bato-adv
کد خبر: ۱۷۸۱۲۳

پاسخ حسین شریعتمداری به نامه زیباکلام

تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
حسین شریعتمداری در ستون خبر ویژه روزنامه کیهان پاسخ نامه صادق زیباکلام را داد. زیباکلام در نامه‌ای نسبت به رویکرد شریعتمداری در  مورد توافق هسته ای انتقاد کرده بود. شریعمتداری در پایان جوابیه خود نوشته است: "این بود پاسخ بنده تا ببینیم انشای بعدی شما چه باشد؟"

شریعتمداری نوشت:

صادق زیباکلام با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی مدعی شد برنامه هسته‌ای را باید کنار گذاشت.

وی در نامه‌ای خطاب به مدیر مسئول کیهان که جز کیهان به سایر رسانه‌ها و سایت‌ها ارسال شده (!) می‌نویسد: کشوری که سرانه دوا و درمان و آموزش و پرورش آن هم‌ردیف کشورهای توسعه‌نیافته و آفریقایی است؛ محیط‌زیست آن بدل به زباله‌دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می‌رود؛ سطح آب‌های زیرزمینی آن به دلیل بی‌توجهی و نبود بودجه دهها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده؛ با 5/6 میلیون بیکار روبروست و هزار و یک مشکل دیگر دارد، آیا درست است این همه توانش صرف برنامه‌های هسته‌ای‌اش بشود؟

وی می‌افزاید: جناب شریعتمداری، گیریم بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایر ملاحده و جنود شیطانی خذلهم‌الله و جنابعالی و سایر موافقین هسته‌ای وفقه‌الله در صراط مستقیم و کامروا در هر دو دنیا. اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟

آقای زیباکلام توضیح نمی‌دهد که اولا بر چه مبنایی سرانه درمان و آموزش و پرورش ایران را با کشورهای توسعه‌نیافته‌ آفریقایی مقایسه می‌کند؟ ثانیا اگر ایشان واقعا غصه بیکاری و مشکلات موجود اقتصادی را دارد، چرا از متهم اول سوءاستفاده و فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردتومانی با این ادعای خلاف واقع که او کارآفرین است، دفاع کرد حال آن که آن غارتگر اقتصادی پول هنگفت 3 هزار میلیاردی را نه از راه خلاقیت و تولید و کارآفرینی، بلکه با زد و بند و دادن چمدان‌های رشوه‌ای که هر کدام بالغ بر 200 تا 300 میلیون رشوه را بالغ می‌شدند، به دست آورد؟

نکته سوم این است که آقای زیباکلام چرا به جای استدلال معقول و متین، خودزنی می‌کند؟! و با مظلوم‌نمایی چنین القا می‌کند که او را ناصبی و بابی و دهری و زندیق می‌شمارند؟ در کدام رسانه به ایشان چنین تهمتی زده‌اند؟! این هم از زرنگی‌های نه چندان آمیخته با نبوع آقای زیباکلام است که به هنگام تنگ آمدن عرصه استدلال‌، اقدام به مظلوم‌نمایی و تحریک عواطف می‌کند. آقای زیباکلام با همان ادبیات آمریکایی‌ها مدعی شده باید غنی‌سازی را جمع کرد و آقای داریوش سجادی اصلاح‌طلب و مشاور سابق کروبی در واکنش  به اظهار نظر ایشان گفت؛ این حرف، شبیه سخنان سپهبد رزم‌آرا در بحبوحه نهضت ملی شدن نفت است مبنی بر اینکه ملت ایران وقتی نمی‌تواند آفتابه بسازند، چه ادعایی برای ملی کردن نفت دارند.

جوهر استدلال آقای زیباکلام این است که برنامه هسته‌ای به هزینه‌ها و دردسرهایش نمی‌ارزد. اما سوال این است که آیا مسئله ما با آمریکا صرفا همین برنامه هسته‌ای است؟! اگر مثلا همین آمریکایی‌ها گفتند آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران نباید نفس بکشند چون باعث آلودگی هوا و تولید دی‌اکسید کربن می‌‌شوند! یعنی آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران باید نفس نکشند؟! اگر آمریکایی‌ها گفتند ما پیشرفت ایرانی‌ها در حوزه نانوتکنوژی و... را نمی‌پسندیم باید تعطیل کنیم؟ غیرت آقای زیباکلام کجا ممکن است گل کند؟ یعنی ملت ایران باید اختیار حیات و ممات خود را به آمریکا و انگلیس بسپارند؟ اگر این‌گونه است که آقای زیباکلام نباید در تمجید از دکتر مصدق قلمفرسایی کند بلکه باید او را نیز تخطئه کند که چرا کم یا زیاد دنبال بومی و ملی کردن صنعت نفت بود.

شما آقای زیباکلام الحمدلله ناصبی و زندیق نیستید اما در سرمقاله آن روزنامه غربگرا اذعان کردید که اگر به جای صادق زیباکلام، نام شما جانسون و اسمیت بود، حالا نظریات شما را در غرب حلوا حلوا می‌کردند!

و اما بعدالتحریر؛ آقای زیباکلام! این بود پاسخ بنده تا ببینیم انشای بعدی شما چه باشد؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
راي دادن إمكان نداره. ثبت نميشه
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من که جوابی ندیدم باز که طفره رفت برادر حسین
اینکه جریان اختلاس چی بود نیت خوانیه که ربطی به جواب نداره. اینکه مشاور فلانی چی میگه عملا میخواد از اصل قضیه فرار کنه.
برادر حسین دستاوردهای اقتصادی رو بگو. کاش ی کم در عمل و نه در حرف درک میکردی پدری که شرمنده زن و بچه ش میشه به خاطر این شرایط بد اقتصادی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من نظر دکتر وشریعتمداری ومردم همه رو خوندم من هم نظر خودمو میگم اگه ما بجای این همه هزینه برای هسته ای رو بخش کشاورزی کار میکردیم با این نیروی کار عظیم وبااین سرزمین پهناور الان دنیا بما تعظیم نمی کرد که به اونا اذوقه بدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
غني سازي اورانيوم با نانو تکنولوژي فرق دارد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
به به چه عجب آفتاب از كدوم طرف طلوع كرده كه تو مقاله ى برادر!! شريتمدارى جورج سوروس و صهيونيسم جهانى و استكبار جهان خوار و پيش بينى هاى بسيار دقيق كيهان ديده نميشه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۶۴
شهربند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چند نكته براي برادر حسين:
- بحث اقدامات هسته ايي حرف آمريكا نيست قواعد . عهدنامه هاي بين المللي است كه بايد رعايت شود.
- مقايسه شرايط اقتصادي نامناسب و گراني و تورم و آموزش و آلودگي هوا آنقدر براي مردم ملموس و باور پذير شده است كه نياز به مبناي مقايسه ندارد و عيان است.
- مگر كاري كه آمريكا با ايران كرد خيلي بدتر از كاريست كه روسيه و الان چين با انهمه جنس هاي بونجل كه صنعت داخلي را بر باد فنا داد و يا عربستان كه به نواميس مردم تجاوز كرد. ويا شما برادر حسين شايد نفعي از اين آمريكا هراسي ميبريد كه امريست علي حده
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من متنو خوندم ...جواب سوالو نفهمیدم ؟دمت گرم زیباکلام که ساکت کردی این اقا رو دمت گرم
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
در کامنت ها دیده میشه که برخی به دنبال جواب هستند
جواب که واضحه نمیدونم چرا دوستان نمیبینند .
اما باید بگم سوال زیبا کلام نا درست است و پیشرفت علم و فناوری نیازی به دلیل آوردن ندارد .
جواب کیهان هم بحث غرور ملی و پیشرفت علم است .
شاد باشید .
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اگر کسی منصفانه و بدون حب و بغض دو تا متن رو بخونه میبینه که حرف زیباکلام به شدت بی معنی ئه ... مطمئن باشید اگه ما در نیروگاه هسته ای رو هم قفل بزنیم باز این غربی ها به یه چیز دیگه گیر میدن ... حالا شما بشینید حرف این زیباکلام ها رو باور کنید .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تنها چیزی که برای ما نمونده غروره ملییه...غرور ملی رو از رفتار مردم و سیاستمدارهای کشورهای دیگه حتی اسلامی روبا اتباع ایرونی میشه فهمید جناب رسواگر
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من هم متوجه نشدم ولی حتما جواب داده برادر حسین ما قدرت درک جواب ایشون رو نداریم
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من که مطمئن بودم ایشون یه چیزی از تو نامه پیدا می کنه با بزرگ نمایی اون قسمت جواب سوال رو نمی ده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
منظور زیباکلام اینه که ما داریم زیادی هزینه میکنیم.شما حاضری الان نون رو بقیمت 10000 تومن بخری؟(بلف نزن راست بگو)!واقعا به کجا میریم؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شريعتمداري در مورد ديدار خاتمي با جورج سوروس چيزي نگفت... عجيبه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شریعتمداری جواب محکمی به روشنفکرانی که سالها کشور را به دشمنان فروختند دادید
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اصل پاسخ را گرفت آنکه گرفت اما آنکه نگیرد نخواهد که بگیرد والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کدوم غرور ملی ملتی که برای یک گونی برنج و چند دونه مرغ چند کیلومتر صف میبندن و از سر و کول هم بالا میرن غرور ملیشون کجا بوده؟؟؟؟؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
از درصد مثبت و منفی ها مشخص است که چه کس گرفت و چه کس نگرف...میشه توضیح بدی ما بی سوادها بفهیم حامد خان؟البته شکم سیر چه خبر دارد از شکم گرسنه
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
امیدوارم حرف آخر رو بفهمیم
قضیه خیلی ساده س.
3 موضع درباره هسته ای وجود داره
1- برخی میگن باید بدون هیچگونه نرمشی بر حق خود پافشاری کنیم مثل پایداری
2 - برخی میگن باید همه چیز تعطیل بشه مثل زیباکلام
3- برخی میگن باید محدود کنیم و نه از حقمون بگذریم نه بگیم همه چیزو خودمون باید بسازیم مثل دولت فعلی

2 تای اول انجام شده و شرایط مطلوب ما فراهم نشده
حالا دارن گزینه 3 را پیش میبرن.
حرف آخر
اگر حق غنی سازی مارو بهش اعتراف بکنن و تحریم هارو کاملا لغو کنن یعنی این گزینه روحانی جواب داده و از او سپاس گذاریم و این همان زانو زدن قدرت ها در برابر حق ماست که روحانی گفت
اما اگر جواب نداد تقصیر غربه کا نمیخواد حل بشه و روحانی اشتباهی مرتکب نشده و حجت بر همه تمام میشه و معلوم میشه تنها راه راه 1 میباشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جهت استحضار کسانی که جواب شریعتمداری رو نخواستن بفهمن
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد
کسی که خودشو به خواب زده نه
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ضمنا باید تکمیل کنم که اگر خدای نکرده توافقی نشد و به حقوق هسته ای ما اعتراف نکردن دیگه هیچ کس نباید انتظار داشته باشه ما از حق خودمون بگذریم و این انتظار غلط و نادرست و نابه جا است .
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
عالی بود حاج حسین
منطقی و مودبانه
حالا اینا که جواب ندارند می خوان بشینند فقط بی ادبی کنند م
میگی نه نگاه کن
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اونی که خوابه رو نمی شه بیدار کرد
در ضمن تو از کجا می دونی شکم من سیره؟؟؟
فقط همین مقدار بهت بگم که من الآن بعد از 6 یا 7 ماه یه دونه مرغ برای خانوادم گرفتم
حرف ما اینه که غرور ملی و دینی خود را با شکم عوض نمی کنیم
هنرمند ارزشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
مگر برق هسته ای برای توسعه کشور سودی ندارد؟مگر کشاورزی هسته ای تاثیری بر اقتصاد ملی ندارد؟مگر تولید داروهای هسته ای جلوی خروج ارز از کشور را نخواهد گرفت؟مگر انرژی های فسیلی در معرض اتمام نیستند ونباید برای آنها به فکر جایگزین بود؟و بسیاری چیزهای دیگر که علم هنوز کشف نکرده است.
رسواگر فتنه 2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چرا شریعتمداری از غیرت مردم مایه میذاری؟مردم 5 درصدطرفدار شماین و بس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بحثاز غیرت و غرور رو آقای روحانی که نماینده 51 درصد از مردم است مطرح کرد:
انرژی هسته ای جزئی از غرور ملی ماست
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شما 5 درصدید و تمام...95 درصد مخالف شمایند جناب
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
غرور من نقت و گازمه که کشورهای کوچکی مثل کویت، قطر و آذربایجان دارن غارتش میکنن. غرور من پایه 156 دلار اداره کارمه(چین نماد بیگاری جهان 700 دلار!!!!!!!!!!!!) کدام غرور مانده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فرارو جدیدأ دیگه داری میترکونی، از هر 20 تا نظر من شاید چی بشه یکیشو چاپ کنی. خداییش دیگه داری بد سانسور میکنی برادر من.
در جواب حاج حسین هم بگم که دوست من اینی که بیایم تمام سرمایه مملکت رو دو دستی تقدیم کشورهای کمونیست چین و روسیه بکنیم و اونا هم جنسای بنجلشون رو 2-3 برابر بهمون بندازن و ما هم خوشحال و خندان بگیم مرگ بر آمریکا اسمش "غیرت" نیست، این اسمش چیزه دیگه است. غیرت اینه که وقتی کودکهای 5-6 ساله "ایرانی" رو پشت چراغ قرمز در حال اسفند دود کردن ببینی رگ گردنت بزنه بیرون و 100 تا مقاله براش بنویسی و "غرور ملیت" خدشه دار بشه.
بهر حال پاینده باشید حاجی
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
50%
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
همین سوال در خصوص ملی شدن صنعت نفت هم مطرح است و همان جواب هم به صنعت هسته ای دادنیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سفسطه نکن کیهان . جواب بده.. جواب علمی و دقیق و اقتصادی و اجتماعی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود بر زیباکلام عزیز کیهان باز هم حرفی برای گفتن ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شما اگر دلتون نخواد نمیتونید جواب شریعتمداری رو بفمید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دوست عزيز شريعتمداري جوابي نداده كه قابل فهم باشه. مگه به شما شخصا توضيح داده
ناشناس
MALAYSIA
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من فهمیدم. میگه آمریکا مرض داره. چه غنی سازی بکنیم چه نکنیم هی دلش می خواد ما را تحریم کنه. مرضش هم جوریه که با همه خوبه ها، فقط ایرانو تحریم می کنه.
ناشناس
-
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سوال دکتر زیبا کلام:
" هسته ایی چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟"
کسی میتونه از تو جوابیه کیهان جواب سوال زیباکلام رو در بیاره؟
باز هم اتهام : " آقای زیباکلام با همان ادبیات آمریکایی‌ها مدعی شده..."
خوبه زیبا کلام گفت: "بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایر ملاحده و جنود شیطانی خذلهم‌الله"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب آقاي شريعتمداري!!!
لطفا سري به بيمارستان هاي تهران و بخش سرطان بزنيد،آمار مرگ و مير در اثر بيماري هاي تنفسي و آلودگي هوا را مطالعه كنيد كه چه بسا به دست آوردن اين آمار از بدست آوردن اطلاعات سناي آمريكا(كه مورد علاقه شما است) كاري بس اسوده تر است.بر اثر تحريم هاي هسته اي دارو هاي چيني وارد مملكت شد و روند درمان سرطان با مشكل جدي مواجه شد.اي كاش جاي اين همه رو كمي خجالت ميكشيديد.
ایران آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس7:51
آیا میدانستی بسیاری از بیماران سرطانی با "رادیو داروهای" تولید خودمان بهبود یافته اند؟
ناشناس
CANADA
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به دست اوردن این امار از به دست اوردن اطلاعات سنای امریکا که مورد علاقه شما است بس اسان تر است .......عالی گفتید
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقاي ايران آزاد
بنده در درمانگاه شلوغي كار مي كنم بيماران سرطاني زيادي داريم. بندگان خدا از فشارهاي ناشي از نبود و گراني داروهاي شيمي درماني كه تحريم ها بر آن موثر بوده مي نالند. قيمت اين داروها پس از تشديد تحريم چند برابر و تهيه آنها براي اين بيماران سخت تر شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ایران آزاد عزیز شما صدا و سیما زیاد میبینی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب ایران ازاد. درجواب شما عرض میکنم: ایا میدانید اگر با دنیا مراوده نداشته باشیم و تحریم باشیم همین رادیوداروهای ایرانی را هم نمیتوانیم استفاده کنیم.چون اول باید با استفاده از دستگاههای پیشرفته مثل سی تی اسکن و عکسبرداریهای سه و چهار بعدی بیماری را تشخیص داد.اگر امکانات تشخیص را ندهند این موادی که شما میفرمایید دستمان میماند! دنیا محل داد و ستئ است.فعلا ما همه چیز را نداریم.حتی اگر داشتیم هم بهتر بود با دنیا دوست باشیم و مراوده کنیم.انزوا خوب نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
رادیو دارو فقط جهت تشخیص سرطان است نه چیز دیگری. لطفا قبل ازاینکه حرفی را اشاعه بدید تحقیق کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حالا مشکلات آلودگی چه ربطی به انرژی هسته ای داره؟
مشکل مدیریتی برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای زیبا کلام که میگن تو بحث دارو مشکلی نیست؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
منظور ایشون اینه که ما همه چیز رو نداریم.همین.تمامی دستگاههای اساسی بیمارستانها خارجی هسنتد.چرا راه دور میرویم.همین که نمیتوانیم پولمان را دریافت یا ارسال کنیم یعنی انزوا ناشناس 12:59
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بدبختی اینه برای اونایی که داد و هوار دارند همه چیز مهیا است ما که برای یک سرما خوردگی کوچیک باید قرص های تهیه شده با مواد چینی را بخوریم و بعد کلی هزینه آخرشم توفیری نکند
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شریعتمداری جواب سوال آقای زیبا کلام را ندادید.
کشوری که میدانهای گازی مشترک با همسایگان دارد و به دلیل تحریمها و سوء مدیریت ،فرصت توسعه و بهره برداری از این میادین را از دست داده،در حالیکه قطر 12 سال است که دارد از همین منابع مشترک به سرعت گاز استخراج میکند آیا باید ما این همه هزینه برای انرژی هسته ای میپرداختیم و این تکنولوژی را چندین برابر و به قیمت بسیار گزاف بدست آوریم.بهتر نبود ابتدا به پروژه های مهمتر می پرداختیم و سر فرصت وقتی توان اقتصادیمان بالاتر می رفت به سمت آن حرکت میکردیم.من از غارت ثروت مملکتم توسط کشورهای همسایه چه در جنوب و چه در شمال از مسئولینی که غفلت کردند و در اولویت بندی امور ، مدبرانه عمل نکردند شاکیم!!!1اما این شکایت را به کجا میتوانم عرضه کنم؟جز در محضر خدای یکتا !!!!! واز او بخواهم به فریادمان برسد.شما هم لطفا فقط به سوال پاسخ دهید و فرافکنی نکنید.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟ این سوال پا برجاست هنوز. شما هنوز جوابی ندادی جناب شریعتمداری. باز زدی تو فاز آمریکا و جاسوسی و غرب گرایی. فقط جورج سورس و زحمت کشیدی اسمشو نیاوردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اخی واقعا شما جوابو نفهمیدید.....
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب شریعتمداری این بوده که راست میگی تو پیشرفتمون هیچ تاثیری نداره ولی مسئله حیثیتیه!!!! مگه غیرت نداری!!!!
این بود جواب آقای شریعتمداری!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بالفرض که انرژی هسته ای تاثیری در اقتصاد کشور ما نداشته باشه!اصلا به آمریکا چه ربطی داره که بخاد توی امور ما دخالت کنه
ما دلمون میخاد انرژی هسته ای داشته باشیم واقعا به اونا چه؟
شما ها از چی می ترسید؟ نمیتونید جلوی اینها بایستید
اگه امثال شما و زیباکلام از آمریکا میترسند مثل زمان جنگ بکشند کنار
هستند جوانانی که آمریکا را هیچ حساب نمی کنند و بموقع توی دهنش میزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اصلا متن رو خوندی
یا نخوندی یا بی انصافی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگر امریکا در مورد سایر پیشرفتهای علمی حرف زد جواب می دهیم هنوز که نزده تازه امریکا و اروپادانشجوهای ما رو بورس می کنن درس وعلمشون رو به اونها اموزش می دن بعد هم اقامت نمیدن و میفرسن کشور خودشون این با تصورات اقای شریعت مداری مغایرت دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
احسنت بر سردار قلم حاج حسين شريعتمداري:
زبان حال مردم دينمدار و انقلابي ايران خطاب به برادر شريعتمداري:
جانا سخن از زبا ن ما ميگويي.......
خداوند منان حفظ كند اين يار واقعي انقلاب اسلامي ايران را.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
یه نگاه به منفی ها بنداز بعد از قول مردم حرف بزن!!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
زبان ما...؟! شما چند درصد مردمین؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس 11:36
این منفی مثبتا چرته
برو چند تا سایت اصولگرا رو هم ببین و سایت های دیگه رو تا ببینی اونجا مثبت و منفی ها چندتاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس 13:18 رای مردم تو 24 خردادم چرته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس 13:18
سایتهای اصولگراتون مگه چقدر بازدید کننده داره؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
رای 24 خرداد در دموکراتیکترین انتخابات جهان51 درصد بود.
نظر مردم هم ثابت نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس 14:53
اولا شما رای 24 میلیونی احمدی نژاد رو فراموش نکن
ثانیا 51 درصد این حرفا رو نداره
ثالثا ظاهرا خیلی ها از رایشون به روحانی پشیمونند
یک خوزستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دارم نعره زنان به سوی بیابان میدوم...! آخه این چه استدلالیه حسین شریعتمداری؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
نفهمیدی چی میگه؟
منظورش اینه یه عده اومدن دم در خونه شما آب خونتون رو بستند میگن تا ماشینت رو بما ندی آب رو باز نمیکنیم. بعد شما از ترس ماشین رو میدی بهشون تا یه مقدار آب رو باز کنند. شریعتمداری میگه چرا می ترسید؟ برو بزن توی دهنش هم اون رو بزن و هم آب رو بازکن. این یعنی غرور ملی
اگه شما می ترسید با اینا در بیفتید یه عده ای از بچه های جبهه و جنگ + یه سری جوون نترس و شجا هستند که توی دهن آمریکا بزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
13:21 چرا تنگه ی هرمز رو نبستی ؟!
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس13:21 چی میگی؟ یک عده از بچه های جبهه وجنگ!!!!! فکر کردی این بچه های جبهه و جنگ از کجا اومدن؟! مگه غیر از اینه که بچه های مردم بودن!! من خودم فرزندشهیدم میدونم بی پدری یعنی چی انتظار که نداری بچه های مردم برن جنگ بعد یکی مثل بابک زنجانی راحت بیاد درو کنه؟!! اصلا چرا شریعتمداری که اینقدر مدعیه جبهه نرفت؟!! فرارو ممنون میشم اگر سانسور نکنی
ناصر نصرتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جون داداش بیخیال شو نعره نزن
ناشناس
CANADA
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مغلطه نکن جناب کیهان اون سه میلیارد دلار مال رفقای شما بود . درسته ملت کم حافظه ای هستیم ولی دیگه نه اینقدر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کم حافظه بودن خودتو به ملت سرایت نده دوست من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
برو سرچ کن ببین زییباکلام چطور حمایت کرده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
یکی به در یکی به نعل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
برادرم
یکی به نعل یکی به میخ!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
انصافا نتونستی شریعتمداری جواب زیبا کلام را بدهی .همیشه ذهن خواننده رو منحرف می خواهی بکنی .اما اما خوانندگان اینترنتی فهیمند اقای شریعتمداری.این مطالب شما فقط در کیهان طرفدار دارد و بس
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اون تونسته جواب بده تو نفهمیدی
ناشناس
-
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حامد خان خودت رو وثتی به خواب بزنی کسی نمی تونه بیدارت کنه . خودت هم می دونی که ح ش نتونسته و نخواهد تونست .
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کیهان نتوانست جواب درستی به سئوال ساده و منطقی دکتر زیبا کلام بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سوال مسخره و بدون فکر زیباکلام ارزش جواب دادن نداشت این لطف اقای شریعتمداری بود که بهش جواب داد
مانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود خدا بر آقای شریعتمداری انقلابی مومن ...حرف حق جواب ندارد به نظرم اگه جواب هم نمی داد مشکلی نبود چون مردم آقای زیباکلام را با کلام های عجیب وغریبش خوب می شناسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اون « مانی» ات منو کشته علی جان!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کلام عجیب غریب ؟ کجای حرفهای آقای زیبا کلام عجیب و غریب بود که متوجه نشدی ؟
سوال آقای زیبا کلام علیرغم همه آسمون ریسمون بافتن روزنامه کیهان، هنوز هم بی پاسخ است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باید در معنی مومن تحقیق بیشتری بکنی. مومن اگه مومن گرسنه ای وجود داشته باشه نباید شب خوابش ببره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
پاسخي ندادي جواب سوال رو بده
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ببخشید دستم لغزید رفت رو منفی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقاي شريعتمداري به سوال پاسخ بده سفسطه نكن. نامه آقاي زيبا كلام يك سوال در خود داشت لطفا اگر توان پاسخ گويي نداري حداقل چيزي نگو!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقاي شريعتمداري به سوال پاسخ بده سفسطه نكن. نامه آقاي زيبا كلام يك سوال در خود داشت لطفا اگر توان پاسخ گويي نداري حداقل چيزي نگو!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
برات متاسفم آقای شریعتمداری،میشه گفت هیچ جوابی برای سوال زیبا کلام نداشتی بیشتر طفره رفتی!!‏
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باز همان سوال ایشان به قوت خود باقیست
بجای اسمان ریسمان بافتن اگر جواب داشتی میدادی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این شریعتنداری هر چی سعی کنه برچسب نزنه بازم می چسبونه ...
سجاد
UNITED STATES
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این که سوالات در مقابل سوال بود!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شما تو اين پاسخ دست اوردهای قضیه هسته ای رو گفتین ؟
روح الله
AUSTRALIA
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
روزنامه کیهان:
نخست آنکه با کاهش سریع ارزش پول ملی طی سالهای اخیر سرانه بهداشت، درمان و آموزش کشور در ردیف فقیرترین کشورهای دنیا قرار گرفته و جناب زیباکلام بیراه نمی گوید و البته این دسته گلی است که به تبع تحریمهای ناشی از فعالیتهای هسته ای به آب انداخته شده...
دوم اینکه آقایان گودرزی و شقایقی به هم ارتباطی ندارند. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.پیش از این در خصوص اختلاس 3000000000 تومانی به تفصیل قلم فرسایی فرموده اید.
پاسخ نکته سوم را به جناب زیبا کلام می سپرم که معتقدم کیهانیان پر بیراه نگفته اند.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این استدلال ها به قدری قوی بودن که من به چیزهای دیگه هم اعتقاد پیدا کردم مثل ماست سیاهه و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این جواب نشد که!
فرافکنی!
pili
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شریعتمداری بجای جواب منطقی به سوالات آقای زیبا کلام ، از این شاخه به آن شاخه پریده و پای آمریکا را به وسط کشیده و گفته چون آمریکا با برنامه هسته ای ایران مخالف است پس ما کارمان درست است. این هم شد جواب؟ آقای شریعتمداری بهتر بجای فرافکنی با آمار ارقام پاسخ دهد. هزینه های برنامه هسته ای برای کشورمان تا به الان چه بوده ، دستاردهای آن چه بوده است؟ در دو کفه ترازو مقایسه کند. نه به آمریکا و جورج سوروس و .... متوسل شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب جناب اشتباه بود ترم بعد معرفی به استاد بگیرید گرچه بازهم امیدی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کماکان هیچ پاسخی به سوال آقای زیباکلام داده نشده‌است
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تو حتی توان تشخيص سوال رو هم نداری ،اصلا متوجه سوال زیبا کلام شدی ؟
به همه طرف رفتی ،آمريکا، داریوش سجادی اصلاح‌طلب ،مشاور سابق کروبی،سپهبد رزم‌آرا ،نانوتکنوژی ،چمدان‌های رشوه‌ای و آفتابه ...
پس جواب کو ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
الان جواب زیبا کلام رو داده؟
یا مثل همیشه اسمون و رسیمون بافته؟
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
از جوابت لذت بردیم، کیهان!
یک خوزستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تو دنیای خودتون خوش باشین ...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شما چند نفرید اونوقت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس 12:17حرف حق با عده و عده شناخته نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
کل طرفدار های کیهانیزم به 5 درصد جامعه هم نمیرسن.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
استدلال معقول و متین ... ؟
هر چی بیشتر این جوابیه رو می خونم بیشتر متحول می شم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
می خوام امتیاز بدم تکلیف ما رو مشخص کن کدوم طرفی متحول شدی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
متن حرف شرعتیو نوشتم "استدلال معقول و متین" ... ؟
علامت سوال گذاشتم یعنی کجاش معقول ومنطقی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
انشای شما را ملت با رای خود نوشتند.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
كيهان فرافكني كرده . مثل بعضي ها راه تخريب شخصيت طرف مقابل را پيش برده . ضمنا كيهان جان او اختلاس 3000 ميلياردي در زمان پاكترين دولت كه مورد حمايت و در خط تفكر شما بود و در كلفت گويي يد طولاني داشت در ثاني طرف مسئله هسته اي فقط آمريكا نبود . روسيه چين فرانسه انگليس هم بودن كه بابرخي از آنها ادعا رفاقت شديد مي كرديم و درآخر سواره خبر از پياده نداره شما هم پياده بشين كه بفهمين حال مردم را .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دقیقا حاج حسین داره از تکنیک احمدی نژاد استفاده میکنه.
اصل بحث رو میبره به حاشیه.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
شما ها چشماتون رو بستین ودهنتون بازه
یادتون نیست نیست که کیهان چقدر به احمدی نژاد اعتراض کرد
ازنظر شمابالاشهری های تهران که به روحانی رای دادن پیاده اند و مستضعفین جنوب تهران که به قالیباف وجلیلی رای دادن سواره ؟؟؟؟
فرارو منتشرکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باز هم که جواب سوال واضح ایشان را ندادید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تورا به خدا قسم منصفانه بگو آیا این جواب بود؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
داری سفسطه می کنی آقای شریعت. اینا قیاس مع الفارقه. الان ما تو هم تکنولوژیها پیشرفت کردیم فقط همین یک قلم هسته ای مونده؟ چقدر خوب بود ما تو همین صنعت خودرو می تونستیم خودکفا شیم؟ چرا بعد از 150 سال که از اختراع ماشین می گذره و بعد از 30 سال مونتاژ کاری هنوز نمی تونیم خودمون خودرو تولید کنیم؟ چرا ما هنوز تکنولوژی تولید آی سی رو نداریم و باید تمام قطعات و بردهای کامپیوتری رو وارد کنبم؟ چرا ما تکنولوژی تولید تلفن همراه رو نداریم و باید از چین وارد کنیم سر هم کنیم و اسم گوشی ایرانی روش بذاریم؟ چرا دوست نداریم تو این حوزه ها پیشرفت کنیم و گیر دادیم به انرژی هسته ای؟
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
پاسخ های شریعتمداری اصلاً ربطی به جواب نداشت .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فکر کنم سوادم نم کشیده. من دو سه بار این یادداشت رو خوندم باز هم جوابی برای سوال زیبا کلام ندیدم. فقط طبق معمول یه سری آسمون ریسمون بود. فکر کنم باید یه فکری برای بی سوادیم بکنم!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کیهان آسمون و ریسمون به هم بافته باز هم مشخصاً جواب سوال زیبا کلام رو نداده ...
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
همه چیز گفتی الا جواب سئوال!!!!!!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باز هم سوال اصلی دکتر زیباکلام بی جواب ماند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای کیهان من هر چه جستجو کردم دیدم دست آخر شما هنوز پاسخ سوال منطقی آقای زیباکلام را ندادید. فقط زمین و زمان را به هم بافته اید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقاي زيبا كلام يك سوال را مطرح كرده اند كه برنامه هسته اي از نظر اقتصادي توجي پذير نيست . حالا شما با استدلال جواب ايشان را بدهيد و فرافكني نكنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب سوال چی شد؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به هیچ کدام از سوالات زیبا کلام پاسخ منطقی داده نشد.به جای آن کیهان از روش نخ نما پاسخ سوال با سوال استفاده کرد.این روش را می توان تا قیامت کش داد ولی چیزی عاید مردم نمی شود همانطور که در دولت قبل نشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من با کیهان موافق نیستم اما این 2 جمله اش قابل تامل است:

1- "این حرف، شبیه سخنان سپهبد رزم‌آرا در بحبوحه نهضت ملی شدن نفت است مبنی بر اینکه ملت ایران وقتی نمی‌تواند آفتابه بسازند، چه ادعایی برای ملی کردن نفت دارند."

2-"چرا از متهم اول سوءاستفاده و فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردتومانی با این ادعای خلاف واقع که او کارآفرین است، دفاع کرد حال آن که آن غارتگر اقتصادی پول هنگفت 3 هزار میلیاردی را نه از راه خلاقیت و تولید و کارآفرینی، بلکه با زد و بند و دادن چمدان‌های رشوه‌ای که هر کدام بالغ بر 200 تا 300 میلیون رشوه را بالغ می‌شدند، به دست آورد؟"
بهلول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این پاسخ کیهان فرار رو به جلو است ، پاسخ سوال را باید روشن داد اگر بنا باشد حل مشکلات کشور در ترازو قرار گیرد باید بگویند چه سهمی از این مشکلات توسط انرژی هستهای حل خواهد شد . کار را چرا به مسائل سیاسی مرتبط می کنید ، اینکه دانش و تکنولوژی ببومی هسته ای خط قرمز ماست هیچکس درآن شک ندارد .
اصغرآقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باز هم كيهان جواب سوال زيبا كلام را نداد. باز طفره رفت! جواب سوال را با سوال پاسخ دادن شگرد مموتي است كه نهادينه شد تو اين مملكت اينهم از بركات مموتي
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تویه همین مکاتبه کوتاه معلوم میشود که حاج حسین پشت هیاهوی خود واقعا هیچ دلیلی برای حرفهایش ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
پس جواب چی شد آقای کیهان فکر کردی پیچوندی هیچ کس هم نفهمید؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
برات متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای کیهان لطفا جواب سوال را با منطق و استدلال بدهید نه اینکه فرافکنی نمایید مردم عقل دارند و خوب تحلیل می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خوشم مياد كم نمياره
ابري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اتفاقاً بد جوري كم آورده كه اين همه آسمون ريسمون بافته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
همچنان سوالات آقای زیبا کلام بی پاسخ ماند . کیهان براساس عادت فرار روبه جلو میکند . آقای زیبا کلام و مردم ایران تنها چند سوال دارند ومنتظر جواب هستند . لطفاً پاسخ دهید و فرافکنی نکنید.
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
طبق معمول کیهان به جای اینکه پاسخ سوال رو بده حاشیه گذاری میکنه!! من نمیدونم اگر آمریکا نبود ایشون حرفی هم برای گفتن داشت!! کاری به آمریکا نداریم اول باید ببینیم با توجه به شرایط ایران آیا انرژی هسته ای در اولویته یا موارد دیگر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چرا تصور می کنید آمریکا اساسا به دنبال این است که ارزشهای خود را به همه جای دنیا تسری دهد و اگر کشوری زیر بار پذیرش آنها نرفت ، نابودش کند . مگر کره جنوبی سرتاپا آمریکایی شده ؟ مگر به مردمانش گفته اند نفس نباید بکشید ؟ کی و کجا آمریکایی ها با نانوتکنولوژی مخالفت کرده اند ؟ چرا آسمان را به ریسمان می بافید تا به نتیجه دلخواه خودتان برسید ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
واقعا"از این پاسخ مستدل ومحکم کف کردم!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ما هم کف کردیم....
اون هم چه کففففففففففففففففففففففففی!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب شریعتمداری لطفا" جواب زیبا کلام را بدهید ومنافع انرژی اتمی کشور را از نظر اقتصادی بیان فرمائید زیبا کلام با تحقیر خود جایی برای تحقیر کردن مجددشان نگذاشتند لطفا" آنقدر آزادگی داشته باشید وجواب منطقی به سخنان ایشان بدهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دقیقا همانطور که انتظار میرفت!!!
من که پاسخی نشنیدم!! دکتر زیبا کلام [به نمایندگی از خیلی‌ها] یک سوال ساده پرسیده بوند ولی جواب نگرفتند.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حالا هرچه نوشتی درست بابایه نفر جواب سوال این بنده خدا را بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود برصادق زیبا کلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کوبنده ترین پاسخ تاریخ !!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اگه نظرت اینه خیلی ساده ای که اینو کوبنده حساب میکنی؟این برای مردم پاسخ ساده هم بحساب نمیاد! معدل دیپلمت چنده اگه گرفتی؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اشتباههی + دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جوابي نديديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آفرین بر کیهان
ناشناس
GERMANY
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مطمئنم خبر رو نخوندی!
رضاپیری اردکانی
-
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سلام .برادرحسین پاسخ بده برادر. سفسطه نکن. قرارشد مزایای هسته ای را نام ببری نه اینکه خودت سوال بپرسی.معلومه که جواب منطقی نداری وداری فراربه جلو می کنی .
موری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ای کیهان فرافکن!!
آخرشم جواب ندادی به سوال!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تو رو خدا جواب کیهان را نگاه کنید تا متوجه شوید چرا کیهان ؛کیهان شده اصلا انگار اینان در فضا زندگی می کنند .
بابا کارد به استخون مردم رسیده بیکاری و بی پولی و فساد و اعتیاد و... داره این مملکت رو از بین می بره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
منطق در حد ....!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شیریعت مداری باز جواب ندادید !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود برصادق زیبا کلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کیهان این که نشد جواب، ماکه قانع نشدیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بابا اینقدر گیر سه پیچ بهش ندین خوب وقتی جوابی نداره بنده خدا چی بگه ؟؟!!!
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کیهان ،
باز بیراهه رفتی!
سوال زیبا کلام در مورد تعیین اولویت هاست.
سینح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
احسنت بر جواب های منطقی!حالا از هر کس!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ما که جواب منطقی ندیدیم
حالا از هر کس!
غزل
UNITED STATES
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شریعتمداری جواب شما بیشتر شبیه جواب های استادتان، احمدی نژاد است که به جای درست جواب دادن و جواب درست دادن فقط بلد بود ماست مالی کند!!!
yosef
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب سوال جی شد؟ انرژی هسته ای چه سودی برای مردم داشته و دارد. این رو جواب بدین، نه اینکه مصاحبه های گذشته زیباکلام رو نقد کنین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ما که جواب سوالی ندیدیم، فقط فرافکنی بود ...
اصل سوال باقی مان که؟
من نوعی به شخصیت سخنگو کار ندارم، ما هم می خواهیم جواب سوال را بدانیم.
اتفاقاً ما با برخورد با مفاسد چه راست و چه چپ موافقیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
البته هنوز سؤال آقای زیباکلام جواب داده نشده ها!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود برصادق زیبا کلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب سوال را بده چرا صغری کبری می بافی!!
چه نفعی برای توسعه اقتصادی کشور و مردم داشته؟؟
هزینه منفعت این موضوع چیه؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
با سلام و احترام
ضمن تشکر از سایت فرارو , خواهشمند است در صورت امکان , عکسهای ناراحت کننده مثل عکس این اعدامی را در بخشهای مخصوصی قرار داده تا افرادی که تمایل به دیدن این عکسها دارند به آنجا مراجعه کنند. در حال حاضر برای دیدن هرخبر این عکس در جلوی چشم ظاهر شده و .....
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقاى حسين شريعتمدارى اين جواب سوال آقاى زيباكلام نبود خواهشاً به جاى آسمون ريسمون بافتن جواب بديد
آیدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب سوال چی شد!!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کماکان اصل سوال همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است جناب شریعتمداری؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
یک کشوری مثل همه کشور ها می خواهد تکنولوؤی هسته ای داشته باشد.اگر با امریکا باشد دلش می خواهد سر به تن نظام نباشدو هسته ای بهانه هست.اگرمردمی می خواهند استقلال داشته باشند نباید به ساز امریکا برقصند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
نه به ساز امریکا برقصیم نه به ساز بعضی گروههای داخلی که خودشون سیر هستند و تامین و اصلا کل خامعه رو در نظر نمیگیرند ومرتب در حال ستیز با گشورهای دیگرند! اگر خدا اراده میکرد شما را در کره مریخ می افرید تا راحت باشید(اونموقع بیکار میشدید!).ادمها باید با هم مسالمت امیز یاد بگیرند در کنار هم زندگی کنند نه در یک جزیره و تنها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اقای شریعتنداری مغالطه میکند او با طرح جمله حقی مبنی بر اینکه اگر امریکائیها گفتند نفس نکشید و الی اخر دلیلی بی پایه و غیر واقعی برای ادعای خود مبنی بر اینکه اگر امریکائیها گفتند نانو نداشته باشید چکار کنیم می اورد در صورتی که اگر امریکائیها از این ادعاها بکنند هیچ ملتی این خواست را قبول نمی کند
نیکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کیهان ، پاسخ سوال را نداده است و به سراغ انحراف توجه خواننده از سوال رفته است : انگار باید سوال را برای کیهان تکرار کرد . سوال این است که جدای از مخالفت یا موافقت دیگران با نحوه دستیابی ایران به انرژی هسته ای ، واقعا این نوع هزینه کردن برای چنین نوع انرژی، با شرایط امروز ایران مناسبت دارد ؟ و غنی سازی در کجا و چه مواردی بر رشد و توسعه کشور تاثیر مثبت داشته است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مناظره مناظره مناظره ما منتظر سومیش هستیم هیچجا نمی ریم همینجا هستیم
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حرف حساب جواب نداره
احسنت حاج حسین
ممنوع الکامنت فرارو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حسن جان اشتباه نکن این سایتیه که حرف حق خریدن نداره !!! اگر به کامنت بینندگان فرارو تو موضوعات مختلف نگاه کنی خودت متوجه میشی !(به امید تایید نظرم !!!)
عوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حسن جان اگه جواب حاج حسین به سوال زیباکلام را فهمیدی به منهم بگو!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
نفهمیدی؟
خب من برات میگم
آمریکا هیچ حقوقی رو برای کشورهای دیگه قائل نیست حتی اگه طرفدارش باشن،مثل مصروعربستان که مردمشون اصلاوضع خوبی ندارن
اگه فکرکنیم که باجمع کردن هسته ای شکم ماسیرمیشه سخت دراشتباهیم چون بعدازاون نوبت بقیه ی حقوق مامیشه وآخرسرهم میشیم کشور جهان سومی سازشکار مطیع آمریکا....هیچ راهی جز تکیه برتوان داخلی خودمون نداریم
فرارو منتشرکن..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
در اینکه غنی سازی حق ما است شکی نیست ولی این دلیل نمیشود که غنی سازی را به سرنوشت ایران مرتبط کنیم .مگر ما جنگ را به سرنوشت ایران مرتبط کردیم که غنی سازی را مرتبط کنیم ضمنا غنی سازی برای ایرانیان است نه ایرانیان برای غنی سازی
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کاملا مشخصه شریعتمداری هیچ جواب قانع کننده ای برای سوال منطقی دکتر زیباکلام نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
غنی سازی اورانیوم با اطمینان بخشی به دنیا و همسایگان حقی است که در دولت احمدی نژاد بسیار بد از او دفاع شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
زيبا كلام زيبا مي گويد و راست مي گويد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مناظره را قبول دارم بین شریعتمداری و شیرزاد یا تاج زاده و یا حتی زیبا کلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
واقعا فرافکنی هم حدی داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب برادر حسین همه چی گفتن بجز جواب پرسش بسیار واضح آقای زیباکلام! سفسطه نکن حاج حسین. سوال واضحه. به جای پیش کشیدن حواشی، جواب بده!
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
4 بار خوندمش جز فرافکنی ومغلطه چیری ندیدم
مشگل اینه که هیچوقت رودرو بحث نمیکنند
بدون هیچ ملاحظه ای
اونوقت آدم میفهمه کی چند مرد حلاجه

اون دنیا مطمئنم جلو بعضیا رو می گیرم میگم :
نفهمیدی یا نخواستی بفهمی ؟
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
امیر جون من برای هر بحثی که داری اعلام آمادگی میکنم .
اگر لازم دیدی در هر موردی هر چی میخوای بگو تا بهت جواب بدم .
البته تا جایی که فرارو همکاری بکنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
امریکائیها هیچوقت به ایران نخواهند گفت دانش نانو را نداشته باش حسین شریعتمداری برای استدلال دستانش خالی است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به اصل سوال جواب نداده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چرا جناب شریعتمداری به این قسمت نامه آقای دکتر" محیط‌زیست آن بدل به زباله‌دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می‌رود؛ سطح آب‌های زیرزمینی آن به دلیل بی‌توجهی و نبود بودجه دهها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده" هیچ جوابی نداده؟!
احتمالا چون مثل تمام قسمت های نامه جوابی نداشتهن نظر شما کاربران گرامی چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دقیقا همین طوره.
موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
منفی یعنی چی اینجا؟!
فدائی ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اگه بعد از 10 سال بعضی ها هنوز نفهمیدن انرژی هسته ای یعنی چه و چه منفعتی داره، واقعا براشون متآسفم
اگه فردی مثل دکتر زیبا کلام ندونه به بار نشستن این انرژی می تونه هم مشکل بیکاری رو حل کنه، هم دارو و درمان، هم محیط زیست، هم انرژی و هم خیلی چیزهای دیگه، واقعا جای تبریک داره به ایشون!!!!!!!!!!!!!!!!!
این انرژی اگه فایده نداشت اولا اونهایی که به زعم شما قدرتهای جهانی هستند درصدد این نبودند که اون رو برای خودشون انحصاری کنن، و از این که می بینن ایران خودش و بدون ذره ای کمک از طرف اونها به این فناوری دست پیدا کرده انقدر جلز ولز نمی کردن؟
یه سؤال از جناب زیبا کلام:
اگه این انرژی تو زمان خاتمی یا روحانی تثبیت شده بود و احمدی نژاد می خواست اون رو تعلیق کنه، خدائیش باز هم این سؤالات رو داشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به من جواب ندید، به وجدانتون جواب بدید!!!!!!!!!!!!!
اصلاح طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چه زود خلع سلاح شدید. پس کو جواب سوال.اینها که همه اش حاشیه پردازی بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سوال این بود که: برنامه هسته ای چه سودی برای ما داشته تا حالا.
کجای این متن جواب این سوال بود؟
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
نتونستی جواب بدی حاج حسین فایده غنی سازی بالای5درصد چیه برای مردم
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درست مثل احمدی نژاد چون جوابی نداره با سوال جواب می ده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اقای شریعتمداری انشای بعدی زیبا کلام همین کامنتهامنتشره و غیر منتشره است بخوان و دلیل نانو نیاور اگر اگر اگر نکن اگر را کاشتند سبز نشد
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
مهم این است که مردم عزیزبدانندکه امثال شریعتمداری خودراحق مطلق دانسته واقشارفرهیخته جامعه رادرجهل مرکب میدانندلذاسرنوشت مملکت
برای آنهامهم نبوده وهرگزنمی
خواهندصدای شکستن استخوانهای اقشارمظلوم جامعه رابشنوند.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این جماعت عادت دارند وقتی در جواب دادن به سئوال کم می آورند، می روند سراغ تخریب شخصیت سئوال کننده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اصل سوال همچنان به قوت خود باقیست!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حاج حسین به وظیفش عمل کرد و الان نوبت قوه قضاییه است که جلوی هتاکیهای آقای زیباکلام را بگیرد.
فضول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
یه نفر معنی "هتاکی" را به ناشناس 11:50 بگه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
راه مبارزه با این افراد همین شیوه زیبا کلام است که شریعتمداری جواب درستی بهش نداده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آفرین بر حاج حسین عزیز جواب کاملا منطقی و با احترام است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شریعتمداری بجای آسمون و ریسمون بافتن جواب سوال رو بده.
مستضعف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فرافکنی که شاخ و دم ندارد ، اینکه آقای دکتر در نامه‌شان خود را موصوف به عباراتی مثل ناصبی، دهری، بابی، زندیق نمودند به جهت آن بود که می‌دانستند این قبیل اتهامات حربه حاج حسین و جناح همفکرشان برای سرکوب مخالفان فکری است اما ،حاج حسین اینبار سلاح دیگری برای به سکوت کشاندن ایشان سود برد "آقای زیباکلام با همان ادبیات آمریکایی‌ها مدعی شده باید غنی‌سازی را جمع کرد" چاقوئی زنگ زده که تیغ کند آن دیگر نه جلای سابق را دارد و نه برندگی مورد نظر ایشان را!!
محمد ایلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درود بر شریعتمداری........اینست جواب سوالش!آیا مسئله ما با آمریکا صرفا همین برنامه هسته‌ای است؟! اگر مثلا همین آمریکایی‌ها گفتند آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران نباید نفس بکشند چون باعث آلودگی هوا و تولید دی‌اکسید کربن می‌‌شوند! یعنی آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران باید نفس نکشند؟! اگر آمریکایی‌ها گفتند ما پیشرفت ایرانی‌ها در حوزه نانوتکنوژی و... را نمی‌پسندیم باید تعطیل کنیم؟ما اگر در برنامه هسته ایمون هم تخته کنیم امریکا سود میبرد نه ایران
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به وجدانت رجوع کن آقا اگه داری حال مردم رو ببین بهتر شده یا روز به روز بدبخت تر میشن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اصل سوال همچنان به قوت خود باقیست!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شما خواب تشریف داری و با هیچ چیز قانع نمیشی
آناهیتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
یکبار دیگر نامه آقای دکتر زیباکلام و پاسخ حاج حسین را بخوانید ،خداوکیلی کجای این پاسخ به آن سئوال پر مغز می‌خواند ؟ نکته برجسته پاسخ حاج حسین ، همصدا خواندن دکتر با آمریکائی‌ها بود که ایشان در نامه‌شان بنوعی پیش‌بینی کرده بودند !!! پای منطق و استدلال که میلنگد پای تهمت و افترا بمیان کشیده می‌شود .
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده...
اگر به دنبال سر افرازی و خودکفایی و ... بودیم باید کرامت انسانی شهروندان را اجر می دادیم، آیا شما آلودگی هوا و مرگ هزاران نفر در سال به خاطر آن، خشک شدن دریاچخ خای هامون و ارومیه و کم آب شدن رودها را نقض می کنید؟!! این چه الگوی توسعه ایست که در آن مردم نلبود می شوند که اجر و خودکفایی پیدا کنند؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ما که باز پاسخی ندیدیم
البته کاسبین تحریم جواب رو خوب بلدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
حسین شریعتمداری فرق بین صنعت نفت و انرژی هسبه ایی را نمیداند

نفت منابع زیر زمینی است
انرژی هسته ایی مولد علم است .
زیبا کلام واقعا زیبا کلام است
دشمنی حسین با امریکا جنبه تبلیغاتی دارد چرا حسین مقاله برای روسیه نمی نویسد.
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
واقعا ما جوابی از آقای شریعتمداری ندیدیم
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب مشخصه ،مشكل ما فقط موضوع هسته اي نيست ، هسته اي بهانه است دست آمريكا و اروپا،كيهان گفته اگر آمريكا ايراد ديگري بگيرد ، باز هم بايد تمكين كنيم ، تا دچار تحريم نشويم. مگر در زمان جنگ موضوع هسته اي بود كه آنهمه خصمانه عليه ملت ايران و موجوديت نظام جنگ افروزي كردند و كشور را در محدوديت شديد بردند؟درسته به جهت تحريم در فشاريم و گراني بيداد ميكنه ، اما هميشه به بهانه اي اين شرايط قابل تكرار است . آْنها با موجوديت نظام در تعارضند، اين را متوجه باشيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جناب شریعتمداری ، رتبه محیط زیستی ایران در زمان دولتی که شما طرفدار تمام قدش بودی 60 رتبه سقوط کرده مردم در شهرهای بزرگ ازبنزین غیر استانداردو اتومبیل های با تکنولوژی 30 سال پیش در حال خفه شدن هستند دریاچه ارومیه ،هامون ، زایینده رود خشک شذه و آبهای زیر زمینی با این مدیریت منابع آب بزودی در برخی استان ها بکلی از بین میرود، آلودگی از علل رشد سرطان و سکته است و... کاش یک لحطه بجای غنی سازی 20 درصدی اورانیم به این موارد فکر می کردی ضمن اینکه بجز شعار های تکراری پاسخ دکتر زیبا کلام همچنان باقی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
سوال آقای زیبا کلام تو ذهن منم هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
با عرض معذرت بنده در پاسخ ناشناس 7:51 و در واقع در پاسخ ایران آزاد در (درمانگاهی کار می کنم) اشتباها پرچم آمریکا درج شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شریعتمداری جون جواب سوال رو بده فقط همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
عزیز جان بهتره به فرارو بگی نظراتی رو که داده شده منتشر کنه!!!!!!!!!!!!
خیلی ترسویی فرارو، نظر مستند دادم منتشر نکردی
دارید می شید مصداق خود گویی و خود خندی!
بعدشم به لایک هاش می نازید!!!!!!!!!!!!!!
علی عبادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب سوال مطرح شده داده نشد، سوال آقای زیباکلام روشن بود
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب از نوع خودش /آقای شریعتمداری به جای پرداختن به موضوعات بی پایه واساس آقای زیباکلام کارهای مهمتر دیگری داری/
pppp
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اميدوارم شش ماه ديگه اين قطع نامه تموم بشه واقايون عادت به امتياز دهي نكنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
از قدیم تا به امروز گروه های چپ و راست همیشه با هم مشکل داشتن
هیچ یک هم حرف هم رو قبول ندارن
تاریخ بهتر قضاوت میکنه
جواب مردم به کیهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فرارو نظرات رو سانسور نکن، نظر من فقط تحلیل شرایط بود که سانسورش کردی
آفتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
هرايراني وطن دوستي ميداندكه منظورآقاي زيباكلام اين نيست كه ماحرف شنوي ازآمريكاداشته باشيم بلكه باتوجه به شرايط موجودبايداهم وفي الاهم رادرنظرگرفت .شرايط الان طوري شده است (به مدددولت قبلي )كه يادآن مثل قديمي مي افتيم كه آدم گرسنه دين وايمان نداردويااگرفقرازدري بياييدايمان ازدرديگرميرود.قصدسياه نمايي ندارم وخداراشكرامااگركمي به اطافمان بنگريم بي اخلاقي هاوخلافكاربهايي راكه مبينيم بي ارتباط باوضع اقتصادي كل جامعه نيست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
.دربین رادیوداروها که یکی ازخواننده ها اشاره کرده لازم به تذکراست که ما فقط قادر به تولید ید رادیواکتیو هستیم آنهم از20سال قبل واسیر رادیوtracersهارو واردمی کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بنده دانشجوی داروسازی هستم و در جریانم که ایران در حال حاضر 14 نوع رادیو دارو را تولید میکند.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باز هم سوال اصلی دکتر زیباکلام بی جواب ماند!
حامد
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من ندونستم حرفای شریعتمداری چه ربطی به سوال زیبا کلام داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اینهمه صغری کبری ... جواب چی شد؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این غرور ملی وقتی 3000 میلیاردش را هاپولی میکنن و میرن کانادا حالشو میبرن خدشه دار نمیشه؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
گل گفتی
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آن سه هزار میلیارد تومان مال پاکترین دولت تاریخ بشریت بود که کیهان ازش دفاع میکرد ، حالا قافیه برعکس شد
نکته سنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای شریعتمداری با مغلطه و سفسطه از پاسخ به سوال ساده آقای زیباکلام طفره رفت!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دقیقا عین رییس جمهور محبوبش مموتی، فقط مغلطه و سؤال در مقابل سؤال، بدون حتی یک کلمه جواب قانع کننده
irani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
وقتی حتی هوا برای نفس کشیدن نداریم کدوم غرور ملی؟
ممنوع الکامنت فرارو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فرارو پیشرفت کردی !!! نه تنها پاسخ من در تایید یکی از نظرات رو تایید نکردی ,نظر تایید شده اون بنده خدا رو هم حذف کردی !!! خوشم میاد خودتون نظر میدید,خودتون تایید میکنید,خودتون مثبت میدید و .... !!!
علی
AUSTRALIA
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فرارو جدیدأ دیگه داری میترکونی، از هر 20 تا نظر من شاید چی بشه یکیشو چاپ کنی. خداییش دیگه داری بد سانسور میکنی برادر من.
در جواب حاج حسین هم بگم که دوست من اینی که بیایم تمام سرمایه مملکت رو دو دستی تقدیم کشورهای کمونیست چین و روسیه بکنیم و اونا هم جنسای بنجلشون رو 2-3 برابر بهمون بندازن و ما هم خوشحال و خندان بگیم مرگ بر آمریکا اسمش "غیرت" نیست، این اسمش چیزه دیگه است. غیرت اینه که وقتی کودکهای 5-6 ساله "ایرانی" رو پشت چراغ قرمز در حال اسفند دود کردن ببینی رگ گردنت بزنه بیرون و 100 تا مقاله براش بنویسی و "غرور ملیت" خدشه دار بشه.
بهر حال پاینده باشید حاجی
مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟

من هم جواب این سوال آقای زیباکلام رو در متن نتونستم پیدا کنم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جواب سوال جی شد؟ انرژی هسته ای چه سودی برای مردم داشته و دارد. این رو جواب بدین، نه اینکه مصاحبه های گذشته زیباکلام رو نقد کنین.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ببخشید من متوجه نشدم یعنی آقای زیبا کلام به جای روزنامه غربگرا باید در روزنامه شرقگرای کیهان مطلب بنویسند تا توسط افراطیون حلوا حلوا شوند؟!!!!!!!
ناشناس
CANADA
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
كاملا پيداست كه كيهان جواب براي سوال زيبا كلام نداشته براي همين حرفهاي خارج از موضوع زده
ناشناس
-
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
از جواب دادن فرار کرده
مهرداد ابوعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آ. شریعتمداری ، ایشان سوالی از شما پرسیدند، پاسخی از شما ندیدیم.
مثل اینکه عده ای عادت کرده اند بجای پاسخ فرافکنی و .. پیشه کرده.
بشین که هوا پسه.
رسواگرفتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بابا ابروى مارو بردى اقلا استدلالى حف منطقى يه چيزى مىگفتى ابروى مرو حفظ ميكردى چون من نتوانستم جواب نوشنه تورو بدم،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بازم حسین جون صغری کبری چید....داداش جواب بده سفسطه نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اینهمه صغری کبری ... جواب چی شد؟؟
ع ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اگر یک جو غیرت ایرانی بودن در وجودتان باشد کلام آقای شریعتمداری راتصدیق خواهید کرد
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بازم سوالو جواب ندادی حاج حسین.
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
بازم سوالو جواب ندادی حاج حسین.
فرهاد جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اقای کیهان دمت گرم ترکوندی با این جواب قانع کننده که دادی فکر کنم فقط خودت میفهمی چی میگی ما که نمیفهمیم شاید
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
عزیز دل حاج حسین شریعتمداری خد قوت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ببخشید آقای شریعتمداری شما این همه آسمون و ریسمون به هم بافتی ولی باز هم جواب سوال آقای زیباکلام رو ندادی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای حاج آقا این را بدانید که مردم ابزار دست امثال شما هم نیستند که با هر سازی که عده ای معدود را کامروا میکند برقصند.مردم ایران خود موقعیت شناس هستند و از حقوق حقه خود بدون هیچ انتظاری کواته نمی آیند اما این حقوق را شما نباید معین کنید زیرا در نظر مردم ایران،حق معاش از حق هسته ای ارجح است و در مقام مقایسه،این با آن قابل قیاس نیست اما اگر بین خاک و جان ایرانی بخواهید مقایسه داشته باشید،ایرانی جان خود را پای خاکش میدهد و این را هم شما تعیین نمیکنید بلکه باز هم خود مردم غیورمان تعیین کننده هستند. یاااااعلی
هیچ طرفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اینم از جواب بخندیم یا گریه کنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چیزی که در پاسخ آقای شریعتمداری نبود، پاسخ بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کامنتارو چاپ کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به راستی ما سوزن یک کاره هستیم مثل سابق فقط چسبیده ایم به یک چیز اعتیاد ازدواج کار سلامت الودگی بی اخلاقی دزدی از همه بدتر 8سال دولت احمد نژاد همه وهمه از اولویت قراردادن انرژی هسته ای است اگر بنا به تعریف عدالت هر چیز را در جایش قرار داده بودیم اینطور نمی شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv