bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۲۴۰۳
حسن روحانی اصلاح‌طلب یا محافظه‌کار؟

اگر منع مسوولین نبود، مردم این اوباش را ...

نيروهاي امنيتي قدرتمند ما اعم از نيروي انتظامي، بسيج و ساير قوا و پرسنل بيدار وزارت اطلاعات در صحنه مقتدرانه خواهند بود. خوشبختانه اكثر اين عناصر در ظرف ديروز و ديشب دستگير شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
یادداشت وارده- سام رضویان؛ اخبار و اطلاعات از جریان اصلاح طلب حاکی از این است که ائتلافی انتخاباتی میان حسن روحانی و محمد رضا عارف در حال شکل گیری است.

آقای روحانی یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز است. یعنی پایگاهش راست سنتی سابق و یا همان اصولگرایی امروزی است که نزدیکی فراوانی به آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد، او در این انتخابات رندانه خود را نیرویی میانه رو معرفی کرده است که تعلق خاطر ویژه ای به جریان اصلاح طلب ندارد و با اصولگرایان نیز زاویه دارد.

اما از طرف دیگر کاندیدای  اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهور آقای محمد رضا عارف است که در تمام برنامه های تبلیغات خود از مشی اصلاح طلبانه سخن گفته است و از این جریان و عملکردش دفاع نموده است. آقای عارف خود را در این جریان تعریف می کند.

با وجود اینکه این دو نامزد انتخاباتی خاستگاه سیاسی کاملا متفاوتی دارند، اما در روزهای اخیر آقای روحانی با اظهارات تامل برانگیز به دنبال ایجاد شرایطی است تا از آب گل آلود ماهی خود را صید کند.

در انتخابات اخیر با توجه به ردصلاحیت آیت الله هاشمی و فراهم نشدن حضور سید محمد خاتمی در عرصه انتخابات ناامیدی بزرگی در بدنه اصلاح طلبان به وجود امد. این ناامیدی باعث شد که بدنه این جریان به کاندیدای حداقل خود یعنی اقای عارف توجهی نکند.

اما با نزدیک شدن به روز انتخابات بدنه اصلاح طلبان ضرورت حضور در انتخابات را احساس کردند. در این بین آقای روحانی با طرح ریزی یک بازی پیچیده سعی در کنار زدن محمد رضا عارف نامزد اصلاح طلبان را دارد.

ایشان در مناظره های انتخاباتی به شکل رندانه ای از ارزش های اصلاح طلبی سخن گفت اما هیچ وقت از خود اصلاح طلبی سخن نگفت تا به این ترتیب بتواند با توانایی سخن‌وری خود و حرف زدن درباره آزادی، عدالت، اعتدال، حق شهروندان و ... که ارزش های عموما مورد پذیرش  اصلاح طلبان هستند، خود را نامزدی اصلاح طلب جا بزند و به تدریج از این فضا سود برده و محمد رضا عارف که به تنهایی بار حضور در انتخابات را به دوش می کشد و از حمایت جدی اصلاح طلبان برخوردار نیست از میدان به در کند.

متاسفانه باید گفت جریان اصلاح طلب نیز به معاون اول دولت سید محمد خاتمی اقبال ندارد و به سمت اجماع بر روی حسن روحانی اصولگرا سوق پیدا کرده است، به گونه ای که اعضای برجسته حزب کارگزاران همچون کرباسچی در میتینگ های روحانی شرکت می کنند.

این نشان دهنده مظلومیت اصلاح طلبی است که به یک کاندیدای غیر اصلاح‌طلب سوق پیدا کرده است. کاندیدایی که در مناظره های انتخاباتی از آزادی و حقوق شهروندی سخن می گوید پیشینه دیگری هم دارد.

او که از دفاع از حقوق دانشجویان در سال 82 حرف می زند و تاکید می کند که "حقوقدان است، نه سرهنگ" فراموش کرده است که در سال 78 و در ماجرای 18 تیر، زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود چه حرف ها به زبان می راند.

به اعتقاد نگارنده اصلا به صلاح اصلاح طلبی نیست که یک غیر اصلاح طلب کاندیدای جریان آن ها باشد. هرچند که مواضع آقای روحانی جدیدا رنگ و بوی اصلاح طلبی گرفته است، اما پس از شنیدن اظهارات ایشان در تلویزون یکی از سخنرانی های ایشان در ذهنم رژه رفت.

با جست‌وجویی در اینترنت آن سخنرانی را یافتم. سخنرانی که در سال 86 خبرگزاری فارس آن باز نشر کرده بود.

«و مكروا مكراً و مكرنا مكراً و هم لايشعرون، فانظر كيف كان عاقبه مكرهم انا دمرناهم و قومهم اجمعين» مردم قهرمان، بزرگوار و شريف تهران در چند روز گذشته، مواجه با سه حادثه تلخ بوده‌اند. حادثه اول، حادثه كوي دانشگاه و هتك حرمت به مقام دانشجو بود، اين حركت غيرقانوني و خلاف اصول اخلاقي و ديني يعني حمله به كوي دانشگاه از طرف مقام معظم رهبري، رياست محترم جمهور، مسئولين نظام و مردم قهرمان و عزيز كشورمان بويژه مردم تهران و دانشجويان عزيز قاطعانه محكوم شد و شوراي عالي امنيت ملي مسئول شد تا اين حادثه را ريشه‌يابي كند و در قدم‌هاي اوليه اين بررسي، مقصرين اين حادثه را شناسايي و به دست عدالت بسپارد و تلاش نمايد تا دانشجويان زنداني و دستگير شده را آزاد نمايد و به سرعت به جبران خسارت‌هاي وارده در كوي دانشگاه بپردازد.

 بي‌ترديد دانشجويان عزيز، بزرگوار و انديشمند ما به عنوان آينده‌سازان كشور و مديران آينده كه ركن مهم در پيروزي انقلاب و نقش مهم در حفاظت و تداوم انقلاب داشته‌اند، همواره مورد احترام همه مسئولين نظام، ملت قهرمان و عزيز ايران بوده‌اند، هستند و خواهند بود. در عين حال مسئله كوي دانشگاه همچنان در دستور كار شوراي عالي امنيت ملي خواهد بود، تا همه ريشه‌هاي اين حادثه شناسايي، بررسي و بالطبع در فرصت‌هاي آينده نتيجه آن به مردم شريف و بزرگوار ايران اعلام خواهد شد. اين موضوع اول كه حادثه‌اي بسيار تلخ و ناگوار بود كه با محكوميت اين حادثه زشت و با دادن قول به مردم براي رسيدگي به آن و سپردن عوامل آن به دست عدالت و با احترام مجدد به قشر ارزشمند و انديشمند دانشجو، از آن عبور مي‌كنيم، البته ريشه‌هاي اين حادثه بررسي و شناسايي خواهد شد و به اطلاع مردم ما خواهد رسيد.

 اما دركنار اين حادثه، دو حادثه تلخ ديگر بوقوع پيوست، دشمنان به كمين نشسته، دشمنان فرصت‌طلب كه نه ربطي به دانشگاه دارند و نه ارتباطي به دانشجويان عزيز دارند، در كنار حركت دانشجويي، مي‌خواستند سوء استفاده كنند و متأسفانه موفق به سوءاستفاده هم شدند. افراد شرور، افراد وابسته به گروهك‌هاي سياسي ورشكسته و منزوي در جامعه ما، مزدوران و وابستگان به قدرت‌هاي خارجي از اين فرصت خواستند سوء استفاده كنند، البته اين گروهك‌ها ماه‌ها در انتظار يك فرصت مناسب بودند و فكر كردند اين مقطع فرصت مناسبي براي اهداف شوم و پليد آنهاست. يك حادثه تلخي كه با حركت اين عناصر فاسد رخ داد، حرمت‌ شكني بود. شما مي‌دانيد دشمن براي اينكه در مردم ايجاد يأس كند و در مردم ايجاد ترديد نمايد و براي آينده زمينه‌سازي كند، سنگ زيرين بناي انقلاب را مورد تهاجم قرار داد و با شكستن حرمت و تقدس ارزش‌هاي انقلابي، اركان نظام و بويژه ركن ركين انقلاب يعني حريم مقدس ولايت خواست راه را براي توطئه‌هاي بعدي آماده نمايد. دشمنان خارجي و داخلي ما بايد بدانند ملت ما هوشيار و در صحنه است. مسأله ولايت مسئله فرد نيست، مسئله شخص نيست، ولايت در كشور ما مظهر اسلاميت نظام و استقلال كشور است. مردم ما خوب مي‌فهمند و درك مي‌كنند دشمن از اسلاميت نظام و استقلال كشور عصباني است. (تكبير حضار)

دشمنان داخلي و خارجي مي‌دانند آن سد نيرومندي كه در طول 20 سال گذشته در برابر همه توطئه‌ها ايستاد و مقاومت كرد اسلام بود. آن عاملي كه بين ملت عزيز و بزرگوار ايران با بيش از يك ميليارد مسلمان جهان پيوند ناگسستني ايجاد كرد، اسلاميت نظام است. مردم ما به خوبي مي‌دانند آن قدرتي كه توانست در دفاع 8 ساله در برابر همه قدرت‌هاي استكباري و حاميان آنها بايستد و مقاومت كند و پيروز شود اسلام و اسلاميت نظام بود. آن عاملي كه امروز ملت ما را متحد كرده است و پيوند ناگسستني در ملت ما ايجاد كرده است، اسلام است و مظهر اين اسلاميت، رهبري و مقام ولايت است. (تكبير حضار)

 مردم ما به خوبي مي‌دانند مسئله ولايت به عنوان مظهر وحدت ملي جامعه است. مسئله ولايت مظهر اقتدار ملي ما است. اهانت به مقام ولايت، اهانت به ملت است. اهانت به ايران است. اهانت به اسلام است. اهانت به مسلمانان است. اهانت به همه آزادگاني است كه قلبشان براي ايران به عنوان ام‌القراي جهان اسلام مي‌تپد، بنابراين اين حرمت شكني نه براي مردم ما و نه براي عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نيست. گرچه آنهايي كه به اين عمل زشت دست زده‌اند، تعدادشان بسيار اندك است، اما در عين حال لبخند و تشويق استكبار جهاني و اميدهاي نابخردانه‌اي كه در آنها ايجاد كرد نشان مي دهد كه قدرتهاي استكباري توسط مزدورانشان سنگ زيرين اين بنا مورد هدف قرار داده‌اند. ولايت،‌ مهم‌ترين ركن حكومت و نظام ما در قانون اساسي كشور ما است. اهانت به اين ركن، اهانت به قانون اساسي است. اهانت به قانون‌گرايي است و اهانت به همه ارزش‌هاي انقلابي است.

 من در اين حادثه چند روزه چيزي كه مي‌ديدم در ميان اين مردم باوفا، مردم مخلص، مردم انقلابي. مردم در اين چند روز، صبر 25 ساله مولاي متقيان علي (ع) را به نمايش گذاشتند كه فرمود «صبرت ‌و في‌ العين ‌غذي‌ و في‌الحلق شجي» استخوان در گلو و خار در چشم اين چند روزه تحمل كردند. اين صبر انقلابي، اين تحمل توأم با «كظم‌غيض» اين حفظ نظم و آرامش، اين هوشياري، آماده بودن اما منتظر دستور ماندن و دست روي دست گذاشتن نكته بسيار جالبي بود.

 اگر منع مسئولين نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غيور و انقلابي ما با اين عناصر اوباش به شديدترين وجه برخورد مي‌كردند و آنها را به سزاي اعمالشان مي‌رسانند. (تكبير حضار)

 اين متانت، صبر و اين آماده بودن و گوش به فرمان بودن تمرين نويني بود كه مردم ما از زندگي مولاي متقيان حضرت علي (ع) سرمشق گرفته بودند و به نمايش گذاشتند. ما همچنان بايد آمادگي و هوشياري توأم با صبر و متانت خودمان را حفظ كنيم.

مطمئن باشيد دولت و ارگان‌هاي امنيتي كاملاً بر كشور مسلط هستند و اين گروهك‌ها و اين چند صد نفر اوباش چيزي نيستند كه بخواهند براي ملت ما و براي مردم عزيز و قهرمان تهران، نگراني بوجود آورند.(تكبير حضار)

حادثه تلخ سوم، حمله به اموال عمومي، ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم، برهم زدن آرامش و امنيت، سلب آسايش از مردم، آزار مردم و حتي دستبرد به اموال شخصي و اهانت و تعدي به مردم بود.

در كدام كشور جهان، حركت‌هاي آشوب‌طلبانه اين چنين تحمل مي‌شود اينها خيلي پست‌تر و حقيرتر از آن هستند كه بخواهيم نسبت به آنها تعبير حركت براندازي را مطرح كنيم. در كجاي دنيا و در كدام كشور و توسط كدام دولت، آشوب، تخريب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل مي‌شود. مگر دولت مقتدر جمهوري اسلامي ايران مسئولين امنيتي نظام، اين گونه حوادث را تحمل خواهند كرد.

اين صبر و متانت، در يكي دو روزه براي اين بود كه ماهيت اين چند صد نفر اوباش به خوبي براي مردم ما روشن مي‌شود و همه به خوبي بدانند اينها چه كساني هستند و داراي چه ماهيتي هستند.

 من در همين جا لازم مي‌دانم از دانشجويان عزيز بيدار، هوشيار و قهرمان تشكر و قدرداني كنم كه با هوشياري و با ديد نافذشان تا متوجه شدند كه اين عناصر مفسد و معاند در كنار آنها قرار گرفته‌اند، بلافاصله اعلام بيزاري و برائت كردند و خودشان را كنار كشيدند. اين نشان هوشياري و بيداري دانشجويان انقلابي و مسلمان و قهرمان ما است. افرادي كه اتوبوس و اموال عمومي را آتش مي‌زنند، آنها كه ماشين بين‌المال را آتش مي‌زنند و حتي اتومبيل شخصي افراد را از بين مي‌برند، اينها چه عناصري هستند و داراي چه ماهيتي مي‌باشند؟ بي‌ترديد

 اين افراد دشمن مردم ايران و ارزش‌هاي اين مرز و بوم هستند، اين اوباش حتي به مساجد هم تعرض كردند. ادامه اين وضع براي نظام ما كشور ما و ملت ما قابل تحمل نخواهد بود.

 ديروز نسبت به اين عناصر دستور قاطع داده شد، ديروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حركت اين عناصر فرصت طلب، هر كجا كه باشد با شدت و با قاطعيت برخورد شود و سركوب شوند.(تكبير حضار)

 مردم ما شاهد خواهند بود كه از امروز نيروي انتظامي، نيروي قهرمان بسيج حاضر در صحنه، با اين عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر - اگر جرات ادامه حركت مذبوحانه داشته باشند- چه خواهند كرد.(تكبير حضار)

 دشمنان خارجي، آنها كه در اين چند روز كف زدند و همچنين اين عناصر پست و مزدور، بدانند اسلام در اين كشور زنده است و زنده خواهند ماند. مردم عزيز و بزرگوار تهران و ايران زنده‌اند و در صحنه‌اند و با همان شور و هيجان سال‌هاي 57-58 در صحنه حضور دارند و پاسخ دندان‌شكن به آنها خواهند داد

نيروهاي امنيتي قدرتمند ما اعم از نيروي انتظامي، بسيج و ساير قوا و پرسنل بيدار وزارت اطلاعات در صحنه مقتدرانه خواهند بود. خوشبختانه اكثر اين عناصر در ظرف ديروز و ديشب دستگير شده‌اند. همه اين افراد مورد بازجويي قرار خواهند گرفت. در ميان اين افرادي كه دستگير شده‌اند افراد شرور، جنايتكار و سابقه‌دار، وابسته به گروهك‌هاي معاند و ورشكسته، افرادي كه به نوعي از سوي دستهاي مشكوك تطميع شده بودند همه اينها ديده مي‌شوند كه در فرصت مناسب ماهيت اين افراد به مردم معرفي خواهد شد. بي‌ترديد آنهايي كه به آشوب و تخريب اموال عمومي و تعرض به نظام در اين چند روز مشغول بوده‌اند، در دادگاه‌هاي صالحه ما محاكمه خواهند شد و طبق قوانين و مقررات به مجازات خواهند رسيد.(تكبير حضار)

 من فكر مي‌كنم ريشه حركت‌هايي اين يكي، دو روز اخير به تحليل غلط دشمنان انقلاب و مزدورانشان از نظام جمهوري اسلامي و تحليل نادرست نسبت به هوشياري و آمادگي ملت بزرگوار و حاضر در صحنه ايران برمي‌گردد. اولا آنچه كه راديوهاي خارجي براي آتش زدن چند اتوبوس براي حمله به چند باجه و كيوسك تلفن، كف زدند و براي عربده‌كشي چند نفر شرور اميد بسته‌اند. بايد بدانند نظام ما و انقلاب ما يك انقلاب مردمي است، ريشه در اعماق جان مردم دارد مردم خود اين انقلاب را به پيروزي رسانده‌اند. مردم خود اين انقلاب را در برابر انواع توطئه‌ها حفظ كرده‌اند. مردم ما بدون كمك ديگران در 8 سال دفاع مقدس در برابر متجاوزين، از تماميت ارضي و شرف ملي خود دفاع كردند.

 مردم ما با خون با رهبري انقلاب و نظام عزيز اسلامي خود پيمان بسته‌اند.(تكبير حضار)

 دشمنان خارجي ما تجربياتي كه دارند نسبت به كشورهايي است كه نظام آنها به قدرت خارجي وابسته است و ريشه در اعماق دلهاي مردم ندارد و داراي نظام مردمي نيستند و با بادي مي‌لرزند آنها تجربه‌ را مي‌خواهند نسبت به انقلاب شكوهمند و عزيز اسلامي ايران و مردم مقتدر و هوشيار و بيدار ما پياده كنند. مگر اين انقلاب تعلق به قشر خاصي دارد و از آن گروه خاصي است؟ اين انقلاب به 60 ميليون نفر مردم ايران تعلق دارد كه با جان و دل براي اين انقلاب فداكاري كرده‌اند و فداكاري خواهند كرد. اشتباه دوم دشمن اين بود كه هنوز بعد از اين 20 سال مردم ما را نشناخته است. (تكبير حضار)

تصور آنها از مردم، تصور ناصحيح و غلطي است مردم ما به اسلام، قرآن، به خاندان رسالت، به انقلاب، به امام و به راه امام و به ولايت عشق مي‌ورزند و در برابر اين توطئه‌ها تسليم نخواهند شد، خوب است دشمن تجديدنظر كند. بعد از 20 سال مقاومت مردم ما، دشمن هيچ راهي جز تسليم شدن در برابر انقلاب اسلامي ايران و واقعيت اين انقلاب ندارد. اگر تصور ديگري دارد اشتباه است. دشمن بداند يك راه بيشتر پيش روي او نيست و آن اعتراف اقرار و تواضع در برابر انقلاب اسلامي و ملت بزرگوار و هوشيار ما است.

 البته اگر آمريكا يا رژيم اشغالگر قدس از اين عناصر آشوبگر حمايت كردند توقع هم همين بود اين كشورها هميشه حامي اشوبگران، جنايتكاران و افراد وابسته و مزدور هستند؛ يكي دو كشور ديگر هم اغفال شدند.

من به آنها هشدار مي‌دهم و به آنها مي‌گويم كه سخنان ناصحيح و نادرست بعضي از مسئولين اين كشورها در زمينه حوادث چند روزه اخير تهران در پرونده روابط ايران با آنها ثبت شده است.

دولت ايران اين موارد را در نظر دارد و بدانند در فرصت مناسب پاسخ لازم به آنها داده خواهد شد. (تكبيرحضار)

من مي‌خواهم يكي دو نكته در پايان بحثم به عرض شما برسانم. نكته اول آنكه حوادث اين چند روزه درس بزرگي براي همه جناح‌ها و گروه‌ها بود. حوادث چند روز اخير به ما نشان داد و روشن نمود كه در جهان سياست، اول بايد قواعد بازي را بياموزيم. بدون آشنايي به قواعد بازي ورود به صحنه رقابت‌ها و مجادله‌هاي سياسي ممكن است خطرات جبران ناپذيري را براي كشور به بار آورد. در تمام كشورهاي جهاني حتي آنهايي كه مدعي هستند كه مهد دموكراسي هستند، قواعد بازي را به عنوان محور اصلي حركت سياسي، همواره مورد توجه و مراعات قرار مي‌دهند.

مصالح ملي، امنيت ملي و منافع ملي بايد خطوط قرمز همه گروه‌ها و جناح‌ها باشد. اميدوارم اين حوادث درس خوبي براي همه ما باشد. حتي در لحن سخن گفتن و مكالمه با يكديگر و نوع گفتمان بايداز لحن متناسب با فضاي سياسي سالم استفاده كنيم. لحن درشت و تحريك‌كننده، دشمن را اميدوار مي‌كند. لحن ناصحيح، فضاي مناسب را براي فعاليت دشمن ايجاد مي‌كند. همه جناح‌ها و همه گروه‌ها بايد اين درس و سرمشق را مد نظر داشته باشند. حوادث چند روزه اخير، در كنار حوادثي كه در اين 20 سال گذشته داشتيم كه يك پالايش ديگر براي انقلاب ما بود. انقلاب ما در هر مقطعي نياز به يك پالايش دارد و اين حوادث چند روزه زمينه‌اي را براي پالايش جديد در انقلاب ما و نظام ما بوجود آورده است.

 در مجموع، خسارت‌هايي در اين چند روز ديديم، اما در كل و در نتيجه نهايي شايد اين حادثه مايه تكامل انقلاب و سالم‌سازي حركت‌هاي انقلابي و فضاي سياسي كشور باشد. حوادث چند روزه به همه گروه‌ها آموخت كه بايد واقعيت‌هاي نظام، جامعه، جهان و شرايط سياسي منطقه و جهان را به خوبي درك كنيم و با درك اين واقعيت همبستگي و وحدت يك ضرورت براي همه ما است.

حوادث چند روزه به ما گفت خشونت و خشونت‌گرايي تحت هر عنواني محكوم است و همه بايد به سمت قانون و قانونگرايي حركت كنيم. با عناصر خشونت طلب در اين چند روز و با اين اشرار برخورد قاطع خواهد شد تا براي ديگران درس عبرت باشد. خوشبختانه همه اركان نظام، مسئولين همه قوا بدون هيچگونه اختلاف‌نظر نسبت به برخورد قاطع و انقلابي نسبت به اين عناصر فرصت‌طلب اتفاق نظر دارند و قوه قضائيه در روزهاي آينده به وظيفه قانوني، شرعي، ملي و انقلابي خود به خوبي عمل خواهد كرد.(تكبير حضار)

در روزهاي آينده مردم ما با هيجان هوشياري خودشان را در صحنه حفظ كنند. بدون اينكه دست به عملي بزنند، در زمينه اطلاعات به دست آمده به وزارت اطلاعات كمك كنند. در زمينه عمل هم پشتيبان نيروهاي رسمي و مسئولين امنيت باشند، يعني كمك نيروي انتظامي، بسيج و ساير نيروهاي امنيتي در صحنه عمل باشند. بايد بدانيم كه اتكاء اصلي نظام و مسئولين ما به مردمان عزيز و قهرمان حاضر در صحنه است.

 گرچه چند روز گذشته، شاهد حوادث تلخي بوديم، اما حضور امروز مردم شيريني و شهد را در كام تلخ مردم ريخت. حضور ميليوني امروز مردم در سراسر كشور حماسه ديگري بود. اطلاعاتي كه من يك ساعت پيش از همه استانها گرفتم اين بود كه در سراسر ايران، موج خروشان مردم، تكبيرگويان به مراكز اجتماعي كه به آنها اعلام شده است، زن و مرد در حال حركت هستند. همه جا شعار و فرياد در حمايت از نظام و عليه استكبار و مزدوران داخلي آنهاست. مردم ما امروز يكبار ديگر دشمنان خارجي و مزدورانشان را مأيوس كردند و مشت رد به سينه آنها زدند.

 مردم ما به خوبي توجه دارند براي توسعه اقتصادي، سياسي و فرهنگي اولين شرط ضروري و لازم ،‌امنيت و ثبات است و براي اين امنيت و ثبات همه ما بايد در صحنه باشيم و هوشياري و بيداريمان را حفظ كنيم و دولت و نيروهاي امنيتي را براي اين اهداف مهم ياري دهيم. در پايان مي‌خواهم يك نكته عرض كنم و آن اينكه شورايعالي امنيت ملي به مردم قهرمان و دانشجويان عزيز اطمينان مي‌دهد كه:

1- مسئله كوي دانشگاه را ريشه‌يابي، بررسي خواهد كرد و اين بررسي را تا نتيجه نهايي ادامه خواهد داد و نتيجه آن را به اطلاع مردم خواهد رساند.

 2- به شهروندان عزيز و قهرمان تهراني و به همه مردم ايران قول مي‌دهيم كه نيروهاي امنيتي ما و قوه قضائيه با سرعت با عناصر مخرب و مفسد برخورد قاطع خواهند كرد.

 3- به مردم ما اعتماد و اطمينان مي‌دهيم كه دولت و نيروهاي امنيتي ما كاملاً بر اوضاع مسلط هستند و هيچگونه نگراني در اين زمينه وجود ندارد. لازم مي‌دانم از نيروي انتظاامي به خاطر تلاش‌هاي شبانه‌روزي‌اش در اين چند روز، از نيروي عزيز و قهرمان بسيج و همچنين پرسنل بيدار وزارت اطلاعات تشكر، سپاسگزاري و قدرداني نمايم كه تلاش و فعاليت قوق‌العاده‌اي در اين چند روز داشته‌اند.

از دانشجويان عزيزمان تشكر مي‌كنم كه با دقت و سرعت، حساب خودشان را از اين عناصر مفسد جدا كردند و به خوبي هوشياري و آگاهي خود را در اين مقطع حساس نشان دادند. در نهايت از مردم بزرگوار و عزيزمان تشكر و قدرداني مي‌كنيم كه با همان شور و نشاط سال‌هاي اوليه انقلاب در صحنه حاضر شدند و امروز حماسه عظيم و بزرگ حضور خودشان را در كشور آفريدند. «ان ‌تنصروالله ينصركم و يثبت‌ اقدامكم».

bato-adv
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
روحاني ملون و كذاب...عارف رفت،راي بي راي
فرا رو جان مادرت جاب كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
روحاني ملون و كذاب...عارف رفت،راي بي راي
فرا رو جان مادرت جاب كن
سينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
فرارو داره ازت بدم مياد ...اينقدر ارزون خودتو فروختي به قاليباف-چرا رودرروي مردم مي ايستي...جرات داري چاپ كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
نظر روحانی در مورد دانشجویان
حاضر در حادثه کوی دانشگاه تهران:

روحانی: اينها (دانشجویان) خيلي پست‌تر و حقيرتر

از آن هستند كه بخواهيم نسبت به

آنها تعبير حركت براندازي را مطرح كنيم

روحانی در ادامه اضافه کرد:

اگر منع مسئولین نبود ، مردم ما "اینها"

را قطعه قطعه و تکه تکه می کردند.
آگاه هستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
این ماجرای روحانی و انگلیس چیه ؟کسی اگه میدونه بگه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نامزد بی بی سی نمیخوایم نمی خوایم... کلید انگلیسی نمی خوایم نمی خوایم!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۶
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بسوز فرارو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به یک دلیل که نمی توانم بگویم فقط عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ملاك حال فعلي افراد است، خاتمي و هاشمي هم اصلاح طلب به دنيا نيومده بودند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
گذشته ها گذشته فرارو... هر طور حساب کنی روحانی بهترین گزینه است در میان تمام این کاندیدا ها... حداقل تندروی های کسانی رو که هدفشون سوریه ساختن از ایرانه رو نداره...ولی از تو انتظار نبود که چنین بروتوس باشی بر علیه این سزار...حیفه
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
چرا احساساتي ميشيم هميشه
خوب فرارو راست ميگه بابا
بخدا روحاني براي كشوندن ملت پاي صندوقه
نزارين خون بچه هاي 88 پايمال شه...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تو اصلاح طلبی یا ستون پنج جلیلی در میان اصلاح طلبان!! حالا وقت تفرقه انداختنه؟ تو اصلاح طلبی؟؟؟ عارف و روحانی مثل برادر کنار هم دارند تلاش می کنند که مردم را بکشند پای صندوق تا این تندروها را شاید شکست بدن. تو نبش قبر تاریخ می کنی؟؟ اف بر تفرقه افکن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوست اولی ظاهرا تو داری میسوزی! فرارو بیچاره دروغ نگفته که! مگه روحانی نگفت من پادگانی عمل نمی کنم؟ من سرهنگ نیستم؟ می گفت خیلی مثلا آزادی خواه هست ووو؟ پس این حرفا و مواضع تند و سرکوبگرانه چیه؟ یادتون رفته زمان سازندگی جه جو سرکوبی درست کرده بودن تو کشور؟ روحانی آدم کارگزارانه و هیچ ربطی به اصلاح طلبان نداره!
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تو رسانه های مختلف میگفتن که فرارو سایت نزدیک به قالیبافه حالا متوجه شدم که درست میگفتن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به خاتمی و هاشمی اعتماد میکنیم تا دشمن و رقیب کور شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو درست می گه؛ ما ایرانی ها حافظه تاریخی خوبی نداریم! حق با فرارو هست.
میم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوستان دشمن از هر حربه ای برای دودستگی طرفداران عارف و روحانی استفاده میکنه
گول نخورید
رای ما ائتلاف روحانی-عارف
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دیگه من به این آدم رای نمیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
شما از اول هم نمی خواستی به این آدم رای بدی! جو نده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
من هم رای نمیدم بعضی ها این رو می بینن و می خوان رای بدن من به عارف رای میدم
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تو از اول هم قرار نبود به این آدم رای بدی!

الکی سعی نکن تفرقه بندازی بین اصلاحات!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
منم به روحانی رای نمیدم. دستش برام رو شد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فقط قالیباف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
این مقاله به شدت بوی شیطنت میده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
منم میخواستم به روحانی رای بدم ولی نمیدم.دروغگویی و فریب خیلی زشت و خطرناکه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
رای اکثریت خاموش تعیین کننده است . عزیزان فقط خودمان میتوانیم تغییر ایجاد کنیم ، خاموشی و قهر اشتباه و عقب نشینی است و هیچ نتیحه ای ندارد . انتخابات بهترین فرصته تا وزن اجتماعی خودمونو نشون بدیم . از انتخابات استفاده کنیم. زنده باد اعتدال و اصلاحات (روحانی)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
و دقیقاً برای امثال شما این مقاله نوشته شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
باید بزرگان اصلاح طلب بررسی کنند که حتی رسیدن به حداقلها بهتر از واگذاری رئیس جمهوری به گروههای تندرو است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فقط عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فقط ائتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خب که چی؟؟ نریم به روحانی رای بدیم؟ به جلیلی شما رای بدیم؟ اگه روحانی اینه... دیگه واویلا و صد واویلا به جلیلی و قالیباف و رضایی و حداد و وووو همینه که هست. چی میگفت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
چرا عارف نه
danial
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اقا راي نده مگه مجبوري
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو که نگفت به جلیلی رأی بده، منظورش قالیباف جونشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو ترسيدي قاليباف شکست بخوره آبو بريز اونجا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در هر حال سلام بر روحانی و عارف
نوشین زندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ولی اگر واقع بین باشیم فقط باید بگیم سلام بر عارف. روحانی رنگ عوض کرده اومده تو میدان برای رای گرفتن از اصلاح طلبان.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خدای من: بنده هم روحانیم وهم اصولگراو طرفدارروحانی معتدل: شمارابه خدا.وحشت وتندروهارا ببینید؟فقط وفقط ائتلاف ؟حالا چی؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
راهی نداریم بین بد وبدتر انتخاب بد عاقلانه تراست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بین بو بدتر!!! حالت خوبه رای نده راه بهتر به عارف رای بده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نویسنده خیلی گیجه!
هاشمی با اون عظمتش تغییر کرده اینکه حسن آقای روحانیه!
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آفرین
اصل مطلب همینه.
حتی خیلی از بزرگان اصلاح طلب سالهای نه چندان دور به شدت افراطی و تندرو بودند.
واقعیت اینه که همه خواه و ناخواه چاره ای ندارند جز اینکه در مسیر اصلاحات قرار بگیرند.
اصلاحات یک جنبش اجتماعی است نه یک شخص.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بغیر از ایام انتخابات هیچ نشانه ای از تغییر در آقای روحانی عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز به ریاست آقای مهدوی کنی،ندیدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نویسنده گیج نیست تو گیجی متوجه دروغ روحانی در مناظره نشدی کسی که به این راحتی دروغ میگه همون آدم و هیچ تغییری نکرده
ندا تهمتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اگر میدونستم روحانی داره نقش بازی می کنه از اول برای عارف تلاش می کردم. من که همه خانوادمون میخوان به عارف رای بدن. اگر عارف انصراف بده به روحانی قطعا رای نمیدیم.
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خودمونیم طرفدارا قالیباف وعشقه دیدن دارن شکست میخورن دارن جو میندازن من دیگه رای نمیدم بهش:)))))
ايمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اقاي عارف و اقاي خاتمي هوشيار هستند و مرتب با هاشمي ديدار ميكنند. دلسرد نشويد زنده باد اصلاحات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فقط عارف
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تو رایت جلیلی و قسطت تفرقه . درود بر اتحاد روحانی و عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ممنون صدرا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
من هم به عارف رای میدم. ساندسی خورم نیستم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
توجه کردید هر وقت از عارف حمایت میشه طرفدارهای روحانی این طرفداری رو به جلیلی ربط میدن این دیگه واقعا خیلی زشته این طور رای می خواهید من متاسفم منن به عارف رای میدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
چرا هر جا از دکتر عارف طرفداری شده طرفدارهای روحانی به تخریب می پردازن؟؟؟ حمایت از عارف یعنی جلیلی آره؟؟ شما اینطوری رای جمع می کنید؟ فقط عارف کنار بره بهت نشان داده میشه که راست گفتی میرم به جلیلی رای میدم.
طریقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خداییش حتی ادای زرنگارو هم نمیتونین در بیارین.از این ائتلاف بزرگ بسوزید.ائتلاف شمارو هم دیدیم.شما به قول سه نفرتون به هم دیگه پای بند نیستین.با قولاتون به ملت میخاین چیکار کنین؟میگن حداد داره به نفع جلیلی میره کنار.میشه یبار ائتلاف و قول و قرار رو واسه ما تعریف کنید؟تعریف اصولگرایانش خیلی عجیب و جالبه
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نا شناس با حاله میگه میرم به جلیلی رای میدم اخه عاقل اصلاح طلب بمیره میره به رضایی رای میده به ولایتی دیگه اینقدر دیگه پرت نیست که به جلیلی رای بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
منظور ایشان کدام اوباش است همان اوباشی که با چوب و چماق دنبال مردم میکنند با لباس شخصی هر کار دلشان میخواهد میکنند به مردم شلیک میکنند با لباس شخصی و هیچکس جواب گو نیست همانها که یکشبه خانه شریعت را در قم با خاک یکسان میکنند با قمه و چاقو به جان دانشجویان می افتند همانها که خانه اقای بروجردی را بر سرش خراب میکنند و انهاییکه با چماق در سال 88 ماشینهای مردم و اموال مردم را تخریب کردند و و ماشین نیروی انتظامی را دزدیده و مردم را زیر گرفتند وصدایی از دیوار در نیامد لطفا صراحتا بگویید کدام اوباش از کدام شعبان بی مخها صحبت میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
منظورتون اینه به قالیباف رای بدیم از چاله به چاه!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تا حالا نگرفتی که فرارو نظرش اینه؟؟؟
و عاشق دولت پادگانیه؟؟؟؟؟
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بالاخره فرارو نتونست باطن خودش رو بیش از این مخفی نگه داره...
حتما قالیباف خوبه،هان؟!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به نظرم فرارو يك سايت بي طرف اگر فردا رو بخونيد چي مي گيد مشكل اين نكته است كه ما مردمي نيستيم كه دوباره جو گير مقايسه منطقي اصلاح طلب ها رو به اصولگراهاي تندرو ترجيح ميده افراط يعني بدبختي هاي الان كه كيك زرد وسط سفره هامون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
واقعا" نمدانیم چکار کنیم به نظر رای ندادن بهتر است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
شک نکن رای بده، به خاطر کشور، به خاطر رهایی از هرج و مرجی که خواسته تندروهاست... پیروز باد ائتلاف روحانی-عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
پیشنهاد می کنم به عارف،اصلاح طلب با شخصیت،کارآمد و صادق رای دهید.
یک استاد دانشگاه علم و صنعت ایران
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوست عزیز باید گفت فریب فرارو رو خوردی با این رای ندادنت!

فرارو هم الان هدفش اینه که طرفدارای روحانی رای ندن تا قالیباف رو بفرستن بالا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
رای ندی جلیلی پیروز میشه! اگر دلت برای مملکت میسوزه به هر کی میخوای رای بده جز جلیلی و روحانی!
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نويسنده محترم اين مقاله هركه هست، قطعا" دلسوز ودوستدار اصلاح طلبان نيست وقطعا" ويقينا" قصد انشقاق بين اصلاح طلبان ومردم سرخورده ازشرايط فعلي كشورراداردتا رقيب سياسي جناح مقابل به راحتي پيروز اين ميدان بي رقيب ويكطرفه گردد.بدون هيچ شبهه اي نتيجه اين مقاله وسياه نمائي ان به نفع كانديداي جريان خاص ميباشد وشك ندارم كه راقم اين سياه نوشته ادم اردوگاه رقيب است.(فرارو اگر يك ذره وجدان داري چاپ كن)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ممنون بنده خدا
خدا رو شکر که خیلی از دوستان هدف از این خبرها و کوبیدن بر طبل تفرقه رو درک می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حقیقت تلخ است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آفرین-درست گفتی
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا آقای روحانی از دانشجوی کتک خورده دفاع کرد ولی از گروهک ها هم انتقاد . ترس از روحانی از اخبار صداوسیما تا رسانه های دگه رو گرفته و همه دارن تخریب می کنن
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا آقای روحانی از دانشجوی کتک خورده دفاع کرد ولی از گروهک ها هم انتقاد . ترس از روحانی از اخبار صداوسیما تا رسانه های دگه رو گرفته و همه دارن تخریب می کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در هر صورتی از گازانبری عمل کردن آقای دکتر قالیباف بهتره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حرف گازانبری عمل کردن ( اگر تازه آقای روحانی راست گفته باشه...) با عملکرد نیروی انتظامی تو اون سالها جور درنمیاد. اما فضای بسته کشور که اصلاح طلبا مدعی گشایشش تو سال 76 هستن نتیجه مستقیم عملکرد همین آقای روحانی و هم فکراش بود. اینا همون واقعیات تاریخی هست که آقای روحانی فرمودن نباید تحریف بشن...
bjg
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
احسنت، گازانبری رو خوب اومدی!
کیارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو جان، دست از حمایت از کاندیدای مورد علاقه (قالیباف) برنمیداری؟ بابا این متن رو نوشتی که روحانی رو خراب کنی؟ دیروز شیرودی ترسوندتتون؟ بازم فهمیدی که ما بیشماریم؟ ولی حتی اگر نظرم رو هم تایید نکنی ما بیشماریم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
این سایته روحانی از نظرسنجی نفهمیدی؟؟؟؟
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا آقای روحانی از دانشجوی کتک خورده دفاع کرد ولی از گروهک ها هم انتقاد . ترس از روحانی از اخبار صداوسیما تا رسانه های دگه رو گرفته و همه دارن تخریب می کنن
فریبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
این گونه مطالب آب به آسیاب اصولگرایان ریختن است. نویسنده محترم فراموش کرده اند معنای ائتلاف را. عرصه سیاست عرصه تغییر است جان برادر. اگر روحانی با عارف ائتلاف کند و نماینده واحد باشد اگر خود اصلاح طلب نباشد درصدی از آرای اصلاح طلبان را نمایندگی می کند. آیا روحانی بهتر می تواند نماینده خواست های اصلاح طلبان باشد یا جلیلی؟ این سیاه و سفید دیدن ها تنها یک نتیجه دارد: شکست. نگذارید تجریه 84 دوباره تکرار شود. همین دست آرا و نظرات نگذاشت که اصلاح طلبان در سال 84 به اجماع برسند و هر کدام رای دیگری را شکست و نهایتا شد آنچه نباید می شد و 8 سال کشور و مردم سختی و مرارتی کشیدند که تبعات آن سالها باقی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
روحانی و عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عارف ف ف ف ف
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به نظر می رسد با توجه به رشد قابل ملاحظه آرا دکتر روحانی، سایت فرارو که آشکارا از آقای قالیباف حمایت می کند به دنبال استفاده از روشهای تخریبی برای تاثیر گذاری بر ارا مشترک قالیباف و روحانی است.لطفا به شعور مردم احترام بگذارید و اجازه بدهید که در فضایی عقلایی کاندیدای خود را انتخاب کنند
ناشناس
CHINA
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اىتلاف، مشى اصلاح طلبى است، هركس با هر نيتى، به روند اىتلاف خدشه وارد كند، به جريان اصلاح طلبى خيانت كرده است. در اين روزهاى حساس و سرنوشت ساز بايد بر وجوه اشتراك تاكيد كنيد نه بر تفاوتها. آقايان خاتمى و هاشمى بيش از من و شما از توانايى اين دو بزرگوار آگاه هستند. لطفا كينه هاى گذشته را كنار بگذاريد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خدا لعنتت کنه فرارو حالا فهمیدم چرا سایتت تا حالا فیلتر نشده، این قالیبافه که به دروغ خودشو اصلاح طلب جا می زنه اگه راست میگی نظرمو بزار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
امیدواریم ایشون عارف رو معاون اول کنند ما اصلاح طلبان پشت این مرد زیرک و فهیم هستیم و گول هیچ سیاهنمایی رو نمی خوریم با تمام قوا تو دور اول دشمنان ملت و نظام(اصولگرایان) را به خاک میزنیم خواهید دید این فرصت بزرگ ملت ایرانه و با تفرقه پراکنی از دستش نمیدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو (سایت حامی قالیباف) تلاش دارد که مرحمی بر زخمی که روحانی به قالیباف در مناظره ها زد (که البته خودزنی قالیباف بود) بگذارد. اصلاح طلبی مظلوم؟!! انصافا بهترین گزینه برای اصلاح طلبان روحانی است. رقیب قالیباف هم روحانی است نه عارف. پس از آرامش و ایجاد زیرساخت ها در انتخابات آتی می توان سراغ رییس جمهورهایی با عیار اصلاح طلبی بالاتر رفت. الان موقع وحدت و حمابت از روحانی است. احساساتی نباشیم
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوست عزیز اشتباه شما ودیگر اصول گرایان وتمامیت خواهان دراین است که فکر می کنید باید قدرت را در دست داشت ولی کسی که اصلاح طلب است بدنبال اصلاح است نه قدرت به قول خاتنمی عزیز بزرکترین اصلاح طلب تاریخ امام حسین ع بود که بدنیال قدرت دنیا نبود بلکه بدنیال اصلاح دین اسلام بود که ثمرات ان تا به امروز در فوران وادامه داراست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
من این سخنرانی را مستقیم از تلویزیون دیده ام و مطمئنم که در آن بند که نوشته اید "اگر منع مسوولان نبود..." در انتها می گوید که مردم این عناصر اوباش را "تکه تکه" و "قطعه قطعه" می کردند. کاملا خاطرم هست که این عبارت تکه تکه و قطعه قطعه رو به کار برد.
ايراني مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تشكر بسيار از فرارو كه نشان داد چه كسي چكاره است و امروز چگونه بر روي موج سوار شده است و ... . قاليباف مرد عمل است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
برو بابا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
با قسمت اول موافقم با قسمت آخر مخالف.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اونوقت قالیباف لال بود تو مناظره اینارو به روحانی بگه البته اگر اینها حقیقت داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اونوقت قالیباف لال بود تو مناظره اینارو به روحانی بگه البته اگر اینها حقیقت داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
این طوری بخوای فکر کنی که اون اقاهه که تو حصره قبلا خیلی بدتر از ایناشو گفته بود
ادم ها در گذر زمان تغییر میکنن نویسنده محترم طرفدار سرهنگ.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای عارف مرد متینی هست برای همین کنار برود!! خجالت داره طرفدارهای روحانی فکر می کنن افرادی مثل من رای عارف رو به روحانی میدیم به خدا قسم نمیدیم هر چند عارف بگه حق انتخاب دارم و روحانی مسلما فقط حرف های عامه پسند بیشتر می زنه. یا عارف یا تحریم انتخاب مطمئن باشید اصلاحات شکست سختی خواهد خورد نه طرفدار جلیلیه ساندیس خورم نه من دانشجو دکتر عارف توی خواجه نصیر بودم و زمانی که ارشد می خوندم رمزنگاری رو با ایشون داشتم .درود بر عارف
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
يا اجماع روي عارف يا خونه.....
من كه شخصا به اين ادامايي كه اينجور رنگ عوض ميكنن راي نميدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حالا چقدر گرفته اید از ستاد قالیباف ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو منتسب به قالیبافه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
چرا فکر میکنید رییس جمهور باید یه آدم بسیار خوب باشه؟بعلاوه،جواب حسن آقا رو هم بشنوید
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا آقای روحانی از دانشجوی کتک خورده دفاع کرد ولی از گروهک ها هم انتقاد . ترس از روحانی از اخبار صداوسیما تا رسانه های دگه رو گرفته و همه دارن تخریب می کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
من در آن سخنرانی دانشگاه تهران بودم..ای کاش تلویزیون پخش کنه...خیلی عصبانی دانشجوها رو اراذل واوباش خطاب می کرد...آدم نباید منافق باشد...تازه آن زمان قالیباف نبود،قالیباف چندسال بعد آمد ...روحانی با دادوفریاد ودروغ می خواهد جای عارف رو بگیره...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بازم مینویسم فرارو جان اونوقت قالیباف لال بود تو مناظره اینا رو به روحانی بگه اگر این مطالب واقعیت داره؟!

راست میگید منتشر کنید.
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا آقای روحانی از دانشجوی کتک خورده دفاع کرد ولی از گروهک ها هم انتقاد . ترس از روحانی از اخبار صداوسیما تا رسانه های دگه رو گرفته و همه دارن تخریب می کنن
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو دیده وضعیت قالیباف خرابه رو آورده به تخریب روحانی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در تمام اعتراضات دانشجویان عده ای نفوذی شروع به تخریب و اتش زدن اموال عمومی می کنند مثلا در 18 تیر تعدادی اتوبوس اتش زده شد ایا به نظر شما نباید جلو این اوباش گرفته شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقاي قاليباف بهترين گزينه براي شهرداري و نيروي انتظامي هستن و ما به خاطر جهادي بودنشون بهشون تبريك مي گيم انشاالله با رمز يا مهدي وزارت در دولت اصلاح طلبان نصيب ايشون بشه و رداي رياست جمهوري فقط برازنده تفكرات معتدل اصلاح طلبي است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فقط به افراد مستقل رای می دهیم. بسیاری از مشکلات کنونی جامعه از تند رویهای اصلاح طلبان در اوایل انقلاب ناشی می شود و با سو تدبیر احمدی نژاد و تیم همراهش حادتر شد. مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد .
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بابا تاريخ و بررسي كنييد
فرارو عالي بود
يا بايد رو عارف اجماع كنند يا من كه شخصا راي نميدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
کجای این سخنرانی گفته دانشجوها فرصت طلب و اوباش بودن !!!!؟؟؟؟ مگه آخر همین متن از دانشجوها تشکر و دلجویی نکرده ؟؟؟ مگه خود شما قبول ندارین که یه مشت فرصت طلب قاطی دانشجوها شدن و شیشه بانکها رو شکستن و کاسه کوزه هارو سر دانشجو ها شکستن ؟
آقای رضویان ...به اون دوستتون که مامورتون کرده در جبهه اعتدال تفرقه بندازی و بری بگو : زرشک !!!!
چه اصولگراها چه اصلاح طلبها مادامی که جلوی تندروهای جناح خودشون رو نگیرن ، تا سالیان آینده همچنان مملکت شاهد ظهور پدیده های مخرب پوپولیست ، فاشیست یا آنارشیست خواهد بود.
اگر حرکت منطقی اعتدالگرایان هر دوطرف (اصلاح طلب و اصولگرا) که منتظر ائتلاف این دوچهره محبوب هستن با موج منفی و ناجوانمردانه ای که امثال شما ایجاد میکنن خاموش بشه و تندروها مجددا حاکم بشن مسئولیتش صد در صد با امثال شماست و صد البته اجرتون پیش برادر حسین محفوظه ...

خدمت اون دسته از دوستان اصلاح طلب هم که متن این سخنرانی رو به همراه فرمایشات بی سر و ته آقای رضویان خوندن و احساساتی شدن عرض کنم در سنوات نه چندان دور آتی منتظر جشن تولد یک "پیام فضلی نژاد " دیگه به نام "سام رضویان " در موسسه کیهان باشید.
فرارو مثه همیشه مرد باش منتشر کن
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بابا تاريخ و بررسي كنييد
فرارو عالي بود
يا بايد رو عارف اجماع كنند يا من كه شخصا راي نميدم
salam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
سلام ، هاشمي 92 متفاوت از هاشمي 72 - ناطق نوري92 متفاوت از 76 - احمدي نژاد 92 متفاوت از 76 - خاتمي 92 متفاوت از 72 - همه ما به شدت تغيير كرديم . اگر اصلاح طلبان بر روي هر كسي توافق كنند كانديد نهايي خواهد شد . چه عارف و چه روحاني.
مرتضی حیدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اظهارات ایشان بیشتر ناظر به افرادیست که در کنار انشجویان معترض قصد سوءاستفاده و آشوب طلبی داشتند، وگرنه در ابتدای نوشته هم حمایت خود را از دانشجویان معترض که مسالمت جویانه قصد ابراز اعتراض داشتند را ابراز کرده اند.
ضمنا اگر قرار باشد بر مبنای سخنان گذشته افراد نگرش امروز آنها و میزان تاثیرگذاری آنها در شرایط حاضر را بسنجیم به بیراهه خواهیم رفت. نمونه بارز هم آیت الله هاشمی هستند که در دو ماه اخیر به حق مورد اقبال بیسابقه شخص خاتمی و جریان اصلاحات و مردم قرار گرفتند. آقای هاشمی در جریان همین حوادث 78 در نماز جمعه این سخنان را گفتند که نقل دقیق و کلمه کلمه است:
"این الواتی که آمدند و این همه خسارت وارد کردند، خب تو خیابون که دروازه نداره...ریشه اینها رو اگر ما بخواهیم پیدا کنیم در نفوس خودمون میبینیم مسئله اصلی خودخواهیه، باند پرستیه، جناح پرستیه..."
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حساسیتی به آقای ردحانی ندارم چون اصلا ایشان مورد انتخاب من نبوده! ولی فرارو تو خیلی نامرد شدی! نکند مخارجت بالا رفته و باید یه جورایی به هر طریقی از عهده مخارجت بر آیی!!!!
فرزانه شجریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
روحانی یک اقتدار گرای اشرافی است که استبداد او همانند احمدی نژاد است. اصلا نمیشود او را با دکتر عارف که مظهر اعتدال و اخلاق است مقایسه کرد. اصلاح طلب واقعی و ادامه دهنده راه خاتمی، فقط عارف است. روحانی نماینده کارگزاران تمامیت خواه است که سرکوب ها و به زندان انداختن های روزنامه نگاران و سیاسیون نهضت آزادی مثل مرحوم عزت ا.. سحابی را در کارنامه 8 ساله خود دارد! دوستان حواستان را جمع کنید. اگر عارف کنار برود من به روحانی رای نخواهم داد.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فک نکنم زندانی کردن یه آدم سیاسی ربطی به دبیر شورای امنیت ملی داشته باشه چیزی که الان مهمه اعتلاف بین این دو مطمعنا روحانی اگه بیاید از همه عناصر اصلاحات استفاده می کنه !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
البته این سایت گرایش به قالیباف داره
نيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اسن دوست عزيزمون خيلي خوب كفتند كه :
"ناشناس||۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹

ملاك حال فعلي افراد است، خاتمي و هاشمي هم اصلاح طلب به دنيا نيومده بودند...
"

مثال عالي اين ماجرا آقاي رفسنجانيست
هاشمي دهه ي هفتاد قابل مقايسه با هاشمي نود هست؟
هاشمي به طور عملي تغيير كرده، همونطور كه روحاني
مكر نماز جمعه ي آخر هاشمي رو يادمون رفته؟
شرايط فرق مي كنه
اين يادداشت بسبار مغرضانه ست ! بسيار بسيار !
شرايط سال 78 به شكل ديكري بود
الان جهارده سال كذشته
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بچه هایی که راجع به دکتر عارف و د کتر روحانی نظر دارن اینجا شرکت کنند خیلی جالب بود
http://hamianaref.com/post/39
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فرارو تو هم با من نبودی!

عمرا دیگه بعد از انتخابات سری ب سایتت بزنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عزیزم فرارو روشنگری کرده . چرا ناراحت میشی؟ آزادی بیان کوش پس؟ به همین زودی اصلاح طلبی یادت رفت؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آزادی بیان خیلی خوبه به شرطی که اظهارات آقای قالیباف رو هم در جمع بسیجیان بذاره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
درود بر عارف. روحانی هرگز!
كوروش كبير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
باور كنيد كه من با خوندن اين تعجب نكردم و انتظارش رو هم داشتم.تخريب در كشور اتفاقى عاديه.مگه اقاى خاتمى رو با هزار روش مختلف تخريب نكردند و حتى خواستار خلع لباسش نشدند.
اونايى كه دل خوش كرده اند به تخريب بدونند كه ما دلسرد نميشيم و تا اخر وايستاديم.
درود بر خاتمى، سلام بر روحانى
عسل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
رأی ما ائتلاف عارف و روحانی. تو هم فرارو بیخود هایلایت لولایت نکن متنهای گزینشیتو.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv