ اخلاقیات؟ مسئول خوابگاه؟ کی؟!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
از خوابگاه‌های دیگر خبر ندارم، ولی خوابگاه‌های علامه خیلی از این مشکلات دارد. مسئولان رسیدگی کنند لدفن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این روزها به مدرک فوق لیسانس کشک هم نمی دهند چه برسد که بخاطر آن این قدر مصیبت سر آدم بیاورند سربازی پادگان تاخیر داشتیم راه میدادند این خوابکاه از پادگان هم !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آفزین به شما شهروند نکته سنج
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تازه نمیذارن تو خوابگاه سیگار بکشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بابا دو قدم ميرفتي اكسفورد دكترررررررا ميگرفتي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خدا پدرت را بيامرزد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوابگاه خودگردان... ببین توسط گروههای خودسر اداره میشه!
لر بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ناشناسِ 13:13
هیچ احدی جوابگو نخواهد بود.
میشد حکایت کی بود کی بود من نبودم...!

بابا من میگم پالم و گوشت مرغ حاوی آنتی بیوتیک و میوه جاتِ آغشته به سموم سرطانزای ناشناخته و ... به خورد ما و بچه های طفل معصوممون میدن اونوقت تو از این دم میزنی که کی مسئول این دختره!؟

فرارو مرد باش و منتشر کن
یک رسواگر دیگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
وزیر علوم قبلی که فکری به حال این قضیه نکرد ولی از وزیر علوم جدید خواهش میکنیم به این مسایل سریعا رسیدگی کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگه بحث سر برقراری نظم در خوابگاه هست تنبیه دیگه ای برای افرادی که دیر میرسن میشه پیش بینی کرد نه اینکه یه دختر تنها رو یه شب تو تهران رها کنی! من موندم اون آیین نامه رو کی تدوین کرده؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
MPT!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگر از مجلس بپرسي ميذاره به حساب ضعف وزير علوم
نکته سنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
یکی مثل خودشون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
MPT نه NPT
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اساس فلسفه ی وضع قانون به واسطه ی توهماتی که عرف و سنت نامیده می شه، جوری اینجا مسخ شده که تو همچین موردی اخلاق و قانون دو سر طیف، مقابل هم قرار می گیرن.
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
سالهاست كه علماي فلسفه حقوق به اين مسئله یعنی تعارض قانن با اخلاق و قانون مخالف اخلاق پاسخ قاطع داده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آن زمانی که باید به قانون عمل کنید، سلیقه ای رفتار میکنید...حالا دم از قانون میزنید..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من که پسر هستم چندبار توی خوابگاه پسرها به این مشکل خوردم. پول میدهیم باز هم باید شبها توی خیابان بخوابیم. از مسئولین تقاضا میکنم با اشد مجازات این مسئولین خوابگاهها رو برکنار کنن. اون قوانین مزخرف و غیرقانونی را هم بسوزونین و قوانینی صادر کنین که به نفع دانشجوها باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اشد مجازات به اعدام میگن مهندس!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
برخودر خوبه . ولي اشد برخورد يعني چه؟
ضمن اينكه قانون هم مشكل داره ولي اخلاق و عقل بالاي قانون است.
ناشناس2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ولی فکرکمک اشدمجازات به حداکثرمجازات موجودبرای هرجرمی گفنه میشه ها.مثلااگه چراغ قرمزوردکنی پلیس میتونه جریمت کنه.ولی اشدش اینه که ماشینتوبخوابونه،جریمت هم بکنه.لزومااعدام نیست!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانونی که مخالف اخلاق باشه به درد لای جرز میخوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چقدر ما الان قانونمند شده ايم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانونى که اخلاق را شامل نشود باىد انداخت سطل زباله ىعنى چه اخلاق ىا قانون? خىلى مسخرست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوب وقتی قانون خوابگاه است آیا می توان به مسئول خوابگاه ایراد گرفت؟ مگر اینکه قانون عوض شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
باهاش برخورد کنند. همون نیم ساعتی که خواهش کرده خودش بسش بوده
قانون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اصلا مي‌دونيد فلسفه وجود قانوني ايجاد امنيتيه؟؟؟ مجيد جان دلبندم!!!
لر بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این دیگه چه حرف غلطی است که میزنید؟
مسئول خوابگاه یک انسان است و باید!حداقل تعقل را داشته باشد که بداند آن لحظه چه بکند.
بایستی راه میداد داخل و در حضور یکی دو نفر از بچه های خوابگاه صورت جلسه میکرد که به امور دانشجویی بدهد، نه اینکه او را راه ندهد داخل.
به قول بعضی از دوستان همه چیمون به هم میاد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آیا مسئول خوابگاه برای صیانت از قانون با دو ست و آشناش (نمیگم دخترش) هم همین برخوردو میکرد؟
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
رئیس خوابگاه تنبیه شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آقای نجفی نیامده تنبیه شود!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دلواپس ها اقای نجفی رو استیضاح کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانونگذار بایستی قانونو عوض کنه
راه بدین ولی با جریمه سنگین در صورت تاخیر یا عدم حضور
ياسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بايد رئيس چنين خوابگاهي را اخراج كرد تا درس عبرتي بشود براي ديگران
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
لطفا بفرماييد فورا اين مسيول خوابگاه فورا اخراج وبداد گاه مربوطه براى محاكمه ارجاع شود تا كنون فكر نميكردم اينقدر بى اخلاقى در دانشگاه رواج داشته باشد ،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
درسته این خانم اذیت شده و مشکلاتی رو اون شب داشته ولی اگر قانون (البیته همیشه و همه جا) رعایت بشه این خانم دیر نمی اومد که پشت در بمونه . در این شرایط مطمئن باشین که اگر برای کسی مشکلی پیش بیاد و موردی باشه اون مسئول خوابگاه که احتمالا چندین بار ماخذه شده به خاطر راه دادن دانشجوها که بهانه های الکی جور کردن باری تاخیرشون، حرف ایشون رو بابت عذر تاخیرش قبول میکرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
انشالله توي ترافيك گير كني دير برسي ببينم دم از قانون ميزني؟؟؟؟ حالا فكر كن اين بلا سر دخترت بياد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اصلا این خانوم بعضی اوقات دیر رسیده دره خوابگاه ولی به نظرت شرفو انسانیت حکم میکنه که این دختر راهش ندی تو خوابگاه اواره کوچه خیابون بشه.؟؟؟
ساناز
UNITED STATES
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوابگاه های دانشگاه علامه سختگیری های عجیب و غریب و بی موردی در مورد دانشجویان دختر به خرج می دهند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واقعا این گونه بی اخلاقی از مسئولین خوابگاه مخصوصا (خوابگاه دخترانه )باعث تاسف است .
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
نمیدونم چی بگم.
توجه شما رو به کشته شدن جوان سیاهپوست امریکایی جلب میکنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آره ديشب بعد از مدتها اونهم به اجبار در منزل يكي از اقوام مجبور شدم تلويزيون ميلي رو نگاه كنم. واي فهميدم چقدر درآمريكا نا امني و نژاد پرستي موج ميزنه. تازه متوجه شدم كه احتمالاًٌ با اين حساب چند روز ديگه امريكا داغون ميشه و ما نبايد نگران رابطه با اون باشيم. به يك سري نتايج هم رسيدم اونم اينكه اوباما سفيد پوسته و الكي خودش رو سياه ميكنه كه بگه توي امريكا تبعيض نيست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واقعا مسخرس
ناشناs
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
امیدوارم فرارو حداقل این موضوع رو به جد دنبال کنه تا روشن شدن این موضوع (شرم بر اون مسئول خوابگاه)
غضنفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چقدر ما قانــــــــــــــــــون گراییم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
«در صورت ورود این خانم متهم بی قانونی می شدیم و حال متهم به بی اخلاقی.»آخه کسی که فرق این دومقوله رو برای تنبیه یک دختر ندونه باید ......مخم پیچید ولش کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چه معنی داره دختر بعد کلاسش توخیابونا بمونه و بچرخه؟!؟؟ کلاسش تموم شد باید زودی بدو بره خونه یا خوابگاهشون مشقاشو بنویسه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
راست میگه . ساعت 10:30 چه خبره. دیگه روزا کم کم داره کوتاه میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شاید ایشون برای تامین هزینه های زندگی مجبوره کار کنه. در آمد کار دانشجویی هم که در حد تامین کرایه تاکسیه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تو از کجا میدونی شاید برای ادامه تحصیل نیاز به کار داره چیه زود قضاوت میکنی و حکم میدی یه ذره انسان باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
از کجا فهمیدی توی خیابون چرخیده؟
اصلا توی خیابون چرخیده باشه. به تو چه ربطی داره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
داره طعنه ميزنه بنده خدا چرا اينجوري دعواش ميكنين؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اخراج و انفصال از کلیه مشاغل اداری و آموزشی حد اقل مجازات همچین مسئول بی مسئولیتیه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگر فصل زمستان هم بود این دانشجو چکار باید میکرد آیا واقعاً اجرای قانون در کشور ما آنقدر جدی است که 10 دقیقه تاهیر را هم نمی شود نادیده گرفت!!! میلیونها ساعت تاخیر در این کشور اتفاق میافتد چرا آنموقع قانونی وجود ندارد!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
10:30 زمستان چه خبره. کی اونموقع میاد پرسه بزنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بهترین کار این بوده که با سنگ میزد شیشه خوابگاهو میشکوند بعد که اون سکیوریتی من درب را باز میکرد که ببینه کیه و چیه و اینا،ایشون همچون تیری که از چله کمان رها گشته میرفت تو و بخوبی و خوشی سالها تو اونجا میموند.
قصه مابسر رسید، دانشجو به خوابگاش نرسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آفرين اين شد يه راه حل خوب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به نظر من افرادی که این قانون ناقص را به این شکل وضع کرده اند باید بازخواست شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
راه منطقي اينه كه تو خوابگاه يه اتاق با حداقل امكانات ( مثلا فقط يه موكت نازك ) در اختيار دانشجوياني كه بعد از ساعت مقرر ميرسند قرار داده شود تا هم دانشجو در خيابان نماند و هم اينكه تا صبح به سختي بگذراند و تنبيهي براي دير رسيدن وي باشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آفرین. درست نیست پشت در بمونن اما اگه هر ساعتی خواستن برگردن هم برای بقیه ایجاد مزاحمت میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
معلوم هست چی میگید راه منطقی که تو اکپر خوابگاها اجرا میشه اینه که دانشجو رو راه میدن ولی به والدین خبر میدن و واسش اخطاریه میاد . مگه خوابگاه سلول انفرادیه؟
منصوره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من هم یکدخترم و دانشجوی شهر دیگه و دور از خانواده.
من ازین دختر دانشجور حمایت میکنم و به ایشون هم میگم دست از شکایتش برنداره. چرا که اگر خداروشکر برای برای شما اتفاقی نیفتاد ممکنه اتفاق بدتری برای کسی دیگه که ممکنه مثل شما باهاش رفتار بشه، بیفته. یک اتفاق جبران ناپذیر و وحشتناک. یک اتفاق خیلی خیلی بدددددددد.
خدا یک شب دختر خودش رو آواره کنه تا بفهمه که این درد یعنی چی. ادم ها دیگه آدم نیستند. شبهای تهران واقعا ترسناکه اما افرین که به فکر رفتن به ترمینال افتادی شاید امن ترین جا همون جا بوده باشه. این فکر تو واقعا عالی بوده. افرین دختررررر..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من بودم می رفتم پاسگاه. می گفتم یا نامه به مهمانسرا بزنید یا من تا صبح اینجا می مونم.
بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من پدر دودختر ودوپسرهستم که لیسانس گرفتن از نظرمن کاردانشجو بی خیال اشتباه بوده دانشجوئی که از حالا بی قید باشد باید دررا برویش بست تا حالیش باشه نظم وقانون چه میگوید من مامورخوابگاه را بی گناه می پندارم .خوشم آمد.که نظم را برقرار کرده تا سایرین به قانون عمل کنن
ناشناس
KUWAIT
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما خوابگاه را با سربازخانه اشتباه گرفتی با دانشجو می توانستند بعد از ورود به خوابگاه برخورد کنند. شمت یا دختر نداری یا هم اگه دختر داری ایشان خوابگاه نبودند که شما این حرفها را زد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بلی نمیتوان یکطرفه به قاضی رفت باید به توجیهات طرف مقابل هم توجه کرد وقتی دیر کردن یک دختر در آن موقع شب دلیل موجهی نداشته باشد نباید ازروی احساسات به جانبداری از او پرداخت
احمدی نژآدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگه دختر خودت بود زمین و زمانو فحش بارون میکردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
معلومه کار یک شب نبوده که حاضر نشده راهش بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما از اون بابا هایی هستی که برات فرقی نمی کنه بچه هات شب بیرون از خونه بخوابن یا تو خونه مهم اینه که حرف حرف تو باشه . این پدرها همیشه تنها میمونن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
جناب سرهنگ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
حالا اگه تنبیه مد نظر شما منجر بشه به هتک حرمت یا قتل و پیدا شدن جسد در بیابان باز هم همین نظر رو میدین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چه بی انصافید. اون دختر اگر خلافی توی کارش بود، جایی رو برای شب موندن می داشت! وقتی اینطور بی کس و کار تو خیابون رها شده بوده، یعنی دختر بی قید و بندی نیست و سرش تو کار خودش بوده و کسی رو نمی شناخته که بهش مراجعه کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
یه سری به خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی هم بزنید، بهتر از این علامه نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آره درسته
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این قانون واسه این بوده که دانشجوها زودتر برگردن خوابگاه تا تو تاریکی شب مشکلی واسشون پیش نیاد. حالا خود اجرای قانون داره همون مشکلو واسشون پیش میاره. مشکل نه از قانونه نه از قانون گذار. مسئله اصلی نبود امنیت واسه خانم هاست
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
منم یه بار (دوران دانشجویی)دیر کردم مسول خوابگاه یه سرهنگ بازنشسته بود چنان سیلی (به صورت افسری) زد زیر گوشم که برق از چشمان پرید وتا اخر تحصیل 4ساعت قبل از بسته شدن درب خوابگاه تو خوابگاه حاضر بودم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آفرین پسر گل. چقدر خوب بوده نشستی درست و خوندی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واسه منم پیش اومد از دیوار پریدم سری های بعدم دیگه خودمو ضایع نکردم از دیوار پریدم.
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دمشت گرم
بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این دختر باسواد جلوی خوابگاه یک تلفن به پلیس میزد واز پلیس کمک می گرفت دیگه نیازی نبودکه بره توی خیابونها چرخک بزنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوشحالیا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اصلا این قانون مسخره است. در صورت مراجعه بعد از ساعت مجاز باید اجازه ورود داده بشه و در پرونده فرد تحلف ثبت کنند و بعد هم قانونی باشه که تعداد تخلف به حدی اگر رسید برخورد جدی بشه. اینکه فرد و به محل زندگیش راه ندن غیرقانونیه. این خانوم هم همون اول باید با 110 تماس میگرفت تا با مسوول خوابگاه برخورد کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اشتباها منفی دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کجایند مردان باغیرت قدیمی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مسئولان محترم خوابگاه
راه کار خیلی سادس
باید ایشون رو راه می دادین و بهش تذکر می دادین و در صورت تکرار با اعلام قبلی به دلیل بی توجهی به قوانین از استفاده از خوابگاه محرومش می کردین. نه اینکه یک دفعه اینجوری در معرض تهدید قرارش بدین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بار اولش نبوده
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خب معلومه آیین نامه اشکال داره ، وحی منزل که نیست اصلاحش کنید خب .
ساعت 10:30 در بسته میشه یعنی چی ؟؟؟؟
از این ساعت به بعد کسی حق خروج نداشته باشه ولی اونا که بیرونن حق ورود داشته باشن . ضمن اینکه تاخیر بیش از حد تو پرودنشون ضبط بشه و مثلا ترم بعد خوابگاه بهشون ندین تا یه فرصتی برا جبران داشته باشن ...
رستم
KUWAIT
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آن خانم اگه دختر خودش هم بود همین کار را می کرد.
اگه دانشجو خلافی مرتکب شده باید با آن برخورد بشه و اگه آن کار تکرار بشه آخرش اینه که از خوابگاه اخراج بشه نه اینکه نصف شب آواره بشه بعضی ها واقعا وجدان ندارند فرارو خواهش می کنم پیگیری کن تا آخر ماجرا ممنون.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
سلام به دوستان گرامی
تجربه نشون داده که در این موارد که عقل ناقص مسئول مربوطه منجر به ضرر بزرگی واسه دانشجو میشه و احتمالا بعدا هم هیچ منبعی پاسخگو نیست، موثرترین کار ممکن اینه که دانشچوی محترم در خوابگاه شروع به دادا و هوار کنه تا مسئول خوابگاه بخاطر ساکت کردنش هم که شده باشه در رو باز کنه. متاسفم که دانشجو به پایین ترین حد تو این جامعه نزول کرده..... به امید روزای روشن تر. یا حق.
قانون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
باهات موافقم. چون خودم هم همين كار رو كردم و مجبور شدن منو راه بدن. البته من خانوم نيستم و دختران دانشجو خيلي خيلي مظلوم و توسري خور شدن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مدیر خوابگاه: ظرف یک ماه گذشته این خانم چندین بار با تاخیر به خوابگاه مراجعه کرده است...
بنظر من حقش بوده تا عبرت بشه براش
ناشناس
FRANCE
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
می گذاشتدن بیاید تو فردا از خوابگاه می انداختنش بیرون نه اینکه نصف شب تو خیابان ولش می کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به نظر میاد اینو هم برای توجیه رفتار مسئول خوابگاه گفته، والا میتونستن همه این تأخیرات رو به نحو دیگه ای لحاظ کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اتحادیه تذکر کتبی به این خوابگاه داده است
آیا واقعا باید یک چنینی مجازات سختی برای مسئول خوابگاه درنظر گرفتن و هیچگونه تخفیفی نداشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
افسوس از این همه عدم مدیریت.

عزیزان :
بر فرض تمام قصورو عدم رعایت قانون از جانب دختر دانشجو باشد.

هنگامیکه قانون را تصویب می کنید که حتما باید اجرا شود ودر اجرای آن بحثی نیست . آیا شرایط ویژه این چنینی را متصور نمی شوید تا برای آن هم قانونی داشته باشید؟
آیا راه ندادن یک دختر به خوابگاه در شب ودر این کشور و با این فرهنگ تنها راه برخورد است ؟

آیا نمی شود با حفظ حرمت یک دختر شرایط تنبیهی و مواخذه دیگری را در نظر گرفت ؟
آیا نمیشود به ازای هر خطای کوچک یا بزرگی عقوبت وحشتناکی را برای کسی رقم نزد؟
آیا نمیشود راههای بهتری را در جامعه و با مشورت کارشناسان امور در پیش گرفت؟
افسوس و صد افسوس !!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
برای این جور چیزهای ظاهرای قانونهامون دقیقه ولی برای یکسری چیزهای دیگه هزارتا راه فرار داره..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگر واقعا درست باشد باید وزارت علوم از مسئولین حراست و خوابگاه بازخواست کند ....
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ایین نامه خوابگاه که قانون نیست.مسئول خوابگاه باید برکنار وتوبیخ شود.باید راه میداد و نهایتا به مسئولان مربوطه گزارش میکرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
منم یه دخترم به نظرم اصلا درست نیست که یه دختر تا اون وقت شب بیرون باشه حالا به هردلیلی ولی اینکه اینجوری تنبیه شده از اونم اشتباه تره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
حق الناس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واقعا بي اخلاقي در اين قضيه موج مي زد به سلامتي ما در يك كشور اسلامي زندگي ميكنيم.تنها چيزي كه تو اين كشور ارزش ندارد وقت هست وقت هست وقت هست........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چرا وقتی از قانون بحث می شه به اخلاق پناه می برید دانشجو موظف است خودشو با قانون وفق بدهد.ضمنا ایشان بار اولش نبوده بنابراین هیچ توجیهی ندارد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اعتراض را به مجلس ببر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بهتره امثال نوباوه و نادران که می گویند ماکاری به آمار و ارقام نداریم و وزیر دلسوز و کاردان را برکنار می کنند بیایند و درمورد این رویه های اتخاذ شده از دوره قبل نظر بدهند
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما۴ تا دلیل بیارید چرا ساعت ده و نیم باید قانونی باشه چرا ۱۲ نباشه؟ کی اولین نفر اینو گفته؟ قانونی که مقابل اخلاق باشه قانون نیست جبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
زیاد بحث خود ساعت نیست. بحث بر سر برقراری نظم و انضباط در خوابگاهه. مطمنن باش اگه چنین حد و مرزی وجود نداشته باشه دانشجو ساعت ۳ شب به بعد هم میرسه خوابگاه. اما طرز برخورد با این دانشجو قطعا اشتباه بوده به هر دلیل.
استاد دانشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اينها ميراثي هست كه رييس قبلي دانشگاه علامه بجا گذاشته ورييس فعتي هم هيچ كاري براي رفع هين ديكتاتوري نكرده انوقت وزير را استيضاح ميكنند رييس ومعاون دانشجويي علامه بايد اخراج شوند
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این اتفاق تو اراک برای منم افتاده شانس آوردم یکی از دوستام همرام بود رفتم خوابگاه اونا.مسولینم هیچ برخوردی با مسئول خوابگاه نکردن
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من خودم ارشدم علامه بودم، کلا همینه! مخصوصا زمان اون ..... (رییس قبلی) .
راضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کاشکی راجع به رانت و فساد اقتصادی ام انقد قانون گرا بودییییییممممم
سمانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
منم یه شب دیر رسیدم خوابگاه حراست کارتمو گرفت ولی گذاشت برم داخل...فرداش رفتم پیش مسئول مربوطه توضیح دادم و کارتمو گرفتم...راهش اینه نه اینکه دختر مردمو نصف شبی آواره کنن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
از نظرات دوستان تعجب می کنم
دانشجو وقتی درخواست خوابگاه می دهد قوانین را در قالب یک دفترچه به اون اطلاع می دهند و دانشجو با پذیرفتن شرایط خوابگاهی می شود .
خیلی ساده است . قانون . خوب یا بد. باید اجرا شود .
نمیفهمم بی قانونی شرکت های هوایمایی در تاخیر چه توجیهی در اصرار برای گریز از قانون یک مسیول خوابگاه دارد؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما اگه یه بار تو همچین موقعیتی گیر کنی دیگه اسم قانون رو هم نمیاری.در ضمن همه قوانین بشری دارای نقاط ضعف هست و این شعور و درک مسئول اجرای اون قانون هست که کمک میکنه تصمیم مناسبی گرفته بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما کلا قضیه رو نگرفتیا! کسی با وجود حد و مرزی برای ساعت حضور فکر نکنم مخالف باشه ولی نحوه برخورد با کسی که دیر میکنه مسنله ست.
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
علاوه بر اینکه مسئول خوابگاه کار غیر اخلاقی انجام داده متاسفانه رویه هم بد نوشته شده است . شاید بهتر باشد متن قانون ( رویه ) به شرح ذیل اصلاح گردد :
" ساعت خروج از خوابگاه بعد از 11 شب در تابستان و 10 شب در زمستان ممنوع میباشد مگر با مجوز مدیریت خوابگاه ( مواقع اضطرار مانند مریضی و ... ) و ساعت ورود به خوابگاه نامحدود بوده ولیکن در صورت ورود پس از 11 شب در تابستان و 10شب در زمستان موضوع تذکر کتبی میشود و با اخذ تعهد کتبی دانشجو وارد خوابگاه میشود و موضوع در روز کاری بعد به خانواده دانشجو بصورت تلفنی اطلاع داده میشود و پس از مثلا سه بار اخذ تعهد از داشجو در سال موضوع در پرونده ایشان منعکس میگردد. "
بنظر میرسد ضمن عدم رعایت اخلاق رویه نویسان ما هم رویه جامعی ننوشته اند.
همچنین مواقع اضطراری مانند تاخیر پرواز یا تاخیر رسیدن اتوبوس ممکن است سبب شود دانشجو نصف شب به خوابگاه برسد که در این موارد مسئول خوابگاه بایستی اجازه ورود صادر نماید و حتی نیاز به تذکر هم ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
وقتی مسئولی به عواقب تصمیمش فکر نکنه همین میشه یعنی این مسئول فکر اخر و عاقبت کار خودش را نکرده ؟ !! این قوانین که اخلاقیات و اصول انسانی را نادیده بگیرد که قانون نیست . باید این قوانین و ایین نامه ها بر اساس عقل و منطق درست و اصول سلامت انسانی اصلاح شوند . شان دانشجو بالاتر از این حرفهاست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوابگاه تنها محل امن براي اين دختر بوده چطور سختگيري براي حرمت دانشجوي آنهم دختر . فرد بفرستند تو خيابان تا صبح حيران باشه . اين نقض غرض است و خلاف اخلاق انساني
دانشجوی منصف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این خبر سیاسی هست بعدا متوجه خواهید شد. ممکنه همچی اتفاقی افتاده باشه برا خود من هم اتفاق افتاد البته اصفهان و من پسرم قاعدتا مشکلات کمتری دارم ولی اینجا بیشترین بداخلاقی را نگهبان کرده چون قاعده و قاون هم نیاز هست ولی میشه در همچی مواقعی انعطاف به خرج داد که متاسفانه نگهبان بی تدبیری کرده ولی اگر قانون و قاعده ای هم نباشه قطعا سوء استفاده هایی بدتر از این ممکنه از بی قاعدگی بشه که از حوصله اینجا خارج هست.
حجت مشتاقیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانون ضعیف کشی

قوانین زیادی داریم که هیچوقت اجرا نمیشوند و هیچ کس هم نمی گوید چرا
سپيدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ما باید به قانون عمل کنیم یا به اخلاق?
سوال مضحكتر از اين هم ميشه؟تمامي اديان براي ترويج اخلاق در جامعه بشري مبعوث شدن.
اين شخص اگه يكبار فيلم "بينوايان" رو ديده بود اين سوال رو نميكرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خدایا ،مردیم ازاین همه قانون مداری درکشور،یک خورده بی قانونی هم چیز خوبیه ها!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
فلسفه وجود چنین قانونی برا ایمنی. وجلو گیری خطراتی که ممکن است برای دختران بوجود بیاید .جالب اینکه ما با دست خودمان دختران معصوم وبی پناه را میفرستیم تو دامن گرگ. مهم روح قانون است که رعایت نشده نه ساعت حضور .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خویش را؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
عزیز من خیلی راحت میتوانستی این دختر خانم را به خوابگاه راه بدی و فردای ان روز یک توبیخ برای تاخیر براش صادر کنی واقعا فهمیدن این موضوع انقدر سخته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
این قانون برای کدوم خوابگاه بوده، خوابگاه ما ساعت ده درها رو می بست، اگه کسی بعد از اون ساعت می رسید به خانواده ی اون فرد اطلاع داده می شد ، در صورت تکرار چندین باره ی موضوع به اون دانشجو فرصت داده می شد تا در عرض یک یا دو هفته از اون خوابگاه بره (یعنی اخراج محترمانه) ، اونایی هم که شاغل بودن و دیر می رسیدن با مسئولین خوابگاه هماهنگ می کردن تا مشکلی ایجاد نشه، این خوابگاه قوانین خیلی مسخره ای داشته
دانشجوی کمی بزرگتر وبزرگتربرای مسئول این خوابگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مسئول وقت خوابگاه را مثل این دانشجو از خوابگاه بیرون کنیداگر نکردید مسئولیدخدامی داند
وبه اون مسئول خوابگاه بگویم برخدارا شکر کن که درآن شب بلایی سر این دانشجو نیامد چراکه ما دانشجویان شما راقصاص می کردیم
کارمند دانشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من در سالهای 80 تا 86 مسئول اداره امور خوابگاههای یکی از دانشگاهها بودم به همه سرایداران بصورت مکتوب دستور دادم در هر ساعت از شبا نه روز که دانشجویان خوابگاهی مراجعه کردند سرایداران موظف به همکاری در ورود دانشجو به خوابگاه می باشند می با شند حتی سکونت اضطراری دانشجویان غیر خوابگاهی را با در یافت کارت دانشجوئی وتکمیل فر م مخصوص برای یک شب بلا مانع اعلام نمودم چون اعتقاد ما این است که خوابگاه پناه گاه دانشجویان در راه مانده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
درود بر شما مسوول با انسانیت
علی حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
گویا یادتون رفته ما در جهان سوم زندگی می کنیم
259
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پیچیده کردن موضوع لزومی نداشت.
فقط کافی بود با 110 تماس بگیری و اونها هم پادرمیانی می کردند.
همین!
من خیلی وقتها از این کارها کرده ام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به کسی که دیر میاد اول اخطار میدن نه اینکه بدترین تنبیه براش در نظر گرفته بشه
سپیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ما اگه جای خانواده اون دختر بودیم ... !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ساعت 10ونیم خیلی زود است باید حداقل بعد از یک شب در را ببندند.
اگر کسی هم قرار است دیرتر از این زمان بیاید مثلا مسافر است باید از قبل اطلاع دهند و در را به رویش بازکنند.
یک راه حل هم این است که در را کلا ببندند ولی با کارتهای مخصوص باز شود تا هر وقت خواستند بیایند و بروند اسیری که نگرفتین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوابگاه هاي خودگران خود مختار يعني چع ؟!
مجله فرارو