bato-adv
کد خبر: ۱۳۴۳۲۳
سخنرانی متفاوت نقویان در مسجد جماران؛

نقویان: می شود طبق آیات، به رهبری نامه نوشت/چرا صداوسیما حقه بازی می کند؟!

ضرورت بیان انتقادات در جامعه اسلامی موضوعی بود که یکی از خطیبان برجسته مذهبی کشورمان و از میهمانان موفق برنامه‌های گوناگون دینی-اخلاقی صدا و سیما در سال‌های اخیر، طی یک سخنرانی با بیانی صریح به آن پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
ضرورت بیان انتقادات در جامعه اسلامی موضوعی بود که یکی از خطیبان برجسته مذهبی کشورمان و از میهمانان موفق برنامه‌های گوناگون دینی-اخلاقی صدا و سیما در سال‌های اخیر، طی یک سخنرانی با بیانی صریح به آن پرداخت. 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مشروح سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نقویان که در شب پنجم ماه محرم در مسجد جامع جماران ایراد شده را منتشر کرد:

طبق ذهن بسته و کم بصیرت بعضی ها نمی شود به رهبری نامه نوشت!
یک طلبه‌ای تازه سر از تخم درآمده‌ای، به استادش گفت: «استاد من این قرآن را می‌خوانم، اما مطلب خیلی خاصی ندارد؛ خیلی ساده‌ است و چندتا داستان دارد و دستورات از جمله غیبت نکنید و دروغ نگویید. خب معمولاً خودمان این چیزها را می‌دانیم و کتاب خیلی پیچیده و مهمی نیست».

این طلبه‌ها در اول که کله‌هاشان بوی قرمه سبزی می‌دهد و فکر می‌کنند مثلاً تا مقام علامه طباطبایی این‌قدر راه مانده(!)، این‌جور هستند.

استاد آن طلبه یک لیوان به او داد و گفت: این لیوان را بردار و آن را پر از آب کن. طلبه رفت و استادش گفت: شیر را تا آخر باز کن! (شیر 2 اینچ بود) وقتی باز کرد آب فواره زد. هرچی لیوان را زیر آب می‌گرفت، آب بیرون می‌ریخت و دو سومش به بیرون ریخته می‌شد (و شاید هم سه سومش).

به استاد گفت: این لیوان، آبی داخلش نمی‌ماند. استاد گفت: «چرا؟ آبی نیست؟ گفت: نه. فشارش خیلی زیاد  است. استاد گفت حالا دیدی.

این قرآن فشار مطالبش خیلی زیاد است و تو هم ظرفت کوچک است و  آب کمی ته ظرف وجودت می‌ماند؛ ظرف را بزرگ کن! کشتی تایتانیک بیاور، زیر این شیر باز کن. یک قطره‌اش بیرون نمی‌ریزد». شاگرد گفت: من فهمیدم! عجب مثالی زدید.

به همین دلیل خداوند به انبیا می‌گوید: خُذالکِتابَ بِقُوه. محکم بگیرید. اگر شل بگیرید سفت می‌خورید. تازه خدا به  انبیا می‌فرماید: خُذالکِتابَ بِقُوه؛ ما که وضع‌مان مشخص است!

دیدن فرشته ممکن و میسور است. شما یک قوه و قدرتی بیار، ما نشان می‌دهیم. حضرت موسی کلیم که پیغمبر اولی العزم بود گفت:  «خدا می‌خواهم ببینمت». خدا گفت: «مرا می‌خواهی ببینی. نمی‌توانی مرا ببینی». موسی گفت: «چرا می‌توانم؟». پس خدا گفت: باشد؛ موسی آماده باشد. فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا وَخَرَّ مُوسَى صَعِقًا. گفت یک پرتویی می‌آید ببین. (آن پرتو را) زد به کوه. کوه متلاشی شد؛ و موسی افتاد و غش کرد. وقتی به هوش آمد گیج شده بود. خداوند به او گفت: «دیگر از این تقاضاها نکن موسی. و الا جواب لَن تَرانی می‌شنوی.»

فَلَما ذَهَبَ أنْ اِبْراهیمِ رُعْ. وقتی هول و هراس جناب ابراهیم از این مهمانان عجیب و غریب فرو نشست وَ جاءَت البُشری و به او بشارتی دادند و دلش روشن شد و خدا فرزند دیگری به او عنایت کرد و لبخندی زد. یُجادِلنا فی قُوم لوط.  

در این شرایط جناب ابراهیم(ع) با خدا در مورد قوم لوط دست به یقه شده است. قرآن می‌فرماید (ابراهیم) با ما مجادله می‌کند که خدایا برای چه می‌خواهی قوم لوط را از بین ببری؟! قبل از این‌که خدا جواب حضرت ابراهیم را بدهد، به قول ما طلبه‌ها یک جمله معترضانه می‌آید «ان ابراهیم لحلیم اواه منیب»... این آیه به خاطر این بود که فردا یک عده‌ای به خیابان‌ها نریزند و بگویند مرگ بر ابراهیم! یعنی ای ابراهیم تو به خدا نامه می‌نویسی! آیا نمی‌شود یک نامه به محضر مبارک رهبری نوشت و گفت که به برخی مسائل انتقادهایی داریم؟ طبق این آیه می‌شود؛ اما طبق ذهن بعضی‌ها نمی‌شود! طبق ذهن بسته و کم بصیرت و کم مطالعه و کم صبر و کم تحمل و متحجر بعضی‌ها نمی شود!

قرآن می‌‌فرماید که پیغمبر ما که بنده ماست؛ به من خدا اعتراض کرده. اما خداوند به ابراهیم گفت: شعار ندهید و نعوذبالله شعار (مرگ بر ابراهیم) ندهید! (قرآن با این آیه می‌گوید) ابراهیم بنده خوب ماست: «إنَّ اِبراهیمَ لَحلیمُ اَبوابُ مُنیبْ» و به درگاه ما استغثاثه دارد. یعنی خداوند او را تبرئه کرد تا شخصی به جناب حضرت ابراهیم(ع) تعدی نکند و کاسه داغ‌تر از آش نشود. بعد از نزول این آیه، سپس جواب ابراهیم را می‌دهد.

عمل نکردن صدا و سیما به دستور رهبری
سه چهار روز قبل از ماه مبارک جلسه‌ای به اتفاق برخی از دوستان روحانی در برنامه «سمت خدا» که ظهرها از شبکه 3 پخش می‌شود، مهمان بودیم؛ برنامه‌ای که به خصوص میان خواهران خیلی مشتری داشت. البته برنامه‌های ما باید در همین زمان‌ها پخش شود ساعت نه و ده شب که همه نشسته‌اند باید برنامه مهران مدیری، لعیا خانم، نیکی خانم و... ببیند!

ما را که به خدمت رهبر معظم بردند عوامل برنامه بودند و رئیس وقت شبکه هم بود (بعداً عذرش را خواستند). بعضی از مسئولین محترم بیت هم تشریف داشتند. نوبت عرایض بنده که شد، گفتم: آقا این صدا و سیما و این رادیو و تلویزیون مثل عصای حضرت موسی(ع) است؛ قدرت دارد ولی فعلاً به عنوان چوبدستی از آن استفاده می‌کنند.

دلیلش هم این است که بسیاری از کسانی که بر اریکه این دستگاه عجیب و غریب و ساحری تکیه زده‌اند این کاره نیستند و با رانت سر کار آمده‌اند.

دلیلش  این است که این حضرت مستدام ضرغامی بارها با هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها جلسه گذاشته است. در حالی که این رسانه، اگر رسانه دینی است به تعبیر آن امام بزرگوار که فرمود «باید دانشگاه باشد» یکبار با ما کارشناسان مذهبی جلسه نگذاشته است. من 15 سال است که در این دستگاه رفت و آمد می‌کنم.

آقا فرمودند «که شما وقت نگرفتید.» دیگر من خجالت کشیدم بگویم، ما که نباید وقت بگیریم. آنها باید از ما وقت بگیرند. مگر من مشتاق هستم که در تلویزیون سخنرانی کنم؟ که بریم پشت دفتر آقا بنشینیم که فکر کنند که من حتماً پولی یا پست و مقامی می‌خواهم.

بعد در آنجا مدیر گروه معارف بود برای صحبت کردن اجازه گرفت و گفت که آقا کتباً هم وقت گرفتیم به ما وقت ندادند. (با این حرف) دیگر ایشان مطلبی نفرمودند.

من در ادامه عرایضم در آن دیدار گفتم، امام فرمود: «میزان رای ملت است.»  این عرایض من در آنجا ضبط شده است ده‌ها هزار پیامک از مردم وجود دارد که گفتند این برنامه را در ساعت 9 و 10 شب پخش کنید، حرف‌های خوبی زده می‌شود...در ساعتی باشد که همسرمان و بچه‌هامان در منزل هستند و بتوانند این برنامه را ببینند. چرا یک بعدازظهر پخش می‌شود؟ این هم رأی ملت؟! 

ولی آقایان می‌گویند که نه! شب باید سریال و فوتبال پخش شود و برنامه‌های مذهبی که خود مردم هم می‌خواهند نباید پخش کنیم که در همین هنگام آقا به آقای حسین محمدی گفتند « آقای محمدی به آقای ضرغامی بگویید که چرا این برنامه را در شب پخش نمی‌کنند و من این برنامه را دیده ام؛ برنامه خوبی است».

اما شما دیده‌اید از ماه رمضان تا حالا کسانی که سنگ ولایت به سینه می‌زنند و می‌گویند «ما همه سرباز تواییم» این برنامه را شب پخش کرده باشند؟ این دستور ولایت و این دستور رهبر معظم! دیگر در جلسه حضور داشتم و نقل مستقیم است که می‌گویم.

در نظر نگرفتن مصلحت ملت، در عزل و نصب ها
اینکه می‌گویم حقه‌بازی می‌کنیم دلیل دارم؛ خانمی نامه نوشته که شما در سخنرانی دیشب گفتید که رئیس جمهور دارد خیانت می‌کند. من چنین جمله‌ای نگفتم و نوار سخنرانی دیشب خودم را سه مرتبه گوش کردم و همچین حرفی در آن نبود.

دین و انصاف چیز خوبی است؛  تقوا چیز خوبی است و حرفی که دیشب من زده‌ام را دارید تحریف می‌کنید. خواهرم! برادرم! اگر یک ماه دیگر از سخنرانیم بگذارد یک کلاغ چهل کلاغ می‌کنید! آن‌وقت می‌گویید که من در مجلس فحش خواهر  و مادر به رئیس‌جمهور دادم! وقتی نیم ساعت سخنرانی من، صحبت‌هایم تحریف می‌شود، بعد از دو روز حتماً چیزهایی دیگر هم به آن اضافه می‌شود؛ لذا کسی هم که نبوده، باور می‌کند.

قسم هم می‌توانیم بخوریم وقتی باب خلاف‌گویی باز می‌شود، این حرف‌ها هم زده می شود. بنده آن‌قدر شجاعت دارم که وقتی حرفی میزنم پایش بیستم و از عرایضم دفاع کنم و به عنوان یک شهروند و دوستدار این انقلاب که جان و خون دادیم وقتی حرفی می‌زنم، پایش بایستم و از عرایضم دفاع کنم؛ «دامن دوست به صد خون دل افتاد به دست، به فسوسی که کند خصم رها نتواند کرد».

آیا باید هر کسی بر هر اریکه‌ای تکیه بزند و به نام ملت هر کاری دلش خواست انجام بدهد؟ تازه اگر بنای گوش دادن به فرمایشات رهبر معظم باشد که آقا  اول خصوصی نوشتند که به فلان آدم فلان مسئولیت را ندهید. کسی گوش نداد. دوباره مجبور شدند رسمی از صدا و سیما مطلب خود را بگویند، بعد که آن شخص را گذاشتند برای یک مقام بزرگ‌تر و بالاتر! بعداز آن این همه تغییر مدیریت برای چه؟ این مدیریت را برداریم، کس دیگر را بگذاریم.

در  این چند ساله دانشگاه‌ ما 5 تا رییس عوض کرده است. الان پیشرفت‌های دنیا یکی از عللش ثبات مدیریت است. من بارها به مسئولین بلندپایه گفتم که آرزو می‌کنم سه، چهار تا از رئیس‌جمهورهای آینده به تعبیر حضرت امام «مسلسل» با یکدیگر عهد برادری و اخوت ببندند و بگویند که ما دو سه وزیر را عوض نمی‌کنیم و وزیری که امروز می‌آید 20سال در این کشور وزارت کند، از الان بشینید برای 20 سال بعد؛ برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند.

چون این‌قدر این آموزش و پرورش ریشه‌ای و مهم و اثرگذار است. وزیری که نمی‌داند فردا صبح هست یا نیست، آقای رئیس قصد عزل کردن او را دارد یا نه، چه برنامه‌ریزی می‌تواند بکند؟! امنیت دومین اصل روانشناسی امروز دنیاست.

آبراهام مازلو می‌ گوید: «که نیازهای آدمی پنج طبقه دارد. نیاز اول که نیازهای فیزیولوژیک و پایه‌ای است و طبقه دوم نیاز به امنیت است.» الان من و شما وقتی می‌توانیم سخن بگوییم و سخن بشنویم و آرام باشیم که فضا امن باشد. الان بگویند که احتمالاً اینجا بمب گذاشتند و امنیت فیزیکی نباشد از همه زودتر بنده فرار می‌کنم!  امنیت اجتماعی، امنیت صنفی، امنیت خانوادگی، امنیت شغلی.

اگر یک شوهر هر روز سه مرتبه به زنش بگوید که من طلاقت می‌دهم این زن دست و دلش به کار می‌رود؟ به یک کارمندی هر روز گفته شود که فردا اخراجت می‌کنیم، این کارمند می‌تواند کار کند؟ یک زنی هر روز به شوهرش بگوید که من بالاخره ازت طلاق می‌گیرم این مرد می‌تواند دیگر دلبستگی به خانه و خانواده پیدا کند؟ آن مسئول بیچاره که هر لحظه دلش می‌لرزد که نکند کسی از ما سعایت کرده و حرفی زده باشد. باید اختیار داد!

شخصی بدون نظر من رفته جایی و وسط مذاکره دیپلماتیک او را عزل کنند. گور پدر حکمت و این ملت، هر چه می‌خواهند پشت سر ما بگویند، بگویند؛ چون بنده دلم خواسته. شما حق نداری دلت بخواهد! (این کارها) به حکمت و عزت این ملت نیست؛ به مصلحت این ملت نیست. بعد هم بگوییم هیچ کس هم حق اعتراض و انتقاد نداشته باشد!  پسر من برای رأی آوردن این شخص کتک خورده، من هم به همین آدم رأی دادم. در آن روز وظیفه آن بود و امروز وظیفه این است.

امیرالمؤمنین(ع) بعضی‌ها را خودش نصب می‌کرد، خودش هم عزل می‌کرد. از  او می‌پرسیدند که «آقا چرا عزل کردی؟» می‌فرمود: «در آن زمان آدم خوبی بود، و امروز خبر آوردند که دارد خراب می‌کند.» عزل‌های علی‌(ع) را ببینید.

ما که ادعا داریم حکومت چنین و چنانی داریم هر کسی که عزل کرده، در همان عزل‌نامه دلیلش را نوشته. عثمان بن حنین، محمدبن ابکر ... تو را به این دلیل عزل کردم. اگر مردیم دلیل عزل‌هایمان را بنویسیم ببینیم چقدرش راست است و چقدر از روی هوی و هوس است و چقدر برای عزت و حکمت این ملت است؟ اگر کسی توانست شخصی را که عزل می‌کند، دلیل عزلش را بنویسد، مردم به او تبریک می‌گویند. اما اینکه بگوییم «دلم خواسته» این چنین نباید باشد.

مگر این کشور دل بخواه است؟! اصول دارد، روش دارد، اشارات و تنبیهات دارد. یک قوانینی بر این کشور حاکم است؛ دنیا هم دل بخواه کار نمی‌کند. این‌جوری نیست که رئیس جمهور هر کسی را که دلش خواست عوض کند، باید به حکمت ملت کار کرد. باید گوش به فرمان رهبر داد.  

رهبر هم چاره ندارد و می‌گوید که مملکت را بهم نریزید. بین بد و بدتر که گیر می‌کند می‌گوید که فعلاً بد را داشته باشیم تا گرفتار بدتر نشویم.

در سی ساله انقلاب همیشه برهه حساس بوده!
رهبر هم نمی‌گوید که  حرفی زده نشود. نامه‌پراکنی‌هایی که شد و رئیس محترم قوه قضاییه نوشت که «داستان تو داستان غاصبی که همه اموال مردم را می‌گیرد و اگر آمد و مالش را خواست می‌گویی که چرا به اموال سلطان تعدی می‌کنید؟» خب این حرف خیلی بزرگ است.

آقا هم در سخنان‌شان فرمودند که «این نامه‌ها اشکالی ندارد و چیزی نیست.» رد نفرمودند. اما (سخن آخر ایشان) یعنی حواستان جمع باشد؛ خیالبافی ممنوع! من آدمی هستم که در دومین دوره صدارت حضرت آقای هاشمی رفسنجانی یک سخنرانی انتقادی در مسجدالرسول میدان رسالت انجام دادم که وسط سخنرانی کسی آمد و در گوش من گفت: «حاج‌آقا سخنرانی‌تان دارد ضبط می‌شود».

 پای منبر گفتم که آقا می‌فرمایند «سخنرانی‌تان ضبط می‌شود» و گفتم: «مردم! اگر من دارم اشتباهی می‌کنم بگویید که شیخ ساکت باش و بی‌خود نگو! حرف نامربوط نزن و اگر درست می‌گویم که گوش بدهید».

ما انقلاب کردیم که بتوانیم حرف بزنیم و انتقاد کنیم. و الا انتقاد اعلی‌حضرتی که قبلا هم بود و لازم نبود که خون بدهیم تا دوباره برسیم سر جای اولمان!

در آن زمان هم زبان من دراز بود و کسی فکر نمی‌کند که الان زبانم تیز است. نه! آنچه که می‌فهمیم حق است و دلیل داریم و در پیشگاه خداوند باید جواب دهیم، پایش می‌ایستیم تا پای جان! در آن جایی که می‌بینیم به سمت انحراف می‌رود، حرف می زنیم.

امام در وصیت‌نامه مقدسش فرمود: «ملت اگر روزی دیدید که مسئولین هم کج می‌روند خودتان وظیفه دارید که جلوی اینان بایستید.» دستور امام است! نگفته که هر کاری کردند ملت چیزی نباید بگوید. همچنین دستوری ندادند.

در مقابل ظلم ایستادن این‌گونه نیست که اگر امریکا ظلم می‌کرد داد بزنید اگر در داخل ظلم دید، حرف نزنید. ظلم، ظلم است و فرقی نمی‌کند. امام در آن سخنرانی می‌فرماید: «امریکا بدتر از شوروی، شوروی بدتر از انگلیس، و همه بدتر از بدتر» وقتی قرار است ظلمی را انسان تحمل نکند چه ظلم داخلی باشد، چه خارجی؛ باید بگوید. ظلم داخلی از این جهت که خودی است ساکت‌تریم.

آنجا که پای دشمن خارجی می‌شود حرفی نمی‌زنیم و می‌گوییم که ما مملکت‌مان را دوست داریم و هیچ‌وقت نمی‌رویم با بی‌بی‌سی علیه جناح مقابل مصاحبه کنیم. اگر کسی  با بی‌بی‌سی مصاحبه کرد، بله این کار او ایراد دارد. چون اون دشمن همه است. اما بین خودمان هم چیزی نگوییم؟

بنده دارم سیگار می‌کشم. پسر من که همدیگر را  دوست داریم و گوش و پوست و استخوانش از من است باید بگوید: «باباجون این ریه شما الان یک پنجمش مال خودتت است و چهار پنجمش برای مادر و من و بقیه برادر و خواهران؛ می‌شه خواهش کنم که شما در آن چهار پنجم ما دود نکنی و در آن یک پنجم مخصوص خودت دود بریزی؟!» اگر پسر من چنین حرفی زد من باید تنبیه‌اش کنم؟ نه! خوب گفته است. به خاطر صلاح من و آرامش خانواده گفته است: «کُلُکم رأع و کُلُکُمْ مسئول». پیغمبر(ص) فرموده: «همه مسئولیم».

اگر کسی بگوید که الان وقتش نیست، حرفی است که من نمی‌فهمم! شما یک وقتی تعیین کنید. در سی ساله انقلاب همیشه برهه حساس بوده و شما یک برهه در این سی ساله نشان بدهید که حساس نبوده باشد! سخنرانی حضرت امام را که پخش می‌کند می‌گوید: که «در  این موقعیت حساس کنونی،...» همیشه حساس بوده! تازه آدم عاقل هر چقدر که می‌رود جلو، باید زود آفت‌یابی کند و راه برون‌رفت از مشکلات را بسنجد و به قول اطبا پاتولوژی کند؛ به قول جامعه‌شناسان آسیب‌شناسی کند. دیر که بشود و مسیر را کج برویم، راه برگشتی نمی‌ماند.

چرا در تهران 38 درصد مردم در انتخاب مشارکت کردند؟
در انتخابات مجلس قبل خود آقایان آمار دادند که در شهری مثل تهران 40-38 درصد مردم شرکت کردند. آمارهای دیگر کمتر هم هست. در ایام انتخابات از رهبری خرج می‌کنید.

در کانال‌های مختلف، 24 ساعته در ایام انتخابات تبلیغات می‌کنید، چرا 38 درصد در انتخابات شرکت کردند؟ همه ضد انقلاب شدند؟ آن 50 و اندی درصد چه کسانی هستند؟ ملت نیستند؟ موقع انتخابات که می‌شود دختر سر برهنه را هم نشان می‌دهید که قبول داریمش، انتخابات که بسته شد دوربین دوباره به سمت خانم چادری می‌رود! این حقه‌بازی‌ها چیست؟! اگر او مال این انقلاب و این نظام است بعد از انتخابات هم او شهروند ماست و جزو ملت ماست اگر نیست، پس رأیش را هم نمی‌خواهیم. ملت می‌فهمند؛ عقل دارند و تحلیل می‌کنند.

این دردهای بی‌درمان اقتصادی، هست. یک عده‌ای سیرند و عده‌ای خودفروشی می‌کنند. باید انتقاد کرد؛ منتها انتقاد دلسوزانه و به جا و به وقت. حتی می‌شود طبق این آیات قرآن( که گفته شد) به رهبری نامه نوشت؛ این (کار) ضدیت با ولایت فقیه نیست؛ این پیشرفت نظام و دلسوزی مردم است.

اگر کسی ضد این نظام باشد کاری ندارد! می‌گوید بعداً انفجار درونی که رخ داد نشان‌تان می‌دهیم. شاه آمده بود و کنار مجسمه ایستاده بود و می‌گفت که «کورش آسوده بخواب که ما بیداریم.» شاه که  داشت فرار می‌کرد کسی آمد و گفت اجازه هست من چیزی بگویم؟ گفت: بگو. گفت: به اعلی حضرت پدر نمی‌شد دروغ گفت به شما هم نمی‌شود راست گفت که کار به اینجا رسید.

خدا نکند که جمهوری اسلامی به وضع دومی مبتلا شود که (به گونه‌ای شود) که نشود راست گفت و همه متملق و چاپلوس باشند و بگوییم آسوده باشید؛ همه جوانان انقلابی‌اند و همه دخترانان اینچنین‌اند! مملکت همه گوش به فرمانند؛ این‌جوری نیست! ما داریم می‌بینیم.

یک آخوند و طلبه بیچاره سر خیابان ایستاده و تاکسی سوارش نمی‌کند. یکی، دو تا، پنج تا نیست. بنده گاو پیشانی سفیدم و مردم می‌شناسند و  احترام می‌کنند و محبت دارند و من خجالت‌زده الطاف و رهین مهربانی‌های مردم هستیم.

اما یک طلبه(عادی) ایستاده برای گرفتن تاکسی؛ مسافر در تاکسی می‌گوید که  این طلبه را سوار نکن؛ آخوند سوار نکن، من کرایه‌اش را می‌دهم. همانی که می‌گوید سوار نکن، گاهی می‌بینیم مسلمان  است و سینه‌زن حضرت اباعبدالله(ع) و نمازخوان است. بنده در اروپا در همین ماه مبارک می‌رفتم در خیابان. دو زن بی‌حجاب داشتند از پیاده‌رو می‌رفتند آن‌قدر حرف‌شان را بلند گفتند که من شنیدم، گفتند: «این حاج آقا نقویان است که صحبت می‌کند. خوب حرف می‌زند»  این زن بی‌حجاب در اروپا با بودن 1500 کانال ماهواره، این را می‌گوید! این باور این مردم است.

اما اگر یک روزی رسید که خدای ناکرده مردم به این نتیجه برسند که نه، مثل اینکه یک جور دیگر است، آن روز، روز سختی خواهد بود و آن وقت همه توی سر هم می‌زنند که ای کاش انتقادی می‌کردیم و یا دادی می‌زدیم تا درست می‌شد. و کار به اینجا نمی‌کشید. منتها آن روز می‌شود نوشدارو بعد از مرگ سهراب؛ «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ بی‌وفا حالا که من افتاده‌ام از پا چرا؟ نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی؟ سنگ‌دل این زودتر می‌خواستی حالا چرا؟»

این‌ گونه جامعه را ببندیم و فکر کنیم و بعد هم بنویسیم که معلوم است که شما پیرو ولی فقیه نیستید... این‌طور نیست خواهر من! این یک اتهام است.

بنده به رهبر معظم انقلاب بعد از یکی از سخنرانی‌هایی که در بیت داشتم،  گفتم: «آقا الان حضرت عزراییل تشریف بیاورد و بگوید شیخ 20 سال دیگر به عمر تو باقی است، الان هم می‌گویم و پای اعتقادم هم ایستاده‌ام. از این بیست سال، می‌خواهم بگیریم یک روز به عمر این آقا اضافه کنیم.

چون 20 سال عمر تو یک روز عمر این آقاست. عمر تو که تو باشی یا نباشی چه فرقی دارد، والله و بالله به این قرآن کریم حاضرم! چون من و امثال من نباشیم اتفاقی نمی‌افتد. یک روز آن آقا اگر نباشد هرج‌ومرج می‌شود؛ قربت الی الله همدیگر را می‌کشیم! من به این منتقدم! اما  این باور من، معنایش این نیست که در جایی که انتقاد دارم نگویم؛ خفه‌خون بگیرم و سکوت کنم به خیال اینکه این بهتر است.

نخیر! این بهتر نیست. این (شبکه های) تلویزیون اگر عقل داشتند این دوربین را برمی‌داشتند و می‌رفتند آنچه را که واقعیت‌های جامعه است در پچ‌پچ‌های تاکسی و اتوبوس و مترو و محفلی، این را منتشر می‌کردند.

در آنجایی که دفاع می‌کنیم، تا پای جان می‌ایستادیم و آنجایی که حرفی داریم، می‌گوییم. جامعه در زمان پیامبر(ص) آن‌قدر باز بود که عده‌ای می‌آمدند به پیامبر انتقاد می‌کردند. اما پیامبر نمی‌گفت که تو ضد ولایت فقیه شدی و اعدامش کنید.

با مهربانی و محبت جواب می‌داد و علت‌ها را بیان می‌کرد؛ مردم راضی و آرام و قانع می‌شدند. حتی گاهی اوقات می‌گفت درست می‌گوید و من می‌گویم اصلاح کنند. قرآن به پیغمبر نهیب زده؛ خالدبن ولید گفته که اینها زکات نمی‌دهند و می‌خواهند بجنگند.

 پیغمبر لشکر را تجهیز کرد برای جنگیدن. آیه نازل شد که یعنی چی؟ چرا این کار را می‌کنید؟  این شخص دروغ می‌گوید و خبر دروغ آورده. إنْ جاءَکُمْ فاسقُ بنبا فَتَبینوا....  خطاب به پیغمبر می فرماید "خدا ببخشدت. چرا اجازه می‌دهی که اینها هر کاری می‌خواهند بکنند". سوره توبه را ملاحظه کنید.

سوره حجرات را ملاحظه کنید. همین‌جوری خودمان یک گوشه‌ای بنشینیم و یک خیالاتی داشته باشیم و به یک نتیجه‌ای برسیم و بعد هم داد بکشیم، به خیال اینکه داریم دفاع می‌کنیم! نه برادر من! نه خواهر من! ای فدای سرت گردم غلط فهمیده‌ای! دِوا فهم و بصیرت می‌خواهد. یک کسی می‌گوید که «من بصیرت پیدا کردم و می‌خواهم انتقاد کنم.» بصیرت من به من می‌گوید که باید انتقاد کرد.

آنجایی که باید تایید کرد، بله تایید می‌کنیم. کارهای خوب هم شده، است. منتها یادمان باشد یک کار اشتباه، 10 تا کار خوب را زیر سوال می‌برد. سر سفره، من بارها این مثال را زدم، ده تا غذا معطر و خوشبو هست، هل و گلاب و زعفران دارد.

اما کافی است دو پر پیاز هم میل کنید. با هر کی حرف می‌زنید می‌گویند که «پیاز خوردید؟!» این همه غذای زعفرانی که خورده‌ شده گفته نمی‌شود اما چون بوی پیاز می‌آید این مسئله گفته می‌‌شود. نماد عمومیش این است.

من معتقدم که خیلی کار را خراب کرده‌ایم. این کاش یک کار را خوب می‌کردیم. تازه آن گونه هم اگر بخواهیم محاسبه کنیم می‌شود قصه‌ی شخصی که می‌رود نانوایی، نان می‌دزدید و از خرمافروشی، خرما می‌دزدید و از پنیرفروشی، پنیر می‌دزدید و اینها را ساندویچ می‌کرد می‌داد به فقرا!

یک کسی گفت «این چه حقه‌بازی است که تو می‌کنی». گفت: «حقه‌بازی یعنی چه؟» مگر قرآن نخواندی. «قرآن می‌گوید. مَنْ جاءَ بالحُسنه فله عَشَرَ امثالها. هر کسی یک کار خوب کند ده برابر ثواب دارد. یک کار بد بکند. یک کیفر دارد.

من صدقه دادم، صدقه ده تا ثواب داد. نان دزدیدم یک گناه است. مگه سواد نداری؟ چهار عمل اصلی نخواندی؟ ده منهای یک می‌شود نُه. پس 9 تا برای من مونده! آن شخص خنده‌اش گرفت و گفت «مثل اینکه تو مخت تاب برداشته!» این آیه را نخواندی: أنَّما یَتَقَبَلُ اللهِ مِنْ المُتَقینْ. خدا صدقات را از آدم باتقوا می‌پذیرد.

مثل اینکه ما بیایم برای یک بچه‌‌ای لوازم التحریریش را بدهیم، یک تابی در خانه‌اش بزنیم، حقوق ماهیانه به او بدهیم و سپس از او سوال کنیم که«بچه حالا ما را قبول داری؟ و او هم بگوید: بله شما خیلی به من محبت کردید فقط قبلاً یک بمب زدید بابای منو کشتید!

این همه خدمت بکن. قبلاً یک بمبی زدید و یک ویرانه‌ای ساختید و ساختاری را خراب کردید؛ حالا خدمتی، هم بکنید، (اما) ارزشی ندارد. مگه خیال می‌کنید عُمر و ابوبکر خدمتی نکردند؟ خیلی خدمت کردند. چرا خدمت‌شان را قبول نداریم؟ خیلی کارهای خوبی هم کردند.

چون یک بنیانی را خراب کردند و مسیری را کج کردند. در  مسیر کج، گل و ریحان هم بکارید قبول نداریم. ای کاش مسیرمان درست بود ولی در سنگلاخ بودیم. مسیر انحراف گل و بلبل هم بکاریم فایده ندارد. (خودتی.... یعنی خر خودتی.) ("خودتی" را در پشت ماشین‌ها می‌نویسند!)

یک عده‌ خبر ندارند؛ اخبار کانالیزه برایشان می‌آید. من دلم پر است بعضی چیزها را نمی‌توانم بگویم و بعضی‌ها تحمل شنیدنش را ندارند.

باید به هوش بود؛ باید زیرکانه عمل کرد. در آنجایی که مقابل دشمن هستیم همه برادریم. واقعا با برادران اهل سنت برادریم. دریک کانال ماهواره ای یک نفر افغانی سخنرانی می‌کرد و مثلاً اشک تمساح می‌ریخت برای شیعه؛ اما به نظام و رهبری توهین می‌‌کند.

امریکا آن‌قدر خوب شده که به تو پول می‌دهد که تو از شیعه دفاع کنی؟! از همین ایران زنگ می‌زنند و اشک تمساح می‌ریزند و برای کمک به این شخص پول می‌دهند. او حقه‌باز و شیاد و جنایتکار است. به ظاهر هم دارد در کتاب می‌گردد به نفع شیعه و سنگ امیرالمومنین را می‌زند. خود امیرالمومنین چنین کاری نمی‌کرد.

حضرت علی بارها پشت سر عُمر نماز خوانده. و به او مشورت مشفقانه داده. در جنگ با ایران که خلیفه دوم شکست خورد. خطبه 142 نهج اللاغه را ملاحظه بفرمایید؛ عمر گفت «که ما شکست خوردیم مشورت بده علی‌جان چیکار کنیم؟ تو در همه جنگ‌ها در جلو بودی.

عثمان گفته که من خودم برم خط مقدم و از نزدیک جبهه را بررسی کنم و فرمانده کل قوا را ببینند و روحیه بگیریند و از همان نزدیک ببینم مشکل کجاست.» امیرالمومنین فرمودند که «عثمان نفهمیده، تو برای چی بروی؟ تو خلیفه‌ایی، فرمانده کل قوایی. حکومت مرکزی  دست توست. تو بروی بلایی سرت بیاید کشور هرج‌ومرج می‌شود. مَکاناً قَیم بِاالامْر و مَکاناً نظام مِن الخَرَجْ. (داستان تو مثل نخی است که این رشته‌ها دور تو پیچیده، مثل طنابی است که این مهره دور تو است) تو اگر بروی بلایی سر تو بیاید...».، علی که نمی‌خواهد با حقه‌بازی بر حکومت تکیه بزند.

مشورت مشفقانه به عُمر می‌داد. نهج‌البلاغه را مطالعه کنید. همین‌طور فریاد کشیدند، اما این دردی را دوا نمی‌کند. باید با مطالعه و دقت باشد. تهمت زدن و به هر کسی انگی چسباندن، درست نیست. مگر خود آن آقا نفرمود که «جاذبه باید به اندازه کافی زیاد و دافعه به اندازه اندک.» 

به حمدالله دافعه‌یمان حراج میل شده و نمی‌دانیم چند نفر را جذب کرده ایم. تا حالا با این امر این برخوردها را کرده ایم یک نفر بیاید بگوید که مثلاً 50 نفر جذب شدند؟! اگر به ما نشان بدهند، ما دستشان را می‌بوسیم.

کار به یک جایی رسید که خداوند به پیغمبرش می‌گوید: ‍«رَأیْتَ الناس یَدْخُلونَ فی الدینِه اَفْواجا» فوج‌فوج ابوسفیانی‌ها می‌آیند. گفته می‌شود «که همین‌ها را هم قبول کن، دیروز با تو می‌جنگیدند و امروز آمده و شهادتین می‌گویند.

حرف نزن و قبول‌شان کن و بگو الهی شکر.» یک کسی از اهل معاویه را آوردند و شروع کرد به خواندن این آیه: «بسم الله الرحمن الرحیم. اذا جاء نصرالله والفتح و رایت الناس یخرجون من دین افواجا». گفت مردک: یَخْرَجُون نیست، است. گفت: « یَدْخُولُونَ  در عهد رسول بوده در عهد تو یَخْرَجُون است. من قرآن را در عهد تو خواندم.»

مبادا یک روزی در عهد ما، یدخلون را یخرجون بخوانند. این توهم و خیال من نیست. خدای من گواه است. من با این مردم ارتباط دارم، سرکار دارم. گاهی سوار تاکسی می‌شوم. گاهی سوار اتوبوس می‌شوم.

در صف مرغ و تخم‌مرغ می‌ایستم. یک عده‌ خبر ندارند؛  از مردم بریده اند. اخبار کانالیزه برایشان می‌آید. اتفاقات با تملق و چاپلوسی برایشان گفته می‌شود. تازه من، دلم پر است بعضی چیزها را نمی‌توانم بگویم و بعضی‌ها تحمل شنیدنش را ندارند. ولی آنجا که حس بکنم تکلیفی و وظیفه‌ای بر دوشم است، به عنوان یک طلبه که یک میکروفونی در اختیارم است می‌گویم. آنجایی که گفتند به من که حرف نزنم و ساکت باشم،...

اگر هر کسی را به جرم یک انتقاد مختصر، انگ ضد ولایت فقیه و ضد انقلاب به او بزنیم، آن وقت دیگر کسی نخواهد آمد

یک شیخی من را در یک اداره‌ایی خواست و گفت که «حاج ‌آقا انتقاد می‌کنید؟» گفتم: «کجا». گفت: «در فلان مسجد شما رفتید انتقاد کردید.» گفتم: «ببخشید شما نوار سخنرانی من را گوش دادید؟» گفت: «نه وقت نداشتم.» گفتم: «خیلی تعجب است. شما دارید منو محاکمه می‌کنید، منی که سابقه‌ام معلوم است، به خودتت وقت ندادی 40 دقیقه سخنرانی من را گوش کنی؟ جواب خدا را چی می‌خواهی بدهی؟» چون یک نفر آنجا بوده و برایت خبر آورده، با این خط‌کش قضاوت می کنی؟

4تا لاتقربوا در قرآن است. لا تقربوا زنا، لاتقربوا مال یتیم، لا تقربوا فواحش، لا تقربوا صلاة. اینها حرف من نیست در قرآن آمده است. به فاحشه‌ها و زنا و مال یتیم و به نماز هم نزدیک نشود. گفتند این 4 تا یکی است؟ به نماز نزدیک نشو، ادامه دارد «و اَنْتُم سُکارا »(زمانی که عرق خوردی و مست شدی به نماز نزدیک نشو) لاتقربوا صلاة سخنرانی من را به شما گفتند، اما قسمت انتم سکارا را نگفتند و براساس این، داری قضاوت می‌کنی.

روز قیامت دامنت را می‌گیرم. که اگر به قیامت معتقد باشی. اگر هم نیستی که حقه‌بازی می‌کنی. آن شخص ماند که چی بگوید. به قول بوعلی سینا گفت: "کفر چون منی گزاف آسان نبود/در دهر چون من یکی و آن هم کافر؟ پس در همه دهر یک مسلمان نبود"

اگر هر کسی را به جرم یک انتقاد مختصر، انگ ضد ولایت فقیه و ضد انقلاب به او بزنیم، آن وقت دیگر کسی نخواهد آمد. هنر ما باید این باشد که اگر کسی یک مختصر تأییدی کرد بگوییم که «تو هم انقلابی هستی».

زمانی به جزیره کیش دعوت شده بودیم. رفتیم فروشگاه سوغاتی برای بازماندگان بخریم. چون آدم شاد می‌رود، شادروان برمی‌گردد! یک جوانکی دکمه‌اش هم تا نافش باز بود و با لحنی خاص سلام داد. کمی ترسیدم، گفت: «حاج‌آقا من دین ندارم.» گفتم «خب مبارک است ان شالله».  

گفت:« ولی سخنرانی‌هایت را در تلویزیون گوش می‌دهم، خوشم می‌آید.» گفتم: «پس دین داری، خودت خبر نداری.» داستان تو مثل کسی است که بیچاره خیال می‌کند فقیر است، اما در باغچه منزلش گنج پنهان است. تو وقتی از سخنم من خوشت می‌آید.

من از دین حرف می‌زنم. قرآن می‌خوانم، روایات می‌خوانم، شعر حافظ می‌خوانم. این‌ها همه دین است. همین که خوشت می‌آید معلوم است که دین داری و خودتت خبر نداری. بعد هم خدا کمکت می‌کند که از آن گنجینه‌های دلت باخبر بشوی.

مردم دین دارند و خدا و پیغمبر را قبول دارند. مردم روحانیت اصیل و سالم و به تعبیر امام، «اسلام ناب» را احترام می‌گذارند. بی‌دینان هم دوست دارند. من دیده‌ام. اینها را باید جذب کرد؛ اما اینکه به هر کدام یک مارک و آرم و تهمتی بزنیم و با اردنگی بیرون بیاندازیم، نمیشود.

دوستی می‌گفت که «پریشب خانواده ما رفته هیئت و روضه. شام دادند. بچه من 6-7 ساله است و گفته که یک شام هم به من بدهید. به بچه گفتند که بچه برو. حالا هر چی مادرش می‌گوید این شام من مال تو. قبول نمی‌کند و این بچه تا صبح گریه می‌کرد و ساکت نمی‌شد. خب ای کاش این نذری را به مادر نمی‌دادی به بچه می‌دادی و می‌گفتی که شام را به بچه‌تان می‌دهم و با هم بخورید. یک جور سلیقه است.

فردا که این مادر به بچه بگوید که «بیا برویم هیئت.» عکس‌العمل این بچه آن است که می‌گوید «من نمی‌آیم. خودت برو. من می‌خواهم برنامه دیگری ببنیم.» بعد می‌گویم که مردم چرا به حسینیه‌ها و هئیت‌ها نمی‌آیند؟ چون بلد نیستیم جذب کنیم. این درد بی‌درمان ماست که خداوند به حق خون به ناحق ریخته اباعبدالله کمک‌مان کند که در مسیر  درست گام برداریم.
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
خدا خیر بده انتخابات رو که ما چهار سالی یکبار فضای باز سیاسی رو حس کنیم !!! البته این دفعه زودتر باز شده چون بدلیل افزایش قیمت دلار و وضع دارو و کار و تورم سوپاپ اطمینان هم باز شده!! آقای نقویان ما به این حرفهای زیبای دم انتخابات عادت داریم اون زمانی که همه داشتن می زدن تو سرشون می گفتن این راه به نا کجا آباده کجا بودید؟!
جواد
UNITED STATES
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
آقای نقویان کاش جرات مناظره با آقای الهیاری راداشتی وتهمت نمیزدی چون امام علی تهمت ودروغ رانفی میفرمود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
فقط کافیه به مثبت و منفی هایی که به نظر ها داده شده مراجعه بشه!!!
اونوقت معلوم میشه مردم چی میگن.
ولی به قول حاج حسین اینها که مردم نیستند !!!
عوامل استکبار و اسرائیل و ... هستند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
به نظر من مطرح کردن چنین اخباری در خبر نامه شأن خبرنامرو پایین میاره یکی اومده تو مسجد درباره ی رفتاری که باهاش شده درد دل کرده. انتشار چنین خبری سبک هست وجالب نیست .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
زمانشاه ملعون و امریکایی ااقی قرائتی یکبار فرمودند کافیست نیم ساعت این تلویزیون د راختیار ما باشد تا حرفهامیان را بزنیم و همه مردم را به سوی خود و اسلام جذب کنییم. متاسفانه الان 34 سالاز انقلاب می گذرد ونه تنها تلویزیون و رادیم کلیه روزنامه ها مجلات تریبونهای مختلف کشور دست اقاین است و اینطوری مردم را جذب کرده اند. بسیاری از جامعه از دین و مذهب فراری شده اند و توجهشان متوجه مسائل دیگر است.
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ناشناس عزیز، عجب حافظه خوبی داری. منهم یادم آمد الا اینکه نمیدانم گفته بودند نیمساعت یا یکساعت. درهرصورت آقای قرائتی درست گفته اند و همیشه درست میگویند برای اینکه در زمان شاه کاربا همان یکساعت یا نیم ساعت سخنرانی تمام میشد و اجرائی دنبالش نبود در اجراء است که : یکرم المرء او یهان. من نمیخواهم بگویم که از گفته ها هیچ چیز اجراء نشده ولی واقعاً اجراء تمام آنچه انسان آرمان خواهانه مطرح میکند آسان نیست. من دیگر چیزی نمیگویم برای اینکه تو جائی برای حرف دیگری نگذاشته ای.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
من یه عذر خواهی بدهکارم به این اقا نقویان از درج این نوشته خودم
(مثلا میخواد خودشو پیش حضرت اقا مذهبی نشون بده ولی افسوس شما خون بدل مردم میکنید با این مهمل بافیتون و حضرت اقا چی میکشه از دست مثلا دوستان نادان)

چون مطلب زیاد بود کامل نخوندمش و. زود قضاوت کردم و در کل خداییش مطالب جالب و قبال عرضی داشت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
لطفا ذیل که با این مطلب شروع شده مثلا میخواد خودشو پیش حضرت اقا مذهبی نشون بده ) حذف کنید بابتش از اقای نقویان عذرخواهی میکنم خوب سخنان جالبی دارد ولی برخی جاها نمی گفتن بهتر بود (باید برنامه مهران مدیری، لعیا خانم، نیکی خانم و... ببیند))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
با این که آقای نقویان رو دوست دارم و براشون احترام قائلم،اما می خوام به آقای نقویان بگم:اگه شما و بچه ات به احمدی نژاد رأی دادین،در برابر مردم و این وضعیت مسئولین...پشیمانی دیگه سودی نداره...من که حلال نمی کنم....نمی کنم...
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خدا به دادمون برسه با این روحانیون... پدرجان مردم همینطوری از صدا و سیما دلزده شده اند ماهواره میبینن باز شما میگی 9 و 10 شب سخنرانی حضرات عالی و عزاداری پخش کنن ... همش دم از مردم میزنی... یک سریال مثل جومونگ پخش میه همه مردم قنگ میبینن و برا هم تعریف میکنن ..... اگه میزان رای ملته من هم یک نفر از این ملت که با حرف شما مخالفم هر کس با حرف من موافقه مثبت بده ... پخش کن لطفا
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
شما همان اقلیتی هستید که میخواهید نظراتتان را بر اکثریت بقبولانید.
سید جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
خدا این شیخ راخیرش بدهد خداییش دو تا شیخ مثل این بیان حرف دل مردم رو بزنند مردم به آخوندا اطمینان پیدا می کنند
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
بااشاره به کامنت ali
علی جان من هیچوقت چنان نبوده ام که خودرا انقلابی درست و حسابی بپندارم، ولی میبینم که مردم، درحالیکه انقلابی درجه یک هستند، بعد از مدتی، بی اینکه واقعه ئی استثنائی اتفاق افتاده باشد، حس میکنند دیگر انقلابی شناخته نمیشوند و بعد از مدتی دیگر، در گله گزاری از این تغییر جایگاه ناخواسته، به ضد انقلابی اعلام نشده تبدیل میشوند و کم کم چهره شان را در تلویزیون نمی بینی و بقول معروف میروند آنجا که عرب نی انداخت. بعضی شان که تحمل حرف نزدن را ندارند، سر از مصاحبه با VOA و BBC درمیآورند و بقیه قضایا که دهها مصداقش را شاهد بوده اید، و افسوس که نمیتوانم نام ببرم. زمانیکه شخص در این سرازیری استحاله تاریخی میافتد، یا میشود گفت نوعی استدراج، صدایش به کسی نمیرسد و درانتهای خط متوجه میشود که واقعاً استدراج بوده و وضع مالیش، که باصطلاح توپ آنرا داغون نمیکنه، هزاران برابر بهتر از زمانیست که سالها پیش بعنوان یک انقلابی یک لا قبا، ولی بتصور خود با خلوص دل، وارد انقلاب شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
ماها هممون یه چیزی به اسم دین برای خودمون درست میکنیم میگیم آهان این همون چیزیه که خدا خواسته.
پدر جان جومونگ چه دردی از دردهای این مردم دوا کرد که لعیا و نیکی و ... بکنن؟
همین ماسونها و اعوان وا نصارشون تو صدا و سیما این برنامه ها را پخش کردند که حال و روز مردم این شده.
بجای اینکه 4 تا نکته آموزنده یاد بدند فقط تجمل و اسراف و تبذیر و فحشا و ... تو بهترین ساعتهای پخش برنامه می گنجونند.
بهتر بود اسمش رو هم میذاشتن صداوسیمای لائیک خیال همه را راحت میکردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
یه اقلیتی 5000نفری یا بیشتر شده اند مرید ثابت این آقایان آین آقایان متاسفانه گمان برده اند که همه چیز همین است که می گویند نه در بین مردم می آیند نه خود را در آن اندازه می بینند که در میان توده مردم بیایند حرف این آقا درست است اما بیان همه واقعیتها نیست چون زبان رسانه به منبر و شفاهیات نزدیک شده مرحوم راشد الگوی مناسبی است مردی محقق دلسوز و بالاتر از همه خاضع .
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
درجواب ali من نظرمو تحمیل نمیکنم ، من یک قطره از 100 درصدم ، من مگه دروغ گفتم که مردم ماهواره نگاه میکنن ، صدا و سیما باید برنامه متنوع داشته باشه نه اینکه...جناب شیخ نقویان فرد دلسوزی هستند ولی مطمئن باش کسی به فکر مردم نیست مخصوصا قشر کارگر و جووانی که مثل من بیکار است و فقط اینها شعار می دهند و شعار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
جانا سخن اززبان مامیگویی. خداوندبه همه ماقدرت فهم وجسارت بیان بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
کاش این مطالب باور مسئولین ما بود.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
الحمدلله این روزها دیگه همه دارن حرف حق میزنند!!!شاید خبری در راه است.
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آره بهار می اید بهار می آید بهار می اید!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خدا پدر و مادر و جد آبادت را بيامرزد عمر بلند و پر بركت داشته باشي تو و فرزندانت در پناه خدا در دنيا و آخرت خوشبخت وسعادتمند باشيد
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
لاجرم بر دل نشیند....

خدا حفظتون کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
شما کل متن رو خوندید یا فقط تیتر رو؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
بالاخره یکی پیدا شد حرف دل مردم رو زد . خدا خیرتون بده حاج آقا نقویان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
بین خودمون بمونه فرارو
خودت نیومدی صحبتای منی که توسط چند تا مسئول بهم ظلم شده و برسی کنی
ظلمی که داره به یه شهر میشه
صبوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
مرحبا به این شیخ پاکدامن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
درود بر شرفت
رای دهنده به احمدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
همش شعار شعار شعار..
کاش به مقطعی برسیم که بجای شعار. عمل میشد..
اشخاصی که الان گوش و چشم خود را بسته و حاله ایی از قداست به افکار خود میگیرند. روزگاری مثل شما فکر میکردند آقای نقویان..
و این گردش روزگار !.!.!.!.!
بزرگی گفته: همه به فکر اصلاح دنیاست ولی هیچکس به فکر اصلاح خود نیست..
مگر با ظهور آقا امام زمان.عج. انشاالله.
آللهم عجل فرج مولانا صاحب الزمان حجت بن الحسن العسگری ارواحنا لتراب مقدمه الفدا.
سید جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
عموجان !انتقاد به صاحبان قدرت جگر می خواهد به این که نمی گن شعار جیگر!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دمش گرم. تا آخرش رو خوندم. منم دین دارم ولی خودم خبر ندارم
فرناز
UNITED STATES
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
خدا حفظ کنه این رو حانی شجاع وصادق را و طول عمر بهش بده
راستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
جریان چیه چند ماه مونده به انتخابات نطق بعضیا باز میشه؟
اثر تخم کفتر؟
فرارو عدالت داشته باشو ثبتش کن
واقع نگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
با سلام خدمت استاد عزیز وگرامی جناب آقای نقویان
سخنرانی جالبی بود امید است که عبرت بگیریم
رضوی
UNITED STATES
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
وافع نگر کاش عبرت بگیرید و واقعا واقع نگر باشید
آیا کسی مثل من نوعی اجازه دارم فقط 5 دقیقه در نقد زمامداران صحبت کنم؟
اونوقت به جرم جاسوس و فتنه گر و .... دستگیر نمیشم؟
اونوقت به صورت طبیعی تو زندان پلیس فوت نمی کنم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
حرف آقای رضوی کاملا صحیحه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
باز كردن شير آب تا آخر- هدررفتن آب- اسراف آب- نكته اخلاقي پنهان مانده: بدآموزي. آن شيخ مي توانست از يك مثال ديگر استفاده كند بدون هدر رفتن آب
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
به نظر من پروردگار عالم بهترین استاد و راهنما هستند اگر همه به اوامر ایشان که به صراحت در قرآن بیان شده عمل نماییم نیاز به پند و اندرز و کنترل نداریم و دیگران می توانند زندگی خود را داشته باشند .
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چندسال پیش یکی ازبرنامه های ایشان رابرای اولین بارازرسانه ملی(؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) درموردحضرت امیرالمومنین(ع) مشاهده کردم وازهم موقع متوجه وسعت فکرو نظرایشان شدم . چقدرخوب بود! اگرازاین بزرگواران زیادداشتیم ، آن وقت دیگه غصه این همه خونهای پاکی که برای برقراری عدالت و آزادی درهمه اعصارتاریخ این کشورریخته شده ، رانمی خوردیم.
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اره هموطن تو بگو ما هم باور کنیم!!!
ایشون فرمودند بخاطر رای به فلانی پسرم کتک خورده؟
رای دادن به فلانی که حاکمیت پشتش بوده کتک خوردن میخاد یا رای دادن به رقیب او؟؟؟؟
حالا که تاریخ مصرف دولت احمدی تموم شده همه شدن منتقد او. همونایی که زمانی ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
مثبت دادم فقط به خاطر اون علامتهای سوال
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
ناشناس محترم USA یی ! شمااگه برنامه های ایشون رادیده باشی ویه مقایسه ای باامثالی مثل آقای پناهیان کرده باشی ، بعدمتوجه حرف من خواهیدشد. همین که حرفهای ایشون جوانان راازدین دلزده نمی کنه وزیباییها و حقیقت دین رانمایان می کندکافیست .مهم نیست ایشون چه گرایش سیاسی دارند. مهم اینه که به انتخاب اشتباهشون درسخنان فوق اشاره کردند.درحال حاضرخیلی ازافرادرای دهنده وحامی دولت کنونی ازاینکه سرنوشت این مملکت رابه دست افرادبی کفایت سپردند پشیمان شده وعملکرددولت رانقدمی کنند. همین مارابس !!!!(هرچندمتاسفانه! متاسفانه ! بلایی که این دولت دراین8-7 ساله برسراین کشورآوردتبعات منفی اش سالها گریبانگیرماخواهدبود.)
به امیدسرافرازی ایران
دانشجوی سار کاشان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
عده ای از اول اینها را می دانستند ولی با آنها چه برخوردی شد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
این که تلویزیون جامعه رو نشون نمیده حقیقته همه مصاحبه ها رو با چادریها میکنن فکر میکنن مردم بیرون نمیرن. شما میخواید القا کنید که همه چی انقلابیه!
بعد نزدیک انتخابات با یسری خوش تیپ مصاحبه میکنن که بگن همه در صحنه اماده اند بعد انتخابات گشت ارشاد همونارو میگیره!
30-40 درصد مشارکتم واقعا به نظرم زیاد عنوان شده زیر 30 درصد تو تهران رای دادن و انتخابات ریاست جمهوری آینده ممکنه کمترین درصد حضور مردم رو تو این چند سال ببینیم چون واقعا مردم مشکل دارن و از خیلی چیزا دل زده شدن...
فرارو میدونم منتشر نمیکنی چون حقیقت تلخه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
هزاران مثبت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
درود بر تو
سهرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
هر راست نباید گفت ....جز راست نباید گفت ....سلام بر استاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
با اجازه یه کم نیاز به تصحیح داره : هر راست نباید گفت..........جز راست نشاید گفت
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آقای نقویات تنها آخوندی است که واقعا از وضع مردم خبر داره و نمی گه همش گل و بلبله دمش گرم
رضا
UNITED STATES
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
محسن خان
آقای نقویان خیلی از حقایق رو نمیگه یا نمیتونه بگه.
اگر واقعا بین مردم باشه حرفای مهم تری هست که یا نمیدونه یا نمیتونه بگه
nike
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ملقمه ای از حرف های غلط ودرست !
-!نیکی خانم لعیا خانم !این چه طرز صحبت از نام ناموس مردم است!
مهدی
UNITED STATES
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
متاسفانه نخوت و غرور در سخنان موج میزنه.
مثلا رییس صدا و سیما باید به دیگران وقت بده ولی از ایشون وقت بگیره چون مثلا عالم دینی هستن؟؟
خدایا بعه داد ما برس کسانی که مظهر تواضع بودند الان چه مواضعی دارن؟
ناشناس
-
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
پشت دوربين جلوي ميليونها بيننده انواع قر و قميش و اطفار مي ايند عيب نداره ولي اگر كسي فقط اسمشونو ببره ديگه واي ناموس واي زن مردم برو برو بشين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
سخنان استاد نقویان حرف دل همه مردم است
کاش گوش بدهکاری باشد تا این سخنان منطقی را بشنود و عمل کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
طبق آیات؟!
مشکول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
درودخدابراستادنقویان که امیدرادردل مازنده کردبه خدااگرخواص درمقابل کجرویها وانحرافات ساکت بمانندومثل استادفریادنکشنددرقیامت شرمنده خون شهداوامام شهداوتمامی ائمه معصومین(ع)خواهندبودوماعاشق اسلام نواب وانقلاب نواب هستیم.
دكتر بي مدرك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بنده با بحث آزادي بيانش موافقم ولي با بحث تلويزيون و ساعات پخش برنامه ها بشدت مخالف.
دکترواقعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
دکتر جون!می شه بگی بی مدرک چه جوری دکتر شدی؟!
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چقد روتون زیاده آقای نقویان به خدا. انگار کلا حافظه کوته مدت و بلند مدت ندارید شماها. میشه بگید تو این مدت کی بوده که گفته الان در شرایط خاص تاریخی هستیم حرف نزنید. الان به مصلحت نیست. الان دشمن منتظره فرصته و ازین دست حرفا!!!!! تورو خدا یه کمی انصاف و صداقت داشته باشید. دنیا اینقدرها هم ارزش نداره. باور کنید...
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
الان مصلحت نبود از رئیس جمهور سئوال کنند -مصلحت نبود نشست خبری رئیس قوه مقننه بصورت زنده پخش بشه -مصلحت نبود راجع به قتل ستار بهشتی اطلاع رسانی بشه -مصلحت نیست منتقدان دولت به صدا و سیما بیایند و هزارن مصلحت دیگر.
زهرا خانم !! ما نه بچه هستیم و بی تجربه و نه بیسواد و عامی .
کسی که پای اینترنت می آید یکسری حداقل هایی رو دارد.لطفا به شعور خودتان و ملت احترام بگذارید اگر مصلحت فرارو بود چنان انتقادات مستدل و قوی از مقامات ارشدنظام می کردم ....
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
سلام عليكم. جناب آقاي نقوي شما كه بسيار از آيات و روايات و تاريخ صدر اسلام سخن به ميان مي آوريد زحمت بكشيد در تبيين بصيرتتان احوالات جناب ابو موسي اشعري را در مواجهه با امام علي (ع) و مقابله با دشمنانش بيشتر مطالعه بفرمائيد... آقا به مالك اشتر نياز دارد در مقابل اين بي بصيرتان. اگر كمي دقت كنيد خوب ميبينيد چطور آب در آسياب دشمن ريخته ايد. لطفا نظر بنده را منعكس بفرمائيد نه مثل قبل ....
فاطمه
UNITED STATES
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
عمارجون هنوز بصیرت پیدا نکردی؟
اشکال نداره چندماه صبر کن ببین این مالک اشتر چه کارایی که نمیکنه؟
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
عمار جان گویا این مالک اشتر شما بی کیفیت و بی بصیرت از آب دراومد!!!
11 روز خانه نشینی - تمرد از دستور مقام ولایت - مواضع متزلزل در قبال مصالحه با آمریکا و .... با کدام معیار مالک اشتری شما تطابق دارد؟؟؟؟
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
با سلام خدمت دوستان عزیز.1- انشاء ا.. خدا آقای نقویان را حفظ نماید 2- بعضی حرفهای ایشان سطحی بود 3- آقای نقویان نگفتند چرا تاکسی ها طلبه ها را سوار نمی کنند.... آیا یکی از دلایلش رفتارهای دوگانه نیست ..؟ 4- اشتباهات بسیار زیاد بوده علی الخصوص در این دوره ولی زحمات رو هم باید دید و نباید فقط قسمت خالی لیوان را دید . اگر هم انتقادی می خواهد باشد اول باید محاسن را گفت و چشممان را نبندیم 5- بله وقتی سئوال با لحن بد می شود پاسخهایی نیز مانند دلم خواست هم شنیده می شود . لذا لازم است هر سئوالی و یا انتقادی با ادبیات زیبا انجام شود 6- آیا اگر جناب نقویان زمانی رئیس جمهور و یا رئیس مجلس هم بشوند همین اعتقادها را دارند و با همین ادبیات صحبت می کنند ؟ 7- شاید بد نباشد یک روز هم روی منبر پیامبر اکرم (ص) از مشکلات و ضعفهای خودشان و امثالهم با همین صراحت صحبت کنند 8- آیا اگر پسر ایشان بخواهند در جمع و با لحن بد به ایشان انتقاد کنند باز هم ایشان می گفتند خوب است یا به ایشان تذکر می دادند ؟ 9- شاید اخبار برای مقام معظم رهبری کانالیزه بیاید ولی حتما در موارد مهم و حساس افراد مطمئنی را جهت بررسی می فرستند تا تحقیقات میدانی شود .10- جذب نشدن بچه ها به هیئت که دیگر ضعف دولت نیست ، ضعف شما و امثال شماست جناب نقویان .
رضا
UNITED STATES
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
درود به شرف برخی روحانیون شجاع
مازندراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
مدير سازمان ملي جوانان مازندران در سال 88 در جلسه با خبرنگاران همين حرف آقاي قرائتي رو زد و ادامه داد ما كم كاري كرديم و جوانان ما توسط ماهواره خارجي از سوي دشمن هدايت مي شوند ، خبرگزاري هاي استان به حمايت بعضي ها آنقدر سياه نمايي كردند تا ايشان از آن پست رفتند اما خواست خدا به جاي بالاتري رفته بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بله ، به رهبری میشه نامه نوشت ، خوب بسم الله ! شما بنویس!
با تشکر از فرارو که منتشر میکند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ممنون که حداقل با سانسور ، منتشر میکنید !!
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اتفاقا" از تو دل هنرمندان و فعالان سازمان صدا و سیما فردی معروف نامه های انتقادی به محضر مقام معظم رهبری نوشت اما خدا به ایشان رحم کند که اگر دوستان خودجوش کفن پوش ایشان را ببینند کمترین صحبت با ایشان از نوع ادبیات دوستان سعید تاجیک هست.
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
بله بنویس مردم و وکیلان مجلس باید از مسئولی که اقتصاد مردم و کشور را به این روز انداخته سوال کنند. جرات دارید بنویسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
جناب نقویان وقتی به شما فرمودند :شما وقت نگرفتید؟
شما اگر بصیرت می داشتید تا ته خط میرفتید.
چطور میشد شما وقت میگرفتید به خاطر قرآن به خاطر اسلام مگر شما هویت خود را از کجا گرفته اید؟
از همین صدا و سیما
داستان تعریف کردن و سر هم کردن خیلی عالیه ولی عمل کردن سخت آقا !!
شکستن نفس سخت آقا!!
همون آقایی که به عزل و نصبش ایراد میگیرید مشکل مقابله با نفس داره !!
نفس میگه تو رای داری باید همه تعظیمت کنند!!
این همان منی است که امام فرمودند شیطان است .
فرارو تو را به روح پدرت نمایش بده
آخه توی این مملکت همه حرف میزنند کسی عمل نمیکنه !
مثلا وقتی یکی تشنه است آب میخواهد همه میفهمند که بابا تشنه است از بالا به پایین با سلسه مراتب میگویند آب رو بدهید به اون بابا !
کار به جایی میرسد که آخر به لیوان آب دستور میدهند آبت رو بریز تو حلق آن تشنه لب!!!!
آقای نقویان مشکل ما این است که کسی نیست از جایش بلند شود و لیوان آب را در کام تشنه بریزد.
الناس علی دین ملوکهم
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
ناشناس جان، متحیرم که دو جمله آخرت چطور باهم میسازند. میفرمائی : کسی نیست از جایش بلند شود.... الی آخر که از آن چنان میفهمم که دستورات خوبی که از بالا میآید درسطوح پائین اجراء نمیشود، بعد میگوئی مردم پیرو روش و ...... رهبران خود هستند.
لااقل برای ارضاء کنجکاوی ما هم که شده توضیه بده.
ليسانسه بدهكار بيكار سرافكنده بي اعتبار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
سلام
سه خط بالاتر از تيتر " عمل نكردن صدا و سيما به دستور رهبري" صحيح آيه قراني اين است " : " ان ابراهيم اواه منيب "
لطفا تصحيح كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ایشالا درست میشه کارتون....
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
درمورد کامنت خودم درباره الناس علی دین ملوکهم جناب ناشناس، نمیدانم چه شده که توضیح را با ه هوشنگ نوشته ام، من آدمی که اغلب اغلاط املائی دوستان را تذکر میدهم، فاعتبروایااولوالابصار.
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
عچب روزگاریه، حجت الاسلام نقویان هم ازرسانه ملی دلخورند؟
چون ایشان اهل شعر و بخصوص اهل حافظ هستند، باتقدیم فقط یک بیت نظرخودرا اظهارمینمایم:
چو پرده دار بشمشیر میزند همه را،
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند.
شگفتا که رسانه ملی که از نظر هرکس، که خودرا نماینده نظرات مردم میداند، توجهی بنظر مردم ندارد، گوئی دارای نوعی خلوص سنج است که نتایج محک زدنهایش از طریق کم و بیش شدن ظهور تصویر موضوع محک زنی گزارش و اعلام میشود.
حامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آقاي نقويان شما خيلي با سوادي درست ولي برنامه هاي شما هم بايد زمانبندي شده باشه ضمنا شبكه قرآن شبكه معارف و شبكه هاي ديگه هم كه شما سخنراني ميكنيد فكر ميكنم كافي باشه . تازه شما هم كه الحمدلله منبر زياد ميري ديگه جوش نزنيد زياد لطفا. ويه چيز ديگه بگم مطمئن باش مقام رهبري از شما بيشتر ميدونن مواظب حرف زدنتون هم باشيد.
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
جناب حامی عزیز، اولاً، همه ما حامی هستیم، ثانیاً، تردیدی نیست که گذشته ازدیگر تفوقهای غیرقابل تردید متکی بر سوابق درخشان، جایگاه مقام معظم رهبری بایشان اجازه میدهد افقهائی را به وضوح ببینند که بهترین ما یا آنها را نمی بیند و یا بسیار مه آلود و مغشوش می بیند. اما، اما، هشدار دادنهای ما بیکدیگردر زمینه این امر مسلم، آنچه از کلمات آخر جنابعالی مستفاد است، به ایجاد فضای اختناقی کمک میکند که اینجانب، براساس دلائلی که خوددارم، اطمینان دارم مورد علاقه
مقام معظم رهبری و مسئولین تراز اول کشور نیست، ضمن اینکه همین توصیه حقیر هم باحتمال قوی از قماش نوشته هائیست که جنابعالی را از آن تحذیرمینمایم، یعنی اگر مرا واعظ غیر متعظ بخوانید، حرفی برای رد این فرمایشتان نخواهم داشت.
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
عزیز دل برادر با سلام و ادب، ببخشید خیلی ببخشید، یه کمی دیر شده جسارتا این فرمایشات به درد 6 سال پیش میخورد. کمی بیشتر و منصفانه تر دقت بفرمائید متوجه میشید. تلاش کنید شما امکان دیدن و درک این موضوع رو دارید . بر عکس خیلی ها که ندارند . . . حاجی آقا شاید امثال شما کاری کنند ....... البته نه به سادگی گذشته. چشمها را باید شست جور دیگر باید دید. قبول ندارید ؟ امروز همین امروز با لباس و ظاهر شخصی داخل قشر جوان بروید. انتظارات و حقوق به پاخشان را درک خواهید کرد .......
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
آرمان جان، آرمان جان، یک چیزی مینویسید، آدم هم میخواند، میرسد به اواخر نوشته که قراراست نتیجه بگیرد، ناگهان به یک کلمه بی معنی مثل (پاخشان) آخرنوشته شما برمیخورد که سبب میشود آدم نفهمد بالاخره میخواستی چی بگی. اگر جوان هستید خوب است که خود را به دقت عادت دهید.
مجتبی
UNITED STATES
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
هروقت گفتی از حقوق انسانی است نقد قدرتمندان انوقت به تو تبریک می گوییم چون نگران این هستم که فردا تفسیر جدیدی دست یابی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
خوب مسوولان عالیرتبه نظام کانالهای اطلاعاتیشون را عوض کنند تا درد مردم به گوششان برسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چراوقتی انتخابات نزدیک میشه از این حرفها میزنید؟؟؟؟ تو حادثه کهریزک و..... کجا بودید اقای نقویان؟؟؟
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چقد روتون زیاده آقای نقویان به خدا. انگار کلا حافظه کوته مدت و بلند مدت ندارید شماها. میشه بگید تو این مدت کی بوده که گفته الان در شرایط خاص تاریخی هستیم حرف نزنید. الان به مصلحت نیست. الان دشمن منتظره فرصته و ازین دست حرفا!!!!! تورو خدا یه کمی انصاف و صداقت داشته باشید. دنیا اینقدرها هم ارزش نداره. باور کنید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
جناب تقوی ضمن احترام به شما حرفهایتان کاملا ریا کارانه است موضوع اصلی که در کشور بیداد میکند فساد اقتصادی است به طور مثال دوستی با دلیل و مدرک میگفت که یک کار پیمانکاری که حد اکثر 100 میلیارد تومان برای پیمانکار هزینه داشته 400 میلیارد تومان قرار دادش بسته شده اگر جستجو کنید صد ها مورد از این فسادها در گوشه وکنار کشور پیدا می کنید درس اخلاقتان پیشکش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
با سلام
امیر المومنین علی علیه السلام هیچ وقت ( تاکید می کنم هیچ وقت) پشت سر عمر نماز نخوانده اند. مشاوره داده اند، چون مصالح اسلام در بین بوده است ، اما هیچگاه پشت سر عمر یا ابوبکر و غیره نماز نخوانده اند. آن ها هم این را می دانستند که نمی شود علی را وادار به این کار کرد. لذا با حضرت در این خصوص کاری نداشتند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
علی ع پشت سر خلفا نماز جماعت خوانده واعاده هم نکرده. این را می توانید از فرید الدین حداد عادل بپرسید که در نقد اخرین نماز جمعه ایت الله هاشمی رفسنجانی در سایتشان زده بودند. خدایا یک قلب پاک عاری از کینه ام ارزوست.
حقیقت جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
چجوری تاکید میکنی ؟ اونجا بودی یا علم غیب داری ؟ حرفت اصلا منطقی نیست
کمیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
فکر می کنی اینها که به شما می گویند افرین مرحبا واقعی؟؟؟؟؟؟نه والله به خاطر سوءاستفاده کردن از حرفهاتون به نفع ضربه زدن به ستون دین وکشور .ایا طبق ایات قران به شما می توان گفت که منافقان در ظاهر با شمایند اما در پنهانی به شما می خندن وسخت مخالف شمایند .امید وارم به دستتان برسد.
روشنک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
عزیز این که فقط38درصد تهرانی ها رای دادند.اولا تهران همه ی ایران نیستند دوما شما بد عادتید در کشور های دیگر جمع رای ها حتی به 20درصد هم نمی رسد .این مردم بر خلاف نظر شما همیشه شگفتی ساز بودند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
لطفا با سند و مدرک حرف بزنید در کدام انتخابات غربی مشارکت زیر 20 درصد بوده؟ در انتخاب اخیر ریاست جمهوری امریکا مثلا؟ یا در اتنخابات دور گذشته مجلس در تهران؟؟
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
واقعاً درست میگی، همینه که هرنوع حساب و کتاب خصم را بهم میریزه. وقتی شده، که باتوجه به شرائط قبل از انتخابات، با خود فکر کردم که 22 درصد هم رای نمیدهند، نتیجه بالای 50 درصد بود. دلیلش یکی اتخاذ راه احتیاط مذهبی و غلبه آن بر ملاحظات مربوط به منافع شخصی است و دیگر تردید در مورد قضاوت خودرای دهنده و اگر دلائل دیگری هم باشد، که هست، باید فکرکرد و پیداکرد.
naser
UNITED STATES
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اقايان مدتي خودتان را باز نشسته بكنيد باور كنيد مردم هم نفسي ميكشند و اسلام هم!اخه چقدر مي خواهيد اوضاع خرابتر بشه! اگر به فكر اسلام هستيد فعلا زياد در صحنه نباشيد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ارزنی منطق می بود، میفهمیدید نقویان خیلی وقته موضعش همینه نه الان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
نمی دونم معیار ما برای مردم چیه که همیشه خیال می کنیم نظر خودمون نظر مردمه
یعنی من میشم معیار مردم و محور آفرینش
و بدین ترتیب:
نقویان حرف دل مردم را زده
مردم دوست دارند برنامه سمت خدا شب پخش بشه
و...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
واقعا میشه از رهبری انتقاد کرد؟ انتقادمون و کجا میتونیم مطرح کنیم؟ فرارو تو میدونی؟
میدونم که این سوال های من و نمیذاری فرارو جان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ارسال به ریاست جمهوری جهت استحضار و اقدام!!!!!!!
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من انچه البته به جایی نرسد فریاد است.
جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چند ماه پیش در یاسوج هنگام تودیع و معارفه روسای سازمان بنیاد شهید چند تا از ایثارگران که به نحوی حقی ازشون ضایع شده بود بلند شدن و بدون هیچ توهینی فقط در حد انتقاد گفتند که آقا مشکل ما این بود و حل نشده ....
حالا یه پرونده براشون پیچیدن که نگو و نپرس .........
حالا به نظر شما انتقاد آزاده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
بی آنکه مورد مطرح شده در اینجا را رد یا تائید نمایم، هشدار میدهم که بقایای پاکسازی شده های بعد از انقلاب یا نسهای بعدیشان با ریا و نیرنگ مشاغل کلیدی را ازدست پاک دلان وفادار به انقلاب ولی ساده دل و زود باور بدر آورده و درحال انتقام گیری از بابت اسلاف خود هستند.
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چو پرده دار به شمشیر میزند همه را،
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند.
دوران ظهور در تلویزیون ملی برای هر کس چند روزی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بسیار ممنونیم باز ههم به غیرت شما در این زمانه که اگه بکن ماست سیاه است حق اعتراض نداری خدا خیر تان بدهد کاش همه مثل شما به فکر مردم وانقلاب بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آقای نقوی یه کم دیره راستی مالک اشتر رو میشناسید علی منتظراینجور آدماست شما سرا ندارید؟ راست و چپ و ... همه از یک قماشند ولایی بودن از بسیاری حرف و حدیث های رایج کنونی فاصله ی بسیار دارد.
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آقای نقویان خیلی زودتر باید این حرفها را می زدید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
درود بر هاشمی بزرگ که نشان داد هنوز هم یک سر وگردن از همه شماها بالاتر است ولی کمی دیر شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
واقعا بعضی ها یا نمیخواهند بفهمند یا میفهمند اما مثل کبک سر خود را زیر برف کرده ان .اخه بی انصاف یکی امده داره واقعیات صدا و سیمای ضرغامی را که 6ساله هی داره زور میزنه داره میگه !اخه مگر واقعیات و مشکلات را نمی بینی یا شاید مشکلی نداری یا داری اما مثل خیلی ها که این کامنت ها را فرستادند نان را به نرخ روز میخوری! کمی واقع بین باشیم.درود بر نقویان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
بابا شبکه قران براتون بس نیست سراغ بقیه شبکه های رو می گیرید اگر کسی علاقه داره همون شبکه قران رو ببین به خواسته اش می رسه میذار بقیه مردم هم به خواستشون برسن
ای بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
واقعا می شود نامه نوشت؟ نمی دانستم!! الله اکبر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
حرف قشنگ زدن خصوصیت واعظانه که خوب این کار رو بلدن ،تو برنامه سمت خدا یا تو همین متن که خودش گفته 2 3 بار جواب منتقداش رو یه جوری میداد که نگو،له می کرد طرف رو ،وای به حال وقتی قدرت دستش باشه همش فیلمشونه فموقع عمل بدتر از همه این حرفهان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
پس معلومه شماهم دلسوز نیستید...
و گرنه برو وقت بگیر بشین حرفت رو بزن... اگه واقعاً حرفی داری که اونقدر جذاب باشه که بتونه مردم رو در پیک برنامه های شبانه از مهران مدیری برگردونه تا تو رو ببینن...
حرف زدن دو نفره مجری و یک کارشناس که هنر نیست... طرح جذاب بده مخاطب بیاد سمت شما استاد...!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
سلام. اولا نظریه مزلو باطل شده. دوما حرف ها در حد کسی مثل نقویان شجاعانه بود. سوما وقتی میگم شجاعت یاد مردی می افتم که برای این که خودشو بین مقام و آخرت گذاشت و علی وار رفتار کرد سال ها خانه نشین شد. خداش بیامرزاد. اسمشم نمی تونم بیارم خدایا شکر.
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
ناشناس جان میشه بفرمائی نظرات و هرم نیاز های آبراهم مزلو کی باطل شده ؟؟؟و دلیل ابطال آن را برای ما هم بگید !
دوست من !!! هنوز که هنوز است تئوری ها و آرا مزلو توی دانشگاه استنفورد ( برترین دانشگاه مدیریت جهان ) در حال تدریس می باشد .
یه سری به برنامه درسی و منابع آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه های استنفورد و ییل بیاندازی بد نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
سلام. آقا سید مهدی جان . هر چند از دید شما بنده سوادم خیلی نیست ولی برای یاد آوری به خودم عرض می کنم. اولا تاپ ترین دانشگاه مدیریتی دنیا هاروارد است. بعد از آن هم ucla. دوما بنده برای آستین در تگزاس اپلای کردم و طرح درس اونجا رو دیدم خبری از این حرف های شما ندیدم. سوما اگر اشتباه نکنم طرح یک سوال درباره انقلابیون 14 اکتبر که بدون ارضای نیازهای طبقه شاید دوم به سراغ ارضای نیازهای طبقه پنجم خودشون رفتند و کشته شدند باعث شد عملا این نظریه فاقد جواب قانع کننده باشه و در حال حاضر می شه گفت نظریه انگیزشی بهداشتی هرزبرگ در تئوری سازمان جا افتاده تره. با این حال علاقه خودمو به آدم هایی مثل شما که به فکر عدم فریفته شدن اذهان مردمند پنهان نمی کنم ولی مطالعه تونو بالاتر ببرید. متشکرم.
دلفاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
سايت فرارو يا آقاي نقويان يا ديگر منتقدان به مثابه بخارهائي ميباشند كه از شيراطمینان خارج ميشوند تا مبادا ديگ بخار منفجر شود ولي قبول كنيد كه بعضي از شيرهاي اطمینان خراب هستند(مخصوصا از نوع ايراني)پس خطر انفجار را نبايد فراموش كرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
این سخنان حرف دل بسیاری از دلسوزان نظام است ای کاش در یک جلسه روحانیت دلسوز مسایل را با مقام معظم رهبری در میان می گذاشتند وچاره ای اندیشیده میشد.
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
ازیک دید روحانیت همه دلسوزند درحالیکه سازمانی بنام روحانیت دلسوز نداریم، داریم روحانیت مبارز و دیگه یادم نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
انتقاد به تمام اشخاص در صورتی خوب است که منصفانه باشد ولی وای به روزی که هر کس و ناکسی بخواهد به رهبری انتقاد کند آنوقت دیگر کسی نمی تواند آرامش را به این مملکت برگرداند انتقاد سازنده در مورد هر شخصی پذیرفتنی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
مثل اینکه اش اینقدر شور شده که این هم فهمیده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
متاسفم برای نوع دیدگاهت آقای ایرانی کمی به قضایا مثبت تر بیاندیش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
البته این اشاره به آیات و رابطه میان حضرت ابراهیم و خداوند از طرف حاج آقا انشالله که یک تشبیه بلاتشبیه باشد. یعنی مقام ولایت نعوذبالله خدا نیست بنده خداست. پیامبر هم نیست رهبر نظام است.
مهماندوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
خدایا ما را آنی از رهبری و نصایح ایشان غافل نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
اقای نقویان حرف خوب میزند ولی یادش باشد با دادن رای به احمدی نژاد وسکوت این هفت سال در تمام مشکلات مردم شریک هستی و نمی توانی خودت را تبرئه کنی حالا که همه انتقاد میکنند تو هم انتقاد میکنی که هنر نکردهای
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
حرفهای قشنگی است اما به قول خودشان:"دو صد گفته چون نیم کردار نیست" کاش گوشهای شنوایی باشد...
جمال
UNITED STATES
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
آیا هرکسی بارسانه های خارجی مصاحبه کنه خائنه؟مصاحبه های انقلابیون رادرسال57بارسانه های آمریکایی واروپایی فراموش کرده اید؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
با سلام و خدا قوت خدمت حاج اقا نقویان خیلی مطالب ارزشمندی بود امیدوار شدیم خدا خیرتان بدهد ، استفاده کردیم
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
با سلام . 1-جناب نقویان با توجه به نظر شما که می فرمایید 20 سال یک وزیر بماند آیا حاضرید رئیس صدا و سیما و مسئولینی که در آن سازمان هستند هم 20 سال بمانند یا اگر بهتر از آنها بود باید بیاید و آنها بروند - اگر شما رئیس جمهور باشید و وزیر شما با شما مچ نبود باز هم می گویید بمانند ؟وقتی آدم فکش داغ شد که نباید هر چی که به ذهنش رسید ( اشتباه یا درست ) بگوید ....2- بسیاری از مواقع انتقادها باید پنهانی باشد نه اینکه روی منبر پامبر اکرم (ص) نشست و از این موقعیت سوء استفاده کرد و آب به آسیب دشمن ریخت , البته منظورم این نیست که شما عمدا این کار رو کردید ولی اشتباه بود3- شما در بعضی از مطالبتان با داستانهایی که گفتید پاسخ خود را داده اید لذا لازم نیست برای همه مطالب پاسخ داد 4- شما می فرمایید با هر اتفاقی انگ ضد ولایت نزنید اما چندین بار ولایتی بودن بعضی از سازمانها و مسئولین را زیر سئوال برده اید ، جناب نقویان باید در جای آن مسئولین باشی و ببینی که می توانید حتی در حد این آقایان کار کنی یا خیر 5- در زمان آقا امیرالمومنین علی (ع) هم علیرغم اینکه ایشان به دنبال عدالت بودند در همان موقع بی عدالتی هم بود و به خود ایشان هم ظلم شد 6- جناب نقویان شما مردی بسیار فرهیخته و متدینی هستید اما حرف تا عمل بسیار فاصله است شما جای این آقایان نیستید7- مراقب باشیم برای بهشتی کردن مردم خودمان جهنمی نشویم .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
وقتی این مطلب را در خصوص رای دادن آقای نقویان به آقای احمدی نژاد خواندم بسیار به خودم امیدوار شدم و بالیدم که نباید افکار و اندیشه های خود را دستکم بگیرم چرا که هماهن موقع امروز را می دیدم و به ایشان رای ندادم.
زنبیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
استاد«نَ قویان»شماکه این همه لالایی بلتی چرانمیری بخوابی،بصیرت شما تااین حده!برو از آقاامام حسین(ع) یادبگیرکه فرمود:الناس عبیدالدنیاوالدین لعق علی السنتهم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
سلام آقای نقویان الحمدلله که وجدانتان همچنان بیدار است امیدوارم همه مصائب و مظالم را مطرح کنید نظیر...........
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
همه نظراتت را قبول دارم به جز در رابطه با شیعه افغانی حاج اقا الهیاری
مجله فرارو