"ائتلاف" اصلاح طلبان و میانه روها به "اجماع" تبدیل شد
کد خبر: ۱۵۲۷۱۹
۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
فرارو- کناره گیری قابل پیش بینی محمد رضا عارف از عرصه انتخابات، صف بندی انتخاباتی را به هم ریخته است.  سه روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان در موضع ضعف قرار گرفته اند و امید به جریان اصلاح طلب و میانه رو بازگشته است.

به گزارش فرارو، حوالی بامداد امروز محمد رضا عارف با انتشار بیانیه ای از حضور در عرصه انتخابات انصراف داد. عارف در این بیانیه خود که رگ‌هایی از گلایه در آن مشاهده می شود، اعلام کرده است در راستای اصلاح طلبی از عرصه انتخابات کناره گیری می کند.

عارف در متنی که در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است، نوشته که غروب دوشنبه نامه ای را از محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین دریافت کرده و "ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مصلحت ندانسته اند."

عارف در ادامه نوشته است: «با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام می دارم.» محمدرضا عارف در متن خود اشاره ای به حمایت از نامزد دیگری نکرده و از حسن روحانی و دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز نام نبرده است.

معاون اول دولت اصلاحات "گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سریلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی" دانسته و شرکت در انتخابات را "هم حق و هم تکلیف" عنوان کرده است. بیانیه محمد رضا عارف لحن گلایه آمیزی دارد، تاکید او بر "اصلاح طلبی" واقعی را می توان یک کنایه دانست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  در شرایطی انصراف خود را از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام کرد که که در دو هفته گذشته بحث  شکل گیری ائتلاف میان او و حسن روحانی کاندیدای میانه رو ها  مطرح بود.

پس از رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی حسن روحانی که یکی از نزدیکترین چهره های سیاسی کشور به رییس جمهور دوران سازندگی است، مورد توجه حامیان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت. پیشتر در اولین نشست انتخاباتی روحانی فرزندان آیت الله هاشمی نیز حضور پیدا کرده بودند.

به این ترتیب طیفی از اصلاح طلبان که نزدیک به آیت الله هاشمی بودند از نامزدی روحانی حمایت کردند و از طرف دیگر طیف از اصلاح طلبان که نزدیک به سید محمد خاتمی بودند به حمایت از محمد رضا عارف پرداختند. در این بین مشارکتی ها و مجاهدینی ها یا به سمت روحانی رفتند و یا منتظر نظر نهایی خاتمی بودند.

به این ترتیب رقابت نه چندان آشکار و متوازن بین دو طیف اصلاح طلب شکل گرفت. از همان ابتدا پیدا بود که این بازی، بازی اصلاح طلبان به تعبیر عارف "واقعی" نبود.

محمد رضا عارف که در همان ابتدا از حمایت هیچ گروه اصلاح طلبی برخوردار نبود، اما اصلاح طلب ترین کاندیدا بود زیر سایه آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و در زمینی که حامیان هاشمی طراحی کردند به رقابت با حسن روحانی پرداخت.

حسن روحانی نیز با زیرکی هر چه تمام تر  سعی کرد عارف را به حاشیه براند و خود را به عنوان نامزدی میانه رو معرفی کند که سمپات اصلاح طلبان است و از طرف دیگر با بخش تندرو اصولگرایان زاویه دارد.

روحانی در مناظره های انتخاباتی چهره ای آزادی خواه از خود به تصویر کشید و سعی در پنهان کردن پیشینه امنیتی خود داشت، او از یک طرف به تخریب رقبای اصلی خود پرداخت و از سوی دیگر چهره خود را بازسازی نمود. قدرت بیان  و حاضر جوابی روحانی و یا به تعبیر برخی ناظران  "ملا منشی" او به کارش آمد.

او سعی کرد در تبلیغات انتخاباتی از سیاست "تطهیر"، "تضعیف" و "تخریب" سود ببرد. یعنی در درجه اول گذشته خود را تطهیر کند و در درجه دوم رقبیب اصلاح طلب را تضعیف کند و در پایان رقیب اصولگرا را به شدت تخریب نماید.

روحانی توانست با استفاده از تاکتیک‌های خاص فنی در نظر سنجی های سایت های اینترنتی که اعتبار آن ها زیر سوال است، صدر نشین شود و به این ترتیب جو رسانه ای را در اختیار خود قرار دهد.

ستاد روحانی با این فضا سازی و استفاده از تاکتیک های ویژه تبلیغاتی همچون اعزام طرفداران به نشست های انتخاباتی محمد رضا عارف و استفاده از شعار "عارف – روحانی، ائتلاف ائتلاف" هم به تخریب روحیه رقیب اصلاح طلب خود بپردازد و هم نشان دهد کسی که باید از این فرآیند کناره گیری کند او نیست، بلکه محمد رضا عارف است.

این موارد تاکتیک های ویژه روحانی در ظاهر ماجرا بودند اما در پشت پرده داستان دیگری هم رقم خورد. اوایل هفته گذشته محمد علی نجفی عنوان کرد که به زودی نظر نهایی شورای مشورتی اصلاح طلبان درباره نامزد نهایی اعلام می شود.

سازوکار این‌گونه بود که شورای مشورتی اصلاح طلبان پس از برگزاری مناظره های انتخاباتی و همچنین انجام چند نظرسنجی معتبر، گرفتن نظر بزرگان اصلاح طلب(هاشمی و خاتمی) رای نهایی خود را اعلام کند.

پس از برگزاری مناظره اول، نظر سنجی ها از برتری عارف بر روحانی حکایت داشت اما در دو مناظره بعدی روند تغییر کرد و روحانی از عارف پیش افتاد.

در این میان بحث ائتلاف عارف و روحانی نیز مطرح بود. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از عارف حمایت کرد اما کارگزاران و بخشی از اصلاح طلبان نزدیک به هاشمی از روحانی حمایت کردند.

از اوایل هفته جاری جلسات ائتلاف برگزار شد. ستادهای این دو کاندیدا بر پایبندی آن‌ها بر خروجی نهایی ائتلاف تاکید داشتند، اما سندی بین دو کاندیدا به امضا نرسید.

خبرهای از جلسات ائتلاف از این حکایت می کرد که حسن روحانی قائل به ائتلافی نیست که خروجی آن محمد رضا عارف باشد و معتقد بود خروجی ائتلاف حتما باید او باشد. به گونه ای روحانی ائتلاف را منتفی کرد و اصلاح طلبان را به سمت "اجماع"  سوق داد. گفته می شود روحانی حتی حاضر به سهم دادن به اصلاح طلبان (جریان خاتمی) هم نشده است.

در این شرایط حسن روحانی با حمایت ویژه هاشمی رفسنجانی و کارگزاران و بخشی از مشارکتی ها با استفاده از تاکتیک های تبلیغاتی خود را به اصلاح طلبان قبولاند. جریان اصلاح طلب نزدیک به سید محمد خاتمی (چپ های قدیم) نیز که این روزها در موضع ضعف قرار گرفته است، چاره ای جز این ندید که از یک نامزد سابقا "راست" حمایت کند.

به این ترتیب ائتلافی بین اصلاح طلبان و میانه روها رخ نداد. حسن روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز از حمایت سید محمد خاتمی عضو مجمع روحانیون مبارز برخوردار شد تا یکی دیگر از عجیب ترین اتفاقات سیاسی ایران رخ دهد. اصلاح طلبان و سید محمد خاتمی تن به اجماع بر روی روحانی دادند، بدون آنکه سهمی از او بگیرند.

حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی روحیه راستگرای خود را به هیچ عنوان پنهان نکرد او در فیلم انتخاباتی خود از محمد نهاوندیان، علی اکبر ولایتی در تائید خود استفاده کرد و در مناظره آخر علی اکبر ولایتی در چند مورد او را تائید نمود و حتی در مواردی ولایتی، روحانی را به عنوان شاهدی برای سخنان خود معرفی کرد.

نگرانی های اصلاح طلبان
با وجود اینکه سید محمد خاتمی از نامزدی روحانی حمایت کرده است اما نگرانی هایی در میان اصلاح طلبان و بدنه حامی عارف وجود دارد. کما اینکه در یکی از محافل خصوصی خاتمی این نگرانی ها را ابراز کرده بود.

اصلاح طلبان از این موضوع هراس دارند که حسن روحانی به سبک آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی عمل کند و به گونه ای با ایجاد فضای بسته سیاسی و فرهنگی، فقط به مسائل اقتصادی و سیاست خارجی اهمیت دهد.

اصلاح طلبان بیم آن دارند، با توجه به این که روحانی تن به ائتلاف سیاسی با آنها نداده است پس از  پیروزی احتمالی در انتخابات دست آنان را در پوست گردو بگذارد.

نگرانی بدنه اصلاح طلبان از روحیه امنیتی حسن روحانی نیز قابل توجه است. همین عامل باعث شد که روحانی سعی در بازسازی این چهره خود در مناظره های انتخاباتی داشته باشد. وی در مناظره آخر تاکید کرد "سرهنگ نیست، حقوقدان است." اما به نظر می رسد این تاکید روحانی کافی نبوده است چرا که پیشینه وی یک چهره امنیتی را به نمایش می گذارد.

از طرف دیگر بیم اصلاح طلبان از روحانی این است که او نتواند اصلاحات گسترده ای در کشور ایجاد کند و با توجه به حمایت قاطع خاتمی از او، نابسامانی های بعدی به نام اصلاح طلبان نوشته شود و موجبات بدنامی اصلاح طلبان را فراهم کند.

تکلیف آرای عارف
با کناره گیری گلایه آمیز عارف از رقابت انتخاباتی هنوز تکلیف سبد آرای وی به طور کامل مشخص نیست. بخشی  از اصلاح طلبانی که به خاطر خاتمی از عارف حمایت کرده بودند پس از حمایت خاتمی از روحانی احتمالا  به سمت روحانی گرایش پیدا می کنند.

اما توجه به این نکته ضروری است که بخشی از آرای عارف که به خاطر فعالیت های تبلیغاتی وی و شخص او تثبیت شده بودند، به این ترتیب با این خداحافظی گلایه‌آمیز لزوما در سبد روحانی ریخته نمی شود. به این ترتیب بخشی از آرای عارف فعلا در بلاتکلیفی به سر می برند.

به نظر می رسد، میزان این آرا که زیاد هم هست یا به سمت عدم شرکت در انتخابات سوق پیدا می کند یا به سمت کاندیدایی دیگر غیر از روحانی می رود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 28
انتشار یافته: 496
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:23 - 1392/03/21
171
1989
ببو ببو فرارو آتیش گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
19:59 - 1392/03/21
فرارو تبلیغ یک کاندیدای دیگر رو بکن عیب نداره ولی دیگه از جاده انصاف وعدالت تااین حد خارج نشو.از سایت شما بعیده.
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:43 - 1392/03/21
البته از نوشته های ایشون نیز معلومه که مجبورا دست به انصراف دادن و الا نمی خواستند. همچین تمامی آرای ایشون و حداقل اکثریتش به جیب روحانی نرفته و قسمت چشمگیری به دوگانه رضایی-قالیباف میرسه. (البته به نظر من)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:43 - 1392/03/21
فرا رو چند از باقالیباف گرفتی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:22 - 1392/03/21
علی رغم همه تخریبهایی که در این متن به چشم میخوره، خودتون هم اعتراف کردید که طبق نظرسنجی ها روحانی از عارف جلو بود، پس هیچ عقل سلیمی نمی پذیرفت که خروجی این اجماع عارف باشه.

ضمنا روحانی رسما و علنا مواضع اصلاح طلبانه و آزادیخواهانه خودش رو اعلام کرده و حتی رسما گفت که به توسعه سیاسی دوران خاتمی ادامه میده و تا قبل از اینکه این مواضع اصلاح طلبانه رو علنی کنه، خاتمی و اصلاح طلبان حاضر به حمایت از وی نشدند. به این ترتیب اگه بر سر قولهایی که داده نمونه و به درخواستهای اصلاح طلبان جامه عمل نپوشونه، در درجه اول این خودشه که اعتبارش رو بین مردمی که امسال بهش رای میدن از دست میده.

بنابراین بی جهت خودتونو خسته نکنید، طرفداران عارف اونقدر عاقل هستند که یکپارچه به روحانی بدهند.

راستی یه سؤال دیگه: روحانی دقیقا کدوم کاندیدا رو تخریب کرده؟؟؟؟ اون تو مناظره سوم فقط به تخریبهای طرف مقابل پاسخ داد. انصافم آرزوست...........
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:50 - 1392/03/21
تاکتیک های ویژه تبلیغاتی همچون اعزام طرفداران به نشست های انتخاباتی محمد رضا عارف ?????????????/
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:19 - 1392/03/22
ادم های پیرو تفکر تمامیت خواهی نمی تونن بفهمن و درک کنن که هدف های والاتری هم از بدست آوردن قدرت هست که بخاطرش کسی مثل عارف کناره گیری می کنه تا به مشورت و همفکری که شده بود احترام گذاشته باشد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:20 - 1392/03/22
حمایت از قالیباف بسه دیگه فرارو جان
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:53 - 1392/03/22
فرارو مثبت منفی ها رو ببین دیگه از این تحلیل های الکی نکن
علی قمی زعفرانی منش اصل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:29 - 1392/03/22
فقط کافیه مثبت و منفی ها را مقایسه کنید تیک هم نزنید مشکلی نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:33 - 1392/03/22
تمام سرمایه گذاری فرارو بر روی قالیباف از نظر سازی انتخابات گرفته تا تبلیغ و پوشش خبری اقای قالیباف و حتی جعل واقعیت شکسسسسسسست خورد.
ولی خط اعتدال پیروز است
ناشناس
| NETHERLANDS |
01:33 - 1392/03/22
اره خیلی بدم آتیش گرفته!
به لج این نوشته ی فارسنیوزی شمام که شده به روحانی رای خواهم داد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
02:15 - 1392/03/22
اصلاحات اتحاد اتحاد....اصولگراها در جنگ داخلی.درود بر عارف سلام بر روحانی
هموطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:14 - 1392/03/22
فرارویان عزیز!
رای ما همچنان "روحانی" ست.
باسپاس از "آقای دکترعارف ."
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:48 - 1392/03/22
رفسنجانی سیاستمدار بزرگ قرن، این بار خاتمی رو هم دور زد و کاری کرد تا خاتمی بیش از او قدرت نگیره. واقعا ایول داره!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:13 - 1392/03/22
خیلی باحال نوشتی. دمت گرم. کلی خندیدم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:14 - 1392/03/22
این که بد نیست خوب دستگاه خنک کننده وقتی نباشه آدم خودشو باد میزنه و در یک گردهمایی مهم هم رییس جلسه خودش رو باد نمی زنه فقط کاشکی رنگ بادبزن هم بنفش بود به نظرم بهتر می شد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:15 - 1392/03/22
من هنوز هم اگر رای بدهم به عارف رای میدهم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:56 - 1392/03/22
مهم اینست که جناب آقای خاتمی با نظر به جمیع جهات به روحانی تمایل نشان داده اند.
یک نفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:37 - 1392/03/22
تحلیل به جا و کاملا منطقی بود فرارو؛ متاسفانه حافظه تاریخی ضعیف ما همیشه باعث بدبختیمون می شه! احتمالا هشت سال دیگه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:24 - 1392/03/21
80
1161
داری موش میدوونی نه ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:50 - 1392/03/21
فرارو خودتو با این تیترها خراب نکن و از خدا بترس...
ناشناس
| NETHERLANDS |
01:36 - 1392/03/22
فرارو تو فقط خبر و گزارش بده بیخودی از خودت داستان نباف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:25 - 1392/03/21
87
1110
خیلی تحلیل درپیتی بود
پاسخ ها
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:47 - 1392/03/21
اقاي عبدي اين تحليلت مثل بالا رفتن از ديوار سفارت است
ناشناس
|
CANADA
|
15:26 - 1392/03/21
29
1050
این حرفها و مقاله های کیهان و فارس نشون میده که اعتلاف اثر خودش و گذاشته و به قول رییس جمهور محبوبتون آب رو بریزید .....
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:26 - 1392/03/21
24
1056
تیترت خیلی مغرضانه است
کنار زد یعنی چه
دکتر عارف هدف بالاتر و والایی از انصراف داره
نه مثل شما ها که برای دنیای دیگران آخرت را زیر پا میگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:03 - 1392/03/22
اگر اینطوره چرا از حسن روحانی حمایت نکرده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:16 - 1392/03/22
چه منتقد باهوشی داریم ما!
پدرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:27 - 1392/03/21
161
885
وای فرارو دیگه واقعاً دست خودتو رو کردی ... اینو بدون که روح آزادی خواه اصلاح طلبی با گاز گرفتن سازگاری نداره ... توام نمی خواد مثلاً تفرقه بندازی ( به جای این کار عکس گاز گرفتن مردم توسط محافظ قالیباف رو نشون بده ) ، رای همه ی ایرانیان اصیل دکتر روحانی ( به عنوان یه طرفدار دکتر عارف ) ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:04 - 1392/03/22
داد زدن خاتمی سر دانشجوها در دانشگاه صنعتی شریف و تهدید آنها به اخراج رو یادتون رفته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:17 - 1392/03/22
به روحانی رای میدیم چون سید عزیزمون و هاشمی ازش حمایت کردن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:38 - 1392/03/22
جناب ناشناس! واقعا اگر کل چیزی که برای تخریب خاتمی در چنته دارید همین است، حقا که خاتمی مرد است! اگر اندکی شرف و انصاف داشته باشید و فیلم مذکور را ببینید خواهید فهمید که خیلی روسیاه هستید.
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:27 - 1392/03/21
2444
578
از همون اول هم معلوم بود روحانی داره ادا در میاره
پاسخ ها
علی چاروسائی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:50 - 1392/03/21
فرارو با این مقالات نمیتونی القا کنی که بین روحانی و عارف و هاشمی و خاتمی چند دستگی وجود داره. میخواید با این مقاله چند دستگی وحشتناک اصولگراها توجیه شه ؟! نمیشه آقا...نمیشه..
منتشر کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:57 - 1392/03/21
گول این جوسازی ها رو نخورید!!
روحانی بین بقیه نامزدها شخصیت بهتری داره و میتونه ناجی اصلاحات باشه.
دانش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:13 - 1392/03/21
فرارو چرا اینقدر مغرضی؟امکان اینکه در بیانیه عارف صراحتا نام روحانی بیاید وجود نداشت چون آن وقت اصل کاندید شدنش زیر سوال می رفت. چرا اینقدر پیچ می دهید قضیه را. قطعا عارف به نفع جلیلی که کنار نکشیده. همه منظور را می گیرند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:39 - 1392/03/21
ولایتی نرووووو
نباشی خیلی ها توی انتخابات شرکت نمیکنن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:40 - 1392/03/21
روحانی=عارف
همه شرکت کنید
اطلاع رسانی کنید
تفرقه مساوی شکست هست
شرکت همه+اتحاد=پیروزیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:53 - 1392/03/21
فرارو داری چهره واقعی خودت رو نشون میدی، اینقدر در دام قدرت طلبی افتادی که هر مطلب بی سندی رو فقط برای خراب کردن روحانی و زیاد کردن رای قالیباف میگی، این کامت رو هم احتمالا نمی زاری، واقعا برات متاسفم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:03 - 1392/03/21
تخریب چی ها برعلیه روحانی و اصلاحات دوباره دست به کار شدند
خس و خاشاک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:08 - 1392/03/21
با این تحلیل‌های تندتان دو مطلب معلوم شد:
1. ترس شدید از پیروزی روحانی و اصلاح طلبان.
2. باطن شما و افکارتان هیچ تفاوتی با جلیلی ندارد.
البته توقع اخلاق‌مداری از دشمن زخمی و در حال مرگ توقع بجایی نیست.
حالا اگر بر نفست غلبه کردی این نظر را درج کن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:10 - 1392/03/21
با این شامورتی بازیها نمی توانید رای اصلاحات را از روحانی بگیرید. وقتی عارف خودش نظر خاتمی را پذیرفت ما هم می پذیریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:12 - 1392/03/21
به روحانی رای میدیم و پای رای مون می ایستیم اما
وای به حال روحانی اگر بخواهد به اصلاحات و خاتمی و عارف خیانت کند به مولا قسم زنده زنده پوستشو میکنیم
ناشناس
| CANADA |
17:34 - 1392/03/21
آقای روحانی راستی‌ بوده همونطور که هاشمی‌ بود اما تو این ۴ سال دیگه راستو چپ قاطی‌ شده. ایشان از نزدیکترین افراد به آقای هاشمی‌ می‌باشد و در حل حاضر تفکر و برنامه‌های ایشان همان برنامه‌های اصلاح طلبان است.
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:59 - 1392/03/21
شما دیگه چقدر ساده اید
یه عده ای دارن آخرین شانس های خودشون رو برای تخریب آقای روحانی و ریزش آرای اصلاح طلبا امتحان میکنن.
اما به لطف خدا، به کوری چشم همه اون هایی که نمیتونن ما رو ببینن، ما پیروزیم...
نیما
| SERBIA |
18:24 - 1392/03/21
اعتبار نظرسنجی هایی که آقای روحانی رو صدرنشین میدونن زیر سوال است اما اعتبار نظرسنجی هایی که قالیبافو اول می دونن کاملا علمی و مستند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:05 - 1392/03/21
سلام
انشاالله آقای روحانی خرد جمعی را سر لوحه کارخود مینماید . تا سربلنداین ائتلاف باشند. وتکرار کارهای اقای احمدینژاد وتبری حامیان را نخواهند داشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:29 - 1392/03/21
اگر او راه اصلاحات را کج برود در دور بعدی با شمشیر رایمان راستش می کنیم
موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:49 - 1392/03/22
در این موارد آرتا رییس ستاد انتخاباتی حاجی عند المومنین میگه: حاجی به فیلمنامه نیگاه کن جون من!...نه/؟.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:00 - 1392/03/22
نترسید بابا از بروبچس روزنامه کیهانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:28 - 1392/03/21
727
62
یه تحلیل خوب پس از مدت ها....
درود بر دید خوبتون با اینکه مشخصه طرفدار کدام کاندیدا هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:20 - 1392/03/22
دید تو که خیلی بهتره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:01 - 1392/03/22
روزنامه ی کیهان .... دود دورو دود ... روزنامه ی کیهان ... دود دورو دود ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:40 - 1392/03/22
نمردیم و تحلیل خوب رو هم دیدیم !!! شما گویا طرفدار جلیلی یا قالیباف هستی که از این مطلب خوشت اومده!!!! آیا؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:18 - 1392/03/22
حمایت کیهان از فرارو!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:29 - 1392/03/21
2137
273
روحانی اصلاح طلب نیست ونبوده واقبال مردم به کاندیداهای امنیتی و نظامی راهی جزفضای پادگانی نخواهد داشت و انتخاب دیپلمات کارکشته ای چون ولایتی می تواند وضعیت را در کشور وبین الملل تغییر دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:53 - 1392/03/21
اگه روحانی اصلاح طلب نیست حتما ولایتی و قالیباف اصلاح طلبن!!!
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:03 - 1392/03/21
به خدا منم طرفدار ولایتی ام اما اینقدر از قدرت گرفتم امثال قالیباف و جلیلی میترسم که حتما به روحانی رای میدم.در ضمن عارف به خرد جمعی احترام گذاشت طرفداراشم باید با احترام به خرد جمعی برن سمت روحانی که انصراف ایشون بیهوده نشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:31 - 1392/03/21
برو جاسوس
صابر
| UNITED KINGDOM |
18:53 - 1392/03/21
ولایتی با ماست . رای ما روحانی و ولایتی , دیپلماتهای دلسوز کشور
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:45 - 1392/03/21
چه احساسي داري وقتي اين همه منفي جلو نظرت ميبيني؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:23 - 1392/03/22
ولایتی مرد بزرگی است و دوست داشتنی ولی فکر نمی کنید یک شخصیت معتدل تر که در عین اصولگرایی همه فکر می کنند اصلاح طلب است چون در این مرز بندی های بیهوده گیر نیافتاده و می تواند از همه ی نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا استفاده کند بهتر باشد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:39 - 1392/03/22
من هم با امير موافقم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:19 - 1392/03/22
رهبر اصلاحات داره میگه به روحانی رای بدین نمیدونم اینا چی میگن !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:20 - 1392/03/22
منم میخواستم به ولایتی رای بدم ولی وقتی میبینم رای نداره ترجیح میدم به روحانی رای بدم تا قالیباف یا جلیلی
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:29 - 1392/03/21
660
72
من می خواستم به عارف رای بدم اما روحانی یه راستی تمام عیارئه و قبلا خودشو نشون داده از روحانی چیزی برای اصلاح طلبا در نمیاد یا رای ندیم یا بعد عارف قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:42 - 1392/03/21
آره باور کردیم کسی که می خواست به عارف رای بده انتخاب دومش قالیبافه که دائم جلیلی رو تایید می کرد و اونم قالیباف رو!!!!
شما یا فکر کردید خیلی باهوشید یا فکر کردید ملت خیلی خرن!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:45 - 1392/03/21
از قاليباق اونوقت قراره چي در بياد براي اصلاح طلبا؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:09 - 1392/03/22
روحانی یک دیپلمات است همانطور که توانست در قضیه هسته ای وزاری خارجه سه کشور را گول بزند اونم یارو انگلیسی را و موفق شد برای دو سال کل برنامه های هسته ای ایران را تعطیل کند حتما شما را هم سرکار خواهد گذاشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:01 - 1392/03/22
کیهان کیهانه کیهانه ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:16 - 1392/03/22
آخییییی! چه ملوسی نفوذی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:20 - 1392/03/22
لابد قالیباف چپه اونوقت!
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:30 - 1392/03/21
1532
222
از همون اول هم معلوم بود روحانی داره ادا در میاره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:02 - 1392/03/22
قاسم جون چقدر حقوق میگیری از شریعتمداری؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:40 - 1392/03/22
قاسم اين كامنت دوبار گذاشتي تا تعداد منفي هات بيشتر بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:30 - 1392/03/21
42
287
تحليل بسيار مزخرفي بود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:30 - 1392/03/21
71
246
از این نوشته هیچ خوشم نیومد. خدا رو شکر که حامیان قالیباف خودشون رو نشون میدن
هدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:31 - 1392/03/21
12
528
فرارو تو مشکلت با روحانی چیه!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:42 - 1392/03/21
مشکلش اینه که قالیباف نیست!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:19 - 1392/03/21
دقیقا
رضا
|
CHINA
|
15:32 - 1392/03/21
2
12
سایت شما خوب آپدیت است اما با پس زمینه تخریب رقیب کاملا مشهص است مقاله در جهت تفرقه افکنی نوشته شده
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:33 - 1392/03/21
1810
232
من می خواستم به عارف رای بدم اما روحانی یه راستی تمام عیارئه و قبلا خودشو نشون داده از روحانی چیزی برای اصلاح طلبا در نمیاد یا رای ندیم یا بعد عارف قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:54 - 1392/03/21
این منطقتون رو دوست دارم!! به نظرم شما از اول هم قصدتون رای دادن به عارف نبود!
ناشناس
| CANADA |
15:55 - 1392/03/21
ببخشیداااا ولی روحانی که به عارف نزدیکتره! شما چه تشابهی بین قالیباف و عارف دیدی دوست من؟!!!!!............. فراروجان نظرات بنده رو منتشر نمی کنیاااا این یکی رو حداقل منتشر کن
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:10 - 1392/03/21
اگه میخوای رای عارفو به قالیباف بدی، همون بهتر رای ندی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:19 - 1392/03/21
نه من به قالیباف رای نمیدم رضایی بهتره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:21 - 1392/03/21
مدتی اینگونه کامنت ها زیاد شده که هم هدف خاصی دارند و مشخص است توسط چه کسانی مطرح می شود.

روحانی همان عارف و عارف همان روحانی است.
زغال
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:21 - 1392/03/21
شما طرفدار قالیباف هستی ، بی خودی تشنج سازی نکن ، من خودم آخرشم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:35 - 1392/03/21
ملت بزرگ ایران فریب این جوسازی ها را نحورید عده ای با اعلام مشکل بین روحانی و عارف قصد در انحراف ارا به نفع قالیباف را دارند.
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
18:55 - 1392/03/21
ترفند جدید هوادارای قالیباف و رضایی هست ! هرکی کنار میکشه به خودشون میچسبونن !
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:05 - 1392/03/21
آفرین بر ناشناس دوم، یا اباالفضل
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:10 - 1392/03/22
چرا بعضی ها برای برخی دیگه تعیین نکلیف می کنند نکنه از اربابتون هاشمی و خاتمی یاد گرفتید که برای عارف بیچاره ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:02 - 1392/03/22
شریعتمداری یک کم بهش بیشتر پول بده بیچاره خیلی فعاله در کامنت گذاری ها!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:22 - 1392/03/22
بچه ها قالیباف از کی تاحالا اصلاح طلب شده؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:34 - 1392/03/21
56
73
فرارو گندشو دراوردی !
کمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:35 - 1392/03/21
1046
108
حسرتی تلخ بر اصلاح طلبی حکمفرماست. کناره گیری دکتر عارف هم جای تحسین بدارد. بدین سبب که هدف وسیله اش را توجیه نکرد و جای بسی تقبیح برای آنانکه یک بار دیگر بر مج و شور و شعار سوار شدند. و چه حسرت تلخی که با موج حاضر خیلی زود بر سینه ی سخت ساحل خواهند خورد.
" غم بزرگی است عمر"
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:04 - 1392/03/21
آه فرزندم ؛ خودت را در پیچ و تاب ادبیات مینداز دل آزرده خواهی شد و سودی از این حسرت حاصلت نیست .....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:43 - 1392/03/21
زرشک
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:02 - 1392/03/21
چی؟؟؟؟
تبلور اندیشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:45 - 1392/03/22
بی خیال اینایی روکه گفتی خودت فهمیدی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
15:36 - 1392/03/21
99
769
]چون سياه است پس شب است آنگاه چون عارف به خاطر پيروزي روحاني كنار كشيد پس قاليباف راي بالا مي آورد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:19 - 1392/03/21
منفی اشتباهی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:36 - 1392/03/21
148
1062
دل خجسته ای داریا!!!!! فقط روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:08 - 1392/03/21
به چی ؟به اینکه می خواهیم برگردیم به24سال پیش؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:44 - 1392/03/21
نه! به قالیباف و جلیلی رای بده که بریم دهه 60 یا چرا دور بریم توی همین 8 سال باحال درجابزنیم!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:03 - 1392/03/22
بهتر از اونایی هستیم که می خوان به ۶۵۴۶۱ و دو روز پیش برگردند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:36 - 1392/03/21
42
723
"اصلاح طلبان از این موضوع هراس دارند که حسن روحانی ...فقط به مسائل اقتصادی و سیاست خارجی اهمیت دهد"عزیز من اتفاقا این مسئله نشانگر عمق اندیشه و آینده نگری اصلاح طلبان است.آنها به خوبی واقفند در دوره ای که با مخاطرات نگران کننده خارجی و فروپاشی اقتصادی مواجه هستیم راه دموکراسی اصلا هموار نیست.در ضمن دکتر روحانی به هیچ روی فضای اندیشه ورزی و جامعه مدنی را محدودتر نخواهد کرد بلکه آنرا بازتر می نماید. در ضمن با آرامش و امیدی که به آینده در جامعه ایجاد می شود جامعه مدنی و اندیشه ورزی و عقلانیت خود بخود تقویت خواهد شد.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:36 - 1392/03/21
1
13
یعنی نظر سنجی های سایت شما هم که روحانی نفر اول بود ساختگی بوده و دستکاری فنی شده بود؟
گناهکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:36 - 1392/03/21
972
159
من قصد داشتم به دکتر عارف رای بدم که با انصراف ایشون دیگه شرکت نمیکنم. به نظر من آقای عارف کل رای اصفهان و یزد رو داشت وبا احتساب بقیه آرا حتما به دور دوم میرفت ولی متاسفانه بازی خورد.
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:11 - 1392/03/21
حسن روحانی اگرچه به نظر عده ای نماینده اصلاحات نیست، ولی ما بعد از سال 88 وارد یک حرکت به سمت عقلانیت شدیم که آقای روحانی قطعا در دایره این حرکتن. این جنبش یک ابر-ه که دربرگیرنده وجزئی از تمام اندیشه ی اصلاح طلبی ه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:24 - 1392/03/21
می دانیم که هستید و چرا خود را طرفدار عارف جا می زنید کسی تحت تاثیر اینگونه کامنت های هدفدار قرا نمی گیرد.

درود بر عارف درود بر روحانی
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:05 - 1392/03/21
اگه طرفدارش نیستی و بازی در میاری که هیچ چی ولی اگه طرفدارشی بدون که غیر ممکن بود بره دور دوم بعدشم قسک حمایت از عارف که نخوردیم اومدیم نزاریم مملکت دست امثال قالیاف قدرت طلب و جلیلی بیافته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:44 - 1392/03/21
اصلاح طلبان با این ائتلاف بر رای خود به روحانی مصمم تر شدن انقد دروغ نگو ک گناهکار باشی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:22 - 1392/03/21
امان از تفرقه اندازها . برادر من آقای روحانی اصلاح طلب نیست درست ولی وقتی سازوکار اصلاح طلبان از او حمایت میکند ما هم اگرخودمان را اصلاح طلب میدانیم حق تفرقه انداختن نداریم .
دوم خطاب به نویسنده این نکته رو ذکر کنم که ائتلاف خواست مردم و هواداران هر دو نامزد بوده نه هوادران یک طرف
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:13 - 1392/03/22
روحانی هم مثل اوست و اراده ای ندارد و وامدار هاشمی است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:15 - 1392/03/22
نه که شما اصلا فعال نیستید یک عده اجیر شده اید که مدام نظر بدید این را من به عینه در جریان کاندید شدن هاشمی دیدم وقتی از احراز نشدن صلاحیت وی مطمئن شدند مثل شب ظلمانی بساط شان را جمع کردند این مردم هستند که همه چیز را مشخص می کنند نه یک عده اجیر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:25 - 1392/03/22
اگر طرفدار بودید به ائتلاف احترام می گذاشتید .
ناشناس
| CANADA |
06:48 - 1392/03/22
یزد آره ولی اصفهان نه... اصفهانیا انقدر مردم عجیبیند که حتی 84 به معین رای ندادند...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:04 - 1392/03/22
کیهان جون حقوقشو زیاد کن کلی خرج داره براش کار و زندگیشو ول کرده داره کامنت میذاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:36 - 1392/03/21
68
287
نگران نباش
اولا همه مي دونن الان مسائل اقتصادی و سیاست خارجی مهمتر از شرايط داخلي است. مني كه مي خوام براي تحصيل برم خارج اين دو نكته اولويته چون ارزش پولم كم نميشه و در ثاني رفتن و موندن و بازشگت هم برام آسونتر.
نكته دوم
تكليف بيشتر آرا هم معلومه
يه نگا به نظر سنجي عصر ايران بنداز . درسته نظرسنجي اينترنتي است ولي طرفداراي عارف هم اغلب اهل وبگردي هستند همين افراد روحاني رو از 30-40 درصد به 70 درصد رسوندن
نگران نباش!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:16 - 1392/03/22
دیدی شاهد از غیب رسید یک عده اجیر شده اند که در فضای مجازی فعال شوند منتظر جواب دندان شکن مردم در دنیای واقعی باشید به درود روحانی برو پیش موسوی و کروبی
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:37 - 1392/03/21
1
4
اینم شد تیتر آخه؟!؟!
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:37 - 1392/03/21
11
4
برادر گرامی چرا ایجاد شائبه میکنید؟ حتی تیتر شما هم بوی بی غرضی نمی دهد؛ دکتر روحانی جناب آقای دکتر عارف را کنار نزدند، این خواست عموم مردم و نتیجه خرد جمعی بوده و هست؛ جناب آقای دکتر عارف هم از خود گذشتگی کردند و به میثاق خود با ملت پایبند ماندند، به خاطر مردم، اجرشان هم با خداوند یکتا؛ ما مردم کوچه و بازار نبز دعا گویشان خواهیم بود؛
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:37 - 1392/03/21
19
2
تحلیل جانبدارانه و غیرعلمی به این میگن! شما باید روی شعور مخاطبانتان بیش از اینها حساب کنید دوستان!
احمد
|
KAZAKHSTAN
|
15:38 - 1392/03/21
12
59
برو بابا قالیباف کجا روحانی کجا؟؟
اصلا اختلاف رای هایشان را نگاه کنید!!!هر نظرسنجی یی که برگزار میشه روحانی حرف اول رو میزنه!!!!به امید پیروزی اصلاح طلبان
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:39 - 1392/03/21
13
0
جمله اخر رو قبول ندارم
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:39 - 1392/03/21
38
3
فرارو لطفا اسمت را عوض کن و بگذار فراوان رو.
شما چقدر زود چهره عوض می کنید و روی دیگر خود را نمایش می دهید. دیروز با روحانی و امروز بر علیه وی و فردا نظری دیگر و....
اگر مرد هستید نظر مرا منتشر کنید.
هانیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:39 - 1392/03/21
29
294
فرارو داری با این نوشتن ها چی رو ثابت میکنی؟؟!!
میخوای به روحانی رای ندیم؟؟؟؟
تا انصراف عارف بی نتیجه بشه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:17 - 1392/03/22
شما نظر دادی فرارو هم نظر داده اینکه ناراحتی نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:39 - 1392/03/21
3
273
فرارو کاملا ازت نا امید شدم. اصلا نامه گلایه آمیزی نبود!!!! اقای دکتر عارف پایبند به اصولی بودند که آمدند چون نگفته مردم برید به سمت روحانی پس یعنی ناراحت بودن. اصلا اینطور نیست. تفکر این دو کاندید به هم نزدیکه و از یک حزب هستند. قانون حزب اینو میگه که یک کاندیدا به نفع هم حزبیش میره کنار. ای کاش به جای دروغ نوشتن فقط به خاطر یک کاندیدا به وظیفه فرهنگیت عمل می کردی!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:18 - 1392/03/22
هماهنگی شون در مناظره ها کاملا معلوم بود اینها که الان اینطور لاپوشانی می کنند به نظر شما مردم را محرم خواهند دانست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:19 - 1392/03/22
روحانی با عارف از کی هم حزبی بودن. برو تحقیق کن و به جای آنکه دیگران را مثل موسوی متهم به دروغ گویی کنی به اطلاعاتت اضافه کن
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:39 - 1392/03/21
165
618
چه میکنه این خاتمی !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:12 - 1392/03/21
هیچی بابا همه چی خراب شد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:45 - 1392/03/21
واسه اصولگراها همه چی خراب شد هه هه بیچاره ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:20 - 1392/03/22
و چه خواهند کرد مردم با خاتمی و دوستان
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:40 - 1392/03/21
3
193
فرارو لطفا اسمت را عوض کن و بگذار فراوان رو.
شما چقدر زود چهره عوض می کنید و روی دیگر خود را نمایش می دهید. دیروز با روحانی و امروز بر علیه وی و فردا نظری دیگر و....
اگر مرد هستید نظر مرا منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:48 - 1392/03/21
باد قدرت و مکنت از سمت قالیباف می وزد! پس زنده باد حزب باد!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:21 - 1392/03/22
فراوان رو آنهایی هستند که 4 سال پیش نظام را به تقلب در انتخابات متهم کردند. همین دو ماه پیش بود که زن هاشمی گفت در این انتخابات معنا ندارد و چند وقت بعد شوهرش کاندید شد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:09 - 1392/03/22
فراوان رو شما هستید که چون می دونید ما حرفی هم در باره سال 88 بزنیم تایید نمیشه مثل جلیلی و حداد سعی دارید بحث رو به 88 بکشونید تا فقط خودتون اجازه صحبت داشته باشید
عبداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:40 - 1392/03/21
14
115
چه صفایی دارد ماهیگیری از آب گل آلود!
ناشناس
|
POLAND
|
15:41 - 1392/03/21
5
209
با آنان که هنوز برای شرکت در انتخابات تردید دارند...

می گویند عارفی در مسجدی پر از جمعیت ، در حال وعظ و خطابه بود و مردمی نیز پشت درها ، بیرون مانده بودند.

در میانه سخنان او ، مردی در آستانه در خطاب به مردم گفت: ای مردم! بسیاری بیرون مسجد مانده اند. هر جا هستید یک قدم جلوتر بروید تا جا برای بقیه هم باز شود.

عارف که بر منبر بود ، سخن خود را قطع کرد و گفت: مردم! هر آنچه من می خواستم در ساعتی سخن گفتن با شما بگویم ، این مرد در یک کلام گفت: هر جا هستید یک قدم جلوتر بروید. این است اساس تعالی و پیشرفت انسانی.

حال حکایت ماست و کسانی که مطالبات و آرمان های بلندپروازانه دارند که تا فلان شرایط برای انتخابات مهیا نشود ، ما رأی نخواهیم داد و این در حالی است که روند اصلاح جامعه ، فقط می تواند گام به گام باشد.

ما هر جا هستیم ، باید "یک گام به جلو" برداریم. رکود و سکوت ، دردمان را دوا نخواهد کرد. انتخابات ، نه یک پرش و جهش ، که یک گام به جلوست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:49 - 1392/03/21
دمت گرم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:26 - 1392/03/22
خیلی قشنگ بود آفرین
ناشناس
|
UNITED STATES
|
15:41 - 1392/03/21
57
302
خيلى دلتون مى خواد راى ما رو بزنيد؟ خواب ديديد خير باشه. فقط روحانى. راستى اين تحليل رو شاگردهاى حسين سوروس نوشته بودند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:22 - 1392/03/22
سوروس که رفیق شماست
اااااا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:41 - 1392/03/21
0
3
عکس گاز گرفتن محافظ قالیباف:
http://www.jamnews.ir/detail/News/194768
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:41 - 1392/03/21
796
310
كل ايران و هم نوار بنفش ببنديد ساختمان پاستور پرچم سه رنگ ايران روش به احتزاز در مياد نه رنگ وطن فروشي و استبداد پذيري
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:06 - 1392/03/21
زنده باد روحانی پاینده با عارف......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:44 - 1392/03/21
رنگرنگین کمون هفت رنگ، برازنده پاستور نیست. دوران افراط گرایی تمام شد. شما به فکر جریان سازی باشید، جریان فتنه!!! جریان انحرافی!!!! جریان تردید!!!! جریان .....!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:55 - 1392/03/21
اصلا شما که خودتون زاییده استبدادید!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:35 - 1392/03/21
اهتزاز نه احتزاز ... این طرفدارهای جلیلی کل یوم بی سوادند !!!
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:07 - 1392/03/21
جلیلی را ول کنید، مسابقه اصلی بین این سه تن(حروف الفبا) 1-رضایی 2-روحانی 3-قالیباف. همین.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:49 - 1392/03/22
ببخشید اشتباه مثبت زدم هزار تا منفی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:41 - 1392/03/21
133
1012
بیخود زور نزنید. روحانی رو خاتمی تایید کرد و به این راحتی ها خراب نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:09 - 1392/03/21
حالا ببینیم روحانی با سید چه میکنه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:43 - 1392/03/21
خاتمی کیه اینقدر خاتمی خاتمی نکنید او همانیست که دوران اخر خدمتش توسط دانشجویان کشور هوشد واز دانشگاه بیرونش کردند چون دروغگویی بود مثل روحانی متاسفانه حافظه تاریخی ملت ایران خیلی ضعیفه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:03 - 1392/03/21
تخریب چی ها برعلیه روحانی و اصلاحات دوباره دست به کار شدند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:18 - 1392/03/21
خوشم اومد
دارن مثل نمايندشون قاليباف زور ميزنند كه روحاني رل تخريب كنند
اما خوب پاتك زدي
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:03 - 1392/03/21
سلام . امید این است که آقای روحانی خرد جمعی را در نظر گیرد. والا 4سال دیگر باید بگوئیم جریان انحرافی در اصلاحطلبان باعث ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:24 - 1392/03/22
کامنت ها را نگاه کنی می فهمی چه کسی تخریب چی است. دوباره سروکله این اصلاحات چی های افراطی پیدا شد حرف های غرضی بستون نبود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:28 - 1392/03/22
رای ما روحانی تغییری هم نمیکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:42 - 1392/03/21
836
239
گل گفتی واقعا عارف ساده لوحی کرد وبا یدمستقل وارد میشد وا ی بران مردمی که گول روحانی را بخورند بعد باید با چراغ دنبال احمدی نزاد بگردند!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:06 - 1392/03/21
زنده باد روحانی پاینده با عارف......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:10 - 1392/03/21
دوستان اصلاح‌طلب دقت كنند در اين مرحله نبايد بازي مخالفان را بخوريد همة سايتهاي اصولگرا جهت‌گيري خود را ايجاد فضاي يأس در بين طرفداران عارف قرار داده‌اند تا آراي ايشان به سمت روحاني نرودۀ سرگردان بماند يا به سبد اصولگرايان برود. مراقب باشيد وگرنه فداكاري و مصلحت‌انديشي بزرگ خاتمي و عارف به هدر خواهد رفت.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:11 - 1392/03/21
قدرش رو ندونتستیم.گرچه خلایق هرچه لایق.
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:08 - 1392/03/21
چرا اصولگراها، رأیهاش میرن تو جیب مستقلها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:27 - 1392/03/22
چه روش کثیف و کودکانه ای برای تخریب کاندید مقابل پیدا کرده اید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:42 - 1392/03/21
0
0
خطاب به "فرارو" و خوانندگان:
دو لینک زیر، دیدنی و تأثیر گذار است:


http://www.jamnews.ir/detail/News/194744



http://www.bultannews.com/fa/news/147437/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:43 - 1392/03/21
0
2
عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه تحلیل بی طرفانه ای بود؟؟؟؟؟؟؟
با استفاده از تکنیکهای فنی نظر سنجیها رو دستکاری می کرد؟؟؟؟
بیشتر رای عارف به سبد قالیباف می ریزد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:43 - 1392/03/21
0
1
فرارو با این مقاله تفرقه انگیز چهره واقعی خودتو نشون دادی!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:44 - 1392/03/21
0
2
شما داری تفرقه افکنی میکنی
فرارو دشمن مردم شدی!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:44 - 1392/03/21
12
143
فرارو!
وقت طرح کردن این نگرانی ها الان نیست.
این نگرانی ها باید یک ماه قبل و بلکم بیشتر مطرح و باتوجه به شرایط درموردش تصمیم گیری و عمل میشد.الان شرایطی بوجود آمده که روحانی تنها امید شده.البته بنظر من باتوجه به شرایط این دوره از انتخابات و برخورد حذفی(حتی حذف فردی مثل هاشمی)،بهترین مهره همین روحانی هست.حسن روحانی قطعا ایده آل نیست اما آیا کاندیدای ایده آل ما اجازه حضور دارد؟بنابراین بهتر است که از همین حمایت شود و بعید نیست نتیجه بگیریم.ضمن آنکه باید پذیرفت حسن روحانی فن بیان بهتری نسبت به عارف داشت و بهتر میتواند اقشار مردم ایران را باخود همراه کند.حتی اگر عارف هم می آمد کارشکنی ها اجازه دوام دولتش را نمیداد اما روحانی زبان کانون های قدرت را خوب بلد است و میداند چطور از آنها امتیاز بگیرد.بنظر بنده جوش بیخود نزنید و ملت را به شک نیندازید.حتی اگر منطقی هم باشد اما الان و سه روز به انتخابات دیگر وقتش نیست.
ناشناس
|
GERMANY
|
15:44 - 1392/03/21
2
52
ارزوی داشتم یکی مثل عارف بشه رئیس جمهورم اما حیف....من دیگه کسی نیست بهش رای بدم شایدم رضایی بعد عارف بهتراز همشونه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:45 - 1392/03/21
252
165
همش احساس می کنم رودست خوردیم.عارف خیلی مظلومانه انصراف داد.احساس خوبی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:50 - 1392/03/21
:)))
شما ملت رو پپه گلابی فرض کردید؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:29 - 1392/03/22
آخی رودستو بعد پیروزی روحانی بهت نشون میدیم!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:46 - 1392/03/21
285
188
من خودم در ستاد آقای عارف بودم و از نزدیک بی اخلاقی های تبلیغاتی ستاد روحانی رو دیدم
از جمله بی اخلاقی ها همین موجی که علیه عارف راه افتاده بود که قرار است به نفع روحانی کار روند...
و همچنین اخلاق مداری آقای عارف رو از نزدیک دیدم که ایشون طی صحبت هاشون با رییس ستاد ما اجازه ندادند که جواب این موج ناجوانمرداره رو بدیم و تاکید کردن که باید از منشور اخلاقی ستاد ها پیروی کنیم
قسم میخورم تاکنون راستگو تر و اخلاق مدار تر از دکتر عارف ندیدم...
واقعا شیفته ایشون شدم

و به همین دلیل هم جز گروهی هستم که به ایشان رای نخواهم داد !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:47 - 1392/03/21
بعله، و همین آقای راستگو به نفع روحانی و مسائل کشور کنار رفت.حالا تو قهر کن نده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:51 - 1392/03/21
و لذا به خاطر منشور اخلاقی تصمیم گرفتم به قالیباف رای دهم!!!!!!!!
ملت اونقدرها هم هالو نیستن:))
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:30 - 1392/03/22
اگر دوستش داشتی به حرکتش احترام می گذاشتی و با رای ندادن به کاندیدی که از طرف خط فکری او حمایت می شود کار او را بی ارزش نمی کردی
سیدمحمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:22 - 1392/03/22
آقا محمد ! شما قطعا اصلاح طلب نیستید یا اینکه اصلاح طلب احساسی هستید.عزیز من ! اصلاح طلبی مبتنی بر خرد جمعی است.خرد جمعی به ما میگه الان همه باید پشت سر روحانی قرار بگیریم .فهمیدن این مطلب واقعا اینقدر سخته؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:30 - 1392/03/22
هیچ اصلاح طلبی رای عارفو به روحانی نمیده الان که دیگه خاتمی و هاشمی هم رسما از روحانی حمایت کردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:47 - 1392/03/21
52
1
سیدمحمد خاتمی با صدور پیامی ضمن تشکر از محمد رضا عارف، از اصلاح طلبان و تحول خواهان خواست به حسن روحانی رای بدهند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:47 - 1392/03/21
6
31
یک تو دهنی فعلا از خانواده ما بر وجود اصلاحات با رای به رضایی تا شما باشید با مردم بازی نکنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:48 - 1392/03/21
5
165
این نوشته تهی از حقیقت نیست ولی به طور آشکار و مشمئزکننده و مغرضانه ای به نفع یکی دیگر از کاندیداهایی است که به صراحت تمام خود را اصولگرا می داند.
جالب اینجاست که فرارو خبر حمایت رسمی محمد خاتمی از حسن روحانی را تیتر نکرده اما به مقاله یک روزنامه نگار اصلاح طلب درباره یکی دیگر از کاندیداها پرداخته است.
اولویت من عارف بود اما الآن به روحانی رأی می دهم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:49 - 1392/03/21
6
150
یک مطلب جهت دار برای ایجاد اختلاف بین اصلاح طلبان متاسفم فرارو ...
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:50 - 1392/03/21
25
187
گاز انبر گاز انبر حمایتت می کنیم
پاسخ ها
سلام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:32 - 1392/03/22
دوست من بعضی وقت ها گاز انبر لازمه! مثلا وقتی مادر و خواهرت وسط یه مشت دانشجو نما گیر بیفتند!!! اونوقت تمام سلولهای بدنت دعا می کنند که یه گاز انبر بیاد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:51 - 1392/03/21
164
4
تو این شرایط جدید، و اجبار برای حظور، ولایتی رو ترجیح میدم....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:31 - 1392/03/22
بازم ولایتی به قالیباف شرف داره به خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:51 - 1392/03/21
0
3
تو چته حالا میسوزی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:52 - 1392/03/21
0
4
با این چیزها ما از میدون بدر نمیریم و بین ما طرفداران عارف و روحانی اختلاف ایجاد نمیشه چون متاسفانه برخلاف اصولگرایان به رشد سیاسی رسیده ایم.

زنده باد روحانی
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:53 - 1392/03/21
33
157
نظرسنجی ها چیزه دیگه ی نشون میده عراف هرگز به دور دوم راه پیدا نمی کرد و بهترین کار رو کرد و پیروزی روحانی میتونه روزنه امیدی برای پروبال گرفتن برای آینده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:32 - 1392/03/22
خاتمی:ائتلاف نشانه ی عقلانیت است من رای خود را به روحانی میدهم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:53 - 1392/03/21
116
162
عارف+روحانی=پیشترفت ایران و ایرانی
هاشمی+ خاتمی= ایرانی سبز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:54 - 1392/03/21
0
3
فرارو دیگه شورش رو در آوردی
خودت رو بکشی هم تابلویه که طرفداره قالبیافی و می خوای روحانی رو تخریب کنی.

فقط روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:54 - 1392/03/21
0
3
فرارو این رفتار کثیف از تو بعیده
من هستم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:56 - 1392/03/21
0
2
فرارو واقعا هدفت از گذاشتن اين عكس در هدر سايتت چيه جز تخريب روحاني!؟؟؟! نيازي به خوندن متن هم نبود حتي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:56 - 1392/03/21
6
166
فرارو از اين ائتلاف خيلي سوختي
جسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:57 - 1392/03/21
1
3
درود برعارف سلام برخاتمی وروحانی عزیز اف برآنان که میخواهند مارا گول بزنند اجماع روی عارف بانظر خاتمی مبارک است
مهیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:57 - 1392/03/21
8
187
فرارو آب رو بریز اونجات که داره میسوزه.
مریم
|
GERMANY
|
15:58 - 1392/03/21
186
55
آغاز مجدد فتنه توسط حضور رفسنجانی - و همچنین ادامه توطئه توسط مخافظه کار ی های دکتر روحانی و با حمایت شخص خاتمی در حقیقت - بازتاب و استمرار فتنه از توطئه ی انتخابات ریاست جمهوری سال 88 می باشد . مریم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:55 - 1392/03/21
مردد بودم به رو حانی رای بدم
با این استدلالت مصمم شدم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:32 - 1392/03/22
منم به روحانی رای میدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:58 - 1392/03/21
565
211
کلاه گشادی که خاتمی سر همه گذاشت .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:31 - 1392/03/21
انهم با پولهای ذخیره شده از دوران شهرداری کرباسچی و استخدام سایتهاویک عده فریب خورده ومزدور!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:26 - 1392/03/21
خفه كاركن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:46 - 1392/03/21
سر همه نه سر اصولگراها!
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
15:58 - 1392/03/21
3
64
حالا یعنی این اخلاقه؟ انسانیته؟ چیه این؟ این تیتر زدن و این عکس انتخاب کردن با چه معیاری هماهنگه؟ خوب سیاسی هستید که باشید، آزاده باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:58 - 1392/03/21
1
53
خیلی بی معرفتی فرارو با این تیتر و این عکس !
عارف کنار زده نشده ، کنار کشیده تا امید به پیروزی جریان اعتدال پررنگ تر شود . در عکس هم برادر اقای روحانی ایشان را تر و خشک می کند . لابد آن کشتی گیر یا بوکسوری هم که مربی اش بین دو راند مسابقه تروخشکش می کند ، از نظر شما متکبر است .
بعد هم دیگه وقتی اینقدر تابلو از قالیباف حمایت می کنی اسمت رو بگذار ستاد مجازی حمایت از محمد باقر قالی باف !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:58 - 1392/03/21
0
1
این از هنر اصلاح طلب ها ست که دشمن های دیروز را فدایی امروز خود کنند. از هاشمی و ناطق گرفته تا روحانی و خدا را چه دیدی شاید در ادامه احمدی نژاد، ولایتی قالیباف و حتی افادی چون حسینیان رسایی و کوچک زاده
Ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:59 - 1392/03/21
0
2
آقاي خاتمي از آقاي روحاني حمايت كردن
آقاي عارف هم براي ما همون سيد دوست داشتني خاتمي است
فرارو انتظار نداشتم اينجوري بين اصلاح طلبا بخواي تفرقه بندازي
مطمئنم از قاليباف حمايت ميكني
عارف+روحاني=انتخاب سيد دوست داشتني
ما پيروزيم
يا حسين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:00 - 1392/03/21
1
116
فرارو رسالت خودت رو فراموش نکن حداقل اگه رو سایت نمیزنی جزء غیر قابل انتشارات بزن! فقط بدون تابلو طرفدار قالیبافی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:02 - 1392/03/21
322
86
اصلاح طلبان سال 84 همین بلا رو سر مهدی کروبی آوردن و اونقدر گفتن فلانی رای نداره که کروبی با اختلاف اندک نتونست بره دور دوم. الان هم این بلا رو سر عارف آوردن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:17 - 1392/03/21
اشتباهی منفی دادم. کاملا با این نظر موافقم. الان اصولگراها فقط می خوان کاری کنن که رای عارف به سمت روحانی نره و قالیباف برنده بشه!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:33 - 1392/03/22
فککن که با حمایت خاتمی و هاشمی کسی به قالیباف رای بده !
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:02 - 1392/03/21
1
105
آقایان گول نخورید! آقای عارف از اول هم اعلام کرده بود که به پیشنهاد آقای خاتمی کاندیدا شده و هرچه آقای خاتمی تصمیم بگیرند با جان و دل میپزیرد که این از روحیه و منش آقای عارف بود! حالا خیلی ها هستند که میخواهند بین آقای خاتمی و رفسنجانی و عارف و روحانی اختلاف ایجاد کنند و از این اختلاف سود ببرند! در هر ضورت بزرگان چیزی را تشخیص داده و تصمیم گرفته اند! با شرکت نکردن در انتخابات و دلخوری رقبا به نتیجه دلخواه میرسند! بهترین روش اءتلاف بود که آقای عارف هم تاکید بر این داشتند! متن کناره گیری را با دقت مطالعه کنید آقای عارف با هوشاری کامل از آقای خاتمی و اصلاحات نام برده! خیلی ها از این جریان در حال سوء استفاده هستند باید واقع بین بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:03 - 1392/03/21
31
67
تو که منتشر نمیکنی فرارو ولی مردود این جریان اول خودتی و همه اینو فهمیدن
من که دیگه تحمل توهینهاتو ندارم درود بر خاتمی و عارف
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:03 - 1392/03/21
47
124
من به عنوان یک اصلاح طلب از آقای عارف و روحانی به خاطر همکاری تشکر میکنم. فکر میکنم سایت های اصولگرایی مثل فرارو به جای تشکیک در عملی که نشان از بلوغ سیاسی در اطلاح طلب ها دارد باید سعی کند که به ایجاد و رشد این بلوغ در جناح خودش بپردازد.
با آرزوی موفقیت آقای روحانی و ایرانی آباد و آزاد
الكامي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:05 - 1392/03/21
31
387
من دوست داشتم عارف رئيس جمهور بشه ولي تا اينجا كه چند روز ديگر نمونده معلوم بود كه عارف به دور دوم هم نميرسه. عارف با اين انصراف چيزي را از نظر نتيجة انتخابات از دست نداد و فداكاري كرد كه احتمال اينكه دور دوم رقابت روحاني و قاليباف بشه و قطعا اين گزينه بهتر از اينه كه دور دوم رو شاهد رقابت قاليباف-جليلي باشيم.
رفتار عارف اگر چه ممكنه برايش ناخوشايند باشه اما فداكارانه، هوشمندانه و مصلحت انديشانه بود و اميدواريم نتيجه‌بخش هم بشود.
من جمعه با درود بر عارف رايم را به روحاني خواهم داد و اميدوارم پشيمانم نكند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:34 - 1392/03/21
همان دور اول روحانی پیروزه،

شما معلومه تحت تاثیر نظرسنجی های نــــــــهاد معتبـــــــــــر فرارو و الف قرار گرفتی که قالیباف درش رای داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:07 - 1392/03/21
0
111
فرارو تا حدودی ازت بدم اومد با این مقاله ای که منتشر کردی !
آخه تو بیشتر میفهمی یا خاتمی عزیز؟! تو بهتر مسائل رو میتونی تحلیل کنی یا سید محبوب ملت؟!
آخه این نشد که اول مقاله یکسری فرضیات ساخته ذهن خودت رو (مثل عدم سهم دهی روحانی به اصلاح طلبان) مطرح کنی و در ادامه با استناد به اون توهمات کمر ببندی به تخریب روحانی !!!
اگه روحانی فریبکاره پس امثال رضایی و قالیباف چی هستن؟! اسم اونها رو چی میشه گذاشت؟!!!
فرارو چند روزه که ظاهرا قالیباف تو رو هم مثل فردا نیوز و شفاف خریده و داری مشکوک عمل میکنی !
اگه بخوای از این کله شق بازیها و تعصبات الکی نشون بدی دیگه اینجا نمیام....
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:07 - 1392/03/21
0
1
خاتمی رهبر اصلاحات است و در این شرایط رای دادن به روحانی را بهتر میداند پس ما نیز پیرو رهبرمان خاتمی بزرگ هستیم فرارو با زیرکی سعی در ایجاد شکاف و کم کردن آرای روحانی دارد نمی دانم چرا نمونه دیگر آن انتشار نظر سنجی دو روز گذشته....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:08 - 1392/03/21
363
48
اشتباه كرد عارف من راي سفيد ميدم فقط اونم به خاطر اينكه واسه فردا يه مهر اخر شناسنامه ام باشه عارف فريب خورد فريب حالا مي بينين
پاسخ ها
محمد علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:22 - 1392/03/21
عزیزم آدم 50 و خورده ای ساله که عمری تو سیاست بوده که فریب نمیخوره، شاید مجبور بشه، یا صلاح رو بر غیر منافع شخصیش ببینه، ولی فریب نمیخوره. من و تو نیست که از سیاست فقط ظاهرش رو میشناسیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:30 - 1392/03/21
خاک بر سر بی وجود و دو روت
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:50 - 1392/03/21
رای سفید نده لاقل توش خط خطی کن بعدا توش ننویسند ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:35 - 1392/03/22
اصولگرایان فریب و رودست بدی خوردن!
ناشناس
|
GERMANY
|
16:08 - 1392/03/21
255
133
ارزوی داشتم یکی مثل عارف بشه رئیس جمهورم اما حیف....من دیگه کسی نیست بهش رای بدم شایدم رضایی بعد عارف بهتراز همشونه
پاسخ ها
محمد علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:24 - 1392/03/21
دوست عزیز، عارف از خاتمی که عزیزتر نبود، چرا حرف خاتمی رو گوش نمیکنی؟؟ بابا یه کم باید انظباط سیاسی تمرین کنیم ما. رضایی اگه قوی هم باشه از قدرتش جهت منافع گروه خودش استفاده میکنه. وگرنه خاتمی که پشت پرده سیاست رو میدونه، خُل نبود که به روحانی رأی بده.
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
19:02 - 1392/03/21
این بابا با فیلتر شکن داره نظرای مختلف به نفع رضایی میده . گاگول ! انگار کسی رایش از روحانی اینجوری بر میگرده . سید هم مثل کوه پاش ایستاده . به کوری چشم حسود ها . زنده باد روحانی و عارف ایران
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:12 - 1392/03/21
آفرین بر ناشناس عزیز
جناب محمد علی عزیز، رضایی فراجناحیه گروه نداره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:36 - 1392/03/22
عجب خردمندانه واقعا !
یعنی مردم حرف خاتمی رو ول میکنن و به روحانی رای نمیدن؟!!!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:08 - 1392/03/21
15
217
بهترین کار رو جناب آقای دکتر عارف کردن. ایشالله حجت السلام و المسلمین دکتر حاج شیخ حسن روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ایشون رو به عنوان معاون اول خود منصوب کنن تا آقای عارف بدونن هیچ فرقی بین ایشون و شیخ روحانی نیست و فقط به مصلحت انصراف داده.از آقای روحانی میخام حتماً تو دولت بعدیشون حتماً از دکتر ولایتی برای حل مسئله سیاست خارجی و از دکتر رضایی برای حل مسئله اقتصادی استفاده کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:34 - 1392/03/21
عارف با طناب پوسیده سید خندان تو چاه رفت!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:37 - 1392/03/22
انشاالله روحانی پیروز است
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:09 - 1392/03/21
1
115
معلومه خیلی سوختید که اینجوری می خواهید اختلاف بندازید. عارف و روحانی تا آخر با هم هستند. بسوزید
پاسخ ها
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:12 - 1392/03/21
اختلاف افتاده، خبر ندارید، عزیز.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:38 - 1392/03/22
بین اصولگراها اختلاف افتاده که ولایتی اونجوری ضایشون کرد بین اصولگراها اختلاف افتاده که قالیباف داره جلیلی رو میزنه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:10 - 1392/03/21
103
286
حالا که عارف رفته کنار چرا رای ندیم؟ من نمی فهمم اونایی که میگن رای ندیم با این کارا شاید "جلیلی" رای بیاره! آقا از روحانی خوشت نمیاد به یکی دیگه رای بده خب!(خود دکتر عارف گفت حتما در انتخابات شرکت کنید)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:48 - 1392/03/21
نفهمن ولشون کن میخوان تفرقه بندازن
رای ما روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:10 - 1392/03/21
0
156
کسانی که دران جو سمپاشی میکنند صلاح طلب نیستن خوذ سایت فرارو که خودشو فروخته به قالیباف
دین ایمان ما اصلاح طلب چه عارف چه روحانی فرقی نداره کسی که سیدمان انتخاب کند پس لیاقتشو داره دشمنان اصلاح طلب بدانند که 24خرداد مردم اصلاح طلبیک بار دیگه تاریخی رقم خواهن زد که در طول این حکومت بی سابقه باشد
ناشناس
|
FRANCE
|
16:11 - 1392/03/21
7
311
عارف با این حرکت، خود را ماندگار کرد! درس مانند رد صلاحیت هاشمی که برایش آبرو آورذ
درد بر بزرگی و بزرگمنشی
اصول گرایان شش ماه است شعار ائتلاف می دهند ما اصلاح طلبان در یک شب کار اصولی کردند
الهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:12 - 1392/03/21
4
34
چقدر مغرضانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:13 - 1392/03/21
339
138
بازهم سید ما کم آورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:13 - 1392/03/21
23
44
خوشم میاد یعنی انقدر روحانی رای داره که اینکارا رو می کنید؟؟هههههه
نیما رای من روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:13 - 1392/03/21
37
586
جالب یکسری افراد که اصلاح طلب نیستن تا یک مقاله میخونن زیر مقاله کامنت میزارن تا حالا می خواستم به روحانی رای بدم ولی از امروز دیگه به روحانی رای نمیدم به جلیلی رای میدم عمو یادگار نمیری تو غار جان من برو اینجا اونجا نیست کسی که هم فکر ماست با یک مقاله رایش عوض نمیشه و ما همدیگرو خوب می شناسیم برو همون خبر گزاری فارس کامنت بزار
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:30 - 1392/03/21
ایول
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:33 - 1392/03/21
احسنت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:49 - 1392/03/21
ما رو دور از جون مثل خودشون خر فرض کردن ولی کور خوندن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:25 - 1392/03/21
دوست من عصباني نشو
اينها فيلم طرفداران قاليبافه
همه ميدونند
خوب اونها دارند غرق ميشن
اين تقلا را براي اونها كم نبين
از دست و پا زدن محرومشون نكن
اجازه بده تلاش كنند
كم آوردند دارند تخريب ميكنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:47 - 1392/03/21
احسنت آقا نيما. ما اصلاح طلبان فريب تفرقه اندازي اصولگرايان كه خود را طرفدار عارف جا مي زنند و مي گويند ديگه راي نمي ديم نمي خوريم.
سعید
| UNITED KINGDOM |
19:04 - 1392/03/21
ای ول به ولت داداش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:14 - 1392/03/21
1
128
فرارو تو هم!!بنده از ارادتمندان اقای دکتر عارف هستم و کار ایشان را درست ترین کار در این برهه از زمان میدانم که هم خیر دنیا و هم خیر اخرت در ان هست.روحانی را هم یک اصلاح طلب معتدل می دانم که انشا...با رای بالا در مرحله اول رییس جمهور خواهد شد.ما در طی 8سال خروجی تمامی اصول گرایان را در به فلاکت کشیدن مردم دیدیم با این که هر سه قوا در دست اصول گرایان بود خروجی جز فلاکت مردم نداشت پس ازموده را ازمودن خطاست،چه قالی باف باشد چه جلیلی و چه ولایتی.ایام مردم ایران مستدام باد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:16 - 1392/03/21
0
1
فرارو معلومه طرفدار قالیبافی و با این کارا میخای تفرقه تو طرفدارای رقیبت یعنی اصلاح طلبا بندازی.
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:18 - 1392/03/21
2
82
این حرف های شما فقط بدرد خودتون میخوره

روحانی به جای عارف انتخاب شد فقط به دو دلیل:

1 - شانس بیشتری داشت نسبت به عارف داشته (نظر سنجی ها نشان دهنده این امر بوده)

2 - بخشی بزرگی از افرادی که به عارف رای می دهند به روحانی هم رای می دهند و عکس این امر صادق نیست با خروج روحانی احتمال اینکه تمام رای های او به سمت عارف سوق پیدا کند کم است.

عارف و روحانی برای ما فرق نمی کند.
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:20 - 1392/03/21
1
94
تنها چیزی که از این تحلیل آبکی میشه فهمید اینه:
"خشم اصولگرایان از کناره گیری دکتر عارف"
(مرد باش منتشر کن!)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:40 - 1392/03/22
خشم که چ عرض کنم !!!اتیش گرفتن شدیددددددد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:20 - 1392/03/21
4
1
خاتمی گند زد.
رای من روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:21 - 1392/03/21
0
4
این مقاله صرفا برای ایجاد تفرقه بین ما اصلاح طلبان و اعتدال گرایان است. خاتمی وقتی صراحتا از روحانی حمایت کرده و روحانی صراحتا به عارف نامه تشکر و همکاری نوشته است دیگر این حرف ها بی معنی است.
از ایتلاف ترسیدند شروع به تخریب کردند
رای ما روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:23 - 1392/03/21
2
87
روحانی و عارف دو بال هستند که اصلاحات برای پرواز و رسیدن به اوج به آنها نیاز دازد.
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:24 - 1392/03/21
2
76
سایت فرارو آشکارا اما هوشمندانه برای قالیباف تبلیغ و روحانی رو تخریب میکنه
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:25 - 1392/03/21
1
68
اهان فرارو جااان پس روحانی اومده بود طی یک حمله سایبری تو نظرسنجی خودتونم دست کاری کرده بود...
یعنی آتیش گرفتین از انصراف عارف و رفتین تو کار تخریییییب روحانی....
زشته..بده...تا کی...واقعا متاسفم براتون
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:26 - 1392/03/21
2
65
به نظر من این مقاله بازی فرارو به نفع قالیبافه . من در هر نظر سنجی که شرکت کردم به عارف رای دادم اما از اول معلوم بود که روحانی جلوتره ، الان هم به روحانی رای میدم
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:26 - 1392/03/21
2
93
از قالیباف بهتر هستند که با 2 نفر از هم جناحش عهد ائتلاف بست و زد زیرش . کسی که نتونه عهدش رو با دو نفر عمل کنه با 70 میلیون میتونه؟
یه چیز دیگه شباهتهای جالب احمدی نژاد و قالیبافه اون هم سال 84 زد زیر ائتلافش با اصولگراها و بعد تیک های صورتشون مخصوصآ موقع لبخند زدن و افشاگری در مناظره و کار کردن جهادی ..... جالبه نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:05 - 1392/03/21
گل گفتی
حیران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:26 - 1392/03/21
0
37
فرارو= فراوان رو = هزار چهره
زغال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:26 - 1392/03/21
0
39
یکی نیست به این اصول گرا ها بگه بی خودی نمایش در نیارید و تشنج سازی نکنید ، شما میخواهید روحانی رو تخریب کنید وگرنه اصلا طرفدار عارف نبودید ، من خودم دیگه این کلک ها رو بلدم واسه من یکی نه !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:27 - 1392/03/21
0
0
عارف روحانی هاشمی خاتمی م.ک و م.م همه یکی هستند.

درود بر آنها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:30 - 1392/03/21
0
0
دیگه زمان زمان آقای هاشمی نیست که رییس جمهور همه کاره بود. اصولا در حال حاضر رییس جمهور هیچ نقشی در بخ وجود آوردن جو امنیتی و غیر امنیتی نداره.
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:31 - 1392/03/21
0
1
حالا که آقای عارف به نفع روحانی کنار رفت

آقایان:
جلیلی، قالیباف، ولایتی

شما هم به نفع مردم کنار روید لطفــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:34 - 1392/03/21
4
10
دلمو شکوندی باهام نموندی
شاهين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:36 - 1392/03/21
1
2
دوستان عزيز تصميمات بزرگ را انسانهاي بزرگ ميگيرند، اگر به خاتمي و هاشمي اعتماد داريد، خواهش ميكنم به نظرشان تمكين كنيد، علت عدم حمايت عارف دلايل بسيار زيادي دارد كه اينده انها را روشن خواهد ساخت، زنده باد اصلاحات، زنده باد عارف، زنده باد روحاني
mohsem
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:38 - 1392/03/21
1
85
این تحلیل شما غیر واقع بینانه و برای خالی کردن دل طرفداران خاتمی است. در بین نامزدهای موجود آقای روحانی بیشترین قرابت را با اصلاح طلبان دارد. اندیشه اصلاح طلبی هم اندیشه همه یا هیچ نیست و اگر یک عمل سیاسی اصلاح طلبان را نیم متر به جلو ببرد آنها همان کار را خواهند کرد. بنابراین همگی به روحانی رای میدهیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:40 - 1392/03/21
52
86
روحانی=عارف
همه شرکت کنید
اطلاع رسانی کنید
تفرقه مساوی شکست هست
شرکت همه+اتحاد=پیروزیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:41 - 1392/03/21
3
31
درود بر عارف
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:41 - 1392/03/21
3
167
لطفا بادقت به تیتر تخریب کننده، تفرقه انگیزو سوء استفاده گر روحانی چگونه عارف را کنار زده با دقت توجه کنید!
این تیتر و متن نوشته شده فقط در جهت تخریب و کو چک شمردن آقایان عارف، روحانی و هواداران آنان به تحریر درآمده و بس!
مگر آقای از اول تاکید بر اءتلاف نداشتند!
این تصمیم نشانه اندیشه بزرگ آقای عارف بوده که در صورت پیروزی آقای روحانی مشخص میشود که چه تصمیم بزرگی بوده!
آقایان کمی فکر کنید! این تصمیم جمعی از بزرگان اصلاحات و سازندگی بوده نه تصمیم شخصی!
این یعنی اطاعت از خرد و اندیشه و مشورت جمعی که خیلی نایاب شده!
این یعنی خود محوری و خودخواهی و منم منم در اندیشه جمعی جایی ندارد!
این در س بزرگی است به آقایان اصول گرا ه اگر قلی دادند به آن وفادار بمانند!
مثلا الان جو قدرت آقایان قالیباف و ولایتی را بد جوری گرفته!
این یعنی دیگر به فرارو هم نمیشه اعتماد کرد!
این یعنی فرارو هم جهت پیروزی کاندیدای مورد علاقه اش یعنی آقای قالیباف دست به هر کار ناجوانمردانه ای میزند!
همه این نوشته این را میخواهد بگوید که به آقای روحانی رای ندهید و به آقای قالیباف رای بدهید!
این یعنی آقایان و خانمهای طرفدار آقای عارف و روحانی شما چیزی نمی فهمید و راحت میشود به شعورتان توهین کرد!!!!!
ودر آخر این یعنی به دست اندرکاران فرار بگویم آقایان با شعور متن کناره گیری آقای عارف را با دقت بیشتری مطالعه کنید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:01 - 1392/03/21
با اینکه رای نمیدم ولی تحلیلتون زیبا یود
فرناز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:29 - 1392/03/22
من دقيقا همين مقاله رو تو سايت الف ديدم که حتي اجازه کامنت گذاري هم نداشت.
معلومه که بعضيها بدجوري سوختن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:41 - 1392/03/22
رای نده احمقایی مثل شما با رای ندادنشون سال 84 باعث 8 سال بدبختی شدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:42 - 1392/03/21
3
80
نمی دونستم فرارو هم به جرگه تخریب کنندگان هاشمی و یارانش پیوسته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:04 - 1392/03/21
خیلی وقته دادا
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:43 - 1392/03/21
182
20
رای من به دکتر محمد رضا عارف مینمود . حال که عملا" به زور و فشار منصرفش کردند ، رضائی هم بد نیست . غرضی که جدٌی نیست و از جلیلی هم بیم دارم . دکتر قالیباف ، دکتر ولایتی و شیخ حسن روحانی همه از جناح راست ( روحانیت مبارز ) هستند که شیخ حسن به نظرم مذبذب ، فرصت طلب ، لافزن ، غیر قابل اعتماد و فوق العاده جاه طلب ، و در راه سلطه شخصی و دیکتاتوری به سوی ابطال همه ی دستاوردها ، افروختن آتش آشوب و جنگ داخلی و اشغال مملکت توسط بیگانه پیش می رود . پس به قالیباف رای می دهم .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:04 - 1392/03/21
حتی می ترسید به دکتر روحانی که مدرکش رو قبل از انقلاب گرفته بگید دکتر اونوقت به قالیبافی که حین جنگ و مدیریت و خلبانی دکتری!!! گرفته دلت نمیاد نگی دکتر:))
چقدر بدبختید شماها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:42 - 1392/03/22
آره منم به قالیباف رای میدم چون از روحانی بیشتر شبیه عارفه!!!!!!!
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:44 - 1392/03/21
2
57
حیف شد که موندن دکتر عارف به مصلحت نبود
(اصلآ)اصلاحات یعنی همین یعنی از علمت،قدرتت،آیندت،برنامت بزنی تا یه ملت با تو باشن..
ولی دوستانی که خودشونو به اصطلاح ،اصلاح طلب میدونن وقتی رهبر اصلاحات میگه روحانی، مخالفت و رای ندادن به روحانی یعنی اصلاح طلب نبودن این بارم تو زندگیم فقط به خاطر سید اصلاحات رای میدم
باشد که رستگار شویم.
پاسخ ها
KHAK
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:21 - 1392/03/21
با تشکر از دوستانی که پیامها وکامنتهای متین ومودبانه می گذارند به شخصه معتقدم تا این لحظه هم هواداران اصلاحات پیروز شده اند وچه پیروزی از این بالاتر که گول تفرقه افکنی های دشمنان دانا و دوستان نادان را نمیخورند وپشت سر رهبر اصلاحات یکپارچه به روحانی رای خواهند داد.
حسنعلی حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:44 - 1392/03/21
1
141
ای نویسنده مقاله شما چه هدفی را دنبال میکنید ؟ نمیدانم اما دستاوردتان ازبین بردن هدفی است که آقای عارف برای آن هدف انصراف دادند . مگر عارف بچه است که بتوان ایشان را از رده خارج کرد ؟ ایشان ثابت کرد هدفش از ورود نیاز جامعه بوده است و آینده ایران نشان دادند شخص مهم نیست . بعد ازین هم حمایت عملیشان را از آقای روحانی خواهید دید کل رای عارف مال روحانی خواهد شد پس تلاش بیهوده نکنید خودتان را هم خراب نکنید
بنده خدا
|
UNITED KINGDOM
|
16:45 - 1392/03/21
0
30
کاش بجای چپ و راست و وسط و پایین و بالا و اصلاح گرا و این مزخرفات اندکی هم دقت می کردیم که چه کسی در مسیر امام زمان قرار داره!
محسن عارف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:47 - 1392/03/21
43
150
درود بر خاتمی
- سلام بر روحانی
فقط دکتر روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:48 - 1392/03/21
8
9
آفرین بردکتر عارف واقعا نشون داد یک انسان به تمام معناست ...و رای ما اکنون به دکتر روحانی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:49 - 1392/03/21
16
0
من بین 6 کاندیدای باقی مانده به هر کی رای می دهم بجز روحانی .
روحانی تکلیفش با خودش مشخص نیست حالا شده کاندیدای اصلاحات !!!!
برید گذشته روحانی را بخونید بعد ازش حمایت کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:51 - 1392/03/21
1
1
عنوان مقاله کاملا تفرقه افکنانه است و نگرانی نویسنده را میرساند . سیاست یک امر نسبی است و در هر شرایط واقع بینانه باید تصمیم گرفت شاید این تصمیم با ایدال ما فاصله داشته باشه ولی در این زمان بهترین باشه . امروز حل مذاکرات هسته ای اولویت است چون بدون رفع تحریم امکان هیچگونه برنامه ریزی توسعه ای که نیاز مبرم اقتصاد ما است نیست . دکتر روحانی با توجه به سابقه و همچنین تفکرات فر ا جناحی که نیاز به حمایت همه گروهها برای تصمیم گیری های مهم داره در این مقطع بهترین است
yousefi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:52 - 1392/03/21
1
46
چه تحلیل مزورانه ای؟
ناشناس
|
GERMANY
|
16:53 - 1392/03/21
1
27
ارزوی داشتم یکی مثل عارف بشه رئیس جمهورم اما حیف....من دیگه کسی نیست بهش رای بدم شایدم رضایی بعد عارف بهتراز همشونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:54 - 1392/03/21
0
25
تو هدف فرارو از به اشتراک گذاشتن این مقاله ها موندم...آخه هدفتون چیه با این کارا؟ حرکت دکتر عارف به قول خودشون نشونه واضح اصلاح طلبی هست. همه می گفتیم نباید اشتباه 84 رو تکرار کرد ولی حالا که ائتلاف کردن داریم تو سر و کله هم میزنیم که ما رای نمی دیم!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:55 - 1392/03/21
0
51
بی خیال بابا فرارو داره روحانی را خراب می کند ... اگر ما به اصلاح طلبان اعتقاد داریم باید تابع نظر آنها باشیم ... هر نامزدی که منتخب آنها باشد ... منتخب ما است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:58 - 1392/03/21
1
33
عزیزان با روحانی فقط پنجره به روی جهان خارج به روی اصلاحات باز می شه وباید زمینه رو در این چند سال برای ایجاد اصلاحات جدی چید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:59 - 1392/03/21
89
4
روحانی اسب تروای اصلاحات است و اصلاح طلب نیست . خاتمی فریب هاشمی راخورد واصلاحات رافروخت .من که رای نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:01 - 1392/03/21
فدای سر خاتمی و هاشمی و ملت که رای نمی دی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:31 - 1392/03/21
این جملات خیلی کلیشه ای است. "تفرقه بیانداز و تخریب کن " هدف اصلی این جملات است. مثل این که خیلی از روحانی و پیروزی او ترسیدید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:00 - 1392/03/21
1
106
اینایی که توی خبر تشکر خاتمی از عارف اون همه کامنت تشکر گذاشته بودن کجان پس که در رد این مقاله نظراتشون رو بگذارند؟؟ همه نظرات منتشر شده تا اینجا که حسرت رفتن عارف رو میخورند؟ همه با هم گفتیم یا شرکت نمیکنیم یا در صورت ائتلاف شرکت میکنیم. من امروز عکس روحانی رو میخوام بزنم به ماشینم. به یاد شور و نشاط 4 سال پیش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:01 - 1392/03/21
یعنی واقعاً میگی نظرات کجان؟؟؟؟؟؟؟
پیش نظرات منفی نسبت به قالیباف!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:43 - 1392/03/22
منم بعد ائتلاف به روحانی رای میدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:01 - 1392/03/21
52
106
رای اصلاح طلبان روحااااااااانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:04 - 1392/03/21
1
39
فرارو تفرقه نیندازو آدم باش.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:04 - 1392/03/21
1
71
اگر ائتلاف انجام نمیشد مطمئنا رای نمیدادم .
شما انگار شرایط کشور رو درک نمیکنید که همچین حرفهایی میزنید ! الان به دور دوم رفتن روحانی هم در ابهامه حالا شما میگید 2 تا کاندید میومد ؟!!
قصدتون مطمئنا اگر خیر هم باشه از روی جهالته .
انتخابات 84 رو یادتون بیارید که اگر فقط یکی از اصلاح طلبا کنار رفته بود وضع کشور این نبود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:04 - 1392/03/21
2
78
حواستون جمع باشه اينايي كه دارن ناله مي كنن، جعليه، اينا از جناح رقيبن كه خودشونو جا زدن جاي اصلاح طلبا و طرفداراي عارف، الان كه ترسيدن مي خوان كه همه رو نا اميد كنن. به گوش باشيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:06 - 1392/03/21
3
66
چه تیتر کثیفی زدی فراروی تخریبگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:06 - 1392/03/21
2
55
جالبه چند روزه خودتو برای قالیباف کشتی حالا هم از ترست داری اینطوری برخورد میکنی! اما کور خوندی
خالد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:13 - 1392/03/21
3
89
کاملا" مغرضانه بود تحلیلتون
زشته به قرآن
آبروی سایتتونو نبرید دیگه !!!
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:19 - 1392/03/21
2
61
فرارو یکی به میخ می زنه یکی به نعل. حالا که این دو عزیز با هم ائتلاف کردند بعضی ها دارند گربه رقصانی می کنند
ناشناس
|
GERMANY
|
17:19 - 1392/03/21
88
2
ارزوی داشتم یکی مثل عارف بشه رئیس جمهورم اما حیف....من دیگه کسی نیست بهش رای بدم شایدم رضایی بعد عارف بهتراز همشونه
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:29 - 1392/03/21
2
42
فرارو به خاطر كينه هاي قديمي اصلاح طلبان افراطي با هاشمي تفرقه ايجاد نكن
رای من اصلاحات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:30 - 1392/03/21
2
87
جهت گیری سایت فرارو از اول هم معلوم بود . ولی این متن های سراسر تخریبی فایده ای برای شما و آقای قالیباف نخواهد داشت. اصلاح طلبان با این ائتلاف فهم بالا و فداکاری خود به نفع مردم را به همه از جمله به شما اصولگرایان انحصارطلب نشان دادند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:34 - 1392/03/21
2
139
سایت محترم فرارو:لظفا سم پاشی نکنید.آقایان روحانی و عارف مصلحت اصلاحات را بهتر می دانند.درود بر روحانی و عارف
مممم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:35 - 1392/03/21
56
4
بین نامزدها من عارف رو صادق تر و اصلح تر میدیدم !
احمدینژاد استادار رفسنجانی و رحیمی قبل از دولت احمدینژاد از افراد منتسب به رفسنجانی بود ..
امیدوارم این اشتباه در مورد روحانی مجددا تکرار نشه !
آقای روحانی یک اصولگرای رادیکال هست که به دلیل تسلطش به مهارت " مهندسی اجتماعی " قدرت زیادی در بیان و بالتبع جذب آرا به سمت خودش رو داره !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:59 - 1392/03/21
اینا همونان که 4 سال پیش به یه سیدی میگفتن مردی از اعماق دهه شصت تا تحقیرش کنن مثلاً!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:27 - 1392/03/21
ممممم این ترفندهای نخ نمای عملیات روانی شما ها است.کاش چهار تا متخصص به روز داشتید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:45 - 1392/03/22
اصولگرا روحانیه و اصلاح طلب قالیباف؟؟؟!!!!!
ممم چرا مردمو احمق فرض کردی؟!!
حسنعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:39 - 1392/03/21
3
71
چند گرفتی برای این خبر اونم صدر صفحه بصورت ثابت ؟ کی خواسته اینو بزاری ؟
محسسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:45 - 1392/03/21
4
2
این جناح بندی ها اساسی ندارد چون افراد دارای اعتقادات مستقل هستند و معمولا ننافع نظام را در نظر می گیرند و البته گرایشات برداشتی از فقه و حکومت موثر است.
سینا
|
UNITED KINGDOM
|
17:45 - 1392/03/21
1
65
رویکرد این مقاله بسیار ساده لوحانه است، در نظر بگیریم که اصلا عارف از ابتدا نامزد نشده بود تا مقایسه کنیم.

آیا روحانی در برخورد امنیتی و بگیر و ببندهای جناحی نسبت به سال 88 یا رویه فعلی حکومت (به مدد احمدی نژاد) بدتر عمل خواهد کرد؟

روحانی حداقل در سخنان انتخاباتی خود حرف از آزاداندیشی و باز کردن فضای سیاسی میزند، درحالیکه قالیباف حتی حرفش را هم نمیزند، نظامی هم که هست، از 8 تیر هم بر کارنامه اش لکه سیاهی دارد. شاید این لکه دامان روحانی را هم تا حدی آلوده است ولی در مجموع کدام را ترجیح میدهید؟

جلیلی که نه تنها حرف از آزادی نمیزند، از همین حالا در سخنان انتخاباتی به اعتقاد خود به تیره تر کردن فضای سیاسی کشور را اعتراف میکند و هرچه میگوید در تایید شرایط خفقان آور کنونی است.

با این اوصاف اگر امتیاز عارف را از لحاظ آزاد اندیشی و اعتقاد به فضای باز، 100 بگیریم، شما به روحانی با چیزی حدود 30 امتیاز رای میدهید؟ یا به قالیباف با صفر امتیاز؟ یا جلیلی با منفی 100 امتیاز؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:46 - 1392/03/21
2
65
ای کسانی که دم از راست بودن روحانی میزنید از انتخابات 84 عبرت بگیرید. نگذارید تفکر و شیوه احمدی نژادی در قامت جلیلی و قالیباف در دولت ادامه پیدا کند. روحانی 92 با روحانی 10 سال قبل متفاوت است. مگر اصلاح طلبان از اول اصلاح طلب بودند ، حضور روحانی در راس دولت یعنی هوای بیشتر و بهتر برای تنفس تفکر اصلاح طلبی و دخالت و تاثیرگذاری آن در مملکت داری.
ناشناس
|
GERMANY
|
17:47 - 1392/03/21
1
0
ارزوی داشتم یکی مثل عارف بشه رئیس جمهورم اما حیف....من دیگه کسی نیست بهش رای بدم شایدم رضایی بعد عارف بهتراز همشونه
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:47 - 1392/03/21
2
120
من دست تمام اصلاح طلبان ايران زمين رو مي بوسم .و ملتمسانه خواهش مي كنم .حرف شيخ اصلاحات رو قبول كنيم و از روحاني حمايت كنيم.زنده باااااد عارف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:50 - 1392/03/21
1
95
لطفا در تیتر زدنتون تجدید نظر کنید. این چه تیتری هست که زده اید. توهین به هر دو عزیز هست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:57 - 1392/03/21
توهین به قالیباف که نیست حذفش کنن!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:55 - 1392/03/21
1
127
جالبه که در تمام نظرسنجیهای همین سایت فرارو، رای روحانی اوله، ولی نویسنده این تحلیل که از نویسندگان سایت فراروست گفته : روحانی توانست با استفاده از تاکتیک‌های خاص فنی در نظر سنجی های سایت های اینترنتی که اعتبار آن ها زیر سوال است، صدر نشین شود و به این ترتیب جو رسانه ای را در اختیار خود قرار دهد.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
18:01 - 1392/03/21
1
41
تا بترکی فرارو با این تیتر معلوم الحال خبرت
nima652
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:06 - 1392/03/21
1
1
آقای عارف نباید کنار میکشید استقلال فکری و قدرت تصمیم گیری مهم ترین چیزیه که رئیس جمهور آینده باید داشته باشه... روحانی شارلاتانی بیش نیست اما عارف بسیار معتدل تر بود و منطقی تر از روحانی...... به امید پیروزی قالیباف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:07 - 1392/03/21
51
54
روحانی اصلاح طلب نیست.افرادهاشمی کلاه گشادی سرخاتمی گذاشتند.مااکثرطرفداران عارف به روحانی رای نمیدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:04 - 1392/03/21
دکتر عارف نفهمید داره سرش کلاه میره شما فهمیدی
در ضمن شما از کجا نظر اکثر طرفداران عارف رو می دونید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:07 - 1392/03/21
1
39
واقع گرایی بر ایده آل گرایی غلبه کرد..ای کاش این اتفاق در سال 84می افتاد تا امروز شاهد این موضوع نبودیم....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:09 - 1392/03/21
1
22
فرارو كار بسيار زشتي ميكني! انگاز اصلا متوجه وضعيت موجود نيستي؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:57 - 1392/03/21
خوب هم متوجه هست! ائتلاف بر سر روحانی باعث رقابتی شدن انتخابات و ایجاد دردسر برای قالیبافی میشه که هر کاری میکنن جلیلی حاضر نیست به نفعش کنار بره!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:12 - 1392/03/21
1
64
عارف را دوست دارم اما نمی توانست با امثال قالیباف رقابت کند.بنابراین کارعاقلانه ای کرد.پس دوستان بجای اتحاد لطفا تفرقه افکنی نکنند وبا انتخاب روحانی راه را بر اصولگرایان دگم ببندند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:15 - 1392/03/21
1
15
فرارو حیا کن
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:16 - 1392/03/21
1
28
من خودم به روحانی رای میدم
اما یه واقعیتی رو باید قبول کرد و اون اینکه الآن با این ائتلاف احتمالش زیاده روحانی بتونه به دور دوم بره(دو دوره ای شدن انتخابات با توجه به نظرسنجی ها تقطعی ست)
اما بدون ائتلاف احتمالش کم بود، پس خوب بود توی این مقاله گفته میشد که با این تصمیم، اصلاح طلبان تمام تلاششونو کردن که به بهبود اوضاع کمک کنن، بدون ائتلاف همین تاثیر کم رو هم نمیتوانستن داشته باشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:23 - 1392/03/21
0
56
اینگونه صحبت ها در این شرایط به سود هیچکس نیست آقای فرارو!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:55 - 1392/03/21
به سود قالیباف که هست!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:24 - 1392/03/21
3
61
oh my god
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:26 - 1392/03/21
21
55
تو ایران تا روحیه ی حمایت از حزب جا نیفتاده، همیشه این مشکلات خواهد بود.
وقتی خاتمی رهبر اصلاحات بصورت علنی از روحانی حمایت کرده دیگه حرفی نمیمونه
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:28 - 1392/03/21
58
19
حسن کلیدو باد بزنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:32 - 1392/03/21
24
31
فرارو اینقدر برای قالیباف یقه پاره نکن فردا پشیمونیتو می بینیم ها!!!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:41 - 1392/03/21
53
72
به امید خدا این ائتلاف به پیروزی اصلاحات منجر میشه.

خاتمی به روحانی رای میده و همه ما هم به روحانی.
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:44 - 1392/03/21
1
77
فرارو جان یا بهتر بگم قالیباف جان معلومه بدجوری از ائتلاف عارف و روحانی ترسیدین،،،جالبه دیگه از ترس نظرسنجیتون روهم جمعش کردین
ناشناس
|
GERMANY
|
18:49 - 1392/03/21
5
21
صد سال سیاه طرفدارهای عارف به اصول گراها رای نمیدن
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:26 - 1392/03/22
از طرف خودت حرف بزن.
من طرفدار عارف بودم اما الان دیگه به جلیلی رای میدم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:06 - 1392/03/22
طرفدار عارفی که به جلیلی رای بده؟؟؟ :))))))))))))
یک طرفدار اصلاحات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:50 - 1392/03/21
2
84
مثلا وقتی حداد عادل کنار رفت گفت بعد من به کی رای بدین؟؟؟؟؟ که حالا همه انتظار دارن روحانی باید میگفته!
روحانی خیلی عاقل تر و بهتر از عارفه از طرفدارای اصلاح طلب بعیده با این حرفای دشمن شاد کن خودشونو تضعیف کنن

ما باید مثل طرفدارای جلیلی حتی بهتر از اونا قوی باشیم و به روحانی رای بدیم تا کشورمون رو از این وضع نجا تبدیم
فرارو! الان وقته این حرفا نیست ما باید به روحانی رای بدیم
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:25 - 1392/03/22
ما اصلاح طلب ها تفرقه بینمون افتاده.ما اشتباه میکردیم دکتر عارف هم رفت.او تنها امیدمون بود. پس بیایین به جلیلی رای میدیم.جلیلی مرد عمله. جلیلی ،ما اصلاح طلب ها رو میبخشه.رای همه جلیلی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:06 - 1392/03/22
این مهدی یا آره! یا فکر کرده مردم آررررره!!!!!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:53 - 1392/03/21
1
53
از اول معلوم بود که عارف و روحانی در يک طيف قرار دارند. چرا اون موقع چنين تحليلی ارائه نکردی؟!
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:55 - 1392/03/21
3
75
فرارو! فکر کردی میتونی رو کسی تاثیر بذاری؟ تو هم مثل بولتن، آب لازم شدی ها!
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:49 - 1392/03/22
صرفا برای اگاهی شما عرض کنم که من طرفدار دکتر عارف بودم و با انصراف ایشون دیگه رای نمی دم چون حداقل اخلاق رو از شما و اقای روحانی ندیدم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:05 - 1392/03/22
منم صرفاً برای آگاهی شما عرض میکنم که همین امثال شما احمدی نژاد رو توی کاسه ملت گذاشتین و بعدش هم بیشتر از همه غر زدید. پس ایندفعه که نتیجه کارتون مشخص شد دیگه غر نزنید!!!
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:04 - 1392/03/21
3
93
فقط یک سوال دارم. هزینه هایی که قالیباف صرف تبلیغ می کنه از کجا اومده؟ همه شهر ها و حتی روستاها پر از بنر و پوستره از کجا میارررره؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:53 - 1392/03/21
وامهای یک میلیونی احمدی نژاد به مردم تهران در زمان شهرداری از کجا اومده بود؟؟
طرفدار روحانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:02 - 1392/03/21
احسنت به نگاه دقیق شما برادر حامد جان
عارفv
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:06 - 1392/03/21
1
27
اگر سال 84 بود و روحانی و عارف شرکت می کردن و اقای خاتمی روحانی رو ترجیح می داد اشتباه بود اما الان شرایط خیلی فرق داره
در ضمن مگه اقای هاشمی همون هاشمی 16 سال پیش هست ؟؟؟
ما فداکاری ایشون سال 88 از یاد نمی بریم
در ضمن بیانیه ی اقای روحانی رو بخونین تاکید بر استفاده از اصلاح طلبان و اعتدال خواهان کرده ...
همین که سید عزیز ما پشت آقای روحانی هست کافی
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:08 - 1392/03/21
2
165
عارف و روحاني هردو اصلاح طلبن.چه فرقي ميكنه كدومشون رئيس جمهور بشه! اقاي خاتمي صلاح ديده كه عارف كنار بكشه!ما هم به نظرشون احترام ميذاري.زنده باد اصلاحات
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:54 - 1392/03/21
قالیباف و سایر برادر ارزشی که اینجور صلاح ندیدن خب!!!!!!!! دردشون همینه
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:22 - 1392/03/22
فقط عارف. روحانی اصلاح طلب نیست اینقدر به مردم دروغ نگید.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
19:09 - 1392/03/21
55
101
من سرهنگ نیستم ! من حقوق دانم !
سوختین حسابیا !!! ای بابا , با هزار گالن آبم سوزشش کم نمیشه لا مذهب !! اینقدر دست و پا نزنین !
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:13 - 1392/03/21
1
98
ما مردم مشهد و طرفداران عارف و روحانی فردا با استقبال پرشور از روحانی، جواب شما گاز انبریها رو میدیم.
پاسخ ها
طرفدار روحانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:02 - 1392/03/21
زنده باد مشهدیا.................................... مام با شماییم تنها نیستینننننن
سیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:16 - 1392/03/21
131
5
متن کاملا منطقی بود به نظرم ....
خیلی لذت بردم ازین تحلیل ...
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:13 - 1392/03/22
از چی لذت بردی جانم؟از ایجاد تفرقه؟نه بابا ما محکمتر ازقبل پشت روحانی ایستاده ایم وحتما دور اول پیروزیم÷
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:15 - 1392/03/22
بله به منطق تذویر وریای شما افراطیون رفته بود
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:21 - 1392/03/21
1
75
عارف مردی بود که نشان داد به راستی عارف به مسائل است،سپاس بر این مرد بزرگوار که مصالح ایران را بر مصالح شخصی برگزید و خرد جمعی را بر فردگرایی، سپاس از این همه بزرگ منشی، سپاس از آقای روحانی که سوگند خورد که از منافع ملی دفاع کند. به امید خدا پای صندوق های رای به عقلانیت و اعتدال رای می دهیم
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:22 - 1392/03/22
چون عارف به زور رفته و تنها نماینده اصلاحات بوده ما به روحانی رای نمی دهیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:03 - 1392/03/22
آفرین به مهدی و همه عقلایی که سال 84، 88 و 92 رو انشاءالله رقم زدند!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:23 - 1392/03/21
9
7
< در سال 84 وقتی آقای معین در دور اول رای نیاورد همه آرای وی در دور دوم در سبد آقای هاشمی واریز نشد > حرف فوق در این دوره صحیح نیست چون حداقل و بنده و بسیاری از افرادی که مخالف هاشمی و موافق معین بودیم و در فینال به احمدی نژاد رای دادیم در این دوره بنا به ضرورت نه محبت به روحانی رای خواهیم داد بنابراین اکثریت چنین وضعیتی دارند نمی دانم روحانی برنده خواهد شد یا نه ولی حداکثر تفاوت قالیباف و روحانی حداکثر 10 درصد به نفع یکی از طرفین خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:06 - 1392/03/22
همین شما ها مملکتو به قهقرا کشوندید
هدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:26 - 1392/03/21
2
73
آقا نویسنده این مطلب کیه؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
طرفدار اصلاح طلب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:00 - 1392/03/21
بریم ترورش کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:29 - 1392/03/21
2
70
آقای سایت فرارو
یه نظرسنجی بگذار تو سایتت که به کی رای میدید. بعد ائتلاف فاصله زیاد شده
سانسور نکن
سیستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:44 - 1392/03/21
139
13
درخواست از دکتر عارف برای انصراف علاقمندان به اصلاحات را که با وجود عارف اندک امیدی یافته بودند ناامید کرد. آنها دیگر دلیلی برای شرکت در انتخابات نمی بینند. پاینده ایران
محمد
|
NETHERLANDS
|
19:49 - 1392/03/21
0
2
حالا که فهمیدم اینقدر به آه و ناله افتادید و دارید مذبوحاته تخریب می کنید نه تنها خودم رای می دم تمام دوستها و آشناها را هم ترغیب می کنم به روحانی رای بدند. ببینم چه قدر می سوزی فرارو.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:55 - 1392/03/21
1
0
بعد از عارف به دکتر قالیباف رای میدم. با تجربه، امتحان پس داده ، مرد عمل ، شهردار موفق. دکتر منتظرتیم. یا علی جهاد ادامه دارد.........
مجدالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:58 - 1392/03/21
0
0
حتی رای به هاشمی هم برای عبور از دوران گذار بود روحانی که جای خود دارد .اما برای محافظه کاران پیروزی جلیلی وقالیباف به مثابه چوب زدن راهدار به بار شیشه است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:59 - 1392/03/21
0
1
جالبه که در تمام نظرسنجیهای همین سایت فرارو، رای روحانی اوله، ولی نویسنده این تحلیل که از نویسندگان سایت فراروست گفته : روحانی توانست با استفاده از تاکتیک‌های خاص فنی در نظر سنجی های سایت های اینترنتی که اعتبار آن ها زیر سوال است، صدر نشین شود و به این ترتیب جو رسانه ای را در اختیار خود قرار دهد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:12 - 1392/03/21
0
2
همین که روحانی درفیلم تبلیغاتیش گفت من دستم را فقط به سوی مردم دراز می کنم برای ما کافیست چون یکی هم پیدا شد که فهمید مردمی هم هست.
ففذذل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:13 - 1392/03/21
0
52
دوستان فداکاری عارف کاری بزرگ است از توطئه ی دشمن غافل نشوید اینها میخواهند طرفداران عارف را از رای دادن به روحانی منصرف کنند با حرفهایی مثل اینکه روحانی اصلاح طلب نیست یا عارف به اجبار کنار رفته اما همه میدانیم که دکتر عارف به درخواست خاتمی کنار رفته من به خاطر خاتمی هواداره عارف بودم به این خاطر که در دولت اصلاحات بود پس الان هم مطیع خاتمی هستم و به روحانی رای میدهم بعضی هم میگن که عارف نامی از روحانی نبرده مگه حداد عادل از کسی نام برد فقط گفت به نفع اصولگراها همانطور که دکتر عارف گفتن بخاطر اصلاحات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:17 - 1392/03/21
0
2
هرچه امکان موفقیت روحانی افزایش پیدا می کند؛ عملیات روانی آقایان دارد بیشتر می شود. خوب است این ها دنبال هر دروغ پراکنی ای می روند تا روحانی رای نیاورد. این است معنی اصول گرایی؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:20 - 1392/03/21
0
2
هرچه امکان پیروزی روحانی افزایش می یابد؛ دروغ پراکنی های این گروه با عنوان عملیات روانی افزایش می یابد. این هم معنای اصول گرایی و پاسداری از ارزش های الهی است؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:31 - 1392/03/21
0
2
جالبه که در تمام نظرسنجیهای همین سایت فرارو، رای روحانی اوله، ولی نویسنده این تحلیل که از نویسندگان سایت فراروست گفته : روحانی توانست با استفاده از تاکتیک‌های خاص فنی در نظر سنجی های سایت های اینترنتی که اعتبار آن ها زیر سوال است، صدر نشین شود و به این ترتیب جو رسانه ای را در اختیار خود قرار دهد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:37 - 1392/03/21
0
2
سلام نظر فرارو قابل احترام هست .یکی به نعل یکی به میخ.آرا عارف به نفع روحانی به صندوق ریخته خواهد شد.نا امیدی وجود نداردوهمه با هم بر ای سربلندی ایران به روحانی رای می دهیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:43 - 1392/03/21
0
3
حالا صب کن ببنین مردم چطور قالیباف رو کنار می زنن
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:44 - 1392/03/21
0
3
بوی سوختن میاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:59 - 1392/03/21
19
4
من که عارف را روحانی و روحانی را عارف میدانم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:00 - 1392/03/21
1
3
جالبه که در تمام نظرسنجیهای همین سایت فرارو، رای روحانی اوله، ولی نویسنده این تحلیل که از نویسندگان سایت فراروست گفته : روحانی توانست با استفاده از تاکتیک‌های خاص فنی در نظر سنجی های سایت های اینترنتی که اعتبار آن ها زیر سوال است، صدر نشین شود و به این ترتیب جو رسانه ای را در اختیار خود قرار دهد.
ناشناس
|
GERMANY
|
21:02 - 1392/03/21
3
0
ارزوی داشتم یکی مثل عارف بشه رئیس جمهورم اما حیف....من دیگه کسی نیست بهش رای بدم شایدم رضایی بعد عارف بهتراز همشونه
ناشناس
|
SINGAPORE
|
21:06 - 1392/03/21
0
0
اصلاح طلبانی (حتی خاتمی عزیز) که ناامیدانه بر طبل عدم مشارکت می کوبیدند، و می گفتند عارف اصلاح طلب نیست و کاندیدای مستقل است و توان رأی آوری ندارد، باید کلاه بردارند از سر برای مردی که تنها و مردانه آمد، پرچم را بدست گرفت، موج آفرید و عزیز و مردانه کنار کشید. حال آنها بگویند اصلاح طلب واقعی کیست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:11 - 1392/03/21
0
3
فرارو این روزها خودشه فروخته به سرهنگ قالی باف
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:11 - 1392/03/21
0
3
انگار فارس نیوز رو باز کرده باشی. وقعا خجالت داره فکرشم نمیکردم سایت شما اینجور خزعبلات و بی انصافی ها رو منتشر کنه. حیف این همه مدت که خواننده سایتتون بودم.
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:16 - 1392/03/21
0
3
من تا الان فکر میکردم فرارو بیطرف است ولی الان دیگه سمت و جهتش واسم مشخص شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:40 - 1392/03/21
0
3
فرارو كاري تو كه مستقيم داري از قاليباف حمايت مي كني پس اين موضع گيريها و تحليل هات ظبيعي است .فقط مي ترسم بعد از انتخابات تعداد مخاطبانت كم بشه.
محمد امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:41 - 1392/03/21
0
2
روحاني در نزد بيشتر گروهها به عنوان فردي اعتدالگرا هستش ولي عارف فقط در بين اصلاح طلبا محبوبه و حرفش خريدار نداره توي سيستم. من خودم طرفدار عارفم كلا با آقاي خاتمي و خانواده اش و برادرانشون در ارتباطيم؛ ولي مصلحت اينه كه روحاني باشه چون هم از نظر اصلاح طلبا و هم اصولگراها مورد تاييده لذا الان شرايط جامعه طوري هست كه نبايد احساساتي عمل كنيم بلكه منطقي باشيم و در حال حاضر منطق هم روحاني هستش و آقاي خاتمي هم اينو ميدونه....
به اميد فردايي بهتر؛ موفق و مؤيد باشيد.
ناشناس
|
BELGIUM
|
21:43 - 1392/03/21
0
3
بس کن فرارو! انقدر سمپاشی نکن. به جاش به قالیباف توصیه می کردین برای جلب نظر تندروها نظرش راجع به اتفاقات 88 رو مطابق میل اونها تغییر نده.
یک طرفدار اصلاحات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:47 - 1392/03/21
0
3
مثلا وقتی حداد عادل کنار رفت گفت بعد من به کی رای بدین؟؟؟؟؟ که حالا همه انتظار دارن روحانی باید میگفته!
روحانی خیلی عاقل تر و بهتر از عارفه از طرفدارای اصلاح طلب بعیده با این حرفای دشمن شاد کن خودشونو تضعیف کنن

ما باید مثل طرفدارای جلیلی حتی بهتر از اونا قوی باشیم و به روحانی رای بدیم تا کشورمون رو از این وضع نجا تبدیم
فرارو! الان وقته این حرفا نیست ما باید به روحانی رای بدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:49 - 1392/03/21
2
0
به گزارش مجله «نیو استیتسمن»، دکتر قالیباف یکی از ۱۰ نفری است که می توانند جهان را تغییر دهند. در سال ۲۰۱۰ میلادی، مجله انگلیسی مطرح «نیو استیتسمن»، نام شهردار عملگرای تهران را در فهرست ۱۰ نفره ای، که قادر به «تغییر دادن جهان» هستند، قرار داد.

مجله «نیو استیتسمن»، که در سال ۲۰۰۵، باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا را در فهرست یکی از افراد برخوردار از توان تغییر جهان قرار داده بود؛ در فهرست سال ۲۰۱۰ خود، از محمد باقر قالیباف با تیتری با عنوان «فردی اصولگرا در کت چرمی» استفاده کرد.

این مجله در تشریح لیست خود برای آورده است: "ما فهرستی از رهبران قاره های مختلف را ارائه می کنیم؛ افرادی که پیش از این تغییراتی در اوضاع آمریکا، انگلیس، آفریقای جنوبی و ایران به وجود آورده یا اینکه درصدد ایجاد تغییرات هستند.(( درود بر دکتر قالیباف))
یک طرفدار اصلاحات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:00 - 1392/03/21
0
2
مثلا وقتی حداد عادل کنار رفت گفت بعد من به کی رای بدین؟؟؟؟؟ که حالا همه انتظار دارن عارف باید میگفته!

از طرفداران اصلاح طلب بعیده با این حرفای دشمن شاد کن خودشونو تضعیف کنن

ما باید مثل طرفدارای جلیلی حتی بهتر از اونا قوی باشیم و به روحانی رای بدیم تا کشورمون رو از این وضع نجا ت بدیم
فرارو! الان وقته این حرفا نیست ما باید به روحانی رای بدیم
بچه ها وحدت و انسجامه که ما رو به پیشرفت میرسونه نه این حرفای شیطانی و عبث
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:23 - 1392/03/21
0
2
درود بر عارف زنده باد روحانی!
حمیده
|
GERMANY
|
22:23 - 1392/03/21
0
0
آقای روحانی بسیاری از رفتارها و پندارهایی که بنا به آداب - و رسوم و ظابطه های اخلاقی خود ما ، برای کشور خودمان - مبتذل - فاسد و مخرب تلقی می کنیم - در آن سوی جهان تابو - نیست . یا توجه ویژه ای را نمی انگیزد . با این همه آقای روحانی - در صورتی هم که این گونه رفتارها و پندارها و روش ها و....ذاتی فرهنگ سیاسی ما باشد - پیش از همه باید به گرایش و سیاستی هشدار داد که شعارهای توسعه ی ملی - را به همراهی بی قید و شرط با بازار جهانی تعبیر می کند . و قطعا با ادغام در این بازار از ملزومات و تبعات آن بر کنار نخواهیم ماند .حمیده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
22:25 - 1392/03/21
0
2
فرارو جان تو ام که دست خودتو رو کردی! این چه تیتریه؟؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
22:39 - 1392/03/21
0
3
آقا یا خانم فرارو
با سلام
زین پس به جای جمله غریب و نا مانوس : (روحانی چگونه عارف را کنار زد؟)
بگوئید :
(آقای روحانی و آقای عارف چگونه ما را کنار زدند ؟)
.
.
چاپ کن تا رستگار شوی
zahra
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:39 - 1392/03/21
0
7
فرارو با اینکه میدونیم جریان اصولگرا حتی با کودتا هم که شده اجازه نمیدن اصلاح طلبا سر کار بیان ولی به روحانی رای میدیم و شما هم فرارو مخاطبینت رو از دست دادی .زنده باد روحانی و عارف بزرگوار
یک طرفدار اصلاحات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:45 - 1392/03/21
0
6
مثلا وقتی حداد عادل کنار رفت گفت بعد من به کی رای بدین؟؟؟؟؟ که حالا همه انتظار دارن عارف باید میگفته!

از طرفداران اصلاح طلب بعیده با این حرفای دشمن شاد کن خودشونو تضعیف کنن

ما باید مثل طرفدارای جلیلی حتی بهتر از اونا قوی باشیم و به روحانی رای بدیم تا کشورمون رو از این وضع نجا ت بدیم
فرارو! الان وقته این حرفا نیست ما باید به روحانی رای بدیم
بچه ها وحدت و انسجامه که ما رو به پیشرفت میرسونه نه این حرفای شیطانی و عبث
ناشناس
|
TURKEY
|
22:46 - 1392/03/21
0
3
تحلیل بسیار پریشانی بود...
آذری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:48 - 1392/03/21
0
2
درک اینکه فرارو رفته تو اردوگاه قالیباف وبر ضد روحانی جو سازی می کنه واقعا برام مشکله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:03 - 1392/03/21
0
3
هاشمی و خاتمی (سید محمد) از روحانی حمایت کردند....عارف هم مردانه به نفع اصلاح کنار رفت...
کاظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:03 - 1392/03/21
6
0
ممنون از مطالبتون که به افزایش آگا هی ها کمک میکنه. در ضمن من هم فکر می کنم این سیاست باز آقایون کار دستشون می ده
یاسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:10 - 1392/03/21
0
4
نویسنده مطلب دچار کم خوابی شده !
رودابه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:17 - 1392/03/21
0
13
من ترجیح میدادم عارف بمونه روحانی انصراف بده . گرچه در صورت مسئله فرقی نمیکنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:20 - 1392/03/21
3
5
قسم میخوم که فرارو طرف قالیباف را گرفته، جالب اینجاست که از صدا و سیما ایراد میگره که چرا طرف جلیلی را میگیرن!

پیش از این فرارو خیلی دنبال میکردم ولی از حالا به بعد فقط عصر ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:23 - 1392/03/21
0
6
هاشمی و خاتمی (سید محمد) از روحانی حمایت کردند....عارف هم مردانه به نفع اصلاح کنار رفت...
اشکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:29 - 1392/03/21
5
3
ببین فرارو انتخابات تمام می شه اما رسانه همیشه هست. تو سعی کن مشتریات رو از دست ندی من یکی از مشتریات هستم که هر روز بهت سر می زنم. نکنه مشتریات با تحلیل های سفارشی از دست بدی.
كوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:44 - 1392/03/21
2
4
از تيتر زدنت معلومه كه نه تنها اصلاح طلب نيستي فرارو بلكه نقش بازي ميكردي. دستت رو شد. ديگه به سايتت اعتماد نداريم. تو منافقي و در روز امتحان كه همان انتخابات است دستتو رو كردي. واقعاً چرا بعضي ها مارمولك هستن و نميخوان انسان باشن. اين است رمز عقب ماندگي ايران
قابوس
|
CHINA
|
23:50 - 1392/03/21
0
4
فرارو داري شيطوني مي كني لطفا چاپ كن راي ما روحاني است مرد باش چاپ كن مرسي
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:00 - 1392/03/22
6
7
فرارو ازت نا امید شدم
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:01 - 1392/03/22
1
5
باید به کسی رای داد که اهل عمل باشد. سابقه اجرایی خوبی داشته باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:11 - 1392/03/22
2
7
فرارو این همه هزینه تبلیغ قالیباف چطور تامین می شه؟؟ راحت دو برابر بقیه نامزدها تبلیغات (پوستر و بنر و ستاد و ...) داره! باورم نمی شه توی یه شهر کوچیک با حمعیت کمتر از ۵ هزار نفر ۱۰ تا ستاد خودجوش! مردمی! برای ایشان دایر شده باشه؟!
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:16 - 1392/03/22
19
7
ما به روحانی رای می دیم فرارو جان زور نزن
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:17 - 1392/03/22
13
29
نه خیر یاشما اصلاح طلب نیستید یاخیلی نااگاه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:26 - 1392/03/22
1
3
دوستان این دعواهارو ول کنید توی این گیرودار ببین خودرو سازها چطور گاری هایشان را به مردم قالب می کنن بپرسید سیب زمینی کیلویی چند؟ انگار این مملکت بی صاحبه
عقیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:30 - 1392/03/22
8
7
فرارو میسوزه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:36 - 1392/03/22
5
59
رفتارهای روحانی واقعا مشمئز کننده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:51 - 1392/03/22
7
9
فرارو همیشه میگفتم شما حرفه ای تر از بقیه هستید ولی این دم آخری بدجوری دارید پته خودتونو رو آب میریزید!
آقای دکتر شما استاد خبرنگاری ما بوده و ازش بیش از اینها انتظار میره.
همه تخم مرغهاتونو تو سبد قالیباف نذارید ممکنه بعدا پشیمون شید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:06 - 1392/03/22
16
6
فقط اصلاحات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:13 - 1392/03/22
6
21
همان تناقض در صحبت های آقای روحانی در مناظره تلویزیونی در مورد گازانبری عمل کردن با دانشجویان برایم کافی است تا رای من دکتر قالیباف باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:02 - 1392/03/22
خوبی تو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حداقل دلیل نیار!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:18 - 1392/03/22
5
7
فراروی ترسو چرا نظرم را نذاشتی فراروی جاسوس خنجر از پشت زن چه قد از قالیباف پول گرفتی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:20 - 1392/03/22
14
6
زنده باد اصلاخات ورهبر خردمند اصلاحات با این تدبیر انشاله شریعت مداری ودوستان بایکوت می شن
رای ما اصلاخات واعتدال
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
01:21 - 1392/03/22
0
6
اقا آب رو بریز اونجا که میسوزه. ما میام اینجا خبر بخونیم نه به اراجیف شما عمل کنیم پس تا میتونید تحلیل های آبکی و من در اوردی بذارید ارزش سایتتون رو در حد رجا نیوز پایین اوردید. و واقعا دیگه ارزشی برای این سایت قائل نیستم. مارو و بخیرو شما را به سلامت.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:26 - 1392/03/22
6
51
عارف بزرگترین اشتباه زندگیش را انجام داد ! باند هاشمی و روحانی تا قدرت ندارند جمهوری خواه هستند! این اقای روحانی از متکبرترین کاندیداهاست! نگاهی به رفتار ایشان خود گویای همه چیز هست! عارف و خاتمی اصلاح طلبی واقعی را قربانی قدرت طلبی باند هاشمی کردند! واقعا به چه قیمتی؟
زنده باد روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:38 - 1392/03/22
39
3
درود بر روحانی

این سایت برای اینکه فرارو رو ببینه بد نیست یه نگاهی هم به پشت سر بندازه!
حالا حالا طول میکشه فراروی اصولگراهای قبلی رو ماست مالی کنه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:44 - 1392/03/22
36
30
به مثبت ها ومنفی های نظرات بینندگان همین سایت نگاه کنید می فهمیدکه رای روحانی بیشتره یا قالی باف.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:48 - 1392/03/22
14
40
دوستان
عزیزان
این حرفای سایت کاری نداشته باشید
دکتر عارف بزرگی کرد.رفت...واقعا ناراحت شدم...اما الان تنها امید روحانیه...تروخدا قهر نکنید...
parsa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
02:24 - 1392/03/22
59
44
رای ما...اقای رووووو حانی

فقط روحانی...روحانی...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
02:37 - 1392/03/22
51
50
من از اول خواستم رآی ندان بود.ولی با این تبلیغاتی ک دیدم میخوان ک ما نیایم ب روحانی رو آوردم.هرچند از امروز کلی واسه ما برنامه دارن اما بازم به پشتوانه خاتمی میریم جلو
یکم دلم واسه عارف سوخت ولی خیلی مرده
نشون میده اصلاحات چقدر عزیزه
سلام بر روحانی
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
02:40 - 1392/03/22
59
46
آقای خاتمی بازی رو باز هم باخت. از سال 76 یک اصلاح طلب بودم و وفادار به آرمان اصلاحات. اما با انصراف مظلومانه عارف، من به روحانی رای نخواهم داد. من هرگز روحانی رو یک اصلاح طلب واقعی و حتی میانه رو نمی دونم. اون بیشتر یک بازیگره تا یک معتدل.
من ترجیح میدم به دکتر ولایتی رای بدم که به مراتب معتدل تر، متین تر، کارکشته تر، سیاستمدارتر و البته صادق تر از دکتر روحانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:50 - 1392/03/22
کاملا معلومه وفادار به آرمان اصلاحات هستی!از کی تا حالا ولایتی شده اصلاح طلب ؟؟؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
03:05 - 1392/03/22
112
99
من كه طرفدار عارف بودم و الان موندم. ولي هيچوقت به روحاني راي نميدم. روحاني با يك كليد نميتونه منو گول بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:00 - 1392/03/22
دکتر خلبان قالیباف می تونه با چی گولت بزنه کلک!؟؟؟؟
هستی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
03:29 - 1392/03/22
52
34
سلام دوستان عزیز من طرفدار دوآتشه قالیباف بودم اما با ائتلاف بزرگ مردی هم چون عارف به آقای روحانی رای میدهم و دارم براش تبلیغ هم میکنم
iman
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
03:33 - 1392/03/22
49
53
حداقلش اینه که روحانی اصولگرا نیست و همین واسه من بسه.رضایی هم بد نیست اما چون خاتمی دستور حماست داده ماهم اطاعت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:48 - 1392/03/22
تنها شخص برای نجات ازین وضع نکبتباری که اقاین اصولگرا ایجاد کردن رای به روحانیه
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
04:39 - 1392/03/22
52
14
اين تحليل بوى گند مى ده.البته اگه بشه اسمش را تحليل گذاشت
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:03 - 1392/03/22
51
67
با خواندن این مقاله به واقع کمی تردید کردم اما با خواندن نظرات کاربران تردیدهایم ذوب شد! در واقع اگر ما طرفدار طیفی (بگیرید به جای حزبی) هستیم وقتی رهبر حزب تصمیمی می گیرد، ولو با همراهی مقداری ریسک یا ضریب خطا از آن طرفداری می کنیم. در هر صورت انسان از طرفی جایز الخطا ست و از طرفی دیگر در شرایط نابرابر و ناعادلانه سعی می کند بهترین گزینه را برای اصلاح وضع موجود و حرکت به سمت بهبود اوضاع انتخاب کند. در کل آنچه رهبر اصلاحات به همراه تیم مشاورانش که بنده اعتقاد دارم انسان هایی به لحاظ سیاسی قوی و نیک اندیش هستند، ما هم همراهی خواهیم کرد. این به زغم اینجانب شرط امیدواری و خردگرایی ست.
ملت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:38 - 1392/03/22
51
29
راه درست این استکه هر کدام از این بزرگواران رای آود-
دیگر عزیزان کاندیدا اورا در رسیدن به هدف یاری کنند تا همه مشکلات مملکت رفته رفته حل شود.
اتحاد اتحاد رمز پیروزی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:39 - 1392/03/22
1
30
لطفا اسم سایتتان را به "قالی نت" تغییر بدید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:07 - 1392/03/22
قالیشو بهتره!!!!!!!
abas
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:30 - 1392/03/22
119
39
عارف در قدوقواره ریاست جمهوری نبود فقط بلد بود بگه : من نظری ندارم ومثل بچه هاقهرکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:47 - 1392/03/22
2
56
بابا فرارو زشته زشته . ائتلاف بدجوري اعصابتونو به هم ريخته ها شما قاليبافيها از دارودسته جليلي هم عصباني تر شدين اينقدر كه دست به تحليلهاي بند توماني شدين. يه حرفي بزنين كه بعدا بتونين تو روي مخاطب نگاه كنين والبته مقصر نيستيد چون شما دركي از حركت سازماني و اولويت انديشه ندارين. پادگانيه ديگه از جلو نظام
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:50 - 1392/03/22
52
9
تحلیل جالبی نبود و مبتنی بر حدس و گمان هایی است که واقعیت پنداشته شده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:57 - 1392/03/22
1