bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۶۰۰۰

نقد انبارلویی به روحانی: چگونه خزانه خالی است؟

محمدكاظم انبارلويي در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت:
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۲
محمدكاظم انبارلويي در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت:
آقاي روحاني رئيس جمهور محترم در مراسم نمادين آغاز سال تحصيلي در دانشگاه تهران گفته است: "دولت در شرايطي كار خود را آغاز كرده است كه با يك خزانه خالي و انبوهي از بدهكاري رو به روست."

خزانه كشور كجاست؟ چگونه پر و چگونه خالي مي‌شود؟ كليددار آن كدام است؟ رابطه آن با بودجه كل كشور به مفهوم دريافت و پرداخت‌هاي دولت چيست؟خزانه (treasury) به دو معناست.

الف"- جايي كه در آن پول يا فلزات گرانبها نگهداري مي‌شود.در وزارت اقتصاد و دارايي يك نمودار سازماني خزانه‌ به شرح زير وجود دارد كه رابطه آن را با دولت مشخص مي‌كند.

ب"- جايي كه به عنوان يك سازمان دولتي حساب‌هاي درآمدي و هزينه‌هاي دولت را نگهداري مي‌كند. كه در كشورمان وزارت اقتصاد و دارايي اين سازمان را در حدي ك اداره كل تحت تكفل دارد. معاونت هزينه و خزانه دار كل در وزارت اقتصاد و دارايي وظايف كليدي در صيانت از خزانه به عنوان اصلي‌ترين بيت‌المال مسلمين دارد. اداره كل خزانه، اداره كل نظارت بر اجراي بودجه، اداره كل امور ذي‌حسابي‌ها و نظارت مالي، اداره كل امور دولتي و اداره كل اوراق بهادار.

نحوه نگهداري حساب‌هاي بودجه‌اي توسط خزانه هم حساب خود را دارد رابطه خزانه با بانك مركزي هم مشخص است. حساب تمركز وجوه ،حساب پرداخت وجوه، افتتاح حساب‌هاي بانكي دولتي، نحوه استفاده از حساب‌هاي دولتي، منابع مالي خزانه (دريافت‌هاي دولت) كه شامل درآمد عمومي (درآمدهاي مالياتي، كمك‌هاي اجتماعي، كمك‌هاي بلاعوض، درآمد حاصل از مالكيت دولت، درآمد حاصل ازخدمات و فروش كالا، درآمد حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهاي متفرقه) هر كدام با رديف مشخص و حساب دقيق، روشن است. و

قتي كه آقاي روحاني مي‌گويد خزانه خالي است اين خلاء را لابد طي گزارشي از مديران فوق گرفته است آيا در صحت اين گزارشات انديشيده است مگر همين چند روز پيش نبود كه معاونت مالياتي وزارت اقتصاد و دارايي طي مصاحبه‌اي ماليات اخذ شده از موديان را در شش ماهه اول سال بالاتر از پيش‌بيني بودجه اعلام كرد مگر خزانه محل تمركز وجوه مالياتي نيست پس حداقل حساب درآمدهاي مالياتي خالي نيست!

همين چند روز پيش بود در جلسه معارفه رئيس صندوق توسعه ملي اعلام شد صندوق را با 54 ميليارد دلار ارز تحويل مسئول جديد دادند.

حساب درآمد حاصل از جرائم  و خسارات هم بحمدالله هر سال بيش از سال قبل است و خالي نيست. اگر بخواهيم هر يك از حساب‌ها را مرور كنيم وضع همين طور است هيچ حسابي از دريافت‌هاي دولت خالي نيست.

يكي از رديف‌هاي درآمدي دولت بر حسب تعريف ماده 10 قانون محاسبات سود سهام شركت‌هاي دولتي است. بي‌ترديد آقاي روحاني نمي‌توانند ادعا كنند كه همه شركت‌هاي دولتي زيان ده هستند و وجهي از بابت سود شركت‌هاي دولتي به خزانه واريز نمي‌شود. پس اين حساب هم خالي نيست يكي از همين شركت‌هاي دولتي شركت ملي نفت ايران است كه سومين شركت نفتي جهان است، حداقل سود اين شركت بايد خزانه را از خالي بودن نجات دهد.

بيش از يك هزار ميليارد دلار توليد ناخالص ملي كشور است، معمولا در كشورهاي جهان بيش از20 تا 30 درصد توليد ناخالص ملي، دولت‌ها ماليات كسب مي‌كنند. اگر آقاي روحاني كه مورد حمايت همه جناح‌هاي كشور هستند 10درصد توليد ناخالص ملي را به عنوان ماليات از مردم بگيرد ديگر نمي‌تواند غم و غصه خالي بودن خزانه را بخورد. مطابق قانون هدفمندي يارانه‌ها قرار بوده شركت ملي نفت، نفت خام را زير پنج درصد فوب خليج فارس به پخش و پالايش بفروشد و از اين طريق پرداخت‌هاي اين قانون شامل پرداخت‌هاي نقدي و حمايت از توليد و نيز حمايت از خدمات اجتماعي را عملياتي كند.

آقاي روحاني همين مبلغ را در خزانه احيا كند نمي‌ تواند مدعي باشد خزانه خالي است.

اكنون روزي نزديك دو ميليون بشكه نفت در داخل تحويل پالايشگاه‌ها مي‌شود با قيمتهاي جهاني كه امروز نفت دارد دولت نمي تواند مشكل پرداخت يارانه‌ها را داشته باشد.

اما سئوال اين است كه آقاي زنگنه به تعهدات خود در مورد فروش نفت در داخل و فروش نفت به خارج و نيز تعهدات بودجه‌اي وزارت نفت عمل مي‌كند؟ سابقه او در دولت اصلاحات نشان مي‌دهد كه او در انجام تعهدات كوتاهي‌هاي زيادي دارد.

در اصل 45 قانون اساسي يك رديف نجومي در آمدي تحت عنوان انفال براي درآمدهاي دولت پيش‌بيني شده است، بايد ديد اصلا چنين رديف درآمدي در بودجه وجود دارد؟ دولت‌هاي پيشين كه از اين درآمد چشم‌پوشي كرده‌اند آيا دولت تدبير و اميد براي احياي اين رديف درآمدي نجومي در بودجه سال 93 كاري خواهد كرد؟ متاسفم از اينكه آقاي روحاني در نقد دولت گذشته راه افراط مي‌رود و مطالبي مي‌گويد كه جنبه تشويش اذهان عمومي دارد!

آقاي روحاني خطاب به دانشجويان مي‌گويد: "يك صندوق اعلام كرده است كه بيش از 50 هزار ميليارد از دولت طلب دارد اين فقط يك صندوق است در همان زمان صندوق ديگري نيز اعلام كرده است ما بيش از اين از دولت طلب داريم."

نام اين دو صندوق چيست؟، مطالبات آن كدام است؟ چه مقدار از مطالبات اين صندوق مربوط به دولت اصلاحات و سازندگي و چه مقدار مربوط به دولت آقاي احمدي‌نژاد است؟ مطالبات دولت از اين صندوق‌ها چيست؟ كجا اين محاسبات صورت گرفته است؟

چرا اطلاعات كافي در اختيار مخاطب قرار نمي‌گيرد طرح اين مسائل فقط ارزش يك ميتينگ سياسي براي ملكوك كردن دولت گذشته و سرپوش نهادن روي ضعف و ناكارآمدي دولت كنوني را دارد.

اين قلم به لطف خدا در آينده به بهانه بودجه‌ريزي و بودجه بندي دولت تدبير و اميد براي سال 93 حرف‌هاي زيادي دارم كه در قالب آن در مورد مطالبات دولت از صندوق‌ها و شركت‌ها و بانك‌ها و نيز مطالبات متقابل آنها از دولت سخن خواهم گفت!

فقط همين قدر بگويم در پايان جنگ با آن كه خزانه كشور خالي بود و درآمد نفت زير پنج ميليارد دلارهم نبود آبرو داري كرديم، حرفي نزديم. حالا كه دولت صاحب ميلياردها دلار ذخاير طلا در بانك مركزي است و در صندوق توسعه ملي هم بيش از 50 ميليارد دلار پول نقد دارد و كشور در حالت طبيعي دارد اداره مي‌شود و بازارهاي ايران و بورس با نشاط‌ترين ايام خود را مي‌گذراند. نبايد رئيس دولت بدون اطلاع از اين همه ظرفيت چيزي را بگويد كه با يك حساب سرانگشتي كه در مقاله به آن اشاره كردم خالي از واقعيت است قرار بود اين دولت، دولت راستگويان باشد.

اينكه گفته شود خزانه كشور خالي است مفهوم آن اين است كه خزانه دخلي از باب در آمد عمومي، درآمد دارايي هاي سرمايه اي و درآمد دارايي هاي مالي ندارد، پس مملكت در اين شش ماه چگونه اداره مي شده است! وقتي دخل مملكت صفر است پس مخارج مملكت را در اين شش ماه فرشتگان تامين كرده اند؟! در اين مدت حتي يك ريال از پرداخت هاي جاري دولت متوقف نبوده است اين پرداخت ها با كدام دريافت ها انجام مي شود؟ نمي دانم عهد آقاي روحاني با مردم چه شد و اين حرفها چه نسبتي با دولت راستگويان دارد.

سخن آخر اينكه طبق ماده 37 قانون محاسبات عمومي مسئوليت  حصول صحيح و به موقع درآمدها برعهده بالاترين مقام مسئول در وزارتخانه‌هاست. اگر وزراي هفده‌گانه قادر به ايفاي چنين مسئوليتي نيستند و صلاحيت حضور در اين منصب و مسند را ندارند چرا آقاي روحاني با هزار دليل آنها را به مجلس معرفي كرد.
bato-adv
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
این سوالو از دکتر محمود بپرس نه آقای روحانی
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
جالبه همين خبر تو مشرق هم هست فقط سه تا كامنت داره اونم تاييد متن در حد تيم ملي !!! كامنت دادم اونجا تاييد نشد

متن ايشون خيلي جالبه مثل اينه كه بگم من يك ميليون تو حسابم پول دارم و قراره پس فردا شيشصد هزار تومان به حسابم حقوق بريزن بنابراين من كلييييييي پول دارم در حاليكه ده ميليون تومان بايد بدهي و خرج پرداخت كنم پس اگه بگم جيبم خاليه دروغ گفتم !!!!!!!!! خدا رو شكر يه همچين مغزايي داريم والا من متوجه نمي شدم چقدر وضعم خوبه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
آقاي انبارلوئي رسالتت را بجا نياوردي. تو ديگه چرا، آيا واقعا آنطور كه شما فرموديد همه چيز درست است و مردم اشتباه مي كنند ؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
شرکت ملی نفت 2500 میلیار تومان به صندوق باز نشستگی کار کنان نفت بدهکار است. اینکه صندوق ذخیره ارزی را هم باید در را هزینه ها استفاده کرد عقل غیر اقتصادی میخواهد. در آمد دولت یک سوم میزانی است که در بودجه 92 آمده ودکتر روحانی نمی تواند مانند احمدی نژاد از بانک مرکزی استقراض کند وحجم بدهی های دولت افزایش یابد.راهکار دولت اشتغال و کاهش تورم هست هر چند نرخ ارز را در سطح 3000تو مان نگهدارد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
دولت دهم کشور را به خرابه ای تبدیل کرد و شخم زد . ملت وارث تورم 40 درصدی هستند اغنیا پولدارتر و فقرا ضعیف تر شدند . مردم باید به جهت بهبود وضع کشور صبور باشند. 8 سال خراب کردند. ساختن یک مملکت بسیار سختر از تخریب است با توکل به خدا و حمایت از دولت می توان آینده را ساخت
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۴
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
باشه، تو راست میگی، خزانه پره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ناشناس 8:16
اون دروغ میگه شمای اقتصاد دان راست؟
حداقل یک نقدی می نوشتی، صحبت هاش را با دلیل رد می کردی. عادت کردین به تعریف و تحقیر کورکورانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اينقدر پول داريم كه نگو و نپرس. دستت درد نكنه محمود
ناشناس
GERMANY
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ببخشید اگه خزانه پره، چرا اقدامی اساسی برای کنترل تورم صورت نمی گیره؟
وضع خزانه و درآمد دولت حتی توی آمارهای بی المللی هم مشخصه...
و ایـــنـــکـــه رفـــتـــار اقـــتـــصـــادی دولـــت قـــبـــل بـــه هـــیـــچ وجـــه قـــابـــل دفـــاع نـــیـــســـت...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اون روزی که مموتی و دوستان با جارو برقی جفت پا میرفتن توی خزانه ، لابد شما خواب تشریف داشتین ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اخه اقای روحانی شما که میدونستی خزانه خالیه مملکت اوضاعش خرابه چرا وعده 100 روزه به مردم میدی اگه نمیتونستی جمعش کنی چرا رییس جمهور شدی
تو هم به سرنوشت محمود دچار میشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ناشناس 9:38 يه اقتصاد دان آدم حسابي تو اين مملكت پيدا كرديم نشون بده . ته تهش ديگه سيف بود كه ديدم چي از آب دراومد. تحليل نمي خواد . خزانه كه خالي نست هيچي كلي هم منفيه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
واقعا متاسفم که با نقد یه نفر اینجوری بر خورد میکنید بعد میگید ما طرفدار اقای روحانی و اعتدال هستیم.مخالفت با نقد یعنی تندروی . حالا میخواد نقدش درست باشه یا غلط
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقا من یه سوال دارم احمدی نژاد از مال پدرش به مردم یارانه میداد این همه پروژه رو که افتتاح میکرد از شکم زن وبچش میزد آزاد راه میساخت چطور دولتی که با شعار بهبود وضع اقتصادی رای آورد این قدر مردمو نا امید میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
مجید دلبندم، وقتی میگن خزانه خالیه یعنی تراز اون صفر یا منفیه.شما فکر می کنی حقوقتون رو از چه محلی پرداخت می کنن؟ فکر می کنی مالیات ها رو توی سپرده بلندمدت میزارن؟ خودتو نزن به خواب که نمی تونم بیدارت کنم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
حسن بلد نیست دروغ بگوید........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خزانه اگر پر دلار و طلاس، پس چرا دلار، 3000 تومنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
مردم عزيز خودتان را ناراحت نكنيد ايشان ايران زندگي نميكنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
واقعا"
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این تعصب کور کورانه در هر دو جناح سیاسی جود داره...
واقعا کی باید بشه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
پیشناد میگردد ایشان را بسمت رئیس کل خزانه منصوب بفرمایند حیف است از وجود نارنین ایشان اسفاده روزنامه ای شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خیر ،بگذارید از ایشان همان استفاده روزنامه ای بشود.
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آره واقعا من موندم این مغز متفکر اقتصاد چرا زودتر کشف نشد!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب ناشناس
اول یادبگیر بفهمی طرفت چی میگه ..
بعد دهانت رو باز کنی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اين آقا راست ميگه ،احمدي نژاد اين قدر پول گذاشته كه نميدونه دولت ووحاني چيكار بكنه فقط نميدونم اين تورم چيه اين وسط بااين صندوقهاي پري كه تحويل آقاي روحاني دادن.
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
كسي كه خواب هست را مي شود بيدار كرد ولي كسي كه خودش را به خواب زده است را نمي شود!
آقاي انبارلويي بهتر است خودتان را به خواب نزنيد خودتان بهتر از هر كسي مي دانيد آقاي ريس جمهور چه گفته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب آقای انبارلویی خودشون زدن به کوچه علی چپ!
جناب آقای روحانی از بدهیهای سنگین دولت گفتند کسرش کن از این درامدهایی که گفتی میفهمی چی و کجا خالیه.
من خودم پیمانکاران متعددی میشناسم که با فشار در زمان دولت قبل پروژه را پیش برده اند تا افتتاح شود و هم اکنون از دولت مطالبات قابل توجهی دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ارباب پاک دستت با هاله نور ویژش، خزانه رو خالی کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
با این تفاسیری که آقای انبارلویی می کنند فکر می کنم ما در بهشت زندگی می کنین ولی نمی دانم این همه مشکلات در زمان دولتهای مختلف ناشی از چیست!!! چرا ایشان با این همه اطلاعات در این زمینه در دولت گذشته از این گنج ها نشان ندادند تا آن دولت کسری بودجه نداشته و مردم به به کام برساند!!!!
ناشناس
UZBEKISTAN
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
با سلام جناب انبار لوئيۀ كمي انصاف داشته باشيدۀ شما و امثال شما بعد از 8 سال و آن همه اظهر من الشمس ها از دكترتان در خصوص اقتصاد ۀ وقتي انتقاد مي شود به مشكلات دوره وي و مسائلي نظير آن اشاره مي كنيد. روحاني كه تازه آمده است. كمي انصاف و صبر، آن گاه انتقاد منصفانه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
رسالتی ها وانصاف؟؟؟فرمایشات می کنیدا.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
یکی از افرادی که باید به ملت جواب پس بدهد همین جناب است که با تفاسیر یکی به نغل ویکی به میخ احمدی نژاد را بزرگ کردند اگر شما دین دارید دست از مردم و این دولت تا مدتی بر دارید تا کارشان را انجام دهند دیگر به پند امثال شما هم نیاز نیست شما بدرد همان 150 نفر کفش پران میخورید البته روزنامه دازید حرف بزنید اما از طرف ملت نباشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
البته اییشون راست میگه قبلی ها کشور را با چاپ پول بدون پشتوانه اداره می کردند واین بلا را به سر کشور در آوردند ولی این وزاری جدید نمی توانند این خیانت عظیم به کشور را انجام دهند . پس اگر توقع دارید مانند 6 ماه اول کشور اداره شود سخت در اشتباهید جناب آقای انبار لویی لطفا شما که هشت سال به خاطر حزب و دسته تان ساکت بودید . یک سال هم به خاطر مردم دم فرو بندید البته اگر بتوانید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
کاملا منطقی گفته اند. دولت قبل از هر چیز باید شفاف سازی کند که چه چیزی از دولت قبلی تحویل گرفته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خزانه خالی را تحویل گرفته اند
آقای انبارلویی هنوز سه هزار میلیارد و هجده و نیم هزار میلیارد رفته به ترکیه و پانزده هزار میلیارد و شانزده میلیارد دانشگاه ایرانیان را باور ندارند
الناس نیام فالذا ماتوا انتبهوا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
برادر عزیز ناشناس 9:03 دقیقا نظر بنده هم این است که جزییات ذکر گردد تا بتوان خطاکار را شناسایی و محاکمه کرد
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
شوخي مي کني برادر؟
بابا پنجعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ااالکی میگه...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اقا!!!!!مهلا مهلا!!!!!شما لازم نیست این قدر داد بزنی به قول ننه آن خدا بیامرز!!!! همه مردم واقعی!!!! کف خیابان میفهمند مملکت در چه چاه ویلی افتاده!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
منتظر جواب اقای روحانی هستیم.
ناشناس
BRAZIL
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
منتظر نباش! آقاي روحاني هزار تا گرفتاري داره و فرصت نداره جواب شما رو بده.

به جاش ميتوني يك نگاه به سر و وضع زندگي و دخل و خرج خودت بكني. مطمئنا جواب رو خواهي گرفت.

اگر هم جزء اون گروه خاص هستي كه در هست سال گذشته به عرش اعلا رسيدند هيچ پاسخي تو را قانع نخواهد كرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
انبارلویی چه شخص مهمیه که رییس جمهور یک مملکت بخواد جوابشو بده؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
یعنی شما نمیدونی جوابشو یا خودت رو به اون راه میزنی ؟! جواب این اظهار نظر رو هر روستائی بیسوادی میدونه که احمدی نژاد برای دولت بعد از خودش فقط یک زمین سوخته به جا گذاشته .
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آره آقای روحانی انقدر بیکاره که جواب امثال شریعتمداری و انبارلویی رو بده در حالی که این جماعت افراطی از جای دیگه میسوزن اگه اینا دلسوز مملکت بودن 8 سال برای دولت احمدی نزاد کف و سوت نمیزدند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این داستانها را ولش کن هرکسی از این موضوع که تورم 42 درصده می تونه بفهمه که خزانه خالیه مگه آنکه مثل اقای انبارلوئی سرش را مثل کبک توی برف کرده باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این آقا عجب مدیر توانمند و باسوادیه تعجب میکنم چرا در دوران 8ساله قبلی از این نابغه شهیر بهره نجستند؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب شما حسابداری سرت میشه؟ اینکه درآمدهای دولتی و ملی ما یکی دو ساله به حداقل رسیده ولی مخارج و بدهی ها سر جاش باقی مونده نشون میده تراز حسابداری به سمت منفی شدنه.
در ضمن بلوفهای زیادی از بابت طلا و ارز موجود خزانه شنیدیم ولی موقع لزوم چیزی برای تزریق به بازار وجود نداشت. به قولی اگر کاسبان تحریم نبودند همین واردات هم نبود.
اینکه دولت داره با نگه داشتن دلار بالا و حباب بورس امورات مملکتی رو می چرخونه مایه شرم ساریه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
عدم شفافیت اقتصادی باعث رانت برای یک عده ای خاص خواهد شد بنابراین آبروداری و از این جور حرفها مال اقتصاد هیئتی و محفلی دولت قبلیه
ناشناس
UNITED STATES
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اقتصاد هیئتی را خوب اومدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
بهر حال من طرف دار روحاني هس تم ولي أنبار لوئ حرف حساب زده است نياز به پاسخ دارد
ناشناس
MALAYSIA
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
دروغ گو دشمن خداست. اگه طرفدار روحانی بودی که عقل و هوش تمیز دادن داشتی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اگه الفبای اقتصاد را می دونستی این چیزها را نمی نوشتی . مملکت توی این شش ماه با چاپ بدون پشتوانه اسکناس اداره می شده می دونی این یعنی چی ؟ این یعنی بی ارزش کردن پول، تورم 41 درصدی و بنابراین دزدی از جیب مردم (فرارو اگه منتشر نکنی دلخور می شم)
رند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
شاید اطلاعا ت شما درست نباشد
و آمار شما ناشی از خوش خیالی شما و دولت احمدی نژاد است که فکر می کنید در آمد مالیاتی و انفال برای دولت حاصل می شود . راستی شما مقاله ای هم برای مجلس بنویسید که کسری بودجه دروغ است و با حساب سر انگشتی ما کشور نباید کسری بودجه داشته باشد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اهااا شما اطلاع دارید...
عزیز چرا انقد سیاسی میکنی مطلب رو .. حیف که همه چی شده سیاسی ... یکم اطلاعات اقنصادیتو ببر بعد بیا اظهار نظر اقتصادی کن... باشه گلمم..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
شما که همش راه و چاره نشون آقای روحانی دادین برای آیتده. یعنی اینکه این کارها را انجام بده خزانه خالی نمونه. در کل ارتباطش با وضعیت کنونی خیلی کم هست. بهتر بود متن تون را 2 سال دیگه یا حداقل یک سال دیگه منتشر میکردین. تا اون موقع هم فرصت بود حسابی جا میفتاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
یکم اروم تر و مودب تر
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
نقدی فاقد اصول و منطق حرفه ای اقتصاد بود.
مهندس جان! ما علاوه بر حساب های درآمدی، هزار و یک هزینه و حساب های بدهی هم داریم..
شما فقط اومدی و حساب های درآمدی رو ردیف کردی؟ که چی؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
مي خواستم بپرسم چرا آقاي انبارلويي در طول هشت سال گذشته معناي خزانه را از فرقه احمدي ن‍ژاد نپرسيد و وقتي احمدي نژاد به بهانه خالي بودن خزانه از پرداخت بودجه مصوب مترو توسط مجلس جلوگيري كرد از او نپرسيد "چگونه خزانه خالي است؟"
حمید رامه گرمسار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اینا سوالهای قشنگ و خوش آب و رنگ را چرا از محمود احمدی نژاد نمی پرسیدی؟
چگونه است که این سوال ها به ذهنتان متبادر شده است همی؟
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
شما قرار بود صد روزه معیشت مردم و درست کنی این حرف ها چیه با این حرف ها و روندی که در پیش گرفتین خدا به خیر کنه قطع یارانه ها،افزایش بهای اب برق گاز.
بلاخره با مدرک باید حرف یزنیدپس چطور مملکت تو این شش ماه اداره شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
قول صد روزه رو اقای ولایتی داده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ناشناس 11.00 قول 100 روزه مال روحانی هم بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقا فرید! به نظر شما هشت سال خرابکاری را می توان در صد روز جمع کرد؟
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای روحانی گفتن در صد روز گزارش کامل و آمار واقعی از اوضاع اقتصادی مملکت ارائه میدن چرا بیخودی حرف دهن روحانی می ذاری...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای انبارلولويي درست میگویند ..خزانه پر از خالیه !
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
نقدی فاقد اصول و منطق حرفه ای اقتصاد بود.
مهندس جان! ما علاوه بر حساب های درآمدی، هزار و یک هزینه و حساب های بدهی هم داریم..
شما فقط اومدی و حساب های درآمدی رو ردیف کردی؟ که چی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این دولت اونقدر که تا به حال نشون داده شرافت داره که از الان بگه برای یارانه پول ندارم و پول فروش فولاد خوزستان رو صرف یارانه نکنه.البته یک نقد هم وجود داره و اون اینه که در گزارش اینکه دولت چی تحویل گرفته باید زودتر اقدام بشه
زبل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اقای مثلا نویسنده و کارشناس , وقتی بودجه را با 210 هزار میلیارد تومان بستند و در بهترین حالت 140 هزار میلیارد قابل وصول است این یعنی کسر بودجه بیش از 33 درصدی , و این جور مواقع یعنی بودجه خالی است و لزومی ندارد برای دشمنی با دولت و عقده گشایی علیه رای ملت همیشه در صحنه سابق خودتان , هزار جور صغری و کبری بچینی که مثلا داری حرف کارشناسی میزنی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
باید دیپلماسی عمومی دولت در سطح جهان قوی و زیرکانه باشد ....با قدرت باشیم منطقی صحبت کنیم اگر از داخل قوی نشویم خارج به درد ما نمی خورد ،همان گونه که در بحث اقتصادی کشورهای غربی دچار بحران شده اند باید شجاعت و هوشمندی دیپلماسی زیاد باشد.....
بزرگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
برادر عزیز شما چرا اینقدر نگران هستی . اقای احمدی نژاد که دم رفتن از باز پرداخت کل بدهی های دول قبلی به دولت خودش افتخار کرد و رقت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقایانی مثل ایشان مسئول وضع حال ایران(با این همه ثروت) و ایرانی هستند. خجالت هم خوب چیزی است!!!
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این جماعت افراطی اصلا نمیدونن خجالت چی هست...
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
کارگزاران دولت پیشین متخصص حرفهای غیر کارشناسی و دستکاری آمار و اطلاعات بودند من این انتقاد آقای انبارلویی را قبول دارم و از این دولت انتظار دارم با ادبیات کارشناسی در همه حوزه ها صحبت کنند. مثلا آقای روحانی چندی پیش گفتند در 50 روز به اندازه 500 روز کار کردیم این ادبیات اصلا کارشناسی نیست امیدوارم در مسیر روشنی که دولت 11 در پیش گرفته بیتفاوتی نسبت به این ظرافتهای مهم و کلیدی اتفاق نیفتد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
گزینه هر 9 روز یک بحران هنوز روی میز است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
کی وضع درآمدهای مالیاتی خوب بوده که امسال خوب باشه.ازی می خواهیدمالیات بگیرید.کارخانه ها وتولید درشرف تعطیلیه.از مشاغل آزادهم مگه می شه مالیات گرفت وفقط می مونه کارمندا که چقدرمی خوان مالیات بدن.
علیرضا ء خودمون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
قدری انصاف قدری وجدان قدری عشق به هموطن و کشور در وجودتان نیست
تمام این حرفا از روی کینه بود نه حرف حساب
یارانه ایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب انبار لویی از شما بعیده که اصل مطلب و منظور واقعی آقای روحانی رو نگرفتید!!!!

هدف اصلی اقای روحانی از بیان ان حرفها در واقع برای قانع کردن مخالفان قطع پرداخت یارانه ها به بهانه دهک های ثروتمند که عمو ما" مخالفان اصلی "حقوق بگیران "هستند چون این قشر از جامعه می دانند دم دست ترین اشخاص برای قطع یارانه انها هستند !!

آقای روحانی به بهانه نداریم نداریم روی قطع یارانه ها زوم کرده است !

والبته اینها هم خوب می دانند که دولت انواع اقسام منابع درامد دارد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خزانه خالیه یعنی شما اصولگراها که 8 سال سکان کشور رو به دست گرفتید معلوم نیست با اون همه پول نفت چه کردید.
این یعنی لطفا سکوت نموده و به قول فوتبالیا در گفتارتون دقت کنید.
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
((نام اين دو صندوق چيست؟، مطالبات آن كدام است؟ چه مقدار از مطالبات اين صندوق مربوط به دولت اصلاحات و سازندگي و چه مقدار مربوط به دولت آقاي احمدي‌نژاد است؟))

از نظر ِ من که این مطالبات مربوط به دولت حسنعلی منصوره،البته دولت عین الدوله و مرحوم امیر کبیر هم بی تقصیر نیستند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
من کاری به خط سیاسی ویا نیت آقای انبارلویی ندارم. چندان هم که از جاده ادب وانصاف خارج نشده است. هیچ ایرادی ندارد که سایت فرارو یا همان روزنامه وزین رسالت این مطلب را برای نهادهای مخاطب (ریاست جمهوری یا وزارت اقتصاد یا بانک مرکزی) ارسال کرده وپیگیر پاسخ آنها شده وآنرا در درج وبه اطلاع عموم برسانند.جواب صحیح ومنطقی دولت مطمئنا ودرنهایت به نفع خود دولت می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
علی جان مرسی بالاخره یه کامنت منطقی هم دیدیم....بقیه که فقط توهین می کنند و فرارو هم بدون هیچ ابایی نظرات توهین آمیز به طیف مخالف را درج میکنه.......درود بر تو علی جان...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
سخن آخر اينكه طبق ماده 37 قانون محاسبات عمومي مسئوليت حصول صحيح و به موقع درآمدها برعهده بالاترين مقام مسئول در وزارتخانه‌هاست. اگر وزراي هفده‌گانه قادر به ايفاي چنين مسئوليتي نيستند و صلاحيت حضور در اين منصب و مسند را ندارند چرا آقاي روحاني با هزار دليل آنها را به مجلس معرفي كرد.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای روحانی ظاهرا آمار مسئولان دولت خودش را هم قبول نداره ، مگه آمار افزایش درآمد مالیات شش ماهه اول و موجودی صندوق ذخایر ارزی را مسئولین همین دولت ندادند؟ آره جونم اینا مقدمه است برای اینکه تو ادعای 100 روزه درست کردن اقتصاد موندن . دولت راستگویانه دیگه ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
دوستان فرارویی لطفا به این کامنت منطقی جواب بدن.....مقاله انبارلویی را ول کنید
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
روحانی گفت در 100 روز اول آمار دقیقی از اوضاع اقتصادی و صنعت ارائه میده چرا الکی حرف دهن روحانی میزاری البته عجیب هم نیس آقا حامد شما از این ناراحتی که احمدی نزاد جونت رفت و جلیلی هم رای نیاورد
ناشناس
CANADA
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آنقدر هزینه و قرض درست کرده اند که اینجور چیزا پاسخگویش نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
توجه داشته باشید اقای انبارلویی یکی از اقتصاددانان برنده نوبل امسال است هاهاها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خزانه کشور جایی بود که محمودی با تراکتور اونو شخم زد تموم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
در قوانین کشور های پیشرفته کمیته های حقیقت یاب در همه عرصه ها موجودیتی مداوم دارند و به طور کامل مورد حمایتند و در نتیحه از تنش و حواشی و اتهامات بی اساس در ان کشورها خبری نیست
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
لطفا به آقاي دكترون زنگ بزن تا توضيح بده كه چطوري خزانه مملكت خالي كرده!!!مورد كوچيكش ١٦ميليارد دانشگاهش بود .با اين پول مي دوني به چند تا زوج جوان ميشه وام ازدواج يا مسكن داد.با اين پول ميشه به ١٦٠٠ جون وام ١٠ ميليوني تا حداقل مقدار ناچيزي از هزينه هاشون تامين بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
حامد جان اون 16 میلیاردو که عودت دادند....کجای کاری.....پاشو عزیزم از خواب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ناشناس جان 13:14 اون پول هنوز برنگشته فقط حساب بانکی بلوکه شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
بیشترکارخانجات وشرکتها حقوق کارکنان خودرا چندین ماه است پرداخت نکرده اندودلیل آن رانبودبودجه میدانندحالا این آقااگرجواب داردبسم ا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای انبارلولويي درست میگویند ..خزانه پر از خالیه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
,وزارت جهاد کشاورزی در سه سال اخیرنتوانسته است پاداش بازنشسته ها را بدلیل کسری بودجه پرداخت نماید و دیون کارکنان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
چه خوب بود نمایندگان کمیسیون مجلس در مورد این اظهار نظر بررسی واعلام نظر کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
حاج آقا انبارلويي ، همجنانكه از سر دلتنگي و ارادت ، به تمجيد از دوران طلايي و مشعشع محمودخان پرداختيد!!!!!!!!!!!! ،اگر هنوز تتمه اي از انصاف و وجدان در خود سراغ داريد و بر حسب رسالت روزنامه نگاري تان بفرمائيد با تورم 40 %،رشد منفي 4/5 ، بيكاري 20 % (ركود تورمي) و هزاران معضل ديگر كه از حوصله بحث خارج است ، در كجاي اقتصاد جهان قرار داريم . لطفاً زيمبابوه يادتان نرود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
با اینکه با حرفهای فوق موافق نیستم ولی نقد آن را به دولت می پذیرم باید راه گفتگو باز باشم بخصوص وقتی با عدد و رقم گفته می شود بهتر از کلی گویی ها و تهمت های کیهان است
راه نقد منصفانه و علمی دولت باید باز باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
حاج آقا خزانه شما پر است كه 600 ميليارد پول را هزينه كرديد و نتيجه اش تورم و فقر و بيكاري است وجيب مردم خالي است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اخر مرد حسابی اگر خزانه کشور پر بود که نباید وضع مردم اینجوری باشد
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
حاجي قرضي نداري
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آنچه که رئیس دولت اعلام کرده عین واقیت بوده وخزانه مملکت بدون حساب وکتاب از آن برداشت کرده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آفای انبارلویی اگه مثل من یک کارمند بود از یک سال پیش می فهمید که خزانه خالی است .بنده به عنوان یک کارمند هر وقت از مسئولین اداره پی گیر مطالبات معوق بودم ،در این یک سال اخیر یک جواب بیشتر نشنیدم : کفگیر به ته دیگ خورده!!
آریاشکوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب انبارلویی نوشته اید:"در پايان جنگ با آن كه خزانه كشور خالي بود و درآمد نفت زير پنج ميليارد دلارهم نبود آبرو داري كرديم، حرفي نزديم." سوال اینجاست؛ اونی که آبروداری کرد، کجاست؟ رفقاتون چه بر سرش درآوردند؟... در ضمن گفتن حقایقی که به عموم مردم و بیت المال مربوط می شه نه تنها نافی آبروداری نیست بلکه عین آبروداری است...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
گر تو بهتر میزنی، بستان، بزن. گرچه دست تون بوده و دیدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
پاسخ روحانی به انبارلویی: میگم خالیه یعنی خالیه اصلا بیا اینم کلیدش خودت برو نگاه کن! اقای انبارلویی اون مردی که همش خالی میبست رفته!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای روحانی منظورشون این بود که خزانه برای مردم عادی خالیه والا همه می دونن برای خرید کیک و ساندیس و ... هیچ وقت خالی نمیشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
حاج حسین آقا شریعت مداری رسالتشان را به حاج آقا انبار لوئی سپرده اند.
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
واقعاً مردم باید قدراین سایتها را بدانند زیرا دراین سایتها هرموضوعی که مطرح میشود از نظر دهها هزار اشخاص متخصص و غیرمتخصص میگذرد و اگر مطرح کننده اصلی با فراموش کردن این واقعیت فضا را خالی از انتقاد و خود را یکه تاز میدان تصورکرده باشد
بابرخورد با انتقادات برای دفعات بعد یاد میگیرد که آنچه را قصد دارد مطرح کند مورد تحقیق و تعمق کامل قراردهد و اگر این کار برایش ممکن نیست از طرح مسئله خودداری کند. و همچنین ضمن یاد گرفتن صحیح ترین صورت مطلب معلومات خود را برای اظهارنظرهای بعدی تکمیل نماید.
درمانحن فیه نیز دیده میشود که بعض نظر دهندگان متخصص امورمالی هستند که این حقیقت از نحوه بیانشان و اعتماد بنفسشان درادای مطلب مشخص است.
شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب یا شما اصلا در جریان نیستی یا داری خودت رو میزنی به اون راه .اون زمین سوخته ائی که تحویل دولت روحانی داده شده ، تا همین چندماه هم که دووم آورده ، از جمله امدادهای غیبیه . بیخود آب رو گلی نکن ! این موضوع رو حتی اون روستائی بیسواد هم میدونه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
چی میگه این آقا؟؟؟انگارتوایرپرانیستی.خواب دیدی خیر باشه برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اگر خزانه پر بود چرا دولت مهرورز کسری بودجه داشت ومدام اسکناس بی پشتوانه چاپ میکرد اقای محترم دوره دروغ وعوام فریبی وافراط بازی تمام شد
انباری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این بلبل مستان درهشت سال قبلی کجا بود
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب انبارلوئی با سلام اینجانب یک پیمانکار جزء هستم که در پروژهای راه سازی مبلغ 45 میلیارد ریال هزینه کردم ( تمام زندگیمو فروختم و کلی قرض بالا آوردم اگر اون اموال رو داشتم به لطف داش محمودتون الان صد میلیارد ریال دارایم بود ) حالا اگر شما راست میگید لطف کنید حداقل نصف طلب مار رو بعد از دو سال بدن .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
ایکاش آقای انبارلویی یک سال قبل از خواب بیدار شده بود
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
کسانی که اینجور حرفا میزنن ازدرد مردم بی خبرن چون جاشون گرم ونرمه
پسر منطقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
بد هم نگفته . بخونید یه بار حداقل
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
بنده خدا اقای روحانی بقول خودش حقوق دان هست یه متنی را براشون نوشتن و ایشون هم خوندند خیلی سخت نگیرید به ایشون علم اقتصاد نداره که بنده خدا
چون بازم از این متنها براشون اماده میکنند قراره بعضی از این قفلها اینجوری باز بشه فکر کردین شیخ ما این همه کلید داره
تازه اگه دور وبریاشون کلید ها رو ازشون نزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اشتباه منفی زدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
تو هنوز معنی "صندوق ملی" را نمیفهمی اونوقت دم از اقتصاد میزنی؟!! مرد حسابی این صندوق همان پشتوانه پولی است نه بوجه کشور!!
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
معلمان حق التدریسی هنوز حقوق سه ماهه سال جاری را نگرفته اند وکلیه مطالبات فرهنگیان از سال 91 تا اکنون پرداخت نشده. قابل توجه چناب آقای انبار لویی و وحسین شریعتداری- یک معلم تهرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
دیگرمهمترازکارمعلمی چه شغلی است که درباره آنها دولت قبلی انقدرجفاکرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
دست پيش ميگيرن پس نيفتن اين آقاي انبارلو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
نقد انبارلویی به روحانی: چگونه خزانه خالی است؟

دوست عزیز رئیس جمهور گفتن خزانه خالی است نه حساب شخصی شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اینقد سوال نکن الان وقته جواب دادن تو و اون اوستا محموده یکمی شرم هم خوبه
میر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خب یک سوال مطرح است...فرض که اصلا خزانه خالی بوده...

مگه اقای روحانی شرایط قبل رو نمیدونستند؟؟ میخواند بهونه بیارن تا مدتها به این روش؟؟

پس چرا کاندیدا شدند اصلا ؟؟

بهانه گیری کافیست...یک زلزله 8 ریشتری هم که بیاد تو کشوری،بعد از 6 ماه کشور رو به راه میشه...

بهانه کافیست...

ملت منتظر تحول عظیم هستند..
ناشناس
MALAYSIA
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
خودتی. همه اقتصاد دانا میگن این وضع حداقل 3 سال طول میکشه تا گندش جمع شه. در ضمن روحانی هم اومد تا امثال جلیلی مملکت رو ازین خرابتر نکنن.
ناشناس
CHINA
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
گزارش مجلس رو ببین که از دوستان خود شما هم هستند 187 هزار میلیارد تومان دولت بدهکار است به بانک ها و صندوق های مختلف تا مفهوم خالی بودن رو بدونی
انبارلویی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اینها کذب محض است که به من نسیت می دهند . متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
چرادراین هشت سال بااین درآمدبالای نفت صدات درنمی اومدهی وعده سهام عد الت وپول نفت توسفره و...حالا هرایرانی 1700دلاربه دنیا بدهکاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای انبار لویی شما که می گویی صندوق توسعه ملی 50 میلیلرد دلار موجودی دارد فکر می کنی که این صندوق در بانک مرکزی است و کلید آن دست دولت است. در صورتی که این پول ها در بانکهای چین و هند و پاکستان وسایر کشورها بلوکه شده. چیین می گوید باید در مقابل این پولها فقط کالای بنجل ببرید. هند میگوید چای و برنج ببرید و پاکستان هم می گوید پشم شتر و بز ببرید. این یعنی آنکه دولت ممکن است پول داشته باشد ولی عملا" به آن دسترسی ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اگه خزانه پربود چرا احمدی نتونست مطالبات سال گذشته شرکتهای پیمانکاری و مشاور رو که در مقایسه با این اعدادی که شما میگی کم هست رو بده.شما راست میگی خزانه و شکم مردمی که نون آور خونوادشون خیلی وقته بیکاره پره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
با خزانه پر چرا آقای احمدی نژاد 500 تومن ناقابل هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان را بیش از دو سال نگه داشت و نداد؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
جناب آقاي انبار لويي تورم 41 درصدي و رشد اقتصادي منفي 5.5 خبر از خالي بودن خزانه مي دهد نه پر بودن
محمد آب پیکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
چه عجب !! یکی تو این مملکت با دلیل و منطق حرف زد به نظر میرسه قسمت های زیادی از صحبت های ایشان صحیح باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
خیلی از کسایی که کامنت گذاشتن دارن در یک عشق محض به دولت جدید غوطه می خورند و مطمئنم فقط تیتر مطلب رو خونده اند ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
با بذل و بخشش محمود خان خزانه كه سهله بنگ جهاني هم بود الان حالي ميشد
ناشناس
CANADA
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
تحليا از اين ساده لوحانه تر نديدم
بيخود نبود كه امام در جواب اين طيف گفته بود شما قادر به مديريت يه نانوايي هم نيستيد
مموتي هم با همين ديد اقتصادي مملكت رو بيچاره كرد فقط درآمد ها رو ديد و به هزينه ها توجه نكرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
این قلم بهتر است از زبان ملت ایران حرف نزن وننویسد. از طرف همان عده کفش پرتاب کن بنویسد واول هم بگوید من کیستم.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای انبارلویی این جماعت خود را به خواب زده اند و بیدار کردنشان مشکل است وحرف حق نیز همیشه برای این قشر تلخ بوده وخواهد بود
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
آقای انبارلویی حقیقتأ چه چیزی را می خواهی توجیه کنی؟ ای کاش در طول 8 سال گذشته از آقای احمدی نژاد می پرسیدی چگونه می گفت خزانه مملکت پر است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
عجب مردمی هستیم!
خب توضیح داده براتون چرا خزانه خالی نیست.
باز یه عده کامنت دادن و توهین کردن به نویسنده
همین جانبداری کورکورانه از یه نفر حال و روزمونو اینطوری کرده
رئیس جمهور قبلی رو هم اولش حلوا حلوا می کردین حالا فحشش می دین
خب همین اول با منطق و دلیل بازخواست کنین تا آخرش فحش ندین
نخود همه آش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
باز قرار است مشکلات روابط خارجی و تحریم در این کشور حل شود و ارتجاع داخلی و کاسبان تحریم تمام گزینه ها را روی میز گذاشته اند.
مجله فرارو