bato-adv
کد خبر: ۱۹۵۵۹۲
طرح مجلس برای افزایش نرخ باروری

2 تا 5 سال حبس برای انجام عمل‌های وازکتومی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور رای دادند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور رای دادند.
 
به گزارش ایسنا، کلیات این طرح که پیش از این یک فوریت آن به تصویب مجلس رسیده بود، در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مهدی دواتگری، حمیدرضا طباطبایی و نادر قاضی پور به عنوان مخالف و همچنین علی مطهری، محمد صالح جوکار و داود محمدی به عنوان موافق کلیات این طرح اظهار نظر کردند.
 
در نهایت نمایندگان با 106 رای موافق، 72 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر به کلیات این طرح رای دادند.
 
در صورت تصویب جزییات طرح مجازات 2 تا 5 سال حبس برای انجام عمل‌های جراحی جهت پیشگیری از بارداری (وازکتومی و توبکتومی)‌ اعمال خواهد شد.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
واقعا که!!!
من نمیدونم کی به اینا رأی داده؟؟؟؟
واقعا الان مشکل مردم ما اینه؟؟
یکی نیس بگه کی از بچه بدش میاد ولی با این گرونی که شما به وجود آوردین کی میتونه بچه دار شده؟؟؟
أه أه أه.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
میشه تعداد بچه های نمایندگان دلواپس مجلس رو منتشر کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
شرم آوره! خجالت خجالت خجالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
حالا ماباهمین جمعیت هم تو خرج ومخارجشون موندیم....چرامیخواهیم افزایش هم پیدا کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
واقعا متاسفم برای این مجلس که اصلا فک نمیکنن شاید از دلایل کاهش تولد کاهش ازدواج، به جای مجازات حبس که باعث رونق انجام کارای غیرقانونی و بسیار پرخطر برای جلوگیری از بچه دار شدن میشه کاش یکم به فکر تسهیل ازدواج جوونا بودن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۸۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
بشر همواره افراط و تفریط کرده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یعنی چه
اینا تو هر کاری میخوان دخالت کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نه به اون زمان که رایگان بود و نه به حالا.اصلا مملکت بحث مهمتر از این نداره که نمایندگان سراغ مسایل شخصی و خصوصی افراد میرن؟من اگه نخوام بچه دار بشم به کسی مربوطه که قانون بزاره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
طرز تفکری که آخرش به داعش ختم میشه.
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
هق هق هق هق هق هق هق هق هق هق


(عکس العمل من در هنگام دیدن این خبر!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اگه این ها نمایندگان ما مردم هستند چرا طرز تفکرشون اینقدر با ما فرق می کنه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نه به آن شوری شور که مردان را تشویق به انجام عمل وازکتومی میکردید و نه به این شوری و شور که برای افراد مجازات زندان در نظر می گیرید!!! آیا این با آزادی و اختیار افراد برای تصمیم در مورد زندگیشان منافات ندارد!!!! آیا اینکه شخصی دوست ندارد بیش از یک یا دو فرزند داشته باشد جرم است!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
موضوع افزایش نرخ باروری به عوامل مختلفی بستگی دارد و در این مورد مجلس حق قانونگذاری در زمینه ورود به زندگی شخصی مردم را ندارد.
فرزند بیکار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چرا خود این آقایون و خانمهای مسئول که خدا رو شکر همشون هم در رفاه کامل به سر میبرن و نگرانی برای تحصیل (بورسیه خارج از کشور )و اشتغال (پستهای بالا) فرزندانشون ندارن . خودشون پیش قدم نمیشن تا بقیه مردم هم دنبال اونا حرکت کنن ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دوستان! حالا وازکتومی رو بی خیال! یکی از بندهای دیگر این طرح استخدام در آموزش و پرورش و دانشگاه به شرط «تأهله». واقعاً فاجعه به تمام معنا میشه!

یعنی من میرم خواستگاری، میگم ببخشید میشه به من دختر بدید تا من برم استخدام بشم! چون الآن که شغل ندارم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
با این کارها جمعیت کشور بالا نمیره بجای این کارها برید وضع اقتصاد و اشتغال رو درست کنید جمعیت بصورت خودکار میره بالا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
همه اش تندروی و تحمیل غیر کارشناسانه
آخه من نمی دونم این که حساب ۲ ۲ تا ۴ تاست
این نماینده ها چرا بدون کار کارشناسی میان یه چیزی رو به مردم تحمیل می کنند.
آقا شما بیا سیاست ایجاد رفاه ، ایجاد شغل رو پی گیری کن نه تنها جمعیت جوان افزایش پیدا می کنه بلکه اونایی هم که رفتند بر می گردند.
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقای علی مطهری از موافقان این طرح بوده اند مردم و ملت ایران و اصلاح طلبان افراد را بشناسند و فریب نخورند
دلواپس
United States of America
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اینم از مجلس مون!
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
شما که تا حالا می گفتید:مطهری نماینده ی واقعی مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
طرح ازدواج با فرزندخوانده ... جوراب ساپورت ... كنترل وازكتومي ... يعني كار مجلس اين چيز هاست ؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
عجب نماینده هایی فکر می کنن با این کار می تونن کمک کنند به افزایش جمعیت. یعنی هنوز نفهمیدید ریشه کمبود جمعیت فقر و نداشتن رفاه و آزادی های اجتماعی و برخورداری از بهداشت ه؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مگر ما در ایران فقر داریم؟
البته اینان فقط اطراف خودشون رو میبینن باید هم فقر نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چون تصمیم گیری واقع گرایانه مبتنی بر تحلیل اطلاعات است. ولی آقایان صبح که پا می شند، اولین چیزی که به ذهنشون برسه را دنیال می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نه نفهمیدند وقتی پول پارو کنی هر چه بخوای باشه بچت در رفاه باشه کی میدونی فقر چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یکی میمرد ز درد بی نوایی ، یکی میگفت : خانوم ، زردک میخواهی ؟؟ !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اینمورد مشابه چینی هم ندارد که به هرقیمتی از آنجا وارد کنند!!! عزیزان اگر حال و روز مردم خوش باشد گفتن و خواستن نمی خواد خودبخود بفکر ازیاد بچه هایشان می افتند! هیچ پدر و مادری با تمام دردسرهایش از شیرینی بچه سیر نمی شود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نفسشون از جای گرم در میاد.. 35 سالمونه آرزوی ازدواج رو با این شرایط باید به گور ببریم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
بازهم اشتباه و اعمال زور براي موارد اجتماعي و غير ضروري و دخالت در امور شخصي مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دخالت در امور شخصی و ..... مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
تا مردم نخواهند با اینکارها راه بجایی نمی برند!!! تو این وسط یک کم مایه بساط پزشکان بیشتر خواهد شد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اين طرح باعث افزايش سقط جنين خواهد شد .
ی جووون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
وای ترسیدم
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چرا حبس؟ هرکس عقلش به کار خودش میرسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چي !!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دیگه شورش رو درآوردند ، فکر کردن میتونن واسه مردم تصمیم بگیرن؟ اگر میتونید مشکل مالی و بیکاری مردم رو حل کنید وگرنه با این روشها فقط جمعیت معتاد و علاف بیشتری خواهیم داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
بهترین نظر :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نتیجه: تغییر شغل به اختلاس گری بهترین گزینه است چرا که تبعات وازکتومی بیشتر از اختلاسگری است .ظاهرا تعداداختلاس کنندگان آماری قابل رقابت با شاغلین دیگر رشته های شغلی دارند.
نینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
+++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خدایش اختلاس تا آپارتمانها هم اومده ما یه مدیر ساختمان داریم که پول قبض ها را دریافت میکنه سپس قبض را پرداخت نمیکنه قبض بعدی بدهی میخوره دوباره رقم تقسیم بر کل میکنه حدود یکساله که تازه من الان مچشو گرفتم ببینید ما چه اوضاعی داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
استفاده از تجهیزات پیشگیری هم حبس داره؟
ناشناس
Germany
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقا تجهیزات پیشگیری را خوب آمدید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خیلی باحالید همتون با این نطراتتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خوبه ، حالا مطمئن شدم رشد جمعیت کمتر هم خواهد شد .
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
42 سالم یک بچه دارم اگه 20 تا 50 سال زندان برم دیگه یه بچه دوتا نمیشه چون وسعم به همین یکی نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
احسنت به کارگر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این مسئله خلاف قانون اساسی هست چون آزادی های اولیه و اساسی انسان رو محدود می کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
در برخی کشور ها قانون وضع می کنند تا رفاه و آسایش مردم را بیشتر کنند اما در ایران برعکس!!! فقط ایجاد قانون برای محدودیت بیشتر!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خوش به حالمون با این نماینده هایی که از طرف ما تو مجلس نشستن!
k
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقا من اشتباهی منفی دادم . مثبت ++++++++++++++
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
به کجا چنین شتابان!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خب به کسی چه مربوطه از جمله نمایندگان که زن و مردی نصمیم میگیرن بچه دار نشن یا بشن؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
وقتی بهش رفتن و نرفتن ما بهشون مربوط میشه دخالت در بچه داشتن که اهمیتی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایان نماینده اگر کسی بخواد صدای گریه بچه را نشنوه کی را باید ببینه!!!
نینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یه موقع لازم شد میتونم بچه ام رو پیش نماینده ها بذارم؟ یعنی نگهش میدارن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
به حق چیزهای ندیده. دیگه به خودشون اجازه میدن وارد حریم خصوصی مردم بشن. هرکسی صلاح زندگی خودشو بهتر میدونه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اعمال زور در خصوصی ترین بخش زندگی مردم.
ناشناس
Germany
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
فقط راه رو برای جراحيهای زير زمينی باز ميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خوش بحال پزشکان و داروخانه ها!!!!
شايان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چقدر دخالت تو زندگي مردم؟!!!
بجاي اين لايحه ها به فكر رفاه مردم باشيد.
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
سیاستها افزایش جمعیت نباید دستوری باشه.بلکه باید با ایجاد شرایط و زیرساخت ها خانواده ها را به این امر ترغیب کرد. داشتن و نداشتن فرزند یک تصمیم کاملا خصوصی و خانوادگیه !!!متاسفانه مجلس با تصویب مجازات برای این موضوع اشتباه بزرگی مرتکب شده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
از این به بعد شهروندان دلار های مملکت را بر می دارند و می روند کشورهای دیگر برای اعمال جراحی!! کمی تعلق و تدبر بد نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خوش بحال بیمارستانهای کشور ترکیه که بعد از این مشتریان ایرانی پیدا خواهند کرد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
علی مطهری موافق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
با کلیات موافقت شده. تو جزئیات مطمئنا همه اتفاق نظر ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
علی مطهری از لحاظ فرهنگی از خیلی از پایدارچی ها بدتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
علی مطهری از لحاظ فرهنگی از خیلی از پایدارچی ها بدتره.
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اینم از مطهری که همه ازش تعریف میکردن ، اینم که اینجوریه؟!!!!
ساناز
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یعنی شماها واقعا فکر می کردید فرقی بین مطهری و غیره هست؟ این آقایان همه از یک فیلتر رد میشن.
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مطهری اصولگراست بقیه هم اصولگراهستن
یکی میانه رو یکی تندرو
اصلاح طلب هم باشن مثل خاتمی هر روز یه حرفی میزنه!
کلا به قول ساناز همه از یه فیلتر وقتی رد میشن فرقی نمی کنه شخصیت کی باشه مهم یه ایدئولوژیه که اینا دارن
نینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
خدایا ...ما که غیر از تو کسی رو نداریم. خودت به حرفمون گوش بده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
از علی مطهری بهتر خیلی داریم ولی رخصت حرف زدن ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یعنی خانمی که بالای چهل سال دارد باید خطرات احتمالی حاملگی ناخواسته رو به جان بخرد؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آره دیگه مهم جمعیته
منابع داریم نه!
کار داریم نه!
فساد کمه؟ نه!
رفاه اجتماعی داریم؟ نه!
آزادی داریم؟ نه!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
هزینه بزرگ کردن بچه را اگر دولت ندهد برای دولت چقدر زندانی؟ هر ماه هر بچه 1000000 تومات هزینه دارد لطفا با تولدش ماهانه تا 6 سال به حساب پدر برزید تا وازکتومی نکند!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
عجبا و حیرتا
دیگه درباره خصوصی ترین مسئله زندگی ما هم تصمیم گیری می کنند .چرا فکر می کنند مردم حق تصمیم گیری ندارند و باید به جای ما تصمیم بگیرند.
پیشنهاد می کنم طرح پلیس ویژه وازکتومی را هم به شور بگزارند و تصویب کنند. به هرحال حال ویژه برای بررسی لازم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمایندگان بهتر است به موارد مهم مانند رفع بیکاری ، تورم ، رکود اقتصادی ، مبارزه با رانت و فساد و ... فکر کنند و چاره اندیشی نمایند .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
تو مملکتی که شیر خشک پیدا نمیشه و برای یه قوطی شیر 27000 تومان بدی اونم با التماس حالا شما زور بزنید و کار بی فایده بکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
باعث تاسفه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمیدنم کی مسئولان ما میخان با برخورد قهری و تحکم امیز با مسائل برخورد نکنن گوشت کیلویی30000 تومنه من جوون 32 ساله برای اینکه نمیخام در اینده شرمنده ذزن و بچم باشم به هیچ وجه ازدواجو بچه دار نمیشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایان نماینده لطفاً به این نکات توجه و اول آنها را حل کنند بعد به مردم پیشنهاد بچه دار شدن آن هم از نوع چند جین بدهند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آدم خنده اش ميگيره!!!!!!!!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آدم که هیچی. مرغ پخته تو دیگ میخنده ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
از اون خنده تلخا دیگه!؟!؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اون موقع که خانواده ها پر جمعیت بودن بچه ها یه توپ پلاستیکی برمیداشتن و فوتبال بازی میکردن اما الان همشون تبلت ، لپ تاپ ، تخت مدل ماشین و پرنسسی میخوان .
نهایتا با یه بچه میشه مستاجر بود نه بیشتر.
مردم جیبشون و نگاه میکنن بعد بچه دار میشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایان نماینده ها به جیب خودشون نگاه می کنند ولی به مردم می گویند بچه دار بشوید. اینکار یعنی مشغول شدن مردم به حل مشکلات زن و بچه هاش.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
عزیزم من بدن بچه هم مستاجرم و خواهم بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اون موقع ها پدر من برای کل تحصیل من از ابتدایی تا دانشگاه یک هزار تومنی پول به مدرسه نمی داد.
اون موقع ها گذشته دیگه برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
تعریف حریم خصوصی به چه معنایی است؟ نمایندگان محترم آیا بهتر نیست به مسائل معیشتی مردم توجه کنند تا خود به خود مردم میل به افزایش جمعیت داشته باشند.آیا با حقوق 800 هزار تومان و اجاره خانه و هزینه های زندگی می توان به فکر افزایش جمعیت بود . حداقل حالا که نمی توانیم افزایش جمعیت بدهیم لطف کنند اجازه دهند بتوانیم از زندگی خصوصی خود لذت ببریم .ایا این را هم باید از شما و نیروی انتظامی مجوز بگیریم .
ناشناس
Germany
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
در کوچکترین مسائل زندگی افراد دخالت میکنند
آقا به خدا شما شرایط اقتصادی و اشتغال جوانان رو درست کنید خودشون بچه میارن

کیه که از فرزند بدش بیاد
ولی با این شرایط هم پدر و مادر زجر میکشند و هم بچه
نتیجش هم میشه فاجعه ای بدتر از چیزی که الان هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایا نماینده فکر نکنم تا حالا برایتان اتفاق افتاده باشد حتی در بر آوردن کمترین و کوچکترین نیاز بچه یا بچه هایتان مانده باشید و دست آنها را بگیرید و از جلو فروشگاهی رد بشویو هزار تا بهانه بیاورید که بعداً می خریم! رنگش خوب نبود! گشاد بود و...!!!! با این اوصاف مردم بعضی وقتها فکر می کنند گناه کرده اند که فرزندی دارند که نمی توانند نیازهای اولیه آن را تامین کنند!!! حالا شما از این مردم انتظار دارید که بفکر ازدیاد بچه هایشان باشند!!!!!! زهی خیال باطل!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خداوکیلی اینا شاهکارن! یعنی مردم اگر نون شب هم نداشتن، باید برن بچه دار بشن و یک بچه بدبخت دیگه تو این اوضاع بیارن تا آقایون خوششون بیاد؟ بابا طرف نمی خواد بچه دار بشهف نه پولشو داره، نه امکاناتشو، نه اعصابشو و نه انگیزه شو، به کی باید بگه؟
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
برخلاف قانون اساسي مدارس راگلچين كرده اندكه شهريه آنهابيشترازدرآمديكسال يك كارگرويايك كارمنداست آنوقت درپي تصويب قانون برخوردباعمل پيشگري ازبارداري هستندومي خواهنددخالت درامورزناشويي وشخصي خانواده راقانونمند كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایون دیگر در شهرها کم کم بساط مدارس دولتی برچیده شده و همه مدارس غیر انتفاعی شده اند و اگر هم وجود دارد یک دو مدرسه غیر استاندارد از هر لحاظ برای خانواده های کاملاً درمانده می باشد!! حالا با این وضع از خانواده انتظار دارید که بچه دار بشوند با تخصیص کدام امکانات و تسهیلات!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مطمئن باشيد اين كارتان هم مثل بقيه كارهايتان هيچ نتيجه اي نخواهد داشت كاري كه غير اصولي و غير منطقي و بزور انجام شود نتيجه معكوس خواهد داشت چرا نمي فهميد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود! حلوا را آرد، شکر، کره، زعفران و... درست می کنند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ناشناس 15:54
کاش این مثال شما به گوش نماینده های فهیم ما میرسید..
ناشناس
Germany
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایون نماینده و قوه قضاییه
من میخوام یه عطسه کنم با اجازتون
اجازه هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
عطسه!؟
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خیلی کشور خنده داری هستیم
تا دیروز تبلیغ و تشویق میکردیم به وازکتومی
بعد الان یه شبه واسش حبس تعیین میکنیم
آفرین به سیاست گزاران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اگه تصويب بشه نتيجه اين اشتباه ، چندين سال بعد ميشه سونامي سقط جنين زير زميني
بردبار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقای مطهری مردم از شما بیشتر انتظار دارن. این طرح مثل طرح مسکن مهر میمونه. نه زیرساختی و نه امکانات اولیه و همه چیز باز رو هوا. مگه بچه دار شدن زوریه؟ هر کسی باید بتونه بچه دار بشه و اون بچه رو تربیت کنه. فکر میکنید از دست همه بر مییاد؟بسیار متاسفم از این یکسویه نگری شما آقای مطهری.
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اتفاقا انتظاری که باید از آقای مطهری داشت دقیقا همینه. اگر انتظار داشتید ایشان در زندگی خصوصی مردم دخالت نمی کرد، آنوقت یکسویه نگری از طرف شما بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
بعد بچه دار شدن مردم جواب آقایون در قبال مشکلات ای خواهد بود که خب میخواستید بچه دار نشوید مگر کسی به شما اجبار کرده بود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آخه اون بچه ناخواسته به چه درد جامعه می خوره؟؟؟؟ فقط تعداد مهمه؟؟؟
ارزو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
با نظر شما كاملا موافقم. فرزندان ناخواسته كه از نظر روحي و رواني از سوي خانواده خود به خوبي تغذيه نشده اند، چه كمكي به اوضاج مملكت خواهند كرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خب برای اینا کمیت مهمه..کیفیت اصلا..
خودشون دارن میگن در روز 8 جوان به خاطر اعتیاد میمیرن...آقاجان شما اگه منطق سرتون میشه اول این مساله رو حل کنین تا بعد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
قرن بیست و یکم هستیم واقعا؟؟!!!!
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
عجب، دکان وازکتومی زیرزمینی هم باز شد!!
این نماینده ها واقعا آخرشن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اوا اوا حالا بازم خوبه که زوجهایی رو که بچه ندارن یا نمی خوان یا اصلاً نمی تونن بچه دار بشن رو حبس
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
صبر کن به اونجا هم میرسیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چرا تو فرن 21 ما باید اینقدر بدبخت باشیم؟
ناشناس
Germany
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خلایق هرچه لایق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
خلایق هرچه لایق...
خودکرده را تدبیر نیست...
ناشناس
Canada
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این امر کاملا شخصی است و به هیچ فرد دیگری ربط ندارد
نمردیم و این رو هم دیدیم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
هميشه اينگونه بوده است كه وقتي شرايط محيط براي رشد و تكثير بشر مساعد بوده است(مثل اواخر قرن ١٩واول قرن بيستم)به افزايش جمعيت پرداخته و در غير اينصورت ازين اقدام پرهيز نموده واين كار دستوري و بگير و ببند و بخشنامه اي نيست.دوستان مجلسي اب در هاون نكوبند.!!!
ایراندوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
بابا چشمه خشک شده اونوقت شما باغبان رو متهم می کنید.

لطف کنید یه بررسی روی جامعه امریکایی بفرمایید. می بینید که دوتا بچه سه تا بچه حتی چهارتا یک چیز عادی است. بنظر شما چرا؟ چون سطح رفاه در آنجا جواب این داستان را می دهد.

وگرنه من که فقط یک بچه دارم بدم میآید خانواده بزرگتر و گرمتری داشته باشم.

فرارو جان تو رو خدا منتشر کن، اینکه دیگه خودرو سازی و اینچیزا نیست بترسی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
+++++ هزار مثبت به جملهء اولی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمایندگان عزیز لطف کنند به زوجهای تازه ازدواج کرده یک خونه بدهند و از آنها تعهد بگیرند در قبال آن باید حداقل سه فرزند داشته باشند!!! اگر پیشنهاد بدی است دوستان لطف کنند یک راه تازه پیشنهاد کنند.
محمد تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
جوک سال به زور بچه دار شوید .

نمایندگان اگر تشویق های لازم را پیشنهاد می کردند اغتبار بیشتری نزد مردم داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
واقعاً اين نماينده ها چي فكر مي كنند؟ تا چقدر در زندگي خصوصي مردم اينها حق دخالت دارند؟ ما در كجا داريم زندگي مي كنيم؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
پایداریند دیگه
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
من دیگه هیچ صحبتی ندارم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یک عده در چه دنیای سیر می کنند اخه فکر می کنند با این کارها ملت می روند بچه دار می شوند؟! مگر چند نفر در سال می روند وازکتومی می کنند که تاثیری داشته باشد؟ اونی هم که می خواهد وازکتومی کنه از این به بعد چون اجازه نداره بیشتر مراقبه بچه دار نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
سوژه مناسبی برای انتخابات آتی مجلس پیدا شد مردم از داوطلب ها در مورد این قانون سوال خواهند کرد داوطلب در صورت موافق بودن و مخالف بودن تو بد مخمصه ای گیر خواهد کرد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
بچه ناخواسته به احتمال زیاد جزو اشرار وبعد حکم اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یک درخواست از مجلس. لطف کنید تعداد بچه های نمایندگان را منتشر کنید!!!!
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اين چه وضعيه؟!
مگه جلوگيري از بچه ناخواسته فقط با وازكتومي ممكنه؟!
انواع و اقسام روشهاي باصطلاح barrier هست.
با احترام به تمام افراد، بنظر من با توجه به اينكه ضرورت و نياز به استفاده از روشهاي غيروازكتومي مثل كاندوم در افراد با سطح فرهنگي پايين توجيه نشده و بهترين روش پيشگيري در اين سطح از جامعه كاندوم بود (صرفنظر از فوايد ان در پيشگيري از عفونتهاي ناشي از تماس غير ايمن). با اينكار فقط و فقط ريسك زاد و ولد ناخواسته رو در سطوح اجتماعي پايين افزايش ميديم، بدون اينكه حداقل زيرساختهاي لازم از جمله ايجاد بستر اموزشي مناسب رو فراهم كنيم و اين يعني فاجعه!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
شروعش پروژه با وازکتومیه. بعدا کل روشهای پیشگیری رو جرم اعلام میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
لابد چند وقت ديگه هم همة كاندومها را از داروخانه ها جمع آوري مي كنند و فروش قاچاقيش يك بيزنس نون و آب دار خواهد شد!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مهمترین دلیل بچه دار نشدن زوجها اقتصاده وقتی خانم خونه مجبوره تا 5 بعداز ظهر کار کنه اصلا فکر بچه دارشدنم ترسناکه فقط بچه بدنیا آوردن که مشکل نیست بچه تربیت می خواد توجه می خواد وقت می خواد همینجوری جلوی پیشگیری رو گرفتین بچه ها زیاد میشن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
رفتم خواستگاري پدر دختره ميگه چقد پس انداز داري گفتم25ميليون اونم دروغ !!بعد ميگه ميشه با25ميليون از خونه اومد بيرون!!! تصميم گرفتم مجرد بمونم فعلان حالا تو بگو ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
زن نگير اگه گرفتي بايد 10تا بچه درست كني و بعد 12 نفري بريد خودكشي كنيد از فقر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آدم عاقل و بی پول تو این زمونه میره زن بگیره؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دختر کوچولوم ماهی 200 تومن هزینه شیرش هست..مرخصی زایمان باعث از دست رفتن شغل خانومم شد.....حالا چرا باید بچه دار شیم دوباره؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
پوشک. هزینه پوشک را هم می نوشتی
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مگر بچه دار شدن را هم میخواهند اجباری کنند ؟! با این طرح بخاطر تضییع حق انتخاب افراد مخالفم .لابد بقول دوستمان بعدا هم طرحی میدهند که هرکس بچه دار نشود جریمه سنگین یا حبس بشود!!! گفتند بچه دار شدن تشویق بشود نه اینکه عدم تمایل به داشتن بچه مجازات شود . چرا اینها اینقدر قاتی میکنند؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
شما دقیق تر مطالعه کنید بهتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دقت کردین هیچکدام از کامنتهای بالا منفی ندارن یعنی همه با این طرحهای عجیب غریب مخالفند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نه برادران کامنت بذار ،پول بگیر با کارت زرد وزیر مشغولن یا مینی بوسشون دیر اومده،میرسن از راه نگران نباش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
به قول معروف اول آنهایی که زائیدن بزرگ کنند بهشان کار و زندگی بدهند بعد دنبال افزایش فرزند باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
هه هه هه هه هه هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
حالا که اینطوریه.به نظرم باید شرط نمایندگی مجلس گذاشت داشتن ده تا بچه....!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
قوربونت دهنتتتتتتتتتتتت...هرکی موافقه بگه...
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
++++++++++++++++++++++++++++++
گل و بلبل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
کاملا کاملا کاملا مواااااااااااااااااااااااااااااااااافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمایندگان محترم لطفاً حق آزادی انتخاب را از زوجین نگیرند این موضوع خلاف اصل آزادی اراده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این اهانت به من است
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ببخشید اشتباهی منفی دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقاي مجلسي خرجش را از كجا بيارم ؟ من كه الان بيكارم تو خرج دوتاش موندم چكار كنم از كجا بيارم ؟ اگر عرضه داشتيد وضع اقتصادي مملكت درست ميشد اتوماتيك جمعيت هم زياد ميشد
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
پررویی هم حدی داره دیگه . دخالت توی شخصی ترین مسائل زندگی مردمِ این کار . به شما چه که یه نفر میخواد وازکتومی انجام بده اخه :| ! خدایا به تو پناه میبریم :|
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمایندگانی که رای موافق دادن لطفا خودشان تعداد بچه هاشون را اعلام کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
الان مردمی که نسبت به این طرح معترض هستند و عده ای در حال تصمیم گیری برای آنها هستند به کجا می توانند شکایت بکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقای مطهری شما که دائم دم از آزادی بیان و رفع حصر میزنی چطور ابتدایی ترین حق انسان را غیر قانونی میکنی؟ مگر شما مالک بدن دیگران هستی؟ اگر اینطور است اهدای کلیه و دیگر اعضای بدن هم غیرقانونی است. مگر مردم دیوانه هستند در این شرایط بچه دار بشوند؟ به نظر من هر که بچه دار شود به آن بچه خیانت کرده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چقدر درباره این قانون فکر کردن؟ شما رفاه و اشتغال ایجاد کنین تا جوونا بتونن ازدواج کنن . تا وقتی جوون نمیتونه ازدواج کنه چجوری بچه دار بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
قرون وسطی آیا؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خدا پدر قرون وسطی رو بیامرزه. بدنام شده قرون وسطی. به خدا اون زمان مردم خیلی پیشرفته تر بودن
ناشناس
Germany
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این مدلی از مدیریت پیشرفته روحانیت بر کشور است.
حتی در زندگی خصوصی افراد هم دخالت می کنند.
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مجلس چه ربطی به روحانی داره؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آفرین...هزاران آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
تا کجا قراره این نماینده نماها خودشون رو محق بدونن که تو مسایل خصوصی مردم دخالت کنن؟؟؟؟؟
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
با این اوضاع اقتصادی مردم خوب میدانند چه کنند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این طرح آمار هپاتید و ایدز را بدلیل انجام عمل در خانه ها و بصورت مخفی افزایش خواهد داد و دوسال بعد همین نمایندگان یا نمایندگان بعدی آنرا لغو خواهند کرد. در سرزمین آزمایش و خطا هردم از این باغ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
هپاتیت درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقا ما که قبلا وازاکتومی کردیم رو هم دستگیر می کنند حالا باید این قضیه رو مخفی کنیم چون مایه خجالت و مجرمیت است ای داد بیداد
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
به چه ساز تو برقصم زمونه ...!!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این گونه تصمیمات مجلس نشان می دهد که چقدر بیانگر خواست مردم و تجلی اراده آنهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمایندگان محترم در زمینه فساد مالی و تفحص در سازمان های مختلف چه کاری کردید؟
در زمینه های محیط زیست و محصولات کشاورزی و کودهای سرطان زا و آلودگی آب چه کردید؟
دختر لقمان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
زندانهایی که خالی از اختلاس گران و باند بازان و دزدان است بله که باید با مردان و زنانی پر شود که به خاطر فقر توان بچه اضافه داشتن و ندارند . قانون یک شبه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
قربون زبونت و فهم و شعورت. حرفت یه دنیا معنی داشت و البته اون کس که فهمید اشکش دراومد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
+++++++++++++++++++++++++++
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
شما چیکاره هستید که تو مسائل شخصی مردم دخالت میکنید ؟؟؟؟
آینده فرزندان ما رو شما تضمین میکنید که از لحاظ فرهنگی . اجتماعی . مالی و....
نخبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اين هم از نخبگان ايران
با زم برين راي بدين
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نرفتی رای بدی امثال آقایان با کمترین آرا شدن نمایندگان ملت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
الان ما در کجا و در چه قرنی زندگی می کنیم؟!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
کل دنیا تو قرن 21 دارن زندگی می کنن ما معلوم نیست تو چه قرنی داریم زندگی می کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
1000 سال پیش از میلاد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
بعضی از زنها نابارور هستند اما قابل درمانند پول برای درمان ندارند اگر دولت بتواند بودجه ای را برای درمان انها تصویب کند گوشه ای از مشکلات حل میشود
ناشناس
United States of America
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
مگه تربیت یک نسل فقط حامله شدن هست؟ پول بچه برزگ کردن را کی بده؟
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این یک قانون بی منطقی هست ..من دوتابچه دارم وقراره وازکتومی کنم بعدامنودستگیرمیکنند وروانه زندان میشم پنج سال حبس...خلاصه خرج زن وبچه ی من که میده ..دوباره این بچه هامیشند شرورچون ازتربیت پدرمحروم میشوند..واقعاخداکنه همین یک سال تموم بشه ومردم درانتخابات شرکت کنند ونمایندگانی راانتخاب کنند که غصه شون بیکاری وتورم باشه نه وازکتومی ونمایش ساپورت درمجلس.... عصرایران خواهشادرج کن ..شماصدای ماباش
مجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
باهات موافقم آقا منصور، ولی اینجا "فرارو"ه، نه "عصر ایران"
أذين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اقاي مطهري شما ديگه چرا !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
پدر و مادری که ز صبح تا شام مثل زبونم لال تراکتور کار میکنن دیگه انرژی براشون نمیمونه -هزینه های بالای زندگی بی نظمی های اجتماعی و روی هوا بودن همه چیز در این کشور حالی به کسی نمیزاره پس نیاز به این سخت گیری ها نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چقدر مسخره. يعني در اين حد اختيار ندارم كه بخام بچه داشته باشم يا نداشته باشم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
ظاهرا دو بحث در دو حوزه مختلف مطرح است. اول اینکه برای داشتن جمعیت مناسب کشور چه باید کرد؟ اصولا جمعیت مناسب چقدر باید باشد؟ برای اداره این جمعیت چه تدابیری باید بیاندیشیم... که همه این موارد گفته شده مطالب دقیقا علمی و فنی هستند که باید توسط متخصصان و دانشمندان و دانشگاهها پاسخ داده شوند. مطلب دوم اما اینکه اصولا چطور کسانی فکر می کنند می توانند و مجاز هستند برای خصوصی ترین مسایل مردم نسخه بدهند و قانون و حتی مجازات تجویز کنند ؟ و دست آخر اینکه کدام قانون اینچنینی در سی سال گذشته جواب مناسب داده است؟ آیا یادتان رفته که هنوز داشتن دستگاه ویدئو جرم است و کسی این را باطل نکرده؟
دیپلماسی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مطهری اصلاح طلب ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
مطهری هرچی باشه اصلاح طلب نیست
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آمار انتشار نشده ها خیلی جالبه
منتشر کن دیگه شورشو در آوردن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
به دلیل عدم درج کامنت هایم مدتی بود دیگه کامنت نمیذاشتم ولی بعضی وقتا دیگه نمیشه سکوت کرد هرچند میدونم تعداد کامنت های غیر قابل انتشار از 87 میشه 88 بهرحال فقط میگم باباااب وکار مردمو نمیتونید تامین کنید پس چد دارید تصویب میکنید آدم اقلا به امضای خودش احترام قایل میشه و...........دیگه چی بگم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دخالت در امور خصوصی و شخصی مردم هیچگونه توجیهی ندارد؟؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
ماجرای بررسی حساب یارانه بگیران رو که یادتون هست دوستان ؟!!!
اینا همون نماینده هایی هستن که می گفتن ما دلواپس حریم خصوصی ملت هستیم !!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
گل گفتی.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نمایندگان اول برن برسی کنند که چرا تو مملکتی که بر اساس قانون اساسی ان تحصیل مجانی است مردم باید برای مقطع ابتدائی سالی حداقل 5 میلیون پول بدن تازه با چه کیفیتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این را چون دیده ام می نویسم ...
این که مردم در کل تمایلی به بچه دار شدن ندارند به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم امنیت اجتماعی است که ما را به آینده نا امید کرده است و مسلما اگر آثار مخرب دولت های نهم و دهم بعد از چند سال از خانه ها برود تغییر محسوسی در رشد جمعیت مشاهده خواهد شد
این که زاد و ولد کاهش یافته نه به دلیل درس خواندن زنهاست نه به دلیل کار کردنشان و نه به دلیل عمل وازکتومی مردان یا توزیع قرص های ضد بارداری ...
کمی عاقلانه به مساله نگاه کنید! در شهری که زندگی می کنم که شهری است با مردمی با سطح سواد پایین و درآمد کم ... خانواده ی روستایی اکثرا یک بچه یا حداکثر دو بچه دارند و سواد زنان روستایی تا حد پنجم ابتدایی است از هر کدامشان سوال کنی می گوید با این خرج و مخارج چطور بچه دار شویم؟ اینکه در خانه های بهداشت این شهر دیگر قرص رایگان ضدبارداری توزیع نمی شود باعث شده پس از این تصمیم در خانواده های بسیار فقیر که توان تهیه ی قرص ضدبارداری را ندارند آمار تولد بالا برود اما به چه قیمتی؟ به قیمت این که این خانواده ها چون توان نگهداری بچه را ندارند یا بچه ها را می فروشند یا به رایگان به فرزندخواندگی می دهند یا به بهزیستی می سپرند و یا به روش های سنتی سقط جنین می کنند که در مواردی متاسفانه به مرگ مادر و فرزند منجر می شود ... کسانی هم که توان مالی اش را دارند از قرص ضدبارداری استفاده می کنند ...
حتی اگر تعدادی حیوان را در شرایط بد نگهداری کنید زاد و ولدشان پایین می آید!!! این قاعده ی طبیعت است و تنها چیزی که باعث پایین آمدن ولادت در کشور شده وضع بد اقتصادی خانواده هاست هرکسی به اندازه ی خودش از این وضع بد سهمی برده ... کسی که فقیر است بچه را حتی نمی تواند سیر کند ... یک عده نمی توانند بچه را به دانشگاه بفرستند ... یک عده هم که با معیارهای ما ثروتمندترند لشکر جوانانی را که از پس هزینه ی ازدواجشان برنمی آیند در خانه نمی خواهند ... پس هرکسی که فکر می کند نرخ رشد باید بالا برود به جای ماهی گرفتن از آب گل آلوده و بهانه کردن تحصیل یا کارکردن زنان انجام عمل وازکتومی یا توزیع قرص رایگان ضد بارداری بین افراد فقیر جامعه بهتر است به فکر بهبود وضع اقتصادی باشد
جون در غیر این صورت چیزی که اتفاق می افتد این است افزایش نرخ رشد جمعیت ولی در بین افراد فقیر و بیشتر به شکل افزایش کودکان بی سرپرست
نعناع
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
با تنگ ناهایی که اینا ایجاد کردن قطعا جمعیت زیاد میشه اما کدوم جمعیت ؟
جمعیتی که به اجبار بدنیا میان، بچه هایی که از سر کمبود قرص و راه هایی پیشگیری به این دنیا پا میزارن، مطمعنا نه خانواده ها توان نگهداریشون رو دارن نه امکانات رفاهی و اجتماعی کشورمون انقد توانمنده که این نسل اجباری!!! به جایی برسند
ایران 1420: کشوری با جمعیتی جوان اما همه گشنه تر از آفریقا و سومالی و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اين نماينده هافكرميكنند همه مردم مثل خودشان پول دارهستند .پدري كه براي خريدن يك موبايل ويا يك لب تاپ شرمنده فرزندش ميباشد باچه انگيزه اي فكر بدنيا آوردن بچه بعدي باشد .اين طرح خيلي تصميم بدوسرسختي است كه مجلس گرفته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
موبایل؟ لپ تاپ؟ آقاجان نان و آب و گوشت و درمان و تحصیلشان را بگو!!!!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اونوقت توي زندان خلافکارا از طرف بپرسن، داداش واسه چي حبس ميکشي ؟ بايد بگه واسه وازکتومي !!!!!!
ناشناس
Germany
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
عالی بود. مردم از خنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اين هم مطهري كه اينقدر سنگش به سينه مي زديد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
فکر می کنم اولین موردی باشه که تمام گروهها با این مصوبه مجلس مخالفند. آفرین به شعور مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اگر راست می گوئید با ایجاد اشتغال وازدواج جوانان رشد جمعیت را افزایش بدهید . اگر راست می گوئید در مجلس تصویب کنید متولدین جدید تا پایان فلان دوره از هزینه تحصیل - هزینه های بهداشت ودرمان معاف واز پشتیبانی شغل برخوردار می باشد .
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
کودکانی که ناخواسته به دنیا می آیند چه میشود؟

با این وضع گرانی چه کسی جرات دارد چندتا بچه داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

منتظر طلاق اعتیاد خلاف هرزه گی کمبود محبت دزدی و .... میمانیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
واقعا افتضاح است.داشتن فرزند هم به اختیار ادم نیست
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
فعلا کلیات طرحی تصویب شده که در سایت ها که گذاشته بودند نکات خیلی خوبی هم داشت و به خوبی می دانید که این طرح هم در کمیسیون و هم در صحن علنی چکش کاری می شه و به احتمال زیاد این قسمت حدف می شه حالا یه جزیی از یک طرح رو مطرح کردن چه معنایی داره؟
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
من هنوز نفهمیدم رای ممتنع یعنی چی!
مگه یک نماینده نبایستی در خصوص رای خود آگاه و قاطع عمل کنه!
خب اگر نمیتونید نظر بدید پس چرا مجلس رفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
این مجلسی های فعلی دور هم می شینند بدترین تصمیم ممکن رو میگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
نه این جرم بزرگیه! باید مجازات حبس ابد یا اعدام براش در نظر بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
واقعا چرا ما باید گاهی از اینور بوم می افتیم یا از اون ور بوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
من توان مال فرزنداری رو ندارم پس به شما چه ارتباطی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
عده ای توان تامین مخارج خودشان را هم ندارند چه برسد به بچه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چه کسی به نماینده های مجلس اختیار وضع چنین قوانینی داده؟ مگه کشور قانون اساسی نداره؟
آقایونی که دنبال اجرای اصل 44 و خصوصی سازی و حذف یارانه های دولتی هستید و می خواید دیگه دولت تو مسائل اقتصادی افراد دخالت نکنه، پس فکر نمی کنید به همین نسبت دولت باید پاش را از تو مسائل شخصی مردم افراد بیرون بکشه؟
-----------
حالا نیاین کامنت بزارین که این چه ربطی به دولت داره و مجلس تصویب کرده و اینا، نوشتم دولت اما منظورم فراتر از دولته. به این امید که فرارو منتشر کنه
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
به مردم اهانت نکنید
در مسائلشان دخالت نکنید شرم بر شما
امید
Thailand
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
زنده باد آزادی، آزادی که دیگران به مسایل خصوصی دیگران احترام می گذارند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یادش بخیر ما 5 سالمون بود میرفتیم بیرون با بچه ها بازی میکردیم امنیت بالا بود. توقعات پایین بود. الان من با 35 سال میترسم شب برم بیرون. بچه خرجی نداشت. تحصیلاتش مجانی بود. ولی الان اگه همون تحصیلات رو دنبال کنی (البته تحصیلات فعلی بی کیفیت تر از گذشته هست) نمی تونی شغل پیدا کنی. باید زبانت فول باشه کامپیوتر نرم افزار بلد باشی. اینهمه هزینه رو از کجا بیاری. دولت و مجلس امنیت و تسهیلات رو فراهم کنه اونوقت بیاد جریمه کنه. اینها جریمه هاشون برای مردمه تسهیلات برای خودشونه!
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
برادر من تافل دارم ارشد کامپیوتر نرم خوندم حقوقم میدونی چقدره؟!
1.500 در ماه
با بیمه
کارم برنامه نویسی هست عین سگ تازی هم کار میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اگه خيلي مرد تشريف داريد برويد و اين همه جوان بيكار داريد و نمي توانيد تامينشان كنيد را حفظ كنيد.
غزاله
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
شوهر من استاد دانشگاهه
2ساله پول حق التدریسشو ندادن بیمه هم نداریم با قناعت بعد4سال زندگی پراید خریدیم که سایپا از اذیت پوسمون رو کنده اون موقع چه جوری بچه دار شیم؟!!!
به کسی چه مربوط کی بچه میخواد کی نمیخواد؟!!!
کچل شدم از بس عالم و آدم میگن بچه بیارید به کسی چه؟!
فرارو لطفا منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اين مشكل همه خونواده هاس، تازه جووناي بيچاره كه هنوز شغل هم ندارن، ديگه هيچي
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
تو آب همین جمعیت موندیم! نان، کار و مسکن و... پیشکش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
چرا هوای تمیز رو نمی گی؟ من آسم گرفتم توی این هوای آلوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
امروز فرداست که تجهیزات پیشگیری هم مانند تجهیزات ماهواره قاچاقی وارد بشه!؟
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
با شیر خشک شونزده هزار تومانی - پوشاک سی و هشت هزار تومانی - سونوگرافی پنجاه هزار تومانی و ویزیت دکتر سی هزار تومانی و یارانه چهل و پنج هزار تومانی برید بچه دار شید اقایان نماینده مجلس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ببخشید شما کجا سونوگرافی کردید که ابتقدر ارزون بوده. من باردارم هفته پیش سونوگرافی کردم 172000 تومان .ماه پیش سونوگرافی دیگه ای انجام دادم 250000 تومان .تاحالا بدون اغراق 2 میلیون خرج کردم.هنوز دو ماه مونده بچه دنیا بیاد.
parviz
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اگه از طرف مردم تصمیم میگیرید حداقل هزینه های آن و آینده طفل معصوم رو به خانوادهاتضمین کنید مثل خیلی از کشورهایی که حتی منابع ما رو هم ندارن ولی خدمات خوبی به شهرونداشون میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
حالا اگر کسی 5 تا بچه داشت دیگه نخواست تکلیفش چیه؟
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
ای کاش مسولان مثل یک شهروند عادی برای اجاره یک آپارتمان 50متری نه بیشتر برای فرزند خود با حقوق 612هزار تومان وزارت کارنه 2برار حقوق وزارت کاراقدام نمایند تا ببیند من یک شهروند چطور می توانم با این همه مشکلات اقتصادی که روز به روز بدتر می شود فرزندی تحویل این جامع دهم که آینده آن تضمین نباشد خدایا خودت به فریاد مابرس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
واي خداي بزرگ، غير قابل باوره، به خصوصي ترين مسائل مردم كار دارن.
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
32سالمه،کل عمرم رو درس خوندم و درحال حاضر یک دکتر بی کارم با 6سال حق التدریس که استثمار شدم، هشت سال هست ازدواج کردم و همسرم هم هنوز درس میخونه و کارمیکنه و با این اجاره خونه و خرج و مخارج و سختی که داریم من آرزو میکنم هیچوقت بچه دار نشم برای اینکه فکر میکنم جز درد و سختی و شکنجه هیچی در انتظارش نیست. لطفا امید به زندگی رو به جوانها برگردونید به جای وضع قوانین مسخره و دخالت در مسائل خصوصی خانواده ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دوستان قرآن ازدواج را مايه آرامش معرفي كرده ولي در هيچ كجاي اين كتاب آسماني نيامده كه هدف از ازدواج بچه دار شدن است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اقای مطهری موافق این طرح هستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
زهی تاسف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
پول دارین قرض بدین من برم از اینجا ؟:(
ناشناس
Canada
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
چه اين لايحه تصويب بشه چه تصويب نشه، عاملين و نويسندگانش بايد به جرم دخالت در خصوصى ترين مسايل مردم محاكمه شوند. واقعا شرم آوره.
فرارو لطف كن اين خبر را حذف كن، به اندازه كافى مضحكه دنيا شديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اون 2 تا 5 سال خرج زن وخانواده این فردو اونوقت کی میده ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
جوان های ما به خاطر بیکاری و فقر جرات ازدواج ندارند اونوقت آقایان فکر بعد از ازدواج و بچه دار شدن و نشدن این زوج های خیالی هستن؟ ازدواجی نباشه بچه ای هم در کار نیست...
پس لطفا اول مشکل ازدواج را حل کنید فوقش ما هم قول میدیم که یک دونه بچه را همگی به جامعه اضافه کنیم...
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یکی بعد از 5 تا بچه میخاد وازکتومی کنه حق نداره؟ از این به بعد کار بعضی دکتر ها سکه هس چون کار های غیر قانونی تو این مملکت هم طرفدار بیشتر داره هم پول بیشتر
غزاله
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
شوهر من استاد دانشگاهه
2ساله پول حق التدریسشو ندادن بیمه هم نداریم با قناعت بعد4سال زندگی پراید خریدیم که سایپا از اذیت پوسمون رو کنده اون موقع چه جوری بچه دار شیم؟!!!
به کسی چه مربوط کی بچه میخواد کی نمیخواد؟!!!
کچل شدم از بس عالم و آدم میگن بچه بیارید به کسی چه؟!
فرارو لطفا منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
الان بری به مجلس بگی میگن : هر که دندان داد نان هم داد !
ناشناس
Canada
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
آقایان زعما و نمایندگان مجلس، بالاغیرتا ول کنید این مساله را . هر موقع شما توانستید برای مردم شغل فراهم کنید، رفاه اجتماعی و معیشتی ایجاد کنید، جلوی فساد اقتصادی و رانت را بگیرید، آن وقت مردم برای بچه دارشدنشان تصمیم می گیرند.
امیر احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
ازدواج کنید به سنت پیامبر خدا عمل کنید از مخارج زندگی نترسید اصول کار خدا و پیغمبر خدا رو عمل کنید خدا روزی رو میده نگران نباشید
باور کنید خدا بزرگتر از این حرفها هست که بگیم باور کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
خدا فعلا برای ایرانیان آزمایش الهی قحطی و خشکسالی فرستاده.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
فرارو آماره این نماینده ها رو در بیار ببینیم خودشون چند تا بچه دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
واقعا نمیدونم چه باید گفت ! خدا به داد ما برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
واقعا نمیدونم چه باید گفت ! خدا به داد ما برسه
ارتا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
ببخشید خود نمایندگان چنتا بچه دارن؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اون ها که پول دارن خونه بزرگ دارن کلفت و نوکر دارن
به ما چه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
وای مواقعا متاسسسسسسسسسسسفم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
تا این حد دخالت در زندگی شخصی مردم؟؟؟؟؟؟ واقعا شرم اوره!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
کاش تا پنج روز حبس هم برای بی کفایتهایی که وضعیت امروز را به وجود آوردند تا باعث بشه مردم از بچه دار شدن بترسن تصویب می کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
مجازات حبس برای کسی که عمل کرده یا برای پزشک؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
من موافق جوان سازی جمعیت هستم ولی نه با این روش ها بلکه با حمایت از زوج ها
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
ببخشید آزادی یعنی چه؟ یعنی من بعد از دو بچه حق ندارم تصمیم بگیرم که بچه دار نشم.
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
یک نماینده میتواند در جهت تشویق به افزایش حمعیت سیاستهایی را مصوب کند اما حق ندارد برای تصمیم افراد به بچه نداشتن ، مجازات تعیین کند .توجه توجه : تشویق کردن یک پیشنهاد است و محازات کردن یک تحمیل و محدودیت . تحمیل و محدودیت فقط برای جرم است و میل نداشتن به بچه داشتن و بکارگیری امکانات در جهت این میل (از جمله وازکتومی ) حق افراد است .و البته حق مسلم آنهاست .
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
من بچه ندارم جدیدا تصمیم گرفته بودم بچه دار شوم حالا با وضع این قوانین از روی لج هم که شده قید بچه دار شدن را زدم
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
تا دو سال پیش هر کسی وازکتومی می کرد از طرف اداره محل کار دو روز مرخصی تشویقی و یک روز هم پاداش به او می دادند و حالا 5 سال باید زندان برود واقعا که.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ما میگیم نره میگن بدوش بابا ملت بیکارن اونایی هم که کار دارن هشت شون گرو نه شونه کلی وام و قرض. و باسیلی صورت رو سرخ نگه داشتن .اعتیادم که غوغا میکنه بچه های این ننه بابا های معتاد فلاکت زده کجا میخوان بزرگ بشن کی میخواد بزرگ کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
روزی نیست که با این شرایط سخت زندگی نگم "خسته نشده بسه دیگه نمی تونم"
من با این روحیه چطور می تونم برای اون بچه طفل معصوم مادری کنم
تورو خدا یک چیزی بگین که بگنجه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
شما اول برای ما شرایط ازدواج رو درست کنید بعد قانون ضد جلوگیری صادر کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
چرا به خودتون اجازه میدین در خصوصی ترین جنبه های زندگی مردم هم وارد بشید؟؟
شرم بر شما باد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
تصویب قوانینی از این دست یعنی استخدام به شرط تاهل، ممنوعیت وازکتومی و توبکتومی یعنی سلب آزادی های فردی، در میان مدت سبب مهاجرت سیل عظیمی از جوانان به خصوص تحصیل کرده ها خواهد شد.
یکی از بهترین روشهای منطقی برای افزایش جمعیت اعمال روش های تشویقی از جمله وضع مقرری برای بچه تا 18 سالگی ( همانند کشورهای کانادا،سوید و ...) می باشد.
دادمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
صرفنظر از اینکه کاهش جمعیت (عمدتا. تاکید میکنم عمدتا)بدلیل مشکلات مالی، اشتغال و باز هم ملی است با توجه به سرانه اب کشور در محله تنش آبی هستیم. این مشکل را چگونه حل می کنید؟ بعنوان کارشناس منابع آب عرض می کنم منابع آبی کشور پاسخگوی جمعیت فعلی نیست.
فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اثرات منفی و مخرب این تصمیم در سطح جامعه در کوتاه مدت مشخص خواهد شد.
كيان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
مجلس بجاي رسيدگي به اين قوانيني كه ملت انرو مسخره كنند يك سري امتيازات مثل تحصيل رايگان، بهداشت رايگان ، يارانه بچه ها و ساير حمايت هاي مالي براي افرادي كه بچه دار شدن يا ميشن قائل بشه. بعد نتيجه رو ببينيد همش دنبال زنداني كردن مردم هستين پس اين حقوق بشر يعني چي؟
akbar
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
واقعا متاسفمممممممممممممممممممممممممممممممممممممم یکبار بار بچه دار شدن، یکبار وازکتومی، یکبار ماهواره ، یکبار اینترنت ،یکبار ساپورت ،و ... یعنی کسی تو این مملکت چیزی نمی فهمه که با وضع قانون باید راهنماییش کرد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ما تو زندگي و مخارج خودمون مونديم بچه براي چه مونه اقتصاد را درست كنيد تسهيلات در نظر بگيرين مثل كشورهاي ديگه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اگر شما واقعا" به فکر افزایش جمعیت هستید راه های ازدواج و اشتغال جوانان را تسهیل کنید
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
دلواپسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
افزايش مدت مرخصي زايمان به 9 ماه چي شد؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
من واقعا دلم نمي خواد تو اين كشور زندگي كنممممممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
خوبه ميانگين تعدادبچه هاي نمايندگان محترم منتشربشه ببينيم خودشون چقدرهمت داشتن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
شرم به اين نحوه وضع قانون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
آقایان نماینده!
جواب‌تان را با رای‌مان در انتخابات بعدی خواهیم داد.
حاج نایب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اقامه این طرح فقط یه نتیجه داشت و اونم این بود که منم نظرم مثل خیلی ها از آقای مطهری برگشت ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ای بابا..........................................................................................................................
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
هر دم از این باغ بری میرسد!
یه نفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اقایون نماینده تو یه خونه 40متری چند تا بچه میشه داشت؟فکر نون مردم باشید خربزه ابه من وقتی فهمیدم بچه دومم و باردارم یک هفته گریه کردم اگه از خدا نمی ترسیدم سقط می کردم شما مسولین جواب خدا رو چی میدین؟
هر وقت اسم مسول اوردم فرارو چاپ نکردیا
مجله فرارو